Új hozzászólás Aktív témák
-
Simid
senior tag
Gondolom majd ki lesz magyarázva, hogy ez a blockchainre készül csak hát véletlenül a kriptovaluták is pont arra épülnek...
Mellesleg igen naívnak kell lenni ahhoz, hogy valaki azt gondolja az nvidiának a profitszerzésen kívül bármi más célja lenne egy ilyen termékkel. (na nem mintha ez baj lenne egy profitorientált vállalat esetében!)
Szerk.: megelőztek -
HSM
félisten
"Hja, és el lehet merengeni azon is, hogy melyik cég tesz (vagy legalább próbál tenni) a jelenlegi árazási anomáliák megoldásáért... "
Ha már ilyen nagyon gondolkozós napot tartunk, akkor nem ártana elmerengeni azon is, melyik cégnek áll inkább módjában (pénzügyi helyzetére gondolok) bizonytalan felvevőpiac(ok) igényeire alapozva kockáztatni egy nagyot és külön termékvonallal (termékvonalakkal) jelentkezni...
Elnézést azoktól akiknek a rózsaszín pónis álomvilágát esetleg kissé elrontotam a felvázolt hőseposz árnyalásával. Itt semmi másról nincs szó, csak pénzről. -
X Factor
addikt
Hiába hozza, akkor se nagyon fogják venni, mert eladhatatlan egy-egy lecsengés után, elég körbenézni, h. mennyire terjedtek el a gp106-os vagy kimenet nélküli rx570-es kártyák. Persze, ha játékok esetén is az árazásának megfelelő teljesitmenyt kepes nyujtani, akkor az allitasom nem all meg, de akkor pusztan ez csak egy szimpla marketing fogás.
Max addig volt jelentőségük, amik pár korai példányt lehetett 70k körül venni.
Hja, és el lehet merengeni azon is, hogy melyik cég tesz (vagy legalább próbál tenni) a jelenlegi árazási anomáliák megoldásáért...
Ugye, ezt most te sem gondolod komolyan ?
Egyrészt, ne nevezzünk anomáliának egy természetes jelenséget... Miszerint sokan vennének kártyákat, de kevés van, ezért többet elkérhetsz érte, mert úgyis megveszik.
Ez pont egy olyan szituácio, ami a gyártóknak tökéletes, hisz a termékek elvannak adva, aztán, hogy ki, mire használja, az már nem az ő dolguk. Abba bele se megyek, h. bár a megtolt árakon ők nem igazá nyernek, de mégis miért lenne elmei érdekük csükkenteni ?
-
do3om
addikt
Nem kell elrakni, már egyszer eljátszotta még az első APU-k idején hogy ez a jövő, és a vga piacnak vége. Már most is visszakereshetsz nem is kell várni semmire.
De sosem tanul a hibaiból, ő már csak ilyen. Amúgy pont ilyen embereket képzelek el az AMD vga részlegénél.
A játékosok most csak egy dologban bízhatnak, hogy az NV megtesz amit tud a piac életben tartásáért. Nekik azért mint látható nem mindegy mi lesz vele, ebben van a pénzük.szerk.
Amúgy kapható már a Kaby G? Van már ára? -
Abu85
HÁZIGAZDA
És úgy gondolod, hogy az rendben van, hogy lassan 300K alatt be sem mutatkozik új G-Sync kijelző? Tehát ez így ebben a formában tökéletes a felhasználók számára?
(#32934) Z_A_P: Nem. Az Intel megerősítette, hogy galád módon mehet mindenhova. Még professzionális verzió is lesz.
Kérdés, hogy mit tekintünk soknak. A 100 dollár alatti VGA-k eladása jelenti a VGA-piac 76%-át, legalábbis a legutóbbi JPR jelentés szerint. Azért az nem lenne szerencsés, ha eltűnne, ugyanis radikálisan csökkenne a gyártók komponensfelvásárlása, vagyis egyre kisebb mennyiségi kedvezményeket tudnának kiharcolni, ami kihatna a gyorsabb VGA-k áraira.Megpróbálunk szerezni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Samsung még nem csinált. Az LG csinált egy 300 ezernél bőven drágábbat. Ha ezt te a magad részéről sikernek értékeled, akkor én örülök neki. Vegyél belőle hármat is Surroundba.
De amúgy ne csapjuk be magunkat, mind tudjuk, hogy nem egy újabb 300-400k közötti G-Sync monitor hiányzik a piacról, hanem egy 100k alatti kategóriát célzó, értsd a felhasználók 95%-ának megfizethető termék.
De egyébként nem kell sok ész kitalálni, hogy mi történik. Azzal, hogy az Intel hirtelen előhúzta a Kaby Lake-G-t elég kellemetlen helyzetbe hozta az OEM-eket, mert új szintre terelik a küzdelmet. Olyan helyre, ahol náluk az előny, az AMD-vel és az NV-vel szemben. Már nem köti őket az FTC követelménye sem, így nem kell biztosítaniuk a gyors PCI Express-t sem, tehát amikor elérhető lesz az első saját pGPU-juk, akkor még jól meg is szopcsiztathatják az AMD-t és az NV-t azzal, hogy nem biztosítanak kellő csatornát a processzorba. Mind tudjuk, hogy az Intel milyen agresszor, és az érdekük az, hogy ha veszel is VGA-t a gépedbe, nekik is fizesd csak be a kasszájukba a nem használt pGPU-t.
-
#45997568
törölt tag
Igen, 60 FPS-t hozza, am talaltam egy kihagyhatatlan deal-t, szoval lesz egy 1080p-s monitor, g-sync, TN panel fillerekert. Hozza azt rendesen, inkabb mint hogy neha be be rocogjon.
Apropo, az elso amit eszrevettem hogy az Intel-NV paroson ujra rocognek a jatekok, mikro akadasok, nem gyakori, elvetve, ez nem volt a Ryzenen, szoval ideje volt hogy Intel is elkezdte vegre feltornaszni a magszamokat. Csak erdekessegkent megemlitem.
A szinekrol nem beszelek, de azt is eszrevettem egybol, bar nem erdekel az sem, foleg munkara hasznalom a gepet.
Szebb szinek, docogesmentes jatek AMD-Radeon, tobb FPS, PC Master Race erzes Intel-NV. En igy tapasztaltam.
VR-nek meg adok egy eselyt a hetvegen. NV-n.
-
Petykemano
veterán
Előbb utóbb pedig megléphető, mert
- a bányász kártyák is elöregednek és nem lesznek eladnatók a használt piacon
- közben a gpu piacon hoppon maradt felhasználók tábora is egyre szélesedik az idő telésével, tehát duzzad azok csoportja, akik kártyát cserélnének.
Fentiekből az következik, hogy ha idén esetleg nem is, de a temdenciák változatlansága mellett érdemes lehetne egy gamer vonal kiadása, amire hatalmas gamer tömeg vetné rá magát még akkor is, ha esetleg a bánya bedől.De én továbbra sem látom, miért tenné ezt egy gyártó, amely ha nem célpiacra gyárt kártyát, akkor bármelyiken eladhatja. A célpiacra gyártott kártyának kell valamilyen előny a célpiacon, vagy hátrány a másikon. Jelenleg csak olyan kártyát láttunk, amelynek hátránya van a gamer piacon. Csakhogy a keresleti nyomás nem onnan érkezik, hanem a bányászoktól, tehát nem véd meg semmit semmitől.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az két külön bekezdés. A második arra vonatkozik, hogy a gyártók nem látják olyan eltérően a lehetőségeket, mert nem csak egy IHV-nek van utasítás-előbetöltést, dinamikus LDS allokációt, vagy szoftveres wave-kontrollt kínáló megoldása. Tehát ezek a kezelések nem specifikusak, hanem általánosak. Reakciók arra a problémára, hogy a shaderek egyre komplexebbek, és a manapság elterjedt übershader modellel a nem a legújabb generációs hardverek dizájnja végeredményben adatra fog várni, ami nem optimális az ALI-kihasználás tekintetében. Ez ellen persze még mindig lehet tenni aszinkron compute-tal, de ebben sem olyan jók a korábbi GPU-k, mint a legújabbak. Ergo minden gyártó azok gondolkodott az új generációnál, hogy miképpen tudnák elérni azt, hogy a komplex übershaderek futtatásakor az adott dizájn tudjon elég wave-et futtatni, vagy az adat hamarabb érkezzen meg, esetleg mindkettő.
A következő lépcső már az erőforrás-allokáció hardveres menedzselése lesz, mert a trükköket lényegében a Vega és a Volta generációja bevetette, így legközelebb már muszáj nagyban gondolkodni, még úgy is, hogy az komolyan megnöveli a dizájn komplexitását.
Hosszabb távon még az OOO logika is opció a lane-ekre, mert egyre inkább arra megy a szoftverfejlesztés, hogy az aktuális shader nyelveket felváltja a C++, és ezekbe majd írhatnak kódot a tartalomkészítők is. Ez egyrészt jó, mert jelentősen megoszlik a teher egy stúdión belül, másrészt viszont rossz, mert abból indul ki az egész feltevés, hogy a CPU-k esetében a teljesítményt csak a teljes kód egy kis, mondhatni kritikus része határozza meg, így elég azt optimalizálni. A kódbázis nagy részét lehet szabadon változtatgatni anélkül, hogy az radikális mértékben rontana a programfuttatás sebességén. Egy GPU esetében ez nem így működik, mert itt lényegében minden kód kritikus, vagyis ha a shadereket a jövőben nem optimalizálják tökéletesen, akkor onnantól kezdve a hardvert kell kigyúrni rá. Ez azonban még több éves kérdés, jelenleg az regiszterekre és az LDS-ekre vonatkozó erőforrás-allokáció statikus jellege jelenti a legnagyobb problémát. -
HSM
félisten
Ja bocs, ők a HT-t és az L3 negyedét tiltják le... [link]
Vagy 8-ból 2 magot az Ivy-Bridge E-nél, de lehetne még sorolni hosszan. De tény, 4-ből 1 magot valóban, tudtommal nem tiltottak le.
Nincs ebben semmi "sz*rrágó", igyekeznek jó kihozatalt elérni, miközben nem rossz a 4-ből három mag sem.(#32272) cl.aci: Ami utána vagy működött, vagy nem....
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az NV vissza akar kerülni. Eléggé sok rendszerprogramozót felvettek már, hogy újra kapjon figyelmet az Apple meghajtó. A problémát az okozza, hogy az Apple nagyon mereven döntött a gyártók limitálása mellett, és ezzel elérte azt, hogy a szoftverfejlesztések is lényegében az Intel és az AMD GPU-kra korlátozódjanak. Ezáltal hiába próbál a meghajtó szintjén javítani a helyzetén az NV, a szoftverfejlesztők nem veszik őket számításba. Ezen a ponton az NV stratégiája az eGFX rendszerek támogatásának kihasználása, ami egyelőre nem megy flottul, hiszen minden Apple-nek szánt eGFX házra jól ráírják a gyártók, hogy csak a Radeonok működésére van garancia, de ez egy olyan terület, ami nem függ az Apple döntéseitől. Mondjuk úgy, hogy nem korlátozzák azt, hogy egy GeForce működjön, csak mossák kezeiket, ha mégsem működik. Kezdésnek ez nem rossz.
-
-
-
#45997568
törölt tag
Nem az elso tevedesed
spongyat ra, kivancsi leszek hogy mennyi idobe kerul Intel-nek egy normalis dVGA-t kitolni a piacra
Penz meg remek szakemberek vannak, gyartastechnologia is, megjott Raja, akinek pont azok a kompetenciai vannak meg amire az Intelnel hiany van, jo moka lesz, par ev es AMD vs Nvidia vs Intel lesz, vagy Intel vs Nvidia
-
Loha
veterán
Szokásosan Abu elfelejti beleírni a hozzászólásaiba, hogy SZVSZ meg szerinte, emiatt sokan tévesen azt hihetik, hogy tényeket közöl, pedig csak a saját véleményét tolmácsolja.
A waferek konkrét ára üzleti titkot, és csak az érintett cégek vezetése tudja hogy pontosan mennyi.
Az NV szerintem ezért gyártat a Samsungnál és a TSMC-nél is, mert egyrészt ez jobb alku pozíciót ad ár tárgyalásoknál, másrészt nagyon valószínű, hogy a Samsung gyártástechnológiája optimálisabb kisebb, alacsony fogyasztású (mobil) chipek esetén, a TSMC gyártástechnológiája pedig optimálisabb a nagyobb, nagy teljesítményű chipeknek.
GloFo 14nm FinFET gyártástechnológiáját a Samsungtól licencelte, tehát lényegében (valszeg árban is) megegyeznek. A Vega esetében SZVSZ láthatjuk is, hogy a GloFo gyártástechnológiája nem ideális csúcs GPU-k számára.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem előnytelen a TSMC-nél gyártani. Attól függ az egész, hogy milyen lapkák készülnek ott. Ha drágán kerül eladásra a termék, akkor akár licitháborúzni is lehet az Apple-lel. Az NV a Samsunghoz a kisebb lapkákat viszi, ahol nincs igazán lehetőség nagy árcédulát szabni, a GP107-nél már előnytelen lenne a TSMC, mert nem kiszámítható. A Samsung a GTX 1050-es sorozat árszintjére, illetve ez alá, sokkal jobb ajánlatot tud adni. És arányaiban a GTX 1050-es sorozat fontos, mert messze többet adnak el belőle, mint a gyorsabb modellekből, tehát számít, hogy ezek milyen áron készülnek.
A mennyiségkülönbség határozza meg az eredményeket. Ha az AMD adna el annyit, amennyit az NV, akkor az NV-nek lenne problémája a profittal. -
huskydog17
addikt
Azt tudni kell, hogy a PCGH sehol nem a beépített benchmarkokat használta, hanem egyedi útvonalat, mert csak így lehet reprodukálni a valódi sebességet (a beépített benchmarokok ritkán tükrözik vissza a valódi játékmenetbeli sebességet).
Szerintem semmi gond a sorrenddel, minden a helyén van. Nyilván azt is figyelembe kell venni, hogy három felbontás értékeit átlagolták a felsorolt 19 játékban.
-
Továbbra sem sikerült megértened, ez a felmérés így ebben a formályában csak a Steam felhasználók azon részére nézve reprezentatív, akik kitöltötték. (nehéz feldolgozni, right?
)
Az összes többi nagyobb csoportra nem tudod ráhúzni, ez lenne a dolog lényege, de ezt az inputot nem fogja fel a zöld tapsikolós sárkány....
Segítek, nagyobb halmazok:
- Teljes Steam közösség
- összes online gaming közösség
- Offline gamerek
- all gamer
- all PC with discrete VGAMondom, a statisztika egy tudományág, ha lövésed sincsen hozzá, nem szégyen, de hogy még te tapsikolsz, ROFTL....
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A VGA-khoz is kellhet esetleg x86/AMD64 licenc. Elvégre másképp aligha tudja a GPU közvetlenül elérni a CPU laptábláját, ahogy például a Vega. Ez az egyik kritikus komponense a HBCC-nek. Persze lehet nélküle is élni, csak akkor a megoldás kevésbé általános. Némileg hasonló például a Pinned Memory a Pascalon, de PC-s szinten ez a maximum, ameddig el tud jutni az NV, így nekik külön CUDA API kell ahhoz, hogy egy ilyen modellt alkalmazzanak. A Volta továbbfejlesztette ezt nagyjából arra a szintre, amit kínál a Vega, de az újítások csak IBM Power procival használhatók, mert a multiprocesszorokba épített ATS nem támogat más ISA-t. Az AMD HBCC-je annyiban más, hogy API-tól függetlenül működik, de egy x86/AMD64-es host proci kell neki, mert a GCN CU-iban az ATS ezt az ISA-t támogatja.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem teljesen. Ez gyakori tévhit. Maga a szerződés bonyolult, de nemrég volt lehetőségem rákérdezni, és ha az AMD-t megvenné valaki, akkor az Intelnek automatikusan megmaradnának a kritikus lincencek használatára a jogok, míg az AMD új tulajdonosának ezek elvesznének. Ugyanígy, ha az Intelt megvenné valaki, akkor az AMD-nek maradnak meg ezek a jogok, míg az Intel új tulajának vesznének el. Ez egyébként nem lépne azonnal életbe, ugyanis a felvásárlás után a konkurens félnek nyilatkoznia kell, hogy életbe akarja-e léptetni, vagy inkább megegyezik az felvásárlóval.
-
jó. az nvnek nem sürgős az x86, már ha egyáltalán kezdeni akar vele valamit. az intel viszont térden van lőve amd64 nélkül. ergo ők minden elképzelhető eszközzel megakadályoznák, hogy az nv vagy bárki átvegye az amd vezetését. alsóhangon is évekig tartó procedúrára számítok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
-
-
BReal
addikt
És gondolom mindenki 1080Ti-t vásárol, ugye... Az árral kapcsolatos megjegyezésedet meg nem teljesen értem. 470 fontért van Vega64, 500-ért van AIB 1080 (mivel ezt a kettőt említetted).
Én mióta rendszeresen követem a VGA híreket (4-5 oldalt követek), sokkal több "fos AMD" és társai bejegyzéssel találkoztam. Magyar oldalak közül az Ipont pl. érdemes figyelemmel követni. Ha jön egy AMD hír (legyen az GPU vagy CPU, tök mindegy), legtöbbször az első hozzászólás valamelyik ottani 3-4 csodamadártól jön a "na ez jó fos" és hasonló hozzászólásokkal.
-
Már majdnem csődbe ment az elmúlt 10 évben, hála az Intel piszkos trükkjeinek. Azt pedig megérezte az AMD, CPU fronton most sikerült csak valamit villantani, GPU fronton meg még várat magára a dolog.
(#30124) rupsz: Maxi respekt, hogy így lepergeted magadról az NV fanok genyózását!
-
#45997568
törölt tag
ML-re vettem, de mar van jobb megoldas a piacon igy nincs ra szukseg, kikerult a fekete doboz a rendszerbol
(#30121) ÁdiBá: Nem gerjesztett semmilyen betegseget, en szerettem a kartyat, csak mar nem volt ra szuksegem. Ugyanazokat a feladatok a Vega ellatja jobban ML-re mint amire a 1080-at hasznaltam, mindemellett megvan a szabadsag, hogy ugy modositsam a kodot ahogy nekem tetszik. NV-nel ez nem megvalosithato.
-
HSM
félisten
A plusz gyártókapacitáshoz kell plusz bernedezések, amik az adott csiphez valóak. Iszonyat pénzekbe kerülnek csak a levilágításhoz való maszkok, szval potyára nem jó ötlet csakúgy egy "gyártósort felhúzni".
Nézd, én csak azt mondom, hogy a mostani kódokban akár gyengébb is lehet. Miért? Mert a mostani kódokra nagyon rá van gyúrva a Pascal. Tehát én nem tartom elképzelhetetlennek, hogy valamilyen szempontból kompromisszumra kényszerüljenek az új architektúránál a fejlesztések érdekében, viszont ezzel ugyanabba a csapdába eshetnek, mint a pirosak, hogy bizonyos kódokhoz kevésbé fog passzolni, miközben az új képességek még nem feltétlen vannak kihasználva.
-
HSM
félisten
No igen, úgy látszik ez szerencse kérdése is... Nekem is BBA 9700 volt, és megvolt 2-3 évig, és 0 problémám volt vele, driveresen is jól működött, hardveresen is. (Silent Storm-ot mondjuk pont nem játszottam vele.
)
A barátodnak meg szintén szerencséje volt a 8800-al, mert ahogy írod, nem voltak a világ legtartósabb GPU-i.(#29653) Egon: Valóban, minden igaz a piacra, amit írtál. Egy bökkenő van: az nem az AMD hibája, hogy eszement drága és nehéz erre a piacra belépni, és emiatt rajtuk kívü nincs más konkurencia. Ha azt vesszük, örülhetünk, hogy így is még talpon vannak, azok után, mennyi szerencsétlen piaci hatás tépázta meg az elmúlt években a vállalatot...
Az árverseny szerintem jelenleg nem reális elvárás, ha megnézed, a mostani árán is elvileg elvitték a komplett nyitókészletet Vega-ból... Akkor mire versenyezzenek? Majd ha tele lesznek a polcok, lehet árat csökkenteni.
Hogy alábecsülték-e a keresletet? Elvileg az eltolódást a bányászat okozza, ami teljesen kiszámíthatatlan, meddig fogja felszívni a kínálatot, így ara építeni azért nem lehet. Mert ha felhúzol plusz gyártósort miattuk, és utána hirtelen leáll a bazár, akkor gáz van. (Pénzügyileg.)
Igen, azt állítom, nem az AMD tehet róla. Ez egy igen komplex, többszereplőtől függő piac (gondolj a szoftverekre, OEM-ekre, stb) és mint írtam, elég sok dolog nem jött be nekik az utóbbi időből. Erre persze rögtön rá lehetne felszínesen vágni, hogy "de erről ki tehet ha nem ők", de nem állná meg a helyét, mert egy csip tervezése 4-5 éves időtávlat, és nagyon sok döntést az elején meg kell hozni előrejelzések alapján, és később hiába látszik már, hogy nem arra ment a piac, akkor már baj van. (Lásd idejekorán "túl okos" GCN, idejekorán túl többszálú Bulldozer.)
Persze, ma már látjuk, hogy most, 2017-ben milyen szépen mennek az FX-ek korukhoz képest a modern programokban, meg a GCN-ek is kiállták az idők próbáját, de pénzügyileg ez sokba fájt a cégnek, és ezt nem lehet rájuk pecsételni, hogy ők tehetnek róla, mert komplex egymásrahatások vezettek a kialakult állapothoz.A poor Volta-zás szvsz a jelenlegi formájában marketing fail. Elméletileg azt akarták vele kommunikálni, hogy a Volta ellenfelének szánják a terméket. Ami amúgy teljesen érthető, a mai, még inkább a tegnap technológiáját (DX11 alapok) használó programok mellett a Pascal kb. a tökéletes GPU, saját pályán meg nem lenne éppen könnyű megverni. Marad tehát a következő generáció, amiben az Nv-nek is elvileg már illene kicsit elmozdulnia a jelenlegi problémákat kevésbé "izomból" "megoldani" igyekvő architektúra felé, és az már egy sokkal reálisabb verseny helyzet lehet jövőre. Persze, nem tudjuk, mit agyalt ki a zöld oldal a Pascal óta, de én itt lényegesen komolyabb versenyre számítok, mint amit ma láthatunk a tesztekben.
(#29654) Moby: Nyilván mindketten tudjuk, hogy a mai teljesítményviszonyok alapján a Vega 64 lassabb a 1080Ti-nél. Ha neked a 1080Ti éppen elég, akkor nincs alternatíva. End of story.
Viszont nem tudom, mit fogsz csinálni, ha jönnek majd ki új játékok, amik erőforrásigényesebbek lesznek, és már a 10080Ti sem lesz elég 4K-ra maxon. Akkor mi lesz? -
HSM
félisten
Nem teljesen értem, ez hogy jön a témához, amire válaszként írtad.
(#29649) Moby: A konzol is jó, ha 30FPS-t kiprésel magából 4K-n... Én tudom, hogy a csapból is ez folyik, de ezt sem kötelező megvenni.
Ha viszont megveszed, akkor ezzel vállalni kell a kompromisszumokat, hogy pl. méregdrága VGA kell alá, vagy erősen lejjebb tekert beállítások.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A GloFo már nem fizet az AMD-nek. Olyan csak régen volt. Egy előre fixált szerződásük van, fix árral és fix mennyiséggel, és bizonyos exkluzivításra vonatkozó kitételekkel. Ilyet például szokott kötni a Samsung is, mert ekkor az adott partnernek akkor is ki kell fizetnie a megrendelt wafereket, ha végül nem használják fel őket. Cserébe a wafer sokkal olcsóbb a garantált rendelés miatt, amivel a partner több ponton is kockáztat.
Az NV sem gyártat mindent a TSMC-nél. A középkategóriás lapkákat átvitték a Samsunghoz, mert a TSMC-nél jóval drágább a wafer, és ez az árérzékeny területeken probléma lenne.
Adhatnák olcsóbban, de annyiért fogják adni, amennyiért nagy biztonsággal eladható a legyártott készlet.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az NXP-hez képest biztosan. Ez a mennyiség hozzájuk képest nem tényező. Nem véletlenül akar a Qualcomm 38 milliárd dollárt adni az NXP-ért. Ezzel bevásárolnák magukat ebbe a piacba, és rögtön megvennék maguknak a piacvezető szerepet.
Az NV sem azért a 140 millió dollárért csinálja, mert mérföldekre vannak az NXP-től. Abban bíznak, hogy az önvezető autók újrarendezik a lapokat, és akkor 2021 körül már egy egészséges 400-500 milliós bevétel jöhetne innen. A Qualcommnak is csak ez érne meg a 38 milliárd dollárt. Persze nyilván a Qualcomm milliárdos tételekben gondolkodik, hiszen megveszik az NXP piacát. -
Puma K
nagyúr
Fermi újratöltve: GeForce GTX 570 és 580 tesztje
Mikor még nem proamd.hu volt az oldal címe és tudtak teszteket csinálni az itteniek
fLeSs ha látod akkor:
-
a negyedévesben van erről szó.
Toyota selected NVIDIA DRIVE™ PX for its next-generation autonomous cars.
Volvo and Autoliv selected DRIVE PX for self-driving cars targeted to hit the market by 2021.
ZF and HELLA, two leading automotive suppliers, announced a system based on DRIVE PX to deliver the highest NCAP safety ratings for cars.
Baidu announced that its Project Apollo open-source self-driving platform for the China market will use DRIVE PX. -
#45185024
törölt tag
Ez tényleg szép Egon! Mass Effect-et mai napig nem tudom elismerni AAA játéknak.
El is tűnt azóta a csapat, beleolvadt az anyavállalatába, volt erről régen egy komoly tanulmány hogyha valami ilyen 90%-osan élethű akkor az jobban zavarja az agyat mintha csak 60%osan lenne az mert elkezd az agyad tiltakozni hogy ez nem a valóság. Mass Effect-nek egyszerűen előre eltárolt videókkal kellett volna alkalmaznia ha ennyire gyengén dolgozott ahol nincs rajta a választott emberünk mert ugye az karaktergenerált, vagy választott volna egy művészibb stílust. AMúgy mi az az Nvida a linken ?Az előző témához meg , meg lehetne oldani driverrel szerintem is a történetet...
-
-
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem kizárólag azért kapott, de a Softbank számára igen kellemetlen a Qualcomm-NXP felvásárlás. Elég csak arra gondolni, hogy milyen jónak tűnt az okostelefonok piaca. Az NV hozta a tök versenyképes Tegrákat, és mindenki vette a Qualcommot. Hasonlóan az Intel ölte a milliárdokat ebbe a piacra, aztán az új CEO mondta, hogy elég és lelőtt minden projektet. Szóval a tervek tök jók, csak egy olyan piacról van szó, amit magasan az NXP ural, és őket most akarja felvásárolni a Qualcomm, amely cégnek alapvető stratégiája az értékesítési csatornák kézben tartása és így a veszélyes konkurensek kiűzése vagy kivéreztetése. Tehát ha a Softbank szeretné, hogy ezen a piacon verseny legyen, ami elemi érdeke, hiszen többen fognak licencelni tőle, akkor muszáj beszállnia tőkével, mert a Qualcomm-NXP felvásárlással olyan óriás születik, ami ellen az NV (vagy az Intel) egymaga nehezen fog megküzdeni. Még az Intel igen, és emiatt nem is érdekesek, de az NV-t ugyanúgy ki akarják majd szorítani.
Értsd ezt úgy, hogy mindent tudni fog a Qualcomm-NXP páros, amit az NV (vagy az Intel), tehát miért is akarnák az NXP-vel való viszonyt megtörni a partnerek? Ugyanaz áll elő, mint a Tegránál. Jó-jó, de tudja a Qualcomm is, miért is kellene Tegrát venni. Ellenben nyilván, ha van kellő akarat és kellő tőke, akkor mindenki legyőzhető. A Softbank sem a Qualcomm-NXP párosnak, mint partnerüknek akar rosszat, csak magának akar jót. Most invesztálnak ide azért, hogy a jövőben a verseny megmaradjon, és ezt a beinvesztált pénzt 10-20 éves távon simán vissza visszakapják a licencekből. Ez most a logikus lépés. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Mivel csak azt adta meg az NVIDIA. Akkoriban kérdeztem is őket, hogy a gyártóknál olcsóbb-e és azt írták vissza, hogy a gyártók majd külön jelentik be az árat, így hivatalosan a korábban küldött adatok helytállók. Az árakkal mindig baj van a megjelenés előtt, mert a gyártók elvárják, hogy azt írjuk be a hírbe, amit küldött a kapcsolattartó képviselet a mailben. Nem írhatok mást. Ezért sem szoktam manapság az árat közölni az táblázatos összefoglaló cikkben, mert csak azt írhatnám, amit küldtek, de ha az nem jó, akkor felhatalmazásuk nélkül nem javíthatom ki. Emiatt jobb a fórumban megbeszélni az árakat, mert ott a hozzászólók keze nincs megkötve, nem beszélve az árak látszanak a webáruházakból.
Egy parancsikont rakott ki a driver, ami egy beajánló weboldalon keresztül lehetővé tette, hogy az így kitöltött regisztrációval sorban állás nélkül kapjon a felhasználó Quake Champions bétakulcsot. Ez alapvetően egy extra, mert nem kötelező belerakni, másrészt az egész egy parancsikon volt, így akinek nem kellett le is törölhette, elvégre semmi mást nem telepített. De később megírtuk, hogy ki is vették, és elmagyaráztuk, hogy miért. [link]
Gondolom a GT 1030-ra gondolsz, mert nem derült ki egyértelműen. [link] - az a nem győztem kihangsúlyozni egy mondatból áll, amiben megemlítettem ezt. De ha úgy gondolod, hogy nem igaz, akkor vádolj meg azzal, hogy egy 48 GB/s-os sávszélességű VGA gyorsabb lesz egy 112 GB/s-osnál.
Várom a többit, mert az általánosítás helyett ezeket lehet tisztázni. Lásd a fentiek.
-
->Raizen<-
veterán
Jobban kedveli az amd-t ez van. Nem tud az ember minden esetben teljesen objektiv lenni minden tekintetben hiaba is szeretne. En is kedveltem az amd-t de felnyilt a csipa Xd. Ket konfig kellene itthonra a mostani melle egy 8 magos ryzen vegaval es ha vmi az egyikkel szarul megy ott a masik vas. Xd
-
mlinus
őstag
annak akinek csak azt nézi hogy a piros vagy a zöld csík a hosszabb, annak lehet hogy nem rossz
egyébként én a bétát kipróbáltam, rettenetesen semmilyen a játék, és tele volt bugokkal, nem tudom hogy azokat kijavították-e azóta, de nem hiszem.A prey legalább jónak tűnik, mint játék. Bár a grafika szerintem olyan 2012-2013-as szinten mozog. Mondjuk szerencsére jól is fut.
-
#65755648
törölt tag
Nem is tudom a naivitásnak milyen szintjén kell lenni, hogy azt feltételezd hogy a konkurencia hiánya esetén az Nv és az Intel ugyanannyit költene R&D-re mint ha van ellenfelük. Nem is kell megszűnnie a konkurenciának, elég ha gyengélkedik és azonnal beszünteti a fejlesztést a piacvezető. Lásd Intel az elmúlt pár évben.
Amikor még volt verseny és fejlődés Cpu fronton, bizony a fejlesztések jelentős részét az Amd hozta (x64, dual core stb.) A másik részét pedig az Intel azért volt kénytelen hozni, hogy lépést tartson és ha tud elhúzzon az Amd-től. Ugyanez a vga fronton. És ugynezért hajt az Amd is. Ha ők húznak el, ugyanúgy elülnek a babérjaikon, erre is volt példa. Nem hiszem hogy ezt ne tudnád felfogni ha akarnád...
-
Azért volt a GF4 MX elnevezés véleményes, mert addig minden generáció azonos DirectX képességű termékvonalat tartalmazott: a GF2 GTS (NV15) és GF2 MX (NV11) is DX7-esek voltak, a GF3 DX8-as volt, míg aztán a GF4 sorozat tartalmazott DX8-as és DX7-es kártyákat is. Manapság már nem akadunk fenn ilyesmin, de az akkor példa nélküli volt, persze nem sokkal később az ATI ugyanezt eljátszotta (és szintén megkeverte a vásárlókat) a Radeon 9xx0 szériával (9100-9250 DX8-as, 9500-től felfelé DX9-es).
Ettől függetlenül mind a GF4MX, mint a DX8-as Radeon 9-esek nagy számban keltek el, mert ezek jelentették az alsó kategóriát.
-
A GF4 MX egy jó kis termék volt, például abban volt először integrált TV-out vezérlő az NV-nél, ami tudta az 1024*768 felbontást; annak csak az elnevezése volt gáz. Az FX meg olyan volt, amilyen (DX9-ben fos), mégsem ment tönkre benne az NV, és aztán a GF6-tól kezdve nem hibáztak.
-
Az NV40 emléke bármennyire is szép, azzal csak felzárkózott az NV, de meg nem verte az x800-asokat. Én anno nagyon örültem a 6800-nak, Riva128-tól kezdve az FX-ig egy kis ATI-s kiruccanást követően újra NV volt még egy ideig a gépemben. És az is igaz, hogy az NV nem roppant bele az FX-fiaskóba, hanem talpra állt és hozta a SM3.0 NV40-et, majd a G70-nel vissza is vette a koronát, a G80-nal meg végleg bebetonozta magát az első helyre.
-
deja vu
addikt
-
-
proci985
MODERÁTOR
Nem, a másik nem személyeskedett és teljesen igaza volt abban, hogy a hír tolmácsolása és a hír valós tartalma nem nagyon függött össze. Ami súlyosabb esetben moderációs alappá válhat.
(#24736) lezso6: Alapvetően a cikk nagyon hatásvadász, de benne van a lényeg.
Alapvetően annyira programozási szempontból nem tudom, mi változott (HLSL specet átnéztem changelogban, de nekem annyira nem mondanak sokat a hozzáadott funkciók, mármint, hogy mire kellettek és mit oldanak meg / mit tesznek lehetővé), de gyanús, hogy időbe fog telni mire a programozók felkészülnek erre. A programozási nyelv egy eszköz, de idő kell hozzá, amíg az ember ráérez. A grafikai enginek meg azért elég bonyolult megoldások, ahol adott esetben tényleg számítanak azok az extra optimizációs lépések (pl encapsulation kilövése mert az egy extra function call), amik általános esetben azért az utóbbi 10-15 évben már egyre kevésbé váltak kritikussá.
Ezzel persze megint ott vagyunk, hogy játékosként nem örülök neki, hogy a DX:MD három hónappal a megjelenés után már talán lassan játszható lesz 1440p/medium felett (mármint akármin), de fejlesztőként teljesen érthető, hogy nem ment simán a start és az is, hogy miért nem ment simán.
Tetejében DX12 egy része ahogy így a partról láttam eleve elosztott számíttatásra lett belőve, na az meg tényleg az, amihez csak akkor nyúl az ember ha nem lehet nem elosztva elintézni.
-
Nem zavar mert nem volt így. Rámutatott, hogy rosszul értelmezett egy cikket, s meg is indokolta mit. Most nem szabad leírni, hogy nem volt képes szöveget értelmezni, hanem helyette a saját vízióját vetítette rá? Egyébként is, mit számítana ez? Ha az egyik fél elkezd személyeskedni, akkor másik jogosan személyeskedhet vissza? Most második bekezdésed pont színtiszta személyeskedés, tehát most már nekem is lehet, hisz úgyis te kezdted? Tiszta óvoda.
-
HSM
félisten
"Nyilván játszottál valamennyi megjelent játékkal ugyebár... "
Nem írtam ilyesmit.Silent Storm kimaradt. Oké, egyet mondtál. Ez lett volna az a rengeteg driver gond? Ami egyébként jó kérdés, az AMD driver, vagy a játék sara?
Szomorú, hogy megdöglött, nekem 3 év alatt semmi de semmi bajom nem volt vele, pedig elég gyenge szellőzésű házam volt akkoriban, egyszerű táppal, és ehhez képest elég sokat is használtam. Akkoriban még bőven volt időm játszani...
-
HSM
félisten
"nekem volt 9700Pro-m: driverrel annyit azóta sem szívtam"
Mi?Ezzel ráhibáztál, mert nekem megjelenés után nem sokkal egy sima 9700 került a gépembe (BBA típus) és soha egyetlen driver bajom nem volt vele, pedig vagy 3 évig azt használtam.
Ez volt a másik kedvenc VGA-m az 5850 utána.
RX480 GTX1060 viszonylatában ne zavarjon az RX shader modell 6 támogatása, ami elég komoly szempont lehet a közeljövőben. (Rémlik valami a DX9C shader modell támogatásáról az akkori X-es Radeonok és a GF-ok között?)
GCN2-vel mégis mi a baj? 290X-em van, a játékok gyönyörűen szaladnak rajta, 4GB a 4GB memória, Async compute DX12 támogatás príma, Freesync támogatás és 4K60hz DP-on van, mi kéne még? Ma is ugyanúgy szaladnak rajta a játékaim, mint megjelenésekor.
Igen, tény, a referencia RX480 kicsit többet kér a kelleténél a PCIE foglalatból, de ennek is borzalmas egyszerű a megoldása, nem refet veszel és meg van oldva.
(#24697) ->Raizen<- : Érdekes, nem találkoztam elfüstölt alaplapi foglalatos referencia RX480-al, a topikjában sem panaszkodott rá senki, pedig páran rendesen meg is cibálták.
Persze, ezzel nem elbagatelizálni akarom a dolgot, de korántsem akkora gondról van szó, mint egyesek beállítják, pláne, hogy amiről szó volt (csak berakod és használod) úgy gyakorlatilag belefér a PCIE szabványba a driveres korrekció óta. [link]
Ehhez képest elpukkant GTX1070-ről videók is futnak neten, ahogy épp kileheli a lelkét: [link].
Ja, és a 1070-eket érintő Micron memóriás gondokról nem is beszélve, aminek javításához BIOS-t kellett frissíteni a kártyákon a stabil működéshez.
NV fronton sem kell messzire menni, ha jól emlékszem pl. a GTX960-ból is volt ilyen, ami hasonlóan feszegette a slotot.
-
#65755648
törölt tag
Igen? És tudnál mondani egyet is a felsorolt példákból ami nem igaz?
Ezek TÉNYEK, azok pedig makacs dolgok...
Nem sok száz játék fejlesztőjét kell megvegye az Nv. Elég annak a 10 játéknak a 3-5 fejlesztőjét megvenniük, amivel mindenki tesztel.Ki az a Jonah Anderson és mit tett játékosok ellen amit az Nv ne tett volna meg korábban?
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- ASRock Radeon Challenger Pro RX 6700 XT 12GB OC Videokártya
- Csere-Beszámítás! Asus Prime RTX 5060Ti 16GB GDDR7 Videokártya! Bemutató darab!
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf RX 9070 XT 16GB Videokrátya! Bemutató darab!
- ASRock RX 5700 XT 8GB GDDR6 Phantom Gaming Elite Eladó!
- Csere-Beszámítás! Asus Rog Strix GTX 1080Ti 11GB GDDR5X Videokártya!
- Honor Pad X8a 64GB Wifi,1 év Garancia
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Apple iPhone 12 Pro Max 128GB Kártyafüggetlen 1Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! MSI B460M i5 10400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6650XT 8GB Cooler Master MB600L Chieftec 600W
- BESZÁMÍTÁS! 4TB Toshiba P300 SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest