Hirdetés
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Poco F7 – bajnokesélyes
- Apple Watch
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Google Pixel topik
- Yettel topik
- Xiaomi Mi 9T Pro - tizenegyes!
- A Gemini húzza ki a Sirit a csávából
Új hozzászólás Aktív témák
-
Grafiqs
őstag
válasz
DigitXT
#10562
üzenetére
Sehol nem írtam olyat, hogy támogatom a jelenlegi tervezetet.
Azt gondolom valamilyen szabályozásra szükség van. Én külön fő kategóriát hoznék létre az e-rollereknek. Egyrészről lenne egy alacsonyabb szint pontosan a gyerekek biztonsága érdekében. Ahol a kb. 25 km/h-t egy jó szintnek tartom. Motor teljesítményt tapasztalat hiányában nem mondanék. De az eddigi infóim alapján 350-400W elég lehet. Ezt a kategóriát vezethetné bárki, bicikliúton is.
Másrészről lenne egy magasabb kategória amit viszont valamilyen képzéshez-vizsgához és korhoz kötnék (mint az SMKP jogsi). Ebben a kategóriában már nem szabnék meg teljesítményt. De azt igen, hogyha kerékpárúton akarja használni akkor tervezett végsebessége nem lehet több mint kb. 35km/h. Természetesen sisak használata kötelező lenne.mézespálinka: Remélem a te kérdésedre is sikerült válaszolnom.
G
-
PociAti
őstag
válasz
DigitXT
#10562
üzenetére
"nincs annál veszélyesebb, mintha hosszú másodpercekig egymás mellett halad két egy nyomon haladó jármű"
Egyáltalán nem érzem veszélyesnek, legalábbis egymásra nem veszélyesek.
A szemből haladó járművekkel való ütközés, na az már veszélyes. És nem nagyon nem mindegy, hogy a két jármű közötti relatív sebességkülönbség 40 vagy 60 km/h.Ha emelkedőn, az egyik lassú jármű nem tud egy másik lassú járművet leelőzni, akkor nem történik nagy tragédia. Ha a 12 km/h sebességű jármú az előtte haladó miatt 10 km/h sebességre csökkenti le a sebességét, akkor az 1 km-es szakaszt 5 perc helyett 6 perc alatt teszi meg. Nem számít nagy veszteségnek.
A bérrollereket könnyű központilag módosítani. Hatóságokkal egyeztetve könnyű megfelelő "viselkedésűvé" módosítani a szoftverüket, és ez a lényeg. Magánszemélyeknél a szoftverek egyéni vizsgálatára nincs erőforrás.
"És ha már harmonizáció: a pedelecen 300W (névleges) motor segít. Emellé, ha emberi erővel hozzámegy 200W, az már 500W. Mégis full szabályos a bicikliúton, akkor is ha végül emberi erővel 30 km/h-val teker... Logika?"
Létezik pár kategória, e-bike, s-pedelec és pedelec. Előbbi 2 SMKP kategória, utóbbinál vagy pontatlanul fogalmaztál, vagy torzítani próbáltál.
"Pedelec: Kizárólag a hajtás rásegítésében vesz részt a motor, csak pedálozás esetén kapcsol be. A motor teljesítményének névleges értéke nem lehet magasabb, mint 250W, és a rásegítés csakis 25 km/h-ig megengedett."
Forrás: https://www.mmbike.hu/pedelec-kerekparok-ontsunk-tiszta-vizet-a-poharba
Új hozzászólás Aktív témák
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Path of Exile (ARPG)
- Kompakt vízhűtés
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Autós topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- További aktív témák...
- Sosem használt! (Cini)Minis Forum Ryzen AI 9 HX 370 AMD Radeon 890M 96 GB RAM 2 TB SSD 1 év garancia
- Gamer egerek és billentyűzetek kitűnő árakon!
- HIBÁTLAN iPhone 11 Pro 256GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3173, 100% Akkumulátor
- Bomba ár! HP ProBook 450 G8 - i3-1115G4 I 8GB I 256SSD I HDMI I 15,6" FHD I Cam I W11 I Gar
- Apple iPad A16 128GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő


