- Az Exynos 2600 az első 2 nm-es mobilchip
- Mobil flották
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- CES 2025: Megjött az Amazfit Active 2
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Yettel topik
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Elindult a Qi2 25W tanúsítványok kiosztása
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
Mágus2 #60039 üzenetére
Ebben a hónapban is háromszor volt cserélve (xado 5w40 luxury drive, plus verylube mindig),de volt olyan, hogy négyszer is, plusz 7 légszűrő (5 ezrenként), épp tegnap délelőtt cserélték és ezt írtam is, hogy én már nem cserélek, csak úgy esek be, vagy az egyik társam (felváltva vezetünk) Ulm-ba, hogy ez max 10 ezernnél több nem lehet, inkább 8-9 ezer. Még hányszor kell ezt leírnom, és ez itt valami dedóra kezd hasonlítani, hogy bizonygatni kell bármit is. Ha viszont csak néha olvasod, hogy miért épp most kerül főleg ebben az évben az autóba ennyi kicseszett km, akkor kereső. A szakértelmed most hagyjuk. Hihetetlen? Lehet neked az, de nálam dokumentálva van minden az utolsó percig. Minden olajcserénél Diag, átnézés, ellenőrzés. Ha valami kis probléma is van, akkor a lehető leghamarabb orvosolva van, illetve lesz. Mint írtam, egyáltalán nem jelentene gondot, ha turbót kellene cserélni, de nem kell.
A továbbiakban erről én biztosan nem írok, ha gondolod még el is jöhetsz velem egy útra
, de a dedót fejezzétek már be.
---------------
(#60038) kaszaking
Neked meg annyit, hogy valahogy úgy érzem nem ezt akartad kihozni a hozzászólásodból, de így sikerült.
Ebből is látszik, hogy egy csatlakozó miatt is képes vagyok az egész rendszer kicseréltetni. Szóval, akkor most mi van? Mit kellene elhinnem, hogy látatlanban megírta, hogy szénné égett amég mindig brutál erejében lévő turbóm, vagy mit akartál ezzel írni?------------------
Etrade:
Nincs itt vita, csak eszmecsere, inkább arra válaszolj, amit kérdeztem már napok óta...Nyest?
Majd délelőtt benézek, nekem indulnom kell, ha lesz értelmes válasz is...talán...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #60024 üzenetére
Te ismered személyesen, én nem. Lehet másnak adott frankó tanácsokat, akár sokat is, de nekem (még) nem. Sőt, inkább degradál...Akkor lehet nekem is véleményem...róla.
Szerinte szénné égett fos van a turbó helyén, de a német szerelő is le volt döbbenve, hogy szinte új a turbóm, hozzá ne nyúljon senki. Többek között minden át van nézetve 3 havonta rajta.
Talán a gyakori olajcserék, xado, vagy csak véletlenül bekerült egy olyan, amit nagyon összeraktak?
De szinte mindenből (lánc, kettős tömegű, kuplung etc...) nálam minden gyári, de ezt tudjátok.
Nem tudom, de nem is érdekel. Én nem fogom járatni még akkor sem, ha ez kötelező elő lenne írva a szervizkönnyben, vagy a nagy Reanult 10 pontos parancsolatban.
Az autóban 553 ezer van, nem 500, azért nem mindegy és fullosan tökéletes állapotban van.
Viszont, akkor ezek után őt kérd meg, hogy ne degradálja már látatlanban az autóm állapotát, mert meglepődne, ha beleülne egy gyorsításkor, hogy nem tud előrehajolni egy centit sem...
Egy szénné égett turbó, meg nem hiszen, hogy alkalmas ilyesmire és ez a végsebességig tart.Engem nem kell meggyőzni semmiről, tudom, hogy egy autó mikor "beteg", ha hangyafasznyit is, de tudom, azt lehet érezni, hallani memorizálni a legkisebb xarságát is, hogy előtte nem ilyen volt.
Na, erről ennyit, béke.
-
rob210
Topikgazda
válasz
Mortein #59998 üzenetére
Megkaptad.
Keréknyomás, levegőszűrő (minőségi), adalék a váltóban és a motorban (xado) ezért sokan sokszor megköveztek, de 0.5 litert hozott nálam.
Illetve nálam ellenőrizve van 3-4 havonta a gyertyahézag.
Denso gyertya beru trafó.
Ez a te esetedben mondjuk már nem téma. III as meganenál, már javított ez a hiba. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ez lehet, hogy neked röhejes, nekem nem az, de most, hogy még jobban belehúztunk a társammal, kb már inkább hetente cseréljük az olajat, csak is xado luxury drive-ot kap és persze a szűrőket. Pl teljes fék felújítás is esedékes, pedig télen volt, jah meg új gumik, pedig pár hónapja cseréltem...etc.................
Az meg nem publikus. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
eTrade #59367 üzenetére
Nincs ezzel semmi gond, sajnos a Talisman kényelemre az Insigniához képest tényleg sajnos egy fos (már), mert az egyik kollégámnak az van, bár nem ezzel a motorral. Nekem ez a pökhendi fogalmazás/írástól volt hányingerem. Tényleg azt hiszik ezek ott a TC-nál, hogy egy teszt akkor frankó, ha ilyen balfasz, szerinte röhejességesnek, vagy viccesnek szánt? stílusban van megfogalmazva? Hát, egyáltalán nem poénos, pedig az akart lenni, inkább szánalmas, hogy ilyen hülyék ma cikkeket írhatnak.
Oké néha legyen benne valami poén, akár erősebb, de hogy lényegében erre építette fel a tesztet, a teszt hangulatát, ha lehet ezt annak nevezni, hogy ő poénkodva, faszán leokádja ahol csak lehet a tesztalanyokat, avval nagyon mellé lőtt.
A Talisman néha engem is kiidegelt azzal a középre behányt tablettel, ami arra jó, hogy elvonja a figyelmet a vezetéstől. A rendszere átgondolatlan és bonyolult, "600" féle szerteágazó almenüvel. A lényege, hogy egyszer le kell oda ülni, tehát nem vezetni és szépen beállítani mindent aztán örökre elfelejteni, hogy az ott van.
A telefonja nem kapcsolódik? Ez meddő baromság, mi sok féle készülékkel használtuk és azonnal volt kapcsolat méghozzá stabil és tökéletes. Én mindig is azt írtam, hogy a Laguna-hoz képest a Tali belső tere otthontalan és gagyibban is néz ki. A Lageszbe mindig szívesebben ültem, az egyik legszebben megtervezett belső tér a Laguna3-nak van. A külseje meg nagyon megosztó, ezt aláírom, talán az elején lévő hatalmas ormotlan lámpák cseszik el legjobban az összhatást, de idővel megszerethető nagyon is.
A talisman eleje meg szerintem 3 év után is nagyon szép. Az 1.6-os 160 lovas dízel motor, de ezt mindig is írtam, nekem gyenge volt, főleg ha mind az öten benne ültünk. A Laguna-hoz képest a futóműve 19 collos kerekkel is jóval komfortosabb, mint a Laguna 16-os kerekekkel is brutálisan feszesre hangolt gagyi futóműve..
De pályára az utóbbi jobban való, városban meg a Talisman szépen elnyeli a hazai nagyon rossz utak minden baját, már a lageszhoz viszonyítva biztosan.
A feleségem a hülye vezetési stílusával és 90% városi vezetéssel elég rendesen kinyírta az autót, amire eladás előtt mielőtt jöttek megnézni, gyorsan rendbe rakattam jó pár dolgot. Futómű már kopogott, fék, olajcserék, xado mindenhova és mindjárt szebben is tudott járni az 1.6-os és elég simán is futott, de azért a futóművel lesz még majd mit csinálni az új tulajnak és elég gyakran leállításkor már lendkerék gyanús remegéseket produkált az autó.
Szerencsére, amikor megvették nem csinálta, de ha mégis az, hát ezek szerint városban hamar kinyírható a kettős tömegű...100 ezer km alatt, meg persze hülye vezetési stílussal, de a vevő szeme előtt megint csak az lebegett, hogy kevés és valós km. A magyar valóság a kevéskilométerbuziság, nem az autó tényleges állapota.
Nagyjából ennyit tudok leírni, nekem sosem volt a kedvencem a Talisman. -
Xantomas
őstag
válasz
rob210 #59312 üzenetére
Jaja, ezért is pihentettem le, míg nem tudok ránézni. Amikor írtad, hogy attól lehet hogy kicsavarodott a csavar, enyhén megállt bennem az ütő.
Mitől lazulhatott le? Túl alacsony fordulat, sok indítás/leállítás?Viszont érdekes módon semmi nyomát nem láttam a csavarokon annak, hogy ahhoz valaha hozzányúltak volna. Sem egy minimális bemaródás, sem egy lenyalás.
Ettől függetlenül maga a csavar menete is egész szépen bele volt maródva az acél elem furatába.
Csavarokat is illene cserélni, vagy elég a bakokat? Elhajolva nem voltak, a menet épp volt.Meg sem fordult a fejemben, hogy egyenként cserélem
Gondolom pár hét után a frissen cserélt a többi szintjére fog degradálódni. Ugye itt is ugyanúgy elég az olajteknőnél nagy felületen alátámasztva megemelve tehermentesíteni a bakokat, és úgy cserélni a két felsőt?
Melyik gyártótól nézegessek? Diában nem találtam meg, így cikkszámot sem tudok, csak innen onnan a 82..-es cikkszámú alkatrészeket összeszedtem:
8200042454 alsó gumicsont
8200264322, 8200103263 felső gumicsont
8200044925 felső nagybakFebi, Swag, Hutchinson itt is megbízható minőségnek számítanak? Ki a gyári beszállító? Vagy hallgassak az ismerősömre, aki azt mondja, hogy legyen költséghatékony arany középút, és Mapco?
Kíváncsiságból vettem Xado Zsírt még a télen. Nem kocsiba, bringa kerékcsapágyhoz, meg úgy voltam vele, hogy noti ventilátorába, meg Dremel tenhelycsapágyaiba is kipróbálom, úgyis kukaérett, mert a műanyag csapágyperselyből sérülés nélkül nem lehet kiszedni.
Az ilyen csodaanyagokkal szemben eleve szkeptikus vagyok, de tényleg elég látványos bevonat épült a gördülő pályára, és kitöltögette a mikrokarcokat. Opálos sárgás, nem lemosható bevonatot képzett, amit elég nehéz megkarcolni. Sajnos megmérni nem tudom a bevonat vastagságát. A ventilátor meg 2 hét után szépen elhalkult, meg a Dremel búgása is megszűnt. Hirtelen felindulásból a 3d nyomtató minden csapágyát tele fogom nyomni vele, a piciket úgyis havonta cserélni kell, mert annyira apróak, és nem erre a terhelésre vannak kitalálva.Szóval engem meggyőzött, úgyis akarok már egy ideje váltóolajat cserélni, kipróbálom a valamelyiket, már csak átlagmegóvás miatt is.
Van értelme annak, hogy leengedem a régi olajat, feltöltöm az újjal, megyek vele párszáz km-t, addig összeszedi a tiszta olaj a maradék reszeléket, szennyeződést ami bent maradt, és cserélem a véglegesre, vagy ez már felesleges? -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Hát nem tudtam szerezni sehol ilyen gyorscsatit.
Kénytelen leszek kivárni, míg ideér, illetve holnap kapok még visszajelzést bontóból. Természetesen csak akkor érdekel, ha küld róla képet, hogy frankó állapotú. Hátha...
Viszont megint xado...
A harmadik luxury drive csere (22 ezer km után) után egyre és egyre jobb lesz, pedig eddig is nagyon frankó volt...(ezek szerint csak azt hittem, hogy jobb már nem lehet a motorom)
Valami biztos, hogy történt, vagy beépült, vagy mittomén, mert ugye alapból tartalmazza a stage1 revitalizálót.
De amikor azt írtam, hogy a motul valami eszméletlen, akkor erre már nem tudok mit írni, csak azt, hogy hogy a csába képes egy dízel így járni? Süvít ha nyomom neki, halk, nagyon finom a járása élvezet benne ülni.És nem hinném, hogy túl az 500 ezren a motor CSAK ÚGY egyre jobb lesz...
A hallásom meg mindig is túl jó volt, mert minden kis neszre, szarra figyelek, amit más nem is hall, szóval én nem gondoltam, hogy a xado ezt tudja...izé illetve azt sem tudtam, hogy mit tud pontosan.Nem vagyok xado ügynök, nem kapok ezért pénzt, letojom ki mit gondol
, de az biztos, hogy ez az olaj, illetve xadoék nagyon tudnak valamit!
-
mycso
Topikgazda
No a héten kis szerelgetés történt nálam is.
Váltóolaj csere, motortartók (a zselés nagy kivételével, az jövőhéten mert nem maradt idő, pedig kíváncsi vagyok).
ablaktörlő, pollenszűrő.
Pollenszűrőnél lehet rászokok, hogy 3-4 havonta lecserélem, mert iszonyat retek volt.
Illetve lassan olajcsere, most nagyon elgondolkodtam a xado-n....ezt az egyet találtam, ami tudja a 720-at: [link]. Lehet rápróbálok. -
FRENK1988
veterán
Rob!
Te melyik Xadot használod? Annyira dicseritek, mar utánanézek -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #58455 üzenetére
Nem tudok mit írni, csak az, hogy a Xado egyszerűen. egy fantasztikus olaj.Ha bírja a gyűrődést a köv. cseréig, csak ezt veszem ezután. Jelen estben erről van szó, amiből kettő kell, plusz a szűrő és sajnos rögtön 33 ezer a számla, de én azt mondom, hogy simán megéri, na. Már az élmény, ahogy egy dízelnek "befogja a pofáját" szinte benzines szintre valami brutálisan sima járással, már megér egy misét...
-
gixxergabi
senior tag
ΞΔGLΞ
Bekerült már a Xado olaj vagy még a polcon pihen? -
ΞΔGLΞ
nagyúr
Nos, erről beszéltem/írtam már többször is.
A különbség az, hogy tartós nagy sebességnél német pályán 200, vagy felettinél, nálam ez már 3000 után tapasztalható volt. A másik három, amit eddig próbáltam és használok és ezek után soha többé elf (Liqui Moly, Motul, Xado) ezeket kisujjból kirázzák.
Simán állítom hogy az én motorom olyan állapotban lehet még mindig, hogy a legutolsó darabok, amiket itthon nyúznak, főleg városban, elsírnák magukat mellette.
Igaz, hogy vadállat és 250-ig meg sem áll azt is passzírozva az ülésbe, de az alap lageszok is tudják azért alapból a 200-210 km/h sebességet, ha egyszer elérik. Na most erre az elf egyszerűen alkalmatlan.
Azt nem tudom, hogy városban mennyire van megterhelve az olaj, de nyilván ott sem tesz a motornak jót, ha idő előtt elveszti azt a kenési funkcióját, amit az elején még tudott.
A motul-ban nem fogsz csalódni, azt beletöltöd és többé rá sem gondolsz az elf-re. Hogy egyesek nem veszik észre a különbséget, nem hallják, nem akarnak többet költeni, meg néha jönnek a placebóval (lfszt van palcebó), azt nem tudom, de engem nem is érdekel már.
De, mint írtam is, simán megnéznék egy olyan tesztet, ahol a fent említett olajok futnak 4-5 ezret az elf-fel, majd szépen letesztelnék, hogy akkor milyen adatokat mutatna, ahol szerintem az rönó olaja...
Kullogva vánszorogna el(f).
Nagyon drágák ezek az olajok az elf-hez képest, 8 liter motul, prémium szűrővel 25 ezer körül lesz, ugyanez xado-ban már a 35-höz közelít, de nem hiába kérnek el ennyit ezekért az olajokért ezt megtapasztaltam és ugye én nem hétvégi autós vagyok, aki néhány megtett ezer km után mondja ezeket.
Én nem használom soha többet, mert nagyon érezni a 2.0 dci-ben, ha annak hányingere van/lesz.
Mást nem tudok hozzátenni, ki kell próbálni. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
polonic #58337 üzenetére
A TOP TEC 4400, ami egyenlő az FE-vel (Renault RN 0720) elméletileg nem az én autómba való és a Motul, Xado előtt én csak azt használtam, meg sem kottyant neki a több 10 ezer km nagy sebességnél, full sima csendes járás és érzetre is erősebb (korábban meginduló) nyomaték.... Most is csak áradozni tudok róla, egyszerűen fantasztikus az az olaj (is)!
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
polonic #58324 üzenetére
Én meg arra lennék kíváncsi, hogy mit mutatna egy olyan mérés, amikor mind a két olajjal mentek 4 ezer kilométert? Na ott valószínűleg a xado még mindig hozná a gyári értékeit, az elf meg mehetne a csába...
Ezt is írtam már többször, hogy olajcsere után nincs nagyon különbség drága ( xado, motul, l molly etc..) és elf között, de egy idő után nagyon hamar elkezd döglődni az elf olaj nálam, míg a többi röhögve tudja tartani a minőséget a következő olajcseréig. -
polonic
félisten
Nézegetem az adatokat a xado c4-nek és a fulltech fe-nek.
C4:
Műszaki információk
Sűrűség 20 °C-on kg / : l 0.847
Viszkozitás 100 °C-on, mm2 / s 12.1
Viszkozitás 40 °C-on, mm2 / s 69,7
Dinamikus viszkozitás -35°C, mPa: s <5190
Viszkozitási index: 172
Lobbanáspont, °C: 201
Folyás pont, °C :<-42
Szulfáthamu, tömeg%: 0.51Fulltech Fe:
Density at 15°C 0,855
Viscosity at 100°C 12,2
Viscosity at 40°C 72,8
Viscosity index 165
Flash point °C 240
T.B.N. 7,4
CCS @ -30°C 6450
MRV @ -35°C 24850Ezek alapján nagyon hasonló a két olaj karakterisztikája, sőt az FE-nek magasabb a forráspontja. Bár a CCS-t, MRV-t nem tudom, mi.
Nem biztos, hogy rossz olaj ez az elf. -
rob210
Topikgazda
válasz
xuldar #58184 üzenetére
Kérlek hagyd ezt.
Én ezért nem szoktam a xado termékeit javasolni senkinek.
De ha megállsz a 18 éves autóm melett, nem mondod meg, hogy jár benne a motor és az azért van mert én használok xado termékeket.Nem nem növeszt vissza semmit, de igen is a karcokat és kisebb kopásokat a nyíró és surlódó erők miatt ki tudja javítani.
Van némi műszaki érzékem, azt pedig senki nem mondta, hogy ha kiesnek az alkatrészek a kocsidból, önts bele egy xado gélt és az visszaszereli a komplett váltótTéma ezzel lezárva, akit érdekelnek a xado cuccok privátban segítek, de a fikázó gyalázkodó hozzászólások miatt, kérem ebben a topikban zároljuk a témát!!!
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
xuldar #58184 üzenetére
Nyilván van benne bullshit...is. De azt tudom, mert nem vagyok hülye, hogy sima olajjal a váltó korántsem működött úgy, mint ezzel a xado-val. A Laguna 3 manuális váltója meg egyébként sem az a vajváltó, de ezzel sokat lehetett rajta javítani. És ezt nemcsak én tapasztaltam. Ha meg valami szar, én lennék az első, aki beokádná ide.
De ez a xado tud valamit!
-
polonic
félisten
Beszéltünk váltóolajról.
Elf-ből a TRANSELF NFP 75W-80 kell bele, api gl-4+ minősítéssel.Xadoból is van 75w-80-as, de az sima api gl-4.
Bele lehet tenni ezt is? Vagy itt szigorúan csak 4+ - os olaj és a gyári?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Hát, inkább kihagynám a sok tesztelgetést.
Most a xado, ha az nem lesz jobb, mint a motul, akkor maradok motul-on.
-----------
Még szerencse, hogy itthon alig kell vezetnem a városban, tudtam, hogy a ma főleg gáz lesz és talán jó lenne ha autóba ülés előtt meginnék 1 liter thorazine-t, de erre nem számítottam.
Kb 2 óra alatt majdnem a diliházba kerültem ennyi sügér, vezetni nem tudó, azt sem tudom, hogy mit csináljak a körfogalomhoz érve és a zöld hullámban nem tudok haladni, mert mind a két sávban 40 körül cammognak idiótáktól etc..., emiatt a harmadiknál már pirosat kapok. Hogy a csába tudták megtanítani a szocialista rendszerben nálunk, akkor még (60km/h volt a városi max, vagy pl az osztrák és német vezetőknek, hogy B+ azt tartsad, vagy ha nem megy, megy, akkor feltétlen menj a külsőbe, mert akkor elkerülhető lesz a dugó kialakulása? Áhh komolyan, de hát tudjátok ti is... -
eTrade
tag
válasz
#32577792 #57753 üzenetére
Igen, minden olaj tartalmaz adalékot, de nem mindegy hogy eredetileg mibôl mennyit raknak bele és utólag mibôl mennyit adalékol bele az ember... én erre gondoltam.
Lehetséges, hogy egy relatíve új cég kiemelkedô minôséget gyárt, nem mondtam azt hogy kizárt dolog.
Amúgy inkább vennék Xado olajat, mint bármely xy olajba önteni az olaj adalékot. Peace!
-
#32577792
törölt tag
válasz
eTrade #57750 üzenetére
Szerintem én is azt feszegettem, hogy nem "csak" olaj van az olajban
Azért mert valami sanyo, nem biztos, hogy jobb, mint egy Huawei. (pedig előbbi milyen régi, van még egyáltalán?)
1991. óta űködik a xado. Nem mai alapítású.
Most már azért is ilyet fogok tenni bele.
ukrán az akku, ukrán az olaj -
eTrade
tag
válasz
forceberg #57747 üzenetére
Nem hinném hogy annyira jó lenne az a koktél a motornak.
ungawa: Xado olaj lehet jó, de nem valószínû hogy veri minôségben a többi neves gyártót, akik már jóideje a piacon vannak.
Amúgy minden olaj tartalmaz adalékot, Gajdán Miklós videói elég részletesen kivesézik ezt a témát. -
#32577792
törölt tag
válasz
eTrade #57748 üzenetére
Az, hogy mi a "minőségi" nagyon sokszor reklám kérdése.
Én nem hallottam még eddig erről a xado nevű olajról, ahogyan előtte a Forse nevű akkuról sem. Igaz, hogy ukrán, de nekem eddig bejött.
Ahogy olvasom elég sok taxisnak is hasonlóan.
Adalék: ez megint érdekes kérdés. Az a gyártó, amelyik nem készít adalékot, az tuti azt mondja, hogy attól pocsék lesz minden. De ha azt veszem, hogy több minőségi szintű olajat gyártanak, mivel is érik el, hogy az egyik mezei, a másik prémium lesz? Adalékkal?
Ha csak adalékolt olajat adnának, drága lenne. Ha konkurencia adna mezeit, azt vennék, és akkor nyakukon maradna. Nem hiszek én abban, hogy annyira jót akarnak nekünk, alapáronAztán lehet tévedek. De alapból nem adalékolok én sem.
-
eTrade
tag
Lehet hogy itt páran megköveznek azért amit leírok (fôleg Rob), de én nem hiszek a Xado csoda cuccokban. Én úgy gondolom, hogy az olajgyártók nem hasraütésre adalékolják az olajaikat és ebbe nem szerencsés "belepiszkálni".
Az Xado olaja meg szerintem minôségben visszalépés lesz, de ne legyen igazam.Motul olajai viszont minôségiek, mindenképpen letesztelem majd, de semmi adalékot nem rakok pluszba bele.
Idén amúgy majdnem 0W40-es Mobil1-et vettem de a végén inkább 5W30-as Elf lett, mert 0W40-as Mobil1 nem volt a Kauffer-nél. Jövôre meg lehet Motul lesz. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
eTrade #57745 üzenetére
Dehogy sértettél meg, csak annyit írtam, hogy van fülem és persze érzékem, hogy egy motor mikor jár szépen.
A Motul+VT páros nagyon "ízlik" neki.Most majd kiderül, hogy a Xado "luxus" olaja tényleg még jobb-e?
Illetve április végén, addig szerencsére alig kell mennem bárhova is. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
eTrade #57740 üzenetére
Hát ott (is) gyártják a xado-t. [link] Minden xado termékemre made in ukrain van írva, ha más lenne az volna a hamisítvány. A xado hivatalosról sem kapsz olyat, amire usa lenne vésve.
Nálam nincs olyan, hogy placebó. Ami rossz azt rögtön érezni és azt még jobban, ami nagyon jó.
-
eTrade
tag
válasz
forceberg #57737 üzenetére
Az ukrán eredet miatt megértem, hogy a Xado nem nyert, de a LM TopTec 4400 és a Motul Specific 0720 miért esett ki? Pedig EAGLE sokszor dícsérte azokat, hogy nagyon minôségi olajak.
Amúgy nagyon érdekelne az, hogy a kolléga csak placebó hatást érez, vagy ezek (LM & Motul) tényleg ennyire jól eltalált kencék.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
forceberg #57645 üzenetére
Én is onnan (ZSU) rendeltem.
De a kérdésedre válaszolva, én még nem olvastam, hogy a xado-t hamisítanák.-----------------
(#57642) polonic
Ha nem külföldön tankolok, akkor shell és mol premium egymás után 50-50% arányban és úgy vettem észre, meg persze hallom is, hogy azt eléggé szereti motor. Általában negyed tank környékén szoktam tankolni rá, 20-20 litert és akkor lényegében tele is van.
-
polonic
félisten
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
polonic #57633 üzenetére
XADO 5W-30 C4
-------------
Most itt a dízel hangot, kb úgy kell meghallgatni, vagy hallani, hogy jóval tompább, mint a megszokott, nem az az "éles" kerepelő hang, ami szinte alap ezeknél, beülve meg alapjáraton szinte semmi hang nincs.
Ha odalépek neki, az is inkább ilyen finom, nem az a darálós, morgós...Na, biztos értitek..Igazából a telefon is erősít rajta, mint a valós, hallani kellene élőben.
Többre nem volt időm, kint és bentre... (és nem tudom miért, de én nem függőlegesen tartottam ezt az elcseszett S9-et, mégis így vette fel, ezért sorry...)
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
polonic #57625 üzenetére
Oké, mindjárt beröffentem, aztán megpróbálok valami értelmes (hallható) videót csinálni belőle.
A VT-t meg most használtam először, de a következő olaj a már megvett és polcra rakott 8Liter Xado luxury drive lesz.
Abba nem rakok VT-t. Mert minek. Van benne stage1 rev. alapból. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
A 2.0dci, amennyi van a közelemben, mindenkinek ilyen....
Akkor a közeledben lévőké, egytől-egyig javításra szorul, köztük a tied is. Én, évente lecseréltetem a váltóolajat, (ami egyesek szerint hülyeség, hát nem az, mert egyrészt félóra alatt megvan és kb xadoval együtt 20 ezer/év ló...sz, ha tényleg emiatt ilyen frankón működik még mindig) pedig pályán nagyon nem kell váltogatni, de ahogy Forceberg is írta az elmúlt extrém hidegekben is szinte magától ugrik/ugrott simán és könnyedén minden fokozatba. Amúgy egyre jobban utálok váltani
Egyébként a sas 1 hete lépte át 400 ezret, illetve már most 405k van benne, a bakokat és a gané futóművet leszámítva, vagyis cserélve, amit kell, minden gyári. Kettős, lánc, kuplung, solenoid meg mittomén még csak a hangját sem hallatja...Pedig, és ezt már sokszor leírtam, nálam rúgva van, szinte mindig.
A múltkor sajnos telibe kaptam 170 körül egy csurit , ennél a sebességnél az már sajnos üt, nem is kicsit. Akkorát koppant, hogy biztos voltam benne, hogy valami sérült, de a rendszámtáblával találtam el szerencsétlen, ami be is horpadt és szinte felkenődött rá. : -( Ezek a kis madarak buták, berepülnek a pályára (követve a vezért) és az egyik általában pórul jár. Egy varjúnál ilyen soha nem lesz, nem hiába az egyik legokosabb madár. Sózóval, próbáltam egyengetni, de még rosszabb lett, szóval azt majd cserélnem kell, mert nagyon hülyén áll és mutat.
Ha lesz időm rá majd elugrok az egyik kormányablakhoz. 12k valamennyi lesz a cseréje, ha minden igaz. -
mycso
Topikgazda
válasz
molnarpeter #57196 üzenetére
Most fejből nem tudom, régen volt már, de a gyári belevalót + kapott xado váltóadalékot is.
A lagunába is a gyári belevalót vettem.(#57197) polonic: én amúgy azt vettem észre (az 1.5dci is ilyen volt), hogy mínusz 4-6 fok az nem igazán számít, mínusz 10 alatt már jelentősen megnő a fogyi, ha meg mínusz 15 vagy az alatti, akkor borzasztó és bemelegedni is alig akar.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #57062 üzenetére
Megszólalt benne minden csapágy ami csak megszólalhatott
De ez meg, hogy lehet? A tiedbe nincs ez xado VT? A lagesz most nálunk is kint áll, mert a garázs tele van tegnap szállított új bútorokkal és csak a talisman fér be és inkább az legyen alapból meleg a kislányoknak, szóval tegnap is és ma is úgy indult, mintha nyár lenne, ráadásul tök kussban jár. Fél perc után én már indulok is...Amíg nem volt benne a VT, nevezzük úgy...már enyhébb hidegekben én is hallottam az okádé dízel hangot, de az szinte majdnem teljesen megszűnt létezni.... Viszont nekem annyira bejött a MOTUL+VT páros, hogy inkább ugyanolyanra cseréltem most is. A 2X4 liter xado luxury drive-okat megy egyelőre feltettem a polcra. Ezzel a vadállattal meg most vigyázni kell, óvatosan kell odalépni neki még 4-ben is, mert rögtön a képembe nyomja a csúszós ábrát, bár én élvezem. Pécsen az egész úttakarítás felér egy nagy büdös lóf...izé citrommal.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
polonic #56987 üzenetére
Az csattog egyfolytában, legalábbis, amit én hallottam.
Egyszerűen 10K felett az olaj elveszti (még legjobb is) azt kenést, amit (még) az elején, de max 10 ezreig biztosít.
Az elf-nél én már 5000 után hallottam, hogy a motor nem olyan, ronda dízel hang, gyengébb, több rezonancia meg ilyenek. Én megőrülök ezektől. Ha viszont egy Renault motor képes úgy járni, hogy bent ülve már-már benzinesnek érezhető, jobb a nyomaték is, nem is kicsit, akkor azt az olajat fogom használni és addig, amíg az bírja. Ilyen pl a top tec 4400, vagy motul, de már itt vannak a xado luxury drive-ok is. Most majd ezt fogom kipróbálni.
Nem azért drágább, pl jelen estben az elf-nél ezek az olajok, mert a motul-nál a marketinges kitalálta, hanem mert valóban tudják is azt, amit ígérnek.
De kipróbálom majd én is az Enesos-t meg a valvoline-t is. ...valamikor. De azt is beszéltük, hogy az elf is jó lehet, ha az autó "nincs rúgva" nagyon. Én meg írtam, hogy bizony ezeket rugdosni kell és elég gyakran, mert akkor nem sok bajuk lesz, viszont akkor kell a jobb olaj is. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
polonic #56752 üzenetére
Ez mind azért van ilyen "frankón megtervezve", hogy vidd inkább szervizbe, illetve a nagy százalék vigye szervizbe.
A Talisman ehhez képest gyerekjáték, de ott is vannak elcseszett idiótaságok.
Viszont a légszűrőre a rönók nagyon háklisak, én 5000-ként már dobom is ki a régit és cserélem, hátul egy tartóban mindig ott van 2 db pluszban, olajat meg 10-11 ezrenként, üzemanyagszűrőt minden második olajcserénél, tehát 20-22 ezrenként. Hamarosan megy is bele majd a xado luxury drive, a 8 litert pénteken hozták ki, de még van 2700km 10 ezerig. Az a jövő heti 2x német oda-vissza, ami 3200 körül lesz, már aktuális is lesz hétvégén a Lagunában. Talisman-t meg hordjuk kötelezőre a garancia miatt, mint Gombinyó kolléga.
De ott vagyok végig, amíg kicserélnek mindent, engem bizony nem fognak átkúrni, szemét lehúzós banda... -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
orosziem81 #56299 üzenetére
Ilyesmi nem fordult eddig elő, ha újból lazulni kezd, akkor egyértelmű, hogy a vadiúj (tömítő) rézgyűrűvel lehet a gond. Vagy valóban én voltam a fasz és csak azt hittem, hogy tényleg 44nm-rel húztam meg, aztán a lópikulát volt az annyi. Mondjuk ez lenne a jobbik eset, hogy én csesztem el, mert akkor ennyi volt, de az előbbinél le kell ereszteni az olajat és kicserélni a dolgokat.
------Viszont 1500km teszt (pontosan 1587km, mert épp az autóban ülök) után, a Motul és a Xado Vturbo párosra, csak is annyit tudok mondani, hogy wow, wow és wow!
A hétvégén, amikor ellenőrzőm a váltót (csavar, olajszint etc...) már meg is rendeltem hozzá a XADO váltó adalékot. A következő olaj meg tuti, hogy a LUXURY DRIVE lesz.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #56124 üzenetére
Értem én, de megcseszhetem az ésszerűséget,
ha (nálam 2 héten belül) az ELF nem rosszabb, hanem kimondottan szarabb lesz és csak egyre hígabb gané lesz belőle. Márpedig én biztosan nem fogok olyan autóval járni, ahol ennyit bír az sxr 5-40. Egyébként nem kell védeni az 5w30-cast sem, ugyanaz, nem bírja a "nyomást" (nyomatékot) hosszútávon elviselni, egyszerűen nem 150 feletti és főleg nem tartós 200-250 km/h közöttire tervezték ezeket az olajokat. Ami nagy kár, mert emiatt hamar megdöglenek. Inkább kifizetek négyszer annyit, de nekem kussban legyen minden és a motor érezze és hálálja meg a törődést.
És meg is teszi.Az LM top tec 4400, meg motul 8100 x-cess-nek meg sem kottyannak a tartós 200 feletti autókázások, meg a durva (ki)gyorsítások, sőt mintha egyre jobbak lennének az idő múlásával. Na itt a különbség.
De többet erről én sem írok, mindenki azt használ, amit akar. Azért a XADO LUXURY DRIVE-ot biztosan kipróbálom, meg kíváncsi vagyok majd Forceberg kolléga tesztjére is, ha kipróbálta a Valvoline-t.
-------------
Na, pl az ENEOS is felkerülhet a kipróbálási listára
-
rob210
Topikgazda
Nincs 180 fokos fordulat, csak pénztárca barát ésszerűség.
Egy a régibe raktam a xadot, mert abban már 350e felett volt a kilométer.
(398al adtam el bontatlan -motorral)A mostanihoz viszont az elf plussz minden második cserénél a xado adalék és tökéletesen teszi a dolgot. Az enyém egy 107 lovas benzines ezt sose felejtsük el.
Turbósba én se ezt raknám, hanem a xadot vagy az eneost.Ennyi a mai napig vállalom, hogy az elf 10w40 ese sz@r.
Viszont az 5w30 assal nincs bajom.
Az 5w40 ről meg nem tudok nyilatkozni mert sose használtamAmikor kérdezi mindenki akkor én mindig az 5w30 at ajánlottam.
Az, hogy a xadot nem irom az meg már azért van, mert senkit semmiről nem akarok és fogok meggyőzni. Elegem lett a hitetlenekből, meg kioktatókból.Nincs harag senkivel szemben, csak a szélmalomharchoz, már öreg vagyok
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #56114 üzenetére
Pedig elég sokszor hangoztattad anno, hogy az ELF-et soha többé, inkább xado, nyilván nagy lehetett a fejlődés azóta, hogy 180 fokos lett a megítélésed.
Ezt most nem rosszindulatból írtam, de furcsa!
Egyébként, az elf addig tökéletes, amíg nem mész huzamosabban vele 150 felett. vagy főleg városban használod, mert utána, mint írtam is max 3000 km és a motor legszívesebben kiöklendezné velem együtt.
Egyszerűen az az olaj (SXR 5 40) az én autómba nem jó és nem is fogom belerakni, mert egy hulladék a többihez képest. -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
forceberg #56100 üzenetére
Igen, de már le lettem hurrogva emiatt. :-D Mivel sokat tankolok külföldön, a sima alap shell-el is csendesebb, jobban megy, mint itthon az agyon ajnározott prémiumokkal.
Egyébként, ha itthon tankolok, akkor fele-fele arányban tankolok molt és shell (mind kettő premium) egymás után, akkor kb azt a hatást érem el, mint az előbb említett sima külföldi alap üzemanyaggal.
Egyszer sikerült sima mol-t tankolni bele, azt hittem kitépem a hajam, annyira szar volt az autó. Egyébként az omw premium-tól is hangosabb lesz és már sokadszorra olvasom ezt rönósotól. Graz-ban meg a tkm tudja hány omw kút van, szerintem legalább 5, bármelyiknél beletolom az alapot és észrevehetően jobb lesz az autó.
Azt írják mende-monda meg placebo, mondják csak, de én úgy próbálok kalkulálni, hogy itthon ne nagyon kelljen tankolni. Viszont a kinti premium és alapoknál én nem érzek ég és föld különbséget, sőt szinte semmit. Egyszerűen jobb az üzemanyag külföldön.------------
Valvoline-t nem próbáltam még, de ha beválik, lehet nem is kell csak xado, maradok motul+vt.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
gixxergabi #56081 üzenetére
Igen, ezt írtam is, hogy a Motul nálam elverte az LM 4400-zat, mert még csendebb tudott maradni végig és szárnyal tőle a gép, legalábbis az én 2.0dci-m imádja.. Végig olyan kenést biztosított, amihez az elf hozzá se szagol. Bár xado akartam most tesztelni, újra ez lett rendelve, de nem is bánom. Egy jó 70km után belenyomtam a VT-t is a meleg motorba. járattam 3-4 percig (fel kellett volna venni) még csendesebb lett.
Ez már nem is dízel, inkább hasonlít bent ülve valami spéci hangszigetelt autóra. Nem tudom, hogy járkálnak most "odabent az alkatrészek", nem is érdekel, de én egy nagy vigyort látok a motortérből.
Lehet nem is kell ide xado, csak ez a két páros...Az elf olaj védők meg ne próbáljanak meggyőzni, mert azt a szart én soha többet nem öntöm bele egyik autómba sem! Mint írtam is 3000km után egyszerűen már elveszti mindazt, amit cserekor még tudott.
De lehet VTurbóval ez is brutálisan feljavítható. Mindenki ajánlja a saját olaját, ehhez az autóhoz ezt, ahhoz azt, mert rengeteget kaszálnak azon is, de rünó, vagy bármelyik másik, soha nem fogja azt mondani, hogy hát igen, pl a motul simán kiröhögi a mi csodánkat.
Nyilván nem azért kerülnek ezek az olajok 2-3, vagy négyszer annyiba, mint az elf, mert a marketing seggfej a motul, vagy xado-nál ezt találta ki, hanem, mert valóban olyan minőség és fejlesztések, adalékok etc... vannak mögöttük,, ami egyszerűen jobb a motornak.Az igazi VT teszt ma jön, megyek Bécs, oda-vissza, igaz emiatt 200 felett nem tudok menni, de néha azért megküldöm. Nem tudok mást írni, csak azt próbáljátok ki...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #56028 üzenetére
Nah, ez jól sikerült...
Eddig nem is figyeltem, csak azt, hogy kapom az üziket ...ma hozzák az olajat. A párommal rendeltettem meg, mert nem voltam itthon és nem is volt időm erre a napokban, igaz mentségére legyen mondva, hogy k...ra nem ért hozzá, én meg rábíztam, de lényegében én baxtam el, mert két email-t is küldtem haza az olajokról, hogy most xado lesz és nem a motul, hát neki mégis sikerült berendelni a motul-t.
Kihozták a csomagot még csodálkoztam is, hogy 30 ezer helyett, "csak 24 ezret" kellett fizetnem.
Mentségére legyen mondva, hogy jó mann olajszűrőt és légszürőt is rendelt hozzá, de oljszürőből én a múltkor bevásároltam egész évre, igaz nem mann, de mindegy a lényeg, hogy a lagunába valók.Szóval, újra motul 3, max 4 hónapig, utána meg majd jön ez a xado. A motul frankó, legfeljebb hozzáborítok másfél flakonnyi verylube turbo-t. Aztán meglátjuk tud-e még javítani a motul selymes kenésén...
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
Ez a xado verylube turbo, szóval egy rakás oldalt elolvastam, néztem teszteket, ez úgy néz ki, tényleg tud valamit. Pedig én elég pesszimista vagyok ilyen téren.
Nektek mi a véleményetek?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz
rob210 #55895 üzenetére
Robibá!
Te még most is preferálod a Xado-t?
Ez a motul 8100 kegyetlen jó és baromi sokat mentem vele. Német oda-vissza néhányszor és pakk máris 8200-nál járok.
A jövő héten még egyszer megjárom és máris cserés az olajam, de most kipróbálnám a xado-t (is).
Melyiket kellene belerakni... -
rob210
Topikgazda
Én azt nem értem, hogy lehet jobb, mint a gyári olaja, amit ezekhez a motorokhoz fejlesztenek.
Szvsz én is sokáig xado olaj párti voltam, jó is a mai napig azt mondom, hogy frankó olaj, de az ELF ehhez a motorhoz van fejlesztve és nekem ezzel sincs semmi gondom, úgy, hogy kb, 1/3 árral olcsóbb.Ezt a hangos motor jeelenséget meg nem tudom, szerintem inkább a csúcsrajáratás miatt van.
Hiszen mint tudjuk, az övé igencsak ki van hegyezve és még csak nem is 90 es papásban hajtja -
Tomi0703
addikt
Ezek az adalékok, Spuri és társaik amiket gázolajhoz kell önteni, meg a Xado és hasonlók amit az olajba, érnek valamit? Most, hogy rendelek rájuk néztem, ha érdemes akkor veszek. Kauffernél nézegelődök amúgy.
-
Cane
őstag
válasz
LamerGyuri #52725 üzenetére
Amiről irkálsz, olyan LAMER-séget nem terveztem csinálni. A kocsimat szerelőhöz viszem, nem taknyolok és gányolok. (Váltóolajcsere+xado jöhet kizárólag szóba, nem is értem honnét vetted hogy felütném a használt húgylét xado-val?!)
-
Cane
őstag
A Xado oldalán ez a termék megnevezése.
Igazából a váltóolaj csereperiódus idejének esetleges "kitolása" miatt kérdeztem.
-
Cane
őstag
Xado mechanikus váltó adalékról van valakinek tapasztalata?
-
zsizsef
senior tag
Uraim!
Kb 190000 km az autómban. 1500 km-el ezelőtt kapott egy Xado gél 1 STAGE adalékot. A vezetési stílusom nem változott, a lábam nem lett nagyobb. De sűrűbben kell a sebességet néznem. Jobban megy az autó, mint az adalék előtt. Köszönet rob210 kollegának -
eTrade
tag
válasz
FerNandor #47274 üzenetére
Gondolom a nyelestengely volt az amit még mondott neked a szerelőd. Írd majd meg légyszíves, hogy mennyi lett a javítás.
Az én váltóm is fura morgó / daráló hangokat ad az utóbbi időben. Nem annyira vészes, de néha idegesít amikor 50-es tempóban "suhanok" a városi forgalomban és közben folyamatosan hallom a monoton morgást.
Én mostanában azon angyalok, hogy van e értelme venni valami váltóolaj adalékot (pl. xado), vagy idővel inkább javítássam még a váltót.
-
motoflug
őstag
Sziasztok!
Xado Stage 1 jo lehet vagy a 3 lepcsos a hatekonyabb?
-
rob210
Topikgazda
válasz
Wiz Khalifa #47073 üzenetére
Mehet bele ez is.
A szűrő filtron, purflux, mann etc. -
rob210
Topikgazda
válasz
Wiz Khalifa #47056 üzenetére
Ha mist 10w40 van arról már nem ésszerű visszaváltani komolyabban szóval max 5w40.
Szebben fog indulni hidegben nem lesz olyan darálós a hangja.
Ha nagyon kopott a motor egy kezelés xadot is érdemes lehet megcsinálni.Az 5w30 a tiédbe nem való!!!
Full szintetikus olaj nem a 8 v-shez való. -
Graphics
Jómunkásember
válasz
diablo1984 #45501 üzenetére
Sajnos tavaly nagyon kellett vmi, habár ahogy haladok a dci szopoletran végig, más megvilágításba kerül minden.
Most imádkozok, hogy a Xado még érjen vmit... Vagy félévente másik turbo.... Felújítani az egészet nem éri meg
-
Graphics
Jómunkásember
válasz
rob210 #45471 üzenetére
Na felkerült a bontott turbó, megszűnt a füstölés, az autónak van ereje.
Az előző felújított nem volt ilyen jó, az süvített , meg minden baja volt a végén..
Kijelenthető lehetne az, hogy az ilyen felújítóműhelyeknél nem mindig a legjobb anyag/ba kerül beépítésre a középrész...
Olajcsere megvolt, kapott 1 adag Xado Diesel-t, már mentem vele 80km-et országúton, még délután megkapja a 2. adagját, utána a héten bele a 3.
Remélhetőleg ha nem is egetverően, de kicsit segít még a motoron.
-
Graphics
Jómunkásember
Na adnék egy esélyt a Xado gelnek
1.5dci-m van, holnap kerül bele elf olaj, milyen Xado adalékot vegyek a motorban?
Kicsit kopott már, magas a kartergaz. Ha kicsit javitana a dolgon, már megérné
-
rob210
Topikgazda
válasz
Wiz Khalifa #45315 üzenetére
Nekem az előző meganeom ilyen volt 398.000. kilométerrel adtam el, bontatlan motorral és még a múlt héten pont találkoztam vele, a mai napig teszi a dolgát, bár már nem tudom az életét a 2 .- ik vizsgára készülök azóta már a mostani meganeommal
Egyszóval örök élet meg egy kicsit az a motor, ha megfelelő a kenése.
Nekem is ezt csinálta csak azért mondom, de nekem egy motormosás és xados kezelés megoldotta a problémát, csak ezt előtte meg kell nézni, hogy szar-e a pumpa vagy csak le van koszolódva.Én levettem az olajteknőt láttam mi van benne, na mondom ez nem pumpa lesz csak nem tudja átnyomni az olajat.
Igazam lett, de van itt fórumtárs akinek pl. a pumpát kellett cserélni. -
rob210
Topikgazda
válasz
Megane2000 #43581 üzenetére
Rámenni rámegy, de iszonyat peres (saccra 45 ös ) gumi kell majd rá és tehermentesítő gyűrű az agyra, ahogy azt már olvashattad.
Szvsz nem éri meg foglalkozni vele, bazi komfortvesztés lesz és iszonyat vigyáznod kell majd a kátyúkkal padkákkal.Olaj téma:
Amíg a gyári olajat ilyen olcsón megkapom addig nekem szvsz nincs értelme kísérleteznem, a többivel.
De ha már váltanom kéne xadot kapna -
-
rob210
Topikgazda
-
-cobra-
aktív tag
válasz
eTrade #37935 üzenetére
Castrollal nekem sincsenek jó tapasztalataim. Viszont ami nekem nagyon bevált az a Mobil1. Évek óta azt használjuk a család összes autójában, és legutóbb a Renaultba is (1.4 8V, valós 115e km) New Life 0W-40-et tettem. Sokat használom rövid távon városban és télen is sok a hidegindítás. A szerelőnek nagyon kerekedett a szeme, amikor mondtam hogy ezt öntse bele, mert szerinte túl vékony olaj ebbe a motorba, és meg fogja enni, bla bla bla... meg kell hogy mondjam olajfogyasztás 0, és hamarabb is eléri az üzemi hőmérsékletet a motor mint korábban. Nincs mögötte csodamarketing (ezzel most nem lehúzni akarom a Xadot), de részemről nagyon ajánlott.
-
eTrade
tag
5W40 bőven jó kéne hogy legyen, főleg ha full synt.
Bár nemtudom mennyire fekszik a renault motoroknak az a csoda Xado olaj. Egy biztos, én Castrol olajat a kocsimba sose rakok többé, mert azzal hidegen és melegen is jóval hangosabb volt a motor mint most... sőt az elhasználódott autóvásárlás utáni olajhoz képest is.Amint kicseréltem a fúvókákat rögtön leírom hogyan sikerült. :-)
-
FerNandor
őstag
Hali,
Na úgy tűnik, úgy érzem, hogy használt a xado. Picit hallom még, lehet, hogy kap majd még egyet, de jelentősen halkult.
Rendeltem kilincset isholnap megnézetem a klímát. Kell kábelt javítani az összekötőnél, hétfőn meg vezérlés
-
FerNandor
őstag
Sziasztok,
Ha veszek kilincset az autóhoz, ha berakjuk fog működni rendesen az érzékelés? Kulcsnélkülis az autó. ez azAmúgy megvolt a szerviz. Kapott xadot is a váltó. Hát azt hiszem jobb lett, de én még mindig hallom a hangot. Igaziból nem tudom, hogy mi ez a búgás vagy buszhang. Miért lenne ilyen a váltó? Hogy lehet elrontani, hogy ilyen hangot produkáljon? Nem lehet, hogy más csinálja ezt a hangot?
Amúgy jó az autó. Futóműben is sok minden ki lett cserélve, most fasza feszes.
-
FerNandor
őstag
Sziasztok,
a napokban kap a váltó egy xado adalékot... remélem megoldja a sírást.Rob, neked jó lett?
-
Hugo85
aktív tag
válasz
rob210 #37138 üzenetére
Akkor azért nincs olyan sokkal hosszabb áttétele, a Clio 4.000-nál ~130-at megy (óra szerint), azért az nem olyan nagyon jelentős különbség. Egyébként az 1.4 16v és az 1.6 16v elég közeli rokonok.
A TechRun-ban - ha minden igaz - még rövidebb az 1-es és a 2-es, így az elején "szedi a lábát", utána normális dinamikával mozog.Nem is akarok versenyezni vele meg nem is szoktam, az olaj is öreg már most (11.000 km van benne), megérett egy cserére, biztos a /30-as melegoldai viszkozitás is segít neked (következő 5w30 lesz nekem is).
Minden esetre nekem 140-nél pályán (kb. 4.200 rpm) 8 körül fogyaszt, nem kell még ilyenkor sem kitaposni a lelkét, sőt a magas fordulat miatt szépen megindul itt is még, olyan 170-ig (gondolom akkor már inkább 10-et eszik).
Ami érdekes, hogy 120-nál egy literrel kevesebbet eszik. Néztem már gyorsan egy alakellenállási tényezőt is (mert krumpli alakja van ugyebár) de a Megane 0,32 a Clio 0,35 (kb) viszont a Clionak kisebb a homlokfelülete, így itt nincs jelentős különbség.
Igazából az országutat szereti, ott elcsordogál 3.000 rpm-en 100 körül egy jó 6 literrel, illetve városban se zabál, de pályán...P.S. - valld be, hogy ez igazából egy Xado reklám
-
rob210
Topikgazda
válasz
Hugo85 #37135 üzenetére
Jó mondjuk az alapok nálam adottak.
Én nem hanyagolom el a kocsit.
Mint írtam "verseny"olajjal megy.
A váltóban xado a motorban xado és a kerekeim is csoffadt szar nokianok.
Az 1.4 el ilyen fogyasztást én se tudtam elérni, szóval én nem hasonlítanám össze a két motort.
Oké, hogy a clio jóval könyebb, de más a váltó ahogy írta tresh is.
Az is biztos, hogy egy piros lámpás rajtnál, otthagyna az 1.4 clio csak aztán elfogyna a váltóáttételed.Ez sem egy erő bajnok ez sem versenygép, de "mi" nagyon összeszoktunk a jelek szerint.
140-nél pontosan 4000 volt a fordulatszám mérő.
A fedcomp szerint ilyenkor 6-7 között eszik tereptől és széltől függően.
Hegymenetben 18-19 be is belenyal. Szerintem ebben semmi csodálatos nincs, csak én nem pirostól pirosig közlekedek, és a sávokat is épeszűen váltom.Ha elgurul a gyógyszerem én is ki tudom taposni belőle a 8.8 as átlagot.
Igaz olyankor igen csak szépen szedi a lábát és sokan nyugtázzák, hogy már megint egy barom vesedonor.
Városban 3.-ban elforgatva igen kényelmesen lehet vele előzgetni akár még audit passatot is. -
Bizonyos váltókat érdemes túltölteni, mert rosszul vannak a tervezve. Az én Megane II váltom is ilyen volt.
Meg barátomnak a VW Golf V váltoja: Csak a "normál" szintig volt feltöltve és így az ötödiknek nem volt jó a kenése, tönkre is ment, 80eFt volt felújítani. Alig lehet hozzá váltót találni, mert azonnal elviszik. Nem is talált hozzá jót (vagy csak 160eFt-ért), és hibásból tették át az ötödiket.Anno, amikor Xadot tettem a Renault váltójaba, megijedtem, hogy kinyitottam a betöltőt és jött az olaj kifele. Felhívtam a szerelőt, és akkor magyarázta el, hogy Ő ezért szokta kicsit túltölteni ezeket a típusú váltókat.
-
tresh
veterán
válasz
feco6512 #36726 üzenetére
XADO gél mechanikus váltóhoz 9ml
Egy ilyen elég lesz
-
rob210
Topikgazda
válasz
FerNandor #36708 üzenetére
Nekem egyes kettesben csinálja aztán 3-asban elkezd halkulni és 4 -es 50 nél megszűnik.
Ezért akarom még most gyorsan megcsinálni a cserét.
A xado pont azt csinálja amit savanya írt tömít visszaadja az alkatrészek eredeti alakját és egy sima kemény felületet képez.A szervópumpámat pl. Az előzőeganeban megmentette.
Már mindenki temette mert sípolt vinnyogott ami egy szervónál a halál első jele.
Kapott új hidraulika olajat xadot és 300kilométer után elkussolt.
Utána nálam még 40.000kilométer került bele és azzal a szervóval adtam el.Nekem beváltak a xado cuccok.
Szóval dobom bele a váltó a is.
Nem nagy összeg Megéri megpróbálni bajt nem csinál.
Új hozzászólás Aktív témák
- Energiaital topic
- Az Exynos 2600 az első 2 nm-es mobilchip
- Metal topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Nintendo Switch
- eBay-es kütyük kis pénzért
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Parfüm topik
- Mobil flották
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- CORSAIR TC100 RELAXED SZÜRKE/FEKETE SZÖVET GAMER SZÉK
- Alufelni 4 db., R16 méretű gumihoz (pl. Ford Galaxy II) (az ár 4 db-ra vonatkozik)
- Xiaomi Mi Robot Vacuum-Mop 2 Pro újszerű, nagyon keveset ment
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Alfa Romeo 159 1.9JTD 120le 8v 2009 Facelift
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad L14 - Ryzen 5 I 16GB I 256SSD I 14" FHD Touch I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Azonnali készpénzes Microsoft XBOX Series S és Series X felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- Azonnali készpénzes Sony Playstation 4 Slim / PS4 Pro felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest