- Karaktere biztos lesz az első Nothing fejhallgatónak
- Apple Watch
- Hivatalos a OnePlus 13 startdátuma
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Íme az új Android Auto!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- One mobilszolgáltatások
Új hozzászólás Aktív témák
-
PuMbA
titán
válasz
gejala #48723 üzenetére
Nehéz megjósolni, hogy mi lesz a Witcher esetén. Ugye a CDPR úgy szállt be, hogy segít az Epic-nek UE fejlesztésében, főleg a nagy open world kezelésben. Ez benne volt a bejelentésben. A CDPR is látja hogy hogy áll most az UE5 és milyen gondjai vannak és így mondtak igent
Tudják azt is, hogy egy Cyberpunk féle ballábas indulást nem húzhatnak megint, mert sok pénzbe kerül.
-
huskydog17
addikt
válasz
gejala #48712 üzenetére
Nem a Ryzen 3600 a probléma, hanem a játék végtelenül fos kódja. Vannak olyan nyílt világú játékok, amelyek nagyon szépen futnak Ryzen 3600-al, igaz, azok nem UE-t használnak és nem is Gamebryo-t.
Az aktuális konzolokban is 3600-nak megfelelő képességű CPU van, ezért is szokták azon nézni.
Nyilván ha a 20 éves Gamebryo game logic és MI kódot egy az egyben átrakják az amúgyis pocsék performance-al rendelkező UE5 alá, akkor az eredmény garantáltan egy katasztrófa lesz és ez is történt, nincs itt semmi meglepő.
Számomra inkább az a meglepő, hogy a sok hardcore elvakult fant ez nem zavarja, sőt még az elcseszett színvilág se.#48715 PuMbA: Az a god, hogy az UE 5 megjelenésekor pedig az volt a mantra, hogy majd az 5.1 és 5.2 megoldja a gondokat, aztán most amikor még az 5.4 is még pocsék, várjuk az 5.6-ot. Ha az 5.6 is ilyen pocsék lesz, akkor majd várjuk az UE 6-ot? Ez ilyen örök AMD-s felfogás, hogy majd a következő aztán megmutatja, aztán nem mutatja meg, Oszkár bácsi nem gyün. Vannak olyan UE5 játékok, amelyek ennél sokkal jobban teljesítenek, mert azoknál nem 20 éves Gamebryo kódot raktak a játék alá. Ez a Remaster még a szokásos pocsék UE5 projektek között is messze a legsz*rabb és ami a legszomorúbb az egészben, hogy a Bethesda-nak annyi pénze lenne rá, mint a sz*r, ott van mögöttük a MS, erre kapunk egy ilyen arcon köpést.
-
PuMbA
titán
válasz
gejala #48714 üzenetére
Az Oblivion még UE 5.3 és csak az UE 5.4-ben jöttek az első lényeges CPU optimalizálások. Ez a baj. Kiváló CPU kihasználtság az UE 5.6-ig nem várható. Az 1-2 év múlva megjelenő UE5 címekben már kevesebb CPU gond lesz.
#48716 gejala: Ez nem a játékok gépigényéről szól, sajnos nagyon sok CPU-ba kerül maga a Nanite például, tehát a kirajzolások. Ezért van hatalmas CPU igénye az UE5-nak ahogy írtad PS3 grafika mellett is, mert borzalmas a render thread kezelése.
-
huskydog17
addikt
válasz
gejala #48681 üzenetére
Pedig de, még az általad berakott képen is látszik. A 7900 XTX a 4080S előtt van, ami igencsak szokatlan, valamint a 9070XT az 5080 előtt, ami szintén igencsak szokatlan erőviszony.
CB és PCGH is megerősíti, hogy a Mirage-ban jelentős az AMD előnye.
FullHD-ban és WQHD-ban az NV kártyák még ennél is jobban belassulnak, ez az általad mutatott PTU tesztben is tökéletesen látszik főleg 1080p-ben, de a CB tesztben is nagyon látványos. Az, hogy a 7900XTX az RTX 4090 szintjét hozza igencsak szélsőséges előny."AMD-Grafikkarten schneiden in Assassin's-Creed-Spielen traditionell gut ab – und das ist auch in Mirage so. Vor allem in niedrigen Auflösungen haben Radeons durchweg die Nase klar vor dem Konkurrenzmodell von Nvidia.
Auch wenn das Verhalten auf ein mögliches CPU-Limit der GeForce-GPUs hindeutet, ist dies nicht der Fall. Nvidia-Grafikkarten werden in niedrigen Auflösungen nicht vom Prozessor limitiert, sie sind von sich aus so „langsam“. Offenbar bekommen sie ihre ALUs bei wenigen Renderpixeln nicht ausgelastet und nehmen erst bei vielen Pixeln Fahrt auf." (CB)"Das Spiel läuft generell hervorragend, gerade auf Radeon-GPUs." (PCGH)
Der8auer méréseinél is tökéletesen látszik a jelentős AMD előny.
-
huskydog17
addikt
válasz
gejala #48676 üzenetére
Nem találtam arról konkrét infót sehol, hogy pontosan mi okozta az AMD jelentős előnyét, azonban erősen kétlem, hogy kizárólag a nagy L2 miatt volt, mivel akkor a Mirage-ban nem lennének lemaradva az NV kártyák, márpedig ott eléggé le vannak maradva. Mivel nem lehet tudni, hogy a partnerség keretén belül az AMD és Ubi mérnökei milyen kódot raktak a motorba, így bármi lehet.
#48677 b.: Nincs ebben semmi érdekes, mivel a 7900 XTX sokkal nagyobb GPU, sokkal több RT gyorsítóval. Az RX 9070-es széria technikailag inkább az RX 7800 XT utódja. Egyszerűen a 7900XTX a sokkal több számolóegységével kompenzálni tudja az RT lemaradását, ezt sok játékban láthatjuk. XTX-nél úgy is mondhatjuk, hogy győz a nyers erő.
-
-
Ragnar_
addikt
válasz
gejala #48506 üzenetére
Nem rossz. Akkor a 6/12 procikat lassan el lehet felejteni játékra ? Az új Indiana Jones meg csak RT képes kártyával indul. Mondjuk nem hinném, hogy egy 7600x például ne tudná hozni egy 3700x számítási teljesítményét, úgyhogy ilyen szempontból mindegy lenne, hacsak nem kifejezetten fontos a 8/16 akár alacsonyabb számítási teljesítményel is valamiért a Doom esetében.
-
-
X2N
őstag
válasz
gejala #48078 üzenetére
Ideje lenne már hogy meglépjék 16 magot 1 CCX-en és a 3D Vcache is alap kell hogy legyen...meg rendbe kéne rakni már a memória kezelést is, CAMM2 lapok kellenének 10GHz vagy feletti ramokkal, meg olyan memvezérlő ami ezt le is tudja 1:1-ben kezelni...
Ha ez nem megy akkor nem lenne ördögtől való az se hogy csinálnak egy monolitikus 8 magos célprocit játékosoknak 3DVCache-el. -
fLeSs
nagyúr
válasz
gejala #48075 üzenetére
Épp ezaz ami miatt érdekelne, hogy az AMD merre fejleszt tovább. Mert az architektúra az épp most lett felturbózva (a Zen5 szélesebb mint a Zen4) de asztali gépben már ez sem látszik a tesztekből (legalábbis Win alatt). Ezt a cuccot toldozzák-foltozzák 2017 óta, örökké nem folytathatják. Ha leviszik 3 nm-re aztán 2 nm-re azzal emelhetik (gondolom) az órajelet + több cache, de az nem túl nagy innováció (és a TSMC érdeme), bár ha az Intel tökölődik akkor nem is lesz szükségük többre.
Ez az Arrow Lake ugye amint látjuk MT-ben pariban van az AMD-vel, ST-ben is, csak játékok alatt marad le + light threaded/idle alatt a legalacsonyabb a fogyasztása.
Mintha létezne egy ilyen piaci szegmens ahol ez lenne a lényeg: kb. mindenki akit nem érdekelnek a játékok...(tehát a piac nemistom mekkora, de nagyon nagy százaléka).
Szerver, workstation, office vonalon ez az Arrow Lake teljesen jó, csak a (nagyon hangos) gamer közösségnek nem tetszik, érdemes helyén kezelni a dolgokat.
Ettől függetlenül drága, de az Intel még mindig bőven vezető piaci poziban van szóval az elején ezt meg is teheti, hogy drágán adja. Az Intel és az AMD szokta csökkenteni a procik árait, csak ki kell várni (ellentétben az NV-val, ők sosem csökkentenek árat). -
Alogonomus
őstag
válasz
gejala #48060 üzenetére
A consumer procikon minimális a nyereség, ráadásul oda bőven elég a különböző alsókategóriás Zen2/3 is, amiből viszont rengeteget tud gyártani az AMD is, mert a TSMC 7/6 nm már relatíve olcsó és nem leterhelt. Be is mutatott újabb procikat az AMD az 5000-es sorozatból.
A másik dolog pedig az, hogy az Arrow Lake sosem lehet consumer a TSMC 3 nm ára és elérhető gyártókapacitása miatt, az Intel 3 és 4 sem tömeggyártásra alkalmas, az Intel 7 pedig bár talán nem annyira drága technológia, de már nem is alkalmas versenyképes teljesítményt nyújtó procik gyártására.
A minimális elvárás egy consumer géppel szemben csak az, hogy a Win 11 miatt szükséges TPM meglegyen benne, amit egy "fillérekért" gyártható Zen2-es proci is teljesít, oda nem kell az Arrow Lake Lion Cove és Skymont magja.
A modern consumer gépekkel szemben támasztott igény pedig a Copilot miatt a dedikált erős NPU, amit pedig az Intel a saját gyártástechnológiáival nem tudott az Arrow Lake procikban biztosítani, sőt a TSMC 3 nm esetén is csak túl gyenge NPU-ra futotta. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
gejala #48060 üzenetére
A Lunar Lake az nagyon kis részben felel majd az eladásokért. Az egy prémium termék, ami kb. ha 5-10%-a lesz a teljes mobil eladásoknak. Ezért nem lesz közvetlenül utódja, mert már nem éri meg a piac törpe szeletéért külön dizájnt tervezni, mert a pénzt viszi, de kevés a direkten realizálható nyereség rajta. Sokkal inkább fog a mobil eladásokért fellelni az érkező Raptor Lake és Arrow Lake felhozatal, ami jön a Core 200 sorozatba.
Ugyanígy az AMD-nél is kisebb részben felel majd az eladásokért a Strix Point. Sokkal inkább a meglévő Hawk Point és az érkező Kraken Point adja majd az eladások zömét. Bár az valószínű, hogy a Strix Pointnak százalékosan nagyobb szerepe lesz az AMD-nél, mint a Lunar Lake-nek az Intelnél, de ez csak azért van, mert jóval nagyobb területet fed le a piacból.
-
paprobert
őstag
válasz
gejala #48049 üzenetére
Valóban, a +10% IPC előny dense kódnál, de -15% sebesség a belső késleltetések miatt, nem egy jó ajánlat.
Tényleg nem látni hogy el lett-e költve a megnövekedett tranzisztorbüdzsé, és ha igen, akkor mire? A +8MB L3 cache-re? Az nagyon kevés.
Az új nagymag architektúra vészesen hiányzik az Intel-től, mert ez alig több egy Tock-nál. De biztos rá lehet fogni, hogy ez az első nagyobb órajelet célzó pipecleaner termék a TSMC-nél gyártva, és ezért kellett visszafogni az architekturális fejlesztést.
Felhasználóként viszont ez egyáltalán nem érdekel. Az Arrow Lake-nél jobb fogyasztást okosan undervoltolva már a 14. gennel is el lehetett érni, és a játék teljesítmény nagyrészt a helyén marad.
#48053 fLeSs
Kár, hogy költségcsökkentés címén dobták az Adamantine-t. L4 cache-ként a base tile-ból, pont ebből faraghatott volna. -
fLeSs
nagyúr
válasz
gejala #48049 üzenetére
Memlatency-n nehezen fognak javítani hacsaknem az IMC-t visszateszik a magok mellé (a compute tile-on belülre). A Soc tilet nem lehet ennél közelebb "ragasztani" a compute tile mellé. Az AMD még közelítheti a CCX-eket és az IOD-t amivel nyerhet időt (és csökkenthet fogyasztást is).
Igazából nem is értem miért tették az IMC-t a Soc tile-ra. AMD-nek volt oka, mert 8 magonként aggat rá CCX-eket, tehát helyspórolás és redundancia kerülése. Viszont az Intel csak 1 db Compute tilet aggat rá (legalábbis asztali prociknál).
Ez vagy egy nagy félrelépés volt vagy pedig egy későbbi generáció során hozza meg a gyümölcsét, és úgy mint az AMD, az Intel is több compute tile-t fog használni tokozásonként. -
Devid_81
félisten
-
X2N
őstag
válasz
gejala #48049 üzenetére
Ahelyett hogy ezt a csak chipletes rendszert erőltetnék megcsinálhatták volna akár úgy is hogy lenne benne 8 mag a jól bevált monolitikus felépítéssel Hyper thread nélkül nagy órajelen, alacsony latency-vel gamingre és e mellett egy második processzor rész ami chiplettel van megolva mint az AMD esetében, csak efficienty magokkal, szóval 2 külön processzor a kupak alatt, ezzel az lenne csak a bökkenő hogy a memóriát is duplázni kellene processzoroknál, amit úgy lehetne megoldani hogy vagy meghagyják a mostani 4 ram slotot viszont csak 2-2-slot van bekötve processzoronként(így ezt kötelező lenne telepakolni és végre ki is lenne használva minden slot
), vagy a chipletes processzor rész kaphatna egy 16GB GDDR6/HBM memóriát ahogy a konzolnál is, a másik 8 mag meg használná a DDR5 ramot a szokásos 4 DIMM foglalattal amiből 2 lenne kihasználva szokás szerint...így megmaradna a gamingre az alacsony memória latency-ből fakadó memória előny és lehetne munkára még több alacsonyabb órajelű de jobb hatásfokú processzort tenni a chipletes részbe...
Wow. őstag lettem... -
válasz
gejala #47832 üzenetére
Ez az első Intel /TSMC. Látszik, hogy nem a tervezéssel van gond ahogy azonos gyártásra kerül a cucc. Szerintem ez lesz Asztali vonalon is majd de a kismagok miatt hatékonyabb lesz mint a többi.
ha ehhez hozzáveszed a plelykált grafikus teljesítményt az nagyon hamar vissza rakhatja őket az élre. -
Alogonomus
őstag
válasz
gejala #47832 üzenetére
De a Lunar Lake eleve az alacsony fogyasztás melletti jó teljesítményre lett hangolva, mert az a fontos a thin and light kategóriában. A Nova Lake hiába tud majd akár 50%-ot javítani a Lunar Lake Lion Cove és Skymont magjainak a IPC-jéhez képest, ha az továbbra is csak a 15-30 wattos takarékos laptop (szinte netbook) kategóriában lesz érvényes, míg az asztali kategória 65-150 wattos sávjában a Lunar Lake teljesítménye még a jelenlegi kínálat felét sem igazán biztosítja, és 2026-ig az is feljebb kúszik majd a Zen6 kapcsán. A Nova Lake a thin and light kategóriában akár erős is lehet a +50% eredményeként, de a desktop kategóriába kevés lesz, mert egy architektúra vagy a kis fogyasztásra van optimalizálva, vagy a nagy fogyasztásra.
-
Alogonomus
őstag
válasz
gejala #47827 üzenetére
Viszont a Nova Lake a Lunar Lakehez képest lesz talán +50%, nem is az Arrow Lakehez képest. A Lunar Lake a laptopok területén válasz a Strix Pointra. A Lunar Lake nem egy asztali Zen4/5 szintű termék, hanem egy erős versenyző a "thin and light" szektorban.
A Lunar Lake kiszivárgott eredményeire rászámolva 50%-ot a Nova Lake még mindig elmarad az asztali jelenlegi Zen4/5 felhozataltól, de persze takarékosabb is. 2026-ban ráaádsul már valószínűleg a Zen6 lesz a Nova Lake ellenfele, ami valószínűleg már 3 nm-en érkezik, ami az új node kapcsán önmagában hozna 10-15%-ot, ha csak a Zen5-öt kiadnák újra 3 nm-en Zen6 néven. -
huskydog17
addikt
válasz
gejala #47754 üzenetére
Ez számomra nem meglepő, hiszen az Ada architektúra jóval erősebb RT-ben, mint az Ampere, itt valószínűleg kijön a két arch közti RT tempó különbség. Valóban szokatlan, igen, de ez egy szélsőséges eset. Aztán annak ellenére, hogy a fejlesztők azt állítják, hogy ilyen lesz a játékban is a sebesség, nem túl valószínű, ugyanis egy fly-by benchmark eddig sose tükrözte egy adott játék valódi sebességét.
-
Alogonomus
őstag
válasz
gejala #47716 üzenetére
"A játékok csak akkor törölnek VRAM-ból adatot, ha elfogyott a hely."
Ha ez így igaz lenne, akkor minden kártyának – a VRAM kapacitásáig – folyamatosan emelkedne a memóriahasználata a játék futása során, ahogy egyre újabb textúrákat tölt be egyre újabb területre érve. Ezzel szemben a memóriahasználat fluktuál. Valószínűleg vagy bizonyos idő, vagy bizonyos játékbeli távolság után törlődik a textúra a kártya memóriájából.
-
huskydog17
addikt
válasz
gejala #47713 üzenetére
"RT (Lumen) nélkül csak úgy lehet jól kinéző világítást produkálni, ha statikusra csinálod."
Nem így látom. Vannak olyan motorok, amelyek elképesztően jó GI-t tudnak kirajzolni mindenféle RT nélkül, az Ubi motorjai ebben bitang jók, Snowdrop és Anvil is. A full PT-hez képest nyilván a Lumen is inkább csak bohóckodás, de nem is erről van szó.
Példa: Ghost Recon Breakpointban az Anvil motor olyan megvilágítást csinál, amit én eddig nem láttam. Főleg a napfelkelték és naplementék a különösen látványos napszakok benne, de a legdurvább, amikor a játékban délután beborul az égbolt, na akkor olyan fényviszonyok vannak, ami döbbenetesen jól néz ki. Én eddig ilyen realisztikus borult időt még nem láttam raszteres játékban, kivéve a Division 1-2,t ami ugye Snowdrop, amit említettem.Ezt csak azért hoztam fel példaként, mert az Ubi motorjai dinamikus megvilágításban (dinamikus napszakváltás) elképesztően jók RT nélkül is.
-
huskydog17
addikt
válasz
gejala #47711 üzenetére
Still Wakes the Deep-et majd végignézem valakinél, a Hellblade 2 viszont számomra ocsmány, főleg az erőltetett ultraszélesvásznú képarány és a tonna mennyiségű filmes post process effektek miatt.
Csak az a gond, hogy ezek szűk játékterű lineáris alkotások, míg például egy Avatar vagy Cyberpunk, Horizon 2 stb. hatalmas világot mozgat meg, miközben szebb is.
Nálam a durván jól néz ki nem azt jelenti, hogy rárakunk a képre tonna mennyiségű post process effektet.
Ha már UE4, nos számomra az UE4-es Atomic Heart semmivel nem csúnyább, mint ez a Nobody Wants To Die, sőt, ellenkezőleg!
Az igazán ügyes fejlesztők raszteres megoldással tudnak elérni olyan vagy nagyon hasonló látványt, mint mások RT-vel. Nem mindegy, hogy egy adott fejlesztőcsapat mennyire tud jól bánni egy adott technológiával és hogy a művészek és pályadizájnerek mennyire tudják elfedni az esetleges technikai elmaradást (itt az Atomic Heart brillírozik, a Mundfish profi szinten tolja az UE4-et).
A másik véglet is igaz: hiába van jó technológia a játék alatt ,ha a fejlesztő inkompetens vagy egyszerűen végtelen ostoba döntéssel szétcseszik az egész játékot, ami miatt ocsmány lesz a végeredmény, lásd Hellblade 2.Én értem, hogy UE5-nél ez a performance "normálisnak" tekinthető, de attól ez még pocsék.
-
huskydog17
addikt
válasz
gejala #47705 üzenetére
Hát ha ez lesz a "normális" ennél a motornál, az eléggé szomorú lesz, de feltételezem csak azoknál, ahol Nanite és Lumen is aktív. Legalább olyan látvány lenne mellette, hogy az ember eldobja az agyát, de erről szó nincs.
Akkor nem olvastad alaposan az AMD-s/NV-s topikokat, mindig ugyanaz az 1-2 ember hangoztatta, hogy jaj az UE5 a világ összes VRAM-ját is fel fogja zabálni és hogy oda a 16 GB is kevés lesz. Érdemes visszaolvasni, ha akarsz jót nevetni.
-
Alogonomus
őstag
válasz
gejala #47707 üzenetére
És hogy az az Alan Wake 2 is mennyire pocsék játékmotort használt, hiszen 1080p mellett is kevés volt neki a 8 GB VRAM...
Lehet küzdeni a helyzet elfogadása ellen, lehet simogatva vigasztalni a 8 GB-os kártyákat, de a AAA játékok esetén a 8 GB már 1080p esetén is egyre alacsonyabb grafikai beállításokat és egyre agresszívebb felskálázási szintet igényel a stabil frame pacing érdekében.
-
válasz
gejala #47690 üzenetére
De amiket valaki leváltott, azt valaki más megvette és betette a gépébe, nem kerülhetett minden AMD a polcra. Bár nekem is van egy 6600K gépem RX 480-nal, be sem volt kapcsolva egy ideje, csak az NV-s fő gépem használom. Múltkor volt Steam Survey felkérő, csodálkoztam is, mert nagyon régen volt nálam utoljára.
-
-
PuMbA
titán
válasz
gejala #47658 üzenetére
Az UE5-ben lévő beépített felskálázó, a TSR, ahogy a DigitalFoundry videó végén látszik viszont jobb, mint az FSR 3.1 és közel van az XeSS-hez vagy a DLSS-hez. Ez jó hír a Radeon tulajoknak.
HSM: Ratchet & Clank esetén a natív TAA-s kép 1440p felbontásnál ugyanúgy eltünteti a konfettiket, mint az FSR 3.1 Quality módban, a saját gépemen néztem meg. A DLSS Quality jobb képminőséget ad, mint a natív TAA és ez jó pár játékban így van még.
-
huskydog17
addikt
válasz
gejala #47551 üzenetére
Példának kukkants bele a DF videóiba illetve TPU is sok ilyen jellegű tesztet csinált már. Az XeSS még a szabványos módban is jobb minőséget ad, mint az FSR. Jelenleg az FSR a sereghajtó. Az XMX módban csak tovább nő az szakadék az FSR-től, néhány játékban már a DLSS-t is meg tudja közelíteni.
Az XeSS már most hozza azt a minőséget (nem XMX módban is), amit sokan az FSR 3.1-től várnak el, ami ugye még nincs kész. -
huskydog17
addikt
válasz
gejala #47544 üzenetére
Na igen, az Iron Galaxy nem épp a legügyesebb PC portolós csapat, bár a Spyro Reignited Trilogy PC portját szerintem jól megcsinálták, én azzal elégedett voltam, viszont valóban teljesen érthetetlen, hogy a Sony az egyik (ha nem A) legnagyobb húzócímét miért rájuk bízta. Állítólag sok patch kijött már ahhoz, de nem tudom, hogy most mennyire jó/elfogadható állapotban van a Last of Us, a Digital Foundry legutóbbi, ide vonatkozó videója szerint masszívan javult a launch-hoz képest.
Szerintem mindent amit lehet a Nixxes-re fognak tolni, amíg bírják létszámmal. Egyrészt ez a logikus döntés másrészt nem véletlen vették meg őket, pont emiatt, hogy ők vigyék a PC portokat. A felvásárlás célja pont az volt, hogy legyen nekik egy nagyon tapasztalt PC csapat. Csak remélni lehet, hogy a Sony tanult valamelyest a Last of Us katasztrófából. -
válasz
gejala #47183 üzenetére
Maga a játék is sajnos elég átlagos 4,6 ponton áll jelenleg a 10 ből. A textúrák évekkel ezelőtti szintet ütnek meg.
A játék nagyobb gépigénnyel megy mint a CP 2077 high RT vel.
HU is csinált egy elég jó tesztet: [Starfield: 32 GPU Benchmark, 1080p, 1440p, 4K / Ultra, High, Medium]
Legnagyobb poén, hogy nem lehet fényerőt állítani a játékban.
Komolyan?
Az FSR megvalósítása jó, a DLSS valamivel jobb. Szegény Intelesek meg szívnak mert nem megy a játék , várják a javítást.
Azt gondolom a gyártóknak lassan át kellene gondolniuk ezeket a szponzorációkat mindkét oldalon. -
-
PuMbA
titán
válasz
gejala #46830 üzenetére
Így van. Az indok, hogy valamelyik kimarad a három felskálázási megoldásból az vagy szerződés miatt van vagy a fejlesztők kegyetlen lusták és nem érdekli őket, hogy mindhárom márka tulajai megkapják, amit a kártyájuk támogat. A Nixxes nagyon jó és optimalizált munkákat csinál és én elhiszem amit mondanak.
-
PuMbA
titán
-
-
HSM
félisten
válasz
gejala #46134 üzenetére
Én a 2.4.x-eset próbáltam, ami a Witcher 3 next-gen 4.0 verzióban volt.
Sajnos abban a címben nekem nem úgy tűnik, hogy érdemben javítana a 2.5.1... [link]
A ghostinggal nem volt problémám, mással igen, itt részletesen beszámoltam róla: [link] .#46135 Busterftw : Idő hiányában nem mentem részletesen bele, melyik RT megoldás pontosan hogyan működik, de pl. a Witcher 3 teljes RT-módja nekem elég komplett/meggyőző (korrekt tükröződések, megvilágítás, árnyékok), és teljesen rendben van rajta az RDNA2 teljesítménye is, saját tapasztalat alapján körbefutja RT-vel pl. a 3060-at.
Arra célzok, mennyi létjogosultsága van így csinálni pl. egy játékban, amikor máshogy is meggyőzőnek tűnő eredményeket lehet felmutatni, ami a Radeon kártyákon is jól fut? Nem tudom, csak felvetés.#46136 Petykemano : "a programozható eljárás abban segít, hogy ne legyen olyan nagy VRAM igénye az eljárásnak"
Ami miatt hatékonyabban gyorsítótárazható is lesz egyből a BVH struktúra."Ebből ugyanúgy profitálhat majd AMD és NVidia kártya is."
Szerintem nem. Mivel Nv-n egyből ugrik a kötött fixfunkciós egységek használhatósága ekkor. Tehát ott vagy az eredeti nagy adatstruktúrával dolgozol a fixfunkciós egységekkel és az eredeti DXR-el, vagy kellene valami alternatív API, ami máshogy használja a hardvert, feltéve, hogy ez egyáltalán lehetséges, és kéne support a játék oldaláról is mindehhez.Én arra számítok, az AMD mód jól fog futni, míg az Nv-re jönni fog egy hagyományos DXR alapú mód, ami meg megy, ahogy bírja. Csodára nem számítok én sem, de nem tartom elképzelhetetlennek, hogy pont fordított legyen az erősorrend, mint amit megszoktunk.
-
-
Petykemano
veterán
válasz
gejala #45677 üzenetére
Szerintem ezek a hőfokok nem lesznek már jobbak. Szerintem ezen nagyjából kár is bosszankodni.
Ahogy nő a tranzisztorok sűrűsége, egyre nő a hősűrűség is. Nyilván azt lehet enyhíteni azzal, ha ritkábban szeded a tranyókat, de akkor nagyobb lesz a lapka a kelleténél.Mindenesetre az, hogy mindkettő közel azonos nagyon magas hőfokot mér, még nem biztos pont ugyanolyan forrófejűséget jelent.
A "fejlettebb gyártástechnológia" (= kisebb és/vagy sűrűbben szedett tranzisztor) eredményezheti azt, hogy miközben ugyanúgy 100° körüli értéket mutat a hőmérő. ez a hőfok egy kisebb felületen mérhető így a teljes leadott hőmennyiség a közel azonos hőmérséklet ellenére is kisebb fejlettebb gyártástechnológia mellett. De noha a gyártástechnológia nevezéktanát általában a névleges tranzisztorsűrűség alapján határozzák meg, ez csupán egyetlen aspektus.Képzeljünk el olyan gyártástechnológát, amely méretére ugyan nagyobb egy konkurens gyártástechnológánál, de a tranzisztorok fogyasztása mégis alacsonyabb (pl furfangos anyaghasználat miatt) és/vagy magasabb frekvenciát lehet vele elérni.
Ezt egyébként nem annyira nehéz elképzelni, mert TSMC vs Samsung viszonylatban valami nagyon hasonló szokott történni - csak fordítva. Ott a Samsung általában hozza a név-besoroláshoz szükséges sűrűséget, de a tranzisztorok frekvencia-skálázódása és magas frekvencián a fogyasztása nagyon ratyi.Egyébként az N5 már több mint 2 éves gyártástechnológia, 2020Q1-ben indult rajta a tömeggyártás.
-
-
HSM
félisten
válasz
gejala #43381 üzenetére
"Normális fizikához nem kell sok mag, 4 bőven elég."
Igen, 4 erős PC-s mag elég sokmindenre, de az előző generációs konzolok 8 gyenge magja az kb. egy modern négymagos erejének a felét tudja."Control hasít 4 magon"
A control épp remek példa, meg lehet nézni, mennyire csetlik-botlik a régi konzolokon, amikor beindul a rombolható környezet pár NPC-vel: [link] . Tipikusan nem ez a gyakorlatilag játszhatatlan 10-20FPS tartomány, amire céloznak egy játékot, főleg, hogy a fizika nehezen skálázható, különösképpen ha a játékmenet részévé tetted, legfeljebb a részecske-effekteket tudod visszafogni.Nem véletlen írtam, hogy remélhetőleg azért ez lassan változni fog (#43375), ha már az erősebb új konzolok lesznek az alap, nem a régiek, mert akkor a fizikát már nem feltétlen kell ennyire gyenge CPU-hoz igazítani.
-
AsakuraDave
őstag
válasz
gejala #42938 üzenetére
Hát jah Resi 3 Remake is csak 200%-on lesz az igazi az meg már render resnek mennyi 8K ha 1440pn vagyok? De még mindiginkább legyen kicsit pixeles egy két dolog minthogy elmossa a képet a TAA. TAA nélkül iszonyat részletes egy csomó textúra míg TAA-val elvész egy csomó detail igy amugy tök felesleges a munka vele...
-
AsakuraDave
őstag
válasz
gejala #42268 üzenetére
Jó lenne a jövőbe látni mert én Cyberpunk, Valhalla illetve hasonló openworld játékok alapján tudnék csak dönteni de jelenleg Valhalla AMD(ha lesz BAR meg lehet közelebb kerül a játékban az Ampere az AMD-hez), Cyberpunk meg kitudja...
Inkább az a kártya legyen a gépbe ami jobban futtatja az ilyen 100-200órás játékokat max grafon éérted
Meg szeretem az eye-candyt pl most Control ray trace nagyon tetszik, igaz SSR-ral szerintem nem is foglalkoztak mert azért lehetett volna több helyen RT nélkül is reflekció
[link] Itt ha megnézed a 2. képet, kocsi+pizza+burger, azért itt is RT nélkül ne mondja már nekem senki, hogy nem lehetett volna szebb árnyék az autó+fa alatt....Ezek miatt azért bicskanyitogató ez az RT mert RT Off-ba meg csak rászarnak a fejlesztők, hogy RT On-ba ámulj...
RT GI meg Exodusba hol hozzá adott hol meg elvett a játékélményből mert lóxart se láttam néha a valósághű árnyékolások miatt -
válasz
gejala #42172 üzenetére
3080 karin 7.5 GB tal elkaristol max grafon 4 K ban szóval szerintem semennyire nem lett igaz.
TPu nál meg mostanában nem igazán jók a mérések valami mindig félre megy. A 3080 a 2080 Ti alatt ? ne márszerintem érdemes megvárni egy Tom's vagy CB tesztet az az igazi a kiskártyákkal is.
-
huskydog17
addikt
válasz
gejala #41745 üzenetére
Nincs itt semmi látnivaló. Minden játéknál így van, nem csak az Ubinál, hogy a hivatalos gépigénynél magasabb beállításokhoz (ésm agasabb felbontáshoz) erősebb CPU ajánalanak. Még egyszer ez MINDEN játéknál így van, még a kiválóan optimalizált Doom 4 és 5 esetében is.
#41747 Malibutomi: Nálad se értem miért csodálkozol azon, hogy nagyobb felbontáshoz/beállításhoz erősebb CPU-t ajánalak, amikor MINDEN más játékban is így van, nézd csak meg például a Doom 5 gépigényét, ott sincs másképp, szóval totál nem értem, hogy ezen mit kell fennakadni, úgy teszel, mintha soha életedbe nem láttál volna még hivatalos gépigényeket. Ez teljesen megszokott.
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
gejala #41345 üzenetére
Majd nézd meg az Ampere-nél, hogy mennyire lesz hasznos az RDNA2 ellen.
Elég nagy munka implementálni. Ha könnyű lenne, akkor majdnem minden játékban lenne, de sajnos nem az, emellett az NV nem adja ingyen a neuronhálót, szóval rengeteg pénzt kell érte fizetni.
(#41346) b. : Bírom az ilyen összehasonlításokat, amikor csak az ALU-kat veszik számításba, de a szükséges vezérlőáramköröket kihagyják. Ha így nézzük, akkor a CUDA magok is csak a lapkaterület töredékét viszik el, de marhára nem működnek a lapkaterület nagy részét igénylő vezérlőáramkörök, regiszterek és belső buszrendszer nélkül. Ugyanez igaz a Tensor magokra. Ott sem maga az ALU a tranzisztorzabáló, hanem az, amitől egyáltalán működnek azok az ALU-k.
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
gejala #41312 üzenetére
Itt most 250-300 kozotti AMD kartyakrol szol a pletyka, mig NV oldalon 300-400W-rol, es 12 pines tapcsatirol hogy valahogy etetni tudjak.
A hir az volt hogy az NV a nagy kartyakat 7nm-en akarta hozni a kicsiketva Samsung 8nm-en de addig vacillaltak hogy elfogyott idenre a TSMC kapacitas es mot a 8nm-nel ragadtak ami lenyegesen rosszabb.
-
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
gejala #41243 üzenetére
2080Ti is csak kb 30%-al gyorsabb az 1080Ti-nal, es csak kiadtak tobb mint 1000 dolcsiert.
Hulyek lesznek kiadni kartyakat amik 70-80%-al gyorsabbak meg ha van is olyanjuk. Akkor szepen elosztjak 2 generaciora es ketszer huznak le vele.
Csak akkor adnak ki erosebbet ha netan az AMD tenyleg hoz valami izmosat most. (erre amugy van esely mar az RDNA-s 5700XT is eleg jol sikerult)
-
-
Devid_81
félisten
válasz
gejala #39540 üzenetére
Persze, én is szeretném, ha olcsóbban vehetnék NV-t, de ez rajtam kívül senkit nem érdekel. Egy cég számára két fontos mutató létezik: a cégérték és a profit. Minden más csak blabla. Részvényeseket nem érdekli, hogy milyen csodafeature van benne meg hány fpst hoz. Ők azt szeretnék, hogy a cég értéke növekedjen és legyen magas az adózott eredmény, mert abból lehet osztalékot fizetni. NV nagyon jól szolgálja az érdekeiket hosszú távon is, míg AMD-ről ez nem mondható el.
Szoval nem vagy fan, de ha jo (lenne) a konkurencia akkor olcsobban vennel nVidiat?
A csodafeature alatt mit kell erteni?Az RTX-ekrol mi jut eszedbe?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Milyen egeret válasszak?
- Autós topik
- OLED TV topic
- Karaktere biztos lesz az első Nothing fejhallgatónak
- Motoros topic
- PlayStation 5
- Kevesebb dolgozó kell az Amazonnak, AI veszi át a rutinfeladatokat
- Végleg lenyomta a tévét a streaming az USA-ban
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- További aktív témák...
- ASRock Radeon Challenger Pro RX 6700 XT 12GB OC Videokártya
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf RTX 5070Ti 16GB GDDR7 Videokártya! Bemutató darab!
- 3 hónapos Sapphire NITRO+ AMD Radeon RX 7900 XTX Vapor-X 24GB, még 33 hónap garanciával
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 7800 XT 16GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- Csere-Beszámítás! Sapphire Pure RX 7900XT 20GB Videokártya! Bemutató darab!
- Thinkpad X230 legenda: i7 CPU, IPS kijelző, 12 GB, dupla SSD, magyar villbill, webcam, fingerprint
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RX 7700 XT 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Több mint 70.000 eladott szoftverlicenc
- Wacom Cintiq DTK-2260 - Digitális rajztábla
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A50/Samsung Galaxy A51/Samsung Galaxy A52/Samsung Galaxy A53
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest