- One mobilszolgáltatások
- Mobil flották
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Milyen GPS-t vegyek?
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- CMF Buds Pro 2 - feltekerheted a hangerőt
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
Nagyon jó a cikk. A valószínűleg legfontosabb megállapítása pedig, hogy a piaci részarány változását az fogja meghatározni, hogy az AMD a leszerződött waferek mekkora hányadát használja majd gaming GPU előállítására. Az AMD fő ellenfele az Intel, és az elsődleges cél az Intel piaci részesedésének a visszaszorítása a CPU-k területén. Az Nvidia piaci részesedésének a célzott betámadása az RDNA 2 alatt sem volt prioritás, hanem inkább az új konzolokhoz gyártották az APU-t. Az Nvidia dGPU piaci részesedése magától szép lassan lecsökken majd a jelentősen magasabb BOM következtében, mert az AIB gyártók inkább a több profitot termelő RDNA 3-as kártyákat fogják összeszerelni, és csak a szabad időben fognak a kevesebb profitot jelentő Lovelace kártyákhoz fordulni.
A cikkben szereplő BOM ráadásul deklaráltan nem is számol a PCB és az arra kerülő egyéb alkatrészek, valamint a hűtési megoldás költségével, amik csak növelni fogják a különbséget. Lényegében csak a GPU és a VRAM kiad már 20-30% felárat a Lovelace esetén. -
Alogonomus
őstag
Jelenleg a tippek ahogy az angolt mondaná "all over the place".
A valószínűleg talán leginkább komolyan vehető nyilatkozat Rick Bergmantól származik, aki úgy fogalmazott, hogy:
"... Bergman quickly pointed out that the performance-per-watt gains should be similar to the improvements achieved with the leap from RDNA 1 to RDNA 2. “... We have the same commitment on RDNA 3… We focused on that on RDNA 2. It's a big focus on RDNA 3 as well.” Bergman notes that the key here is to maintain a similar TGP while delivering 50% more performance so potential users are not forced to buy bigger power supplies and replace the cooling solutions like with Nvidia's RTX 3000 cards."Vagyis nagyjából az RDNA2 fogyasztási keretében gondolkoznak, és szeretnének abból 50%-kal több teljesítményt kihozni az RDNA3 kártyákkal.
Persze a tervek változhattak azóta, de az 50% és 200% nagyon messze vannak egymástól.Az 5 nm nagyjából 15% sebességet, vagy 30% spórolást jelent. "Compared to TSMC 7nm node, the N5P (5nm) delivers a 15% speed improved or about 30% reduction in power consumption."
A pletykák szerinti 2x80 CU-s Navi 31 nagyjából bele is illik ebbe a képbe. Egy 6900 XT elfűt 320 wattot, amiből a Navi 21 chip jelenthet mondjuk 235 wattot. A 30% spórolással az lenne 165 watt bármilyen optimalizálás nélkül, csak a 7 nm-ről 5 nm-re váltásból következően, vagyis a 2 tömb kis optimalizálással együtt teljes terhelésen is beleférhetne 300 wattba. Mind a két tömb viszont biztosan nem tudna olyan kihasználtságon üzemelni, mint most az egy tömb a 6900 XT kártyákon, így mondjuk 80%-on használva a két tömb mellé még beleférhet a többi alkatrész, és a 320-350 wattból meg is lehet a kártya. -
killbull
aktív tag
Ide komolyan felesleges járni mert csak a trash sz r minden drága, AMD minden sz r, nincs pénzem VGA ra meg semmi értelmes hozzászólás.
Komolyan már normálisan ír valaki az elvan hajtva, moderátor is dísznek van mert szét van offolva minden topic!
Ha nincs miről írni ki kényszerít hogy naponta kitoljátok ezeket a trash sírásokat?
-
Jack@l
veterán
Ha 16 gb-os vga ramdriverol tudták futtatni a crysis-t 3090-en, akkor nem hinném hogy száz mb-okkal szórakoznának.
-
KillerKollar
őstag
-
-
Es akkor miert is nem allja meg a 2021 vege/2022 eleje...
A Zen 3 is most novemberben esett ki a piacra."A potty jelzi az ev kezdetet" lol, why? Because Mumee said so?
Az ilyen "roadmap" design-nak pont az a lenyege, hogy rohadtul "not clear" lehessen rajta pl a "datum megjeloles"...
The first next-generation GPU mentioned in the tweet is AMD Navi 31. This GPU is allegedly part of the RDNA 3 lineup of Navi 3X GPUs. The AMD RDNA 3 Navi 3X GPU lineup is expected to launch in 2022 and recent rumors have highlighted that this GPU generation would be the first from AMD to utilize a chiplet based architecture, similar to Zen 2 CPUs. The AMD RDNA 3 Navi 31 GPU would also succeed the RDNA 2 based Navi 21 GPU.
-
KillerKollar
őstag
Mármint 2022-ben. Nem tudom, hogy ki kezdte el terjeszteni, hogy évente generációváltás lesz, mindig ~2 évente volt generációváltás. Jövőre max refresh lesz, NV oldaláról szinte biztos, AMD-t majd meglátjuk.
Zen 4 is csak 2022-ben jön és több mint valószínű, hogy az Alder Lake is, ahogy a Rocket Lake sem jött ki idén, hiába volt Q4 2020 a régi roadmapokon. Csúszott a Comet Lake, csúszott a Rocket Lake, csúszni fog az Alder Lake is.Szerk.: Látom lassú voltam, (majdnem) ugyan azt a képet linkeltük, 2022 van az RDNA 3 alatt
-
Ezt azért mond majd Manlinak és Innonak is mert tőlük volt MSRP áron 3080.
Sajnos nem sokáig. Nagyjából amúgy azt gondolom igaz az, hogy az MSRP ár kamu és AMD nek szólt. Azt gondolom egy 10-20 % felár egy jobb hűtős modellért még beleférne (750 $) azt meg úgy el lehetne fogadni a Strix/gaming meg midíg tularazott volt.
Kíváncsi leszek az árakra a vörös oldalon. -
Raymond
titán
Valahogy nekem ugy tunik sokaknal a fejekben az RTX launch messzebb van mint a valosagban a 6000-es sorozat elerhetosege pedig kozelebb/jobb. Foleg ami az olcsobb kartyakat illeti, mert egyelore az kerdes hogy az egy het mulva boltokba kerulo 579EUR sim 6800 mennyibe fog kerulni valojaban es hogy mennyi lesz belole elerheto, utanna pedig ott van hogy az AIB modellek elmeletileg 1-3 het mulva lesznek kint. Tehat egy lemeleti "boseges valasztek" a jobbik esetben 3 het mulva, december elso heteben varhato. A masfel hete (29.10.) megjelent RTX3070-bol ami ugy van beallitva hogy "nincs sehol es draga" pedig per pillanat 20 modell van raktaron ami azonnal szallithato egy rakat eladonal [link] es ebbol 11 modell 599 es 649 EUR kozott van:
Arra hogy a 6800XT es RTX3080 helyzete milyen lesz 2-3 het mulva szinten kivancsi vagyok azert.
-
-
#09256960
törölt tag
Nem hogy nem rossz hanem gépépítési előny amit a Dell HP imádni fog, de a nagy kérdés hogy mit kell érte tenni.
-mindenhol automata az 5% a kess miatt csak fehér lista kell.
-5% automata 10%ért saját kess kuckót írsz a játékokban
-5%-ért is kess kuckót írsz alaposan átírva az adott játékot. -
Igen én is ezt gondolom jelenleg annak( 6800) nincs társa, ahogy írtad az a 3070 Ti lesz. Vagy ha úgy jobban teszik a 3070 nek nincs párja amásik oldalon egyelőre.
3070-3060Ti lesz a 6700 ak ellen, a 3060 szerintem visszafogott GPu lesz, elsősorban a notikba szánva, ezért kap új lapkát és a 6700 kártyák alatt lesz. -
arn
félisten
-
stratova
veterán
Meh.. más a lapkabontás a két oldalon
7GPC GA102-300-A1 3090 - 4SE/8SA Navi21 6900XT 5120:320:128 256 bit
7GPC GA102-250-A1 3080 Ti
7GPC GA102-200-KD-A1 3080 - 4SE/8SA Navi 21 6800XT 4608:288:128 256 bit
7GPC GA102-150-KD-A1 3070 Ti - 3SE/6SA? Navi 21 6800 3840:240:96 256 bit
Itt Navi 21 1/4-e le lehet tiltva (NV-nél ez már kisebb lapka lenne)
6GPC GA104-300-A1 3070
6GPC GA104-200-A1 3060 Ti - 2SE/4SA Navi 22 6700XT? 2560:160:64 192 bit
(szvsz legjobb esetben ide várható)
4GPC GA106-300-A1 3060 - 2SE/4SA Navi 22 6700? 2304:144:64 192 bitHa AMD leköveti NV mobil nevezéktanát (3080 mobile GA104-775-A1) akkor Navi 22-re épülhet RX 6800 mobile.
-
awexco
őstag
Nézd meg a grafikonon az nvidia kártyák rt teljesítményét majd próbáld értelmezni a 6000 es AMD karik ról írt PCX cikk egy részletét :
" A gond ott van, hogy az Nvidia mindezek mellett fejlettebb, lényegében végre használható Ray Tracing lehetőséget kínál, "
Nemtudom , sírjak vagy nevessek ... Sok köze nem volt a témához aki irta kb ... -
stratova
veterán
S kérdés mit takar a MacOS-nél feltűnő Navi21-gyel megegyező lapkakonfigurációt tartalmazó Navi31.
A mobil verseny viszont érdekes lesz, milyen stabli órajele tudja majd NV (vagy a noti gyártója) hangolni RTX 3080 mobile-t, mert Navi22 max 2560:160:64 192 bit 12 GB míg Navi23 max 2048:128:32 128 bit 8 GB lényegesen szerényebb lapkakonfig. Abból kiindulva, hogy Navi21 elvileg GDDR6-ot és HBM-et is támogat, készülhet esetleg egy Apple exkluzív HBM-es verzió. -
Nehéz ezt egyértelműen eldönteni, szerintem igazat sem tudunk most egyelőre tenni ebben. Ha jön Titan jövőre akkor nem ez a Titan utódja..Itt [link] nyilatkoznak róla a ződek, összehasonlítják egy chartban is a Titan RTx karival erre hivatkozik a cikk is. .
Elszeparálták így a profeszionális szegmenst tartalomkészítőkre / és AI operatív műveletekre,( Quadro/ A100).Ha AI kell és tensor akkor vegyél Quadrot vagy A100 GPU-t sokkal drágábban, Ha nem kell a teljes értékű Tensor akkor jó a 3090.
Ettől nem tartom kizártnak, hogy jön egy Titán mint írtam, de szerintem a 3080 Ti erősebb lesz mint a 3090 játékban ( ezt is írtam) és kevesebb ramot kap, pl 12 GB .
természetesen szerintem és tippelve, de rossz topikban vagyunk ehhez -
Szerintem inkább így , 3070 Ti nem lesz .
Titan class Titan@ RTX 3090-->6900?( Radeon VII utód ?)
Top card 2080ti @3080 Ti---> 6800
Top card 2080 @ 3080--> 6800
Mid card 2070@3070--6700
mid card 3060Ti-->6700
3060..Itt pedig az hogy mi a elképzelése Nvidiának a 3090 kártyával és miért ez a Titan utódja szerintük is. [link]
Tehát nem tartom kizártnak, hogy a 3080 TI gyorsabb lesz a 3090 nél-
ezért jött a stúdio driver is tavaly. Optimalizációt biztos fognak kapni külön a Titanok még szoftver szinten, ez igaz , ebből a szempontból igazad van. -
majd ha jön ki Ampere Titan akkor nyilatkozhatjuk ezt . Szerintem nem fog. A driver már nem számít. Titan driver már a nyílt stúdió driver miatt nem szükséges tavaly óta, Titan V általános gaming driverrel megy a bizonyos quadro funkciókat pedig a studio driverrel kapja meg most már bármelyik Geforce, nem Titan sajátosság. Cloudhoz pedig már csak a Quadro-k és A100 fér hozzá.
-
Alogonomus
őstag
Nvidia tripla költségből készített, mélyreható speciális áramlástani modellezések bevetésével megtervezett egyedi hűtőjén a ventilátor is 100-200 fordulattal többet pörög az AiB hűtők ventilátoraihoz képest, és a kártya még úgy is melegebb 10-20 fokkal az AiB megoldásokhoz képest.
-
-
-
Petykemano
veterán
A DLSS-ben ha jól tudom, már most is van olyan funkció, vagy jellegzetesség, hogy ha mozog a képernyő, akkor azért gyengébb a minőség, de amikor megáll, akkor kitisztul, kiélesedek.
bocs, ha kicsit pongyolán fogalmazom meg.
Van egy másik érdekes fícsör, a Variable Rate Shading, ami ha jól tudom, szintén érkezik az új konzolokkal és biztos az RDNA2 alapú AMD gpu-k is tudni fogják.
Ez valami olyasmiről szól, hogy a frame bizonyos részeit, ami kevésbé látványos, kevésbé változik, kevésbé látható, távolabbi, stb, lényegében alacsonyabb felbontással rendereli.
Már a VRS-t össze lehetne kötni a DLSS-szel úgy, hogy a frame célfelbontása állandó, viszont a frame bizonyos részeit alacsonyabb, a fontos részeit magasabb felbontásról skálázza fel, szükség esetén akár natív felbontáson is megjeleníthet, ha a minőségi igény megkívánja.
Az jutott eszembe, hogy vajon össze lehetne ezt még kapcsolni a Radeon Chill-lel. Tudom, azt sokan nem szeretik, mert ki az a lökött, aki mondjuk 60fps-sel akarna játszani, amikor játszhatna 90-nel, vagy akár 144-gyel is?
De valahogy a chill is elemzi, hogy mozog-e a játékos, vagy van-e user input, és vissza tudja venni az fps-t. ha egyébként nem történik semmi és így energiát takarít meg valamint hőpuffert képez.Ezt tovább lehet fokozni azzal, hogy chill nem csak a frekvenciát veszi vissza, hanem a felskálázás forrásfelbontását is lejjebb tolja. Bár természetesen a Chill a user inputra figyel, a működése az, hogy lecsökkenti az fps-t, úgy is fogalmazhatnánk, hogy kihagy komplett képkockák renderelését.
És itt most megpróbálom összerakni a hármat.
Vajon megoldható-e az, hogy a frame kevésbé fontos, vagy háttérben levő, stb részeit (amit a VRS alacsonyabb felbontáson renderelne), egyszerűen ne is renderelje még akár alacsony felbontáson se (amit DL upscaling technikával lehetne a kívánt célfelbontásra skálázni), hanem a frame-nek azt a részének renderelését hagyja ki és bízza rá a DL upscaling technikára, hogy az előző képkocka alapján töltse ki? -
awexco
őstag
"AMD "DLSS" driverbe december/január -ban kerül be. (Elvileg magasabb fps, de rosszabb minőség) "
Csodadriver ?
Gyanítom belátták , hogy ügyes trükk mert kevéssel rossszabb a minőség , de az fps meg sokkal több...
Gyorsan összedobtak,dobnak valamit ami elfogadható , majd idővel jobbra reszelik mint tette Nvidia is .
A megoldás megy a konzolokra is valszeg mert ott egyébként is szeretnek trükközni , h állandó legyen az fps .
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 4500 16/32/64GB RAM RTX 3060 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! 4TB Samsung 870 EVO SATA SSD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- 0% THM részletfizetés, beszámítás! ÚJ 27% 3 év AMD RX 7900 XT / 7900 XTX készletről KAMATMENTESEN!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 13400F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Lenovo Legion 5 15ACH6 Az ár irányár, komoly érdeklődés esetén van lehetőség egyeztetésre
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest