- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
- One mobilszolgáltatások
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- VoLTE/VoWiFi
- Mobil flották
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Samsung Galaxy S25 - végre van kicsi!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
Új hozzászólás Aktív témák
-
Peaceliker
addikt
válasz
Eldenisa #22433 üzenetére
Nálam sima g2 pro volt. Felfüggesztés full száraz volt és nem sokat mozgott. Telok alsó felső tengelyét kiszedve megkenve (csavarokat menetrögzítve érintőre húzva) megjött a rugózási kedve. Szerintem egy ilyen melót érdemes lehet neked is meglépni
Csavarokat menetrögzítő sem volt túl sok gyárilag, így csak agyon húzva nem hullottak ki. És pont ilyen felfüggesztésben van ahol pont nem igazán kéne meghúzni -
-
Peaceliker
addikt
válasz
Eldenisa #22213 üzenetére
Tudom, nem 300k, inkább 400 eleje, de lényegesen jobb gépnek gondolok egy mantis 10 dualt. 1 motoros mantis talán nem jobb, csak könnyebb, de ugye az nem fontos, írtad.
G2 max ról elég jókat írnak, annyi, hogy g2 pro és max is állítólag csörög zörög nyekereg elég hamar. Ennek oka a marha sok csavar (illesztés). Rommá szedve, kenve stb biztos orvosolható. Illetve futómű szétszedése egyből "kötelező" és akkor elkezd majd rugózni, ha jó helyen lesz kenve és nem túl húzva (hanem menet rögzítve) ahol kell.
Ezeket g2 pro tapasztalatból mondom. -
-
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #16724 üzenetére
Simán le tudod szabályozni, menüben ugye százalékosan változtatható
a maximális kivezérlés... Ha akarsz 40 fölött menni, 3-as, 100%, ha meg
takarékoskodni akarsz 2-esre lősz ilyen 80% körülit, és akkor annyi lesz.(Annyi, hogy a taposóba csak 13s2p akku fér, az is csak méhsejtrácsos
távtartókkal: tudok egy embert, aki pár hónapja felvásárolt 3 ilyen akkut
gondolom nem saját célra. Onnan tudom, hogy nálam épültek mind...
Ill. eladtam a 40T cellás 13s6p akkumat. Csak ugye nem fér S1 a vázba,
így az alá is kellene picit nagyobb vázat kreálni, aztán kigurul a világból.)Peaceliker: a dual motor magában nem sokat ad a végsebességhez.
(Mindenki azon pörgött, pedig síkon ugyanúgy 28 km/h marad a vége...)
Az igazából arra jó, hogy emelkedőn is hasít és meg is lehet vele állni.
Egyetlen gyári akkura viszont nem jó ötlet rárakni két vezérlőt, mert az a
2x11A elég gyorsan térdre kényszeríti. (A dobfékes motor egyetlen baja,
hogy sokkal szélesebb, mint a gyári. Saját villát kell hozzá rittyenteni.)
Szerk: a videó elején szinte végig lejtőn megyek, azért megy 30-32-t is...
Igazából azon is múlik, melyik gumi van rajta. A Pro kisebb átmérőjű. -
Peaceliker
addikt
válasz
Eldenisa #16707 üzenetére
Köszi az infót, örülök, hogy nálad jó, akkor lehet nem feltétlen dobtam ki egy kis pénzt az ablakon
Hétfőn kerül hozzám a gép, ahogy nézem trackinget, cucc is akörül érkezik (valahonnan a közeléből hozzá dhl).
Én végül extra bátor voltam és a hátsót is berendeltem... Össze rakom, direkt megnyúzom olyan irányból, amiből nem vár terhelést, ha nem nyiklik-nyaklik, akkor adok neki a Pesti utakon -
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #10176 üzenetére
Azt a leborult...
Jobbulást! Nekem nagyon sokat fogott ezek szerint
a protektoring, amikor átrepültem a kormányon. Sejtettem én ezt.
Ennek ellenére lett mélyen horzsolt, sárga-lila zúzott, de törés az nuku.Ui: 120 kg nagyon sok egy S1-nek... Ha raksz bele egy fasza erős első
villát, előfordulhat, hogy máshol törik el... az 5mm acél villa kivétel, de
az nem is gyári. Eltörhet a hátsó rugóstag, de kitörhet a nyak is: tőlem
vittek már bontott nyakat, meg még taposót is, mert az is csak alu...
Ez az ára annak, hogy könnyű. Az FLJ hivatalosan 150 kg teherbírású,
több alkatrésze acél, ami tök hasznos, csak ne akard sokat emelgetni,
mert még gyárilag is 33 kg, hát még ha kap extra kiegészítőket is.Szerk: ilyen törést még nem láttam: oldalra nyeklett el a villa.
Durva!
-
winery
aktív tag
válasz
Eldenisa #8699 üzenetére
Bátor vagy vakmerő
Nem tűnt veszélytelennek .Reggie0: Köszi a választ , geekbuying-ról venném fehéret , de lehet inkább egy ninebot g30 lesz , később, igaz az kétszer drágább .
Illetve van egy ninebot e22e , amire kell arra eddig tökéletesen megfelel, csak gondoltam feleségemnek is egyet venni .
-
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #8564 üzenetére
A 48V akku nem kifejezetten hatótávolságra van, sőt! +30% erőt jelent alapból,
és ugyanennyi végsebességet, ami rögtön nagyobb fogyasztást hoz magával...
Ráadásul a gyári helyre csak kisebb kapacitású fér, mint a gyári (10s3p helyett
csak 13s2p), tehát ha ultra hordozható akarsz maradni, azaz nem gondolkodsz
kiegészítő akkukban, egy ilyen váltással a hatótávolságot teljesen agyonvered...Ui: bejöttem ma dolgozni a kék villás géppel. Nem egy tűzijáték, amit előad, de
legalább nem nyilallt bele a fájdalom a bordámba minden kigyorsításnál.Érzésre inkább olyan, mint a 30A volt, már ami a megindulást illeti, valószínűleg
azért, mert praktikusan ez is 30A... Az első kerék nyöszörög az instant 20A-tól,
de a hátsó csak komótosan veszi fel a tempót. Kényelmes. Meg jól* megy.Így félig töltött akkuval 30 km/h fölött érezhetően elfogy az ereje, óra szerint már
csak ilyen 32-33-akat ment síkon, de a GPS szerint volt az 34-35 is. Nagyobb a
kerék, mint az S1 volt (a Pro-nál meg sokkal), utána kell menni a kalibrációval...*: relatíve. Volt egyszer olyan érzésem, hogy mi van, csak egy motor megy?!
Mondjuk tempomaton valóban. Az eBike vezérlő csak külön kapcsolóval tudja...
Összesen egyszer kapcsoltam be a Duna parton, túl macerás így a használata. -
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #8554 üzenetére
Nem szivatás, tényleg fordítva van...
Amúgy nem muszáj
leszedni, ha meg akarod fordítani, hiszen ha leveszed mindkét
oldalt, akkor a felni megfordítható: gumi marad szépen rajta.
Tudom, a francnak van kedve szétszedni mikor pont kész lett...
Ha minden kötél szakad, van motorom 200x50 gumival, occón.Ui: le ne vágd róla, viccből se, nekem tetszik: inkább cseréljünk.
csokaym: ez friss élmény, kipróbáltam FID masináját, az játszik a
fékkel orosz rulettest. Amúgy nagyon tetszik, hogy rohadt könnyű,
és jól húz: 30A-re tippeltem volna elsőre, kiderült, hogy 2x14A volt.
50A-t 1 db akkura* nem lehet ráereszteni, viszont lesz +1 db akku,
ami pont hosszúkás: bemegy a táskába, úgy füstölős indulás lesz.
Az első kereket így is elforgatja, de úgy lehet, hogy a hátsót is...*: ebbe belefér a 48V 10.5Ah a taposóba, pont annyival hosszabb.
A Booster V rövidebb, annak klónja a Kugoo S1: nem fér 13s3p. -
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #8406 üzenetére
Ha meglazult az anya átugorhatott a tengely, és saját magát tépte szét.
Én nem szarakodnék kívülről forrasztással: adni kell neki új kábelt.
(Motorhiba egyébként akkor is előjön, ha szakad a Hall szenzor kábele,
mint esetedben történt: fékezni ettől még tudhat, mert az csak rövidzár.
Sőt, a FET leégésének egyik tünete lehet, hogy folyamat fékez a motor.) -
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #8400 üzenetére
De, az M a motort jelenti. Viszont általában annak semmi baja.
Vezérlő FET ég le, arra utal a csúnya hang: valószínű beázott...Ha nem volt eső, akkor lehet hogy párszáz forint a javítása...
Ha FET csere után is rossz a vezérlő, akkor kell új (Kínából 6K).
Aki kis hazánkban vállalkozás szerűen tart, simán 12K-t mond.Szerk: írod, hogy esőben mentél... Sajnos az hiba volt. Alattam
is pont ugyanígy állt meg anno. (Olyan 6 km ment, aztán pukk.) -
-
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7469 üzenetére
A 2 db 5-ös imbusz nem volt gyanús?
Elöl egy kicsit körülményesebb a csere.
Na nem 18-as villáskulcs ügyileg, hanem pl. lebontani a műanyag burkolatot, stb.Szerk: az mindig jó, ha van tartalék... Én is "lekaptam" a gumit a hátsó kerékről,
mert az az életben nem fog elkopni, ellenben hajtott keréken jó, ha van minta.
Itt a lekaptam nem véletlen van idézőjelben. A "visszadobtam rá" a kopottat sem.
(Annyit szerintem nem szentségeltem még rollerszerelés közben, mint akkor.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7466 üzenetére
Én a hátsó kerékről beszéltem, végig abban voltam, hogy az szorul nálad.
Még ott van a frissen kiszerelt tengely is a képen. Bocs, ha félrevezettelek...Amúgy a legutóbbi videómban épp van csapágy csere... típusszám a leírásban.
SKF 6202 2Z-t raktam bele (mondjuk állítólag a gumi porvédős szerencsésebb). -
B-L-A-C-K
titán
válasz
Eldenisa #7438 üzenetére
Lenne ha nem én építettem volna a roller...
Amúgy 110 nem olyan hogy egy óra alatt éri el, nagyon hamar fent van ennyin, így szinte bárhol el lehet érni, persze csak ahol megengedett...
Amúgy mint írtam ez csak teszt volt, vissza lesz véve majd 80ra szerintem, az is bőven elég, nekem a gyorsulás a lényeg.
-
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7363 üzenetére
Alapvetően hobby.
Amúgy a konkrét cél, hogy 30 km/h fölött menjen síkon.
Mivel a "csöves" teszt bebizonyította, hogy menni fog, tesztelném 2 motorral.Szerk: tegnap kikaptam 2x6Ah 36V akkut, oda beraktam ezt a 10Ah 48V-osat.
Praktikusan nem veszítettem semmit, sőt, ez 50 Wh-val többet is tud.Nincs is teljesen feltöltve, de így is 42 km/h a vége a levegőben forgatva.
(Mondjuk ekkora tempónál már kezd csalni az óra, majd kimérem, miért...) -
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7355 üzenetére
Jogos, nem írtad, hogy hátsó kerék, csak hogy kerék, én asszociáltam arra
az előzményekből, mea culpa. Az első az ugye a motor. De az is kerék...A képeken én semmit nem látok. Ha a motor nincs jól összerakva, akkor azt
érzed a levegőben (nagyobb fokozaton) forgatva, konkrétan remegni kezd tőle
az egész hóbelevanc. Nekem is ilyen kis remegős az "új" Pro motorom, noha
azt (még) nem szedtem szét, tehát nem is rakhattam össze rosszul.Amúgy nem szabadna dőlnie. Ott is csapágyon áll a tengely, maga a tengely
meg fixen áll a villában (most attól tekintsünk el, hogy mekkora fos az a villa).Szerk: úgy már jártam, hogy meglazult a 6 csavarból 1-2, és azért kezdett a
cucc nem teljesen egyenletesen futni, még vmi kopogó hangja is lett akkor... -
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7351 üzenetére
Ha marad a szorulós hátsó kerék, és nem bővítesz az akkun, akkor igen,
elég hamar le fogja zabálni az akkut. Oké addig sokkal jobban fog menni,
de ahogy mástól olvastam: a karbantartás a legjobb tuning. Addig nem is
gondolkodnék a cucc túlhajtásában, amíg a gyári értékeket nem tudja. -
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7349 üzenetére
Mókolni kell... Egy 2512-es 5 mOhm ellenállat van benne. Viszonylag nagy,
noha SMD, de nem túl nagy művészet kiforrasztani. Mire érdemes cserélni?4 mOhm: konzervatívoknak, kb. 14A csúcs, olyan lesz, mint a régi S1-ek.
3 mOhm: óvatos duhajoknak, kb. 20A csúcs, kellemes megindulások...
2 mOhm: bátor elmebetegeknek, 27-30A csúcs, füstölős indulások.
Mellékhatás: leéghet a FET, főleg, ha álló helyzetben teszteled, vagy éppen
hosszú emelkedőn sokáig megy bele 25A környéke (nem erre van kitalálva).2 motorral szerencsére tudsz elég gyorsan menni, hogy ebből ne legyen baj,
mivel nagy tempónál a motor által indukált feszültség (BEMF) fogja vissza a
motor által felvett max. áramerősséget (így gyakorlatilag kíméli a vezérlőt).Szerk: én azt mondom, az 3-4 környéke ami bejátszható nagyobb kockázat
nélkül. Az akku is lehet csak 20A-re méretezve, 30-nál lekapcsol a BMS.
14-15-ben semmi kockázat nincs, hiszen eredetileg is olyan volt, nem tudom
pontosan, miért lettek visszabutítva. Persze, sokkal tisztább lenne, ha simán
át lehetne ütni a szoftverben a korlátot, akkor legalább pontosan is jelezné ki.
Sajnos erre nem találtam megoldást, általában ezek valami zárt kódok. -
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7347 üzenetére
Talán igen, de csak ideig-óráig, összességében NEM javasolt kísérlet.
Elég egy kis eltérés, és máris durván befékez (rossz fázis kezd hajtani!),
márpedig az nem garantált, hogy teljesen azonos mértékben kopott pl. a
két Pro kerék: előbb-utóbb kiesnek a szinkronból. Meg aztán nyerni sem
nyersz vele semmit, hiszen nem is 1 motor gyenge, hanem a 11A karcsú.De nagyon. Most képzeld el, hogy a két motor egyenként 5.5A-t vehet fel:
semmivel nem lesz erősebb... Két dedikált vezérlő kell, akkor az a 2x11A
rögtön érezhető lesz minden téren: azt is be lehet játszani, hogy felhúzod
az 1 db vezérlődet 20A-re, vagy akár 30A-re (ha bírja az akku), úgy is már
elég jól kellene mennie, sokkal jobban, mint gyárilag, és még mindig csak
egy motorról beszélünk. Nálam ugye 20A + 30A: odébb lehet vele állni.Szerk: és azért nem 30+30, mert az első kereket hajtó akku picike...
De amúgy ma lőttem megint egy érdekességet az apróról (este feltöltöm). -
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7345 üzenetére
Az a helyzet, hogy a forgás feszültséget indukál, de olyan szinten, hogy ha
összekötöd két motor fázisvezetékeit, akkor, az egyik forgatásával elkezd a
másik is "szinkronban" forogni. Szerintem emiatt tűnhet úgy, hogy nemigen
akar forogni: amikor szétszedted, biztos megpörgetted csak a csapágyat.
Ha azzal gebasz lenne azt éreznéd: szerintem az indukált fesz fogja vissza.Szerk: amúgy nem igazán vált be az egy vezérlő, két párhuzamos motor.
Már csak azért sem, mert nem egyformák voltak, így kisetek a szinkronból,
és olyankor életveszélyesen elkezdett bakkecskézni a gép. De egyszer ezt
is ki kellett próbálni. Legalább el tudom mondani, hogy hogyan ne csináljuk! -
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7336 üzenetére
Őrá céloztam, mint a srác, aki gyárt ilyeneket. Szokott néha ide is írni.
Ő tudja, hogy miért ANNYIVAL hosszabb a 10s4p. Elméletileg 5 cella minimum
difi, szóval nagyjából 10 cm. De ránézésre az általa gyártott akkuk hosszabbak.
(Lehet, nagyobb BMS van bennünk, aztán azt nem tudta a tetejére ráfektetni.)
Szerk: 36V akku nagyon sokat nem dob rajta, akármekkora kapacitású. Annyi,
hogy lassabban merül, tehát távolabbra megy, és amíg magasabb a feszültség,
addig is tovább megy a gyári végsebességen. Nagyon menni a 48V akkutól tud.Az már 13S, viszont olyanból építeni a gyári helyre nem lehet nagy kapacitásút.
(Két sorban férnek a 18650-es cellák, 15x2 elrendezésben van a kötésileg 10x3.
20x2-ben meg a 10x4, de akkor az már túl hosszú... 13s3p ugye szintén "20x2"
méretben férne, persze úgy, hogy egy cella helye üres. 2p-be kicsi a kapacitás,
és kisebb a terhelhetőség is, az összterhelés a párhuzamos cellákon oszlik el.) -
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7328 üzenetére
Két motorral emelkedőn is megvan a 20-25...
Nagyon sokat számít.
Amúgy most nézegetem a Dualtron Raptor 2-t, hogy milyen viccesek, hogy
szög ugyanolyan motort használ, mint a Kugoo (ja nem, szélesebb a gumi),
viszont mivel 60V rendszer, elég 25A az 1500W-hoz. Nekem az a lengővilla
kéne, meg a dobfékes motor.Aztán kész lenne az S1 dual projekt végre.
Szerk: tök véletlenül belefutottam ebbe a videóba: 14Ah akkut pakol bele...
Kapásból látszik a formáján, hogy 20 cella van egymás mellett, ez a 10s4p.
A Kugoo ugye ennek koppintása, szóval nagyjából ugyanannyira férne bele:
valamennyit lehetne nyerni, ha hátul nem az a vastag műanyag zárná le... -
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7326 üzenetére
Igen, az alkatrészárak elég durvák: azért jobb megvenni valami kishibásat occón,
mert ha van az embernek érzéke hozzá, akkor otthon kijavítja azt a pár hibát, és
számára sokkal többet érnek az alkatrészek. Win-win...Az más kérdés, hogy
ha egyéb turpisságok is kiderülnek, több befektetés is kellhet (pl. ponthegesztő).
(De sebaj, jó lesz az még ha egyszer esetleg 21700-as cellákra adnám a fejem.) -
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7324 üzenetére
kell-e még valami?
Nagyon nem. Kábelezni kell kicsit, de ha szerzel egy donort, az a legtisztább.
Én is úgy durrantottam be a Dual masinát, mert hirtelen lett egy fasza vázam,
extra akkum, motorom, és vezérlőm. Mindezt 30K-ért. A többi már történelem.
(Előtte már megvolt a hátsó kerék hajtás, meg a dupla motoros előkészületek,
de igazán akkut nem sikerült találnom, ami meg volt, nem készült el.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7322 üzenetére
Minden megoldható. Viszont gyárilag nem igazán van több helyed. Van egy
srác, aki "extra" akkukat gyárt ezekhez, értsd jobb cellákból jobb BMS-sel,
de ahogy láttam, nem igazán tudott "érdemben" nagyobbat belepasszírozni.Nyilván ha cellánként 3500mAh-d van, akkor egy 10s3p akku, ami a gyári is,
és ami befér, elmegy 10.5Ah-ig, ami nyilván nagyobb, mint a gyári 2600mAh
cellánként (7.8Ah), de nem esnék tőle hanyatt. Ok, tovább megy, meg addig
is gyorsabb lehet, de mondjuk lefekszik-e két motorral? Valószínűleg igen.Ugye két motorral 22A-re kellene méretezni az akkut, amit egy 20A-es BMS
csak ideig-óráig szolgál ki. Amúgy sem vagyok híve a két motor egy akkuról
történetnek, mivel túl nagy terhelés egy ilyen kis akkunak, akkor már inkább
külön akku, egy kormánytáskába... Nem nagyon nagy extra súly, ám sokkal
nagyobb hatótávot tesz lehetővé, egyrészt a dupla kapacitás okán, másrészt
mert egy-egy motor egy-egy dedikált akkut terhel: a legjobb kompromisszum.Többet párhuzamosítani megint máskérdés, az is elosztja a terhelést, s csak
egy töltő kell (viszont az lassabban fog végezni), s fixen tudod, a feszültséget.
És átlagban akkor is egy akkura egy motor jut, amit így ki fog tudni szolgálni!
(Nem mindegy, milyen cellákból áll az akkupakk, mivel vannak olyan nagyobb
kapacitású cellák, amik nem igazán nagy áramra lettek kitalálva, és ha olyan
kerül a pakkba, az egész pakk terhelhetősége kérdés: csalódás lehet belőle.)10s4p-re mondanám, hogy érdemi előrelépés, de az már nem fér be.
Szerk: ja és én nemigen párhuzamosítanék eltérő akkukat, bár ez én vagyok.
Ha Pro akkud van, akkor rakj mellé egy Pro akkut, és mehet a két motor...
Nyilván kicsit bosszantó az elrendezése, mivel rohad hosszú, de ha mondjuk
egyedi - vízálló - táskát varratsz neki, akkor lehet azzal is esztétikus, lásd pl.: -
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7320 üzenetére
Ez nem az akku.
Ez a vezérlő. Az akku a taposóban van.
Szerk: a csúszásgátló első két sarkát felhajtva van alatta egy-egy csavar:
ha azokat kiszeded, simán kiugrik a 2 piros dísz-bizbasz, azalatt van 1-1
nagyobb csavar, amit ha kiszedsz, le tudod húzni a fekete műanyagot az
elejéről, ami takarja az akkutartót a taposóban... Mondjuk egyelőre szvsz
nem indokolt, hogy szétszedd, amíg nincs olyan gondod, mint nekem. -
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7318 üzenetére
Értem, oda valóban nem kell semmi ragasztó: kínainak egyes, leülhet.
Dupla motor nagyon jó dolog, még sima 11A* vezérlővel is szórakoztatóan hajt.
Valahogy a szimpla elsőkerék hajtás nekem nagyon nem jön be: érted, ott van
1333W és nem igazán megy jól, kapar, alig lehet vele megállni, szar az egész.
Ha legalább hátul lenne, máris nem kaparna, hanem erőteljesebben indulna el!
Meg fékezni is sokkal biztonságosabb lenne (nem számítana a kormányszög).Rendeltem egy dobfékes, sőt pneumatikus kereket is, de kis kínainak elfogyott
(fasza, pedig állítólag volt raktáron, elég olcsó is volt, 25K). Visszaadta a pénzt.*: értelemszerűen két vezérlő összesen 22A-t tud = nem árt hozzá vmi jó akku.
-
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7316 üzenetére
Ja, hogy azt mondod, hogy olyan sok ragasztót nyomott bele a kínai, hogy kinyomódott az a kék csoda, és konkrétan beleért az állórészbe?
Nem elképzelhetetlen, csak azért furcsa, mert annak talán valami hangja csak lett volna. Ezt a külső/belső mágnes dolgot nem értem...
A mágnesek fixen fel vannak ragasztva arra a hengerre, azzal együtt forognak. Ez egy "outrunner" BLDC motor. Amikor szétszeded, akkor ugye már nincs ott a csapágy, hogy a megfelelő távolságban tartsa az állórészt, ezért megdől, és durván megfogja a mágnes, így nem forog az sehova. (Különösen nehéz kiszedni belülről az állórészt, gondolom azzal szívtál a legtöbbet.
Én is azzal szoktam.
)
-
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7313 üzenetére
Az a ragasztó némi gyári tömítést jelentett volna.
Mivel ott nem forog semmi,
ezért az nem számíthatott semmit: ártani annyiban árthat, hogy ha vízbe mész,
több esélyed van, hogy beázzon a motor. (Azért szokták javasolni, hogy inkább
célszerű kinyomni FBS ragasztóval, ami rendesen, vízzáróan tömíti a peremet.)Amúgy a motort szétszedni (szerintem) nem is kellett volna, mert annak hibáját
kizártad azzal, hogy a levegőben jó tempót forog rendellenes hangok nélkül.
De ha már szétszedted, akkor egyből le is szigetelhetted volna: igaz utána még
nehezebb szétszedni, ha esetleg tényleg megmakkanna benne valami...
Ám amit nagyon nem érdemes, feszegetni! Fogni kell, és kiütni az állórésszel...
Feszegetéskor ugyanis sérülhet a csapágy. (Nyilván cserélhető. Csak ami nem
romlott el, ne javítsd.) Hátsó kerék csapágy is ép, s mégis bedől a kerék?
Szerk: jó kép!
Szerk2: 30 kilóval könnyebb, és akkor sem megy normálisan, vmi nem kerek...
Tényleg szorulhat valami hátul. Mondanám, hogy próbáld ki egy sima S1 hátsó
kerekével. Csörög-zörög, viszont vékony, kemény, így nem tapad, de jól gurul...
(De nem akarom rádsózni. Ott több csavart is ki kellene szedni a cseréhez.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7297 üzenetére
Igazán nincs mit, remélem megoldódik ezzel a probléma.
Kugoo S1 Pro, csöves 1.5 kW edisün: don't try this at home.
Oké, hogy nem a legjobb az idő, de az elsőkerék hajtás durva.
Terhelem ugye ~105 kilóval, plusz a hátizsákban a G-Booster
akku, ami szintén van vagy 5 kg, ám leggyengébb fokozatban
is kapar, mint állat... (Alig mentem, túl erős, és nincs tapadás:
ha a héten jobb idő lesz, megnézem így a végsebességet.)
Mivel kint van a gyári akku lentről húztam egy hosszabbítót...
Szerk: ennek is durván kikopott már az első villája. Ótvar egy
konstrukció azzal a műanyag persellyel, ami nem cserélhető. -
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7286 üzenetére
A kedvedért* vettem egy Pro-t.
Én semmilyen dőlést nem látok, sőt, páromat
kértem, hogy tekintse meg, amikor ráállok a vasra (a ~105 kilós habtestemmel)
lát-e lapos kerékre utaló jeleket. Nem látott. Csapágyhiba lesz nálad. Mást nem
tudok elképzelni: terhelés nélkül ugye jól forog, ha ráállsz oldalra elmozdul.*: valójában azért, mert motorhibásként volt hirdetve (olcsón), és tudtam, hogy
azt elég gyorsan meg tudom javítani. Délben hoztam el, és már kb. kész is van.
(Mondjuk még az eredeti vezérlő forrasztása hátra van. De a 30A-essel füstölő
kerékkel indult... aztán letérdelt az akku, úgy néz ki, gyengébb benne a BMS.)
Ha kész az eredeti vezérlő, megnézem mit megy: 910 km van benne, kicsit már
kopott a gumi, de azért még nem annyira, mint a másik Pro motoromon. -
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7251 üzenetére
Alattam is jobban szaladt a szekér, amikor 85 kg voltam, mint most ~105...
(Igaz, hogy közben pár kW-tal többet tud, szóval ez csak elméleti számítás.)
Amúgy éjjel véletlenül belefutottam YT-n, hogy van pár M365 RWD/AWD/48-60V
"mod", kW-os tuningokkal, ami félelmetes (!) tempóra képes (féktelenül!).Sőt,
már azt is kitalálták, hogy "kisiparilag" gyártanak a motorra tárcsafék felfogatást,
így az AWD-seknek sem kell halálfélelelmmel közlekedniük: durva dolgok ezek...Nem is erre kerestem, aztán valahogy szembejött, és "kikupálódtam"...
(A legjobb amúgy, hogy más is azt mondja, amit én: akkor próbálja ki az ember,
ha kísérletezős kedve van, de amúgy inkább ne, mert nem erre találták ki.)
-
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7248 üzenetére
Hát ha motorhibát kizártuk, csapágy rendben, fékbe nem ér bele, akkor csak
az lehet, amit az előttem szóló mond, hogy túl van terhelve a masina... Ez a
lyukas kerék elvileg azért komfortosabb, mert jobban deformálódik, viszont a
deformáció azt is jelenti, hogy nagyobb a gördülési ellenállása, és ha "túl van
terhelve" (idézőjel, mert hivatalosan 120 kg a roller terhelhetősége!), akkor ott
hő fog keletkezni, és vissza fogja fogni... Mintha túl lapos kerékkel bicikliznél.Ki lehetne próbálni a sima S1 hátsó kerekével (komplett felfüggesztéscsere*),
mert ha azzal nincs ilyen gond, akkor meg van a magyarázat. Sajnos a sima
hátsó kereke egy kemény műanyag. Nem deformálódik, cserébe zörög, meg
nem is igazán tapad. Viszont nagyobb tempót, és hosszabb távot tudhat...*: valamivel keskenyebb a hátsó villa. Talán van is nálam a padláson egy...
Alternatíva egy pneumatikus hátsó kerék bepattintása, és azt keményre fújni. -
ultio
aktív tag
válasz
Eldenisa #7246 üzenetére
80 kg-ommal 27-28 km/h sebességet mutatott az S1 Pro 1-2 km-ig. Utána 25 volt nagyon sokáig, a végén természetesen folyamatosan csökkentette.
És a kb 20 km hatótáv megvolt nem 100%-os aksival is.Én elképzelhetőnek tartom, hogy a 110 kg már sok neki és azért nem megy.
És ha felemelve 30-at mutat, illetve a hátsó kerék szépen pörög (nem nagy szám kiszedni a hátsó kereket) és ráállva se ér hozzá, akkor a súlyt nem bírja.
A hátsó sárvédő egyben a hátsó fék is. Visszamegy magától? Volt, hogy az enyém már nem ment vissza, lazítani kellett a csavarokon, mert ha nagyon meg vannak húzva, akkor nem tud mozogni a sárvédő.
-
DigitXT
félisten
válasz
Eldenisa #7246 üzenetére
Terhelés nélkül, teljesen feltöltve, az elejét megemelve mennyit forog
a levegőben a motor? (Mit ír ki végsebességnek?) Fura hangja nincs?A folyamatos 11A a relatíve lassú haladás miatt érthető, csak kérdés,
mi fogja ennyire vissza. Pro hátsó kerékkel még nem volt dolgom, de
feltételezem, hogy ugyanolyan csapágyas, mint a sima S1 kereke...
Ha üresen könnyen/sokat pörög, nem valószínű, hogy a csapágy sz.r,
főleg, hogy alig mentél még vele, szóval sok ideje nem volt berágódni.Ha a gumi beleér valamibe haladás közben, az kopásnyomot hagy.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DJI Avata drón +Motion controller - hibátlan, karcmentes állapotban
- DJI AVATA 2 Fly More Combo drón - 3 akku, garancia, FPV RC 3, ND szűrők
- Karcos Amazfit GTS 4 okosóra dobozában
- Új, felbontott Philips Series 7000 BHS752/00 kerámia hajvasaló - 2 év magyar bolti garival! -
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett +128GB SanDisk SD
- HP Laptop 15-fc0026nh (AY7E1EA)
- Lenovo Legion Slim 5 82Y900BVHV Notebook
- HATALMAS AKCIÓK / MICROSOFT WINDOWS 10,11 / OFFICE 16,19,21,24 / VÍRUS,VPN VÉDELEM / SZÁMLA / 0-24
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S24 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged