- Gyorsabb és drágább - kezünkben a Samsung Galaxy S23
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Mobil flották
- Yettel topik
- iPhone topik
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
_NCT
addikt
Index fórumon is ezeket írták, nem akarok szívni, ha esetleg nem jó. Bár jó kell hogy legyen, csak ugye a hivatalos ajánlott Renault plecsnis az 5w-30 sxr. Az nf is jó lenne elvileg, olvastam hogy van akinek halkabb lett tőle a motor viszont picivel többet csipegetett az autó.
Mind1 én nem vagyok nagy szaki, úszok az árral, többen itt az SXR-t tették eddig is, én is így fogok eljárni.
Holnap adják elvileg fel a rendelést, szerdára ha minden igaz meg is jön. Nézegettem szervizeket BP-en, az egyik a Stefi, ott ha viszel alkatrészt, felárat számolnak fel. Hülyék ezek?
-
-
-
eTrade
tag
Ezt nem fogod elhinni!
Ma melóból hazafelé vettem egy klímatisztítót, amolyan "légkondi tisztító bombát" (ilyet) és elvégeztem a tisztító procedúrát (klíma bekapcsol, belső levegőkeringetés beállít, szórófej lenyom, vár 10 percet, majd 15 perc szellőztetés).
A szellőztetés végén, kocsiba beszállva a kezemet rátettem a szellőzőrácsra és nagy meglepetésemre nem langyos, hanem teljesen hideg levegőt fújt a klíma!Ezt így most nem tudom mire vélni... lehet hogy már nem is ereszt sehol?
Ha komolyabban eresztett volna valahol, akkor már régen üres lenne a rendszer, nem maradt volna benne cucc és ugye így a klíma sem kapcsolna már be.
Az is lehet hogy minimális volt az tömítetlenség és a legutóbbi feltöltésnél az "olaj adag" megtette jótékony hatását a tömítéseknél?
Minden esetre most nagyon boldog vagyok, de azért nem ártana egy gyors "diag" az öregednél, és ha szükséges, akkor egy utántöltés is.
-
eTrade
tag
Ezt nem is vonom kétségbe, biztosan jó szaki, főleg azért mert már rögtön rávágta hogy hol van a hiba (kompresszor).
Csakhogy én úgy emlékszem, hogy tavaly azt mondta, hogy mivel neki nincsen megfelelő felszerelése hozzá (kompresszor kuplung csere), így inkább klímás műhelybe vigyem bevizsgáltatni/megcsináltatni. Ezek szerint a klíma tömítési problémákat megtudja oldani? -
gkawka
tag
Múlt nyáron láttam egy Lagu kupét, egy darabig köröztünk 2 sávon kerülgetve a forgalmat, így minden szögből meg tudtam nézni, nagggyon jól nézett ki, de még egy darabig gyűjtögetnem kell rá, hogy ilyen második kocsi beleférjen
-
eTrade
tag
Szia!
Kevesebb mint egy éve volt kicserélve a kompresszor, mert teljesen besült (kuplung).
Klíma kompresszor csere előtt, voltam a faterodnál klíma feltöltésen és ő vette észre, hogy itt valszeg a klíma kompresszor lesz a ludas, mert a régivel egyáltalán nem kapcsolt be a rendszer.
Zoltán "Renault Mágus" kicserélte a klímakompresszort (bontó), majd saját cuccal tesztelte a rendszert nehogy eresszen valahol, de akkor még nem mutatkozott a tömítetlenség jele.
Friss feltöltés után, amikor hazafelé vezettem a kocsit, MAX-ra állítva a klímát fázni lehetett (!) a kocsiban, de egy hónapra rá vettem észre, hogy már jóval gyengébb a klíma... akkor a barátnőmmel indultuk nyaralni meg minden és sajnos sem időm sem pénzem bevizsgáltatni (Zoltán csak magára a kompresszorra vállalt garanciát).
Most nemrég voltam "Akciós Renault átvizsgálás"-on és ott a hibalistán többek között szerepelt a "klímakompresszor csatlakozónál ereszt", de ugye nem akarták elárulni hogy pontosan hol (hacsak nem ott javíttatom meg jó drágán).
Bocsi ha túl hosszú lett a történet.
-
norbert1998
nagyúr
-
Persze lehet utána járogatni, meg ügyvéddel fenyegetőzni meg ilyenek, de nem ezért vesz az ember új autót.
Oké kifogtunk épp egy rossz blokkot. (Mondjuk azt sem értem hogy mehet át a minőség ellenőrzésen az öntvény.) De pl a klíma hibája nem a blokkhoz köthető.
Dolgozni vettük az autót. Szomszéd klímás cégénél van két Hiace. Az öregebbik már túl van a 600e km-en. Csak a kopó dolgokat cserélték, meg az olajat... Egy a baja, hogy kicsi a raktere.
Nem szidni akarom a Reanultot, csak most telt meg a pohár hogy minden hónapban mehetünk a szervívbe valamiért.
Hogy valami jót is írjak: A vezethetőség és kényelmi faktora a Hiace felett van. -
diablo1984
veterán
igen egy ilyenre én is beneveznék akár, de a kombit sem vetném el! valami perverz vonzódásom van a laguna2 mk1 iránt is, valahogy kívánom, ha szívhatok, bár az én vágyam az 1,8 16v-s példány, a szopókanyalókát ezzel le tudom szűkíteni elektronikára, bár így is kismillió nyűgje lehet!
de lehet a yaris annyira beválik, hogy a laguna megy, a yaris meg a garázsba és majd utána valamikor nagyobbra váltás!
az a furcsa, hogy anno az autós pályafutásomat 13 éve kezdtem egy dízel escorttal(ha nagyanyámék yugo-ját nem számítjuk), 5 évig azt nyúztam, majd vettem egy 1,9 tdi passat kombit, ezt is 5 évig nyúztam, utána opel vectra c kombi 1,9 cdti 150 csikó, ez 9 hónapig volt nálam, közben jött a laguna1-es amolyan asszonybetanító verdának, de közben a vectra hogy elment, ez maradt, most meg a kis toyota! úgyhogy az elmúlt bő 2 év alatt volt VW-Opel-Renault-Toyota is, már az okmányirodák szinte belőlem élnek, de még mindig azt érzem, hogy a Passat állt közel hozzám, azt nem szabadott volna eladni, de ez van, most a renault is szimpi a maga módján(főleg hogy fillérekből van a vectrához képest), de a yarisra is kíváncsi leszek, elvileg az is egy elpusztíthatatlan járgány! valami majd lesz, nekem mostanában ez a hobbim!
-
diablo1984
veterán
én is így gondolom, azért merek belevágni!(ezres, 4 hengeres motor, baráti fogyasztás, és ahhoz képest, hogy kisautó, van benne hely, az meg pazar, hogy a hátsó üléssort lehet előre-hátra huzigálni a csomagtér előnyére vagy hátrányára) egyenlőre az lesz a gyerkőctranszporter az asszonynak, az hogy későbbiekben a 2 autó sorsa mi lesz, azt még nem tudom, de egyenlőre mindkettő marad, majd a rönót kicsit megpimpelem, ha lesz másik amivel szaladgálni lehet, addig nem(nem szeretek bicajozni).
-
SZATA
senior tag
A TC-n is tesztelték, hogy sok a gagyi.
Három hete kerültek vissza a nyári kerekek, úgy, hogy az elsők hátsók meg lettek cserélve az adott oldalon belül, a forgásirányra figyelve. Azóta elég magas a gördülési zaja az autónak, de érdekes módon főként csak hidegen. Tudom, hogy a V minta miatt soha nem volt halk a gumi és nem fiatal, 6 éves múlt. Csak ennyi lehet a hang oka, vagy kezdjem el keresni a hibát a futóműben, pl. kerékcsapágy?
-
diablo1984
veterán
de persze indulni is bikáról!
amúgy ilyen állapotban ha az megfordulna fejükben, hogy tolják, na az is felesleges kör, mert ilyen módon sosem fog beindulni, de csak töltsék bikán keresztül, ártani nem árt a 10 perc, de közben ne próbálják indítani, had töltsön! be indul az, csak ezek az elektronikus cuccoknak kell a fesz, nincs mese!
-
zsolt1129
addikt
Köszi a multkori segìtséget, meg rob210- nek is. Megvolt a nagyszervìz, végülis mindenből a gyári origin lett, pár kivételtől eltekintve. Ùj nyárigumi is felkerült, mert a régi 8 éves volt és elég zajos. A helyzet viszont az, hogy most is. Kb 90 felett olyan a hangja, mintha ezer éves gumi lenne. Kerékcsapágy hiba nem lehet?
-
rob210
Topikgazda
Hát nem tudom, nekem bejön ez az űrsiklós dizájn
Nagyon is.Bár én személy szerint nem tudnám kihasználni ezt a méretet, nekem még a sima scénic is nagy lenne.
Ezért is van megane-omgkawa: Nézd meg más gyártó hasonló termékét majd leesik az állad, ez kifejezetten olcsónak mondható, sajnos az ilyennagy vasak ennyibe kerülnek.
-
SZATA
senior tag
A DIY nálam kiesik. Felújításra a Telóstudort néztem. 1 év garancia, kb. 15.000Ft. Majd még kérek ajánlatot máshol is a cserére.
-
rob210
Topikgazda
Igen de vizsgán akkor is szopi van, mert nem fogja mutatni a hibát amikor elkezdik leengedni a nyomást a kerékből.
Mert, hogy akkor meg jeleznie, kell!
Magyarán csak a fizetős vizsga marad.Értem én a technikai fejlődést de néha olyan buzi dolgokat találnak ki, ami azért fáj egy kicsit.
Miért hiszik az, hogy minden autó tulaj milliomos?
Illetve miért szeretnék elérni, hogy feltétel legyen mindenkinek akinek autója van az milliomos legyen? -
-
diablo1984
veterán
-
mycso
Topikgazda
Még ez is kevés...én tavaly amikor kiszedtük mindenhol keresgéltem, kedvezménnyel is olyan 200k környéki árral dobáljóztak lendkerékre. Kiváltó szett lett volna valami 170k körül.
A kuplung + kinyomó munkadíjjal áll meg 80k körül kb.(#37198) rob210: annak meg sok, nekem valami 35k körül újították fel
(#37200) diablo1984: kicsit néhol értelmetlenül fogalmaz a cikkben. A százezres tételt arra érti, ha a csapágyat nem cserélik időben és megadja magát.
Illetve a cikk elején említi, hogy az xy linken már leírták pontosan a ph1-ph2 közti különbséget ( mondom na végre találtam egy jó leírást erről), erre megnyitva leírja, hogy más a lámpa...
-
Ck.
addikt
A 2.5 TDI Audi ezen az úton 9-9.5 körül kér.
Viszont amikor megyek haza akkor 7.2
Tényleg szarul van megcsinálva az tény.
Turbós benzinesből sok alternatíva elérhető árban nincs sajnos.
1.8T vagy Volvo T5. Vszinu utóbbi lesz egyébként.
Bár Rob véleménye után lehet mégis dízel kene. Ezek szerint nem tudom, hogy egy benzinest hogyan kell vezetni. De ha elmagyarázza, hátha raerzek a megfelelő kezelésre. -
rob210
Topikgazda
-
Ck.
addikt
Igen, de más a 7-8 liter M2 1.6 16V-vel vegyesben és megint más városban, ahol van lámpa is, meg forgalom is, meg néha dugó is, az lehetetlen. A katalógus szerint sincs városi 7 liter.
Más:
Van az enyém mellett 2 másik benzines M2 itt az ismerettségi körbe. Első hideg indításnál, ha 1-esben elindulok csúsztatott kuplunggal és nem tartom 1500-1700 felett folyamatosan a fordulatot, akkor úgy berázza a kasztnit, hogy majd kiesnek a fogaim. Csakis hideg motornál. Ha bemelegszik, akkor már semmmi ilyen nincs 1500-as fordulat alatti elindulásnál.
Kérdés, hogy mi az az alkatrész, ami hidegen berázza az egész kasztnit 1500 alatt mindhárom autónál?Ja és még egy dolog:
Az elektomos gázpedál egy vicc. Fix gázpedál állást megtartva x fordulaton, pár mm-t táncol a mutató és értelemszerűen a motor fordulatszáma is picit váltakozik. Magyarul a gázpedál pontatlan és érzéketlen. Mindhárom autónál. Baromi idegesítő. -
Bizonyos váltókat érdemes túltölteni, mert rosszul vannak a tervezve. Az én Megane II váltom is ilyen volt.
Meg barátomnak a VW Golf V váltoja: Csak a "normál" szintig volt feltöltve és így az ötödiknek nem volt jó a kenése, tönkre is ment, 80eFt volt felújítani. Alig lehet hozzá váltót találni, mert azonnal elviszik. Nem is talált hozzá jót (vagy csak 160eFt-ért), és hibásból tették át az ötödiket.Anno, amikor Xadot tettem a Renault váltójaba, megijedtem, hogy kinyitottam a betöltőt és jött az olaj kifele. Felhívtam a szerelőt, és akkor magyarázta el, hogy Ő ezért szokta kicsit túltölteni ezeket a típusú váltókat.
-
dhgm
tag
Tresh őszintén szerinted mit kell ezen állítani... a kínai azt írja centírozva... ennél több nem kell...
csigazázba be az új olajzási rendszert átmosni azt kakukk. Minden csavar a helyére és mehet a gép.Semmit nem állítasz el a házon ( westgate szelepet sem) mit kell ezen beállítani. Az elektronikába nehogy már belenyúljanak egy tubócsere miatt. Miért is kellene kevesebbet fúj a kínai vagy a kinait nem forgatja meg a a kip. gáz ugyanúgy... Vicc és lehúzás...
-
rob210
Topikgazda
A nivó alja teteje között 1 liter van azaz kb. 8 decit ivott meg a 2000 kilométer alatt.
Ami nem kevés, de bevallom őszintén az előbb benéztem azt hittem 10.000.- alatt ette meg ezt de nem 160-at írt a kolléga hanem 168-at ami azért valóban ad némi aggodalomra okot.Már csak azért is mert blokkot tekintve szinte ugyanaz a két 1.6 16V és az enyém két olajcsere között fogyaszt el 2-3 decinyit kb.
Úgy, hogy mostanában pályázni is szoktam.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 2nd - i7-7G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD I HDMI I W11 I CAM I Garancia!
- Lenovo Thinkpad L14 Gen 4 -14"FHD IPS - i5-1335U - 8GB - 256GB - Win11 - 2 év garancia - MAGYAR
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3045, 96% Akkumulátor
- Philips NA351/00 Dupla kosaras Airfryer eladó
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest