- iPhone topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- Mindenki Z Fold7-et akar
- Telekom mobilszolgáltatások
- Redmi Note 10S - egy a sok közül
- One mobilszolgáltatások
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Magisk
- Kirakatba tette a Google a Pixel 10-eket
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hugo85
aktív tag
válasz
Doki16 #38216 üzenetére
Nem fog kinyílni, de ilyen szempontból mindegy, mert ha világít a lámpája, akkor sem fog kinyílni.
Ha hibát érzékel a légzsák rendszer az egész leáll, akárcsak egy ABS vagy ESP rendszer ha nem megy az egyik kerékfordulatszám érzékelő.Amúgy ha kicsit jobba figyelnek műszakin akkor kiszúrják, hogy gyújtásnál nem gyullad ki egyáltalán a légzsák lámpa és utána nem alszik el mint rendes üzemben kellene. Én biztos nem szerelgetnék oda-vissza ezért, inkább akkor már borítékoznék a vizsgahellyel...
#38219 - Ha az egyik fékkör kilyukad, akkor szerintem elfolyik a tartályból is a folyadék azon a fékkörön keresztül, így vissza fog jelezni, mert alacsony fékfolyadék szintet jelez, általában ugyanazzal a lámpával mint a behúzott kéziféket jelzi.
-
Hugo85
aktív tag
válasz
gergelyk3 #38134 üzenetére
Azt is fontos eszben tartani hogy amig vilagit a legzsak es a service lampa, addig le van kapcsolva az autoban a teljes rendszer igy egyik legzsak sem nyilna utkozeskor.
Amugy szerintem M2nel is ugy van mint a Clio 2nel, azaz azonnal elalszik mindket led amint megszunik a problema. -
Hugo85
aktív tag
Na megrendeltem végre az ELF 900 SXR 5w30-as olajat, MANN olajszűrőt és VASCO lég és pollenszűrőt a kocsihoz. Szegény olajban már 15.000 km van és kb. 14 hónap (eddig egyszerűen nem volt időm lecserélni és hely sem), néha már hallom a hirdrotőkéket (fáj is a szívem).
Két kérdésem van hozzátok:
- Adnak az olajszűrőkhöz (MANN) réz alátétet általában vagy külön kell venni?
- Milyen feje van a Clio 2 olajleeresztő csavarjának? (még nem láttam alulról a kocsi ezen részét)
Gondolkodtam rajta, hogy a "túlfutás" miatt kellene-e öblíteni a motort valamilyen motormosóval, de olyan sok rosszat hallani ezekről, hogy inkább majd hamarabb lecserélem az új olajat most.
-
Hugo85
aktív tag
válasz
rob210 #37138 üzenetére
Akkor azért nincs olyan sokkal hosszabb áttétele, a Clio 4.000-nál ~130-at megy (óra szerint), azért az nem olyan nagyon jelentős különbség. Egyébként az 1.4 16v és az 1.6 16v elég közeli rokonok.
A TechRun-ban - ha minden igaz - még rövidebb az 1-es és a 2-es, így az elején "szedi a lábát", utána normális dinamikával mozog.Nem is akarok versenyezni vele meg nem is szoktam, az olaj is öreg már most (11.000 km van benne), megérett egy cserére, biztos a /30-as melegoldai viszkozitás is segít neked (következő 5w30 lesz nekem is).
Minden esetre nekem 140-nél pályán (kb. 4.200 rpm) 8 körül fogyaszt, nem kell még ilyenkor sem kitaposni a lelkét, sőt a magas fordulat miatt szépen megindul itt is még, olyan 170-ig (gondolom akkor már inkább 10-et eszik).
Ami érdekes, hogy 120-nál egy literrel kevesebbet eszik. Néztem már gyorsan egy alakellenállási tényezőt is (mert krumpli alakja van ugyebár) de a Megane 0,32 a Clio 0,35 (kb) viszont a Clionak kisebb a homlokfelülete, így itt nincs jelentős különbség.
Igazából az országutat szereti, ott elcsordogál 3.000 rpm-en 100 körül egy jó 6 literrel, illetve városban se zabál, de pályán...P.S. - valld be, hogy ez igazából egy Xado reklám
-
Hugo85
aktív tag
válasz
rob210 #37131 üzenetére
Nem akarok kételkedni és természetesen hiszek neked, de ez akkor is hihetetlennek tűnik, tekintve, hogy a könnyebb - bár kevésbé áramvonalas Cliom - keskenyebb kerekeken és kisebb 1.4-es motorral 90-100-as tartós országúti tempónál eszik 6.1-6.2-t. A rekordom egyszer 5.9 volt, de annál kevesebb soha.
Ennek fényében vagy erős hátszeled volt vagy a km órád csal vagy autód egy ritka darab (vagy az enyém egy reménytelen fos, de mivel másoktól is hasonló fogyasztást hallottam, ezt kizárnám) esetleg úgy vezetsz mint Gerhard Plattner
Minden estre riszpekt.Csak érdeklődésképpen, mennyit forog az 1.6 16v 140-nél?
-
Hugo85
aktív tag
válasz
rob210 #36989 üzenetére
Sokat bírnak a gumik, főleg ha még elég újak és rugalmasak. Ha nem látsz rajta külső sérülést no para. Amúgy a szög még egész szerencsés, könnyen, gyorsan, megbízhatóan és olcsón tudják javítani.
Nekem egyszer 3 hét után vette észre már a gumis, hogy szögem van.Nagyon lassan vesztette a nyomást a bal hátsó gumi és az előző tulaj idiótasága miatt rákerült alu szelepsapka úgy rágyógyult a szelepre, hogy nem tudtam levenni és szelepet kellett cserélni mindkét hátsó gumin és ekkor vette észre a gumis, hogy amúgy van egy szögem is, azért veszti a levegőt.
-
Hugo85
aktív tag
Kéne... markha jó ez a zöld szín.
-
Hugo85
aktív tag
Milyen lízing van rajta? Kifut nullára vagy van maradványérték? Kell még valamit fizetned a végén?
Lízingnél ugye a finanszírozó tulajdonában van az autó a lejáratig, így is kellett átírási díjat fizetni az elején?
A felettem linkelt cikkben is ez van:
"Illeték alóli mentességek
- a pénzügyi közvetítőrendszer felügyeletét ellátó szerv által nyilvántartásba vett pénzügyi lízinget folytató vállalkozó általi megszerzése;"Neked kétszer semmiképpen nem kell fizetni, de ha eddig nem fizettél, de most a nevedre kerül az autó az más kérdés
-
Hugo85
aktív tag
válasz
Babcola #36876 üzenetére
Igen baj (2 cm eltérés van átmérőben) és igen meghülyítheti (a rendszer fejlettségétől függ) . Illene 4 ugyanakkora méretű kerékkel járni, ha csak nem hátsókerekes sportautód van.
Egyébkent is praktikus gyári vagy gyári váltómérettel járni. Na meg az élesebb szemű rendőr sem dícsér meg, meg ugye vizsgán sem OK. -
Hugo85
aktív tag
válasz
rob210 #36837 üzenetére
Sőt bőven volt még egytrafós verzió "sztenderd" rotorral és elosztófedéllel - de elektronikus vezérléssel - hengerenkénti injektoros autókban is. Pl. apám 2.0-ás Lancia Dedrájában is így van.
A gyertyára épített trafó egyik legnagyobb előnye amúgy az - nyilván a pontosabb gyújtásvezérlés mellett - hogy nem kell nagyfesz kábel, hiszen a trafó a gyertyán van és odáig kisfesz megy (nem kell bazivastag kábel és kisebb a veszteség is). Elvileg karbantartás mentes, de ha tönkre megy nyilván drágább cserélni mint egy trafót, rotort, elosztófedelet és a nagyfesz kábel szettet.
-
Hugo85
aktív tag
Az lehet, hogy van ilyen olajos cucc olcsón, de hogy én még nem láttam olyan autót, amit az elég magasra emel - főleg hátul - ahhoz, hogy le lehessen szedni a kereket az tuti. Ilyen 10-13 centiket tudnak emelni nyugalmi állapothoz képest. Inkább valami nagyobb teherbírású kell, de ha meg túl nagy, akkor nem fér be a kocsi alá
Így nekem marad a Clio-nál a gyári ipszilon. A legjobb megoldás - a csápos vagy oszlopos emelőn innen - pedig egy jó krokodil, de ahhoz kemény és sík talaj kell.
-
Hugo85
aktív tag
válasz
rob210 #36785 üzenetére
Hát ugye nem órabérben csinálják a hibafeltárást (vagyis ha túlmegy 3 órán, akkor órabérrel növekszik) hanem ilyen darabáron. A darabár pedig talán komplexebb autókhoz van méretezve. Evan
De legalább kimértek, megnéztek mindent, az hogy épp egyszerű hiba volt az mázli részükre. De biztos van olyan eset amikor mind a három órára szükség lett volna.
Biztos nekem is lenne olyan hiba, amikor már őket választanám, de a végső állomás volna.Viszont mostanában nekem is volt alapjárat ingadozásom. Hidegen nehezen pörgött fel emelt alapjáratra, 500-ról lassan ment fel 1.000 föé - de nem háromhengerezett. Melegen meg hintázott 500-1.100 között. Na mondom bakker nekem is valami érzékelő vagy trafók, de aztán elmúlt. Rejtély hogy mi okozhatta...
Trafóim elvileg még gyáriak, de fekete kupakos densok, gyertyákban (NGK) kb 9.000 km van. Lehet kéne egy pillangószelep pucolás, de utána meg vissza kellene állítani CLIP-pel... -
Hugo85
aktív tag
Azért ennyire ne tessék kiakadni itt vannak az áraik, bárki megtekintheti előre, tiszta lappal játszanak. Teljesen fehéren, számlával dolgoznak, akinek ez sok - nekem is az, nagyon - az nem őket választja.
De egy országos hírű szervizről beszélünk nagyon komoly műszerezettséggel, amivel az egészen okkult hibákat is fel tudják deríteni a legtöbbször. Ha arról van szó akár napok alatt, természetesen ilyen esetekben nagyon drágán. Érdemes itt olvasgatni nagyon érdekes történetek vannak. Vannak olyan esetek amikor már csak ők tudtak segíteni több szerviz után.
-
Hugo85
aktív tag
válasz
sanyirenyo #36516 üzenetére
Azt az eshetőséget kizárjuk, hogy a felújítás nem sikerült jól?
Wastegate nem tud kiakadni/átszakadni vagy bármi? Azt nem tudjátok nyomás próbázni, hogy tényleg annyinál engedi-e el a felesleges nyomást? -
Hugo85
aktív tag
válasz
sanyirenyo #36499 üzenetére
Izzítógyertyák lyukain keresztül bele kéne nézni a motorba sztetoszkóppal. Lehet valamilyen mechanikus hibád van.
-
Hugo85
aktív tag
válasz
rob210 #36406 üzenetére
Lionnal beszéltem, amikor polírozta a lámpám és Ő azt mondta, hogy szerinte kemény waxolás után (illetve annak a folyamatos felújításával) nem mattul vissza. Egyelőre nem is mattult vissza, majd idővel meglátjuk
Nagyon kevés helyen lakkoznak amúgy, sok helyen olvasni, hogy semmi értelme más helyeken, hogy csak így van értelme, illetve a fóliákról is olvastam jót-rosszat, leginkább hogy marhára nem UV szűrésre hanem kavicsfelverődések ellen ér bármit is. Na ezen igazodj el
Az után gyártott lámpa persze több ideig bírja és a Depo-s cuccok régebbi autókba vetekednek a polírozás árával - kivéve ha Lion csinálja baráti bevezető áron
-
Hugo85
aktív tag
-
Hugo85
aktív tag
Rob itt van neked egy jó 15"-os alufelni garnitúra. Csak asszony meg ne tudja
-
Hugo85
aktív tag
válasz
Doki16 #36188 üzenetére
Az indítóáram az egy maximum érték (általában ráadásul elég hideg hőmérsékleti viszonyokra megadott CCA) amit ki tud tolni magából az aksi, nem lehet túl sok, mert az indítómotor minden aksinál ugyanakkora áramerősséget tud (néha csak szeretne) felvenni.
A kapacitás se lehet túl nagy, csak férjen be mert arányosan nő vele az akksi mérete. De nekem a Clio 2-ben 80 Ah-s Banner aksi van és befért... (tulajdonképpen hibrid az autó
)
Ami az A6-ot illeti attól nem keletkezhet maradandó kár egy autóban, hogy nem kap áramot (hiszen az akksi lemerülése tönkretenné, pedig az egy várható esemény) attól viszont jobban tönkre mehet ha balfasz módon kötik le és fel az akksit. Pont a modernebb autókban tárolnak amúgy már mindent mindenféle flash adattárolókon azért nem is nagyon lehet már ECU-t resetelni, hibát törölni akksiról levétellel.
-
Hugo85
aktív tag
válasz
-=Tiger=- #36098 üzenetére
Nem azért törik el általában a rugó - nekem is mindkettő első törött volt - mert nagy ütést kap, hanem mert elrozsdál, elfogy és letörik, elkezd fogyni a végéből, sok Renault-nál tipikus, mert sokszor megáll az alsó rugótányérban a víz és a trutyi.
Rugót párban illik cserélni, mert elhasználódik. Bontottból is csak összeillő párat tennék be, de én inkább újat vettem (Kayabát, elég olcsón) lehet nem egészen szuperpontosan olyan mint a gyári színkódolt - főleg hogy az én Clio-m Techrun - de nem fáradt, gyenge. Ha bontottat veszel lehet ugyanúgy eltörik nem sokára.
Én 500-ért vettem a 2000-es Clio-m két éve. Kicsit mellényúltam, mert a kaszni kivételével volt baja bőven, plusz én maximalista vagyok. De ha jól átnézed egy 1.2-es vagy 1.4 8v jó állapotban bele kell, hogy férjen ebbe a keretbe, akár még klímával is, de anélkül még inkább. De a twingo is jó ötlet.
Ami még jó lehet az egy Clio 1, abból a legjobbak is beleférnek bőven kevesebbe és bagó az alkatrész. -
Hugo85
aktív tag
Nekem most lett újrafújva a motorháztető - nagyon meg volt már gyalázva kavics és madárszar ügyileg - és hozzácsaptam a fényezetlen tükrök színre fújását, de csak gyáriasan, nem telibe, csak a gyárilag is fényezett burkolat részt.
Díszlécet és kilincset csak akkor fújatnék színre, ha létezett olyan gyári verzióban, például az enyémen szerintem nem létezett. Nekem nagyon fura amikor a lökös fényezetlen részei is le vannak fújva utólag, olyan mintha ropira törték volna körben és kapott egy "fulltelibe" fényezést.
Mondjuk én a "tyunnying" krómvéget is leszedettem, az egész kiherélt (és rozsdás) középdob mentes kipufogórendszerrel együtt. Szerencsére nem volt kivágva a hátsó lökös, így nem maradt nyoma.
-
Hugo85
aktív tag
válasz
rob210 #36011 üzenetére
Ha ABS-es kocsid van azért nagyon kell vigyázni nehogy kifogyjon a tartályból légtelenítés közben a cucc, mert ha az ABS kockád fellevegősödik azt vagy csak célműszerrel vagy nagyon sok szívással lehet légteleníteni újra
Emellett a túlnyomásos rendszerek tuti kitolják a rendszerből az összes fáradt folyadékot plusz kevesebbet "pazarolsz" el légtelenítéshez. Plusz nem pumpálod szénne a lábad, plusz 10 perc egy óra helyett.
Szóval szerintem megéri azt a 2-3-4 ezer forintot amennyi munkadíjat elkérnek érte, mert tuti jó lesz és nem úszol a végén a fáradt fékolajban, amit amúgy nem is tudom hová lehet leadni -
Hugo85
aktív tag
válasz
Hugo85 #35931 üzenetére
Elhoztam. Végül a felújított pumpa ment bele (pont ugyanolyannal tűnik, belefér, pedig cikkszám alapján nem stimmel) a bontott szíjtárcsával. Egyelőre ékszíjat direkt nem cseréltek, hogy ne azért hallgasson el mert új az ékszíj.
Nem cicereg, kicsikét nyekereg, plusz cserébe most már jobban hallatszik a fordulatszámfüggő hörgés/rezonancia, ami csak 2.000 rpm körül jön elő és csak minden második indításra. Erről már tényleg ötletem sincs, hogy mi lehet, lehet a kipuf környéke.
A kormányzás kicsit könnyebb lett.Még azon gondolkozom, hogy melyik szivattyút vigyem vissza a felújítottért cserébe, a bontottat, amiről nem tudom milyen vagy ami a kocsiban volt és icipicit már szivárgott a szimmeringnél.
-
Hugo85
aktív tag
válasz
rob210 #35923 üzenetére
Csak jelen állapotomban, hirtelen felindulásból irigylem, azon tuti nem csicsereg az ékszíj
Amúgy akkor eszem meg a kalapom, ha a szervót megcsinálják szemre jóra és ugyanúgy megszólal az ékszíj.Szeretném hogy nagyjából tökéletes legyen már az autó műszakilag és akkor tudnék olyan úri huncutságokkal foglalkozni, mint esetleges hangszórócsere vagy külső hőmérő beépítése, esetleg a motorháztető kő(szikla)felverődések miatti újrafényezése vagy a jobbos fényszóró cseréje a jobb állapotúra amit még novemberben vettem, esetleg patentek pótlása innen onnan, zörgések megszüntetése, hátsó fűtőszál javítása.
De hát mindig van valami fontosabb. -
Hugo85
aktív tag
válasz
rob210 #35921 üzenetére
Én nem (nagyon) szívok vele, max a szerviz. Elvittem a kocsit, megállapították hogy azzal lesz a baj.
Ámde volt egy kis félreértés telefonon (én úgy értettem simán szar a pumpa - akad, szorul, lóg a tengelye - de alapvetően csak kitér/deformálódott a tárcsa futása), lényeg hogy amit vittem (mert Ő bontottat 30-ért tudott volna, újat 123-ért) felújított szivattyút, azon nem volt tárcsa, nem is gondoltam volna, hogy kell elvégre egy darab fém, mi megy tönkre rajta...
Így rárakták az új szivattyúra a régi tárcsát, kiderült, hogy jó eséllyel maga a tárcsa (is?) deformálódott, mert így is üt - mivel alumínium nem nagy kunszt legyalázni.
Most szereztem egy bontott tárcsa+szivattyú kombót (mondjuk ez jó óccsó' volt) mert tárcsát külön találni nem igazán lehet. Ezt ma reggel elvittem nekik. Majd meglátjuk mi lesz. Ha ez is szar esztergáltatok 1 (vagy 8, aztán boltot nyitok) újat acélból, aztán azt deformálja el valaki. Kicsit elkezdtem közben irigyelni az elektromos szervót a ph2-es autókból.Azért lassú a dolog, mert nem bízom rá (aranyáron) az alkatrész beszerzést, viszont ez lassítja a dolgot így munka mellett: megszerzek valamit (1-2 nap), aztán beviszem (másnap reggel mert máskor nem megy), megnézik hogy azzal mi a helyzet (újabb 1-2 nap). Eddig ilyen körből volt 1,5.
De hát ez van, most mit lehet csinálniÉn onnan nem hozom el úgy, hogy utána is ciceregjen.
Lehet ha kész lesz kiárusítom a maradék szivattyúkat
-
Hugo85
aktív tag
válasz
bejoe08 #35918 üzenetére
Miért tűnik meredeknek? Nincs olyan nagyon sok fő testpont, és egyszerűen látható ha korrodált, egyszerűen tisztítható, általad is elvégezhető meló.
Nézd meg a motortérben lévőket, illetve a hátsó lámpánál kezdésnek.Szerintem jobb, mint ECU-t vagy UCH-t cserélni főleg ha esetleg meg sem oldja a problémát.
Az pedig olyan szomorú, hogy egy szerviz nem jut semmire egy-egy hibával (gyakorlatilag feladják). Nekem már egy hete van most szervizben a kocsi (szerencsére nem kell napi szinten), már 3 szervószivattyúval és két szíjtárcsával sakkoznak, de csak meg fogják csinálni a végére, hogy ne ciceregjen/csússzon az ékszíj.
Ha nem, akkor felgyújtom. -
Hugo85
aktív tag
válasz
bejoe08 #35905 üzenetére
Lehet még valamilyen kacifántos testelési hiba is. Nézd végig a testpontokat nem korrodáltak-e. Nem tudom a hátsó lámpánál hogy van, de pl a Clio-nál ott is van két testpont, amik ha eloxidálnak cifra dolgokat művel az autó, mert arra megy az áram amerre nem kellene neki.
-
Hugo85
aktív tag
Ilyet pont keres valami Renault adok-veszek-en FaceBookon.
-
Hugo85
aktív tag
-
Hugo85
aktív tag
válasz
rob210 #35801 üzenetére
Szép autó. Régóta izgat ez a kabrio gondolat. Lehet egyszer bérlek egyet, mert még ötletem sincs hogy mennyire lehet buli. Azt mondják amúgy hogy inkább csak tavasszal meg ősszel buli, de akkor is nagyon huzatos és zajos tud lenni.
Mondjuk ha kabriót vennék én tuti valami hátsókerekes roadstert néznék, csak az nem feltétlenül ez az árkategória... (az Mx-5-ben még csak el sem férek...)
-
Hugo85
aktív tag
válasz
rob210 #35760 üzenetére
6pk-s (gondolom a klímásokon ilyen) de már beszereztem közben egy felújítottat, garival innen (különben sose lesz autó...).
Ékszíjtárcsa szerelhető így az átkerül a régiről, mivel fix darab így az maga csak nem kopott/törött/döglött.
Viszont két hátsó kerékcsapágyat gariba cserélték, mondta hogy már mindkettő kezdett lógni. Ez mindenképpen pozitívum.
#35761 Josi - igen ez is jött szembe, egyébként ez is felújított darab, kell is hozzá a cseredarab (ami jelenleg a kocsiban van a szervizben). Soroksárra majd később viszem vissza, kértek érte egy 5-ös betétdíjat, szerintem korrekt. Remélem beválik.
Még egy félelmem van, de addig meg sem osztom, amíg nincs rá alapom
-
Hugo85
aktív tag
Valaki akinek van megfelelő forrása tud nekem mondani egy gyári cikkszámot a szervoszivattyúra?
Clio II ph1 2000.08 1.4 16V K4J-712 motorkód (98 HP), hidraulikus szervó, 3 csavarral felfogatott szíjtárcsával. Klímás (ha ez számít).Eddig én kettőt tudtam előtúrni vagy 7700419117 vagy 7700419118. De lehet egyik sem
-
Hugo85
aktív tag
Hát igen, de honnan szerezzek olyan gépből valót, amiben biztosan kevés km volt, ha csak nem háznál bontott valami. Ráadásul ha törött (elől/felül van a szervószivattyú) jó eséllyel nem úszta meg.
Most nézegettem Garo Super-éknél van új is 35 ropiért, ami szerintem szintén felújított lehet, mert nem hiszem, hogy ennyiért van új.
-
Hugo85
aktív tag
válasz
Hugo85 #35732 üzenetére
Na, a cincogás oka a szervószivattyú, üt/lóg.
Most 3 lehetőség van:
- bontott szervószivattyú (kockázatos, hogy milyen kb 10-30 ezer Ft.)
- felújított például innen ezzel van valakinek tapasztalata? Elvileg 3 hónap garancia van, ami mondjuk nem sok, de kijön ha eleve hibás.
- Új 123.000 Ft (nincs az az Isten)A szerelő azt mondja talán tud szerezni bontottat de 30-ért, a felújítottat nem ajánlja, mert nincs hozzá felújítószett így minden külön gyártanak le hozzá, az új biztos jó, de annyi pénzért...
Szóval a helyemben mit tennétek? Én hajlok a felújított felé...
-
Hugo85
aktív tag
válasz
rob210 #35730 üzenetére
Clio II, de hátul dobbal, ABS nélkül (amire azt gondoltam mennyire jó dolog, hisz sokkal tartósabb, majd megvétel után nem sokkal dobokat kellett cserélni csilliárdokért).
Nem kúpos a csapágy így nem lehet beállítani csak simán be kell sajtolni és ennyi. Plusz az elején nem lógott csak most kezdte el. Lehet gyári hibás vagy kapott egy szerencsétlen ütést valamikor, nem tudom, most megnézik majd, remélem ha szar akkor gariba csere.Ha azt a qrva cincogást is megszüntetik, akkor még egy üveg pezsgőt is kapnak (kivéve ha lecserélnek mindent ami forog hozzá...) mert borzasztóan zavar és még ciki is.
Apropó, valaki nem tud Zugló környékén szélvédőjavítót? Van 2-3 kavicsfelverődésem és javítani kellene, plusz hátul két szál nem fűt (pont a közepén) az ablakfűtésből.
-
Hugo85
aktív tag
Na, a hétvégén belement 600 km a kocsiba. Természetesen Nyíregyházán tűnt fel, hogy a bal hátsó kerék (amiben csapágyat múlt júniusban cseréltek és azóta ment kb. 7000 km-t, Febi ment bele) kotyog.
Öröm volt óvatosan hazajönni, viszont így 110-es átlaggal azt hiszem fogyasztási rekordot döntöttem...
Ma visszavittem oda ahol anno cserélték, hogy nézzenek rá. Ha már ott van hátha megszüntetik benne a szörnyű cicergést, bár lehet ez megint zsebbenyúlós lesz.
Amúgy fura, megemeltem még Nyíregyen és szépen forog a kerék, nem morog, nem darál, nem fog be a fék, tengelyirányban nem lötyög, de ha megfogod alul-felül és billegteted akkor milimétereket kottyan és hangja is van. Ha csapágy akkor - remélem - gariba cserélik. -
Hugo85
aktív tag
válasz
FerNandor #35585 üzenetére
Más gáztöltet, más anyagú izzószál, más bevonatok a kvarcbúrákon. Ilyesmikkel tudnak játszani.
Egyébknt a doksijukban hivatalosan akkora fényerőt írnak mint bármelyik sima lámpájukra. Nekem ebből az következik (ha hiszünk nekik) hogy csak akkor láthatunk ezekkel jobban ha jobban fókuszálható a fényük az útra mert mondjuk kicsit más a felépítésük vagy pontosabb az összeszerelés.
Ami még fontos hogy szubjektíven máshogy ítéljuk meg plusz a szemünk is máshogy érzékeli az azonos erősségű de más színű/színhőmérsékletű fényt. Így a színhőmérséklettel ís sokat játszanak, kicsit áttolják hidegebb irányba. -
Hugo85
aktív tag
válasz
rob210 #35562 üzenetére
A kupak jellegű tükör a tompított izzón azt a célt szolgálja, hogy a foncsorra vetítse a fényt és a foncsor tudja fókuszálni - mivel itt a plexi nem vesz részt a vetítési kép kialakításában. Ha előre is világíthatna az izzó, akkor össze vissza lenne a vetítése kép.
Az én Clio2-m lámpája projektoros, azaz benne van a nagy üveglencse és a mögött a HB3. A fókuszálást teljes egészében a lencse és a mögötte található kitakarás végzi.
Egyébként nagyon sokféle fényszóró létezik, anno voltak a sima foncsor+üveg (üveg alakította ki a vetítési képet), aztán jöttek modernebb foncsor+plexi (már a plexi nem módosít csak véd), párhuzamosan a vetítőlencsések (projektor) aztán a számítógépes tervezés előretörésével az un. freeform (bármilyen kretén alakú lehet a foncsor/tükör, akkor is pontos képet vetít egymagában). -
Hugo85
aktív tag
Hát az biztos, hogy kút-kút között van különbség. Van a Luko kút Nyíregyháza mellett a 4-es kivezetőn Debrecen felé. Valahogy mindig úgy jön ki a lépés, hogy ott kell tankolni és abból a benzinből mindig vagy 5 decivel többet eszik a Clio, nem értem, pedig nem sietek jobban visszafelé mint oda és Pesten is sokszor tankolok Lukoilnál. Nem tudom mit csinálnak a benzinjükkel, érzésre nem is megy rosszabbul, csak jelentősen többet eszik, egyedül ennél a kútnál tudom 8 főlé vinni a fogyasztását
-
Hugo85
aktív tag
Ez csak azért nem probléma a modern dízeleknél, mert elkezdenek automatikusan izzítani mondjuk ajtónyitásra vagy központi zár nyitásra és nem neked kell kulccsal gyújtásra tenni majd ott várni még fél-1-2 percet.
Egyébként úgy tudom, van olyan modern autó, ahol ha gyorsan csinálod a beülést és azonnal indítanál el tudod érni azt, hogy blokkolja az indítást mert még nem ért véget az izzítás (vagy csak ne induljon be).Izzítás nélkül a modern dízel se nagyon indul be hidegben, még nagyon profi gázolajjal sem
-
Hugo85
aktív tag
Diesel és állófűtés elsősorban azért jár együtt mert a gázolaj hajlamos nem folyni hidegben, hanem megdermedni (többek között ezért nem állítják le nagyon északon nagy hidegben a munkagépeket éjszakára sem) ezért vannak ilyen alpesi dízelek meg "öntsünk bele kis benzint" házi praktikák. Illetve mert a diesel nehezebben indul hidegben, mivel ugye nincs benne gyertya és magától kellene belobbannia a keveréknek (izzítógyertya) ami egy jéghideg hengerben, kisebb kompresszióval problémásabb.
-
Hugo85
aktív tag
válasz
diablo1984 #35254 üzenetére
Írtam egy hosszú hozzászólást, de kitöröltem, úgysem foglak tudni meggyőzni és egyébként nem is akarlak, tényleg azt teszel a kocsiddal, amit szeretnél, amíg nem az én ablakom alatt pöfög 10 percet feleslegesen.
De azért ajánlom figyelmedbe ezeket illetve az autód kezelési útmutatóját:
[link]
[link]
[link]
[link]
[link] -
Hugo85
aktív tag
válasz
diablo1984 #35249 üzenetére
Természetesen rajtad áll mit teszel az autóddal, de nem hiába tanácsolja mindenki a gyáriakkal egyetemben, hogy menet közben melegítsd a kocsid.
Menet közben mondjuk a turbó kap kenést rendesen (tudod az olajnyomás jóval magasabb fordulaton mint alapjáraton), főleg hogy hidegen jó sűrű az olaj, így aztán van bőven olajnyomás. Maga a turbó pedig igen gyorsan bemelegszik tekintve hogy azonnal kapja a több száz fokos kipufogógázt. A motor melegszik lassan a vízzel együtt (mert egy nagy darab vas nagy hőtehetetlenséggel+sok liter vízzel) az olaj meg még annál is lassabban éri el az üzemi hőfokot, ez jól megfigyelhető ha van olajhőmérő a kocsidban.Itt nem az Euro 4-5-60.000-ről van szó (főleg nem dízeleknél amik ugye nyomják a PM10-et), hanem arról, hogy feleslegesen pöfög az autó állóhelyzetben, amikor mehetnél is közben vele és sokkal gyorsabban melegedne, ami a motornak is jót tesz mert nem annyira szeret hidegen járni.
Lehet az 1.5 dci üzemmelegre melegszik alapjáraton (mondjuk hány fokos külső hőmérsékletnél?) de sokan panaszkodnak modern kis dízelekre, hogy városban 15 km után sem kezd el fűteni, alapjáraton ketyegve meg hűl. -
Hugo85
aktív tag
Pedig sokszor le lett írva sok helyen, többek között a kézikönyvekben is benne van. A két fő indok az hogy lassabban melegszik sokkal és feleslegesen szennyezed a környezetet/égeted a drága benzint.
Arról nem is beszélve ha valami újabb dízeled van, ami alapjáraton sose melegszik be üzemi hőmérsékletre mert nincs elég veszteséghője.
-
Hugo85
aktív tag
És ezzel most mit is akartál mondani? Az meg végképp hogy jön ide, hogy milyen irányban van beépítve a motor?
Mitől lesz modern egy autó? Nos kényelmes, megbízható, értelmesen gyorsul, nem eszi le a gatyád, nem esik le az útról 130nál, sőt közben hallod amit melletted beszél az utasod, ha megnyomod a féket határozottan megáll, ha ne adj Isten ütközöl van esélyed túlélni, emellett emberi erővel tekerhető a pontos kormány akár álló helyzetben is, fűt, hűt, rendes fényt ad a fényszórója és nem utolsó sorban nem rohad el 15 év alatt sem. Nekem kb ennyi. Ebből mennyit tud a régi dákó? :S
Nem azt mondom hogy a keleti blokk bármely autójához képest rosszabb volt, de ma már szerintem ne viszonyítsunk hozzá, ne legyen mérce...
-
Hugo85
aktív tag
válasz
rob210 #34999 üzenetére
Van egy nagyon jó megoldás még az RS cliohoz csinálta egy angol tuner kis szériában, csak sajnos már nem hozzáférhető (meg drága volt).
Ő egy pici olajos lengéscsillapítót szerelt a motor tetejére a kasztni és a motor közé. Szinte nullára csökkent a váltókar mozgása
Lehet mondjuk egy cseppet overkill lenne...A spanifer jobban hangzik
-
Hugo85
aktív tag
válasz
rob210 #34966 üzenetére
Tudom és emlékszem, nem rég írtam is hogy megcsinálom én is, ha majd melegebb lesz. Viszont alapvetően nem a kutyacsont szilentje a konstrukciós hibás (mert ugye többen is cserélték tömörre és akkor még rázza a kasztnit) hanem ez a motor belógatás túlterheli és szétszakad. Erre lehet jó megoldás a te hibrid verziód, mert nem teljesen tömör, de mégse engedi hogy olyan gyorsa szétszakadjon+többet csillapít.
Egyébként amit láttam másik autót azon is kb ugyanilyen volt a kutyacsont csak jóval kisebb terhelést kapott, nem is szakadt szét 19 év után sem.
#34997 rob - Mint már írtam is az első reakciómban, engem nem zavar, könnyen lehet váltani vele, megtalálod a fokozatokat, nem akad, nincs vele semmi gond. Ugyanakkor azt meg tudom érteni ha valakit zavar, mert nem egy jól összerakott autó benyomását kelti, főleg ha mondjuk vásárlásnál először találkozik valaki a típussal és azt hiszi hibás.
-
Hugo85
aktív tag
A váltókar mozgásának az oka az, hogy nincs jól megtervezve a motor felfüggesztése+túl lágy. Az összes átterhelés miatti bólintást a kutyacsont tompítaná ha tudná, de gyorsan szétszakad.
Egyébként vezettem sok rudazatos váltós autót, a legtöbbnél meg se mozdul a kar vagy csak minimálisan. És minden modern autóba rugalmasan van belógatva a motor már legalább 40 éve szóval ez nem mentség...
Amit szereltem is autót ott úgy volt megoldva a dolog hogy alul volt két-három bak és felül volt egy kutyacsont pluszban. Meg se mozdult a kar.Azt pedig hogy valamit a régi Dáciákban 30 évig használtam nem túl jó érv a modernitás vagy a minőség mellett...
-
Hugo85
aktív tag
Sőt tapasztalatból mondom: Clio 2/Thalia váltókar is dettó ugyanígy mozog. Ez általános probléma majdnem az összes korabeli Renault-nál, el van szabva a motor+váltó felfüggesztése (túl lágy és az összes billenést szerencsétlen kutyacsont tompítja). Szerintem simán együtt lehet vele élni, mert hiába mozog a kar, elég pontos és könnyen kapcsolható a váltó. Engem jobban idegesítene, ha akadna.
-
Hugo85
aktív tag
Ebben az esetben komoly kompromisszumokat kell kötni és lehetőleg minél kevésbé felszerelt autót nézni, hogy minél jobb állapotút találhass ezért a pénzért, illetve minél kevesebb potenciális hibalehetőség legyen. Valami 8 szelepes benzinest kellene szerintem, különben már a vezérlés cseréje is nagyobb összeget vihet el és nem fog maradni más karbantartásra keret, pedig kelleni fog...
Mindenképpen nagyobb autóra van szükséged csak mert ha nem, akkor lehet egy 1-es Clio jobb lenne (vagy egy régi Swift, de ezt halkan mondom)? Azt egész patent állapotra ki lehetne hozni összesen ennyiből. Nagyobb autóra már csak gumiból is drágább kell, ami egy szettnél 60-80 ezer Ft minőségtől függően.
-
Hugo85
aktív tag
válasz
rob210 #34565 üzenetére
Még mindig nagyon szép állapotban van ez a Megane, meg úgy általában is, szépek a ph2-k. Azt hogy Lion nagyon szépen dolgozik pedig én is tanúsíthatom, a lámpáim továbbra is nagyon szépek.
Mondjuk én biztos ötajtóst vagy kombit vennék - ha vennék - a pakolhatóság miatt, meg elég lenne nekem az 1.4 16V is
Amit nagyon elfogadnék az egy M II kombi 1,9 DCI-vel.
Rob, amit anno csináltál gumi réskitöltőt a váltótartó kutyacsontba az még bent van? Ér valamit, hosszabb távon is működik? Lehet én is megcsinálom, mert azért zavar, hogy ekkorákat bólógat a váltókar. Bár csak az istenverte cincogás után
-
Hugo85
aktív tag
Tegnapi meglepi: teszem át a téli kerekeket a kocsira - ha már felnin vannak minek vigyem gumishoz - leveszem a bal elsőt, erre kifordul mindkét torx csavar ami a féktárcsát kellene(!), hogy tartsa. Teljesen ki voltak tekeredve.
Gyakorlatilag ki is eshettek volna, de a kerék miatt nem tudtak.
Jó, persze, tudom, hogy a úgyis a kerékcsavarok tartják igazán a helyén a tárcsát, de akkor is szar volt ránézni. Mondjuk most már legalább van ötletem, hogy mi zöröghetett olyan búbánatosan. Tehetséges volt a féket cserélő szerelő
Visszatekertem őket, de csak ésszel - mivel ezeket ilyen 20-30 nm-re kell lehúzni. Amúgy ezekhez a csavarokhoz nem kellene menetrögzítőt használni? -
Hugo85
aktív tag
válasz
rob210 #34506 üzenetére
Írtam, hogy az 1-es pont ugyebár az volt tavaly májusban, hogy mindegyik szíjat, főtengely ékszíjtárcsát (sajnos teljesen KO volt), összes feszítőt/vezetőt, vízpumpát cserélték és az összes létező folyadékot, így azt kizárnám, marad a szervo/generátor/klíma trió.
Elvileg a 3. szerviz anno megforgatta és azt mondta, hogy talán mintha szorulna, csak nekem valami biztosabb válasz kellene mint a "talán mintha". A csavarhúzós verziót megpróbálom, meg megnézem szíj nélkül is, csak az a baj, hogy nem nagyon van lehetőségem itthon szerelni az utcán, meg a zuglói polgárok csúnyán néznek rám.
Illetve ilyen éktelen cincogás, nyünyörgés mellett nem biztos, hogy hallok bármit is (majd teszek fel videót, hogy nektek is részetek legyen az élményben).
Lehet Zoltán lesz a dologból csak az meg logisztikai kihívás, mert hogy jövök haza, meg utána majd ki a kocsiértMég egy gondolat motoszkál a fejemben: mi van ha nem megfelelő szervoolajat öntöttek bele anno és azért van a gebasz. Bár állítólag elrontani sem lehet annyira szimpla való bele...
-
Hugo85
aktív tag
Dephaser pulley néven fut
mycso - cserébe csináld meg a tücsköm
-
Hugo85
aktív tag
válasz
rob210 #34495 üzenetére
A hang szerintem onnan jön, hogy a icipicit szíj megcsúszik minden fordulatnál, ezért nyekken egyet élesen, ami megzabálja hosszabb távon és elkezd folyamatosan csúszni, mint most is. Hiszen ha máshonnan jönne a hang, mondjuk egy csapágyból, szerintem nem kopna ennyire gyorsan a szíj. Ez most egy valamivel több mint fél éves 6pks Dayco szíj, elvileg rávaló itt rakták rá, ez volt a harmadik szerviz.
A botos dolgot már hallottam, de ha a szíj adja a hangot, akkor úgy gondolnám nem segít, nem? Arra is gondoltam, hogy az ékszíjtárcsa, amit ráraktak igazából nem is rávaló, de eddig senki sem szólt emiatt.
Az, hogy a Xado esetemben "szart sem ért", amúgy azt is jelentheti, hogy valóban nem a szervo szorul, de akkor mi?
Klíma nem lehet, mert nem változik a hang ha ki-be kapcsolom, generátor elvileg nem, mert az nézték. Csak a szervo marad -
Hugo85
aktív tag
Már iszonyúan szól az ékszíj, megint. Nem csak cincog már van hogy egyenesen csúszik, vonyít, és ha bemelegszik sem múlik el már. Nem csak iszonyú ciki, de rohadt idegesítő is+nem is tesz jót.
Eddig összesen 3 szerelőnél volt:
- Az elsőnél anno vezérműszíjat cseréltek, előtte nem cincegett hanem búgott. Azt hittem csapágyas a vízpumpa, cserélték is, de valójában az ékszíjtárcsa volt a ludas, így azt is cserélték, valami minőségire, jó drágán. Kapott egy új szíjat is, de a 6pk-s helyett (minden tárcsa 6pks) 5pk-sat tettek fel. Ez után kezdett el halkan cingogni kb 2 héttel. Fontos információ, hogy cserélték a szervofolyadékot is.
Visszavittük kb 2 hónap múlva: lazítottak az éjszíjon és befújták ékszíj sprével, azt mondták semmi baja. Egy napig volt jó.
- Azután egyre hangosabban cincogott, elkerült a másik szerelőhöz (fék/futómű miatt). Ő azt mondta, hogy szerinte azért csúszik a szíj, mert keskenyebb a szíj, de mert hétvégén szerelte félhaverságból így nem tudta cserélni, nem volt anyag hozzá. Azt is mondta, hogy szerinte biztosan nem generátor szíjtárcsa, pedig eddig arra gyanakodtam (ez is gumiágyazású).
- Harmadik szerelő: lecserélték 6pk-sra, utána kicsit csendben volt, kb 2 hétig. Azt mondták, hogy talán a szervoszivattyú szorul, azért csúszik meg a szíj (gondolom dugattyús, így logikus hogy a sűrítés végén nagyobb erővel kell forgatni).+ Kapott Xado-t a szivattyú, szart se ért és most itt tartunk.
Tud nekem bárki olyan szerelőt mondani, aki ki tudja deríteni, hogy valójában mi a baja és meg tudja csinálni, mert nem szeretek egy tücsökkel kocsikázni
Azt se szeretném, hogy brahiból kicserélik a szervoszivattyút egy felújítottra kb. 30 ropiért, majd újra elkezd cincogni. Főleg úgy, hogy itt egyik autószerelő szótárában sem szerepel a garancia szó.Azon is gondolkodtam, hogy ha nincs más út és a szerelő is csak ennyit csinálna, akkor kicserélem én a szivattyút, elvégre legfelül van hozzáférhető helyen. Valaki csinált már ilyet? Van trükkje?
-
Hugo85
aktív tag
válasz
Toobee #34464 üzenetére
A Renault gyári fejegység ezért is jobb, mert állítható sebességfüggő hangosítás van benne, így emeli magától a hangerőt ahogy egyre gyorsabban mész
#34466 - tresh: hát nem tudom, ha nekem a Clio II ph 1-ben benne van a gyagyi tuner list-es rádióban akkor úgy gondolnám mindben.
-
Hugo85
aktív tag
válasz
zsizsef #34454 üzenetére
Ha jól olvastam az RN 0720 nem visszafelé kompatibilis minősítés, az kifejezetten DPF-es dízelekhez van, ha jól tudom a C-s ACEA szabványok is a modern dízelekhez készültek. Az RN 0710 ugyanakkor visszafele kompatibilis az RN 0700-al.
Kizártnak tartom, hogy kárt csinál, de felesleges, abba a benzinesbe inkább valami RN 0700-as kellene.
Találtam egy hasznos összefoglalót, itt összeszedi a muki a 2. hsz-ben, hogy mely más gyártói szabványok vannak nagyon közel a Renault-os minősítésekhez.Szintén itt írja, hogy ha pl. szívó benyába/dízelbe RN 0710-est teszel a sima RN 0700-as helyett az járhat némi fogyasztásnövekedéssel mivel az RN 0710 már turbós motorokhoz van és így kellenek neki bizonyos adalékok a turbó magasabb hőterhelése miatt.
-
Hugo85
aktív tag
-
Hugo85
aktív tag
[Itt] mindegyik olajukra tételesen leírják, hogy milyen használatra ajánlják. Őszintén szólva rövid távokra szerintem az 5w30 minimálisan jobb lehet, mert hamarabb eléri az üzemi hőmérsékletét meleg oldalon. De nem hinném, hogy ez a különbség jelentős, illetve a forró nyári klímás dugózásnál már megfordulhat a kérdés.
Amúgy én pl. 700 ST 10w40-et használok (minimális a futásom télen, ráadásul a tél mostanában elmarad) és minden teljesen OK vele és ez is teljesíti az RN 0700-at, ami nekem elő van írva a szívóbenyába.
-
Hugo85
aktív tag
válasz
rob210 #34345 üzenetére
"már mint az 5W-30 , de az 5W-40 korszerűbb kéne, hogy legyen" -
pont ez a lényeg, hogy ez nem ettől függ.
Nem azért 5w30-as az egyik, mert sokkal drágább/nehezebb 5w40-est csinálni, hanem mert más a cél. Mostanában tipikusan 5w30-as vagy 0w30-as olaj az előírt az újabb autóknál, mert így vannak tervezve a motorok, pontosabban illesztve és a 30-as olajok miatti kisebb belső ellenállás alacsonyabb fogyasztáshoz vezet. Az igazán modern alacsony hamutartalmú vagy eleve longlife csereperiódusra tervezett olajok között is bőven van /30-as.Ami a te esetedet illeti, a /30-as olajjal minimálisan alacsonyabb a fogyasztásod és ha nem jársz versenypályára, pörgeted 6000-ig vagy autózol 4-esben padlón autópályán esetleg mész sivatagi kirándulásra, akkor jobb választás lehet. De a /40 is ugyanúgy működni fog.
Ami a viszkozitásnál még sokkal fontosabb, azok a gyári jóváhagyások, gondolom neked is RN 0700 az előírt minősítés. Nos ezt mindkét olaj tudja, így beletöltheted bátran:
Azt is ajánlom figyelmedbe hogy az egyetlen RN 0720-as minősítéssel bíró ELF olaj is 5w30-as (ez pedig a részecskeszűrős legmodernebb dízelekhez való, alacsony hamutartalmú olaj).
-
Hugo85
aktív tag
Az túlzás hogy nincs jelentősége de teljesen egyetértek veled hogy túl van misztifikálva. Ám Rob ugye kérdezte hogy mi lehet a különbség, hát ez.
Egyébként azt kellene már elfelejteni hogy a viszkozitási osztály=minőség. Az is csak egy tényező, nagyon fontos, de nem csak ez van a világon. -
Hugo85
aktív tag
válasz
FrankMonzano #34248 üzenetére
Volt az évjárat végén is telilámpás.
-
Hugo85
aktív tag
válasz
FrankMonzano #34245 üzenetére
Én úgy tudom hogy a telilámpa/projektor az motor+felszereltség kérdése volt, mindkettő volt párhuzamosan és nem ráncfelvarrás volt.
-
Hugo85
aktív tag
válasz
zsizsef #34191 üzenetére
A gáztöltet valóban lehet más (kripton, xenon keverékek, stb.) de ezek rendes izzószálas, halogén gázzal töltött izzók nem ívkisüléses "xenon izzók".
A felvett teljesítménye szabvány és mivel elvileg több fényt ad (valójában ha minden igaz csak jobban fókuszálható és más színhőmérsékletű mivel a megadott fényteljesítménye is szabványos érték vagy ez hozza a szabványt, a többi meg nem) így nem adhat le több hőt mint egy bármelyik szabványos izzó, így biztosan nem károsítja a foncsort/búrát.
Illetve a GE és Osram izzók biztosan minőségi, UV szűrős kvarcüvegből vannak, ami nem feltétlen igaz a kínai vackokra, pedig polikarbonát lámpaburához kötelező az UV szűrő.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- World of Tanks - MMO
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Viccrovat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Call of Duty: Vanguard
- Milyen routert?
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás! Samsung Galaxy A15, Samsung Galaxy A25, Samsung Galaxy A35, Samsung Galaxy A55
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550M R7 5800X 32GB DDR4 512GB SSD RX Nitro+ 6700XT 12GB Corsair 4000D ASUS ROG 650W
- DELL Precision 7730 i5-8400H Quadro P3200 16GB 512GB FHD 17 1 év garancia
- Azonnali készpénzes AMD CPU AMD VGA számítógép felvásárlás személyesen / postával korrekt áron
- Eladó karcmentes Apple iPhone 12 128GB / 12 hó jótállással
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest