- Mobil flották
- Kikristályosodik a Razr 60
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- iPhone topik
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Hivatalosan is bemutatta a Google a Pixel 6a-t
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Mindenki Z Fold7-et akar
Hirdetés
Talpon vagyunk, köszönjük a sok biztatást! Ha segíteni szeretnél, boldogan ajánljuk Előfizetéseinket!
-
Mobilarena
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
rob210 #84501 üzenetére
Remélem nem az lesz...no gyorsan meglestem mindent... az olajszint rendben, ~kb. 6000 km-el ezelőtt cseréltem (szeptember eleje), Elf 5W30 ment bele, amióta nálam van (5 év), olajfogyás gyakorlatilag nem volt észrevehető, a 10-12k km-kénti cseréknél. Színre a friss olajhoz hasonló, nincs nyoma, hogy zavaros lenne. Olajszint is rendben. A beöntőnyílásnál is tiszta az olaj, állaga normális.
A hűtővíz is tiszta, szintje a min.-max. közt, ahol lennie kell. A kipufogó füstjét néztem, most 2 napja kint áll a szabadban, pöcre indult, a füst se nem fehér, se nem szürke...gyakorlatilag nem látom a kipufogófüstöt hidegen. Az alapjárat 900 körüli, stabil.
Így az érzékelő, vagy érintkező hiba ami valószínűbb...persze nem vagyok szaki, de a logika ezt mondatja... -
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
rob210 #84496 üzenetére
Ejjj...ez a rosszabb eset most rosszul esett :-) De tényleg optimista vagyok, úgyhogy tuti jeladó.
Szakadó esőben csinálta, egyszer 10 perc menet után egy körforgalomban, gázelvételkor, másszor meg 1-1,5 óra autópályázás közben, tehát bőven üzemmelegen. (jut eszembe, miután ingadozott egyett a hőfok, az utastérbe érezhetően melegebb levegőt tolt be, aztán ahogy a kijelzőn rendeződtek a dolgok, úgy visszaállt a befúvott levegő hőmérséklete is.) -
Sgt. Chris
aktív tag
Üdv Guruk!
Adott egy benzines Scenic2 1.6 ... Olyan problémám van:
1. téli, reggeli indítást követően, amíg be nem melegszik ~5-10 perc, kuplung benyomásakor, felengedéskor hangos sípoló-fütyülő hangot ad, a váltás időpontjában kb. 1mp-re. Nyáron nem jelentkezik, csak hidegben. A váltás rendben megy, pontosan, a kuplung is normálisan viselkedik, így inkább csak zavar, mintsem a megbízhatóságot veszélyeztetné. De mi lehet...
2. pár alkalommal vettem észre, hogy a vízhőfok kijelzés ingadozik a műszerfalon. Van, hogy a normál 4-5 rovátkáról leesik 1-2 rovátkára, majd egy kis idő múlva visszaugrik a normálra. Eddig nem volt probléma, de most egy pár nappal ezelőtt, menet közben, megcsinálta ezt, ezzel párhuzamosan a kocsi erőtlenné vált, bedadogott a motor, majdnem leállt...pár kövérebb gázpedál nyomásra visszatért az erő, és visszaugrott a hőfokjelzés is a normálra. A kettő közt tuti összefüggés van, de a hőfok nem felfelé indul, hanem lefelé!!! Vízhőfok jeladóra tippelek, de ez okozhatja a teljesítményvesztést és a dadogást?
A 2. idegesít inkább, az első már több éve megvan és gondot nem okozott.
-
Sgt. Chris
aktív tag
Üdv!
Kérhetek ötletet vagy véleményt az alábbiakban? Ősszel egy tapsifülest szedtem össze a Scenic-emmel, aminek következménye a hűtők cseréje és némi plasztikázás lett a kocsi lökhárítóján.
Ezt követően nemsokára csörgő-zörgő hangot hallottam, ami miatt újra emelőre került a gép, ahol megállapításra került, hogy a nyulambulam a kocsi alatti pattogása közben jó sok mindent összevert, konkrétan a csörgés a kipufogóhoz görbült hővédő lemeztől jött. Ezt megoldottuk, de a szerelőm szerint a katalizátor is kapott a jóból, a kerámia betét is törhetett, így javasolta a cserét. Namost ez egy 2004-es benzines 1,6 16V Grand, nyilván újban nem gondolkodok...használtat hogyan lehet szerezni? Érdemes? Tapasztalatok? Esetleg javasolt márka kipufogórendszerből? -
Sgt. Chris
aktív tag
Üdv! Grand Scenic 2 1.6 16v-be (K4M761) milyen típusú gyújtógyertya javasolt? Gondoltam, most az olajcsere alkalmával azokat is beújítanám. Bár bajom nincs vele, de nem tudom milyen régiek... nálam 2,5 éve van a kocsi...
-
Sgt. Chris
aktív tag
Adott egy Grand Scenic 2 (2004/11. havi 1.6 16V), a csomagtérzár megadta magát... A motor pörög, nyitni csak a manuális vésznyitóval lehet...
Valami gyors megoldást, esetleg olcsó beszerzési forrást tudtok javasolni?
(Jövő szombaton költözök, marhára jól jönne, ha tudnák pakolni a kocsiba...)
-
Sgt. Chris
aktív tag
Üdv!
SOS kérdés! Kicsit kikancsintva a topcból... Egy ismerősöm elboltolt tőlem, egy fölös téli 205/60-as gumiszettet, egy Opel Astra H-ra rakta fel, aminek elvileg 205/55 a hivatalos mérete R16-ban. Okozhat ez komolyabb gubancot?
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
BLUE TORNADO #51804 üzenetére
Jááááj....körültekintésből bevéstem magamnak a jelest :-) Valamiért szentül hittem, hogy neked is Scenic 2-d van :-D
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
BLUE TORNADO #51801 üzenetére
Az elektromos kézifék kar felett van két függőleges kerék, az egyik a fényszóró magasság-állítására, a másik a kijelző fényerő beállítására. :-) Életemben nem gondoltam volna, hogy ott keressem....jó, hogy nem a csomagtérbe tették :-P
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
BLUE TORNADO #51792 üzenetére
Tudom, hogy alap a kérdés, nem rosszindulatból, de a fényerő tekerő-csavaró-kerék nem állítódott el?
Én pl. megvettem a kocsit, használtam, minden okés volt, aztán egyszer csak úgy kaptam kölcsönből vissza a kocsit, hogy halvány a kijelző...leperegett az életem, hogy mennyibe fog ez kerülni.. meg, hogy soha nem fogom többet kölcsönadni...
Kipróbáltam sok mindent, aztán itt írták, hogy lehet állítani a fényerőt egy kis kerékkel... Ugye az okos haver amíg a kézifék kart tapogatta, jól letekerte a fényerőt véletlen mozdulattal... Vissza már nem tudta, mivel kéne állítani...igaz én se, de én legalább addig nem babráltam vele -
-
Sgt. Chris
aktív tag
Üdv!
Sikerült szereznem donor alkatrészt, színazonost
Adja magát a kérdés, hogy a négy csavar kiszerelése után simán tudom cserélni a határolót a vezetőoldalon, vagy kell még másra is figyelnem? Addig kell tartani valakinak az ajtót? Alá kell polcolnom, vagy van még valami amit elő kell készíteni, nehogy meglepetés érjen?
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
rob210 #51562 üzenetére
Én épp most jöttem klímatisztításról és felülvizsgálatról.... :-) Azt mondták, hogy 7-8fok helyett csak 11-13 fokot tol a klíma,ami a kevesebb gáz miatt lehet...
Esetleg feltöltetem-e? Mondom aztán mennyi az annyi...? 15-20.000 közt mondott a srác (márkaszervíz)... Na jó, akkor mondom majd, ha 15 fok fölé megy, jól megtöltetem, vagy máshol (ezt mondjuk csak magamban mondtam...)
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
speedydb23 #48335 üzenetére
Köszi az infókat! Majd ajánlatkéréskor gondolok rá. Apropó, eladó hátsó ablaktörlő kar, lapáttal nem bontódik valakinél? :-)
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
speedydb23 #48330 üzenetére
Már hogy egy kuplungszett cserére célzol? Egyébként ez a verzió bennem is felmerült...mert azért ez még a gyári ami benne nyekereg, előbb vagy utóbb a tárcsa vagy a kinyomólap is föladja a harcot.
Egy Valeo szett a Bárdiban ~60k...gondolom itt már a munkadíj se 20k...inkább duplája, jól hiszem?
-
Sgt. Chris
aktív tag
Sziasztok!
És így utólag is kellemes Ünnepeket a fórumtársaknak!
Most, hogy jó ideje hideg van, érdekes hangokat hallat a kocsim (Grand Scenic 1.6 16V benzin, 2004.) Pöccre indul, azonban váltáskor, azzal egyidőben "füttyent" egyet...ha lefelé, ha felfelé váltok, mindegy. A váltás folyamata hibátlan amúgy, de ez a füttyögés nem hagy békén..., ha megyek egy 10-15 percet, gondolom bemelegszik és már nem is hallani. Ahogy olvasgattam a neten, kinyomócsapágy hibára utal...
162k km van a gépben. Jövő márciusban műszaki lesz előtte pár dolgot meg kell rajta csináltatnom (első féktárcsák cseréje, ablakmosó morog, de nem nyomja a cuccot, hátsó ablaktörlő kar eltört...meg van egy köfelverődés a szélvédőn az anyósülés előtt...)
Valaki tudna tippet adni, hogy ha kinyomó a bibis, annak mennyi a reális költsége? Anyag és munkadíj?
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
diablo1984 #46915 üzenetére
Nem tudom rászerelni a lapátra az adaptert...így nem látom át, hogyan kellene kinéznie, hogyan álljon, amikor rá akarom szerelni az ablaktörlő karra... De mondom, tuti én vagyok analfabéta, eltörni viszont nem akarom.
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
diablo1984 #46913 üzenetére
Az adapterek közül az egyiket jelzi így a manual...
-
Sgt. Chris
aktív tag
Üdv Urak!
Azt eddig is tudtam, hogy nem vagyok egy gépészmérnök, de segítsetek már légyszi. Vettem a sima Bosoko lapátot, de nem megy fel a Grand Scenicre. Kicseréltem multisra, de amilyen antitálentum vagyok ezzel se jutok zöldágra...
Rossz a minősége, de a mélygarázsban kevés a fény... Ez lenne a tartó pöcök.
[link] . itt pedig a multi adapterek, sztem a F219-es kell az enyémhez...de istenért nem tudom összehozni a kart, a lapátot és az adaptert.
-
Sgt. Chris
aktív tag
Üdv!
A BOSOKO lapátból Grand Scenic 2-re (2004/12.) a multi, vagy a sima felfogatású vásárlása javallott vajon?? Valakinek tapasztalata ezzel?
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
gabx76 #46052 üzenetére
Akkor fogadd együttérzésem...a szívem szakad meg, hogy az első saját autómra vásárolt zsír új gumiktól ilyen körülmények közt kell megválnom...pedig azt hittem, hogy sok tízezer kilométerig fogom koptatni...de sajna az M2 szűkös lett a 3 gyerekülés miatt....jöhetett a Grand.
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
Sgt. Chris #46047 üzenetére
:-) Egyúttal érdeklődnék, hogy van-e ajánlott téligumi márka/típus egy Grand Scenic-re R16 méretben? A keret valahol max. 22k/db árig áll meg. A nyári méret 205/60 R16, de gondolom téli gumiból a 205/55 R16 is elég acélfelnin...
-
Sgt. Chris
aktív tag
A Grand Scenic II fed.comp. kijelzőjének a fényerejét hogyan tudom állítani??? Alaphelyzetben tökéletes, de világítást kapcsolva elhalványul...ez tudom, hogy normális, de most nappal, bekapcsolt tompított mellett gyakorlatilag olvashatatlanul halvány...
Pár hétig nem nálam volt a kocsi...nem tudom mit nyomtak el, vagy romlott el, de most vissza akarom kapni a megszokott fényerőt.
ui.: ha szakaszosan húz csak fel a sofőr oldali ablak, akkor még könnyen orvosolható a hiba? A Megane II-ben egyszer elszakadt a bovden, mert felcsavarta, na most nem akarok úgy járni... (~25k-ért meggyógyították...)
-
Sgt. Chris
aktív tag
Bosoko lapátokból melyiket érdemes megvenni? A sima, vagy a multis felfogadású (mint a linken) a jobb egy Grand Scenic 2-höz? A méret, ha jól nézem 550/530 mm...
Kössszi!
-
Sgt. Chris
aktív tag
Na megvolt a beavatkozás a rendetlenkedő klímakompresszor miatt...
Szóval a kompresszorház nyaka, a csapágy alatt volt elkopva/elrepedve... Érdekes, mivel a szervizesek ilyet még nem láttak...ők a csapágyra tippeltek elsőre, de a csapágy alatt volt az anyag elkopva.
Szóval, új (utángyártott) kompresszor lerült bele, ha már ott jártak, szóltak, hogy a generátor visszafutó görgő is a végét járja, cserélhetik-e azt is...egy kalap alatt. Ám legyen.
Szóval a mai nap mérlege:
plussz: működő kompresszor+új görgő
minusz: 100k jó magyar forintui..: az ajtóhatároló még jó ideig kattogni fog ebből az következik
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
speedydb23 #43973 üzenetére
Most nézem...van. De ez a kedvezmény dolog nem tiszta. Olvasok és utánajárok a dolgoknak.
-
Sgt. Chris
aktív tag
Üdv Kartársak! :-)
Valakinek nincs elfekvőben egy kiváló állapotú klímakompresszora? Az enyém a mai diagnózis szerint kilehelte a lelkét, vagyis elkopott a nyakrész, már perselyezni se érdemes... amúgy működik, de a szíjtárcsa kotyog jobbra-balra-fel-le...
Szóval a gyári ár 404.000,- (!!!!! nyilván kifizetem egy 12 éves kocsi árának a felét egy rohadt kompresszorra...), az utángyártott 99.999+17.000 a szárító szűrő, ami nélkül nincs gari az utángyártott kompira...
Pár helyen érdeklődtem bontott után van is...de kérdés, hogy az meddig bírja? Mennyi km van benne....
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
Zozzz2000 #43680 üzenetére
Az enyém is csak forgott, de nem indított, max. ha előtte pár mozdulattal megmozgattam a váltót a kulisszában. Elvittem szerelőhöz, mondta, hogy jó ötlet, be is válik ideig-óráig, de ha sokáig nem javíttatom, akkor úgy járok, hogy el se indul többet. Így kapott egy felújítást (bendix csere), azóta pöcc-röff. (Összesen 16,5k volt)
-
Sgt. Chris
aktív tag
Hali!!!
Megoldódott a probléma! A jobb tompított H7-est kicserélte egy jó ismerős...Ki kellett húzni az ablakmosó tartály gégecsövét az útból (és a tartályból is) aztán emlékezetből letekerni az izzó kupakját, majd kiszedni az izzót (itt azt mondta, van egy egy elfordítós változat, meg van valami rugós/klipszes, amit kicsit bonyolultabb kiszedni, vigyázni kell nehogy kiszakadjon a kábelezése...(persze az enyém ilyen
) De végülis a duma részével együtt 5 percbe tellett! Gondoltam leírom, hátha valakinek hasznára lesz.
A jobb oldalon az akksit ki kell venni útból és akkor már csak gumikéz és kézügyesség kijátszani a foglaltból.
-
Sgt. Chris
aktív tag
Üdv! :-) Ismét... cserélt már valaki otthon..kb. "az árok szélének" megfelelő műszaki apparátussal izzót egy Grand Scenicben??? Érdemes belevágni, vagy csak szervíz/szerelő a megfelelő megoldás erre?
A neten találtam videót, de az csak Megane 2-ről van és hát annak ehhez képest bálterem a motortere....
-
Sgt. Chris
aktív tag
Nah, ma megvolt a vezérléscsere a batáron... (szíj+görgők+vízpumpa+hosszbordás) meg a munkadíj 86k..ez fájt, de muszáj, akkor muszáj...remélem most sokáig semmi se lesz...bár a határoló még eléggé zavarja a fülemet...
-
-
Sgt. Chris
aktív tag
http://www.bareinternational.com/markaszerviz-probavasarlas?utm_source=facebook&utm_medium=cpc&utm_campaign=Renault+HUN+Aftersales&utm_content=2016-03-30+3+%2810%216040457512784%21qwaya%210%29&utm_term=renault+as+hungary ezzel találkozott már valaki? Érdemes vele foglalkozni, vagy kamu.... Bocs a linkért, csak mobilról vagyok....
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
rob210 #42685 üzenetére
Nem-nem, nem vagyok nagy műszaki tálentum, de semmi zavaró zajt nem hallok...szépen simán felpörög, az ebből fakadó egyenletes süvitő hang hallatszik csak, aztán lassan leáll a forgás. Ekkor újra próba, na akkor már el szokta kapni...
Jaja, nem is kétlem, hogy kialakul majd, de itt ez a keverés a kereskedő felé, mert úgy gondolom ez az önindító felújítás, hasonlóan az olajgombához, nem abban az 1 hétben keletkezett, amióta nálam volt...ebbe is be kéne szállniuk a gari értelmében...vagy túlzóak az elvárások? Gondolom ez megint olyan 20-30k-ba fog fájni...akárki is nyúl a zsebébe.
-
Sgt. Chris
aktív tag
Egy hete van nálam a Grand Scenic (1.6 16V, 2004.11 havi)-em, de egyenlőre nem vagyok nyugodt...
Most épp azzal szórakoztat, hogy van, hogy nem indul. Vagyis indul, csak elsőre a gombnyomás után felpörög az önindító, de semmi...csak a veszett tekerés. Aztán ha másodikra, amint rányomok, elindul. Eddig 3-4x történt, random módon. Az esetek többségében pöcc-röff.
Van annak jelentősége, hogy sebességbe, vagy üresbe van a váltó indításkor? Vagy, hogy nyomom-e a kuplungot?? Lehet, hogy csak szar a technikám, de a Megane sose csinált ilyent, pedig ott nem volt semmi ilyen rituálé.
A motor egyenletesen jár, nem ránt se induláskor, se leálláskor. A sebességek simán kapcsolhatóak.
Egy alkalommal írt ki hibaüzenetet, de gyorsan el is tűnt...csekély némettudásommal valami lendkerék hiba, vagy ilyesmi amire utalt.
Most mitévő legyek? Kezd elmenni a kedvem az egésztől....
-
Sgt. Chris
aktív tag
Ahogy elnézem az update list-re csak simán rá kell dugni a zöld csatlakozós kábelt (a Megane-omban így volt legalábbis), hiszen ott megvan az AUX IN csatlakozó ajzat, míg a tuner listnél a kék csatlakozó kell, ami meg a CD-tár bemenete (?), így ott kell valami fordító/átalakító, hogy kezelni tudja, ezért a bonyolultabb felépítés, meg a magasabb ár.
Vagy legalábbis a délután egy részében rácuppantam erre a témára és nekem ez jött le belőle...
Apropó...valami olcsóbb rövid kis botantennát tudtok ajánlani? (Amivel nem lesz túl nagy a jelvesztés) Mert a gyári túl hosszú és hozzáér a mélygarázs plafonján a különféle csövekhez, ami haladáskor még nem is annyira érdekes, de tolatáskor félek, hogy elkapok egyet és visszahajtja az egészet a tetőlemezzel együtt
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
diablo1984 #42560 üzenetére
Na ezek hasznos infók nekem is...
heteken belül esedékes nálam is a vezérléscsere. Az vásárlás után úgyis alap, igaz én tudom legalább az utolsó csere időpontját (2011.11.16.-ezt a renault nyilvántartás is megerősítette) vagyis a gyári 5 éves javasolt időintervallum amúgy is lejár az idén...kilométerben még bőven jól állunk, annyit nem hajtották az előző tulajai.
-
Sgt. Chris
aktív tag
Na eljutottam oda, hogy foglalkozzak a kocsi hangrendszerével
Leesett, hogy a régi Megane-omban egy Update List-es rádióm volt...frankó AUX-in kábellel...ment is rendesen a mobiltelefonos lejátszás.
Namost a Grand Scenic-ben persze a régebbi Tuner List van, amin nincs az AUX kábelhez csatlakozó.
Vajon mi az egyszerűbb? Keresek másik update list rádiót, vagy veszek egy ilyent?:
[link] (ha ez jó egyáltalán?) -
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
diablo1984 #42485 üzenetére
:-) Igen, ahogy nyitom,
két határozott acélos kattanás/pattanás hallatszik...
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
diablo1984 #42480 üzenetére
Jaja, már csak ebben bízom én is, hogy az ijedtség után kicsivel nyugodtabb időszak következik!
Apropó...egyenlőre nem égető, de van tippetek arra, hogy mit lehet kezdeni egy kattogó vezető oldali ajtóval? Valószínűleg a határoló a bibis, a WD40 holnap bemegy neki, de sejtésem szerint annál azért majd több kell a hang alapján.
Egy ilyen cseréje bontóból származó darabbal nagyon macerás? Mibe fájhat??
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
Mr.Minyi #42437 üzenetére
Na, megvolt a márkaszervíz. Olajnyomás mérés, diagnosztika...olajnyomás terhelésen 3,6, alapjáraton 1,2...ergó a pumpa okés, az olajgomba cserélve lett...problem solved
Jövő héten megszabadulok a régi olajtól és a szűrőktől, átállok a 10e Km/csere ciklusra.
(Elf Evo 900 SXR 5W40+Purflux levegő és klíma+Mann olajszűrő) -
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
rob210 #42419 üzenetére
:-) 5 ember nálam egyenlőre 2 felnőttet és 3 porontyot jelent, ami jobb esetben 2+1 felnőtt súlya, azzal el kell boldogulnia...csak már hajthatnám.
Na mindegy, a szervizes ma ránézett a garázsban, röviden beindította, (persze hibajelzés nuku, így azt csak a fotóval tudtam bemutatni...) azt mondja talán nem olajszivattyú, csak az olajgomba bolondozik...de majd holnap csinálnak egy olajnyomás mérést és utána okosabbak leszünk. Szorítsatok.
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
diablo1984 #42414 üzenetére
Hát megmondom őszintén féltem tőle, itt a fórumon se bíztattak sok jóval menetdinamika terén. Rob-nak a tapasztalatai alapján. Lehet, hogy falábú vagyok, vagy csak öreguras vezető, de egyenlőre kellemes a csalódás (a mostani hiba ellenére)... Itt most nem Rob véleményét vonom kétségbe!!!
Székesfehérvár-Pápa távolságon volt 110-120, városi szakasz, a bakonyi szerpentinek, de nem éreztem komolyabb visszalépést a sedanhoz képest. Persze, nyilván komolyabb kanyarokra rá kell hagyni a tehetetlensége és a nagyobb kasztni miatt...
Fogyasztásról még nem sokat tudok nyilatkozni, a szervízben olajcsere után nulláztatok minden számlálót úgyis, és a saját szokásokhoz majd tudok viszonyítani.
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
diablo1984 #42387 üzenetére
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
Savanya #42378 üzenetére
Semmi, a normálistól eltérő hang nem jön a motor felől, halk, sima és egyenletes volt a futása, nem volt erőtlen sem.
Eredetileg németből származik a kocsi, az ottani vezetett papírok, valamint a motorház matricái alapján az olajcsere 135.000 km-nél volt, most tart a gyári Elf olaj 20.000-nél.
Többek közt ezért is csereérett, meg amúgy is így illik (+vezérlés) -
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
diablo1984 #42372 üzenetére
Nem megfelelő az olajnyomás... (Vagy nincs is egyáltalán a leírás szerint.)
szerk: a kereskedőnek e pillanatban írtam, megírtam neki, hogy én csak a helyi szervizig fogok vele közlekedni, ahol ha megcsináltatom, annak a költségei nagy valószínűséggel őt fogja terhelni, de ha van egyéb ötlete, rövid határidővel meghallgatom.
-
Sgt. Chris
aktív tag
Üdv!
Bajság van Urak! Megtörtént a csere, Megane2 ment, Grand Scenic jött. Örömautózás hazáig 150km, no problem, szépen hangtalanul és erőlködés nélkül siklottunk...
Aztán egy kör a városban délután és jött a bammeg:
Először félpercenként egy sipolás... aztán az utolsó km-en el se aludt... Most már a garázsban pihen.
Mit tudok tenni, azon kívül, hogy emelkedett hangnemmel írok a kereskedésnek???
Lehet, hogy ez csak a kereskedésben állást követően felkeveredett olajnak köszönhető? Elviekben záros határidővel olajcsere lesz (olaj, szűrők megvannak...) De ha olajszivattyú a gond??
-
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
Sgt. Chris #42095 üzenetére
Már úgy értem, egy garnitúra (4db)
-
Sgt. Chris
aktív tag
Üdv!
Nem tudom valakit érdekel-e, de úgy néz ki inkompatibilitás (sajna Megane 2 megy, Grand Scenic jön) miatt eladóvá válik egy R15-ös Barum Polaris3 téli gumi felújított, frissen festett acélfelniken.
A gumikat 2014. őszén vettem (számla meg is van, lent a kocsiban :-) ), azóta ugye 2 szezont futott (ez nálam kb. max. 5000km-t jelent)
Érdeklődni privát üzenetben.
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
diablo1984 #41878 üzenetére
igen, láttam azokat is a HaHu-n, de a szinte állandó városi futás miatt a dízelt kizártam. Végülis csak az érdekel, hogy tényleg ekkora a különbség egy dizel 1.5 és a benzines 1.6 közt használhatóságban?
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
rob210 #41874 üzenetére
Nem is úgy vettem, hogy le akarsz beszélni.... :-) Csak tapasztalatokra vagyok kíváncsi, mert több szem, többet lát. Köszi, hogy leírtad, hasonló gondolataim, kétségeim nekem is vannak...de ugye a fránya lehetőségek...
Egyébként nekem is eszembe jutott, hogy vajon az 1.4-es verzió mit mutathat....NA azt alapból ki is zártam.
De a legtöbb ilyent az 1.5DCi motorral láttam...vagyis a dízel 1.5-el szerelve jó, de a benzines 1.6-os kevés lehet? A nyomatékosság ennyit jelent a dízel javára? Vagy "csak" magyaros megfontolás, ogy kis motor, lehetőleg az is dízel... :-)
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
rob210 #41871 üzenetére
Igen erre én is gondoltam..bár az esetek 90%-ban városi futkorászásra lenne (gyerekeket kilogisztikázni iskola, óvoda, bölcsi...aztán munkahely...majd délután vissza...) Na ezért benzinesre vadászok....
Az éves futásteljesítmény valahol 8-9000 km, na jó max. 10k-ban várható. (2-3 év távlatában mondom...)
Ha a helyzet megkívánja évi 4-5 hosszabb (200-300km-es utazás) várható, szóval ehhez mérten a 2 literes motor meg nem sok???
Van pár ilyen erősebb motoros verzió...de vagy Bp., vagy az ország túlsó, keleti felén...
-
Sgt. Chris
aktív tag
Ez lenne a kiszemelt: [link]
Vajon milyen buktatói lehetnek?? Mire lenne érdemes figyelnem az alap dolgokon túl?
Ugye most Megane II-m van 2005.-ös, (1.6 16V 113LE benzines, vagyis ugyanaz a motor (?) )
A felszereltsége akárcsak a mostaninak, de nem tudom, hogy a Grand Scenic mennyivel megbízhatóbb, vagy megbízhatatlanabb...
-
Sgt. Chris
aktív tag
Üdv Urak!
Már írtam ezzel kapcsolatban, de a tavaszi kocsicsere-project-re felkészülés során vannak kérdéseim..
Már körvonalazódik, hogy a cél egy Grand Scenic lenne, 7 személyes, kb 1,5-1,7 millióig, ahogy nézem 2005-2007 közötti évjáratok.
Az estek túlnyomó többségében 1,5-1,9-2,0 dCi-k, kisrészt 1,4-1,6 benzines változatokat találok. Részemre szimpatikusabb a benzin, abból is az 1,6, tekintettel, hogy a mostani Megane II Ph.1-emben is ez van.
Használatra 90%-10% arányban a városi kavargás a mérvadó, emiatt is a benzinest preferálom.
Ha mégis a dízel felé indulnék, ezek az 1,9-es dCi motorok mennyire állják a sarat?
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
rob210 #40445 üzenetére
Jaja, valami ilyesmire gondoltam, hogy az 1,4-1,6 motorral elég harmatosan mozogna a kasztni... :-)
De már látom nem lesz egyszerű a csere, kevés a megfelelő versenyző... 6-7 személyes, benzines, 10 év körül.... Marad a Zafira B, Scenic/Grand Scenic, Picasso/Grand Picasso, Mazda5 TX8...Honda FR-V...
Valami hasonló a sorrend is, amit felállítottam.
-
Sgt. Chris
aktív tag
Üdv Urak!
Tanácsot szeretnék kérni, kinek mi a véleménye a Scenic/Grand Scenic típusról? Vannak jellegzetes buktatói?
Az elképzeléseim egy 2008-2009-es példány, benzines motorral (lehetőleg 7 üléses változattal- tudom, hogy a +2 hátsó ülés elégggé kompromisszumos-)
Ugy néz ki, bővül a család és a sedan MII-es így már szűkös lesz... (Uristen már most facsarodik a szívem, annyira kedveltem....)
-
Sgt. Chris
aktív tag
Üdv! Tud valaki olcsó és jó minőségű 15"-os dísztárcsa fellelő helyet? Praktikusan webshopra gondolok, meg olyan dísztárcsára, ami tényleg univerzális...
-
Sgt. Chris
aktív tag
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
rob210 #38477 üzenetére
Igen, azt mondták a szervizben (Renault szakszerviz), hogy eléggé kivannak, kotyog, meg, hogy hallok-e pattogó hangot, menet közben, mert az attól van. A vezetést nem befolyásolja nagyban, ezért engedik át a műszakin, de ildomos a cseréje hamarosan...
Pattogó hangot max. körforgalmakban szoktam hallani, ahogy kanyarodok...de ott inkább a toronycsapágyra gyanakszom....ezen kívül csak ha apró barázdás felületen megyek (pl.: mélygarázs recés betonpadlója), akkor hallom ezt a fémes pattogást, na az már a stab.rúd lehet.Úgyhogy gyűjtöm az infókat, hogy mire figyeljek, mi az amit egy szétszedéssel érdemes lecserélni, nehogy két hónap múlva meg amiatt kelljen kiállni a box-ba
Upsz: Igen, Megane II 1,6 16V
-
Sgt. Chris
aktív tag
Üdv! Tapasztaltabb szakik véleményét várom (legalábbis nálamnál tapasztaltabbakét
) 1 hónapja műszakin a kocsit átnézték és azt mondták, hogy cseréltessem le a függőleges stabilizátor rudat/pálcát. (Ettől persze még megkaptam a műszakit.. ) Utána néztem, nem egy nagy tétel maga az alkatrész, de gondolom, jobb, ha párban cseréltetem, de azt nem tudom, hogy még mi az amit ezzel együtt érdemes cserélni? Ezt követi egy futómű beállítás is jobb helyeken, ugye?
-
Sgt. Chris
aktív tag
-
Sgt. Chris
aktív tag
Azt másnál is csinálja a fed.comp., hogy indításkor kiír valami blőd hőmérsékletet, pl.: -39 fok...??? Még akkor is, ha fél napot áll a kocsi a tűző napon...
Hiába kapcsolok klímát, nem veszem észre, hogy rendesen el kezdene hűteni... Néha, egy 10-15 perc alatt kb. beáll a hőfok-kijelzés, vagy egyszerűen csak eltűnik a középső kijelzőről a hőfok megjelenítése. Egyáltalán a kijelzett hőmérséklet alapján vezérli a digiklímáját a Megane? (II PhI 1,6 16V) -
Sgt. Chris
aktív tag
Ok! Ezt így nem tudtam, csak, hogy van olyan kombináció, amiért nem lelkesednek a rend őrei.
-
Sgt. Chris
aktív tag
Nagyon szuper ez is! Csibészes a fólia, valami sötétszürkét el tudnék viselni én is... A yard nem szokott érdeklődni felőle?
Eredetileg én is kombiban gondolkodtam, de mivel sürgőssé vált anno a kocsicsere, és akkor nem találtam nekem megfelelő állapotú/árú kombit. Így maradt a limuzin, de végül is egyenlőre nem bántam meg. 2 gyerkőccel még simán elférünk benne+a holmik pár napra.
-
Sgt. Chris
aktív tag
Nah megvolt a hátsó féktárcsa+betét csere a Röncin... munkadíjjal megállt 33k-ból. Ez pozitívum. Mivel a szerelő srácra bíztam a beszerzést, így végül Mintex lett a tárcsa és a betét is. Elvileg ez nem volt a javallott márkák listáján, de nem aggódok annyira. Évi 9-10 ezer futásmennyiségnél, nagypapás vezetéssel nem hinném, hogy hamar elkopna.
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
Savanya #37326 üzenetére
Lemértük végül, de csak 240-es a tárcsa, de az tuti, hogy csapággyal és ABS gyűrűvel kell... A szerelőm faterja alkatrészboltos, így nagyon remélem, hogy előbb utóbb a nekem megfelelő kerül a kocsimra :-) Így nem nekem kell izgulnom az alkatrész rendelésen. (Hála istennek, bár a pénztárcámnak nem hiányzott...)
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
Sgt. Chris #37294 üzenetére
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
Sgt. Chris #37280 üzenetére
Kapcsolódva az előzőekhez, most itt a Kovács alkatrész honlapján pl, ha a motorkód szerint kiválasztom, hogy listázza a fékbetéteket, akkor szemmel láthatóan eltérő geometriai formájúakat is listáz. [link]
Ezek egytől-egyig, csont nélkül jók az enyémhez, vagy van amire még figyelni, kell? (Teljesen noob vagyok a technikához :-) )
Ahogy olvastam az ajánlott márkák az LPR, Zimmermann, ATE?
-
Sgt. Chris
aktív tag
Üdv kartársak!
Véleményetekre lennék kíváncsi!
Ma voltam gumisnál, gondoltam visszatetetem a nyári gumikat, de jött a meglepetés, a 4 felnimből 3-at görgőztetni kellene a srácok szerint. Komolyan nem számoltam most erre kiadni 30k-t alaphangon.
Most próbálom számba venni a lehetőségeket:1. Ha megcsináltatom, akkor mennyire bízhatok ezekben felnikben hosszútávon??? Gyári 17"-os alukról beszélek...( A felnik az autóval együtt, 1 éve kerültek hozzám, előéletük nem ismert, nálam emlékezetes kátyúzás nem volt, vezetéskor gyanús ütést, rázkódást nem tapasztaltam a múlt nyáron.)
2. Eladom az egész hóbelevancot és kisebb méretre váltok, acélfelnin. Ekkor mennyi lehet az értéke a szettnek+90%-os Infinity 050-es gumikkal???
Ui.: annak fényében zavar az egész, hogy aktuálisság vált a hátsó fékek cseréje, ami szintén a kb. a fenti összegbe fog fájni...a kettő együtt már sok a költségvetésnek...)
-
Sgt. Chris
aktív tag
Üdv! Új tapasztalatra tettem szert....
Lemostam a kocsit és picit leleffent a szám széle, mikor láttam, hogy a sterimob vízsugara 20-30cm-ről nyomatva kb. fél centis foltokban leszedi a festéket az ajtón lévő díszcsíkról... Ez most lehet, hogy a gyári festékréteg elöregedése, vagy valami utólagos ráfestés lehet??? Ezt a panelt le lehet pattintani? És újrafesteni?
(Mivel nem első tulaja vagyok, így ismereteim elég szerények az autóval kapcsolatban..., nem tudom, hogy ez a része volt-e buherálva)
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
rob210 #36722 üzenetére
:-) Köszönöm a fáradozást! :-)
Igen, a leírásod alapján ilyenre gondoltam. Ez nem túl fényes felület? Másrészt nem tudom mennyire bonyolult egy ilyennel dolgozni? Mert hevenyészett ábrámon narancsszínnel jelölt felületet gondoltam fóliázni, de vannak ott bonyolultabb formák is, nem csak egyenes és sík.Félek a képességeimet meghaladja a történet...
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
rob210 #36665 üzenetére
Szia! Hát gondolkodóba ejtett a Plastidip, meg a fólia is...Igazából nem is a fóliától, vagy a festéstől félek, hanem a burkolatok kiszedésétől... Mert ki tudja mennyi patent, fül fogja, hogy a tekergőző kábelekről ne is beszéljek... Aztán egy rossz mozdulat és a pár ezer forintos melóból komolyabb bajom is lehet...
(Hát nem vagyok egy műszaki ember, na
... )Amúgy ez a szálcsiszolt fólia fényes? Mert a műszerfal tetéjére mindenképp matt "árnyalatban" gondolkodok, ne tükröződjön nekem a szélvédőn.
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
rob210 #36658 üzenetére
Vaooooo...ez klasszul néz ki!!!
Ezt látva elgondolkodtat, hogy az enyémen nem-e volt már ilyen beavatkozás régebben...mert valahogy nem tűnik életszerűnek, hogy gyárilag ilyen hártyavékony festéket tegyen fel egy ilyen helyre...A kapaszkodók nálam alumínium színűek, azok már fújtak, nem gyári természetesen.
-
Sgt. Chris
aktív tag
válasz
Doki16 #36657 üzenetére
Hát igen, lehet rövid távon az lesz.
Arra gondoltam, hogy mivel az előző tulajtól mikor vettem, már voltak ilyen hibák a középső konzolon a klíma kezelőszervei felett. Mivel az is bántja a szememet, ez meg pláne, gondolkodom a fólián, mert azzal csak meglehet csinál időtállóbbra.
Valami matt, vagy szatén fényű fekete carbon-fólia még talán jól is mutatna.
-
Sgt. Chris
aktív tag
Próbálni én se próbáltam, de így képek alapján nagyon egyben van...aztán persze puding próbája az evés. Például én csodálkozom, hogy a Megane-om kormányoszlopa max.-ra felhúzva is alacsonyabban van, mint a tesóm Grande Puntóján, így eléri combomat... mondjuk nem zavar, de azt gondoltam, hogy nagyobb helyem lesz, erre mégse. Na ez nem panasz, mert szeretem, ha elöl és fent van az ülésem is, nem a kocsi végéből fogom a kormányt :-)
-
Sgt. Chris
aktív tag
[link] Jaj, de dobbant a szívem :-)
Nagyon vagánynak tűnik.... Csak a Megane-om meg ne tudja...
Új hozzászólás Aktív témák
- HIBÁTLAN iPhone 11 64GB Black -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS2132
- MacBook Pro 14" M3 Pro 18GB RAM 512GB MAGYAR BILL 1 év garancia
- Apple iPhone 14 Pro Max / 256GB / Gyári független / 12Hó Garancia / 87% akku
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Bezámítás! Lenovo ThinkPad X13 Gen 5 üzleti notebook - Ultra 5 135U 16GB DDR5 512GB SSD Intel Win11
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest