- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy S20 FE - tényleg nem lite
- One mobilszolgáltatások
- Kikristályosodik a Razr 60
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Yettel topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bizonyos váltókat érdemes túltölteni, mert rosszul vannak a tervezve. Az én Megane II váltom is ilyen volt.
Meg barátomnak a VW Golf V váltoja: Csak a "normál" szintig volt feltöltve és így az ötödiknek nem volt jó a kenése, tönkre is ment, 80eFt volt felújítani. Alig lehet hozzá váltót találni, mert azonnal elviszik. Nem is talált hozzá jót (vagy csak 160eFt-ért), és hibásból tették át az ötödiket.Anno, amikor Xadot tettem a Renault váltójaba, megijedtem, hogy kinyitottam a betöltőt és jött az olaj kifele. Felhívtam a szerelőt, és akkor magyarázta el, hogy Ő ezért szokta kicsit túltölteni ezeket a típusú váltókat.
-
válasz
Sgt. Chris #32276 üzenetére
(#32276) Sgt. Chris En azert mondtam ezt a 3 lehetoseget, mert az esetek 90%-ban innen azik be a kocsi.
Lehet a paraelvezeto is. Sok viz van a labterben? Mert ha viz van az also tarolo rekeszben, az szten nem csak para... -
(#32251) mycso Ne vitatkozz mar vele! Tapasztalatbol mondja! O hasznalja minden nap ezt a gumit a vegsokig terhelve, 13 colos kerekeken 1.4-es 95Le-s kocsival... mar lassan fel eve. Ennyi ido alatt latja, hogy mennyit kopott.
Mar masik 20 markat/tipust kiprobalt, es ez valt be neki.Szerk: Amugy ezek a FredEinstein gumisok nagyon jo soforok lehetnek, egyik velemenyezo ezt irta: Nagyon halk,kényelmes. Nagyon erzi a kocsit, hogy mennyire kenyelmes neki a gumi
Vagy lehet, hogy mashova huzta fel a gumikat ?!
A masik meg ennyit irt:
A tesztelő újra megvásárolná a gumit? semmi esetre sem -
(#32226) tresh: Legalabb mostmar tudjuk, miert gyorsul lassabban giigz kocsija: Nagyon tapad az asztfalthoz a gumi, es nem engedi porogni a kereket
Lehet, hogy en is veszek egy ilyen VredEinstein gumit, csak attol felek, hogy egy fekezesnel felgyurodik az asztfalt
(#32238) giigz: Nyugi, csak ugratlak
-
válasz
Sgt. Chris #32201 üzenetére
A Megnane II-es altalaban 3 helyrol szokott beazni:
1. Tetoablak. Mivel Neked ez nincs, kizarhatjuk
2. Eldugul a szelvedo elotti vizelvezto, es a szellozo beszivojan keresztul befolyik a viz. De ha nem allt esoben, nem mostad a kocsit, akkor ez is kizarhato.
3. Eldugult a legkondi kondenzatorviz elvezetoje. Nyomd be a kezed a kozepkonzolnal a "kardanalagut" es a muszerfal talalkozasahoz. Ha ott vizet erzel, akkor onnan jon, mivel ott van egy talca, ahova a legkondi kivezeti a kondenzvizet. A talcanak a lefolyoja a kocsi aljanal talalhato a kipufogocso hovedo boritasa mogott. Ezt kell megtakaritani, hogy el tudja vezetni a vizet.
Ha van tipped, hogy melyik hiba lehet, akkor leirast a megoldasokrol.
-
Ck. En nem azert vettem meg az E46-ot, mert hogy eros gep, vagy hatsokerekes, vagy mert BMW. Hanem mert a formaja nekem a legszebb.
En a legkisebb 1.6-os motorral akartam venni, persze mostmar nagyon orulok, hogy ezt a 6 hengerest vettem, mert isteni a hangja, nagyon jol megy. Bar, ahogy irtam a 170LE-s valtozat jobb teljesitmenyu, viszont nekem a 6 henger es kevesebb, mint fele teljesitmenyado fontosabb, mint az a plusz 20 LE.Imadom a kocsit, hogy 14 eves, megis batran ulok bele, nem rohad, nem zorog, nem felek, hogy szetesik, vagy mindjart leall alattam.
Egyetlen egy rossz erzesem van: Hogy 14 eves, en nem maradhat evekig nalam. Es par ev mulva mar odivatu lesz ez a forma. De nekem meg a Bangle sem tetszik annyira, meg az uj BMW-k foldig ero orra sem... de hatha idovel valtozik. Egyelore nem cserelnem le semmire.
Ha Te is igy erzel az Audid irant, akkor szerintem ne foglalkozz vele, hogy milyen kerekes. En nekem akkoris ez a BMW kellene, ha elso kerekes lenne. De azt nem mondom, hogy bannam, hogy hatul hajt
Szerk.: Bar a 14 evhez van egy par jo sztorim: Amikor ket hajlektalan srac a parkoloban odajott, hogy fogadtak, hogy en hany eves vagyok. 19 es 23-ra tippeltek, amikor elarultam, hogy 29 vagyok, akkor meg kellett mutatnom a szemelyimet. Aztan megkerdeztem, hogy szerintetek a kocsi mennyi ido. Mondtak, hogy 4 eves. Mondtam tegyel hozza meg egyet! Erre: 5 eves ez a kocsi? Mondom ele tegyel egy egyest: 14 evest.
Gondolom azt hittek rolam, hogy 20 eves vagyok, es apucitol kaptam egy uj BMW-t.Multkor meg a szomszedom kerdezte meg, hogy uj kocsi.
-
válasz
Laraxior #32081 üzenetére
Laraxior: Bocsi, de most tenyleg nem jol gondolod. Amikor hatsokerekessel megindulsz, akkor a nagyobb terheles a hatso kereken van. Azert kapar el konnyebben az elsokerekes, mert "megemelkedik az orra". Gondold at: Te is hatrafele mozdulsz el.
Ezert mondjak sokan, hogy 200LE felett mar ertelmetlen az elso kerekes kocsi.A kanyarodas meg plane a hatsokerekesnek kezdvez, hiszen gazadasra befele tolja az orrat. Egy elsokerekesnel kanyarban meg kifele szallsz.
Majd szolj ha a forum mellett vagy, megmutatom, hogy lehet bevenni a 90 fokos kanyart anelkul, hogy nagyot tekernel a kormanyonJa, es a legjobb: a kiporgesgatlo kikapcsolhato!!!
-
(#32038) Pecc Most nincs idom kikeresni, de napokban volt egy totalcar-os cikk, amiben votl egy tablazat, hogy mennyi a gyari ertek meg mennyi a valos sulya a kocsiknak. Tobbszaz kilo elteresek vannak. Szoval nem vagyok benne biztos, hogy 400 kilo kulonbseg van. Hiszen elvegre a plussz alkatresz a kardan.
Szerk.: Megvan a cikk: [link] Van, ahol 160 kg-ot csalnak!
-
válasz
golyós #31931 üzenetére
Bocsi, mondhattad volna, hogy Scenic. Annak is van szetszedesi utmutatoja.
Vigyazz nagyon ezzel a beazassa, takaritsd rendesen. Sajnos ez eleg bene megoldas a Renaultoknal, hogy bevezeti a vizet a szellozon. Csak kesobb sok problemad lehet belole.
De orulok, hogy sikerult mindent megoldani
-
válasz
golyós #31873 üzenetére
A szelvedo elott van egy muanyag darab, amibol kiallnak az ablaktorlo karok. Azoknak az oldalaban van ket-ket muanyag pantent. Azt kell kiszedni, es akkor mar fel tudod huzni annyira a muanyagot, hogy a ket lefolyot ki tudd tisztitani.
Ha teljesen szeretnel hozzaferni, akkor az ablaktorlo karokat is le kell szedni.Erdemes lenne most megcsinalni, mert ha tul sok viz nem ment be, akkor meg talan meguszhatod, hogy ki kelljen belezni az egesz kocsit, hogy ki tudd szaritani, mert most meg jo meleg van, egy-ket nap alatt kiszarad a kocsi.
Nezd meg, hogy a labterben levo rekeszekben mennyire all a viz. Ha megnyomod, es vizes leszel, akkor veheted elo a torx kulcsotA beazast erdemes megszuntetni, mert nem csak a szellozovel lesz bajod, hanem elektronikai hibakat is konnyek okozhat.
Ezen a linken lathatod kepekkel a lefolyot is, meg azt is, hogyan kell szetszedni a kocsi beljeset, hogy kiszaritsd.
-
válasz
sladka_pani #31668 üzenetére
sladka_pani: Igen, tudom, hogy az irasom alapjan en is a "kocsog BMW-s" kepet mutatom, de hidd el nem vagyok az. Szabalyokat betartom, es igyekszem masokkal is betartatni. Mindig hasznalok indexet is!
(ha beengednek, akkor pedig elakadasjelzot)
Egyedul neha picit tullepem a sebesseghatart, de azt is csak ott, ahol ezt biztonsagosan meg lehet tenni.A parom is mindig jon ezzel, hogy gyorsan megyek, ilyenkor azt szoktam mondani neki, hogy akkor vezessen O, mert en vagy igy megyek, hogy felveszem a forgalom ritmusat, vagy sehogy.
Mert szertinem kevesbe veszelyes kicsit gyorsabban menni, dinamikusan, mint lassan, a forgalomra valo tekintet nelkul, meg hezitalva. Esetleg feltartva a forgalmat egy atsorolasnal...
En ha vezetek, csak a vezetesre figyelek, nem telefonalok, stb stb... Tehat kompenzalom a megnovekedett sebesseget megnovekedett figyelemmel!Es en is rob210-nek adok igazat: A Hungarian a fel oras dugoban allas utan sajnos mindenki sietni akar, es nyomjak neki rendesen.
A teljes kephez hozzatartozik, hogy annak ellenere, hogy en vagyok a gonosz BMW-s, aki tiltasik huzatja, nem egy kocsi volt, aki elhuzott mellettem, bevagott elem, stb stb. Es nem csak BMW-k, Mercik, hanem Suzukik, meg 20 eves rozsdakoporsok is...Arrol nem is beszelve, hogy a sok felujitasnal ki vannak teve a 20-as, 30-as tablak, es mindenki 60-70-el megy el mellettuk.
De en igy allok az elethez is: Alkalmazkodni kell!
Lassithatsz 20-ra, de akkor nagyon fajni fog, ha valaki 70-el beledmegy...Azt is birom, amikor szoktam menni foutakon, aztan ott elozgetek. Gyakran van, hogy valaki a seggembe tapad (ilyenkor neha kicsit fekezek, hogy vegye mar eszre, az O fekei nem biztos, hogy ugy fognak), megelozni persze nem tud, csak uveghangon jon mogottem, aztan majd amikor beesunk a varosban, es lelassitok, akkor onelegult fejjel elhuz mellettem a varosban...
-
-
(#31647) giigz Eleinte tenyleg nem hittem, amikor mondtak, hogy az 1.6 is annyit eszik, mint a 2.0 vagy akar a 2.2-es. De tenyleg igaz, annyi megkotessel, hogyha ugyanugy mesz vele. Nyilvan a nagyobb motorral gyorsabban is lehet menni, akkor fogyaszt tobbet.
A 98Le-s 1.4-es Megane-al 8 liter volt az atlagfogyasztas, ezzel a 6 henger 2 literes 150LE-s motorral pedig most 8.7-8.9 kozott vagyok.
De ez most is ugy, hogy 150-el fel Pestre, ott meg varosban akar 80-90. Hungaria koruton is Opeles meg akarta mutatni mit tud, vagy 10 lampanal gyorsultunk, ilyenkor tiltasig huzatom.Mielott vettem a kocsit egy ismeros mondta, hogy akar 12 litert is megeszik, de neki pont ez a motor az E39-es 5-os BMW-ben van benne, kikapcsolt kiporgesgatloval, meg talan automata.
Szoval en 10l-errel szamoltam, amikor megvettem, de igy, hogy 9 korul (vagy inkabb alatta) van, teljesen elegedett vagyok. Nekem ennyit meger.
Es ha olyan tempoban kozlekednek vele, mint a Megane-al, akkor ki tudnam hozni azt a fogyasztast. BMW forumon irnak ilyen motorbol akar 6.7L-es fogyasztast... igazan, kevesen
Mar kicsit sajnalom, hogy ez a motor nem a 170LE-s valtozat, viszont ennek a 6 hengeresnek isteni hangja van, es a 150LE miatt fele annyi a teljesitmenyado, mint a 170-esnek, szoval igy annyira nem banom
-
válasz
rob210 #31645 üzenetére
rob210: Ezert mondom, hogy meg kell nezni, mit veszel. Az enyemet ket szerelo latta, de mindketto azt mondta, hogy jo vetel volt, megeri megtartani.
Amugy az a vicces, hogy tesod kocsija is olcson kihozhato lenne: valto+dificsere, lengokar meg fek, ezt ket szerelo egy nap alatt megcsinlja 30eFt munkakoltseggel egy 100-asbol kihozhato. Szilentekbol meg mar van poliuratan, ami allitolag sokaig birja. Lengokarbol is mar nem csak preselt van, hanem van olyan, amin cserelheto a gombcsuklo.
De mondjuk az ilyen kocsit en mar nem tartanam meg. Szerintem nekem hatalmas szerencsem volt, es lehet, hogy tenyleg sikerul kifogni az idos epitesz hetvegi kocsijat. Semmi tuning nincs rajta, minden gyari, kiveve az elso loko lett nemreg egy M-es atcserelve, es ennyi.
-
válasz
rob210 #31605 üzenetére
rob210: Szerintem tenyleg igaz a mondas a BMW-nel (meg igazabol mindegyik kocsinal): "Ha jot veszel jo lesz, ha nem, orokre elatkozod a napot"
Nyilvan vigyazni kell vele, mert sokan szethajtani veszik mar ezeket a kocsikat. En azert kerestem a legkisebb, 1.6-os motorral szerelt valtozatot, mert azt csak erre a piacra gyartottak, illetve remeltem, hogy azt nem driftelni veszik. De utolag kiderult, hogy azzal a motorral tobb gond van, mint az atlagos BMW motorokkal.Aztan meglattam a makulatlannak hirdetett 320-ast, es megvettuk. MAGISZ-nal ismeros szerelovel ellenoriztettem: tenyleg egy tulaja volt, vegig szervizkonyv, annyi volt, hogy meg 60ekm-es koraban hatulrol megkoccoltak, amugy semmi mas.
Meg nincs meg sok ideje nalam, de remelem nem lesz semmi szivas vele. Nagyon furcsa, hogy egy 14 eves kocsiban semmi sem szakad, kopott, csavarok nincsenek szethajtva. Minden ott fog, ugy nyilik, ugy kattan, ahogy kell. Nem csorog, zorog... stb stb... Minden resze mukodik.
Aztan egyszercsak elkezdett akadozni a valto egyesben, ha gyorsan tettem be (nagyon ritkan), gondoltam, hogy ez sem tokeletes kocsi, 14 eves, jon itt is a valtocsere, mint a Magene-ban. Annyira nem ijedtem meg, mert forumokon 10-15eFt-ert (igen, ennyi!) adjak a valtokat, minden olcso hozza.
De a szerelo mondta, hogy ez BMW, ennek nem megy csak ugy tonkre a valtoja.
Mult heten lecsereltunk minden olajat, szurot (motorban, valtoban, difiben) es a valto azota ugy megy, mint az olajozott villam. Mult hetvegen is 700km-t tettem a kocsiba, egyszer sem akadt meg, pedig en sem kimelem a kocsit, gyakran van, hogy a fordulatszammero tiltasban van, megsincs az az erzesed, hogy mindjart kiesik a motor.Amikor megvettuk, akkor kicsit kopogott a futomu (ennel a tipusnal gyakran kell cserelni a lengokart), megcsinaltattam aranylag gyorsan, de addig is olyan jo volt vele menni, nem erzed azt, hogy mindjart szetesik a kocsi.
tresh: 1.4m-ba volt mindennel egyutt (kocsi ara, regado, vagyonszerzesi illetek, stb stb). Azota ketszer voltam szerelonel (magisznal csak ellenoriztettem, meg atneztek), kb. 150eFt-ot koltottem: osszes olaj, szuro csere, hatsofek, kezifek, hatso lengescsillapito ( csak 26eFt volt porvedovel egyutt a par!!! Zsir uj! Meganebe a ket elso 44eFt...) meg az elso ket lengokar szilentekkel egyutt.
Viszont mivel lancos a motor megsprolotam a vezerlescseret, szoval ez az osszeg semmi.Szoval nekem egyelore nagyon megerte a valtas, remelem igy is marad.
A hetvegi szerelesek helyett inkabb neha lemosom. Van hogy 2-3 oran keresztul mosom es gyonyorkodok benne
Na meg persze masok is megnezik, volt mar egy-ket erdekes sztori... es persze at utakon is mindig tobb figyelmet kapokSzoval en azt mondom, hogy jobb, hogy eladtuk a Megane-t (bar nagyon szerettem, es jo kis kocsi volt), de szerintem hosszu tavon meg anyagilag is meg fogja erni a valtas (plane, hogy ez a BMW szerintem eleg jol tartja az arat), de ha nem is, erre legalabb szivesebben koltok, mert nagyon nagy almom volt.
Bocsanat mindenkitol az OFF-olasert, nem a BMW-t akartam sztarolni, csak az en kis story-mat leirni.
-
(#31598) giigz Mielott meg eladtam a Megane-t mar akkor azt mondtad, hogy 1 milla felett van a kocsi.
En azt mondom Neked, hogy jobb idoben megszabadulni tole. Be kell latni, ha rosszat vettel, nincs abban semmi szegyen.En orulok, hogy megtettem ezt a lepest es valtottam. Hetvegen is vagy 700km-t beletettem a kocsiba, es tok jo erzes, hogy ugy indulok el, hogy nem attol felek, hogy mikor all le a kocsi, kinyilik-e a csomagtarto vagy hogy eppen milyen hibauzenetet fog dobni.
Tenyleg jo volt par dolgot megtanulni a megane-on (A TI SEGITSEGETEKKEL!
), de azert nem mondom, hogy hianyzik, hogy telen a kocsi alatt fekudjek a hoban, vagy nulla fok kornyeken a vizet locsoljam a kocsira, hogy hol azik be
-
válasz
rob210 #29754 üzenetére
Uuuupsz, bocsika
Csak annyit lattam, hogy gyujto... aztan mar loktem is a szokasos Berut
Nekem amugy Berut tettek a kocsiba, mielott eladtam, mert mondtak, hogy meg a gyari gyertyak vannak bent es mar csunyan neztek ki. Persze kulonbseget nem ereztem csere utan sem, de biztos jo a Beru, szoval en arra szavazok
Na meg majd a trafokat is cserelni kell ugyis Berura, akkor meg mar legyen azonos marka
-
-
(#29187) giigz válasza Mágus2 (#29185) üzenetére 2014-04-19 12:31:37
"Ha majd meglesz a fóliázás meg a rozsdafoltot is eltüntetem, és majd a kipufogó dob is rendben lesz, tehát ki tudom mondani hogy 100%-os az állapot, körbelövöm az autót jó minőségben
"
Ket het sem telt azota, hogy ezt irtad! Mostmeg megint ujabb lista van?!?! En tenyleg nem ertelek...
-
válasz
AMD Power #29490 üzenetére
(#29490) AMD Power Igen, szabad, mert nagyon jo vetelt csinaltunk, ugy nez ki. Egy tulaja volt vegig, szinte rozsdamentes. Kulfoldrol behozott kocsi, minden papirral egyutt 1.4 milla volt. Es ebben meg a 6 hengeres motor dolgozik
(#29491) rob210 Persze, ez egy eleterzes. Kinek ez jon be, kinek az. En senkit nem fogok meggyozni, es ez utan nem fogom fikazni sem a Renault-okat.
(#29492) giigz Multkor azt mondtad, hogy mar kesz van a kocsi. Nem ertem, miert nem adod el... mar bocsi..
-
(#29483) AMD Power Koszi, bar meg lesz mit rajta finomitani. Ez a 15 colos kerek nem mutat tul jol.
(#29484) rob210 A gyari alkatreszek valoban dragak. Elvittem a Magiszhoz atnezetni, par apro hibat talaltak rajta: Elso lengokarokat szilenttel cserelni kell (gyorsan kopo alkatresz ezeknel a tipusoknal, par evnel tobbet nem birnak), hatso fek csere, esetleg egy olajcsere. Kell egy porvedo a lengescsillapitora, meg egy legzsak erzekelo az ulesbe.
Ez a Magisznal majdnem 300eFt lenne. BMW forumon beirtam, mire lenne szuksegem, kb 30eFt-bol megoldom mindezt. Es nem kell vezerlest cserelni, mert lancos, szoval ingyen kijon egy szijas kocsihoz kepest.Annyi bontott van belole, hogy nem gyozok valogatni a sok ajanlat kozul. Pl. full bor belso 60.000.- Ft !!! Kalaptartot at akarom cserelni feketere: 5.000.- Ft
Az ido majd megmondja, de szerintem joval olcsobban fent tudom tartani majd, mint Ronit. Plane, hogy Ronire is megint kolteni kellett volna: olajcsere, muszaki vizsga, meg a tobbi aprosag...
Kotelezo es teljesitmeny ado is csak par ezer Ft-tal tobb.
(#29487) imyourfriend Vehettem volna... de nekem O kell!
-
válasz
AMD Power #29479 üzenetére
(#29479) AMD Power Igen, nagyon mas. Megeri valtani... persze majd idovel derul ki ez igazabol, de eddig nagyon tetszik minden. Koszonom a jokivansagot!
(#29481) rob210 Nagyon meg tudom erteni
Nem akarom bantani a Renaul-ot, mert nagyon jo volt... amig nem jott meg a BMW. Sokaig gondolkoztunk, hogy biztosan ezt akarjuk-e (marmint eladni Ronit). De miutan Csutortok este elhoztuk a BMW-t, utana mar Szombaton nem fajt a szivem (annyira), hogy elvittek Ronit.
(#29480) mycso
-
válasz
AMD Power #29477 üzenetére
Sajnos csak 750-be vittek el, de gyorsan elment legalabb, nem huzta az idot a srac, szoval igy megerte nekem.
Az utodja mar megvan, es bar imadtam Ronit, sajnos eg es a fold a kulonbseg: BMW e46 320CI (coupe) 6 hengeres. Nagyon finom kis kocsi, nem bantam meg, hogy lecsereltuk Ronit.
-
-
(#29182) giigz Szerintem mi egy cipoben jarunk: En is rakoltottem 500k-t a kocsira, ami talan annyira lesz eleg, hogy megkapjam azt az arat a kocsiert, amiert en vettem masfel eve. De inkabb elbukom azt a penzt, meg meg hozzateszek meg egy picit, es atulok masik autoba.
Hiszen Te is hiaba koltottel ra egy millat, most mondod, hogy meg rozsdat kell eltuntetni, kipufogot cserelni, muszakira vinni, fekeket megcsinaltatni, vezerles cserelni, felnit venni.... stb Ez megint lesz egy "parszazas ajanlat".
Ennyi penzbol meg kijonne mar egy igencsak jo kis kocsi is. Bocsi, nem bantani akarom a Megane I-et, de ennyi penzt szerintem egy 200eFt-os kocsira kolteni csak ugy erne meg, ha Neked ez a kocsi az almod, es teljesen felujitanad az utolso csavarig, es akkor az elkovetkezendo par evre le van tudva a kocsi. De persze ez az en velemenyem, nem biztos, hogy igazam van.
-
(#29173) giigz Azt jogosnak tartom, hogy megnezed, mit kapsz a penzedert, illetve hogy Te dontsd el, hogy mi kell a kocsiba, de azert szerintem neha kicsit tulliheged a dolgokat (es ezt mar druva, hogy EN mondom Neked, akit minden szart kicsereltett a kocsin, ami picit is nem tetszett).
Sztem azert csinalj egy fekteszetet ezzel a fekekkel, meg majd azzal is, amire atcsereled. Sztem nem sok elterest fogsz tapasztalni, ez mar csak szorszal hasogatas, hogy melyik kerul fel. Egy negy dugattyus keramias fekkel talan ereznel kulonbseget, de ahhoz meg olyan gumi is kellene, meg felfuggesztes, meg stb stb...
Ha ez igaz, hogy 1 milliot elkoltottel mar a kocsira, en tenyleg nem ertem, miert nem veszel masik kocsit. Plane, hogy a mostani hozzaszolasaidbol ugy velem, hogy meg mindig van mit csinaltatni rajta...
(Remelem nem erted felre a hozzaszolasomat, es nem szemelyeskedesnek veszed)
-
válasz
Sly189 #29025 üzenetére
(#29025) Sly189 Latod, pont errol beszeltem: Nem sajat kocsid volt, hanem gondolom valami ceges, aminek kinyomtak a szemet is, ami a csovon kifert a nemet autopalyan, de megis a kocsit hibaztatod, hogy draga es megbizhatatlan.
Faceliftes nagyon draga, nekem annyit nem er. Mondjuk olaszbol most hoztak 2004-es dizelt ket millioert mindennel egyutt, de nekem nem is tetszik annyira. Ha meg kell, ennek is ki lehet cserelni a lampajat.
Amugy ha nem tudod, hogy mennyibe fajt, akkor miert gondolod, hogy draga volt?! Tenyleg nem ertem...
-
Az a baj, hogy meg mindig nem derult ki, pontosan melyik motor van benne, de sztem a 6 hengeres 150Le-s valtozat.
Most szamoltam: a kotelezo es teljesitmeny ado szinte annyi, mint Roninek. A fogyasztas az viszont tobb lesz, de sztem ennyi belefer. Evi 10eKm-t megyunk, ennyinel sztem nem szamit. Persze jobb lenne, ha 5 literrel eljarna padlogazonViszont en is ugy sejtem, hogy a 6 hengeres motor nagyon jo lesz. Es ugy tunik, ez a legmegbizhatobb is, az arany kozeput fogyasztas / teljesitmeny tekinteteben. Mondjuk nekem a 150LE nem kell... de talan egyszer-egyszer jo lesz odalepni neki. De en a kulso (es majd ha atcsereltetem) a belso miatt veszem meg a kocsit, nem azert, hogy kilinccsel elore kozlekedjek.
Ezekben a sztereotipiakban pedig nem nagyon hiszek: Az en kocsim is elado, pedig nem hajtom szet, nincs igazabol baja, nem megszabadulni akarok tole, csak atulni egy masik kocsiba.
Van olyan is, hogy valaki vigyaz a kocsirajara, minden torodest megadni neki, megis elektronika hibas, vagy tobb szazezret ra kell kolteni a motorra, mert vacak az uzemanyag minosege (mindenhol!)..
Az is furcsa, hogy elobb irta valaki, hogy a 320d-be taknyot tankolnak. Azert ne mondjatok mar, hogy a tiz-husz millio Ft-os kocsiba teszik pont a legszarabb uzemanyagot, meg semmit nem koltenek ra.
Azt mar elhinnem hogy 10 evesen megveszi valaki, es szethajtja. De ennek - ha a papiroknak lehet hinni - csak egy tulaja volt.
-
válasz
Sly189 #29015 üzenetére
Sly189 A hatso futomu az gyenge pontja a 3-asnak, ez koztudott. De mennyi volt a javitasa? Tudommal csak szilenteket kell benne cserelni, ami olcso, csak sok van benne. Meg talan az egyik lengokart ki kell cserelni. Nem hiszem, hogy ez olyan borzasztoan nagy osszeg lenne.
Roninel 50eFt volt csak a ket uj elso lengescsillapito. Sztem egy kis ugyeskedessel a BMW-nel ennyibol megoldom a hatsot.Dizelt meg ezert nem veszek... Igaz, hogy a 6 hengeres benzin miatt majd kivancsi leszek a fogyasztasra
-
válasz
rob210 #29006 üzenetére
(#29006) rob210 Koszonom, hogy probalsz jozan belatasra teriteni, de ez a kocsi nem a jozan eszrol szol.
Ez a "ha jot veszel..." minden kocsira igaz. Ronibol rosszat vettem, volt egy ev kb. mire kipofoztam, de osszesegeben nem banom, hiaba latom mostmar, hogy a beletett szazezreket nem kapom vissza.Ez a BMW meg nagyon jo allapotban van, nincs rajta rozsda sehol, gyonyoru a belso (marmint allapotra), nincs tuningolva. Nekem egy probat megerne...
-
válasz
Sly189 #29004 üzenetére
Konkretumokat tudnal irni nekem? Mire ment el sok penz? A motorra? Mert en biztos, hogy nem veszek dizelt.
Vagy a futomu? Mert szerintem ez a ketto tudja vinni a penzt.Nekem csak az E46 tetszik, a E90 mar nem. Illetve az mar teljesen mas tipus, sokkal rosszabb mindenki szerint. Csaladban is van egy E90, visszasirja az E46-ot.
-
válasz
rob210 #29002 üzenetére
(#29002) rob210 Tudoooom, teljesen igazad van. En is sajnalom, mert mar rendben van. Bar kivancsi vagyok, hogy mi jon ki. Ugye valamelyik nap csereltem a gyertyat, meg csomagter zarat. Autopalyan megint elojott a Service lampa. Ablakmoso is beadta a kulcsot...
En hiszek benne, hogy ez tenyleg egy elso tulajos kocsi. Lattam a szervizkonyvet (tudom, lehet hamisitani, de mi ertelme lenne ilyen osszegnel?!), tenyleg rendszeresen szervizelte, csereltek rajta a szokasos dolgokat.
A kep megteveszto: nincs pimpelve a kocsi. Egy M-es elso lokos kerult ra, minden mas gyari. Az M3-as kerekeket a srac tette fel, en valoszinuleg egy 16 colossal fogom megvenni, ez volt rajta. A belseje nekem nem tetszik, ki fogom csereltetni, de tenyleg szep allapotban van.
Nezd, Ronibol sok mindent tanultam: Nekem az a fontos, hogy a kasztni egyben legyen, a tobbit meg lehet oldani.
Nem fogok 80eFt-ert uj kipofogot venni ala, mint Roninel tettem, a bontott alkatreszek meg nagyon olcsok az E46-hoz! 15eFt egy kuplung + kettos tomegu. 80eFt egy komplett motor!Mar pedig nekem az 1-2 evre eleg lesz a bontott cucc is. Ha nem, es penznyelove valik a kocsi, akkor meg 2 nap alatt el lehet adni egy ilyen kocsit, es meg az arabol sem bukok.
Plane, hogy nagyon jo aron van: Annyiert kapom ezt NEVRE IRVA, mint amit par napja neztunk, es tobb helyen rozsdas volt, meg a hidrotokek is mar vinnyogtak, tetokarpit leszakadva, bor ules kiszakadva, stb stb...
Ja, felreertetted: En nem "ugy" akarom kielni magam, hogy szethajtom a kocsit. Ezert is neztem eddig 316-318-at. En tegnap elmentem megnezni a kocsit, mert makulatlannak volt hirdetve, csak hogy osszehasonlitsam a tobbivel, amit eddig lattam. Es megtetszett... ha lehetne kisebb motorral kerni, akkor kernem azzal.
-
SZATA Bocsanat az elirasert, tenyleg szarvas hiba! Koszi, hogy szoltal! Szeretnek feltenni kepet belterrol, de meg nincs, mivel tegnap este dontottuk el, hogy megprobaljuk eladni a kocsit. Azonban mar igy is van ra ket erdeklodo.
(#29000) Ck. Teljesen igazad van! En tudom jol, hogy nem bombabiztos ez a kocsi sem. Ha arra vagynek, vennek egy unalmas Nissant vagy Toyotat.
De: en Roniket nagyon megszerettem, nagyon sajnalom eladni, viszont vele is azert voltak gondok boven, amit persze nem feltetlenul banok, mert nagyon sok mindent tanultam.
Viszont ha mar ennyit torodunk egy kocsival, ennyi penzt aldozunk ra, akkor az legyen egy olyan kocsit, amibe tenyleg szerelmes vagyok. Mar pedig az E46-ra nagyon regota vagyodom. Tobbszor mar lemondtam rola, hogy "Oreg kocsi mar, ami meg jo allapotu, az meg draga". Most talaltam egy rozsdamenteset, ami nagyon tetszik.
Persze meg egy probakort sem mentem vele, es szerelonel sem voltunk, de sztem jo kis kocsi lesz ez.Iden lesz az eskuvom. Menyasszonyom megengedte, sot mostmar neki is tetszik nagyon. En jo befektetesnek tartom ezt a kocsit: 1-2 evig hasznaljuk, kieljuk benne fiatalsagunk utolso napjait, aztan meg atcsereljuk egy csaladi kocsira (Ford focus kombi, Skoda Oktavia, Picasso C4, ... esetleg egy Renault)
Es nagyon alatamasztja az elobbi allitasomat az is, hogy itt van egy a masfel eve vasarolt kocsi, amire rakoltottem par szazezret, tenyleg minden apro hulyeseget megcsinaltam rajta, es igy is alig er valamit...
De amugy szeretem Ronit is nagyon. Ha nem megy el, nem lesz BMW akkor sem leszek elkeseredve
-
-
(#28932) lajo Hat igen, azok fontosabbak. Menyasszonyom most haza a kocsival, amikor leallt, kicsit hallgattam a kocsit kintrol, motorternel, meg kipufogonal: most mintha megszunt volna a remeges. Kovetkezo tankolaskor beleteszem a Tescos adalek masik felet, aztan lehet meg is szunik a baj.
-
válasz
rob210 #28840 üzenetére
Iiiiiigeeeeen! Te is nezed?! Legjobb sorozat. Csak tehetnek mar korabbra is, ne hajnal 1-re
Mennyibe faj egy ilyen "gyomormosas"?
Szerk: Es egy sima uzemanyagtisztito mennyire lehet hatasos?
Azt hiszem az autoszerelo srac errol mondta azt, hogy az Opel felvette hivatalos javitonak: [link]
-
Es Neked is csak alapjaraton? Neked is egy hangyanyit alabbesik a fordulatszam? Mert nekem eddig mindig pont 750-en allt, most egy milimeterrel alatta van ( a mutato kozepe).
En meg gondolkozok, hogy mit kellene csinalni. Elmenni Renaulthoz is egy diagra, vagy pillangoszelepet megtakaritani. Bar az sztem emelne az alapjaratot. Meg olvasgatom a forumokat.
Hetvegen szerintem kicsit kihuzatom majd, meglatjuk. Ha nem segit, akkor lehet megyek egy diagra meg, mert en lattam a gepet olyan, hogy "misfiring". Vagy lehet, hogy majd veszek egy komolyann motortisztitot.
(Amugy autokereskedokben volt egy olyan resz, ahol Edd egy teljes motorpucolast csinalt. Kivancsi lennek, hol csinalnak meg olyat.)
-
válasz
rob210 #28824 üzenetére
A leiras alapjan a pillangoszelepet nem nehez megtakaritani, lehet ranezek majd. De kerdeztem ket szerelot is, Ok nem tartjak ezt valoszinunek.
Szerintuk inkabb a szelepeken van egy kis kosz/korom, ami miatt nem zarul teljesen jol, es picit benzin a kipufban is berobban. Ok ezert ajanljak a "kikormolast" -
Ha nem javul meg, akkor majd elmegyek oda diagra, de mas miatt nem szeretek odajarni, mert rohadt dragak.
Nyaron beszeltem vele, amikor a valtot csereltettem. 60eFt lett volna csak a munkadij. A szerelomnel meg kevesebb, mint 60eFt-bol kijott a bontott valto, kuplungszerkezett, tarcsa, kinyomo.
Aztan nemreg hivtam megint, hogy beazik a kocsi. Maga a szerelo ismeros mondta, hogy ne vigyem oda, mert sokba fog kerulni. Talaltam egy masik szerelot, akivel 5 ora alatt lebontottuk a kocsi elejet. Mindezert HAROM EZER Forintot kert el (ebbol 1800 a tomitoanyag)
Penteken amugy azert nem vittem Kalydi-hoz, mert nem volt idom. Amugy jobban jartam volna, lehet ott tudtak volna valami ertelmeset is mondani, azon kivul, hogy "A Renault az ilyen" meg hogy "kormoljam ki".
-
5-ben 4000-et forog 130nal (ora szerint, GPS szerint ez 123). De ez nem volt neki eleg. A szerelo 140-et mondott 4-esbe. Ott azert mar nem 1-2 literrel fogyaszt tobbet... mind1, varom a csodat a Tescos adalektol
A szervizes csoka meg el akarta velem hitetni, hogy a Renaultnal ez normalis, hogy alapjaraton remeg a kocsi... idiotak. Es meg 7eFt-ot elkertek a gyertyacsere + diag -ert.
-
Penteken voltam szerelonel a kocsival:
Az elsovel (aki igazabol egy bontos) atcsereltuk az osszes gyujtotrafot, de semmi valtozas nem jelentkezett, alapjaraton beremeg a kocsi.Atmentem egy szervizbe, ahol gepre tettek a kocsit, volt par tarolt hiba pl.: lambdaszonda, de semmi konkret hibat nem lattak. Atcsereltettem a gyertyakat, mert nagyon sz.rul neztek mar ki. Ez sem segitett.
Annyit tanacsoltak, hogy az autopalyan kergessem meg a kocsit, 4-esbe 140-el vagy 40km-en keresztul.Mivel igy is ketszer kellett tankolnom, igy nem akartam nagyon kergetni a kocsit, csak neha meghuzattam, de a 700km alatt nem sok minden valtozott. Ja, de egyvalami: Pest utan kigyulladt a motor+service lampa. Sztem a lambaszonda lehet az, mert ilyenkor (mar 2-3x volt ilyen) csokken a fogyasztas. Tegnap Tescoba vettem kis adalekot, hatha segit. Ha nem, akkor a szervizbe ajanlottak valami motortisztitot, amit allitolag az Opel hivatalosan is elismert.
Mondjuk jo lehuzo volt az a szerviz: 14eFt-ot hagytam ott 4 db beru gyertaert (Unixtol jott, honlap szerint kedvezmeny nelkul 1.866.- Ft darabja).Aztan meg van egy masik problemam: Nem megy az ablakmoso. Nem hallom a motor hangjat sem. Biztositek szerintem jo, mert a service manual szerint azon a bizositekon van meg a radio meg par dolog, es azok mennek.
Csereljem a szivattyut?
-
válasz
Sgt. Chris #28721 üzenetére
(#28721) Sgt. Chris Tenyleg csak "fel kell tepni" az egeszet: Ahol a ket piros pont van a kepen, ott van ket fem karom, aztan ahol a ket lemez talalkozik elotte es utana kozvetlenul 1-1 par fem karom. Meg a legvege bele van dugva 3 gumikarommal a muszerfalba. Ennyi. Csavar csak a ket lemez kozott van benne.
Nyomj be valami ott, ahol a kepen a piros pont van, aztan latni fogod. Csak vigyazz, nehogy megserts a muszerfalat. Valami muanyagot hasznalj!(#28725) kisninja Ertem, koszonom!
-
A 4 gyujtotrafobol kettonek a csavarjanak szetment a menete, nem lehet normalisan rahuzni, ez mennyire gond?
Meg az normalis, hogy az 4. henger gyujtotrafojanal barnas lerakodas van?
-
Idot... amibol nekem keves van. Penteken leszek szabin, de delelott el akarok menni meg a csomagter zarjat kicsereltetni, utana meg lassan indulas.
Szerk: Na meg penzt is: Lehet, hogy kicsereltetik a trafokat, gyertyakat, jeladokat... es semmi nem valtozik...
Forumokbol olvasva lehet csak egy kis korom van a pillangoszelepen. Ki kellene takaritani, vagy lehet egy nagyobb gazfroccs majd leviszi
-
válasz
rob210 #28627 üzenetére
Igen, azert mondom, hogy nem erzem azt a furcsa erzest a pedalon, mint anno a trafo elott. Ezt az alapjarat motort hogy lehet megkenni?!
(#28629) tresh: CSAK azok vannak benne.
A klima mennyi? Mert vmelyik nap bekapcsoltam, es "nyoszorog" az egesz. Nem tudom, hogy csak tolteni kene, vagy mas baja is van-e, ehhez nagyon nem ertek...
Ha a WD40 valamire nem jo, akkor oda ragasztoszalag kell!
-
Viszont azon gondolkozom, hogyha trafo problema lenne az minden fordulatnal jelentkezne, nem csak alapjaraton, nem?! Mert amikor elkezdett kimenni a trafo, akkor menet kozben is ereztem, hogy remegnek a pedalok. Most ezt nem erzem, csak annyit, hogy alapjaratnal utemesen megrazza a kasztnit (de tenyleg csak picit)
-
(#28614) just En par masodpercenkent erzem, szabalyosan ismetlodik. Viszont ha teljesen kihagyna a henger, azt ereznem, meg a fordulatszamon is latszana.
Talan annyi, hogy a fordulatszammero eddig pont raallt a vonalra, mostanaban mintha hajszalnyival alatta lenne.
Hat nem tudom, hogy most foglalkozzak-e ezzel a kerdessel, csak nem szeretnem a hetvegemet automentore varva tolteni... Majd ha kierek az autpalyara, akkor 3-asban 4 eseben meghuzatom egy kicsit, hatha segit
Ha nem, akkor meg csak a moka kedveert
-
(#28609) giigz Hat mar nagyon nezegetem a BMW-ket, sot Olaszorszagbol a hetvegen elvileg hoznak is egyet, csak az 320d lesz, nem tudom mennyire merjek beleugrani egy dizelbe. En alapvetoen benzinest szeretnek.
Pentek-Szombat megyek egy kb. 700km-es utat a kocsival, aztan fosok, nehogy lealljon alattam. Viszont ha Pesten leszek, lehet megnezem ezt a BMW-t is magamnak.
Viszont tegnap befujtam a masik oldalt is a kocsiba, mostmar csend van odabent, igy mar elvezet Ronivel menni. Ma reggel meg talaltam is hozza csomagter zarat, szoval lehet azt is megcsinaltatom meg gyorsan.
Csak ettol a remegestol felek, nehogy autopalyan menjen ki a trafo vagy gyertya.
rob210: Es milyen jelei vannak, ha a gyertya hezag nem jo? Amugy mennyi bele egy gertya?
-
Sracok!
Januar vegen kiment az egyik gyujtotrafom, vettem bele bontottat. Az elott ugy volt, hogy Zold-Zold-Szurke-Szurke.
Aztan atcsereltek ugy, hogy Zold-Szurke-Szurke-Zold. Elvileg ez a helyes sorrend.Illetve tudom, hogy legalabb parban kellene cserelni, vagy inkabb mind a negyet.
De most ujra erzek valami kis remegest a pedalokon (bar nem teljesen olyan, mint Januarban volt), meg alapjaraton szabalyos idokozonkent razza picit a kasztnit (csak egy "utemet").
Mondjuk tegnap este elmentunk tankolni, odafele csinalta, visszafele mar nem.Szerintetek ez megint trafo lesz, vagy esetleg gyertya? Annak milyen jelei vannak? (a gyertyanak)
-
(#28588) mycso Konnyu megcsinalni:
A legfelso (ket) elememet csak ki kell pattintani.
A hutes-futes panelbol a felso ket csavart eleg kivenni.
Az also panelbol pedig negy csavar, ebbol ketto a radio mogottAztan esetleg az A oszlop ket takarojat is leveheted: A napellenzo szeleit le kell pattintani, benyomni, es mar lejon a napellenzo. Utana pedig az A oszlop takaroelemet huzod felfele, kifele.
Szerk.: Ma befujtam a B-oszlop moge, az ajtozar U alaku femlemezke hatuljat, meg a zarat. Nem tudom, hogy melyik a megoldas, de vegre CSEND van a kocsiban.
Persze azt a rohadt csomagtarto zarat nem tudtam kiszerelni, mert mar nagyon szet van menve a menet. Lehe, hogy le kell vagni, azan inkabb veszek egy bonott zarat, nem szarakodok a muanyag ragasztasaval megint....
-
Kb. egesz hetvegem rament erre a kocsira, de ugy nez ki, hogy megerte:
A beazast ugy nez ki (kopp-kopp), hogy sikerult megszuntetnem. Ne kerdezzetek, hogy mi volt a megoldas, a jobb oldalan az esoviz elvezeto oldalan nyomtam vagy 100ml tomitot mindenhova, ahol ertem. Lenyeg, hogy eddig jo, remelem igy is marad. Majd hetvegen lehet lefestem, hogy ne legyen olyan csunya feher, bar ott ugyse latszik.
Belul szetszedtem szinte az egesz kocsit: A muszerfal minden ele moge ablakszigetelo gumit tettem, a munyag pockoket szigszalaggal korbetekertem, hogy ne a muanyagok ne egymassal erintkezzenek. Egesz jo lett, csendes a muszerfal.
A hatso ules melletti ket elemet is leszedtem, uj patenokat tettem be... viszont az idegesito nyigorgast sehogy nem tudtam megszuntetni. Tegnap megint szetszedtuk a kocsit, leszedtem a hatso panelt, a kuszobot, kint es bent (a biztonsagi ov takarojat) is a B oszlop takaro elemeit, de meg mindig nyikorgott valami... Aztan vegul befujtam a B oszlop belsejeben az ajtozar csavarjait (az U alaku fem, amibe az ajto kapaszkodik), meg az ajto zarjat is... es megszunt a nyikorgas!!! Lehet, hogy maga az ajtozarbol jonne ez a hang?! Vagy csak szerencsem van, es most elhallgatott a kocsi, es mashonnan jon? Mert sztem valahol a B-oszlop kornyeke. De mivel tegnap mar minden kiszedtem a hatso ules mellol, igy tenyleg nem tudom.A vezeto oldalnal is nyikorog neha, ma ott is megfujom WD40-el, csak tegnap mar nem volt ra idom, mivel megint szetment a csomagter zarja... hogy lehetne az a kis pockot a fogaskerekre jobban rogziteni. Mert a pillanatragasztoval kb. 1 honapot bir... miert nem fembol csinaltak...?!
-
(#28474) giigz "Részben igaz amit te írsz, részben igaz amit én írok, pontosat senki nem fog mondani ezzel kapcsolatban, csak találgatások és mellébeszéd van. Mindenki mást mond."
Akkor Te miert allitod ilyen magabiztosan, hogy minden rendben van veluk?
(#28471) vallas Mindenkitol azt hallom, illetve asszem multkor a Totalcaron is volt egy dizelekkel foglalkozo cegrol cikk, Ok is azt mondtak, hogy arra kell figyelni, hogy mindig legyen a tankban. Mert ha kozel jar az ureshez, akkor osszeszedi a "piszkot" a tank aljarol, es az eltomiti/lekopotatja a fujokakat.
Szerk: Itt olvashato a cikk
"Amikor a mutató közelít a piroshoz, tessék meglátogatni a benzinkutat, nem bánják meg, semmi nem történik, ha nem száz kilométerrel később mennek tankolni, legfeljebb a kocsmában nem lehet vele dicsekedni."
-
Ez is jot otlet, de az a baj, hogyha kint ralocsolom, akkor minden szines lesz, bent meg sehol nem kellene, hogy viz legyen, illetve igy is csak kezzel tudok benyulni a barna boritas moge, nem latok be.
Ez ugy lenne jo megoldas, ha feje tetejere allitanank a kocsit, es latnam, hogy hol folyik ki.
Igen, papirlappal probaltam.
-
Igen, ez nagyon jo meglatas, de ket dolog miatt ezt a lehetoseget kizartam:
1. Megneztem a szelvedot, amikor lebontottuk a motorhaztetot, sarvedot, illetve bentrol is levettem az A-oszlopt takarot, nagyon szep allapotunak tunik. Illetve nem lattam sehol a lampa fenyeben a fenyes csillagasat a vizneznek. Papirlapot is vegighuztam a tomites menten, es nem lett nedves.2. A viz szinte azonnal megjelenik bent, tehat ha felszivodna, az nem latnam bent egybol.
De koszi a tippet!
-
Segítsetek, mert még mindig a beázással szendvedek:
Jelenleg ott tartok, hogy a napokban leszedtuk (szerelővel közösen) a bal sárvédőt, és szigetelőanyagot nyomtunk minden olyan helyre, ahol bejuthat víz, de nem oldotta meg a gondot: A kuplungpedál felett benyúlva a barna szigetelőkárpit mögé fel tudom nyomni a kezem, és érzek vizet a az A oszlop és a szélvédő találkozása környékén. Azt is érzem, hogy ki van nyomva szigetelővel, bár pont a sarokra ez nem jutott. De nem tudok rájonni, hogy HONNAN JUTHAT BE ODA A VÍZ ?!
Vagy lehet, hogy a szélvédő előtti/alatti esővíz elvezetőben van valami pici lyuk? De már kétszer az ablaktörlő motort is kiszedtem és sehol nem láttam rozsdát vagy lyukat.
A képen piros karikával jelölt résznél szerintetek bejuthat? Ez az egy ötletem maradt még....
-
válasz
vallas #28440 üzenetére
Ha újra cserélik ki mind a négyet, és gyári szervízben csináltatod, akkor rob210 régi kocsijának az árát rá fogod költeni sajnos
Én biztos, hogy bontottat tennék be valami független szervízben, úgy 40-50eFt-ból kihozható. Persze, ez nem egy hosszútávú megoldás lenne...
-
Na ha mar mindenki igy beszamol a friss gumirol, akkor en is elujsagolom, hogy megvettem ezeket a Hankook Optimo K406 gumikat nagyon jo aron. Nincsenek kirepedezve, felrekopva, ket nyarra meg boven jo lesz.
Ma raneztem a teligumiaimra, meglepoen jo allapotban vannak, szoval valamelyik nap at is szereltetem a Hankook-ra, hogy ne koptassam a szep teli kerekeket. De ahogy elneztem az allapotukat, meg amilyen enyhe tel volt, ez meg akar 1-2x is felteheto.
-
"Szerk: De utólag rájöttem, hogy az a 100 kg különbség nem is olyan sok, én először +300 kg-ra gondoltam, úgy már helytálló lett volna, de így biztos nem állhat meg a miénk hamarabb (sokkal), viszont az biztos, hogy erős fékek vannak alatta."
Szoval akkor megint butasagot irtal.
Mint multkor a gumikkal: Par napja mondtad, hogy milyen jo az uj gumit, Te csak uj gumit veszel, de mostmeg azt mondod, hogy ugyanolyan jo a 6 eves teli gumi is....
"Ha azt vennéd észre egy 5-6-7 éves prémium gumin, hogy nem tapad, akkor az nagy szégyen lenne a gumigyártónak, nekünk a Focus-on azt hiszem 6 éves Michelin téli van és 6 éves Bridgestone nyári, de semmi tapadásbeli gond nincs velük, szárazon, esőben, hóban ugyanolyan jól tapad."Ne haragudj, de neha ugy erzem, hogy csak meg akarod tolteni a topicot...
-
Azert egyszer megneznem, hogy mekkora a fekutja az en 15 colos Megane II-esemnek meg mondjuk a Ti 13 colos Megane I-nek
Meg egy azonos kocsival is osszehasonlitanam, amin mondjuk ujabb gumik vannak. Mert lehet, hogy az en kocsimon azert dobna az is valamit, hogy 1 eve lett cserelve a lengescsillapito (bilstein), meg a fektarcsa is.
-
Hat gyerekek, en mostmar teljesen tanacstalan vagyok:
Nem tudom eldonteni, hogy en vagyok a rossz sofor, es nem veszem eszre, hogy nem tapadnak a gumik, vagy pedig tenyleg ilyen jok ezek a 5-6-7 ves Pirelli, Continental gumik, amikkel jarkalgatok.
Igaz, hogy en keveset vezetek, azt is foleg este meg hetvegen, de sosem csusztak meg a kerekek (marmint nem szandekosan), sosem volt meg veszfekezesem.
Vagy ez lehet azert van, mert nem 13 colos kerekeim vannak, hanem 15? Nekem soha nem volt gondom a tapadassal... eddig...
-
mycso: En is a Te allaspontodat osztom: Inkabb egy regebbi minosegi gumi, mint egy vacak uj. Mert az lehet, hogy az elso egy (-ket) evben jol tapad, de utana mar biztos nem jobb. Igy hosszu tavon pedig nem is gazdasagosabb.
Ugyanez van kocsival: ha 3 millaert vennek kocsit, en nem egy uj Daciat vennek, hanem egy regebbi Ford-Opel stb...giigz: Nyugi, ertem, hogy mit mondasz. Evidens, hogy az uj gumi mindig jobb. De meddig lesz jobb az uj?! Illetve, hogy most en AR/ERTEK aranyrol beszelek. Megeri nekem 100eFt-ert (vagy a leggagyibbat a tescobol 60-ert) venni egy uj szett gumit, amikor alig megyek a kocsival, azt is foleg varosban, vagy fouton. Utoljara Decemberben volt autopalyan a kocsi, elotte meg Augusztusban.
En ezert kerdeztem, hogy tenyleg annyival jobban jarnek egy uj szettel, hogy mondjuk fogyasztasban visszajonne legalabb par ezer Forint? Mert az uttartassal eddig semmi gondom nem volt.
-
-
Miert penzkidobas egy 60-80eFt-os szett (vagy megdragabb, mert szerintem nem a Vredestein a minoseg csucsa) egy 15-20eFt-os par eves gumit venni, amikor nincsenek hosszutavu terveim a kocsival, illetve - ahogy mar tobbszor mondtam- evi 5eKm-t gurulok kb ezekkel a kerekekkel.
Mivel lennek elorebb egy zsir uj szettel? Hamarabb megallnek, kevesebbet fogyasztana a kocsi? 5eKm alatt visszajonne a benzinben a penz?
Amugy megkerdezhetem, ha ilyen profi gumijaid vannak, akkor profin is tarolod oket? Felnin vannak, le vannak kenve, van allvanyod hozza?
-
válasz
rob210 #27995 üzenetére
(#27995) rob210 Koszi, ez megnyugtatott!
Az egy eves biztos, de a 3-4 eves szerintem mar nem. Viszont nem hiszem, hogy az en 1.4-es kocsimon nagyon erzodne a kulonbseg.
Ahogy mondtam: arra a par ezer kilometerre boven megfeleltek az eddigi gumik. Csak a lyuktol feltem.giigz is nagyon kampanyol az uj gumik mellett, de nemreg meg az elozo evezredbol szarmazo gumikon gurult
-
válasz
Füge007 #27991 üzenetére
Füge007: 2007-esek.
giigz: Mindig csak hasznalt gumi volt a kocsin, talan emlekeztek is, hogy tavaly is sikerult valami vacak szettet vennem, amibol vegul csak kettot hasznaltunk fel, megsem volt soha semmi bajom a tapadassal.
Es a szerelom is azt mondta, hogy O inkabb vesz egy par eves minosegi gumit, mint egy uj Tesco Gazdasagosat.
Mert ezek a Bridgestone, Pirelli meg Contitental gumit, amik a kocsin vannak, inkabb 100eFt/szett az aruk, nem 50...Egyszer meg vett valami uj Barumot, azt mondta az elso telen jo volt, a masodik telen ment a kukaba, folyamatosan megcsuszott vele.
rob210: Neked is ezt tudom mondani, hogy en inkabb regebbi jobb minoseget veszek, mint egy ujabb vackot.
Persze, jo lenne mindig mindenbol a legujabb, legjobbat venni. De kocsibol is 10 eves kocsim van, alig megyunk vele evi 10ekm-t. Szoval a kerdes (mint tavaly, megint) az lett volna, hogy egy nyarat kibir-e (kb. 5ekm)Nem akarok uj gumit venni ra, gondolkozom nagyon, hogy lecserelem az elobb emlitett "regebbi, de jobb" kocsira: BMW 3-AS SOROZAT 318Ci Mint egy álom
De akkor azt mondjatok, hogy ezeknek a gumiknak NEM a defeket a bajuk? Az semmit nem befolyasol?
Új hozzászólás Aktív témák
- Gamer egerek és billentyűzetek kitűnő árakon! Most extra 10% kedvezmény!
- Új Dell 13 XPS 9315 Touch 4K+ HDR DolbyVision i7-1250U 10mag 16GB 512GB Intel Iris XE Win11 Garancia
- Bomba Ár! Dell Latitude 3190 - Intel N4120 I 4GB I 128GB SSD I 11,6" HD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G4 - i5-7GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD Touch I Cam I W10 I Garancia!
- Xbox Game Pass Ultimate kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól! - AUTOMATA BOLT
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest