- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Google Pixel topik
- Honor Magic7 Pro - kifinomult, költséges képalkotás
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- iPhone topik
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
-
Mobilarena
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
BoB
veterán
válasz
hhelikopter #15344 üzenetére
-
Razor18
tag
válasz
hhelikopter #15344 üzenetére
Ezen nincs fékpedál funkció. Biztos, hogy az sose fog kelleni a jövőben, ha
netán merevszárnyúra is átnyergelsz, vagy ha nem csak a Huey-t meg a Gazelle-t tolod? Ennyiért már bőven rátehetnék sztem, de Te tudod... MFG Crosswind, esetleg... netán...? 😉 -
Cypresss
senior tag
válasz
hhelikopter #15182 üzenetére
Helló,
1. Ha nem oktatásra vagy fejlesztőként szeretnéd használni, akkor az Academic tökéletes mindenre, a jobb felső sarokban lesz egy nem túl nagy Academic License felirat, ennyi a különbség.
2. Sokkal, mintha léghajót hasonlítanál egy modern utasszállítóhoz, a V4 (ugyanazon a konfigon) kb 30 százalékkal több FPS-t ad, plusz nincs OOM és VAS problémád és nem omlik össze (CTD) tíz percenként egy komplexebb scenerynél. Betonstabil az egész.
-
sqpp
őstag
válasz
hhelikopter #15182 üzenetére
Én mindig a professional-t preferáltam, a VAS-t elfelejtheted, meg azért jóval jobb FPS-eket kapsz, persze ha modolod, akkor egy 1080Ti-t is megfektet
-
Cypresss
senior tag
válasz
hhelikopter #13613 üzenetére
Több olyan Scenery van ahol az időjárási opciót is beállítja a készítő, gondolok itt a Turbulenciára.
Szia, egy ilyet sem tudok.
Mondanál példát? A turbulenciát a weather engine generálja le és álltja be az FS-ben. Ezek közül az Active Sky a legjobb, erősen javaslom a használatát.
Illetve amennyiben jól értem, te turbulenciát, és nem termiket szeretnél a hegyek között haladva, ugye?
-
Korcsii
őstag
válasz
hhelikopter #13435 üzenetére
Ilyen 80%-os leértékelések idején igazából nem pénz, így megéri a mostani állapotában is, hiszen némileg stabilabb rendszer kapunk - csak akkor van gáz, ha esetleg némelyik kiegészítő inkompatibilis még.
64 bit meg egyéb nyalánkságok szerintem ingyenes frissítésként nem lesznek, FS XI-t elképzelhetőbbnek tartom. De ha meg azt nézzük, hogy a Prepar3D is mennyivel előrébb van vizuális megjelenést és szimulációt tekintve (igaz 32 bit), akkor itt (M$ -) Dovetail Games - Lockheed együttműködéssel profitálna leginkább a szimulátoros közösség (ami helyett én elképzelhetőbbnek látom a párhuzamos fejlesztést külön-külön, jóval lassabban).
-
miresz
veterán
válasz
hhelikopter #12604 üzenetére
A Prepar3D v2.2-ről azt olvastam a Lockhed Martin honlapján,hogy inkább VGA igényes mint processzor,mivel valami más game enigine-t kapott. Az FSX az tudom,hogy procilimites lesz akármit is csinálunk.
(#12605) wd.taz: Tudom,olvastam én is,de hát sajnos a proci már megvan.
Szerintem inkább várj a következő generációig,ahogy olvasgattam a 4790K sem lett ép a legjobb. A tesztoldalaknak megint forrasztott példányt küldtek,ami természetesen nem melegszik úgy,de kereskedelmi forgalomban pasztás példányok vannak.
-
miresz
veterán
válasz
hhelikopter #12601 üzenetére
Köszönöm a választ.
Proci hűtő van egy BQ Dark Rock Pro 2 De sajnos a Hasswell procikat kupakolni kellene a magasabb órajelhez,mert a gyári hővezető paszta ami a kupak és a szilicium lapka között van ennyire pocsék sajnos. Bármilyen hűtőt teszel rá nem tudja elvezetni a hőt rendesen sajnos. A kupaktalanítás meg garancia vesztéssel jár,tehát felejtős számára.
Tehát akkor a VGA terén egy 280,280X elég egy fHD monitorhoz hogy szép beállításokkal fusson. (itt a Prepar3D-re gondolok) Kiegészítőket is szokott feltenni,asszem valami ferihegy,meg stb. Ez is fontos lenne,hogy szépen menjen.
-
miresz
veterán
válasz
hhelikopter #12597 üzenetére
Sziasztok.
Egy kedves ismerősömnek rakunk össze gépet FSX,és Prepar 3D v2.2-re. A kérdés,hogy milyen VGA-t vegyünk bele? Amir én gondoltam,és még bele is fér neki árba az az R9 280 (esetleg 280X) vagy egy GTX 770. A kérdés,az az,hogy melyiket válasszuk?
A PC többi fontosabb komponenese:
i7 4770K@4,3Ghz
16Gb RAM
60 Gb SSD (rendszernek)
256Gb SSD (magának a játékoknak)A válaszokat előre is köszönöm!
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #12594 üzenetére
Szokták volt mondani a régi bölcsek: " Tanulj mások hibáiból fiam, mert nem fogsz elég sokáig élni ahhoz hogy mindet magad elkövesd!"
Jó élvezkedést.
-
aviator
tag
válasz
hhelikopter #12586 üzenetére
Úgy érzem néha, hogy teljesen felesleges ez a topik. Mert nem olvassák el pont azok, akiknek erre a legnagyobb szükségük van. Pedig az egyik legértékesebb magyar FSX fórum. Ha van egyáltalán másik
Vannak azért itt topikban igen nagy tudású kollégák a témát illetően (magamat nem feltétlenül sorolnám ide). Van ezen kívül egy FSX tweak-ekről (és nem csak arról) szóló blog
Én télen építettem új gépet az FSX alá, de mielőtt egy fillért is kiadtam volna a kezemből, elolvastam minden ide vonatkozó, magyar, illetve külföldi leírást, véleményt, fórumbejegyzést, és feltettem a (néha triviális, néha értelmetlen) kérdéseimet itt is. Mindenre kimerítő választ kaptam, 120k-ból olyan gépet építettem, ami nem több és nem is kevesebb, ahhoz képest ami az FSX használható futtatásához szükséges. Ahogy az előttem szóló fórumtárs is írta, az FSX processzor igényes. Hozzáteszem ez olyan dolog, mint például az, hogy az első két ember a Földön Ádám és Éva volt...
A "minden csúszka fullon van" egy elég hibás megközelítés, ha FSX-ről beszélünk, de ha egy kicsit képben vagy, akkor bizonyára olvasgattál a témában már pár cikket, leírást...ha még esetleg nem, akkor tedd meg és rá fogsz jönni, hogy alig van 1-2 olyan csúszka aminek az ajánlott értéke maximális.
Jó, hogy megvan a 40 FPS átlag, de miután az emberi szem 24 FPS-től látja folyamatosnak a képet, kérdezem én, hogy miért is van erre olyan nagy szükség? Az persze más kérdés, hogy jó ha külső FPS limitert használunk az FSX-ben pedig unlimited FPS beállítást. Így néha elérhető a 40. De véleményem szerint ez nem szükséges a használatához. Én boldog voltam stabil 18-al is annak idején. Sőt.
A HDD-ről SSD-re való váltás volt az én véleményem szerint a beruházás értelmes és szükséges része. Ezt én is megtettem, a gyorsabb elérés néhány plusz FPS-t hozott. De nem sokat, csak eleget.
Többször is szó volt már róla, hogy az FSX valóban egy nem kimondottan jól megírt program. Én magam is legalább harmadszor írok már a VAS-ról (Virtual Adress Space) ami egy 4 Gb nagyságú virtuális memóriahelye az alkalmazásnak. Ide pakolássza azokat a dolgokat amire futás közben szüksége van. Scenery, textúra fájlok, repülőgép kiegészítők...ezeknek minden olyan elemét amelyet folyamatosan használ a program. Ha ez a hely megtelik, először instabil lesz a futás, utána eltűnnek a képernyőről bizonyos dolgok (változó, hogy mikor mi), végül OOM errorral kilép. Ez pedig nem a géped hibája lesz hanem az FSX-é, amin nem tudsz változtatni. Azaz, hogy dehogynem. Írtam már valakinek olyat, hogy az első dolog amit el kell döntenie az az, hogy kísérletezni szeretne az FSX-el, vagy használni szeretné. Neked is el kell dönteni, hogy az FPS számláló meg a csúszkák fontosabbak-e, vagy a stabil, megbízható futás és a problémamentes használhatóság. Olvasnivaló
Innentől kezdve lehet mondani nyugodtan, hogy az egyszer FSX felhasználó aki sok sok órát tölt azzal, hogy kiegészítők tömkelegét pakolja be a szimulátorába az a VAS eléggé véges mivolta miatt maga alatt vágja a fát.
Én 11 éve nyúzom a szimulátort. Ha kellőképpen értesz hozzá és rászánod az időt akkor igenis létezik két (közel) egyforma telepítés. A videokártyával kapcsolatban igazad van, bár kicsit drága tanulság volt. Az FSX pedig valóban nem a legjobb program és ennek valóban nem feltétlenül így kéne lennie (mondjuk a trágár kifejezésektől azért tartózkodtam volna), de ha az ember megtanulja használni (időt energiát nem kímélve...nem fog egyik pillanatról a másikra úgy működni ahogy azt te akarod), akkor néha csodálatos élményekkel leszel gazdagabb egy fél nap szimulátorozás után.
Sajnos ez nem egy NFS vagy egy COD amit felteszel és megy 237 FPS-el és "mindencsúszkamaxon" beállításokkal. Lelke van és azzal bizony törődni kell, ezt pedig kevesen fogadják el, inkább pénzt költenek rá, az nem kerül olyan sok időbe, hátha attól jobb lesz. Nem. Nem lesz jobb. Legalábbis nem mindig. Úgy biztos nem, hogy a megfelelő információ hiányában teszed ezt.
-
Csorbi
addikt
válasz
hhelikopter #12586 üzenetére
Soha senki nem állította, hogy VGA éhes az FSX, sőt, folyamatosan arról beszéltünk itt végig, hogy VGA-ból egy középkategóriás, de 2 GB-os kártya bőven elég FullHD-ra. Az FSX kifejezetten CPU igényes. Nem tudom mi alapján invesztáltál egy ekkora VGA-ba FSX miatt, de rossz döntés volt.
-
Korcsii
őstag
válasz
hhelikopter #12495 üzenetére
Settings > Display > Scenery > Bal felső csúszka, már ha bírja a rendszer
-
Freiherr
őstag
válasz
hhelikopter #12249 üzenetére
Szerintem FSX-re elég nagy overkill egy 780-as,ez a cucc sokkal inkább prociigényes,mint VGA,csak emiatt biztos nem vennék 130k-s kártyát.
-
válasz
hhelikopter #12247 üzenetére
Mindkettő elég jó. A piros valamivel erősebb és olcsóbb, de nagyon hangos. Bár most fognak jönni az egyedi hűtős példányok kb 780 árban, jelentősebben gyorsabbak lesznek.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
hhelikopter #11817 üzenetére
Jó lett, grat!
-
ha1265
tag
válasz
hhelikopter #11817 üzenetére
Nem vagy helikopteres, de nagyon jó videó lett! Gratula!
-
Korcsii
őstag
válasz
hhelikopter #11815 üzenetére
fsx.cfg
HideInfoText=1
-
fotelpilota
csendes tag
válasz
hhelikopter #11804 üzenetére
Szervusz!
Jó régen volt róla szemle. Remélem segít, és megtalálod a kérdéseidre a választ.
-
Cypresss
senior tag
válasz
hhelikopter #11746 üzenetére
A konfigod ismeretében azt mondanám, hogy inkább 2-4 FPS garantált, és a textúra betöltés is gyorsabb lesz a több VRAM-nak köszönhetően.
(#11748) wd.taz: : Apámnál láttam ilyen cuccot még anno, azért volt ilyen ismerős.
Más: Hétvégén megvettem az AXE-t, repültem vele kb 15 órát, eddigi - erősen szubjektív - tapasztalataim:
Pozitívumok:
- hangok (az összes)
- robot nagyon kifinomult
- a cheklist screen módja nagyon jól használható
- az FMGS működése, igaz egyelőre nem kerültünk közeli barátságba, mert az NGX-hez képest egészen más logika alapján működik, szóval tanulni kell ezerrel
- repülés végén valamennyi adat kinyomtatható ACARS-on keresztül közvetlenül a cockpitből
- autoland kifinomult, bár a flare lehetne picit puhább
- pont úgy van belőve a gép, hogy a hardcore és az arcade szimesek is találnak benne szerethető részt
- FPS-ben picit jobb mint az NGX
- magyar nyelvű manualNegatívumok:
- komplexitásban még mindig nincs a PMDG szintjén... Ha az NGX 100, akkor jelenlegi állpotában az AXE 70-75
- a gombok kb egy harmada nem működik
- a képernyőket nem lehet nagyítani (vagy csak én nem találom), és a fényerejük sem állítható (KI/BE állapot van csak)
- cockpit fényekkel ugyanez a helyzet
- a repülésdinamika és a fizika szerintem nem elég kifinomult, de mivel nem vagyok pilóta nem tudom reálisan megítélni
- nincs weather és terrain radar
- nincs valós idejű IRS beüzemelés
- a kapitány és a FO hangja idegesítő
- a cheklist megakad a "landing memo"-nál, ha több szakaszt repülök (most látom kijött a hotfix)
- az ND-n nincs HDG bug
- a lower ECAM kijelzőn nem érhető el minden adat
- cockpitben nem mozog a stick
- nem elég kidolgozott és részletes a cockpitHirtelen ennyi.
-
Korcsii
őstag
válasz
hhelikopter #11746 üzenetére
Egyet kell értenem, de azért nem olyan rossz a helyzet. Tuning nélkül sem. Nem mondom, hogy nem örülnék, ha kimaxolhatnék minden csúszkát, de olyan 20 fps-t össze tudok szedni viszonylag jó látvány mellett. Sokszor látom képeken, hoy talán még ultra low-nál is alacsonyabb beállításokkal repülnek, és nincs fps-ük, annak én se látom sok értelmét. Nem mondom, hogy nem látnék szívesen szebb grafikát, részletesebb, sűrűbb autogen-t, meg több fps-t nálam is, de ez épp az a szint, hogy ne rohanjak azonnal a boltba új gépért.
Néha rakok fel képeket, szerintem rendben vannak.
-
Cypresss
senior tag
válasz
hhelikopter #11738 üzenetére
Ja igen, ha szereted az ORBX cuccait, akkor Milford Sound-ot azonnal vedd meg. [link]
-
Korcsii
őstag
válasz
hhelikopter #11736 üzenetére
i7 2700K 4,7 GHz-t fejleszteni kell, bruhaha
brühühü
Én még Q9450-tel tolom, meg 512 megás HD4850-nel. Mondjuk erre is ráférne már egy fejlesztés... VRAM kevés,de új kártyához meg a lap+prci is. Lehet nekem is kellene majd alkotnom valamit, csak jövő év végére emlegetnek itt DDR4-et meg 12-16 (HT??) magot. Hmm. Mondjuk DDR3-nál is így voltam, aztán végül lecsapta az utolsó LGA775-ös, DDR2-es szériára.
(mondjuk 230-as euró meg 20%-os áfa azóta se sok volt
)
-
Asbee
veterán
válasz
hhelikopter #11740 üzenetére
Igen biosban. Azokban az alkalmazásokban amik használják ott jár. Játékokban jelenleg nem.
-
Asbee
veterán
válasz
hhelikopter #11738 üzenetére
Én nem cserélnék a helyedben. 4,7-es 2600k az olyan 4-3- 4,4-en járó 3770k-nak felel meg. VGA összességében a 7970 jobb, FSX-re szerintem mindegy melyiket választod.
HT: hyper threading. A 2600k-nál is le kéne kapcsolnod FSX alatt. RCH663-tól idézve FSX-re a hatása:
Épp ez az, csak azt használja, és mivel a maghoz tartozó gyorsító táron keresztül címzi az utasításokat, így nem képes kezelni a ht magokat, amik ettől parked állásba kerülnek, így a win sem tudja rájuk osztani a terhelést, de mivel a ht fennntartja a lyukat a műveleti ciklusoknak, csak a fele proci kapacitásán tud futni.
Kupak mod: [link]. Csak tapasztalt, bátor usernek!
-
Asbee
veterán
válasz
hhelikopter #11736 üzenetére
Ivy i7-et kukap mod nélkül nem fogsz tudni hűteni 4,5-4,6 felett. Persze ez példány függő is. Én is leszedett kupak után tudom 4,8-on járatni FSX-hez. HT-t persze ki kell kapcsolni. Tuningban mit tud FSX alatt a 2600k? VGA-t én feltétlen cserélném. Személy szerint pl 3570k és 3770k között szinte semmi különbséget nem éreztem leszámítva hogy állandóan kapcsolgatnom kell a HT-t, mert kikapcsolva 6-10 FPS jön min FPS-ben, ami nem elhanyagolható.
-
válasz
hhelikopter #11520 üzenetére
Azonos felbontás mellett nem beállítás kérdése. Valszeg a nagyobb pixelméret és/vagy gyengébb panel miatt látod jobban a hiányosságokat.
-
Geryson
addikt
válasz
hhelikopter #10937 üzenetére
Nekem most pont nincsen fent a progi, vagyis most telepítgetem, de emlékeim szerint a VC-ben beállított szempozíciót automatikusan újratölti, amikor elmentem az előző helyszínt és beállítom, hogy default azzal kezdje a repülést legközelebb. (Nálam mondjuk egyszerű, mert mindig azzal a géppel megyek és mindig pont onnan, ahova előzőleg beálltam).
-
wd.taz
aktív tag
válasz
hhelikopter #10821 üzenetére
Szia!
Érdeklődnék, hogy miben volt kevés a HD6950? Hány monitorral, milyen felbontással használod?
Sapphire HD7870 FLEX-et néztem ki, de rá lesz aggatva 3x1920x1200 Eyefinity-ben, el kéne bírnia.
Árérzékeny vagyok, úgy kell megoldanom, hogy a kecske és a káposzta is blablabla.... stb.
Vagy HD7950 FLEX , esetleg???Tazi
-
Cypresss
senior tag
válasz
hhelikopter #10817 üzenetére
Szia,
Én 5870-esről váltottam. Az 5-6 fps (a konfigodat nézve) azt hiszem reális, mert elég jó a vas ami kiszolgálja a VGA-t. Nem igazán látok szűk keresztmetszetet. Ami nagyon jó.
Ami nekem azonnal szembeötlő volt:
1. Nincs lag, vagy ha van, én nem látom.
2. Nézet váltásnál sokkal gyorsabb a betöltés, az 5870-esnél sokszor előfordult, hogy külső nézetre történő váltáskor csak a gép csontvázát láttam másodpercekig.
3. A jobb képminőséget ígérő beállítások kevesbbé fektetik meg a 7970-et.Ja igen, én három monitort használok, ahol már igen nagy a felbontás. Ha neked egy monitoron megy az FSX akkor nem hinném, hogy bármi probléma lenne. A plusz egy giga VRAM nagyon sokat számít ám.
(#10819) wolruf: Ha nem volt problémád az ATI-val (AMD-vel), akkor érdemes továbbra is a márkánál maradni. Ez az "nV-t jobban szereti az FSX" az 5-ös ATI-k óta már nem igaz, nincs észrevehető teljesítménybeli különbség a két gyártó kártyái között FSX futattása esetén.
-
Cypresss
senior tag
válasz
hhelikopter #10815 üzenetére
Nekem az első van. Mire vagy kíváncsi?
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #10636 üzenetére
Első körben Korcsii-nél a pont.
De nem biztos hogy csak FS, lehet vga driver gond is (frissítetted?) meg lehet hogy valamit telepítettél, ami valahogy offolja a vga textúrázó egységét és ezért nem tölti be a teljes textúrát. Próbálkozz, és próbálj emlékezni hogy mit csináltál ami kiváltotta. Arra figyelj hogy az ORBX addonok tudnak nagyon fura dolgokat csinálni az FS-ben. Pl a vízből sok helyen mező lesz, meg egyéb érdekes hibák.
-
Korcsii
őstag
válasz
hhelikopter #10638 üzenetére
fsx.cfg-s kódját nem tudom, de ilyen néven találod a beállításoknál (Terrain fülön első csúszka). Esetleg még az első fülön nézd meg, hogy a Filtering Anisotropic-on van-e.
-
Korcsii
őstag
válasz
hhelikopter #10636 üzenetére
Level of detail radius?!
-
Korcsii
őstag
válasz
hhelikopter #10349 üzenetére
Szerintem az lhsimulations-nál többen tudnak segíteni.
-
Korcsii
őstag
válasz
hhelikopter #10293 üzenetére
Lehet valami történt az FSX location bejegyzésével a registry-ben.
innen szedd le ezt: FSX/FS9 Registry Repair Tool (36KB)
ui: még nem próbáltam, de csak vírusmentes a forrás, és a dolgát is elvégzi...
-
BigBlackDog
veterán
válasz
hhelikopter #10276 üzenetére
Színt hogyan állítod be? Szerintem az alfa csatornát (átlátszóságért felel) kéne állítanod.
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #10276 üzenetére
passzolok. ezzel nem foglalkoztam még.
Többieknek meg akik még nem válaszoltam bocsi, de 2 hete edző apa lettem, ami a szabadon felhasználható időkeretet kb 0-ra redukálta.
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #10274 üzenetére
A moduls könyvtárban keress oda nem illő dolgokat,
-
Geryson
addikt
válasz
hhelikopter #10272 üzenetére
Biztos, hogy le kell tiltani? Ha letiltod, akkor nem lehet, hogy nem is látja az FSUIPC sem?
Milyen joy? Nekem Saitek van és a Saitek profilerrel kiválóan be lehet állítani a joy-gombokra a megfelelő billentyűparancsokat.
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #10204 üzenetére
A gond akkor van a kalibrációval, ha másik usb portra dugod az eszközt, vagy valami gáz van driverrel, és mindíg új usb fcc ID-t kap. Ha új eszközként jelentkezik, az fs indításkor a directx-ből tudja hogy új eszköz van és a valami default-ot ad hozzá.
Kivédés: drivereket rendbe rakni, minden axis beállítást törölni az fsből, majd a controls cfg-t irásvédetté tenni, miközben mindent fsuipc alatt kalibrálsz. Az elején lépj be a controlsba ha gyanakodsz hogy megint nem jó, és minden eszköznek töröld az axis beállításait.
-
ChipKng
aktív tag
válasz
hhelikopter #10204 üzenetére
Felve kerdezem meg: Nem lehet, hogy a trim tolodott el es semmi gond sincs a kalibracioval?
-
andorra
őstag
válasz
hhelikopter #10205 üzenetére
Akinek tetszik a "szartalicska" - a te irodalmi szakkifejezéseddel élve - az tologassa. Az X-Plane 10-es nagyságrendekkel szebb, az FS9 pedig jobban fut.
-
andorra
őstag
válasz
hhelikopter #10201 üzenetére
Mindig rájövők
Egyszer is elég lett volna......
Amúgy azt mondják: "Okos ember más kárán tanul" (sokan mások viszont a sajátjukból sem ?) -
Geryson
addikt
válasz
hhelikopter #10201 üzenetére
Nekem az FSX beállítási dolgaival egyetlen egy gondom van, hogy minden egyes új FSX telepítés után nekem törölnöm kell minden gyári billentyűparancsot és bizony mindig vannak olyanok, amik visszaállnak és azokat megint és megint törölnöm kell. Általában 2-3 törlés után már tényleg végleg elfelejti.
Kalibrációs gondom FS9-ben volt, de mint kiderült azért, mert rossz volt már a joy. FSX-ben 1x kalibrálok mindig telepítéskor és utána soha többé.
Hülye kérdés, de nem a gép trim beállításaival van gondod? Vagy most akkor végülis rájöttél a hibára, vagy sem?
-
v!ct0y
veterán
válasz
hhelikopter #10169 üzenetére
Én ezt ajánlom [link]
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #10155 üzenetére
[link] eredeti cheklist
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #10155 üzenetére
itt egy jó anyag, benne a pontos teljesítmény és sebesség adatokkal. Mire gondolsz pontosan? Melyik max sebességre? Mert a Vne a Maximális engedélyezett sebesség, amit soha nem szabad túllépni, de ettől még tud gyorsabb lenni a gép, csak nagy valószínűség szerint valami törik/szétesik. A Vne némi biztonsági tartalékkal van megadva,
ami még lényeges, hogy milyen magasságon. A pdf 43. oldalán ott vannak a polár diagramok, amiről le lehet olvasni az adott magassághoz és tömeghez tartozó sebesség adatokat, amit rá lehet vetíteni a hőmérséklet/sebesség polárisra.
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #10151 üzenetére
Azt ki tudod deríteni hogy a max sebességnél mi történik a helikopterrel pontosan? Be Drag-el, és ráz, rotor forgási irány szerinti oldalra lebillen, vagy csak kiegyenlítődnek az erők, és max teljesítmény ellenére is veszít magasságából, vagy milyen hatása van Va elérésének. A Másik hogy a sebi amit mondasz az Vmax, Va, vagy Vne,
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #10151 üzenetére
Hétvégén megnézem, privátban kereslek
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #10148 üzenetére
Megnézhetem, de nem nagyon tudok igérni semmit. Mint anno írtam kb 15-20 paraméter, és változó folyamatos, dinamikus együtthatójából alakul ki a max rep. sebesség. Mivel helikoptert nem szerkesztettem eddig, lehetnek benne buktatók. Az Első ötletem hogy a törzs, és a stabilizátorok által generált drag-et (sebességgel arányosan növekvő légellenállás) talán ez hat legkevésbé a többi paraméterre.
Az .AIR file önmagában kevés, az egész gép kell mert az aircraft.cfg-t is szerkeszteni kell, illetve tesztelni, hogy egy beállítás mit változtat. Melyik gépről van szó?
-
Asbee
veterán
válasz
hhelikopter #10138 üzenetére
FSX nél valóban más a helyzet,
-
Asbee
veterán
válasz
hhelikopter #10136 üzenetére
Egyszerűen általánosan, nem igaz amit mondasz, maximum fsx-re. Egy i5/i7 meg egy jó vga-t alapórajelen nem nevezhetsz szarnak mert egy normális játékhoz (nem fsx) elég. Vegyél mondjuk alapul egy egy i7-et + gtx580-at. Ezekkel alapórajelen bármivel játszhatsz full grafon egy monitorral. Azzal egyetértek egy lightos tuning nem árt, de az ilyen 4,5-5Ghz az már benchmarkra jó...
-
Asbee
veterán
válasz
hhelikopter #10134 üzenetére
Ha az utolsó mondtatodat általánosan érted akkor az egy baromság. Amúgy én 4,2-4,6 között 2-3 fps különbséget láttam. Egy lhbp-n nem lett sokkal jobb a helyzet, hogy nekem megérje azt a +feszt. Amúgy meg oké hogy itt dobálózol a 4,8 meg 5ghz-el, de honnan tudod az ő lapja , procija milyen tuningot bír? Lehet más megoldást kell találni... mert tényleg k..va unalmas ahogy írtad is.
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #10127 üzenetére
Postoljak pár screen shoot-ot?
Bár az nem az igazi.... Eyefinty az egy olyan dolog, hogy először furcsa.... Hú de széles nem látom át, aztán azt veszed észre hogy 2 órája játszol.... aztán leülsz valami egy képernyő elé, mondjuk akár a TV, és az az érzésed, mintha a kulcslyukon keresztül akarnád nézni a dolgokat, nincs látó tered.
Eye-be egy f-16-ban kicsit marhulni a Grand Canyon-ban... kb egész vasárnap délután ki tud tartani. Lesz sebesség érzeted, és nem a nézőpontot fogod forgatni, hanem a fejed, és a szemed sarkából akkor is látod mi történik a műszerfalon.
ATI/nV: Az nV karik FS alá jobbak egy szintig, utána a mai kariknál (78-79) meg győz a nyers erő, és az új technológia. De tény hogy ez csak 60-70K+ Hungarian Buznyák kategóriára igaz, egy monitoron 50K környékén és alatta nVidia jobb választás lehet, ha nem kell több monitor.
-
Korcsii
őstag
válasz
hhelikopter #10127 üzenetére
ATI-nál mondjuk ott az eyefinity. Mondjuk még nem volt hozzá szerencsém, úgyhogy majd RCH663 majd megerősít/megcáfol, ő ennek a tudora.
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #10125 üzenetére
Én ha 7970-re tenném a voksom 3 monitorral
, most tolom 7850 2GB OC-vel. Nagyon nagyon elégedett vagyok vele
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #10117 üzenetére
Mit kellene tapasztalni:
egy lhbp 2.0-n 31R-en állva az fps 14-17 ről 27-31 re emelkedik, megszűnik, vagy legalábbis nagy mértékben csökken a lagg.
Mindenki figyelmét felhívnám, hogy az FPS tesztelést először mindig valami default felett default géppel tegye, REX telepítése csak ezután következzen ha lehet.
A cikkben is írtam, az FSX olyan mint egy operációs rendszer. Amikor feltelepíted, akkor olyan mint egy szűz windows, az addonok után lesz azonban igazán használható, azok viszont mind plusz erőforrást zabálnak.
FSX lényeg: sajnos még mindig a MicrofoshKórporésön tulajdona, aki baszik arra, hogy kirúgta a fejlesztőket, és halott a projekt, de a jövőbeni esetleges lehúzásra való tekintettel nem adja ki a forráskódot, a nélkül meg nem lehet belepiszkálni a leglényegesebb dolgokba. A P3D-t fejlesztő eredeti csapat aki mos LM-nél nyomja tudomásom szerint csak korlátozottan módosíthatja az eredeti forráskódot.
Amit írtam a Dx9 render módokat, és AA módokat le lehet cserélni egy trükkel, valamelyik este írok róla egy összefoglalót. Ezek tudnak hozni a konyhára. Viszont az achilles sarka a rendszernek pont a több mag használata, hogy gyakorlatilag az FSX lényegében csak egy magot használ az alap feladatok elvégzésére, és ez rossz.
Amin én gondolkoztam: hogyan lehetne esetleg egy virtuális gépen futtatni az FSX-et, hogy egy kóddal a main thread-et két fizikai magon futtatni. Ha vannak linux guruk itt a környéken kérdezzétek meg őket, hátha van egy teljesen más területről származó megoldás, ami megoldja az életünket.
-
andorra
őstag
válasz
hhelikopter #10117 üzenetére
Komolyan mondom azt sem értem, hogy az FSX –nek miért nem nyúlt eddig hozzá valaki a motorjához, annak érdekében, hogy kihasználja az adott felhasználó technikáját maximálisan a program. Minden szar van az FSX –hez de a lényeghez nem nyúl senki, érthetetlen…. Lehet tudni arról, hogy az FSX –t valaki fejleszteni fogja vagy kap egy új motort?
Hiú ábránd !
Az kétségtelen, hogy az FSX nincs jól megírva, de miért is kellene jobbat írni, ha az "ostoba tömeg" így is ezt használja ??
Az a rossz hírem, hogy hiába használja ki egy FS program mind a 4 magot, a jelenlegi hardver szint kevés ahhoz, hogy egy nagyon grafikájú FS maximális grafikai beállításokkal is jól futhasson.
Ez az oka, hogy nem nagyon születnek új szimulátorok, kivétel az X-Plane 10. Ezzel a programmal lemérhető, hogy mennyire kevés a mai hardver egy kitünő grafikájú FS programhoz. -
Asbee
veterán
válasz
hhelikopter #10117 üzenetére
Nálam i5 4,5 és 4,2 között nincs érzehető különbség. Szerintem egy 4,0-4.2 már elég. Egy 4Ghz-t ki fogok próbálni.
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #10081 üzenetére
Szerintem kezd el eyefintiben, három monitoron futtatni, vagy két jó nVidia karin surround módban (szintén három monitor) Vagy 3x nagy tv, HD felbontáson. Hihetetlen sokat hozzá fog adni az élményhez, meg a látványhoz, mert lesz perifériális látásod, ebből kifolyólag végre lesz rendes sebesség érzeted repülés közben. A 6950 elméletileg tökéletesen boldogul a dologgal, de több nagyobb itt is jobb. A Több monitoros mód már tisztán GPU limites történet. A proci szerintem még 3x full HD-ban is kiszolgál.
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #10047 üzenetére
Csak meglévő .air filet tudsz módosítani
A progi AircraftFileManager (AAMV22)
manual benne
sugár hajtómű program modellező program
Heli rotor leírása számításokhoz
szárny aerodinamikai középpontjának számítása
kezdetnek ebből el lehet indulni.
Kéne a konkrét típushoz egy pilot vagy recurent manual és az abban lévő adatokat átültetni, a nélkül nagyon nehéz.
-
Cypresss
senior tag
válasz
hhelikopter #10022 üzenetére
Akkor [őt] próbáld meg. Elvileg az IS után egy FS újraindítás és látni fogod az adatbázisban a heliporto(ka)t.
Személyes tapasztalatom nincs a programról, mivel nem használtam soha, de jókat mondtak róla, egy próbát megér.
(#10029) Korcsii: "a hajtómű fizikai (üzemeltetési)...." Ez valóban kimaradt, itt most a fizika a lényeg és nem a gyakorlati rész.
-
Cypresss
senior tag
válasz
hhelikopter #10018 üzenetére
Szia,
A heliportoknak van neve is, vagy csak koordinátái?
-
andorra
őstag
válasz
hhelikopter #10018 üzenetére
A GPS nem tud "befogni" semmit, ami a Földön van csak olyan műholdakat amelyek feletted vannak. Van egy belső adatbázis, ami a navigációs pontokhoz tartozó koordinátákat tartalmazza, ez az FS-ben sajnos nem frissül általam ismert programokkal.
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #9903 üzenetére
Dobj egy screenshotot hogy lássam pontosan milyen.
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #9898 üzenetére
Még mindig nem.
Ezek effektek, aminek van saját file-ja, az effects könyvtárban. Az Aircraft.cfg tartalmazza, hogy milyen effektet használ az adott fény megjelenítésére.
[LIGHTS]
//Types: 1=beacon, 2=strobe, 3=navigation, 4=cockpit, 5=landing, 6=taxi, 7=recognition, 8=wing, 9=logo, 10=cockpit
light.0=3, -0.43, -28.4, -0.0, fx_navredh ,
light.1=3, -0.43, 28.4, -0.0, fx_navgreh ,
light.2=3, -25.371 , 0.00, 2.30, fx_strobe ,
light.3=2, -0.65, -28.380158, -0.0, fx_strobeh , //Leftwing strobe
light.4=2, -0.65, 28.380158, -0.0, fx_strobeh , //Rightwing strobe
light.5=4, 16.9, 0.0, 1.9 , fx_vclighth,
//light.6=5, -0.1, -6.95, -3.0, fx_landing ,
//light.7=5, -0.1, 6.95, -3.0, fx_landing ,
light.8=9, -25.371428, -0.9, 12.15, Cit_II_logo
light.9=9, -25.371428, 0.9, 12.15, Cit_II_logo
light.10=8, 14.8, -20.0, 5.60, cit_II_icelight //rightwing icelight
light.11=8, 14.8, 20.0, 5.60, cit_II_icelight //leftwing icelight
//light.12=3, -0.66, 0.0, -3.3, fx_navredh ,Ez a fényekre vonatkozó rész az aircraft.cfg-ben (minden gépnek sajátja van)
Az első szám a definiálás hogy van, a második szám az egynlőség után a típus, hogy minek feletesse meg az effektet. //Types: magyarázó sor.
A vesszővel elválasztott három számcsoport a 3d modellen való elhelyezkedés koordinátái. Az utolsó szöveges bejegyzés pedig maga az effekt. Ha egy másik gépnek ami telepítve van, tetszik a strobe effektje, és egy másik gépen is használni akarod, akkor megkeresed a light.(valamiszám)=2 sorokat, és megnézed a sor végén mi van írva fx_strobeh itt pl. És átírod a másik gép cfg-jét erre. A Példában is látszik hogy az egyik nav fény egy strobe effektből van csinálva.
light.2=3, -25.371 , 0.00, 2.30, fx_strobe
Mivel nem 2, hanem 3 van írva az egyenlőség jel után, így nem villog, hanem folyamatosan ég.
Landing lights-ot ezzel a módszerrel nem tudsz hozzá adni, mert a gépen látszani fog a fénypont, de a talajt nem világítja meg. Mivel a talaj illetve más objektumok megvilágítása 3d render dolog, így az a gép 3d modeljében a (valami).mdl file-ban van, amit viszont nem lehet szerkeszteni. ( szerzői jogok miatt nem lehet a 3d modelleket importálni stb.) így landing, meg taxi ott, olyan és annyi van, amit a készítő bele rakott. Viszont logó világítást a farokra megy egyebeket simán hozzá lehet adni a géphez. Itt egy nehézség van, megtalálni a megfelelő helyett a koordináta rendszerben, hogy ott legyen ahol te akarod.
Nekem ezért van ez a sor, ami normál esetben ki van kapcsolva (// van előtte)
//light.12=3, -0.66, 0.0, -3.3, fx_navredh Ez egy piros lámpa, amit pluszba rak be, és ennek a koordinátáit változtatva keresem meg a helyét a dogoknak (ha gépen belölre kerül nem látszik, sokat kell tesztelni)
DE! ezzel le lehet ellnőrízni hogy a 3d modellhez képest a futók koordinátái jó helyen vannak-e, jó helyen van-e a nézőpont a fülkében, stb.
Jó keresgélést!
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #9879 üzenetére
Ebbe a dologba nem ajánlanám hogy csak úgy bele ugorj. Nagyon sok dolgot kell tudni hozzá. A repülési modell alapja .air-file, amit direkt erre a célra írt programmal lehet szerkeszteni. Rengetek táblát tartalmaz, ami leírja a gép viselkedését. A helikopter külön tábla sor, speciális adatokkal, és hozzá tartozó függvényekkel. Erdeti gyári dokumentáció nélkül nem sok esélyed van. A dinamika finom hangolása az aircraft.cfg-ben van, itt vannaka tömeg adatok, meg a sebesség, és hajtómű skalár adatok, de ezek csak fix változók az .air file függvényeihez. Egy másfél két hónap alatt egész jól bele lehet tanulni, lagalábbis nekem ennyi idő kellet, hogy a learjet air filejából kiindulva (hasonló méret, szárny profil azonos hajtóművek, és felszálló súly), megcsináljam a citation 650 air-file-ját, úgy hogy eredeti flight safety-s kiadású oktató anyagból és specifikációból dolgoztam.
Csak egy nagyon vázlatos példa: A sebességet meghatározza a hajtómű leadaott teljesítménye, a sárkány légellenállása, mely a sebesség növekedésével nem feltétlenül egyenes arányban nő, a kormány felületek által generált ellenállás, az egyes lapátok állásszögéhez, és forgási sebességéhez tartozó ellenállás, és a megfúvás (szél+sebesség vektor mennyiségének eredője) ami aszimmetrikusan hat egy helikopterre, és ez után jön a farok rotor nyomatéka, ellenállása. Egyszerre kevés dologot lehet csak állítani majd tesztelni, majd állítani, majd tesztelni, aztán új körülmények között tesztelni, majd állítani. ( hőmérséklet, tenger szint szerinti magasság, párna hatás változása, ha mindenütt kb jó akkor jó, mindenütt pontosan nem lesz jó az FS korlátai miatt. A citation 650-et én úgy lőttem be, hogy a legvalószínűbb konfigurációkban legyen a legpontosabb pl az átesési sebesség ( súly, fékszárny, beállításoktól függően) illetve az emelkedő képességet, és az adott magasságokon a maximális sebességet el tudja érni, viszont így a gép 69.000 lábon még tud emelkedni, holott a max valahol 55.000 láb lenne, 51.000 a max engedélyezett a törzsnek. De ez nem, zavaró, mert gyakorlatban nem mennek a géppel 47.000 láb fölé mert gazdaságtalan.
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #9858 üzenetére
Az Nem az FSx, hanem a helikopter (aircraft.cfg)-ben van definiálva valahol, hogy milyen effekteket használ. Utána kell olvasnom pontosan. Melyik helikopter?
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #9795 üzenetére
Régebbi VGA driverrel elvileg megoldódik. Driver sweeperrel szedd le a jelenlegit, és rakj vissza egy régebbit. Nvidia-val is csinálja állítólag néha, és amit eddig találtam, senkinek nem világos mi okozza a BUG-ot
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #9792 üzenetére
Biztos hogy shader probléma, de hogy mi okozza az nem teljesen világos.
-
Cypresss
senior tag
válasz
hhelikopter #9790 üzenetére
Ha ezt a problémát egy darab dll fájl okozza, akkor én a Dalai Láma vagyok.
VGA-drivert nem frissítettél mostanában, vagy valamilyen új sceneryt nem raktál fel?
Leginkább a free változatok okoznak ilyen problémát, de így látatlanban csak találgatni tudok sajnos.
-
Korcsii
őstag
válasz
hhelikopter #9790 üzenetére
4.80?
Nem hallottam még hasonlóról...
Kezdem az érezni, hogy nem szeret téged az FSX -
cintula187
addikt
válasz
hhelikopter #9767 üzenetére
Nekem is az van, polgári repüléshez tökéletes, de néha-néha még vadászgépezéshez is. Helikopterhez hosszú távon elhiszem, hogy kényelmetlen.
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #9767 üzenetére
Saját mókolással lehet. Visszább lapozva valahol volt erről szó. Ha teheted próbáld ki valahol, hogy kedvedre való-e. De ha ennyi bajod van a visszatérítő erővel akkor ott az x-65F, az nem mozog.
és akkor gond sincs az erővel...
-
BigBlackDog
veterán
válasz
hhelikopter #9764 üzenetére
Adj neki egy hét aktív használatot, aztán nyilatkozz újra magadnak. Ha nem hibás (törés, repedés, akadás, feszülés), és tényleg csak a kitérítő erő zavar, ahhoz hozzászoksz annyi idő alatt. Utánna viszont lesz egy elég jó kis joyod, ami sokáig tart (ha vigyázol rá)
.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
hhelikopter #9761 üzenetére
Ez ilyen. Nálam is egy olyan szolgált pár évig, furcsa volt utána a kisujjal irányítás. Szvsz, ha nem harcirepüléshez, hanem polgári gépekhez használsz joy-t, jobb a nagyobb kitérítő erő.
-
Korcsii
őstag
válasz
hhelikopter #9532 üzenetére
-
Korcsii
őstag
válasz
hhelikopter #9507 üzenetére
Tegnap raktam fel, és még nem volt időm teljesen belevetni magam, de ígérem, hogy később bővebben beszámolok róla. Sőt, ha már úgy is win és fsx reinstall várható, akkor lehet lesz out-of-box összehasonlítás is... hmm...
-
Korcsii
őstag
válasz
hhelikopter #9503 üzenetére
DX11 majd csak lesz, akárcsak a teljes 64 bites támogatás. Több fps is sokszor kétséges. Még eléggé az FSX motorjára épül, így csodát sem lehet tőle várni. Talán majd a 2.0-ás verziótól. Egyelőre én is csak abban gondolkozok, valószínűleg frissített géppel. Viszont érdekelt, hogy milyen, így felraktam.
Ha meg vagy elégedve az FSX-el, ne válts (és 2.0 előtt egyébként sem ajánlanám). Ha annyira nem friss a hardvered, ne válts (igazából akkor lehet értelme, mert egy kicsit kevesebb szívás). Ahogy észrevettem, jobban kihasználja az erőforrásokat, de talán alapból kicsit többet is eszik.
A Lockheed Martin nem FSXI-t akar fejleszteni, hanem egy tréningekre használható szimulátort - így pl a multiplay-ert is kicsit átgondolták, hogy jobban használható legyen erre a célra, nem mellesleg kapott FAA certifed minősítést is. És ez az árakon is látszik, bár most már jelentősen csökkentették (lehet rájöttek, hogy van az a csoport, akit érdekel). Viszont végre valaki foglalkozik azzal, hogy kijavítsa az FSX hibáit, sőt még fejlessze is. Így előbb-utóbb valószínűleg sokan fognak váltani.
Nálam reinstall miatt jött képbe, gondoltam kipróbálom - developer verzió van havi 10 dollárért, annyit megért. Váltani most még nem fogok, az majdnem biztos - de kap egy partíciót majd a Prepar3D is.
-
BigBlackDog
veterán
válasz
hhelikopter #9307 üzenetére
Az nem kiegészítő és már lassan egy éve kint van. Egy külön szimulációs program a Prepar3D, mely majdnem egyenlő az FSX-szel (FSX-re épül erősen) és a Lockheed Martin fejlesztette. Ahogy olvastam, elég nagy hangsúlyt fektettek a realisztikus szimulációra, talán ennek is tudható be az "otthoni" verzió 500 dodós ára.
FSX-nél nem nyújt szvsz sokkal többet repülés terén, bár még nem próbáltam ki. -
Korcsii
őstag
válasz
hhelikopter #8819 üzenetére
-
Cypresss
senior tag
válasz
hhelikopter #8781 üzenetére
Na akkor pörögjön a fórum srácok.
Azt meg szerintem ne boncolgassuk, hogy ki mit tett, ki kinek az ismerőse.
Nem én kezdtem Kozma Andris nevét emelgetni, BOCS! Szóval ezt a mondatot inkább RCH barátodnak kellene címezned. Köszi!
Én személy szerint a Németh testvérekkel dolgoztam együtt, és teremtettük meg az FS -be a professzionális helikopteres repülést, na de ez kit érdekel?
Ha ez így van, eddig hol voltál? Mindössze tíz hsz-t látok nálad, abból is öt az utóbbi két hétben. Ha olyan nagyon fontos a közösség tájékoztatása eddig miért nem tetted helikopteres témában, hiszen az is része az FS-nek , nem igaz?
Milyen videó felvevőt ajánltok, amivel tudok rögzíteni az FSX- ből?
Fraps és ha szerkeszteni is akarsz akkor Sony Vegas.
-
Cypresss
senior tag
válasz
hhelikopter #8718 üzenetére
Nem értek egyet veled, Én korábban nem tudtam a shader3.0 létezéséről, azonban RCH663 köszönhetően telepítettem és csoda történt.
Súlyos félreértésben vagy. Nem a Shader 3-ról van szó (amivel kapcsolatban a véleményem továbbra is fenntartom: semmire nem jó), hanem hogy soronként beszélitek meg, mit hogyan kell átírni és mire. Véleményem szerint erre semmi szükség, de csináljátok csak, ha a többieknek sincs kifogása ellene. Nem vagyok sem moderator, sem jónak elrontója.
Hogy a fejlesztők foglalkoznak-e vele?, mondhatnám a kutyát nem érdekli, a fejlesztők készítettek volna egy normálisan optimalizált programot, amit nem kell barkácsolni.
Nem MS fejlesztőkre gondoltam, hanem külső fejlesztőkre, akik addon progikat készítenek azért, hogy neked még valsóságosabb legyen a repülés. És hidd el az FS motor optimalizálásának hiánya miatt, ők egy PICIT többet szívnak a munka során, mint a user. De a te világodban nyilván az ő munkájuk is ugyanolyan értéktelen...Csak akkor nem tudom az ORBX miért figyel a gépeden?
Az amiről tárgyalnak a kollégák nem privát üzenetbe való, mivel mindenki tanulhat belőle.
A kollégák egy dolgot fognak megtanulni:, hogy lehet gigantikusan szívni a shader 3 miatt. Persze mindenki a maga kárán tanul.
(#8723) balage1989
(#8724) Asbee
Driverrel vagy géppel semmi baj, a shader a fos.
-
Đusty
addikt
válasz
hhelikopter #8718 üzenetére
Egyet értek, van itt hely bőven, és nem 140 hozzászólás születik egy nap ami átláthatatlan lenne. (sajnos elég kevés)
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #8694 üzenetére
De ki tudod kapcsolni a fej mozgást
Fsx.cfg-be bemászol, és megszerkezted jól
[DynamicHeadMovement]
HeadMoveTimeConstant=1.000000
LonAccelOnHeadLon=-0.020000
LonAccelOnHeadPitch=-0.010000
MaxHeadAngle=5.000000
MaxHeadOffset=0.300000
RollAccelOnHeadLat=0.010000
RollAccelOnHeadRoll=0.100000
YawAccelOnHeadLat=-0.100000na itten nullára teszel mindent,
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #8644 üzenetére
Így van be kell írogatni alapból nincs benne.
A postban ott van hogy melyik szekció alá kell beírni kivétel a job, meg bufferpool, mert azok teljesen hiányoznak tehát kapcsos zárójelestől együtt önálló szekció ként kell be emelni.
A JOBSCHEDULER szerintem nem kell, ellenőrizd a magok használatát windowed módban, hogy az összes magot rángatja-e repülés közben (töltésnél csak 1-2 mag aktív) ha minden mag megy, akkor hagyd ki mert csak be fog kavarni.
A Highmemfix, meg a Stale_buffer nagyon fontos!!!! A Highmemfix nélkül nem használod 512mb feletti vramot. A Stale buffer ha nincs meg akkor hosszú repüléseknél fagyhat az FS mert nem üríti ki a szemetet.
Bufferpool a simságát határozza meg az fs-nek, Sokat kell vele próbálkozni. ha jobban berángat, akkor állítani ha nem akkor meg próbálni teljesítményt növelni.
Fonhtos: ha UsePools=1 akkor be van kapcsolva, ha UsePools= akkor értelem szerűen ki. így csak ezt változtatva tesztelhető hogy milyen hatással van az fps-re. Egyszerre egy dologot változtass. Majd tesztelj.
-
ádika86
aktív tag
válasz
hhelikopter #8644 üzenetére
ezeket neked kell beleírni, alapból nincsenek benne
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #8640 üzenetére
Szia!
Háát tudod rengeteg málnaszörpöt iszom, és közben mantrákat mormolok.
Pár éve már gyűröm ezt az FS dolgot, és mivel saját cockpit építésével is szopatom magam a szabad időmben, így eléggé bele kellett ásnom magam a dolgokba, mert olyan hogy valami nem működik olyan nincs!
Az FSX fostalicskasága meg nagyon bosszantott, hogy sokszor egy 4-5 éves csúcs hardveren sok szempontból jobban fut, mint egy mai atom erőművön. Ennek is meg van persze a maga oka, ami megérne egy külön misét... Aztán majd a flight-nál kezdünk mindent elölről.
Lényeg: ha valami szerintem rendellenesen működik, akkor rákeresek a neten, hogy más is találkozott-e ezzel a problémával. Ha igen, akkor pár éjszaka alatt ki lehet halászni azt infót, ami segít megoldani. A gond itt is az, hogy sokan hintik a töménytelen ökörséget, mintha értenének hozzá, pedig nem. Sokat kell kutatni, infót keresni, és akkor egyszer csak ha használja az ember a józanabbik paraszti eszét akkor össze állnak a dolgok, és kezdi sejteni hogy mi hova meddig, aztán a gyakorlat mindent összezavar.
Minden FS tweak előtt egy fontos dolgot meg kell tenni: Fekete csirkét kell áldozni a telihold fényénél!
Ha veszel két teljesen azonos gépet, tükörben feltelepíted (x-copy) és elindítod a két tök azonos FS-t, nem ugyan úgy fog futni. Máshol laggol, más hibákat generál. Ez már nem bug, ez mán' fíícsör!
(csináltak ilyen tesztet, és tényleg...)
Minden lehetőséget, beállítást kipróbálok, ami hosszadalmas. Config, save, Fs, default flight, nézzük, gép váltás, napszak váltás, időjárás váltogatás, quit, me nem jó, mi gond, mi állítja, megpróbál, nem jó kezdem elölről....
Akkor most amiből élünk:
[BufferPools]
PoolSize=100000000 / ez 100Mb nagy 2gb vkártyáknál ezt lehet érdemes felvenni 300Mb-ig
RejectThreshold=524288 // 512K=524288, 256K=262144, 124K=126976, 96K=98304RejectThreshold is a command that instructs the CPU to bypass the bufferpool when a specified amount of graphics data is reached. Before that threshold, all data are kept sending to the bufferpool.
This function can be used in association with the PoolSize command to improve system stability.
By default, this command is not present in fsx.CFG and it comes with four thresholds to be chosen from:
524288 = 512K
262144 = 256K
126976 = 128K
98304 = 96K[BufferPools]
PoolSize=100000000
RejectThreshold=524288 // 512K=524288, 256K=262144, 124K=126976, 96K=98304One could start from the largest 512K and then lower the threshold one step at a time in order to find out the best result for the system.
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #8638 üzenetére
Részemről a szerencse!
Azt ellenőrízd, hogy az utsó verziót telepítetted-e, mert itt is voltak fejlesztések. 1.6 az utsó ha jól tudom.
A fiber frame fraction esetleg 0.17 még hozhat, próbáld meg.
A bufferpools-t, meg rejettreshold értékeket meg nyomjad be google-ba, és nézd meg másoknak a te kariddal mi a jobb...
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #8636 üzenetére
Hi!
UAC ki van lőve admin vagy, és adminként futtatod? Win7-ugye?
Van kézi telepítés, meg readme, ott is le van írva mit hova másolj, csak csinálj előtte backupot hogy vissza tudd állítani.
Ha nem írod be az fsx.cfg-be hogy
[GRAPHICS]
ALLOW_SHADER_30=1akkor nagyon fura dolgok jelenkeznek már a gép választásnál. Pl a cessna kereke a tetjén lesz, a vízszintes vezérsík meg egészen máshol mint ahol normális, és valahogy textúrák sem valami acélosan mutatkoznak.
Fsx cfg legfontosabb dolgok /előtte back up, ha elveszted a fonalat, és a dolgok negyvenedik restart után is csak rosszabbak lesznek, akkor vissza az elejére, a sorok végén mint itt / jellel fűzhetsz kommentet magadnak.
Mielőtt szerkeszted, tördeld meg a cfg-t. az egyes szakaszok közzé üss egy sort, hogy könyebb legyen a dolgokat megtalálni, az egészben tájékozódni.
[BufferPools]
UsePools=1
PoolSize=1000000
RejectThreshold=126976Olvass utána kicsit nálad mi működik, ha szaggat vele, akkor UsePools=0 de hagyd bent, vagy üss a sorok elé // akkor átugorja a cfg mint komentet.
[GRAPHICS]
ALLOW_SHADER_30=1
AC_SELF_SHADOW=0 /kikapcs, mer bugos, és megzabálja az fps-t
AIRCRAFT_REFLECTIONS=0 /kikapcs, mer bugos, és megzabálja az fps-t
AIRCRAFT_SHADOWS=1 /legyen a gépnek saját árnyéka a földön, maradhat,
COCKPIT_HIGH_LOD=1
D3D10=0 /!! kikapcs mert egy bug fícsör
EFFECTS_QUALITY=1
ForceFullScreenVSync=0 /fontos
ForceWindowedVSync=0 /fontos
GROUND_SHADOWS=0 /épületek, fák árnyéka... bugos, és frame zabáló
HIGHMEMFIX=1 /!!!!!!!!!! ha nincs, beírni!!! így nem futsz ki a videó memóriából, no meg használja is az fs
IMAGE_QUALITY=0
LANDING_LIGHTS=1
NUM_LIGHTS=8
See_Self=1
TEXTURE_MAX_LOAD=1024 /rex telepítésénél vedd figyelembe, hogy hiába raksz be 2048-as, vagy 4096-os HD felhőket, ha ez nincs átállítva, akkor csak 1024 amit használ. Ha ezt átállítod akkor ha fs-en belül slider-t állítasz akkor vissza megy 1024-re!!!!
TEXTURE_QUALITY=3
Text_Scroll=1
STALE_BUFFER_THRESHOLD=1024 / fontos!!! stabilabbá teszi a futást
SHADER_CACHE_PRIMED_10=1693500672
SHADER_CACHE_PRIMED=1693500672[Main]
DisablePreload=1 /az elején nem tölti be a default flightot, gyorsabb menu
FIBER_FRAME_TIME_FRACTION=0.33 /lagg kisebb, mert ennyi ms-t használ a 3d drót váz számolására, a többiben az egyéb dolgokat intézi, nagy sceneriknél kisebb lagg, stabilabb fps[Display]
BLOOM_EFFECTS=0 /fps zabáló bug, nem használjukTEXTURE_BANDWIDTH_MULT=400 /ez alapból 30, max 40, de ha slider az fs-en belül, akkor az megy vissza 30-ra. ORBX-hez állítólag 400-800 közötti érték a jó, pláne ha 2gb vram van. kisérletezni kell.
TextureMaxLoad=30 /ez a kívánt érték ma, de olvass utána mi lehet jobb neked
TransitionTime=4.000000
UPPER_FRAMERATE_LIMIT=0 /!! ha limit van, lagg van
WideViewAspect=True /16:9-hez, meg eyefintyhez be kell kapcsdolni!!! nagyobb lárómező, rendes zoom//[JOBSCHEDULER] ez nekem ki van tíltva, mert win-7 alatt alaból rendesen használja a 4 magot. A 14 esetében csak 3 magot használna, hogy egy magt megmaradjon a lemez műveletekre, meg egyebekre, de nálam nem hozott semmilyen pozitív eredményt, sőt...
//AffinityMask=14[TERRAIN]
AUTOGEN_DENSITY=5 /ez a max default, nyugottan nincs hatással különösebben az fps-re
DETAIL_TEXTURE=1
LOD_RADIUS=4.500000 /ez 2 gb mai vidi kártyán lehet 6.500000 nagyobb területen tölti be a tájat
MESH_COMPLEXITY=100
MESH_RESOLUTION=21
SWAP_WAIT_TIMEOUT=10
//TERRAIN_MAX_AUTOGEN_BUILDINGS_PER_CELL=2000 /kivettem ezeket, mert a hidelemmel ellentétben nem növeli az fst, viszont szarul néz ki, van aki leveszi ezeket 800-ra. Ati kártyán lehet segítség az AA problémák esetén, de 5770-en jobb a több teszteltem.
//TERRAIN_MAX_AUTOGEN_TREES_PER_CELL=2000 /u.a.
TEXTURE_RESOLUTION=28
WATER_EFFECTS=1 /próbálkozbi érdemes vele 7-10 fps-t tud rá elmatekozni ha 4-re vagy 5 re emeled. 2 eseténb fény fut a vizen, 3-nál rendes hullámzás, fény, 4 -nél tükröződnek a dolgok a vízben, 5 nél meg minden csilli villi tükröződik, meg hullámzik.[SCENERY]
DAWN_DUSK_SMOOTHING=1
IMAGE_COMPLEXITY=5
LENSFLARE=1 /Sp2 óta ez a nap effektus is, rex esetén kell, mert nem megy a nap efekt
MAX_ASYNC_BATCHING_JOBS=3 / fontos! hogy tudja etetni a proci a videó kártyát
SmallPartRejectRadius=4 / mekkora tárgyak ne látszanak pixelben megadva. Horizontról tönteti el a sok hullámzó apró pöttyöt, alapból 1, de 2 reálisabb képet, alacson AA esetén talán 4 legjobb, nekem ez vált be, ha nagyobb, akkor messzebről nem lesz futója a gépnek, meg nem látszik szemből a szárny meg egyebek, viszont növeli az fps-t (kevesebb pont kevesebb számolás) kísérletezni kell vele -
Geryson
addikt
válasz
hhelikopter #8630 üzenetére
Egy kicsit nehéz válaszolnom, merthogy ez a kiegészítő pont nincs meg nekem. Ami biztos, hogy nekem nincs ennyire felhúzva az FSX, mint ahogy Te posztoltad, de sajnos be-beszaladok 20 FPS alá néha még én is. Ez mondjuk egy extrém példa, mert LHBP virtual cockpitban az NGX-el egy jó példa erre, de a másik oldalról rögtön el kell mondanom, hogy még le tudom tenni kézzel (tehát inkább a 20 alatt marad csak és nem megy le 15-10 környékére tartósan) és lehet este, köd, akármi ez az eredmény nagyjából mindig jön.
Egy szó mint száz én jó beruházásnak tartom, bár megkérdőjezelhető az épelméjűségem, hogy közel 150 ropiért vettem egy vkártyát, de nekem így megérte. Tulajdonképpen az FSX.cfg és a csúszkák beállításával most nincs olyan szitu, amikor ne tudnám élvezni a repülés bármely pillanatát.
ATI - NVIDIA FSX kérdésre számos válasz van itt is, kaptál is most a kollégától és külföldön is többször felhozták már. Én úgy tudom, hogy mindenki az NVIDIA-ra esküszik és jómagam is ezt mondom, bár új ATI-val még nem próbáltam (de nem is fogom, mert nincs már okom rá).
Messze laksz Pécelhez, pedig mondanám, hogy próbáljuk már ki, mert tényleg többször volt ez kérdés...
-
RCH663
aktív tag
válasz
hhelikopter #8630 üzenetére
Szia HHelikopter.
A gond a következő:
ATi kártyák driverében van egy hatalmas bug FSX alatt. Ha felhők vannak az égen, és nagyon sűrű scenery felé érsz,akkor valamiért összeomlik az Anti Aliassing. Többen több jelyen jelezték ezt mind az ATI-nak (AMD Support
) mind pedig a Microfosnak, mind két csapat mereven nézett előre és kussolt. Az AMD admin még a hozzászólásokat is törölte a fórumból... A jelenség alapja hogy az ATI, és Nvidia külön utakon jár hardverben. AZ ati sok kicsi szállal oldja meg a renderelést, a "zöld" meg kevesebb, de izmosabb szálat használ. Hogy ezen a ponton driver, és FS szintem mi történik az senkinek nem tiszta, de tény hogy az ATI-k "átesnek" és belaggolnak, ha felhő/köd/ sok objektum van amit számolni kell.
Sokat lehet enyhíteni a tüneteken, ha rendesen be van configolva az FSX.cfg. Ha gonolod ki posztolom ide a lénygesebb beállításokat, amit érdemes kipróbálnod.
Fontos, hogy szedd le a bojote féle shader 3.0 modot, és telepítsd. Lesznek rendes efektjeid, meg fény, meg pompa meg ragyogás. DX10 használata szigorúan tilos! (Bug hegy)
Az auto gent fontos hogy max-on hagyd, mert ha leveszed akkor kevesebb dolgot rajzol ki, de fps nem emelkedik, és még jobban fog "shutterelni" ugrálni a kép.
Legjobban úgy tudod tesztelni, hogy RadeonProt telepíted, és kikapcsolod az AA minden formáját. Hasítani fog mint az állat, de olyan ronda lesz, meg foltos, mint az ember fia pofája egy kiadós bulizás reggelén, hányás után....
Utána szedd le, mert bekavar. Legjobb tapasztalatom szerint, ha Aplication cont.-on hagyod, és az fs-ben ki van pipálva az AA.
Eyefintyben ez még zavaróbb, mert normálon 55-70 fps, 3840x1024 ben nálam HD5770-en, de Budapest 2.0 clear sky, 28 Fps, REX 2.0 benyomja a szmötyis időt és 10-14 FPS, meg shutter heghyek, AZtán clear sky, és egyből 37 FPS.
FONTOS: az FS-en belül a frame limiter unlimited!!! ha vissza veszed, az mindíg bekavar.
-
Geryson
addikt
válasz
hhelikopter #8628 üzenetére
Pl. én. De miért nem itt kérdezed meg?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- BestBuy ruhás topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- PlayStation 5
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Ingatlanos topic!
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Suzuki topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
- Easun iSolar SMW 11kW Twin Hibrid inverter // Dupla MPPT // BMS // WiFi
- GAMER PC : RYZEN 7 5700G/// 32 GB DDR4 /// RX 6700 XT 12 GB /// 512 GB NVME
- GAMER MSI LAPTOP : 15,6" 144 HZ /// i5 12450H /// 16GB DDR4/// RTX 4050 6GB/// 1TB NVME
- Manfrotto 055 magnézium fotó-videófej Q5 gyorskioldóval
- Sony ECM-W2BT
- Azonnali készpénzes félkonfig / félgép felvásárlás személyesen / csomagküldéssel korrekt áron
- AKCIÓ! Csere-Beszámítás! Manli RTX 3070Ti 8GB GDDR6X Videokártya!
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Tablet felvásárlás!! Samsung Galaxy Tab A8, Samsung Galaxy Tab A9, Samsung Galaxy Tab S6 Lite
- Samsung Flip 2.0 PRO 65" WM65R + Connectivity tray + Gurulós állvány
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest