- Fenntartható, tartós kiegészítőket mutatott be a Fairphone
- Telekom mobilszolgáltatások
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Google Pixel topik
- Honor Magic V2 - origami
- Sony Xperia 1 VII - Látod-e, esteledik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- One mobilszolgáltatások
- Erős hardverrel érkezik a Honor 10 000 mAh-s mobilja
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Devid_81
félisten
Az AMD szerintem hagyott penz tartalekot a kartyakban egy olyan dontesre, bar Nvidia hamarabb ad ki egy 5070TiS nem hianyzo ROP-okkal olcsobban mintsem meglevo termek arat csokkentsen
Volt egyaltalan olyan amikor Nvidia arat csokkentett utkozben?Passz.
Egyebkent meg barki barhova csokkentheti az arat, a usereknek az csak jot tenne
-
Petykemano
veterán
Ez csupán vélemény, de szerintem nem csak az eredményez ördögi kört, hogy a vásárlók (többsége) mit keres vagy ismer.
Erre ráerősíthet még az is, hogy gyártási volumen (méretgazdaságoság) miatt az nvidiának kedvezőbbek lehetnek a gyártási költségei is. Ez vonatkozik nem csak a chipre,.hanem a megrendelt ramra, és más költségekre is, pl ugyanazt a PCB tervezési költséget 5-10x nagyobb eladási volumenre oszthatják le.
Ebből fakadóan az Nvidia aláárazhat az AMD-nek.Az AMD akkor tudna versenyképesebb lenni, ha versenyképesebb lenne. (Vagy veszteséget vállalna be)
De ott lehet még a volumen kedvezmény, és/vagy az elvárt beszállítói arány utáni kedvezmények, amelyek kifejezetten eltántorítólag hatnak arra, hogy organikus módon megtörténhessen egy átmenet. Maga az OEM is ellenérdekelté válhat, hogy akármilyen organikus érdeklődés okán az nvidia eladások bizonyos mennyiség, vagy bizonyos százalék alá essen, mert akkor ő kedvezménytől (rebate) eshet el.
Az AMD meg nyilván nem tud annyira jó ajánlatot tenni, hogy ez megérje, és sok esetben ha kedvezőbb ajánlatot tenne, a volumen igényt ki se tudna szolgálni.Amíg meg nem nő a volumene, nem fog.tudni méretgazdaságosságból eredő előnyöket nyerni, kedvezményeket felajánlani.
-
S_x96x_S
addikt
> ő csak a Xeont ismeri
Az Intel a kevésbé versenyképes öntödéivel - és designjaival - elárasztotta a piacot
és aláment árakban az AMD alá ;
De az Intel stratégiája kevésbé fenntartható;
veszteségesen; hosszú távon nem lehet működni.
[ lásd Intel 2024Q3 pénzügyi kimutatását ]
Az AMD a TSMC miatt kénytelen volt másképpen ( más stratégiával )
versenyezni. ( ~ "Design Win" )--------
És az AMD nyilvánvalóan beáldozta a gaming GPU szegmens (RDNA) fejlesztési erőforrásait az AI;MI300X; -ért ; és egy várható nagy valag pénzért.
[ AMD raises AI chip sales forecast to US$5 billion for 2025. ]
És ez legalább céges szinten valami értelmet ad az áldozatnak.
( Persze ez kevésbé vigasztalja a gaming fókuszú forum társakat.)
Az AMD-nek szerintem több esélye van, hogy fordítson a gaming GPU-nál.
- Próbáltak tanulni a saját hibáikból ( UDNA )
- Próbáltak értelmesen elérhető célokat kitűzni ( RDNA4 market share )
- és van egy valag pénz az AI-ból; amit az UDNA fejlesztésére fordíthatnak.Az Intel jövője sokkal rizikósabb.
-
S_x96x_S
addikt
> Csak a számok a lényegesek.
> Szervereken belül a vállakozói szegmensben
> az AMD már csak kb. 10%-ot kap a tortából vs Intel. Erről nem szólnak a hírekAMD 2024 Q3
szerver unit share = 24.2% ; Szerver revenue share = 33.9%
ebből nem tudom, hogy mennyi a kormányzati részarány, hogy a vállalkozói szermenst megkapjuk. Vagy te milyen statisztikára gondoltál ? -
Raymond
titán
"Sztem az a gond, hogy az AMD az Apple konkurensének képzeli magát. Most ez a Strix Halo is majd kijön és szépen be lesz árazva az M4 Max ellen."
Igen, en is irtam mar hogy az erdekes konfignak (256bit - 128GB - 7500/8500 RAM) nem lesz nepara. Az aktualis meg 128bit-es Ryzen AI 9 HX 370/375 gepek ara 32GB RAM-al 1700-1800 az a par darab olcsobb kategoria es 2300-2400 a premium mert hat inkabb azokba rakjak [link] Meg a 64GB handheld is 1900EUR korul van [link] (1600usd->eur+afa).
A jelentosen erosebb konfiguracioju APU es (az egyelore egyedulallo) 256bit-es RAM-al ellatott gepek nagyon messze lesznek a konzumerbarat araktol es inkabb az Apple teritoriumban boklasznak majd.
-
S_x96x_S
addikt
> Emiatt az OEM-ek NV-vel rakják össze a konfigok nagyját.
Erre irta:
"This happens more than you expect, NVIDIA does this with DC customers, OEMs, AIBs, press, and resellers. They learned from GPP to not put it into writing. They just don't ship after a customer has ordered. They are the GPU cartel and they control all supply."
https://x.com/sherkelman/status/1762538554394099979> Az AMD ebből csak
az AMD helyzetét nagyban megkönnyítené
hogyha a ~ bíró ( ~ versenyhatóság ) sárga lapot adna
az nVidiának a sportszerűtlen viselkedésért.
December 6, 2024
"Nvidia's business practices in EU antitrust spotlight, sources say"
https://www.reuters.com/technology/nvidias-business-practices-eu-antitrust-spotlight-sources-say-2024-12-06/ -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ma már a meghajtó kb. OS komplexitású elem. A fejlesztésén többen dolgoznak, mint magán a hardveren. És alapvetően egy elég nagy release volt ebben a negyedévben, hogy ezt megemlítsék, mert megérkezett az a régóta fejlesztett fícsőr, ami minden újabb játékban képgenerálást csinál. És ezt érdemes kiemelni, mert az Intel és az NV még most sincs a közelében ennem a fícsőrnek. Az NV nem akar átállni szoftveres implementációra, viszont nem tudják meghajtóból jól korrigálni az OFA hardver hiányosságait, az Intel pedig nem is ilyen jellegű képgenerálást tervez, hanem eléggé speciálisat, ami nem igazán implementálható meghajtóban, annak ellenére sem, hogy szoftveres hátterű.
-
Busterftw
nagyúr
-
fLeSs
nagyúr
Mármint itt persze a VGA-kra gondolok.
CPU-k tekintetében pont fordítva áll a helyzet, már olyanokat lehet olvasni, hogy a 9800X3D, egy 8 magos proci $500+ lesz megjelenéskor...reméljük az Intel összekapja magát, különben felsejlhet az FX-57 amit az AMD $1031-ért dobott piacra.
-
sb
veterán
Sajnos (vagy nem) az alsó szegmens legalább 10 éve mostohagyerek. Volt már egy kör anno amikor csak 2-3-4. átnevezett generáció jött az alsó szegmensbe. Valahol a 750Ti előtt... aztán jött pár új kártya, majd megint szünet és semmi új... utána pedig hiába jöttek az alsó szegmensbe cuccok, ezek is elég sok sebből véreznek.
Pl. beugró kártyáknál szvsz a 3D erőnél fontosabb a feature set amit rendre hanyagoltak. Anno az ezeréves architektúrák megtartásával az átnevezgetés miatt, utóbb meg már direktben. A GT 1030 /RX 6400 pl. encoderben teljesen kiherélt. Sokszor dekóderben is le voltak maradva régebben.
A másik tényező az ár, egy 60-70k-s 8600G-hez képest most mit tudsz mellétenni dvga-ból ennyiből (cpu-val).
-
Alogonomus
őstag
"A legkisebb VGA mindig minimum ~2x erősebb, mint a legerősebb IGP."
A "beszántás" ott mutatkozott meg, hogy először a GT 1010 különböző verzióinak a gyártása vált értelmetlenné, aztán a GT 1030, majd már a GTX 1050. Bár a kriptoőrület idején volt próbálkozás a GTX 1630, az RTX 3050, az RX 6400 és RX 6500 formájában, de a kriptoőrület lecsengése óta se RTX 4010/30/50, se RX 7400/500 nem jelent meg az asztali piacon.
A "legkisebb VGA" már egy az aktuális generációban 1080p mellé alkalmas teljesítményű chip, ami a kikopott korábbi kártyakategóriákról már az eredeti idejükben sem igazán volt elmondható.
-
S_x96x_S
addikt
És talán az már PCIe Gen5 -ös lesz,
-------
A PCIe Gen5 - már CXL képes, vagyis technikailag egyre közelebb vagyunk ahhoz,
hogy egy notebook APU GPU részét és egy külön mobil RDNA -t - a rendszer 1 nagyobb GPU-nak lássonDe a desktop GPU-nál is hasznos lehet,
hogyha 2 RDNA4 - tandemben együtt tudna dolgozni.Bár az AMD a szerveres dolgokat a CDNA -ba rakta
és a MI300X tudja a PCIe5.0 és CXL2.0 -t
Talán az RDNA4-ből se spórolják ki a CXL2.0 -t.
vagyis lesz-e valamilyen CrossFire -hez hasonló megoldás ? -
PuMbA
titán
Ez is egy érdekes téma, hogy mi lesz az alsó kategóriával, mert tényleg ugyanazt látjuk már sok-sok éve. Az eggyel feletti kategória egyértelműen jobb vétel emiatt. Az alsó kategóriában ugyanannyi számolóegység, ugyanúgy 8GB VRAM, ugyanúgy 128bit. GDDR7-tel lehetne valamit hozni sávszélességben, ha beolcsósodik.
-
szmörlock007
aktív tag
Szerintem a kliens(pc, laptopok) cpu-kra azért nem csak filléreket költenek, mármint az amúgy elég kellemes piac, egészséges nyereséggel lehet versenyezni ott, és az elmúlt években a fő versenytárs (intel) csak csetlett-botlott. Bár lehet te kizárólag az asztali APU-kra gondoltál, ugye a laptopokba jutó APU-k ugye elég fontosak. A dGPU piac az, ahol már ugye kérdéses, hogy mennyire éri meg az AMD-nek a minimálisnál többet befektetni így, hogy egyre csak drágulnak a waferek és a fejlesztések, nagyobb piaci részesedést meg csak nagyon sok pénzzel lehetne lopni nvidiától, amit nyilván sokkal jövedelmezőbb inkább szerver AI vonalon elkölteni.
-
Petykemano
veterán
A kiterjedést illetően nem tudom, mi a végleges és biztos elrendezés. Ha 2.5D tokozást fog alkalmazni, akkor nem. Ha a Mi300-hoz hasonló base cache és IOD és arra 3D tokozott compute lapkák, akkor el kéne férnie.
De úgy volt tudtommal, hogy a Strix Halo csak LPDDR5, ezért én nem is várom AM5-be. Persze azért örülnék neki.
-
S_x96x_S
addikt
> Az egész egy nagy humbuk és ellentmondásos.
nincs még minden lap kiterítve.
és legalább adj egy kis esélyt.> Ha most az lesz a cél, hogy majd olyan GPU-kat készítsenek,
> amin megy a játék meg az AI meg minden lótököm program gyorsítása,
> akkor az lesz a vége, hogy olyan chipjeik lesznek, mint az NV-nak:
> nagyok, drágák, sokat fogyasztanak.Ami látszik, hogy kell egy erősebb - tartalékkal rendelkező AI - a kártyákba.
Bár téged valószínüleg abszolút nem érdekel a felskálázás minősége ( DLSS3 )
de itt a topikban az nVidia tulajok mindig ezt kérik számon.És a DLSS - alapja az AI meg a tensor.
"DLSS is a revolutionary breakthrough in AI graphics that multiplies performance. Powered by the new fourth-gen Tensor Cores and Optical Flow Accelerator on GeForce RTX 40 Series GPUs, DLSS 3 uses AI to create additional frames and improve image quality."A magas fogyasztás meg nem jár együtt szükségszerűen az AI-val.
Ráadásul a XILINX hozományként hozta az AIE-t - amit az APU-ba NPU -ként már használ az AMD. https://www.xilinx.com/products/technology/ai-engine.html
Ráadásul a XILINX termékei eléggé alacsony fogyasztásra optimalizáltak az eddigi jellemzően ipari felhasználás miatt.> Tehát amire gondoltam, hogy rövid távon (következő 1-2 generáció) nem változik semmi.
> Utána majd lehet, de csak rosszabb lesz a mi szempontunkból.évente lesz generáció frissités.
- 2024 vége/2025 CES az RDNA4 várhatóan egy tesco gazdaságos népkártya lesz a piac 80%-ra.
- 2025 vége/2026CES az RDNA5 már egy multi-chipletes - high end megoldás is lesz, high-end kihivó.
- 2026 vége/2027CES .. jön az UDNA6 és húzza magával az AI a gaming-et.> Kicsit visszatérve a piaci részesedésre ott a brand a lényeg.
> Az Intel és az Nvidia brand, az AMD meg nem.
> A fogalmatlan vevők szemében/agyában.de folyamatban van.
Az X3D-s Ryzen CPU - kezd fogalommá válni a minőségi gaming cpu iránt érdeklődőeknek.
És a Sony PS5 PRO sikere is segíti valamennyire az AMD-t.Ezen kívül rengeteg AMD-s APU-s kézi konzol is segíti a brandet.
és jön a "AMD’s Ryzen Z2 Extreme will hit next-gen gaming handhelds in 2025"És a STRIX HALO is nagy durranás lehet a mobil szegmensben.
-
S_x96x_S
addikt
-
yarsley
aktív tag
de senki ne várjon RTX 4080 sebességet $500-ért. Legalábbis csodálkoznék.
Nem várok, de azért tök vicces lenne, mert Nvidiának nagyon minimális készlete van, ha megpróbálnak árat csökkenteni akkor az a kis készlet is villámgyorsan elfogy, az 5070 meg meg a fasorban sincs, kb kell vagy 4--5 hónap hogy kijöjjön.
De sajnos ha igazak a paraméterek amit MLID irt (kisebb chip, lassabb memória), akkor jó ha a 4070TiS sebességét hozza.
