2017. november 21., kedd

Gyorskeresés

Útvonal

Tesztek » Autó+mobil rovat

Ford SYNC 3 infotainment rendszer teszt

Kipróbáltuk az aktuális Ford járművekben található infotainment rendszert, mely sokkal gyorsabb elődjénél és az okostelefonokkal is kommunikál.

Hirdetés

Előszó, kezelhetőség, sebesség

Az elmúlt hónapokban rengeteg autógyártó infotainment rendszerét be tudtuk mutatni olvasóinknak, azonban a Ford aktuális megoldásával egészen mostanáig adósok voltunk. Pedig az amerikai vállalatnál elég egyszerű a recept, a jelenlegi modellek mindegyikében a Ford SYNC 3 névre hallgató megoldás található (sok esetben nyilván extraként), ami egy elég komoly lépés a második generációs rendszerhez képest. Épp emiatt gondoltuk, érdemes megvárnunk, hogy a rendszer elterjedjen a jelenleg kapható portfólióban, hiszen az interneten olvasható visszajelzések alapján a SYNC 2 sebességével nem voltak elégedettek a felhasználók, tehát a SYNC 3 bemutatása a jelenlegi és leendő Ford tulajdonosok közében is komoly érdeklődésre tarthat számot. A teszteléshez használt autó egy 3,2 literes, öthengeres dízelmotorral szerelt Ford Ranger volt, de ez ne tévesszen meg senkit, a Fiestákban és Focusokban is teljesen ugyanez a környezet található.


[+]

A SYNC 3 központi eleme egy 8 hüvelykes érintőkijelző, amelynek napfényben olvashatóságával szerencsére semmi gond nincs, a felület nem csillog, minden szögből jól látható és a fényereje is megfelelő. A felbontás nem kimondottan magas, de nem is alacsony, de ezt csak ránézésre lehet megállapítani, mert a többi autógyártóhoz hasonlóan a Ford sem kommunikál semmilyen konkrétumot. Az mindenesetre látszik, hogy nem tűéles a kép, pedig 2017-ben akár lehetne is az. Nagyjából ugyanez a mentalitás jellemzi a kezelőfelületet is, amely átlátható, jól használható, de alapvetően nem túl szép és egyáltalán nem személyre szabható. Hogy ez miért van így, arról viszonylag hosszasan lehetne értekezni. Az egyes vélemények szerint túlságosan is egyszerű, mások szerint letisztult felhasználói felület egy autóban nem feltétlenül rossz dolog, inkább funkcionális. Minél kevesebb szemcsalogató effekt veszi el a figyelmet az útról, annál biztonságosabban lehet utazni, és nyilván ez a legfontosabb dolog, amikor a volán mögött vagyunk. Ugyanakkor nem biztos, hogy a témázhatóság vagy a bármilyen szintű személyre szabhatóság elvenné a figyelmet, utóbbi még talán egyszerűbbé is tehetné a használatot, előbbi pedig követhetné azt, hogy a Fordok beltere évről évre szebb, a Ranger például döbbenetesen jól ki volt dolgozva, az utolsó cérnaszál is a helyén volt, pedig egy alapvetően munkára használatos pickuptól nem feltétlenül ezt vártuk. A szép kárpitok, finom formák és jó anyagminőség összképét pedig némileg rontotta, hogy az infotainment rendszer kezelőfelülete már több évvel ezelőtt sem számított volna modernnek.

Nagyon szép beltér, semmitmondó érintőkijelzővel a közepén.
Nagyon szép beltér, semmitmondó érintőkijelzővel a közepén. [+]

A rendszer sebességéve viszont nem nagyon lehet belekötni, ami főleg azért előnyös, mert az előző generációéba erősen bele lehetett. Nem csoda, hogy még a gyártó is azt mondja: az új rendszer tízszer gyorsabb elődjénél, amit nem tudtunk ugyan lemérni, az viszont biztos, hogy az egyszerűség ebben az esetben gyorsasággal jár. Akadások, lassulások nem tapasztalhatók, ha valamire rányomunk, akkor egy szempillantás alatt életbe lép a kívánt funkció. A kezelés pedig egyszerű: alul pár kivételtől eltekintve minden oldalon található hat darab méretes ikon, amelyeket vakon is könnyedén meg lehet nyomni, ezekkel juthatunk el a fő funkciókhoz, amiken belül pedig szintén gyerekjáték mozogni. Balról a második a klímavezérlés, ami elsőre ijesztőnek tűnt, hiszen nem vettük egyből észre a fizikai gombokat is, de a hőmérséklet, a ventilátor sebessége, az ablakok páramentesítése és az ülésfűtés szabályozható az érintőkijelző használata nélkül is, egyedül a zónák kiválasztásához kell feltétlenül a megjelenítőn maszatolnunk.


[+]

A SYNC 3 nem tud magyarul. Ez sok hazai felhasználónak fájó dolog lehet, és egyben érthetetlen is, lévén a márka elég jól teljesít itthon, tavaly a 15 legnagyobb példányszámban eladott modell közül 4 darab az övék, egy efféle menürendszer lefordítása pedig azért nem lenne űrtechnológia. A hangvezérlés ebből adódóan szintén nem működik magyar nyelven, de önmagában emiatt valószínűleg senki nem érezné magát rosszul annak ellenére sem, hogy amúgy nagyon kellemes funkcionalitással bír a SYNC, szinte minden fontos funkcióhoz el lehet jutni hangutasítással is.


[+]

A rendszerhez tartozik a műszercsoport két szélén található kijelzőpáros is, amelyek kezelése pofon egyszerű, a multifunkciós kormányon lévő irány- és ok-gombokkal lehet őket kezelni, külön külön, mindkét oldalhoz tartozik egy-egy gombsor. Viszont van kommunikáció a központi kijelző és a kisebbek között, a jobboldalon lévőre a navigációt, a multimédiás sort (kvázi az aktuálisan játszott zeneszám címét) és a telefonos funkciókat lehet kirakni, míg a baloldalira a klasszikus fedélzeti rendszeres funkciók tolhatók ki, fogyasztási adatok, fordulatszám és társai. Érdekes módon a különféle vezetést segítő rendszerek kizárólag itt érhetők el, a 8 hüvelykes megjelenítőn nem piszkálhatjuk őket, pedig rengeteg dolog van a sávtartástól kezdve az adaptív tempomaton át az ütküzés-figyelmeztetésig. Ebből a szempontból a Wildtrak felszereltségű Ranger kiválóan vizsgázott, illetve komoly fegyvertény a Vészhelyzeti Segélyhívó rendszer megléte is. Ha olyan baleset történne, amely a légzsák nyitásával vagy az üzemanyagellátás blokkolásával jár, a rendszer a Bluetooth segítségével kapcsolt okostelefont használva segít az utasoknak segítséget hívni az adott országban beszélt nyelven. A Vészhelyzeti Segélyhívó rendszer megadja a jármű helyzetét, hogy a mentőszolgálat operátora egyszerűbben küldhessen segítséget a helyszínre.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

  • A Seat Ibiza (2017) fullos infotainment rendszere

    Az ötödik generációját élő szériáról talán senkinek sem a luxus jut eszébe, tesztautónk azonban minden földi jóval fel van szerelve. A fedélzeti rendszerét néztük meg alaposabban!

  • A Seat Ibiza (2017) fedélzeti rendszere

    A konszern első MQB-s kisautója rendkívül fejlett, közelségérzékelős kijelzővel szerelt infotainment megoldással is rendelhető, mi az olcsóbb, egyszerűbb rendszert próbáltuk ki.

  • A Suzuki Swift fedélzeti rendszere

    A friss, 2017-es modell új infotainment rendszert is kapott. Annyiban nincs meglepetés, hogy az SX4-ben is hasonlót találunk, de a funkcionalitás bővült.

  • A Volkswagen Arteon fedélzeti rendszere

    Hannoverben jártunk, ahol a hazai premier előtt próbálhattuk ki a Volkswagen legújabb, csapott hátú limuzinjának infotainment rendszerét.

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.