- Honor 400 Pro - gép a képben
- Netfone
- One mobilszolgáltatások
- VoLTE/VoWiFi
- Apple Watch
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Új hozzászólás Aktív témák
-
wong kok wah
senior tag
válasz
qqrique #2247 üzenetére
Ez maga az interrogator...
[SYNCGen3.0_ALL]
Item1 = GB5T-14G386-AD
Open1 = SyncMyRide\GB5T-14G386-AD.tar.gz // interrogator
Item2 = LU5T-14G386-CA
Open2 = SyncMyRide\LU5T-14G386-CA.tar.gz // átnevezi az autoinstall.lst -ről autoinstall.bak -ra
Options = Delay,Include,Transaction
Ezért nem is kell változásnak lennie. -
seduction3
csendes tag
válasz
qqrique #2161 üzenetére
Jó reggelt
Megosztom azért hátha hasznát veszi vki.
Sikerült amit elterveztem, 2-3GB-nyi anyagot raktam 1x-re csak a PenDrájvra a SyncMyRide Folderba.
Természetesen az autoinstall.lst-ből "kivettem" azokat amit nem raktam rá. Mégppedig tanulva az elején lévő komment hogyan ment
; SYNC3 - Release - Only for Nav
tehát a pontosvesszőt és egy space-t be kell tenni azon 2 sorok elé amilyen térképet nem raktam a Folderba.
Azért 2 sorkat írtam, mert
Item1
Open1
ezek 1-1 térképhez vagy épp más installálandóhoz tartoznak párban.
Sorszámozást én újraírtam de lehet mindegy neki hogy 4-6 ig hajtja végre. A végén az Options sor mindig legyen benne élően.
Mi az előnye?
Ha csak fél vagy 1 órákat töltök a kocsiban vhová menve 3-4 út alatt az egész állományt fel tudom frissíteni (persze ha akarom Ciprust meg Észak-UK-t meg a futottak még-et mert én ezt nem rakom fel, hisz mikor is megy bárki is Ciprusra autóval???).
Tehát nem kell 2-3 órát ketyegtetni a garázs előtt az autót várva hogy befejeződjön a Sync frissítés, mert ugye megszakítani nem ildomos.
De mindenki úgy csinálja ahogy érzi. -
qqrique
tag
válasz
qqrique #2057 üzenetére
Félreérthetően írtam, pontosítom:
tehát a zip állományt a root directoryba kell kicsomagolni.
Ha a kibontáskor a egy a root felett keletkező directoryban van az állomány, akkor az összes fájlt át kell másolnod a root-ba.
Javaslom, hogy bontsd ki a computer hdd-re és a keletkezett alkönyvtár tartalmát másold át az USB root directory-ba.
Tehát a kicsomagolás után pl. egy ilyen directotyban { SYNC-3.4-21194 } találod
azokat a fájlokat, melyeket az USB root-be kell másolnod.Valahogy így fog kinézni a root:
SyncMyRide {directory}
autoinstall.lst
DONTINDX.MSA
.
.
. és a telepítendő fájlok. -
berek21
őstag
válasz
qqrique #2019 üzenetére
Én használtan vettem az S-Maxot. 2018/02. havi forgalombahelyezésű, 2017/12. havi gyártású. 3.0 volt a plafon, ami erre az autóra hivatalalosan letölthető, alvázszám alapján. Megjártam vele egy magyar, és egy osztrák kereskedést is. Tehát nekem csak a cyanlab megoldása maradt, vagy apim modul kivétel, és a 3.0 újrahúzása, ami 50-50% esélyes volt.
Még egy érdekesség. Az APIM modulok Zalaegerszegen, a Flex (előtte Flextronics) üzemében készülnek. -
koti
tag
válasz
qqrique #1978 üzenetére
Végül menet közben csináltam meg. 65 perc alatt töltötte fel. F10-re módosult. Most megcsináltam a napló filét és a térképre újabb frissítést írt 9,3 Gb amit most töltök le. Most akkor mi van? Pár napja gondoltam a legfrissebbet ajánlja fel. Erre most itt ez a frissítés ami valójában harmada az F10 méretének.
Ez az új frissítés neve: Map_9152262382_Update. Most ezt megpróbálom álló helyzetben feltenni akkumulátor rákötése mellett. Ha valaki tudja ez akkor most mi valójában?? -
koti
tag
válasz
qqrique #1972 üzenetére
Tudom először a Sync3 szoftot telepíteni utána a generált xml filét online vissza. Akkor engedi meg a térkép mappájának letöltését. Utána ismét generálni az xml filét és visszatölteni. Ezek után, ha belépek a Ford oldalára kiírja, hogy van-e új frissítési lehetőség.
Azt még kérdeznék. Ritkán megyek olyan hosszú úton, hogy a térképfrissítést menet közben elvégezzem. Viszont szeretném mielőbb megoldani. Nincs valami gyorsabb megoldás amivel megoldható a frissítés. Próbáltam automatikus WIFI frissítéssel, de az szerintem hosszú órák alatt oldja meg. Közben sikít az akkumulátor miatt.
-
koti
tag
válasz
qqrique #1970 üzenetére
Köszi. Sikerült felraknom az új versiont (3.4 / 21194 ). Én nem veszem észre, hogy gyorsabb lenne. Kicsit kínlódtam vele, mert a 3. pent fogadta csak el. Külön kellett naplófilét generálni. Most jön majd a térkép. Eddig F8 volt remélem ez frissebb lesz! A letöltött MAP tartalmában nem látok utalást, hogy melyik verzió amit letöltöttem a naplófile feltöltése után.
-
koti
tag
válasz
qqrique #1968 üzenetére
Szia! Úgy jártam, hogy a napokban frissítettem a 3.4.21020 verzióra. A térképet letöltöttem, de még nem volt oly hosszú utam, hogy feltelepítsem. Most az F8-as térkép van fent. Mindegy most felteszem azt amit javasoltál. Letöltöttem és ezután jön majd akkor a térkép.
A kérdés, hogy a frissítési ütem ilyen gyors szokott lenni? A térképre is ez a jellemző? ( a legutóbbi szoft gyakorlatilag 1 hónap után frissült)
-
keccsa
aktív tag
válasz
qqrique #1966 üzenetére
Igen, valószínűleg nem így reagálnék, ha az én szolgáltatóm is a Voda volna, de sajnos/szerencsére nem az.
Szerintem simán üzletpolitikai dolog van a háttérben (pl. mondjuk idehaza nem a Voda bír a legnagyobb lefedettséggel, szerintem), így az a műszaki indok, amit a Ford honlapján olvashatunk, igaz lehetne akár más szolgáltatót használva is. Ez alapján nem sok hivatalos esélyt látok arra, amit javasoltál, de azért köszönöm a jó szándékot! -
keccsa
aktív tag
válasz
qqrique #1964 üzenetére
Én arra gondoltam "kényszerítés" alatt, hogy nem tudod megválasztani azt, hogy legalább ahhoz válassz szolgáltatót, amit az autó natívan tud (pölö WiFI hotspot). Nekem van egy adatkártyám az előfizetésemhez, és az előző autómban azt használtam az autó saját hotspotjához és az online szolgáltatásokhoz (segélyhívás, navi online támogatása...). Abban nem volt szolgáltatóhoz kötve az, hogy az autó fedélzeti online szolgáltatásait milyen kártyával veszem igénybe. Szerintem ha nagyon akarta volna a Ford, meg tudta volna oldani azt, hogy a szolgáltatása használatához te döntsd el a mobilszolgáltatót... Így egy "kicsit" rossz a szám íze emiatt!
-
qqrique
tag
válasz
qqrique #1876 üzenetére
A Ford oldalról megkapott térképcsomagok telepítése után eddig egyszer sem állt elő nálam a nyugtázást biztosító xml fájl, miközben a csomag tartalmazza a hozzá szükséges utility fille-okat és az autoinstall által vezérelt job control is indítja, ha indítja.
Érdekes, hogy a szoftver upgrade-eknél mindig automatikusan létre jött, de a térképfrissítések után sohasem.
Ha ez a fájl nálatok sem jön létre, akkor a Ford site-on található szoftver segítségével
állítható elő:https://www.ford.hu/tulajdonosoknak/hasznos/sync-es-bluetooth-ismerteto/ford-sync-3-terkep-frissites#/status/
A következő frissítés csak akkor fog a rendelkezésetekre állni, ha a telepítést nyugtázó xml feltöltésre kerül.
-
qqrique
tag
válasz
qqrique #1875 üzenetére
Nos. Ha valakit érdekel:
A hivatalos Ford site-ról két térkép telepítő csomagot kaptam. A másodikat az első csomag telepítése után kaptam meg, mérete kb 8GB. A második már nem tartalmazza a licence fájlt, hanem a térkép és a navigációs hangok további fájljait telepíti.
A sadista által letöltött csomag nem tartalazza ezt a fájlt és az autoinstall.lst sem hivatkozik
rá. (hogy miért nem, azt nem tudjuk most megállapítani, talán később kideríthatjük az okát).Az általam letöltött első 23GB méretű csomag tartalmazta a licence file-t (U5T-14G424-BJ), mely legfrissebbi verziója innen letölthető:
http://ivsu.binaries.ford.com/swparts/1U5T-14G424-BK_1616682400000.TAR.GZEzt le kell tölteni, bemásolni SyncMyRide alkönyvtárba (mappa), majd az autoinstall.lst
módosítására lesz szükség.Első item-ként kell a licence fájlt beírni a listába és a következő item-ek sorszámát kell megnövelni, tehát item1 helyett item2, és így tovább.
Tehát így:
=========================
; SYNC3 Consumer Application Upgrade - Release 3.4.54 - Only for Nav/EU assemblies.
[SYNCGen3.0_3.4.21020_PRODUCT]
Item1 = 1U5T-14G424-BK
Open1 = SyncMyRide\1U5T-14G424-BK_1616682400000.TAR.GZ
Item2 = 1U5T-14G421-BCH
Open2 = SyncMyRide\1U5T-14G421-BCH.tar.gz
Item3 = 1U5T-14G421-BDH
Open3 = SyncMyRide\1U5T-14G421-BDH.tar.gz
Item4 = 1U5T-14G421-BEH
...
...
...
és így tovább.
=========================A fent megadott license fájl ezeknek a térképfájlok használatát biztosítja:
1U5T-14G421-BAH,1U5T-14G421-BBH,1U5T-14G421-BCH,1U5T-14G421-BDH,1U5T-14G421-BEH,1U5T-14G421-BFH,1U5T-14G421-BGH,1U5T-14G421-BHH,1U5T-14G421-BJH,1U5T-14G421-BKA,1U5T-14G421-BLA
-
qqrique
tag
válasz
qqrique #1861 üzenetére
Kipróbáltam, ahogy írtátok és sikeresen települt az F10 térkép. Bekapcsoltam az audio device-ot, majd csatlakoztattam az USB drive-ot. Hosszabb várakozás után megjelent üzenetek nyugtázása után a telepítés elindult és sikeresen le is futott.
A telepítés megkezdése előtt egy automata akkutöltőt (CTEK MXS-5) csatlakoztattam, nem volt szükség a motor beindítására. Az autót nem kell ON (gyújtás) állásba kapcsolni. -
válasz
qqrique #1819 üzenetére
Nekem már megint a szivatás jut.
Feltelepül, ki is írja, hogy kész, újraindul, még valamit dolgozik, aztán kiírja, hogy kivehetem az usb meghajtót, és a friss rendszer a következő újrainduláskor majd életbe lép.
Hja... kihúztam az usb-t, és meg is döglött. Nem olvasható.
Tehát az mxl-t sem tudom visszatölteni, mert ugye nem olvasható.
fsck-val néztem, az írja, hogy "invalid magic number".fsck.fat 3.0.28 (2015-05-16)
FSINFO sector has bad magic number(s):
Offset 0: 0x43425355 != expected 0x41615252
Offset 484: 0x00000000 != expected 0x61417272
Offset 510: 0x0000 != expected 0xaa55
vattafakk...
A rendszer viszont valóban felment.
Eddig működik rendben. -
válasz
qqrique #1775 üzenetére
Így van, ez ilyen "nóóóórmális?" jelenség.
Kormányról következő szám gom, utána átáll rádióra, de utána már átállítható ismét usb-re és megjavul.
Eszembe jut az Indul a bakterház: "azt a hagymát meg szoríjja kend a hóna alá... na érzi-e má' kend, hogy javú'?"Egy ideje rendelkezésre áll a 20351 verzió is, de erről még nem találtam
bug report-ot,
Ezeket egyébként hol szoktad olvasni? -
sznandi77
csendes tag
válasz
qqrique #1775 üzenetére
Az óra ellállására megoldás a menüből csinálni egy resetet, nekem ezután már nem csinálta.
Az usb-s probléma nem csak pendrivnál van, hanem carplay használatkor, carplayen kesresztűl szól a zene, a gombokat használva léptetésre, akkor azt csinálja mintha rádió csatornát léptetnék, a beprogramozottak között felül írja is, a zene nem vált, de ha képernyőre bökve tudom léptetni a carplayes zenét.
-
qqrique
tag
válasz
qqrique #1775 üzenetére
További info:
Tegnap megnéztem a magyar Ford weboldalon, hogy van e számomra frissítés.
Volt, kaptam egy 8.3 GB-os térképfrissítés csomagot, ami a 20282 verzióra hivatkozott.Amikor a 20282-t telepítettem, nem jött létre a nyugtázáshoz szükséges xml fájl, tehát azt nem töltöttem fel.
Most este megnéztem az alábbi linken a státuszt., ami azt mutatja, hogy a Ford regisztrálta, hogy a 20282 verzió van az autómban telepítve.
Ha az alábbi weblapon ellenőrzöd a felajánlott frissítést, akkor azt is látod, hogy
melyik a számodra utoljára kiajánlott sw verzió:https://help.ford.com/update-sync/
Tehát a 20282, a valóban telepített verziót jelzi, úgyhogy tegnap ehhez kaptam a térképfrissítést.
Hogy lehetséges az, hogy nem töltöttem fel a nyugtázó xml-t és mégis az aktuális verziót mutatja ellenőrzéskor a weblap?
Azt hiszem onnan értesült a rendszer az állapotról, hogy (kb két hete ? ) a 20282 upgrade után az autóban on-line (wifi) ellenőriztem a frissítések állapotát. A szokásos eredményt kaptam, hogy a legfrissebb verziót használom. Tehát valószínű, hogy ilyenkor riportolja az autó az aktuális sw verziót.
Nem emlékszem, hogy mikor volt ez az akció, de kb két héten belül jött az új térképfrissítés,
Tegnap preparáltam a telepítő USB drive-ot, ma akartam telepíteni egy hosszabb út során, de sajnos itthon maradt az eszköz, elmaradt a térképfrissítés. -
válasz
qqrique #1746 üzenetére
Na végül hdd-vel próbáltam.
Not supported media... vagy valami ilyesmi volt a fejegység válasza.
Pedig pont hosszú út előtt voltam, gondoltam 2 óra alatt csak-csak végezni fog.
Szóval el sem kezdte. Igaz, a partíció 80GB-os volt. Lehet, hogy csak 64-ig tudja értelmezni... na ezt is ki kell majd próbálnom; csökkentem a partíció méretét 32BG-ra.
Nem nagyon akaródzik ez összejönni nekem. (Pedig tényleg nem vagyok műszaki analfabéta; igaz, mostanság azért lustább vagyok, mit 3 évvel ezelőtt.)
(ma 6 perc alatt kicseréltem szegény Astra-n a első indexbúrát, meg egy szakadt vezetéket is megforrasztottam a központi zárnál - pákamelegítéssel együtt 9 perc alatt) -
válasz
qqrique #1744 üzenetére
Nekem csak ilyen Güde van, nem tudom, ez jó-e.
Meg hát én leragadtam a sima akkutöltőknél, ott a két pólusra ráakasztottam, aszt' jóvan'; ezek az új autók már elrejtik az érintkezőket. A pozitívhoz még hozzáfér az ember, de a negatív.... Persze van egy kivezetett bebikázó érintkező a motortérben... nem is tudom, hova kellene rakni a töltőt. (annyi azért tiszta, hogy a + a +-hoz, a - meg a mínuszhoz.) -
válasz
qqrique #1728 üzenetére
Én az eredeti Ford webről letöltött 20282 csomagot használtam, ezt pl. a
dropbox segítségével át tudom adni számodra. Itt nincs garivesztés,
hivatalos kiadás
Megköszönöm, ha megteszed.De találtam egy réhi 80GB-os 2.5" hdd-t, már rajta van a térképfrissítés... kérdés, hogy nyugalmi állapotban ha ráteszem, nem játszik-e szívós-szemű-mártát akksi szempontból. (szóval rátehetem-e a garázsban csak úgy, hogy frissítsen) Vagy esetleg egy akkutöltőt készítsek be a művelethez?
@#1731 fatal`
Ja, hogy te térképről beszélsz.
Igen, pontosan; erre válaszoltál a #1704-ben(no offense)
-
sparta2
tag
válasz
qqrique #1737 üzenetére
"Ha szinkronozom a gps időhöz, akkor a nyári időszámítás szerinti értéket jelzi ki.
HA beállítom, a jó étéket, következő napi indulás után ismét +1 óra."
Fel a fejjel, március 28-tól hibátlan lesz az órád. Hehe...sarkan
A Recent Call - t használva a híváslistában eddig is név szerint kereshettél.
Én szoktam használni a hangvezérlés mellett.Kezelési, Sync3
Recent Call List
A korábbi hívások megjelenítése és egy bejegyzés kiválasztása a listából. -
sparta2
tag
-
-
sparta2
tag
-
qqrique
tag
válasz
qqrique #1716 üzenetére
A 20136 csomag fájl listája:
autoinstall.lst
DONTINDX.MSA
SyncMyRide\5U5T-14G381-ED.tar.gz
SyncMyRide\GB5T-14G386-AC.tar.gz
SyncMyRide\HB5T-14G386-VCB.tar.gz
SyncMyRide\HB5T-14G386-VEB.tar.gzahol az autoinstall.lst így néz ki:
; SYNC3 Consumer Assembly Upgrade - Release 3.4.43 - Only for Nav/EU assemblies.
[SYNCGen3.0_3.4.20136]
Item1 = HB5T-14G386-VEB
Open1 = SyncMyRide\HB5T-14G386-VEB.tar.gz
Item2 = HB5T-14G386-VCB
Open2 = SyncMyRide\HB5T-14G386-VCB.tar.gz
Item3 = 5U5T-14G381-ED
Open3 = SyncMyRide\5U5T-14G381-ED.tar.gz
Item4 = GB5T-14G386-AC
Open4 = SyncMyRide\GB5T-14G386-AC.tar.gz
Options = AutoInstall,DelayEz pedig a 20282 autoinstall.lst tartalma:
; SYNC3 Consumer Assembly Upgrade - Release 3.4.50 - Only for Nav/EU assemblies.
[SYNCGen3.0_3.4.20282_PRODUCT]
Item1 = HB5T-14G386-VEB
Open1 = SyncMyRide\HB5T-14G386-VEB.tar.gz
Item2 = HB5T-14G386-VCB
Open2 = SyncMyRide\HB5T-14G386-VCB.tar.gz
Item3 = 5U5T-14G381-EK
Open3 = SyncMyRide\5U5T-14G381-EK.tar.gz
Item4 = 5U5T-14G391-AM
Open4 = SyncMyRide\5U5T-14G391-AM.tar.gz
Item5 = 4U5T-14G423-AB
Open5 = SyncMyRide\4U5T-14G423-AB.tar.gz
Item6 = 1U5T-14G658-AF
Open6 = SyncMyRide\1U5T-14G658-AF.tar.gz
Options = AutoInstall
[SYNCGen3.0_ALL]
Item1 = GB5T-14G386-AD
Open1 = SyncMyRide\GB5T-14G386-AD.tar.gz
Options = AutoInstall,Delay,Include,Transaction -
-
Skylukos
tag
-
Hikvision
senior tag
válasz
qqrique #1669 üzenetére
Tegnap a térkép is felment, az első rész kb 20 perc volt, utána key cycle, elkezdte a második kört felrakni, viszont hiába volt osram töltőn, már vergődött gyújtáson, hogy kevés a feszkó, így a szomszédok legnagyobb örömére este 8kor még járattam 30 percig mire végzett teljesen
-
Hikvision
senior tag
válasz
qqrique #1659 üzenetére
Igen, Köszi, valóban mind a kettő ugyan az a 20282-es, nagy nehezen le is jött, pendrive-ról le is frissült az autóban, vissza kellett tölteni az XML File-t a ford szerverére, utána fel is ajánlotta, hogy van Térkép frissítés, most azzal szenvedek, 23giga, és valami istentelen dzsunka szerverről jönnek ezek a frissítések jelenleg 5-napot ír ki hátralévő időnek, de egy csomószor meg is akad nullára a letöltés, nem értem, hogy 2021-ben ezt hogy tudták összehozni...
-
Hikvision
senior tag
-
-
Hyena
senior tag
válasz
qqrique #1622 üzenetére
Amugy en viszont a gepjarmubizniszben dolgozom immar 26 eve, ebbol lassan 20 eve Harley-Davidson kereskedelemben.
Csak , hogy illusztraljam a jarmugyartok hozzaallasat a lokalizacios igenyekhez ime nehany informacio.
A Harley infotainmentjet pl a Harman Kardon gyartja amiben a navigacios szoftver a magyar gyartasu IGO amiben ugye van magyar nyelv.
Sajnos azonban mire a motorig eljut a dolog addigra mar kikerul belole mintha soha nem lett volna benne.
Es mivel a gepjarmuforgalmazas elso es sokadsorban is uzlet igy a magyar eladasi szamok alapjan total eselytelen , hogy az eletben valaha lesz benne magyar nyelv ami nem az importor (nalunk nincs is kozponti importor) sara hanem egyeb kenyszerito intezkedes mellett ilyen darabszam eseten a ceg inkabb vigan tavozna az orszagbol megszuntetve a kereskedeseket ahogy januartol meg is tette a kovetkezo nalunk nagyobb/gazdagabb (mar amelyik) orszagokban.
(ukrajna, bulgaria, litvan, lett , eszt, horvat, szloven, szerb, gorog, malta, ciprus, afrikai orszagok java resze, kozel keleti orszagok tobbsege...)
A fent emlitett orszagok elhagyasanak oka javareszt a koltsegek csokkentese volt pl nem kell immar torodni a lokalizacioval. Csak jelzem ez tobbnyire kimerult a kezelesi konyvek forditasaban es a helyi homologizacio intezeseben.
Jelen covidos helyzetben kulonosen nem lehet "vergodni" mivel a gepjarmugyartok java resze eleg szar helyzetbe kerult es visszaesett az eladas.
Van ford europenal dolgozo ismerosom es tole tudom, hogy az ottani helyzet sem eppen rozsas amibe siman belefer (ahogy mashol mar meg is tortent) , hogy elso korben netan kirugjak a kisforgalmu orszagokbol az importort aki egy kulon arrest visz el a forgalombol utana netan ha ez nem eleg tavoznak az orszagbol es az ugyfelek esetleges igeny eseten vasaroljanak vmi regionalis kozpontbol.
Erdekessegkent sok jarmugyarto pl magyarorszagot , szlovakiat es csehorszagot egykent kezeli mert eme 3 orszag forgalma ad ki naluk egyet, kulon kulon nem ertelmezhetok leven egy jolmeno orszagban 1 dealer tobbet ad el ennel (markatol es orszagtol fuggoen akar havonta is es ez nem vicc)
Az uj ertekesitesi vonal a jarmu iparban a kevesebb ertekesitesi ponton torteno eladas, esetleges hianykeltes kevesebb darabszam mellett kedvezmenyek nelkul, megtartott arresekkel, problematikus piacok megszuntetese. A hyundai pl elkezdte felvasarolni a dealereit (nem magyarorszagon) azaz minden uzletben a kozponttol vasarolsz nem pedig egyeni dealertol es mindenhol ugyanazon az aron.
Erdekes vilag jon ha ezek a tervek revbe ernek.
Bocs a terjedelemert, de hatha valakinek erdekes volt.
-
válasz
qqrique #1624 üzenetére
"... a 35 év felettiek legalább kb. 65-70% a nem beszél idegen nyelvet. ..."
Vezessük azért vissza ezt akár az oktatásunkra.. vagy másra, ami már 4x off... fejekre, gondolkodásmódra. Pár generációnak még váltódnia kell, mire változik. A jelenlegi rendszerek meg a reklámzabálásra buzdítanak inkább, mint gondolkodásra.Csak példaként említem, hogy Szlovéniában még a rendőrök is kifogástalanul kommunikálnak angolul
Szerencsére cseheknél is így van, de Szlovákiában már nem ezt tapasztaltam.Na és itt azért azt megjegyezném, hogy pl. lengyel nyelv van a fordba'
De...
Lengyelországi (ezt ugye pont nem soroltad fel, igaz nem is vagyunk szomszédos országok) nyaralásunkkor azt tapasztaltuk, hogy sem német, sem angol, sem francia nem játszott... igaz, nem is a magas besorolású turisztikai központok felé vettük az utunkat.
Szóval na... ők sem beszélnek idegen nyelvet ott, ahol mi jártunk (fiatal pincérek, felszolgáló, fagyit árulók...), de mégis van "tránszlésön".Horvátoknál sem általános ám a nem-szláv nyelvek ismerete... legalábbis tapasztalatunk szerint. És ez a turistás területekre vonatkozik. Igaz, javulást érzünk évről évre, de ez még mindig a turisztikai területekre vonatkozik; nyilván más régiókról nincs "adatunk".
Szlovénia kicsit más, mint a többi szláv gyökerekkel bíró ország... szerintem, ott valahogy fejben jobb a hozzáállás (északi szomszédaik felé közelednek).
"1989..90-ben --"
csak épp ők több évtizede gyakorolták már akkor az együttműködést, errefelé meg nem ez volt a szél... viszont politika
"Mi beszéljük egymás nyelvét,én pl ötöt. "
Azért ez nem minden szinten általános ám. Egyik országban sem. (illetve német-angol-francia-olasz-spanyol vonalon azért van egy-két közös gyökér, azonos nyelvalap, ami könnyebbé teszi a nyelvek közötti tanulási "átjárhatóságot")
Amúgy próbálkozzon meg a magyarral.
4 nyelvet beszélő kollégám (angol, spanyol, francia, olasz) megpróbálta, hát... azt mondta, hogy ez borzasztó nehéz.
Megértette egész jól, de4 év alatt kevés összefüggő mondatot tudott elmondani. (Fantasztikus srác volt, veszett jó humorral, sajnáltuk, mikor visszament amerókiába)
Kíváncsi lennék pl. , hogy finnül beszélt-e az akkori ismerősöd, vagy próbálkozott-e vele.
(A svédek azt mondták, hogy a magyar leginkább a finnre hasonlít. Ezt a dánok is megerősítették)Szerintem az elvárás jogos, hogy legyen magyar nyelv; de mi nagyon kicsi piac vagyunk, vélhetően töketlen importőrrel, kevés pénzzel, estébé. Kérdés, ki az, aki tud tenni ez ügyben.
Akár az importőr is tehetne ez ügyben valamit.. de nem tesz (vagy nem tehet) ez ügyben (sem) semmit. Gyűjjön a pézz', azt' bó'dogok a részvényesek. De ez csak összeesküvés elmélet, konteó, miazmás.
Marad a honi modder; és örüljünk, hogy van, aki foglalkozik vele.Bűb'm hosszú lett.
-
Skylukos
tag
válasz
qqrique #1622 üzenetére
A szemüveg témát, szerintem ne keverd ide, bár létező probléma, a kijelzők méretének növekedése, némi javulást hoz, de az idegen nyelv nem értése, az autók bonyolultabbá, automatizáltabbá válásával, egyre többet kommunikálnak a vezetővel, interaktívvá válnak, ezért létfontosságúvá válik a szövegértés, úgy mint a mobiltelefonoknál.
Az a baj, itt nem posterioritásról van szó, hanem arról, hogy egyáltalán nincs, és nem is tervezik, a fordítást!
Óriási a különbség!
Ha már ezt a szuper eu-t említetted, meg az 1%-ot, az is feltűnhetne nekik, (ha kivennék a fejüket a se...ükből) hogy mi felénk, a történelmünk alakulása miatt, a 35 év felettiek legalább kb. 65-70% a nem beszél idegen nyelvet.
Az eu átlag, ha azt a pár velünk hasonló helyzetű országot mint mi kivesszük, akkor kb. 30%, tehát több mint kétszer többen beszélnek idegen nyelvet.
A forrás, mielőtt kétségbe vonod a számokat:
https://qubit.hu/2018/09/27/friss-adatok-a-magyarok-576-szazaleka-egyetlen-idegen-nyelven-sem-beszelA hibás, még egyszer mondom, a magyar közlekedési hatóság, aki nem áll ki a magyar emberek érdekeiért, a gázoló (én igy becézem) csak közvetve.
-
Skylukos
tag
válasz
qqrique #1617 üzenetére
Hát persze, a gázoló kilukadó hűtőcsövénél is az ügyfél a hibás, mert a gázoló kezelési könyvébe le van írva, hogy az ügyfél felelős a szint ellenőrzésért, szinten tartásáért, ergó ha nem a megfelelő a szint, túlmelegszik, tönkremegy a motor, gázoló mossa kezeit, ügyfél a hibás.
Ja és köszi azok nevében akik nem beszélnek anyanyelvi szinten németül, vagy angolul hogy belinkelted a kezelésiket, igy már könnyen rá tudnak klikkelni az autópályán 130 cal száguldva hogy megkeressék ez mi a franc:
Lane keeping sys malfunction Service required
Dipped beam Bulb fault
Service Beltminder
Tyre monitor malfunction Service requiredTovábbá például a nyitva felejtett motorháztetőre is figyelmeztet az autóm, ami ugye nem veszélytelen dolog, de én nem találom a fordítását a belinkelésedbe.
Amúgy mindenki ért itt mindent, ne aggódj, te meg védjed csak (próbáld) a mundér becsületét.
Ja, és arra sosem válaszolsz, miért fordították le 15-20 nyelvre, ha szerinted felesleges?
-
Skylukos
tag
válasz
qqrique #1613 üzenetére
Ezekkel az erős érvekkel, és az értelmes meggyőző magyarázattal
nem tudok (akarok) vitatkozni, főleg ha azt egy fordító mondja, hogy fölösleges a fordítás.
A gázoló profitéhes PR-esei sem tudnának jobban meggyőzni.
Sajnálom azokat az embereket, akiknek az anyanyelvére feleslegesen lefordították, a gázoló felesleges fordítói, a felesleges üzeneteket és menüket.
Viszont legalább mi jól jártunk, legalábbis egyesek szerint. -
Skylukos
tag
válasz
qqrique #1602 üzenetére
Akkor légyszíves azt is magyarázd már el:
1. Azt a 10-12 tök egyszerű kifejezést sem tudják lefordítani a ford-nál erre sem képesek?
2. Ezek szerint azokba az országokba amiknek a nyelvére lefordították ott olyan hű..ék laknak, hogy nem tudnak megtanulni 10-12 kifejezést?
3. Nem mindenki beszél idegen nyelveket, sőt aki beszél az sem mind érti az autós szakkifejezéseket.Ja, és vannak azok akik nem tudnak számolni, mert itt több száz kifejezésről van szó, + ragozásról, + teljes mondatókról. Néha hibaüzenetként, közvetlen veszélyt jelző azonnali beavatkozást igénylő teljes mondatokról .
A ford egyébként sajnos semmilyen törvényt nem sért, mer a közlekedési hatóságunk szerint ez igy rendben van, ez az igazán felháborító!
Az meg ugye teljesen rendben van a ford szerint, hogyha ez nem előírás, akkor mi a profitunkból erre nem áldozunk.A lényeg az, hogy én vagyok hű..e miért vettem meg, ezt akkor is tudhattam volna, na de még egyszer nem követem el ezt a hibát.
-
válasz
qqrique #1602 üzenetére
Nyilván csak akkor kéne kiadni, amikor már tesztelték... ez lenne az alap - szerintem...
(Amikor még moddoltunk kínai droidos telefonokat (Lenovo A820), akkor volt munka a magyarítással, nagyon nem kis meló)
Ha nincs meg a tesztelő brigád (vagy önkéntes csapat), akkor nehéz normálisan megcsinálni.Először normális benzinmotort kéne gyártania a fordnak.
-
wong kok wah
senior tag
válasz
qqrique #1568 üzenetére
Nincs más nyelven ez csak egy ID. A beállított nyelv szerint írja ki a szöveget...
ID:Unit only gives guidance.
Safe, lawful vehicle use is the driver's responsibility! Please refer to the manual!
U n i t o n l y g i v e s g u i d a n c e . S a f e , l a w f u l
v e h i c l e u s e i s t h e d r i v e r ' s r e s p o n s i b i l i t y !
P l e a s e r e f e r t o t h e m a n u a l !ID:Unit only gives guidance.
Safe, lawful vehicle use is the driver's responsibility! Please refer to the manual!
G e r ä t d i e n t n u r z u r U n t e r s t ü t z u n g . D i e s i c h e r e
u n d g e s e t z e s g e m ä ß e V e r w e n d u n g o b l i e g t
d e m F a h r e r ! S i e h e B e n u t z e r h a n d b u c h !ID:Unit only gives guidance.
Safe, lawful vehicle use is the driver's responsibility! Please refer to the manual!
U n i d a d s o l o c o m o g u í a . ˇ E s r e s p o n s a b i l i d a d d e l
c o n d u c t o r e l u s o s e g u r o y l e g í t i m o d e l
v e h í c u l o ! ˇ C o n s u l t e e l m a n u a l !
etc.. -
JanesKing
csendes tag
válasz
qqrique #1515 üzenetére
nekem hozza, de sztem ha te is a legujabb programmal csinalad meg az update-t sztem te is kapnad az uzit. Kozben beszeltem a cyanlabs altal megadott forumon [DISCORD-on] es ott azt kaptam, h csak a terkep frissitest hagyjam ki es a software update az mukodni fog. Mivel ket helyrol ez volt a tanacs, igy megcsinaltam ma este. kb 10-2- perc alatt felkuszott es mos mukszik rendesen. Jelenleg 5 percet teszteltem, de ami nekem eddig fontos volt (apple car + waze + spotify) tokeletesen mukodik. Megegyszer koszi a helpet sracok!
-
JanesKing
csendes tag
válasz
qqrique #1513 üzenetére
most probalom a pendrive-ra ratenni a cyanlabs cuccot.
https://cyanlabs.net/tutorials/update-ford-sync-3-2-2-3-0-to-version-3-4-all-years-3-4-19200-2/
az automated method reszt csinalom, de nalam mar a syn3 updater software 1.0.1.1-es verzioja fut es az dob egy warningot, ha a navi reszt is updatelni akarom. Navigation nelkuli updatenel ezt nem nem dobja. -
JanesKing
csendes tag
válasz
qqrique #1479 üzenetére
https://cyanlabs.net/tutorials/manual-method-update-ford-sync-3/
nekem ezen az oldalon latszik ez az uzenet:THIS WILL NOT WORK ON CARS MANUFACTURED 2020 (MY20), IT WILL “BRICK” YOUR UNIT DO NOT TRY THIS ON 2020 CARS.
(technically it’s fixable with flashing of older calibration and using a older screen but for most users this is too advanced therefore essentially it will brick your unit)Jobban orulnek, ha nem lenne a vegen egy tegla a gepben
elvileg akkor a frissebb terkep van fent, igy csak a sync-et kell frissiteni.
-
JanesKing
csendes tag
válasz
qqrique #1476 üzenetére
Sync 3.4 20136
map F9
hardwer szamot nem lattok, de van egy stnc serial numberem: NYCC00R9cyanlabot neztem, de ott eppen felhivtak a figyelmeme, ha 2020-as az auto akkor ne hasznaljam ezt.
ezek szerint nekem csak a sync3at kellene eggyel magasabbra frissitenem, mert neha a zene valatas nem a leg tokeletesebb.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DDR5 GAMER PC: Új RYZEN 7 8700F/9700X/9800X3D +RTX 4060/5060/4070/5070 +16-64GB DDR5! GAR/SZÁMLA!
- Dell Latitude 7410 Strapabíró Ütésálló Profi Ultrabook 14" -80% i7-10610U 16/512 FHD
- Szép! HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 32/512 Iris Xe FHD Magyar
- HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -65% i7-1185G7 8/512 Iris Xe FHD Magyar
- 512 Gb-os NVME-k
- AKCIÓ! GIGABYTE B360 i5 9600K 16GB DDR4 512GB SSD RX 7600 8GB Rampage SHIVA Zalman 600W
- BANKMENTES részletfizetés Acer Nitro 5 AN515-54-77VS
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- Bomba ár! HP ProBook 450 G7 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
- Bomba ár! Lenovo IdeaPad V110 - i3-6GEN I 4GB I 128GB SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest