- DIGI Mobil
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobil flották
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
- Tasker
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Mobilarena
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geryson
addikt
válasz hhelikopter #8628 üzenetére
Pl. én. De miért nem itt kérdezed meg?
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #8630 üzenetére
Szia HHelikopter.
A gond a következő:
ATi kártyák driverében van egy hatalmas bug FSX alatt. Ha felhők vannak az égen, és nagyon sűrű scenery felé érsz,akkor valamiért összeomlik az Anti Aliassing. Többen több jelyen jelezték ezt mind az ATI-nak (AMD Support ) mind pedig a Microfosnak, mind két csapat mereven nézett előre és kussolt. Az AMD admin még a hozzászólásokat is törölte a fórumból... A jelenség alapja hogy az ATI, és Nvidia külön utakon jár hardverben. AZ ati sok kicsi szállal oldja meg a renderelést, a "zöld" meg kevesebb, de izmosabb szálat használ. Hogy ezen a ponton driver, és FS szintem mi történik az senkinek nem tiszta, de tény hogy az ATI-k "átesnek" és belaggolnak, ha felhő/köd/ sok objektum van amit számolni kell.
Sokat lehet enyhíteni a tüneteken, ha rendesen be van configolva az FSX.cfg. Ha gonolod ki posztolom ide a lénygesebb beállításokat, amit érdemes kipróbálnod.
Fontos, hogy szedd le a bojote féle shader 3.0 modot, és telepítsd. Lesznek rendes efektjeid, meg fény, meg pompa meg ragyogás. DX10 használata szigorúan tilos! (Bug hegy)
Az auto gent fontos hogy max-on hagyd, mert ha leveszed akkor kevesebb dolgot rajzol ki, de fps nem emelkedik, és még jobban fog "shutterelni" ugrálni a kép.
Legjobban úgy tudod tesztelni, hogy RadeonProt telepíted, és kikapcsolod az AA minden formáját. Hasítani fog mint az állat, de olyan ronda lesz, meg foltos, mint az ember fia pofája egy kiadós bulizás reggelén, hányás után....
Utána szedd le, mert bekavar. Legjobb tapasztalatom szerint, ha Aplication cont.-on hagyod, és az fs-ben ki van pipálva az AA.
Eyefintyben ez még zavaróbb, mert normálon 55-70 fps, 3840x1024 ben nálam HD5770-en, de Budapest 2.0 clear sky, 28 Fps, REX 2.0 benyomja a szmötyis időt és 10-14 FPS, meg shutter heghyek, AZtán clear sky, és egyből 37 FPS.
FONTOS: az FS-en belül a frame limiter unlimited!!! ha vissza veszed, az mindíg bekavar.
-
Geryson
addikt
válasz hhelikopter #8630 üzenetére
Egy kicsit nehéz válaszolnom, merthogy ez a kiegészítő pont nincs meg nekem. Ami biztos, hogy nekem nincs ennyire felhúzva az FSX, mint ahogy Te posztoltad, de sajnos be-beszaladok 20 FPS alá néha még én is. Ez mondjuk egy extrém példa, mert LHBP virtual cockpitban az NGX-el egy jó példa erre, de a másik oldalról rögtön el kell mondanom, hogy még le tudom tenni kézzel (tehát inkább a 20 alatt marad csak és nem megy le 15-10 környékére tartósan) és lehet este, köd, akármi ez az eredmény nagyjából mindig jön.
Egy szó mint száz én jó beruházásnak tartom, bár megkérdőjezelhető az épelméjűségem, hogy közel 150 ropiért vettem egy vkártyát, de nekem így megérte. Tulajdonképpen az FSX.cfg és a csúszkák beállításával most nincs olyan szitu, amikor ne tudnám élvezni a repülés bármely pillanatát.
ATI - NVIDIA FSX kérdésre számos válasz van itt is, kaptál is most a kollégától és külföldön is többször felhozták már. Én úgy tudom, hogy mindenki az NVIDIA-ra esküszik és jómagam is ezt mondom, bár új ATI-val még nem próbáltam (de nem is fogom, mert nincs már okom rá).
Messze laksz Pécelhez, pedig mondanám, hogy próbáljuk már ki, mert tényleg többször volt ez kérdés...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #8636 üzenetére
Hi!
UAC ki van lőve admin vagy, és adminként futtatod? Win7-ugye?
Van kézi telepítés, meg readme, ott is le van írva mit hova másolj, csak csinálj előtte backupot hogy vissza tudd állítani.
Ha nem írod be az fsx.cfg-be hogy
[GRAPHICS]
ALLOW_SHADER_30=1akkor nagyon fura dolgok jelenkeznek már a gép választásnál. Pl a cessna kereke a tetjén lesz, a vízszintes vezérsík meg egészen máshol mint ahol normális, és valahogy textúrák sem valami acélosan mutatkoznak.
Fsx cfg legfontosabb dolgok /előtte back up, ha elveszted a fonalat, és a dolgok negyvenedik restart után is csak rosszabbak lesznek, akkor vissza az elejére, a sorok végén mint itt / jellel fűzhetsz kommentet magadnak.
Mielőtt szerkeszted, tördeld meg a cfg-t. az egyes szakaszok közzé üss egy sort, hogy könyebb legyen a dolgokat megtalálni, az egészben tájékozódni.
[BufferPools]
UsePools=1
PoolSize=1000000
RejectThreshold=126976Olvass utána kicsit nálad mi működik, ha szaggat vele, akkor UsePools=0 de hagyd bent, vagy üss a sorok elé // akkor átugorja a cfg mint komentet.
[GRAPHICS]
ALLOW_SHADER_30=1
AC_SELF_SHADOW=0 /kikapcs, mer bugos, és megzabálja az fps-t
AIRCRAFT_REFLECTIONS=0 /kikapcs, mer bugos, és megzabálja az fps-t
AIRCRAFT_SHADOWS=1 /legyen a gépnek saját árnyéka a földön, maradhat,
COCKPIT_HIGH_LOD=1
D3D10=0 /!! kikapcs mert egy bug fícsör
EFFECTS_QUALITY=1
ForceFullScreenVSync=0 /fontos
ForceWindowedVSync=0 /fontos
GROUND_SHADOWS=0 /épületek, fák árnyéka... bugos, és frame zabáló
HIGHMEMFIX=1 /!!!!!!!!!! ha nincs, beírni!!! így nem futsz ki a videó memóriából, no meg használja is az fs
IMAGE_QUALITY=0
LANDING_LIGHTS=1
NUM_LIGHTS=8
See_Self=1
TEXTURE_MAX_LOAD=1024 /rex telepítésénél vedd figyelembe, hogy hiába raksz be 2048-as, vagy 4096-os HD felhőket, ha ez nincs átállítva, akkor csak 1024 amit használ. Ha ezt átállítod akkor ha fs-en belül slider-t állítasz akkor vissza megy 1024-re!!!!
TEXTURE_QUALITY=3
Text_Scroll=1
STALE_BUFFER_THRESHOLD=1024 / fontos!!! stabilabbá teszi a futást
SHADER_CACHE_PRIMED_10=1693500672
SHADER_CACHE_PRIMED=1693500672[Main]
DisablePreload=1 /az elején nem tölti be a default flightot, gyorsabb menu
FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.33 /lagg kisebb, mert ennyi ms-t használ a 3d drót váz számolására, a többiben az egyéb dolgokat intézi, nagy sceneriknél kisebb lagg, stabilabb fps[Display]
BLOOM_EFFECTS=0 /fps zabáló bug, nem használjukTEXTURE_BANDWIDTH_MULT=400 /ez alapból 30, max 40, de ha slider az fs-en belül, akkor az megy vissza 30-ra. ORBX-hez állítólag 400-800 közötti érték a jó, pláne ha 2gb vram van. kisérletezni kell.
TextureMaxLoad=30 /ez a kívánt érték ma, de olvass utána mi lehet jobb neked
TransitionTime=4.000000
UPPER_FRAMERATE_LIMIT=0 /!! ha limit van, lagg van
WideViewAspect=True /16:9-hez, meg eyefintyhez be kell kapcsdolni!!! nagyobb lárómező, rendes zoom//[JOBSCHEDULER] ez nekem ki van tíltva, mert win-7 alatt alaból rendesen használja a 4 magot. A 14 esetében csak 3 magot használna, hogy egy magt megmaradjon a lemez műveletekre, meg egyebekre, de nálam nem hozott semmilyen pozitív eredményt, sőt...
//AffinityMask=14[TERRAIN]
AUTOGEN_DENSITY=5 /ez a max default, nyugottan nincs hatással különösebben az fps-re
DETAIL_TEXTURE=1
LOD_RADIUS=4.500000 /ez 2 gb mai vidi kártyán lehet 6.500000 nagyobb területen tölti be a tájat
MESH_COMPLEXITY=100
MESH_RESOLUTION=21
SWAP_WAIT_TIMEOUT=10
//TERRAIN_MAX_AUTOGEN_BUILDINGS_PER_CELL=2000 /kivettem ezeket, mert a hidelemmel ellentétben nem növeli az fst, viszont szarul néz ki, van aki leveszi ezeket 800-ra. Ati kártyán lehet segítség az AA problémák esetén, de 5770-en jobb a több teszteltem.
//TERRAIN_MAX_AUTOGEN_TREES_PER_CELL=2000 /u.a.
TEXTURE_RESOLUTION=28
WATER_EFFECTS=1 /próbálkozbi érdemes vele 7-10 fps-t tud rá elmatekozni ha 4-re vagy 5 re emeled. 2 eseténb fény fut a vizen, 3-nál rendes hullámzás, fény, 4 -nél tükröződnek a dolgok a vízben, 5 nél meg minden csilli villi tükröződik, meg hullámzik.[SCENERY]
DAWN_DUSK_SMOOTHING=1
IMAGE_COMPLEXITY=5
LENSFLARE=1 /Sp2 óta ez a nap effektus is, rex esetén kell, mert nem megy a nap efekt
MAX_ASYNC_BATCHING_JOBS=3 / fontos! hogy tudja etetni a proci a videó kártyát
SmallPartRejectRadius=4 / mekkora tárgyak ne látszanak pixelben megadva. Horizontról tönteti el a sok hullámzó apró pöttyöt, alapból 1, de 2 reálisabb képet, alacson AA esetén talán 4 legjobb, nekem ez vált be, ha nagyobb, akkor messzebről nem lesz futója a gépnek, meg nem látszik szemből a szárny meg egyebek, viszont növeli az fps-t (kevesebb pont kevesebb számolás) kísérletezni kell vele -
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #8638 üzenetére
Részemről a szerencse!
Azt ellenőrízd, hogy az utsó verziót telepítetted-e, mert itt is voltak fejlesztések. 1.6 az utsó ha jól tudom.
A fiber frame fraction esetleg 0.17 még hozhat, próbáld meg.
A bufferpools-t, meg rejettreshold értékeket meg nyomjad be google-ba, és nézd meg másoknak a te kariddal mi a jobb...
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #8640 üzenetére
Szia!
Háát tudod rengeteg málnaszörpöt iszom, és közben mantrákat mormolok.
Pár éve már gyűröm ezt az FS dolgot, és mivel saját cockpit építésével is szopatom magam a szabad időmben, így eléggé bele kellett ásnom magam a dolgokba, mert olyan hogy valami nem működik olyan nincs!
Az FSX fostalicskasága meg nagyon bosszantott, hogy sokszor egy 4-5 éves csúcs hardveren sok szempontból jobban fut, mint egy mai atom erőművön. Ennek is meg van persze a maga oka, ami megérne egy külön misét... Aztán majd a flight-nál kezdünk mindent elölről.
Lényeg: ha valami szerintem rendellenesen működik, akkor rákeresek a neten, hogy más is találkozott-e ezzel a problémával. Ha igen, akkor pár éjszaka alatt ki lehet halászni azt infót, ami segít megoldani. A gond itt is az, hogy sokan hintik a töménytelen ökörséget, mintha értenének hozzá, pedig nem. Sokat kell kutatni, infót keresni, és akkor egyszer csak ha használja az ember a józanabbik paraszti eszét akkor össze állnak a dolgok, és kezdi sejteni hogy mi hova meddig, aztán a gyakorlat mindent összezavar.
Minden FS tweak előtt egy fontos dolgot meg kell tenni: Fekete csirkét kell áldozni a telihold fényénél!
Ha veszel két teljesen azonos gépet, tükörben feltelepíted (x-copy) és elindítod a két tök azonos FS-t, nem ugyan úgy fog futni. Máshol laggol, más hibákat generál. Ez már nem bug, ez mán' fíícsör! (csináltak ilyen tesztet, és tényleg...)
Minden lehetőséget, beállítást kipróbálok, ami hosszadalmas. Config, save, Fs, default flight, nézzük, gép váltás, napszak váltás, időjárás váltogatás, quit, me nem jó, mi gond, mi állítja, megpróbál, nem jó kezdem elölről....
Akkor most amiből élünk:
[BufferPools]
PoolSize=100000000 / ez 100Mb nagy 2gb vkártyáknál ezt lehet érdemes felvenni 300Mb-ig
RejectThreshold=524288 // 512K=524288, 256K=262144, 124K=126976, 96K=98304RejectThreshold is a command that instructs the CPU to bypass the bufferpool when a specified amount of graphics data is reached. Before that threshold, all data are kept sending to the bufferpool.
This function can be used in association with the PoolSize command to improve system stability.
By default, this command is not present in fsx.CFG and it comes with four thresholds to be chosen from:
524288 = 512K
262144 = 256K
126976 = 128K
98304 = 96K[BufferPools]
PoolSize=100000000
RejectThreshold=524288 // 512K=524288, 256K=262144, 124K=126976, 96K=98304One could start from the largest 512K and then lower the threshold one step at a time in order to find out the best result for the system.
-
ádika86
aktív tag
válasz hhelikopter #8644 üzenetére
ezeket neked kell beleírni, alapból nincsenek benne
Predator G3-571-77QK
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #8644 üzenetére
Így van be kell írogatni alapból nincs benne.
A postban ott van hogy melyik szekció alá kell beírni kivétel a job, meg bufferpool, mert azok teljesen hiányoznak tehát kapcsos zárójelestől együtt önálló szekció ként kell be emelni.
A JOBSCHEDULER szerintem nem kell, ellenőrizd a magok használatát windowed módban, hogy az összes magot rángatja-e repülés közben (töltésnél csak 1-2 mag aktív) ha minden mag megy, akkor hagyd ki mert csak be fog kavarni.
A Highmemfix, meg a Stale_buffer nagyon fontos!!!! A Highmemfix nélkül nem használod 512mb feletti vramot. A Stale buffer ha nincs meg akkor hosszú repüléseknél fagyhat az FS mert nem üríti ki a szemetet.
Bufferpool a simságát határozza meg az fs-nek, Sokat kell vele próbálkozni. ha jobban berángat, akkor állítani ha nem akkor meg próbálni teljesítményt növelni.
Fonhtos: ha UsePools=1 akkor be van kapcsolva, ha UsePools= akkor értelem szerűen ki. így csak ezt változtatva tesztelhető hogy milyen hatással van az fps-re. Egyszerre egy dologot változtass. Majd tesztelj.
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #8694 üzenetére
De ki tudod kapcsolni a fej mozgást
Fsx.cfg-be bemászol, és megszerkezted jól
[DynamicHeadMovement]
HeadMoveTimeConstant=1.000000
LonAccelOnHeadLon=-0.020000
LonAccelOnHeadPitch=-0.010000
MaxHeadAngle=5.000000
MaxHeadOffset=0.300000
RollAccelOnHeadLat=0.010000
RollAccelOnHeadRoll=0.100000
YawAccelOnHeadLat=-0.100000na itten nullára teszel mindent,
-
Đusty
addikt
válasz hhelikopter #8718 üzenetére
Egyet értek, van itt hely bőven, és nem 140 hozzászólás születik egy nap ami átláthatatlan lenne. (sajnos elég kevés)
-
Cypresss
senior tag
válasz hhelikopter #8718 üzenetére
Nem értek egyet veled, Én korábban nem tudtam a shader3.0 létezéséről, azonban RCH663 köszönhetően telepítettem és csoda történt.
Súlyos félreértésben vagy. Nem a Shader 3-ról van szó (amivel kapcsolatban a véleményem továbbra is fenntartom: semmire nem jó), hanem hogy soronként beszélitek meg, mit hogyan kell átírni és mire. Véleményem szerint erre semmi szükség, de csináljátok csak, ha a többieknek sincs kifogása ellene. Nem vagyok sem moderator, sem jónak elrontója.
Hogy a fejlesztők foglalkoznak-e vele?, mondhatnám a kutyát nem érdekli, a fejlesztők készítettek volna egy normálisan optimalizált programot, amit nem kell barkácsolni.
Nem MS fejlesztőkre gondoltam, hanem külső fejlesztőkre, akik addon progikat készítenek azért, hogy neked még valsóságosabb legyen a repülés. És hidd el az FS motor optimalizálásának hiánya miatt, ők egy PICIT többet szívnak a munka során, mint a user. De a te világodban nyilván az ő munkájuk is ugyanolyan értéktelen...Csak akkor nem tudom az ORBX miért figyel a gépeden?
Az amiről tárgyalnak a kollégák nem privát üzenetbe való, mivel mindenki tanulhat belőle.
A kollégák egy dolgot fognak megtanulni:, hogy lehet gigantikusan szívni a shader 3 miatt. Persze mindenki a maga kárán tanul.
(#8723) balage1989
(#8724) Asbee
Driverrel vagy géppel semmi baj, a shader a fos.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Cypresss
senior tag
válasz hhelikopter #8781 üzenetére
Na akkor pörögjön a fórum srácok.
Azt meg szerintem ne boncolgassuk, hogy ki mit tett, ki kinek az ismerőse.
Nem én kezdtem Kozma Andris nevét emelgetni, BOCS! Szóval ezt a mondatot inkább RCH barátodnak kellene címezned. Köszi!
Én személy szerint a Németh testvérekkel dolgoztam együtt, és teremtettük meg az FS -be a professzionális helikopteres repülést, na de ez kit érdekel?
Ha ez így van, eddig hol voltál? Mindössze tíz hsz-t látok nálad, abból is öt az utóbbi két hétben. Ha olyan nagyon fontos a közösség tájékoztatása eddig miért nem tetted helikopteres témában, hiszen az is része az FS-nek , nem igaz?
Milyen videó felvevőt ajánltok, amivel tudok rögzíteni az FSX- ből?
Fraps és ha szerkeszteni is akarsz akkor Sony Vegas.
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Korcsii
őstag
válasz hhelikopter #8819 üzenetére
Mondjuk FRAPS. Esetleg meg lehet fűszerezni FSRecorderrel.
Más, joy tesztelgetés céljából repkedtem múlt pénteken egy kicsit a kanadai 108 Mile reptéren (CZML)... szeretem Kanadát
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz hhelikopter #9307 üzenetére
Az nem kiegészítő és már lassan egy éve kint van. Egy külön szimulációs program a Prepar3D, mely majdnem egyenlő az FSX-szel (FSX-re épül erősen) és a Lockheed Martin fejlesztette. Ahogy olvastam, elég nagy hangsúlyt fektettek a realisztikus szimulációra, talán ennek is tudható be az "otthoni" verzió 500 dodós ára.
FSX-nél nem nyújt szvsz sokkal többet repülés terén, bár még nem próbáltam ki.[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
válasz hhelikopter #9503 üzenetére
DX11 majd csak lesz, akárcsak a teljes 64 bites támogatás. Több fps is sokszor kétséges. Még eléggé az FSX motorjára épül, így csodát sem lehet tőle várni. Talán majd a 2.0-ás verziótól. Egyelőre én is csak abban gondolkozok, valószínűleg frissített géppel. Viszont érdekelt, hogy milyen, így felraktam.
Ha meg vagy elégedve az FSX-el, ne válts (és 2.0 előtt egyébként sem ajánlanám). Ha annyira nem friss a hardvered, ne válts (igazából akkor lehet értelme, mert egy kicsit kevesebb szívás). Ahogy észrevettem, jobban kihasználja az erőforrásokat, de talán alapból kicsit többet is eszik.
A Lockheed Martin nem FSXI-t akar fejleszteni, hanem egy tréningekre használható szimulátort - így pl a multiplay-ert is kicsit átgondolták, hogy jobban használható legyen erre a célra, nem mellesleg kapott FAA certifed minősítést is. És ez az árakon is látszik, bár most már jelentősen csökkentették (lehet rájöttek, hogy van az a csoport, akit érdekel). Viszont végre valaki foglalkozik azzal, hogy kijavítsa az FSX hibáit, sőt még fejlessze is. Így előbb-utóbb valószínűleg sokan fognak váltani.
Nálam reinstall miatt jött képbe, gondoltam kipróbálom - developer verzió van havi 10 dollárért, annyit megért. Váltani most még nem fogok, az majdnem biztos - de kap egy partíciót majd a Prepar3D is.
-
Korcsii
őstag
válasz hhelikopter #9507 üzenetére
Tegnap raktam fel, és még nem volt időm teljesen belevetni magam, de ígérem, hogy később bővebben beszámolok róla. Sőt, ha már úgy is win és fsx reinstall várható, akkor lehet lesz out-of-box összehasonlítás is... hmm...
-
Korcsii
őstag
válasz hhelikopter #9532 üzenetére
Mához két hétre már rá is fogok érni... de a hülyülés az persze megy:
A víz tükröződésének beállításait próbálgattam... vízre szállás lett a vége
szerk: ui: ActiveSky2012 is 30% off még vagy egy hétig...
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz hhelikopter #9761 üzenetére
Ez ilyen. Nálam is egy olyan szolgált pár évig, furcsa volt utána a kisujjal irányítás. Szvsz, ha nem harcirepüléshez, hanem polgári gépekhez használsz joy-t, jobb a nagyobb kitérítő erő.
-
BigBlackDog
veterán
válasz hhelikopter #9764 üzenetére
Adj neki egy hét aktív használatot, aztán nyilatkozz újra magadnak. Ha nem hibás (törés, repedés, akadás, feszülés), és tényleg csak a kitérítő erő zavar, ahhoz hozzászoksz annyi idő alatt. Utánna viszont lesz egy elég jó kis joyod, ami sokáig tart (ha vigyázol rá) .
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #9767 üzenetére
Saját mókolással lehet. Visszább lapozva valahol volt erről szó. Ha teheted próbáld ki valahol, hogy kedvedre való-e. De ha ennyi bajod van a visszatérítő erővel akkor ott az x-65F, az nem mozog. és akkor gond sincs az erővel...
-
cintula187
addikt
válasz hhelikopter #9767 üzenetére
Nekem is az van, polgári repüléshez tökéletes, de néha-néha még vadászgépezéshez is. Helikopterhez hosszú távon elhiszem, hogy kényelmetlen.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
Korcsii
őstag
válasz hhelikopter #9790 üzenetére
4.80?
Nem hallottam még hasonlóról...
Kezdem az érezni, hogy nem szeret téged az FSX -
Cypresss
senior tag
válasz hhelikopter #9790 üzenetére
Ha ezt a problémát egy darab dll fájl okozza, akkor én a Dalai Láma vagyok.
VGA-drivert nem frissítettél mostanában, vagy valamilyen új sceneryt nem raktál fel?
Leginkább a free változatok okoznak ilyen problémát, de így látatlanban csak találgatni tudok sajnos.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #9792 üzenetére
Biztos hogy shader probléma, de hogy mi okozza az nem teljesen világos.
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #9795 üzenetére
Régebbi VGA driverrel elvileg megoldódik. Driver sweeperrel szedd le a jelenlegit, és rakj vissza egy régebbit. Nvidia-val is csinálja állítólag néha, és amit eddig találtam, senkinek nem világos mi okozza a BUG-ot
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #9858 üzenetére
Az Nem az FSx, hanem a helikopter (aircraft.cfg)-ben van definiálva valahol, hogy milyen effekteket használ. Utána kell olvasnom pontosan. Melyik helikopter?
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #9879 üzenetére
Ebbe a dologba nem ajánlanám hogy csak úgy bele ugorj. Nagyon sok dolgot kell tudni hozzá. A repülési modell alapja .air-file, amit direkt erre a célra írt programmal lehet szerkeszteni. Rengetek táblát tartalmaz, ami leírja a gép viselkedését. A helikopter külön tábla sor, speciális adatokkal, és hozzá tartozó függvényekkel. Erdeti gyári dokumentáció nélkül nem sok esélyed van. A dinamika finom hangolása az aircraft.cfg-ben van, itt vannaka tömeg adatok, meg a sebesség, és hajtómű skalár adatok, de ezek csak fix változók az .air file függvényeihez. Egy másfél két hónap alatt egész jól bele lehet tanulni, lagalábbis nekem ennyi idő kellet, hogy a learjet air filejából kiindulva (hasonló méret, szárny profil azonos hajtóművek, és felszálló súly), megcsináljam a citation 650 air-file-ját, úgy hogy eredeti flight safety-s kiadású oktató anyagból és specifikációból dolgoztam.
Csak egy nagyon vázlatos példa: A sebességet meghatározza a hajtómű leadaott teljesítménye, a sárkány légellenállása, mely a sebesség növekedésével nem feltétlenül egyenes arányban nő, a kormány felületek által generált ellenállás, az egyes lapátok állásszögéhez, és forgási sebességéhez tartozó ellenállás, és a megfúvás (szél+sebesség vektor mennyiségének eredője) ami aszimmetrikusan hat egy helikopterre, és ez után jön a farok rotor nyomatéka, ellenállása. Egyszerre kevés dologot lehet csak állítani majd tesztelni, majd állítani, majd tesztelni, aztán új körülmények között tesztelni, majd állítani. ( hőmérséklet, tenger szint szerinti magasság, párna hatás változása, ha mindenütt kb jó akkor jó, mindenütt pontosan nem lesz jó az FS korlátai miatt. A citation 650-et én úgy lőttem be, hogy a legvalószínűbb konfigurációkban legyen a legpontosabb pl az átesési sebesség ( súly, fékszárny, beállításoktól függően) illetve az emelkedő képességet, és az adott magasságokon a maximális sebességet el tudja érni, viszont így a gép 69.000 lábon még tud emelkedni, holott a max valahol 55.000 láb lenne, 51.000 a max engedélyezett a törzsnek. De ez nem, zavaró, mert gyakorlatban nem mennek a géppel 47.000 láb fölé mert gazdaságtalan.
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #9898 üzenetére
Még mindig nem.
Ezek effektek, aminek van saját file-ja, az effects könyvtárban. Az Aircraft.cfg tartalmazza, hogy milyen effektet használ az adott fény megjelenítésére.
[LIGHTS]
//Types: 1=beacon, 2=strobe, 3=navigation, 4=cockpit, 5=landing, 6=taxi, 7=recognition, 8=wing, 9=logo, 10=cockpit
light.0=3, -0.43, -28.4, -0.0, fx_navredh ,
light.1=3, -0.43, 28.4, -0.0, fx_navgreh ,
light.2=3, -25.371 , 0.00, 2.30, fx_strobe ,
light.3=2, -0.65, -28.380158, -0.0, fx_strobeh , //Leftwing strobe
light.4=2, -0.65, 28.380158, -0.0, fx_strobeh , //Rightwing strobe
light.5=4, 16.9, 0.0, 1.9 , fx_vclighth,
//light.6=5, -0.1, -6.95, -3.0, fx_landing ,
//light.7=5, -0.1, 6.95, -3.0, fx_landing ,
light.8=9, -25.371428, -0.9, 12.15, Cit_II_logo
light.9=9, -25.371428, 0.9, 12.15, Cit_II_logo
light.10=8, 14.8, -20.0, 5.60, cit_II_icelight //rightwing icelight
light.11=8, 14.8, 20.0, 5.60, cit_II_icelight //leftwing icelight
//light.12=3, -0.66, 0.0, -3.3, fx_navredh ,Ez a fényekre vonatkozó rész az aircraft.cfg-ben (minden gépnek sajátja van)
Az első szám a definiálás hogy van, a második szám az egynlőség után a típus, hogy minek feletesse meg az effektet. //Types: magyarázó sor.
A vesszővel elválasztott három számcsoport a 3d modellen való elhelyezkedés koordinátái. Az utolsó szöveges bejegyzés pedig maga az effekt. Ha egy másik gépnek ami telepítve van, tetszik a strobe effektje, és egy másik gépen is használni akarod, akkor megkeresed a light.(valamiszám)=2 sorokat, és megnézed a sor végén mi van írva fx_strobeh itt pl. És átírod a másik gép cfg-jét erre. A Példában is látszik hogy az egyik nav fény egy strobe effektből van csinálva.
light.2=3, -25.371 , 0.00, 2.30, fx_strobe
Mivel nem 2, hanem 3 van írva az egyenlőség jel után, így nem villog, hanem folyamatosan ég.
Landing lights-ot ezzel a módszerrel nem tudsz hozzá adni, mert a gépen látszani fog a fénypont, de a talajt nem világítja meg. Mivel a talaj illetve más objektumok megvilágítása 3d render dolog, így az a gép 3d modeljében a (valami).mdl file-ban van, amit viszont nem lehet szerkeszteni. ( szerzői jogok miatt nem lehet a 3d modelleket importálni stb.) így landing, meg taxi ott, olyan és annyi van, amit a készítő bele rakott. Viszont logó világítást a farokra megy egyebeket simán hozzá lehet adni a géphez. Itt egy nehézség van, megtalálni a megfelelő helyett a koordináta rendszerben, hogy ott legyen ahol te akarod.
Nekem ezért van ez a sor, ami normál esetben ki van kapcsolva (// van előtte)
//light.12=3, -0.66, 0.0, -3.3, fx_navredh Ez egy piros lámpa, amit pluszba rak be, és ennek a koordinátáit változtatva keresem meg a helyét a dogoknak (ha gépen belölre kerül nem látszik, sokat kell tesztelni)
DE! ezzel le lehet ellnőrízni hogy a 3d modellhez képest a futók koordinátái jó helyen vannak-e, jó helyen van-e a nézőpont a fülkében, stb.
Jó keresgélést!
[ Szerkesztve ]
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #9903 üzenetére
Dobj egy screenshotot hogy lássam pontosan milyen.
-
andorra
őstag
válasz hhelikopter #10018 üzenetére
A GPS nem tud "befogni" semmit, ami a Földön van csak olyan műholdakat amelyek feletted vannak. Van egy belső adatbázis, ami a navigációs pontokhoz tartozó koordinátákat tartalmazza, ez az FS-ben sajnos nem frissül általam ismert programokkal.
-
Cypresss
senior tag
válasz hhelikopter #10018 üzenetére
Szia,
A heliportoknak van neve is, vagy csak koordinátái?
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
Cypresss
senior tag
válasz hhelikopter #10022 üzenetére
Akkor [őt] próbáld meg. Elvileg az IS után egy FS újraindítás és látni fogod az adatbázisban a heliporto(ka)t.
Személyes tapasztalatom nincs a programról, mivel nem használtam soha, de jókat mondtak róla, egy próbát megér.
(#10029) Korcsii: "a hajtómű fizikai (üzemeltetési)...." Ez valóban kimaradt, itt most a fizika a lényeg és nem a gyakorlati rész.
[ Szerkesztve ]
A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #10047 üzenetére
Csak meglévő .air filet tudsz módosítani
A progi AircraftFileManager (AAMV22)
manual benne
sugár hajtómű program modellező program
Heli rotor leírása számításokhoz
szárny aerodinamikai középpontjának számítása
kezdetnek ebből el lehet indulni.
Kéne a konkrét típushoz egy pilot vagy recurent manual és az abban lévő adatokat átültetni, a nélkül nagyon nehéz.
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #10081 üzenetére
Szerintem kezd el eyefintiben, három monitoron futtatni, vagy két jó nVidia karin surround módban (szintén három monitor) Vagy 3x nagy tv, HD felbontáson. Hihetetlen sokat hozzá fog adni az élményhez, meg a látványhoz, mert lesz perifériális látásod, ebből kifolyólag végre lesz rendes sebesség érzeted repülés közben. A 6950 elméletileg tökéletesen boldogul a dologgal, de több nagyobb itt is jobb. A Több monitoros mód már tisztán GPU limites történet. A proci szerintem még 3x full HD-ban is kiszolgál.
-
Asbee
veterán
válasz hhelikopter #10117 üzenetére
Nálam i5 4,5 és 4,2 között nincs érzehető különbség. Szerintem egy 4,0-4.2 már elég. Egy 4Ghz-t ki fogok próbálni.
[ Szerkesztve ]
-
andorra
őstag
válasz hhelikopter #10117 üzenetére
Komolyan mondom azt sem értem, hogy az FSX –nek miért nem nyúlt eddig hozzá valaki a motorjához, annak érdekében, hogy kihasználja az adott felhasználó technikáját maximálisan a program. Minden szar van az FSX –hez de a lényeghez nem nyúl senki, érthetetlen…. Lehet tudni arról, hogy az FSX –t valaki fejleszteni fogja vagy kap egy új motort?
Hiú ábránd !
Az kétségtelen, hogy az FSX nincs jól megírva, de miért is kellene jobbat írni, ha az "ostoba tömeg" így is ezt használja ??
Az a rossz hírem, hogy hiába használja ki egy FS program mind a 4 magot, a jelenlegi hardver szint kevés ahhoz, hogy egy nagyon grafikájú FS maximális grafikai beállításokkal is jól futhasson.
Ez az oka, hogy nem nagyon születnek új szimulátorok, kivétel az X-Plane 10. Ezzel a programmal lemérhető, hogy mennyire kevés a mai hardver egy kitünő grafikájú FS programhoz. -
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #10117 üzenetére
Mit kellene tapasztalni:
egy lhbp 2.0-n 31R-en állva az fps 14-17 ről 27-31 re emelkedik, megszűnik, vagy legalábbis nagy mértékben csökken a lagg.
Mindenki figyelmét felhívnám, hogy az FPS tesztelést először mindig valami default felett default géppel tegye, REX telepítése csak ezután következzen ha lehet.
A cikkben is írtam, az FSX olyan mint egy operációs rendszer. Amikor feltelepíted, akkor olyan mint egy szűz windows, az addonok után lesz azonban igazán használható, azok viszont mind plusz erőforrást zabálnak.
FSX lényeg: sajnos még mindig a MicrofoshKórporésön tulajdona, aki baszik arra, hogy kirúgta a fejlesztőket, és halott a projekt, de a jövőbeni esetleges lehúzásra való tekintettel nem adja ki a forráskódot, a nélkül meg nem lehet belepiszkálni a leglényegesebb dolgokba. A P3D-t fejlesztő eredeti csapat aki mos LM-nél nyomja tudomásom szerint csak korlátozottan módosíthatja az eredeti forráskódot.
Amit írtam a Dx9 render módokat, és AA módokat le lehet cserélni egy trükkel, valamelyik este írok róla egy összefoglalót. Ezek tudnak hozni a konyhára. Viszont az achilles sarka a rendszernek pont a több mag használata, hogy gyakorlatilag az FSX lényegében csak egy magot használ az alap feladatok elvégzésére, és ez rossz.
Amin én gondolkoztam: hogyan lehetne esetleg egy virtuális gépen futtatni az FSX-et, hogy egy kóddal a main thread-et két fizikai magon futtatni. Ha vannak linux guruk itt a környéken kérdezzétek meg őket, hátha van egy teljesen más területről származó megoldás, ami megoldja az életünket.
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #10125 üzenetére
Én ha 7970-re tenném a voksom 3 monitorral , most tolom 7850 2GB OC-vel. Nagyon nagyon elégedett vagyok vele
-
Korcsii
őstag
válasz hhelikopter #10127 üzenetére
ATI-nál mondjuk ott az eyefinity. Mondjuk még nem volt hozzá szerencsém, úgyhogy majd RCH663 majd megerősít/megcáfol, ő ennek a tudora.
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #10127 üzenetére
Postoljak pár screen shoot-ot? Bár az nem az igazi.... Eyefinty az egy olyan dolog, hogy először furcsa.... Hú de széles nem látom át, aztán azt veszed észre hogy 2 órája játszol.... aztán leülsz valami egy képernyő elé, mondjuk akár a TV, és az az érzésed, mintha a kulcslyukon keresztül akarnád nézni a dolgokat, nincs látó tered.
Eye-be egy f-16-ban kicsit marhulni a Grand Canyon-ban... kb egész vasárnap délután ki tud tartani. Lesz sebesség érzeted, és nem a nézőpontot fogod forgatni, hanem a fejed, és a szemed sarkából akkor is látod mi történik a műszerfalon.
ATI/nV: Az nV karik FS alá jobbak egy szintig, utána a mai kariknál (78-79) meg győz a nyers erő, és az új technológia. De tény hogy ez csak 60-70K+ Hungarian Buznyák kategóriára igaz, egy monitoron 50K környékén és alatta nVidia jobb választás lehet, ha nem kell több monitor.
-
Asbee
veterán
válasz hhelikopter #10134 üzenetére
Ha az utolsó mondtatodat általánosan érted akkor az egy baromság. Amúgy én 4,2-4,6 között 2-3 fps különbséget láttam. Egy lhbp-n nem lett sokkal jobb a helyzet, hogy nekem megérje azt a +feszt. Amúgy meg oké hogy itt dobálózol a 4,8 meg 5ghz-el, de honnan tudod az ő lapja , procija milyen tuningot bír? Lehet más megoldást kell találni... mert tényleg k..va unalmas ahogy írtad is.
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz hhelikopter #10136 üzenetére
Egyszerűen általánosan, nem igaz amit mondasz, maximum fsx-re. Egy i5/i7 meg egy jó vga-t alapórajelen nem nevezhetsz szarnak mert egy normális játékhoz (nem fsx) elég. Vegyél mondjuk alapul egy egy i7-et + gtx580-at. Ezekkel alapórajelen bármivel játszhatsz full grafon egy monitorral. Azzal egyetértek egy lightos tuning nem árt, de az ilyen 4,5-5Ghz az már benchmarkra jó...
[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz hhelikopter #10138 üzenetére
FSX nél valóban más a helyzet,
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #10148 üzenetére
Megnézhetem, de nem nagyon tudok igérni semmit. Mint anno írtam kb 15-20 paraméter, és változó folyamatos, dinamikus együtthatójából alakul ki a max rep. sebesség. Mivel helikoptert nem szerkesztettem eddig, lehetnek benne buktatók. Az Első ötletem hogy a törzs, és a stabilizátorok által generált drag-et (sebességgel arányosan növekvő légellenállás) talán ez hat legkevésbé a többi paraméterre.
Az .AIR file önmagában kevés, az egész gép kell mert az aircraft.cfg-t is szerkeszteni kell, illetve tesztelni, hogy egy beállítás mit változtat. Melyik gépről van szó?
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #10151 üzenetére
Hétvégén megnézem, privátban kereslek
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #10151 üzenetére
Azt ki tudod deríteni hogy a max sebességnél mi történik a helikopterrel pontosan? Be Drag-el, és ráz, rotor forgási irány szerinti oldalra lebillen, vagy csak kiegyenlítődnek az erők, és max teljesítmény ellenére is veszít magasságából, vagy milyen hatása van Va elérésének. A Másik hogy a sebi amit mondasz az Vmax, Va, vagy Vne,
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #10155 üzenetére
itt egy jó anyag, benne a pontos teljesítmény és sebesség adatokkal. Mire gondolsz pontosan? Melyik max sebességre? Mert a Vne a Maximális engedélyezett sebesség, amit soha nem szabad túllépni, de ettől még tud gyorsabb lenni a gép, csak nagy valószínűség szerint valami törik/szétesik. A Vne némi biztonsági tartalékkal van megadva,
ami még lényeges, hogy milyen magasságon. A pdf 43. oldalán ott vannak a polár diagramok, amiről le lehet olvasni az adott magassághoz és tömeghez tartozó sebesség adatokat, amit rá lehet vetíteni a hőmérséklet/sebesség polárisra.
-
RCH663
aktív tag
válasz hhelikopter #10155 üzenetére
[link] eredeti cheklist
-
v!ct0y
veterán
válasz hhelikopter #10169 üzenetére
Én ezt ajánlom [link]
-
Geryson
addikt
válasz hhelikopter #10201 üzenetére
Nekem az FSX beállítási dolgaival egyetlen egy gondom van, hogy minden egyes új FSX telepítés után nekem törölnöm kell minden gyári billentyűparancsot és bizony mindig vannak olyanok, amik visszaállnak és azokat megint és megint törölnöm kell. Általában 2-3 törlés után már tényleg végleg elfelejti.
Kalibrációs gondom FS9-ben volt, de mint kiderült azért, mert rossz volt már a joy. FSX-ben 1x kalibrálok mindig telepítéskor és utána soha többé.
Hülye kérdés, de nem a gép trim beállításaival van gondod? Vagy most akkor végülis rájöttél a hibára, vagy sem?
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ Új Dobozos Macbook Pro dokkoló új ára 70.000 forint
- ThinkPad Hybrid USB -C USB -A Dock 40AF Új ára 80.000 Forint Ingyen szállítás
- Xiaomi Redmi Note 9s 128/6 GB 34.9E !!!
- Új Hp Pavilion 15-eh Fémházas Szuper Laptop 15,6" -30% AMD Ryzen 7 5700U 8Mag 16/1TB FHD MATT
- ATI RADEON RX 480 -8 gb DDR5 256 bit videokártya