- Yettel topik
- Szerkesztett és makrofotók mobillal
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Mobil flották
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peaceliker
addikt
válasz
Gardaai #24232 üzenetére
[link] én ilyesmit vettem használtan 15be
Teszteken, ezt percekig kínozták marha nagy erővágóval olyanok, akik csináltak már ilyet. Flexelést is bírta egy ideig, lehet 2pet mondjuk nem. De ha sodronnyal pluszba körbe tekered, akkor még jobban elveszi tán emberünk kedvét, hogy neki álljon. -
Peaceliker
addikt
válasz
Gardaai #24230 üzenetére
Én inkább vettem egy használt kryptonite u lakatot, azokat nehezebb átvágni. Az ilyen olcsókat tesztekben pikk pakk vágják át. Nyilván lockpickelni lehet bármit, de ahhoz már érteni kell, szóval én csak az erővel feltörőkre készültem fejben.
Amúgy az ilyen szegecsekkel összefogott kamatokat néztem először, de abból még az abust is kis marok szegecsvágó szerszámmal szét lehet kapni. U lakathoz legalább vagy marha nagy erővágó kell vagy flex -
DigitXT
félisten
válasz
Gardaai #23797 üzenetére
Először is a töltő nem balanszol, az a BMS dolga.
A töltő csak annyit néz (a töltés végén), hogy mennyi áram folyik ki belőle (nem "ad" áramot, azt az akku veszi fel róla, feszültséget tart fixen a CV szakaszban).
Ha ez az áram egy bizonyos szint alá csökkent, akkor lekapcsolja a ventit, és a LED zöldre vált: ekkor még folyik valamennyi áram, mondjuk 0.8A, de gyorsan csökken. Ahhoz, hogy áram folyhasson, feszültség különbség kell. Ha pontosan a célfeszültségen áll a töltő, akkor bizony az akku soha nem fogja azt eléri, mivel annyira lecsökken az áram, hogy abból teljes kikapcsolás lesz. Szóval igen, az teljesen valid, hogy egy picit magasabb végfeszültség kell, hogy 100%-ra feltöltse, csak kérdés, hogy a majd' fél volttal magasabb indokolt-e. Valószínűleg nem.
Illetve kérdés, hogy valóban a 100%-ra akarsz lőni, ha lejjebb hatótávolságban szinte semmit nem veszítesz, viszont akku élettartamban nyerhetsz. Ha egy töltőt nem a megfelelő értékekre tekernek a gyárban (előfordul), azt ki lehet javítani otthon (saját felelősségre), de ha elkezd furcsán viselkedni, akkor valószínűleg utána kellene menni a többi paraméterrel is. A kérdésedre válaszolva, nekem is hasonlót csinál a töltés végén: nem tölti fel teljesen, viszont kapcsolgat. Csak sokkal gyorsabban. Adtam 10K-t ezért a töltőért a srácnak, mert azt hittem 4A, aztán látom, hogy 3A, mérve meg 2.8, hát nem voltam a legboldogabb. Egy 38Ah-s akkut feltölteni ennyivel egy örökkévalóság. Ezért legalább megpróbáltam kihozni belőle a 4A-t, meg akkor lehet, hogy kicsit feljebb húzom a végfeszültséget, hátha attól magához tér a kisagya a töltés végére. (A kikapcsolási áramot állító potit nem láttam benne.)
Szerk: nekem a tekergetés előtt viselkedett furcsán. Ha utána lesz jó, akkor jó.
Amúgy meg a BMS-en kellene nézni a végén, hogy mennyire tölti fel, mert minden más feszmérő lehet pontatlan. Kulcsos kapcsolók különösen hülyeségeket képesek mérni, multiméterek is tévedhetnek a mérési tartomány vége felé (bár ez kevésbé jellemző, inkább a kerekítési hiba gyakori), viszont a BMS-nek kutya kötelessége század voltra pontos feszültséget mérni, és kijelezni (utóbbit csak akkor, ha "okos"). A magam részéről inkább kifizetem az 5-10K felárat egy okos BMS-re, amikor akkut építek, de legyen benne "diagnosztika". Priceless... (Pl. megmutatja, hogy az adott akkupakk mennyire jól, esetleg rosszul sikerült.
Ez a 38Ah pakk pl. rohadt jó - ezért is vettem vissza -, nagy terhelésen is csupán ezred volt különbségek alakulnak ki csak: na ennek nem kell balance, egyelőre.
)
-
DigitXT
félisten
válasz
Gardaai #23781 üzenetére
Nincs mit. A minap én is belefutottam hasonló elrendezésű töltőbe...
Mivel pontosan 42V volt az üresjárati feszültség, nem piszkáltam azt
a potit, viszont az áramon feljebb tekertem, 2.8A-ról ~4A-ra. (Ez egy
kicsi töltő, de papíron 180W-ig bírja... A harmadik poti hiányzik rajta,
ami azért gáz, mert elég furcsán hagyja abba a töltést, nade ez van.)Casseius: akkor neked vagy szerencséd van, vagy amit én hallottam,
mind hibás volt: magas frekvenciás hang, lehet, valaki nem is hallja... -
DigitXT
félisten
válasz
Gardaai #23636 üzenetére
Ha kellően bátor vagy, akkor monitorozod a feszültséget, és tekersz
az egyik potin egy fél fordulatot: ha nem történt semmi, visszateker,
jöhet a következő. Amire változik a fesz, az lesz a megoldás. A másik
az áramot állítja, a harmadik meg a kikapcsolási áramot... azaz, hogy
mikor jelentse készre a töltést (zöld LED + a venti kikapcsol) ez ilyen
0.8A körül szokott lenni, akkor még kvázi csepptölt*kicsit... Árammal
kapcsolatban szerintem az egyik az alsó lesz: nem azzal kezdenék.*: gyakorlatilag természetesen nem értelmezhető a csepptöltés li-ion
esetén, ezért jó pontosan a cél feszültségre lőni, ahol (idővel) nullára
tud csökkenni az áram (jobb kicsit kimélni az akkut, mint túlerőltetni). -
DigitXT
félisten
válasz
Gardaai #23634 üzenetére
Ez teljesen más NYÁK elrendezés, mint az enyém, de a VR felirat
felé orientálódnék, mert az utal a voltage regulator funkcióra.Szerk: nem nagyon érzékeny, több fordulattal lehet csak nagyot
állítani rajta. Bedugva nyilván életveszélyes, illetve közvetlenül a
konnektorból kihúzás után is még marad benne töltés, viszont a
pontos beállítás úgy könnyű, ha be van dugva és rajta a műszer.
Offline "nehezebb", én megpróbálnám negyed fordulatonként. -
DigitXT
félisten
válasz
Gardaai #23631 üzenetére
Mint mondottam volt, le kell venni a fedelét, benne van három poti.
Maga a töltő buta: nem is átlag felhasználóknak teszik lehetővé ezt
a finomhangolást, hanem gyártói megoldás arra, hogy tök ugyanaz
az elektronika más címkével eladható legyen más és más töltőnek...
(Nekem az egyik 54.6V töltőm gyárilag 54.9-re tekerve jött, amit én
is sokkalottam, mint te most. Beállítottam, és kész. Amúgy ugyanez
a töltő dolgozott már nálam 67.2V 4A-ként is, de 36V-os akkuhoz is
használtam: az számít, hogy a teljesítmény ne legyen nagyobb, és a
kondik bírják. Ha lefelé állítod, ezzel nem lesz probléma, az biztos...)Szerk: nem, végül 36V akkuhoz nem használtam, de nem is ez a cél.
-
DigitXT
félisten
válasz
Gardaai #23223 üzenetére
Az biztos, hogy ha nem az akku kapacitásának megfelelő a szoftver beállítása,
a töltésszámláláson (coulomb) alapuló százalék kijelzés teljesen meghülyül.
Feszültség alapon még lehet rajta korrigálni (általában kombinálják, tuti ami fix)
ezért talán nem mutat teljesen hülyeséget, de nagyon komolyan sem kell venni.Az, hogy terhelés után "visszapattan" a feszültség, teljesen normális. Az, hogy
ezt a szoftver +30% ugrással jelzi vissza már annyira nem, viszont az is biztos,
hogy a balance feszültség alapon működik, azt nem tudja megzavarni, ha teljes
homályban is van a százalék kijelzés. Az M365-ben épp az a jó, hogy beépített
okos BMS van benne egy csomó infóval, és a vezérlő is paraméterezhető.Ha zavar van az erőben, én sem tudok jobbat, mint vidd szakemberhez. Sajnos,
magában az akkucellák fáradásában is lehet keresni a problémát, ha megbontja
és teszteli, akkor még kiderülhet, hogy bizonyos cellasorok már gyengélkednek.Én mondjuk nem paráznék egy 10s3p akku felújításán, totál újat is lehet építeni
értelmes árban úgy, hogy az már nem 7800-as lesz, hanem 10500-as...
Magamnak megcsinálnám anyag árban egy 20-asból, és kalap, de nyilván más,
ha másnak kell csinálni, és munkadíja van: az lehet 40-50K is a végén. (Javítás,
ha javítható értelemszerűen olcsóbb, lehet, mondjuk 1 kör tesztelés, 1 kör aktív
balance, majd 1 kör újra teszt. Ez inkább csak időigényes, mint melós, 10-15K
tippre, de persze a siker nem garantálható. Nálam az olaszon bevált, persze az
is igaz, hogy egy 1 éves akkuról volt szó, ami csak sokat állt, és kialakult difi...
Viszont semmiképp nem voltak fáradtak a cellák, így teljesen jól magához tért.) -
-
DigitXT
félisten
válasz
Gardaai #23191 üzenetére
Működhet. Lehet, hogy csak annyira kímélte az előző tulaj (felteszem,
hogy használt gép, azért érdekel az állapota), hogy sosem töltötte fel
rendesen, ezzel okosan kiütve a töltés végén a passzív balanszert...Nulláig merítésnél meg azt kell nézni, hogy elveszi-e a gázt rendesen
a vége felé, és nem az van hogy hirtelen se kép, se hang. (Ha minden
előzmény nélkül kikapcsol, lehet, hogy sokkal nagyobb már a diffi ott.
Szerencsére meg tudod nézni cella szinten, miután magához tér.)
Ha ezen túl vagy, és továbbra sem javul, akkor kell jobban belenyúlni.
-
DigitXT
félisten
válasz
Gardaai #23189 üzenetére
Közelebb van az a 0.2V-hoz, és igen, anomáliákat okozhat... A töltés sem
feltétlen megy végig rendesen + terhelésnél a BMS váratlan kikapcsolást
csinálhat, amikor az össz. feszültség még látszólag nem indokolná...Fontos kérdés lehet, egyáltalán miért csúszott szét ennyire... Ha mondjuk
nincs különösebb kapacitásbeli oka, csak éppen úgy lett használva, hogy
a beépített passzív balanszer nem tudott érvényesülni, lehet, nincs baj.
Mehet neki egy aktív balanszer, utána lehet, hogy teljesen hibátlan lesz...
De lehet, hogy még így sem okoz különösebb anomáliát. Le kell tesztelni. -
DigitXT
félisten
válasz
Gardaai #23071 üzenetére
Mivel csak a hátsó kereket fékezi annyira komoly nem kell rá...
De pl. a HB100 félhidraulikus könnyen felrakható a gyári helyett.
(Minden, ami blokkolni tudja az adott kereket bőven elég... Ha a
mechanikus fék erre (már) nem képes, akkor utána kell állítani ill.
fékbetétet cserélni, ha már nem lehet annyit állítani rajta/kopott.
Ami miatt viszont támogatható a csere, hogy ezek a(z egy karos)
mechanikus fékek csak az egyik oldalról nyomják a tárcsát, ezért
a legjobb beállítás mellett is görbítik, rossz beállítással nagyon...
Full hidraulikus rendszer, egy pálcika rollerre abszolút felesleges!
Kivéve, ha Casseius vagy, és 90 fölött mész vele. Akkor kötelező.)Szerk: ha komolyabb fékhatás kell, mint egy blokkó/csúszó hátsó
kerék, akkor bizony a motorra is ki kellene kitalálni valamit. -
Peaceliker
addikt
válasz
Gardaai #22950 üzenetére
Nem feltétlen. Vagyis hideget meleget lehet. Elég szépen tud kinézni az a gép is, ami nem volt tengeralattjáró csak járt télen. Pára lecsapódik és jön is a rozsda.
Amúgy ez semennyire nem vészes. Wd40 meg valami (és ezt pontosan nem tudom mi) dörzsi és lejön szépen. 50+ rolleres fb csoportba érdemes rozsda szóra keresni és lesz pár hasznos postThunderzolee
Tömör gumi csere halál. Többi nem. Kell egy gumi kanál (3db vt 1600ft vagy mennyi bringa boltban), gyorskötöző kell és opcionálisan egy spanifer, de az sztem inkább nagyobb gumiknál kellhet felfújásnál. Van videó, pl wolf king gumi csere, ott kutatják kötöző hogy mire kell
-
PociAti
őstag
válasz
Gardaai #22860 üzenetére
Ez a konkrét 10"-os kerék egy bukaresti cég terméke. eMAG marketplace már csak ilyen. Többet rajtuk keresztül már semmit nem rendelek. Erre is 1 hét szállítási időt írnak, aztán amikor az someday automatába nem fér be a termék, te meg napközben nem vagy az adott városban, akkor visszaküldik a feladónak. Hiába van az adott városban emag szaküzlet, ott csak saját termék helyezhető el, marketplace-es román, bolgár, stb. áru nem. (Legalábbis régen így volt. Azóta hanyagolom őket.)
Továbbá a 10"-os kerékhez kiegészítők is kellenek, és egy kis szerelés a kitámasztónál, hátsó sárvédőnél + lámpánál.
Viszont lehet kapni olyan 9,2 illetve 9,5-ös belső nélküli (ún. tubeless) abroncsot, amihez nem kell kiegészítő.
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_20318-20324.html -
Peaceliker
addikt
válasz
Gardaai #22739 üzenetére
Nekem volt booster, igaz v3. Ha v6 is szenzor mentes négyszög jeles vezérlős, akkor nálam egyből kiesik. De ha ez csöndes akkor lehet már végre normális vezérlő van benne. V3 15 alatt csak rángatni tudott. Gear3 ban, de én nem vagyok hajlandó kapcsolgatni a gépeket.
Futóműve mocskos kemény volt, és csúnyán hajlamos volt szitálásra. Illetve akkuja hírhedten jelentősen kisebb kapacitású, mint amit ígérnek. Persze továbbra is v3-v5 ről beszélek, nem tudom v6 ra végre jöttek e valós minőség fejlesztések.
Ja és kormány, az ugye instant javítást kér, mert szinte biztos törni fog. Persze ez +25k (igaz mantisra is kell másik bilincs).
Illetve kocka csere, javítás költséges, igaz volt akinek 3-4000et elment.Így hogy 1mp nem mond semmit. Mennyi vs mennyi? Akkor értelmezhető az 1mp. Mert 12 vs 13 mindegy. 3vs 4 nagyon nem.
Persze kinek mi, nekem ez fontos.Mantis előnye még (nekem), hogy kormány csukott állapotban beakasztható, illetve gumi csere jelentősen könnyebb mantison... Vagyis felni ketté szedés segít, igaz boosteren nem kell kereket kivenni. Ja fék booster még mindig azzal a félhidros vacakkal jön (no offense, tényleg érdekel)?
-
polo493
tag
válasz
Gardaai #22590 üzenetére
Azért ezt a rollernek kell tudni mit bír én sem sajnálom használni,a gyártónak kell gondoskodni a védelemről érzékelőkkel, teszteléssel mielőtt eladják,fura hogy nem töltött nincs olyan hogy meleg ha nincs használva tölteni-e kell neki,ha telefon napon van és töltőn akkor van hogy nem tölt mert túl meleg...
Jó a cella -
Silentfrog
veterán
válasz
Gardaai #22586 üzenetére
Ma 22 km/óra tempomattal közlekedek az úton egy útkereszteződés és egy biciklis kihajt elém.
Azt mondta nem hallotta hogy jövök, miért nem kiabáltam. (nem nézet szét csak kihajtott elém.)
Én meg mondtam, hogy honnan tudjam hogy süket e vagy csak vak?
Komolyan az idősebb bicajosokkal van a legtöbb bajom. -
DigitXT
félisten
válasz
Gardaai #22002 üzenetére
Azért két keréken nem szabad elfelejteni az örök igazságot, hogy kétféle
ember van. Aki már esett, és aki majd fog. Ez a végtelen magabiztosság,
hogy soha nem estem/baleseteztem, egészen az elsőig fog kitartani...
Ami persze nem véd meg a másodiktól: az már egy félreértelmezés, LOL.Nyilván a legszarabb érzés önhibádon kívül, műszaki hiba miatt elesni.
Azt mondod, hogy nem szerencse kérdése, hogy (eddig) nem taknyoltál,
miközben épp egy olyan rémtörténetet írsz le, hogy durrdefekted lehetett
volna egy szelepsapka miatt, de szerencsére(!) ez nem következett be...
(Szóval pont most cáfoltad meg, hogy Te figyelsz minden apró repedésre,
autók mozgására mindenre, ezért veled nem történhet baj, de ha eldurran
a gumi alattad, mert a kis kínai úgy rakta össze, akkor esni tudni kell.)
Ui: nekem a jó tanácsom az lenne, hogy ha olyan vassal mész, aminek a
60 km/h nem elérhetetlen álom, akkor öltözz annak megfelelően. (Sajnos,
simán elképzelhető egy ólajtó méretű esés, aminél a sisak életet menthet:
alternatíva, hogy nem mész vele 60-nal, és akkor nem is eshetsz 60-nal...
Bár mondjuk elüthetnek úgy, hogy repülsz egy akkorát, mintha. Ne legyen
így soha, egyetértünk, hogy ezeket odafigyeléssel tudod kivédeni, és nem
arra kell készülni, hogy majd a sisak megvéd, az csak az utolsó mentsvár.
Legjobb természetesen egyáltalán nem elesni. De az ördög nem alszik...) -
Peaceliker
addikt
válasz
Gardaai #21998 üzenetére
Dehogy van komoly qc
talán dualtron nál van, azt halálra dicsérik. Egy mantis tudású Victor 900k + 100-200k mire lesz rajta lábtámasz, kormány magasító meg kulcsos kijelző
Jó inkább mantis pro tudású , de na.
Csóri összeszerelő mit kereshette azt a kupakot amikor elejtette
Majd ha lesz lelki erőm mutatom egy King gt ben milyen gáz dolgok voltak, akku körül, ami igazán veszélyes is.
Roller téma még fiatal, ilyen sufni tuning mind csak nagyüzemben. Majd ha lesz rájuk olyan szabályzás és elválás mint autókra pl, akkor kevésbé lesznek veszélyesek, talán -
polo493
tag
válasz
Gardaai #21998 üzenetére
oké értem nem volt szerencséd előfordul bárhol bármikor meg tudsz halni rajta ezután is volt egy bicajos mostanában Pesten kocsi elütötte kicsit azt fejét törte be meghalt nem úgy ért földet és vége,nekem a hátsó kerék csavar volt laza kibontás után
én a javításra írtam most hogy meg kell csinálnod tanácsokat
-
DigitXT
félisten
válasz
Gardaai #21979 üzenetére
Igazából egy picit nagyobbnak kell lennie a végfeszültségének, HA még
a végén is áramot akarsz az akkuba zavarni. A CV szakaszban egy adott
feszültség tartása mellett folyamatosan csökken az áram... Mikor a töltő
készre jelenti a töltést, még akkor is folyik valamennyi áram, szóval nem
biztos, hogy baj, ha az üresjárati feszültség picit magasabb. (Szerintem.)Töltés után kérdés hol áll az akku? Ha 67.5V valóban, akkor egy picit túl
van töltve. Ha ez zavar, vehetsz másik (esetleg állítható!) töltőt, ám nem
hiszem, hogy garanciális probléma. Ha az akku megdöglik, az lenne az... -
Gardaai
senior tag
válasz
Gardaai #21872 üzenetére
Nem tudom miért raktam OFF-ba, na mindegy.
Egyébként csak ilyen tudtak adni:
Bal oldali a gyári: LF. T5 AH 250V P
Jobb oldali meg amit adtak: T5 AL 250VVadásszak inkább gyárit, vagy tartós lesz ez is?
Egyébként a kijelző valóban véletlen egybeesés. Bal felső függőleges pálcika adta meg magát ahogy kalkulálgatom mit írhat.
-
Peaceliker
addikt
válasz
Gardaai #21847 üzenetére
Elsőre azt mondtam volna hogy kulcsos rész részben meghalt. De ez nem lenne hatással töltés részre.
Első lépés sztem töltő kimeneti fesz mérés. Hátha csak töltő halt meg.
Következő lépés töltő port biztosíték megnézése. Gari úgyis úgy van ezekre hogy leírod mi a fájásod és küldenek alkatrészt -
válasz
Gardaai #21806 üzenetére
Én mikor először kipróbáltam, akkor a xiaomin 3-asra állítottam és jó darabig nem foglalkoztam vele. Aztán egyszer eszembe jutott mikor az appban turkáltam, mondom kipróbálom a 4-est. (max) Azóta is úgy használom az esetek nagy arányában fékezni csak a konkrét megálláshoz kell. A kocsiban is így vagyok ezzel, ha már faék egyszerűségű 1.6 szívóbenzin, (suzuki) simán visszakapcsolgatók és van motorfék. Az újonnan vett Vitarában 135 ekm-nél kellet először 4 betétet és két tárcsát cserélni.
-
DigitXT
félisten
-
Peaceliker
addikt
válasz
Gardaai #21635 üzenetére
Mindent is próbáltam
Legjobb a félmarkos. Mutató ujjas gagyi (bowdenes) fékkel jó, akkor be lehet állítani jó pozícióba. De jobban adagolható mint a hüvely ujjas, nem rángatja úgy az ember ha rossz az út. Hüvelyk ujjast próbáltam gbooster félét, kaabo/nami fajtát, 300x et (ezt hypoljak, de nagyon gáz). Mind szar szerintem. Jó úton sem annyira jól adagolható rossz úton meg botrány. Teljes markos baja is az, hogy szar úton rángatni fogod. De jó úton az amúgy faja .
Szigorúan szerintem
-
Exelsior
őstag
válasz
Gardaai #21541 üzenetére
Mi eső esetén is átfordítjuk mert nem automatikus. 2 bazi nagy led van oldalt és már már zavaróan világit mások szerint így hidd el lehet látni. Itt a baj hogy ahány autó annyi fajta ez az. Itt fejben dől el minden. Van aki kapcsol van aki nem van aki nappal is köd lámpával megy.
amikor meg jön a köd lusta használni.
Hátul igen sajnos csak fékezéskor világít a LED de nappal látni hogy ott egy autó. Csak nem jön belénk. Este na az más. Sajnos mivel Vitara van elég hülyén működik. Már a halogént is lejjebb álitottam picit mert állítólag telibe világítjuk a embereket holott elfelejtik hogy magasabb az autó mint a többi. Toronyban sokszor baj van.
egyébként érthető amit írsz és jogos.
-
DigitXT
félisten
válasz
Gardaai #21347 üzenetére
Ki kell mérni. Elég nagy marhaságokat tudnak kijelezni. (Amúgy igen, még
a jó öreg Kugoo S1-en is lehetett 2 tizedenként állítani, így be is tudtam jól
lőni, hogy a sima S1 kerék az 7.6"-os, míg az S1 Pro kerék az 7.4"-os volt.
Miközben papíron mind a kettő 8", és a kijelző gyári beállítás is az volt...
Ja igen, még egy harmadik fajta gumiméret jelölés, a 200x50, vagy 200x60:
ennél az átmérőt adjuk meg mm-ben, és utána a futófelület szélességét.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Gardaai #21341 üzenetére
Alapvetően a szélesség/oldalfalarány-felniméret jelölés az elterjedt. Viszont
a rollereknél, az ellenség megtévesztésére elkezdték 10" keréknek nevezni
azt, ami jellemzően 6"-os felnin fut, csak még ezzel semmit nem mondtunk
a futófelület szélességéről: a 10x3"-ban a második szám a felni szélessége.
De persze még ez sem határozza meg a futófelület szélességét! (Bizonyos
tűréshatárokon belül kompatibilisek a külső/belső gumik más felnimérettel.)A mintának berakott képen pl. egy 2.5"-os felnin feszít a 3"-os Tuovt... Igaz,
hogy a belső gumi 10"x2.5". De szemmel láthatólag szépen ül a helyén..A gyári 80/60-6-os gumit viszont meg se próbálnám felrakni, annak annyival
merevebb a fala, hogy esélytelen lenne egy 2.5" felnire ráerőszakolni... meg
hát az tubeless, szóval nem rontanám el az összképet még egy belsővel is.Egy dolgot nem tudsz: 6" felnire 6.5" gumit rakni és vica versa. A másik két
paraméter választható viszonylag szabadon: attól függ, mennyi helyed van...
(Nagyobb kerületű gumival nagyobb végsebesség érhető el, rosszabb lesz a
gyorsulás, pontatlanná válik az addig pontos* sebesség és távolságmérés
Ami a legrosszabb eshetőség, hogy belever a vázba/villába/sárhányóba...)
Kicsivel kisebb gumit nem érzel meg, picit csökken a végsebesség, picivel
jobb lesz a gyorsulás (és persze a km óra megint elmászik), de tutira elfér.
A váltóméret, amit keresel, gépjárműnél jellemző fogalom, azért, hogy uaz
maradjon a gumi kerülete, ne csaljon sokat az óra, meg elférjen a kerék.
Jellemző, hogy télen ballonosabb gumikat használunk, de a kerület állandó
télen/nyáron: feltéve, ha váltóméretek, pár százalékos eltérés megengedett.Az átmérő kiszámítása: FSZ*OM*2+R*25,4. Aki ebbe valami káromkodást
lát, az menjen pszichomókushoz. FelniSZélesség*OldalfalMagasság(%)*2,
és hozzá a felni átméRő ami 6" esetén 152,4 mm: jó számolgatást.Ui: ha csak a futófelület szélessége változik, de a felni+ a peresség marad,
azok a gumik szükségképpen eltérő kerületűek lesznek, nem váltóméretek.*: ha addig csalt felfelé, egy ilyen módosítással akár pontosság is válhat.
-
Gardaai
senior tag
válasz
Gardaai #21337 üzenetére
Na bakker.. benéztem. Nem is 80/60-6.5. hanem sima 6 átmérőre van..
Akkor még ez se lesz jó.
Mi a váltóméret? Vagy miért van, hogy az egyik kerékre 10X3.0 de ugyan úgy 80/65-6 is. Van valami ilyen kalkulátor?
Ha esetleg van topikja az ilyen témának és OFF, akkor vezessétek a világtalant. -
OhYeah
kezdő
válasz
Gardaai #21190 üzenetére
Egyetértek a véleményeddel - én is első rollernek vettem az Dualtron Achilleust, és pont a skálázhatóság miatt semmi gondom nem volt vele míg beletanultam. Igaz kellett hozzá 300km mire mindent max-ra raktam, de mostmár azt is normálnak érzem.
Ha a pénz engedi vedd a legnagyobbat max kicsit lecsavarod addig, amíg nem érzed magad komfortosan rajta, aztán után tudsz rajta "erősíteni" anélkül hogy el kellene adni és annak az összes nyűgjét végigjátszani.
Ez is csak egy személyes vélemény, némi saját tapasztalattal mögötte
-
DigitXT
félisten
válasz
Gardaai #21190 üzenetére
nyomatékszabályozás/gázreakció
Hát a Wolf King GT-ben semmi ilyen nincs... Nyers erő:
első rollernek szerintem életveszélyeses. Jó móka, de...
Rohadtul nem kezdőknek való. Illetve egy megkötéssel
ajánlható, hogy a fokozatokat nagyon ésszel használja!
(De ha rögtön 5-be, dual... húz egy kövér gázt, fekszik.) -
Peaceliker
addikt
válasz
Gardaai #21190 üzenetére
Persze, ez is érthető. Én mondjuk pont azért adok veszek, mert érdekel. Mondjuk én nem veszek újat jellemzően, azt nem éri meg eladni
Én is motoroztam de roller az nagyon más.
Amúgy ha már marha gyorsan akarunk menni rollerrel, akkor én wolf king és vsett 11+ on kívül semmiben nem gondolkodnék. Ezek nem szitálnak be sosem, nem kell kormányt stabilizátor stb. -
válasz
Gardaai #21175 üzenetére
Igen, de akinek pl 60Voltos rollere van, az nem 25-el halad, szóval az a 18Ah nem valami sok hozzá.
A Xiaomi 4 Ultra is csak 12Ah-s. Ha kiütik a 25km/h-s sebességkorlátot, (ami előbb-utóbb várható), és 40-50-es tempóval fogják használni, semmire se lesz elég az a kis akkupack.
Kérdés, h belefér-e a trepnibe nagyobb akksi.
Sokan beleesnek ebbe a csapdába, h pl 48V-osra átalakítják a rollert, de csak kis akksi marad (mert az olcsóbb ugye), de mivel nem csak 25-el használják már utána, így nagyon hamar elfogy a hatótáv.
Aztán akkor jön, h nagyobb akksi kellene, de a meglevőt már nem lehet jó áron eladni, és csak viszi a pénzt a roller, ahelyett, h már elsőre nagyobb akkupackot raktak volna bele. -
Peaceliker
addikt
válasz
Gardaai #21157 üzenetére
Kapacitásra ugyan akkor akkuk. 1100wh kb.
30-40es tempón ugyan annyit kell elmenniük, mert ugyan akkora sebességhez ugyan akkora teljesítmény kell. Ami döntő lehet, hogy ha egyik könnyebb (lehet pont súlyuk is azonos) és hatásfok, amiben valszeg mantis jobb, de gyanúsan nem releváns a különbség.
Ami miatt mantis mehet kevesebbet, hogy nagyobb teljesítményű és az sem lesz mindegy milyen lendülettel éred el a 40-et a töltési ciklus alatt 30-50x -
-
válasz
Gardaai #21000 üzenetére
Ezeket már biztos láttad:
A 4 baron, (vagy akár 5) használt roller az jó, mert nagyobb a hatótáv, nehezebben lesz defektes, de minden rezdülést átad az útról (nemcsak az utasnak, hanem az elektronikai áramköri elemek forrasztásainak is) kanyarokban a tapadás (bedöntve) nem valami megbízható.
A belsőt 2-2.2bar környékén kezdi kidörzsölni a külső gumi, szóval attól azért nem kell tartani, h ha nem 4 bar fölé fújjuk a kereket, akkor mindenképpen ártunk neki.
3-3,5-öt szoktam mondani, bár 3 környékén úthibákon könnyebb defektet kapni, ezért a többség 4-re szokta fújni.
-
pescara
aktív tag
válasz
Gardaai #21000 üzenetére
Persze, en is 36-al kezdtem, most a 43-44 jon be , de tenyleg azon is mulik, hogy tobbnyire milyen minosegu uton jarsz. Ja, meg az okosok azt is mondjak, hogy pl vizes uton sokkal csuszosabb a kemenyebb. Probalgasd magadnak, mert ez egy olyan kerdes, amire ugysem kapsz valaszt
Az altalam legnagyobbra tartott hozzaertok is kepesek ezen vitatkozni a kulonbozo forumokon, semmi egyetertes, ugyhogy javaslom az arany kozeputat! Abban biztos vagyok, hogy minel kevesebb kemeny utest kap a roller a tul kemeny gumiktol, annal kesobb jonnek majd ki azok a hibak, amik elobb utobb ugyis kijonnek, csapagyak...stb. De van akit ez peldaul nem erdekel .
-
pescara
aktív tag
válasz
Gardaai #20998 üzenetére
Errol mar annyi szo volt mindenhol. Nincs szabaly es amugy gumi fuggo is. A belsosoket muszaj 50-55 psi re fujni, mert kulonben kidorzsoli a belso a kulsot, aztan kapja a defekteket egyfolytaban. A tomor gumikrol nincs mit mondani. Ezek az uj belso nelkuliek adjak a legtobb vitat. Maga a segway peldaul 32-36 psi-t javasol, de az a legtobbek szerint nagyon keves, van aki 55-re fujja, de akkor mar nagyon pattog a jargany, persze ha valaki tukorsima aszfalton jar csak, akkor jo lehet. Atlagos utakon a legtobb embernek a 40-45 psi jott be, probald ki ugy elsore, aztan meglatod. Az biztos, hogy nincs kobe vesve
-
Peaceliker
addikt
válasz
Gardaai #20975 üzenetére
450 től van 460 ért már ajándék szitálás gátlót is adnak. Ennyivel nekem (!) bőven ér többet, de lehet dupláját is adnám érte, persze ha bele tud férni. Pénztárca egy erős indok tud lenni
Volt mindkét gépem, szerintem nagyon más liga. De persze ez csak az én véleményem -
polo493
tag
válasz
Gardaai #20928 üzenetére
meg kell mérni hány mm és lehet tudni kb hány awg és utána mennyi ampert bír,am simán bírja 5a ilyen kis távolságon főleg ,mivel kábel hossza is tényező. 1.6mm vastag 14awg már tudja,általában a bms is 5a enged tölteni bírja ,de szokták írni füzetben 5a is töltés közben 4.6 egy 6a 5.5 kb ,3a töltöt nem vennék nincs értelme
-
polo493
tag
válasz
Gardaai #20925 üzenetére
a másik oldalát nem látni a képeken amúgy melegedés miatt mennek tönkre vagy túláram..érdemes olyan töltőt venni amiben van ventilátor hűtő borda nem elég sokszor ,nem csendes de jól hűti a ventis ,ha még a nap is rásüt töltés közben véletlen,össze folyhat a (precíz) forrasztás és kiég ez-az,mivel ezek nincsenek védelemmel ellátva nem tudja hány fokos... nem okos töltök
-
-
polo493
tag
válasz
Gardaai #20922 üzenetére
nem igaz csak sokan ezen agyalnak hogy vékony kábel bla bla 5a elbír tolómérővel meg kell mérni milyen vastag de rá van írva valahova hány awg a kábel akkor lehet tudni mit bír
hát garit hogyan csak szét lehet csvarozni ki veszi észre senki,probáld meg másik kábellel lehet meg lett taposvan vagy nyomva a vezeték a 230v oldalin,vagy a töltö csati szarakodik
-
válasz
Gardaai #20852 üzenetére
Hogy eladnál vagy keresel az mindegy, de ahogy Somatom is írja, saját érdekeltségű hirdetést nem linkelhetsz. A webshopok, vagy pl. az árukereső linkelése más téma, az nyilván nem hirdetés, ha valakinek egy ilyen linkkel válaszolsz, vagy akár simán csak belinkelsz egy jó akciót.
-
Somatom
veterán
válasz
Gardaai #20852 üzenetére
Amiben anyagilag érdekelt vagy, az a hírdetés.
Egy másik topikban vki közérdekű infókat osztott meg. Aztán megvádolták, hogy anyagilag érdekelt benne. Én felajánlottam, hogy dobja át nekem, majd én megosztom, mert én anyagilag nem vagyok érdekelt. Ezt az itt megjelent moderátor sérelmezte és kizártak a topikból. Azóta "érzékeny" vagyok az ilyesmire. -
válasz
Gardaai #20810 üzenetére
Esegway teljesen más.
Mikor még csak ismerkedtem a rollerekkel, engem is megtévesztett a név.De ha megnézed az Esegway rollereket, rájössz, h Kugoo másolatok. Hát, ők igy találták meg a piaci rést.
Mondjuk a név miatt kár, h nem lehet "feljelenteni".
Nem mondom, ha fullos rollereket csinálnának, még oké lenne, h megpróbáltak a nagy név mögé elbújni, de a rollereiknél sajna még a Kugoo is jobb.
-
-
Reggie0
félisten
válasz
Gardaai #20736 üzenetére
A kerekpar villa meg 70+centi, szoval a rollernel az erokar max 50%-al nagyobb, ami nem nagy elteres.
A rudakat pedig nem nagyon izgatja milyen funkciot tolt be, az erohatasok szamitanak kizarolag. Nem fognak azon morfondirozni, hogy "uristen en most roller kormanytudja vagyok, akkor tornom kene". -
Peaceliker
addikt
válasz
Gardaai #20729 üzenetére
Mindent el lehet törni, persze. Csak van amit sokaknak siker, mert könnyebb mrgtenni. Leginkább a booster (meg g2, g3) és a zero 10x (ultimate r10, kugoo g1, ice q5) ilyen. V1 mantis is tört de máshol (javítva) mantis King is (javítva), pár vsett még, annak szintén hegesztésnél. Booster hez 25 pénz egy bilincs és kész. De azért azt lássuk be, hogy hatodik verzió és gyártó kísérletet sem tett arra, hogy a gép ne a legsűrűbben kormány törős gép legyen.
Ettől ár érték arányban nem lesz egy rossz gép -
PociAti
őstag
válasz
Gardaai #20524 üzenetére
Én is pont így fogom a kormányt, amikor hosszú egyenes kerékpárúton megyek és nincs forgalom. Gyakorlatilag gördeszkán egyensúlyozom, tenyeremmel és ujjaimmal kört formálva a kilengést akadályozom csak meg. Az egyensúlyérzék fejlesztése hasznos elfoglaltság.
A Xiaomin nálam is egyszer elkezdett nyekeregni a kormány, amikor egy dobozt szállítottam haza a rolleren, és a rossz pozíció miatt kellemetlen pózban kapaszkodtam a kormányba. A kormánycsavar megfeszítése és egy kis WD40 megoldotta a nyöszörgést (bő egy éve volt), azóta meg se nyikkant. Ez alapján én is azt gondolom, nagyon sokat számíthat az, ki miként csimpaszkodik a kormányba. Jó nagy erővel meg lehet terhelni a csatlakozási pontot a hosszú erőkar miatt, ha valaki rosszul csinálja.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- AKCÓÓÓ!!! Panasonic CF-XZ6 AIO all-in-one laptop tablet 2k touch i5-7300u speciális ütésálló
- Epson Workforce DS-530II Dokumentum szkenner
- AKCIÓ! Sapphire Nitro+ RX 6800 XT 16GB videokártya garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! Apple Macbook Pro 16" 2019 i9 9980HK 64GB 500GB Radeon Pro 5500M hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B250 i5 6600 16GB DDR4 256 SSD 500GB HDD GTX 1050 2GB Zalman Z1 Njoy 550W
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest