Hirdetés
- Műholdas AI chippel fedné le a bolygót a Samsung
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- „Új mérce az Android világában” – Kezünkben a Vivo X300 és X300 Pro
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- iPhone topik
- Honor Magic V3 - mágikus realizmus
- Huawei Watch GT 6 és GT 6 Pro duplateszt
- Samsung Galaxy Z Fold7 - ezt vártuk, de…
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Laca1212
őstag
Azért nem kell megijedni!
Olvasd el a itt mások leírását is G2 PRO-ról. Eltérőek a vélemények. Az általam leírtak ellenére szeretem és jól megy, van benne erő...mármint amennyi nekem kell. Ha Xiaomi-kj tudnák G2 PRO teljesítményét, az lenne a nyerő számomra. De a 250 - 300 W-os motorokkal nekem gyengék.
-
synar
őstag
A Xiaomi 1S-nél a Nordic edition-nak eladói oldalról miért éri meg? Gondolom a hardver ugyanaz mindkettőben, csak a 20Km/h-ra van a nordic szoftveresen korlátozva és 16k-val olcsóbb.
-
PociAti
őstag
Nálam csak a hátsó sárvédő nyekergett, könnyen javítható. (A prizmákat vissza se tettem.)
A Kugoo G2 PRO kétszer annyiba kerül, elvárható tőle hogy többet nyújtson. Más koncepció alapján készült, mint a Xiaomi, így nehéz összehasonlítani. Mindkettő elég jó ár/teljesítmény mutatóban, mert az adott kerettel mindketten elég jól gazdálkodtak, és próbálták kimaxolni.
Ha szükséged van azokra a mechanikai tulajdonságokra, amit a Kugoo tud, akkor jó választás. A Xiaomi előnye a kompaktság, esztétika, az anyacég által nyújtott mikroelektronikai háttér. Elég csak a kormányra ránézni, nincsenek toldozott, kuszán elvezetett kábelek, esztétikus kijelzője van, és amit igazán imádunk, az a mobiltelóról történő könnyű szoftveres paraméterezhetőség.
Viszont a többi területen meg a Kugoo a nyerő, így a kiválasztásnál inkább a felhasználási területnek kellene dönteni. Adott célhoz a megfelelő eszközt, mert önmagában mindkettő jó eszköz. -
Skynet258
veterán
Igen, anno ezt a videót követtem én is.
A WD40 meg egy másik videóból van, gondoltam kombinálom.
Én ma vettem amúgy Exa légrugót előre, még csak beszereltem de jónak tűnik, szépen jár és persze semmi hangja (a Monorim rugóstagjának volt némi surrogássa meg húzósabb terepen kicsit felüt). Én ki akarom maxolni a Pro 2-t, hátra sajnos marad a batár MR1 mert nincs más értelmes alternatíva, az is kap majd légrugót azért. Már itthon van a 2 Xuan Cheng 10 inches külső-belső, következő defektnél megy fel az is. Aztán nagyon sok minden nem is maradt, Xtech fék fent van, ahhoz jöhet még egy 140-es tárcsa max, meg szerintem áthúzom a fék bowdent valami teflonosra és ki lett maxolva a sztori nálam.
Max sebesség nálam most 34 km/h, ezt is már csak erősített vezérlővel lehetne feljebb dobni de igazából ez is elég. -
Reggie0
félisten
válasz
bajtokarpi
#9981
üzenetére
.
-
synar
őstag
válasz
anderledani
#9989
üzenetére
Köszönöm szépen a válaszod Így már értem.
-
anderledani
őstag
-
CrV6000
csendes tag
Abban tudtok segíteni, hogy a Xiaomi Mi pumpája a levegőt ki tudja-e engedni, amikor nem felpumpálni akarom a kereket, hanem leengedni valamennyit? Ha igen, akkor az én pumpámmal van a baj, mert nekem ezt még nem sikerült vele elérnem (viszont felpumpálni fel tudja, az a része gond nélkül megy
) -
CrV6000
csendes tag
Ezt láttátok? Lesz szeptember 5-én, vasárnap rolleres felvonulás Budapesten.
-
synar
őstag
Xiaomi 1s és pro 2 hirdetések között látok olyan képeket, ahol jobb oldalt is van egy fékkar, viszont nincs rajta bowden ez valamilyen mágneses vagy motorféket aktivál? Amelyiken nincs ez a fékkar ott milyen fékrendszer működik helyette, tudtok erről valamit mondani? Köszönöm szépen a választ előre is.
Pl.:
-
PociAti
őstag
válasz
bajtokarpi
#9981
üzenetére

Kerékpár tárolókhoz elégséges, lámpavashoz kevés lenne, kresztábla* határeset, de azt inkább kerülöm. Nekem bevált, mert viszonylag erős, mégis a legkönnyebb, aránylag kicsi megoldást kerestem. Vagyonokért ennél jobbat is lehetne rendelni neves gyártótól, de ha már ez is kevés lenne, akkor nem a lakattal, hanem a helyszínnel volt a probléma.* Sok kerékpárt loptak már el úgy, hogy a kresztábla kijárt a helyéből, a gyanútlan tulajdonos hozzá lakatolta, majd a tolvajok kiemelték az kresztáblát a helyéből, és elvitték a bicajt. Ezért nem merném olyanhoz hozzálakatolni, amit előtte nem cibálok meg. De túl koszosak azok az alu táblák, hogy nekiálljak cibálni, meg elég rosszul is venné ki magát, hogy megpróbálom kitépni a helyéből.
És ha tehetem olyan helyet választok, amit a boltból is lehet látni.
-
PociAti
őstag
Az árukereső elég jó kiindulási alap.
Visszaszedhető ragasztószalag: 3M - Scotch az eredeti kb. 1400 Ft, kínai utánzat 200 Ft. Utóbbi is bőven megteszi, az a lényeg, hogy nem hagy nyomot.
Árukereső: duck tape kifejezésre is tucatnyi találat lesz, Prktiker, Obi, Lidl, Aldi, stb. helyeken is lehet kapni. Textil alapú ragasztószalag. Durván 5.000 Ft és 400 Ft között mozog az áruk. Olcsó is jó erre a célra.
Én a búvárruháknál használatos neopreme anyaggal szerettem volna megoldani, de azt megfelelő méretben nem ilyen egyszerűen beszerezhető, és még azt se tudnám miként lehet könnyen feltenni. (Talán tépőzárral.) -
Reggie0
félisten
válasz
gyendre2
#9975
üzenetére
Igen engedik. Nekem nincs is zaram, sosem volt meg ra szukseg, hogy valahol felugyelet nelkul otthagyjam. XII-ker fopostara nem lehet bevinni, ott a portasok eleg rendesek es mindig vigyaznak ra. Illetve az allatkertbe nem lehet, de oda megoldottuk, hogy melohelyen leraktam es atsetaltunk. Illetve egy kietlen helyen levo patikara nem engedtek be, de ott lezarni se kellett annyira nincs senki es az ablakbol ra lehetett latni. Mindenhol mashol nem volt gond eddig.
A legelozekenyebbek egy etterem ajtajaban voltak, ahol mar erkezeskor szoltak, hogy latjak sajat roller, akkor hozzuk is be. Leszallni nem volt idonk. -
PociAti
őstag
válasz
gyendre2
#9975
üzenetére
Helyi viszonyokon sok múlik, lehetőség szerint üzleten kívül lenne célszerű lezárni a rollert.
A (#9116)-os hozzászólásban írtam róla, egy rövid U lakat tökéletesen megfelel szinte minden helyszínen. Ahol nem, ott keresni kell jobb helyszínt. Hosszabb kerékpárlakat, amiból ki lehet hámozni a rollert az semmit sem ér. Pedig mindenképpen rögzíteni kell valamihez, könnyű felkapni és betenni egy autóba.Nagyon ritkán, ha mégis beviszem valahová (mert pl. nincs nálam lakat, vagy egy üzlet előtt és közelében nincs mihez lelakatolni), akkor összehajtom, és kézben beviszem, majd valahol leteszem, ahol senkit nem zavar. A cipőnk talpát azért rendszeresen meg szoktuk törölni, a tisztaság iránti illúzió legalább megvan, a roller kerekéről ez nem mondható el.
-
oszy
veterán
Nyakunkon az ősz/tél. Én nagyon szívesen olvasnék egy összefoglalót, hogy hogyan érdemes tárolni a rollert. Mind az akkumulátor, mind pedig a váz szempontjából!

Mert pl. én is lerakom majd ha bejön a vizes idő. Nem beszélve az alacsony hőmérsékletről.
-
gyendre2
tag
Sziasztok !
2 kérdésem lenne, jövő héten költözök Budapestre meló miatt.
A rollert pesten is engedik tolva bevinni lidl / spar stb ?
Ha valahova nem lehet bemenni van valami használható mód a lezárására ? Nincs hirtelen ötletem milyen rá.
A vékony biciklizárat kb elharapja a "szia uram"
-
-
Skynet258
veterán
válasz
anderledani
#9970
üzenetére
A motorféket is aktiválja (tehát elöl-hátul fékez, elöl motor, hátul a tárcsa). Ha módosítod a firmware-t akkor ott van egy külön almenü a fék állítására, milyen erősséggel dolgozzon, mennyire finoman, stb.
-
anderledani
őstag
Sziasztok
A Xiaomi Pro 2 roller a fékkar húzására aktiválja a villamosféket is? Vagy csak a gázkar elengedésére villanyfékez? Azt látom képeken hogy van a fékkarban is potméter és annak elektromos kivezetése.
-
synar
őstag
Nézegettem a Kugoo Kirin S1-et és találtam egy elég kedvező akciót, kuponnal 81883Ft ingyenes szállítással. Szerintetek megér ennyit ez a típus?
-
-
mandria
csendes tag
Sziasztok!
Nem elektromos rollerral, üzletbe, patikába be lehet menni, vagy kint kell hagyni ? Nem nagybevásárlásra gondoltam, de ha valamiért leugrik az ember, mik a szabályok? -
Reggie0
félisten
-
hito
nagyúr
Mi a fene történhetett a Kugoo G2 Pro-mal? Egyik napról a másikra lenullázta az összes futott km-t. 1500km körül kéne lennie az ODO-nak, erre most 58-at ír. Kölcsönadtam egy délutánra nagybátyámnak, visszahozta, 3 nappal később bekapcsoltam és ezt írja.
Épp adnám el és így nem tudom bizonyítani, hogy 1500km volt benne.
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0
#9951
üzenetére
Én nem így tapasztaltam.
Se defekt, se ÁLLANDÓ kerékfújási probléma. Bár azt mondják, e kettő nagyon gyakran összefügg, mivel a defekt javát a helytelenül alacsony keréknyomás okozza. Sokkal inkább nevezném megoldásnak a Xiaomi hordozható akkus pumpáját, mint tömör gumival elcseszni a roller rugózását, és az egész szerkezetből szenvedős járművet kreálni. -
PociAti
őstag
Ahogy a mondás tartja: "tolvajtól lopni nem bűn".
Dicséretes, hogy a Xiaomi mennyi energiát tol a fejlesztésben, de a korai időszakban a szabadalmi jogot elég rugalmasan értelmezték ők is, és erről azért most sem szoktak le.Ez az AOVO csak egyike a Xiaomi m365 rollerek olcsó klónjának. Jellemzőjük, hogy rosszul rugózó tömör gumit tesznek a tömlős gumi helyére, és úgy tálalják, mintha valami égető problémára nyújtanának zseniális megoldást.
Nézd meg a honlapjukat: https://www.aovopro.com/about/, annyira igénytelenek, hogy még arra se vették a fáradtságot, hogy ne ütött-kopott raklapon fotózzák le a terméküket, de ami talán még árulkodóbb, hogy az új raklap messze nem felel meg a nemzetközi előírásoknak.
Minőségbiztosítás területén egész biztosan elmarad a Xiaomitól, anyaghasználatból eredő kormánytörés, illesztési hézagok miatti beázás, elektronikai problémák sokkal nagyobb eséllyel előfordulhatnak elő az ehhez hasonló hamisítóknál.Az e-roller nem vicc, forgalomban kell vele közlekedni. Egy használt Xiaomi általában inkább megbízható, mint egy új klón.
Amúgy ha megtalálod a neked való rollert, akkor szeretni fogod. Én legalábbis imádom, pedig soha nem vágytam rá. Csak teszi a dolgát, erőfeszítés nélkül elvisz A-ból B-be, olyan természetességgel, amihez foghatót korábban nem is tapasztaltam. -
synar
őstag
Sziasztok! Elgondolkodtam egy roller beszerzésén, kezdésnek olyan 100000 Ft környékén szánnék rá, akár használtan is, hogy kipróbáljam így 57 éves fejjel ki tudnám-e még használni. Rákerestem itt a fórumban az AOVO 365 Pro rollerre, de nem találtam róla semmit. Ezek szerint ennyire nincs róla jó véleményetek? Mert néhány teszt alapján, amit láttam, ár érték arányban jónak tűnik. Vagy inkább nézek Xiaomi márkájú termékeket, mert látom főleg ti is ezekkel foglalkoztok.
-
PociAti
őstag
Érdekes hirdetést találtam a jófogáson, idézném:
"Xiaomi Mi M365 (2019 év végi) elektromos roller eladó ... Új chippel, ami nagyobb hatótávot (kb 30 km), nagyobb sebességet (30 km/h) eredményez, valamint tempomattal is rendelkezik így már (gyárilag nem tudja). Gyári chipet, valamint a rendes (tömlős) gumit is adom hozzá. Ára: 129.000 Ft "A hirdetésben elhangzottak nagyon nem vág egybe az eddigi ismereteimmel.
- Mert a Mi M365 alapból tudja a tempomatot. Pár hónapja én kapcsoltam be egy M365-ön. Nem kellett hozzá chip, vagy egyéb bohóckodás.
- Az új chip nagyobb hatótávot eredményez. Mi van?? 25-ről 30 km-re ugrik a hatótáv. Nem hinném, hogy egészséges módon (nem öregítve az akkut) ennyit ki lehetne még belőle facsarni.
- Nagyobb sebességhez se kellett chip. -
Skip
újonc
Tudnátok Segway Ninebot ES2 elektromos panel javításra hozzáértőt ajánlani Bp.-en vagy Siófok körül? A világítás bekapcsolása után a teljesítmény lecsökken, a tempomat sem kapcsolható. Csak az első lámpa meghajtásával függ össze. Világítás nélkül, vagy csak a hátsó fényt bekapcsolva minden OK. Állítólag a Control Board-on egy pici alkatrész (kondenzátor vagy ellenállás?) kinyiffant, ezt kell kicserélni vagy akárcsak kikötni. Köszönöm előre is a segítséget!
-
DigitXT
félisten
válasz
HUfantom
#9934
üzenetére
Folyamatban lévő szerelés miatt feldobtam a vasat egy mini állványra: hááát...

Nem az a baj, hogy közel 40 kg (ill. csak közvetetten
), viszont nincs fogása.
Oké, kicsit speciális eset volt, mert még nem akartam összecsukni. Ha lent van
a nyaka, akkor elvileg meg lehet fogni a grabancát és usgyi... De szinte teljesen
biztos, hogy nem rohangálnék fel vele napi szinten a második emeletre.
-
1S-re felmegy a 10x2 gumi átalakítás nélkül elöl? A hátsóhoz tudom mi kell, de a videók/cikkek nem térnek ki semmilyen szinten az első kerékre.
-
Reggie0
félisten
válasz
fradi81
#9935
üzenetére
Ez egy hulyeseg. Egy 5 perces toltes nem szamit egy egesz toltesciklusnak. Minel kevesebbet toltesz egy toltes alkalmaval annal tobbet birja az akksi. Peldaul, ha egy teljes toltesciklusbol 500-at bir az akku, akkor egy 50%->100% toltesbol mar 1050-1100 alkalmat. Ha 75%->100% tolteseket csinalsz, akkor mar 2300 korul. Ha 50%->75% csinalsz, akkor 2350-2400 korul. Stb.. A toltes melysegenek csokkentesevel nem linearisan, hanem annal jobban no az elettartalma.
-
fradi81
veterán
Hali
"Az akkumulátor átlagos élettartama kb. 2-3 év / kb. 500 töltési ciklus. Az élettartam függ a töltési ciklusok számától (egy 5 perces töltés is töltési ciklusnak számít!) "
Ezek szerint 500 5 perces töltés leamortizálja az aksit tehát minél ritkábban érdemes inkább tölteni? -
válasz
eFeMeR74
#9925
üzenetére
hát én max azért fosok a súlykorláttal, hogy szétnyomom a francba a felfüggesztést.
Amit én néztem azok kb 6-7 kiló környékén voltak, de volt 180 és 200-as is.DigitXT

Nem gondolom, hogy könnyű lesz, de csak a másodikra kell felcipelni
Majd rakok egy akasztót a falra azt ott lesz tárolva... -
válasz
balintka
#9932
üzenetére
Nézd alapvetően minden LI alapú akkumulátor kb 80%-ra töltve kíméleb. Ugye a töltést egy üres aksiba a legkönnyebb belerakni. De mikor már 90%ra televan akkor már úgy kell oda paszírozni a többit, hogy meglegyen a 100%. Tesla modelleknél is a mindennapi használatra max 80% töltés van beállítva.
-
PociAti
őstag
válasz
FIREBLADE78
#9928
üzenetére
Meglepő gondolkodásmód.
Ha a széles fellépő lenne az ideális megoldás, akkor miért nem ez terjedt el?
Csak megvan ennek az oka, nem gondolod?
Amúgy a Razor gyárt több olyan rollert, ami üléssel rendelkezik. Mivel az ülő helyzet megköveteli a párhuzamos lábtartást, és ezt a felépítményt (formavilágot) használták a hagyományos rollereknél is. -
FIREBLADE78
addikt
Tudtok olyan rollert ajánlani amin elfér az ember lába egymás mellett? Nem egymás mögött. Igaz még soha sem mentem ilyen döggel,de ez a lábtartás jobbnak tűnik,mint a kicsavart derék.
-
DigitXT
félisten
válasz
HUfantom
#9924
üzenetére
Az enyém szerintem tudni fogja. Elvileg 150 kg a terhelhetősége.
5 kW-tal talán arrébb lehet vele állni... Valami nagy dögöt nézz.
400-500K kezdetnek, aztán a csillagos ég. (Én is már kb. 300-nál
tartok ráköltésben, aztán még egy métert nem mentem vele, lol.)Szerk: egy roller se lesz kicsi ilyen paraméterekkel, könnyű se.

-
eFeMeR74
senior tag
válasz
HUfantom
#9924
üzenetére
Az már komoly😀Én sem vagyok nádszál 128kg😚Erre csak 2 motoros rollerek alkalmasak. Az önsulyuk 28 kg tól
felfelé.
Ezeknek a gyári súlyhatár 150kg, de az a plusz 20kg nem számít. Én is mentem plusz 35 kg fiammal nagy túrákat gond nélkül.
21aH akkuval 40km hatótáv.
300.000 Fttól felfelé milliós tételig. -
Helló! Segítséget szeretnék kérni. Kellene egy roller.
Van egy 150KG informatikus, táska + laptop minden szírrel-szarral együtt 165-170 kilót kéne mozgatni. Pest részén és kéne kb 20 KM hatótávolság. Erre egyáltalán létezik roller ??? Anyagi részt nem írnék, mert a cégnél kérdezték. Bringa nemigen jöhet szóba túl nagy... -
DigitXT
félisten
válasz
Reggie0
#9902
üzenetére
Köszönöm, sikerült!
Az volt a probléma, hogy szín-színre stimmelt,
viszont valójában a Kugoo kábelben eleve el van baszva a szín kód...
(Pedig még meg is számoztam őket éppen ezért, csak elfelejtettem.)A kék-sárga fázist kellett cserélni és mellé a sárga-zöld Hall szenzort:
Kugoo logika... amúgy az S1 Pro kábele volt egyedül színhelyes anno,
még el is gondolkodtam rajta, hogyan tud működni? Persze úgy, hogy
a pozíciót nem változtatták, csak a színeket csereberélték össze.
-
-
balintka
addikt
Segway E45 rollerem van. Az App.ban be lehet állítani hogy csak 80%-ig töltse fel az aksit. Érdemes így használni az elttartamanak növelése miatt?
-
Bibby
addikt
Mi van akkor ha a xiaomi mi home nem találja a rollert?
Az applikáció minden engedélyt megkapott, állítottam kínai régiót is, szkennel és nagy büdös semmit nem talál. -
Reggie0
félisten
válasz
mézespálinka
#9916
üzenetére
Mint irtak masok es en is tobbszor is: toltsd fel teljesen. Mast nagyon nehez kivitelezni hazilag, mert nem tamogatja a BMS es a max feltoltes meg mindig jobb, mintha veletlenul tullemeritened utkozben.
-
XboxGamePass
senior tag
válasz
PociAti
#9914
üzenetére
Nem tudtam, hogy ez nem a Pro 2 utódja, azért bizonytalanodtam el. Igen az esetek 90%-ban csak napi 5 km-re kell. Nyáron nyaraláshoz kellhet többre, ott már jó lenne a hosszabb hatótáv. Megrendelem valószínűleg alzától az újabb modellt, jár hozzá okosóra is. Zárat tudtok hozzá ajánlani vagy kb mindegy? Ez megfelel arra, hogy lezárjam egy bolt előtt 10 percre? [link]
-
PociAti
őstag
válasz
XboxGamePass
#9913
üzenetére
Kissé ellentmondásosnak tűnik gondolatmeneted. Rövid távra kellene, és a nagyobb hatótávú mellett döntesz.
Nyakunkon az esős ősz, télen a többség leteszi az e-rollert. Ne kapkodd el a vásárlást, inkább gondold át kétszer. Amúgy bármelyiket választanád, nagyon nem lőnél mellé. -
PociAti
őstag
válasz
XboxGamePass
#9911
üzenetére
Árban lehet hogy hasonlóak, de tulajdonságban eltérnek egymástól. Azt pedig te tudod, hogy a nagyobb hatótávú Pro 2 kell neked, vagy az a pár apó módosítás ér többet, amivel a hármas rendelkezik (ami nem pro modell).
-
XboxGamePass
senior tag
Sziasztok!
Xiaomi Mi Electric Scooter 3 vs Xiaomi Mi Electric Scooter Pro 2? Érdemesebb az újat venni? Árban úgy látom kb egyforma.
-
P3Dr0
senior tag
válasz
Reggie0
#9906
üzenetére
Igen az a jo de a xiaominál nem lehet félbe szedni a felnit! Próbáltam szétszedni a motort leiirások alapján hogy a forgo és az álló részt szét lehessen húzni.........nem lehetett......1 kis darab aluminium le is tört a feszités miatt, késöbb úgy ragasztottam vissza, szerencse,hogy csak a fedöböl jött le igy a motor mukodeset nem befolyasolja.
Mindenesetre MI 2 PRO -ra a tömörgumi felrakás szerintem iszonyat sz**ás. -
P3Dr0
senior tag
Akkumlátor / Sebesség : 'Ugy vettem észre,hogy a roller a max teljesitményt 31 km/h csak akkor tudja leadni ha épp akkor szedem le a töltöröl. Ha elözö nap feltöltom az én 97kg-ommal a max. sebesség : 28 km/h.
Szóval mint a dónozásnál is szerintem az a legjobb és legbiztonságosabb ha épp használat elött húzza le az ember a töltöröl a rollert.
Hosszabb idejü tárolásnál meg a 60% töltöttség ami jó lehet de másfél havonta még így is érdemes feltenni a töltöre szerintem.
-
P3Dr0
senior tag
Gondoltam a rollerre felteszek a rendes gumik helyett tömör gumikat. Igaz,hogy sokkal jobban ráz ahogy irják sok helyen a neten de félvén a durrdeffekttöl elkezdtem keresgélni mig nem megtaláltam és megvettem 2db Honeycomb (b) verziojú tömör gumikat.
Nézegettem leiirásokat meg youtube-on videokat és nem tünt egy nehéz feladatnak. Még 2 spéci gumi feszitö szerszámot meg 18-as villáskulcsot is beszereztem. Gondolván egyik délután majd gyorsan fepåkolom a kerekeket.
Ahha.........
Szereltem én már pár nehéz dolgot életemben, autószereléssel is hellyel-közzel megvagyok de ez a tömörgumi történet iszonyat brutál!
A gyári gumit az elsö kerékröl se volt egyszerü leszedni föleg a belsö tömlöjét kihúzni a felniböl viszont a tömörgumi feltétel maga a pokol volt.
Forró vizben 30-60 percig forralva mindenféle feszitövasakkal, szerszámokkal a hátsó kerékre még sikerült felbányászni az uj kereket viszont ciki vagy nem de az elsö kerék már kifogott rajtam.........
Gumiszervizben végezte a roller ahol nagynehezen feltudták rá tenni a tömör gumit elöre.
Aztán hazatérvén kis szilikonnal és egy kis gumidarabbal a szelephelyeket "befoltoztam" majd összeszereltem a rollert. (Nem lett szép a végeredmény mert sok helyen látszik a "munka nyoma"
Roller amúgy jó lett, köszönhetöen a gumiban lévö lyukaknak nem is annyira vészes a rázása mint gondoltam bár hosszabb távon azért nem kellemes...... Viszont picit nyagyobb biztonság érzetet ad,hogy tudom most ez nem fog kidurranni, leereszteni és a nyomást se kell ellenörizni.
Konklúzió : Aki azon gondolkodik,hogy tömör gumit tenne az mi 2 pro rollerére én azt javaslom menjen egyenesen egy gumishoz mert otthon feltenni maga a pokol.
Itt Svédben egyébként a 4. felhivott cég vállalta a gumi cserét az elözöek nem (vajon miért?
) és ahol feltették ott mondták is hogy nem volt egy leányálom munka. -
Reggie0
félisten
válasz
PociAti
#9903
üzenetére
Nem a teljes toltottseggel volt problemam, hanem az osszehasonlitassal a tobbi akkuval.
A tanacs hasznos, de gyakorlati okbol, nem azert, mert ez mas akku lenne.
Jarmutol fugg, szamos EV tolt 100%-ig, mert draga es nehez az akku, mashogy nem lehet sporolni. Nem is birjak egyforman a kilometereket es tolteseket.Nem csak a legnagyobb terhelhetosegueket lehet hasznalni, foleg a nagy kapacitasu akkuknal nem nagy egy cella terhelese. Pl. BMW i3-nal 3C a max teljesitmenynel, hyundai csak 2.3C, stb. stb... Ezek a hetkoznapi(lakossag) 18650 kategoriaba tartoznak, a laptopodban levo akku is ez a kategoria. BEV-nel ez kevesbe problema, mint HEV-nel.
Kemiabol pedig tok mindegy a SoCW es maxSoC szempontjabol. Az NMC es LFP akkuk is szamottevoen oregednek, ha melyen ki vannak sutve, vagy 100% SoC-ra vannak toltve. Sot az sem mindegy, hogy a kis ciklusokat mekkora toltottsegnel kapja, mert alacsonyabb SoC-nal kevesbe oregszik. Tehat ha tudod, hogy csak 30-40%-ot veszel ki belole egy korrel, akkor egyaltalan nem az a legjobb megoldas, ha teljesen telitoltod Lasd: [link]. Rollereknel viszont nem lehet mas jo megoldast javasolni, mint a telitoltest, mert mondjuk egy 80 vagy 70% toltottseget nem tudsz hazilag beallitani ugy, hogy az rendszeresen megismetelheto legyen, mert a BMS-ek butak ehhez.Nem azokra, hanem a mai akkumulatorokra. Lasd az elobb linkelt cikket es gondolj mondjuk a HEV-ekre.
Szerk: Ezen felul a kis rollereknel sokkal nagyobb az atlagos C-rate es a kisutes melysege, mint mondjuk az elekromos jarmuveknel, ami miatt az akkuk oregedese is gyorsabb, mint a BEV-ekben, ami miatt az akkumulatorok oregedese is gyorsabb. Ha napiszinten hasznalsz egy palcika rollert, akkor garantaltan cserelheted az akkut 2 evente, mig BEV eseten ez 8-10 ev legalabb. Igy hiaba mas a kemiaja az akkunak, mint a laptopnak/mobilnak a korulmenyekkel az elonyoket rogton nullazod es mar ott tartunk, hogy a maxSoC korlatozasa jelentosen fog hatni az elettartamra, ezert ez egy megfontolando lehetoseg.
-
PociAti
őstag
válasz
Reggie0
#9900
üzenetére
Ha van kedved, megírhatod a kérdezőnek a minden részletre kiterjedő pontos választ. Hajrá! Szerintem pár órádba belekerülne, mert annyira komplex a téma. Én szívesen elolvasnám!
A kiindulási alap ez volt: "Alapvető, béna kérdéseim lesznek.", és addig mindössze 10 km volt a rollerben, 20 illetve 3%-os töltöttségi szint került addig csak szóba.Ehhez képest a célszerű a teljes töltöttséget megcélozni kifejezetten hasznos tanács, és talán az elején nem feltétlenül szükséges elmagyarázni neki a töltő vezérlés működését, és a valóságos 100%-os töltöttséghez képest egyes modellek mennyi biztonsági tartalékot hagynak meg. És nem csak a Teslák, más elektromos járművek sem töltenek 100%-ig.
Hidd el, korábbi válaszban nekem is sokkal egyszerűbb lett volna 100%-ot írni, de helyette "teljes töltöttség állapota" kifejezést használtam már akkor is. A felhasználó nyilván azt a jelzést várja, mikor közli vele a roller, hogy teljesen fel van töltve, még ha tudjuk, hogy ez nem az elvi maximum.A járművekbe csak olyan akkut lehet használni, amik bírják a nagy terhelést. Kialakításuk jellemzően hengeres, mivel ez ideális a hűtés miatt. Laptopok esetén formai hasonlóság ellenére teljesen eltérő típusokkal is lehet találkozni. Tények és tévhitek az elektromos autók akkumulátorairól. "LiCoO2: Ez a legnagyobb energiasűrűségű lítium akkumulátor anyag-összetétele. Sajnálatos módon az élettartama elég rövidke, ... az áramterhelhetősége is csekély... főleg mobil-telefonokban és laptopokban használják."
Szerk:
"Erdekes modon meg autonal is sokaig torekedtek a 20-80% toltottseg tartasara, minthogy a telitoltesre."
A XIX. században gyártott lúgos akkumulátorokkal szerelt autókra gondoltál, vagy a korai LEAF-ekre? Ez utóbbiban még a régi akku összetételt használták, beállítható volt bennük a 80%-os maximális töltési szint, amit így utólag sokan hibának tartanak, mert az ilyen járművekben jobban degradálódott az akku.
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett - 500m magasság, C1, kevés repülés
- Electromos Guitar ( Cort Kx300 oprb+premium ortega tok+ Black Star Debut 10E erősitő!
- DJI Avata drón - vadonatúj, bontatlan
- DJI Mavic 3 Pro Fly More Combo (2 akku) RC Pro - drón szett újszerű állapotban
- DJI Mini 4 pro - Fly More Combo - RC2 drón szett - 500m magasság, C1, Care Refresh, PL Filter
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro Max 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3540
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X230 - i7-3GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- LG 49SE3D-B 49" FullHD LED Monitor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest

A WD40 meg egy másik videóból van, gondoltam kombinálom.
![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
)


Na ezt kipróbálom, köszi!





