- Kiszivárgott reklámanyagok a Samsung Galaxy S25-ről
- Milyen okostelefont vegyek?
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Az Amazfit GTR és GTS 3 is szemrevaló lett
- Magyarországra jött a Honor szuperzoomos mobilja
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Fotók, videók mobillal
- Mindent vitt az iPhone az ünnepi időszakban
- Telekom mobilszolgáltatások
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#42667776
törölt tag
válasz Sgt. Chris #32198 üzenetére
Akkor amire gondoltam beázás az nem lehet... Ha csak elől lenne víz én is a klímára gyanakodnék, viszont, hogy került a hátsó lábtérhez?? Ajtóba nem áll a víz?
-
tresh
veterán
válasz Sgt. Chris #32198 üzenetére
Klíma körül keresném a hibát ha esőbe nem állt a kocsi.. a hőcserélője tájékán matatnék lehet szét jött valami cső. Vagy eldugult a vízelvezető lefolyód (sőt inkább ez) amit ki kéne takarítani..
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz #42667776 #32197 üzenetére
Hát mélygarázsban van elszállásolva a szentem, tetőablakom nincs. Csütörtökön a szabad ég alatt éjszakázott, de max. reggeli pára érhette, eső nem...
ASUS ROG Strix B350-F, AMD Ryzen 7 5800x, 2*8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX, ASUS RX470 4GB STRIX, Samsung EVO 970 250GB+Adata SP920 128GB SSD, 1TB+2TB WD HDD, FSP Hyper 600W
-
#42667776
törölt tag
válasz Sgt. Chris #32196 üzenetére
Üdv!
Állt esőben az autód annak ellenére, hogy nem autóztál esőben, esetleg van tetőablakod? -
Sgt. Chris
aktív tag
Üdv!
No ma reggel újra megörvendeztetett a "kicsikém".... (Megane 2 1,6 16V)
Munkába induláskor hanyag mozdulattal -a rend kedvéért- megigazítottam a a jobb hátsó ülés előtti szőnyeget és éreztem, hogy csupa viz...Gyorsan megtapogattam a kárpitot alatta, persze az is az volt, és az anyósülésnél is hasonló a helyzet. A "titkos" rekesz alján csillogott a víz...
Egyből a klíma átfolyóra gondoltam a netes segédletet használva megnéztem, de a gumiharang és környéke csont száraz... Az autó alatt a jó helyen áll a tócsa.
Az ajtó felől nem jött, nem jöhetett be, mert az elmúlt 3-4 napban nem autóztam esőben, ez egyértelműen friss produktum.
Ahogy néztem a a pollenszűrő is száraz...
Viszont a tapogatás során a pollenszűrő háza felett éreztem némi nedvességet a műszerfal alján. Ott mi lehet, amiből ömlik a víz? Mit érdemes leszednem, kilazítanom házilag? Vajon összefüggésben lehet e azzal, hogy pár napja láttam pár csepp vizet a jobb első kerék előtti műanyagon? Mintha a motorházból csepegett volna oda valami... Arra gondoltam, hogy az ablakmosó tartályáról csepegett le a pára.., mert az van felette....
De ha kifelé folyt, onnan nem ázna el a beltér... Amúgy a motortér csont száraznak tűnt így tapogatás és lámpázás után.
Tanácstalan vagyok.
ASUS ROG Strix B350-F, AMD Ryzen 7 5800x, 2*8GB DDR4 Corsair Vengeance LPX, ASUS RX470 4GB STRIX, Samsung EVO 970 250GB+Adata SP920 128GB SSD, 1TB+2TB WD HDD, FSP Hyper 600W
-
giigz
veterán
-
giigz
veterán
válasz rob210 #32176 üzenetére
Felhivtam a szerelomet, azt mondta a vizpumpara hogy Graf vagy Dolz... Igaz egy picit dragabbra jon ki igy a Graf, mintha kulon vennem a Dolz-ot, de direkt rakerdeztem mennyire megbizhato, es azt mondta sokat raknak be, nem szokott vele gond lenni. Szijbol Gates vagy Conti, ott a Gates-bol raknak be sokat. Gorgorol meg azt mondta az jo gorgo ami a Gates keszletben van, ha esetleg valaki tudja a markajat megirhatja, de rakerdeztem, es az SKF szerinte is jo lesz bele
Meg azt kell eldonteni a motortarto bakbol melyik es milyen marka legyen
Ma vagy holnap megrendelem a cuccokat
-
tresh
veterán
válasz imyourfriend #32181 üzenetére
Értem
Nálam is volt ilyen igaz bmw-vel és akkor jöttem rá hogy itt azért másképp kell báni a gázpedállal[ Szerkesztve ]
-
imyourfriend
őstag
A hátsókerekesek mondandójára írtam. Egyik télen megviccelt a hátsókerekes autó, Nissan Navara volt az. Bekanyarodtam egy kereszteződésben jeges úton majd túl korán adtam neki gázt meg már próbált is kitörni a hátulja, szerencsére tudtam korrigálni kormánnyal és haladtam tovább.
-
tresh
veterán
válasz imyourfriend #32174 üzenetére
nem nagyon értem vagy tudom értelmezni a mondani valód Mint látod/tudod nekem is első kerekes autóm van ettől függetlenül ahogy írtam átlag felhasználásra az a tökéletes élmény autózásra hátsó kerék ami szintén el visz Á-ból B be legyen az egy 1.6 os bmw vagy egy 3literes M3-as. Csak utóbbihoz nem árt ha tudod is vezetni
-
tresh
veterán
válasz Mágus2 #32162 üzenetére
Azért ez is egy sarkított példa és a bmw-sek nagyzolásai is hogy csak az a autó ami hátul hajt. Úgy gondolom hogy mind a két hajtásnak meg vannak a maga előnyei és hátrányai. De ha sportos autót vesz az vagy mind a 4 et hajtsa vagy a hátsót.. normális körülmények mellet átlag felhasználásra szerintem is az első kerék a tökéletes
-
giigz
veterán
Gates vagy Contitech?
Melyikkel lesz több LE? Melyikkel fog jobban gyorsulni? A motor melyikkel jár jobban, melyikkel fogyaszt kevesebbet?
Viccet félretéve Gates 4,7k Conti 5,5k, van egyáltalán különbség, vagy mindkettő top minőség?
-
g.gergo
senior tag
válasz -=Tiger=- #32135 üzenetére
Üdv, itt tudsz nézni motorkód alapján, hogy milyen való bele. Bár nekem gyárilag 5 mikronos kellene, de leszartam, vettem 2 mikronos vízérzékelőset, egy bontott vízérzékelő csatit, hogy ott ne menjen ki semmi, aztán ezt cserélem 15e-km-ként.
-
Mágus2
Közösségépítő
Ne hallgass a bmw-sekre. A hátsókerekes autó jó nyáron, szárazon. Ott, ahol te fogod használni, hány nap uralkodnak ilyen feltételek egy évben? Vagy húz mind a 4, vagy elsőkerekes legyen. Láttam 500cc chrislert az utcánkban télen. Emelkedőn megállt előnyt adni és 400 métert tolatott, hogy megfordulhasson. Ha ez kell, nyugodtan vehetsz hátsó kerekest, de ne legyenek illúzióid, télen a bráner rossz oldalán leszel.
-
-=Tiger=-
tag
válasz #42667776 #32153 üzenetére
Természetesen ez irónikus volt.
@Rob: Nekem Gates a vezérlés és SKF a fesztő görgő. Semmi probléma nincs vele. Ha nem ragaszkodsz hozzá, hogy minden Gates legyen akkor símán jó. Ha jól tudom akkor az SKF is gyári beszállító, de ha mégsem majd kijavítanak.
"A gördülékeny megoldás" Tudta-e, hogy egy Ferrari versenyautóban több mint 150 SKF alkatrész van? Az SKF fejlesztései számos újításhoz vezettek, amelyek mind új terméket jelentenek a csapágyak világában. Az SKF mérnökei több mint 50 éve segítik a Ferrari csapatát a Forma 1-ben. Az SKF - Ferrari együttműködés lehetővé tette, hogy az autók gyorsabban, még messzebbre jussanak, az SKF számára pedig, hogy az egyik legnehezebb alkalmazásban kipróbálja a legújabb technikai fejlesztéseit."
- Rossz nem lehet. de azért sztem ugyan úgy van neve az iparban mint a Gates-nek vagy a Valeo-nak.
[ Szerkesztve ]
-
-
-=Tiger=-
tag
válasz -=Tiger=- #32138 üzenetére
Nos, ha az emlékeim nem csalnak ilyen való bele:
A kérés pedig a következő...
Ha szemből nézzük a képet van két kis "fügyi" ami a tetejéből jön ki balra és jobbra majd mögötte is van egy cucc, ami megy jobbra és balra. Sokból ez a rész ki van hagyva már ami a csatlakozást jelenti. WHY? Át lehet rakni azt a cuccost a régiből??
Amit találtam és jó lehet bele nem egész 7000Ft gyári fóliás, csak nem dobozos és négy "fügyi" áll ki belőle és nem vizes. (megj: az enyém sem)
-
giigz
veterán
Mi jutott eszembe? Na mi?
A motortér hangszigeteléséről ti nem gondolkoztatok még? Nekem most ez jutott eszembe, hogy valami vékony hangszigetelő szivacsot vagy réteget amit szoktak ilyen célra, szépen végigrakni a motortér belsejét ahol lehet, plusz a motorháztetőt. Viszont nem nagyon jut eszembe, hogy a topicban valaki ilyet csinált volna... Rossz ötlet?
-
-=Tiger=-
tag
válasz -=Tiger=- #32139 üzenetére
Közben megrendeltem a cuccost a revízióhoz:
ELF EVOLUTION 900 SXR 5W40
Mann olajszűrő
Filtron lég és pollen
Brembo hátsó tárcsa csapággyal és ABS gyűrűvel:
Első+Hátsó Ferodo betétek
Új fékbetét rögzítő előre (különösebb baja nincs, de már előfordult h elernyedt és zörgött miatta a futómű)
Gázolajszűrő: Gyári renault, már ha az-az amire gondolok, hogy az való bele.
ATE DOT4 fékfolyadék 1LA vezérlésem kb 2-3 éves így az rendben van.
Ha kiderül Zoli mennyiért végez el egy hajtókarcsapágycserét, akkor még lehet abba is belevágnék, bár most már nagyon sürget az olajcsere, mert már kb sárgán világít a "change oil soon"
Kap egy új bőr borítást a kormány meg egy teljes kárpit tisztítást aztán puszi van egy jó időre.
+ Jövő tavasszal még kigörgőztetem a négy felnit
szerk: Nem tudjátok véletlenül, hogy a sárka villáskulcs az mikor gyullad ki ami az olajcserét illeti?
[ Szerkesztve ]
-
-=Tiger=-
tag
válasz Sly189 #32133 üzenetére
Remek!
Nem emlékszel véletlenül, hogy milyen gázolajszűrő való bele? Nekem tuti nem vízérzékelős és fémházas. Az a problémám, hogy alaphangon nem lenne probléma a megnézése, csak frissen van fényezve-polírozva a lökös és olyan jól áll rajta mint még soha és nincs kedvem megbontani. :S
Tulajdonképpen az érdekelne, hogy hány csöve van... Azon a kis vacak ablakon képtelen vagyok kitapogatni.
-
-=Tiger=-
tag
K9K724-es motorkódú sorstársat keresek.
-
imyourfriend
őstag
Bár csak hazánkban is ilyen lenne a helyzet, örömmel járna oda tankolni az ember. Lukoilba itthon nem nagyon mert az 1.5 dci nem kedveli gondolom a gázolaj szűrő miatt. Tudom ilyent nem csinálnak, de egy valós tesztet azért megnéznék az üzemanyag minőségekkel kapcsolatban (mármint hogy itthon és kint mennyivel másabbak). De tudom ilyen teszt nem létezik.
-
tresh
veterán
válasz FRENK1988 #32124 üzenetére
CR alias common rail
A pd az a Tdi tesója bár már hasonlít a CR-hez(szintén magasnyomású) de talán azt lehet mondani hogy tdi után a CR lesz a másik olyan motor család WAG-nál ami hasonlóan jól teljesít. Azt lehet mondani hogy a dti= tdi dci=CR.. látom amúgy nagy dilemmába vagy mi legyen a befutó autó
[ Szerkesztve ]
-
just
aktív tag
válasz Sly189 #32115 üzenetére
Hívd fel nyugodtan, olajcsere szűrőkkel kb 20k, erre számolj kb még 20-at. Megéri, azt mondom. Örülök ha holnapra lesz bontott főtengelyem és kedden elhozhatom a kocsit. Majd beszámolok hogy mennyi lett és mik lettek cserélve.
Two things what i hate. People that can't count...
-
mycso
Topikgazda
-
FRENK1988
veterán
a Renault-féle dCi dízel technológia a WAG konszern melyik technológiájára hasonlít? PD vagy inkább CR?
Update: közben meglett. Ha minden igaz akkor CR[ Szerkesztve ]
Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
-
Savanya
addikt
Ezzel egyetértek . Amit a diszkont kutaknál kapsz a jó magyar forintért az az alap gázolaj ami a finomítóból kikerül . Márkásabb kutak adalékóljak az üzemanyagokat .
Itt van egy szemléltető képecske a szelepekről : / bal oldali az új , mellette a diszkont kúti , továbbiakban meg az adalékolt /
bárki bármit mond hogy nálunk is ugyanolyan az üa , de mégse mert pl a német gázolaj sűrűbb azaz jobban keni az alkatrészeket és a minősége jobb . Nálunk el lehet minden vackot adni ami megfelel az üa . minősítésnek / ez a jó magyar mentalitás /
Mobilszámom: 70-516-8068
-
Ck.
addikt
válasz imyourfriend #32114 üzenetére
Nekem itt kint UK-ban a TDI legalább olyan jól megy és kevesebbet is eszik a Tesco dieselből, mint a Shell VPower Nitro+ból, vagy a BP Ultimate Diesel-ből. Ez a két legnagyobb kút UK-ban, prémiumot tettem bele nagyon sokszor direkt náluk, de a tescosat vmiert jobban szereti.
[ Szerkesztve ]
-
Sly189
senior tag
Valakinek egy lehelletnyi tipje hogy van arról, hogy a maglódi MágusZoltán mennyiért végezne el egy hajtókarcsapágy cserét a kocsimon? Anyaggal, munkadíjjal, kólával együtt?
-
asha07lcc
tag
válasz asha07lcc #28808 üzenetére
kapott egy új Mahle szűrőt állt 3 napot majd önindítóval arrébb húztam helyszűke miatt.
Beindukt akkor legnagyobb csodáélkozásomra.Azóta is megy. Átvittem Érdre diag-ra(Fockter) semmit nem találtak, pedig ki-kigyullad menet közben is az izzítás lámpa megfigyelésem azalatt a turbo nem megy vagy nem teljesen megy.. Tanácsra az Auchanos gázolajat 50 literenként 1 deci 2T szintetikus kétüteművel kenem. Azóta ment így 15000 km-t nem füstöl pöccre indul és rakottan 5 liter körül eszik. Megy mint az óra, ketyeg szépen. Nem hajtom az igaz Bp dugó+ autópálya 50-50% létra a tetején megrakva így értendőek az adatok.
Ugyanígy pályán 130-al a múlt héten 2 nap alatt 800 km az 6 l volt szerintem ez is rendben. Maga az autó idétlen és nem szeretem a rövid ülőlapokat a torx csavarokat a billegését stb de el kell ismerni megy. -
tresh
veterán
Sok mindentől függ a hátsó kerekes gépekkel szembe hasonló tulajdonsagokkal véleményem szerint az első kérek alul marad.Az más kérdés hogy vezetni is tudni kell engem anno egy e36 viccelt meg.persze a hátsó kereknek is meg van a maga hátránya de nekem is 3 lehetséges autó volt mind más vezetési élménnyel és technikával az egyik egy kombi e46 sor6 benya, 1.9tdi a4, és a 2.0t laguna..90% hogy a következő egy bmw lesz és asszony kap egy cliot vagy valami hasonló megbízható kis franciát..Aztán a vége ugy is az lesz hogy francia autóm lesz újra az audit is kivancsisagbol vettem.A motort ismertem hogy megbízható és javítható de a többi új és azért nem vagom a seggem a földhöz az audival kapcsolatosan.
-
rob210
Topikgazda
Egyszer kell üzemanyag szűrőt pluszban cserélni úgy ezer ezerötszáz kilométer után addigra kiold minden trutyit ami addig felgyülemlett.
Nekem a golfom, az előző meganeom és most ez is issza a jó féle keveréket semmi bajuk, azóta is rójják a kilométereket.
Kizárólag a benzincsőre kell odafigyelni, ha gumi, akkor azt érdemes 5 év elteltével cserélni.
Renault power
-
SZATA
senior tag
válasz rob210 #32106 üzenetére
Tudom, hogy amit a tc ír sem szentírás, meg erős a lobbi, de ... hogy igazodjon ki az ember!? Mindenki, mindkét fél csak a saját érdekét majmolja. Az ember meg félti az autóját.
Olvasgatom, hogy a szoktató időszakban gyakran kell üza. szűrőt cserélni, ez meg nekem a tankban van, többi cuccal együtt. Csábít a kíváncsiság, de azt hiszem nem fogok mixelni, nem akarok magamnak felesleges gondot. Esetleg megvárom míg bejön az E10. Vagy már a Lukoilnál most is azt adnak, 95 v. 98-ként?
-
#42667776
törölt tag
Lehet kipróbálom én is a 16 szelepesbe az E85-öt 40%-ban megnézem mit produkál alacsonyabb fordulatszámon, mivel az enyém is elég pörgős.
-
SZATA
senior tag
válasz #42667776 #32098 üzenetére
Lehet, hogy az LPG-vel kevertem. Én is gondolkoztam rajta hogy tankolok valamilyen arányban E85-öt, de nem tudtam egyértelműen megbizonyosodni, hogy nem tesz kárt az autóban.
Rob, ettől nem félsz? Jön a benzin, amitől elromolhat az autó
-
#42667776
törölt tag
válasz g.gergo #32100 üzenetére
Jelenleg nekem ez van rajta nem rossz, de én átlagosnak mondanám, amit sikerült kipróbálnom egy sárvédőn a coll915 ezt mindenki dicséri és nekem is tetszett az eredmény, de ezt tudtommal csak rendelni lehet kintről, viszont ami ennek az itthoni megfelelője elvileg a Full Moon, ha minden jól megy jövőhéten lesz már nekem is és próba után megtudom írni az eredményt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Jófogás tapasztalatok
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Milyen asztali médialejátszót?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- EAFC 25
- Kiszivárgott reklámanyagok a Samsung Galaxy S25-ről
- BestBuy topik
- További aktív témák...