- Motorola Razr 60 Ultra - ez a kagyló könnyen megfő
- iPhone topik
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Mobil flották
- VoLTE/VoWiFi
- EarFun Air Pro 4 - a cél a csúcs
- Fotók, videók mobillal
- A hagyományos (nem okos-) telefonok jelene és jövője
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
Új hozzászólás Aktív témák
-
hokuszpk
nagyúr
programozoi szempontbol kb. ugynezki, hogy a konzol felett megkapod a tejhatalmat, -- mint anno a c64 / zx spectrum korszakban, -- aztan amit ki tudsz hozni belole, az ugyanugy fog futni a nappaliban, mint a fejlesztoi gepen.
pc-n meg at kell verekedned magad az apin az alatta levo drivereken, optimalizalnod kell a kulonbozo videokartya architekturakra es az azokat kiszolgalo procikra.... -
Abu85
HÁZIGAZDA
A konzol az egy fix gép. Arra sokkal könnyebb optimalizálni.
A szinkronizálás eljárás kérdése. Ez lehet vertikális szinkron is, de némelyik játék afféle fast/enhanced synchez hasonló megoldást használ, míg van olyan is, ami scene pacinget, és ott limitálják a sebességet, majd arra szinkronizálnak. Az egész hardver szabadon elérhető, így eléggé sok dolgot meg lehet tenni. PC-n ezek azért korlátozottabbak, mert itt azért sok múlik a Microsofton, a gyártók driverein, illetve azon, hogy egy gyártó mondjuk hajlandó-e specifikus megoldásokra pénzt áldozni, mert a driverfunkciók nem olcsó dolgok ám. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez nem keverendő a szinkronizálással. Leginkább azt határozza meg, hogy a GPU egyszerre hány képkockát számolhat előre az aktuálison túl. Persze ez leginkább egy elvi adat, de amúgy lehetséges, hogy a driverek BF5-re beállított default egy extra képkockájához képest, ha mondjuk három van megadva, akkor a jobb sebességet eredményez. Főleg, ha ez a szoftverben direkten van szabályozva.
A szinkronizáció emellett még kell, ha nem akarsz képtörést. Az Enhanced adja a legkisebb késleltetést.
Az FRTC nagyrészt hasztalan a Chill óta, mert utóbbi is képes a sebességet korlátozni. A Chill egyébként sose számol az aktuálison túl extra képkockát, de azt nem tudom, hogy miképpen reagál erre a beállításra a BF5-ben, mert ez elméletben nem kompatibilis a Chill lényegében.(#36435) Raymond: Én úgy néztem, hogy ki van. Kajak az a default. Vagy ez most megváltozott?
-
zovifapp111
senior tag
És minden régebbi drivert lepucoltál rendesen? Lehet, hogy nekem eddig csak simán szerencsém volt, de se zöld se piros driverrel nem volt még gondom. Mindig hibátlanul müködtek sima frissítéssel is. Ddu-t csak kártyacserekor használtam. Tök jók a meghajtók minkét oldalon.
Falu: sorry, el voltál tünve
-
Lesz. De ugye addigra meg az AMD is előrébb lesz. Úgyhogy lehet nem változik semmi, a mondandóm lényege az, hogy nincs itt semmilyen hardveres csoda. Itt le van írva, hogy milyen az új Forza.
Ugye csodáról beszélhetnénk, ha a Vega mellet a Turing is elhúzna a Pascaltól, de a helyzet sajnos nem ez.
-
TTomax
félisten
Okay hát ezzel az erővel a vásárló azt se tudja hogy 4 vagy 8GB....dehh a GT sosem játékra volt,még a gsync támogatást is csak utólag kapta meg.Ezek masszív irodai kártyák azért.Azért régen is volt ugyanaz a kártya 64/128bittel,vagy GDDR3-GDDR5el.Ha egyértelműen rajta van a dobozon akkor nincs igazán miről beszélni.Egyébként pont az nézi meg hogy mit vásárol aki ebben az ársávban keres.
-
Puma K
nagyúr
Magamból kiindulva azért kutatok a neten adott termékek után, hogy a pénzemért a lehető legjobbak kapjam.
Vagy ha nem értek az adott szakterülethez mert semmilyen rálátásom és tapasztalatom nincs, akkor mástól kérek segítséget. Leginkább olyantól akiben megbízok és tudom, hogy jártas az adott területen.
Így minimalizálom az átb@szás esélyét. Ha meg valami nem kerek azzal amit vettem, akkor visszaviszem.
A gyártó a specifikációknál részletezi az adott terméket.
Aki tud olvasni annak ez nem lehet akadály.Amit most írtál azzal kapcsolatban az jut eszembe, mikor egyik ismerősöm ismerőse nem értette mi a különbség a szimpátia és az empátia között... amit te is említesz, az két különböző téma.
Az egyiknél egy kész terméket vásárolok.
A másiknál pedig egy szakembert bízok meg egy adott munka elvégzésével aminek a milyensége az ő tudása alapján lesz olyan amilyen, és nem csak és kizárólag az általa használt anyagoktól függ a végeredmény.
Így van
-
#00137984
törölt tag
GTX 210, GTX 240 (DDR3), a GTX 710, GTX 730 (DDR4) szintén ennyire minimál hardveres errőforrást kinált. Multimédiás felhasználásra vagy irodai gépekbe (30-40W fogyasztás) vesznek ezekből az olcsóbb kártyákból. A videókártyák dobozán láthatóan fel van tüntetve a 2-4GB DDR3-DDR4 videómemória, és a specifikáció szerint lehet találni 2GB-os GDDR5 GTX 730, GTX 1030 kártyákat nem olyan sokkal drágábban. A GDDR5 miatt 48GB/s sávszéllességet nyújtanak, de még ezenfelül a GPU-n az a 384 Shader napjainkra már nem sok mindenre jó. Játékra a 128bit, 640 shader, 112GB/s sávszéllesség miatt a GTX 1050 jobban ajánlott, de most 20ezer forinttal drágábban is kapható. Igaz nem mindenki vágja a témát, de ha ennyire fapados a tudása akkor kérje ki mások véleményét vásárlás előtt. Ha meg nem szándékozik valaki egy új videókártyára a 35ezer forintos ársávnál többet kiadni, akkor legalább a dobozon jól kiolvasható információ szerint a GDDR5 variánsokat vásárolják meg.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Igen, csak a PC nem konzol. Ott elhiszem, hogy ez működik, de az AC Originsre az a legfőbb panasz, hogy rendkívül kicsi a teljesítménykülönbség a full low és a full high grafika között. Nyilván ennek az oka a rossz hatásfokban keresendő. PC-n emiatt egy rakás grafikai beállításnak nincs is értelme. Hiába veszed le, semmit sem gyorsulsz.
(#31134) Raymond: Konkrétan az nyomja agyon, hogy a CPU egy rakás olyan munkára van kényszerítve, amelyek szükségtelenek lennének, ha nem kellene a bekötéseket ennyire körülményesen kezelni. Kb. olyan, mintha elindítanál egy OCCT-t szálra és úgy játszanál mellette egy játékon. Haszna nincs, mert csak azért működik így, mert a fejlesztés egy szakaszában hoztak egy hibás döntést, és már túl drága lenne kijavítani.
-
huskydog17
addikt
Csak az a gond, hogy néhány, nem mai OpenGL játékban az AMD userek erősen szívják a fogukat, főleg id tech5 motoros játékok alatt (New Order és Evil Within katasztrofális AMD VGA esetén). Ezen felül HTPC szempontból ismét csak jóval fejlettebb az 1050.
Az RX kizárólag a Doom Vulkan módjának segítségével van pariban az 1050-vel, sajnos senkinek nem tudnám nyugodt szívvel ajánlani az RX-et. -
Raymond
titán
Ja, az eredeti felvetes amibol ez a diskura is kiindult igaz - nincs ajanlhato termeke az AMD-nek meg a 100EUR es alatti kategoriaban se. Ha olcso kell akkor a 65-70EUR passziv 30W GT1030, ahol meg lenne elonye a 85-90EUR 50W RX550-nek shader intenzivebb jatekoknal (pl. BF1) oda meg messze tobb ertelme van egy dupla annyi shader/TMU-val rendelkezo 100-110EUR RX560-nak. Csak azon az aron mar ott a a GTX1050 is...
-
huskydog17
addikt
"Azért látszik, hogy újabb játékoknál az RX550 a nyerő"
Nem teljesen. Quake Champions és Rainbow Six Siege nem éppen régiek, ezen felül a Dota 2 is Source 2 Engine-t kapta meg, ami szintén nem olyan régi és Vulkan leképzője is van. A PuBG pedig csak szimplán egy fos, de az még csak pre-alfa státuszban van annak ellenére, hogy papíron már nem.
HSM: ha túl gyenge a CPU, akkor meg az a baj. Nincs itt semmi gond a teszt környezettel. A Ryzen 3 még a Core i3-nál is olcsóbb.
bertapet11: Mivel még újonc vagy, így egy jó-tanács: érdemes a "jóslatait" nagyon erős fenntartásokkal kezelni.
-
-
MrChris
nagyúr
Kb mikor azok a kártyák dívtak (~2011) szünt meg az érdemi fejlesztés. Hogy ne szívjanak annyira a felhasználók az UHD-val, beépített (tudtommal nem paraméterezhető) proxy van, ami készít egy 720p változatot, editáláskor ezt látni, render viszont UHD-ból lesz.
Kb tavaj pedig eladta a Sony, azóta Vegas Creative software néven fut. Az új 14-est hangyányit átfestették, tettek bele egy adag plugin fx-et. Pedig lenne mit fejleszteni. -
MrChris
nagyúr
A Vegas rendereléskor az FX-eket és a tömörítést végzi el. Ha az FX OpenCL támogatott akkor azt a gpu csinálja. Ennek a mérését láthatod azon a táblázaton. Sajnos a GPU támogatott tömörítés, ami általában a rendering nagyobb részét teszi ki, csak a Mainconcept MJPEG és Sony AVC kódekkel lehetséges Vegasban, kizárólag a GTX 4xx-5xx valamint a HD5xxx-6xxx kártyákkal. Ha modernebb kártyát használsz akkor a tömörítést a CPU végzi, GPU csak az FX-eket!
Itt egy videó erről. A GTX960 nem sokat tesz hozzá. A CPU pár másodperccel lett csak több mert az FX részt is az végezte, a GPU támogatottnál csak az FX-et csinálta meg a GPU, a kódekkel való tömörítést, munka oroszlán részét a CPU. Itt egy másik rendering teszt ahol látható hogy a CPU magában 2:48-alatt végez míg az öreg 560ti ha besegít máris lenyomja 0:41 másodperc alatt.
És hogy még egyértelműbb legyen ebben a tesztben is demonstrálva van erőforrás figyelővel, hogy a GTX 560 dolgozik, míg a GTX770 nagyjából semmit sem csinál, ami az eredményeken is látszik.
Aki a tömörítést is támogatni akarja Vegasban annak ilyen régi kártyát kell használni. Eddig csak egy Vegassal dolgozó sráccal tudtam ez ügyben beszélni, a gépében egy öreg GTX580 van valamilyen i7 és 32GB ram mellett, pedig már százszor lecserélte volna a vidkarit. -
cyberkind
félisten
Jó, hogy nem a Time Spy-t meg a 93-as Doom-ot hasonlítod össze, bár még annak is több értelme lenne mint ennek itt de úgy látszik jól elvagy.
(#23038) Milka 78
Akkor is harapnék ha az Uncharted 4-et meg az ultra low-os Gta 5-öt hasonlítaná össze mert annak is nulla értelme van mint most. -
Asbee
veterán
Nem unod még? Összehasonlítod a Driveclubot a PC-n agyonbutított low beállítású Forzával. Csutka lowon játszol mindent de fikázod úgy hogy ki sem próbáltad. Nálam nem nagyon fér össze ez a két dolog. Nem eszetlen maximum grafikáról van itt szó, pont itt van mindig szépen kivesézve sokszor milyen minimális különbségek vannak egyes grafikai beállításoknál, plusz erőforrásért cserébe. Te magad mondtad, alacsony felbontáson minimumon játszol, (ráadásul ezt nem is próbáltad) ami arra van kitalálva, hogy mindegy hogyan de valahogy döcögjön. Ez alapján elég érdekes kritizálni és következtetéseket levonni.
-
mcwolf79
veterán
Nem azért mondom, de nem unod még?
Megvan a játék? Nincs. Egy YouTube videó alapján mindenhova (lehet, még az Alkalmazások, oprendszerek topic-ba is) bevakkantod, hogy milyen xar a LOD. Egyetlen videót linkelsz egyfolytában, amelyben Szerinted borzasztó zavaró a popup.
Tudom, ez egy nyitott topic, nem csak az írhat bele akinek megvan a játék, de qrva unalmas, hogy olyanról kántálsz valamit, amiről saját tapasztalatod nincs. Vegyél egy normális VGA-t, ha minden igaz hamarosan jön demó, kipróbálod, nem tetszik, nem veszed meg. Ennyi. Aztán tényleg felejtsd el ezt a topic-ot , mert rajtad kívül még nem nagyon olvastam, hogy valakit ( ráadásul aki személyesen tapasztalta) borzasztóan zavar a popup. -
hackeeeee
Jómunkásember
Először is, nincs kedvem vitába szállni, másodszor, azért lehet, hogy neki van igaza..
Másodszor, azért gameplay videó, hogy a videó készítő szempontjából visszaadjon egy játékélményt, és esetlegesen megmutassa, hogy milyen is a játék. Ez számára fogalmazzunk úgy, hogy közvetlen tapasztalat, számodra, vagy annak aki nézi, mert közvetett, mert van közte, és az esetleges játékélmény között pár döccenő.Bocsesz, hogy belewau, de, a játékról látsz egy gameplay videót, de nincs "személyes" tapasztalatod a játékról, amiről videót nézel, sőt azonos sem lehet, ha csak nem olyan géped van/vagy jobb, mint annak aki a videót készítette... Vagyis, fogalmazzunk úgy, hogy bármilyen "személyes következtetést" levonni egy videó után nem épp ideális, mivel (lehet, hogy) lehetőséged sincs ilyeneket szerezni, mert nincs lehetőséged kipróbálni.
Összességében, nem, nem ugyan azt látod, mert nem ugyan olyan konfigurációd van (belenyúl a videómegosztó, lehet, hogy sokminden más is), mint annak, aki a videót készítette. Fogalmazhatunk úgy is, hogy nagyjából azt látod, amit Ő. Persze, ha ez a döntéshez elég, ám legyen.
-
mcwolf79
veterán
integrált AMD VGA-val
Nincs több kérdésem. Vegyél egy épkézláb VGA-t,és akkor lehet újra próbálkozni. Tetszik vagy sem, de azok az APU-k nem ilyesféle játékra lettek kitalálva, és ez most nem lenézés vagy flegmázás.
Amúgy ezek szerint ki sem próbáltad a játékot, csak a videók alapján pocskondiázod. No comment. Innen tovább nincs miről beszélni.
(megjegyzem az általad linkelt videóban továbbra sem látom azt az égbekiáltó pop-up-ot amit skandálsz) -
-
mcwolf79
veterán
Itt is jössz a popup dologgal, jó hogy mindenhova besírod ezt.
Aki már játszott vele (köztük én is) borzasztó zavaró pop-up jelenséggel nem találkozott.Ezeket csak akkor veszi észre az ember, aki 20-szal tötymörög a pályákon. Egyáltalán nem feltűnő, mégkevésbé zavaró ez a jelenség.
Nem mondom, hogy technikailag hibátlan a játék. A néha beröccenő grafika idegesítő, de medium beállításon már gyönyörű a játék, és egy felső-középkategóriás gépen ez már kivitelezhető.
Az én gépemen medium-high beállításoknál egyedül a városban esik néhol 45 fps környékére a játék, egyéb helyeken 99 %-ban stabil a 60 fps.
Szóval meg lehet említeni a hibákat, de nem kell azt hirdetni mindenhol,hogy "csúnya a játék" vagy hogy egyfolytában pop-up van jelen benne.
pl. én meresztettem a szemem az általad linkelt videóban, hogy milyen árnyékokról beszélsz, de nem jöttem rá. Szóval ezzel jönni szőrszálhasogatás, mert játék közben ezek nem zavaró tényezők (illetve nem feltűnőek). -
xxxxxxxxx
tag
Hello! Tényleg. Nálam is ismerős a jelenség. Valóban nem egy hiba hanem egy nagyon zavaró jelenség. Volt aki garanciába vissza adta a vga kariját emiatt.
Kezdetek óta nyomom ezt a játékot. Emlékszem egy frissítés után lett ilyen.
Erre én is keresetem, de semmit nem találtam. Majd kis idő múlva le is töröltem a picsába. Egyébként vicc az egészbe, hogy AMD logóval indul a játék ha jól emlékszem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Akkor leírom hosszabban. Az efféle jelenség oka az ordered dithering, ami csak szimulálja az átlátszóságot. Ezt igen sok régebbi játéknál használták a fejlesztők, mert fel lehetett húzni a háromszögekre egy dithering textúrát, és ezzel nagyon olcsón megúszható az átlátszóság kezelése. A ordered dithering hátránya, hogy nem ad jó eredményt, mert bár piszkosul gyors, és bőven megúszható a rakás overlap, de az algoritmust egyrészt a hardverhez kell igazítani, másrészt mindig lesznek a képen apró pöttyöcskék, amik a dithering textúra mellékhatásai.
A képen is látható, hogy mindkét hardveren megvannak a pöttyöcskék, csak más mértékben, mert más algoritmussal működik az ordering. 4xMSAA ezen sokat segít, de ott is látható, hogy a korlátnál az NV-n is marad pár pötty. 8xMSAA lényegében jelentősen megritkítja a jelenséget.Közben megnéztem a játék whitepaperjét is, és az Advanced Blending beállítás bekapcsolása, már nem ordered ditheringet használ az átlátszóság kezelésére. Az Advanced Blending egyébként OIT-t használ.
-
stratova
veterán
Mintha ez egy szűrő hibája lenne, bár úgy tűnik LoD függvénye (nyilván bíz távolságban már nem rajzolja ki a füvet). És ez két AMD-s cím :sS GCN-en van jelen vagy korábbi pl VLIW4-es radeonra is jellemző? Kollégámnak Trinityje van majd rákérdek a TR-re. Amúgy nevetséges ha nincs rá semmi reakció s közben már a játékosközösség workaroundnak váltást javasol.. Ilyenre tényleg reagálni kellene. Gondolom most mindenre kevés a kapacitás :/ (bár egyik játék sem a legfrissebb darab, hogy ne lett volna rá idő).
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Dirt Rally alatt biztos, hogy el lehet tüntetni a grafikai beállítások maximumra állításával. A 8xMSAA radikálisan csökkenti a jelenséget. A Tomb Raider esetében ez beállítástól független.
(#17880) PuMbA: Felőlem vehetsz NV VGA-t, de ugyanazzal a grafikai beállítással nem fog ez a jelenség eltűnni, mert ez program oldalán keletkező dolog. Se driver, se hardver nem fog mást számolni, mint amit a program kér.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Soha, mivel ezt nem lehet driverből befolyásolni. Az alkalmazás fejlesztője tudja korrigálni, de ez egyébként terv szerint működik így, még ha ronda is.
Van még így működő játék. Például a Two Worlds 2 maximális minőségben. Arra itt panaszkodtak a userek. [link]Ezek egyébként a PS3/Xbox 360-on használt technikák portjai. Azért ilyenek, mert nem módosították a motor leképezőjét PC-re.
-
Az még kevesebb is, mint gondoltam - az A8-7600 egy asztali design, ráadásul 28nm-es a Skylake 14nm-ével szemben. Simán reális, hogy a GT540 feleannyit egyen.
Más. A Quantum Break bemutatjójának francia tudósításából két (lefordított) mondat:
If there is one point on which Remedy insisted it is on the difficulty of optimizing performance at the GPU with DirectX 12. To achieve equal performance obtained GPUs of DirectX 11 requires a lot of work.Hmmmmm....
-
A "nagyon" számszerűen hová fordul le?
Engem nagyon meglepne, ha 20%-nál többet jelentene sebességben - ha a 950MHz-es IGP órajelet 25%-kal csökkenti, az lesz kb. 20% sebességvesztés, ott a fogyasztás már max. 60-65%-a teljes órajelhez képest. A CPU résznek meg egy ilyen 3DMark teljesítményhez túlzottan nem kell megerőltetni magát.
A diszkrét VGA-k nem igazán jó összehasonlítási alapok, mert ez az i5 egy ULP-re designolt valami, inkább nézd össze egy Tegra X1-gyel, abban kb. egy fél GTX 750 van, és az is ilyen nagyságrendben fogyaszt.
Meg amúgy a 750Ti esetében a GPU-nak emlékeim szerint 38W a power targetje, amiből dupla sebességet hoz ki egy jelentősen régebbi gyártástechnológián.Szóval vszleg fáj egy kicsit a 15W, a pontosság kedvéért fűztem hozzá, de itt inkább csak arról van szó, hogy 10 vagy 20%-kal előzi meg az AMD-s konkurens IGP-t, nem arról, hogy a diszkrét meccsbe be tud szállni.
(#15204) Petykemano: nekem ez még mindig két szék között a földre. Az IGP továbbra is lassú, ha pedig külső VGA-ban gondolkodom (lassan végre lesz realitása talán), akkor elég egy lényegesen olcsóbb kisgép.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Milyen videókártyát?
- Motorola Razr 60 Ultra - ez a kagyló könnyen megfő
- E-roller topik
- iPhone topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
- Autós topik
- Opel topik
- IGP nélküli processzorokkal készül az Intel és az AMD
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- További aktív témák...
- Telefon Felvásárlás!! iPhone 14/iPhone 14 Plus/iPhone 14 Pro/iPhone 14 Pro Max
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE AORUS MASTER RTX 3070 8GB GDDR6 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- AKCIÓ! ASUS STRIX B650E-E R7 7700 64GB DDR5 1TB SSD RTX 3080 10GB Thermaltake Ceres 500 850W
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Asus Rog Strix G16
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest