-
Mobilarena
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
wd.taz
aktív tag
válasz
Geryson #13459 üzenetére
Köszönöm, a REX és az ORBX is megvan, legutóbb a Navigraph-ot szereztem be egy évre...
PPL? Azért az nem lesz rossz, mindig meglesz a 24 FPS, na meg a grafika is odever
.... mondjuk gyorsítani nem tudsz a repülésen ( 4x; 8x) ki kell várnod, hogy odaérj a célállomásra....Wolruf Gratulálok nektek, én zárva tartott szobával óvtam a cuccot, amíg kicsik voltak, bár azóta se mernek hozzányúlni, a kormány és a gázkar a "mumus" nálunk azóta is
-
Korcsii
őstag
válasz
Geryson #12534 üzenetére
Te tudod, hogy mennyire fontos számodra, amit nyújt. Azt hiszem a Global manualja szemléletesen le is rajzolja, hogy melyik kiegészítő miért felelős. Igazából hasonló, mint az UTX Európa.
Az FTX Vector az utakat, vasutat, partnaplat, folyókat és hasonlókat teszi a helyére. Így pl VFR-hez nagyon jól jött, egyszerűbb volt nem eltévedne az Alpokban.
A képeken láthatod a fent említetteket. Ami TS-en az elején átjött, hogy az akkor még Vector nélkül repülők kisebb tavakról, egyes utakról lemaradtak, meg a képek alapján pl a partvonalak sem olyan cikk-cakkosak alapból.
IFR repüléshez nem sokat teszt talán hozzá. Illetve hátulütője, hogy egyes reptereknél más magasságot használ, mint az FSX, így előjöhet a 4-es metró effektus. Viszont ez repterenként kikapcsolható.
Hamarosan jön az FTX OpenLC is, amelyik megint egy másik réteget fog érinteni, gyakorlatilag azt határozza meg, hogy hol vannak a városok, erdők, mezők, stb. Az előbb kontinensenként jön ki, amjd ha már minden kész, akkor egyben is kiadják.
Valószínűleg a korábbi régiókhoz (pl AU, PNW) hasonló eredményhez az egész világra kiterjedően szükség lesz az FS Global, FTX Global, FTX Vector, FTX OpenLC és az ingyenes FTX reptérpakkok (lásd fórum) egyidejű alkalmazására.
-
Gudi
tag
válasz
Geryson #12379 üzenetére
szia!
köszi a jelentkezést.
az jó, ha FSX-ed van, szerintem a legtöbbünknek az van (de ezt csak sejtem).
Ha a VATSIMEN repülsz, akkor kell, lássuk néha egymást...az én hívójelem HALAC.
LUKLÁBA spec gép kell tudod, mert abban a magasságban nem sok gép tud repülni. Amit ott használnak az a Twin Otter.. -
Korcsii
őstag
válasz
Geryson #12343 üzenetére
4GB Patch megvolt? Ezzel elvileg tud több memóriát is kezelni.
Scenery complexity:
A scenery készítők beállíthatják az egyes elemekre, hogy a csúszka melyik állásánál jelenjenek meg. Nyilván minél nagyobb, annál kevesebb apróság jelenik meg. Ezek néhol teljesen feleslegesek, de pl Madeirán ha jól rémlik a befordító fénysor is csak (very?) high beállításnál jelenik meg.Autogen density:
Au autogen, vagyis a házak, fák mennyisége, sűrűsége. -
Cypresss
senior tag
válasz
Geryson #12339 üzenetére
Ugyanaz a problémád mint nekem évek óta, részletek itt (ha megy az angol): [link]
Ha lesz egy kis időm tervezem, hogy ebből az anyagból írok majd egy magyar nyelvű összefoglalót.
Voltunk a Futura szimben, sokkal jobb, mint a HighFly, komolyan foglalkoznak vele, frissítik, folyamatosan fejlesztik. Videó itt: [link] képek majd később.
-
aviator
tag
válasz
Geryson #12316 üzenetére
Köszönöm a választ, hasonló álláspontra jutottam némi olvasgatás és kutatgatás után, hogy egy Z87-es alaplap egy 4770(K)-val lenne a kiindulópont. A képeket szívesen megnézném, úgyhogy megköszönöm, ha feltöltesz párat. A kiábrándító 10-15 FPS...ha én ennyivel szállhatnék le boldog lennék.
A többiek válaszait is köszönöm.
-
ChipKng
aktív tag
válasz
Geryson #12289 üzenetére
Pont par napja volt errol egy film a NatGeon. Ott arrol volt szo, hogy a tulzott automatizalas miatt annyira monotonna valik a munka, hogy a pilotak siman bekummantanak menet kozben. Egy felmeres szerint a pilotak csaknem fele bealudt mar repules kozben es 30%-uk azt mondta, hogy felebredeskor azt lattak, hogy a mellettuk ulo is alszik.
-
uRSul
tag
válasz
Geryson #12287 üzenetére
Elég durva config, gratulálok hozzá!
Azt szeretném kérdezni, hogy ezek a szép élek DX9 módban is előjönnek (vagy ez is abban van)? Én próbálok a catalystban állítani 8x vagy 16x-os élsimítást (felülbírálva a program beállításait), de mégis fűrészfogas marad a gép törzse, vagy a rajta lévő textúra mintázata.
DX 10-re állítva már látok valami változást, de akkor egyéb más dolgok romlanak el. -
Korcsii
őstag
válasz
Geryson #12243 üzenetére
LHS LHBP akciós: 20 -> 15 EUR
-
Cypresss
senior tag
válasz
Geryson #12196 üzenetére
Nekem a "kapaszkodjatok, cabin crew notifed" és a fütyörészés a kedvenc részem.
(#12197) Korcsii: Tesztelek egy új ficsört a 777-esen, emiatt minden alapértelmezett az FS-ben, úgy maradtak a feliratok is. Igen, hosszú lett kicsit, de figyeljük meg, hogy amikor mondja a sebit akkor 130-ről 122-re veszem, és a "kapcsolj ki mindent" felszólításra FD off, A/T off, szóval igyekeztem figyelni a részletekre.
Lehet majd megcsinálom az extended változatot is három monitorral, ott jobban lehet követni mindent.
Cintula: Válaszoltam.
-
RCH663
aktív tag
válasz
Geryson #12089 üzenetére
Szokásos: Nevem alatt tweak cikk, többször végig olvasni, próbálgatni.
ATI vs nV: kb másfél éve nincs különösebb különbség a két nagy gyártó között előtte volt, az ATI AA enginje sajnos elvérzett a felhők shader modelljén, ez egy bug volt valahol a catalyst legmélyén de kártyák felépítése is szerepet játszott benne.
Bufferpool: sokáig szent grálnak tartották a tweak-ben, de nem csodaszer. kísérletezni kell vele, de nem oldja meg a gondodat hirtelen. Van hogy jobb kikapcsolni, van hogy jobb bekapcsolni, és manuálisan nagyobb poolsize-t adni neki. Függ a kártyától, meg még ezer más dologtól (driver sem mindegy)
FPS limiterek: dx9 alatt használhatók, FSX anti lagg pl. FSX alatt nem az fps száma a lényeg, hanem hogy folyamatosnak tűnjön. 27-33 stabil fpstől felfele mindegy gyakorlatilag hogy hány fps-ed van. Ezért jó megfogni limiterrel, mert akkor nem ugrál, és elkerülhetőbbek a mikro laggok.
-
cintula187
addikt
válasz
Geryson #12032 üzenetére
Bocs ugy értettem természetesen hogy FSX-ben major thunderstormra állítva az időjárást.
Tehát instalálom a texturákat. Kiválasztok útvonalat a rexben és fly now. Ezután a FSX weather optionjében van egy olyan lehetőség hogy "REX". Erre állítom? Ha folyamatosan frissitendő időjárást állítok be a rexben az fsxben min álljon? staticon vagy ott is frissitésen? -
wd.taz
aktív tag
válasz
Geryson #11957 üzenetére
Szia Geryson!
PMDG-től érkezett a nagyok (8-900) mellé (25 dodo-ért)
A képen, LOWI G5-ön áll.... várja, hogy legyen LHBP (LHSim) és akkor hazahozom, lesz minden, "vízkereszt" disznótor, új kenyér, busójárás, fűszoknyás lányok, öröm ét bódogtág....
Korcsii: Apróságokkal nem foglalkozunk, a nagy meg nem számít. Ha rámegy a festés (már ha rámegy) én 500-nak fogom hívni. "Cinquecento"
, meg amúgy is ezeket a műszereket már megszoktam
-
cintula187
addikt
válasz
Geryson #11770 üzenetére
Nagyontetszik. Most talán mégjobban ráfeküdtek arra is hogy a gombokon a használtság érződjön. Festék kopás stb. Egyre ígényesebbek a cuccaik. NEm mintha "anno" a md-11 tré lett volna. ÉS hogyha annyira meglepően nem fog akadni mint a PMDG 737 sem akadt akkor hujjujuj lesz
Gondolom a hifly nem fog 77 et építeni. Tényleg cypress van fejlemény arról, hogy ha lesz mi lesz a 3. szimulátoruk?
-
Cypresss
senior tag
válasz
Geryson #11515 üzenetére
2007-es állapotról tudok beszámolni, akkor voltam utoljára BP-Frankfurt-NY-New Orleans útvonalon.
Átviszik a csomagod a tengerentúli gépre. Ezt az első check-innél kell kérni, ha jól emlékszem. USA-ba induló gép: check-in után, - felszállás előtt - feltettek még néhány kérdést a kapunál. Tehát tulajdonképpen kétszer ellenőriztek. Pl: biztos, hogy nem végeztél terrorista tevékenységet az elmúlt időszakban? Csomagodban nincs bombakészítéshez használható cucc? Vár valaki a célállomás reptérén? Ez lehet azóta már nem így van.
Majd felszállsz, utazol, megérkezel USA-ba, kiszállsz a gépből, vársz fél órát a csomagodra. Ezután beszélgetés a bevándorlási tiszttel (business or pleasure, voltál már az államokban, ha igen, mikor, stb.). Háromszor voltam USA-ban, minden alkalommal mogorva (de udvarias) tiszttel beszélgettem, ezért feltételezem ez a stílusú kommunikáció a munkájukhoz tartozik. Ezt azért mondom, mert sokakat zavar, és idegesek lesznek tőle. Felesleges.
Visszafelé egy dolog lehet, hogy a check-in után kiválasztanak enhanced security checkre. Teljesen véletlenszerű, nem lehet előre megmondani, hogy ki kap ilyet, de az utasok 90 százaléka szerintem sohasem találkozott még ilyennel. Persze minket kiválasztottak.
Fémdetektor, röntgengép a poggyásznak, (laptopot nem volt elég kivenni, be is kellett kapcsolni), majd ruha ellenőrzés, (cipőt külön is), ezután robbanóanyag nyomainak keresése egy olyan fülkében ami úgy működött, mint a porszívó, csak fordítva. Most már azt hiszem teljes test szkennerek vannak, reptere válogatja. Ha ezen túl vagy, akkor már nincs más dolgod, mint felszállni a gépre. Persze a frankfurti csatlakozást lekéstük, a következő gép pedig már "overbooked" volt, csak a harmadik géppel tudtunk hazajönni. Vártunk hat rövid órát Frankfurtban.Röviden ennyi.
-
wolruf
őstag
válasz
Geryson #11155 üzenetére
Ezt fordítsd le nekem
Ez online repülésnél egy ellenőrzés valós ATC felhasználóktól? Tök jól hangzik, csak nyúl vagyok kipróbálni
Ha például a kedvenc LHBP-LOWW utamat repkedném, azt is megtehetem online ATC-kkel? Vagy csak megszabott utakat lehet?
Ez a másfél óra, ami a preflight dolgokkal meg kapuhoz gurulással együtt van, pont beleférne az egységnyi repülésembe, de ennél több nagyon nem.
-
Korcsii
őstag
válasz
Geryson #11064 üzenetére
pl úgy, hogy nem fraps-el veszi fel, hanem kamerával
FlyTampa Dubai Rebooted amúgy termeli az fps-t.
Ma szereztem meg, és eszméletlen. Redbullos géppel 30-on limitálta az fps-t, PMDG 747-tel is 20 körül mozgott (15 volt a legalja, 30 volt külső nézetből a teteje, de 20 körül volt az átlag), pedig 4 éves config.
-
Korcsii
őstag
válasz
Geryson #10987 üzenetére
"Egy picit "furcsa", hogy szarv helyett bottal repülsz majd nagygépet, de ez részletkérdés."
Fly the Bus!
Ha nincs rajta Z-tengely, akkor meg kell pedál. Mondjuk ha van pedál, akkor még jobb is, ha nincs Z-tengely.
De az megint pénz.
szerk: bár belegondolva: akkor az orrfutó irányítását rá lehetne tenni (?) a Z-tengelyre, pedál meg dedikáltan csak rudder lenne. hmmm, hmm...
-
-
Bundee69
tag
válasz
Geryson #10939 üzenetére
A régi REX-et nem kell feltenned, csak azt amit most letöltesz. Az Overdrive-ból 6 féle verzió van, attól függ melyik REX-ed volt fent. Mivel Neked a legújabb lesz - a 3.1.2012.1028-as - így az ahhoz tartozó OD-t szedd le [link] . Mindenesetre az install procedure-t mindenképp olvasd el. Ha jól emléxem, akkor egy pdf fileban is benne lesz a OD-ban.
-
wolruf
őstag
válasz
Geryson #10927 üzenetére
Nincs már fent, kb. fél éve volt (nem itt hirdették, expressz vagy valami más aprós oldalon). Valószínűleg azért nem is volt eladva 5 napig. Ha egy kicsit is hozzáértő meglátta volna, már kb. a meghirdetés gomb megnyomása előtt hívta volna embert, hogy megveszi
Baromira zavart akkor az a 2 nap
-
wolruf
őstag
válasz
Geryson #10923 üzenetére
Szerintem olyanra ne mondj ,,ki van zárva''-t, amiben nem vagy biztos. Igen, 20-ért árulta egy ember, valamibe beszámította és ennyiért, gyorsan akarta eladni. Kb. 1 héttel a hirdetés feladása után hívtam, akkor már 2 napja eladta. Ennyiért. Van ilyen, lemaradtam róla. Csak azt hittem, talán itt van, aki megvette.
Az FSX nekem is külön meghajtón (SSD) dolgozik, Game Boosterrel pedig kilövök minden más folyamatot, hogy semmi se szüttyögjön a rendszermeghajtón, ha repkedek.
Még egy valami (Saitekesek előnyben)... Arra nem tud valaki megoldást, hogy Switch panelnél propelleres repülő indításakor ne fagyjon le az FSX? Amint Startra forgatom a tárcsát, homokóra és megfagy. Más fórumokon is olvastam, hogy van, akinél ez jelentkezik, de megoldást nem láttam rá (asszem ez még SPAD esetén is ilyen). Általában a default gépek csinálják, a CLS Piperrel ilyen gondom még nem volt (de azzal annyira nem szeretek repkedni).
-
Csorbi
addikt
válasz
Geryson #10923 üzenetére
Nekem egy 4x500GB-os RAID 5 tömb van megsegítve egy 128 GB-os SSD-vel, az Intel Rapid Storage Smart Response lehetőségével. Az SSD ketté van partícionálva, 32 GB-ot kap az RST (ez a rendszerben nem is látszik), a maradék 96 GB egy különálló meghajtónak látható, (nálam X:\ lett) erre került fel az FSX, a REX és egyéb nyalánkságok, minden ami az FSX-szel kapcsolatos. Megy mint állat :-) Szóval rakhatod ahová szeretnéd, nem kötelező a C:\Program Files (x86) alá...
-
Korcsii
őstag
válasz
Geryson #10923 üzenetére
Hát, nálam is csak egy HDD van, de én csináltam neki egy F:\ partíciót. Ugyan így van egy G:\ meghajtóm azoknak a programoknak, amik FS-hez kapcsolódnak (viszonylag nagyobb méretűek), de nem az FS tölti be őket, hanem külön indítom el, ha épp kell. Gondolok itt ilyenekre, mint az EFB (korábbról az nDAC), ActiveSky, BAV logger (mondjuk itt van az FSRecorder és az FSInn in, de hát kivétel erősíti a szabályt).
Így ha jön új, FS-nek dedikált háttértár (jelen esetben SSD lehet jön is hamarosan), csak át kell másolni (vagy valamilyen programmal klónozni).
De ne szaladjunk ennyire előre, defrag-nál is kedvezőbb, ha csak az FS partíciót kell töredezetmentesíteni, és nem a legalább akkor C-t.
-
wd.taz
aktív tag
válasz
Geryson #10569 üzenetére
Pl: FS Passengers-el. Ez csinál egy file-t amit visszanézel az FS-ben és közben tudod rögzíteni Fraps-el. A kapcsolók, tekerők helyzetét azt nem menti le, vagy csak én bénáztam és nem találtam. Azután a Fraps videót tudod vágni illeszteni egy harmadik progival, esetemben Adobe Premier Dcs, vagy Dsc 4 Pro, vagy valami ilyesmi, de utána nézek estére.
A többit otthonról.
Próbálkozás.....
Tazi
-
-
Korcsii
őstag
-
ryger
aktív tag
válasz
Geryson #10503 üzenetére
Mar nem tudtam modositani az elozot
Latod, ennyire tudok a dologhoz hozza szagolni, hogy azt sem tudtam ez mar egy "halott" program vagy mifene
. Akkor valoban azt kell kihozni maxra ami ebben van es majd talan lesz megint kesobb egy csapat, amely felveszi a kesztyut es csinal egy ujabb valtozatot.
-
ryger
aktív tag
válasz
Geryson #10501 üzenetére
Eleg vicces akkor, hogy meg senki nem szolt nekik, talan ideje lenne optimizalni kicsit ezt a dolgot es elerni, hogy hasznaljon tobb szalat is, mert nekem mielott elkezdtem utana jarni kicsit egybol az jutott az eszembe, hogy LGA1155 i7 es mellette egy Nvidia 670 vs ATI 7970. A masik procihoz mar a lapot is p@raszt aron merik, a CPU-rol mar nem is beszelve. Egyebkent csak Nvidia lehet a GPU (tudom, h nagyon kozkedvelt) vagy lehetne ATI is? Talan ez az a helyzet amikor jol jonne a 3 GB memcsi a kartyan.
-
RCH663
aktív tag
válasz
Geryson #10471 üzenetére
Igen ha be akarod állítani akkor 14, de előtte mindenképpen két dolgot tegyél meg.
1. csak a 4 fizikai mag menjen. BIOS-ba kapcsold ki a mutthreadinget, tehát windows alatt csak 4 magot láss a prociból (ha eddig ez nem így lenne) magyarázat a cikkben.
2. töltsd le a game boostert, és futtasd az FSX előtt hogy a fölösleges processeket lekapcsolja, core0-n akár 20% erőforrást fel tud szabadítani.
3. Ha ezek meg voltak utánna próbáld ki az affinityt. 14 esetén a core 0 nem fot a main, hanem csak a fiber frame marad rajta, Core1 lesz a main thread, core2 core3 a TL egységek. Sok esetben ez némileg alacsonabb, de sokkal stabilabb FPS-t eredményez (Ha sok a nagy textúra, akkor TL egységek lesznek az üveg nyaka, ha 3D vás a sok, akkor ez jobb, ha sok más is van, meg trafic akkor a main válik szűk keresztmetszetté.
-
válasz
Geryson #10422 üzenetére
Nyilván úgy értendő a hozzászólásom, hogy kezdő FS-esként, amikor az ember döntés előtt áll, melyik az olcsóbb megoldás.
Egyébként mai játékokhoz bőven elegek az ódon i7-es konfigok (amikkel mi is rendelkezünk), egy jobb VGA-val, így személy szerint nem érzem a - játékok támasztotta követelmények tükrében - hogy a közeljövőben fejlesztenem kéne (MB+CPU terén), max kap egy erősebb VGA-t jövőre, és annyi. Ugyanakkor RCH663 kolléga már ott tart, hogy miért nem elég a 3930k - én értem, hogy nem elég FSX alá, add-on A/P-ken - és erre írtam, hogy ezt a számítási kapacitást, amit egy rosszul megírt program (2010-ben egy szálas futás, lássuk be, komolytalan elképzelés) támaszt, máshol nem nagyon tudja kihasználni az ember.
-
RCH663
aktív tag
válasz
Geryson #10417 üzenetére
Az FSX nem játék! Mint annyiszor mondtam, írtam. Nem is játék beállításokat igényel. Ugyan ez igaz a vasra is. Amelyik proci a hagyományos teszteken jól szerepel, az jobb az FSX alá. Ha én most cserélnék, én is 3930K-t választanám. A Hat mag HT nálkül, húzva szerintem meghozza az eredményt. Egy ismerősömnek van egy non K-s 3930-e, szerintem csinálunk vele egy tesztet, hogy mit tud.
A HT-részét a cikkben leírtam. ha valakinek HT-vel jobban megy, az sci-fi, mert csak annyit jelent, hogy máshol van az üveg nyaka. Az FSX nem kezeli a HT-t.
Az FSX-nek ott van a csapdája, hogy ha main threadkikoppan akkor a többi magnak nincs dolga. Viszont hat magon meg lehet oldani hogy a core0-n csak fiber van (kitiltjuk) a core-1 a main thread, és még mindig van 4 magunk a TL egységeknek. A szűk keresztmetszet minden esetben a mainthread. Minél gyorsabb a mainthread-et futtató mag annál jobban fut az FSX. Elég erőforrás pazarló módon acesék nem oldották meg (nem tudták val'szeg) hogy a mainthread ne csak egy magon fusson.
Az FSX-nek az a jó proci, ami natúr brutál számítási teljesítményt tud nyújtani. Nézegesd meg a teszteket, és ne a game benchmark legyen a kiindulás, hanem a natúr számításokat mérő tesztprogramok.
Addon repterek problémája: kezd nagyon öncélúvá válni az addonok fejlesztése. Óriási, szerintem feleslegesen sok polygonból építnek fel dolgokat, és mamut textúrákat húznak rá dx9 alatt. Sok esetben egy kis visszabutítással szerintem az élmény nem sokat változna, de gép barátabb lenne a dolog. Dehát az ORBX is azt promótálja, hogy este a lámpa alatt repkednek a szúnyogok... nagy szükség van rá biztosan, de szerintem nem egy szimulátorban. Ugyan ezt a munkát bele lehetne fektetni agyon optimalizált textúrákba, meg low poly, de mégis HD 3d objektumokba.
-
Asbee
veterán
válasz
Geryson #10410 üzenetére
Hát LGA2011-es konfig az baromi drága. Nem csak a proci de egy lap is 50-től kezdődik, a memória is drágább. Játékra szerintem nem is érdemes ennyit áldozni. Én i7 3770K-t nézegettem de inkább letettem róla mert HT-t nem használnám ki.
Nekem SSD-n van a rendszer meg az FSX is. Hatalmas különbség azért nincsen, de kicsit érezhető
-
fatal`
titán
válasz
Geryson #10403 üzenetére
Nem teszteltem, ezelőtt egy quadom volt (Q9400) annál gyorsabb lett azért, de még mindig maradok inkább az FS9-nél, ott bőven normális FPS van, és kiegészítőkkel tele olyan sokkal nem csúnyább, mint az FSX.
Aerosoft LHBP + NGX VC-ben nekem 15 FPS volt, pedig szarakodtam a cfgvel meg a beállításokkal eleget, de aztán meguntam.
-
Korcsii
őstag
válasz
Geryson #10375 üzenetére
Tartana, tartana, csak eljutna már oda, hogy ne a Take annual leave gombot kellene egyfolytában nyomogatnia BAV-nál.
Még 25 nap szabim van az évben (90 nap jár), az már csak kitart az év végéig (merthogy 30 naponként kell repülni, vagy szabit kivenni). Mostanában keveset repülök, na. Meg most főleg rövideket, de azt is inkább nagy vasakkal (merthogy az van meg). Várom az új A320-at, akkor megint repkednék vele Európában, meg beszerzésre vár az NGX is, de eddig még nem tudtam rávenni magam, hogy havi 1 repülésért beruházzak rá. De jövő héten repülök, ha esik,ha fúj!
Meg tervek szerint most már repülök majd többet.
És igen, Wilco A320-szal szenvedős korszakom után B763-ra, majd B744-re váltottam (végére becsúszott egy 757 is), illetve az utóbbi időben én is elkezdtem felfedezni a Cargozás szépségeit, előbb GSS B74F, majd a BAWC 747-8F lett a soros.
Utóbbihoz csináltam repaintet is, és ha netalántán esetleg véletlenül szerencsém lesz és minden összejön, akkor szerdán meg is örökíthetek egy valódi ilyen gépet.
És Korcsii az, akinek nem az volt fura, hogy 747-en nem lehet betekerni az ILS-t, hanem az, hogy 737-ben be kell, még akkor is, ha az FMC-ben megadunk mindent.
Cypresss: életemben most láttok először VOR adót, de ha már tippelünk: TPS?
Jorus: DG?
-
válasz
Geryson #10377 üzenetére
Ez jó hír akkor!
A "folyosó" megmaradt még munkából, flight route-okat neveztük így poénosan, sorry!
Nah, sejtettem, hogy én faragok el vmit.
Ezen az importon még akkor gyakorlatozom kicsit.
Ezek szerint te is 747-essel repülsz. Jól feltételezem, hogy PMDG-vel? Eddig 738-as PMDG-vel repültem leginkább, így a 744-gyel csak most ismerkedek, és van néhány homályos pont.
Pl. approach-nál az ILS frekit tényleg nem lehet kézzel betekerni a NAV Radio panelen? Helyette FMC-ben az APP-ként megadott RWY ILS frekije jelenik meg automatice a NAV RAD page-n?
Eddigieket köszönöm!
-
válasz
Geryson #10375 üzenetére
A Saitek-et 12.385-ért láttam az Aqua-ban, és ebből lenne 2 db 26k-ért. (Azt nem tudom, hogy gombokat adnak hozzá pluszba, tehát át lehet konfigurálni vajon? És ugye 26k még mindig jobban hangzik, mint a CH-ért kiadni 68k-t.
Nektek talán valóban furcsa lehet, hogy a beépített útvonaltervezőt használom, mert ti sokkal jobban benne vagytok a szimes világban, mint én, meg hát értetek is az FS-hez, ellentétben velem.
Én kisgépes repülésben elvagyok IRL, igaz, ez inkább külföldi tapasztalat, emellett rengeteget repültem B737 NG-kkel kiegészítő személyzeti tagként és utasként egyaránt, illetve 767-200-assal és 300-assal is megvolt párszor a tengerentúl, illetve BKK. Mivel az előző munkahelyemen ezen területet vezettem, tisztában vagyok a navigációs tervezés minden egyes lépésével, alapjaival, kereskedelmi, gazdasági, időjárási szempontjaival, illetve teljesen jól kezelem az FMS-t is az NG-ken, illetve normál szimulátorokon is egész sokat repkedtem Ferihegyen és Amszterdamban. Ám, amikor kevés szabadidőmben repültem FS9-cel, akkor jellemzően extrém időjárási viszonyok közötti etapokat próbáltam, illetve vészhelyzeti procedure-öket, tehát tkp. mindegy volt, hogy mit tervezett nekem az FS tervezője, mert félúton úgyis le kell szállni, mert történt vmi.
Most, hogy van időm, és van már nagyvasam is, jobban belemerülnék a dologba, amiben sokat segítenek az ilyen hozzászólások, mert ezek nekem jellemezően az újdonság erejével hatnak.
Azt, hogy az FS két pont között csak direktbe tervez útvonalat, azt úgy értettem, hogy normál esetben az ember a Route page-n nem útvonalpontokat pötyög be, hanem bal oldalra beírja a folyosó nevét, jobb oldalra az utolsó pontot a folyosón, és annyi. A Legs page-re meg bekerül az adott folyosó szakasz összes intersection-je. FS-ben azonban hiába szeretnék ilyet tenni, azt írja az FMC, hogy Invalid entry. Nem kétlem, hogy én rontok el vmit, vagy az a gond, hogy az FS saját tervezőjét használom.
Egyébként, ha ezt a Cypresss által javasolt - legjobb, ingyenes - tervezőt használom, mi a tervezés után a menet? Megvan az útvonal, eddig oké. Nyilván be is tudom pötyögni, ha az adott repülőgép adatbázisa kellően friss, de hogy "adom be" a flightplan-t virtuálisan? Értem ezalatt, hogy honnan tudja majd az ATC, hogy én ki vagyok, és mit akarok.
Bocsánat, ha evidenciákat kérdezek.
Jól emlékszem, hogy Korcsii szokott 744F-fel repülni?
Online nem szoktam repülni, annyi időm sajnos ritkán van megszakítás nélkül.
-
cintula187
addikt
-
hhelikopter
tag
válasz
Geryson #10273 üzenetére
Nem tudom, azért kérdezek nálam okosabb FSX gurukat. A gyári kalibráló is jó, de állítólag az UIPC pontosabb, nem tudok nyilatkozni azért szeretném kipróbálni.
Még van problémám
, kéne egy kis segítség, a virtual cockpit kamera nézetét állítottam korábban 0 , tehát semmi mozgás nem volt repülés közben a kabinban. Most minimálisan vissza kartam állítani, semmit nem reagál. Ilyenkor mi van, mitől lehet? Próbáltam már minden értékkel de semmi... Annyit kell tudni, hogy feltelepítettem korábban az EZDOK kiegészítőt is, ami bekavart szerintem. Ugyan ezt töröltem a gépről, de akkor sem áll vissza, gondolom valamit felülírt, csak kérdés hogy hol és mit? Tipp van valakinek?
[DynamicHeadMovement]
LonAccelOnHeadLon=-0.020000
LonAccelOnHeadPitch=-0.010000
RollAccelOnHeadLat=0.010000
YawAccelOnHeadLat=-0.100000
RollAccelOnHeadRoll=0.100000
MaxHeadAngle=5.000000
MaxHeadOffset=0.300000
HeadMoveTimeConstant=1.000000 -
RCH663
aktív tag
válasz
Geryson #10261 üzenetére
Hi everyone,Just wanted to share my experience in using Intel's latest hexacore processor, the 3930K.I thought the Core i7 990X was brilliant for FSX, but the 3930K just blows everything else away, including the 2600K/2700K.First, here's an overview on my system specs:
Intel Core i7 3930K
ASUS P9PX79 PRO
ASUS ENGTX570 DCII (2 in SLI)
16GB DDR3 1600MHz RAM, 16GBs in Quad Channel (4GB per stick)
64GB Crucial M4 SSD (OS and productivity software on this only)
1TB 5400RPM Western Digital HDD (running FSX and games on this HDD)
Cooler Master 1200w PSU (80 plus gold)
Windows 7 Ultimate 64bit
Sharp Aquos Quatronn 40inch LED 1920x1080
FSX w/Acceleration, GEXe, REX, PMDG 747x and 8i, MD-11, and 737 NGX.Performance:Typically, with the 2600K at 5GHz, and when starting a free-flight from Chicago's O'Hare airport and with most sliders set to medium, unlimited FPS, and weather set to "fogged in" or "building storms," my average FPS over the city and airport is about 30FPS. Other notable settings: None of the following enabled: "Airplane casts shadow on itself and the ground," "flare." Job Scheduler/Affinity is set to 255.In contrast, with the 3930K, I can enable all of the features that typically tax FPS and lower the performance, plus, I can max out all of the sliders and still achieve "fluid" gameplay and average 30/40 fps under the most demanding conditions; when FSX is "taxing" the CPU. You can just imagine what it's like under fair weather conditions, but with "auto-gen" and other sliders maxed out! Overall, I can't believe how fantastic my flying experience is. I think this is what the developers envisioned with this simulator. It's unfortounate that it took a number of CPU evolutions spanning several years to finally achieve this level of game play. (my affinity mask for the 3930K is set to 1344 in my FSX config file)Lastly, based on all my other benchmarks, the 3930K is essentially the 2600K with 2 additional cores; the performance increase is in direct proportion to the additon of two cores.Hope this helps, if you have any suggestions on modifying the FSX config file or have questions, please don't hesitate to ask.Jacob
-
válasz
Geryson #10261 üzenetére
Mondjuk úgy, hogy életszerű keretek között.
Természetesen az FMC figyelembe veszi a tömeget és a távolságot, de ez csak egy elvi maximum, ami életszerű körülmények között nem korlátozza a repülési profilt. Egyébként a CI határozza meg a sebességet és a fogyasztást. Próbáld ki, hogy ceteris paribus 30-as és 100-as CI mellett mekkora max alt-ot ad az FMC.
Így néz ki az összesített költségfüggvény, amiből a CI származik:
A képlete pedig a következő: CI = (Time Related Costs)/(Fuel in Cents)
A gép tömegadatai az üzemanyag kts-es között jelentkeznek, tehát az egyenlet részét képezik.
-
wd.taz
aktív tag
válasz
Geryson #10257 üzenetére
ÁÁÁÁ, nem az igazi, nagyon lassú. Igazából nem tudom biztosan, hogy mi a szűk keresztmetszet, mert nem zabálja le se a procit se a memóriát.
Ami videókat láttam azokon jobbára IPad volt befogva, meg ugye az a bizonyos Androidos videó amin felbuzdulva nekiestem ennek az egésznek, de hát ugye nem tudom az ottani hardware környezetet, így nehéz belőni.Kollégának a Tabletjével is próbáltam, de azzal se volt jó. Lehet, hogy kétmagos procival rendelkezőn menne de az nincs a környezetemben senkinek, marad az egérke.
Bár nem értem, hogy a két mag mit dobhat rajta, ha az egy magot se használja ki rendesen.Mindenesetre lesz új asztal (csinálok magamnak), a teljes funkcionalitás jegyében a szimulátorhoz szabva. A szükséges anyag fele meg is van, terv is nagy vonalakban, de majd csak október környékén, mert most a nagyszülők házát kell renoválni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- PlayStation 4
- Xbox Series X|S
- A sógorokhoz érkezik a kompakt Vivo X200 FE
- PlayStation 5
- Autós topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Norvégia átmenetileg betiltja az áramigényes kriptobányászatot
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T490 - i5-8GEN I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B450 R7 5700X 32GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Rampage SHIVA be quiet! 650W
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone SE 2020 64GB, Yettel függő, 1 Év Garanciával
- AKCIÓ! Lenovo Legion Slim 5 16AHP9 notebook - R7 8845HS 16GB RAM 512GB SSD RTX 4060 8GB Win11
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged