Hirdetés
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Amazfit Bip 6 - jót olcsón
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- iPhone topik
- Google Pixel topik
- Apple iPhone 17 Pro Max – fennsík
- Mégis lesz Galaxy S26 Edge. Vagy nem? De!
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- Megvásárolható a Vivo X300 és X300 Pro Magyarországon, íme a hivatalos árak
Új hozzászólás Aktív témák
-
wanted5
őstag
válasz
Grafiqs
#10590
üzenetére
Kövezzetek meg, de én inkább valami olyasmiben látnám az igazságot, hogy egységesen minden olyan úton, ahol a kerékpár- és gyalogút össze van vonva lenne pl 15-20 km/h korlátozás mindenre!, akár kerékpár, akár roller. Az olyan kerékpárutakon, amik le vannak választva a gyalogútról meg mondjuk 30 km/h.
Ezek mellé valamilyen ésszerű kategorizálás az elektromos meghajtású járművekre.
(Na, de hogy ezt hogyan tudnák ellenőrizni és betartatni, az más kérdés.)Szerencsére itt Debrecenben csak néhány futárra jellemző, de a fsz kivan az olyan kerékpárosokkal is, akik úgy húznak el melletted kb 5-10 cm oldaltávot hagyva, hogy szinte fel se fogod mi történt.
Én közlekedek mindennel, ezért úgy gondolom, hogy át tudom érezni mindegyik szereplő helyzetét, és szerintem elsősorban az emberek gondolkodását, mentalitását kéne megváltoztatni, mégpedig, hogy "Nem csak TE vagy a világon és az úton". -
PociAti
őstag
válasz
Grafiqs
#10593
üzenetére
A robogók azonosítását idehaza évtizedek alatt se sikerült megoldani, rollernél nem sok reményt látok rá. Az autók műszakiztatására sincs elég szakember, újabb kategóriában hatóságot és bürokráciát kinevelni elég reménytelen, és most még nem is indokolt.
Jelenleg még elég átlátható a helyzet, mivel az e-rollerek kb. 95%-át legfeljebb 10 populáris gyártó termékei teszik ki (ebből a Xiaomi a saját tulajdonban lévő rollerek közül elég komoly darabot hasítanak ki).
Vizsgálati módszerekről meg az amerikai rendőrség jutott eszembe, hogy az ittasságot milyen primitív módszerekkel vizsgálják.
A mérőpad jó dolog, de magyarok találékonyságból kiindulva ennél sokkal olcsóbb mobil vizsgálati módszerrel* is kellő biztonsággal ki lehet szűrni a kiugróan erős rollereket . És ha felmerül a gyanú, akkor kell elkobozni a járművet további vizsgálódásra.* Primitív vizsgálat: kell pár hitelesített roller, aminél tudják, hogy adott akkukapacitásig (pl. 70%-ig) fixen tudja sík terepen a 25km/h-t. Aztán ha a forgalomból kiszedett roller hasonló tömegű rendőr alatt jelentősebben gyorsabban halad, akkor kell csak a drágább mérőpaddal foglalkozni. (Könnyű 2 hasonló tömegű személyt találni, csak hátizsák és megfelelő számú vizespalack kérdése.)
-
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT
#10596
üzenetére
Nem a magyar rendorsegrol van szo, hanem az olyan eszkozokrol, amik meresre szolgalnak. Ausztriaban van ilyen, tehat valaki gyart ilyen eszkozt, nyilvan nem a rendorok faragtak ossze.
A lezeres sebessegmerot sem a rendorseg gyartja, de meg a meroszallagot se
Namost aki a rollerek meresere gyart eszkozt eleg valoszinu, hogy gondolta ara, hogy a rollerek nem elhanyagolhato resze nem indul el, csak lokes utan.
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0
#10595
üzenetére
Nem vagyok meggyőződve róla, hogy a Királyi Rendőrség fel van-e készülve
bármi ilyesmire, de tegyük fel, hogy igen, van rá rendőr, és van eszköz is.
Elkezdik padozni a rollereket. Kijön rajta a csúcsteljesítmény, végsebesség.És akkor az összes Xiaomi megy a levesbe, akik ma bátran mondják, hogy
természetesen névleges teljesítmény a 350W: ők a legalitás alfája-omegája.Az meg szerintem régen rossz, hogy magadnak, otthon állítgat(hat)od azt a
szoftveres korlátot sőt nyomtathatsz hatósági azonosítókat: innen már csak
egy lépés, hogy immobiliser jelleggel, ha a rendőr nyekteti a vasat, akkor jól
viselkedik, további jó utat kívánás van, és ahogy elhúzol, hirtelen 2x erősebb.
(Tulajdonképpen benne is van ez gyárilag... takarékos módban gyengébbek.)Ui: fogalmam sincs, hogy végül mi lesz a vége. De ezt a padozás dolgot kis
hazánkban szerintem erőforrás(ok) hiányában nem fogják megjátszani.
Ám ha már úgyis benne vannak a rendrakásban, igazán bevezethetnék már
az SMKP rendszámokat. (A bringások azonosíthatósága se lenne hátrány.)
Mindenesetre a névleg 500W rolleresek be fogják sz*pni az ziher...
Lehet, hogy tényleg lesz egy "gyerek roller" kategória, mint a MoFa, viszont
furcsa, hogy 80-100 kg-os felnőttek alatt is ugyanannak kell majd erőlködnie.
Pedig nem kéne, hiszen a legtöbbjének van B jogsija (ami meg SMKP-ra jó). -
Grafiqs
őstag
válasz
mrrr74
#10591
üzenetére
Jogos felvetés az azonosító hiánya. Kell rá valamilyen végleges megoldás-
Első körben valami olyat tudok elképzelni mint ami Ausztriában működik. A rendőröknél egy kicsi görgős pad, amire ráállítják a robogót és húznak egy max gázt. Így mérve meddig gyorsul fel. Ha túl lép az engedélyezetten akkor büntetés...
Lehetne nálunk is valami egyszerű vizsga rendszer erre. Raknának a rollerre valamilyen nehez eltávolítható/hamisítható hatósági jelzést. Persze első körben a nagyobb teljesítményű rollerekre.G
-
mrrr74
aktív tag
válasz
Grafiqs
#10590
üzenetére
Az tény, hogy kell egy szabályozás, már nagyon régen kellett volna. De azt ne felejtsd el, hogy ezek a rollerek nem nagyon rendelkeznek semmilyen azonosítóval, nincs rájuk szegecselve teljesítménytábla, nem lehet megállapítani róluk (messziről egészen biztosan nem), hogy mekkora a névleges teljesítményük. Ezt a részét nem tudom elképzelni sem, hogy hogyan fog működni a gyakorlatban, hiszen ha valamilyen teljesítménymérő eszközzel kivonul a közlekedésfelügyelet, akkor a pillanatnyi csúcsteljesítmény lehet akár 1,5-2x több, mint a névleges, de gyanítom nem ez lesz az általános gyakorlat.
Nekem az a problémám, hogy nem látom, hogy majd mi alapján állítanak meg, mi alapján büntetnek, mert azért most is lehet hallani érdekes dolgokat... -
Grafiqs
őstag
válasz
DigitXT
#10562
üzenetére
Sehol nem írtam olyat, hogy támogatom a jelenlegi tervezetet.
Azt gondolom valamilyen szabályozásra szükség van. Én külön fő kategóriát hoznék létre az e-rollereknek. Egyrészről lenne egy alacsonyabb szint pontosan a gyerekek biztonsága érdekében. Ahol a kb. 25 km/h-t egy jó szintnek tartom. Motor teljesítményt tapasztalat hiányában nem mondanék. De az eddigi infóim alapján 350-400W elég lehet. Ezt a kategóriát vezethetné bárki, bicikliúton is.
Másrészről lenne egy magasabb kategória amit viszont valamilyen képzéshez-vizsgához és korhoz kötnék (mint az SMKP jogsi). Ebben a kategóriában már nem szabnék meg teljesítményt. De azt igen, hogyha kerékpárúton akarja használni akkor tervezett végsebessége nem lehet több mint kb. 35km/h. Természetesen sisak használata kötelező lenne.mézespálinka: Remélem a te kérdésedre is sikerült válaszolnom.
G
-
csokaym
csendes tag
Sziasztok!
Valaki ismeri ezt a gépet?
[link]
Apukám keresgélt, hogy van-e valami low budget roller, ami azért elgurul tisztességgel. Alföldre kell, nincs jelentős emelkedő. Xiaomi m365-öt próbált már, azzal elégedett volt, valami hasonló kaliberűt keresne.Köszi a segítséget!
-
-
synar
őstag
Ha valakinek ilyen csavaros kormány lehajtó rögzítője van, akkor az hajlamos lehet a kotyogásra a rázkódástól használat közben, mert a kézzel ráhajtható rögzítő anya meglazul. Egy orosz fórumon találtam rá megoldást, hogy melyik csavar állításával lehet ezt befolyásolni:
[link]
[link]Nálam is ez volt a problém a M4 pro-nál, de csak a bal oldalon. A lényeg, hogy addig kell óvatosan fokonként kitekerni, és mindig ellenőrizni, amíg csak annyira engedi megemelni a kormányvéget, hogy azért még kézzel könnyen rá lehessen tekerni a rögzítő anyát. Ezzel úgytűnik megoldódott és a fogantyú mozgatásával, tekergetésével sem lazult ki újra, mint előtte, persze, majd a terepen derül ki véglegesen, de bíztató megoldásnak tűnik.
-
Thuglife
senior tag
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy van-e bárkinek tapasztalata a Kuickwheel S1-C PRO rollerrel?
-
mézespálinka
senior tag
válasz
Grafiqs
#10556
üzenetére
Mit művelne az 500w-al amit a 350w-al nem tud? A féktáv/reflex függ a gyorsítástól??
Úgy beszéltek itt a 350 500 w-ról mint ha valami orbitáis teljesítmény lenne közben 0.5-0.6 le-ről beszélünk. Én szívesen ráállok egy 500w-os rollerre egy 12 éves vér pistike meg 350w-os rollerre, te meg végignézed a gyorsításunkat, meg az emelkedőn haladásunkat. Hátha akkor megérted a problémát a tervezettel.....
-
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT
#10570
üzenetére
(P:J)Szerintem meg ez a kommented a szovegertelmezesi problemak iskolapeldaja
Sehol nem irtam, hogy barmilyen gepet kene engedni, hanem azt, hogy nem lehet barmilyen gepet engedni. Ez azt jelenti, hogy szukseg van korlatra es nem azt jelenti, hogy te barmilyen gepet emlegettel. Tehat ezzel azt fejtettem ki, hogy valamilyen korlatozasra szukseg van.(/P)A gyerek elutese nem pusztan ettol fugg, statisztikak hianyaban eleg bator dolog egy ilyen osszefugges megallapitasa.
A vezeto kepessegei le vannak szarva, mert nincsenek minositve a vezetok. Azaz nincs kerekparos jogsi, igy nem lehet mast tenni, mint leszarni. Ha gyorsabban mennel, mint a gyenge kepessegueknek megengedett, akkor megis mit kene tennie a rendornek? Lemerni a kepesseget es az alapjan osztani a birsagot? Erre nincs mas megoldas, csak az egyseges korlatozas, mert nem lehet csak ugy differencialni a kerekparosok kozott.
Az pedig teljesen normalis, hogy azert is buntetnek amit elovettel, szamos teljesitmenykorlatos jarmu van, nem csak a roller lesz az.#10571 gergo5991: Ez nem Mo. specifikus, mindenhol ez megy. Lasd Nemeteknel 25km/h a korlat, Gorogoknel 25km/h az altalanos korlat a jarmuvekre, aztan van egy rakat specialis szabaly, hogy milyen kornyezetben mennyi a maximum amivel kozlekedhetsz, van ahol 8km/h! Franciaknal szinten 25km/h a jarmure, Svedeknel 25km/h a jarmure, emlekeim szerint osztrakoknal is. Mo-n a 30km/h-val meg eleg istenes is lesz EU-hoz viszonyitva.
-
gergo5991
őstag
válasz
Reggie0
#10569
üzenetére
engem csak az érdekelne ez a törvény amiatt jött létre mert pesten sok volt a siránkozás a bérelt rolleres ámokfutások miatt? mert úgy igazán pesten kivül nem igen láttam hireket hogy valakit zavarnának egyáltalán a rollerezők. Meg ez a törvény biztositás meg minden lófasz most azért kell hogy pénzt huzzanak ki az emberekből? Azt veszem észre, amint valami új dolog jelenik meg magyarországon máris megy a szopatás hogy azonnal vessünk ki rá adót, meg mindenféle dijakat meg mindent amiért pénzt lehet beszedni. Itt sk-ban a kutya le se b**a hogy ki mivel hol merre mennyivel megy, szinte rendőrök sincsenek az utakon, városokban sehol, csak akkor jelennek meg ha bejelentés történik, meg amúgy is országos rendőrhiány van.
Régebben mikor megjelent a roller bérlés itt nálunk, a rendőrök csak annyit tettek hozzá: este óvatosan menjén lassabban, ha embereket között vagy lassan menjél, 0,5 ezrelék véralkoholszint felett ne rollerezz / bicajozz, meg ne 2en menjetek egy rolleren és csókolom le van tudva
-
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0
#10569
üzenetére
Ez amúgy a szalmabáb érvelés iskolapéldája. Soha nem mondtam, hogy
bármilyen gépet meg kellene engedni. Hanem amikor kérdezik, hogy egy
500W(!!!) gépet jó ötlet-e megvenni, akkor leírom, hogy a tervezet szerint
kukára való az összes, mivel sehol nem lehet használni: közúton szabad
csak menni vele, oda alkalmatlan, ha bicikliútra megy, úgy (roller)bűnöző.Ui: arról beszélgettünk volna, hogy reális-e a 25 km/h és 350W limit, de a
legtöbb vélemény szerint nem életszerű. (Sokan 30 km/h limitben látnák
az ésszerűbb kompromisszumot és a teljesítmény korlát növelésében...)Nem az fogja elütni a gyereket, akinek egy kézmozdulat újra felvenni azt
a 30 km/h tempót, hanem az, aki megszenvedett érte, és nem akarja ezt
a lendületet elveszíteni, és fékezés nélkül próbál elhúzni hozzá közel...
Igen, ez jellemzően a kerékpáros lesz: felrakhatnék videót hogy megyek,
de akkor biztos megkapnám, hogy csak a felvétel miatt. Nem csináltam.De leírni le tudom, hogy tök üres 3m széles, belátható szakaszon bizony
megvolt a 40 km/h... Viszont ahogy utolértem vkit, inkább csak 30, mert
nem lendületből kell megoldanom, hanem megy erőből is. És amikor két
kisgyerek ment a jobb szélen, akkor kb. lépésben a másik oldalon, mivel
náluk aztán végképp nem lehet tudni, hogy mit fognak csinálni. Ez van...
(Ettől függetlenül a jövőben ez is illegális lesz, a vas képességei okán.
A vezető képességei meg le vannak szarva... És ha az M4 Pro tud 45-öt?
Tán lassabban nem lehet vele menni? A motorom meg tud 150-et... Oké,
kis túlzással. Szerencsére azért nincs kitiltva a városból. Még... Viszont,
ha rendőrbácsi lefotóz 80-nal, azért fogok kapni a csekket: ez tiszta sor!
Azért büntetnek, amit elkövettem, nem azért, amit elkövethetnék...
) -
Reggie0
félisten
válasz
DigitXT
#10555
üzenetére
Ez a fizikai korlatozas teljesen jogos, mint ahogy sok mas jarmukategorianal is van ilyen, pl. robogo/mopedauto/kismotor/nagymotor. Mindegyikhez mas papir kell(a vezetonek es a jarmunek egyarant) es hat belathatjuk, hogy a kerekpar kategoriaju rollerhez nem kell jogsi es a muszaki felugyelete sem szigoru, akkor nem lehet barmilyen gepet megengedni. A mozgasi energia aranyos a karokozassal, marpedig ez valamennyire jo korlatot ad. Hiaba megy gyorsabban a 60kg-s juzer, mint a 120kg-s, az enegia igy nem lesz annyival nagyobb.
-
Reggie0
félisten
válasz
anderledani
#10553
üzenetére
Mashol rollerezunk. A budai rakparton inkabb a 25km/h kornyeki kerekparosok a jellemzoek.
-
PociAti
őstag
válasz
wanted5
#10560
üzenetére
Én is tervezem az 1S-nél a téli használatot.
A kijelzővédőt találtam hasznos kiegészítőnek. A Xiaomiknak osztott a kijelzője, ez alól csak a legújabb, 3-as model kivétel, így annak védelme jobb.
Átmenetileg egy zacskó is megoldás lehet, ha hirtelen jönne az eső.
Youtube: waterproof Xiaomi Scooter kifejezés hoz pár találatot. Talán a power gomb körcímkével leragasztása tűnt a legértelmesebbnek, a szilikonnal taknyolás amatőr próbálkozásnak tűnt, bár attól még lehet hatásos.Kisebb esőben lassan megyek, ha nagy, akkor kikapcsolva tolom, és megvárom míg kiszárad. Bár ha a nedvesség vagy a pára a belsejébe jut, lecsapódva tudna csúnya dolgokat csinálni.
Sóval felhintett latyaktól viszont szeretném megóvni, és ónos esőben sem erőltetném, mert talán még gyalogos módban is túl nagy a nyomaték. -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT
#10562
üzenetére
"nincs annál veszélyesebb, mintha hosszú másodpercekig egymás mellett halad két egy nyomon haladó jármű"
Egyáltalán nem érzem veszélyesnek, legalábbis egymásra nem veszélyesek.
A szemből haladó járművekkel való ütközés, na az már veszélyes. És nem nagyon nem mindegy, hogy a két jármű közötti relatív sebességkülönbség 40 vagy 60 km/h.Ha emelkedőn, az egyik lassú jármű nem tud egy másik lassú járművet leelőzni, akkor nem történik nagy tragédia. Ha a 12 km/h sebességű jármú az előtte haladó miatt 10 km/h sebességre csökkenti le a sebességét, akkor az 1 km-es szakaszt 5 perc helyett 6 perc alatt teszi meg. Nem számít nagy veszteségnek.
A bérrollereket könnyű központilag módosítani. Hatóságokkal egyeztetve könnyű megfelelő "viselkedésűvé" módosítani a szoftverüket, és ez a lényeg. Magánszemélyeknél a szoftverek egyéni vizsgálatára nincs erőforrás.
"És ha már harmonizáció: a pedelecen 300W (névleges) motor segít. Emellé, ha emberi erővel hozzámegy 200W, az már 500W. Mégis full szabályos a bicikliúton, akkor is ha végül emberi erővel 30 km/h-val teker... Logika?"
Létezik pár kategória, e-bike, s-pedelec és pedelec. Előbbi 2 SMKP kategória, utóbbinál vagy pontatlanul fogalmaztál, vagy torzítani próbáltál.
"Pedelec: Kizárólag a hajtás rásegítésében vesz részt a motor, csak pedálozás esetén kapcsol be. A motor teljesítményének névleges értéke nem lehet magasabb, mint 250W, és a rásegítés csakis 25 km/h-ig megengedett."
Forrás: https://www.mmbike.hu/pedelec-kerekparok-ontsunk-tiszta-vizet-a-poharba -
PociAti
őstag
válasz
DigitXT
#10557
üzenetére
Mániád hangoztatni hogy "kriminalizálni akarják" ezt vagy azt, pedig rajtad kívül mások megértették a lényeget: a kerékpárutat szeretnék élhetővé, biztonságossá tenni.
Nem élünk Kánaánban, sok helyen nagyon nyomorult utakról van szó, amik az előző évtizedek formáltak olyanná, amilyen most. A cél, hogy nem engednek olyan járműveket a kerékpárutakra, amik oda nem valóak. Teljesítményük alapján másokkal egyenértékűek, melyek szintén nem közlekedhetnek a kerékpárúton. (Ilyenkor szokásod a jelen szabályozás által kizárt legkisebb teljesítményű, kis darabszámban eladott járművet példaként felhozni, ettől, és hasonló torz példáktól most igazán eltekinthetnél.) -
PociAti
őstag
válasz
Reggie0
#10552
üzenetére
Szerintem bőven jó a 25 km/h felső sebesség határ.
Pont a 25-től lesz a gyakorlat 30 km/h, ami már bőven a kontrollálható féktávon kívül van.
Ha 30 km/h lenne megengedve, akkor az gyakorlatban már 36 km/h-t jelentene (a 20%-os túllépést véve alapul), amilyen sebességű járművek közé nem hogy a gyerekem nem engedném, de még én sem érezném ott biztonságban magam. -
DigitXT
félisten
válasz
Grafiqs
#10559
üzenetére
Úgy őszintén engem sem érint a szabályozás, mivel amivel járok, az már bőven az a kategória, hogy én kérek elnézést... Viszont nem hajtom őrült módjára, és csak akkor előzök a bicikliúton, ha erre abszolút van lehetőség. DE akkor izibe, mert nincs annál veszélyesebb, mintha hosszú másodpercekig egymás mellett halad két egy nyomon haladó jármű. Ehhez viszont teljesítmény kell, meg ugye az abból nyerhető sebességkülönbség... Ha 25 a limit, és 350W, azzal aláírom, hogy kényelmesen el lehet kóricálni, síkon, de ha utolérsz egy 20-22-vel haladót véletlenül, vagy egy emelkedőn Te lassulsz le 10-15-ig, akkor csak veszélyesen lehet majd előzni. Szerintem. (Oké, az átlag bringás sem fog 25-tel feltekerni az emelkedőn, mert az bizony teljesítményt igényel, és abból a lábában sincs sok.
)Egyszerűen ismerve a rollerezés fizikáját, túlszabályozásnak tartom, hogy egy nagyobb teljesítményű roller egyáltalán ne használhassa a bicikliutakat, azért, mert egyébként képes 25 km/h-nál gyorsabban haladni. De fordítsuk meg picit: oké, nem képes. 25 a vége, mint a botnak. Bird, Tier, mind ilyenek... (Elvileg a Lime is, bár abból futottam bele 27-28-cal száguldóba, mégis az a gyengébb vas...)
Tudod mije nincs egyik (új) bérroller szolgáltatónak? 350W teljesítménykorlátja... Szó se róla, ha kitiltással fenyegetik meg őket a hatóságok, majd lesz, de ma, ha kipróbálsz egy Bird, vagy Tier rollert, azok mennek, mint a meszes. Csak 25-ig... De a Bird különösen erőset gyorsul. 1000W biztosan megvan... Ja és amúgy a KRESZ-ben számtalan kitétel van a kerékpáros végsebességére, de ugyanitt a gyorsulására semmi... És ha már harmonizáció: a pedelecen 300W (névleges) motor segít. Emellé, ha emberi erővel hozzámegy 200W, az már 500W. Mégis full szabályos a bicikliúton, akkor is ha végül emberi erővel 30 km/h-val teker... Logika?
Egy gyenge rollerrel indulásnál feltartod a kerékpárosokat. Nem mindegyiket, de azokat, akik egyébként sokat mennek, jól gyorsulnak, biztosan = konfliktusforrás.
Ui: amúgy tökmindegy, milyen szabályozás lesz, amíg én állok a pirosnál, az azelőtt megelőzött kerékpáros meg áthajt rajta, és nincs semmi következménye. Kíváncsi vagyok, mikor lesz az első rendőrségi razzia a bicikliúton...
És ha meglesz, mi lesz a következménye. Majd előveszem a motort, és 6L/100 km fogyasztást produkálva pöfögök, nesze neked mikromobilitás címszóval. (SMKP-t se veszek: próbáltam 12 éve, eléggé életveszélyes kategória. Fel kell venni a forgalom ritmusát, és kész. Ha szerinted is 25-30 km/h egy bicikliút forgalma, akkor ezzel azt is mondod, hogy 30-nál kellett volna meghúzni a felső határt. Voilá.) -
norberto9
aktív tag
Sziasztok.Egy átlagos elektromos roller mennyire vízálló?
-
wanted5
őstag
Ha már szigetelés, a xiaomi 1S-re mennyire kell odafigyelni ilyen téren?
Láttam volt, aki írta, hogy télen is használja. Nekem is hasonló terveim vannak, hogy amíg az idő és az útviszonyok engedik, normálisan, akár 10-15-el haladva, de használni akarom; viszon az nem lenne jó, ha egy beázás miatt tönkremenne. -
Grafiqs
őstag
válasz
DigitXT
#10557
üzenetére
Előljáróban két dolog.
Egy, még nincs rollerem (lesz hamarosan), de nagyon sok ezer km van a lábamban Bpest belvárosában. Illetve robogózom is aktívan.
Kettő, nem kardoskodom a jelenleg tervezett szabályozásban szereplő megoldás mellett.
Valamilyen szabályozásra márpedig szükség van, mert bárki vehet akár sok száz-ezer wattos rollert is. A bárki alatt a 10-12 Vér Pistikét értem. Egy bringaúton nagy átlagban 25-30 a tempó. Ettől felfelé sokkal eltérni szerintem szerintem nem egészséges.
Ennél nagyobb tempóval közlekedni egy rugózatlan kis kerekű járművel életveszélyes bárhol is.krooarbo: Köszi!
G
-
DigitXT
félisten
válasz
Grafiqs
#10556
üzenetére
Nem járdáról volt szó, hanem bicikliútról...
Igen, valahol meg kellett húzni:
aláment. 12 éves Vér Pistike meg ne rollerezzen 500-600W géppel sehol.
Jogsihoz köthetnék felőlem (mint SMKP-t), sőt járdáról is letilthatják, ha úgy
tetszik*, de akkor a faxnak építünk bicikliutakat? Rollerutakat is építsünk?
Mert az autók közé kevés az 500W, elhiheted, tehát ott nem fog vele menni,
bicikliúton meg éppen kriminalizálni akarják... és nem a gyorshajtás alapján!
Hanem egyszerűen az arra való képesség (!) alapon. Ez az ami rossz vicc...megfelelő, mind tempó mind teljesítmény szinten.
Tegyük fel, hogy a 25 km/h megfelelő (többen javasoltak 30-at, de mindegy),
tegyük fel: 350W viszont egy komolyabb emelkedőn feljutásra alkalmatlan...
Könnyű a fotelból kizárólag az Alföld tengersík vidékét gondosan számításba
véve rámondani, hogy elég. De elő kellene venni a fizika könyvet. Vagy ha ez
túl nagy falat, akkor kigurulni dombos vidékre és kipróbálni: lesz meglepetés.*: a magyar bicikliutak sajátossága, hogy sok helyen egy "nagyvonalú" tábla
kihelyezéssel megoldották. Bringagyalog. Másfél méteres járdán. Oldd meg.
De tökmindegy, mert ahol meg szépen fel van festve, és teljesen szeparált a
járda, a retardált gyalogos, akkor is a bicikliúton sétál, mert nem érti.
-
Grafiqs
őstag
válasz
DigitXT
#10555
üzenetére
Gondolj bele abba, hogy a 12 Vér Pistike mit művelne egy (névelegesen) 500-600W-os rollerel a járdán...
Valahol meg kellett húzni azt a határt ami a nagy átlagot figyelembe véve megfelelő, mind tempó mind teljesítmény szinten.krooarbo: Melyik webshopban vetted és ha mennyiért ha nem titok?
G
-
DigitXT
félisten
válasz
mézespálinka
#10550
üzenetére
Eegen, ennyiből egy kis irigység-szagot is érzek: nekem elegendő X, akkor
akinek X+1 van, azt csukjuk börtönbe (de legalábbis tiltsuk ki). Legyen neki
elég az X, mert én azt mondtam... Az, hogy érdemi különbséget nem jelent
(és adott esetben forgalmi akadályt képez az a 120 kg pilóta), az smafu.
Ui: városban általában 50 km/h a megengedett. De ez nem jelenti azt, hogy
csak mopedautókkal szabad behajtani. Szinte minden autó tud akár 150-et,
akkor, ha az ember kitapossa a lelkét (ami ugye sehol nem szabályos). Ám
ilyen alapon le kellene tiltani a közútról őket? Teljes sötétség van a fejekben.(Ettől függetlenül egyetértek, hogy a 45 km/h nem való bicikliútra. Csak épp
nem jó megoldás, hogy fizikai korlátokat állítunk, ráadásul mindkét irányból,
pont leszarva a fizikát: 25 km/h-val is kurvára fog fájni, ha valakit elcsapnak...
Mert mondjuk a rolleres, ész nélkül, tájat nézegetve, tempomattal száll bele.
Én meg 30-ról lassítottam, amikor 200 méterről kiszúrtam, hogy a gyalogos,
aki kiszállt az autóból, ziher, hogy körülnézés nélkül fog elémgyalogolni...
És nem lett baj. Mert figyeltem, és mert volt esélyem észrevenni: a bokorból
kilépő gyalogost nincs esélyed, és ha Kugoo S1 szintű valamivel mész, ami
végsebessége (!!!) 25 km/h, és valóban névleg 350W, de a fékút 20 méter.
)Elmebaj. De hát ez van. A teljesítmény öl, meg a sebesség... A fék hiánya?
A vezető figyelmetlensége? Vagy nemtörődömsége? Az senkit nem érdekel.Szerk: tudok én is kitalálni fasságokat. Ha a 120 kg pilóta alatt 350W a limit,
akkor vegyük már le a 60 kg rollerét 175W-ra, csak a miheztartás végett...
Véletlenül se a gyorshajtást/balesetet büntessük, hanem a lehetőségét előre. -
krooarbo
újonc
Sziasztok,
Megérkezett az egy hete rendelt Niubility N2-m. Sok összehasonlítási alapom nincs más rollerekhez képest (Lime-mal mentem párszor), meg még elég keveset mentem vele, de egyelőre meg vagyok vele elégedve. Akinek kérdése van kérdezzen nyugodtan. Röviden pár dolog:
- deck: lehetne valamivel hosszabb, a hátsó "fellépő" dolgot még szokni kell. Viszont széltében kényelmesen (43-as lábbal)
- kormányoszlop : féltem, hogy alacsony lesz a 188 cm magasságomhoz, de nincs vele gond. Úgy nagyságrendileg 102 cm a deckhez képest.
- fék: óvatosan kell bánni vele, viszonlag jól fog
- kijelző más lett mint az N1-nél. Szerintem pofásabb, több infó látható rajta (megtett táv, sebesség, aksi állapot jelző sáv, világítás- és fék visszajelző
- a csengő hálistennek az összecsukáshoz használt bizbaszon kapott helyet (az N1-nél különálló csengő volt + kisfül)
- szigetelni kell, hogy esős időben használható legyen, bár ennyi pénzért nem is vártam, hogy IP védett legyen
- bekapcsológomb: ez lehetne jobb minőségű. A kormányoszlop alján van nagy holtjátékú lötyögős kisgomb.
- Egyébként összeségében meglepően jó az anyagminőség
- az úthibátkat "elnyeli" a 10"-os gumi
Hétvégén lesz lehetőségem jobban megtesztelni, majd még jelentkezem a tapasztalatokkal.
-
PociAti
őstag
Így van, az M4 Pro 45 km/h-s sebessége nagyon nem fér bele a 25 km/h-s szabályba.
Örömteli, hogy a kerékpárúton közlekedő járműveknek szabtak meg felső sebességhatárt.
A teljesítmény érték is ehhez igazodik (Lényegében mindegy, melyik paramétert igazították a másikhoz.)Akkor jó egy szabály, ha könnyű ellenőrizni (ezáltal betartatni).
Különösebb képzés nélkül a nagytestű rollereket ránézésre is nagy magabiztossággal ki lehet szűrni.
Ha valakinek mégis valami kisebb teljesítményű, de nagyobb méretű rollere lenne, az nyilván maga gondoskodna a bizonyításról. Típusszám ismerete esetén elég gyorsan ellenőrizhető az a 2 adat: teljesítmény és max sebesség.A kicsi rollerek amíg nincsenek nagyon agyon tuningolva extra akku csomagokkal, addig úgy se nagyon tudnak eltérni a gyári paraméterektől. Teljesen feltöltött állapotban elérhető kb. 30 km/h sebesség kevesebb, mint amit kerékpárral, sík terepen városban el lehet érni.
-
Charx
senior tag
A teljesítmény melett a sebesség is korlátolt. 25km/h és 350W a tervezett kategória, és a 25km/ órához tényleg elég a 350W.
-
DigitXT
félisten
válasz
mrrr74
#10545
üzenetére
Abszolút, semmi okát nem látom, hogy mondjuk egy M4 Pro miért
ne mehetne a bicikli úton, pedig az már 1000W. (Tudom, névleg az
is csak 500. De nem a papír gyorsítja a rollert, hanem az amper.
)Ui: fura: belsőégésűeknél csúcsteljesítmény alapon kategorizálunk,
sőt kW/tömegarány is játszik, erre itt egy névleges, és szevasz? Jó,
a végsebességet erősen befolyásolja, mert ha tartósan több, leég...
(Emelkedőn hullanak is az alulméretezett vezérlők, motororok...
)De ha nem húzód üveghangig, egy belsőégésű sosem lesz a max.
teljesítmény közelében, míg egy elektromos vidáman leszabályoz
adott áramkorlátnál, és pikk-pakk eléri, 2-3x csúcsteljesítménnyel.Hol van itt a logika?

-
mrrr74
aktív tag
válasz
DigitXT
#10544
üzenetére
Pont erre gondolok. Mondjuk Gergely utca felüljáró, vagy M3 bevezető OMW kút után, vagy mondhatnék még ezer példát. Nincs kint tábla, hogy behajtani tilos segédmotoros kerékpárral, se kötelező legkisebb sebesség; ott mi lesz a 350W+ -os rollerekkel? Ok, ne menjen fel, de elvben szerintem felmehet ha így marad a végleges szabályzás. És akkor majd 15-tel (se) tartja fel a szélső sávot, mert ugye járdán nem mehet? Minimum dupla hajtás legyen a segédmotor, vagy 1000 W+. Szerintem.
-
DigitXT
félisten
válasz
mrrr74
#10543
üzenetére
Nekem van hazafelé egy másfél km emelkedő, ahol nem hagyható ki a
közút. Kerülő utakon lehetne talán kisebb forgalmú utcákban kóricálni,
de nagyjából ennyi... Előre gurultam a lámpánál... Éreztem pici feszkót,
majdnem rámelőzött már a kereszteződésben. De aztán jött a meglepi,
miszerint rákapcsoltam mindent, és 42. Nem előztek meg végül...
Nekem ezzel nincs komoly bajom, tényleg nem való biciklútra 45 km/h.
Csak azokat sajnálom, akik 2 szék közül esnek a pad alá, 500W cuccal:
olyan 2kW, amire azt mondom, hogy legyen nagy teljesítményű roller.
(Miközben tudom, hogy lófax, de a városban már be lehet menni vele a
kocsik közé is, mert ha nem nyomják nagyon felveszi a ritmusukat...
) -
mrrr74
aktív tag
Véleményem szerint ez lesz az új Kugoo S1, főleg a mostani árával. Az, hogy fokozatok nélkül állítható a kormányoszlop magassága, elég egyedi, hátul hajt, elég méretesek a gumik is. A simával (nem Plus) kettes fokozaton (18 km/h), sík terepen elmentem az órám szerint 21+ km-t (párszor kihagyott a GPS), az LCD 26-27 között mutatott (a valós a kettő között lehet), 82 kiló vagyok. 38 km/h volt a legtöbb amivel le tudtam gurulni egy lejtőn, az még vállalható. Ami nagyon jó, hogy 19 cm széles és fél méter hosszú a deck, az elég nagy.
-
DigitXT
félisten
Csak az index kép alapján: bátor ember, ennyi kavicson.

Nekem valószínűleg vmi kavics vághatta ki ma a gumimat...
A változatosság kedvéért az elsőt. Viszont a TPMS kiválóan
vizsgázott, amint indultam hazafelé, tudtam mire számítsak.
(Hiszen amit eddig tökéletesen tartott nyomást, visszahűlés
után csak a hátsó tudta, az elsőből hianyzott 0.4 bar. Ennyi.)
Szó se róla, hazahozott, ha a belső lyukad, az inkább gyors...
Csak kicsit kezd elegem lenni... Komfortos, meg minden, ám
ha ilyen gyakorisággal lyukad ki a bicikliúton*, akkor felejtős!*: no para SMKP-ként amúgy sem használható bicikliúton.

-
synar
őstag
Ha már a múltkor szóba került: Eleglide S1 Plus eszközteszt. [link]
-
DigitXT
félisten
Ez a jelölés elvileg azt jelenti, hogy ez az abroncs maximális terhelhetősége,
és ehhez szükséges hidegen az adott nyomásra fújni. (Haladás közben ugye
alapból nő az abroncs hőmérséklete, rollernél meg különösen, hiszen befűti a
motor is, szóval egy nyugalmi 3.4 bar simán lehet 3.8 bar az út végére. Ekkor
nem releváns mérni, főleg beállítani... Ezért sem az igazi a benzinkúton sem.)Ui: ha nem "egykerekezel", egy 80 kg pilóta soha nem fog egyetlen abroncsot
80 kg-mal terhelni. Tengelyenként nagyjából 40-40 kg jut. Persze ez sem igaz:
a súlyeloszlás attól függ, hogy épp hol állsz a taposón/dinamikusan is változik.
Szerk: persze hozzá kell számolni a roller saját súlyát is, ami lehet 20-30 kg...Szerk2: az, hogy a user manual nem ír semmit a nyomás helyes beállításáról,
eléggé meglepő. Motornál simán megadják, hogy mennyi az annyi: ha utast is
viszel pl. akkor két tizeddel több. Tudom, valaki nem érzi, én sem, de ezt írják. -
synar
őstag
Holnap megyek átvenni az M4 pro-t
, ezzel kapcsolatban kérdezném: a kerekeit 80kg körüli terheléshez mennyire ajánlott fújni? A neten csak néhány fotó alapján jutottam adathoz, azon 50PSI szerepel. Nem tudom ez a maximális, vagy az ajánlott érték? Köszönöm a választ előre is.
Így szerepel:
-
synar
őstag
válasz
DigitXT
#10529
üzenetére
Köszönöm a válaszod, bennem is felmerültek ezek a kétségek, amiket sikerült tovább erősítened. Akkor ezek szerint még mindig jobb választás ezeknél az M4 vagy az Esegway a 10 colos kerekek miatt? Vagy ahogy olvasom a kerékpár kategóriát gyakorlatilag egy G30-al lehetne kimaxolni, jelen állás szerint. Törhetem tovább a fejem, addig is marad az 1S magában kompromisszumokkal.

-
DigitXT
félisten
Szerintem mindkettő rohadt drága ahhoz képest, amit nyújt.

Az az 500-600W nem akkora tűzijáték, amitől igazán jól tudna
hegyet mászni, cserébe legalább SMKP-nek lesz minősítve és
bicikliúton se használható... Ez az a kategória, amit szerintem
abszolút nem érdemes megvenni.
(Ha nem bicikli kategória
valami, akkor legyen oka neki: legyen valóban használható ott,
ahol a kiskerekű*, igen a 8" is az, kategória nem igazán...
)Ui: az se jó, hogy hátul tömör gumi, elöl meg pneumatikus.

Menetkomfortban sz.r lesz a hátulja miatt, az elején meg tök
ugyanúgy defektet kaphatsz... Amúgy annyira nem szar. Ez a
200x60-as gumi sokkal kényelmesebb, mint bármely 200x50,
beleértve a méhsejtrácsos Kugoo-t.
Egynek jó, de drága és
nem akkora erőgép(ek), hogy lehessen SMKP-ként használni!
Ja, és az 500 vs. 600W papíron különbség: érdemben semmi.
(Az akku kapacitás inkább lehet fontos, de kérdés, mi a célod.
Általában minél nagyobb az akku, annál nehezebb is ugye.
)*: 10" se túl nagy, de jelentős a különbség. Ha már SMKP, hát
legyen dupla motor, min. 1000W, akkor odébb lehet vele állni. -
synar
őstag
Két nagyon hasonló kinézetű és árú típus marad fent a rostán, a Zero 8 (500w, 10Ah) és a Kugoo X1 (600w, 13Ah), papíron az utóbbi jobb tulajdonságokkal rendelkezik, hogy ki koppintott a másikról az kérdés talán a Zero a régebbi és ezért kiforrottabb lehet. Kérdésem az lenne, hogy ennek ellenére szerintetek megéri-e a Zero helyett a Kugoo x1-et választani az erősebb paraméterek miatt? Valamint jelent-e komolyabb hátrányt, hogy mindkét roller esetében csak a hátsó kerék fékezhető? Köszönöm a választ előre is.
-
PociAti
őstag
válasz
Vodike
#10518
üzenetére
Teljesen egy véleményen vagyok veled anélkül is, hogy bármilyen mechanikai módosítást kipróbáltam volna.
A Xiaomi egyik hatalmas előnye a kompakt, kicsi és könnyű méret, amit elveszít akkor, ha valaki pár kilónyi lengéscsillapítót pakol rá. A 10-es gumik alig változtatják meg ezen előnyös tulajdonságát a rollernek, és a leírások alapján pont a legjellemzőbb úthibáknál fejtik ki az előnyös hatásukat. -
Skynet258
veterán
-
Vodike
tag
válasz
Skynet258
#10496
üzenetére
Szerintem, ha a mobilitás fontos számodra, először dobd csak fel a 10" gumikat és meg fogsz lepődni a 8.5"-hez képest milyen. Én már megbántam az esparts-ot (elől-hátul az van az egyik rolleren), mert egyrészt nagyobb lett a roller tőle (monorimmel bele sem merek gondolni, mekkora batár nagy lesz), másrészt a másik rolleren csak 10" gumi van és túl nagy különbség nincs szerintem, viszont a csak gumicserés ugyan olyan mobil maradt, könnyű súllyal. Mivel ezzel a Pro2-vel nem tudsz berobbanni mondjuk egy térköves vagy úthibás szakaszra 60km/h-val, ezért szerintem a monorim csak addig volt jó, amíg nem voltak 10" gumik :-) De ez az én véleményem és tapasztalatom.
Kb. ilyesmi a véleményem az xtech fékkel kapcsolatban is. Egy jól beállított gyári fék (pofa és bowden gyárilag sztem szarul van beállítva) olyat fog, hogy beszarás. 10" gumival nagyon jó lett a fékhatás, meglepődtem.
-
synar
őstag
Végül a Niubility rendelésből refund lett, egy hétig nem történt semmi, ezért visszaléptem.
Viszont közben eldöntöttem, hogy a meglévő Mi 1s mellé, ami a belvárosban rohangálni jó, de rosszabb, vagy meredek utakra, esetleg hosszabb túrákra már nem annyira alkalmas, vennék egy nagyobb rollert is.
Ha lehet 20kg alatt maradjon (a második emelet miatt) és könnyen szállítható legyen azért csomagtartóban. Ezért a középkategóriában nézelődtem 500w környékén, lengéscsillapítóval szerelt rollerek között. Ezeket találtam egyelőre, Esegway 500, Kugoo M4, Kugoo x1, Zero 8. Köszi a tanácsokat, tapasztalatokat és a véleményeket előre is. -
wanted5
őstag
Elsőnek a lámpán vettem észre este. Arra gondoltam, hogy biztos azért hord egy kicsit jobbra, hogy ne vakítsa el a szembejövőket, de aztán a kormány is feltűnt.
Ha neked is / másnak is ilyen, akkor nem foglalkozok vele, a közlekedésben nem zavar, csak az OCD becsípődésemet piszkálja. -
gergo5991
őstag
mai tapasztalat: töltőn a segway g30, maxra feltöltött és kikapcsolt a kijelző, és hallok valami sistergő hangot, hát kihúztam a töltőt abbamaradt, vissza bedugtam nem kezdett el ujból sisteregni, nem tudom mi akart ez lenni.
másik: [link] itt látszik szépet, hogy azért jó ha van védőfelszerelés, szépen szikrázik az aszfalton ahogy csúszik, védő nélkül ez azért nagyon durva lett volna
-
wanted5
őstag
Azoktól kérdezném, akinek xiaomi 1s van. Nem tudom, hogy egyedi eset-e, de én akárhogy nézem a kormányt egy kicsit jobbra áll. Más nem találkozott ilyennel?
Próbáltam a fenti 4 csavarral ügyeskedni, de sikertelenül. Máshol esetleg nem lehetne ezen állítani? -
PociAti
őstag
Mindkét rollert a Ninebot gyártja, szinte biztosan azonos anyagokból.
Nyikorgó hangot bizonyos típusú fémek, jellemzően rideg alu ötvözetek adják, amikor két nyers felület elmozdul egymáson.
A WD40 egyszerű, de hatásos (átmeneti) megoldást tud nyújtania a jelenségre speciális olajos, teflonos anyagának köszönhetően.
Ha azért nyikorog valami, mert két olyan elem mozdul el egymáson, aminek szorosan egymáshoz kellene tapadni, ott nem olajozással, hanem csavarok megfeszítésével kellene orvosolnia problémát, amíg van rá lehetőség. Ha már állandósult a hézag, akkor jön jól a szilikon vagy gumi tömítő.
Monorim.hu oldalán vannak mindenféle kormányrögzítők, ha már nagyon gáz lenne a helyzet. -
Gabis
őstag
válasz
Skynet258
#10506
üzenetére
Tudod ezek az apróságok ami miatt még mindig motoszkál a fejemben a G30E II. Alapból 10 col-os tömlő nélküli gumi, nagyobb hatótáv, talán még ez a nyikorgásos jelenség sem annyira jellemző, töltési megoldás...
Ezért jó, hogy ti itt vagytok, és tudtok segíteni az észrevételeitekkel, tapasztalataitokkal.
-
Gabis
őstag
válasz
Skynet258
#10500
üzenetére
Azt elhiszem
Igazából nem is a hideg miatt, mert kb. a villamoson sincs sokkal melegebb mint kint. De az esős, latyakos időjárásnak nem szívesen tenném ki.
Más: belefutottam néhány véleménybe, ahol arról panaszkodtak, hogy akár pár hét használat után már elkezd nyekeregni ott ahol össze lehet csukni (legalábbis szerintem erre gondoltak). Van erre megoldás? Előző verzióknál láttam nyomtatott éket, egy videóban a csavarral állítgatta a feszességét, de speciális WD40-be is belefutottam már.
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! Lenovo X1 Yoga 1st - i7-6G I 8GB I 256SSD I 14" WQHD Touch I HDMI I W11 I CAM I Garancia
- Telefon felvásárlás!! iPhone 13 Mini/iPhone 13/iPhone 13 Pro/iPhone 13 Pro Max
- ROLLEREK: ÚJ, Újszerű, Használt 30+ db listát tudok küldeni
- HP 24" IPS LED FULL HD monitor 24fh 4HZ37AA
- billentyűzetek - kiárusítás - Logitech, Corsair, ASUS
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest







)
Igen, valahol meg kellett húzni:
)


