- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
FRENK1988
veterán
-
rob210
Topikgazda
válasz Reaper04 #8415 üzenetére
A sonyt nem lehet amúgy sem vezérelni kormányról, de nézd meg a hátsó csatlakozóját.
Egy biztos a Renault kormányvezérlő csatlakozóival nem egyeztethető össze a Sonyé még ha van is rá opció, akkor is más a kábelezése.
Vannak olyan gyártók akik külön szakosodnak a gyáritól eltérő fejegység készítésére a gyári vezérlő egységekhez.
Nekem a blaupunktban pl. van vezérlési lehetőség de a gyári renault nekem sem jó hozzá csak a saját blaus.
Szóval ha elektroműszerész van a családban az sem fogja neked megcsinálni.
Ha csak nem épít egy átalakítót vagy te nem veszel.A legegyszerűbben úgy tudom neked elmagyarázni, hogy a kormányvezérlőröl jön le 4 szál.
(nekem 4 szál de ez eltérhet)
A négy szál úgy néz ki, hogy sárga piros barna fekete.
A hangerő fel az a piros fekete a hangerő le az a piros barna.
A számváltás az a sárga fekete sárga barna.
A némítás a sárga fekete barna.
etcetc.
A jeleket amiket a szerkezettől kap a magnó vevő egysége dekódolja ami más a philipsben (renaultban az szokott lenni) blauban, sonyban, panában, pioban.Remélem érthető voltam
[ Szerkesztve ]
Renault power
-
rob210
Topikgazda
-
rob210
Topikgazda
válasz Reaper04 #8422 üzenetére
Normálisnak semmi képen nem normális de hogy mitől lehet arról fogalmam sincs.
nem tankoltál másik kúton, vagy ez már régóta fennálló jelenség?
én ha rálépek a gázra akkor rögtön reagál rá, ilyen akkor van ha szar minőségű az üzemanyag, rossz a gyújtás(bár ez nem jellemző) nem kap elég üzemanyagot, vagy magával az injektorral van valami bibi esetleg dugulás.Első körben nézd meg a gyertyákat,esetleg egy hézag állítás is segíthet.
Renault power
-
Reaper04
aktív tag
válasz Reaper04 #8424 üzenetére
No meg is volnék.
Menet közben is észrevehető...
Gurulok 30-cal, neki nyomom, és cska kis idő után kapcsolMég valamit észrevettem...
Üresben, ha kicsit benyomom a gázpedált, hogy pörögjön ... felmegy pl. 1200 fordulatra, úgy hagyom a lábam, de még sem marad ott. Kicsit lejjebb megy, aztán vissza...
A motor hangja sem egyenletes.... lelassul, majd vissza... aztán megint lelassul ... vissza.Hibát nem jelez a rendszer.
A kettő összefügghet egymással?
Bakker ... átvertek? Utálom az ilyen szemétládákat -
válasz Reaper04 #8426 üzenetére
Monjuk ha most vetted, akkor alapból ezeket már meg kellett volna csinálni: levegő-, olaj-, benzin-, pollen-szűrők cseréje, olajcsere esetleg fékfolyadék csere, gyertyák cseréje, és komplett vezérlés csere. Nagyjából ez lenne az alap, természetesen az elhasznált kopó alkatrészeken kívül. Ha valami kimaradt, majd a többiek kiegészítenek.
A szűrők vagy a gyertya miatt pl.lehet a fent írt jelenség.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
FRENK1988
veterán
válasz Reaper04 #8429 üzenetére
Persze a Castrol is jó h szintetikus.
Olajszűrőből a kicsi kell.
gyertyából jó az aranyközépút.D
benzinszűrőből is a legelső van nekem.
igen minden.
Bár ha én kompletten szoktam rendelni az ilyeneket egy alvázszámmal és motorkóddal mindenből a legjobbat küldikNem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
rob210
Topikgazda
válasz Reaper04 #8429 üzenetére
Na a leírtak alapján számomra egyértelmű a gyertya hiba, szóval első a csere de az újnál is ellenőrizendő a hézag nagyon fontos! Aztán az üzemanyag szűrő cseréje is fontos, illetve a többi amit leírtak már. A MOL-os tankoláshoz csak annyit, hogy amióta Lukoilnál tankolok,sokkal kellemesebben jár a motor és messzebre megyek el mint a MOL-ossal szóval részemről NOMOL az olajból meg inkább a castrol mint az ELF, mert azzal többünknek is meggyűlt már a baja.
Renault power
-
Josi
aktív tag
válasz Reaper04 #8429 üzenetére
Olajból inkább az ELF SXR 5W-40 (de itt megoszlanak a vélemények erősen)
Gyertyából inkább NGK, Eyquem, Champion
Vezérlés: Szíj, görgők vízpumpa 4 év vagy 90 e km.
További kérdéseidet szivesen megválaszoljuk a Megane klub fórumában:
Megane klub fórum''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
rob210
Topikgazda
válasz Reaper04 #8438 üzenetére
Gyertyából NGK az elektróda távolságot mint már írtam ellenőrizni kell így is úgy is én is NGK-t vettem gyári paraméterekkel mégis 0.5 ön volt a hézag, beállítottam.
Szűrőből MANN FILTERT vegyél, minden szűrőből, annál jobbat nem tudsz venni, (hálás érte nagyon a kis szekér).
Olaj, ha nagyon nincs pénzed belemehet a 10w40-es castrol, de abba a motorba 5w40 dukál, ha bele is teszed minnél előbb cseréld, le csak addig legyen benne amíg nincs lóvé 5w40-re.Renault power
-
Josi
aktív tag
válasz Reaper04 #8440 üzenetére
Az a zsugorcsövezés csak ideiglenes megoldás lehet.
A gyári Sagen trafókat kell kicserélni BERU gyártmányúra, és többet nincs vele gond.
Ha gyárilag Denso van benne, akkor azzal sincs gond.
A mi éghajlati viszonyunkra inkább az 5W-40az ajánlott.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
rob210
Topikgazda
válasz Reaper04 #8442 üzenetére
A sagem trafókkal elképzelhető a késés de azokat előbb utóbb úgy is ki fogod cserélni.
Sajnos azok gyárilag kakik.
A gyertyahézag 0.8-0.9 efölé alá ne menj mert nem lesz megfelelő a szikra.
A 0.5 kicsi volt ezért is írtam, hogy utána kellett állítanom.Én egyébként a Denso trafókat javaslom, azok nagyon jók.
De mint itt Josi írta a beru is kifogástalan.
A sagem az viszont egy hulladék, záros határidőn belül elfüstölnek.
A gyújtótrafótól pedig jelentősen függ a menetdinamika.Holnap jobban leszek gép előtt ma csak telón nyomtam most értem haza.
Ha lesz még kérdésed akkor írj!Az olajnál a 40-es szám a hőtartomány felső értéke.
Így Magyarországra a nyári melegekbe inkább a 40-est javaslom.Renault power
-
biker
nagyúr
válasz Reaper04 #8553 üzenetére
Komfortcsökkentő ? Miért ?
Nem jók az ilyen felnik/gumik ?szétverik a lengéscsillapítót, meg a csuklókat, meg a vesédet
kolléga rakatott anno 18-as /45-ös gumikat a passzátra, onnantól évi egy gömbcsukló szett csere
most árulja és megy vissza a 16-os felniElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
rob210
Topikgazda
válasz Reaper04 #8553 üzenetére
Már megválaszolták menet közben de valóban amit írtak az urak azért nem javaslom senkinek.
Én is gondolkoztam alufelnin de a gumis cimbora lebeszélt.
Azt mondta nézd lehet, hogy szép a peres gumi kanyarokban sokat dob a stabilitáson, de egy nem egy családi autóval fogsz rallyzni, kettő drágább a gumi mint a gyári nem kicsivel, három szétveri a futóművedet és a komfortérzetedet.
Pattogós lesz tőle a kocsi könnyebben teszed a felnit is gajra egy méretesebb kátyuban amit nem biztos, hogy el tudsz kerülni.
Hallgattam rá és nem bántam meg.
Én már a gyerekkel a hátam mögött a 75lovas erőgépemmel úgy is valóban higgadtan megfontoltan vezetek.ha pályán használnám hosszú utakra akkor lecserélném de így igazat adtam a srácnak.
Azt mondta higyem el neki rengeteg felnit javít mostanában a peres gumik és a jó ,Magyar utak miatt.
Engem lebeszél, mert haver vagyok, de másnak nem szól mert ő ebből él jól.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Reaper04 #8566 üzenetére
Amig gyári méreteket használ az ember addig nincs baj aluval sem, mert van a guminak elnyelő képessége.
Én arról beszélek amikor peres gumival száguldozik az ember mert az szétkúrja a futóművet.
Egyébként azért találták ki, mert (nem Magyarországi találmány) aluból van.
Szebb jobb könnyebb és egy jó minőségű úton nem okoz gondot.
Kicsit nyugatabbra azt merném mondani akár 35 ös peressel is mehet az ember.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Reaper04 #8573 üzenetére
nézd én senkit semmire nem beszélek rá.
Mondtam már.
Lehet, hogy hibamentesen elmész velük 100.000kmert de az is lehet hogy a következő kanyarban lecsapod a felnit.
HA valaki ésszel vezet nagyon odafigyelve kisebb a sérülés esélye de a ballonosabb guminál, a sérülés veszélye kisebb.
Illetve olcsóbb ha csak gumit kell cserélni mint ha felnit is kell javítani ne agy isten cserélni.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Reaper04 #8597 üzenetére
Ahha na ha ez csak vacilálás volt, akkor egyértelműen egy normális fejegység.
Én is azzal kezdtem, hogy vettem egy blaut és szépen beépítettem a gyári helyére.
11.000.-kemény magyar forint volt és még távirányító is van hozzá.
Amit a gyerek a hátsó ülésről nagy szeretettel nyomkodRenault power
-
gabx76
senior tag
válasz Reaper04 #8597 üzenetére
Én is passzoltam anno a kormányvezérlőt, bár nekem eredetileg működött a gyári rádió is.
Viszont volt korábbról egy BT kihangosítós, SD kártyás fejegységem (VDOdayton), amit nem lett volna szívem elpasszolni. Így maradt a kompromisszum, de nem bántam.Btw. létezik olyan fejegység a VDOdayton sorozatban is, amely kompatibilis a gyári csatlakozóval, kezelőszervekkel, viszont ritka, mint a fehér holló. (Az enyém pont nem ilyen - a csatlakozó helye megvan a hátlapon, a méret és a kiosztás is passzolna, viszont nincs bekötve, hiányzanak a tüskék belőle)
-
válasz Reaper04 #8597 üzenetére
Hali transmitterrel nekem is csak negatív tapasztalataim vannak. Viszont nekem update list-es a cd-m, így be is kötöttem és ráraktam egy mp3 lejátszót.
Egyébként gondolkoztam én is más fejegységen de én sajnálnám a távot meg a kijelzőt, így ez marad. Ami nekem még hiányzik róla, az a vonal szintű kimenet, de azt is megoldottam.
Esetleg egy cd tár?[ Szerkesztve ]
“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
gabx76
senior tag
válasz Reaper04 #8603 üzenetére
Garancia nincs rá, maximum annyi, hogy egy cégről beszélünk. (Legalábbis az én Tuner List-es gyári egységem VDO)
Gondolom cégen belül nem túl gyakran térnek el saját szabványuktól.Mellesleg írtam is, hogy ritka, mint a fehér holló.
Gyakorlati tapasztalatom nekem sincs róla, hiába VDO a fejegységem, ez e rész pont nincs bedrótozva.Mindazonáltal nekem nem hiányzik a kormányról történő távirányítás és a központi kijelzés sem,. Automata sebességfüggő - pontosabban zajfüggő - hangerőszabályzás pedig van a fejegységben. A színvilág is pont passzol a műszerfaléhoz, ugyanaz a borostyánsárga.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Reaper04 #8612 üzenetére
Igen, valószínűleg egyet néztünk. Kértem tőle a hátuljáról képet, bár ahogy neten nézegetem, ebbe a lagunábba (első szériába) raktak olyat is, mint ami az enyémben van most, tehát biztosan jónak kell lennie az enyémbe.
Ha jó, meg tuner list-es, vagy van rajta gyárilag aux, akkor lehet megveszem.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
rob210
Topikgazda
válasz Reaper04 #8678 üzenetére
A korral, hiába tárolod rendes becsületes körülmények között, (amiért elismerésem, mert te vagy az országban az a 15%-aki odafigyel a gumikra) kiöregszik a gumi és a futási teljesítménye a tapadása és a kopási értéke jelentősen megváltozik.
Van egy gyerekkori gumis cimborám, ő mondta belement a kémiába is de nem érdekelt, hogy kiöregszik a gumi ha akár mit is csinálsz vele, és elég kellemetlen amikor 50-es tempónál szétfoszlik a felniden lévő futó felület.Ráadásul nem is olyan rég mesélte fórumtárs a favoritos topikban, hogy egy makulátlan állapotú de öreg garázsban tárolt favorittal így borultak meg.
A szo szoros értelmében lemálott az egyébként repedés nélküli és makulátlannak tűnő de 15 éves gumi.Persze a tiéd még nem ennyire öreg, de benne van a korban.
Midenhol az 5 éves csereperiódust ajánlják.Renault power
-
rob210
Topikgazda
válasz Reaper04 #8681 üzenetére
Na ácsi így más a gyerek fekvése akkor téged jól átkúrtak.
Egyébként én is vettem már használt gumit de max 2-3 éveset.
Ennyiből mázlim van, hogy a haver gumis mint már írtam is, ha kell valami és tudj érdemlegeset rögtön hív.
Általában 1 héten belül befut hozzá valami jó.MÁS:
Most én a semperitekkel szemezek.
Két goodyear lefáradt már 7 évesek és 4milisek.
A két kormoránom még 1 éves és 7milis
Szóval 2 gumival megúszom a nyári váltást. De a hajtottakra szeretnék valami komolyabbat mint a kormorán, bár azokkal sincs semmi bajom.
Lehet az lesz előre is.Renault power