-
S_x96x_S
addikt
> Szal Huyhn rizsája teljes kábítás.
lehet, hogy kábítás, de ennél jobb ötlet nincs,
és ez még mindig csak egy része a stratégiának.
( a jéghegy tetejének egy ici-pici része )
És Idén összel még több információ várható.> Itt arról van szó, hogy áramvonalasítják a portfoliót,
> így később az UDNA kártyákat el lehet adni gémernek
> is meg AI szerverbe is és nem kell két külön chipet tervezni.Bár nem fogalmazta meg egyértelműen az AMD,
de manapság már a gaming GPU-hoz is kell AI támogatás,
és mivel az nVidia kártyákban volt AI tartalék kapacitás,
emiatt minden olyan új gaming funkció,
amihez AI kellett, teljesen meglepetésként érte az AMD-t.
És emiatt az nVidia felskálázása is jobb minőségű.Jelenleg minden is --> Mátrix
Az AMD -nek nincs is választása, be kell tennie a Gaming GPU-ba az AI-t.
Amúgy ott van még a Microsoft Copilot is, ami szintén erre ösztönöz.
Vagyis ez a trend.> Valójában lesz@rják ők a piaci részesedést,
Nem hiszem.
A befektetők folyamatosan emlékeztetik a menedzsmentet.> Bár ha én lennék Lisa Su biztos csípné a szememet,
> hogy a CPU üzletág viszi a céget, a VGA meg lényegében lehúzza.Az AI-t ( és ezáltal részben a GPU-kat is) átvették a XILINX-es menedzserek.
és próbálnak mindent rendberakni. ( pl. ROCm, ... ) ami nem is olyan egyszerű.
És most hogy a gaming a jövőben az UDNA -val beletartozik az AI- alá,
ezáltal sokkal nehezebb lesz a gaming erőforrásokat elvenni ;
Úgyhogy szerintem ez hasznos lépés a gaming vásárlóknak.------
Victor Peng nemrég (August 30, 2024) visszavonult
és most "Vamsi Boppana" szintén Xilinx -es (Senior Vice President, Artificial Intelligence )
vezeti az AI stratégiát.
"As part of the transition, Senior Vice President of the Artificial Intelligence Group (AIG) Vamsi Boppana will expand his current responsibilities to include the AMD Instinct™ data center AI accelerator business. Boppana joined Xilinx in 2008 and has served in a variety of technical and business leadership positions. He is currently responsible for cross-company AI software and ecosystem development and AI hardware roadmaps. Senior Vice President and General Manager, Adaptive and Embedded Computing Group Salil Raje will continue in his role leading the AMD embedded business. Boppana and Raje will now report to AMD Chair and CEO Dr. Lisa Su." ( 2024-július-22) -
Persze hogy nem fogja azt reklámozni de chartot Nvidia oldalra hegyezte ki és ezért dobta ki az első után a második, 3060 8 GB összehasonlítás
Mindkét chart a zöld oldalt célozta és a régi generációról való váltást.
összefügg a kettő csak a másodiknál az új generációban már a 3060 8 GB verziót tette be nem véletlenül. Ezért írtam hogy aki váltani akar annak ott a 3060 12 GB és a 3060 Ti is amivel szemben a 7600 ra váltás szerintem elvetendő a régi generációról.AMD ről mega 6650 olcsóbban vagy a 6700-6700XT hiába drágább vagy lassabb egyik vagy másik. Ezt ő is tudja, ezért talált rá megoldást.
Szóval egy szelektív marketing. -
jah ok bocs
Hosszú lesz ne haragudj:
Az 1060 -2060 nal való összevetés volt az első táblázat..
Az szerintem bullshit marketing hogy egy új kártyát ami egy brutálisan erős mezőnybe érkezett kissé túlórázottan és csalódás keltően azzal próbálsz eladni hogy 6-8 éves konstrukciókhoz méred a konkurenciánál ráadásul nics is igaza mert Nvidia oldalán jelenleg jobban jársz egy 3060 TI vel a régi genről is mint a7600 kártyával. Hülyének nézi a vásárlókat ezzel, hogy így próbálja jobb színben eladni ezt a kártyát.
Aki zöld oldalon akar áltani annak most ott a 3060 TI a 7600 árán vagy a 3060 olcsóbban több Vrammal.
Igen ez a god hogy a 6650XT és 3060 TI kimaradt a szórásból, pedig ez utóbbi az elmúlt 4 hétben a legjobb vétel lett szerintem FHD ra Nvidia oldaláról.Vegyük árban Alzát a legolcsóbb, bontatlan verziót mindegyikből és teljesítményben csak rasztert ( RT ne legyen most befolyásoló) Computerbase számait 1080 P re: + vramot[link]
-7600 -120 K( 100 % ár @100 perf, 8 GB Vram)
- 6650 98 K (82% ár 93% teljesítmény = Vram) =jobb
RX6700XT 145 K(+128% ár 116% teljesítmény+4 GB vram) = ?
RTX 3060 12 GB 110 K(92 % ár- 88 % teljesítény+4 GB Vram)= ?
3060 TI 127 K (105% ár + 17 % teljesítmény = Vram) = jobbtehát ha valaki régi genről akar váltani olcsóbb és gyorsabb megoldást is talál.
Jelenleg Nvidia oldaláról a 3060 Ti 5 % árért + 17 % teljesítményt kínál a 7600 hoz ézve.
A 6650XT meg olcsóbban jobb árértéket ad, alig van lemaradása
Szóval az ilyen chartokkal aza gond, hogy egy vezető AMD-s marketinges muksó nézi hülyére a saját felhasználóit, mert a jelenlegi genben a 6650XT jobb perf et kínál, 3060 8 % kal olcsóbban 12 GB vramot jobb RT teljesítményt és DLSS-t kínál cserébe 12 % kal lassabb , a 3060 Ti meg mindenben jobb legyen perfarány vagy teljesítmény.
Tehát ha valaki fejleszt a 12 GB os 3060 nal szemben szerintem így sem sokan választanák azt a 3060 Ti - 6650XT- 6700 sorozat teljesen kifogta a szelet a vitorlából külföldön is meg itthon is. -
Tom's szerintem korrektül leírta.a cikkben amit linkeltem.
A második chart amúgy nem annyira gáz mint az első, elfogadható, bár kicsit hülyére veszi az embereket.
Az első az úgy ahogy van szerintem gáz.
8 GB 3060 nem elterjedt változat és nem csak memóriában kevesebb, hanem sávszélben és teljesítményben is kb 15-20 % kal lassabb, mint a 12 GB verzió.
A 3060 12 GB is annyi vagy olcsóbb mint a 7600( alzánál 110 K ,7600 120 K) és átlagban 15 % van köztük, nem 34%. ( főleg hogy a COD kiemelkedően extra eredményt ad % különbség számolások tekintetében)
Nem véletlenül választotta a 3060 összehasonlításban a 8 GB verziót
3060 12 GB esetében, ami olcsóbb is mint a 7600, 15 % lenne azon a képen kb. -
Raggie
őstag
Fú, lehet ,hogy valami nagy arc és még igaza is van, de ettől a csávótól kiráz a hideg.
Soha nem láttem még videóját, de ezek után lehet nem is fogok megnézni tőle többet.
Irtózatosan idegesítő, kapkodó nem magyarázó és levegőbe beszélő ember... Ettől még lehet igaza van és okos, de akkor inkább írjon és ne videózzon, vagy nemtom. -
S_x96x_S
addikt
> Én ezzel kapcsolatban szkeptikus vagyok:
> egy random cég ír egy szoftvert egy konkurens cég kártyájára:
> ez nem fogja az NV-t semmire sem kényszeríteni.A lehetőség benne van.
Gondold végig ..
ha emelkedik a konkurencia minősége ( ár/teljesítménye )
akkor az kihatással lehet az nVidia termékeinek keresletére is.És pont te irod:
> Viszont arra jó lesz, hogy azt a kártyát elkezdjék felvásárolni azok, akik ismerik ezt a
> szoftvert és AI-ban utaznak. Ha még kompatibilissá is teszik a többi RDNA3 kártyával,
> akkor mégrosszabb lehet a helyzet (a játékosok szempontjából).Az "elkezdjék felvásárolni .. RDN3.." ==> vagyis nem nVidiát vesznek
és ez pont kihatással lehet az nVidiára is.
(Elsőként az nVidia részvényesek fognak háborogni ... )
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nincs klasszikus 3rd party driver Radeonhoz. Igazából mindet az AMD fejleszti, csak valamelyik open source. Azért van kétféle meghajtó Linuxra, mert bizonyos technológiák licenckötelesek, így nem lehet őket open source projektben alkalmazni, tehát muszáj tartani hozzájuk egy zárt AMDGPU-PRO csomagot is. Viszont a fő projekt az open source már egy jó ideje, csak azok használnak zártat, akiknek AMDGPU-PRO-ban meglévő, open source-ba licencproblémák miatt nem átvihető technológiákra elengedhetetlenül szükségük van.
Az AI pedig nem csak GPU-s kérdés az AMD-nél, mert nekik azért sokkal átfogóbb a termékportfóliójuk, és egy csomó dologra a Versalt kínálják. Egyszerűen nem akarják, hogy ezek helyére GPU-kat vegyél, mert a Versal tizedannyit fogyaszt, és sokkal kisebb a késleltetés, ráadásul hússzor drágább, ami náluk profitként csapódik le, lásd embedded részleg profitja.
Majd a MI300 utódja fog ezen változtatni, amiben már CPU, GPU és ACAP is lesz egy tokozáson. Onnan veheted a komplett csomagot, mert eladják neked mindegyik komponenst, és nem tudsz mellé venni alternatívákat. -
S_x96x_S
addikt
> Drukkoljunk, hogy elbukjanak?
én drukkolok nekik ..
a verseny jó
.. és hátha az nVididából is még többet kiprésel.
... meg hátha az AMD is észbe kap és használható szoftver körítést ad, ha nem akar szégyenbe kerülni.valamint a jövőbeli laptopok egy része APU-val RDNA3 -as lesz.
vagyis ez nem csak a GPU-ról és a játékról szól.a verseny jó
-
hahakocka
őstag
Nem lehet hogy a 6nm-en való maradás miatt amúgy ez egy fèl Rdna3 genes kari kb? Ez olcsó volt Amd nek de nekünk nem sokat èr. Nem multi chiplettel jött mint a 7900xt . S emiatt ilyen rossz. A 4060-4060Ti teljes èrtèkű 4000 es kiadás? Gyak szinte csak egy húzott 6650xt 6 bánom. Nem tudja kamatoztatni a Rdna3 chiplet designt az 5 nano előnyeit stb
. -
PuMbA
titán
Nem lett olyan rossz, mint a 4060 Ti indulás, de az RDNA3 minimális előre lépésnek tűnik az RDNA2-höz képest. A 6600-hoz képest a sebesség előnye nagyrészt azért van, mert több a számolóegység, magasabb órajelen megy a GPU és a memória és nagyobb a TDP. Itt nincs 5nm, ami szépítené a dolgokat, mint a csúcskártyák esetén.
-
DudeHUN
senior tag
Őszre szerintem ez is olyan 200-220$ környéke lesz, ahova való. Az elnevezés alapján jó ugrás. Már persze, ha itt is lesz a kártyának XT permutációja. Mert ja. A fogyasztása nem jó.
Mondhatjuk, hogy Nvidia pofátlanabb. Mert ezzel a nevetséges árazással és felnevezéssel az. De AMD-t nézve sincs minek örülni jelenleg.
Mondjuk legalább az eladásaik szarok, hátha az hoz valami változást. -
PuMbA
titán
Kijött a teljes HUB teszt. 1080p-ben az RX7900XTX gyorsabb az RTX4090-nél RT-vel, de 1440p-ben és 4K-ban decimálódik és az NVIDIA nagy előnybe kerül. Abu, azért gyorsabb az AMD 1080p-ben, mert a CPU limit kisebb ugye? A baj csak az, hogy felső kategóriás kártyáknál ez épp nem számít semmit, mert RX7900XTX-et nem 1080p-re vesznek. Ennek az előnye csak alsó-közép kategóriában lesz majd jelentős.
-
Petykemano
veterán
Ja, jó hogy jössz.
Biztos emlékszel, hogy volt egy beszélgetésünk arról, hogy vajon az AMD tényleg annyival többször hibázik-e szoftveresen vagy máshogy, mint az Nvidia, vagy ez csupán egy illúzió, egy hamis kép, amit az alakít ki, hogy valamiért az AMD hibáira többen és jobban emlékeznek, míg az Nvidia hibái nincsenek úgy felkapva, és hamarabb elvesznek az emlékezetből.Az Nvidia driverében javításra került egy a Discord használatával összefüggő a GPU-t eközben lassító, amúgy hiba. [link]
A média beszámolt róla.
De tessék. Az AMD találgatós topik pár napja tele van azzal, hogy az AMD 1-2 hónapja nem adott ki friss drivert az RDNA2-höz. Itt van a Hogwarts Legacy játékkal kapcsolatos probléma (nemtudni mi végről ered) és ez is meg lett említve, hogy milyen szar.
Az előbb néztem az Nvidia találgatósba nem ment oda senki az ott lakók orra alá dörgölni, hogy na tessék, itt van a hibátlan driveretek. Nem állítom, hogy erre szükség volna. Csak arra próbálok rámutatni, hogy milyen okai lehetnek annak, hogy az a percepció alakul ki, hogy az AMD driver hemzseg a hibáktól és ezekre mindig mindenki emlékszik is, az NVidia meg hibátlan.
-
Sajnos nem, a 6650XT jóval gyengébb a 3060Ti től is és kb 25-30 % kal a 6700XT től.
Az 300 Dollár alatt megvehető most is EU-ban 330€ az olcsóbb helyeken is de annyiért már van ARC 770 és és 380€ körül 3060Ti
Kb a 3060 Ti alá érkezik valahova, ha ez igaz, figyelmbe véve a kb egyenlő jelet.
Olyan 200 dolcsiért ok lenne. -
PuMbA
titán
-
bjasq99
tag
Egy amolyan konyha matek mint amiket te szoktál végezni:
Ad102 alu száma: 18432 , tranya: 76.3 Mrd
Ga102 alu: 10752 , tranya: 28.3 Mrd
Az Ada nak 18432/10752=1.71 szer annyi tranyát kellene tartalmazzon ha lineárisan skálázodna minden (tudom Abu nem).
Tehát 1.71*28.3 = 48.5 Mrd tranzisztor kellene.
Na most vegyük bele az L2 cache tranzisztor igényét :
Mint máshol írtam 128 Mb cachet meg lehetne csinálni 6 Mrd tranyából, de mivel ez L2 cache és nagy buszokat tartanak neki fent így számoljunk a duplájával 12 Mrd tranzisztorral.
Igy is csupán 60.5 Mrd tranzisztor van meg a 76.3 -ból, pedig a cache-t illetően úgy érzem inkább felül becsültem tranya számban. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szerintem biztos nem egyszintű a gond. Oda vezethető vissza, hogy a jelenlegi gazdasági körülmények között a kereskedők is elkezdtek biztonságra játszani. Ha valaminek az ára nem jó, és nem biztos, hogy eladható, akkor inkább nem rendelik meg. És ez nyilván rossz egy VGA-gyártónak, mert ott a raktárban a holmi, és mivel ott a holmi, így új GPU-t sem rendel, mert még a rég legyártott VGA-t sem adta el.
Erre a megoldás az lenne, ha lenne megegyezés arról, hogy ki vállalja fel a veszteséget, és akkor annyit csökkentenének az áron, hogy meginduljon a készlet. Nyilván nem fog ekkora készlet elmenni egy negyedév alatt, ahhoz le kellene írni az egészet, de apránként eladható úgy 4-5 negyedéven belül.
#59840 bjasq99 : Ezek dizájnkülönbségek lesznek. A Navi 31 eleve 6 darab shader motort használ. Ahhoz, hogy ezek működjenek egymás mellett nagyon vaskos buszrendszer kell.
A Navi 33 felépítése még rejtély, de az eddigi adatok alapján két shader motor lesz benne. Ehhez szimplán elég egy crossbar busz, és felesleges masszív HUB-ot építeni.Az, hogy régebben hogyan változott ez, szintén kizárólag a busztól függöt. Minden architektúra skálázható egy darabig, de egy ponton túl már sok tranyót fog elvinni a buszrendszer, és ez nem lineárisan nő.
#59843 Busterftw : Ha kiszeded a piac legnagyobb részét, vagyis a notikat, akkor leszelektálod olyanra, amilyenre akarod. Innentől kezdve azt is mondhatod, hogy nem érdekelnek a részesedések 1000 dollár alatt. Csak senki sem fog ilyen piackutatást csinálni. Az viszont tény, hogy a nagy mennyiségű eladás az nem az 5 nm-es GPU-k piacán történik. Ezek arányaiban nagyon keveset adnak bele az összeladásba. Ilyenekre a Mindfactory-hoz hasonló oldalak adnak valamennyire választ, de ez nehezen számít reprezentatívnak. [link]
#59846 Petykemano : Anyagilag ez mindenképpen egy bukós sztori lesz. Az a kérdés, hogy ki viseli majd a bukás nagyobbik részét. És ilyenkor megy a faszméregetés, hogy kié lankad le hamarabb.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez az Unreal Engine 5-ben nem jelent semmit, hiszen a Turingnak minden leíróhalmazban lévő erőforrás betöltése előtt register flush kell, ami azért szépen eszi a hardver teljesítményét (szar a motor kódja ilyen szempontból, nem jól kezeli a direkten regiszterbe dolgozó dizájnokat). A GCN-nek nem kell egyszer sem register flush. De persze az 55 fps így is sok az 580-nak.
-
HSM
félisten
"Instabil alatt nemtom mire gondolsz"
Pl. 280X-ből volt jópár AIB típus, aminél a GPU alatti ramcsipre nem került hűtés, és rendszerint el is melegedett, ami miatt sok szemetelt ezek közül. 290-ekből is volt ramhűtés nélküli AIB, ott is a felhasználónak volt érdemes kicsit besegíteni a kártyának nem túlmelegedni... 5700-nál is volt pár 'érdekes' modell. Ezek nem segítenek építeni a bizalmat."Inkább a driverekkel volt/(van?) probléma."
Voltak bizonyos alaplapok, amiknél a zerocore módjuk után fekete képernyő jött, nem tért magához a GPU (volt aki írt is rá kis appot, ami meg tudta akadályozni ezt a módot). Na, aztán már mindenféle hibát ennek a számlájára írtak a fórumban, azt is, amiről ordított, hogy kártyahiba, de ugye a "fekete képernyős hiba" villant be..."2. átlag vásárló ha ilyet lát ... akkor kétségbeesettséget sejt emögött"
Nem tudom, én valószínűleg nem ilyen vagyok. Számomra a pl. zárt middleware-ek vagy zárt megoldások erőltetése a szabványok helyett, amire mint a versenyt potenciálisan csökkentő, a vásárlónak hátrányos dologként tekintek. -
S_x96x_S
addikt
> Ez tényleg egy olyan szitu, ami hosszútávon pénzt hoz a konyhára.
> Már ha igaz az, hogy az Intel is bele akar ugrani a konzolbizniszbe,
> én erről még nem láttam sehol szivárogtatást.
> Sztem előbb kéne írniuk egy normális drivert.elfogult vagy ..
és szerintem erről nem kell szivárogtatás .. ( ez B2B )Az Intelnek van egy csomó gyára és jelenleg is próbálják nyomni a bérgyártást.
Nekem teljesen logikus, hogy az Intel Sales-ek megkeresik a Sony-t és a Microsoftot, hogy a következő konzolbiznisz felől érdeklődjenek és a sajt minél nagyobb darabkáját megszerezzék. ( gyártás, cpu, gpu )
Intel egyedüliként is indulhat, vagy az nVidiával ( gpu chipletével) együtt.És a Sony/Microsoftnak is érdeke, hogy legyen rivális az AMD mellett, hogy az AMD árait le tudják törni.
És még ha az Intel és az nVidia esélyei gyengék is, ők is felismerik azt, hogy csak úgy - küzdés nélkül - nem érdemes átadni a sajtot..
és a minimális stratégiai cél, hogy az AMD profit marzsát a lehető legkisebbre kell csökkenteni.. ( vagyis ne nagyon legyen tejszin és zsiradék abban a sajtban )meg amúgy is:
Intel CEO Says Open To Manufacturer AMD Chips At Their Fabs, Aim To Build The Fastest CPUs, GPUs & Discrete GPUs In The World
https://wccftech.com/intel-ceo-open-to-manufacturer-amd-apple-nvidia-qualcomm-chips-at-their-fabs-make-fastest-cpus-gpus-in-the-world/https://www.theverge.com/2022/10/4/23385652/pat-gelsinger-intel-chips-act-ohio-manufacturing-chip-shortage
The Verge:
"The flip side of this is not just in Nvidia but AMD as well. It’s in the two major consoles and the Steam Deck — basically, it is in everything except the Switch. Ryzen chips per dollar seem to be offering more performance, and there is a lot of back and forth between Intel and AMD. Is that just a crown you can take? Or are you saying, “At the end of the day, we are going to do Foundry Services, get that Intel logo on the side of the fab in Ohio, and it’ll be fine”?"Intel CEO, Pat Gelsinger:
"Hey, we are here to win in this space. Make no mistake about it. We are going to build the fastest high-performance computers in the world, the fastest GPUs in the world, and the fastest discrete GPUs in the world. We will have continuity to our integrated graphics as well. With increasingly integrated graphics in a heterogeneous architecture where you have multiple chiplets, just wait until you see Meteor Lake next year. These become quite interesting products, somewhat as Apple has shown. I see that continuity, and we are going to be very competitive.
At the same time, I’m going to be the foundry for Nvidia. By the way, they need a more resilient supply chain. They need these technologies that we are working on. I don’t know how much of it will win, but I want to win their business. I want to win Qualcomm’s business, and I want to win Apple’s business. We want to be that provider of a choice.
...."> szóval ez sztem nem az AMD melósairól szól, hanem ezekről a cégekről:
persze arról is szól,
de az AMD menedzsereinek és a melósainak is ...
pl. "AMD 2022 U.S. BENEFITS AT-A-GLANCE" -ben azért nevesítve van:
Employee Stock Purchase Plan (ESPP)
• Contributions up to 15% of salary for regular employees with at least one month of
service
• Six-month Offering Periods beginning May 9th and November 9th
• Purchase Price of 85%, the lower of closing price at beginning or end of Offering Period.az ESPP egy alternativ nyugdíjmegtakarítás is
és ilyen célból a belső dolgozói morálnak is jót tesz az emelkedő részvény árfolyam. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Driver téren abban járnak jól ezzel, hogy sokkal hatékonyabban fejlesztik magát a drivert az explicit API-kra. De ez nem csak ebből ered, hanem abból is, hogy az Intellel és az NV-vel ellentétben az AMD teljesen másképp írja meg a D3D12 és a Vulkan implementációt.
Például elég nagy különbség, hogy az Intelnek és az NV-nek külön rétege van mindegyik explicit API-ra. Tehát 100%-ban külön kódbázis a D3D12 és a Vulkan. Az AMD-nél nem így van. Ott egy közös réteg van, ami a PAL. Minden egyes explicit API erre a rétegre van húzva egy ICD-vel. Tehát a közös PAL-on fut a D3D12, a Vulkan és a Mantle ICD is. Emiatt az AMD nagyjából feleakkora erőforrás befektetésével is gyorsabban fejleszt, mint az NV és az Intel az explicit API-k támogatása kapcsán. Ezért van az, hogy nemhogy szűkülne az olló például az overhead kapcsán, hanem egyre csak nyílik szét.
Az Intelnél valószínűleg erre látunk majd megoldást a Battlemage bemutatkozásával, mert ők már javában dolgoznak azon, hogy összevonják az explicit API-s fejlesztési modellt úgy, ahogy az AMD csinálja. Raja kardoskodott nagyon, hogy inkább most kell váltani, mint később, mert soha az életben nem érik utol a Radeon meghajtók teljesítményét, ha nem térnek át ugyanarra a fejlesztési modellre. Most ugye ez az iparági mérce.
Ez az oka annak, hogy amíg az Intel és az NV az erőforrásaik közel 100%-át belenyomja a D3D12/Vulkan implementációkba (sőt, az Intel a D3D9-től konkrétan meg is vonta az erőforrást), addig az AMD annyi szabad kapacitása van, hogy újraírták mára a D3D11 és az OpenGL implementációjukat. Nem tudják hova rakni a szabad programozóikat, mert alig kell dolgozniuk az explicit API-s meghajtókon, miközben azok overheadben kb. utolérhetetlennek tűnnek.Nézd meg például a Plague Tale: Requiem esetében a meghajtók többletterhelését. [link] - És az AMD ezt a játékot nem is profilozta fel. Sose jött hozzá profilváltás, az egész az általános profilról megy. Mindez nagyrészt annak köszönhető, hogy a fejlesztők D3D12MA-t használnak, illetve az Asobo használta először az RPS-t, igaz nem a publikus verziót, hanem egy nagyon előzetes kiadást, amihez nyilván fejlesztőként hozzá tudtak férni. És ilyen körülmények mellett az Unreal Engine 4 működése annyira megváltozott, hogy az AMD-nek nem is kell rá dolgoznia a driver oldaláról, ami persze nagyrészt annak köszönhető, hogy a menedzsment kód, amit a játék használ 100%-ban az AMD-től származik. Gyakorlatilag ez felfogható úgy, hogy az AMD írta meg a játék teljesítménykritikus részeit, csak nem specifikusan, hanem egy általánosra fejlesztett kóddal.
Ezért akarta az AMD ezt az explicit API-ra való átállást, mert ők nagyon berendezkedtek erre. Tudják, hogy itt nem igazán a driveren múlik az egész, felesleges azt olyan extrém bonyolultra fejleszteni, amilyen bonyolultra csinálja például az NV a nagy overheadet adó emulációs rétegeivel. Csak a humánerőforrást viszi, és hozzáadott sebességet alig kínál, miközben lesz egy nagyon komplex kódod, amit aztán extrém drága fenntartani.
És ugye még reagálni kell arra is, hogy például egy 250 fős Asobo, amelyik nem kis fejlesztő, bár nyilván nem is übernagy, jobbnak érzi azt, hogy másfél év munka helyett egyszerűen elkérje az AMD menedzsment kódjait (vagy letöltse a GitHubról, ha már elérhetők), és azt beépítse a játékba, megspórolva ezzel másfél év optimalizálást, és minimum 10 programozó teljes másfél éves fizetését. Nem véletlen, hogy az Intel is elkezdte a saját dizájnjaira optimalizálni a D3D12MA/VMA kódokat a GitHubon, mert rájöttek, hogy ez olyan spórolást jelent kb. mindenkinek, hogy a jövőben a stúdiók 99%-a így fog dolgozni. Innentől kezdve pedig nekik is arra kell gyúrniuk, hogy a D3D12MA/VMA kódok out-of-box menjenek az Arcokon az általános meghajtóprofillal.Egyébként már programozói szemléletben is nagyon durván eltérnek a cégek explicit API implementációi. Amíg a hagyományos API-k kapcsán ez megegyező volt, addig az explicit API-k esetében az AMD a KISS szemlélettel dolgozik egy jó ideje, míg az NV és az Intel BDUF koncepcióval. Ez is mutatja, hogy mennyire nem volt egyértelmű, hogy mi lesz a jó. Egyébként első nekifutásra a "Big Design Up Front" nagyon is jónak tűnik az explicit API-kra. Olyannyira, hogy az AMD az első Mantle implementációnál is így dolgozott, csak a gyakorlatban rájöttek, hogy mennyire sok bajt okoz, amikor a tervek szintjén pöpecre megdizájnolt koncepciód elkezded leprogramozni, és bezuhan vele egy rakás desing flaw, amire rá kell rakni az erőforrást, hogy javítsd. Lásd az NVIDIA 384.76-os eszközillesztője, ami durván módosult, amikor egy korábban istenkirálynak tűnő rendszerről kiderült, hogy egyben egy durva desing flaw is, és hát utólag rendesen meg kellett kalapálni, hogy relatíve jó legyen. Az ilyen jellegű over-engineeringek jól működtek DirectX 11-gyel, de ritka rosszak explicit API-val. Ide úgy néz ki, hogy a Keep It Simple Stupid az optimális, annak ellenére, hogy szigorúan elméletben tényleg a BDUF tűnik jónak.
-
S_x96x_S
addikt
II.
> OK, szóval pénzük nem lesz belőle
> és piaci részesedésük sem lesz belőle (az is pénznek számít).a trend az, hogy az AMD ( és az INTEL is ) az nVidia piaci kiszorításán dolgozik.
Az AMD következetesen dolgozik a következő generációs APU-kon,
ami teljesen kiütheti az alsó és alsó-középkategóriás diszkrét GPU-kat.
( vagyis az nVidia xx50 GPU családon ott a célkereszt ... )"Moving on to Strix Point’s RDNA 3+ iGPU, Paul suggests the GPU could feature up to 24 Compute Units and a 3 GHz+ clock speed. That said, the number of CUs isn’t final. Interestingly, Paul thinks the iGPU could make the lower-end discreet boards “irrelevant” with a minimum 9 TFLOPs of compute power if AMD meets the performance targets"
( via )amúgy a verseny jó!
-
S_x96x_S
addikt
> OK, szóval pénzük nem lesz belőle
> és piaci részesedésük sem lesz belőle (az is pénznek számít).Ez mind-mind összefügg a Konzol Biznisszel ( "console SoCs" ) is
és ott sokat kaszál az AMD.
( jelenleg sokkal többet mint a "consumer GPUs"-on ! )A következő konzolgenerációra valószínüleg az Intel is rá-startol
( van gyára és most már ARC-os GPU-ja is )
és ha nem figyel az AMD, akkor az Intel viszi el a sajtot ..
És itt már minden apróság is számít ..
nem mindegy, hogy a nagyobb Game Engine-ek milyen alap-optimalizációval rendelkeznek.
És ha az AMD a szoftveres támogatással boldogabbá/hatékonyabbá tudja tenni a játékfejlesztőket, akkor ez a Microsoft-nál és a Sony -nál is jó pontnak számít.-------------
"It usually takes about four to five years to build an all-new CPU or GPU from scratch. So we seriously doubt that Microsoft and/or Sony ordered development of its next-generation console SoCs in 2019 or even 2020 without hearing feedback about their next generation hardware (PlayStation 5 and Xbox Series X|S) from game developers. Even if AMD is looking for an engineer to work on a console SoC now, that console SoC will hardly power a next-generation console but rather a mid-cycle update machine. Perhaps, Microsoft and/or Sony want to offer improved version(s) of their XBX and PS5 system(s) in circa 2024 ~ 2025 or just radically cut down their costs, which is why they need a new SoC. "
AMD's Console and GPU Team Hiring for Next-Generation SoCs
By Anton Shilov published May 13, 2022
Development of next-generation Xbox 5, PlayStation 6 console SoCs may be underway.
https://www.tomshardware.com/news/amd-console-gpu-team-hiring-verification-engineer-for-next-gen-socs> Az AMD 2021 közepén $4 milliárdos részvényvisszavásárlásba kezdett
> mert "nem tudta mire költeni a pénzt".
> Sztem jobb helye is lehetett volna annak a pénznek.az AMD-nek ( és minden publikus tőzsdei cégnek ) óvatosan kell ellensúlyozni
a hosszú távú technikai fejlesztések
és a tőzsdei részvény árfolyamok között ( ~ tulajdonosi értékteremtés )bármelyiket is elhanyagolja .. megszívja ...
És az AMD-nek is meg kell tartania a dolgozóit és a fejlesztőit és a vezetőket ...
amit nagyrészt dolgozói részvényvásárlási opciókkal oldanak meg,
amihez nem árt, hogyha a részvényárfolyam folyamatosan emelkedjen
még akkor is amikor válság van.
( ~ AMD’s ability to attract and retain qualified personnel )Ki tudja, hogy mivel csábította át Raja Koduri-t az Intel,
de a kompenzációs csomagban biztos volt egy hatalmas részvényopció is.Az Intel CEO-nak (Gelsinger) opciója is publikus
és a befektetők ezt egyértelműen a tudtára is adták hogy nem mindegy az árfolyam
"For Gelsinger to exercise his performance-based stock options, he must now increase Intel's stock price by 50 percent — rather than the original 30 percent figure — over the five-year period after he received the options. Furthermore, Intel's stock price must hold above that 50 percent threshold for 90 days instead of the original 30 days for Gelsinger to receive the payout." https://www.theregister.com/2022/11/23/intel_gelsinger_shares/ -
Pahli
tag
Vagy csak aránytalanul több a power user amd oldalon és jobbak a hibák megtalálásában.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ezzel az AMD leginkább azt tudja elérni, hogy azok a kódok, amelyeket a játékok alkalmaznak, jók lesznek Radeonon, mert ugye a saját maguk által megírt menedzsment kódokat használja a játék. Tehát például a day0 driver support is leegyszerűsödik, mert ugye nincs szükség külön profilra, ami ilyen-olyan dolgokat cserélne. Out-of-box működik az így megírt játék, anélkül, hogy egy fillért is költöttek volna rá a driver oldalán.
A driveres erőforrás elköltése egy sarkalatos pont, mert az AMD egy ideje azt csinálja, hogy évente legalább egy nagyobb frissítést hoznak új funkciókkal, és ahhoz egyébként kell ám a humánerőforrás, mert a Chill, a Boost (VRS), az Anti-Lag, stb. dolgokat nem a hangyák hordják bele a driverbe.
Tehát minél több erőforrást meg tudnak spórolni a teljesítménycentrikus kódokkal, és a hatékonyabb fejlesztési modellel, annál több újítást tudnak hozni a driverbe. Ez különösen fontos manapság, hogy hozzáférnek egy rakás Xilinx technológia forráskódjához, amelyből elkezdtek szelektálni, hogy mit portoljanak át PAL-ra és/vagy a Tensilica DSP-k IR-jére. A Content Adaptive Machine Learninggel kezdtek, de van még ott más is.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Az open source egy stratégia. Az NVIDIA is megy az open source felé, lásd Linux meghajtó megnyitása, mert rájöttek, hogy bizonyos piacokon fel sem kerültek a potenciálisan megvásárolható hardverekhez, mert nem volt open source stratégiája. És ezek a piacon már dollármilliárdos szintre nőttek. Ez géming szempontból is hasznos, mert a Steam Deck az open source miatt létezik.
Emellett nagyon sok open source Vulkan/D3D12 projektje van az AMD-nek, amik nélkül egy csomó játék nem is létezne úgy, ahogy létezik. Például ma már tipikus, hogy a top stúdiók sem írnak saját memóriamenedzsmentet, hanem letöltik ezeket: [link] , [link] - utólag lehet módosítani a forráskódot. Az előző évben az összes Ubisoft és Activision cím ezekkel jött, és idén már egy csomó EA cím is átáll erre a fejlesztési modellre. Például a Star Wars Jedi Survivor. Szimplán sokkal olcsóbb az AMD által megírt kész kódot felhasználni és finomhangolni, mint írni a nulláról egy sajátot. Ráadásul új dolog, hogy az újabb VMA és D3D12MA verziókba már az Intel is optimalizál, vannak kódrészek, amiket a saját Arc hardvereik miatt adtak hozzá. Rájöttek, hogy nem tudják lebeszélni róla a fejlesztőket, így beálltak ők is fejleszteni a kódot. Ez egy stratégia.És nem csak a memóriamenedzsmentet egyszerűsítik, hanem az egész Vulkan és DirectX 12 használhatóságát, ugyanis van egy új RPS SDK-juk. [link] Ennek tipikusan az a célja, hogy ha egy indie nem akart explicit API-ra váltani, mert túl bonyolultnak tartotta, akkor használjon RPS SDK-t, és úgy használhat explicit API-t, miközben az alkalmazásának bonyolultsága nem lesz nagyobb a DirectX 11-nél.
A képen látható is, hogy a fejlesztőnek nem kell azokat a sárga bonyolult dolgokat megírni, egyszerűen az RPS SDK megcsinálja helyette automatikusan. Ráadásul nem is szarul, mert az AMD mérései szerint 58 explicit API-t használó játékból 54-nél gyorsabb volt az alap kódnál az RPS rendszer. Tehát még a top fejlesztők számára is elgondolkodtató a használata, mert nem kell másfél évet szenvedni az optimalizálással, megoldható két hét alatt az SDK implementálásával, és mindent automatikusan csinál az RPS. Azt persze hozzá kell tenni, hogy az RPS licenc az nem MIT, tehát ott azért vannak kérdőjelek, de majd kiderül, hogy a végleges verzió milyen licencet kap.A stratégia az egész mögött annyi, hogy ha valaki fejleszt egy D3D12/Vulkan játékot, akkor ne is írjon saját memória-menedzsmentet, erőforrás-kezelést, ütemezést a GPU munkafolyamatokra és az erőforrás-korlátozásra, hanem töltse le a VMA/D3D12MA és RPS kombót, oszt kész. Az AMD előre megírt, minden hardveren működő (NV-n és Intelen is), több tízezer sornyi, bármilyen motorba beilleszthető kódot ad, amit később lehet módosítgatni a nyílt forráskód miatt. Persze, ha valaki akar ezzel foglalkozni. És tekintve, hogy a VMA/D3D12MA mennyire bevált, az RPS is kb. arra számíthat, hogy menni fognak érte. És ugye az NV és az Intel is fejlesztheti, hiszen ott a forráskód a GitHub-on. Az Intel már fejleszti is a VMA/D3D12MA-t.
És ez a fajta stratégia nagyon bevált eddig, mert tök egyértelmű a fejlesztők felé az üzenet. Miért akarnál 30-40 ezer sornyi kódot megírni, amikor le is töltheted, és helyből gyorsabb lesz minden elérhető hardveren, mint amit írni tudnál másfél év alatt?
-
Petykemano
veterán
De mi az ok és mi az okozat?
A botrányok azért hosszú életűek az AMD esetében, mert hibáztatjuk őket értük, míg az Nvidiát nem. De valóban annyival gyakrabb és annyival jelentősebb az AMD oldalon elkövetett hiba, mint az Nvidia oldalon? Vagy azért emlékszünk ezekre hosszú életű és jelentős botrányokként, mert örökös felemlegetésükkel tesszük örökkön örökké megbocsáthatatlanná. Nem magyaráztad meg, hogy az Nvidiára ezek az ügyek miért nem égnek rá (a tápcsatlakozó esetén szó szerint) megbocsáthatatlan botrányokként.
Persze én azt elismerem, hogy az underpromise-overdeliver a jól működő, jó benyomást keltő hozzáállás.
De miért van az, hogy az Nvidia következetesen, több generáció óta másfél-kétszer nagyobb előrelépést hazudik az anyagaiban, mint amit aztán a valóságban kimérnek és ebből nincs botrány. De ha az AMD-nél 15%-ponttal lemaradnak az ígértettől és a következő 5-10 évben mindenki emlékezni fog arra, hogy az AMD elqrta az RDNA3 piacravitelét.
5 év múlva szerinted ki fog emlékezni (mármint úgy, hogy felemlegeti, mint érvet) még az NVidia tápcsatlakozós problémára? Nagyjából egy-két elvetemült AMD fan. De még 5 év múlva is az AMD orra alá lesz dörgölve a Polaris PCie áramfelvétele."kutyát nem érdekli, hogy a slide-okon"
De Miért?
És arra miért van pattanásig kifeszülve mindenki, hogy az AMD slide-jain mi van?Természetesen abban igazad van, hogy a márka megítéléséhez az emlékezetben élő botrányok hozzájárulnak. De szerintem nincs nagyságrendi különbség az AMD és az Nvidia hibáiban, csúsztatásaiban, driveres problémáiban. Időről időre itt is, ott is felbukkan egy kummantó slide, egy bugos driver, egy hardverhiba. És az emlékezetben mégis az marad meg, hogy az AMD folyamatosan bénázik, az Nvidia meg király.
-
Petykemano
veterán
Szerintem a "loss of consumer credibility"-n és a "brand damage" nem csak azon múlik, hogy a cég mit csinál. Hanem azon, hogy azt hányan és milyen módon interpretálják. Az Nvidia miért ússza meg a "brand damage" és "loss of credibility" nélkül azt, hogy a bemutatóin rendre számottevően nagyobb számokkal ámítja a közönséget? (pl: 3 x 3090) és persze ebből lehet, hogy mém lesz, de ennek ellenére a Nvidia nem néz szembe olyan számonkéréssekkel, mint amikkel az AMD.
KÍsértetiesen hasonlít a magyar politikai közéletre, amelyben az jelenti ma a pártatlanságot, el nem kötelezettséget, mérvadó középen állást ha valaki cinikusan röhögcsél az ellenzék alkalmatlanságán, vagy legjobb esetben is korholja, hogy miért nem szedik már össze magukat, de ha kormány dolgainak számonkéréséről van szó, akkor ¯\_(ツ)_/¯. Persze bármit el lehet mondani, csak minek? És éppen ezért változást is a másik - alkalmatlan oldalon kéri számon.
(Elnézést a kis kitekintőért, de fontos alapozója a következő gondolatnak)Ennek megfelelően egy átnevezésnek imázsváltásnak pont annyi haszna/eredménye lenne, mint egy új politikai párt indításának.
Egyébként a kis történetből a nekem az jött le, hogy papírbolt és a szemközti más márkanév alatt nyitott, de egy tulajdonoshoz tartozó konkurencia az NVidia és AMD analógiája.
-
Yany
addikt
Na igen. Pedig azt gondolom, hogy nem szükségszerűen "inferior" a termékük, ez a szomorú. Technikailag tök rendben van szvsz, a qc hangsúly és az erőforrások általában rossz helyre mennek ott, gyanítom más piacokra koncentrálás okán, csak hát a hírt a gamerek viszik, ők a hangosak, ha itt nem teljesít jól, a többi piacon is hasonlóan romlik a megítélés. Na én egy ilyen "terméket" várok AMD-től, ahol ezt felismerve tesznek bele apait, anyait.
Kicsit olyan a szitu, mint a boxban: látod a két félen, hogy melyik a domináns és melyik a túlélésre játszó, már az arckifejezésekből. Elég a nyilatkozatokat, a fiaskók miatti magyarázkodásokat és a "nagy" bejelentéseket figyelni, hogy lássuk ezt az arckifejezést. A szájuk hazudik, de az arcuk őszinte.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Béta iOS-t használók topikja
- Xbox Series X|S
- Apple MacBook
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- btz: Internet fejlesztés országosan!
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen autót vegyek?
- Hálózati / IP kamera
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- További aktív témák...
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T460 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Apple iPhone 11 Pro 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- MacBook Pro 13, 14, 15, 16, MacBook Air M1, M2 M3 M4 bill magyarosítás lézerrel / sapkacserével
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad E14 G1: i5-10G I 16GB I 512SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- MacBook Pro 16 2021 M1 Max 32GB 512GB 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest