- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- iPhone topik
- Huawei P20 Pro - profit csinál minden fotósból
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
Új hozzászólás Aktív témák
-
qqrique
tag
válasz
wong kok wah #2248 üzenetére
Igaz, nem vettem észre.
Ami furcsa, hogy térképfrissítésként ajánlotta fel a weblap, Map_49418_Update -
qqrique
tag
válasz
wong kok wah #2246 üzenetére
Kaptam a hónap elején egy térképfrissítést, ami hasonlít az Interrogator-ra.
A fájlnév: Map_49418_Update
ez van benne:
; SYNC3 Consumer Application Upgrade - Release 3.4.22200 - Only for Nav/EU assemblies.
[SYNCGen3.0_ALL]
Item1 = GB5T-14G386-AD
Open1 = SyncMyRide\GB5T-14G386-AD.tar.gz
Item2 = LU5T-14G386-CA
Open2 = SyncMyRide\LU5T-14G386-CA.tar.gz
Options = Delay,Include,TransactionKb 10-20 másodperc alatt lefut és előállít egy Sync_xxx_WF0yyyyyyy.xml fájlt.
Feltételezem, hogy a térkép aktuális állapotát riportolja.
Feltöltöttem, de napok óta nem változik a státusz, továbbra is a fent jelzett fájl letölthetősége aktív.Kb 2-3szor feltöltöttem az xml fájlt, de semmi változás.
Az USA site-on az EU térképet nem, csak a szoftverfrissítéseket tudod kezelni.
Kíváncsian várom, lesz e változás, 22251 vagy új térkép.
-
qqrique
tag
válasz
seduction3 #2159 üzenetére
ha erre van igényed, akkor csináld. nincs más hátra, mint előre!
{ az egyelés kifejezéssel kapcsolatban:
ezt a kifejezést anno, földművelő körökben hallottam a 60-as vagy 70-es évek közepén utoljára.
Az IT szektorban még nem fordult elő, eddig még nem hallottam ezt, de lehet, hogy most kerül ez bevezetésrenos: https://hu.wikipedia.org/wiki/Egyel%C3%A9s }
-
qqrique
tag
válasz
seduction3 #2157 üzenetére
A user's guide bemutatja, hogyan kell reset-elni.
Itt megkeresheted a számodra releváns útmutatót:
https://www.ford.hu/tamogatas/felhasznaloi-kezikonyv?ref=%2F
-
qqrique
tag
válasz
seduction3 #2152 üzenetére
Van egy olyan lehetőség, hogy "factory reset" azaz visszaállítás. Keresd meg ezt a menüpontot.
Azt nem tudom, hogy mit jelent az, hogy "kiegyeselni".
Szerintem nincs ilyen opció a telepítési készlet config fájlban, de
a bölcsészkaron talán tudnak segíteni a "kiegyeselés" témakörben ).Komolyabban: a rendelkezésre álló csomagot tudod telepíteni.
Sem '1-eselni', sem 'kiegyeselni' opció nem áll rendelkezésre, ahogy azt én tudom.
-
qqrique
tag
válasz
qqrique #2057 üzenetére
Félreérthetően írtam, pontosítom:
tehát a zip állományt a root directoryba kell kicsomagolni.
Ha a kibontáskor a egy a root felett keletkező directoryban van az állomány, akkor az összes fájlt át kell másolnod a root-ba.
Javaslom, hogy bontsd ki a computer hdd-re és a keletkezett alkönyvtár tartalmát másold át az USB root directory-ba.
Tehát a kicsomagolás után pl. egy ilyen directotyban { SYNC-3.4-21194 } találod
azokat a fájlokat, melyeket az USB root-be kell másolnod.Valahogy így fog kinézni a root:
SyncMyRide {directory}
autoinstall.lst
DONTINDX.MSA
.
.
. és a telepítendő fájlok. -
qqrique
tag
válasz
wong kok wah #2052 üzenetére
Egy másik hivatalos Ford oldal, ami jelzi az adott alvázszámhoz regisztrált illetve telepített Sync verziót is:
https://www.ford.com/support/sync-maps-updates/
-
qqrique
tag
válasz
berek21 #2016 üzenetére
Te nem 2+3 év garanciával vásároltad meg az autód?
Nálam mindkettő, az egyik 2017-03-02 átadás (gyártás 2017-02-08) ma még garanciális,
ugyanúgy, mint a 2018-as. (újkorában sync 3.3 / build 18351) volt. Most 3.4 build 21194).Az utóbbira telepítettem egy korábbi frissítést a cyanlab supporttal , majd miután megjött az az utáni hivatalos frissítés amit a Ford site-ról letöltött sw csomag segítségével telepítettem.
A telepítés után a Ford weben található 'interrogator' segítségével feltöltöttem az aktuális sw. telepítési státuszt majd megkaptam a következő sw és térképfrissítést is.Szóval, nem kell misztifikálni a dolgokat. Ha riportolod az aktuális konfigot, akkor arra előbb, utóbb megkapod a frissítést.
Ha ezt nem kívánod kivárni, akkor egy lehetőség, hogy a cyanlab oldalon található támogatást veszed igénybe. (szerintem ez a legjobb az egységsugarú sync user számára).
-
qqrique
tag
Az F10 térkép frissítéséhez én is 2 csomagot kaptam. Májusban frissítettem a 3.4 / 21020 build alatt. Először a 23Gb méretűt telepítettem, majd a nyugtázás után kaptam egy kb 8-9Gb méretű csomagot. Azt is ugyanolyan hosszú idő alatt települt, mint az előző, hiba nélkül.
Próbáld telepíteni az új csomagot is.
-
qqrique
tag
A tapasztalataim szerint 70 percre van szükség a térképcsomag telepítéséhez. Eddig minden új csomag telepítése ennyi ideig tartott nálam.
Szoftverfrissítést telepítettem már úgy, hogy a garázsban állva egy automata akkutöltőt csatlakoztattam az akkura. Ez működött. A szoftverfrisítések általában 20-25 percig tartottak csak. -
qqrique
tag
Azt vedd figyelembe, hogy az adatátvitel oparaméterei jelentősen befolyásolhatják
a valódi szolgáltatások elérhetőségét és használhatóságát. Emiatt csak és csakis úgy
lehet ezt szakszerűen biztosítani, ha a jelentős szolgáltatókkal megállapodsz.
A Ford a Vodafone-nal álalpodott meg és ez teddig nem bővítette.Addig amíg "ingyenes", azaz az autó árában benne van a szolgáltatás azt megkapod.
Érdeklődj a márkakereskedésnél vagy a Ford EMEA képviseletnél (Szentendrén a Ford kereskedés mellett található, az elérhetőségüket a Ford weblapon megtalálod szerintem), hogy milyen módon tudod az e-sim-et átkonfiguráltatni csak az adatátvitel számára más szolgáltatóhoz. A vészhelyzeti hívás SIM nélkül is működni fog. de kérdezz rá erre is.
-
qqrique
tag
Nem értem a felvetésesed. Ki és mire kényszerít?
A FordPass modem segítségével kapsz egy szolgáltatást, amit FordPass Connectivity vagy valami hasonló néven említenek. Miután megvásároltad az autód, egy ideig rendelkezésedre áll, később pedig fizetős a szolgáltatás. Ennek a szolgáltatásnak csak egy eleme az adathálózati kapcsolat biztosítása, amit a Ford a Vodafone segítségével old meg, vele szerződött. Te pedig a Fordtól vásárolod meg a szolgáltatást, ha szükséged van rá.
Hol van itt a kényszerítés? Mit jelent a "rákényszerítenek egy adott szolgáltatóra" ?
Neked tök mindegy, hogy ki a hálózati szolgáltató, mivel nem tőle veszed meg a teljes szolgáltatást, hanem a Ford-tól. A teljes szolgáltatási csomag (navi info, távfelügyelet, satöbbi, olvasd el a Ford weblapon vagy a szerződésedben, hogy mit biztosítanak) egy nagyon kis szelete az adatátviteli szolgáltatás.Tehát Ford a szolgáltatód. Ha nem tetszik, akkor más márkát kell választani.
-
qqrique
tag
A fájlnévből nem tudod megmondani a verziószámot. Ugyanaz a verzió más fájlnév alatt is letölthető.
Mint fent írtam:
"2. az autoinstall.lst fájl megmutatja a verziószámot (windows op. rendszer alatt pl. a notepad alkalmazással tudod megtekinteni)."+1: ha a Ford weboldalról töltötted le, akkor a náluk nyilvántartott verzióhoz képest egy újabbat ajánlanak fel.
Emiatt írtam, hogy a kérdésed inadekvát.
Sajnálom, hogy megbántottalak, ezúton is L-nézést kérek. -
qqrique
tag
Nem értem, hogy ezt a kérdéstr miért tetted fel, illetve mire is vagy kíváncsi.
Feltételezem, hogy a Ford sync upgrade oldalról töltötted le.
Ha elolvasod és megérted az ott található, a frissítésekkel kapcsolatos
dokumentumokat, akkor inadekvát kérdést tettél fel.
Azt gondolom, hogy vagy nem olvastad el vagy nem érted a leírtakat.Hogy a feltet kérdésedre válaszoljak:
1. csomagold ki a ync3_2807651462_update.zip fájlt
2. az autoinstall.lst fájl megmutatja a verziószámot (windows op. rendszer alatt pl. a notepad alkalmazással tudod megtekinteni).
3. ha telepíteni kívánod, akkor a kicsomagolt fájlokat másold át egy a Ford leírás szerint exFAT-ra formázott USB drive-ra. Aminimális drive méretet megtalálod a dokumentációban.Úgy kell átmásolnod, hogy a kicsomagolás után keletkezett irectory-ból másold át az USB root directory-ba as fájlokat. Csak ekkor fog elindulni a telepítés.
4. Számíts arra, hogy 30 perc körül lesz a telepítési idő (térképfrissítésnél 70 perc is lehet)
Íg célszerű a frissítést egy hosszabb út alatt megejteni. Közben működik a sync.5. A telepítés során üzeneteket kaphatsz, értelmezd és hajtsd végre az utasításokat.
-
qqrique
tag
A térképfrissítés telepítése közben kaptad a hibajelzést?
A google segítsége szerint:
Először próbálj ki egy gyári reset-et és indítsd el a telepítést ismét.
Ha utána is jelentkezik a hibaüzenet, akkor többek között a Cyanlabs
fórumon találsz a témával kapcsolatos információt.Olvasd el a témával kapcsolatos topic-okat.
pl. ezt: [link]
Van ott egy magyar fórumtag, aki javasolt bizonyos megoldásokat erre a hibára:
Tomka1118 Keresd Őt. -
qqrique
tag
válasz
Skylukos #1888 üzenetére
Ha erre gondolsz:
"<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<p:OTAModuleSnapShot xmlns:d2p1="urn:ford/Vehicle/Module/Information/v3.0" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:p="urn:ford/com/productdesign/ipp/ModuleSnapshot/v2.0" version="2021-05-05" xsi:schemaLocation="urn:ford/Vehicle/Module/Information/v3.0 ModuleSnapshot.xsd">"Ez nem azt jelzi, hogy melyik szoftververzió van nálad telepítve.
Ha megtekinted az xml tartalmát, akkor láthatod, hogy azt riportolja, hogy a Te rendszeredben melyek az aktuálisan telepített fájlok + némi checksum és társai.
-
qqrique
tag
Nem érthető, amit írsz, de gondolom hiányzik a fájl?
Mérete 0 bájt.A 20282 sw verzióhoz kapott Map_8656804594_Update csomagban sem volt és
hibátlanul lefutott a telepítés.
Indítsd el a letöltött csomag telepítését.
Ha valami nem stimmel a letöltött csomaggal, hibaüzenetet fogsz kapni.
Kb. 60-70 perc a telepítési idő. -
qqrique
tag
válasz
qqrique #1876 üzenetére
A Ford oldalról megkapott térképcsomagok telepítése után eddig egyszer sem állt elő nálam a nyugtázást biztosító xml fájl, miközben a csomag tartalmazza a hozzá szükséges utility fille-okat és az autoinstall által vezérelt job control is indítja, ha indítja.
Érdekes, hogy a szoftver upgrade-eknél mindig automatikusan létre jött, de a térképfrissítések után sohasem.
Ha ez a fájl nálatok sem jön létre, akkor a Ford site-on található szoftver segítségével
állítható elő:https://www.ford.hu/tulajdonosoknak/hasznos/sync-es-bluetooth-ismerteto/ford-sync-3-terkep-frissites#/status/
A következő frissítés csak akkor fog a rendelkezésetekre állni, ha a telepítést nyugtázó xml feltöltésre kerül.
-
qqrique
tag
válasz
qqrique #1875 üzenetére
Nos. Ha valakit érdekel:
A hivatalos Ford site-ról két térkép telepítő csomagot kaptam. A másodikat az első csomag telepítése után kaptam meg, mérete kb 8GB. A második már nem tartalmazza a licence fájlt, hanem a térkép és a navigációs hangok további fájljait telepíti.
A sadista által letöltött csomag nem tartalazza ezt a fájlt és az autoinstall.lst sem hivatkozik
rá. (hogy miért nem, azt nem tudjuk most megállapítani, talán később kideríthatjük az okát).Az általam letöltött első 23GB méretű csomag tartalmazta a licence file-t (U5T-14G424-BJ), mely legfrissebbi verziója innen letölthető:
http://ivsu.binaries.ford.com/swparts/1U5T-14G424-BK_1616682400000.TAR.GZEzt le kell tölteni, bemásolni SyncMyRide alkönyvtárba (mappa), majd az autoinstall.lst
módosítására lesz szükség.Első item-ként kell a licence fájlt beírni a listába és a következő item-ek sorszámát kell megnövelni, tehát item1 helyett item2, és így tovább.
Tehát így:
=========================
; SYNC3 Consumer Application Upgrade - Release 3.4.54 - Only for Nav/EU assemblies.
[SYNCGen3.0_3.4.21020_PRODUCT]
Item1 = 1U5T-14G424-BK
Open1 = SyncMyRide\1U5T-14G424-BK_1616682400000.TAR.GZ
Item2 = 1U5T-14G421-BCH
Open2 = SyncMyRide\1U5T-14G421-BCH.tar.gz
Item3 = 1U5T-14G421-BDH
Open3 = SyncMyRide\1U5T-14G421-BDH.tar.gz
Item4 = 1U5T-14G421-BEH
...
...
...
és így tovább.
=========================A fent megadott license fájl ezeknek a térképfájlok használatát biztosítja:
1U5T-14G421-BAH,1U5T-14G421-BBH,1U5T-14G421-BCH,1U5T-14G421-BDH,1U5T-14G421-BEH,1U5T-14G421-BFH,1U5T-14G421-BGH,1U5T-14G421-BHH,1U5T-14G421-BJH,1U5T-14G421-BKA,1U5T-14G421-BLA
-
qqrique
tag
válasz
qqrique #1861 üzenetére
Kipróbáltam, ahogy írtátok és sikeresen települt az F10 térkép. Bekapcsoltam az audio device-ot, majd csatlakoztattam az USB drive-ot. Hosszabb várakozás után megjelent üzenetek nyugtázása után a telepítés elindult és sikeresen le is futott.
A telepítés megkezdése előtt egy automata akkutöltőt (CTEK MXS-5) csatlakoztattam, nem volt szükség a motor beindítására. Az autót nem kell ON (gyújtás) állásba kapcsolni. -
qqrique
tag
válasz
cappa72 #1860 üzenetére
Eddig csak hosszabb utazások alatt frissítettem. Nálam kb 10-15 perc után lekapcsol a rádió, ha nem tekergetem a gombokat.
Tegnap elindítottam a térképfrissítést 'gyújtás nélkül'. Normál esetben a kijelző felső sávjában jelzi, hogy fut a szoftver upgrade, de most csak az indulásnál írta ki és utána visszaállt a szokásos kijelzés.Vártam egy ideig, majd kivettem a PEN drive-ot. Utána jött egy hibaüzenet, hogy megszakadt a telepítés. Ezek szerint fut, de nem jelzi a telepítő állapotot?
-
qqrique
tag
válasz
Hikvision #1850 üzenetére
Nem tapasztaltam az általad leírtakat a 21020 telepítése után.
Lehet, hogy érdemes lett volna az akku le és felcsatlakoztatás előtt egy
a SYNC3 gyári visszaállítása ciklust végrehajtani.Az akku le/fel sok macerával jár: ablakemelők újra inicializása, motorvezérlőnek is
kell egy idő míg helyreáll, stb. -
qqrique
tag
válasz
Hikvision #1818 üzenetére
kb 15-18 perc alatt felmegy.
Tegnap a Zsolt utcából indulva kezdtem a telepítést és a Komjádi környékén újraindult,
majd folytatva a telepítést (ne vedd ki ekkor az USB-t) kb a Nagyszombat utca környékén írta, hogy befejezte a telepítést. USB ki, majd az autó leállít, újraindít (mint a windóznál, szálljunk ki és be)
-
qqrique
tag
Ott a válasz a folytatásban.
Egy ideje rendelkezésre áll a 20351 verzió is, de erről még nem találtam
bug report-ot, pontosabban a szovjet site-on valaki panaszkodott, hogy a rádió logók nem jól jelennek meg, de lényegi infó nem volt az új verzióról.Úgy gondolom, hogy egyelőre érdemes megtartani a 20282 verziót.
-
qqrique
tag
válasz
qqrique #1775 üzenetére
További info:
Tegnap megnéztem a magyar Ford weboldalon, hogy van e számomra frissítés.
Volt, kaptam egy 8.3 GB-os térképfrissítés csomagot, ami a 20282 verzióra hivatkozott.Amikor a 20282-t telepítettem, nem jött létre a nyugtázáshoz szükséges xml fájl, tehát azt nem töltöttem fel.
Most este megnéztem az alábbi linken a státuszt., ami azt mutatja, hogy a Ford regisztrálta, hogy a 20282 verzió van az autómban telepítve.
Ha az alábbi weblapon ellenőrzöd a felajánlott frissítést, akkor azt is látod, hogy
melyik a számodra utoljára kiajánlott sw verzió:https://help.ford.com/update-sync/
Tehát a 20282, a valóban telepített verziót jelzi, úgyhogy tegnap ehhez kaptam a térképfrissítést.
Hogy lehetséges az, hogy nem töltöttem fel a nyugtázó xml-t és mégis az aktuális verziót mutatja ellenőrzéskor a weblap?
Azt hiszem onnan értesült a rendszer az állapotról, hogy (kb két hete ? ) a 20282 upgrade után az autóban on-line (wifi) ellenőriztem a frissítések állapotát. A szokásos eredményt kaptam, hogy a legfrissebb verziót használom. Tehát valószínű, hogy ilyenkor riportolja az autó az aktuális sw verziót.
Nem emlékszem, hogy mikor volt ez az akció, de kb két héten belül jött az új térképfrissítés,
Tegnap preparáltam a telepítő USB drive-ot, ma akartam telepíteni egy hosszabb út során, de sajnos itthon maradt az eszköz, elmaradt a térképfrissítés. -
qqrique
tag
válasz
cappa72 #1773 üzenetére
A 20136 bug-os. Az USB-ről a fájlok lejátszása közben néha a rádióképernyőre vált, miközben az USB-ről szól a hanganyag.
Ezután a képernyőn nem tudsz váltani, de a hangutasítások működnek. Ekkor így tudsz váltani a források között.Én felraktam a 20196-ot, az jobb volt de probléma volt az óra kezelésével.
Most a 20282 működik, itt nem találtam más hibát, mint azt, hogyha a garázsból indulok (nincs műholdjel), akkor az óra a nyári időt mutatja induláskor, majd egy idő után beáll a jelenlegi időre.
Néha nem.
Arra nem jöttem rá, hogy mikor igen és mikor nem.
-
qqrique
tag
válasz
cappa72 #1745 üzenetére
A töltőd csak max 1.5A-re képes, ha jó változatot linkeltél be.
Ez is elég ahhoz, hogy feltöltsd az autóban levő akkut, csak továb tart.
Viszont ez megfelelő az időszakos karbantartáshoz, ha hosszabb ideig nem használod az autót, akkor csepptöltő üzemmódban (automatikus) azakkun hagyhatod hosszú ideig is.Fentebb írta egy kolléga, hogy telepítés közben, hiába volt töltő az akkun, egy idő után be kellett indítania a motort.
Ha csak a szoftverfrissítést hajtod végra, akkor elég lehet egy ilyen segítség, az autó 15 perc után kapcsolná ki a multimédia egységet.
A térkép telepítését célszerű lenne egy hossazbb út alatt megejteni.
-
-
qqrique
tag
A 3.4 már lehetőséget biztosít normális keresésre. A 20196 -nál, már volt, de a 20282
esetén a telefonkönyvben kereshetsz a név beírásával, és a rendszer a keresést úgy támogatja, hogy csak azok a betűk aktívak a keyboard-on, ami találatot ad.
Akár végig tudod betűzni a keresett nevet.
Szerintem ez a funkció hibátlan, nagyon hiányzott a korábbi verziókban.
A navigációnál is hasonlóan működik a keresés.Épp most ellenőriztem a fentieket, közben ránéztem az órára, az most egy órával kevesebbet mutatott. A garázsban nincs GPS jel, így nem tudtam szinkronozni.
Néhány hete olvastam az orosz fórumon a gps kezelési problémákról, de megoldást nem
említett senki sem. Azóta nem néztem van e ezzel kapcsolatban új info. -
qqrique
tag
válasz
sparta2 #1736 üzenetére
Kevés a tapasztalat, de valahol azt olvastam, hogy ez a legjobban tesztelt változat.
A 20191-nál vettem észre, hogy az óra néha egy órával előre levő időt mutat. Ezt a problémát a 20282-nél is tapasztaltam ma.Mostanában keveset utazom, így nem tudtam pontosan megállapítani, milyes esetekben lesz helytelen az idő kijelzése.
Ha szinkronozom a gps időhöz, akkor a nyári időszámítás szerinti értéket jelzi ki.
HA beállítom, a jó étéket, következő napi indulás után ismét +1 óra.Ez nem változott sajnos. Korábbi verziók használatatkor ezt nem tapasztaltam.
Eddig ezt vettem észre
-
qqrique
tag
válasz
sparta2 #1732 üzenetére
Ami benne van:
Cyanlabs:
2020.11.04. 20:14 61˙670˙540 1U5T-14G658-AF_1598633324000.TAR.GZ
2020.11.04. 20:25 718˙118˙839 4U5T-14G423-AB_1598633764000.TAR.GZ
2020.12.17. 21:58 889˙838˙273 5U5T-14G381-EK_1606255141000.TAR.GZ
2020.11.04. 20:22 1˙650˙943˙221 5U5T-14G391-AM_1598633466000.TAR.GZFord csomagban plusz fájlok:
2020.12.26. 09:18 47˙192 GB5T-14G386-AD.tar.gz
2020.12.26. 09:14 25˙258 HB5T-14G386-VCB.tar.gz
2020.12.26. 09:14 25˙251 HB5T-14G386-VEB.tar.gz
: -
qqrique
tag
válasz
sparta2 #1729 üzenetére
így van, de mégis eltér a cyanlabs és a Ford web által felajánlott csomag tartalma.
A lényeges fájlok ugyanazok, de két kisméretű fálj nincs a cyanlabs csomagban.Most nem keresném meg ezeket ( a másik computeremben tudnám megnézni, de az már kikapcsolva). Valószínű, hogy ezek hiánya nem okoz problémát, ha jól emlékszem, akkor a rádióadók logóját és hasonló infókat tartalmazó fájlokról van szó.
-
qqrique
tag
válasz
cappa72 #1725 üzenetére
OK. a 20136 bug-os, fentebb írtam a javításokról.
A 20136-ra a térkép telepíthető, jól fog működni, ezen már túl vagyok, tehát
kipróbáltam.A 20136 vagy a cyanlabs 20196 csomaggal vagy a 20282 eredetivel (vagy cyanlabs) upgrad-elhető, utána megszűnnek az USB kezelésével kapcsolatos hibák.
Én az eredeti Ford webről letöltött 20282 csomagot használtam, ezt pl. a
dropbox segítségével át tudom adni számodra. Itt nincs garivesztés,
hivatalos kiadásA térképet sikerült telepítened?
update: olvasom, hogy majd
-
qqrique
tag
válasz
cappa72 #1725 üzenetére
Az a fájl lista, amit bemásoltál, az a legutóbbi térképfrissítés csomag.
Ott nincs DONTINDX.MSA
Az autoinstall.lst ezt mutathatja:
; SYNC3 Consumer Application Upgrade - Release 3.4.50 - Only for Nav/EU assemblies.
[SYNCGen3.0_3.4.20282_PRODUCT]
Item1 = 1U5T-14G424-BJ
Open1 = SyncMyRide\1U5T-14G424-BJ.tar.gz
Item2 = 1U5T-14G421-BAG
Open2 = SyncMyRide\1U5T-14G421-BAG.tar.gz
Item3 = 1U5T-14G421-BCG
Open3 = SyncMyRide\1U5T-14G421-BCG.tar.gz
Item4 = 1U5T-14G421-BDG
Open4 = SyncMyRide\1U5T-14G421-BDG.tar.gz
Item5 = 1U5T-14G421-BEG
Open5 = SyncMyRide\1U5T-14G421-BEG.tar.gz
Item6 = 1U5T-14G421-BFG
Open6 = SyncMyRide\1U5T-14G421-BFG.tar.gz
Item7 = 1U5T-14G421-BGG
Open7 = SyncMyRide\1U5T-14G421-BGG.tar.gz
Item8 = 1U5T-14G421-BHG
Open8 = SyncMyRide\1U5T-14G421-BHG.tar.gz
Options = AutoInstall
[SYNCGen3.0_3.4.20282]
Item1 = 1U5T-14G421-BJG
Open1 = SyncMyRide\1U5T-14G421-BJG.tar.gz
Item2 = 1U5T-14G421-BBG
Open2 = SyncMyRide\1U5T-14G421-BBG.tar.gz
Item3 = 4U5T-14G422-BAE
Open3 = SyncMyRide\4U5T-14G422-BAE.tar.gz
Item4 = 4U5T-14G422-BBE
Open4 = SyncMyRide\4U5T-14G422-BBE.tar.gz
Item5 = 4U5T-14G422-BCE
Open5 = SyncMyRide\4U5T-14G422-BCE.tar.gz
Item6 = 4U5T-14G422-BDE
Open6 = SyncMyRide\4U5T-14G422-BDE.tar.gz
Options = Delay,Include,Transaction
[SYNCGen3.0_ALL]
Item1 = GB5T-14G386-AD
Open1 = SyncMyRide\GB5T-14G386-AD.tar.gz
Options = Delay,Include,Transaction -
qqrique
tag
+1: ellenőrizd az aktuális sw update-et itt: [link]
Ez a site megmutatja, hogy melyik a számodra kiajánlott utolsó sw verzió.
-
qqrique
tag
válasz
sparta2 #1718 üzenetére
Nem cyanlabs, hanem az a változat, amit a Ford tol ki az orig repo-ból töltöttem le.
Hosszabb ideig én is zizegtem a garivesztés miatt, de szerintem, illetve úgy tapasztalom, hogy nem tudják követni.
Persze egy komolyabb vita közben feltámadhat a szakértelem is, előkerülhetnek azok,
akik valóban ismerik a folyamatokat, SOP-t.
A végeken (szervizekben) ilyen arcot nem találsz.Szerintem:
Ha vita alakul ki, akkor sem ott döntenek, a szervizek az L1, tehát 1-es szintű elhárítók.
Gyakorlatilg 0 hozzáféréssel, a szokásos user error elhárítására képezték ki Őket.
A következő szint az L2 lehet, egy-két főállású arccal, talán a szt.endrei képviseleten lépnek fel, mint döntnökök, de attól tartok, hogy nagyon korlátozott az Ő hozzáférésük és jogosultságuk egyaránt. Utána jöhet az L3.Ha jól sejtem, valahogy így kezelik a problémákat és úgy tűnik, hogy az elektronika
rendszerekkel kapcsolatos probléma/ügyfélkezelését, sw/hw egyaránt, ma még
nehezen vagy egyáltalán nem jól oldják meg az autógyártók. -
qqrique
tag
válasz
qqrique #1716 üzenetére
A 20136 csomag fájl listája:
autoinstall.lst
DONTINDX.MSA
SyncMyRide\5U5T-14G381-ED.tar.gz
SyncMyRide\GB5T-14G386-AC.tar.gz
SyncMyRide\HB5T-14G386-VCB.tar.gz
SyncMyRide\HB5T-14G386-VEB.tar.gzahol az autoinstall.lst így néz ki:
; SYNC3 Consumer Assembly Upgrade - Release 3.4.43 - Only for Nav/EU assemblies.
[SYNCGen3.0_3.4.20136]
Item1 = HB5T-14G386-VEB
Open1 = SyncMyRide\HB5T-14G386-VEB.tar.gz
Item2 = HB5T-14G386-VCB
Open2 = SyncMyRide\HB5T-14G386-VCB.tar.gz
Item3 = 5U5T-14G381-ED
Open3 = SyncMyRide\5U5T-14G381-ED.tar.gz
Item4 = GB5T-14G386-AC
Open4 = SyncMyRide\GB5T-14G386-AC.tar.gz
Options = AutoInstall,DelayEz pedig a 20282 autoinstall.lst tartalma:
; SYNC3 Consumer Assembly Upgrade - Release 3.4.50 - Only for Nav/EU assemblies.
[SYNCGen3.0_3.4.20282_PRODUCT]
Item1 = HB5T-14G386-VEB
Open1 = SyncMyRide\HB5T-14G386-VEB.tar.gz
Item2 = HB5T-14G386-VCB
Open2 = SyncMyRide\HB5T-14G386-VCB.tar.gz
Item3 = 5U5T-14G381-EK
Open3 = SyncMyRide\5U5T-14G381-EK.tar.gz
Item4 = 5U5T-14G391-AM
Open4 = SyncMyRide\5U5T-14G391-AM.tar.gz
Item5 = 4U5T-14G423-AB
Open5 = SyncMyRide\4U5T-14G423-AB.tar.gz
Item6 = 1U5T-14G658-AF
Open6 = SyncMyRide\1U5T-14G658-AF.tar.gz
Options = AutoInstall
[SYNCGen3.0_ALL]
Item1 = GB5T-14G386-AD
Open1 = SyncMyRide\GB5T-14G386-AD.tar.gz
Options = AutoInstall,Delay,Include,Transaction -
qqrique
tag
a 3.4/20282 fájl lista, ezeket kellene megtalálnod a zip fájlban:
autoinstall.lst
DONTINDX.MSA
SyncMyRide\1U5T-14G658-AF.tar.gz
SyncMyRide\4U5T-14G423-AB.tar.gz
SyncMyRide\5U5T-14G381-EK.tar.gz
SyncMyRide\5U5T-14G391-AM.tar.gz
SyncMyRide\GB5T-14G386-AD.tar.gz
SyncMyRide\HB5T-14G386-VCB.tar.gz
SyncMyRide\HB5T-14G386-VEB.tar.gz -
qqrique
tag
válasz
cappa72 #1711 üzenetére
A HDD is jó, csak exFAT-ra legyen formázva a primary partition. Azt nem próbáltam mi van akkor, ha több partíció van a HDD/SSD-n.
+1 kérdés: melyik verziót telepítenéd? Nem lapoztam vissza, de ha jól emlékszem, akkor a 3.4 20136 verziót telepítette, mi ismert bugokat tartalmaz.
Ezt javították a 3.4 20196-os build-ben. Ezt telepítettem korábban a cyanlabs tool segítségével.
Hibátlanul működött. A 20136 felülírható a SYNCGen3.0_3.4.20282 verzióval.
Ezt ma telepítettem, jól működik kezeli az USB drive-okat ugyanúgy, mint a 20196.
A 20196-nál azt tapasztaltam, hogy időnként hibásan mutatja az időt az óra.Úgy tűnik, hogy ezt is javították, de ezt csak akkor tudom megerősíteni, ha hosszabb ideig használom.
Ha nálad a 20136 fut, akkor, ha gondolod oda tudom adni a 20282 eredeti telepítő csomagot.
Az említett USB drive-ról kb. 15..20 perc alatt települt. -
qqrique
tag
válasz
sparta2 #1696 üzenetére
Itt találsz további információt:
https://ffclub.ru/search/posts/?q=20204&topicid=418797
(Hivatalos frissítés a 3.0.20204 EU verzióra Sync 3 NAV 2.8 Gb, 28.11.2020)
A Скрытый текст elemre kattintva megtalálod az alatta eltakart infót, pl.:
https://ivsu.binaries.ford.com/owner-package/7773052909818975042/SYNC3_2807651462_Update.zip
stb...
-
qqrique
tag
válasz
Hikvision #1668 üzenetére
Ma reggel letöltöttem én is. Nagyon gyorsan lejött.
Összehasonlítottam a korábbi telepítőkészlettel. Ez ugyanazt a térképet (F9, 2020-09)
telepíti, csak a GB5T-14G386 fájl tér el, itt az újabb -AD verzió van.
Ha jól tudom ez segít a telepítési log előállításában, amit a Ford weboldalra feltöltve nyugtázod a telepítést. -
qqrique
tag
válasz
Hikvision #1657 üzenetére
A legcélszerűbb az, ha egy hosszabb utazás közben indítod el a telepítést.
Alternatív megoldás lehet, ha van megfelelő, modern akkutöltőd, pl.: CTEK MXS-5
( https://www.ctek.com/uk/products/car/mxs-5-0-uk), azt az akkura kapcsolva telepíted.Én eddig minden frissítést egy hosszabb út alatt abszolváltam.
Javaslom, hogy a ford.hu site-ról letöltött fájlokat használd az upgrade-ehz. Akkor biztosan tudsz garanciát érvényesíteni hiba esetén.
-
qqrique
tag
válasz
Hikvision #1650 üzenetére
Akkor működni kellene az updaterrel készített telepítő készletnek.
Kár, hogy frissítettem az updatert, nálam is hibásan működik a 2.1.1.0.
Sajnos nincs már meg a 20196. A 20282 telepítése a 20196-ra javallott.
van még egy lehetőséged, ha van kedved az USB drive preparálásával
segédeszköz nélkül:https://my-ford-focus.de/en/sync-download-links-2/
vagy próbáld meg az USA site-on, lehet, hogy le tudod tölteni a frissítést:
https://owner.ford.com/tools/account/how-tos/keep-your-sync-up-to-date.html
-
qqrique
tag
válasz
Hikvision #1645 üzenetére
Látom, sikerült. telepítened. Egyszerre írtunk.
Mikori az autód? A Sync hardvertől függ, hogy telepítheted e, de sajnos azt nem tudom, hogy lehet megállapítani, hogy melyik változatra igaz az állítás.
Közben kiderült, hogy vannak problémák az új updater-rel, többször hibára futott.
Nem küzdök vele tovább. Várhatóan a közeljövőben jön ki javítás. -
qqrique
tag
A 2020-as hardverek esetén nem szabad használni, a figyelmeztetés szerint.
Eddig az 1.1XXXX verzió volt telepítve a win10-es gépemen. Most frissítettem a 2.1.1.0-ra.
Minden probléma nélkül települt.Az új verzió képes arra, hogy ne csak az USB drive--ot preparálja, hanem arra is, hohy csak a szükséges fájlokat töltse le.
Ha ez segítség számodra, akkor a következő kiindulási feltételekkel letöltöm a telepítő fájlokat, melyeket fel kell másolnod egy megfelelő méretű, exFAT-ra formázott USB meghajtóra.
-
qqrique
tag
válasz
Hikvision #1632 üzenetére
Szia!
A 20136 build ismert hibája ez, én is tapasztaltam.
Javaslom, hogy a Cyanlabs Sync3 updater segítségével készítsd el az frissítéshez szükséges
usb drive-ot. Én a 20196 buildet telepítettem, ebben kijavították az USB kezelési hibát és a képernyőképek is szebbek lettek.
Ha jól emlékszem, akkor kb 20-25 perc volt a telepítés. Ha befejezte, akkor leállít, ajtó nyit/csuk és a Sync újraindul. Ha valamilyen ok miatt le kell állítanod az autót a telepítés
közben, az nem probléma, a következő újraindításnál elkezdődik ismét a telepítés. Addig a régi változat fut.Léteznek frissebb verziók is, de a 20237 esetén többen panaszkodtak GPS működési problémákról.
A 20282 verzióról azt mondják, hogy gyorsabb a korábbiaknál és hibamentes.
A 20196-ot javaslom, ezt használom és megszűnt az USB drive kezelés hibája.
Preparáltam egy 20282 telepítő készletet, de még nem telepítettem, így e a változat
működével kapcsolatban nincs tapasztalatom. -
qqrique
tag
válasz
cappa72 #1625 üzenetére
Valóban, hosszú lett, de a többségében egyetértek azzal, amit írtál.
A korábban említett példákkal azt kívántam bemutatni, hogy van lehetőség arra, hogy ne maradjunk bezárva. Jó lenne, ha változna a szemlélet: a magyar nem világnyelv.
Tehát, tanulni kell és megpróbálni együttműködni, mind egymással, mind a szomszédokkal egyaránt. -
qqrique
tag
válasz
Skylukos #1623 üzenetére
"... a 35 év felettiek legalább kb. 65-70% a nem beszél idegen nyelvet. ..."
Anno, amikor a BME-re jártam, vagy 40+- éve, akkor ezt a jelenséget úgy hívtuk, hogy
"egyéni, szoc. probléma".Úgy tűnik, hogy több tömeggyártó nem csinál magyar verziót, mások pedig így vagy úgy csinálnak valamilyen változatot.
"A forrás, mielőtt kétségbe vonod a számokat:
https://qubit.hu/2018/09/27/friss-adatok-a-magyarok-576-szazaleka-egyetlen-idegen-nyelven-sem-beszel"Erre egy több nyelvet beszélő szomszéd országbeli polgár (mindegyik szomszédunk: Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Ukrajna, Szlovákia, Ausztria)
és többek is nyugat európából, ugyanazt a választ adják, amit fent olvashattál.Csak példaként említem, hogy Szlovéniában még a rendőrök is kifogástalanul kommunikálnak angolul, természetesen régiónként a szomszédok nyelvén is.
1989..90-ben Hollandiában egy holland barátom apjával poharazgattunk és a következőt mondta az öreg:
'"Ti ott közép eu-ban egymást b@sztatjátok, miközben mi itt arra törekszünk, hogy együttműködjünk egymással és meg is értsük a másikat. Mi beszéljük egymás nyelvét,
én pl ötöt. Ezt kellene nektek is elsajátítani, akkor jobb lesz nálatok is."Szerintem a magyar emberek érdeke az, hogy tanuljanak meg más nyelveken is kommunikálni.
...ennyi...
-
qqrique
tag
válasz
Skylukos #1619 üzenetére
"...az autópályán 130 cal száguldva..." nem beszélve azokról, akik olvasószemüveggel tudják csak elolvasni és nem nem bírják a multifokális lencsét. Nos, Ők is hátrányos helyzetben vannak, még el sem tudják olvasni az üzeneteket.
Jelzem, hogy az autó irányításáért ma még Te vagy a felelős akkor is, ha tele van tömve vezetősegítő megoldásokkal. Egyébként, ha valami veszélyes esemény történik, akkor erre mindegyik autó ún. 'nemzetközi jelzésekkel' figyelmeztet, ami az emberek nagy valószínűséggel megértenek. természetesen itt is lehetnek kivételek, hisz nincs 100%-os rendelkezésre állás, hibamentesség sem.
Amúgy, ha nem derült volna ki a korábbiakból, semmi közöm az autóiparhoz.
Nos, hogy megértsd, Magyarországon kívül általában nem tekintik a magyart világnyelvnek
és kevesen beszélik.
A magyar piaci részesedés is kicsi, nagyjából az EU piac 1%-a, így az egyedi nyelvi és egyéb fejlesztéseket is ennek megfelelő prioritással kezelik.Például a Suzukisok számára sem áll rendelkezésre magyar nyelv, pedig a pletykák szerint nálunk fejlesztik a fejegység szoftverét és még az autók egy részét is itt gyártják.
-
qqrique
tag
válasz
Skylukos #1614 üzenetére
A korábbi hozzászólásomból kimaradt:
Attól függetlenül, hogy milyen vezetéstámogató és egyéb rendszerek üzemelnek a gépjárművedben, mindig is Te vagy a felelős annak üzemeltetésével, vezetésével kapcsolatban.
Függetlenül attól, hogy a támogató rendszerek milyen nyelven üzennek, kommunikálnak Veled.
Ezt az információt megtalálod bármelyik gyártó, bármelyik típusához kiadott (User's Manual)
'Útmutató a felhasználó számára' kézikönyvekben.A Ford autókhoz itt találod meg az on-line kezelési kézikönyveket: [link]
-
qqrique
tag
válasz
wong kok wah #1603 üzenetére
A sync is az egykori octel struktúrát használja e az interakciókhoz és hangbemondások összerakásához?
{ op.rendszer, alkalmazás szint (az ún. tree language a futtató környezet nyelve),
amit felett az interaktív voice prompt-okat kezeli, file, phrase, prompt, ... ? }Az egy nagyon rugalmas platform volt, hihetetlen szabadságot biztosított és unix
op. rendszer felett futott, majdnem olyan, mint a QNX.
-
qqrique
tag
válasz
Skylukos #1608 üzenetére
Nos,
A kérdéseid nagy részére megkaptad már a választ.Az alábbiakat fűzném hozzá:
A lefordított rendszer akkor komplett, ha a beszédfelismerés is hibátlanul működik. Ez azért kissé nagyobb falat, mint a szöveges üzenetek lefordítása. A beszédfelismerés nélkül meg nem érdemes bevezetni, nem hoz gyakorlatilag semmi előnyt az, ha magyarul ír ki valamit a rendszer, a hangutasítások pedig nem működnek.
Ráadásul nem úgy alakították ki egyiket sem, hogy válogass úgy a nyelvkészletből, hogy például legyen magyar a szöveg, de ha nincs magyar hangfelismerés, akkor a meglévő készletből válaszd ki valamelyiket. Ennek így nem sok értelme van, viszont sok problémát fog okozni a különböző kiadások nyilvántartásánál, tesztelésénél és így tovább.
{ a 90-es évek második felében több távközlési megoldás magyarításán dolgoztam. Volt olyan rendszer, ami 8 ezer hangfáljból rakta össze a mondókát, rendesen ragozott és jól.
Akkoriban megcsináltam egy egyszerűbb rendszer ukrán verzióját is úgy, hogy nem tudok ukránul. (aki felmondta a hanganyagot adott némi segítséget, de a többnyire elég volt az angol <-> ukrán leírt szöveg a munka elvégzéséhez), tehát talán van némi emlékem arról, hogy mekkora feladat egy ilyen fordítást megcsinálni, leprogramozni, tesztelni, satöbbi, igaz több, mint 20 éve nem foglalkozom már ilyen dolgokkal }Érdekes az a felvetésed, hogy ezek a rendszerek azért nem éthetők meg az átlagemberek számára, ha tudnak külföldiül, mert speciális autós kifejezéseket tartalmaznak.
Nos, ha ez így van, akkor tök mindegy, hogy lefordítjuk e vagy sem, mert állításod szerint a spec kifejezéseket a népek nem értik, ergo teljesen értelmetlen magyarra fordítani, mert úgy sem fogják azokat megérteni. Ez következik abból amit állítasz.
Nos, az felvetéseid alapján, elemi iskolai módszertannal (teljes indukció) beláttuk, hogy nincs értelme megcsinálni a magyar verziót.
+1 kiegészítés a korábban számodra adott válaszokhoz:
Közvetlen veszély: valóban van olyan eset, amikor nincs piktogram. Ez akkor fordul elő, amikor például az ütközésmegelőző rendszer küldi az első figyelmeztetést. Ekkor egy
piktogram helyett a műszerek között található kijelző az egész felületén pirosan villog, a beállított
nyelven arra figyelmeztet, hogy ütközés veszélye áll fenn. Emellett még egy ilyesztő, a figyelmet felkeltő hangjelzés is hallatszik. Ha semmit sem csinálsz, akkor a támogató rendszerek beavatkoznak.Ha valaki ezeket a jelzéseket sem érti meg, akkor jobb, ha beiratkozik valamilyen tanfolyamra, ahol az ilyen jelzések értelmezését tanítják vagy nem használ, számára ilyen bonyolult eszközt.
*** HNY azaz BUÉK ***
-
qqrique
tag
Én sem értem.
Ha magyarítják, utána meg megy a sírás, hogy nem érthető, nem jó, sz@..har a fordítás és a többi, további 'észrevétel', siránkozás:
https://totalcar.hu/magazin/interfaeces/2019/07/25/magyar-magyar_szotar_modern_audi-tulajoknak/
és társai:
https://totalcar.hu/magazin/velemeny/2019/12/01/madzsar_menu_lenni_jo_de_hotyan_kikapcsolni_ingas_figy/
Nem értem, hogy miért kell nyafogni. Nem nagy ügy tíz, tizenkét kifejezést megtanulni?,
szerintem. Hasznosabb lenne megpróbálni megtanulni azt a néhány kifejezést, akár több nyelven is. -
qqrique
tag
válasz
wong kok wah #1567 üzenetére
"/~ TextID 8d0905b7-da29-11e4-adb6-00059a3c7a00
text: qsTr("Unit only gives guidance.\nSafe, lawful vehicle use is the driver's responsibility!
//: itt miért hiányzik egy 'new line ( '\n' )' utasítás?
Please refer to the manual!")
}"Más nyelveknél, pl. német, orosz... hogy néz ki ez a kódrészlet?
-
qqrique
tag
válasz
wong kok wah #1552 üzenetére
Lehet file hiba, de a pendrive is okozhatja.
Biztosan exFAT az USB drive formázása?
-
qqrique
tag
válasz
wong kok wah #1531 üzenetére
Szia Wong!
A cisco jabber, illetve a webex videó működik eu-ban?
Nálam a jabber megy, de video kapcsolat nem jött létre.
Ami érdekes, a jabber hívásokat csak a telefonon tudom felvenni,
a képernyőn csak a hívás bontás gomb jelenik meg. A hw (kormányon levő gombok)
vezérlővel sem lehet hívást fogadni. Ezt a sync 3.4 és a régebbi 1.1 is ugyanúgy csinálja.A webex-et nem próbáltam még. Minden webex conf alatt otthon voltam eddig
Van információd ezekről?
Új hozzászólás Aktív témák
- Eladó 2 monitor csomagban, de akár külön-külön is ASUS XG438 + Acer B246HYL
- Ikea mittzon íróasztal, 140x60
- Bluering Libra irodai forgószék
- HP ProDesk 400 G5 DM Mini PC, Intel Core i5-9500T Processor, 8GB DDR4, 256GB SSD Win 11, Számla, 2
- HP Z240 PC, Intel Core i7-6700 Processor, 8GB DDR4, 256GB SSD, Win 11, Számla, 2 év garancia
- HP EliteBook 840 G8 i5-1135G7 16GB 512GB 1 év garancia
- HIBÁTLAN iPhone 11 128GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3032, 100% Akkumulátor
- Samsung Galaxy S22 Ultra 256GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- DELL Precision 5560 i7-11850H 32GB 1000GB T1200 FHD+ 1 év garancia
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Aorus B450 R7 5700X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB ZALMAN I3 NEO 650W
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest