Új hozzászólás Aktív témák
-
gejala
őstag
válasz
keIdor #41013 üzenetére
A konzolok alapból arról szólnak, hogy olcsók, de cserébe rengeteg kompromisszumot kell vállalni. 30 fps, alacsony/dinamikus felbontás, PC-hez képest alacsonyabb beállítások, csak egy meghatározott kontroller van, nincsenek modok, nincs semmi bütykölés. Azt eszed, amit eléd tesznek, nincs válogatás.
Ezzel szemben PC-n úgy játszol, ahogy te akarsz. Ha akarod ultrán, ha akarod 144 fps-sel, olyan irányítással amit akarsz, szétmoddolhatod a játékot, stb. Persze vannak olyan portok, ahol PC-n is sok a limit, de azért nem sok ilyen van. Ha megnézed fórumokat, ott is mindig sajnálkoznak emberek, hogy miért nem PC-re vették meg, amikor kijön valami frankó mod.Én például soha nem mondanék le az egér/billről, sem a modokról, sem a 60 fpsről. Ha ezekért 200k-val többet kell fizetni, hát legyen.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #41011 üzenetére
Annyival már nem limitáltabb az API. Ez a mostani generáció elején nagy gond volt, de manapság már nem az. Természetes persze, hogy konzolon esetleg lehetnek olyan hozzáférési módok, amelyek egy rajzolási parancsot talán 5-10 DWORD-ből is megoldanak, de annyival többe PC-n sem kerül már, így alig van különbség. Szóval az API gyakorlatilag már nem jelent problémát.
-
válasz
keIdor #41011 üzenetére
A hardver használt piacra gondoltam. Minden konzolgeneráció érkezésekor el lett temetve a PC de szerintem nem most lesz az, lesz az hogy a 6 mag limitálja az élvezhető játékot.
Raytracingot nagyon nem ismerjük még az új konzoloknál mire képes,
Szerintem 3 év múlva már megint a Ps5 pro ról és az új xboxról beszélünk újabb 200 K ért. -
GodGamer5
addikt
válasz
keIdor #40809 üzenetére
Igen leírtad, hogy a DF elmondta, hogy ez csak egy theory, egy szimiláció, -aminek továbbra sem látom értelmét- viszont én elsősorban arra reagáltam, hogy te azt mondtad, hogy tetszik neked a video, meg, hogy milyen érdekes ez az egész.
Amúgy részemről túl van tárgyalva. -
GodGamer5
addikt
válasz
keIdor #40804 üzenetére
Ezekkel a szimulációkkal az a gond, hogy ilyen beszéljünk a semmiről, gumicsont mind. Lehet rajtuk rágódni de közük nincs az igazsághoz, főleg így sima pc portokkal nem lehet jósolni. Új játékok, hardverek és frissített/megújult apik jönnek, amiről most még nem is igazán tudhatunk. Úgyhogy tök feleslegesek ezek a videok.
-
Crytek
nagyúr
válasz
keIdor #40451 üzenetére
Nincs mire csökkennie sajnos.Hidd el amint lesz egy 2080ti +/- pár % közeli AMD egyből vágnak rajta... De ,valóban akkor már itt lesz a 3080 is és jobb választás lesz az
Szerintem még 1 fejlesztés eszközölök a gépemen mielőtt végleg konzol fogolyá válok.
Sajnos én nem vagyok nagy bizniszmen így a pc nekem mióta létezik totál veszteséges és hiába keresek jól kidobott pénz akkor isKonzolon meg 6-8 év alatt bukok kb 60 ezret na bumm..
-
Raymond
titán
válasz
keIdor #40435 üzenetére
"Az égeti a bőrkabátját, hogy már megint a konkurencia hardvere lesz az új gépekben, ezáltal ők rengeteg pénztől esnek el."
Nem igazan, ez csak egy kis PR/marketing, az a penz amit az AMD a konzolokkal keres nem olyan osszeg hogy ezen izguljon. Atlagban olyan 520mil van negyedevente mit bevetel az AMD-nek az "Enterprise, Embedded and Semi-Custom"-bol ami nem csak a kozolok hanem az osszes Epyc termek es ez embedded SoC-ok is, mondjuk az utobbi tenyleg minimalis lehet. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #40303 üzenetére
Bocs, de amúgy kap optimalizálást a Pascal. Azt kell megérteni, hogy ami jó a Pascalnak, az igazából nem éppen jó a Turingnak, illetve a GCN/RDNA-nak. Működnének mondjuk azzal, ha az erőforrások nem éppen úgy vannak lehelyezve, ahogy az API előírja, mert van némi rugalmasság a D3D12-ben és a Vulkánban is, de jobban szereti a Turing/GCN/RDNA, ha szépen a specifikációnak megfelelően van megírva a program (az erőforrások a halmazokba vannak bedobva, stb.). Ettől gyorsabbak lesznek, nem sokkal, pár százalékkal, de számít. A Pascal viszont nagyon nem szereti, ha így van megírva az alkalmazás, egyszerűen lassul tőle, és amíg mondjuk aközött kellett választani, hogy a GCN lassul mondjuk 1-2%-ot, vagy a Pascal 8-12%-ot, addig ez egyértelmű volt. Ma viszont már nem az, főleg azért, mert a Turing az erőforrások nem specifikációknak megfelelő elhelyezését nem csak -1-2%-kal tolerálja, mint a GCN/RDNA, hanem -4-5%-kal is. És így már inkább megéri a Pascalra rakni -8-12%-ot, hogy a Turing mehessen normális tempóval. De ez nem azt jelenti, hogy a Pascal nem kap optimalizálást, csak a fontos döntéseket inkább a kárára hozzák meg. Viszont az optimalizálásnál valószínűleg nagyon figyelnek arra, hogy ami a Turing/GCN/RDNA hardvereknek nem káros, ott a Pascal legyen előnyben, hogy visszahozzák, amit elvesztenek az erőforrások elhelyezésénél.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #40261 üzenetére
Nem csak annak a kérdése. A trükk alapvetően a wave programozás. A mai PC-s játékok többsége még mindig az elavult shader programozást követi, nagyrészt a legacy kódok miatt, amit nyilván elfogadnak az API-k, de a mai hardverekre ezek nem optimálisak. Viszont ha mondjuk két explicit API-t célzol, akkor azt nyilván egy shader nyelvből akarod megtenni, jelen esetben a HLSL-ből, és ott például olyan kód kell, amit a SPIR-V-re elég jól le tud fordítani a Glslang. Ez nagyjából a shader modell 5.x-et foglalja magába. Ennél jobb shader modellre a Spiregg kellene, ami ugyan létezik, de még messze nem olyan jó, mint a Glslang, tehát egy nagyobb projektnél meggondolandó, hogy a wave programozást, mint lehetőséget választod, vagy azt, hogy legyen egy stabil rendszer a HLSL kódok D3BC-re és SPIR-V-re fordítására. Utóbbi kifizetődőbb, mert kevesebb lesz vele a szopás. Viszont a shader modell 5.x nem definiálja a wave-level operációkat, vagyis effektíve csak egy szálra levetített feldolgozási modellt kínál, amit ugyan megesznek a mai GPU-k, de explicit erőforrás-korlátozások kellenek ahhoz, hogy a feldolgozás párhuzamosítása garantálható legyen. Emiatt jött be a shader modell 6, aminél már erre nincs szükség, pusztán a wave terminológia garantálja, hogy a lane-ek egymás mellett futhatnak, és ehhez semmilyen direkt beavatkozás nem szükséges. Na most konzolon ez egyszerű, már a kezdeti évek óta így lehet ezeket a gépeket programozni. PC-n is lehetséges, de legalább HLSL shader nyelv 2016-os specifikációja kell, ami nem lenne nagy gond, ha a program csak DirectX 12-t támogatna, ugyanis csak annyi változna, hogy a bájtkód nem D3BC-ben, hanem DXIL-ben lenne szállítva. Viszont azzal, hogy a Vulkan is támogatott, már át kellene konvertálni a wave terminológiát is az újabb SPIR-V-re. Maga az API támogatja ezt, a subgroup utasítások néven fut a funkció, és a World War Z már használja is: [link]. Csak ehhez ők elég sok shadert direkten módosítottak, és valószínűleg az RDR2 annyira nagy projekt, hogy ez önmagában nem éri meg. De abszolút nem a konzol fixfunkciós hardvere dönt jelenleg, hanem az, hogy a Rockstar nem akar a Spireggre menni, így a PC-re szállított shaderek jóval lassabbak, mint a konzolon futók.
-
Habugi
addikt
válasz
keIdor #40243 üzenetére
GN videotesztből én annyit szűrtem le a megjelenés napi verzióból, mint olyasvalaki aki 390X-ről váltott 1080Ti-re, miszerint ebben "valamiért" nincs meg a 2X.
Erről annyit kell tudni, hogy eddig minden cím amit játszottam 2-3X volt, mindegy volt az API.
No innentől pedig mindenki gondolhat arra amire jólesik..
A magam részéről maradok a számomra nyilvánvalónál, miszerint ha egy az NV-hez hasonlatos profitorientált cég lennék a piacon, aki az aktuális gennel kezdené el megpróbálni letolni az emberek torkán az 1K $-os nonTitan VGA-kat (több kevesebb sikerrel aka 2080Ti), akkor nagyjából én is így csinálnám.Kellett már nekik nagyon egy látszólag ennyire VGA igényes saját cím, szerintem ez a game remek választás, november eleji release-el pláne.
Jövőre jön valami új, kell a raktár söprés mert a 2080Ti aztán nem egy népkártya az ára miatt, még a durvább NV "fanok" többsége is meghúzta a határt miatta h eddig és ne tovább.Nem kell itt egyébként Pascal lassításra gondolni, bőven elég annyi hogy a rájuk szánt optimalizációra/ba (játék & driver) hasamra ütök ~harmad annyi időt és pénzt raktak.
Egyszerű és a maga nemében nagyszerű, nem?Aki eddig elvolt a 1080Ti-vel nagyjából minden eddigi címben 1440p mellett, az most karácsonyra megkapta az útmutatást mire van szüksége egy ezresért, hogy aztán jövőre..
-
_drk
addikt
válasz
keIdor #40203 üzenetére
Részben igazad lehet. Sokat nőtt a vásárló bázis minden rétegben.
A kemény mag simán megveszi bármennyiért. Ahogy az RTX kártyákat is vásárolják az emberek.
De a döntő számokat nem a kemény mag hozza. Ők nem fognak akkora milliós eladásokat hozni amivel boldog lenne a Sony.Ráadásul most hiába nyerő a Sony, nincs akkora fölényben mint az Nvidia. Látjuk a proci piacon mit hoz a konkurencia!
Egy 100$-os alávágással ha 2x annyit hoz az egyik a másikon meg simán nyerő még egy konzol gyártónak. -
DudeHUN
senior tag
válasz
keIdor #40203 üzenetére
A konzolok eddigi történelme nem azt mutatja, hogy az 500 dollár vagy afeletti gépek fogynának. Mindig az a gép volt a legsikeresebb, amelyik hozta a a PS4 premierkori 399 dolláros árát (értsd. pl. a PS1 300$). Nyilván ugye inflációval számolva. Ezért vár mindenki egy maximum 499 dollárost nyitást.
-
DudeHUN
senior tag
válasz
keIdor #40198 üzenetére
Ezért lesz valószínűleg mindkét gép 499$ az alapkiépítésben. Legalábbis mindenki ezt várja. Lehet lesz egy Pro verzió is startkor drágábban. De az alap nem lesz drágább 499$-nál szinte biztos. Egyszerűen ezen a piacon az nem fogy. Ez egy év alatt 5 millió darab körüli eladást jelent legalább, ami szükséges az életképes platformhoz.
-
válasz
keIdor #40183 üzenetére
Igen igazad lehet. egyébként én is azt mondtam a Ps topikban, hogy ha erős hardver lesz az nem lesz olcsó,de ott többen azt mondták hogy ha 500€ vagy az fölött lesz akkor bukta a konzol. szerintem 600 € de inkább az fölött 800 € környékén fog debütálni, ha valóban erős lesz és ilyen szuper gyors SSD lesz benne. legyen igazad és legyen gyors brutális, még ha drága is lesz.
Egyébként nekem az a tippem, hogy 2 féle verzió lesz belőle különböző teljesítménnyel és árral. -
Crytek
nagyúr
válasz
keIdor #40178 üzenetére
Fizikát akrasz? Felejtsd el.. PC-re már itt vannak a 16 mag 32-szálas szörnyek azt sehol semmi fizika..
Pedig eljátszva a gondolattal pl egy UE4-es Stranglehold game mekkorát ütne hangulatilag amibe alapból szét tudsz löni mindent és minden ott maradna a képernyőn ahova széjjel lőttem ,lebontottam,belelőttem. Nekem ebben az esetben nem kéne Half Life 2 nél szebb grafika menjen minden power a "real" fizikára...
De ez nyilvánvalóan azért nem fog SOHA megvalósulni mert teszem azt megcsinálják de mivel brutál a fizika mindenki lőne mindent mintha muszáj lenne és akkor meg jönne a fika hogy de gagyi mert xy nem robban fel mivel kell a scriptelt fősztorihoz... Meg egy ilyen fizika lemodellezése több év lenne nem érné meg. Szóval maradt a grafika gizdulás azt tudják még csavarni bőven. -
válasz
keIdor #40178 üzenetére
Pedig igaza van Cryteknek szerintem is. Más jellegű programozást használnak és más az egész rendszer felépítése ez tény, nem szabad egy az egyben összevetni semliyen módon PC vel .Az Biztos, hogy bika gép lesz,de attól, hogy benne lesz egy erős CPU rész még a GPU egységek is limitálhatna valamint a hűtést is meg kell oldania fogyasztással együtt.
Xboxnál szinte biztos, hogy Dx 12 vel dolgoznak mivel már egy platformként kezeli Microsoft a Win 10 és a Box platformot.
igazából ezek a párbeszédek lezajlottak már a a Ps3 és a Ps4 megérkezése előtt is. A CELL nél arról volt szó, hogy évekig nem lesz a közelében sem egy PC CPU . A ps4 megjövetelekor azt jósolták, hogy a low level API miatt a legerősebb csúcs kártyák is a kukába végzik. Aztán 750 Ti hozott hasonló eredményeket akkoriban.ÉN csak azt mondom, hogy nem szabad felülni a hype vonatra , mondom ezt PS4/ Switch És PC gamerként. Erősen rajta vannak a marketing csapatok ezen a dolgon.Ps5 nél meg szerintem amúgy is a címek adják el a gépet nem a hardver.
-
Crytek
nagyúr
válasz
keIdor #40176 üzenetére
Csak pont hogy a procival kevésre mész 4k alatt... sokszor kb i3 = i9-el fps alapján És ha "csak" 5700 lesz benne az édes kevés 4k-ra főleg
Bár a fenti "mindenféle limitációs" dolgok miatt végül is bármi lehet. Én nagyon várom már a scarletet. Adom el a One X-et és így az új konzol csak kb 120-130k lesz... -
Crytek
nagyúr
válasz
keIdor #40168 üzenetére
Valamiben most is megvan 1-2 címben ami SAJÁT belső fejlesztés.. Kötve hiszem hogy MINDEN game fogja tudni főleg a mostani multiplatformokból kiindulva ahol sokszor a stabil 30fps is nehezére esik még a One X-nek is. Én örülnék a legjobban ha így lenne ahogy írtad. De ha pc-n se sikerül a 380ezres VGA-val nem hiszem hogy konzolon fog egy igpvel /apuval /nevezzék akárhogy
-
válasz
keIdor #40149 üzenetére
Sok pletyka van, konkrétumot senki nem tud. Bármilyen forgatókönyv elkepzelheto.
Volt szó 8nm rol is, meg vegyes GPU családról, 12 és 7 nm keveréssel, meg Turingbrefresrol is, ami simán elég lehet a Navi ellen akár, meg persze 7 nm is fent áll.Samsung es/vagy TSMC. Név is szerintem változni fog, Ampere is egy kérdőjel. Szóval semmi konkrétum. -
KillerKollar
őstag
válasz
keIdor #40146 üzenetére
Biztos, hogy elírás, nézd meg a promóciót: Október 16.-ig beváltható. Hogy váltanád be a mai napig a promó kódot egy olyan kártyára ami még nem is létezik?
Amúgy már javították a honlapon, a mai naptól fogva meg asszem CoD-os promóció van azon meg szintén nem szerepel, úgyhogy tuti elírás. Állítólag jövő év első felében itt az Ampere, nem lenne sok értelme ennyivel előtte kiadni egy RTX 2080 Ti Supert.
-
PeTeR_33
tag
válasz
keIdor #38341 üzenetére
Végső soron meg tudom szerezni mind a két kártyát netto áron.
Mindkét kártya azonos árra jön ki.Új kártyákról beszélünk.
2019re tervezek.2020-ban váltanék legközelebb.Abba azonban véletlenül sem szeretnék beleszaladni,hogy 6giga ram kevés lehet Full HD-ra.
Nagyon nem tolerálok mikro laggot sem későn betöltő textúrát.A neten rengeteg tesztet megnéztem.
Azonban tudom,hogy aká Te akár HSM vagy B. nem ma kezdtétek a Pc gaminget.Képtelen vagyok eldönteni melyik kártya a legjobb választás
-
válasz
keIdor #38323 üzenetére
egyetértek, az egyetlen értelmes RTX kártya jelenleg az új kártyákból a 2060 aztán kb annyi,a többi erősen túlárazott.
RTX 2060 mpost már felbukkant magyar üzletben hivatalos garival 112 K ért ami már nevezhető előrelépésnek az előző genhez képest minden szempontból.
Persze mindkét esetben ott van hogy brutális a gyártási költsége mind az RTX nek mind a Radeonnak, de most őszintén, nem igazán érdekel szerintem ez senkit.
2019 ben mindkét cégnek az 1080 TI teljesítményét 500 dollár alatt kellene mérnie és legalább 60 % kal túlszárnyalni a csúcskategóriás kártyával annak a teljesítményét majd 2 év után.
Mindkét gyáróra igaz ez, nem is értem ezt a z örömködést a Radeon 7 nek ilyen áron miközben az RTx széria földig lett gyalulva az árazása miatt.( részben joggal)
RT szerintem mindegy, mert ott van egy lehetőség ami aktiválható, és kikapcsolható. Gondolom, most hogy az új xbox is RT képes lesz, kint a dev kit a fejlesztőknél, lassan elkezdenek szállingózni az olyan játékok amik profitálnak belőle és nem probléma ha mondjuk 60 FPS van csak meg egy sztori orientált játéknál.
Jelenleg én ebben a státuszban csak globális világításra használnám, mint ahogy Metro teszi, de azért ez az RTx semmire sem jó dolog is hülye hozzáállás.Dehogynem ,jó dolog lesz az.
Pontosan az kellene hogy az AMD kártyák tudják az RT-t, az nvidán meg nyomjanak több Vramot és nagyobb sávszélt ezért a pénzért, bár elég röhejes hogy a 2060 karinál több mint 20 % részét az a 6 GB ram teszi ki az árnak mert 9-11 $-t elkérnek a bérgyártók 1 GB GDDR6 stackért. -
Ragnar_
addikt
válasz
keIdor #38144 üzenetére
DLSS az igazi must have. Mesterséges intelligencia támogatott élsimítás ami csak 4K-n kapcsolható. Ha egy FHD 16"-os képernyőn bekapcsolom az élsimítást azt gyakorlatilag észre sem veszem a képminőségben, és valószínűleg ugyanígy van ez 32" 4K-nál is, mert nagyjából ugyanaz a pixelsűrűség. (Bár azt írták, hogy DFR 4K-n is működik alacsonyabb képernyőfelbontással, és később más felbontáson is működni fog.)
-
TTomax
félisten
válasz
keIdor #38096 üzenetére
Miért is csodálkozol?Nem ezt olvastuk véletlen a Fijiröl meg a Vegaról is a VRAMtól eltekintve?Nagyobb sávszél dupla VRAM?Ennyi lenne a recept egy sikeres vgahoz?Hát majd meglátjuk,az AMD nem igen adott okot vga fronton a bizakodásra az utóbbi X évben.Ha valóban csak pár ezer darabos készlettel nyitnak akkor nemigen fog javítani az árakon.Versenyt ismét nem látunk,csak egy alibi terméket amire majd hivatkozni lehet de vásárolni nem,meg majd ennek fényében várjuk meg az árakat is...
-
#45997568
törölt tag
válasz
keIdor #38096 üzenetére
Jo AMD szokast ismerve +-, eleg nagy kilengesekkel, Vega 64 is ilyen.
En azt nezem, ha hoz egy 20-30%-t a V64-hez kepest akkor oke, az mar 1080Ti - 2080 koze loheti a kartyat teljesitmenyben, fogyasztas ugyanannyi lesz mint a 2080..., az ara meg elgondolkodtato, bar az sosem jelentett gondot ha elkapott a gepszij, a 1080Ti-m is 750£ volt hasznaltan
Vegul is a 1080Ti-k meg a 2080-ak is hasonlo aron mennek.
Ez olyan 600-700£ korul johet, gyari hutes eleg, ott van a driverben egy kapcsolo, "Auto undervolt", azt csokolom.
-
Petykemano
veterán
válasz
keIdor #38096 üzenetére
vannak ilyen gumi jellegűen használható alapszabályok a videokártyákra vonatkozólag. Egy lista, aminek egyes pontjait igény szerint lehet rávetíteni egy új jövevényre.
Íme:
Egy rendes videokártya
1.) Legyen "zöld". (Amennyiben ez igaz, ugorj a 12. pontra)
2.) Legyen jó fogyasztása
3.) Legyen használhatóan fícsörgazdag, hozzon újításokat
4.) Legyen megfizethető áron kapható
5.) Legyen igényes kialakítású (beleértve az anyagfelhasználást)
6.) Legyen csöndes
7.) Ne melegedjen
8.) Legyen elérhető
9.) Rendelkezik stabil 0-day driverekkel
10.) Nem hibásodik meg
11.) Just works
12.) Just buy it -
válasz
keIdor #38096 üzenetére
Ahogy a tiáj-ból, ebből is az áttörő újdonságot hiányoljuk sokan. Valóban jó kártya, de nulla ár/teljesítmény előnnyel (ami az rtx-eknek is ugyanúgy baja) a korábbi generációhoz vagy éppenséggel a konkurrenciához képest. De jogos észrevétel, így tesztek előtt semmi jogcím nincs a fikázásra.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #37886 üzenetére
Készül még a DXR patch a Tomb Raiderhez, csak azzal a dizájnnal, amit alkalmaznak még 2080 Ti-n se igazán fut. Emiatt elég sok munka van vele a háttérben. Az a lényeg, hogy a BFV-be igazából ezt már az év elején elkezdték tervezni, míg a SotTR-be csak a nyáron merült fel, hogy bele kellene rakni. Egyszerűen csak "turn on the light". Na most amíg a BFV-nél erre konkrétan rátervezték a geometriát, csináltak egy minimum LOD-nál is egyszerűbb szintet mindenre, addig a SotTR-nél ezt kihagyták, mert nem volt rá idő. Szimpla "turn on the light" módszerrel viszont nagyon rossz a teljesítmény. Helyenként még Full HD-ben sem volt meg a 25 fps egy 2080 Ti-vel. Ergo a tervekhez képest sokkal több időt vesz igénybe beépíteni. Jelenleg úgy áll a helyzet, hogy valamikor a Q1-ben kiadják. Legutóbb januárra mondták, de az a helyzet, hogy mondták már novemberre és decemberre is. Szóval mindig a következő hónapban érkezik.
-
HSM
félisten
válasz
keIdor #36634 üzenetére
Na, hát ezaz, konzol oké, de PC?
A BF1-et tolom most padló max grafikán, nagyon szép, de nem esik le tőle az állam.
A SOTTR még nincs meg, a ROTTR-ot viszont ha majd időm engedi kipróbálom.Plusz van még nyárról betárazva két Deus Ex, azokról is jókat hallottam. Most vettem nemrég egy 8GB Rx580-at, szerintem egy darabig ezekkel elleszek.
A BF3 amúgy nekem sosem tetszett grafikailag, a 4 viszont teljesen jó, az se mai csirke pedig, 2013-as.
-
HSM
félisten
válasz
keIdor #36630 üzenetére
Igen.
Amiben erősen benne volt, hogy a konkurencia képtelen volt (vagy inkább nem is akart) ilyeneket tudó hardvert letenni az asztalra, így a piaci részesedésük révén elérték, hogy ne is nagyon legyenek a pirosak extra képességeit kihasználó alkalmazások. Így pedig ők nyertek a jobb perf/watt arányukkal.
Ettől függetlenül én pl. túlzottan nem örülök, hogy kis túlzással ma éppen ugyanúgy néznek ki a AAA-s játékok, mint a 6-8 évvel ezelőtt komolyabb címek, ami valahol egészen elszomorító. Régebben rendesen voltak alkalmak, amikor az állam kerestem a földön egy-egy újabb cím grafikájánál (pl. Crysis 1), ma meg inkább a fejem fogom, hogy megint csak az FPS-t sikerült elfelezni pár semmirekellő, erőltetett effektért, lásd a két videót [link].
Manapság legfeljebb a felsőkategóriás VGA-k áraitól esik le az állam a földre, ami szerintem nem valami jó kombináció.
(#36632) lezso6: Async-ot tudott, de nem volt teljesen stateless, én úgy emlékszem.
Szerk.: Ja, nagyon nem....
[link]
-
ÁdiBá
veterán
válasz
keIdor #36567 üzenetére
Konzol?!
Szerintem esélytelen mivel AMD kézben van.
Ez az egyik.
Szerintem van ebben a technologiában potenciál, jövőre egyre több program fogja használni.
Mindjárt lesz értelme HBM1-2-3 kártyákat tervezni asztali szegmensbe amik megfelelő sebességgel tudják használni az RTX.
Ez még nagyon gyerek cipőben jár.
Én személy szerint nem panaszkodok mert én nem játszom BF5 el, csak megnéztem, és kevesebb FPS-re számitottam.
Csak szerintem a skálázodás nem megfelelően van leprogramozva a játék alatt, gondolok arra, hogy a médium és az ultra között sokkal nagyobb különbségnek kellene lennie az RTX beállátsnak.
Azt tudta mindenki, hogy megzabálja a hardvert... ennyi.
Bár én biztos nem kapcsolnám be ezt a lehetőséget még a 2080Ti hosszútávon, de kifogom probálni. -
MiklosSaS
nagyúr
válasz
keIdor #36296 üzenetére
Csak akkor lenne valami változás ha az emberek észhez térnének és nem pénzelnék õket. Azok akiknek agysejtjük is van, inkább a "full-kimaxolásból" két klikkel visszavennének pár dolgot és megtartanák a régebbi kártyájukat. És az eladások esnének vagy 50-55 %-ot, na akkor faragnának az árából is.
Nekem is most 1080Ti van a gépemben, és hiába G-synces a kijelzõm de inkább Radeont vennék mintsem NV-t. Nem szeretném már támogatni birka módjára õket.
Sajnos az e-pénisznövelõk mindig meg fogják venni, hiszen a fejükben az agyevõ bogár éhezik.
-
válasz
keIdor #36290 üzenetére
nagyon sokat drágult minden azóta és az IT és PC gaming szegmens is jóval kisebb lett. ram árak elszálltak, 18 milliárd tranyó van a kártyán és nincs gyártókapacitás, romlott dollár árfolyama és értéke, nem csak nálunk volt válság akkor.
Ráadásul itt TSMC től " megvettek, kibéreltek, nem is tudom mi a jó szó rá és átalakítottak egy gyártósort a Turngnak. Szerintem eszméletlen pénzért.
Persze tudom én, hogy ez nem vigasztal senkit meg kit érdekel, de biztos vagyok benne, hogy nem egy egyszerű mutatvány ez az egész most nekik sem, sokat kockáztatnak minden téren.Egyébként totál a 480-470 debütálását idézi a Turing.
-
válasz
keIdor #36288 üzenetére
Ez az annyiért is veszik is olyan dolog, hogy erről semmit nem tudunk. Azt tudjuk, hogy amit lebírnak gyártani azt elviszik, de az szinte 100 % hogy közelébe nincs a pascal mennyiségeknek.
Sokan csalódottak, drága is és szakított azokkal a hagyományokkal amit mindenki elvár. meg kell várni mi sül ki belőle, mert ha akkor adnák ennyiért ha minden zsír lenne mint pascalnál és egy átlagos modellfrissítés lenne akkor én is adnám a véleményedet, de így biztos vagyok benne, hogy egy elég különleges, HPC kaliberű VGA-t próbáltak behozni a gamer szegmensbe és kamatoztatni a tudását. Ott a 3-5000 dollár aprópénznek számít csak úgy mint a Voltára annak idején 3-6 hónapig tartó várakozás. de a kártya ára kitermelte a gyártás és a tesztelés árát.
Így most skippelem és kíváncsian várom a fejleményeket és valahol örülök, hogy végre történik előrelépés mind a dx12, mind a grafikai fejlődés terén és körvonalazódik valami olyan hogy végre Nvidia és Microsoft is kezd közös nevezőre találni a jövőbeni elképzelések alapján. Lehet nem látszik most még de 2 generáció múlva szerintem hálásak leszünk a Turngnak sok mindenért. -
válasz
keIdor #36286 üzenetére
itt is leírták többen, nem fanok, például abu is, hogy még ilyen áron is kérdéses, hogy kitermeli e a költségeket nem azért kerülnek ennyibe ezek a kártyák ,mert NV 800 dollárt keres az 1000 dolláros kártyán. hanem mert baromi drágán gyártható.Nem néz hülyének senkit NV csak aki ezt akarja magának bemesélni, az mondja ezt vagy éppen fanboyoskodik.NV nem nézi annak a vásárlókörét ez ténytelen ,alaptalan állítás. Gondolom a gépedben duruzsoló 1080 Ti is ezt sugallja neked.
-
válasz
keIdor #36237 üzenetére
azért egy kicsit más vot nem rég még a hozzáállásod ehhez a dologhoz.[link]
és erre gbors írta a legmegfelelőbb választ pont neked:"Ez megint az a probléma, hogy egyesek szerint aki nem szigorúan racionálisan vásárol, az hülye. És persze ennek az esetek többségében tényleg irigység van a hátterében."
MInt minden terméknek ennek is van egy presztizs értéke. és ehhez való árazása. jelenleg a leggyorsabb gamer VGA a piacon ,. nincs fölötte. Ebben racionalitást vagy ár/ értéket keresni felesleges, mint ahogy neked ezt nem kellene megmagyaráznom, elég kinézned a garázsodba.
-
syberia
veterán
válasz
keIdor #36263 üzenetére
Régi gépen (Q9300, 4GB, HD 7750 1440X900) nagyon jól fut a Metro 2033, most is ámulok milyen szép a grafikája, magas részletességen élsimítással sem akad.
(#36237) Keldor papa: Talán egy ausztrál számtech fórumon olvastam az RTX árazásával kapcsolatban, elvből nem adnának ki ekkora összeget egyetlen videokártyáért sem. Pedig ott bőven németországi színvonalúak a fizuk, a módosabb régiókban sem lehet hülyének nézni a vásárlókat.
-
válasz
keIdor #36263 üzenetére
Nem beszélve arról, hogy erő hiányában nem lehet az RT-t globálisan bevezetni, mivel az RTX csúcskari is max fullHD-ig bírja. Tehát a fejlesztőknek arra kell ráállni, hogyan tegyenek az alapvetően raszteres képbe RT elemeket úgy, hogy az tényleg jól is nézzen ki/legyen értelme.
-
Egon
nagyúr
válasz
keIdor #36257 üzenetére
mire tényleg jó lesz ez a technológia és elterjed, ez a hardver/generáció már régen le lesz váltva.
Ez már ezer éve így van, talán csak az Ati 9700-9800-as kártyák és a DX9 viszonylatában nem volt így (csak éppen az utóbbi időben az AMD szállította a "fejlesztéseket" - de nem mindig volt ez így, pl. az SM 3.0-t az nV szállította, volt is vagy egy játék (AoE 3), ami "profitált" belőle (túl volt tolva az effekt, nem kicsit)).
Viszont arra jó (lehet) pl. az RT képesség felvillantása, hogy a piaci részesedésre is figyelemmel, elinduljon valami fejlődés, szoftveres oldalról is, amiből persze vélhetőleg nem ez a kártyageneráció fog profitálni.
Meg amúgy is, AMD-fan részről mindig az volt a duma, hogy "buta Maxwell", "Paxwell" stb. - olyan nagyon vicces most (a GCN 1-2-3-4 stb., ami valójában GCN 1.0-1.1-1.2 stb.) azt látni, hogy (természetesen Abuval az élen) hogy licitálják egymást felül abban, hogy magát az újításokat (nem a gyakorlati kihasználhatóságot!) miképp tudják kcsinyellni, lefikázni...Pedig ha konzekvensek lennének, akkor az RTX széria "jövőállóságáról" zengnének ódákat az AMD-s fórumtársaink - ilyet valahogy nem láttam tőlük...
-
ÁdiBá
veterán
válasz
keIdor #36257 üzenetére
Igazad van, jelenleg hiányzik valami új a PC iparra azt nem mondom hogy hardver inkább szoftver téren, haver is most tolja ezt az új Rockstar alkotást.
PC-re nincs jelenleg semmi.
Visszalépést nem akartam csinálni, 1080Ti leváltani 2080 ra nem akartam, csak gyorsabbra.
Ez miatt ha jelenleg nem kapok mást legalább erőből elvan látva a vas rendesen.
Ezt overwatch alatt olyan szinten mutatja is hogy 165 fps ről megse mozdul a kijelző.
Több játékot megnéztem, és győnyőrű ahogy fút.
Pont az a szint mikor már érzed hogy nem egy 1080Ti használsz.
Egyedül egy játékban csalódtam az a Rise of TombRaider, ott többet vártam volna a Turintól ezt fentebb meg is találod.
Nyilván a mimum fps-ekben 30% hoz egy TDP által kitolt vizes blokkos 2050 Mhz járatott fix 1080Ti-re, ami azért nem rosz.
Abban egyetértek hogy kb dupla annyiba kerül a vas, ezért pedig 30% kaptam?!
Nagy üzet.
De remélem lesz ez még több is. -
ÁdiBá
veterán
válasz
keIdor #36247 üzenetére
DirectX 12-ben sokat újít az NVIDIA Turing architektúra
Sugárkövetésre gyúrja ki az új GPU-ját az NVIDIA
De folytathatnám a sort. Ezek mindben van valami ami miatt potenciális termék lehet számomra, ezeknek kipróbálása kihasználása.
Annak idején a 1080 - 1080 Ti nem tudott semmit, egyetlen egy új dolgot nem hozott az asztalra, csak erőt, semmi mást, ez ahhoz képest teli van lehetőségekkel. -
válasz
keIdor #36241 üzenetére
Amit hiányolunk, az az ár/teljesítmény-ugrás - vagy legalább szintentartás, amit a korábbi genváltásoknál megtapasztaltunk. A helyzet valójában így áll, drága, de nem tűnik extrémnek:
A 2080Ti (70%) hoz hasonlítva, relatívba:, Vega64: 121%, 1080Ti: 133%, 2070: 142%. Az előző genváltáskor az új csúcskari (1080Ti) ár/teljesítmény mutatója majdnem elérte az elődét, most pedig a 2080Ti kb 30%-al van lemaradva ebben a meccsben. -
ÁdiBá
veterán
válasz
keIdor #36241 üzenetére
Itt a lényeg az hogy van... szivesen megvettem volna az 500 ezres Radeont is ha olyat nyújt amiben látok jövőt, jobb teljestiményt, fejlettebb technologiát.
De igy igazából egyetlen egy kártya volt a polcon.
Alatta végig zöldekkel.
2080Ti-2080-1080Ti-2070-1080-VEGA64? WTF?
Hol van az AMD? Sehol... nézzetek már meg egy tesztet, az első 6 kártya némelyik játékban végig nvidia.
Mit vártatok?
Igazából saját magunkal versenyzünk.
Ott van a Rise of TombRaider tesztem, azon a beálltáson úgy szaggatna a radeon öröm lenne nézni.Na bazz meghalt az egerem.
Nesze jó kis logitech G903(#36243) rupszi Én fikázhatom a 2080Ti, nekem az van! Te nem!
-
Petykemano
veterán
válasz
keIdor #36237 üzenetére
A nagy blama az lenne, ha pár hónappal az indulás után elővő hibákat követően még árat is kellene csökkenteni. De ettől (amit persze ugyanúgy túlélne gond nélkül az NV) az menti meg, hogy az AMD egész biztosan képtelen lenne (esetleg nem is hajlandó) ez alá a $800-1300 alá beárazni egy vega20-ra épített kártyát.
-
#45997568
törölt tag
válasz
keIdor #36237 üzenetére
En amikor meg nem lattuk az arat meg teszteket, azt mondtam olyan 800£ korul kiprobalnam, meg is vettem volna, erre itt is 1200£ also hangon. Akkor mondtam azt hogy akkor itt az ido, szavazok a penzemmel, eladtam a 1080Ti-t meg a 6700k-t es vettem egy 2700-as Ryzen-t meg egy Vega 64-et.
Adom annak a penzemet, aki meg nem nez teljesen hulyenek. Nem volt rossz dontes, okosan beallitva a grafikai megjelenitest 60FPS megvan mindenhol a 60Hz-es 4K TV-men, ennel tobb nem kell jelenleg.
Sajnalom hogy ide fajult a PC-s piac, remelem helyrerazodnak az arak es a technologiak es lesz verseny ujra.
-
válasz
keIdor #35805 üzenetére
A TU106 nem TIER3. Úgy néz ki, hogy a TU104-nek nem éri meg a negyedét levágni, ezért külön lapkát készítettek a 2070-nek.
-
zovifapp111
senior tag
válasz
keIdor #35726 üzenetére
Ahogy most te leírtad a hw-t, úgy érthető a teljesítmény, kb. annyit is tud!
De a legtöbb helyen nem így olvastam a ps4 pro "belsejét"....vagy csak félreértettem, de nem hinném
A lényeg, hogy nagyon fain kis gép mindhárom konzol, aki tényleg csak a játék élményét keresi relatív olcsón, annak egyértelműen konzolt kell vásárolnia. Aki meg többet akar, az meg ássa bele magát a "végtelen" történetbe
-
zovifapp111
senior tag
válasz
keIdor #35724 üzenetére
Ok ok
mondom, lehet velem lehet a baj. Asszongyák, hogy a ps 4 kb. egy rx 480 és egy fx 8 magvas cpu keveréke. Na most, mivel sokkal, állítólag sokkal gyorsabb a cpu-gpu közötti kommunikáció, én mint laikus felhasználó sokkal, de sokkal többet várnék el egy ps4-től. A psx és a ps2- nél láttam az a bizonyos pluszt, de most nem
-
zovifapp111
senior tag
válasz
keIdor #35722 üzenetére
Én is, de én akkor is nagyon gyengének látom egy, akár belépő szintű pc-hez képest is. Tök jó folyamatos a kép( bár egy free/gsync után ne nézd meg
. Ár/érték arányban verhetetlen egy konzol főleg úgy, hogy már egy valamire való belépős gép is 200 kiló. Nincsenek határozott kontúrok, a háttér a tereprészletek elmosódottak elnagyoltak, lehet, hogy velem van a baj de én ezt látom. Ég és föld a konzol vs. pc. Persze mindkettőnek megvan a maga varázsa
-
zovifapp111
senior tag
-
#00137984
törölt tag
válasz
keIdor #35715 üzenetére
A jelenlegi konzol generáció 60 FPS-re korlátozva van és időnként visszavált 30 FPS-re. Viszont ez a képfrissités közben meg elég simának tünik a legtöbb játékosnak. A következő konzolok ettől majd még jobbak lesznek, miközben PC-n már most a VGA-k teljesitménybesorolása egy szintet visszaesett.
-
#00137984
törölt tag
válasz
keIdor #35703 üzenetére
GTX 1050/1050Ti VGA-k már inkább kifútó darabok. Ezek teljesitményét 2018-ra még játszható szintnek mondják, de a FullHD/60Hz mellé a GTX 1060 az ajánlott. A játékok részletességét ehez képest kell alacsonyabbra fogni, ha játszható sebességet szeretnének. Viszont a játékpiac nyitott a jobb megjelenités felé. FullHD/100-165Hz vagy az 1440P/60-144Hz egyre népszerűbb a játékosoknak, és ez a középkategóriától elvárható szint. 4K játszható néhol a GTX 1070-től felfelé, de nem nagyon jellemző. Oda inkább a GTX 1080-at vagy jobb videókártyákat ajánlanak.
-
#00137984
törölt tag
-
cyberkind
félisten
válasz
keIdor #35614 üzenetére
Mivel így is viszik mint a cukrot nem hiszem, hogy lejjebb akarnák vinni. Nekem nem létszükséglet a 60fps konzolon, így erre nem mondok semmit, de a teljesítmény se, mert ez mind nem sokat ér ha nincs ami eladja, persze PC-ről bármelyik olcsóbb választás, az egér bill kombó meg hamarosan kiderül, de remélem a M$ jó fej lesz és elszívja a játékosokat.
-
-
-
cyberkind
félisten
válasz
keIdor #35610 üzenetére
És akkor nekem írják, hogy miért kell Crytek-et játszanom azzal kijelentésemmel, hogy nincs PC-re játék amiért megérné ennyit (vagy hasonlóan sokat) áldozni.
Beírom ide is, a hétvégén sikerült kitolni a PS4-es Detroit-ot, na az igen, ez játék amiért megéri konzolt venni, PC-re ez kb a Gta 5 Witcher 3 kombónál ki is múlt, ami ugye 3 és fél éve volt.
-
Shing
őstag
válasz
keIdor #35604 üzenetére
Sztem ez dizájn kérdés, alapból csillog minden. Az épületromok közötti letört lécdarab mintha 5 perce lett volna lakkozva, a téglafal is úgy veri vissza a fényt mintha tükörsima felület lenne.
RT-t pedig duplán eltúlozzák, hogy látványos legyen a változás. Mint az ENB-s autótükröződés GTA játékokban. Baromi jól néz ki, de egyáltalán nem realisztikus.Egyébként ne zavarjon senkit az RT. Majd pár év múlva kilehet próbálni ezeket a játékokat csúcs grafikán azt' kész. Mire én az új Metro-ig eljutok már 3-4 szériával későbbi GPU-t fogok használni... a játék meg szép lesz, hiába régi. Most is vannak szép 6-7 éves játékok, mert csúcsra járatták őket, nincs ezzel gond, direkt jó.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
keIdor #35604 üzenetére
Ez ilyen. Hiába "turn up the light and just works" jellegű a dolog, azért a tartalom szempontjából igazodni kell hozzá, és a nem igazodsz, akkor néhol túlságosan fura jellege lesz az egésznek. Márpedig egy játék kiadás előtt pár hónappal nem fogják a újrakreálni a tartalmat, hogy egy effekthez jobb legyen. Örülnek, ha befejezik a fejlesztést időre.
(#35606) t72killer: Amiatt hibázna máshol is, de csak a Wolfi 2-re jellemző, ott is ritkán. Szerintem valami apró szoftveres gebasz lesz, csak nem tudni, hogy a driver vagy a játék.
-
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Hálózati / IP kamera
- Apple iPad 11” (A16, 2025) - a táblagépek vanília fagylaltja
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Ugyanakkora telepet kap a Redmi csúcstelefon, mint a csúcstábla
- Bambu Lab 3D nyomtatók
- Battlefield 2042
- Trollok komolyan
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Amatőr csillagászat
- További aktív témák...
- ASUS ROG STRIX RTX 4070 Ti O12G 2026.10.24-ig alza garis.
- ASRock RX 5700 XT 8GB GDDR6 Phantom Gaming Elite Eladó!
- Asus Rog Strix RX 6800 XT LC 16 GB - GARIS (ritkaság)
- Csere-Beszámítás! Sapphire Nitro+ RX 7800 XT 16GB GDDR6 Videokártya! Bemutató Darab!
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf RTX 5070Ti 16GB GDDR7 Videokártya! Bemutató darab!
- BESZÁMÍTÁS! MSI Z370 i5 9500 16GB DDR4 512GB SSD RX6600 8GB Cooler Master MB510L Chieftec 500W
- Bomba ár! Dell Latitude E5570 - i5-6300U I 8GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- Apple iPhone 13 Mini 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 6000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen/csomagküldéssel
- ASUS TUF Gaming A15 FA506 - 15,6"FHD IPS 144Hz - Ryzen 5 7535HS - 16GB - 512GB - RTX 3050 -3 év gari
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged