- iPhone topik
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Yettel topik
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
meroly
veterán
Sziasztok! Újpesten illetve a közelben tudnátok ajánlani szerelőt? Egyelőre egy ABS hibám van. Köszönöm!
rob210 jó messze költözött
-
meroly
veterán
Sziasztok!
Ma reggeli áldás: [kép]
Bp-en ki tudna ebben segíteni nekem helyrehozni?
A hűtőn is van egy pici benyomódás, de remélem műszakilag nem sérült semmi, "csak" a burkolatok.Köszi
-
meroly
veterán
Sziasztok!
Clio2 1.4 16V 2003
Egyik pillanatról a másikra nem zar be a kulcs kpi zarral. Ajtot tudom nyitni zarni a kulccsl kezzel.
Lampa vilagit a kulcson ha nyomom de az autó nem reagal ra.Indul megy egybkent.
Ötlet?
Koszi
-
meroly
veterán
válasz
molnarpeter #59752 üzenetére
De lehet. Koszi
-
meroly
veterán
Sziasztok!
Clio 1.4 16V-ben 2003-as tudom hogy nincs EGR szelep, de a kipufogógáz visszavezetése érdekel.
Az azért van ugye? Hol lehet megtalálni?köszi
-
meroly
veterán
válasz
rob210 #59184 üzenetére
Há' jóvan
Amúgy ettől még használom, mert jobb mint a buszAkkor neki is az jött le, hogy minden oks.
Nos, arra gondoltam a trafókhoz vezető kábel lehet kontaktos néha, hm?
Mert sem a háromhengerezés sem az alapjárati rezgés nem normális az tutifix.(köszi hogy átküldted
)
-
meroly
veterán
válasz
diablo1984 #59175 üzenetére
Hosszú idő óta ez az egyik legépkézlábabb javaslat
Viccet félre téve végeztem egy halom mérést, befecsi, előgyújtás, kopogásjel, etc és minden a kézikönyv szerinti határértéken belül.
Lehet ennyire fos a benya? Ugyanazon a kúton tankolok általában és korábban nem volt gond.
-
meroly
veterán
Sziasztok!
Tegnap este 3 hengerezett indítás után fél percig.
Trafok 1 evesek beruk. Gyertyak 2 honaposak densok.
Clio2 1.4 16V 2003 40ekm.
Otlet?
Koszi -
meroly
veterán
válasz
LamerGyuri #58890 üzenetére
Kulonben ez nagyon bosszanto. Es az also csikok meg sose akarnak elfogyni
-
meroly
veterán
Jovanna. Akkor is fura hogy eddig nem razkodott most razkodik na.
Igyekszem nem hipohonderkedni, mar a katalizator lampa folyamatos egese se zavar
De ezt erzem a hatamban derekamban mindenhol es idegesito.Tisztitas megvolt amugy tavaly. Az lehet ujra elkoszolodott?
http://auto.indavideo.hu/video/Fojtoszelep_tisztitasa
Ez a modszer?
-
meroly
veterán
Sziasztok!
Clio2 1.4 16V-nél normális hogy alapjáraton érződik némi hullámzó rezonancia?
A fordulat kb 20-at ingadozik, ami a mutatón egy fél mm-t jelent csak, nem is onnan tudom hanem mérésből.
Ez mitől van? Ebben még nincs kettős tömegű. Bakokat most cseréltem, előtte utána is ugyanaz. Fojtószelep egy éve volt tisztítva és van pörgetve, pályázva is.Köszi
-
meroly
veterán
-
-
meroly
veterán
válasz
#47205632 #58659 üzenetére
3 van.
A kutyacsont csere az osszel egy idore megoldotta ezt nekem de ujra elojott.
Itteni javaslatra vettem egy hutchinson nevu markat sajna ugyanugy csinalja ugyhogy nem ettol.
Szerelom szerint a motortarto nevezetu bak lesz lehet a ludas. A harmadik valtortarto nevre hallgat.
Javítsátok ki ha hülyeséget mondok.Erdekes dolgokat irsz a motorkarakterisztikarol. Nekem is nehez volt atszokni ra hogy indulaskor meg alacsony sebessegben nagyobb gáz kell, kulonben fulladozik valoban. Bár a fojtoszelep tisztitasa sokat segitett nekem.
Hat ez ilyen mar elfogadtam.Tényleg a fojtoszelepet milyen gyakran kell tisztitani?
Rob210 Isten éltessen!
-
meroly
veterán
Srácok most már biztos hogy megadta magát a fél éve se vásárolt kutyacsont motorbakom (corteco).
Mi az a márka, amivel az ember esetleg tovább kalkulálhat?Ja és képzeljétek, olajcsere után kitöröltem a katalizátor hibát és már egy tankot mentem és nem jött elő. Szereti ezt az 5W30-at
-
meroly
veterán
Sziasztok!
Ha csak mininalisan is de 730 és 760 kozt ingadozik az alapjarat az jo még vagy minek az előjele?
Clio2 1.4 16V 2003
Koszi
-
meroly
veterán
Sziasztok!
Az mitől lehet, ha klímát kapcsolok akkor az alapjáratot nem mindig emeli meg és ilyen rázkódóssá válik a kocsi?
Aztán máskor meg jó, meg fordulaton is jó, ez most csak álló helyzetben jött így elő. -
-
meroly
veterán
Sziasztok!
Nagyon durva de belegyűrtem a kocsiba újabb 10ezer km-t, tavaly szeptember óta
Olaj és szűrőcsere esedékes. Mit ajánlotok? Még mindig az elf sxr 900 5w40 a menő?
Szűrőből milyen márka?
Ja és hol vegyem ahol tuti azt kapok, nem valami összeburogatott löttyöt?Clio II 2003 1.4 16V
Köszi előre is!
Szerk:
Ja és még egy, kutyacsontot is cseréltettem nemrég, de újra remeg a váltóbot. Nem olyan vészes de zavaró kicsit. Azt olvastam érdemes lett volna az összes tartóbakot egyszerre cserélni. Ez igaz?
-
meroly
veterán
válasz
rob210 #57683 üzenetére
Szambol vetted ki a szot. En is ezert vettem meg ebben is biztam hogy nagyon nem kell a kotelezokon kivul foglalkozni vele.
Ehhez kepest mondjuk jopar dolgot megertettem a mukodesbol ami persze nem baj.Szoval sracok a video tudom hogy torz meg nem valos de hallhato valami rosszasag vagy jo igy?
-
meroly
veterán
válasz
diablo1984 #57682 üzenetére
Szoval akkor elvileg nem sok melo. Nem en majd szerelo fogja megnezni de nyilvan majd mondom neki koszi.
-
meroly
veterán
válasz
meroly #57675 üzenetére
Ami mindig motoszkál bennem, hogy nehogy valami ok-okozati összefüggés legyen a katalizátor meghibásodásában és valami más hiba okozza azt és feleslegesen cseréltetem és a másik hiba meg esetleg mást is okoz. Bár most nem veszek észre semmi rendellenest, fogyasztás is szépen beállt 7-re vegyesben, úgy hogy pörgettem azért.
Alapjáraton mintha hangyányit jobban rázkódna de majd megnézem más kúton tankolva, mert ez is volt már korábban és össze-vissza tankolok.
A katalizátor csere az mekkora meló? Csak levesz felrak vagy hegeszteni is kell? Állítani valamit vagy hogy megy ez?
-
meroly
veterán
válasz
diablo1984 #57337 üzenetére
A katalizátort valamilyen szinten megértem, mégha valóban bosszantó is hogy alig futott és már megadta magát. Előző tulaj többségében városban ment vele. Meg a bosch gyertyákhoz nem volt nullázva az adaptáció, így szerintem túldúsított és a benya a katiban kötött ki. Ami furcsa, hogy az augusztusi műszaki vizsgán a CO értékem, 0,00 volt most meg már 0,5. Ha már augusztusban is épphogy átcsusszan akkor ok, de ott még szinte tökéletes volt. A bosch gyertyák pedig már januártól benne.
Ami még érdekes, hogy a denso gyertyák után 1 héttel jött elő először a hiba.
Na mindegy, kár filózni ezen, most ez van, meg lesz javíttatva persze, mert még szeretném sokáig használni, mert mindezek ellenére nagyon szeretem.(#57601) rob210: kösz, akkor a fennmaradókból választunk.
-
meroly
veterán
Sziasztok!
Asszony Cliojában letört a visszapillantó tükör (1.5dci 2004, elektromos)
Ezek közül a márkák közül melyiket ajánljátok?Alkar
Klokkerholm
Max
Tyc
Van wezelKöszi
-
meroly
veterán
Felhívtam a Nemzeti Közlekedési Hatóságot, a tavaly augusztusi műszaki vizsgakor 0,00 volt a CO kibocsátásom, most meg ugye 0,5, a határ pedig 0,3. Ez azért érthetetlen számomra, hogy ennyi idő alatt totál elromlik a katalizátor....
-
meroly
veterán
válasz
meroly #57264 üzenetére
Van egy gyanúm, csak olyan mélységében nem értek hozzá, hogy pontosan alá tudjam támasztani, de megírom.
Kb egy évvel ezelőtt bosch platinum prémium gyertyákat vettem benne (pusztán jóndulatból meg mert minőséget akartam), amit akkor minden katalógus ajánlottnak írt (azóta már kivették). Namost állítólag ennek a gyertyának nagyon erős áram kellett, ezért is volt magyarázat arra hogy magas fordulaton néha meg-meg torpant, aminek hátterében a szikrakésést gyanítottuk. Valamilyen szinten igazolást is nyert ez, hiszen sima egyszerű mezei denso gyertyával nem produkálta a hibát.
Nade, most jön az elméleti feltételezésem.
Az ECU folyamatosan tanul, állít, finomhagol. Mi van akkor ha a platina gyertyákhoz állítódott a befecskendezés és a dúcsítási arány? És mi van akkor ha ezekhez az új gyertyákhoz már régen nem az az érték kell, ergo túldúsít emiatt, ami persze a katalizátorban jelentkezik pluszban. Fogyasztás emelkedést nem vettem észre, ugyan tök más időjárás volt az elmúlt hónapban, de szerintem nem fogyaszt kiugróan többet. Ez most télen szinte 75% város 8,4l/100km.
Az is alátámasztja mindezt, hogy a gyertya csere után két héttel jelentkezett a károsanyagkibocsátás jelzés. És úgy tanultam mindig ott kell keresni a problémát először amihez nyúlva volt, mert nagyobb az esély hogy el lett baltázva valami minthogy egy tök másik alkatrész csak úgy elromlik.Az Clip-el az adaptív adatokat nulláztam, utána rázkódosan is indult és újra fogja tanulni a dolgokat, csak nem tudom a fojtószelepen kívül még mi az amit ilyenkor nulláz a cucc.
-
meroly
veterán
válasz
meroly #57250 üzenetére
Elmentem egy vizsgaközpontba és kimérettem a CO értéket, ami alapjáraton jó 0,3 alá megy, fordulaton viszont 0,5 körül van. Lambda 1 az jó.
Úgy olvasgatom a neten, hogy a katalizátor e szerint jó, gyújtás gondok lehetnek.
Gyertya csere óta csinálja, rob210, nem lehet hogy ezt a densot se szereti? -
meroly
veterán
Noh, megcsináltam ma a diagot. Full érdekesek a hátsó szonda jelei:
1. mérés itt még hideg a szonda
2. mérés itt alapjárat van áll az autó, a hátsó ilyenkor nem érvényes - pedig milyen szép ideális állapot
3. mérés itt ellentétesek a jelek, de a kocsi áll továbbra is
4. mérés itt és a következőkön full egyezik a két szonda jele
5. mérés
6. mérésNah valaki magyarázza meg a katalizátorom lopták el vagy a hátsó szondát
-
meroly
veterán
válasz
diablo1984 #56885 üzenetére
Srácok,
gyertya csere után két héttel én is nyertem egy P0420-as hibakódot (Renault-nál DF106-kétn ismerik). Ezt írtam nektek.Aztán töröltem a hibát, de kb két hét múlva megint előjött.
A kocsin semmit sem vettem észre, teszi a dolgát.Gyanús hogy a gyertya csere óta jött elő csak, előtte nem.
Ötlet?
-
meroly
veterán
válasz
diablo1984 #56880 üzenetére
Magától múlik el vagy kiütik?
-
meroly
veterán
válasz
speedydb23 #56873 üzenetére
Mérnök lévén sajna túl precíz vagyok, de be kell látni hiába a megkímélt vas, a garázsban tartás, meg a kevés km, azért a 15 év mégiscsak 15 év.
Mentem egy kanyart városon kívül is 10-15 km, de nem jött elő
-
meroly
veterán
válasz
diablo1984 #56868 üzenetére
Koszi.
Ha ilyen erzekeny a hatso akkor talan nem jon elo ujra a hiba nalam se. -
meroly
veterán
válasz
diablo1984 #56863 üzenetére
De akkor lambdara jelez, nem? Vagy ugyanígy katalizatort ír?
-
meroly
veterán
válasz
diablo1984 #56858 üzenetére
Na a 121ekm az egy jó kérdés, én is néztem
A hátsó lambda szondára gondolsz? Mert az elsőnek jónak kell lennie, mert a fogyasztás nem emelkedett meg drasztikusan.
Egy intenzívet tolattam magas fordulaton, még a kerék is elpörgött talán, mert gyorsan meg akartam fordulni, utána villant fel a lámpa.
Egyelőre kiütöttem a hibát, megnézem előjön-e újra. Ráindítottam járattam, de nem villant fel most. -
meroly
veterán
válasz
diablo1984 #56853 üzenetére
-
meroly
veterán
válasz
diablo1984 #56853 üzenetére
Jah pont 20 ezer 14 honap alatt
Mar telepitem a Clip et. Azt hittem nem lesz ra szukseg egy darabig -
meroly
veterán
Gyertyákról kép, ha esetleg van kedvetek kivesézni: [kép]
-
meroly
veterán
válasz
meroly #56659 üzenetére
Ma reggel egybéként nagyon szépen indult, korábban ugye azért inkább vártam fél percet hogy elinduljak vele, mert akkor némileg fulladozott ha nem tartottam a gázt vagy ha nem váltottam gyorsan kuplungolás után. Most semmi ilyesmi, beültem, indít, egyes és mentem szépen mintha üzemmeleg lett volna már.
-
meroly
veterán
Összefoglalom hogy más is okuljon belőle.
Több fórumon is jelen voltam a kérdésemmel és az elmúlt 2-3 hónapban rengeteget beszélgettem és tanultma hozzáértő kollegától az autók általános működéséről. Eddig nem sok lövésem volt, most már kapizsgálom.
Akárhova írtam ahol ismerték a típust mindenki elsőre gyújtást mondott (gyertyák, trafók, kábel). Én ugye erre kapásból mondtam hogy az rendben, minden új benne. Aztán ezt elvetettük.
Sokan ugyan nem ajánlották a bosch gyertyát, mondván az nem ebbe való, de mivel hozta az oldal, bíztam benne és én sem foglalkoztam már vele. Tudtma milyen a 3 hengerezés érzése, azt is tudtam ez nem olyan.
Van egy teszt a gyújtásra, nem tudom igaz-e, 40-nél 5-be rakni és padlózni, ha szépen gyorsul nincs gond. Mondanom sem kell szépen gyorsult ugye.
Aztán jött a benzinellási gyanú és egyik ábrán a lambda feszültségéből tök jól kijött, csak az volt a baj hogy azon az ábrán nem volt befecskendezési idő. Az egy másik mérés során került bele. Sajna nem tudtma pontosan mit lenne érdemes egyszerre mérni. Hiába néztük össze az 5-ös és 7-es képet, az nem volt valós állapot, mert két különböző mérés volt. Lehet már én is rosszul emlékeztem rá melyiknél jött elő totál a hiba.
Aztán megint beültette valaki a bogarat a fülembe, meg a gyertyát itt is olvastam, mondom teszek egy próbát. És jó lett.
A magyarázatom pedig, amit egy renault specialista és egy másik fórum hozzászólója alapján nagyjából meg is értek a következő: ehhez a gyertyához nagyon erős és nagy áram kell, amit a trafó nem tud leadni már ha a fordulat 4000 és a fölé megy. Ezáltal a szikra késni fog, az égés meglesz, csak később. Kopogás ugye akkor van ha a dugattyú még nem érte el a holtpontot és korábban gyújt úgyhogy még visszalöki, ezt érzékeli a kopogásérzékelő is. Nálam később volt, ezért nem érzékelt. Gyújtáskimaradást pedig azért nem, mert gyújtás és égés is volt.Arra hogy miért 4000 és miért azt hittme hogy csak ott, fölötte nem, az én hiányosságom. Ismerős ugyanilyne clioval beleült és ő mondta hogy nem cska 4000 hanem a fölött is gyenge volt már.
Ennyi, remélem nem túl hosszú, csak azért írtam le hogy más is tanuljon belőle.
-
meroly
veterán
válasz
diablo1984 #56657 üzenetére
Koszi
-
meroly
veterán
válasz
diablo1984 #56655 üzenetére
Nem bizony. Csodasan megy. Remelem igy is marad.
Reggeli indulast csuda tudja. -
meroly
veterán
válasz
gixxergabi #56638 üzenetére
Távközlési villamosmenok vagyok de haljak meg ha értem. Ennek lelke van
-
meroly
veterán
Sziasztok!
Denso gyertya megoldotta a gondot.
Köszönöm a segítséget! -
meroly
veterán
válasz
molnarpeter #56615 üzenetére
Igazabol egy jo szerelo kellene... A papi mechanikusan vagja a dolgokat de ott megall a tudomany. Azert hezagot mondom neki.
Jo igazabol az lenne jo ha nem kéne szerelo...
-
meroly
veterán
-
-
meroly
veterán
Koszi sracok cserelem a relet mert nem nagy tetel es nem kell szerelo hozza. Csak ki kell mutenem ujra mert altalanos es az auto alapjan nem talaltuk a unixnal.
Holnap multimeterrel kimerjuk a szivattyu feloli oldalon a feszultseget. Kb mennyit kellene latnunk?
-
meroly
veterán
válasz
LamerGyuri #56488 üzenetére
Az első gyújtás ráadásnál nem is kapcsol. Vagyis kattanásokat hallok a relék környékéről, de mivel a pumpa nem indul el, ezért nem kapcsol, második gyújtás után már igen.
És még egy érdekesség, hogy ha motor jár, leállítom, kulcs ki majd be akkor elsőre is van ac búgás. Majd újra kulcs ki és be és akkor elsőre megint nincs. Ez annyira logikátlan számomra.....
(#56489) diablo1984: és a másik ami közvetlen mellette volt miért nem oxidálódott? Kivettem egy harmadikat, azt nem fényképeztme, de az is szép volt.
Szerk: egyébként csak nekem furcsa egybeesés hogy pont az üa szivattyú relé ilyen oxidálódott, ami környékén elvileg hiba van?
-
meroly
veterán
válasz
molnarpeter #56486 üzenetére
De inkabb olyan igen.
-
meroly
veterán
válasz
LamerGyuri #56484 üzenetére
Nincs szelep az injektor hidon amivel merni tudtunk volna
-
meroly
veterán
válasz
diablo1984 #56482 üzenetére
Juhu lehet megtalaltam a hibat?
-
meroly
veterán
Kollegámtól kaptam egy tippet, menjek tanksapka nélkül, nézzem meg a hiba környékén mi a helyzet.
Hát egy fokkal jobb volt, nem állt meg 4000-nél, hanem ment tovább, pár torpanás így is volt, de lényegesen, érezhetőbben jobban ment.
Ez számomra laikus, inkább elméleti gondolkodású számára azt jelenti, hogy gyengélkedik a pumpa vagy koszosodik a szűrője és így vákuum nélkül lényegesen könnyebb dolga volt, tehát nagyobb nyomást tudott adni.
Szerelő még átnézi azért, de remélem a pumpa tisztítás és/vagy csere megoldja a problémát. -
meroly
veterán
Srácok, nem tudja valaki véletlenül hogy a Clio2 1.4 16V 2003-on kb hol lehet az üzemanyagnyomásmérő kivezetés/szelep? Néztük az injektorhíd környékén, de semmi. Köszi
Új hozzászólás Aktív témák
- bambano: Bambanő háza tája
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- Hálózati / IP kamera
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- iPhone topik
- Autós topik
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- REFURBISHED - DELL Thunderbolt Dock WD19TBS docking station (210-AZBV)
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3043, 94% Akkumulátor
- Motorola G72 128GB Kártyafüggetlen 1 év Garanciával
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia
- Külföldi csomagszállítás Packeta csomagpontokon keresztül!
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest