- Google Pixel 9a - a lapos munka
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Milyen okostelefont vegyek?
- Garmin Forerunner 970 - fogd a pénzt, és fuss!
- Google Pixel topik
- Bemutatkozott a Fairphone 6
- Macrodroid
- Mobil flották
- Nothing Phone (3a) és (3a) Pro - az ügyes meg sasszemű
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
T.Peter
őstag
válasz
Komplikato #70389 üzenetére
Itt mire gondolsz?
-
Raymond
titán
válasz
Komplikato #67232 üzenetére
Beleferne komolyabb butitas nelkul is, csak koszonet nem lenne benne mert a Q8-al kisajtolhato kb. 2-3 tok/s minden csak nem hasznalhato sebesseg. Az az 5-6 tok/s amit igy kaptak se vilagmegvalto mondjuk.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Komplikato #67232 üzenetére
Illetve nyilván "nem létező" hardverhez nem lehet viszonyítani, de most jön a 5090, szóval elég hülyén veszi ki magát.
-
X2N
őstag
válasz
Komplikato #66279 üzenetére
"Most meg ki játszana élsimítás meg anizótropikus szűrés nélkül?"
Élsimítás nélkül játszom évek óta a 24" 4K monitoromon... Régen volt létjogosultsága az élsimításnak alacsony felbontásnál, de ma már abszolút nincs, a retina kijelzők idejében teljesen felesleges technika. Vehetne mindenki 4-5K-s 24" vagy 32 8K monitort és el is lehet hagyni ezt a technológiát, minimális SMAA kell ha nincs retina közeli felbontás de ennyi, a temporális képromboló eljárásokat el kell hagyni. Átlagosan szerintem a legtöbb ember látása sem olyan jó már hogy ilyen PPI monitort kihasználjon....van szemedbe épített MSAA... -
válasz
Komplikato #66279 üzenetére
Pontosan így gondolom én is
-
X2N
őstag
válasz
Komplikato #66271 üzenetére
A több fényforrás éppenséggel nem probléma RT-nél inkább előny...mert ha nincs fény ott több a zaj is az meg rosszabb képminőséget is eredményez, ezért látod az RT-s játékokban olyan rossz minőségűnek az árnyékokat.
-
fLeSs
nagyúr
válasz
Komplikato #66166 üzenetére
lehet a nextgen lapok nem kerűlnek olyan sokba, mert nem lesz interferencia probléma
-
fLeSs
nagyúr
válasz
Komplikato #66083 üzenetére
Az AMD 2022-ben felvásárolta az Xilinxet $35B-ért, az sem volt piskóta (mintha mai áron az Intel 1/3-át vennék meg, az NV az ARM-ot $40B-ért akarta felvásárolni).
Az AMD-nél a fő vonal az Epyc + Instinct (+ FPGA: Alveo, Versal, Zinq a Xilinx megvásárlása óta) hármas.
Szóval el tudom képzelni, hogy az asztali Radeon GPU és APU fejlesztésekre csak aprópénz jut és jórészt a konzolpiaci szereplők támogatásával (főleg Sony) és miatt megy.
Biztosra persze nem tudjuk, csak a cég prioritásai alapján ez a logikus.
Az NV-nél viszont a GPU volt egészen 1-2 évvel ezelőttig a fő vonal. -
válasz
Komplikato #66037 üzenetére
Lenne az AMD-nek egy új RV770 pillanata.
-
T.Peter
őstag
válasz
Komplikato #66013 üzenetére
-
T.Peter
őstag
válasz
Komplikato #65303 üzenetére
Van benne. 100%-ra allitott resolution-nel nem skalaz fel egyik sem.
-
Petykemano
veterán
válasz
Komplikato #63327 üzenetére
Több lehetőség is kínálkozik, hogy ne a szokásos lehangoló eredményt kapjuk, amit várunk :
a) navi33 N6 refresh
b) navi32 2MCD-vel.
c) navi33 N5/N4 portVajon Érdemes reménykedni?
Persze nem zárom ki, hogy tényleg csak annyi, higy rátesznek 16GB-ot a navi33-ra, de továbbra is kérdésként lebeg előttem, hogy annak lenne-e a vásárlónak gyakorlati haszna?
-
Petykemano
veterán
válasz
Komplikato #63318 üzenetére
Fura pletykák.
A 7600X-et és a 7700-at el tudnám helyezni az árlétrán. De a 7700X és a 7800X között jelenleg is annyira kicsi az árkülönbözet, hogy a 7800-at szerintem nehéz lenne a kettő közé beilleszteni. Legalábbis anélkül, hogy árban ne a 7700X helyére kerüljön lefelé tolva azt.Ha ez így történne, akkor a 7700-nak viszont nagyjából árban és teljesítményben oda - utóbbioban picivel előbbre - kellene érkeznie, ahol és 6750XT tartózkodik, csak kedvezőbb fogyasztással. Mondjuk 200W TDP, amit mondjuk kiemelkedően jónak még nem lehetne nevezni.
Ami technikai kérdés még maradt az az, hogy vajon a 7600XT-et miből állítják elő? Nem hiszem, hogy a Navi33-ban lenne még kraft. Ami nem hagy más lehetőséget, mint hogy Navi32 lapkákból készülhet 2 esetleg 3 MCD-vel.
-
válasz
Komplikato #63318 üzenetére
7700 és 7800 több elentétes állítás szerint nem lesz már az RDNA4 elött. Ez a 7600XT lesz állítólag az utolsó kiadott RDNA3 kártya.
Jövő őszig ez a portfólió várható a pletykák szerint.
DE közben vannak ellenkező hírek is. Én azt,akitől olvastam, -hogy nem lesz más SKU- elég megbízható forásnak tartom. -
Devid_81
félisten
válasz
Komplikato #62678 üzenetére
AMD’s upcoming Radeon RX 6750 GRE reportedly just ‘an overclocked RX 6700 10GB’
AMD Radeon RX 6750 GRE is ‘an overclocked RX 6700 non-XT’
Sajnos mar tudjuk, hogy mi az es elegge elszomorito
-
adr0001
aktív tag
válasz
Komplikato #62667 üzenetére
A ghosting addig marad velünk amíg a megoldandó feladat elvégzéséhez túl lassú hardvereken próbálkozunk.
A frame generation az upscale-hez hasonlóképpen működik, meglévő képi adatokat copy-paste-elget. Míg az upscaling-nél a magasabb input felbontás csökkenti az artifact-ek számát, addig a frame-gen a magasabb alap fps-nél lesz kevésbé szeméttel teleszórt.
A DLSS frame-gen pl azért nem ad x2 fpst, mert offscreen rendering nélkül oldalirányú mozgásoknál csak 4-5 előre renderelt képkocka mellett nem lenne eltűnthetetlenül artifact-es kêp széle. Ezért a mozgás irányában a látható képen kívül eső részt is számol, pár fps vesztéssel.
Szerintem minden ami brute-force az zsákutca. Felhasznált wattokban már nevetséges ahol tartunk. Az egyszerűsítésé és a jól kivitelezett trûkköké a jövô.
-
DudeHUN
senior tag
válasz
Komplikato #62667 üzenetére
Interpolációk. Csak máshogy érik el. Minél több a képkocka annál jobb képet tudnak "tippelni" a kettő közé. Plusz a 60+ fps azért kell ezekhez, hogy az input lagot ne kapja érezhetően szét. Mert ugye idő egy plusz kép kiszámítása ezért bár több kép jelenik meg, de az input lagod nő. Tehát vizuálisan mondjuk a 60fps helyett kapsz kb. 100-at így a kép folyamatosabbnak hat (főleg a jelenlegi kijelző technológiák mellett), viszont input lagban rosszabb vagy, mint natív 60fps esetén DLSS3 és várhatóan FSR3 mellett. Ezért van mindkét eljárásnál az anti-lag alapból bekapcsolva, hogy ezzel redukálják valamennyire ezen veszteséget.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Komplikato #62667 üzenetére
"Nvidia NEM realtime rendereléshez kidolgozott valami új számítási módot, ahol a fényt nem sugárként hanem hullámként számolják "
ez nem uj szamitasi mod, kvantummechanika. ha epp vizsgalom, akkor feny, ha nem, akkor hullam
-- vagy valami ilyesmi --
-- esetleg forditva. -- -
huskydog17
addikt
válasz
Komplikato #62651 üzenetére
Nem.
A driver alapú interpoláció RDNA3 exkluzív lesz.
Az FSR3 alapú interpoláció fog működni minden RDNA és RTX kártyán, viszont ezt játékba kell integrálni (mozgásvektorok miatt). -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Komplikato #62611 üzenetére
A Starfield az más. A Bethesda és a Microsoft nem FSR partner. Ők a Microsoft GDK-ját használják, tehát a Microsoft eljárásait tudják hozni PC-re. Ezért kap FSR2-t. Az FSR3-at a technológiai partnerek kapják meg, tehát azok a stúdiók, amelyek a GPUOpen még fejlesztés alatt álló effektjeire szerződtek. A Bethesda ezekre nem szerződött, csak használnak dolgokat, amiket elérnek a GitHubon, vagy a GDK-n belül. Később szerződhetnek még FSR3-ra, de azt külön kell majd implementálniuk, mert nincs benne a GDK-ban.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Komplikato #62611 üzenetére
aszonnta a szakerto, hogy a starfield az csak fsr2 de annak nagyon.
-
PuMbA
titán
válasz
Komplikato #62508 üzenetére
Így van, a minőség ugyanez lesz, csak a Frame Generation fog hiányozni a 3000-res szérián.
Most nem lennék Scott Herkelman helyében. Úgy kell egy AMD-s előadást letolnia, hogy egy lassan 1 éve létező, nem újdonság technológiát kell bemutatnia az FSR3 személyében és erre feltüzelni az ott lévőket, mikor mindenki a Ray Reconstruction-ön fog csámcsogni. Az NVIDIA még mindig tudja, hogy kell gyomrost bevinni.
-
PuMbA
titán
válasz
Komplikato #62479 üzenetére
Black Myth Wukong NEW Gameplay Demo (No Commentary)
Ennek a gépigényére leszek kíváncsi
Szintén UE5, de legalább jól néz ki.
-
Petykemano
veterán
válasz
Komplikato #62136 üzenetére
Érdekes, mennyivel lassabb, mint a 7900XT.
Ez azért arra utal, hogy számít az az 1 MCD.Talán mégiscsak számított volna, ha van V-cache?
-
válasz
Komplikato #62062 üzenetére
TPU szerint [link] Navi 31, korlátozott TDP-vel. Szerintem kis selejtes GPU-k.
-
HSM
félisten
válasz
Komplikato #62062 üzenetére
Ezt pletykálták már a 256bites Navi31 verziónál is, hogy kisebb lehet a csomag.... Ami logikus is abból a szempontból, hogy 128 bittel keskenyebb lett a memóriabusz.
Azt nem tudom, ezen mekkora, de Igor már tesztelte, ami vélhetően ennek a professzionális verziója [link] . -
PuMbA
titán
válasz
Komplikato #60533 üzenetére
Ütősen fog kinézni az biztos, mert az összes kézzel odarakott fényforrás kikerül ebben a módban. Teljesen dinamikus és pontos megvilágítást kap minden egy egységesített megvilágítási rendszerben, semmiféle AO és SSR nem lesz
-
PuMbA
titán
válasz
Komplikato #60516 üzenetére
Lumen és a Nanite csak mostani generációs konzolokon van
Az előző generációs konzolok nem elég gyorsak hozzájuk, hiszen PC-n is egy relatív erősebb hardver kell.
-
Petykemano
veterán
válasz
Komplikato #60427 üzenetére
Nem tudom, hogy a GDDR esetén a 16b vagy a 32b-e a hivatalos busz szélesség. (a rambus oldalán az van, hogy a GDDR6 PHY 2db 16b csatornát tud kezelni, de nem tudom, hogy ezt pl meg lehet-e osztani két VRAM chip között)
Mindenesetre a GDDR6W az csupán két egymásra tokozott GDDR6 chip, ami sávszélesség, busz szélesség és kapacitás tekintetében pont ugyanúgy viselkedik, mint 2db különálló GDDR chip, csak épp 1 chipnyi helyet foglal.
Szerintem ebből GDDR7 szintén mindent tud majd (sávszélességet, kapacitást, helyigényt), de feleakkora busz-szélességet igényel a VRAM vezérlő oldalán.
A GPU gyártó azért érheti meg GDDR7-re váltani GDDR6W helyett, mert spórolhat a GPU lapkán a VRAM vezérlőn.
Ebből a szempontból egyébként érdekes a GDDR6W jövője - vajon van-e tényleges létjogosultsága? Szerintem két(három) nagyobb GDDR felhasználó szereplő van:
- Nvidia - értelemszerűen a GPU piac piacvezetője
- MS + Sony, a konzolok vonatkozásában.Jelen állás szerint én arra tippelnék, hogy az Nvidiának, amely eddig is igyekezett a magasabb sávszélességet biztosító technológát (GDDR_X) alkalmazni, nagyobb eséllyel fogja bevezetni a GDDR7-et is.
Az AMD ebben önmagában szerintem nem tényező. A MS és a Sony dönthet még úgy, hogy GDDR7 helyett GDDR6W chipeket használ. Ez nyilván azzal jár, hogy vastagabb memóriavezérlőre van szükség. Az AMD ezt tudja régebbi gyártástechnológán gyártott, ebből fakadóan olcsón biztosítani chipletek segítségével. A kérdés csupán az, hogy előnyösebb-e ez a megközelítés, vagy van-e valamilyen hátránya a GDDR7 használatának? Nehezebb/drágább implementálni, zajszűrés. az Nvidiának megéri GDDR6X-et használni - noha csak ő használja és szerintem csak egy forrástól szerzi be. Tehát nem zárható ki. Ugyanakkor más létjogosultságát nem is látnám a GDDR6W-nek. Tehát ha nem az AMD-MS/Sony megrendelésére készítette a SAmsung, akkor - hacsak nincs valami gyorsító/kriptóbányászati célpiaca, amiről én nem tudok - akkor nem is tudom, milyen célból készült? -
Callisto
őstag
válasz
Komplikato #58576 üzenetére
Én sose vettem az elnevezés részének, de a YouTuberek és nagyobb oldalak többsége sem. Szerintem még az nVidia sem. Csupán arra utalt, hogy van 12 és 16 GB-os verzió belőle. Átnevezve éppen azért lett 4070-re, mert egyértelmű volt, hogy nem ugyanaz a chip. Nem csak RAM különbségről van szó és ezt a fajta marketinget erősen szóvátették.
-
Petykemano
veterán
válasz
Komplikato #58405 üzenetére
Tudni nem tudom.
De szerintem két esélyes van:
- Apple - recesszió miatt.csökkenő eladások miatt
- Intel - mert jól halad a saját node fejlesztése -
Petykemano
veterán
válasz
Komplikato #58375 üzenetére
Ezt a nem 6 chiplet van, hanem 8 kérdést nem értem.
A számítást a középen levő GCD (graphics compute die) végzi. Annak 6 csatlakozója van, amin 6db MCd (memory-cache die) csatolható rá.Az egyik lehetőség az, amit biztosra veszünk, hogy az MCD vertikálisan egymásra rakható és így az L3$ (infinity cache) bővíthető. De hogy ennek ténylegesen mire milyen hatása lehet, azt nem tudjuk.
Feltételezések szerint (magasabb TDP-vel) felvihető 3GHz-re. Ez nem biztos. Egyes források szerint nem. Tehát lehet, hogy 3GHz-re tervezték, de nem sikerült.
Mindenesetre egy 3GHz-es példány v-cache bővítménnyel magasabb teljesítményre is képes lehet.A másik lehetőség az én fejemben él:
Volt az AMDnek egy szabadalma egy master-slave struktúrájú chipletes multigpu megoldásról.
Szerintem a GCD-MCD csatoló alkalmas lehet GCD és GCD összekötésére is. (Praktikus lehet esetleg aktív interposert használni, akibe egy nagyméretű cache-t is bekevésnek, ami a két GCD kommunikációjat segíti)
Így összeköthető lehetne két Navi32 + 4 MCD-3D vagy akár 2 navi31 + 6 MCD-3D. (Erre mockupja Coreteksnek volt)
A master-slave elgondolás persze csak egy stop-gap. De a frekvencia domainek megbontása is ebbe az irányba mutat. El tudok képzelni egy olyan megoldást, ahol a master chip parancsprocesszora 3.5GHz-en ketyeg és a saját és a slave chip esetén is a shader tömbök csak 2GHz-en. Abu elmondása szerint a GCD és MCD közötti kapcsolatért az Infinity fabric felelős. Tehát a kapcsolatnak két GCD között is infinity fabricként kell működnie, aminek lehetővé kell tennie a master parancsprocesszorról a slave shader blokk vezérlését és hogy tudjon.így egy GPUnak látszódni.Ilyesmire persze még a semminél is kevesebb tényleges bizonyíték van. A cél persze biztosan ez, vagy ilyesmi.
-
válasz
Komplikato #58358 üzenetére
A Titan teljesen más kategória, soha nem volt igazán consumer vonal lásd Titan V ami átmenet volt a professzionális és a gamer vonal között. EZ miatt nem ad ki már Nvidia Titant mert a Quadro kártyáknak jelentene konkurenciát.
A 90 es kártyákra nem lett volna szükség , pusztán marketing, tök egyértelmű húzás. Ezzel egyszerűen kitolják a felső kategóriába (és így drágábban) besorolható kártyák mennyiségét. Az X70 kártya középkategória ,nem eladható 800-1000 dolláros áron.
Az ampere elött volt 2 SKu , most van legalább 4 SKU felső házban. AMD nél is lesz most legalább 3, ha lesz sima 7900 akkor 4 kártya felsőházban. utána jön a 7800.MaddeNNNN : én tudom hogy volt, ezelőtt 16 éve Radeon kártyaként. AMD nél nem volt. Ezt kiveséztük már feljebb. EZ a lényegen nem befolyásol ezért tolják felfele a cégek a kategóriákat és nem a meglévőkbe sorolják be őket lefelé...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Komplikato #58154 üzenetére
Ott a HIP. Arra át lehet konvertálni a meglévő CUDA kódot. A Blender Cycles-X már ilyen. Az Orichiben van írva, és onnan van fordítva CUDA-ba és HIP-be. Ez már kész felület, lehet használni.
-
Alogonomus
őstag
válasz
Komplikato #58065 üzenetére
A pletykák most inkább arról szólnak, hogy az RX 7900 XT lesz a vágott 320 bites 20 GB-os 350 wattos modell, ami "highly competitive" lesz az RTX 4090 ellenében, valamint lesz a 24 GB-os 384 bites 400 wattos RX 7900 XTX a vágatlan Navi 31 bevetésével. A "szörny" szerepét pedig az állítólagos Navi 3x-re osztják most, de az asztali kártyaként talán meg sem jelenik.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Komplikato #57987 üzenetére
Annyit biztosra tudok mondani, hogy az UHBR20 benne van. Ebben javított az új kijelzőmotor a korábbi maximum UHBR10-ről.
-
Petykemano
veterán
válasz
Komplikato #57602 üzenetére
Afféle...
VCZ megfejtette:
"Sapphire BC-2235 GPRO X080 cryptomining card vs Sapphire Radeon 6700
Both 36 CU, 10 GB 160-bit.
Must be a coincidence "
[link] -
janos666
nagyúr
válasz
Komplikato #57306 üzenetére
Beteheted a DLL file-t az EXE mellé, és akkor elvileg az új eljárást használja a játék, de én még nem játszogattam ezzel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Komplikato #57306 üzenetére
Tekintve, hogy magához az eljáráshoz nem nyúltak hozzá, így valószínűleg kompatibilis marad mindennek, mert gyakorlatilag ugyanaz a kód, mint a 2.33.
#57305 b. : Úgy gondolták, hogy vannak már olyan magasan, hogy pofára essenek.
-
beef
őstag
válasz
Komplikato #57273 üzenetére
Az teljesen mindegy, hogy DLSS-ből mennyi verzió jön ki addig, mert eddig sem, és jó eséllyel ezután sem fog futni AMD kártyákon.
-
KillerKollar
őstag
válasz
Komplikato #57239 üzenetére
Igen 2004 (Half-Life 2, Doom 3, Far Cry, Xbox 360 megjelenése) jó kis év volt gaming szempontból, akkor a 2004-2007 körüli időszakban volt utoljára, hogy tényleg hatalmasat ugrottak látványvilágban a játékok, azóta csak csoszogunk előre, persze, sokkal szebb egy mai játék mint egy akkori, de ahhoz hosszú éveknek kell eltelnie, hogy tényleg érezhető minőségbeli különbség legyen mostanság.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Komplikato #57093 üzenetére
Persze. Minden lapkából érkezik workstation verzió. Emellett az AMD-nek eddig semmi válasza nem volt az NV-féle T600-ra, így csináltak egy picit olcsóbb, de lényegesen gyorsabb modellt ugyanarra a területre. És ez a piac nem mindegy, iszonyatosan sok T600-at eladnak ám.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Komplikato #56175 üzenetére
vegulis a mostanaban talalgatott uj AMD/NV GPUkhozképest egy Wudu 5 6000 alig fogyasztott
-
Raymond
titán
válasz
Komplikato #56175 üzenetére
1. nincs minek visszajonnie, a brand nem letezik
2. [link] -
Alogonomus
őstag
válasz
Komplikato #56165 üzenetére
A háromszoros teljesítményről szóló pletyka "súlyát" sokan már csökkentették azzal, hogy elvileg nem az RDNA2, hanem az RDNA1 kártyához képest lesz meg a háromszoros teljesítmény, vagyis a Navi 21 kártyához képest csak nagyjából 50% lehet az ugrás, ami viszont abszolút hihető lehet a dupla adagnyi feldolgozóegység alapján.
-
Mumee
őstag
válasz
Komplikato #56165 üzenetére
AMD 2,5-2,7x Nvidia 2-2,2x az belsős performance target, tehát az nem fog sokat változni, max ilyen 0,2x-nyit.
Fogyasztás pedig emellett nem kivitelezhető egyik oldalon se a megszokott 300W-ból, Nv monolitikus die mellett pláne nem.A legtöbb embert meg nem érdekli a fogyasztás, ha a teljesítmény társul hozzá, főleg hogy a consumerebb kártyák megállnak majd 300W alatt valószínűleg (4060-7600XT).
-
válasz
Komplikato #53340 üzenetére
Yepp, legutobb nekem is volt egy egy eves verseny tilalmi zaradekom. Szoval joval alacsonyabb poziciokban is bevett szokas.
-
arabus
addikt
válasz
Komplikato #52942 üzenetére
hogy lenne mikor a driver még most sem támogatja.
12.1 még mindig
az ultimate szint 12.2
nem tudták még eddig megoldani -
válasz
Komplikato #52455 üzenetére
Wooooo, I am in love with that
Akarok egy olyat
-
#09256960
törölt tag
válasz
Komplikato #52455 üzenetére
BLM tüntetésre ne vidd ki mert snipernek néznek és bántani fognak
-
Televan74
nagyúr
válasz
Komplikato #52455 üzenetére
Már küldték a 6800/6800X -hez a folyadékhűtést, mert tudják hogy a gyári borda nem lesz elég!
-
válasz
Komplikato #51651 üzenetére
[link]
A kompatibilisek( adaptive syncesek ) csak 48 tól általában. -
válasz
Komplikato #51371 üzenetére
DLSS akar, HW-s RT viszont ugye nem...
-
gabika1972
tag
válasz
Komplikato #51181 üzenetére
dirt5 okt 29, godfall nov 2, warcraft nov10, riftbreaker nov 12, fc6 nov 17
-
Petykemano
veterán
válasz
Komplikato #46149 üzenetére
Az 4 magos és 8 szálas volt. ~3GHz frekvenciával.
A 28nm-es jaguar volt 8/8 1.6-1.75GHz
A 16nm-es Pedig 8/8 2.1-2.3ghz -
Petykemano
veterán
válasz
Komplikato #44392 üzenetére
-
Z10N
veterán
válasz
Komplikato #43633 üzenetére
Akarod mondani "Hol van mar hetedike?"
-
Pécsi gyerek
addikt
válasz
Komplikato #43633 üzenetére
Már rég elmúlt,és semmi nem jött
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Komplikato #43482 üzenetére
Szerintem lesz nekik 7 nm-jük is, de megvárják, amíg olyan áron tudnak venni gyártókapacitást, ami a saját célpiacaikhoz ideális.
(#43483) b. : Nem a profitot nézik, hanem a piacot, amit céloznak. A VGA-piac se volumenben, se realizálható nyereségben nem nagy. Az Apple és a Qualcomm számára ez nem gond, mert ott az okostelefonok piaca, ami hatalmas volumen, míg az AMD-nek ott a processzorpiac, ami volumen, míg a szerverpiac a nyereségben erős. Ha csak a VGA-k számítanának, akkor az AMD se ment volna át, de úgy, hogy procit is nyomják, már bőven kompenzálható a VGA-piac problémája. Az NV-nek viszont nincs semmije, amivel a piac kis méretét ellensúlyozni lehetne, így azokon az árakon, amik most vannak, egyszerűen nem éri meg. Ha lenne PC-s processzoruk, vagy akár az okostelefonpiac egy részét uralnák, akkor megérhetné, mert a GPU-k gyenge nyereséghányadát kompenzálná más termék.
A kísérleti gyártás előtt legalább egy évvel kész kell lennie a terméknek, hogy az gyártható legyen. A gyártástechnológia ugyan átváltható, de legalább a kiadás előtt másfél évvel meg kell hozni a döntést, különben csúszik a termék. -
Televan74
nagyúr
válasz
Komplikato #43449 üzenetére
Érik az Október hetedikei bejelentés!
-
válasz
Komplikato #43449 üzenetére
Hár Q3-ban már biztos nem...
-
Pécsi gyerek
addikt
válasz
Komplikato #43449 üzenetére
Valami hasonló jutott eszembe
-
Kupszi
aktív tag
válasz
Komplikato #43137 üzenetére
Akkor oda cherry-picked kell. Kár is hogy az RX 580 óta nem válogat GPUt egyik (AMD) gyártó se.
-
dudu5130
őstag
válasz
Komplikato #43138 üzenetére
Kezdő árnak szerintem nem rossz. Nekem egyelőre ez is a red Devil jön be.
-
Novver
senior tag
válasz
Komplikato #43138 üzenetére
Háááát... és akkor még nem is láttuk az ASUS ROG STRIX-et... már fáj a szívem, tuti 200 fölött lesz
-
ScomComputer
veterán
válasz
Komplikato #43063 üzenetére
Őszintén, semmit ezek a kártyák így is koppra vannak hajtva,mégis mit vársz +500Mhz/50Fps-t....
-
Cathulhu
addikt
válasz
Komplikato #41268 üzenetére
Habar nem mindenben ertek vele egyet, de egynek jo. Szerintem kicsit tul szabadjara engedtek anandek a fantaziajukat, de ez is mutatja, hogy mennyire nem lehet tudni igazan semmit rola, ugy meg nehez relevans velemenyt alkotni.
-
Raymond
titán
válasz
Komplikato #39720 üzenetére
Nincs, a HBM2 es a mem controller kulon agrol van taplalva es ugyanugy nem szamolodik bele abba a kimutatott GPU fogyasztasba mint a regebbi termekeknel.
-
HSM
félisten
válasz
Komplikato #39302 üzenetére
Kérdés, mi az ok... Nem megfelelő BIOS? Nem megfelelő PCB árnyékolás? Nem megfelelő hűtés?
Ugyanis a GDDR5 óta ezeknek egycajta ECC funkciója is van, ha valami rosszul ment át nem feltétlen okoz hibát, hanem megpróbálja újra elküldeni, ami nyilván teljesítményvesztéshez vezet, ezért tud a túl tuningolt GDDR5 először lassulást produkálni és csak utána hibákat.
Amd kártyákon meg is tudod nézni, méri GPU memory errors néven, ami jól működő kártyákon szépen 0 marad. -
#45185024
törölt tag
válasz
Komplikato #39302 üzenetére
Pont úgy mint most a TSMC gyárban történt szennyeződés, és bár a cikk nem említi de előtte véletlen vírus is szívatta őket. Te vagy a hardver és béta szoftver teszter komám csak most már inkább alfa.
Ha memória gyártásról lenne szó az önkezűséget és az ipari szabotázst se zárnám ki. Itt az elsőt kizárom -
Panzika
tag
válasz
Komplikato #23751 üzenetére
Én csak bebiggyeztettem ide hátha valaki nemtud ezekről. Azt hogy ti már képeket is láttatok arról meg én nem tudtam (bocs) mert nemtudom egész nap a topicot figyelni
-
myckey
veterán
válasz
Komplikato #22711 üzenetére
Érdekes lesz ez a DX 12 alatt, egy ződ meg egy veres kártya
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Komplikato #22625 üzenetére
Valószínűleg határon van már a chip, és itt már keményen meg kell fizetni Wattokban a tuningot, főleg fesz emelés miatt. Senki nem mondta, hogy 14(20) nm-eren már 100 Wattot fognak fogyasztani a GPU-k, főleg egy csomó extra feature-ökre elköltött tranzisztoros GPU-nál.
Még ha azt vesszük, hogy 190-200 Wattot (HSM szerint többet) fog enni... mint egy megráncigált 970 (=ref 980), és annál jobb teljesítményt hoz olcsóbban, akkor végülis volt némi előrelépés. Ha a jövőben meg kihasználják az újdonságokat, akkor volt értelme elverni rá a tranzisztorokat - hogy Larrabee 2. jöjjön ki
(#22629) Szaby59: Volt itt valami leak, hogy a 470 később jön csak... nem rajttal egyidőben.
(#22627) myckey: Azért tettem offba...Nem tudjuk... de én is bennevagyok ebben a körben, és szerintem feleslegesen várunk most utódot. Annak ellenére, hogy értéktartás szempontjából simán megéri cserélni egy 970/390-et 480-ra, ha jól eltudtad passzolni még időben. Pl eladsz 70K-ért egy 390-et (még 2-3 napig kb), és kapsz 70K-ból egy 480-at. Az deal.
-
TESCO-Zsömle
titán
válasz
Komplikato #21635 üzenetére
Akkoriban én még nem foglalkoztam ilyesmikkel...
-
HSM
félisten
válasz
Komplikato #20699 üzenetére
Az nem azt tudta, hogy teljesképernyőn játszott le videót a másodlagos kijelzőn? Mert azt most is tudják a PC-k, csak már nem kell hozzá Theatre mód...
-
HSM
félisten
válasz
Komplikato #20697 üzenetére
50W-al tuti nem menne passzívan.
Max 20-30W lehet, ami passzívan nem fűti fel szvsz.
Persze, a videómemóriához, meg a GPU emelt órajeléhez is köze volt, de a lényegen nem változtat, hogy Radeonosként kb. az egyetlen dolog, ami bosszantott a hardverben, az ez volt.
Igazából ha mondjuk 20W környékén megáll a videólejátszás közben cakk-pakk a GPU, akkor elégedett leszek. Sőt, még 30W-al se leszek szomorú. De amikor 40-50W, vagy esetleg 80-90W (a 290-es bizonyos szituációkban tudott annyit videóleátszva elfogyasztani, igaz abban tuti a szoftver is sáros volt ) az azért rossz vicc.
-
válasz
Komplikato #20679 üzenetére
Hacsaknem elterjednek a kvantumszámítógépek, nem nagyon lesz haladás, mivel elérj(t)ük a szilicium határait. Ez a jövő zenéje.
-
Dare2Live
félisten
válasz
Komplikato #20679 üzenetére
Majd Q3/Q4 fele talán, de HP node attól még simán lehet nem lesz. HP node esetén !4év telt el mire 28nmről lejöttünk 14nmre és nincs közte semmi!
-
Z10N
veterán
válasz
Komplikato #19958 üzenetére
Csak erted, az nv nagyban mutogatja a doom4 gameplay-t fps meterrel es beallitasokkal. Itt meg semmi. Januarban is teaseltek a p11-t, de az mar fel eve volt. A hitman demorol sem tudni sok mindent. Keves.
Ez az illedelmes "kanadai" marketing elvekonyodik egy ido utan.
-
5ent1nel
aktív tag
válasz
Komplikato #19950 üzenetére
Viszont cikk alatt amikor a srác ömleng, hogy de GTX1080 4K-ban is viszi 60FPS-el ...
És ugye azt se felejtsük el hogy az AMD-nél most nem egy több mint 200e ft-os kártyáról beszélünk - és közel sem a high-end szintről! Én ezt emelném ki a mondandója ellen.
-
stratova
veterán
válasz
Komplikato #19950 üzenetére
Hmm sajnos a pontos teljesítményről ez a monitor nem sokat fog elárulni, akkor sem ha VSR-rel ment:
Lenovo Y27F 27" 1920x1080 VA 48-144Hz esetleg annyit, hogy ha 1440P-ben ment, akkor a vágott P10 Polaris [R9 380 -> RX 480] ebben a címben legalább úgy megy mint az R9 390X.
-
válasz
Komplikato #19579 üzenetére
Szerettük, de árbevétel-harakiri volt...
-
Yllgrim
őstag
válasz
Komplikato #17341 üzenetére
Ez igy van, epp ma teszteltem 0.6.0.1-el, ott a gyors fejmozgasoknal van szedules (szemuveges vagyok szuletesem ota, bal szemem alig hasznalom) ocsemnel meg semmi, megnezem majd 0.7-el is, ott mar van Liquid VR, meg hozzavalo driver is, majd meselek mit megy a Fury X-en.
-
Crytek
nagyúr
válasz
Komplikato #16923 üzenetére
Lehet hogy az a jővő ,de elég távoli. Különálló VGA-k nem ma sőt nem is 5 éven belül fognak kihalni.
Mondjuk már ezer éve temetik őket de köszönik szépen jól vannak.NV-t már kár ide keverni mert windowshoz nem igen lesz nv apu max csicska androihoz az meg úgyse itt k ób senkit nem érdekel.Pedig ó de király is volna ha nv is beszállhatna a pc bizniszbe az apujával.
-
Jack@l
veterán
válasz
Komplikato #16923 üzenetére
Szerintem 1-2 nyereséges részleg, már ha összekapják magukat és nekiállnak csinálni is valamit. A legtöbb verszteséget az apu részleg termelte, annyira arra ment a trend 4 éve, ahogy megjósólták... (próbálták elhitetni a néppel)
Hosszú távon az apu lesz persze a befutó bizonyos szegmensben, csak nem úgy ahogy ők elképzelték. Nvidiáék a legnyagyobb esélyesek most erre.
-
válasz
Komplikato #16899 üzenetére
Nem láttam sehol konzekvensen végigmérve. Volt ugye egy pletyka, miszerint 20% RAM órajel emeléstől 20%-ot ugrott a teljesítmény (ami marhaság), ill. volt a hardware.fr tesztje, ahol az látszott, hogy tisztán 8% mem-órajel emeléstől 2.5%-ot ment fel a teljesítmény. Ha ezt extrapoláljuk 25%-ra (ami veszélyes, mert könnyen lehet, hogy nem egyenes az arány), akkor kb. 8% gyorsulást kapunk, amivel már ott van a sebesség, ahová vártuk - viszont fogyasztásmérést nem láttam mellé.
Ha feltételezzük, hogy a 25% mem tuning nem befolyásolja jelentősen a fogyaszást, akkor lehet, mondani, hogy a GPU-n is jó munkát végeztek perf / watt téren. De nagyon sok a "ha"... -
Ren Hoek
veterán
válasz
Komplikato #16526 üzenetére
Ugyanerről beszéltem. Legalábbis nálam a full Tonga az a 280X felépítésű Tonga chip...Arra meg mehet 3-6 GB ram. de a legjobb egy Hawaii lenne Tonga alapon legújabb GCN-el. Bár gyaníthatóan ez a Nano HBM-el lesz kb.
-
rocket
nagyúr
válasz
Komplikato #16526 üzenetére
-
MiklosSaS
nagyúr
válasz
Komplikato #16361 üzenetére
Vagy hogy az uj Radeon milyen brand alatt jon majd ki. Samsung Radeon 490X vagy Qualcomm Radeon 490X ?
-
Malibutomi
nagyúr
válasz
Komplikato #16267 üzenetére
Hat a levegos Fiji elvileg 14-e, a dupla pedig oszre van igerve, egyedul a Nano amirol csak azt mondtak hogy nyaron.
-
rocket
nagyúr
válasz
Komplikato #16267 üzenetére
En nem latom, hol van?
-
Pekkk
aktív tag
válasz
Komplikato #16267 üzenetére
Szerintem ez a dupla Fiji lesz. [link]
-
Ren Hoek
veterán
válasz
Komplikato #16228 üzenetére
Oké, de abban az aspektusban nézd, hogy a Fury-t MOST demózod egy fél év múlva érkező dologgal (vagy 5 hó). Az megint kell nem egy hét mire elterjed, lesz sok cím rá... Pont mire beérik, jön a Pascal és megint az nv aratja le a VR-t, a HBM2-őt, a 4K és a DX12 piacot...
Tehát szerinted jelen esetben tolongani fognak a Furyért, csak hogy fél év múlva VR-ezhessenek? Addigra átalakul a piac... és mivel a 290x/970 van megadva specnek a Rift-hez, azzal is menni fog... gondolom Ti-vel is, max nem lesz likvid elmeny. Pascal meg VR ready lesz, mire beért a gyümölcs.
De majd jönnek júliusban a szuper W10 DX12 benchek és promó anyagok, meg VR tesztek stb. Csak a user mit néz? Hogy a GTA5-ben meg a Witcherben "szarul" fut
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Komplikato #16228 üzenetére
Ne feledjük el a StarBreeze cuccát. Az is jön a VR-es Walking Dead játékkal.
-
#85552128
törölt tag
válasz
Komplikato #15997 üzenetére
Nem követem ennyire a monitorokat, csak a véleményemet mondtam el, az IPS/PLS szerintem egyáltalán nem a legjobb választás ha valakinek elsősorban filmnézésre kell...
Iponon van most valamilyen "VA" panellel hajlított Samsung -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Komplikato #15899 üzenetére
Ez koncepciókülönbség. Felfedezhető az NVIDIA és az AMD architektúráit vizsgálva, hogy az NVIDIA főleg a geometria komplexitásának a növelését tartja fontosnak, míg az AMD a compute pipeline-ok építését és párhuzamos futtatását. Ezért is akarja az AMD annyira az új API-kat, mert amíg a geometria komplexitásának növelése egy részben ugyan, de reálisan működő irány a DirectX 11-ben, addig a pipeline-ok feldolgozása soros formára van kényszerítve, függetlenül attól, hogy a hardver mit tud. Ennek valószínűleg köze van ahhoz, hogy az AMD már a PS3-nál felfigyelt, hogy mire képes a gép, ha a megszokott módtól eltérően programozzák, míg az NVIDIA ezt valószínűleg látta, de úgy gondolták túl nehéz lenne átnyomni egy olyan váltást a PC-n, hogy az aktuális API-kat konzoloshoz hasonlók váltsák fel.
-
ZetorGumi
addikt
válasz
Komplikato #15816 üzenetére
Köszi az infót, akkor még ráérek összedobni a konfigot mellé.
Meg addig hátha mérséklődnek a prociárak is. -
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Komplikato #15816 üzenetére
Nem tévedsz, de dátum még nincs a Nanora. Előbb Fury sima lesz egyébként, aztán Nano és aztán a dual Fiji.
(#15817) Demo77: Az új Batman a magyarázat. Az 4K HDMI 1.4 kompatibilis, és nem 30 fps-re cappelt játék.
-
válasz
Komplikato #15807 üzenetére
Ha a Fury X beesik a kettő közé, az precíziós mestermunka lesz, annyira kicsi a különbség
Amúgy szerintem ezeknek a kártyáknak alapvetően a WQHD Full vagy a 4K Medium / High beállítás a játéktér, de ha valaki fullHD-ben 120Hz-et szeretne, akkor ott sem feltétlen elég a 980 / 390X.(#15808) players111: nem feltétlen jó ötlet a guru3d-re hallgatni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Energiaital topic
- Plazma TV topic
- Interactive Brokers társalgó
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Le Mans Ultimate
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Milyen TV-t vegyek?
- DUNE médialejátszók topicja
- A Bosch szerint Európának nem kellene az AI-t a halálba szabályozni
- Autós topik
- További aktív témák...
- Telefon felvásárlás!! Honor 90 Lite/Honor 90/Honor Magic5 Lite/Honor Magic6 Lite/Honor Magic5 Pro
- Fujitsu USB Port Replicator PR09 docking station (1x5K vagy 2x4K felbontás) (DisplayLink)
- Honor Pad X8 64GB, Wi-Fi, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Eladó szép állapotban levő Huawei P30 Pro kék 6/128GB 12 hónap jótállással!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged