Aktív témák
-
#70869248
törölt tag
válasz
#70869248 #32523 üzenetére
sztem szép autó:
-ez például..
-meg ez is..
-detto
-az ékszer..
-szintén..és akkor az elfajzások
-nem F1, de az Aston Martin Lagonda müszerfala (kormánnyal) csak jelenthet...
-hmpf..
-F1
-hmpf
hmpfff
-hmpf ez is.. -
PazsitZ
addikt
válasz
#70869248 #32411 üzenetére
Nem tudom egyesek mit verik magukat annyira ezzel.
Sose mondta szerintem senki, hogy nem volt jó, vagy ne nyert volna elég bajnokságot.
Lesz, aki persze sose fogja felfogni, (legalább is úgy tűnik) egyesek mire gondolnak, amikor van pofájuk megkérdőjelezni, miért ült rögtön mekibe a kérdéses aranyifjú.Utólag egyébként könnyű okoskodni, hogy há' mer' láccik wazze... én má' mióta neki szurkolok...
Amúgy meg az állandóan összehasonlítgatási kényszer...
Ha Hamilton az égből szállna alá, attól én még ugyanúgy nem szeretném. (igen biztos csúnya fajgyűlölő lehetek)
Továbbá ugyanúgy, számomra többet ér Vettel tejesítménye, mint Hamiltoné, akkor is ha ha ilyen-olyan statisztikákra hivatkoztok. -
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #32411 üzenetére
Nem lehet nem eszrevenni, hogy miert mertek egybol egy McLarenbe szerzodtetni es miert is erdemelte egybol azt. De, ha teljesen elvonatkoztatunk a multbeli sikereitol, akkor is az elmult ket ev alapjan, abszolut oda valo, ahova egybol kerult, ugyanis azt teszi azzal az autoval, amit kell, a VB-ert harcol, es immar sikerrel.
Es habar megbizhato, de iden nem a McLaren volt a legerosebb, leggyorsabb auto, meg a szezon vegen sem. Merre koszalt Kovalainen Interlagosban a feltekert friss motorral? Meg a hatved szerepet sem tudta betolteni. Azert nem kellene am mindent Kovara kenni, hogy ennyire bena es, hogy valojaban a McLaren ugyanolyan jo, mint a Ferrari.
A McLaren rotacios ciklusban tervezi az autoit es az idei volt a tradicionalisan gyengebb ciklusu, Tim Goss munka. Az MP4-22, amivel Alonso es Lewis kakaskodtak, az volt Pat Fry munkaja, es az MP4-24 is Pat Fry munka lesz, ugyhogy lehet bizakodni.
-
AMD Power
titán
-
D@ni88
addikt
válasz
#70869248 #32351 üzenetére
amúgy ha visszaolvasol láthatod hogy nem azért kezdtem el ezeket mondani mert nekem tetszik. Hanem azért, mert hogy épp nem értek vele egyet. mert akkor ennyi erővel mindenki azt mond amit akar...
hamiltont utálom de csak azért mert a jelleme nem szimpatikus, de ettől függetlenül nem mondok rá amúgy semmi rosszat... Ha Hamilton akkor az Hamilton, ne legyen félvér, meg a többi, sztem ez korrekt lenne. de hát saját szurkolója nem képes rá, aki hangsúlyozza hogy ő ne különböztessük meg, akkor mi várható el a többitől? érted? -
-
válasz
#70869248 #32195 üzenetére
Szerintem a McLaren felállása erős, Kovalainen miatt.
Miközben Massa és Kimi egymástól rabolják majd el a pontokat, addig lehet, hogy Kova a 17 versenyes szezonból összesen 2-3 alkalommal fog pontot elvenni Hamiltontól. Ahogy az idei vagy a tavalyi (Alonso+Hamilton vs. Kimi) szezonnál is láttuk, ez is sokat számít az egyéni VB címért folyó harcban. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #32203 üzenetére
de Massa biztos hogy többet tud kihozni a szerelőkből, mert piszok elhivatott
De nem a szerelők miatt gyűrte le Kimit, hanem amiatt, hogy Kiminek nem jöttek be a fejlesztések. Látszik, hogy amikor visszatértek a régi cuccokhoz, mindjárt megtáltosodott, és időmérőn is legyőzte Massát. Ha a télen az ő szája íze szerint fejlesztődik a kocsi, nagyon erős lehet jövőre.
Egyébként Alonso szerintem is gyorsabb lenne. Szerintem Kiminek nagy gyengéje, hogy nem tud alkalmazkodni az autóhoz. Márpedig az fontos egy olyan csapatnál, ahol nem kifejezetten versenyzőre szabják az autót. És Alonso ebben előnyben lehetne, mert szerintem ő gyorsan és jól alkalmazkodik. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #32195 üzenetére
Massa-Raikkönen nem volt elég parázs? Azért Kimi tavalyi (néha) gyengélkedő, és idei szar szereplése miatt ők is elvoltak egymással...
Nagyon reménykedem abban, hogy a téli 9000km megteszi a hatását, és az autó úgy fog működni, ahogy ő akarja. Kicsit értetlenül is állok ez előtt, mert ez kicsit olyan, mintha a Ferrari azt mondaná, hogy egyértelműen neki akarnak kedvezni, mert benne bíznak igazán. Pedig okuk nincs rá, Massa nagyon jó volt az év második felében, végre fejben is teljesen összeszedett volt, nem csak annak mondta magát. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #32111 üzenetére
Szerintem a McLaren végig minimalizálta a kockázatot, és a vicces, hogy pont ezzel kockáztatott nagyot.
Hamilton csak néha-néha, a kerékcserék környékén használta magas fordulaton a motort, és szerintem saját magát sem hajtotta meg eléggé, a végén meg hidegzuhanyként érte, hogy Vettel körbeautózta.
Whitmarsh meg nyilvánvalóan hazudik, mikor azt állítja, hogy ők tudták, hogy utolérik Glockot. Ehhez pontosan tudni kellett volna, hogy az utolsó kör az szinte autózhatatlan lesz majd a száraz gumival, de mivel 6 mp-en múlt a vége, el nem hiszem, hogy tényleg tudták.
Én Kubica húzását nem tartom durvának. Ugyan utólag tényleg azt látjuk, hogy felesleges volt, hiszen nem szerzett pontot, de ahogy körbeautózta Vetteléket, láthatjuk, hogy oka volt az előzésre, hiszen durván feltartották. Kis szerencsével nyerhetett volna az utolsó körben is pozíciókat, és talán meglett volna neki a vb harmadik hely. Az, hogy az előzése egyáltalán megzavarta-e Hamiltont, nem is biztos, ezt csak ő tudná megmondani. -
-Mike-
addikt
válasz
#70869248 #32111 üzenetére
Mercinél nem voltak biztosak abban, hogy betudják hozni a toyotát, holott tudták, hogy száraz abroncsokon volt, de nem hitték el, ezért is szóltak Hamiltonra, hogy Vettelt megkell előznie a bajnoksághoz. Tehát nem hiszem, hogy ezüsték Glockra készültek.
Nagyon sok a ha, ha Kubica vár, ha Glock nem lassul le, ha Vettel nemkapja meg a ferrari elektronikáját a szezon végéreÚgy gondolom, hogy az egész évet kell nézni, sok pontot eldobtak mindketten, ill. mindhárman(Kimi is). Szoros, izgalmas, kicsit szerencsés de nem lehet elvitatni Hamiltontól a címet. Kováról az jut eszembe, mint amikor volt Mika és DC. Kell egy állandó hátvéd.
-
Integra
titán
válasz
#70869248 #31877 üzenetére
azt hiszem ez így volt fair
hamilton vb, ferrari vb, akkora szarkavarás volt évközben, hogy jobbra is meg balra is osztott a sors most egyet-egyet.
és legyünk kritikusak, amit a ferrari elbukott butaságon idén pontot...
massa absz megérdemelte volna és megtett mindent. rajta nem múlott semmi. -
ronaldo
őstag
válasz
#70869248 #31330 üzenetére
Elolvastam amit írtál, de rájöttem, hogy tök felesleges volt.
Távolról sem ennek az esetnek a mély kielemzéséről volt szó. Mindenki úgy gondolja ahogy akarja. Csak Oliverda megint hülyeséget beszél és ha valaki kopogtat, hogy bocsi, lehet hogy nincs igazad akkor már azzal jön, hogy én biztos beszéltem Kimivel....
Amikor ő írja a legelején, hogy Kimi nem így gondolkozik.
Én meg azt mondtam, hogy biztos elgondolkozott Kimi a történteken. Kategórikusan nem jelentettem ki azt, x-t vagy y-t fog holnap csinálni a futamon. Miért tettem volna? Így utólag duplán igazam lett, hisz itt Oliverda az aki tudja, hogy gondolkozik Kimi. (kicsit irigylem érte).
Ha nem érted meg miről van szó, akkor kérlek ne válaszolj.
-
Sandormaster
aktív tag
válasz
#70869248 #31330 üzenetére
Ez már nem oszt nem szoroz, tök mind1 mi történt, a lényeg úgyis holnap jön, mondhatnánk azt is hogy ha Massa motorja nem füstöl el magyarba meg nem szívatja meg a csapat szingapúrba akkor most ő lenne nyugodt, csak erről kb az jut eszembe hogy tavaly ilyeneket Hamiről mondtunk: ha Kínába előbb kimegy a boxba, ha nem sz@rakdoik Aloval...
Mondjuk mostanában kínosan sok a ha nem is olyan rég volt egy Schumacher meg egy Alonso akik nem csináltak semmi különöset profi módon versenyeztek, nyerte ki ki a saját futamát és legalább célba értekEhhez képest ez a bagázs mint valami jóllakott kisóvodás csoport
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #31113 üzenetére
Me gusta Negro chochos.
Nem írtam semmit, mert ahhoz szöget is kellett volna kitenni.
Nem Hamiltont szeretném világbajnoknak, de attól még egy virtuális szöget se tennék ki eléje.
lenox: Ja, akkor nem jó a példa.
Mondjuk nem nézek focit, de olyanról nem hallottam, hogy lefújnak meccset, csak a szokásos csapatbüntetésről.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #31105 üzenetére
Szerintem nem is kéne ezzel foglalkozni. Attól, hogy kilövik azt az oldalt (habár ezt nem tudom, milyen alapon tehetnék meg), az emberekben, akik azokat a kommenteket írták ugyanúgy ott lesz a rasszista utálat Hamilton ellen, legfeljebb virtuális rajzszöget nem tesznek ki elé. Így, hogy üldözik őket, csak még nagyobb reklámja van a dolognak.
Egyébként is külön kellene választani a rasszizmust és a weboldalt, mert maga az oldal csak vicces kerékszurkálódás, és a látogatók tesznek sértő megjegyzéseket. Ez így olyan lenne, mintha lefújnának egy focimeccset, mert a nézők rasszista megjegyzéseket tesznek a játékosokra. -
DigitXT
félisten
válasz
#70869248 #31061 üzenetére
Most esett le egy másik értelmezése a kezdő mondatodnak!
Szerintem félreértetted, hogy mi nem elég a mihez.
Nekem elég, ha az általam favorizált versenyző* nyer, nem kívánok rosszat egyik ellenfélnek sem! A pontverseny szempontjából nem elég már önmagában az a győzelem. (Ami amúgy korántsem biztos.
)
* amúgy nem vagyok egy kifejezett Massa fan, inkább csak Ferrari..
-
DigitXT
félisten
válasz
#70869248 #31061 üzenetére
Alapvetően egyetértünk. De egyet leszögeznék:
Igazságtalan egy versenyző müszaki hibájáért szorítani
Én abszolút nem ezt teszem. (Sokkal kevésbé
érdekel a Forma 1 úgy általában, mióta nincs
igazán kiért szorítani.) Viszont, ha valami pech
beütne Haminál, nem siratnám meg.Simán
lehet, hogy nem is látom majd a futamot, szal
tuti nem fogok tűkön ülni, hogy történjem már
valami. (De ismerek olyat, aki ezt teszi majd.) -
[CS]Blade2
addikt
válasz
#70869248 #30996 üzenetére
Egységes motor, később meg majd jönnek a 4 hengeres 1000cc -s csodák.
Inkább maradjon csak a Ferrari, Mercedes, BMW, Renault, Toyota, Honda, és 1db RedBull, ezek a csapatok tudnak 300-400 millást áldozni egy idényre, és induljanak 3 autóval.
Fejlesszenek korlátlanul, korlátolt irányban. -
válasz
#70869248 #30975 üzenetére
Szerintem ha az élen a saját tempójában tud menni, Hamilton akkor legalább úgy kíméli az autót, mint ha hátul hirigelne, valszeg senki sem bánna ott vele kesztyüs kézzel. Ha Kova tudná tartani a ferkákat (feltételezve egy hami, Kova 1., 2.-t) pár körig akkor onnan Haminak már csak a távolságra kéne ügyelni.
Nem tudom miért gondolod, hogy Kimi -ha teheti- nem tartaná fel Hamiltont, szerintem simán. Az előző futamon is átadta a helyét Massának, és biztosan segíti most is. Neki aztán már tök mindegy....
Amúgy teljesen jó az okfejtésed, csak azt a vak hitet nem értem amit Kovalainen iránt táplálsz. Az egész szezon beli siralmas teljesítménye után, nem tudom mire alapozod a pole-ra képes versenyzést. Amúgy szerintem a második helyre sem jó!
Kimiről az egyik mondatodban azt írod Hamilton feltartásával kapcsolatban, hogy: "....de ezt Raikkonen nem fogja megcsinálni."
Míg alatta ezt írod: "Kimi viszont, ha Hamilton előtt rajtol, nyugodtan védekezhet lassítva a tempót, hogy felérjen Alonso Hamilton-ra..stb."Szerintem az lesz, hogy Massa eszetlenül fog tekerni (ha csak nem lesz eső
) Kimi Hamiltonhoz képest elfoglalt pozíciójától függően vagy feltartja, vagy hátulról próbálja idegesíteni, Kovalainen, nos ő szintén az kellene, hogy Massához hasonlóan nyomja amit tud, ezt kívánja a csapat érdek is és a végső VB helyezése is. Hamilton ezt a világbajnokságot már csak elveszítheti, neki a leg fontosabb a higgadt versenyzés, hibáktól és kakaskodástól mentesen.
-
válasz
#70869248 #30958 üzenetére
Ha már a te elképzeléseid szerint gondolkodunk, akkor miért nem gondolkodunk nagyban? Miért ne lenne jobb A Kova 1. nél a Hamilton, Kovalainen 1., 2.? Ha Kova autója gyors akkor elég sokáig feltarthatja a ferkákat, akár addig is, hogy Hami spórolhasson a végén a motorral. Arról nem is beszélve, hogy az angol az élen vezet a leg kiegyensúlyozottabb higgadtabb módon.
-
válasz
#70869248 #30939 üzenetére
Én ejtem a témát de pár apróságot elég furcsán gondolsz.
"Az én érvelésem nem Kovalainen képességeire épül"
Tehát szerinted tök mindegy, hogy Kovalainen milyen képességeknek (vagy hiányosságainak) van birtokában..... Erre van szükség és pasz!"Több érv szól az mellett, hogy megpróbáljon Massa előtt lenni, mint az mellett hogy ne."
Értem, ezek szerint az érvek osztanak pole poziciót..... Tudod rengeteg érv szólt az mellett is, hogy a szezonban sok-sok versenyt nyerjen....."...Kovalainen képessége, azaz feltehetően nem fogja tudni tartani Alonso-t, vagy akár a Bmw-ket...hisz az eddigi versenyen sem volt képes erre."
Aha így már tök világos. Tehát Alonsot vagy a BMW-ket nem bírja akár csak pár kör erejéig is feltartani, de a két ferrarit megelőzni és első helyen befutni az sima ügy...Amúgy (még szerencse) nem mi fogjuk kitalálni a taktikát és a sok váratlan eseményről még nem is beszéltem. Győzzön a jobb (okosabb) a versenyen és a VB pontversenyben.
-
7Heads Drago
veterán
válasz
#70869248 #30940 üzenetére
Heikkinek ugyanakkor szembe kell néznie vele, hogy - jelenleg legalábbis, nagy általánosságban - Lewis a gyorsabb, s így nem ok nélkül rá tesznek fel minden tétet. Elképzelhető, hogy a McLaren a 2007-es tapasztalatokból tanulva valóban szándékosan választott egy békés és diszkrét másodhegedűst, ám Ronnak nagyon résen kell lennie, mert ha Alonso után Hamilton egy újabb csapattársa kezd nyilvánosan elégedetlenkedni, az már komolyan rossz fényt vethet arra, ahogy Wokingban a versenyzőkkel bánnak. A Schumacher-korszakban a Ferrarinál is voltak hasonló problémák, ott mégis négy-hat évet kibírtak a második számú autó pilótái, ezért belülről nézve nem lehetett eredendően rossz a helyzetük, és valószínűleg többet pátyolgatták őket. Coulthard viszont azt mesélte, hogy Ron néha több nagydíjhétvégén át egyetlen szót sem szólt hozzá - az embert, ha kicsit is érzékeny, könnyen kiboríthatja az ilyesmi.
Talán a legfontosabb rész a jövőre nézve. -
-
Motion_Blur
félisten
válasz
#70869248 #30917 üzenetére
Nem tudom elképzelni, hogy egy esetleges pole után Kova majd szépen ellépked a két Ferraritól (Massa és a Ferrari tempóját gondolom nem kell bemutatni Interlagosban, lásd 2006, 2007) és szépen hazahozza a 10 pontot. Egyszerűen nem képes rá én ezt mondom.
És abban is biztos vagyok (hiszek
), hogy a Ferrari erősebb lesz, mint a McLaren. Ahogy abban is, hogy Hami egy biztonsági versennyel is megeszi reggelire Csigalainent..
-
válasz
#70869248 #30922 üzenetére
Hát azért a tiéd is vérezget, vérezget
Hiába halytogatod, hogy matematika így, matematika úgy, ha ennek még nem láttuk bizonyítékát....... Kovalainen egy futamot nyert idáig, a Hungaroringen, ugye emlékszel hogy? ... köze nem volt hozzá....
A gyártók versenye is nyerhető valóban, és bár gondolom ezt sem fogadod el, ahhoz is igen nagy szerencse kellene. Ha egy ferrari az első két hely egyikén végez akkor vége a dalnak, a másikat már nem is kell számolni. Az általad sokat emlegetett két "pont elvételének" is csak akkor van jelentősége ha Hami nem végez legalább az ötödik helyen.
"....semmit nem érnek Kovalainen-nel a VB 7. helyén...."
A 6. hely az mindjárt más attól ugrálni fognak örömükben. Gondolom ezért képesek is rá írni az egész hétvége forgatókönyvét.én lehet, hogy "véglegesen leírom" Kovát te viszont azt mondod "neki képesnek kell lennie ilyen dolgokra". Gondolom ettől képes is lesz......
Csűrheted, csavarhatod, de ha nagy meglepik nem lesznek akkor A csapat vb a ferkáé, az egyéni Hamiltoné és őszintén megmondva szerintem (oké téged ez érdekel legjobban) Kovalainen helyezése lehet 6. vagy 7. hely, a csapathoz és az autóhoz képest bizony az csak egy nagy szégyen!
-
hunnylander
őstag
válasz
#70869248 #30922 üzenetére
Nekem ugy tunik, hogy a McLaren mindent ugyanugy akar csinalni, mint az eddigi futamokon megszoktuk toluk. Nem akarnak kizokkenni a megszokott kerekvagasbol. Nincs abszolut nyero taktika, leginkabb csakis a muszaki es vezetoi hibak ellen akarnak majd kuzdeni.
Nagyon nagy az esely az esos kvalira is es az esos futamra is. Egesz hetre esot jeleznek.
Ha beleszolhatnak a McLaren srategak dolgaba, szaraz korulmenyekre Lewis pole-t iranyoznek elo rovid elso etappal, amibol kenyelmesen visszaesne a harmadik helyre es ot bekocsikazna letekert motorral. Igy lehetne leginkabb elkerulni a rajtincidenseket. Ha esik, normal taktika, es Lewist nem is feltenem, mert esoben Massanak kellene felnie a mogotte felsorakozo esomenoktol. Elnezest a massafanoktol, de annyi esokedvelo van a mezonyben, hogy esos futamon nem sok eselyt adok Massanak arra, hogy szerezzen minimum 8 pontot, ugyhogy nem is rejtem veka ala, hogy nagyon szeretnek egy jo kis zuhet.
(#30923) AMD Power: Meg mindig jobb, mint az egyenmotor. Ez koltsegcsokkentesi megoldas, nem zavar annyira.
-
válasz
#70869248 #30914 üzenetére
"Nem meredek az, miért lenne?"
Hát azért mert mint egész évben bizonyította, még ha az egész mclaren csapat + Hamilton is őt segíti akkor is csak kolosszális mázlival sikerülhet ez neki. Főleg, hogy a ferrari (de Massa biztosan) nem fog taktikázni és mindent egylapra feltéve fogja nyomni végig. Amúgy megmondom őszintén Kovalainen VB helyezése engem egyáltalán nem érdekel (és valszeg a mclarent sem annyira mint Hamilton egyéni címe, tehát nem rá fogják kihegyezni a taktikát)
A csapat Vb cím gyakorlatilag elúszott, Kovalainen végső helyezése pedig igazából lényegtelen, Hamilton a valódi esély és el sem tudok képzelni kockázatmentesebb, biztosabb címszerzést, mint hogy a két ferka mögött (esetleg hátulról Kovalainenentől védve) bekocog harmadikként. -
válasz
#70869248 #30890 üzenetére
Elég meredek elképzelés....
Ha feltételezzük, hogy kb. azonosan gyors lesz az idényzárón a ferrari és a mclaren akkor Kova egyszerűen nem tudja megverni Massáékat! Értelme sem sok lenne Hami elé tenni, hisz így ő is pontokat rabol tőle és ugye bármi megtörténhet……. A legsimább megoldás ha Hami csinál egy 3. rajtkockát (persze ez nem olyan egyszerű) és a ferkák mögött beporoszkál a célba! Ha Kova tudja tartani a tempót és bejön 4.-nek hát gyerünk. Technikai sport lévén a ferkákkal is történhet bármi. Amúgy kár is lenne kockáztatni és harcba bocsátkozni velük, ők valszeg (főleg Massa) úgy is kinyomják a padlólemezt úgy mennek majd, más fórjuk úgy sincs.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #30899 üzenetére
Igen, most két különböző dologról beszélünk. Én unalmas évről, és unalmas versenyekről írtam. Előbbi alatt a pontverseny alakulását értettem, és azt, hogy hányan, mennyi ideig álltak harcban a bajnoki címért, a másikra meg írtam is, hogy a futamok lehetnének fordulatosabbak.
Habár azt azért hozzá kell tenni, hogy a hetvenes-nyolcvanas években sem volt több előzés, sőt, az F1 sosem tartalmazott sok előzést. Persze az tény, hogy főleg idén kevesebb van, mint korábban, de régen is futamonként átlagosan max 1-1 előzés volt, de inkább annyi se. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #30895 üzenetére
Unalmas lett az F1
Lassan kb. 20 éve nézem, úgyhogy azt hiszem, van némi rálátásom már, és állíthatom, hogy nem az. Unalmas évek voltak a Schumacher-évek 1995, 2000, 2001, 2002, és 2004, de ezeken kívül nem az, vagy legalábbis nem jobban, mint korábban (10-20 éve). Voltak unalmas évek régebben is, pl. 1992 ritka unalmas volt, de lehet ilyet mondani korábbról is. Szerintem Schumacher távozásával mindenképpen, de tulajdonképpen már 2005 óta visszatértünk a "régi kerékvágásba". És ennél több harcot csak ritka esetben kapunk, sose lesz olyan egymás seggében autózás, mint a WTCC-ben, habár (ha jól tudom) most a SEAT ott is halomra ver mindenkit.
Szerintem izgalom terén jól állunk, ami a vb esélyesek számát illeti (a 80-as évek óta nem voltak ilyen sokan harcban a vb címért, és nem nyertek ilyen sokan futamot egy évben), még a futamok lehetnének fordulatosabbak (nem SC által), de ez talán a jövő évi autókkal szintén megoldódik.
És még valami: az F1 gyakorlatilag az abs és a kipörgésgátló óta alig adott valamit az utcai autóknak, de jövő évtől végre megint szárnyalhatnak a mérnökök is, nem csak az aerodinamika fejlődik, meg szupergyors váltókat csinálnak. Ebből az irányvonalból 10-15 éven belül mi magunk is profitálhatunk, amikor beindulnak az elektromos autók szériagyártásai. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #30892 üzenetére
Sőt felölem még akár meg is mondhatnák:
....figyeljetek, amennyiben vitás esetek fordulnak elő, akkor úgy fogunk büntetni hogy a VB alakulása szorosabb legyen.
Ez nevetséges, ilyet ne mondjanak, és ne is tegyenek. Ez nem bírói ítélkezés lenne, hanem undorító manipulálás. Az, hogy ilyet kimondanának, az tönkretenné a sportot. (Más kérdés, hogy kimondatlanul valószínűleg ugyanez a céljuk, ami egy rettenetes dolog.)
Én igazságos versenyeket szeretnék látni, nem feltétlenül izgalmas kergetőzéseket. Még kicsit se nyúljanak be a bírók a bajnokságba, csak amennyit szükséges, amennyi tényleg indokolt, pl. Massa-féle Hamilton kiforgatás. Ha a futamok egy része emiatt unalmas lenne, akkor legyen az. Kapják meg a megérdemelt előnyüket azok, akik megdolgoztak érte.Az röhej, hogy Bourdais-t megbüntették előző futamon, mert "kiforgatta" Massát, de a kínai nagydíj rajtja utáni ütközéséért nem, pedig ugyanaz volt a helyzet, Trulli ráfordult, mintha ott se lenne. Ez a következetlenség, meg a bizonyítékok nélkül ítélkezés (MS-Monaco) nem kéne. És valószínűleg nem lenne nehéz találni pár Hamilton-féle rajt utáni elfékezést se, más versenyzőktől, természetesen büntetés nélkül. Ennek ellenére Hamiltont megbüntették miatta, pedig ő maga is lement a pályáról. Pedig ha csak a kiterelés lett volna a célja, akkor nyilván maradt volna az aszfalton.
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #30890 üzenetére
Kovalainen motorját és taktikáját kihegyezni, pole-ra és futamgyőzelemre.
Na ez az, ami olyan nehéz, hogy gyakorlatilag a lehetetlennel határos.Egyébként elég egyértelmű, hogy a konstruktőrire csak akkor lehet esélyük, ha valamelyik Ferrari kiesik. Ellenkező esetben még ha a McLaren kettős győzelmet is ér el (amire meglehetősen kicsi az esély), a Ferrarinak még mindig marad ponttartaléka ahhoz, hogy akár a 3-4 helynél hátrébb végezve is győznek.
Szóval ez olyan helyzet (ahogy azt korábban olvastam is), mint Massáé. Komoly esélye neki is csak akkor van, ha Hamiltonnál nagyon nagy baj van.Végül is tavaly is és idén is vb-t vezetve 7 pont előnnyel érkezik Interlagos-ba...ilyen nincs véletlenül.
Tudhatnád, hogy az a mocskos FIA mindent irányít.Egyéb: egy kis Hamilton-családfa-rajz.
-
-Mike-
addikt
válasz
#70869248 #30817 üzenetére
Sokszor a nyelvemen volt, hogy Lewist mindig jobb stratégiával küldik ki az időmérőre, mint csapattársát, csak nem jutott eszembe mikor itt voltam ezért nem írtam. Jól emlékszem, tavaly is ugyanez volt, de ott Alonsoval váltogatták, kinek lesz még egy plusz gyors köre a qualy végén. Magyar nagydíj erről szólt kb.
De nagyon sokszor láthattuk, hogy verseny közben +1-1.5mp-el voltak elmaradva a köridejei csapattársához képest. Vezetési stílusa nagyon gumikoptatós, állítólag tudtak rajta csiszolni valamit évközben, javulnia kellett volna.
Mindegy, nagyon nem érdekel ez a téma, csak van most energiám ide írni. Sok felől meglehet közelíteni, a szerződéshosszabbítását is, bármit. Csak félő, hogy a ROC-on elért eredményét, Schumit megverve egy utcai ferrarival gokart pályán, benézte anno Briatore és túl lett értékelve.
Pedig a másik fiatalembert kellett volna nyomni, aki Loeb-öt verte el xsara wrc-vel, ő pedig Vettel. -
-
válasz
#70869248 #30756 üzenetére
-Azért gondolj bele abba, ha a McLaren-nél egy Alonso-Vettel-Webber kaliberű 2. versenyző lenne, Hamilton lehet hogy akár 8-10 ponttal kevesebbel állna a VB pontversenyben. (Emiatt nem biztos az a szerződésbontás.)
-Ismerve a tavalyi előzményeket biztos hogy mind taktikában, mind priorizálásban komolyan előtérbe helyezték Hamiltont. Talán ez az oka ennek a furcsa nyilatkozatnak is.
-Legalábbis szerintem az idei McLaren van annyira jó autó, hogy nem értem miért csak ennyi pontot gyűjtött vele Kovalainen. Vagy ennyire rossz pilóta, vagy azért vannak mellette egyéb csapattól függő dolgok is. -
proof88
addikt
válasz
#70869248 #30289 üzenetére
Én azért nem húznám le Alonso-t, nem tudhatjuk pontosan, hogy mi történt kettejük között.
Lehet, hogy valami olyasmin vesztek össze, aminek köze nincs a F1-hez.
Mindemellett szerintem a fenti cikk, ami azt mondja h sokan nem Hamiltonnak szurkolnak, amolyan felfújása az egésznek, a cím is olyan figyelemfelkeltő, mert most uborkaszezon van, aztán valamit írni kell. Vannak rossz megmozdulásai Hamiltonnak (most nem az elfékezésre gondolok, mert hangsúlyoztam, hogy szerintem semmi rossz szándék nem volt benne, hanem arra, hogy Kiminek visszaadhatta volna a pozíciót [mondjuk ha ennyire lemaradt Kimi, mert kivezették a pályára, lehet gondolta, hogy ilyenkor nem kell visszaadni pozíciót]), de ettől függetlenül látszik, hogy milyen sokan csinálják a fesztivált, mert savanyú nekik a szőlő.
Trulli biztos párhuzamot von a saját csapata és a tavalyi McLaren mögött, mert most ott van mellette Glock, aki már ért el jobb helyezést nála ez évben, pedig újonc, és Hamiltonon akarja levezetni a frusztrációját.
Ez az "akadályoztassuk, nehogy bajnok legyen a rohadék" című műsor elég gyász.
Lehet Massa-t támogatni, de minek ennyire ??? Még úgy sincs Hamilton előtt, hogy pályán kívül kapott egy pontot, meg szabálytalanul megelőzte Webbert. Oké, mindenki sajnálta, hogy a Hungaroringen odaégett a motor, de ő Ferrariban ül és kész, ez van.
Hamilton meg, elég tehetséges a McLarenhez, ami megbízhatóbb is, és emellett Hamilton nem pördül százszor keresztbe a vízen, szerintem innentől kezdve megérdemli Massa-val szemben a VB-címet. Persze Massa-t sajnálnám, de istenem, ha Hami jobban megy és Massa-nak még plusz pontokat is adnak, akkor ez van! -
7Heads Drago
veterán
válasz
#70869248 #30265 üzenetére
A Trulli-s nyilatkozattal kapcsolatban csak annyit: lényegtelen hogy mit mond Trulli a helyezéssel kapcsolatban. 1 dologban van igaza: Nem illik feltartani senkit se kör hátrányban. De mondjuk ezt a feltartást én kétségesnek tartom a köridők alapján. [link]
Hami: 16 kör1:20.686
17 kör P 1:26.415
18 kör 1:38.207
19 kör 1:20.734
20 kör 1:21.772
21 kör 1:20.631
Trulli: 16 kör 1:19.792
17 kör 1:19.600
18 kör1:19.524
19 kör 1:20.282
20 kör 1:20.098
21 kör P 1:24.782
Nem nagyon látom a hasonló köridőket. Itt szinte végig Trulli volt a gyorsabb, már ha tényleg ezen időszak alatt érte be. -
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #30209 üzenetére
Én ezen csak röhögtem. Vizsgálódnak, aha... Mit gondolnak, érdekelni fogja Hamiltont egy kicsit is, hogy ők, akiket a pályán korrekt/nem korrekt előzések során lealáz, mit mondanak? Nem fogja érdekelni. Teljesen olyan ez az egész, mint annak idején a Senna-téma. Ő is baromi keményen belement minden előzési helyzetbe, és ugyanúgy kőkeményen védekezett bárki ellen a gyengébb autójával is. Ez az igazi bajnokok egyik tulajdonsága.
A versenyzők semmit nem érnek el az ilyen "vizsgálódásokkal", meg ejnye-bejnyékkel. Ha ez végképp irritálja őket, és móresre akarják tanítani, akkor semmi mást nem kell tenniük, mint fixen tartani a kormányt, amikor Hamilton rájuk húz, és gázon maradni, amikor Hamilton kanyarkijáraton kitolja őket a fűre. Aztán amikor szalagkorlátra támaszkodva figyeli a többieket, akkor talán elgondolkodik. -
Oliverda
titán
válasz
#70869248 #30160 üzenetére
"FP cikkét több szempontból kifogásolnám"
FP és Dávid Sándor cikkjeit szvsz csak a fogalmazás módja választja el egymástól, a mondanivaló (szubjektív hülyeség) ugyanaz. FP kifinomult példákkal teletűzdelt fogalmazási módja tényleg elismerésre méltó (biztos jó volt irodalomból), meg lehet vele vezetni a birkákat rendesen.
-
-Mike-
addikt
válasz
#70869248 #30179 üzenetére
Vagy nem nekem akartad címezni a hozzászólást vagy elbeszélsz mellette. Én nem azt vitattam, hogy Hamilton miatt nem tudta megelőzni Nelson-t. Az sem érdekel, hogy 29 kör vagy 24.
A lényeg amire én ráakartam neked világítani az benne van a Te írásodban is. Mégpedig az, hogy a versenyen Piquet gyorsabb volt Trullinál , sőt a végén Kiminél is, tény. Nem tudott hozzájuk 8 tizednél közelebb kerülni, ez is tény. Mi következik ebből? Nem amatőrök, hogy ne tudnának előzni, a répa az, hogy képtelenek a szabályok miatt kialakított autókkal követni, ergo nem tudnak előzni. Lehet akár a követő autó 2mp-el gyorsabb körönként az előtte haladónál és vezetheti azt az autót a 7szeres világbajnok (konkrét példákat meglehet nézni 2006-ból) nem lehet előzni.
Akármennyire lehordod Trullit, nem tudott mit csinálni, csak tapadni amennyire lehet és várni egy hibát. Ugyanez Piquet-nél, hogy csak követni tudta 1-2mpre 12körön keresztül. Ami nem rossz, mivel tudjuk, hogy a Toyota mögött a legnehezebb haladni az egész mezőnyben.
Nelson Jr. vs Kimi ugyanez.Egy szó, mint száz, tőlem nem hangzott el, hogy Hamilton lenne a vétkes, nem keresek bűnbakokat. Olasz borász barátunk meg hogy autózhatott volna ki előnyt a renault-val szemben, mikor top formában voltak egész hétvégén? (költői)
-
-Mike-
addikt
válasz
#70869248 #30160 üzenetére
azze Trulli buktál másfél mp-t, ott vagy mögötte menj azt előzzed meg Piquet a pályán!
ja hogy nem megy...Ha csak ilyen könnyen menne. Az egész répa történetedből csak azt az egy apró dolgot felejtetted ki, hogy a mai f1-ben az előtted lévőt 1-1,5mp-re megközelíted és onnan nincs tovább, hacsak nem vagy gyorsabb egy másfél km-es egyenesben 10-15km/h-val mint Kimi Kubicánál akkor tudsz előzni másképp meghaltál. Naná, hogy a boxtaktikában minden megtett plussz kör kint a pályán előnyt jelent azzal akivel versenyzel.
Persze menne olyan könnyen ahogy Te írod, de nem megy. Ennyit arról, mekkora sárgarépák versenyeznek. -
!Overdose!
őstag
válasz
#70869248 #30166 üzenetére
Most nincs kedvem megkeresni az akkori nyilatkozatokat, de Trulli azt mondta, hogy nem tért le az ívről és Kubica úgy ment bele hátulról. Tehát nem húzta rá, csak Kubica benézte az előzési lehetőséget. Gondolom előtte Trulli úgy helyezkedett, hogy Kubica úgy érezhette megpróbálhatja. Ezt értettem én félreértés alatt.
A Massa-Kubica párbaj a verseny utolsó körében történt és nem voltak harcban a VB címért, ráadásul akkoriban még nem volt divat a büntetgetés. Nem lett volna értelme. Ráadásul a körülmények is egyediek voltak.
Ezt az oda-vissza dolgot meg kicsit túlreagálod, ráadásul biztos vagyok benne, hogy értenéd mire gondolok csak nem akarod.
Óvodás példa: Ha a spanommal hülyülök és megütjük egymást, vagy ha az utcán ütök meg egy ismeretlen járókelőt az azért teljesen más. Hamiltonnak teljesen felesleges volt leszorítani Glockot Monzában, mert nem volt köztük semmi ellentét és Glock nincs harcban a VB-ért. Azt megértem, ha Kimivel vagy Massával keményebb, de egy VB címre nem esélyes pilótával teljesen felesleges.
Egyébként meg nem hiszem el, hogy nem érdekli, hogy nagyjából majdnem mindenki utálja a mezőnyben. Igenis nagyon rossz érzés lehet és erről csakis ő tehet.
-
!Overdose!
őstag
válasz
#70869248 #30160 üzenetére
A Trulli-Kubica eset nem szándékos ráhúzásból történt, hanem félreértésből. Nincs is harag köztük.
Egyetértek pályán kell előzni, nem a boxban, de akkor is el kellett volna, hogy engedje Trullit. Ez a szabály. Bár Hamiltont nem érdeklik a szabályok.
A Massa-Kubica eset oda-vissza kiszorításokból állt, ezért szintén nincs harag köztük. Bezzeg amit Hamilton csinál az az esetek 90%-ában egyoldalú és felesleges.
-
Motion_Blur
félisten
válasz
#70869248 #30126 üzenetére
"Lehet, hogy ez a fajta magatartás elsőre vagánynak tűnik, de valójában nem több olcsó kocsmai macsóságnál, hiányzik belőle minden vezetéstechnikai kifinomultság és rafinéria. Egy korrekt előzés a ravasz helyezkedésre épül, nem pedig arra, hogy az áldozatunknak már messziről azt üzenjük: "Vedd el a gázt, öcskös, vagy mindketten meghalunk." Az ilyennek legfeljebb addig tapsolnak, amíg a legújabb bravúrjával meg nem öl valakit a pályán."
FP kicsit bepipult
-
wildrain
addikt
válasz
#70869248 #30059 üzenetére
Jól leírtad azt, amit én is, csak kicsit bővebben. Esetleg annyiban nem értünk egyet (legalábbis ezt nem írtad le), hogy az ideális ív mindig érinti a kerékvetőt, meg lehet nézni, hogy a legtöbben a baloldali kerekekkel fel is mentek rá, Hamilton meg nem. Hogy ennek mi az oka (számított egy kicsit Massa bebújására, vagy csak simán úgy sikerült), az tökmindegy, volt ott egy kicsi hely. De ezt így, ilyen sebességkülönbséggel és ívválasztással lehetetlen lett volna normálisan kihasználni, ahogy a példa is mutatja.
-
Nowhereman
őstag
válasz
#70869248 #30084 üzenetére
Tudod, ha maszat vagy lajoska megnyei a vb-t akkor ugyanerre a kérdésre csak annyit mondhat: mert az ellenfeleink nálunk is többet balfékeskedtek...
a másik meg, hogy a szezon második felében melyik futam volt olyan papírformát hozó "normális" futam? Egy Kubica duplázás a végére szerintem már fel sem tűnne...
-
-
borsi
tag
válasz
#70869248 #30035 üzenetére
Én továbbra sem tennék különbséget a két eset között. Hami is húzodhatott volna egy kicsit kifele mint Kimi, és akkor itt is csak egy elfékezésről beszélnénk. Ha meg úgyis beleszáll, hát akkor aztán tényleg egyértelmű büntetés.
Abban viszont egyet értek, hogy ha Hamiltont büntizték a rajtnál, az objektívitás jegyében mást is kellett volna. -
hunnylander
őstag
-
-
-
#70869248
törölt tag
válasz
#70869248 #29992 üzenetére
Még annyit hozzátennék, hogy szvsz ez az egész ott lett elrontva amikor MS-t megbüntették Monaco-ban....az elhíresült leparkolásra gondolok.
Akkor sm értettem, és sok hozzszóláson bosszankodtam, hogy hogyan büntethették meg...mitha a versenyző egy robot lenne....telemetriai adatok alapján itt ez történt, ott az történt szerintünk szándékos volt, és úgy elbántak MS-l.
Az nagyon bántó volt/lehetett.....azok akik meg vannak róüla győződve hogy szándékosan parkolt le ügyesen azoknak nem igazán, de ha egy esély is van rá hogy valós hiba volt....és belegondol. Micsoda gecóság volt....
zzal az életúttal amit ő befutott, a sok versennyel amit megélt, a sok jótékonysági ezzel-azzal.....gyakorlatilag tök mindegy hogy szándékos volt vagy sem.....nem lett volna szabad engedni a bíráknak hogy eldöntsék, mert a versenyző ül az autóban.
Aktív témák
Hirdetés
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
- Apple iPhone 7 128GB, Yettel függő, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone i5 12400F 16/32/64GB RAM RTX 5060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Telefon felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 5 Pro, Samsung Galaxy Watch 6 Classic
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest