- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Leica kamerákat kap a Xiaomi Mix Flip 2 is
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Yettel topik
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
-
Mobilarena
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
farkinca71
csendes újonc
válasz
skippper #175899 üzenetére
Szia
Nekem itt van a rendszerem, két év alatt végfokoltam ki.
A legnagyobb változást a LCR-eknél hozta, szvsz.
Nekem dinamikusabb és tisztább lett a hangzás.
Az én szobám 6*4m-es, szerintem 200w minimum kell csatornánként, de az LCR-re 300-at ajánlanék.
A IMG Stageline 400D-k is jók lettek, de már nálam határeset.
Remélem segítettem.Denon avr-x4500h 7.2.4
DP dVision 35 WQXGA
146” Screenline, Microperforated
Speakers: K.C.S.
LCR: 3*S-2000(C-115-PLF) Crown CDi 4/300
Surround: 6*SR-12-N, Dsi1000, IMG Stageline 400D
Atmos: 4*SR-12-N, 2*IMG Stageline 400D
Sub:2*C-218-A, 2*Marty Cube, HoverBoss-Behringer NX3000D,Crown Xls1002,1502 -
-KP-
addikt
válasz
skippper #175856 üzenetére
Például arra, igen. Egy olcsó, vagy átlag avr-ben az erősítés tényleg a lehető legolcsóbb, legalja. Az drágább avr-nél esetleg jobb már, de teljesítményben még mindig messze le lesz maradva. Amúgy láttam már Stageline 800D/400D-t is full aktív rendszerben Trinnov processzorral. Komplett Beckersound aktív hangrendszer volt az összes hsz, és mindet dx2496 aktív váltó és stageline 400d, vagy 800d hajtott. Szóval attól, hogy olcsó, még nem kell lenézni.
Ettől független többen mondták, hogy az 1000D,2000D jobban szól ettől. De drágább is. Azt meg hogy az ncore jobb-e, össze kellene egyszer hallgatni. De házimozin csodálkoznék
-
denesdr
addikt
válasz
skippper #175858 üzenetére
Teljesen jó külön-külön is beszerezni a végfokokat. Az Audiophonics 3 csatornás Ncore-ja amúgy 3db monoblokk (minden csatornának külön tápegysége van) egy dobozba építve.
2 csatornásból van duál mono (olyan mint a 3 csatornás, ez drágább és nagyobb), meg hagyományos kétcsatornás (kisebb és olcsóbb), teljesítményben egyébként megegyeznek. Annyi, hogy a kisebbeken csak RCA vagy csak XLR van, a nagyobb dobozúakon mindkettő. -
I'am Dony
őstag
válasz
skippper #175784 üzenetére
Azért, hogy emberek, hogy változnak... Akkor ezt ide teszem neked. Amikor a moziélményről volt szó nem is olyan régen, még Rembrandt volt a hasonlat...
Ettől függetlenül mind a film, mind a zene művészet, ahol a szerzők, rendezők, hangmérnökök által megszabott hangerő és képi világ az original, de facto standard. Előfordulhat, hogy jobban fog tetszeni egy Rembrandt kép, ha piros-kék szemüvegen keresztül nézed, diszkógömbbel megvilágítva, mert izgalmasabb lesz, attól még azt nem úgy álmodták meg. Ugyanez igaz a mozira - lehet, hogy neked jól esik, ha nagyobbat robban a bomba, de attól az még egy módosított alkotás lesz és nem állíthatod általánosságban, hogy az mindenkinek jól jön. (tudom, hogy mindenkinél módosított a gyakorlatban, de ha az elv az, hogy minél inkább az eredeti felé húzunk, akkor annál kevésbé lesz módosítva).
Forrás: Te [link]Ugye, hogy ugye!
Szóval szerintem hagyjuk ezt a ki-mit-hogyan álmodott meg és mire gondolhatott a költő akkor, ha egyébként meg Dyn EQ meg egyéb sz@rok használatáról legendázunk. -
gab1ka
senior tag
válasz
skippper #175789 üzenetére
Igen, így van ahogy írod, a görbe rajzolgatás állandó marad minden hangerőn. Csak azért említettem meg, hogy maga a feature kb reprodukálható más módon is.
A szobakorrekció ettől még nem vész el, a megállapított hangerők és távolságok függetlenek az audyssey-től, a filterek szintén megmaradnak, "lekövetve" a kézzel beállított görbét.
Nem is az a lényeg hogy melyik metódus a jobb vagy rosszabb, hanem hogy ha megvan az hogy a hangban mi okoz változást és az nekünk akár tetszik is, akkor megvan a lehetőség arra hogy ezt a változást manuálisan még jobban a saját ízlésünkhöz igazítsuk, pl feljebb mettek esetében a center testességéhez könnyen lehetne látni hogy mitől "testes" az egyik beállítással a frekimenet és mitől kevésbé az. Gondolom ehhez dolby digitalban kódolt sweep-et kellene mérni a REW-ben hogy a feature akiválódjon, amire nem tudom van e egyáltalán mód. -
gab1ka
senior tag
válasz
skippper #175786 üzenetére
Így már teljesen érthető.
Amúgy picit hasonló eredményt kapsz azzal is, ha a MultiEQ app-ban 1-2 khz környékén 1-3dba-nyit lejjebb húzod a görbét.Méricskéltem ennek a hatását és a végeredményét, csak rém lassú állandóan visszatöltögetni az AVR-re a telóról ezt, ezért meguntam egy idő után.
-
gab1ka
senior tag
válasz
skippper #175784 üzenetére
A Dynamic EQ nem kompresszál, a surroundokra pedig nem kever semmilyen halom mindent, szimplán hangosabbá teszi őket attól függően hogy az AVR-en hol áll a hangerő.
Ez teljesen mindegy is, csak ne azzal legyen megmagyarázva valaminek a milyensége ami egyszerűen nem igaz.
Én egyet értek veled, mindenki úgy használja a rendszerét ahogy neki a legjobban tetszik, amúgy sokszor a fenti nekem is, de attól még be és kikapcsolásukkor nem az történik "amiért" neked tetszik. -
-
Dorian
félisten
válasz
skippper #175647 üzenetére
A frontjaim tökéletes fantom centert adnak még a kettőjük előlapját összekötő vonalra állva is. Persze középen. Ezért kezdtem így a hsz-t: "Ha középről nézve..." Sokunknál elegendő, hogy középről jól szóljon a film, mert vagy egyedül mozizik, vagy a többieket egyáltalán nem érdekli "a hang".
-
BBéci
legenda
válasz
skippper #175639 üzenetére
Azt, amit a többiek.
Inkább egy jó 2.1, mint gyengusz 5.1. Logikus, hogy ugyanannyi pénzből jobb minőségű 2.1-et lehet venni.
Nem biztos, hogy jó a példa, de leírom. Autómban a gyári hangrendszer van, az előzőben csúcskategóriás hifi volt. Eladás előtt kiszereltem belőle, de nem tettem át az újba, hogy miért, az most mindegy. A lényeg: autózásaim során talán az idő 6-7 százalékában hallgatok zenét, ezzel szemben az előzőben szinte mindig szólt valami. Nem nyújt örömöt, élvezetet a vacak hang. Házimoziban sem. -
ada19
senior tag
válasz
skippper #175639 üzenetére
Szerintem nagyban függ az igényektől. Mennyire fontos a kompaktság. Fontosabb-e hogy mindenhonnan jöjjön a hang a hangminőségtől, stb.
Én ilyen árkategóriában sokkal jobban támogatom a normális 2.0/2.1 állványos rendszereket, úgy hogy hallottam már több belépő Taga/Wharfedale szettet. Legutóbb egy barátomnak segítettem, Klipsch RP-160M (alapvetően MA Bronze 2-t ajánlottam neki, de amikor ő kereste egy sem került fel használtan, előtte raklapszám ment) + Loxjie A30. Később ki tudja egészíteni egy korrekt subbal, és 300 körülből lett egy marhajó 2.1 rendszere.
Pár példa: MA Bronze 2, Kef Q350, Klipsch RP-150/160M, stb.
-
BBéci
legenda
-
BBéci
legenda
válasz
skippper #175585 üzenetére
Ez volt a kérdés: "Kérdésem az lenne, hogy ilyen hangszóró összeállításhoz érdemes-e HDMI és optikai bemenetes erősítőt venni + egy mélynyomót, vagy engedjem el az egészet?"
Erre válaszoltam, hogy ajándékozza valakinek, mert vackok a hangkeltők, ezt illusztráltam a videó linkjével. Kakira ne akarjunk várat, de kunyhót se építeni. Lehet pofozgatni, de attól még ugyanaz marad, ami kezdetben volt. -
BBéci
legenda
-
barcasattila
csendes tag
válasz
skippper #174327 üzenetére
Teljes mértékben egyetértek veled a kábel témában, ugyanaz a dolog mint a placebó az orvosságoknál. Kábelszerelőként dolgozom és nagyon jól tudom milyenek ezek "belül". Ugyanattól a gyártótól 5 év elteltével ugyanarra a típusra eggyell kisebb érvéghüvelyt teszünk és papíron ugyanaz a keresztmetszet és semmit sem változik
. a másik kedvencem az olyan árnyékolt kábel ahol az árnyokolás nincs egyik végén sem lekötve és el van adva árnyékolt kábelnak
-
Khaosz55
addikt
válasz
skippper #174341 üzenetére
Régebben láttam egy táblázatot, hogy milyen hangszintek okoznak halláskárosodást, ha tartósan szólnak. Gyárakban voltak ilyen táblázatok, egy sima gyorsvágó is van 110dB, nyomdaipari gépeknél meg brutál a folyamatos zajterhelés. Viszont ha egy film nézésénél 85dB a csúcs, akkor a többi részeknél jóval kevesebb van, tehát nem tartós 85dB-re kell gondolni.
Az hogy kinek mire van szükség azt majd mindenki eldönti. Nekem pl 85dB kevés mint medvesajtban a brummogás. -
alphamooncam
őstag
válasz
skippper #174331 üzenetére
Ez félremagyarázás, az általad használt Snake Oil "degradáló" kifejezésre reagáltam nem pedig a vaktesztre, de jó lenne ha nem a félremagyarázások helyretételével, és a másik véleményének a minősítésével kellene tölteni a topikot, és mondjuk maradhatnánk tárgyilagosak.
Köszönöm.
-
rappit4
őstag
válasz
skippper #174334 üzenetére
Attól, hogy 85ön van a lehallgatásod keverésnél meg nem jelenti azt, hogy hangos lesz a film. Minel halkabb lehallgatáson keversz egy filmet annál hangosabb lesz, olyan értelemben, hogy nem marad dinamika/headroom. Ha egy filmet 7es dolby proci álláson kevertek, ami -20db rózsazajnál 85dbspl akkor az ott is fog jól szólni egy moziban. Otthon egy kis szobában persze más tészta.
Amit írsz az pont a hangosságháború miatt van. Mindenki egyre hangosabbra krverik a filmet a mozigépészek meg egyre halkabban vetítenek. Ha nem akarod h a filmed halkan szóljon neked is muszaj halk lehallgatáson keverned. -
alphamooncam
őstag
válasz
skippper #174327 üzenetére
"Amennyiben te dugdosod be a kábeleket. Ha pedig magabiztos vagy a dolgodban, VoidXS kolléga bárkinél megjelenik a SnakeOil Annihilatorral és fogadás keretében ingyen próbára teszi a dolgot "
Snake Oil név predesztinálja, hogy nem várható független hozzáállás.Miért kéne nekem elfogadni egy olyan "mérési" keretrendszert ami nyíltan felvállalja, hogy azért készült, hogy "sárba tiporja" a másként tudót.
-
Dorian
félisten
válasz
skippper #174324 üzenetére
Miért ne vezérelhetné? Ismétlem: a szórakozás a cél, ezek legalább annyira élvezeti, mint műszaki cikkek. Az élmény pedig az agyban csapódik le, kinek így kinek úgy. Számomra pl. jobb élmény egy szép nőt dugni, mint egy rondát, akkor is, ha a puncijuk pontosan ugyanolyan szűk. De én el tudom fogadni, ha valakinek itt is csak a műszaki specifikáció számít
Ugyanígy elvárom az elfogadást fordítva is.
-
alphamooncam
őstag
válasz
skippper #174324 üzenetére
"A borospohár analógia nem jó, mert ott egyértelmű, hogy melyiket érzed jobbnak, mindig az üvegpohár fog nyerni. Itt ugye egy olyan helyzetről van szó, amikor egyik nap az üvegpohárból érzed jobbnak, másik nap a műanyag pohárból (és itt nem is a sátáni megbízhatatlan mikrofonokról beszélünk, hanem a végtelen elbukott vaktesztről)"
KB. ott dől meg a teóriád, hogy vannak akiknek mindíg az "üvegpohárból" esik jobban az ital, és most nyugodtan behelyettesítheted ide pl. az analóg összekötőt, vagy a hangfalkábelt egy üvegpohár helyére.Ez a tapasztalom, ezt már számtalanszor érzékeltem.
-
Dorian
félisten
válasz
skippper #174316 üzenetére
Mi a baj a pszichoakusztikával? Pont ez a lényeg: a valódi élményt az agyad alakítja ki.
Bort is sokkal jobban esik üveg borospohárból inni, mint eldobható műanyagpohárból. Akkor is jobban esik, ha tisztában vagyok vele, hogy ugyanaz a bor.
Sokan elfeledkeznek arról, hogy a házimoziban, hifiben nem tudományos kísérletről van szó, hanem a cél a szórakozás.
A baj azzal van, ha valaki elkezdni magyarázni mindenféle vegyészeti tudás nélkül, hogy a különböző poharakban átalakul a bor. -
alphamooncam
őstag
válasz
skippper #174316 üzenetére
Nem tartod lehetségesnek, hogy a mérési hiba tartomány túl tág ?
A különbségek gondolok főleg az időzítésre, és a torzításra lehetnek az érdekesek nem pedig az SPL-re, mert az már tudjuk, hogy ott a műszer egyértelműen jobb, de a többinél hogy van ez?!
Továbbra sem fogok mérni, mert továbbra sincsenek meg a megfelelő eszközeim pl. süketszoba stb. hozzá, mielőtt még újra előkerülne a téma.
-
-
Tamoo
nagyúr
válasz
skippper #174313 üzenetére
"egy rejtett dimenziója van a hangnak, amit még nem ismer a tudomány"
Igen, ez szokott lenni az utolsó érv amikor minden kifogyott.
Nem szoktam belemenni ezekbe a kábeles "vitákba", de már én is írok akkor.
Digit kábeleknél, tápkábeleknél nemigazán hallottam határozottan soha semmit. Volt hogy próbáltam nagyon hallani valamit, de mindig ott volt bennem, hogy csak hallani vélem. Pedig én aztán nyitott voltam, sokféle kábel megfordult nálam.
Egyedül analóg ic-nél és hangszórókábelnél volt olyan különbség amit valóban valósnak ítéltem. De az is olyan volt, hogy nem mertem volna fogadni VoidXs-el. Szóval nem is próbálok meggyőzni ezzel kapcsolatban senkit semmiről.
Liszivel csináltunk egy-két ilyen kábeles vaktesztet régen, de mindig buktuk. -
mettek
addikt
válasz
skippper #174304 üzenetére
Azért tényleg szívesen fogadnálak titeket egy tesztre. Hogy a hangfal kábeleknél maradjak. Jelenleg viablue cs2 kábelek futnak a front szekcióban, előtte Qed belépő kábelek (xt40 talán) voltak amik jelenleg is a fiókban pihennek. Egyik nap ismét elővettem a qedet, bekötöttem és teljesen más hangképet kaptam. Vékonyabb, magsaba húzósabb lett a hang. Ment is vissza a fiókba. Ehhez nem kell Beethoweni hallás.
-
denesdr
addikt
válasz
skippper #174293 üzenetére
De hogy ne csak egyoldalúan szóljak hozzá, én például egyértelműen hallom (amúgy nem nagy kiváltság, más is ugyanúgy hallhatja, aki hifizik egy ideje) a passzív keresztváltóban a magassugárzó felüláteresztő kondiját. Más típus máshogy szól, de akusztikailag semmi érdemleges különbség nem mérhető közöttük, legalábbis én még nem tudtam mérni.
Persze gondolhatnánk, hogy beképzelem a dolgot, de másnak is megmutattam már, előre nem mondva semmit a cseréről és nemcsak, hogy hallott különbséget, hanem ugyanúgy jellemezte a változást, mint ahogy én is hallottam.Mivel akusztikailag nem volt mérhető különbség, így nem is tudom, hogy hogyan kellene emulálni egy-egy kondi hangját EQ-val.
Nem a mítoszokat akarom erősíteni ezzel, csak leírtam mint érdekesség.
Egyébként részben emiatt tértem át aktív váltású hangsugárzókra, mert kíváncsi voltam milyen az amikor nincsen kondi a jelútban. -
VoidXs
nagyúr
válasz
skippper #174293 üzenetére
Az ilyen projekt hasonlít a szociális felzárkóztatásokhoz. Aki már felnevelkedett tanulatlanul, az nem változik, de az utódaikat még lehet iskoláztatni. Ha az újak nem azt látják, hogy kábel így, kábel úgy, hanem a valóságot, hogy mérésre és hallásra is azonosak a kábelek, akkor előbb-utóbb kikopik a dolog. Ha mindenki azt hiszi örökké, amit először megtanul, akkor a tanításnál kell kezdeni.
-
python1
veterán
-
python1
veterán
válasz
skippper #174112 üzenetére
Szerintem az 1-2% teljesen rendben van, ennyi van a rendszeredben, ezen csak hangsugárzó cserével tudsz változtatni, amennyiben nincs valami más ami torzítana. Ahogyan Dorian is írta, ha nagyon keskeny sávban magas, akkor valami berezonál, és az visz torzítást a hangba.
Túlzott vagy helytelen EQ-zás is sok torzítást tud vinni a rendszerbe, ésszerű használata, szinte semmit. Szóval azért eléggé beszédes tud lenni egy mérési görbe a rendszerről, persze a hangja is.
Hallasz egyébként valamit, ami nem tetszene?
Itt van 2 kép egy magasnyomó, gyári rossz összeszerelés, és szétszedés után helyesen összerakva.
1. gyári
2. modifikáció után.
Itt látszik mire képes egy egyszerű, hangszóró hiba.
-
Dorian
félisten
válasz
skippper #174112 üzenetére
Önmagában egy rendszer (valójában ezt a hangsugárzó adja) torzítása akkor számít jónak, ha 1% vagy alatta van. A szobaakusztika /elhelyezés ezt mélyfrekvenciás sávban egyes bizonyos helyeken megnövelheti 3-4%-ra is, ezzel - az okok függvényében - vagy lehet csinálni vmit, vagy nem. 5% már elég zavaró, ha ez szélesebb sávban áll fenn, akkor hallhathatatlan.
Ill. egy bizonyos frekvenciától lefelé meredeken nő a torzítás, ahonnan az adott hangsugárzók már csak szenvednek. Ez kb. a dobozok reflex hangolási frekijétől lefelé szokott kezdődni. -
-
rappit4
őstag
válasz
skippper #174017 üzenetére
Az eARC monitor az hol van?
Saughassy #174018:
Én most így tudtam megcsinálni. Audyssey setup azon belül manual setup es amp assign. Na most így nem vész el az előző mérés? (Az info gomb megnyomasa után azt írja, hogy AudysseyMultEQ reference szóval mintha megmaradna a beállitás) -
Melorin
addikt
válasz
skippper #173843 üzenetére
A 112 Klipsch is 12" mint a Monolith 12" aminek az elhelyezéséről diskurálunk egy ideje. Nem értem a csodálkozást. 10"-t próbáltam, kettőből kettő hibás volt, gondoltam feljebb lépek hátha ott nem nyúlok bele hibás darabba.
A 112SW-vel kapcsolatban folyton azt olvasom, hogy mindenki lecseréli. Ebből következtettem arra, hogy valami nem az igazi vele. Ha amúgy az is jó választás, kontrollált mélye van, nem terjeng feleslegesen és könnyű megzabolázni, akkor akár az is szóba jöhetne, rögtön kettő, 1-1 a frontok alá, mert ha minden igaz kettővel nagyobb a valószínűsége annak, hogy kiegyenlítettebb hangképet kapok ahhoz képest mintha csak 1db lenne de nem a legideálísabb helyen. Ami nem létezik az én szobámban, az tuti -
Melorin
addikt
válasz
skippper #173815 üzenetére
Elég böszme. Azon gondolkozok, hogy vajon ha nem szembe forgatom magammal a hangszóróját hanem oldalra néz, az mennyire gáz? Mert úgy sokkal esztétikusabb lenne, pont kitöltené a helyet a karos falikonzolra szerelt TV alatt.
-KP- Csak addigra sérvet kapok a sok ki-be csomagolásba.
-
Quetz
őstag
válasz
skippper #173667 üzenetére
A magasságból adódó problémára megoldás lehet több mélynyomó használata, vagy hangolt rezonátor használata. A crossover beszakadásán esetleg MSO-val (multi sub optimizer) lehetne javítani, illetve késleltetések vagy váltás frekvenciájának változtatásával lehetne javítani. Az MSO legújabb verziójába bekerül az all-pass szűrők használatának lehetősége, amikkel tudtommal a Dirac is operál.
-
alphamooncam
őstag
válasz
skippper #173735 üzenetére
Bence tényleg tök jó fej, ezzel nincs is probléma.
Én csak óvatos voltam, nekem a Cavern nem hazai terep, és nem nem azt kértem hogy a Cavernt ebbe az irányba fejlessze, ez az Ő döntése volt, illetve nekem eleve kétségeim voltak a mérési módszerével kapcsolatban tekintettel arra, hogy azt hangoztatta, hogy nincs különbség kábel és kábel között.
Gondolom mielőtt ezt kijelentette mért néhányat és ezt az eredményt kapta.
Logikusan, ha ki akartam, mert én is ki akartam mutatni a különbséget, nem használhattam az általa nyújtott módszert mert csak az Ő kitaposott most már bizonyosan téves eredményeit kaphattam volna, és hallgathattam volna másoktól a gúnyos megjegyzéseket, személyeskedéseket, amire itt volt már jónéhány esetben példa.
-
alphamooncam
őstag
válasz
skippper #173732 üzenetére
Srácok kezdünk olyan szintre lépni, amik meghaladják a képességeimet, de megpróbálok felelni, hátha...
"A tesztelési elved validálására a nulladik lépés valóban az, hogy bebizonyítod, hogy megbízható ahhoz, hogy következtetést vonj le belőle....
Ez az összehasonlítási módszer amit választottál viszont eszméletlenül érzékeny a késleltetésre. egy 2,5kHzes hegedű hangnál tévedsz 0.0002s-et az időzítéssel és megkapod az eredeti hegedűdet kétszer olyan hangosan, ahelyett, hogy 0-t kapnál."
Valóban elmaradt a 0-ik lépés ez igaz, de tegyük fel, ha nem sikerül a szinkronizálás 0,0002s-es időzítéssel, akkor nem láthatnánk a mintát, ellenben látnánk egy nagy katyvaszt, tovább megyek a zajt is látnánk, hiszen az véletlenszerű , mind az egyik, mind a másik felvételen.A zajt nem lehet szinkronizálni, ergo azonnal kiugrana a mintából, hiszen a legkisebb légypiszok is belerondítana a szabályos mintába, ami meg nyilvánvalóan nem történt meg.
Egyetlen oka van hogy ezt itt közzétettem, mégpedig az hogy szabályos mintát sikerült létrehoznom, ami önmagáért beszél, saját maga igazolja a módszer létjogosultságát, akár kimaradt a 0-ik lépcső, akár nem.
Most már sajnálom, hogy nem fordítottam erre kellő figyelmet, megkímélhettem volna magamat a magyarázkodástól, de ez semmit sem változtat azon a tényen, hogy a módszer működik, ki lehet vonni egyik felvételből a másikat, hogy aztán láthatóvá váljanak a különbségek.
Persze csak szerintem.
-
-
skippper
senior tag
válasz
skippper #173722 üzenetére
Sőt, még a lejátszás sebessége is változik menet közben. Ha összeillesztem őket levágva a track elejére, akkor az első pár másodpercben még századmásodperces mértékben együtt haladnak, de a szám végefelé már egy szemmellátható eltérés bekerül. Lehet, hogy lejátszás közben beakadt egy pillanatra a géped és máris bekerült ez a latency a felvételekbe. Az viszont látszik, hogy nem ugyanazt a pillanatot hasonlítod össze a zenében, így tényleg nehéz értelmezni a dolgot:
-
alphamooncam
őstag
válasz
skippper #173722 üzenetére
Valóban!
Ezek szerint letöltötted amit lehetett.
Nyilvánvalóan nem ment simán minden, nem vagyok elég gyakorlott az Audacity bugyraiban (sem), de megoldottam.
Szóval volt problémám bőven, mire szinkronizálni tudtam manuálisan, de miután sikerült a szinkron, ki lehetett egymásból vonni a különböző felvételeket.
Manuálisan kellett szinkronizálnom, lásd fent, illetve arra is jó ez a kép hogy lehessen látni mennyire más, milyen szinten eltérő maximális nagyításban a két kábel válaszáról készült felvétel.Sajnos nem tudok segíteni a kézi szinkronizálással, nekem is beletelt pár órába mire sikerült megoldanom, de mindenki csinálhat saját mintát, én csak a metódust dolgoztam ki...
-
Saughassy
aktív tag
válasz
skippper #173664 üzenetére
Akkor már értem. Csak akkor fogsz flat gorbet kapni ref0 alatt, ha nincs bekapcsolva a DEQ. Hiszen az egyszerűsítve egy aktív loudness. Szóval ha kalibralas után mérsz egyet kikapcsolt deq-val, akkor nagyjából flatet kell látnod. Ha nem, akkor valami gond volt a kalibralassal. Így persze valószínűleg kevésnek fogod érezni a melyet, ezért is javasolja az Audyssey a DEQ használatát. Vagy mégsem kapcsolod be és beletolsz a gainbe ízlés szerint. De akkor meg nagy hangeronel lesz sok. Ezért is jó a DEQ.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
skippper #173654 üzenetére
A basszus ugyanannyi, csak a megjelenítés módja változott.
Én a grafikonokat így használom általában:
SPL 50dB átfogással
Simítás 20-20000Hz-ig 1/12, ha crossover pontra vagyok kíváncsi váltás miatt, akkor pedig Var simítás. Ha a szubot nézem 20-120Hz-ig, arra nem rakok semmit.#173655 skippper: Na ez jobban néz ki azért. Váltásnál az időzítésen biztos lehetne még igazítani. Én a mélyet sokallom, de ízlés kérdése.
-
Tamoo
nagyúr
válasz
skippper #173651 üzenetére
Ja, igazad van.
+-3-4dB körül mozog nekem is kb. EQ után, de többnyire 3. Az hogy mi számít esetleg kezelésre szorulónak, ahhoz az utózengési időt és torzítást is érdemes nézni.
A mélyet én fele ennyire sem szoktam felhúzni. Pedig van igényem a jó szub hatásra.A mikrofon nem tudom mennyit csal egy kalibrálthoz képest.
-
alphamooncam
őstag
válasz
skippper #173491 üzenetére
Nekem fenntartásaim vannak ezzel kapcsolatban.
Azt gondolom, hogy problémás lehet akármilyen paramétert mérni, kivéve ha az nem éppen süketszobában van, és tartok tőle, ha nincs csere (kábel, készülék akármi amit mérni akarunk) és csak megismételjük a ciklust ugyanazzal a konfiggal, akkor sem lesz egyforma semmi.
-
alphamooncam
őstag
válasz
skippper #173439 üzenetére
"Az egész kérdéskör viszont nem ebből indult ki, hanem abból, hogy ha már az érzékeny, professzionális munkára tervezett mikrofon se tud különbséget tenni, akkor honnan várjuk azt, hogy valami mégis változott? (Hacsak nem onnan, hogy a hang valójában nem is levegőhullámokból áll, hanem valami emberi műszerek számára láthatatlan 4. dimenziós dologból...)"
Mint írtam a kábeleket mérőjellel mérik ( tudtommal ) a mérőjel pedig nem zene.Akik azt állítják hogy kábel és kábel között ugyanazon mérőjellel mérve nincs, vagy egészen csekély, elhanyagolható különbség van, igazuk van.
Mérés közben fülelve én sem hallottam különbséget a jónak mondott, és a gyengének mondott kábelek között, legyen az analóg vagy digitális jelre tervezett, használt.
Amint viszont lecserélésre került a mérőjel zenére, máris egyértelműen hallhatóvá váltak a különbségek, csakhogy ezt akiknek nem fér bele a gondolkodásába egyszerűen figyelmen kívül hagyja.
Hát ennyi.
Azt azért még el kell mondanom, hogy nálam nincsenek eszement drága cuccok, mindíg a megfelelő ár/érték arányt tartottam szem előtt.
Most nem sorolom fel ezeket, akik rendszeres itt van tudhatja mik ezek.
Tovább megyek, azt mondom hogy az itt aktív tagoknál az én rendszerem olcsóbb.
És igen, én is túlárazottnak gondolok dolgokat, meg azt is gondolom, hogy majd a piac eldönti, mi az életképes és mi nem.
Ja és vannak fikuszaim is, és nem akarom kitenni Őket a moziszobából hogy megfeleljek azoknak, akik szerint baromság a virág nappaliban/moziszobában.
-
alphamooncam
őstag
válasz
skippper #173430 üzenetére
Megint csak magamat tudom idézni:
"... nem hiszem hogy ilyen egyszerű a világ, hogy ami nem fehér, az fekete, és nincsenek közte szintek.
Kellenek a mérések, de ne legyünk már egybitesek, mert akkor magunkat csapjuk be."
Akkor még egyszer! Kellenek a mérések, de ne legyünk korlátoltak.Tudok ezen a fórumon mondani olyan gyakorló és népszerű mérnököt aki elfogadta azt, hogy valamit nem elég pusztán megmérni, ÉS (!) a meghallgatást meg nem lehet mellőzni.
Nem vagyok mérésellenes aszt' vagy elhiszed vagy nem.
-
alphamooncam
őstag
válasz
skippper #173422 üzenetére
Mint mondottam vala:
"A mérés pártiakat sosem fogod tudni meggyőzni arról, hogy nem mindentudók, és teljes meggyőződéssel vallják, hogy már mindent ismernek a világegyetemben, mindet meg tudnak mérni és egy paraméterrel egy vonal mentén sorba is tudják rendezni azokat."
Bejött.
-
I'am Dony
őstag
válasz
skippper #173302 üzenetére
Igen, tudom. Csak amikor végigmész a termékvolnalon az X1000 től indulva és majd a 4es milyen jó lesz... akkor már nagyon unalmas, hogy a 200. mérésnél is neked kell kitalálnod, hogy csapd be az Audysseyt, hogy ne mérjen ökörséget, ami után az algoritmus szétcseszi a frekimenetet.
-
Callisto
őstag
válasz
skippper #173209 üzenetére
Sajnos Radeonokban csak 40Gbps-es HDMI van, míg az NVidia kártyákon 48-as. Szerintem ez lehet az egyik oka. AV-nek talán kell a 48-as HDMI. Arra gondolok, hogy az AV erősítő miatt van az egész probléma. Nem jól kezeli le a bemeneteket 8K módban. Ezért nem engedi 60Hz fölé sem állítani szerintem NV kártyával.
Én pont a rossz HDMI 2.1-es implementáció miatt nem cseréltem le az AV procimat. Megvárom a hibátlan 48-as HDMI 2.1-es implementációkat. Jelenleg még nincs ilyen a piacon sajnos. 2022 év vége felé várják. -
Rp526
aktív tag
-
hm15
senior tag
válasz
skippper #173192 üzenetére
Audio Hobby esetleg.
-
VoidXs
nagyúr
válasz
skippper #173150 üzenetére
Már szinte sehol nincs film, ahogy Magyarországon sem. Lehet, hogy majdnem megközelíti a 12K-t a felbontása néhány ponton, ahol sűrűbb az anyag, de az átlag nincs 2K sem. A film egyébként minden lejátszással degradálódik, és az eleve torz színe, rossz fehérpontja, és hamis kontrasztja csak rosszabb lesz, ezért nem érdemes másra menni, csak digitálisra, főleg, ha lézer. Sajnos lézer nincs itt, ahogy 4K sem, és ez nagyon meglátszik, ettől még 2.35:1 helyett 16:9 néhol a kép, ami szintén nagy bónusz.
Dagidög: az elöl probléma.
rappit4: bármi legyen, csak CC ne, azok mind katasztrófák. Barco vetítők, rosszul mérve, egekbe tolt kontraszttal, mert a nézők sírnak, hogy szürke (miközben jó volt, csak otthon sok az OLED), halk, néhol 5.0 hang, lépcsőre kalibrálva.
alphamooncam: teljesen jó, kisebb pro subokat utolér.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
- LENOVO ThinkBook 13s - 13.3" FullHD IPS - i5-10210U - 8GB - 256GB SSD - Win11 - MAGYAR
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- Bomba ár! Dell Latitude 3540 - i5-4GEN I 4GB I 500GB I 15,6" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Apple iPhone 12 Pro Max 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- Billentyűzet magyarosítás magyarítás lézerrel is! 10-15ezer közötti áron! Óriási betűkészeletünk van
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest