- Honor 200 Pro - mobilportré
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Yettel topik
- iPhone topik
- Motorola Edge 60 és Edge 60 Pro - és a vas?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Brutál akkuval érkeztek az Ulefone X16 modellek
- Betiltották a Pixel 7-et Japánban
Aktív témák
-
hunnylander
őstag
More importantly he said to MTV3 that (quote) "McLaren is the only option".
Miért ne engednék, hogy ralizzon?
'McLaren az egyetlen opció' - Kimi elszólta magát, meg a szerződésről is.
Jövőre Hamster-Kimster a McLarennél, a Mercedes meg mehet a szekerével a Brawnhoz, majd ők ketten termelik a pénzt és hozzák a szponzorokat.
-
hunnylander
őstag
Néhány futamot megérdemelne, ajándékba, búcsúzóul. Nagyon régóta dolgozik a McLarennek, és nekem mindig az jött át, hogy egy rendkívül szimpatikus és szerény fickó, továbbá egy inteligens és jó szakember, mint tesztpilóta.
Sajnos a Forma-1-ben nem sok helye lenne az ilyen szentimentalista hozzáállásnak, szóval a McLarennél már nem lesz főállású versenyző, de valamelyik új csapatnál találhat magának helyet, és a karrierje végén még kiélhetné a fiatalkori álmait. Versenyezni azért mégiscsak más, mint tesztelgetni. Ő azzal is beérné, ha a mezőny végén csatározna.
-
#70869248
törölt tag
Jó cikk..szokásosan jó, de most ráadásul sikerült Kimi-t is úgy 'megtükröznie', hogy majd mindenkinek jó.
Viszont sztem kicsit elment balra a Kimi cserével:
"Sokak szemében éppen ez a mások által taszítónak tartott, már-már abszurd közönyösség teszi vonzóvá, ám a sportág aktuálisan legnépszerűbb versenyzője definíció szerint biztosan nem lehet "PR-katasztrófa." Az emberek odavannak érte (ő nincs oda értük), tehát eladható. Ennyi. Ebből a szempontból a Ferrari mindenképpen rosszul járt vele, hogy kitette a szűrét."olasz szavazás: Kép, vagy link
Angol:Kép
Spanyoloknál min. mindent visz Alonso.
Szal sztem azon túl hogy Kimi sztem versenyben sincs a legnépszerűbb versenyző címért, nem hiszem hogy a Ferrari rosszul járt volna azzal hogy lecserélte Alonso-ra...sőt sztem sokkal jobban járt.szerk:
még mielőtt valki belekötne, az olaszok úgye arról szavaztak ki lenne a legjobb páros a Ferkába, de egyfelől sztem tükrözi a népszerűséget, másfelől alapvetően alátámasztja mit gondolhatnak az olaszok az Alonso-Kimi cseréről. -
#70869248
törölt tag
Ez sztem nem ilyen egyszerű, az év elején a Ferrari és McLaren futamgyőzelmet messze el lehetett felejteni, az év második felére utolérték a Brawn-t.
...és nem úgy érték utol hogy meresztették a se'güket mert ők a 'nagycsapatok'...ez az a kemény meló ami elismerésre kellene hogy késztessen másokat, csak már unalmasnak tünhet hogy mindig ott vannak.
De nem véletlenül vannak ott, a tesztilalom nélkül sztem a Brawn előnye sem lett volna elegendő, de még így is utolérték őket....nem 1euroért vették a VB címet. -
hunnylander
őstag
-
Pompi
nagyúr
Ha esetleg valaki elmentené vagy mondjuk nem tudja online nézni:
Formula-1 Official Video - 2009 Singapore -
#70869248
törölt tag
Egyébként én is örültem Kovalainen határozottságának, igaz csak a vak nem vehette volna észre hogy mekkora helyet hagyott Fisichella.
De mindenképpen dicséretes hogy nem tökölt, hanem lecsapott a lehetőségre.Viszont az azt megelőző helyzetnél kár volt Sutil-t kiforgatni, ez a sikán nem engedi meg a visszatámadást észre kellene venni.
Vannak hosszabb sikánok ahol még vissza lehet támadni, és kettős kanyarként felfogva a kivezetésen újra belső ívre kerülni.
De ez nem az volt, Sutil teljesen jól csinálta, kizárta a visszatámadásból Kovalainen-t, de Kova' megtámadta a rázókövet és onnan lepattogva nekiesett Sutil-nak. Lehet mondani hogy ez versenybaleset, de fineszből vágni kéne...benne volt hogy pozíciókat bukik, vagy akár törik valamije. Most pont jól jött ki belöle, viszont Sutil sokat bukott...sajnáltam, Sutil nem volt meggondolatlan, több körön keresztül lekövette Kovalainen-t, kinézte, kifékezte, levédte,..és a végén mégis ő járt sz@rul.
Nem tetszett. -
wildrain
addikt
A jelenlegi, hivatalos jövő évi szabály szerint lehet KERS-t használni, így ha a Ferrarinak meg a McLarennek van annyira fontos, hogy felrúgják miatta a FOTA egységét, akkor nyugodtan használhatják. Tehát ez szintén egy közös döntés volt (az övék is), hogy senki nem fogja használni. Már amennyiben egyáltalán így lesz, mert a Williams még kitart a használata mellett.
Szerintem a BMW-n meg a Renault-n kívül más csapatok sem használták volna az év során, mert magával a fejlesztéssel is le voltak maradva. A Red Bullnak meg ugye nem is lett volna értelme használnia, mert gyorsak voltak nélküle is. Én nem látom ebben a sportszerűtlenséget.
Ja, és azt is tegyük hozzá, hogy a Ferrari is kiszedte volna a cuccot, ha van értelme, de amint azt a próba is mutatta (Kína), nem gyorsultak tőle, viszont elvesztették az előnyeit, így inkább visszatették. -
-
hunnylander
őstag
-
#70869248
törölt tag
Sztem meglehetősen beszédes, mivel sztem is provokatív a cikk stílusa így kiváncsi lettem a hozszólásokra,...és az az amire értem hogy beszédes.
Sztem sem kellene faragni egy újságírót amikor az a sokadik értelmetlen kérdését teszi fel...pláne ha messze nincs miért aggódnia Button-nak még most sem a pontversenyben.
.és visszatérve Kimi-re, mert a hozszólásokból is az derült ki, és szvsz ide is miatta lett linkelve ő van leginkább mosdatva, szal emlékszem Montoya mit kapott amikor elküldte a rákba a kamerást mert az fejbeverte....minden volt csak rendes ember nem, elég nagyokat kellett nyelni mivel én spec. csíptem,..de nem baj mert megedzett arra a ami Hamilton-nal kapcsolatban jött
De Kimi esetében mindenre van valami magyarázat, még arra is hogy miért kell megmagyarázni.Nekem mindegy, mert nem foglalkozom vele ha nincs rá okom, és egyébként meg mostanában úgy autózik ahogy kell. De elolvasni valóban elég beszédes volt. Két hazai F1-s topikba járok, itt még elég toleránsak a Kimi hívők, azaz fel lehet hozni olyan gondolatokat is amiben kritikát fogalmazok meg vele kapcsolatban...de egy ilyen híroldalra be nem reggelnék semmi pénzért hogy hozszóljak..
-
Peat;)
veterán
Ja de ha lebuknak akkor "szégyen hogy ennyivel megússzák" jönnek majd a büntikre
Egyébként a jelenlegi motorbefagyasztás tök máshogy érintette a csapatokat, amely területeket befagyasztottak azokon pl a Honda, a Toyota és a Rönyó is baromi gyenge, lásd a pilóta által lenyilatkozott tapasztalatokat. Hiába fejlesztik azt ami fejleszthető, ha azzal nem lehet elérni akkora teljesítményt a saját motorjuknál, elég szűk látókörűség megy itt. Avagy ha egy bor elkészítésénél kizárólag a címkét és üveg formáját és parafadugót lehet fejleszteni akkor mitől lesz az egyik bor jobb mint a másik?A jó bornak még jobban kiemeli az aromáját, a többi meg marad ugyanolyan szar.
Ez is véglet, de bennem ilyesmi érzet van a mostani, betiltva van de valamennyire fejleszthető állapottal kapcsolatban.
-
hunnylander
őstag
Még az is lehet, hogy miután lemérik a motorok teljesítményét, nem lesz intézkedés, merthogy minimális lesz a különbség.
7-ből 6 Merci volt az időmérőn elől, ez igaz, de az is igaz, hogy egy ebből egy KERS-es csapat volt, a másik kettő meg kiváló aerodinamikai és mechanikai jellemzőkkel bíró autó volt. És más motorú autókat is csak tizedekkel vertek meg.
Ez alapján nem biztos, hogy van a Mercedesnek jelentős erőfölénye, Haug eddig mindig kinevette az ilyen találgatásokat, hogy 'jó lenne, de nem így van'. Olyat is olvastam, hogy a Toyota lehet a leggyengébb, de még ők is 1% körül vannak a legerősebbhez mért lemaradásban.
-
Nem a boxhibáról és nem felelősség kenegetésről volt szó, de mindegy.
####################
Briattore menedzserként sem dolgozhat tovább:
The FIA imposed further sanctions on Briatore, who ended his nine-year reign as Renault team principal last week in the wake of the scandal.The Italian has been banned indefinitely from attending any FIA events. A route back into F1 was made more difficult for Briatore as the FIA declared it would not grant a licence to any team he was involved with or renew an F1 Superlicence granted to any driver associated with him.
Renault's double world champion Alonso and Red Bull's Mark Webber are both managed by Briatore while McLaren's Heikki Kovalainen also has ties with the Italian. -
Peat;)
veterán
Leszűrve a nyilatkozatból szerintem maga Hamilton is azon az állásponton van mint te. Nekem is szimpatikus volt ahogy nyomta és elég keményet kapott a srác, meglepődtem (pozitívan) hogy utána kipattant a kocsiból, de ő maga is elismerte és elnézést kért (hogy így ennek sok értelme nem volt...de ezt nemhogy ő senki sem rakta volna bele a mondókájába, max a kirúgott francia volt ilyen önkritikus). Megfelelően kell kezelni a nyilatkozatát, ahogy linkelték is ott van hogy maga szerint 130%-on hajt
van benne egy túlzott önbizalom, de azért némi kritika is átjött nekem.
Általánosan címezve:
Amúgy ha csak a pályán követitek Hamiltont és nem olvassátok a híreket és nyilatkozatait akkor szerintem minden f1 szeretőnek kedvelnie kellene hogy a mezőnyben van, mert színt visz bele a vezetési stílusával a dolgokba. Én elkövettem azt a hibát hogy anno folyamatosan követtem miket nyilatkozott, most nagyon régóta először olvastam el mit mondott és a következő is nagyon sokára lesz, így egyenesen örülök hogy ő is a mezőny tagja -
zed1983
őstag
-
#70869248
törölt tag
-
#70869248
törölt tag
Ez olyan mint egy Böröczky-s közvetítés
...ha elesett az első kettő mert vívtak akkor azok 'hülyék' míg az az okos aki kivárt a 3. helyen és nem ment bele csatákba...
Na de könyörgöm, aki mindig 'okos' és nem megy bele csatákba az nem kerül oda.Egyébként tölem távol áll hogy vért akarnék látni, de az tény hogy szeretem az előzéseket.
-
#70869248
törölt tag
..hát csak hatékony, ha VB 2 meg egy VB címe van az eddigi két szezonjában..
ezzel sztem kár vitázni, tudja ő hogy mit csinál..egyszerűen ott az sok volt, ha mindenki tudná hogy mikor sok akkor senki nem esne ki, illetve ha nem próbálná meg hogy tud-e gyorsabb lenni mint a másik akkor nem lesz gyorsabb...stb.összeségében egyébként egyetértek:
"Ezt nem feltétlenül a Hamilton kapcsán írom, de úgy veszem észre itt néhány embernél az a default, hogy jó pilota az aki, lelkesen megy előre minden körülmények között, akár fejjel a falnak. Míg ha valaki mérlegel és stratégiában gondolkozik, az egyfajta negatív megítélésben részesül."Én ide tartozom, kivéve a 'fejjel a falnak' részt, egész egszerűen nekem azért negatív mert nem szorakoztató, nem látványos, nincs sója borsa.
Én sem feltétlen Hamilton kapcsán írom, hanem mert én az olyan meccseket szeretem ahol a versenyzők versenyeznek egymással, nem a csapatfőnökök és a szerelőgárda...hozzátartozik, de én alapvetően a pályán történő dolgok miatt nézem és szeretem. -
#70869248
törölt tag
Félre ne érts én nem mentegetem, én valóban úgy gondolom hogy volt sansza. Egészen úgy gondolom.
Nyomnia kellett, nem tetszett volna ha nem próbálja meg...ez ilyen, ilyen a verseny, ha simán észérvekkel le lehetne zongorázni akkor szomorú lenne. Rossi-nak pl. (a motorosoknál) magyarázhatnád mikor előzzön és mikor ne. -
#70869248
törölt tag
Nagyjából ki lehet következtetni két olyan autópáros került be a Q3-ba akiket csapaton belül eltérően tankoltak.
A Force India Sutil-Liuzzi-nál 3.1-re jön ki egy kör.
McLaren Hamilton-Kovalainen 3.7-re.
Lehet hogy a Sutil-Liuzzi különbség is nagyobb lenne, ha Sutil nem hibázik.Mindenesetre nincs akkora McLaren erő mint amekkorát vártam, lehet hogy ebbe beleszóltak az új kerékvetők is, nem tudom.
Azon kivül hogy 3 autó tudott bemenni 1:23 alá (Hamilton és mindkét Brawn), még Sutil is kemény ellenfél lesz mindenkinek, sőt elvileg a parabolica-ból már neki van van sansza.
Nehéz ügy.Liuzzi nagyon szépet ment.
-
hunnylander
őstag
-
Nowhereman
őstag
-
hunnylander
őstag
A Ferrari sajtószóvivője, Luca Colojanni megerősítette, hogy ma már nem várható bejelentés második versenyzőjükről.
Nincs Badoer-pótlék? Senki sem engedi el a pilótáját? Reális alternatíva csak Bourdais lehetne, mint gyakorlatban lévő pilóta, viszont ő a napokban szerződött le egy Superleague Formula capathoz (FC Sevilla).
-
vagamo
őstag
-
hunnylander
őstag
Engem meg már kezd egyre kevésbé érdekelni, hogy volt.
Fisicot sajnálom, ő jobban megérdemelte, de Kimitől nem sajnálom, de azt sajnálom, hogy tavaly nem kevésbé szabályos győzelmet vettek el, ami pont Bruce McLaren 40 éves spai győzelmének jubileuma volt, a McLaren csapat első futamgyőzelméé. Az is volt legalább ennyire fontos, mint az, hogy a Ferrari is behúzza az idei első győzelmét.
Wéber Gábor: "Kimi centire azt csinálta, mint tavaly a vizes pályán. Akkor magyarázhatóbb volt, most elég egyértelműen nem is lassított, amikor Trulli mellé ért, egyszerűen tempóval elfordult, nem is akarta bevenni a rendes kanyaríven a kanyart.
A kanyar közepén a pozíciója 4-5. között van, bent Glock is kedvezőbb helyzetben volt nála. Nézd úgy, mintha fal lenne a kerékvető mögött, akkor vajon hova kényszerül? Trulli mögé.
Ehhez képest lendületből elment külső íven és gyakorlatilag a 3. helyre jött vissza, mert tempóelőnybe került Heidfeldhez képest is. A szabály meg azt mondja, hogy előnyszerzésre nem használható az aszfaltozott bukótér.
Amúgy semmi bajom Kimi győzelmével, de ez simán büntethető lett volna.
....
A pálya ugyanis jobbra kanyarodott, Kimi meg bal oldalról jött a 4. helyen ugyan, de kívül, míg Glock bent fogott pozíciót. Nem volt kérdés, hogy Kiminek be kellett volna sorolnia Trulli mögé, mert a pálya arra ment, és nem kilőnie a bukótérbe. Nem is gondolkodott egy pillantig sem, pontosan tudta, hogy mit csinál és hol jön vissza.Versenyzőként megértem, hogy megpróbálta kihasználni a helyzetet, de a felügyelőket abszolút nem, hogy teljesen egyértelmű előnyszerzés miatt miért nem vizsgálták az ügyet. Az lett volna a minimum, hogy visszaadja a helyet Heidfeldnek. Máskor is volt már ilyen, ilyenkor rádión leszólnak a csapatnak, és akkor nincs büntetés."
-
proof88
addikt
én is ezt látom, bár ez gázelvétellel és/vagy fékezéssel megelőzhető lett volna, bár nem én ültem az autóban... amióta a topikban fórumozok, ilyen még nem fordult elő velem, mint most: senkivel sem értek egyet a hozzászólók közül.
az is igaz, ha fal lett volna ott, akkor máshogy cselekedett volna, vagy a csúszás következtében meg is tört volna; mondjuk ha nem hagynak helyet neki, akkor kicsit fékeznie kellett volna, igaz akkor kíváncsi vagyok, ki NEM ment volna bele hátulról...
-
Peat;)
veterán
Én nem dramatizálom a helyzetet, amikor kiment az belefér, ugyanakkor nagyobb területen gyorsított és olyan lendülettel ért vissza hogy egy azaz egy darab előzést köszönhet a bukótérnek, utána ki is ment a pályáról, szokatlan nagy sebességet vitt tovább, maga a hiba bizonyítja. Ez viszont nem valami sok. Ugyanakkor az az egy előzés lehet helydöntő, sőt biztos. Most kiderül hogy a force india mennyire szarrágó, általában ha egy csapat gyors lesz akkor szarrágó is, remélem ők kivételt tesznek, bármennyire is Fiskó futama volt ez. Így szép az eredmény.
Egyébként az egész év szerintem semmi másról nem szól csak a gumikról. Éppen kinek az autójához passzol. Ennyi. Egy kiszámíthatatlan, nem következetes, elavult gumival megy az f1. Ordít az autókról hogy mennyire különbözőek areo szempontból, aztán az elavult force india legyalulja a mezőnyt Adrian Neweytől kezdve mindenkit...Szídtam eleget a bridgestonet. Hát megint megtettem, utálom azt a bandát.
-
Iron Funeral
őstag
-
Szerintem egyáltalán nem rossz a versenytempója a Force Indiáknak. Elég jól szoktak ők csapatni a mezőnyben, jöttek már fel 9. meg hasonló helyekre a hátsó mezőnyből, csak nem volt szerencséjük. Nem azt mondom hogy győznek, de remélem a stabil pontszerző hely összejön nekik.
hunny azt én is sajnáltam, hogy nem hívták be Fisit az utolsó gyors körről. Q3 tapasztalat hiánya.
Aktív témák
Hirdetés
- SZÉP Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Laptop -75% 15,6" i9-11950H 64/2TB RTX A4000 8GB UHD OLED
- Szép! Lenovo Thinkpad T14s G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB/512GB FHD IPS
- Eladó Apple MacBook Pro 13" A1706 (Late 2017, Silver - EMC 3163)
- Amazfit GTR 2 Classic okosóra dobozában töltőkábellel
- Mac mini M1 chip 8 magos CPU-val, 8 magos GPU-val
- Samsung Galaxy S22 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Lenovo ThinkPad X1 Carbon G8, i7-10510U, 16GB, 1TB SSD, 4K kijelző + WWAN (ELKELT)
- Csere-Beszámítás! RTX Számítógép játékra! I7 6700 / RTX 2060 6GB / 32GB DDR4 / 250SSD+500HDD
- BESZÁMÍTÁS! MSI B550 7 5800X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 8GB Rampage SHIVA Enermax 750W
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest