- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Garmin Venu X1 - vékony, virtuóz, váltságíjas
- iPhone topik
- Yettel topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Gyorsabb és drágább - kezünkben a Samsung Galaxy S23
- Három Redmi 15 érkezett a lengyel piacra
- Mindenki Z Fold7-et akar
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
imyourfriend
őstag
válasz
dellfanboy #96168 üzenetére
8200 201 099-et ír a szelepen, ez lesz az.
-
imyourfriend
őstag
Sziasztok,
Egyszer már volt ilyen problémám az autóval, 2006 mk2 1.5 dci grandtour kezd elveszni a turbónyomás akkor kicseréltem a turbo pressure solenoid valve-t egy használt bontottra. Megtudná esetleg nekem valaki mondani, hogy mi ennek az alkatrésznek a pontos cikkszáma? Szeretnék venni belőle egy újat. Köszönöm.
-
imyourfriend
őstag
válasz
forceberg #86661 üzenetére
Lehetne akkor még jobb is a fogyasztásom, ha a legjobb hatásfokon üzemelne a motor. Nem is ez a lényeges, teljesen elégedett vagyok vele, azért nem dőlne össze a világ amennyiben jobb lenne. Mikor még 200 forint volt a benzin literje, az ember szemethunyt a fogyasztás felett mondván ok eszik amit eszik ki lesz fizetve nem egy egetrengető dolog. Az inkább a barátságtalan, hogy hozzátesznek a fogyasztáshoz csakhogy a gyártó megfeleljen bizonyos előírásoknak ezenfelül felnyomták az üzemanyag árát is. Úgy jön le a fogyasztó kell megfizesse ezen környezetvédelmi dolgok betartatásának árát, gondolok itt a DPF-re ami már jópár éve velünk van, biztosan egy jó dolog, de egy fojtás is egyben. Attól nem is beszélve rengetegen használunk még kétütemű gépeket odahaza no azok adnak a környezetnek rendesen.
Ár/érték arányban jobbnak ítélem a Meganet amit hajtottam mint az Octaviat, bár nem tudom milyen használtpiaci árat képviselhet 2006 grandtour 330k-val, 180-nál volt motorcsere gyanítom nem éri el az 1 milliós értéket azon pozitívum ellenére sem, hogy nem rohad, lengéscsillapítás fék szinte új rajt. Van benne rádió légkondi batár nagy csomagtartó, ami az igényeimet le is fedi egyedül a tempomat ami hiányzott (emellett tetszik a navi is az Octaviaban de nem létfontosságú), a Megane azért nem megy a háztól.
Fogyasztás oldalról, jó érzés lenne amennyiben nem áldoznának be bizonyos dolgokat, inkább alakíttassák át a vénebb szekereket melyek közül van extrémen környezetszennyező. Emellett bizonyára nem csak én, más is korlátozná a fogyasztási dolgokat egy adott számhoz, pl. vegyes fogyasztás ne mehessen 8 liter fölé (hasraütés szerűen), a gyártó oldja meg! +1-2 litert elpazarolnak bizonyos helyzetekben, mondani se kell 1 millió autónál ez már nem kis tétel és senkinek sem tűnik fel, mert megszokta hogy annyi amennyi.
S amennyiben itthon korrekcióval tudnak javítani rajta, akkor bizonyára a gyártó is tud róla mely nem egy kellemes dolog.
-
imyourfriend
őstag
válasz
rob210 #86596 üzenetére
Majd 330ezerig elhajtottam a 2006-os 1.5 dci Meganet, bár eladni nem fogom újabb autó vétele előtt úgy voltam vele jó lenne megtartani a fogyasztást 6 liter alatt, a mostani 4.5 már túl jónak tűnt.. erre az O3 1.6 cr motorjával 4 literből megjártam Spielberget oda-vissza ~400km 110-es tempóval pályán. Mondanom sem kell alig vártam, hogy megtankoljam mert úgy voltam vele tuti átvág az óra, kevesebbet mutat! Tankolás alapján 4.1-re jött ki. Valahogy nem értem, manapság hova tervezik/gyártják a 7-8 liter/100 feletti fogyasztású szekereket, nyilván nem kell 4 literes átlag, de 5-5.5-ből álljon meg azért.
-
imyourfriend
őstag
Sziasztok!
Gondolom másnak is volt hasonló problémája, így leírom miként oldódott meg. Hosszabb idő volt mire legyengült a motor, elszállt a turbónyomás, már a végén úgy működött az 1.5 dci megane mintha egy benzines lenne, olyan volt mint egy kamion. Írta is Check Injection, autót leállít 15 perc múlva beindít eltűnt a hibakód. Probléma megmaradt, szervíz módba került az autó ezáltal, mondani se kell 290k van benne pont a legjobbkor. EGR-t kicseréltük kezdésnek mert nem nézett ki jól, el is törött kiszerelés közben, autó picit javult de a turbó nem igazán, nem is érződött üresben sem. Turbó ment ugyan gépre téve valamivel 1 Bar feletti nyomáson, változó geometriás így megnéztem a vezérlőjét, az meg indukciós tekerccsel működő szelep (igazán nem értem miféle, rákötve autó akkumulátorra direktbe nem működött). Szerelő javasolta kössük össze a turbó 2 csövét direktbe, no ekkor visszatért valamiféle turbónyomás .. aztán turbó vezérlőt szereztem bontóból ezzel tért vissza az eredeti állapotához az autó. Pont fogyasztásilag elértem a 10000km-t így átugrott a mutató, mielőtt a baj elkezdődött 4.5l/100 volt, utána 4.9l/100 de nem ezen az értéken vettem észre egyszerűen nem úgy közlekedett az autó ahogy, most már alacsony fordulattól húz eléri a 2100-2200-at és megint jön az az érzés mint mikor kilő egy 110LE-s autó.
-
imyourfriend
őstag
Sziasztok!
Egy elektronikai problémám van Renault Megane 2006 1.5 dci-vel, mikor rákötöm az utánfutót valamitől hibát észlel az elektronika és a klímavezérlő letiltódik, avagy nincs klíma az autóban.. el kell vigyem szerelőhöz minden év elején, mikor klímát szeretnék használni ő megoldja egy eszközzel pár perc alatt és újra működik. Kérdésem az lenne megoldható, hogy telefonnal vagy bármilyen rendelhető olcsóbb eszközzel rácsatlakozzak az autó vezérlésére és helyrehozzam év elején a klímát? Szerintem valami el lett kötve az utánfutó elektronikában, az lesz a következő amit megnézek, köszönöm!
-
-
imyourfriend
őstag
válasz
petyametyo #34582 üzenetére
Nekünk volt a mostani megane előtt egy R19 1.4 benzines darab, az a hátsó kerék előtti küszöbnél kezdett el rohadni, ugyanilyen csapott hátulja volt annak is. Valamint rokonék r19 kombi kivitelű gépe is ugyanott kezdett el rohadni, de ha időben észreveszed/megcsináltatod akkor semmi gond vele, de mégiscsak költeni kell rá és jobb észrevenni az ilyent ahogy a kolléga is írja.
[link] Vannak itt azért elég szép példányok, bár véleményem szerint a kenyere javát megette már ez a darab is, mint az R19-esek java sajnos.
-
imyourfriend
őstag
válasz
kk831228 #34513 üzenetére
Köszönöm, nem szoktam méregetni amúgy sem ilyesmit. Tankolok holnap reggel a Shell-nél mégegyszer aztán meglátom mit mutat, Rátót-Győr-Rátót útvonalon.
Persze gondolhatnám, hogy érzésre semmit sem fogok észrevenni abból hogy első körön drágább de nem biztos hogy jobb üzemanyagot tankolok, a stopper megmutatná, ahogy mondod.
-
imyourfriend
őstag
Múltkor tankoltunk a Shell prémium dízeljéből (nem jut eszembe a neve) és mintha jobban menne tőle a gép, igaz 20 Ft-al drágább, de ha már ennyi az üzemanyag akkor egy tank ~50 liter 1000 ft-on ne múljon kipróbáltam. Arra lettem figyelmes, hogy fürgébb lett a gép és hamarabb reagál a gázadásokra valamint 120-130km/h környékén is jobban húz, mint előtte. Tankolok mégegyszer ilyent, remélem nem múlik el az élmény. Vagy csupán illúzió lehet ez? Véletlen a futók topicjába írtam bele, mert elkeveredtem.
-
imyourfriend
őstag
válasz
FerNandor #34254 üzenetére
Szerintem keríts egy 1,5 dci 106 lovas darabot (ilyen van itthon is) de jól nézzétek át, vagy jól nézze át a szerelő és ha minden rendben van rajta akkor lehet hajtani.
Jóféle gépek ezek, ha vigyázva van rájuk akkor sokáig elmennek. Bár a miénknek vannak gyerekbetegségei, pl izzó elszáll, szénkefét kellett cserélni benne. Mindenesetre én megkedveltem ezen darabot bár volt még vele 1-2 egyéb baj is. De mióta rá lett költve meg vigyázva van rá valamelyest azóta meghálálja.
(#34279) tresh:
-
imyourfriend
őstag
Hazafelé jövet leszakadt a Megane hátsó légterelője ami a rádió adóvevője mögött van és a csomagtartó tetején, mennyibe kerül ennek pótlása? A világítás elveszett, de a kábel csatlakozója épen maradt ahogy néztem. Állíólag típushiba.
-
imyourfriend
őstag
válasz
kisninja #33631 üzenetére
Ingadozott össze vissza, felment majdhogynem a veszélyes zónáig is egyszer. Onnan jöttünk rá, hogy abból a 4 liter neonzöldes folyadékból amit bele kell tölteni megevett vagy 2,5 litert már de kb ekkor ingadozott ilyen veszélyesen a mutató, előtte még nem. Még szerencse hogy nem nyáron 40 fokban volt, akkor lehet hogy besült volna már a motor kb. Szerintem úgy vehető észre, hogy elkezdesz fűteni akkor ingadozik, vagy ha melegen nyomsz neki egy jókora gázfröccsöt és felugrik normál hőfok fölé a mutató majd elveszed a gázt és nem jön le onnan. Viszont nézd meg amit a kollégák javasolnak, aztán hogy eszi e a folyadékot később is mert ez nem normális ahogy működik.
-
imyourfriend
őstag
válasz
kisninja #33627 üzenetére
Nem vagyok rosszakaró, de gondolnék én is a hengerfejességre. Vadiúj motort bejárattuk, már volt benne 8ezer km egyszer csak jövök hazafele vele aztán elkezd ugrálni a vízhőfök mérője.. mondom ez nem lehet igaz, 50-el nyomom neki, kinyomtam a kuplungot elkezdett felfelé mászni.. aztán 50 körül haladtam, és ugrált fel alá a vízhőfok (azóta kb km-enként ránézek) de rendben van és sajnos hengerfejes volt.
De reméljük a legjobbakat.
-
imyourfriend
őstag
Ma előttem ment egy Passat, egyenesbe 60-al semmi tábla.. aztán megelőztem amint nem jött autó (előtte nem volt fél km-ig semmi sem) majd villogtatott meg minden az idiot
nem tudtam mire vélni, lehet hogy megcsípte a fülét az 1.5 dci-ben az a száznéhány paripa mert nem tudta tartani a tempót egy idő után.
-
imyourfriend
őstag
1.5 dci-t hajtunk itthon, az lenne a kérdés hogy városon belül hogy érdemes váltani? 1600-1800 körül már váltok fel egyet, főleg 2 és 3 között de 4-nél már 1600 alatt síkon. Árt ez a motornak, illetve merre érdemes eltolni a fordulatszám skálát hogy a jó fogyasztás megmaradjon?
-
imyourfriend
őstag
válasz
Babcola #32593 üzenetére
Van benne pár paripa az biztos. Nekem a legerősebb gép amivel mentem egy subaru foraster volt a maga 140 akárhány lóerejével de már az is elég rendesen húz. Mondjuk személy szerint annyira nem szeretem kínozni a technikát, ilyen állórajt meg ilyesmit hanyagolok. De ettől független egy élmény volt már azzal a 140 akárhány paripával is közlekedni. De remélem idővel lehetek utas egy ilyen Clioban mégha a vezetést egyelőre hanyagolnám is.
-
imyourfriend
őstag
A hátsókerekesek mondandójára írtam.
Egyik télen megviccelt a hátsókerekes autó, Nissan Navara volt az. Bekanyarodtam egy kereszteződésben jeges úton majd túl korán adtam neki gázt meg már próbált is kitörni a hátulja, szerencsére tudtam korrigálni kormánnyal és haladtam tovább.
-
imyourfriend
őstag
Bár csak hazánkban is ilyen lenne a helyzet, örömmel járna oda tankolni az ember. Lukoilba itthon nem nagyon mert az 1.5 dci nem kedveli gondolom a gázolaj szűrő miatt. Tudom ilyent nem csinálnak, de egy valós tesztet azért megnéznék az üzemanyag minőségekkel kapcsolatban (mármint hogy itthon és kint mennyivel másabbak). De tudom ilyen teszt nem létezik.
-
imyourfriend
őstag
Hajtókarcsapágy egy hulladék a grandtour 2006 110LE-s darabban, már a miénkben is tönkrement egyszer. Sőt mint régebben írtam ~127ezer km környékén elszállt a motor is, bár ezt inkább baumgartner bácsinak tudhatjuk be szerintem, meg a csodás autójának amit eladott nekünk.
-
imyourfriend
őstag
válasz
rob210 #31663 üzenetére
Nálunk mondjuk ez a kopogás jelenség javarészt kanyarokban jött elő. 2-3 hetet mentünk így vele kb, de a végére megszoktam már. Ettől független a szerelő mondta hogy nem ajánlatos így menni vele, aztán kiderült hogy a kormányösszekötőnél is volt némi gond így egy füst alatt megoldották mindkét hibát.
-
imyourfriend
őstag
válasz
rob210 #31250 üzenetére
Sajnos valakinek csak ennyire futja. Múltkorában kórházba kellett bemennem ismerősöm papírjaiért. Letettem az ernyőmet odakint (2000 forintos szivárvány színű ernyő) majd 2 perc múlva jöttem ki és eltűnt. Futok ki a kórház elé, látom felszállt a buszra a nő aki elvitte de már nem sikerült leintenem a buszt. Egye fene, vettem egy másikat aztán tovább ballagtam.. Nem az a 2ezer forint, hanem az hogy minek viszi el vagy minek teszi tönkre és fut el gyáva módra.. akkor legalább kérte volna el ha nem futja esernyőre, lehet oda is adtam volna neki.
-
imyourfriend
őstag
170ezer km-nél kellett cserélni kormányösszekötőt meg csuklókat az első tengelynél, nameg csapágyas lett a bal első kerék. Ilyen km számnál ez normális?
Én kevesellem a 170ezret ahhoz, hogy ilyen hibák előjönnek.
-
imyourfriend
őstag
Szerintem is sok picit, de mindig sietünk vele és mióta motort cseréltek benne azóta eszik 6 liter körül. Előtte 5.6-5.9 volt. Néztem én is, 110-nél 4.2/100 130 körül meg 5.7/100, 170-nél 7.4/100. Na jó azért max 140 amivel járok de az ingadozó sebesség miatt eszik ennyit. Hozzátenném agresszívan vezetek.
-
imyourfriend
őstag
-
imyourfriend
őstag
Ma voltam kondiba éshát hazafele vastagabb talpú cipő termett a lábamon. 170-et megkínáltam a gépnek, vitte is szépen.
-
imyourfriend
őstag
Mikor még megvolt otthon a Subaru Foraster akkor én is bohóckodtam így. 4-ben 150 környékét mente és elég fürge volt még 170 körül is.
De ezt egy 1.5 dci-től nem várhatom el, viszont amilyen tempót elvárok azt bőven megadja akár az érdi emelkedőn is.
Sokszor tényleg azt látni hogy az emberek nem gondolkodnak csak a gázpedál van és váltani egyáltalán nem, majd felgyorsul az a szar egyszer.
-
imyourfriend
őstag
érdi emelkedő az m7-esen, na az a kedvencem. Mikor arrafelé járok, és látom hogy sok erőtől duzzadó autó sofőrje nem tartalékol erőt és csak szenved én meg az 1.5 dci-vel 150-el elhúzok mellette emelkedőn felfelé 5 személlyel.
Aztán némelyik visszakapcsol, látni is a fekete kormot a kipufogónál de mire felgyorsulna már rég otthagytam.
Nem versenyzem csak szeretek tempósan haladni felfelé is.
-
imyourfriend
őstag
Nem véletlen tankolunk mi is odakint, ha úgy van Szlovéniában ha úgy van Ausztriában. Az ár nem számít annyira, csak az hogy normális üzemanyag legyen az autóba és a munkaeszközökbe. Már felháborító volt hogy itthon tankolva mindig újra kell állítani az alapjárattól kezdve mindenfélét akár egy damilos fűkaszán, nem beszélve a motorfűrészről.
-
imyourfriend
őstag
-
imyourfriend
őstag
Jóféle pedig az 1.5 dci. Még a régi téligumik vannak rajta, amik utolsó szezonosak.. de mintha észre sem lehetett volna venni ezt. Húzott és a 120-130-as tempót könnyedén vitte a veszprémi dombságokban is, aztán az eső és a nyomvájus út sem szegte kedvét a gépnek. Pedig páran nem kedvelik itt a 106LE-s dci-ket.
Szerintem itt is valami 1.8-as vagy 2.0-s dci lesz a következő, bár miután rendbehozták a gépet panasz nem lehet rá.
-
imyourfriend
őstag
Gondoltam hogy valami hasonló lesz, de nem értem mit keres a fékbetéteknél amikor főfékhenger és fékfolyadékról volt szó nemrég. Ezért ajánlott ott lenni és nézni hogy a "Professzor" mit szerel a gépen. Bár örülj neki ha olcsón megúszod, elvégre nem szakszervizbe vitted.
-
imyourfriend
őstag
Van otthon régebbi fajta is, és hát őszintén szólván nem tetszik ez a kártyás cucc.. A méretével még nem lenne gond, de minek egy ekkora terjedelmű kártya amikor kisebb helyen is elfér az egész. A biztonságot ne hozzuk fel, mert nem hiszem hogy egy kártyával indítható autó nagyobb biztonságban lenne egy slusszkulcsosnál.
-
imyourfriend
őstag
válasz
peugeotmate #29080 üzenetére
Renault márkaszervizbe szerintem inkább ne vidd, legalábbis ne a baumgartnerhez..
(#29079) Savanya: Legjobb ha az ember kerüli a márkaszervizet, és valami régebbi ismerőséhez viszi. Vagy a már sok embertől hallott jól dolgozó szerelőhöz.
A mi gépünket otthon a garázs előtt szervizeljük ha pici hiba van, ha picit nagyobb a gond akkor apu begurul egy elektroműszerészhez ahol van autószerelő ismerős is és a probléma hamar+márkaszervizhez képest olcsón megoldódik.
-
imyourfriend
őstag
Mi is jártunk már így, hogy beharangozták milyen jó szerviz így meg úgy profik.. aztán nem tudtak mit kezdeni azzal hogy 1.5 dci-ben elszállt a főtengely (106 lovas), majd kiakartak számlázni 70ezer forintot a motor és váltó kiszedéséért.
[link] Hogy bemutassam a profi szervizt.
-
imyourfriend
őstag
Valamiért nem úgy tűnik hogy jó emberhez vitted a gépet, de reméljük műszakira megcsinálja tisztességgel.
És kicseréli a fékolajat is.
Hétvégén meghajtottam picit a Megane-t, egész kellemes érzés volt beleülni így ~1 hónap után. Átérezni hogy legalább a váltó jó benne, ha már a motor nem az igazi.
-
imyourfriend
őstag
válasz
Füge007 #28974 üzenetére
Költeni kell rá, természetes.
Én amúgy jól megvagyok a vasút adta lehetőségekkel, ha közelebbi célpontra kell menni akkor kerékpározom úgyis. Autót ritkán használok, korábban leírtam már hogy túl veszélyesnek találom.. ma is kerekezem hazafelé erre két Osztrák rendszámú autó úgy előzött egy sort, ha ott jött volna szembe velük egy nyerges tele kaviccsal akkor a mentőhelikopter személyzete se menti meg őket kb. (és ha én jövök szembe?)
szóval csak nagyritkán veszem magamon a bátorságot hogy a Schumacherek közé kimerészkedjek 4kerekű járművel. Ennek ellenére szeretem az autókat szó se róla, amúgy én fényképezem ami hasonlóan költséges hobbi.
-
imyourfriend
őstag
válasz
AMD Power #28880 üzenetére
Az a helyzet hogy mar kezdik beszennyezni az orszag nyugati felet is. (Szentgotthard mellett elek, es Szombathely is elegge nyugat.) Es mar itt is elofirdul kellemetlen ember. Na de mivel en is szoktam kellemetlen lenni ezert nem mutogatok masokra.
Mas: miota bringazom tobb kmt ulok az orsazgutin mint az autoban. Elmult ket ev 10k km bringan, szoval tessek csak katalizatorral es minden egyebbel felszerelni azt a kib*szott autot az egeszsegesebb emberek erdekeben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Jól áll az ARM-os Windows helyzete, de a játékoknál nem jön az áttörés
- Formula-1
- Kuponkunyeráló
- Nintendo Switch 2
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen TV-t vegyek?
- Hamarosan megjön az ASUS házak új zászlóshajója
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- AMD Navi Radeon™ RX 9xxx sorozat
- További aktív témák...
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U7310 - i5-10GEN I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Telefon felvásárlás!! iPhone 11/iPhone 11 Pro/iPhone 11 Pro Max
- Asus TUF Gaming F16 (2024) FX607JV Grey - 16" - és Lenovo Legion Slim 5 RYZEN 7 8845HS
- Samsung Galaxy A55 5G / 8RAM 256GB / Gyárifüggetlen / 12 Hó Garanciával
- Új Dell 13 XPS 9315 FHD+ IPS i7-1250U 4.7Ghz 10mag 16GB RAM 512GB SSD Intel Iris XE Win11 Garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest