Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • RCH663

    aktív tag

    válasz hhelikopter #8630 üzenetére

    Szia HHelikopter.

    A gond a következő:

    ATi kártyák driverében van egy hatalmas bug FSX alatt. Ha felhők vannak az égen, és nagyon sűrű scenery felé érsz,akkor valamiért összeomlik az Anti Aliassing. Többen több jelyen jelezték ezt mind az ATI-nak (AMD Support :) ) mind pedig a Microfosnak, mind két csapat mereven nézett előre és kussolt. Az AMD admin még a hozzászólásokat is törölte a fórumból... A jelenség alapja hogy az ATI, és Nvidia külön utakon jár hardverben. AZ ati sok kicsi szállal oldja meg a renderelést, a "zöld" meg kevesebb, de izmosabb szálat használ. Hogy ezen a ponton driver, és FS szintem mi történik az senkinek nem tiszta, de tény hogy az ATI-k "átesnek" és belaggolnak, ha felhő/köd/ sok objektum van amit számolni kell.

    Sokat lehet enyhíteni a tüneteken, ha rendesen be van configolva az FSX.cfg. Ha gonolod ki posztolom ide a lénygesebb beállításokat, amit érdemes kipróbálnod.

    Fontos, hogy szedd le a bojote féle shader 3.0 modot, és telepítsd. Lesznek rendes efektjeid, meg fény, meg pompa meg ragyogás. DX10 használata szigorúan tilos! (Bug hegy)

    Az auto gent fontos hogy max-on hagyd, mert ha leveszed akkor kevesebb dolgot rajzol ki, de fps nem emelkedik, és még jobban fog "shutterelni" ugrálni a kép.

    Legjobban úgy tudod tesztelni, hogy RadeonProt telepíted, és kikapcsolod az AA minden formáját. Hasítani fog mint az állat, de olyan ronda lesz, meg foltos, mint az ember fia pofája egy kiadós bulizás reggelén, hányás után.... :O

    Utána szedd le, mert bekavar. Legjobb tapasztalatom szerint, ha Aplication cont.-on hagyod, és az fs-ben ki van pipálva az AA.

    Eyefintyben ez még zavaróbb, mert normálon 55-70 fps, 3840x1024 ben nálam HD5770-en, de Budapest 2.0 clear sky, 28 Fps, REX 2.0 benyomja a szmötyis időt és 10-14 FPS, meg shutter heghyek, AZtán clear sky, és egyből 37 FPS.

    FONTOS: az FS-en belül a frame limiter unlimited!!! ha vissza veszed, az mindíg bekavar.

  • RCH663

    aktív tag

    válasz mopa #8600 üzenetére

    Szia Mopa!

    Eyefinty nagyon jó, de vannak buktatói, viszont ezzel együtt lényegesen olcsóbb mint az Nvidia souround. Az Nvidia-nak két kari kell sli-ben hajtva, az Ati, meg eyefintyvel egy karin lekezeli a 3, 4 monitort.

    Lényeg: Vagy saphire FLEX kértyád van, amiben van DAC converter gyárilag, ekkor nem kell AKTÍV!!!!! display port hanem sima passzív csatlakozókkal rá lehet kötni a monitorokat (már ha nem akarsz méregdrága display portos monitorokat venni, vagy projektort) vagy ha nem flex a kártya akkor kell egy aktív display port to VGA átalakító. Nekem a Saphire féle van, aminek nem kell külön usb, mert a kari DP-ről kapja a tápot, így ha mód váltásnál fagy (mert fog :) ) akkor a kari reseteli, nem kell ki be dugdosni (nem veszel észre semmit, villan a kép oszt csókolom) Gond az hogy FSX alatt az ATi kártyákkal full időjárás és nagyon sűrű scenery esetén vannak gondok (bár együtt lehet vele élni...) lásd másik poszt.

    Maga a gép igény: én most i5-750 4.1 Ghz, 8 Gb 1600 kingston AsusP7P55D alapon elégedett vagyok, de itt ott lehetne jobb. Kozma András (BP scenry készítője, FS Guru) szerint bármelyik i7 jobb, mint az i5. AMD sajnos felejtős, minden szinten alul marad.

    A legfontosabb hogy az FSX elsősorban proci memóra vonalon vas igényes, a videó másodlagos, elvégre csak azt tudod megjeleníteni amit proci kiszámolt, és átadta a kártyának. Az FS-ben mindent szinte a proci számol, a vga csak "utó feldogoz" kis túlzással.

    Cockpit egyebek:

    Az Fs-gépet csak a táj megjelenítésére használjuk ilyenkor, általában kell valami a műszerek megjelenítéséhez. A Wide view erre nem jó, mert a műszereket nem szinkronizálja, csak a gép külső helyzetét. Erre kellenek a külső progik. A Project magenta az egyik út, de nagyon drága (kb 180.000 Huf jelenleg) mi a sajátunkhoz a Flyware programot használjuk ( www.flyware.nl) ez van FMC-s és FMC-nélküli változatban is, és nagyon felxibilis, nagyon sok dolgot meg lehet vele csinálni. (ha kell írok róla bővebben)

    A különböző panelek megjelenítéséhez, külön monitirok kellenek, nekünk ezek 15" tft-k a vateráról darabja 5.000 Huf volt. Minden panelnek külön pc van dedikálva, jelenleg 3. Egy core2 celeron az FMC-nek, és HP p4-es desktopok a paneloknak.

    Következő lépcső a vezérlés. Vejetsz kész panelokat (saitek, CH, stb) vagy csinálhatod magad is. Ha veszed, gyorsan a tied, de nagyon drága, ha csinálod éveket lehet szopni mer elkészül de sokkal olcsóbb.

    Mi a az Opencockpits vezérlő kártyáira alapoztunk, Az SIOC program nyelv segítségével rengeteg ollyan dogot meg tudunk csinálni, ami már nem fs (AZ Fs-ben nincsenek alaból fedélzeti rendszerek, azokat a Gauge-ok segítségével csinálják, amik viszont külső xml programok, vagy dll-ek, és a háttérben futnak.

    A típus amivel repülni akarsz: A fizetős addonok legtöbbje zárt, és a fejlesztők nem adják ki a programozáshoz szülséges változók kódjait, amivel vezérleni lehet a gépet. A PMDG 737-et már jól feltérképezték a júzerek, de egy ariane, vagy ifly nagy kihívás, esetleg lehetetlen. A level-D 767 az egyetlen addon, amit teljesen cockpit buildereknek fejlesztettek, és teljes a támogatás. Vagy használsz egy freeware külső modelt, és mindent magad programozol fejlesztesz, de ez hosszadalmas. Mi ezt az utat járjuk, szívunk is rendesen. :DDD

    Ami kell még: Fsuipc, regisztrált változat. Nélküle nem megy. Meg lehet ugyan próbálni, és bohóckodni simconnectel, de eddig mindenkinél az lett a vége hogy megvette az fsuipc-t és a wide fs-t (utóbbi hálózaton keresztül osztja meg az FS memóriáját, így másik gépre is telepíthető külső alkalmazás. )

    És ekkor lehet nekiállni barkácsolni... Szerintem csináljatok először egy kísérleti projectet. Csak próbáljatok valami általános műszerfalat általános géphez, ideiglenes anyagokból, teszt kapcsolókkal csinálni. Rengeteget fogtok belőle tanulni, így elkerülhetőek a nagy zsák utcák az éles fejlesztésben.

    Ha kell postolok pár képet a saját dolgainkról, vagy ha valami nem tiszta, vagy teljesen kínai kérdezz és megpróbálom részletesen elmagyarázni.

  • RCH663

    aktív tag

    válasz Geryson #8634 üzenetére

    Szia FSX.Cfg fine tune neked megoldja. AZt írják, hogy shader 3.0 moddal mennie kell a te kártyádon, a 6950 már nem rángat a hibás AA driver miatt. Fontos hogy ha cfg tune után ne akard az fs csúszkáit állítgatni, mert vissza állít jó pár dolgot alapra, és kezdheted elölről.

    Az esetedben a kártya "etetése" adattal amit meg kell oldani.

  • RCH663

    aktív tag

    válasz hhelikopter #8636 üzenetére

    Hi!

    UAC ki van lőve admin vagy, és adminként futtatod? Win7-ugye?

    Van kézi telepítés, meg readme, ott is le van írva mit hova másolj, csak csinálj előtte backupot hogy vissza tudd állítani.

    Ha nem írod be az fsx.cfg-be hogy

    [GRAPHICS]
    ALLOW_SHADER_30=1

    akkor nagyon fura dolgok jelenkeznek már a gép választásnál. Pl a cessna kereke a tetjén lesz, a vízszintes vezérsík meg egészen máshol mint ahol normális, és valahogy textúrák sem valami acélosan mutatkoznak. :U

    Fsx cfg legfontosabb dolgok /előtte back up, ha elveszted a fonalat, és a dolgok negyvenedik restart után is csak rosszabbak lesznek, akkor vissza az elejére, a sorok végén mint itt / jellel fűzhetsz kommentet magadnak.

    Mielőtt szerkeszted, tördeld meg a cfg-t. az egyes szakaszok közzé üss egy sort, hogy könyebb legyen a dolgokat megtalálni, az egészben tájékozódni.

    [BufferPools]
    UsePools=1
    PoolSize=1000000
    RejectThreshold=126976

    Olvass utána kicsit nálad mi működik, ha szaggat vele, akkor UsePools=0 de hagyd bent, vagy üss a sorok elé // akkor átugorja a cfg mint komentet.

    [GRAPHICS]
    ALLOW_SHADER_30=1
    AC_SELF_SHADOW=0 /kikapcs, mer bugos, és megzabálja az fps-t
    AIRCRAFT_REFLECTIONS=0 /kikapcs, mer bugos, és megzabálja az fps-t
    AIRCRAFT_SHADOWS=1 /legyen a gépnek saját árnyéka a földön, maradhat,
    COCKPIT_HIGH_LOD=1
    D3D10=0 /!! kikapcs mert egy bug fícsör
    EFFECTS_QUALITY=1
    ForceFullScreenVSync=0 /fontos
    ForceWindowedVSync=0 /fontos
    GROUND_SHADOWS=0 /épületek, fák árnyéka... bugos, és frame zabáló
    HIGHMEMFIX=1 /!!!!!!!!!! ha nincs, beírni!!! így nem futsz ki a videó memóriából, no meg használja is az fs :)
    IMAGE_QUALITY=0
    LANDING_LIGHTS=1
    NUM_LIGHTS=8
    See_Self=1
    TEXTURE_MAX_LOAD=1024 /rex telepítésénél vedd figyelembe, hogy hiába raksz be 2048-as, vagy 4096-os HD felhőket, ha ez nincs átállítva, akkor csak 1024 amit használ. Ha ezt átállítod akkor ha fs-en belül slider-t állítasz akkor vissza megy 1024-re!!!!
    TEXTURE_QUALITY=3
    Text_Scroll=1
    STALE_BUFFER_THRESHOLD=1024 / fontos!!! stabilabbá teszi a futást
    SHADER_CACHE_PRIMED_10=1693500672
    SHADER_CACHE_PRIMED=1693500672

    [Main]
    DisablePreload=1 /az elején nem tölti be a default flightot, gyorsabb menu
    FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.33 /lagg kisebb, mert ennyi ms-t használ a 3d drót váz számolására, a többiben az egyéb dolgokat intézi, nagy sceneriknél kisebb lagg, stabilabb fps

    [Display]
    BLOOM_EFFECTS=0 /fps zabáló bug, nem használjuk

    TEXTURE_BANDWIDTH_MULT=400 /ez alapból 30, max 40, de ha slider az fs-en belül, akkor az megy vissza 30-ra. ORBX-hez állítólag 400-800 közötti érték a jó, pláne ha 2gb vram van. kisérletezni kell.
    TextureMaxLoad=30 /ez a kívánt érték ma, de olvass utána mi lehet jobb neked
    TransitionTime=4.000000
    UPPER_FRAMERATE_LIMIT=0 /!! ha limit van, lagg van
    WideViewAspect=True /16:9-hez, meg eyefintyhez be kell kapcsdolni!!! nagyobb lárómező, rendes zoom

    //[JOBSCHEDULER] ez nekem ki van tíltva, mert win-7 alatt alaból rendesen használja a 4 magot. A 14 esetében csak 3 magot használna, hogy egy magt megmaradjon a lemez műveletekre, meg egyebekre, de nálam nem hozott semmilyen pozitív eredményt, sőt...
    //AffinityMask=14

    [TERRAIN]
    AUTOGEN_DENSITY=5 /ez a max default, nyugottan nincs hatással különösebben az fps-re
    DETAIL_TEXTURE=1
    LOD_RADIUS=4.500000 /ez 2 gb mai vidi kártyán lehet 6.500000 nagyobb területen tölti be a tájat
    MESH_COMPLEXITY=100
    MESH_RESOLUTION=21
    SWAP_WAIT_TIMEOUT=10
    //TERRAIN_MAX_AUTOGEN_BUILDINGS_PER_CELL=2000 /kivettem ezeket, mert a hidelemmel ellentétben nem növeli az fst, viszont szarul néz ki, van aki leveszi ezeket 800-ra. Ati kártyán lehet segítség az AA problémák esetén, de 5770-en jobb a több teszteltem.
    //TERRAIN_MAX_AUTOGEN_TREES_PER_CELL=2000 /u.a.
    TEXTURE_RESOLUTION=28
    WATER_EFFECTS=1 /próbálkozbi érdemes vele 7-10 fps-t tud rá elmatekozni ha 4-re vagy 5 re emeled. 2 eseténb fény fut a vizen, 3-nál rendes hullámzás, fény, 4 -nél tükröződnek a dolgok a vízben, 5 nél meg minden csilli villi tükröződik, meg hullámzik.

    [SCENERY]
    DAWN_DUSK_SMOOTHING=1
    IMAGE_COMPLEXITY=5
    LENSFLARE=1 /Sp2 óta ez a nap effektus is, rex esetén kell, mert nem megy a nap efekt
    MAX_ASYNC_BATCHING_JOBS=3 / fontos! hogy tudja etetni a proci a videó kártyát
    SmallPartRejectRadius=4 / mekkora tárgyak ne látszanak pixelben megadva. Horizontról tönteti el a sok hullámzó apró pöttyöt, alapból 1, de 2 reálisabb képet, alacson AA esetén talán 4 legjobb, nekem ez vált be, ha nagyobb, akkor messzebről nem lesz futója a gépnek, meg nem látszik szemből a szárny meg egyebek, viszont növeli az fps-t (kevesebb pont kevesebb számolás) kísérletezni kell vele

  • RCH663

    aktív tag

    válasz hhelikopter #8638 üzenetére

    Részemről a szerencse! :))

    Azt ellenőrízd, hogy az utsó verziót telepítetted-e, mert itt is voltak fejlesztések. 1.6 az utsó ha jól tudom.

    A fiber frame fraction esetleg 0.17 még hozhat, próbáld meg.

    A bufferpools-t, meg rejettreshold értékeket meg nyomjad be google-ba, és nézd meg másoknak a te kariddal mi a jobb...

  • RCH663

    aktív tag

    válasz hhelikopter #8640 üzenetére

    Szia!

    Háát tudod rengeteg málnaszörpöt iszom, és közben mantrákat mormolok. :DD

    Pár éve már gyűröm ezt az FS dolgot, és mivel saját cockpit építésével is szopatom magam a szabad időmben, így eléggé bele kellett ásnom magam a dolgokba, mert olyan hogy valami nem működik olyan nincs! ;]

    Az FSX fostalicskasága meg nagyon bosszantott, hogy sokszor egy 4-5 éves csúcs hardveren sok szempontból jobban fut, mint egy mai atom erőművön. Ennek is meg van persze a maga oka, ami megérne egy külön misét... Aztán majd a flight-nál kezdünk mindent elölről. :W

    Lényeg: ha valami szerintem rendellenesen működik, akkor rákeresek a neten, hogy más is találkozott-e ezzel a problémával. Ha igen, akkor pár éjszaka alatt ki lehet halászni azt infót, ami segít megoldani. A gond itt is az, hogy sokan hintik a töménytelen ökörséget, mintha értenének hozzá, pedig nem. Sokat kell kutatni, infót keresni, és akkor egyszer csak ha használja az ember a józanabbik paraszti eszét akkor össze állnak a dolgok, és kezdi sejteni hogy mi hova meddig, aztán a gyakorlat mindent összezavar. :F

    Minden FS tweak előtt egy fontos dolgot meg kell tenni: Fekete csirkét kell áldozni a telihold fényénél! :K

    Ha veszel két teljesen azonos gépet, tükörben feltelepíted (x-copy) és elindítod a két tök azonos FS-t, nem ugyan úgy fog futni. Máshol laggol, más hibákat generál. Ez már nem bug, ez mán' fíícsör! :P (csináltak ilyen tesztet, és tényleg...)

    Minden lehetőséget, beállítást kipróbálok, ami hosszadalmas. Config, save, Fs, default flight, nézzük, gép váltás, napszak váltás, időjárás váltogatás, quit, me nem jó, mi gond, mi állítja, megpróbál, nem jó kezdem elölről....

    Akkor most amiből élünk:

    [BufferPools]
    PoolSize=100000000 / ez 100Mb nagy 2gb vkártyáknál ezt lehet érdemes felvenni 300Mb-ig
    RejectThreshold=524288 // 512K=524288, 256K=262144, 124K=126976, 96K=98304

    RejectThreshold is a command that instructs the CPU to bypass the bufferpool when a specified amount of graphics data is reached. Before that threshold, all data are kept sending to the bufferpool.

    This function can be used in association with the PoolSize command to improve system stability.

    By default, this command is not present in fsx.CFG and it comes with four thresholds to be chosen from:

    524288 = 512K
    262144 = 256K
    126976 = 128K
    98304 = 96K

    [BufferPools]
    PoolSize=100000000
    RejectThreshold=524288 // 512K=524288, 256K=262144, 124K=126976, 96K=98304

    One could start from the largest 512K and then lower the threshold one step at a time in order to find out the best result for the system.

  • RCH663

    aktív tag

    válasz ádika86 #8641 üzenetére

    Kedves Ádika86!

    Mivel Ati kártyátd van, így egészen nyugodtan telepítsd a shader 3.0-t. Gondolom az nem nagy gond hogy szebb lesz az FS minden szempontból. És gyorsabb is.... Elárulok egy titkot...... most nincs rendes wawe efekted.... Ups.... :D

    Azért nincs, mer semmi olyat nem számol a kártyád a régi shader 2.0-s motorral, amitől igazán jól néz ki. Pl: esőben fényesen vizesen tükröződik a futópálya alattad, bump mapping efektel egybekötve, fps veszteség nélkül? Gondolom nem.....

    A rex csak adja meg, a tö9bbi a shader csinálja. Ha egy Nvidian-n néznéd meg mostani beállításaidat, elsírnád magad, és mennél zöld karit venni, pedig nem kell, csak rendesen beállítani a dolgokat. Ott vannak a cfg beállítások a másik postban, Mentsd el az fs cfg-t, telepítsd a shader 3.0-t, végezd el a beállításokat, és ha úgy érzed, hogy nem azt kaptad amit akartál, akkor uninstal shader, cfg visszamásol oszt kész. Veszteni való? Az a kb 40 perc amibe teszteléssel együtt kerül, mami nem annyi lesz mert azzal leszel elfoglava hogy fúúúú meg háááá és vannak hegyek a hegyitó víztükrében, meg csillog, meg rendesen hullámzik... meg 50 Fps úgy hogy minden max.... (budapest 2.0 esetén mondjuk 30-35)

  • RCH663

    aktív tag

    válasz ádika86 #8645 üzenetére

    Szia!

    Fsx.cfg -ben ott van, hogy 1-5 ig lehet skálázni. Ha 1x, akkor látod az alap rex által is telepített színeket (mud color in land water pl) ha elkezded emelni, akkor elkezdi a becsillogást, meg a bumpot emelni. Ha tehát emeled a textúrák meg a shader minőségét, akkor az FS-ben visszáb kell venni a watert. Itt is alap igazság a kísérletezés. Átállítos, kipróbálod, és meglátod, hogy a te szemednek melyik jó.

  • RCH663

    aktív tag

    válasz hhelikopter #8644 üzenetére

    Így van be kell írogatni alapból nincs benne.

    A postban ott van hogy melyik szekció alá kell beírni kivétel a job, meg bufferpool, mert azok teljesen hiányoznak tehát kapcsos zárójelestől együtt önálló szekció ként kell be emelni.

    A JOBSCHEDULER szerintem nem kell, ellenőrizd a magok használatát windowed módban, hogy az összes magot rángatja-e repülés közben (töltésnél csak 1-2 mag aktív) ha minden mag megy, akkor hagyd ki mert csak be fog kavarni.

    A Highmemfix, meg a Stale_buffer nagyon fontos!!!! A Highmemfix nélkül nem használod 512mb feletti vramot. A Stale buffer ha nincs meg akkor hosszú repüléseknél fagyhat az FS mert nem üríti ki a szemetet.

    Bufferpool a simságát határozza meg az fs-nek, Sokat kell vele próbálkozni. ha jobban berángat, akkor állítani ha nem akkor meg próbálni teljesítményt növelni.

    Fonhtos: ha UsePools=1 akkor be van kapcsolva, ha UsePools= akkor értelem szerűen ki. így csak ezt változtatva tesztelhető hogy milyen hatással van az fps-re. Egyszerre egy dologot változtass. Majd tesztelj.

  • RCH663

    aktív tag

    válasz ádika86 #8650 üzenetére

    Pont most vagyok túl rajta :)

    Hááát.... van ami jobb, van ami nem változik. ha 8gb van akkor nem kell swap file, mert az fs minden addonnal, mindennel csk kb max 2.2 gb-t tud foglalni. A win7 alapból olyan 1.7-2.2 gb körül terpeszkedik, tehát a 4gb-ből kifutsz pont. a video shadow is ott van ugye.... ( a rendszer mem-ből a videókártya memóriának megfelelő méretű rész fent van tartva a textúrák tárolására. a 8gb esetén minden egybe befér. kevesebb belassulás, stabilabb fps, de fps növekedést nem hoz. A méret másodlagos a memória sebességéhez képest, de kingstonod megugorja ezt a lécet, Nekem Hyperx 1600, 2x4gb van most bent, aida szerint csak az i7 gyorsabb. Ami nálad szűk lehet az a proci/alaplap. A phenom egyszerűen itt kifullad, mert a dög FS nem lett rendesen optimalizálva semmire.

  • RCH663

    aktív tag

    válasz Đusty #8652 üzenetére

    Szia! Ahogy Ádi mondja ezeken reptereken nem indokolt a költséges, és drágán üzemeltethető ILS berendezések telepítése, mert az év 365 napjából 364-en éjjel-nappal alkalmas az időjárás a vizuális megközelítésre. A személyzet egyébként szeret ezekre a helyekre repülni, mert lehet a gépet rendesen vezetni. Corfura egyébként minősítés kell, tehát egy olyan oktató kapitány mellé kell beülni egy olyan másik kapitánynak is először első tisztnek, aki még nem járt Corfun, de beosztása szerint fog.

    Nyomtasd ki SID/STAR térképeket (megközelítési, és elhagyási eljárások) készítsd be slozira, és tanulmányozd, majd kezd el tolni az iskola köröket a chart alapján. Először lehet kis géppel is tolni, hogy mindenre elég időd legyen betanuld a rendes navigációt, mert a nagy vasak nagyon gyorsak, és sokkal jobban kell figyelned a sebire. Ha lassan már megy, akkor nagy vas. Ne eröltesd a leszállást!! Ha látod hogy gyors vagy, vagy jobbra, balra lógsz, sodor a szél akkor missed aproach, go around! és kezd elölről. (erre is van térkép, hogy ekkor merre kell menni, mit kell csinálni)

  • RCH663

    aktív tag

    válasz Đusty #8656 üzenetére

    Egy jó tanács: Ne akard megszelídíteni az NGX-et elsőre. Ha van egy nagyon jó alapod a repülés terén, akkor is kell kb 30 óra gyakorlás, hogy megtanuld kiszolgálni a gépet. Az NGX nem sima FS!!! Saját rendszer logikával, ami az igaziról lett másolva rendelkezik. A robot nem csak annyi hogy benyomom. Kell pl. előzetes súly/teljesítmény kalkuláció, ami alapján az FMC elvégzi a számításokat, és adja a robotnak az adotakat, mit hogy kezeljen. Kísérletezz vele természetesen, de ne szegje kedved :).

    Jeppesen térképek értelmezése: Mindig ott van, hogy mire vonatkizik a térkép: Arrival érkezés, departure indulás. és az is, hogy melyik pálya szerint. A trans. alt, az átváltási magasság, e felett gyorsabban lehet repülni, alatta tilos 250 csomónál gyorsabban haladni. A fordulóknál ki van írva hogy max 210 Kts, azaz tilos gyorsabban menni 210 csomónál. Az egyes eljárások is meg vannak határozva hogy mi alapján navigálunk, pl itt KRK VOR, tehát a helyzetünket a KRK Vor-hoz képesti irányunk és távolságunk fogja megadni. A nyilakra mindíg rá van írva a cursus és egy szám, ami az ót hosszát jelenti pl 11 nm (neutical mile). Az eljárásban vannak pontok "interception"-ök. ezek "virtuális" pontok, teheát nem fizikailag létező valamik, hanem meg van határozva navigációs eszközökkel, pl 2 külön VOR adótól mért cursus/heading, és távolság együttese adja ki pontot. (pl ha vor KRK hozzám képest 270 fokon látszik tőlem 6 nm távolságra, miközben és GAR felé repülők 303 curzuson és 22 mérföldre vagyok tőle, akkor Bla-Bla pont felett vagyok.

    Minden eljárás szövegesen is le van írva a lap alján, pl: TIGRA 1D (eljárás neve) 17 (pálya) Climb straight ahead to 500', (pálya irányon emelkedünk 500 lábig) turn LEFT, (balra fordulunk) intercept GAR R-142 to KRK, (elkapjuk a GAR VOR 142 radiálját/cursus KRK vor felé (be van tekerve a NAV 2 be és a nyíl haladási irányunkba, pont előre mutat)
    turn LEFT to GAR (or KEK), (balra fordulunk,) GAR R-270 (270 -es Radila/cursus GAR-on mérve) (or 270^ bearing from KEK), vagy KEK-hez kjépest 270 hedingre!!
    join airway A 14 to TIGRA. Majd az A 14 jelülésű útvonalara ráálva repüljünk TIGRA (ez a virtuális pont) pontig. Látod a térképen, hogy TIGRA-ról GAR 297 fokon KRK 305 fokon látszik, ekkor vagy a pont felett. Oda van írva, hogy At or above FL80 azaz a pont feletti átrepüléskor legalább 8000 láb magasan kell lenni.

  • RCH663

    aktív tag

    válasz Đusty #8656 üzenetére

    Egy jó tanács: Ne akard megszelídíteni az NGX-et elsőre. Ha van egy nagyon jó alapod a repülés terén, akkor is kell kb 30 óra gyakorlás, hogy megtanuld kiszolgálni a gépet. Az NGX nem sima FS!!! Saját rendszer logikával, ami az igaziról lett másolva rendelkezik. A robot nem csak annyi hogy benyomom. Kell pl. előzetes súly/teljesítmény kalkuláció, ami alapján az FMC elvégzi a számításokat, és adja a robotnak az adotakat, mit hogy kezeljen. Kísérletezz vele természetesen, de ne szegje kedved :).

    Jeppesen térképek értelmezése: Mindig ott van, hogy mire vonatkizik a térkép: Arrival érkezés, departure indulás. és az is, hogy melyik pálya szerint. A trans. alt, az átváltási magasság, e felett gyorsabban lehet repülni, alatta tilos 250 csomónál gyorsabban haladni. A fordulóknál ki van írva hogy max 210 Kts, azaz tilos gyorsabban menni 210 csomónál. Az egyes eljárások is meg vannak határozva hogy mi alapján navigálunk, pl itt KRK VOR, tehát a helyzetünket a KRK Vor-hoz képesti irányunk és távolságunk fogja megadni. A nyilakra mindíg rá van írva a cursus és egy szám, ami az ót hosszát jelenti pl 11 nm (neutical mile). Az eljárásban vannak pontok "interception"-ök. ezek "virtuális" pontok, teheát nem fizikailag létező valamik, hanem meg van határozva navigációs eszközökkel, pl 2 külön VOR adótól mért cursus/heading, és távolság együttese adja ki pontot. (pl ha vor KRK hozzám képest 270 fokon látszik tőlem 6 nm távolságra, miközben és GAR felé repülők 303 curzuson és 22 mérföldre vagyok tőle, akkor Bla-Bla pont felett vagyok.

    Minden eljárás szövegesen is le van írva a lap alján, pl: TIGRA 1D (eljárás neve) 17 (pálya) Climb straight ahead to 500', (pálya irányon emelkedünk 500 lábig) turn LEFT, (balra fordulunk) intercept GAR R-142 to KRK, (elkapjuk a GAR VOR 142 radiálját/cursus KRK vor felé (be van tekerve a NAV 2 be és a nyíl haladási irányunkba, pont előre mutat)
    turn LEFT to GAR (or KEK), (balra fordulunk,) GAR R-270 (270 -es Radila/cursus GAR-on mérve) (or 270^ bearing from KEK), vagy KEK-hez kjépest 270 hedingre!!
    join airway A 14 to TIGRA. Majd az A 14 jelülésű útvonalara ráálva repüljünk TIGRA (ez a virtuális pont) pontig. Látod a térképen, hogy TIGRA-ról GAR 297 fokon KRK 305 fokon látszik, ekkor vagy a pont felett. Oda van írva, hogy At or above FL80 azaz a pont feletti átrepüléskor legalább 8000 láb magasan kell lenni.

  • RCH663

    aktív tag

    válasz Jorus #8660 üzenetére

    Alapvetően igazad van, próbáltam gyorsan, konyha nyelven, egyszerűen fogalmazni.

    Trans. Alt.-nál lemaradt az átváltás, és a nálunk érvényes sebit írtam csak.

    Kerkira: MALÉV előírás. És ha jól tudom akkor még érvényben van. Company pol. cégenként más.

    interception/waypoint dologra PPL-A val nincs mentségem. :W

  • RCH663

    aktív tag

    válasz Asbee #8661 üzenetére

    Teljes leírás van a géphez. PDF. Meg kell tanulni. És nem kell tőle félni, csak gyakorolni. :)

    Olvasgatod lépésről lépésre, és fokozatosan menni fog. Nem csak előre tolom a gázkart és kész.

    Ha viszont kezd menni, akkor minden más gép csak játék lesz.

  • RCH663

    aktív tag

    válasz hhelikopter #8694 üzenetére

    De ki tudod kapcsolni a fej mozgást :)

    Fsx.cfg-be bemászol, és megszerkezted jól

    [DynamicHeadMovement]
    HeadMoveTimeConstant=1.000000
    LonAccelOnHeadLon=-0.020000
    LonAccelOnHeadPitch=-0.010000
    MaxHeadAngle=5.000000
    MaxHeadOffset=0.300000
    RollAccelOnHeadLat=0.010000
    RollAccelOnHeadRoll=0.100000
    YawAccelOnHeadLat=-0.100000

    na itten nullára teszel mindent,

  • RCH663

    aktív tag

    válasz Asbee #8696 üzenetére

    Lapozz vissza, és olvas el a dolgokat!!!!!

    Lényeg: telpíted a shader3.0 modot, mert ATI kártyád van, FSX cfg-t megszerkeszted a leírtak szerint. Ha kérdésed van, akkor természetesen nyugodtan kérdezz, de nem akarom az egészet újra bemásolni.

    A problémát az anti alliassing okozza ATI kártyákon, hibás a driver, és basznak kijavítani évek óta. Kapcsold ki teljesen az AA-t, és egyből menni fog mint állat, de shader 3.0 is kb 70% teljesítményt fog hozni. Pláne ha megcsinálod cfg tweak-eket. Mondjuk egy aerosoft manhattan, vagy budpest így sem fog többet hozni 20-22 fps-nél felhős időben, mert az tényleg proci limit.

  • RCH663

    aktív tag

    válasz Đusty #8697 üzenetére

    nem kevés, csak tessék be configolni. Ha nem mész nagyon nagy felbontás felé (három monitor eyefinty, matrox 3h go, 2x full hd stb) egy Nvidia 8800 GT tök elég neki. sőt sokszor a megjelenés kori csúcs kártyákon jobban fut mint a mai dx11-es szörnyeken, mert az FSX is az ekkori utasítás készletekre lett optimalizálva (hahaaaa optimalizálva.... fsx... érteeeeed.... :)) )

  • RCH663

    aktív tag

    válasz Asbee #8700 üzenetére

    Nem egy-két dolog... ÖSZES DOLOG!!!!!!!!! alapból csomó dolog hiányzik a cfg-ből neked kell beírni... tessék vissza lapozni 1-2 oldat dec 25-én írtam le valakinek mindent. Ott van az is, hogy mit hozott neki... asszem 15 fps-ről 35-47 egyből.... az jó nem? :F

  • RCH663

    aktív tag

    válasz Asbee #8691 üzenetére

    Ha csak fsx- akkor I7, mert ezen mindig jobban fut, mint az I5-ön. Ha viszont csak I5-öt enged a takaró, akkor mint az előttem szóló írta, 2500K és meg tudod húzni. nekem I5-750-en 2.66 Ghz stock ról 4.1Ghz Oc kb 33% teljesítményt hozott (mondjuk ram cserével együtt, 1333-as volt benne és 1600-as lett bele, így 40 ns körül van a késleltetés, (aida kiméri) ami szintén fontos. Ha váltasz jól gondold át, legyél következetes. Egy gyenge alaplap, olcsó memória nagyon vissza tud ütni....

  • RCH663

    aktív tag

    válasz ádika86 #8705 üzenetére

    Az utolsóra a megoldás FSX.CFG

    [SCENERY]
    SmallPartRejectRadius=4

  • RCH663

    aktív tag

    válasz ádika86 #8705 üzenetére

    vízre

    <fSpecularBoost>1.480</fSpecularBoost> ezt vedd kisebbre. mondjuk felére... 0.740 nálam rendeben van nem tudom modellezni a problémát

  • RCH663

    aktív tag

    válasz ádika86 #8705 üzenetére

    Víz

    fsx.cfg

    [TERRAIN]
    WATER_EFFECTS=? itt milyen szám van neked ?

  • RCH663

    aktív tag

    válasz ádika86 #8712 üzenetére

    shader2 szekció alatt három helyen, és ott is low a fontos

  • RCH663

    aktív tag

    válasz Cypresss #8716 üzenetére

    Tisztelt Cypresss!

    Hatalmas marhaságokat írtál le több szempontból is.

    A Shader nem teszi önmagában instabillá. Ha valami nem olyan, általában meg lehet oldani. Csak akarat, némi érzék, és idő kérdése. Persze vannak kivételek. Ády is megpróbálta, részleges eredményei voltak, de abbahagyta, mert nem volt elég tudása/tapasztalata első körben hogy megoldja. Én Pedig ebben nem tudok neki tanácsot adni mert nálam nem áll fenn a hiba.

    A cfg szerkesztésről, meg tv menü hasonlatról: Óriási butaságot írtál. Az fs amikor kijött, rengeteg beállítás nem volt aktív benne, mert nem volt kész. Az sp1, és az sp2 mind-mind egy csomó új dolgot vezetett be a programba. Új cfg beállításokat is. A configodat elnézve neked sem ártana a highmemfix-et beírni, mert akkor esetleg használnád is videó kártyádat fs alatt... Sok kapcsoló az alap cfg-ben azért nincs benne mert nem volt még elég stabil, vagy más gond volt vele az akkori vasakon. Az sp3-ban lett volna benne, de nem jött ki mert kirúgták a fejlesztőket. Ettől azok ott vannak, és szakmai fejlesztői fórumokon le van írva mit mikor hogyan érdemes változtatni. Az fs-ben egy csomó dolgot nem tudsz változtatni magában a programban. Ha viszont cfg edit volt utána nem állítgatunk a menüből, mert akkor sok értéket vissza ment a default szerint. (ez is oda van írva, hogy mik ezek). A cfg ami meg lett osztva, általam is kitesztelt beállítások, melyeket merek ajánlani. Mondom ezt 20 év MSFS múltal, és azzal, hogy amikor elakadtam valamiben, akkor egy ismerősömtől, Kozma András-tól kértem tanácsot. ( Talán ismerős a neve, Budapest scenery, 737 szimulátor a jövő házában)

    Az ati FSX AA problémának nyugodtan utána nézhetsz magad is. De tessék itt van két link.

    http://www.tomshardware.co.uk/forum/260425-15-4870x2-clouds

    http://forum.avsim.net/topic/295112-ati-5850-and-fsx-clouds/

    És az hogy hol vitassuk meg... szerinted nem jó az ha esetleg valakinek, valakiknek segít a dolog, és jó élményekkel gazdagodik az által, hogy égi idegesítő problémája megoldódik az által, hogy ide leírjuk a tapasztalatainkat, és megoldásainkat? Végül is sokkal konstruktívabb az hogy tudjuk mi a kedvenc géped, mint az hogy a másik kollégának megoldódtak az fps gondjai, ezért nem kell videó kártyát cserélnie...

    Hogy a programozó mit akart láttatni, azt most nem ragoznám, de azt nem mindenki engedheti meg magának, hogy minden maxra legyen állítva, és még legyen New York felett is 100 fps-e. És ekkor jönnek a kompromisszumok... Nem neked ezek szerint, hanem más földi halandóknak. És sokszor 3-5 fps is az élményt, vagy a csalódást tudja jelenteni ebben a tartományban.

    Tisztelettel kérlek olvasd el saját jelmondatod a tükör előtt állva mélyen a saját szemedbe nézve: A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!

    [ Szerkesztve ]

  • RCH663

    aktív tag

    Srácok a shader gonddal egy fontos kérdés: Mindenkinek az Acceleration változat van fent fsx-ből ugye, nem az alap?

  • RCH663

    aktív tag

    válasz ChipKng #8745 üzenetére

    A Prepar3d a microsoft és lockheed-martin szerelem gyereke, a lockheed le licenszelte az fsx grafikus motorját a szimulátor részlege számára (katonai kiképző, és polgári oktató szimulátorok, földön, vízen, levegőben) a lockheed és microsoft régóta szeretnek együtt dolgozni, anno amikor a US kormányzati szervek bevezették a winXP-t, akkor ők a lockheed által átdolgozott változatot használták. (kb 20%-val lassabb volt, de nem nagyon omlott össze, és be volt foltozva egy csomó biztonsági rés, és csak adott gyártók bizonyos szériájú gépeire lehetett normálisan telepíteni)

  • RCH663

    aktív tag

    válasz Korcsii #8728 üzenetére

    Azt figyeltétek hogy semmivel nem jobb/részletesebb a grafika, mint az FSX-é? Mert ugye ez egy jól megcsinált default scenery, nem pedig autogen. De a gépigény már el van szállva, mert a videón is lehet érezni a "stutter" jelenséget, hogy be szaggat... Úgy látom, hogy minden fícsör amivel az fsx-alatt szívunk (teljesítmény, kompatibilitás stb) az marad, csak a platform nyíltsága veszik el, és elmennek közösségi mikrotranzakciós lehúzósba. Ha meg olyan szimulációt akarsz, ami esetleg oktatáshoz is jól jöhet, akkor 1000 dolcsi az upgrade, és további 700 dolcsiért kapsz még majd talán olyan usb loggert ami beszámít IFR repdődbe ha leadod a légügyi hatóságnál (x-plane alá van ilyen csomag) :O :O :O

  • RCH663

    aktív tag

    Ády... esetleg ezzel megoldódik a gondod a vízzel... nézz szét itt... egy másik típusú víz...

    http://www.strikingsoftware.com/

  • RCH663

    aktív tag

    válasz ádika86 #8725 üzenetére

    I've found that the cloud reflections stop flickering when the 'Aircraft casts shadow on itself' display option is turned off.

    most találtam, ezt esetleg ellenőrizd...

  • RCH663

    aktív tag

    válasz Đusty #8753 üzenetére

    Így van nV alatt shader3 tilos, pont az ati és nV chipek eltérő felépítése miatt. nV alatt cfg beállításokkal lehet operálni.

  • RCH663

    aktív tag

    válasz balage1989 #8754 üzenetére

    Nagy valószínűséggel, mert az Acceleration bár tartalmazza az sp2-t de sok minden mást is. Viszont ha acceleration-t akarsz telepíteni akkor teljesen újra kell rakni az FS-t!

    Itt van egy leírás a telepítésről, érdemes elolvasni és betartani az itt leírtakat.

    [link]

    Nekem anno a harmadik telepítésre lett jó, mert ekkor tartottam be lépésről lépésre az itt leírtakat.

  • RCH663

    aktív tag

    válasz ádika86 #8755 üzenetére

    Esküszöm kezd idegesíteni... ;] megpróbálom előidézni a jelenséget hátha rájövök valamire....

  • RCH663

    aktív tag

    válasz balage1989 #8759 üzenetére

    Valószínűleg nem mert a 4850 abba a kategóriába tartozik amire még anno számoltak a grafikus motor készítésénél, belülről ez még egyszerűbb utasítás készletekkel vezérelhető amire valamennyire optimalizálva lett anno az FSX.

    Ahogy nézem nálad a sajnos vas csere ami első körben segíthet. Mind a proci, mind a memória nagyon lassú. Ha default dolgok felett elfogadható teljesítményt el is lehet érni vele, egy jobb addon scenery, és/vagy pmdg gép és máris 10 alá esik az fps :(

    [ Szerkesztve ]

  • RCH663

    aktív tag

    válasz Đusty #8764 üzenetére

    Valami más lesz a gáz privátban dobd át a cfg-det, az engedélyezett modulok nélkül belenézek.

  • RCH663

    aktív tag

    válasz ádika86 #8763 üzenetére

    kipróbáltam, játszottam a beállításokkal nálam nincs gond.... waterconstants.xml nálam ugye az ami shadermoddal jön... gondolkodom...

  • RCH663

    aktív tag

    Most láttam egy hibát, így mindenki figyelmét felhívom rá: SOHA NEM TELEPÍTÜNK FSX-ET A C:\Program Files (x86) KÖNYVTÁRBA. VÉDETT KÖNYVTÁR A RENDSZER MIATT MIND WIN7, MIND VISTA ALATT, VISSZA ÁLLÍT FILE-OKAT, NEM ENGED MÓDOSÍTANI/FELÜL ÍRNI A DOLGOKAT, NAGYON BEKAVAR. (és sokszor észre sem veszed hogy nem írt át valamit)

    Akinek ide van telepítve, annak kinéz egy hatalmas újra telepítés. Másképp nem is érdemes nagyon próbálkozni.

  • RCH663

    aktív tag

    válasz ádika86 #8780 üzenetére

    Nekem lett egy gyanúm tegnap kendácsolás közben, Azt tudjuk hogy neked 5850 a karid, és másoknál is úgy emlékszem ez a kari szerepelt a akiknél gond volt, vagy 5870, de erre rákeresek mindjárt.

    Addonok mik vannak nálad telepítve? REX, GEX, meg UTX van fent nálad? Mert az UTX is bele piszkál alapból a vízbe. Ekkor viszont akkor 3 dolog akarja piszkálni vizet, tehát nem nagy csoda ha valami össze akad valamivel, de hogy mi mivel?? Majd bogozzuk....

  • RCH663

    aktív tag

    válasz Cypresss #8773 üzenetére

    A hozzászólásod egyéb részére nem kívánok reagálni, felesleges flamelni a topikot, de ha gondolod további 40 kommentben várom a válaszod, amire én már biztosan nem fogok semmit reagálni, de ígérem jót fogok múlatni rajta. :K

    OK!

  • RCH663

    aktív tag

    válasz fatal` #8774 üzenetére

    Igazad van, de még sincs teljesen. Sajnos bizonyos dll-ek futtatásakor nem enged mindent, vagy ha itt módosítasz, vagy külső modul akar visszaírni ide ( SIOC szerver, Fsuipc pl) akkor néha megmakacsolja magát, mert a win szerint, vagy a tűzfal/vírusirtó szerint védett mappa.

    Meg lehet oldani, ha rájössz, hogy mit nem enged, és külső app is admin jogokkal bír, de sokszor innen az emberi tényezőt nehéz kihagyni: "ÚÚÚÚ bazzzz mekkora marha vagyok" két hét szívás után. Ez redukálható a dologgal.

    Nekem két újra telepítés után jött le, hogy mit cseszek el. Én mondjuk sok külső appot használok a cockpit építés miatt, és mindegyiknek külön lelkivilága van.

  • RCH663

    aktív tag

    válasz Cypresss #8798 üzenetére

    Igazából nem látom értelmét hogy megmondjam a nevem... Minek? Hogy jobban tudj személyeskedni? Te magad mondtad hogy nem írsz semmit, csak röhögsz... röhögj!

    Tényleg nem értem miért rugatod magad itt, ha mindenki hülye, csak te vagy sárga villamos. Támadó, kritizáló hangnemben (lehet én vagyok mimóza lelkű) bekiabálsz, leosztasz engem, meg a többieket is, és ha ezt szóváteszem, akkor elkezdesz személyeskedni. Andris nevét azért bátorkodtam megemlíteni, hogy szakmai síkon maradjon a dolog, de te ebből még személyesebb vitát generáltál.

    Miért fáj ez neked, hogy én próbálok itt esetleg valakinek segíteni. Lehet rossz körben vagyunk, és elölről kéne kezdeni a beszélgetést nulláról, és akkor még jó pár sör beleférhet egyszer, nem tudom... :( De ennek amit most csinálsz semmi értelme.

    Látszik nem gondolkodunk hasonló képen az itt leírtakról, ami nem baj, mert ez viszi előre a dolgokat. Nekem van egy elképzelésem, megközelítésem egy problémáról, és neked is van. És ha kettőt összerakjuk, akkor lehet hogy kijön egy tuti megoldás. Vagy nem, és akkor gondolkodhatunk elölről, és mivel nem ugyan azon az úton járunk hamarabb találhatunk rá közösen a probléma megoldásra.

    Szajkózod, hogy a shader rossz, mert instabil, OK. Azt mondod fejlesztesz. Ezek szerint találkoztál a problémával. Te mibe ütköztél bele ami alapján elvetetted a használatát? Neked mik voltak a tapasztalataid. Nagyon szívesen hallgatlak, mert én sem élek elég sokáig, hogy minden hibát magam kövessek el. Komolyan érdekelnek a tapasztalataid.

    Direkt nem project magentát választottam. Nekem Flyware van, mert nem 737 a választott típus. A project magenta árát ráadásul kissé túlzottnak tartom. Másik út, másféle megoldása a problémának. Nem mellesleg honnan tudod hogy nekem az kell? Benyögöd anélkül hogy bármit tudnál a fejlesztésről, mindezt lenéző, cinikus hangnemben. (de lehet még mindig én vagyok a mimóza)

    Kérlek tisztelj meg minket, hogy megosztod az itt leírtakkal kapcsolatosan a tapasztalatid, hátha tanulunk belőle mi is valamit. Annak tekintetében, hogy megcsináltad a fordítást, látom a közösségi szellemet.

  • RCH663

    aktív tag

    válasz fatal` #8800 üzenetére

    :)) Én meg vagányan abból indultam ki hogy új platform, mindkettő microsoft csak mennie kell... Jó pap is holtig... :DD

Új hozzászólás Aktív témák