- Magisk
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- iPhone topik
- Eltűnhet a Dinamikus Sziget
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy Z Flip6 - színt lép
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Huawei Watch 5 - okosóra érintőlegesen
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #11205 üzenetére
Ó, emléxem én arra még: jószándékból odaadtam egy FB-os tagnak fizu előtt,
hogy tudja még használni a Pro-ját az október végi szép időben, azóta is fizeti.De legalább az ő rossz akkuja nálam van, és hegesztés után működik is, csak
hát cella szinten is vannak gondok, mert csak 93%-os már.(Eleve nem is
2600-as cellák voltak benne, mint a korábbi verziókban... visszafejlődés van.)
Ui: minap járt nálam egy ember szintén FB-ról (hivatkozott rád is), aki egy 48V
akkut építtet velem, meg "javít" egy Pro-t, aminek... Kitört az első kereke LOL!
(De most viccen kívül abszolút szarul volt hegesztve, és szanaszét tört sajnos:
és az egy Pro... Szóval én már senkinek nem hiszek. Csak amit én mérek.)
lehetnek 100% feletti kapacitásúak is
Eegen, ha valaki a külső címkéből indul ki, hihet, amit akar, de azért tudhatná,
hogy általában jó, ha a cellák a névleges értéket tudják (bár lehet +/- is elvileg,
de inkább csak mínusz szokott lenni!), szóval csak azért, mert "címkeügyileg"
"7500-as" az akku, ha 2600-as cellákból van, az bizony 7800... Ahhoz képest
meg már nem 100% fölötti a mérés, csak simán jó.(Mérnöknek ez triviális.)
-
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #9635 üzenetére
Hát ja, és ugye itt egy biztonsági berendezésről beszélünk... kemény.
Ha rövidre zár, befékez, ha szakad, akkor meg onnantól sosem. Vicc.
(Egyik se életbiztosítás kategória, tuti nem adnám így ki a kezemből,
pláne nem sorozatgyártásban... Na sebaj: jobb lesz mint új korában.) -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #9166 üzenetére
Ilyen pontosság nem jön ki telefonos GPS-ből...
Ez egy "célhardver",
az ún. Dragy, viszont ettől eltekintve igen, zsebre vágom, hadd szóljon.
(Mondjuk most poénból lemértem volna a Bird-öt is, de nem akarta az
igazat. Egyszerűen nem vette figyelembe a custom módokat. Egy 1/8
mérföld eredménnyel lettem csak gazdagabb, ami meg nem érdekel.)Valószínűleg itt a magas házak mellett nem fogott elég jó jelet.
Amúgy egyszerű: összefutunk, és mérünk egyet, vmi nyíltabb terepen. -
hito
nagyúr
válasz
csokaym #9133 üzenetére
Nem jó, nekem ez a kiegészítő nem ér 50eFt-ot
Így el tudom adni (remélem) 120-125-ért, anélkül meg 90 alatt vinnék el. 30-35 lenne a lengéscsillapító + 15-20 a beszerelés. Arról nem beszélve, hogy a másikból is ki kéne kapni, az se lenne ingyen. Nagyon jó cucc, de én most a Pro-ra nem szeretnék pluszba még ennyit költeni. Így is meglepően jó a komfortja, nem tudom miért, de kevésbé ráz, mint a tele nélküli, gyári sima M365. Lehet, hogy a gumikban van az ajánlottnál kisebb nyomás, azért nyeli jobban az útegyenetlenségeket.
-
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #9009 üzenetére
Nem lehet, hogy ez szimplán valami bekapcsoláskori tranziens?
A.k.a. mérési hiba? Van ugye a "precíziós feszmérőm", ami pont
ilyen a mérés elején, de nem fölé mérésről indul, hanem fordítva:
a kontakt elején elsőre kisebb értéket ír ki. (Mellesleg ma jöttem
rá, hogy alacsony fesznél messze nem olyan precíz sajnos.)
Ellenőriztem a balance-ot a pakk javítása után, és nem adta ki...
4.126-ot mért szinte* az összes cellára, ám a vége 53.63 helyett
53.13... (Érdekes egybeesés, hogy megint egy 0.5V.) A lényeg,
hogy 2 cellánál is már látszott mi a baj, multiméter megmutatta:
4.126+4.126=8.252 ≠ 8.191
4.08 + 4.08 = 8.16 (≠ 8.191)*: ahol meg nem, ott 4.119, mintha nem lenne több lépcső, hiába
3 tizedesig mér. Sebaj. Nagyobb fesznél teljesen jól használható.
A gázkar dolgon nem nagyon pörögnék... úgysem lehet a feszből
túl pontosan megmondani a töltöttséget. Amúgy meg kit érdekel.
Természetesen amíg nincs kikapcsolás határon a dolog.terheletlenül, max töltöttség mellett 45km/h-ig pörög ki
Szerk: levegőben ez teljesen reális. Lejtőn meg is fogja futni.
Mondjuk nem jó ötlet kitesztelni, mert meg is kellene tudni állni...
(Btw. nekem ma befelé 40-41-et ment síkon. A GPS szerint is.)
Hazafelé viszont a villamos sín "megütötte az akkut", és kakukk... -
jozsi252
veterán
válasz
csokaym #8996 üzenetére
Kaabo-nál nincs ilyen gond. Ha nagyon nagy emelkedő van akkor érdemes rákapcsolni a 2. motort, de normál körülmények között lehet nyugodtan vele 1 motorral is menni. Arról olvastam én is hogy a Kugoo nem szereti, de Kaabo-nál átlagos használat mellett nem kell ettől félni. Sokat olvasgattam a témának utána, illetve többen is mondták, meg az Ultimate-nél is rákérdeztem erre.
De persze odafigyelek nagyon erre. -
PociAti
őstag
válasz
csokaym #8849 üzenetére
Azóta a nővéred beviszi a postára a kerékpárt, mert egyszer ellopták neki?
Nem azzal van probléma, hogy védjük a saját értékeinket, hanem annak módjával. Meg kell tudni oldani anélkül, hogy azzal másokat zavarnánk.
Én az adott napi programomhoz választok eszközt, és biztonsági felszerelést. Mert munkahelyre menet általában lakatot se szoktam vinni magammal, előre megtervezem a napjaimat. Amikor picit gázosabb helyen kellett leparkolni a 3 napos rollert, akkor két lakatot is vittem magammal.És tisztában kell lenni azzal, hogy mely eszközöttel vagyunk toleránsabbak. Boltban egy bevásárlókocsival, babakocsival, mozgássérült járművel toleránsak vagyunk, rollerral, kerékpárral, pónilóval, stb. nem. Érezni kell, hol a határ. Mert ez utóbbiak jelenléte nélkülözhető lenne a boltból, máshogy és máshol kell megoldani az őrzésüket.
Pont nekünk, e-rollertulajdonosoknak kellene a legkörültekintőbbnek lenni itt a jogszabályok megjelenése előtt, ha már azt várjuk, hogy ne legyen ellehetetlenítve az e-roller használata korlátozó rendelkezések miatt. Mert a törvényalkotók a rossz példákból indulnak ki, arra hozzák meg a szabályokat, az ellenintézkedéseket.
-
jozsi252
veterán
válasz
csokaym #8731 üzenetére
Köszi a linket! Bukó olyan mint a cipő nekem, felpróbálás nélkül nem vennék! Jól is néz ki ez a típus, illetve nem is drága. Hétvégén keresgélek hogy hol lehet kapni Pesten.
Reggie0
Sík úton persze semmi gond a pár száz wattos gépekkel. De azért ha emelkedő van jól jön a plusz teljesítmény. -
jozsi252
veterán
válasz
csokaym #8719 üzenetére
Oxelo az azt hiszem sima egyszer Decathlonos ugye? Ha jól látom akkor a W-Tec olyan 40 környéke, és még jól is néz ki.
Hasonló árfekvésbe gondolkodok akkor én is. Nyilván Schuberth Bell minőség felesleges, de ne egy bili legyen a fejemen.Gigi01
Nem tudom milyen a Pro2 mert semmilyen elektromos rollerem nem volt még. Ebbe 2db 1000W-os motor van, 3600W-os csúccsal. Pro2-be milyen van?V.Stryker
Sajnos nincsen. 186/105 vagyok de bárhol kérdeztem mindenki óva intett a súlyom miatt a kis 3-400W-os 1 motoros rollerektől. Sík úton még nem lenne gond talán, de emelkedő más tészta.
Sajnos 100k nagyon belépő szint az elektromos rollerek világába. -
-
Reggie0
félisten
válasz
csokaym #8710 üzenetére
Hat, most ki vasarolja meg a 120-al repeszto riont? 120-al se lehet rollerezni a vilagon kb. sehol, megis eladjak. De autoval is nemeteknel lehet legkozelebb 130 felett menni, megsem akadalyoz ez meg senkit...
Sot nemeteknel is hekkelgetik a rollereket, hogy tudjon 30-al menni, pedig ott aztan nagyon rarepultek a rendorok erre is. A sebesseghatar csak amolyan iranymutatas, konkretan nem sok embert erdekel. Ha lesz hatar akkor lesz elvezeti erteke atlepni
A rollert pedig szepen at lehet epiteni, hogy amikor tesztelik csak 20-al menjen, aztan ha re vezeted megis tudjon menni. Meres nelkul nincs bizonyitek arra, hogy gyorshajtottal.
-
Khaosz55
addikt
válasz
csokaym #8646 üzenetére
Szerencsére nem egyedül menne. Mert több osztálytársa már így jár haza ugyan abba az irányba, kb szomszédok. Persze a részleteket, lebeszélem vele meg megnézem az útvonalat.
Tőlem lehet nagyobb kerekű, de gyors és nehéz ne legyen mert a másodikra kell felvinnie.
Nagy kerekűre van valami ajánlott ami nem nehéz és gyors ? -
jozsi252
veterán
válasz
csokaym #8628 üzenetére
Köszi megnézem az X6-ot arról hátha több teszt akad YT-on!
DigitXT
Nem a fő célom hogy gyorsan menjek, azért írtam a 45km/h-t mert mondjuk az fel tud menni egy átlagos emelkedőn 30-cal, az a roller meg ami 25km/h-t tud az meg mondjuk 15-tel. Szóval azért egy nyugger az elektromos "kocsival" ne hagyjon le.
Nagyon többet nem szeretnék beleinvesztálni de most jelentkeztem egy FB csoportba ahol elvileg nagyon sok elektromos roller van, ha lenne mondjuk egy alig használt jobb típus akkor lehet megvenném azt. Bár elsősorban újat szeretnék.csokaym
Írtam mailt nekik is, köszönöm a tippet lehet hogy rákérdezek! DigitXT-nek amit írtam választ abba benne van hogy miért szeretnék olyat ami legalább ennyit tud. Nem a sebesség a fő cél, csupán az hogy emelkedőn ne haljon meg alattam.
Helyben az azt jelenti hogy 2-3km maximum, több nem. Ez pont az a táv amiért az autót nem érdemes beindítani, viszont lesétálni meg lusta vagyok. Főleg úgy hogy a fő út tavaly kapott új aszfaltot és kis túlzással olyan mint a Hungaroring.
Vidéken lakom egy 4-5k fős faluba + kertes ház így a hurcibálás nem gond. Tehát nem a 5. emeletre kell felvinnem lift nélkül.
Nyilván nem gond ha van bőven erőtartalék mert 3-400 körül láttam olyat ami 2000W-ot is tud használtan, de amit említettem is hogy elsősorban újat akarok, viszont ha szembejönne egy nagyon jó ajánlat akkor használtba is beleugranék. -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #8613 üzenetére
Egészen biztos, hogy hátul 20A van, tol mint a disznó...
A segg-dyno általában nem túl pontos, ám a borda nem
hazudik: azonnal jelezte a gyorsulást a fájdalom.Nekem a hátsó kerékkel most konkrétan gyengébben lő
ki, mint a gyári vezérlővel. Finoman indul: gyógyroller.Ui: hazafelé aztán leállt. Fék/gáz nuku, kijelző villog...
Mondom oké, meghalt az első vezérlő. De a hátsó is???
Nyomtam neki restartot, hátha szoftveres, de semmi.
Csak az maradt, hogy leszakadhatott a gyújtás vezeték.És valóban. Megblankoltam körömmel, összetekertem,
mint kezdő autótolvaj, röffent és jöttem haza: ez ilyen... -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #8607 üzenetére
Egyébként jobb lenne, ha az egész Lime dolog nem lenne, mert miattuk nagyon rossz a rolleresek megítélése.
Ebben sok igazság van.Arra jó, hogy az ember kipróbálja, de ahhoz drága, hogy napi szinten érdemes legyen használni, szóval feltételezem, hogy legtöbbet a koca-használók/turisták nyomulnak vele, ami egyet jelent a rutintalansággal, a helyismeret hiányával, és persze az esetlegesen totál rossz helyre parkolással (meg talán a leszarom mentalitással is).
Arról ne beszéljünk, hogy milyen műszaki állapotban vannak (amikor 3-ból 1 vitt el az úti célhoz, de közben a feloldási díjat mindig fizethettem), eléggé kiábrándító volt. Le is töröltem az appot... Hosszú távon a saját roller sokkal jobban megéri (és arra az ember nagyjából vigyáz, de legalábbis javítja, ha valami beszarik). Az, hogy hibakóddal leáll, meg nincs rajta semmilyen működő fék, nem csak bosszantó, de konkrétan életveszélyes. És mégis forgalomban marad.
-
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #8600 üzenetére
Ez az utolsó felhasználót büntessük dolog teljes képtelenség... Csak ha
rajtakapás esete forog fenn: eleve a GPS követő rendszerük egy fos...
Anno megbüntettek (pár száz forinttal), mert a hülye GPS szerint a HÉV
túloldalán raktam le a rollert (ami akkor még tiltott terület volt), miközben
a Duna Ház előtt álltam meg. Hiába reklamáltam, ilyen fos az applikáció.Ezt a "sheriffet" természetesen a cégnek kellene alkalmaznia, és amikor
a kretén rosszul parkol, akkor (tettenérve: egy nem elég!) figyelmeztetnie.Megjegyzem: fotót is kell készíteni a parkolásról. Elvileg. Nem ezért kell?
Renitens felhasználókat meg tiltani, mert hiába a profit, ha a repuctáció a
béka segge alá esik... De olyan szinten, hogy a rolleresek is betiltanák a
retekbe (én tuti), olyan agyatlan felhasználókkal találkoznak napi szinten.t.zolka: simán kinézem, hogy ezt nem a felhasználók csinálják, hanem a
Lime-ellenesek: azt se hiszem, hogy aki amúgy használója a rendszernek
bedobná a bokorba, meg ilyen helyekre. Ezek önbíráskodók lehetnek, akik
szerint ha nekik nem tetszik, hogy útban van mondjuk a járdán, kirakják az
útra. Ha balhé lesz, még örülnek is, mert esetleg hosszú távon betilthatják.Persze oké, el tudok képzelni részeg turistát, hogy az autóúton hagyja.
-
#68216320
törölt tag
válasz
csokaym #8590 üzenetére
Köszi. A szerelés belefér, sőt. Nehezemre esik megállni, ha valamit megveszek, hogy ne nyúljak bele itt-ott kicsit feljavítani/átalakítani.
Kicsivel 100kg felett vagyok és elég magas is. Ezeknek a rollereknek emelhető a kormányuk? Nem volna kényelmes görnyednem használat közben.
Használtat nem szeretnék venni, mindenképpen újban gondolkodom. A terv az volna, hogy hajtom egy darabig aztán később megkapja az asszony és remélhetőleg az idő alatt összeszedek annyi infót és kritériumot, hogy a második roller választás már pontosabb lesz.Xiaomi pro2-t néztem én is, de csak 100kg-ig terhelhető, én pedig felette vagyok sajnos.
Kugo s1 pro tetszik, elméletileg 120kg-ig terhelhető (mondjuk hátizsákkal megközelítem). Persze kérdés mekkora távot tud megtenni ekkora tömeggel. Esetleg valami plusz akupakk nincs ezekhez? -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #8578 üzenetére
Saccra.
13.5 km távon 100 méteren belül van a pontossága a GPS-hez és a Google gyalogos útvonalterveihez képest (ha épp hajlandó adott útvonalra tervezni: a Duna partra istennek se lehet lerángatni). Mivel eleve 100 méter pontossággal olvasható le (nem tudhatod, mikor váltott/fog váltani tizedest), azt hiszem korrekt.
Kugoo vs. GPS
2.9 km - 2896 m
4.0 km - 4054 m
6.4 km - 6435 m
11.9 km - 11783 m (hiba a mátrixban: épp válthatott 11.8-ról)
12.0 km - 11935 m
13.0 km - 12928 m
13.5 km - 13397 m (ha nem ugrik át, azt hihetném*, hibátlan!)
Útvonaltervvel a Szerémi úton 3500-at ír egy jókora szakaszra (Dombóvári-Mezőkövesd). Nekem az Kugoo-méterben 6.4 és 2.9 közé esett, GPS adatokból 3539-et számoltam. Azt hiszem, erre mondja a művelt német, hogy good enough!
Ui: azt tudja valaki, miért nem lehet kerékpáros útvonaltervet csinálni Budapesten?
(Miközben azért rajzolgat határozottan bicikliút szerűségeket, de akkor sem...)
*: ha nagyon sokat mennék "lépésben", lehet, elmászna kicsit. Marginálisan...
-
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #8562 üzenetére
Állítólag Samsung 35E, szóval koppra meg lehet húzni 3x13A-rel...
Közel 40A egy darab (viszonylag kicsi) akkutól derék. Nyilván nem
egészséges neki hosszú távon, pl. emelkedőn, de tesztre elbírja.Szerk: tartósan 8A-t írnak, de két motor 24A-t bármikor beszipkáz.
Igazán durva indulásokat a 30A hátsó kerekes megoldás tud, csak
hát valóban párszor már sikerült leégetnem. Ezért lett az az eBike.
(Ami megjegyzem, nagyon light-os indulásokat csinál, de ez ilyen.)Azért raktam 20A-t előre, hogy legalább történjen vmi indulásnál...
-
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #8542 üzenetére
Nem fog rémisztően kicsit. Amikor a Dual GT elengedi mindkét féket
14 km/h-nál, na az ijesztő... Majdnem lenyomtam az e-fék gombját a
kormányról, hogy állj már meg! Nálam az eBike vezérlő eléggé erőset
fékez tempónál, és szép lassan fogy el. Lépésben haladás esetén ott
a Kugoo vezérlő, ami nem tölt vissza, cserébe kb. állóra tud fékezni...Nyilván rohadt kevés az e-fék, ha nagyon meg kéne állni. De egyelőre
nincs saját villa, majd lesz idővel remélem, addig meg belereszeltem:Sponsored by FID
Szerk: tudnám értékelni, ha nem törne el az első úton, pl. holnap.
(Tudom, nagyon igénytelen az a sok kábelkötegelő, de fogadjunk, ha
rendesen megcsinálom menetfúróval azonnal kitörik a hátsó kerék...
Akkor meg kár a gőzért: kicsit bontós feeling, csak menjen...)
Az első villa ugye fehér, mert már az is eltört egyszer. Szóval ez van.
Tesco-gazdaságos Kugoo S1-be oltott Raptor.
Ha most építenék,
nem így csinálnám. Eleve valami jobb vázat kéne találni, ami bírja... -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #8538 üzenetére
Ennyit számít a súly (és/vagy a terepviszonyok): neked simán kijön kb.
40 km abból a névleg 14Ah-ból, ha meg 21 Ah lesz, min. 60 km.Én anno úgy számoltam, hogy ha nem lenne a 1.5 km emelkedő, talán
meglehet 50 km, 24 Ah-ból, de mivel van, az emelkedő sokat kivesz.
(Kérdés, hogy az eBike vezérlő mennyit tud visszatölteni a lejtőn.)
-
csokaym
csendes tag
válasz
csokaym #8518 üzenetére
Az előző posztomhoz annyit, hogy a jelenleg 4p (2*2p) akksi akkufeszültsége 54,3V-ról 51,4-re csökkent a kb. 9-10km-es útszakaszon - szerintem ez korrektnek mondható.
"kugoomérter" szerint a kiírt max. sebesség síkon 37 km/h volt - erre majd még rámérek GPS-szel, ha oda jutok.
-
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #8518 üzenetére
Zongorázni lehet a különbséget.
Akkunál kicsit nagy volt a 150-es zsugor, de
abból főztünk, ami van. Lényeg, hogy erősített lett: sok hibamentes km-t hozzá!Ui: igazán nincs mit.
Az volt az igazi munkamegosztás, hogy én anekdotázok,
te meg hegesztesz: így akármennyi pakk építése menne...(De annak örülök,
hogy ilyen jól bírta a ponthegesztő, meg a 3S LiPo se nagyon* merült le...)
*: eddig összesen 1x töltöttem, s már készült vele egy 13s3p és 10s3p pakk is:
utóbbi az, ami a hagyományos négyszögletű távtartókkal nem fér a gyári helyre.
Zsugor nélkül, ha oldalt lenne a balance vezeték, akkor talán, de amúgy felejtős.
Sebaj, megy a táskába (úgyis megtaláltak már, hogy kieg akku kéne ebbe-abba):
Ugyanitt egy koffernyi 36V akku eladó: 3x6Ah, 7.5Ah, 8.2Ah 10.5Ah, 13.2Ah -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #8380 üzenetére
Na de te vasággyal vagy 65 kg, én meg 100 körül, és így bírt 2000+ km-t:
szerintem neked nem kell ezen izgulni, én viszont elgondolkodtam, hogy
abbahagyom a rollerezést. Talán visszatérek, ha lesz zsé normális vázra.
(A tanulást nem bántam meg: most már bármikor összerakok sajátot is.) -
B-L-A-C-K
titán
-
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #8371 üzenetére
Úgy, hogy a fázis áram nagyobb, mint az akku áram (P=U*I).
Valószínűleg azért lassabb felfutású az eBike vezérlő, mert
ez fogja meg az elején. A motor nem akkufeszültséget kap,
hanem a PWM-nek hála mindig annyit lát, amennyi épp kell.
(A Kugoo vezérlő azért (is) ég le, ha szénné húzod, mert ezt
nem nézi, hiszen elég alacsony az akku áram korlátja.)
Ui: linkeltem korábban szimulációs eredményeket, ott külön
lehet állítani fázisáram-korlátot, ennek hatása a rajtnál nagy. -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #8350 üzenetére
Megpróbáltam videózni, de használhatatlan lett a felvétel... azért valami olyasmit
sikerült kislilabizálni belőle, hogy van egy felfutási görbéje, ami olyan lassú, hogy
mire ráengedné a 40A-t, már akkora lesz a sebesség, hogy nem tudja...
De ez csak tipp: valszeg az 5% emelkedő nem elegendő, hogy kifussa magát.Ha holnap az idő engedi, megnézem a Tordain. Bár kicsit félek, hogy leég vmi.
Beraktam előre a 20A vezérlőt... na az már elforgatja a Raptor gumit indulásnál,
csak ugye ez nem cél, sőt. Lehet, egy motorral kéne letesztelni a nagy vezérlőt.Lényeg a lényeg, hogy a borongós idő ellenére (elvettem a gázt a kanyarban, s
a fekvőrendőr előtt is), mégis az abszolút legjobb tempót futotta GPS szerint.
34-35 km/h ezen a szolid emelkedőn szerintem a "Kugoo S1"-től igazán derék... -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #8334 üzenetére
Szép idő lett, szóval kiszaladtam egy hegymenet tesztre. Sajnos csak félig volt
töltve, így nem lehet egzakt módon összehasonlítani, meg most túl sok minden
változott egyszerre (a gumi kerülete se ugyanaz, állítanom kell a kalibrációt is),
de összességében tetszik. Stabilnak tűnik, nem kapar, kicsit komótosan indul...
Viszont külön van első-hátsó elektronikus fék (fékkarokról a bowden működtető
szerelvényeket egyelőre levettem, amíg nem tudom mire használni, ne akadjon
el benne visszafelé), amiből a hátsó nagy tempónál kifejezetten erős. És regen.
Elvileg. (Még nem mértem, hogy mennyit tölt, de ami késik, maga esik bele.)
Kis tempónál mintha ott se lenne. Olyankor az első fék (gyári Kugoo) a "nyerő".Ui: a GPS-t nem zavarja a kalibráció hiánya. Majdnem úgy megy felfelé, mint a
korábbi teljesen feltöltött tesztnél 15+30A vezérlővel: fél töltésnél nem semmi...
(A grafikon sem illeszkedik teljesen, mert a végén feltartott egy kocsi, akinek a
20-as tábla semmit sem jelentett, 30-nál is muszáj volt megelőznie, s persze jól
odavernie magát a fekvőrendőrön.) A nagy vezérlő nem is adott le még 40A-t...
Lehet, hogy azt az igazán nagy emelkedőkre tartogatja, vagy hát az ég tudja.
A 11+20A setupnál mindenesetre gyorsabb, nagyjából ugyanolyan feszültségnél. -
Reggie0
félisten
-
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #8253 üzenetére
Jajj, dehogy csiga! Kicsit rosszabbul indul meg, de nincs érdemi különbség:
Inkább csak az érzés, amikor a vezérlő limitjén megy, az nem ugyanolyan...
Nem tudom, hogy fogalmazzam meg, talán a hangja más kicsit, passz.
Jelentősebb különbséget a teljesen feltöltött állapot jelent, ami a zöld vonal.Szerk: kicsit olyan érzés, mintha erőlködne. Noha mégsem sokkal lassabb!
Rátöltésben igazad van, de én már csak ilyen mazochista vagyok/tesztelek:
nem töltöm, majd holnap a cégnél, de akkor meg nem lesz kész 1.5A-rel.
Néztem Alin egy 5A töltőt, az nagyjából jó lenne egy ekkora pakkhoz...Ui.: benne hagytam a 36V-os tesztet referenciának, látszik, hogy ott meg a
fesz limitálja az elérhető végsebességet. (22 km/h fölött már nem számít a
vezérlő korlátja, a BEMF limitál: 48V-on ez a határ is tolódik, ~30 km/h-ra.) -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #8228 üzenetére
Teljesen jó! Nem egy beteg állat, de nem is reumás csiga. Inkább barátságos,
csendes gyilkos.Amikor síkon 39-et megy 52V, 3A mellett csendben, az jó.
(Általában ~36-nál még érezni benne, hogy húz, de nagyjából az az "utazója".)10.5 km után lőttem fotókat a fogyasztásról. 48.51V min. fesz alámér a mérő*,
1771W csúcsteljesítmény, 4.24Ah fogyasztás ~14.5 perc alatt. Ha nincs nagy
emelkedő, ebből egy jó 60 km-es hatótávolság extrapolálható... Egyelőre nem
is dugtam be tölteni, megnézem hazafelé, mit bír... Garantáltan hazavisz.Ui: raktam be egy pót vezérlőt a táskába, just in case.
Amúgy van egy alap
fogyasztása az elektronikának (bekapcsolva), és a 12V konverternek (mindig):
utóbbit eddig ki szoktam húzni emiatt, de ez az akku röhögve elbírja...
Csak így vicces, mert amikor a töltő zöld, és bekapcsolom, visszavált pirosra.*: majdnem egy egész voltot. Fura. Tudtam, hogy 5-6 tizedet téved, de sebaj...
Szerk: a szokásos 13.4 km távon. 51.5V-ra csökkent csak a fesz, 5.78Ah.
Magyarán nagyjából két napot tudnám használni töltés nélkül. Persze nem igaz,
mert regen fék nincs, így a reggeli lejtő este elég komoly, 1.4 km emelkedő...
33.7A volt a csúcs áramfelvétel az egész úton. (Lágymányosi kanyarban nem is
mertem nyélen jönni, csak az egyenesben húzattam ki simán 32-33-ra gyorsult.) -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #8224 üzenetére
Terveztem egy mérést, ám végül elmentünk inkább egy kisebb
karikára, aminek része volt a Tordai lefelé: 45-nél fékezni késő.
Újabb vezérlőt sikerült elfüstölni. Oké, nem pont erre van eleve
tervezve, de figyelni kell, mert ha az elméleti végsebesség fölé
mész (ez lehet teljesen gyári vezérlő nagy lejtőn) simán leég...Ui: teljesen jól elketyeg egy motorral is, csak olyan, mintha vmi
TC lenne benne, mert ahogy kipörög a kerék, ledadog. Ha meg
betapad, akkor húz rendesen. Persze egy motorral a fékerő az,
ami semmire se elég, meg nem esni hanyatt a gyorsulástól se.
Majdnem olyan gyenge, mint az M4 Pro hasonló áramkorláttal.
Holnap egy fogyasztás mérés lesz, szolid 11+20A konfiggal. -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #8214 üzenetére
Meg kell nézni, milyen LED, aztán 3 Ft-ból átforrasztani.
Vagy persze egyszerűbb nem megvárni, amíg kiég. Persze
ez olyan dolog, hogy gyárilag is előfordulhat: cseréltem, és
a polcon talált ugyanúgy hibás Pedig az nem látott 48V-t.*
Szóval végül kivettem a bontás alatt álló S1-ből...*: ellenberger pofára estek vele, és darálódott pár LED...
Lehet, hogy emiatt kár lenne a Kugoo minőséget felhozni? -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #8212 üzenetére
Nem volt ebben semmi trükk... gyári akkuval lemerülés közelében 30V-on
is világít, csak vmivel kisebb teljesítménnyel. Szerintem ez amúgy is csak
egy helyzetjelző, és nem valódi világítás a max. 5W-jával (0.12A@42V).Amúgy SMD2512-es áramkorlátozó ellenállat van benne, a 4 párhuzamos
csoportnak 1-1, amúgy 6-6 db LED van sorban... De mivel rendesen le van
szilikonozva a NYÁK, és amúgy sem volt tele a padlás ilyen méretű, több,
mint 1.5 kΩ-os ellenállással, egyelőre megoldottam "parasztba": betoltam
a vezetékre egy szíp nagy ellenállást, aztán most nem fog kiégni.Szemre így is elég jól világít, kiszámítani meg lusta vagyok... (Fogalmam
sincs pl. a LED specifikációjáról, egyedül a nyitófeszt mértem, kb. 1.8V...
Feltételezve, hogy 42V-hoz méretezte a kínai, és mondjuk 20 mA áramra,
pont ki is jön, hogy miért 152-es ellenállás van benne. És persze, miért is
nem szereti ezek után, hogy lazán 12V-tal nagyobb feszültséget kap...)
-
csokaym
csendes tag
válasz
csokaym #8211 üzenetére
Bár most jut eszembe, hülye vagyok, ha azt venném alapul, hogy 2.9V-ig engedhet le a cellafeszültségben (legalábbis a 36V-os módban a vezérlő 29V-on kapcsol le), akkor az 37.7V-os pakk feszültséget jelentene 13s esetén. Ilyen tekintetben vagy buck-boost kapcsolás kellene, ha a 42V-ot akarjuk, vagy végső soron elég lenne a 36V is, amihez tényleg elég lenne a step down only megoldás
-
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #8145 üzenetére
Mert ezt még akkor találtam ki, amikor még a kanyarban sem volt a
használható ponthegesztő, viszont felemás tapasztalataim voltak a
hegesztés nélkül összerakható kupakos megoldással. (Elsőre kb. jó
is volt, aztán törött...) Más kérdés, hogy mire megérkezett, sikerült a
ponthegesztőt is beüzemelni használhatóra, pár "tánclépés" után.
Vennem kellett LiPo akkut, legariztatni az elfüstölt elektronikát, stb.Szerk: ez a táska a tökéletes a gyári akku kormányra helyezéséhez...
(Mármint pár centivel hosszabb, viszont akkor oda fér a vezérlő is...)Ja és ebbe belefér az előző képen jobbra látható javított Pro pakk is,
ami a négyzetes távtartók okán hosszabb a gyárinál (és vastagabb). -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #8131 üzenetére
Persze. [link] Kimentünk egy karikára párommal, jó lesz ez.
Szorosan tart, de még nem kényelmetlen... ebben a hűvösebb
időben meg kifejezetten jó, hogy jól fogja a menetszelet is: jó,
nyáron, 40 fokban lehet, hogy meleg lesz, de inkább ez, mint a
kórház, ha esetleg megint eltörne vmi a taligán.Rá van írva,
hogy biciklis használatra: az e-roller 40 km/h alatt szvsz az.
(Mivel nem volt feltöltve tegnap óta, bedobtam 36V akkukat...
nagyon light-os így, de azért el lehet vele közlekedni. 30 alatt.)mrrr74: az volt kint a polcon.
Elsőre fel se akartam próbálni,
mivel tényleg kicsinek nézett ki (mondjuk a Nolan N103 után).
De mivel párom felpróbálta, s neki nagy volt, rá kellett jönnöm,
hogy a látszat csal, szóval pont az én méretem. De nem az én
színem. Kihozattam a sárgát, szemüvegem belefért: megvéve. -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #8118 üzenetére
Ilyenkor nem is az egész pakk feszültsége a problémás, hanem
a gyenge sor, ami miatt a többi hiába van 3.5V-on (esik mondjuk
3.4-re terhelésre), a 3V-os sor 2.9-re esik kb. így a BMS sajna tilt.
Vagyis nem sajnos: az se lenne okos, ha hagyja túlmerülni.Ja, a jégakku: van belőle egy pár db. Így összerakva látván attól
tartok, hogy nem fog beférni a nagy BMS. És akkor még nem is
beszéltünk a töltő csatlakozó helyéről, meg a kimenetekről LOL.
(A végén kiderül, hogy tényleg új vázat kéne hozzá építenem.)
M4 Pro biztos nem adta le a 21A-t... Nem költői túlzás volt az a
hasonlat. Tényleg félelmetesen gyengének érződött. Viszont ez
megmagyarázza, miért bakkecskézett a tulaj a Dual S1-gyel.Megszokta, hogy büntetlenül lehet nyelezni, sőt kell, mert ilyen.
Ha úgy tetszik, nem bug, hanem feature, hiszen az sem mindig
szerencsés, ha túl durván indul, de hát analóg a gázkar, nyilván
megbosszulja, ha valaki digitális kapcsolóként kezdi kezelni.Olyan, mint a motor: SMKP-t szinte végig nyélen kell használni,
és még úgy sem rajtol valami nagyot... Nagyobb vasakon meg
kb. életveszély, ha nyélen közlekedsz. Csak olyan fura, hogy ez
megy 45-öt: tényleg elegánsan, csendesen gurul, de szerintem
elég lassan érheti el a nagy tempót. Nem tudom, mikor engedi
rá mind az 21A-t, de biztos nem az elején.Mondjuk legalább
meg lehet vele állni (dupla tárcsafék). Vegyesek az érzelmeim!
(Kicsit olyan, mint a zsiráf... szép, szép, de otthonra nem kéne.)Ui: igen, az 50 km/h végsebességre tekercselt motor lomhább
volt gyorsulás közben, és hegyet is rosszabbul mászott. Azaz,
valóban nyomatékszegényebb volt, mint gyárilag. Amikor meg
ezt kompenzálandó toltam bele sok ampert, túlmelegedett. -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #7887 üzenetére
Az a baj a linkekkel, hogy nem közvetlenül a képre mutatnak.
Szerk: vezérlőt nem félted, hogy ha elkap a zápor, akkor bekakukkol?
Én beraknám a táskába. Bár nem tudom, elfér-e, ha tele van akkuval.
(Mindenesetre, amit a hűtéséről mondtál, igaz, nekem abban a vízálló
dobozban rendesen tud melegedni: jó, hát 30A-t tud, de akkor is...)
-
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #7883 üzenetére
Jó tippelem, hogy nagyon zsoké alkat vagy?
55 km az nagyon derék...
Amikor én 50 km fölött mentem vele, akkor nagyjából 26 Ah kapacitásom volt.
Szerk: ha egyszer elkészül a 48V "nagy" pakk, az lesz 24Ah, és slussz.a kormányon lévő 10s4p helyére
Jól emlékszem, hogy nem láttam még képet, hogyan oldottad meg? Táska?Ha gondolod, szívesen segítek egy 13sp2-t összerakni a gyári helyre... Már itt
a topikban is ajánlottak Samsung cellákat jó áron, 26 cella kijönne kb. 13K-ból.
Szerk: aztán nyilván vannak járulékos költségek, de ez az ár egész baráti.A magam részéről nem vagyok híve az összeragasztós, jóazúgy megoldásnak,
mindenképpen távtartókat használnék, ami merevíti is a pakkot - meg mondjuk
a hőeloszlásban is segít: nyilván valamivel nagyobb lesz, de nem vállalhatatlan.
Ebben a szemléletben építem újra a gyárilag szarul hegesztett, és eltörött Pro
akkut, is aminek a celláit egyesével kimértem: szerencsére bírták a gyűrődést. -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #7880 üzenetére
Kitúrtam a rossz linkből a leírást. Az alapján elvileg ez a jó link. Sajnos a
hozzászólásokban írják, hogy a Kugoo S3-ba nem jó (ez kb. az orosz S1,
vagy hogy), mégpedig azért, mert 23 mm a belső mérete, túl nagy: ennél
ebbe jóval szorosabb kellene, vmi 20-21 rémlik, de előtúrom a fotót.Szerk: voilá (volt ilyen 23-as kósza emlék, de, az a külső méret sajnos...)
-
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #7880 üzenetére
Sajnos nem jó a link, pedig kíváncsi lennék rá.
A szétszedéshez nekem sincs
olyan hosszú dugókulcsom. Viszont ebben az esetben a csőkulcs a barátod.Ha csak belepróbálni akarod, van olyan alkatrészem elfekvőben, amiben nincs
benne a gyári műanyag (mert eltört, és úgy ki lehetett szedni).Van olyan is,
amiben még benne van, csak nagyon kotyog a villa (Pro), abból meg valahogy
ki kellene előbb műteni... feltéve, hogy tuti a cserealkatrész, mert valószínűleg
egy ilyen után azt vissza már nem lehet rakni, csak roncsolással jön ki belőle...48V-tal semmi teendő nincs, át kell kapcsolni a menüben 48V-ra, és megy...
(Valójában ez se követelmény, de anélkül mindig full töltöttséget jelez, és talán
lemerülés közelében se veszi vissza a teljesítményt. De ezt nem próbáltam ki.)Gyári akku helyén elfér egy 48V pakk, ám csak 10s2p kiépítésben. A gyárinál
jobb (3000/3500mAh) cellákból úgy is lehet 6-7Ah kapacitás, szóval működhet.
A sima S1 akku ugye 6Ah, névleg 216Wh... Egy 6Ah 48V pakk meg 288Wh.
Szóval hatótávban is kb. ugyanott lennél, bár a 30%-kal nagyobb végsebesség
légellenállásában sokat számít, talán kompenzálja a többlet Wh...13s3p sajnos
azért nem fér be, mert az már 20 cella lenne két sorban egymáson (mínusz 1),
ami megfeleltethető egy 10s4p-nek, amire azt mondják, hogy nem fér be.Ponthegesztőről tudni kell, hogy elsőre elfüstölt, szóval nem igazán megbízható.
A cserélt NYÁK egyelőre működik, de egy gyengébb akkuval nem hegesztjól...
Vettem egy rendes 3S LiPo-t, azzal mint az álom, de összességében drága volt.
(Ennek ellenére 5*-ra értékeltem az eladót/terméket, mivel már/még működik...
És viszonylag gyorsan hozzájutottam a cserealkatrészhez, némi levelezés után.)Szerk: most kapcsolok, hogy neked Pro-d van... (Ráadásul Dual.
) Na abban
ugye 2600-asok a cellák, szóval ahhoz képest visszalépés a 6Ah akku.
De gondolom raktál rá legalább egy extra akkut a két motor mellé, nem? -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #6946 üzenetére
Az szép.
Én nem sokat mentem a baleset óta, inkább motor.
(Közrejátszott, hogy többször bent voltam éjfélig a cégnél, akkor
már nem mindegy, hogy 10-15p az út hazafelé, vagy 35-40 perc.)Szerk: milyen kalibrációt használsz? Ekkora távon már elég sokat
számít, hogy maradt-e a gyári 8.0, vagy átírtad 7.4-re (Pro motor).
Gondolkodom, hogy mehet ennyivel többet, és ez is számíthat.Szerk2: mostanában vezérlőket javítgattam, kollégának is ~20A-t
raktam be, szerintem én is megtolom az első motort ennyire. -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #6539 üzenetére
Ezekről viszont fogalmam sincs, hogy melyik mi...
Ugyanaz, mint a másik gázkaron: +5V a piros, fekete a test, és a harmadik a jel.Azt gondolnám, hogy a kijelzőn a sárga lehet a gázkar jelvezeték...
Pontosan.Melyik vezeték felelhet azért, hogy a gázkar feszmérője világítson?
Hát az állandó tápfeszültséges... persze magában semmit nem ér, mert kell test
is, azt viszont a gázkar fekete vezetékéről veszi, közvetve tehát a gyári kijelzőről.nem zavar, ha mindig nekem kell bekapcsolnom és kikapcsolnom
Ha jól értem, neked nincs gyújtáskapcsolód a gázkaron, így ha raksz is oda egy
on/off kapcsolót, az csak a feszmérőt fogja kapcsolni, nem a (második) vezérlőd.A gázkar piros vezetéke megszakításának nincs értelme... Mivel sima kapcsoló,
lopásvédelmi szerepe nulla, s azon az a +5V úgyis csak akkor jön ki, ha a gyári
kijelző be van kapcsolva...Ha már így van, oda nem raknék kapcsolót, hanem pl.Az nem annyira jó, hogy fix
megpróbálnám a gyári kék vezetékről a feszmérést: ha elbírja, oké. Ha nem, úgy
más megoldás kell, de egy próbát szerintem megér.
mérésre kapcsolja az ember, mert akkor állandóan világít, így leszívja az akkut...
Ha a másik vezérlő pirosát hozod oda, arra jó a kapcsoló - ne világítson folyamat.Szerk: mondjuk hülye vagyok, mert ha a kék vezetékről lehet épp feszt mérni, az
pont ugyanaz lesz (vagy kevesebb), mint amit a kijelző is mér, te pedig ugye épp
a másik akku feszültségére vagy kíváncsi. Akkor az a rész törlendő.Ki is húzom.Ui: volt egy balesetem a héten, rohadt szarul érzem magam miatta. Nekem pont
semmi bajom nem lett, a roller is csak eldőlt, de akit elütöttem, beverte a fejét...
Borzasztó érzés, szóval egyelőre annyit, hogy ha üresnek is néz ki a járda, nos,
az nem garancia semmire, és egy 95 kg-os test 20 km/h körül jó nagyot tud ütni. -
DigitXT
félisten
válasz
csokaym #6494 üzenetére
Hátööö én már kezdem elveszteni a fonalat...
A gyújtás vezeték ugyanis a kék,
és az az ECU szempontjából input."Kapcsolj be!" jeligére... A piros vezetéken
pedig az adott ECU XT60-as csatijára kötött akkupakk feszültsége jelenik meg...
Direktben. Nem kapcsoltan. Tehát az egy output. Piros gyújtásról nem tudok...Ui: nem okoz semmi galibát a plusz vezérlő, és az akkupakk! A rollernek nem is
kell tudnia ezekről semmit. Galibát csak az okozott, hogy kipróbáltam egy olyan
kapcsolást, amit nem kellett volna. De erről szól a tanulás, és ha itt leírom, és te
ezután nem próbálod ki, jók vagyunk. Nem fogod kikapcsolhatatlanná tenni.A kijelző ki/be kapcsolása normál esetben a kék vezeték feszültségmentesítését,
ill. megtáplálását jelenti, ezt rá kell bízni a kijelzőre, és nincs gond. Viszont azt el
kell felejteni, hogy a kék vezetékről teljesítményt veszünk le - akár csak egy USB
töltőnyit, mert már az 5V-ra konvertáló elektronikától. üresben is lekapcsolt. Azaz
ahogy mondtam, nem terhelhető, praktikusan csak egy jelvezeték az ECU felé.Szerk: kérdés, hogy egy relét be tud-e húzni. Passz, ezt ki kell próbálni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 5 Pro, Samsung Galaxy Watch 6 Classic
- BESZÁMÍTÁS! Apple iMac Pro (2017) 5K - Xeon W-2140B 64GB DDR4 RAM 1TB SSD Radeon PRO Vega 56 8GB
- Thinkpad X230 legenda: i7 CPU, IPS kijelző, 12 GB, dupla SSD, magyar villbill, webcam, fingerprint
- LG OLED Televíziók: FRISS SZÁLLÍTMÁNY -30%
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest