- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Mi mindenre jó egy másodlagos megjelenítő?
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Így lesz tégla a porszívódból - a Roidmi csődje
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Google Pixel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Huawei P20 Pro - profit csinál minden fotósból
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz
Reaper04 #85731 üzenetére
Felszereléskor a rögzített vezműtengelyekhez képest van-e elmozdulás, vagy tart?
SAtuba befogva is lehet ellenőrizni, mert ha reteszel akkor nem mozdul el, és olyankor indításkor sem kerreg "kóvályog" a lammelázat.
Ha a retesz nem működik akkor tud a fel nem épülő olajnyomásig kerregni, csapkodja a forgórészt amíg meg nem telik olajjal.
Sajnos ez vezérmű átugráshoz vezethet. (vagy akár szakadáshoz, de ez a legrosszabb eset)
Le kell venni a vezérlés burkolatot és megnézni, hogy a tengelyekhez képest tudod-e mozgatni.
Ha kotyog akkor hibás darabot kaptál és meg kell reklamálni.
Eredeti delphit vettél, vagy utángyártótól van? -
Nordik
őstag
válasz
Reaper04 #85731 üzenetére
Ha nem menne a szolenoid szelep arra visszajelez. Érzékeli, hogy nem megy a vezérlés módosítás. Próbáltam már régebben lehúzott szolenoiddal menni és jelzett is.
Nalam is kerreg néha, bár indításkor nem. 2 éve kellett cserélnem. Sajnos nem sokáig bírja, hiába mindig 5W30 olajjal használom.
-
erx470
csendes tag
válasz
Reaper04 #85720 üzenetére
Nekem is az 5W40-et mondták annó K4M 838-hoz Renault szervizesek, nem értem miért. Mikor Renault Szerelők, ill. itt is a topicban Elf EVOLUTION 900 SXR 5W30 ajánl Mindenki a benzines okoskerekesekhez. Sajnos szervizes és Szerelő között van különbség magam is tapasztalom.
én itt vettem az olajat : [link]
-
rob210
Topikgazda
válasz
Reaper04 #85716 üzenetére
Ha kerreg az azt jelenti rossz a retesz azaz hibás az okoskerék.
Honnan szerezted be?
A régi okoskerék le lett ellenőrizve?
Az új le lett ellenőrizve beépítés előtt?
Olajjáratok tiszták?
Szolenoid ellenőrizve kap áramot?
Ezeket mind mind végig kell zongorázni.
Ha mázlid van csak a szolenoid csatija vagy kábele érett el.Olajból 5w30, legyen.
-
-
gabx76
senior tag
válasz
Reaper04 #32298 üzenetére
Szia!
Annyira nem értek hozzá, hogy hangra megmondjam, de a tippem továbbra is a vezérlés/okoskerék probléma. (Simán lehet az is, amit írtál, hogy oda van már szíj, vagy valamelyik görgőd.)
Az okoskerék általában indításkor ad ki kerregő hangot, de ritkán ettől eltérőjelei is lehetnek.
Ha aktuális a vezérléscsere, és megteheted, akkor ne halogasd. Az enyémben ugyanilyen motor van és júniusban cseréltem: 40-45e az anyag + 15-20e a munkadíj. Az okoskerék még kb 40e Ebay-ről. (ha kell majd, tudok ajánlani konkrét eladót) -
gabx76
senior tag
válasz
Reaper04 #32267 üzenetére
Szia!
Első körben megnézném a trafókat, ami az egyenetlen járást illeti. (Persze lehet gyertya is, vagy akár injektor hiba is, bár ez utóbbi elméletileg 1000 évente fordul elő - engem tavaly ez szivatott.)
A hang a vezérlésből lehet akár az okoskereked is. Ez utóbbi rossz hír, mert nem olcsó. (Tudom, mert 2 hónapja cseréltem, vezérléssel együtt) -
just
aktív tag
válasz
Reaper04 #27300 üzenetére
Én is hasonlóan jártam egyik reggel, csak nekem anyós oldalon. Kívülről meghúztam, semmi, aztán belülről meghúztam akkor kiakadt a zár de az ajtó nem nyílt, de nem is jelezte nyitottnak. Kicsit befűtöttem és 20 perc múlva meglöktem tenyérrel belülről és kinyílt. Nem is nyúltam akkor már a kilincshez, de nekem azóta jó kívül-belül.
-
Josi
aktív tag
válasz
Reaper04 #25066 üzenetére
Nálunk nem kötelező csak javallott.
mikortol-kell-a-teli-gumi -
rob210
Topikgazda
válasz
Reaper04 #25061 üzenetére
16.798.- /db. plusz szállítás 1200.- (nyugodtan utalhatsz nekik előre, megbízhatóak, én szinte mindent náluk veszek.
Ennél olcsóbb nincs Ezt 1.4 16V BM0B, CM0B [K4J 730,K4J 740] hoz kerestem.
Ebben benne van az abs jeladó a kupak a csapágy és a tárcsa -
-
-
Füge007
senior tag
válasz
Reaper04 #25051 üzenetére
Szeretnéd lecserélni a hátsó tárcsákat?!
Ezek gyárilag, illetve az után gyártottnál is egyben vannak az ABS gyűrűvel és kerékcsapágy készlettel. Igazuk van, külön a tárcsa nem jó, mert a besajtolás vagy sikerül vagy nem, na meg a csapágyad is cserére szorulhat, kopás illetve, lásd jó magyar utak. Van komplett után gyártottban is, persze egy Renault szerviznek megvan mit kell mondania
-
rob210
Topikgazda
válasz
Reaper04 #21398 üzenetére
Talán keresd meg az eső elvezetőt és takarítsd ki.
Nekem se akart az egyesben kifolyni a víz az ajtóból.
Szépen lekaptam a kárpitot és kitakarítottam a leeresztő furatot.
Az előző tulaj ugyanis be gumi dugózta.
Egy zseni volt, nem tudta miért van ott csak hogy luk az autónál nem jó bedugózzuk
Azóta semmi bajom vele.
De azt hittem ezen már túl vagy, mert ez nálad visszatérő probléma. -
tresh
veterán
válasz
Reaper04 #19104 üzenetére
Hát igen elég érdekesen állnak dolgokhoz itthon a közlekedő emberek.. én csak azt nem értem hogy miért nem lehet a másik értékére is vigyázni úgy ahogy a sajátjára..pl céges autók a kedvencem mert annak nem számít semmit majd a cég megcsinálja de az hogy lehúzza a kocsim oldalát az le van sz@rva...
-
_NCT
addikt
válasz
Reaper04 #19034 üzenetére
Attól függ mi az extra... Félbőr kárpit, bézs belső, automata világítás kapcsolás sötétben, esőszenzor, ez az ablakfelhúzós buziság, szabadkéz funkció, digit klíma, ajtók bezárása indulás után ha 5 vagy 10km/h a sebesség. Mittomén, ezek kb. 6 légzsák, 6 hangszóró, kormányról vezérelhető gyári cd-s egység, hűthető kesztyűtartó, középső kartámasz/tárolórekesz, szőnyegek alatti kis tárolórekeszek, ajtóvilágítás, hátul kis pohártartó/könyöklő, hátul is van 3 irányba kapcsolható világítás fent ilyenek.
Mod: gyerekzár a hátsó ajtóknál, 4 elektromos ablak. Jah meg talán ez az auto hűtés-fűtés funkció, magától tolja a lábra, ablakra stb. Csak a hőfokot állítod be, klímát is magától kapcsolgatja.
-
-
rob210
Topikgazda
-
Ghandi
aktív tag
válasz
Reaper04 #18600 üzenetére
Manuális klíma. Benyomom az AC gombot,a led világít,belső keringtetésre tettem a levegőt és vártam.A bekapcsolásnál semmit sem változott vagy ingadozott az alapjárat,és kb 10perc járatás után sem lett hidegebb a levegő,még a +20ban sem.
rob210 : Én is elöször a nyomásérzékelőre gyanakodtam,de persze biztosra nem tudom.Olyan paszta kellene amita kontakt miatt szoktak az érintkező felületekre kenni,pl ilyen van a trafókon is! A kontakt spray szerintem csak rövid ideig megoldás,ha sürün kap vizet,párát a csatlakozó,akkor hamar vissza oxidálódik.
Mi lehet ennek a pasztának a neve?tresh: Igazából nem az ár a lényeges,olyan nagy eltérések nincsenek a klímások közt,max pár ezer forint ugyan annál a munkánál.Olyan szerelőt keresek aki érti is a dolgát,és esetleg ismeriis ezt a tipust,egyébként hamar jár ugy az ember mint rob210 ismerőse.Kicserélnek mindent és nem is az a hibás hanem egy pár ezerforintos dolog.
Nem tudom hogy Zoli foglalkozik e klímával,ő az aki tutira ismeri ezt a tipust.
-
válasz
Reaper04 #18518 üzenetére
Majd lefotozom. De a lenyeg, hogy en valami olyasmi lattam, amikor alaneztem a kocsinak, hogy egy kabel kijon az alvaz es a hovedo lemez kozul, es bemegy a kipufogohoz. Vagyis korulveszi a hovedo lemezt.
MMA87: Gratulalok az uj kocsidhoz!
Vagy van esetleg meg valami, amit nem csereltel a kocsiban?
-
rob210
Topikgazda
válasz
Reaper04 #18481 üzenetére
Nézd meg, hogy a rugótányérod mennyire rozsdás, mert ha menet közben nem jött elő, akkor élek a gyanúperrel, hogy amikor megemelted a kocsit szépen elkezdett a rugó feszültsége gyengülni és tudott kicsit mocorogni, ettől volt a pattanó hang sikerült az összerozsdásodott rugó, rugótányérnak elmozdulni egymástól.
Nekem is csinálta nyomtam be egy kis wd40-et aztán jócakátAmi sokkal fontosabb ha a féktárcsán akár milyen elváltozást találsz inkább cseréld ki mert ha menet közben elpattan széttörik az nem lesz egészséges.
Vagy ha nem akarod cserélni, minden képen nézesd meg egy szerelővel, MEGBÍZHATÓVAL.A FÉK NEM JÁTÉK ÉLETEKET MENTHET!!!
-
tresh
veterán
válasz
Reaper04 #18479 üzenetére
Gondolom meghúzni csak akkor húztad meg amikor már a kerék a földön volt
Ettől függetlenül jó kérdés ha a lengés csillapítok kezdenek ki lenni egyszerre mind a 4 tutit nem fog viszont ha picit mozgatod mind a négy ponton lehet érezni mennyire mozog könnyen/nehezen...ugye ha túl könnyen mozog nincs ellenállás akkor kezd ki lenni de én ezt kétlem..mert ennek út közbe is van jelensége..stb.. az a baj ezek a hangok jönnek elő mindig lutri csak tippelgetni lehet én a lengéscsillapítót kizárnám..fék lehetséges..
-
mycso
Topikgazda
válasz
Reaper04 #18036 üzenetére
Nagyon köszi.
Közben meglestem én is, így semmi olyat nem látok rajta, ami arra utalna, hogy ebbe ne lehetne xenont rakni.
Majd még egyszer egy ph2-es gyári xenonos lámpát néznék meg élőben. Bár netes képek alapján, semmi különbség nincs.A fenti az enyém, a lenti a tiéd...
(#18039) just: köszi neked is, tehát akkor amit linkeltél a szerint, ott van ebben is a trafó helye, magyarán tényleg nincs különbség a halogén és a xenon lámpa között ph2 m2 esetén.
Már csak találnom kellene olyan bontót, ahol megtudom venni a gyári lámpamosó fejet, vagy valami boltot, ahol után gyártottat árulnak.
-
just
aktív tag
válasz
Reaper04 #18036 üzenetére
Soha nem néztem még meg hogy hogy van felfogatva a kis műanyag a lökhárítóra, meg hogy mekkora lyuk van alatta a lökhárítón. Most fogom cserélni a lököst újabbra és azon nincs kialakítva a mosó, szóval majd át kell rakni rá, fúrni vagy nem tudom...
mycso: Ő hasonló dolgot valósított meg mint amit Te szeretnél.
-
FerNandor
őstag
válasz
Reaper04 #17898 üzenetére
hát meganeklub fórumon az indexen, olyanokat írtak, akiknek beázott, hogy tocsog a víz. meg ugye az MII-ben vagy 5cm vastag a padlón a szivacs... nézz utána ott a fóruom a keresöben, de lehet, hogy a meganeklubon is fent van a tippek, trükkök hibák rovatban. vagy a techforumon.
-
FerNandor
őstag
válasz
Reaper04 #17888 üzenetére
igen, azt nekem is meg kellett csinálnom, mindkét elsö ajtó zsebében (a sima nyitott legalul) állt kicsit a víz. Autodatában pl van is erre megoldás, ismert hibaként. 2 részböl van az ajtópanel és a csatlakozásánál le kell szigetelni. azóta szuper. De a víz még mindig kísért, mert a csomagtartóban, a müanyag kádba is befolyik valahol a víz, de nem is kicsit..
Igen, arra gondolok, a szélvédö tövében, ahol lefolyik a víz. azt hiszem azt mondták másik fórumon, hogy az dugul el. (és csak a jobboldalival szokott gond lenni azt hiszem, mert biztos az van olyan helyzetben, hogy valahol átvezeti a vizet a tüzfalon.)
lehet, hogy arra a müanyag panelre gondol, amit leszedve elérhetövé/láthatóvá válik a pollenszürö?
amúgy tudtad, hogy ebben a nyitott müanyag zsebben, mind a 4 ajtónál, van benne 2 pöcök meg egy kitüremkedés pár centivel lejjebb? december körül jöttem rá, hogy azok mik...
oda is befér pont egy 0,33-as dobozos üdítö, meg még fél literes üvegek is f@szán, de a 0,33-as az, ami konkrétan becuppan a helyére
nagyon szuper
-
válasz
Reaper04 #17843 üzenetére
Reaper04: Amikor vettem a kocsit, be sem indult, mert sz.r volt az akksi. Vasarlaskor atcsereltek egy masikra, de gondolom valami vackot tettek bele. Szoval en is nagyon remelem, hogy csak akksi gond.
Akkor most toltot vegyek, vagy akksit?
Ha akksit, akkor valaki leirhata nekem, hogy mire kell figyelni, milyet vegyek.
-
-
Ghandi
aktív tag
válasz
Reaper04 #16681 üzenetére
1.4 16v motorkód ha jól emlékszen k4j (nincs itt nálam a forgalmi) 2004-es évjárat.
Hogy miért nem vagyok fent a listán?Talán mert ad egy lusta ember vagyok
, ad kettő meg hogy kb egy hete vettem észre hogy van itt már ilyen is.Nem igazán szoktam netezgetni csak mostanában hogy problemek vannak az autóval.Az időmet a munkával és 10hónapos kislányommal töltöm ha tehetem
-
rob210
Topikgazda
válasz
Reaper04 #16638 üzenetére
A literes bekevert szarokhoz képest minőségibb.
Egyébként nekem is Bárdis fagyálló van a kocsiban a zöld színű 5 kilós -35°C-ra kevertem be ioncserélt vízzel, refraktométerrel bemértük és zsupsz be a kocsiba.
Most ősszel majd cserélnem kell mert lejár a 2 éve és én ezt cserélni szoktam 2 évente.
Abból nem lehet baj.Meg kell nézni a te motorkódodhoz melyik minősítést adta ki a Renault és annak megfelelően "bármi" mehet bele ami a szabványnak megfelel.
-
-
rob210
Topikgazda
válasz
Reaper04 #16119 üzenetére
Tipikus kontakt hiba.
Ez a Francia átka.
Akinek Francia kocsija van annak a csiszoló papír és a WD 40 a legjobb barátja.Én amikor megvettem ugyan így jártam csak nekem normál izzós és egyik se ment csak minden 3.ik kapcsolásra.
Szétkapkodtam a kötéseket a műszerfalnál a reléknél és az izzóknál.
Csiszolgatás wd40-ezés szigetelés és azóta soha többet nem csinálta. -
just
aktív tag
válasz
Reaper04 #16108 üzenetére
Nekem is csak a 2 első ajtón működik. Amikor megvettem, belealkudtam az árba hogy megcsinálják mind, és kb 2 hónapig bírta a hátsó kettő... De legalább nyitnak ha odateszem a kezem, bár az egyik hátsó csak akkor ha meghúzom a kilincset, de sokszor hasznos hogy nem kell nyomkodni a kártyát.
Amúgy minden kártyán olyan halvány a kártya felirat. Ez MII "betegség" -
HeavyToys
senior tag
válasz
Reaper04 #16110 üzenetére
Hát igen, azért lenne ez, hogy bárhol állsz az autó mellett, el tudd érni a kapcsolót.
Igen, az a fekete színű téma az érzékelő.
A nyitáshoz amúgy nem olyan drága a gomb. Legalábbis 2009-ben, amikor 2 éves volt a kocsi elromlott az első, és azt már pénzért cserélték szervizben és 6-7 ezer körül rémlik darabja.
-
HeavyToys
senior tag
válasz
Reaper04 #16108 üzenetére
Nem tudom az okát. Viszont az biztos, hogy a vezető és anyós ülés oldali van használva, azok működnek, a két hátsó csak nyit, de nem zár. Szerintem a nyitás hibánál elromlott az érzékelő, illetve ha nem zár akkor a gomb is elromlott. De, hogy mi az oka, ezt nem tudom.
Azért kérdeztem, hogy van-e rá valami más márkájú, vagy más elven működő utángyártott kapcsoló, ami tartósabb lehet.
-
_NCT
addikt
válasz
Reaper04 #15935 üzenetére
Hát papa ennek eléggé véres volt már a torka
Suzukit Megane-hoz hasonlítani olyan, mint a rollert a helikopterhez
Amúgy nincs bajom az ótóval, minden úgy működik ahogy kell, remélem ez a pár apró hiba ami most kijött már a vége volt és nem jön ki újabb... Amire figyelmes lettem még (kell nekem mindig hallgatózni
), hogy a venti nagyon halkan cicereg, vagy nem is tudom. Nagyon picit hallani, mintha ciceregne, lekapcsolom teljesen, majd vissza és elmúlik. Persze ez már tényleg csak az én hülyeségem, autószerelő mondta, h hiába 10 éves autó, hangja meg külseje alapján egyben van az autó
Úgymond tanuló/első saját autónak így is kicsit luxus az M2, de vigyázok rá
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezviz C6N beltéri kamera, 1080p, éjszakai látás 10m, motoros pásztázás 360 , mozgás érzékelés
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- 0 km! ÚJ! Ninebot MAX G2 elektromos roller 32 km/h
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- AKCIÓ! Microsoft Surface 5 13,5 notebook - i5 1235U 8GB RAM 256GB SSD Intel Iris Xe IGP 27% áfa
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3025
- Targus Universal USB 3.0 DV1K-2K Compact docking station (DisplayLink)
- BESZÁMÍTÁS! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 64GB 1TB 5500M 8GB garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest