- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- iPhone topik
- Magisk
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rsf
senior tag
válasz
forceberg #53585 üzenetére
Az a szenzor csak azt jelzi, hogy mikor van bizonyos pozícióban a vezérmű tengely.
Menet közben már a jobb oldali lenti szenzor jele a fontos.
Ez elég biztos mert a fenti csak egy jelet ad egy vezérmű fordulat alatt míg a lenti a főtengely szöghelyzetét folyamatosan látja, mert be van fogazva a kuplungtárcsa.
Lényegében az egy null pont szenzor azért is felső holtpont jeladó a neve..
Ezért is van az, hogy ha beindul akkor megy rendesen semmi teljesítmény csökkenést nem tapasztaltam.
Üdv. -
xardas
tag
válasz
forceberg #53044 üzenetére
Napközben olvasva a témát pontosan ez jutott eszembe nekem is: https://www.youtube.com/watch?v=MP3TFaGgs98
Az hogy kisforudolaton a gyári maximális nyomatékot kihozzák belőle csak azért baj, mert nem arra van tervezve a se a hajtókar, se a hengerfal hogy "folyamatosan" maximális nyomatéknak lesz kitéve. A hidegüzem során pedig nyilván hatványozódik az ebből fakadó kopás mértéke.
Csak azért neked ment válaszként ez komment mert Te említetted a videót.
-
#32577792
törölt tag
válasz
forceberg #53044 üzenetére
Ahogy én sem látom, hogy feltuntetnek az olcsó és gagyi gumikat, alkatrészek listáját, a sufnis szervizeleséket stb. 😀 Egyébként ha valaki lusta szervizben átnézni a kocsit.... Videó nem érdekel, tudom miért és milyen optimalizálás ( nem értem ezt a csipkés bugyizást 😀 )van és én még ettől nem fogom pörgetni. Jelen állás szerint, a gyári nyomaték megy max. csak nem 4000-es vagy fölötti fordulaton, hanem lentebb. Ha a gyárit nem bírja, alacsonyan, nem gondolom, hogy magasabb mellett igen. De mint írtam ha eladom kettő mérési eredmény lesz kitéve.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
forceberg #53038 üzenetére
Nem hinném, hogy sorbaállás lenne, mert nagyon az van mindenhol. ATC, rigotech etc... ezeknél a cégeknél, ha ilyen problémák kerültek volna előtérbe, mert két szó, annyit nem lehet olvasni a sztrádán, hogy egy minőségi chiptuning-nál, aminél 100-200 ezret is elkérnek, vagy többet, hogy nem érdemes, mert a nyomaték szétcseszi a motor-alkatrészeket. Ez hülye példa, de kb olyan lehet, mint a samsung, vagy más okos tv, gyárilag lebutítják, hogy vedd meg a drágábbat, holott az olcsóbb is tudja, csak a titkos menüben be kell kapcsolni mindent.
imho...
-
rob210
Topikgazda
válasz
forceberg #53022 üzenetére
Hát én ezzel továbbra is vitatkoznék ha az arány a pálya irányában dőlne el, akkor azonnal javasolnám, de én elég sok egr szelepet takarítottam már. Van egy srác az félévente jön olajcserével együtt egrt is takarítok mindig.
Hát ennyi, mindenki azt vesz amit akar. Neki Budaörsröl Pestre és ott sok sok kilóméter a táv. -
-
-
speedydb23
senior tag
válasz
forceberg #51428 üzenetére
Köszönöm a nagyon építő jellegű válaszodat... Amennyiben a gépkönyv alatt a karbantartási füzetet érted, akkor azon már túlvagyok, és abban nincs konkrétan leírva, hogy a kocsiban van vagy nincs DPF...
Karbantartási füzetet idézném:
Tájékozódásul, hogy az Ön gépjárműve rendelkezik-e részecskeszűrővel, forduljon a Renault márkaképviselethez. -
mycso
Topikgazda
válasz
forceberg #51244 üzenetére
Nemtudom, hogy milyen leírást találtál, de nagyon egyszerű a művelet.
Az indítókártyából kell kihúzni a kulcsot és az pont beillik ennek a takarónak az alsó felén kivágott résbe. Ha betolod, felfelé kell feszíteni és kipattan.
(#51249) Tomi0703: megtörtént
(#51250) salieri.: most attól függetlenül, hogy gyári felni-e vagy nem, nekem tetszik. Viszont még mindíg hmályos a beütött rész. Mi az ET-je, milyen az agymérete??
Ha ezek rendben vannak (nem valami kirívó ET) és az agyméret valóban gyári (60mm) és ténylegesen új felnikről van szó, akkor éppen megérhet ennyit. (ez meg a személyes véleményem: én 16-os felniért ennyit nem adnék) -
diablo1984
veterán
válasz
forceberg #50808 üzenetére
Nálam is pont így volt+talpasok és stabilizátorok! De itt is a vevőjelölt abból indult ki, hogy minden használt autó ilyen, mindegyiken jó minden..... pedig a fenét, nem leszervizelt autókat adnak el az emberek, inkább a lelakottakat, amire költeni kellene, de nem látszik.....
Nem éri meg a legolcsóbbat, mert ott minden olyan lehet, hogy csereérett és a tulaj is tudja! Ha valaki igényes és egy ilyet rendbe akar hozni, akkor rámegy a gatyája(volt erre példa az opel topicban, 400ezres vectra b esetén, a srác is így volt vele, 2 millió fölött jár már....)
-
LamerGyuri
senior tag
válasz
forceberg #50806 üzenetére
Szomorú ezt olvasnom, mint vevő, de sajnos így van.
Hiába kaptam az autóhoz (többek között) szervizben, számlával igazolt munkalapot, ami nem látható, mert valami mögött-alatt-benne van, ahhoz hozzá sem nyúltak, és kifizettették az előző tulajjal.
Én meg mehetek végig sorban szépen mindenen, hogy tényleg cserélve legyen, amit kellett volna. -
eTrade
tag
válasz
forceberg #50668 üzenetére
Pont ezért drága a munkadíj és az anyagköltség, mert ezeket főleg azok fizetik meg, akik garancia miatt viszik be a kocsit márkaszervizbe.
És pontosan ahogy mondod, így lehet 5 éves, vagy 100.000 km garanciát hirdetni, KIA esetében meg 7 éveset... mert ugye ilyen árakon ez nekik is megéri. -
Wiz Khalifa
veterán
válasz
forceberg #50131 üzenetére
Nem tudom. De vasárnap lekapom az ablaktörlő lapátokat és az alatta lévő műanyag betéteket kiveszem. Legutoljára mikor le volt véve januárba az erősítő kábele miatt akkor amúgy is láttam hogy kicsit kosz van ott, így tervben volt így is úgy is kitakarítani. Meg nem tudom hogy az ott a fűtésmotor-e középen de az is rendesen koszos már nem fog ártani nekik egy kis kipucolás. Így hogy mostanság több a szabadidőm és egyre jobb az idő nagyon ki akarom takarítani a vasat mert amióta megvettem nem nagyon volt rá idő meg lehetőség
Azt is jó volna tudni hogy az első üléseket hogy tudnám kivenni a legegyszerűbben? Mert ki akarnám venni őket főleg amiatt mert a kábeleket a szőnyeg alá kéne tenni (erősítő kábele meg az RCA) és mert a síneket is be akarom kenni jól mert a sofőroldali nehezen csúszik már.
-
roseane2004
csendes tag
válasz
forceberg #50022 üzenetére
Ezzel egyetertek,de nem fix aras a dolog resszukrol,ezert ha megall a jelenlegi arban es esetleg nem nyultak hozza(kormos szelep,uj motorban) meg lenyelem,par km teszt utan elso az lesz megprobalom az egrt leszedni,de aztan lehet megtettek,en harmad reszrol kapom az infokat,nem zaklatjuk oket telefonon,csak ami info atmegy baratomnak,mikor hazaerkezik az apja.
Koszonom a segitseget.Dieselben lehet mosni vagy maradjon a bevalt modszer a benzin? Vagy Brigeciol lehet ilyenre hasznalni?
-
roseane2004
csendes tag
válasz
forceberg #50015 üzenetére
Nos ettől nem félek, mert ha valamit rontanak, saját költségükre másik motort fognak keresni és ismerős bontostól a motor, szerintem csere garancia él
Gyerekkori barátom apja turbó,és motor tuningal foglalkozik, és ,,megsajnálta,, a helyzetünk, ne hogy átverjenek minket, mert lett volna költség, főtengelyig sérült a motor.Még képeket is kaptunk.
És 100 motor, 60 komplett vezérlés+x ezer hajtókarcsapágsorral,olaj... Ez eddig kb 220 mindennel(és 3 ember csinálja), ha sikerül a motort beüzemelni.A felújítás pedig alaphangon: hengerfej talán sikolás elég, dugattyúk(4x25e), főtengely(30-50e), hajtókarok(3-6e/db). szelepek(8x2e).vezérlés 60-70
1.5dci plusz munkadíj és sérült a hüvely is, az már lehet felújíthatatlan..Szóval ezért mondták a motor cserét.Persze ha itt lesz az auto és 220ban megáll mindenkinek tudom ajánlani a motorszervizt náluk, mi most vittük először hozzájuk, mert,,drága autókkal,, foglalkoztak eddig.
-
diablo1984
veterán
válasz
forceberg #49957 üzenetére
ja, én kérek akkor elnézést a ph1 es gombján ez az ábra műanyag préselt, ez így tényleg kopott, de a ből körülötte viszont nem és a kormány is teljesen jó állapotú! Tizenéves autóknál pláne ha kintről hozott senki sem mondja meg, hogy hol használták, ha a neppert kérdezed, akkor persze pályán max 100 tempomat, semmi durvulás, amit a vevő képzel, az 100méterenként begáll, boltba megy, 10 perc múlva indít, padlógáz, 200m múlva ovi, stb-stb. Azért mondom, hogy én hányok a nepperektől, az a korrekt aki megmondja, hogy fingja sincs semmiről, itt a rétegvastagság mérő, majd adjam be ha végeztem, nem kell a mellébeszéd!
Ez képekről nem tűnik rossznak, az ülés ahogy látom nem rojtos, városi használat sok ki-beszállásnál már szőrös lenne(Dánia amúgy egy rakat vidékkel tarkított ország, nem sok benne a metropolisz), ezek a szövetkárpitok hajlamosak fossá kopni, kiszakadni, igaz jobbára rontják a képet a 200at(@500ról tekerve) sem futott autók elporladt ülésekkel, cafatokban lógó bőrös kormánnyal, ez azokhoz képest üdítő! De mint minden kintről hozott autó, lehetetlen hitelt érdemlően megtudni, hogy mennyi is az annyi!
-
-
tresh
veterán
válasz
forceberg #48926 üzenetére
Valvoline-t használtam az m1-be pedig az egy fos 1.6 8 szelepes motor volt? Miért is baj ez ? Ez az olaj dolog is túl van lihegve... vékonyabb olaj előnye a turbós autóknál fog érezhetően elő jönni főleg hideg oldalon, hideg indításnál. Gyártói előírásoknak megfelelőt teszed be hulla mindegy ki gyártja nem rontasz el semmit. De az nettó baromság hogy majd az 5w40 helyett beleöntöd a 0w30-at mert mennyivel jobb lesz az autódnak.. Szerintem max eggyel vékonyabb olaj választásával még nem lősz mellé. De az alámenni felesleges. Ahogy pl attól is agyfaszt kapok ha valaki azért vált sűrűbb olajra mert eszi az autó.. és nem az okát keresi hanem rátölti a 15w40-et mert az majd jót tesz..
-
-
meroly
veterán
válasz
forceberg #48703 üzenetére
Nah mentem vele (nem bírtam várni 8-ig). Majdnem 6 órát állt a mínusz 10-ben, szóval ki kellett hűlnie, mert előtte sem mentem sokat.
Indít, fél percet vár, elindul. Semmi gond. Majd kettes (lehet korán volt) és dadogás kezdődik, kuplungol, dadogás megszűnik. Lehet már én vagyok a szőke és tényleg nem kellett volna még kettes.
Ezek után többször megálltam, vártam, indítottam, de nem tudtam produkálni a hibát.
Kell még idő mire a gyári értékeket használja vagy most jó lett? A visszaállítás és az FHP kontakt spray megoldotta volna a problémát (meg persze az előtte lévő gyertya csere és fojtószelep tisztítás)?
-
diablo1984
veterán
válasz
forceberg #48514 üzenetére
a dízelnél a legnagyobb probléma a korom, azt itt euro6-nál már adblue és részecskeszűrő együttes használatával kiszűrik, ez a gép nem is kormol, nincs se szaga sem, semmi! a co2 meg a más mérges gázok kibocsájtásáért továbbra sem a teherautó a felelős, az termelési munkát végez és azért van ennyi, mert a munkák száma megköveteli!
inkább haragudj az ezer éves bkv buszokra, a fos ladákra és a hozzá hasonló vett műszakis bontószökevényekre, amiről már szagról, füstről is érzed, hogy valami nem kerek, de a teherautókat felejtsd el, ez már nem az ifa korszak, az meg hogy valami folyt, olyan füstje van, azt a kpm-nek kellene megtiltania a közlekedését, de valahol mindig van kiskapu....
de én mondom ne legyen a teherautótól álmatlan éjszakáid..... -
diablo1984
veterán
válasz
forceberg #48511 üzenetére
az önvezető kamiontól nem tartok, míg egy személyautóval elbohóckodnak, ha hiba van, max meghal 1-2 ember, de egy 40 tonnás ha összetol 15 autót, az pusztítás! másrészt meg ha a pálya lehajtóig megy a szerelvény, az még nem jut el a cégig, pedig cégek vannak zergacsapáson megközelíthető hegyeken is, ha oda nem vezet az önvezető semmikor!
ez pusztán üzlet, nem csak kaját, hanem alkatrészeket meg mindent hordunk, ha nem lenne a közúti összeköttetés, akkor a magyar vállalkozások többsége bezárhatna, mert a német háttér nem itt gyártatná le az alkatrészeket az autóiba, gépeibe, stb, de minden területen igaz ez! a kamion nem azért gurul, mert a sofőr erre élvez(mint az esőkabát személyautósok, vagy a lusták) az feladatot végez, áruszállítás ennek a feladatnak a neve! és ezek a borzasztó "környezetszennyező" kamionok Budapestről pl ki is vannak tiltva, mégis fuldoklik a város, hát nem miattuk, akkor kitalálhatod, hogy mi sz@rja tele azt is!
szóval mielőtt hülyeségeket írsz, kérlek gondolkozz!
-
diablo1984
veterán
válasz
forceberg #48509 üzenetére
azért ha a 2/3-ad kamion állományt megállítanád, akkor max azt kapnád, amit a környezetedben terem, autóalkatrészt is akkor, ha legyártod magadnak, vagy vársz rá hónapokat! azért azt sose feledd, hogy a nemzetközi forgalomban közlekedő kamionok 80%euro5 vagy az fölötti, és megfelelő műszaki állapotban kell lennie, hogy ne kelljen vagyonokat költeni a mentésére! ergo sokkal jobb állapotúak azok a "sz@rok", mint a tizenéves hazai autóállomány, ami talán átlagban az euro3-ast sem éri el....
másrészt, ha németből hoz kaját, csak azért van, mert arra van igény, ha itthon is olyan minőségben, vagy olyan áron állítanák elő, akkor az sem jönne külföldről!
nem tudom, hogy neked mi a szakmád, de azok 2/3-adát is meg kellene tiltani, biztos neked is jól esne egy kívülálló a dologról semmit sem tudó becsmérelése.....
Üdv: egy kamionos(aki egy lefosott 1 éves euro6-os daffal jár).....
-
rob210
Topikgazda
válasz
forceberg #48507 üzenetére
Azért lassan eljutunk oda, hogy sok embernek megint luxus lesz az autókázás.
Hiszen, nem fogja tudni fentartani az elektromos kocsit illetve megvenni, a benzin diesel, meg amilyen irányba megyünk egyre több városból ki lesz tiltva.Pedig a gyárak kéményeire kéne inkább katalizátort meg DPF-et szerelni, csak az nem hoz nekik pénzt.
Utálom az ál környezetvédelmet.
Főleg azért , mert a litium aksikat nem tudom hova fogják tenni pár év múlva amik az első hybridekből kihullanak.De ez már más téma offba is teszem.
-
Csatravi
senior tag
válasz
forceberg #48504 üzenetére
Sajna mindig voltak, vannak és lesznek olyanok az utakon akik soha nem tanulják meg, hogy mikor milyen menetfényt kell alkalmazni a közlekedése során. Lásd pld a ködlámpa, főleg a hátsók alkalmazását.
Ilyen lett a nappali menetfény is. Megfelelő alkalmazása esetén nincs vele probléma.Az utólagosan felszereltek gazdáit piszkálnám meg egy kicsit mert tuti hogy legalább az 50% szabálytalanul van felszerelve. A minőségükről (megfelelőségükről ) nem is beszélve.
-
Csatravi
senior tag
válasz
forceberg #48499 üzenetére
Azért most keveredik itt a dolog rendesen.
Nappali menetfényt akkor használunk amikor a közlekedés biztonságát nem veszélyezteti az, hogy hátul nem vagyunk kivilágítva. Szóval jó látási viszonyok között.
Ha a látási viszonyok gyengülnek felkapcsoljuk a tompítottat. Ennyi.
A régi világban is ez volt mikor nem kellett nappal lámpát használni. Szürkülettől felkapcsoltuk. A nappali lámpahasználatot (nem a nappali menetfényt) a szembejövő járművek figyelemfelkeltésére találták ki nem a ráfutásos balesetek elkerülésére. A nappali menetfényt meg arra találták ki, hogy tök felesleges nappal hátsó lámpát meg műszerfalat kivilágítani. A hátsó lámpából sz@r se látszik nappal. Nem beszélve arról hogy egy követett autó mögül lemaradhatok de egy szembejövő akkor is jön ha én totál lelassítok. -
rsf
senior tag
válasz
forceberg #48169 üzenetére
Én használok spurit az 1.5 dci-be. És mindenkinek ajánlom főleg télen! De rendszeresen érdemes használni! Igy 500-600Ft / tankra jön ki az ára.
A régi clióm 215e km-el máig tökéletes,99%-ban csak mol alap gázolajjal használtam. Szeptemberben néztem a tankot semmi fém darálék nem volt benne. Üzemanyag szűrőt 1,5-2 évente cseréltem az olajat 15e km enként.
Az új autómba is rakom pedig az még nincs 2 éves.
Ismerős dci-je nemrég hullott szét, sokkal kevesebb kilométerrel, mondjuk Ő mindig a legolcsóbb helyen tankolt. Hogy mi volt a tankban ne tudjátok meg..
De én úgy vagyok vele, hogy mindenki ott tankol ahol akar és azt rak az üzemanyagba amit akar.
Üdv. -
mycso
Topikgazda
válasz
forceberg #47431 üzenetére
Szia, én már szedtem ki, elsőre elég nehézkesen ment, de másodjára már viszonylag gyorsan.
Bentről, a vezető oldalról bontható.
Ki kell szedni a fék és a gázpedálokat, majd a középső box oldalán az összes műanyagborítást. A kárpitot valahova félrehajtogatni, ezután kiszedni az utastér merevítőt (ez elég jó kis művelet), ezután férni hozzá a komplett fűtőmotorhoz, ventilátorostul.
A merevítő alsó csavarjai egész jól elrhetőek, de a felsők a műszerfal aljában nagyon nehezen elérhetőek.
Illetve a merevítő és a venti kiforgatása-kisakkozása a helyükről elég nehézkes.
Illetve a küszöbön háton fekve a műszerfal alatt szerelni nem kellmes. [link] -
Wiz Khalifa
veterán
válasz
forceberg #46104 üzenetére
A legnagyobb furcsaság nekem az az egészben hogy az autószerelő haverom, akiben megbízok mert igényes és jó munkát ad ki a kezeiből mindig és rendes is nem mondta hogy ez cserés lenne. Gondolom nem vette észre, lehet a felrakott kerékkel alámászva az aknába nem tűnt fel neki tököm tudja. Mondta hogy az első féktárcsák majd cserések mert rosszul kopott ki ezért nyikorog mikor felmelegszik, meg hogy a hátsó teleszkóp cserés mert elpukkant a jobb, meg elöl még az egyik gumiharang vagy mi a túró cserés mert kicsit ki van lyukadva de ezt nem említette.
Ha tudtam volna hogy cserés ennyire akkor kicseréltettem volna, mert nem lett volna olyan nagy ára mint most hogy mást is vitt a bajba...
-
diablo1984
veterán
válasz
forceberg #45889 üzenetére
cooler szerintem ezekben van csak a 65 lovas clioban nincs, a 82 lovasaok és a 86 lovasok is cooleresek tudtommal!
205/55 r16-os guminak lagunában megane2-ben mennyi az üzemi nyomása? néztem a gyári könyvében, de abban csak a 15-ös szerepel. múltkor kúton 2,3ra nyomtam mindet, ma ráellenőríztem a kézi digit nyomásmérővel, mindben 2 bar van..... laposnak is láttam őket, de 2,3 csak elég, azt nem gondoltam, hogy ott az óra esetleg szar.....
-
speedydb23
senior tag
válasz
forceberg #45812 üzenetére
Amikor nem indul folyamatosan világít a piros led, tehát letilt az immo.
Motornak véleményem szerint nincs baja, mert ez a nem húz hiba csak addig tart ameddig nem indítom újra a motort.
Tehát ha leállítom és egyből újra indíto, akkor újra húz ahogy kell.Menet közben is csináltam már ezt meg, egyből megjavul, így véleményem szerint inkább elektromos hiba, mint sem a motor hibája.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Rengeteg monitor kapott G-Sync Compatible hitelesítést az új GeForce driverben
- EAFC 25
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Formula-1 humoros
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- iPhone topik
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Őszre feketét ölt a THEC64 Mini
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3060, 94% Akkumulátor
- 35" ASUS ROG Swift PG35VQ curved GAMER monitor
- DDR5 8/ 16/ 32GB 4800-5600MHz SODIMM laptop RAM, több db- számla, garancia
- BESZÁMÍTÁS! LG 24MB35PM 60Hz FHD IPS 5ms monitor garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest