- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- One mobilszolgáltatások
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- VoLTE/VoWiFi
- Mobil flották
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Milyen okostelefont vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
hakos1987
őstag
válasz
DigitXT #21381 üzenetére
Ismét köszönöm a részletes vákaszt!
Az, hogy mekkora az áramfelvétel, nem a motor hatarozza meg? Szóval minél nagyobb a vezérlő, annál jobban megküldené a motort?! Alapvetően azért keresgettem univerzálisat, mert nem láttam más megoldást. Egyébkén úgy nézem a roller javarészt kugoo G2 pro.Sajnos béna vagyok magamtól találni megfelelő vezérlőt, ezek után főleg, elvesztem
-
hakos1987
őstag
válasz
DigitXT #21374 üzenetére
Köszönöm a válaszod!
Ezt a vezérlőt néztem ki, 30A-s verzióban:
[link]Ez esetben ha fokozatot állítok, akkor valójában a kijelző a gázkarról kimenő feszt szabályozza másképp? Annak a jelét meg le kell párhuzamosítani a 2 "dobozra"?
Akkuról sajnos nem sokat tudok még, azt nem szedtem szét, igazából a mostani állapotot annyival szeretném kiegészíteni, hogy legyen kijelző, sebesség, fokozat állítás...
-
zoltanz
nagyúr
-
pescara
aktív tag
válasz
DigitXT #21344 üzenetére
Ha mar kerekeztek
A csapagyakat mennyi idonkent kell( illik) zsirozni, vagy valamivel (wd40) fujkalni ? Vizben, porban, sarban nem hasznalva. Mindenhol azt irjak, hogy az hozzatartozik a rendszeres karbantartashoz, de pl.a Wd40 rol eleg megoszlok a velemenyek. Az viszont nem eletszeru, hogy emiatt szetkapja valaki a kerekeket, hogy valami rendes kenoanyagot jutasson oda ahova kell, arrol nem is beszelve, hogy akkor automatikusan ugrik a garancia is. Valami otlet?
-
OhYeah
kezdő
válasz
DigitXT #21315 üzenetére
Hát én motorral estem 2x akkorát hogy egyikből a mai napig tartó vállsérülésem van ami miatt könnyen kiugrik a vállam - én voltam a hülye nem más miatt történt(fiatal, eszetlen, éretlen voltam és azért taknyoltam)
Én rolleren is fullra vagyok öltözve mindig mikor ráállok - fullface motoros sisak, testpáncél gerinc és vesevédővel, könyökprotektor, térdprotektor, motoros protektoros csúszássegítős kesztyű - láthatóság miatt láthatósági mellény.
Mint a karácsonyfa
még nem estem rollerrel, de ahogy írod az ördög nem alszik, és ha ennyivel is hozzájárulok a biztonságomhoz akkor megteszem, mindig
-
Peaceliker
addikt
válasz
DigitXT #21322 üzenetére
Ja nem, ez nem útra való.. Mondjuk csak ott mentem még vele, de itt "falun"
Ez oda való, ahova pálcikával mész. Csak ott nem 25 el, hanem 35-el mondjuk. Meg gyanúsan nem a mi súlyunk volt a célcsoportMeg persze haza ára brutális. Ha ezt 250 be szórnák nem szabadna fel ennyire az ember szemöldöke szerintem. De 560...pfff
Nem mintha kéne helyette más, kenyérért elmenni jó, meg ha sűrűn le kell lépni akkor kényelmes, mert alacsony. Stabil is a futása szerintem. De nem kapott el igazán. G2 Max valahol már rendelhető jó áron? Haza 320 most hirtelen nem fér bele... Bár most 200 sem, max majd ha eladtam minden gépem (még azt is amit most még nem is hirdetek).
Na szóval nekem piszkálja az agyam. Így, hogy 25 a vége nem kéne, de nem riadnék vissza a szétbarmolásától
-
Peaceliker
addikt
válasz
DigitXT #21244 üzenetére
Na ha úgy alakul esetleg, hogy a King és King Gt t egymás mellé tudom tenni, akkor meg fogom mutatni, hogy a még erősebb gt mennyire tud úgy viselkedni, ahogy kéri az ember. Úgy gurultam ki vele az ultimate parkolóból, mintha az x lenne, aztán... Úristen... A kanyarig tekerte az elejét
na jó annyira nem, de nagyon ment
OhYeah
Na King el még tartani sem merem itt lakott területen belül szűkebb kanyarokban mert 40ig ha csak ránézel a karra már ránt is.
Lakott területen kívül ahol nagyobb ív volt és 30-40 között mentünk az autókkal ott egyel jobb.
Warrior x el nincs gond, nem kérdés
Az ilyen 20-30 között gurulva ha oda rántom akkor picit ki tud kaparni. -
Peaceliker
addikt
válasz
DigitXT #21240 üzenetére
Persze, állítható. Minden maxon van
Nyomaték (3 szint) teljesítmény (1-100%) és gyorsulási habitus (5 szint) is állítható. De ez x-en is. X is maxon van, mégis végtelenül kezelhető. Mentem amúgy King gt vel is. Az is kezelhető. Minimotors vezérlő meg ilyen nyers. Van aki ezt éli. De az nem én vagyok -
Somatom
veterán
-
Somatom
veterán
válasz
DigitXT #21200 üzenetére
A fizikát nem lehet megszexuálni. A bringám, meg én, együtt tudunk mondjuk 1000 Wattot csúcsban. Ez bőségesen elég volt a Táltos utcához. A nagyobb feladat az elkaparás és a hanyattesés közti egyensúly megtalálása volt. Sztem rolleren nem tudnám annyira előre tenni a súlypontot, hogy ne legyen hanyattesés. Elsőkerék hajtással pedig teljesen esélytelen.
-
pescara
aktív tag
-
Casseius
tag
-
kszalex01
újonc
válasz
DigitXT #21005 üzenetére
Ok köszi. Igen én is köztest keresnék nem csak terep, de nem mindíg aszfalt. Viszont sok földes út. Csak kicsit elvesztem a számokban. A gyári gumival úgy jártam hogy az egyik oldala kiugrott!! a felniből!! Úgy néztem elszakadhatott a merevítő szál ilyet még nem is láttam.
-
Casseius
tag
válasz
DigitXT #21002 üzenetére
Konyk felfüggesztés, ukrán iparos munka, alap Xiaomi motorhoz illetve kerèkhez lett tervezve eredetileg
Karikázott rész a másik oldalon lenne eredetileg belülről illeszkedve a vázhoz, meg lettek cserélve hogy kivulről illeszkedjenek és ki lett spacerrel toldva kicsit, szinte teljesen középen van.
10 inch 1000w 60v-on csak az egyes le lett kaparva még az előző tulajnál aki nèmetben használta.
Belsővel lett felrakva és igen szètszedhető. -
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #20892 üzenetére
"előbb jelzett kanyarodási szándékot az elöl
haladó, "Mihez képest előbb? Minthogy a mentő bekap-
csolta volna a megkülönböztető jelzést? Mert
azt erősen kétlem.Ettől a helyzettől elvonatkoztatva, ha egy au-
tós előbb jelez, attól még a művelet során is
figyelnie kell a környezetét, és ha szükséges
akkor megszakítani a betervezett folyamatot,
ha ezzel elkerülhető egy baleset.Szirénázó mentőautóról írnak. Azért azt hallani
kellett abból az autóból. De csak azért is beka-
nyarodik ha már ezt előre eldöntötte. Ilyet pedig
nem teszünk! Szirénát hallva legfeljebb lehúzó-
dunk az útról, és nem kezdünk bele több sávot
is érintő manőverbe. -
Casseius
tag
válasz
DigitXT #20876 üzenetére
Az ország rész már régóta, világ szinten 64 környéke volt a legtöbb amit Xiaomin mértek elvileg, echte ugyanazzal a konfiggal mint az enyém viszont erősített gyári vezérlőkkel, nálam a Spintend felvitte field weakeningel 70-re, és tényleg kihasználom, sőt keveslem mert 70es táblánál 70el letolnak az útról, ezt akarom elkerülni.
Nem igazán érzem a sebesség differenciát mivel folyamatosan lett emelve, 2e km 33al, 4e 45-el, 3e 58al, újabb 3e 68-70-el és most lépek feljebb elvileg 80 fölé a motorokkal és 90-100 fölé ha 80v-ra emelem, bár az ingyen aksi miatt ez nem mostanában fog megvalósulni.
Mindenki mondja aki nagyobb gépről kipróbálja h nem mer 60 fölé se menni mert fél, de annyira megszoktam már hogy a 70et is 40-nek érzem már annyira természetes minden mozdulat. -
Somatom
veterán
válasz
DigitXT #20890 üzenetére
Sztem elég egyértelmű a szitu. Vonjuk ki a képletből a fehér autót és azt, hogy a mentő használta a megkülönböztető jelzést! A szaggatott vonalas főútvonalról, balra, mellékutcába kanyarodni szándékozó jármű vezetőjének a manőver megkezdése előtt meg kellett volna győződnie arról, hogy nem-e előzik. Nem kell ahhoz szirénázó mentőautónak lennie, hogy az előzés folyamatában levő járműnek elsőbbsége legyen.
Az más téma, hogy a balra kanyarodó autó vezetőjének a fejében meg kellett volna forduljon, hogy az a fehér autó vajon mi célból csinálja azt a szokatlan manővert.
Valamint, PÁV1 -el óriási hiba belemenni egy ilyen előzős szituba. Klasszikus baleset forrás. -
DigitXT
félisten
válasz
DigitXT #20889 üzenetére
Kifutottam a szerkesztésből... Ez a mentős sztori elég meredek.
A fehér autó ugye látja, hogy jön szembe a mentő, ezerrel, erre jól
behúzódik a mellékutca torkolatába, hogy nyugodtan előzhesse a
fekete autót. Aki viszont messziről láthatóan balra fog kanyarodni:
szerintem ezt a balesetet hárman hozták össze (és mind hibáztak).Engem a "gyalogos csalogatásra" emlékeztet. Amikor a túloldalon
álló gyalogosnak állsz meg, és integetsz, hogy jöjjön nyugodtan...
Csak közben meg érkezik valaki szemből, aki nem veszi észre.
(Talán nem véletlen mondják, hogy ilyet ne csinálj. Abszolút hülye
manőver volt a fehér autósé, noha ő csak segíteni akart.* A másik
hülye manőver bemenni, a kanyarodási szándékát világosan jelző
lassuló autó mellé. Végül a harmadik meg kanyarodni úgy, hogy a
tükörbe nem is néz** sőt másodpercek óta nem tudja, mi történik
mögötte, mert ha nem is hallja, látnia kellett volna a mentőt, rég.)*: lásd még a pokolba vezető út kérdéskörét a jószándék esetével.
**: bringámra raktam tükröt, ég és föld! Rollerre is szeretnék, csak
annyira más szögben jön ki minden, hogy a kormány végi... sz.r. -
Casseius
tag
válasz
DigitXT #20867 üzenetére
Nekem 100/100-as van, battery ampert még tudom növelni, egyébként a végsebesség és gyorsulás növelése jelenleg a cél, a 70 karcsú a Budaörsin sajnos.
Taposót nem cserélem, azt rárakja az ember a jelenlegire, a váz és a kormányrúd eredeti, bár a kormányrudat is le kéne cserélem G30-as rúdra mert közben kaptam ajándékba egy 25ah-s aksit amit földobnék rá ha már ingyen volt -
Peaceliker
addikt
válasz
DigitXT #20827 üzenetére
Ja persze, csak hülye rohanásban vagyok egész nap, azt már le sem írtam, hogy ha tudná azt mint s1 csak dualban akkor lenne jó, így lófütty...
Szóval a widewheel pro lenne, ami tudja amit elvárok... De 24 kiló... Akkor már ott vagyok hogy dual mantis 28kg és sokkal értelmesebb gép. Vagy gyanúsan single mantis is hozza mint az 2 motorral, és súlyban is ugyan ott van... Szóval akkor ott vagyok, hogy valójában nincs olyan gép amiről álmodok...Igen, etwow dualosítva az lenne. Mondjuk gyári kit vagy 300k ami vicc...
DIY ben meg szabályzó miatt necces. Motort lehetne túrni, hátsó lengőkart le tudom gyártatni, az sem gond. Akkura is lenne ember
De akkor az úgy lenne szép, hogy gyári szabályzó helyén a dual szabályzó, de az nincs. Azon agyalok még, hogy venni egy gst szabályzót, megnézni tok nélkül egy helyére befér-e kettő. Ha igen akkor élhető áron össze lehetne pattintani... Ment már ezen az angyalás -
Aaron14
őstag
válasz
DigitXT #20766 üzenetére
Ott az indexnek mindenféleképpen lesz értelme, mikor egy mellékutcába akarok lekanyarodni és az autó arra vár, hogy most megyek tovább a főútvonalon vagy lekanyarodok. Mivel a Pro 2-őn nincsen index, kezemmel meg nem tudom jelezni, így volt már, hogy rám ordítottak az autóból, hogy a "k.rva anyámat, miért nem jelzek, merre haladok". Valószínű a vonal mögött ülő nem rolleres, így nem tudja, hogy ha kirakom a kezem, simán eltaknyolok.
Attól függetlenül, hogy elől-hátul lesz az új Segway-eken index (ami csipog is), mivel hátul túl alacsonyan van, ezért lesznek esetek, mikor nem fogják látni a mögöttem lévő autósok, merre jelzek. Én ilyenkor általában bekanyarodok egy mellékutcába és onnan megyek át az út túloldalára, nem sorolok be középre, mert életveszélyes.
Szóval jó, hogy van, mégha nem is 100%-os. -
sirarcheer
senior tag
válasz
DigitXT #20766 üzenetére
Egyetértek, az index kintfejeltésre annyit, hogy az hiába maradt kint akkor is meg kell adni az elsőbbséget. Több koccanásról hallottam, ahol valaki kint felejtette de egyenesen metnt tovább az utcán, és kikanyarodtak elé. A vétkes hiába védekezett azzal hogy indexelt a másik, mert védett úton jött.
Tudom roller az más. itt olyan mint a gyalogos/kerekpáros eseténm ez az egyik legfontosabb szabály: "Akkor van elsőbbéged ha megadják!" -
RockHaRD
addikt
válasz
DigitXT #20715 üzenetére
Mikor 36 körül járt, bedugtam kicsit a helyére az akksit töltés nélkül, és már bekapcsolt a roller. Este már nem tudtam megvárni, hogy maxra töltsön, 41 fölött volt már. Most reggel lett 42 kereken, utána pár perccel átváltott zöldre a töltő. Mielőtt lehúztam, megint rámértem, és 41,8-on állt. Kihúztam a töltőt, és még mindig annyin van. Mennyi időre vonatkozik az "elkezd zuhanni"? Mikor nézzek rá, hogy kizárjam a törést? Délután - kora este tudom csak beépíteni leghamarabb.
-
polo493
tag
válasz
DigitXT #20685 üzenetére
Autó tolvaj a legnagyobb biznisz 100 ellop egyszer elkapják és felfüggesztett, persze hogy megéri ha a törvény a bűnözőket védi 10 évet kellene kapjon nem sajnálni kell őket persze hogy nincs semmi vissza tartó erejét ha másnapra már kint van és elopja a következő 100at aki meg egy életen át gyűjti a fizetését meglopják azon meg röhögnek hogy balek a sumák meg magyar ügyesbe megoldja vagy hogy mondja az Orbán?
Már a rendőr is röhögve jön ki hogy úgyse lesz meg ez van nincs mit tenni. -
OhYeah
kezdő
válasz
DigitXT #20655 üzenetére
Én a Dualtronnal azt csinálom, hogy töltöm kb 99%-ig györstöltővel (66,4V - 6,5A) és a maradékot szoktam rátölteni a normál töltövel 100%.-ra míg fel nem villan a zöld lámpa. Vagy ha nem kell a roller akkor simán van hogy fennhagyom 8 órára a normál töltővel, györstöltés nélkül.
Egyik esetben sem hagyom ott éjszakára egyiket sem....
-
BaLee
addikt
válasz
DigitXT #20655 üzenetére
Én jó 15 éve mikor a lítiumos akksik elkezdtek terjedni azt tanultam, hogy mindig várjam végig a töltést, néha csináljak balanszolást (anno még külön volt ilyen opció a töltőn) mert a nagyobb akksik több cellából állnak, ha nem várom végig a balanceolást akkor előfordulhat, hogy a cellák különböző mértékben töltődnek fel és használat során ha lemerül akkor ezek a cellák mélymerülhetnek ahonnét már nem biztos, hogy vissza lehet őket hozni az életbe és megy a kukába az egész akksi.
Szóval én részemről megvárom amíg zölden világít a töltő de mindenki úgy használja ahogy szeretné. Nálam is előfordult, hogy gyorsan kellett a roller és csak 10-15%-ot toltam bele, de 1-2 ilyen alkalom nem hiszem, hogy árt neki ha amúgy normálisan van töltve.
Viszont azzal, hogy valaki nem tölti őket 100%-ig hanem mindig mondjuk csak 80ig, utána meg 0-ig meríti és ezt csinálja folyamatosan azzal simán kinyírhatja hosszútávon az celláit ill. az akksiját szerintem.
-
BaLee
addikt
válasz
DigitXT #20649 üzenetére
Foglamam sincs már honnan az infó, kb. annyi a lényeg, hogy ha látszólag feltöltött a roller és a kijelzőjén már nem írja a százalékokat de a töltő még pirosan világít akkor azzal teszel jobbat az akksinak, ha nem húzod le. Hogy ez alatt mit csinál igazából részletkérdés, de nem véletlenül van a töltőben ez a funkció.
-
Ayg0
senior tag
válasz
DigitXT #20591 üzenetére
Világos, akkor szétbontom a 7(?) csoportot, és méregetek. Gondolom ha valamelyik nem megfelelő, akkor azt darabokra, és egyenként kapjanak egy teljesítménymérést.
Egy kb 2000km-es akkuba szabad/érdemes új, azonos típusú/paraméterű cellával pótolni a hibásat, vagy bukta ez a csoport, és a teljesítménye?
Ha azt mondod elég a 10A, és végül teljesen újraépítem, én valószinűleg LG INR21700-M50LT-ből teszem, mert ~5000mAh-t, és 1000 töltési ciklust írnak rá. Vagy ugrok egy nagyot, és Molicel INR21700-P45B. : )
Apropó, ha új telep lesz, a régit külsőként, valamilyen T csatlakozóval biztonságosan hozzá lehet csatlakoztatni? Tölteni a kapacitáskülönbség miatt gondolom külön kell, vagy BMS-ek megoldják?A pakkod szép, tiszta munka!
-
mrrr74
aktív tag
válasz
DigitXT #20468 üzenetére
Főleg, hogy vannak olyan kínai webáruházak, ahol a garancia érvényesíthető. Ugyan régebben láttam már olyat, hogy fél éves huzavona után egy használt akkut küldtek vissza (működött), de nem ez a jellemző. Ez így tényleg elgondolkodtató, bár bízzunk abban, hogy csak valamilyen hiba csúszott a gépezetbe...
-
phoenix1989
őstag
válasz
DigitXT #20468 üzenetére
egyenlőre írtam az emagnak hogy mégis hogy képzelik ezt, aztán ha kell tovább megyek de még nem volt dolgom fogyvédelemmel, nem is tudom miként megy a dolog. olvastam valamit de van amit nem is értettem mit kérnek. mit kell megadnom. meg elvileg első körben a békéltető testülethez kell nem?
-
mrrr74
aktív tag
válasz
DigitXT #20430 üzenetére
Azért az első generációs Kirin G3-at meg tudták úgy tervezni, hogy simán felment a motor hőfoka 99°C-ra, aztán/és ha fékeztél és volt egy kis visszatöltés, akkor megsültek a FET-ek, főleg úgy, hogy hűtés sem volt - hegynek fel semmi baja nem volt. Szerencsére javították (diódákat építettekbe, plusz ha nagy áramok folynak, elenged picit a fék
), de azért elég gáz tervezés volt így elsőre. De a motorkábel az valóban tud jó meleg lenni
Az ADO A20 (amit még Te segítettél javítani), az konkrétan 600 métert bírt, aztán robbantak fel a FET-ek, ebből kb. 100 méter volt az emelkedő.
-
Peaceliker
addikt
-
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT #20234 üzenetére
En is, csak sajnos nem nulla szabadidom van, hanem negativ
#20235Peaceliker: S1 plus, az sok szempontbol mas konstrukcio, mint az S1. 320x70x45 mm, 10S3P elrendezesben, ha profilbol nezem, akkor negyzethalo csucspontjain L alakban van 3 db parhuzamositva. Szoval igy:
011233455677899
001223445667889 -
Peaceliker
addikt
válasz
DigitXT #20192 üzenetére
Úristen az mekkora gyász konstrukció
Így fest amit meséltem :
Páran írták, hogy cserélték már ezt az alkatrészt, szóval nem egyedi. Gyanúsan kiszakadt a csavar, mondjuk most néztem arc írja, hogy kátyút fogott vele, akkor történt.
De ettől függetlenül, igen, mocskos drága a gép. De warrior sem 2ft és annak is vannak kehei pár embernek (e10 hiba nálam is csak szabályzó cserével múlt el).
Etwow nál ami többeknél volt : kormány sárvédőbe akasztó bigyusz halt meg /tört ki stb (csukva ebbe akad be). Hátsó lámpa kiesik sárvédőből. És vagy itt írtam vagy csak meséltem, nem 1 embernek halt meg kijelző, szabályzó, akku. Akku dolgot haza csoportban írták többen. Hazai csoport pár 100 fős, kinti is 1000. Szóval viszonylag kevés gépből jöttek ki ezek a hibák.
Ehhez képest xiaomi gépem valszeg kevésbé bajosak (oké elsők között akku szétesés vt, javították).Nekem 9km alatt eddig annyi hogy eleje furán lóg (de talán ez fícsör nem bug
) és már nyöszörög hátsó rugó képül
De írok majd róla. Van amiben sokkal jobb, mint vártam és van amiben nem hozza amit hazai ár alapján várna az ember... Mondjuk én olcsón vettem, az az ár még tán oké -
Peaceliker
addikt
válasz
DigitXT #20186 üzenetére
Etwow legalább körbe hegesztette
de ettől függetlenül az olyen felfüggesztés annyira alja
olyat kattan nagy kirugózásnál, hogy azt várom, hogy egész gép darabokra hullik...de allítólag bírja. Viszont faján lehet vele ugratni (no nem freestylozni akarok), de semekkora kerékkel bármekkora lyuk, gödör, padka, úton felejtett katica bogár kihívás neki, de legalább ha ember időbnen észre veszi át/fel lehet pattanni a géppel ...próbáltam már wolf warriorral is ugrani...nem sikerült
-
akerbis
aktív tag
válasz
DigitXT #20188 üzenetére
Szerintem meg fogja tudni csinálni, vagy mond valami kedvezményt, osztozást az új akkuban. Nem kéne nekem gyorsabb, sőt a teli akkuval meglepően húzott. A nyakat körbeheggesztem jó lesz, az utak olyanok hogy surrogás is alig van. Amúgy egy vigyázott darab, karc csak az alján, minden finoman működik.
Szerk: Akksi hegyen völgyön 90kgval ahol lehet húzva elment 17km-et. 3-4 a munkahely. Nem kell nekem több.
-
akerbis
aktív tag
válasz
DigitXT #20186 üzenetére
Hát nem tudom, úgy néztem hogy visszatölti, első generációs 15A vezérlős. A srác mondta hogy érdemes megerősíteni ott a nyaknál a hegesztést mert alig valami tartja. Szerintem beszélek majd ismerőssel hogy pöttyintsen még oda egy kicsit, ha majd meggyógyult az akku, vagy cseréltük.
-
akerbis
aktív tag
válasz
DigitXT #20183 üzenetére
Ezen már volt cserélve a BMS és az akku megett erősítve. Ettől függetlenül lehet bármelyik gond, sőt valamelyik a kettő közül mert tölton üzemel minden, más baja nem nagyon lehet. Srácnak visszaküldtem, majd valahogy javítani tudja remélem, vagy cseréljük.
Nem akarok másikat mert most nem fér bele, remélem lesz vele azért gond mentes napom.Szwrk: Majd vigyázok rá. Általában jó utakon tudok menni, kényes részén majd lassítok akár le is szállok, de tuti nem lesz többet fullra töltve.
-
gergo5991
őstag
válasz
DigitXT #20116 üzenetére
közben én is rákerestem az utánfutásra, rollernél az 1-5% bőven több, gondolok itt arra hogy videókban ahogy láttam a naminak elég puha a rugózása, tippre azt mondanám berugózáskor a rugóút akár 30-40% ával is nőhet a roller tengelytávja, fokokban nem tudom megmondani mennyi az de több mint elég
laikusan mondva mig a wolfnak a rugóútja le és fel mozog, a C tipusu rollereknél a rugóút előre hátra (mozgatja a kereket mondhatni).. igy már eléggé nyilvánvaló hogy be fog szitálni..amugy a weped megoldása jobban bejön esztétikailag is mint a nami blast-é
amúgy megnézném egy mérnök a rolls royce-tól mit tudna kihozni egy roller futómű tervezésekor..régóta izgat a gondolat hogy rolleren akár kettő lengéscsillapitó is lehetne először egy puha és ha mittudom én 50% ra összeülne a rugó akkor az egy kallantyút elmozditana vagy a "felütés helyén" lenne egy kallantyú amit elforgatna és akkor lenne aktiv a második egy keményebb rugó (vagy akár forditva is).. olyasm mint a rolls roycekban hogy a lengéscsillapitónak is van egy lengéscsillapitója
-
ρσгτσ
addikt
válasz
DigitXT #19939 üzenetére
Két olyan eszközt szeretnél összehasonlítani, ami még csak közel sem azonos feltételek között tartózkodik az utakon vagy bárhol máshol, ahol mehet. Sem az eszköz, sem a sofőr, sem alkalmasság szempontjából.
Nem arról írtam, hogy mennyire biztonságos. Hanem arról, hogy mennyire szabályozott keretek között használható vagy kerülhet forgalomba.
Az autó amúgy városon belül maximum 70 km/h -val haladhat, mert vannak ilyen utak is. De neki nem ezért nagyobb a maximális sebessége. Hanem azért, mert városon kívül autópályán és egyéb utakon is közlekedhetsz vele. Országtól, szakaszból függően akár 130 km/h felett is.
Egyébként már voltak olyan elgondolások, hogy speed limiter lenne az autóknál, de ehhez technikailag még nagyon sok feltételeknek teljesülnie kell, mert ez jelenleg nem kivitelezhető, hogy az adott területhez, körülményekhez igazodjon a limit.
Nem is nagyon látom, hogy a közeli jövőben ez megvalósulna. De amint lehetőség lesz rá, biztos vagyok benne, hogy kiveszik az autósok kezéből a döntést. Legalábbis ilyen formában.
Én a 25 km/h határt azért nem értem, mert amúgy ott, ahol kis teljesítményű rollerrel közlekedni lehet, a maximális sebesség 30 km/h városon belül. Tehát innen nézve semmi nem indokolja azt, hogy 25 km/h korlátozással közlekedjenek. Simán beleférne a 30 km/h sebességű roller is az alsó kategóriába.
Ez pedig ugye maximum, mert elnézve a közösségi tereket még mindig meglepetés az embereknek az, hogy ezt maximum az utakon vagy a szeparált bringa utakon teheti meg. Akkor is, ha nincs nevén nevezve a roller a szabálykönyvben. Cserébe elég sokan gyalogosok között, osztott kerékpárúton és egyéb korlátozott helyen sem tartják be.
-
válasz
DigitXT #19939 üzenetére
"Ismét rollerbűnözőket fogtak a hétvégi rendőrségi akcióprogram keretében.
Mint azt tudják, hétvégén a rendőrség razziát tartott, kitelepültek a főbb bicikliutak mellé, és ellenőrizték az azokon haladókat.
Rendkívül veszélyes rollerbűnözők is a horogra akadtak, akik teljesen üres bicikliutakon merészeltek, ahogy ők nevezik "csapatni" mintegy 50-70km/h-s sebességgel.
A rendőrség a polgárőrséggel karöltve azonban a hétvégén civil járművekből fedélzeti kamerákkal rögzítették, ahogy átlépik a sebességhatárt, és tartósan "gurulnak".
Még azt is rögzítették, ahogy egy felbukkanó kerékpárost észlelve azonnal lelassítanak a kerékpáros által is használt 25-30km/,h-s sebességhatárig. Félelmetes.
Fekete, többnyire teljesen zárt bukósisakjuk félelmet kelt az ilyen látványhoz nem szokott falusiak tekintetében, erről megkérdeztünk néhány helybélit is, de csak kamerán kívül merték elcsukló hangon elmondani, h annyira rettegnek már a kertjük végében húzódó bicikliúton elhaladó rolleresektől, h zajvédő fal telepítését kérték a polgár jenőtől, mert az elektromos rollerek surrogó hangjától már kikészülnek idegileg.Az ún pálcikarollerek közül néhány igen veszélyes Aovo típust is elfogtak, amik köztudottan nem 25km/h-val tudnak csak haladni, hanem akár 35km/h-val is.
Rendkívül szomorúnak nevezte Lázár János, a rendelet aláírója, h a rollerbűnözők semmibe veszik a (NER holdudvarához tartozó) szakértők által meghatározott sebességhatárokat, kerékméreteket; pedig a "Nemzeti Roller Szerelő Központ"-ok bármelyikében átalakítják az elavult nézetek alapján gyártott, ún "kiskerekű" Segway, Xiaomi rolerek kerekeit az ujonnan meghatározott 12"-os mérete.Jelenleg szakértők bevonásával vizsgálják, mennyire terheli meg egy egy gyorsasági roller a kerépárutak minőségét..
-
ρσгτσ
addikt
válasz
DigitXT #19934 üzenetére
Úgy jön ide, hogy gyakorlatilag bármilyen rollert használhatsz az utakon, járdán, bringa úton és egyéb helyeken. Senki nem vizsgálja a képességeit, a felépítését, az anyagminőséget, összeszerelést. Vagy egyáltalán azt, hogy alkalmas -e a használatra és nem jelent veszélyt a felhasználóra.
Valószínű elég sok roller kiesne, ha ezeket kizárólag szabályozott keretek, és előírások alapján lehetne gyártani. Plusz különböző normáknak megfelelve valószínű drágulást is hozna magával.
Ez pedig ha folyamatosan felül lenne vizsgálva, akkor a fenntartása is sokkal drágább lenne. Már akkor is, ha rendszeresen karbantartott, mert ezt akkor sem ingyen csinálnák.
Emellett nyilván biztosítást is kellene kötni minden rollerre. Ezzel együtt pedig biztonsági előírások is komolyabbak lennének. Szintén minden roller esetében.
A jogosítványnál pedig tudást szerzel, aminél vizsgálják az egészségügyi alkalmasságodat, és ezzel együtt helyezik a kezedbe a felelősséget. Amit időnket megismételnek.
Ezért mondom azt, hogy teljes más egy autó, aminél azért sokkal szabályozottabb keretek között kerülsz ki az utakra.
Bringánál én azt gondolom! azért más az elbírálás, mert emberi erővel hajtott eszközről beszélünk. Aminél hatással van a vezető fizikai képessége vagy az aktuális állapota. Egy 30 km/h maximális sebességű roller pedig akkor is 30 -cal fog menni, ha amúgy hulla fáradt vagy és a reakcióidőd is a béka segge alatt van.
Gondolom én, de erről inkább a szakértőket kellene megkérdezni, hogy miért van így. Szerintem a 30 még simán beleférne. Még úgy is, hogy én nem túl sűrűn tapasztalom azt, hogy a bringások annyival mennének, mint én. Pedig csak 25 km/h a végsebességem.
Szerk.:
Ez a 20 és 25 km/h szabályozás, ami már egyre több országban jelen van, szerintem egy kissé túlzó, és ezt valamikor a jövőben majd azért érdemes lenne újra átgondolni. -
ρσгτσ
addikt
válasz
DigitXT #19932 üzenetére
Viszont az autót ellenőrzött, szabályozott keretek között gyártják, amit hivatalosan helyeznek forgalomba és időnként vizsgáztatni kell. Amihez jogosítványt kell szerezni, és azt időnként szükséges meghosszabbítani.
Lényegesen szabályozottabb keretek között működik, mint a roller.
Persze abba is belemehetünk, hogy csomó mindent elnéznek feketén a műszakin, hogy gyártóknál is kibukik a csalás, vagy hogy az orvos simán egy tollvonással elintézi, hogy alkalmas legyél a jogosítvány meghosszabbítására.
Ettől függetlenül össze sem lehet hasonlítani a két eszközt, ha azt nézzük milyen módon kerülnek az utakra és mi szükséges a vezetéséhez. Gondolom nem sokan örülnének neki, ha ezt kellene végigcsinálni a rollerekkel is.
-
ρσгτσ
addikt
válasz
DigitXT #19904 üzenetére
Annyi a különbség, hogy most már benyújtották a módosító javaslatot elfogadásra és aláírásra. Amennyiben nem dobják vissza átdolgozásra, eléggé célegyenesbe kerül a téma.
Egyébként a 25 km/h órára gondoltam, mint az egyetlen fix. pontja a módosító javaslatnak már évek óta. Ami nem is meglepő, és szerintem ez a maximális sebesség várható volt, ha kategóriára bontjuk a rollereket.
Ezzel együtt viszont lehetnek még érdekességek, ami néhány rollert kizárhat a közlekedésből.
Viszont azt gondolom, hogy a megfelelő tájékoztatás része kell hogy legyen az, ha egy pálcika ennek a kritériumoknak nem felel meg csak azért, mert a global verzió.
-
Peaceliker
addikt
válasz
DigitXT #19808 üzenetére
Német piacos mantis plusz nem is tud 25+-t. Pl warriorban is van limiter szál, ha zárom, akkor 25 a vége. Már kapni is reléket, fene tudja miket alin, amivel távirányítóval lehet ezeket kapcsolni. Szóval csapatok bringa úton, kiszednek, gombot nyomok és 25 a vége voálá. Még xiami custom fw is tudja, hogy csak kar-gomb combóra váltson be 25+ üzemmódba, okos.
-
generatoros
tag
válasz
DigitXT #19616 üzenetére
elolvasva a hsz-odat, megértettem, hogy ne vegyek kugoo s1-et, de ezek után az e-twow-ról is lebeszélsz, csak is azért mert nincs rajta dob vagy tárcsafék? egy próba után nem releváns a véleményem ezt tudom, de a gázkar pl szerintem adagolható, az biztos, hogy nem olyan mint egy motorkerékpár vagy egy autó, hiszen nem le-ről hanem csak wattokról beszélünk. a gyorsulás szerintem nem arányos a gázkar lenyomásával , vagyis aránylag sok idő amig eléri a kívánt sebességet, de azt tapasztaltam, ha nem nyomom le tökig akkor megy mondjuk 10km/h -val és amikor tovább nyomom aránylag jól gyorsul és még mindig van lehetőség tovább gyorsulni a beállított érték közelébe. A fékkart nem volt időm alaposan studérozni, mivel első utam volt, az adrenalin jelentősen befolyásolta a reflexeim működését. szerintem nem kellett 20m a megálláshoz nullára. hónapok óta nézegetem a kínálatot de nem találtam az e-twow-nál jobbat. mondjuk nekem a súly a legfontosabb, persze a fék után, de mivel én már csak öregurasan gurulnék vele talán elég lesz az e fék. ami tetszene azok mind 20kg vagy több súllyal bírnak, amit én nem tudnék könnyen buszra metróra villamosra feltenni.
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT #19616 üzenetére
"Ezért is jobb, ha hátul hajt a roller, mert akkor elöl valami mechanikus fék van rajta (adagolható)."
Ennél talán erősebb (logikusabb) érvet lehetne felhozni első hajtás
fékezhetősége mellet. Ha elől hajt a roller, és nem nyomod a gázt,
akkor bekapcsol a visszatáplálásos fékezés. Ami lassít, de akkorát
nem fékez, hogy azonnal megálljon, és átrepülj a kormány felett. Az
igazán jelentős fékhatás a hátsó tengelyen jelenik meg. Hiába kisebb
hátul a fékezés hatékonysága, egyensúlyvesztés szempontjából jobb
a biztonságérzet, amikor teljes erővel fékezni kell. -
Peaceliker
addikt
válasz
DigitXT #19607 üzenetére
Na pont emiatt agyaltam rajta. Most második rollerem pont marha nagy és 25 kiló azért annyira nem is könnyű
.. Na meg árulom is és remélem azért elviszik majd
Na nem mintha must have lenne kettő, de néha kacérkodom a gondolattal. Itt helyben 1km ekre, boltba mittudom én, pont faja lenne egy ilyen pici gép, ami főleg ha megy 35 öt az tök elég is.
Valaki látott már olyan oldalt, ahol etwow ok tulajdonságai egymás mellé van rakva? Azért van nem 1 verzió ha jól látom használt piacot.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Szerezd meg a tökéletes házat most!
- Lenovo ThinkCentre M720q/ Dell OptiPlex 3060- 3070/ Hp EliteDesk 800 mini, micro PC-Számla/garancia
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 9900K 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2060 Super 8GB GDDR6 Rampage Shiva Zalman 500W
- AKCIÓ! Dell Optiplex 5060 TWR számítógép - i5 8500 16GB DDR4 256GB SSD 500GB HDD UHD630 WIN10
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged