- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- India felől közelít egy 7550 mAh-s Redmi
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Eltűnhet a Dinamikus Sziget
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Szívós, szép és kitartó az új OnePlus óra
-
Mobilarena
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A chipletet azért tegyük tisztába. Azt elkezdték nagyon tág értelemben használni. Ráfoghatod arra, hogy chiplet, hogy kettő-négy lapkát ráraksz ugyanarra a tokozásra, de valójában ez inkább MCM. Csak most a marketingben a chiplet jobban hangzik, mert hirtelen az van benne a levegőben, hogy az AMD feltalálta a spanyol viaszt, és most a marketingesek ész nélkül rá akarják húzni mindenre a chipletet.
(#44035) Pinky Demon: Nem hiszem. Ez inkább a marketingeseké. Most hirtelen az Intel marketingje nagyjából annyi, hogy az AMD újításaira bizonygatják, hogy ezt ők is tudják. Mivel az AMD-nél most a világ a chipletet kapta fel, így az Intel marketingje is a chipletet nyomja. Nincs különösebb jelentősége, meg sokszor nem is chiplet az, amire rámondják.
(#44036) Malibutomi: Az Intel nem tudja maga alatt vágni a fát. Övék a mobil piac ~70-80%-a. Ha azt mondják a gyártóknak, hogy ezt kell belerakni, akkor nem lesz gyártó, aki ellenkezik. Különben ugrik a marketingpénz.
(#44037) bozont: Csak az AMD és az Intel között az a nagy különbség, hogy az Intel a gyártók marketingköltségének a 40-50%-át is finanszírozza saját zsebből, és ezért cserébe azt várják el, hogy legalább 3/4-ed részben a hardvereikre építsék a rendszereiket. Aki ezt nem teszi meg, az bukja a támogatást, tehát végeredményben rosszabbul jár, mintha megtenné.
-
Cathulhu
addikt
A chiplet az szerintem Raja agymenése, valószínűleg vitte magával az AMDtől. Amúgy szerintem nem hülyeség, de nálam hozzáértőbb emberek szerint nem eszik olyan forrón a kását. Majd meglátjuk, intelnél van pénz, elszántság, ráadásul első körben kb a semminél kell csak jobbnak lenniük. Érdekesebb közép távon milyen stratégiát választanak majd
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Amin dolgozik az Intel az nem fog tetszeni az NV-nek, illetve az AMD-nek sem. Gyakorlatilag kiszorítják az Intel CPU-k mellől a konkurens GPU-kat, mert ha veszel egy Tiger Lake-et, akkor mellé tudsz rakni egy Xe-t, és összeadódik az IGP és a GPU teljesítménye. Ráadásul az Xe-t csomagban adják majd, olyan áron, hogy rá se néznek majd a gyártók a Radeonokra és a GeForce-okra. Szóval olyan marha nagy versenyt ne várjatok.
Egyébként azt is meg tudják csinálni, hogy egy tokozásra ráraknak maximum négy Xe-t, de az inkább szerverszintre szánt termék lesz. Asztalra és mobilba egylapkás Xe jön, plusz az IGP-s társítás mobilon a Comet Lake-kel. Ez asztalon nem lesz elérhető, mert nem PCI Express-t használ.
-
Pkc83
őstag
Lehetséges!
Én már régebben is mondtam , hogy szerintem simán tudnának
akár most is sokkal gyorsabb teljesítményre csak hát az ugye
nem éri meg nekik.. Amikor pl Nv megtudta , hogy a navik milyen
teljesítményre képesek egyből kiadták a supereket ami ugye
gyorsabb mint az "elődje"! Ez is mutatja , hogy van ott még bőven
tartalék! -
Pkc83
őstag
Ne érts félre amit irtam az mindkét gyártóra egyaránt értettem!
Ha valami nem megy normális teljesítményben akkor azt ne is
erőltessék! Csináljanak olyan Vga-t ami 4k 100fps-t tud mondjuk olyan
150-200k-ért(csúcskártyának) és igy lefelé! Szerintem ezzel mindenki boldogabb lenne
és hidd el nekem teljesen mindegy , hogy ki vesz Amd-t és ki vesz Nvidiát! -
Abu85
HÁZIGAZDA
-
A Navi-ban van HBCC...
Persze lehet csak fogalomzavar van, szóval hogy egyértelmű legyen:
HBM: High Bandwidth Memory - azaz maga a memória technológia
HBC: High Bandwidth Cache - a memória használati módja (a Navi GDDR6-ja is HBC)
HBCC: High Bandwidth Cache Controller - a GPU-ban található vezérlő ami a csodát végzi
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem teljesen. A DXR-t a GAB csinálta, nagyrészt aszerint, ahogy az NV leadta, mert az összes GAB tag átengedte. Ez normális, mert ha esetleg nem jó, akkor módosítod annyira, hogy jó legyen, ahogy az most történik. És végeredményben nem vesztesz semmit, csak a hardverek válnak hasztalanná, de azok helyett úgyis jönnek új hardverek. A lényeg végeredményben az API.
De egy szimpla effekt. Alapvetően úgy működik, hogy a játék raszterizálást használ, de bizonyos adatokat sugárkövetéssel számol ki. Például specular reflectiont. Ki tudná számolni raszterizálással is, az egyes effektekre számos algoritmus van. A lényeg minden esetben az adat, amit vagy RT-vel vagy máshogy megszerzel, majd felhasználod a raszterizáláshoz. A hibrid RT sosem fog túllépni az effektek szintjén.
-
Tyrel
őstag
Nem én vetítek rá nVidia-ra dolgokat, hanem te vetítőzöl. Amit te magyarázol, előre generált shadow és light map-okról, úgy játékokat még a korai DX9-es időkben (meg előtte) csináltak, illetve mobiltelefonokra fejlesztenek még mindig így.
PC-re már rég nem, nem Abu van eltévedve hanem te. Valóban "egy szimpla effekt" minden magára valamit is adó grafikus motorban, az általam említett PBR-el pedig kifejezetten szép tud lenni az eredmény, és azt is megoldja, hogy ne kelljen a környezethez ill. a fényforrásokhoz igazítani a megjelenített dolgokat.
Attól nem leszek AMD fanboy, hogy nem kezelem szentírásként az nVidia marketing anyagát, bőven elég bajom van mindkét oldallal. Shaderekkel manapság egy csomó dolog gyönyörűen megoldható már, az nVidia viszont azt akarja elhitetni hogy nem. Ebbe kötöttem bele többed-magammal, hogy sok éves renderelési technikákhoz hasonlítják az RT-s képeket.
Még konkrétan ezt is mondtam, hogy ha egy adott jelenet a jelenleg aktuálisan legjobb shader-technikákkal és RT-vel is le lenne renderelve, csak screenshotok összehasonlítgatásával tudnál különbségeket találni, ott sem kirívóakat. Hidd el ezt pontosan tudja az nVidia is, ezért épül az egész RTX marketingjük egy halom hazugságra, amiket egyesek elhisznek, mások lesz*rnak, megint mások meg kiakadnak rajtuk, ez van. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Tudom a kettő között a különbséget. Azért írom, hogy ma az RT a játékokban csak effekt. Semmi több. Rá van húzva pár effekt erejéig a raszterizálásra. Ennyi. Ezért hívják hibrid RT-nek. Ha tudni akarod, hogy miért csinálják így, akkor mondom futtasd a Blendert, és számolj egy képet valamilyen jelenetről. Kb. 5-8 percig tart majd. De játékban nekünk 40-50 kép kell másodpercenként. Ez a különbség a raszterizálás és a sugárkövetés között.
-
TESCO-Zsömle
titán
Én értem, de ha tényleg úgy lesz, ahogy Abu írta, hogy a különböző RT-generációk nem lesznek kereszt-kompatibilisek, akkor ez megint a szagos este, amit celofánba tekerve próbálnak aranytojásként eladni a felhasználóknak horror áron.
sz: Részemről biztos nem, engem ez az egész hidegen hagy egyelőre. Nem azért vettem 144Hz-es monitort, hogy 50-60FPS-re lock-olva játszak rajta. Élvezem a 100+ képkocka+freesync kombót.
Hogy a többiek miként fognak hozzáállni az egészhez, arról nem nyilatkozok. Mint írtam, én nem vagyok FanBoy, pusztán elzárkózom az Intel és az nVidia termékeitől a korábban alkalmazott piaci taktikáik miatt. Ennyi. -
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Futtasd a Blendert, és nézzél meg egy RT engine-t, hogy mennyivel lassabb, ha azt csinálod a hardveren, amit leírtál, egy képet kb. számol majd 5-8 percig. Nem véletlenül hívják még ma hibrid RT-nek ezt, és az NVIDIA is azt mondta, hogy valós idejű RT valamikor 2034-ben lesz. Addig hibrid RT lesz csak.
-
Pkc83
őstag
"RX 580 szint lesz szerintem teljesítményre."
Az elég gáz lesz ha attól legalább 15-20%-al nem lesz gyorsabb!
Nem is értem mi értelme van kiadni egy új kártyát amit elvileg FHD-ra
szánnak ha nem gyorsabb mint az elődje. A játékok gépigénye is
emelkedik és az 580 már most se mindenhol elég gyors! -
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem rossz. Sejtettem én, hogy sokra viszed.
Viszont egyrészt lesz lokálisan is RT, a cloud csak opció. Nem ugyanarra lesznek ugyanis jók. Másrészt ehhez még mindig semmi köze az Arcturusnak. Ezt a hardvert az AMD magának tervezte. Ettől persze, ha kéri a Sony és az MS, akkor bepakolhatják a szervereikbe, de a fő célja az AI training.
-
sutyi^
senior tag
-
Cathulhu
addikt
Nem birna azt az AMD finanszirozni, igy is allandoan a nyeresegesseg hataran egyensulyoznak. Az egyik legjobb dontes volt megszabadulni toluk. A TSMC-nel csak addig kell kibirni, amig a nagyhalak kisebb node-okra nem ugranak es maradni kicsit a 7esen, szep lassan emelgetve az orajeleket, ahogy javul a minoseg. Ezen az EUV is segiteni fog, raadasul azon mar Q4-ben indul a tomeggyartas. En ezt a strategiat valasztanam, sot szerintem most is boven eleg lett volna a tavalyi 10-es, nem kellett volna rogton a state-of-the art. Intelt igy is bucira verik fogyasztasban, nVidiahoz meg a 7 is keves. Bar lehet igy konnyebb lesz a Zen3-at illetve a tobbi RDNA-as Radeont 7+ EUV-ra vinni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Már nem. Ez nem olyan, hogy csak befejezed és kész. A GloFo annyit tehetne, amit a 14 nm-nél, hogy licenceli a Samsungtól. Mivel a Common Platformnak még mindig a része a két cég, így ez egyébként lehetséges lenne, de még így sem biztos, hogy az AMD-t érdekelné, és ha az AMD-t nem érdekli, akkor nincs értelme licencelni sem a GloFo-nak.
Ugye a GloFo alapvetően nem azért állíthatta le a 7 nm-t, mert nem működik az, amit az IBM-től megszereztek. Inkább az lehetett az indok, hogy az AMD megmondta nekik, hogy a 7 nm-nél tipliznek a TSMC-hez. Így meg a GloFo számára nem volt túl nagy értelme befejezni a 7 nm-jüket. Ez nem pénzkérdés, az ATIC tele van lóvéval, hiszen ott van mögötte az arab olajpénz. De ha az AMD-t nem érdekli a GloFo 7 nm-es node-ja, akkor nincs értelme kifejleszteni. Ugye alapvetően kinek kellene? Mindenki a TSMC-hez akar menni, mert messze ők a legjobbak. Akiknek pedig nem jut hely, azok jó eséllyel inkább a Samsungot választják. Nem a legjobb, de szódával elmegy, mármint az élvonalbeli node-okat tekintve. A GloFo nem nagyon tud ám ajánlani semmit, ami nincs a Samsungnál, a TSMC-vel pedig ugyanúgy versenyképtelenek. A specializált gyártástechnológia más kérdést, ott a GloFo lehet alternatíva, de leginkább azért, mert a Samsungot és a TSMC-t annyira nem érdeklik ezek a niche piacok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Egy túrót köti a kezüket. Látjuk, hogy ki van ott a briefingeken, meg van osztva a jelenlévők listája (akár egymással is lehet privátban chatelni). Az IgorsLabot nem láttam, vagy nem mentek, vagy nem is voltak meghívva. De ami fontosabb, hogy nem találták el a Radeonok típusát. Kapaszkodhatsz beléjük, majd hamarosan kiderül az igazság, és akkor látni fogod, hogy szart sem tudtak, nem hogy az NDA kötötte őket.
Mellesleg az NDA a találgatásokat is tiltja, le sem írhatod a VGA típusát, akár részlegesen sem. Ezért nem írom most le, hogy hol hibáztak.
Az NVIDIA új fejlesztéséről pedig azért nem tudhat senki semmit, mert még nem kaptak mintát a partnerek. Szándékosan nem írtam ki az Ampere-t. De még ha lesz is minta, akkor is írtam már régebben, hogy az NVIDIA kis csoportoknak adja le az információt, vagyis a világon kb. jó, ha 20 ember tud róla, és ha kiszivárog, akkor mindössze ~20 embert kell átvilágítani. Emiatt nem nagyon szivárog az NV-ről semmi, csak akkor, amikor már az OEM-ek is megkapják a hardvert, ami leginkább egy-két hónappal a start előtt van. Az AMD és az Intel esetében azért szivárog sokkal hatékonyabban az infó, mert ott 400-500 ember is tudomást szerez róla, és úgy már nagyon nehéz halászni, ráadásul az AMD-nél "level D" besorolású anyagokról van szó mindig, vagyis a partner cégén belül az ilyen engedéllyel rendelkező személyek is megtekinthetik, tehát a valós szám, aki világszinten láthatja az közelebb van a kétezerhez. Nem mindegy, hogy kétezer ember tud erről, vagy 20, utóbbi nagyon megnehezíti a szivárogtatást.
-
.Ishi.
aktív tag
Koszi az infot, igy mar kicsit mas teszta, a cikket csak most sikerult elolvasnom.
Akkor a kerdes mar csak az, hogy ha most oktoberben jon az 5500as bejelentes, akkor az 5600as mikor? A tippem november, csak mert gondolom a pirosak is szeretik meglovagolni az unnepi azezont.
-
.Ishi.
aktív tag
Tudom, csak spekulacio, annak nem rossz. Viszont akkor ez cafolna az RX 5300-5500-5700-5900 nevezektant, amire Abu is rakacsintott.
Meg furcsa lenne az is, ha csak "XT" kartyak jonnenek a mainstreambe.
Mondjuk a pirosaknak szvsz nem biztos, hogy kovetniuk kene a "minden 15%ra kiadunk egy kartyat" strategiat, de ok tudjak.
Oktober hetediken okosabbak leszunk.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Samsungnál nem olyan drága. A TSMC-nél valóban licitálni kell, ott az NV-nek esélye sincs az AMD, Apple, Qualcomm trióval szemben. Amíg ők növelik az igényeket, addig ezt az NV inkább hanyagolni fogja, mert értelmetlen olyan cégekkel licitálni, akik sokkal többet tudnak fizetni pusztán azért, mert nagyobb nyereséghányadú és/vagy tömegpiacokat céloznak. A Samsung valószínűleg azért van még takarékon, mert ők azért túl nagy lapkákat nem gyártottak eddig, és ez nehéz dolog ám.
Mondjuk a 7 nm-re való átállást inkább 2-3 évvel korábban kell meghozni. Ha most hozzák meg, akkor 2021-ben sem lesz ilyen lapkájuk. Tehát ez nem hetek kérdése. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Van. Mint írtam a bejárás lesz programozható a mostani bedrótozott megoldás helyett. Erre fejlődik tovább a futószalag. Már azt is lehet tudni, hogy jövőre lesznek hozzá kompatibilis VGA-k is, és elvileg ez az új Xbox rendszere is, tehát ilyen formában a konzol és a PC megegyező futószalagot kap. Ez gondolom a portolás miatt volt fontos.
A Sony rendszeréről is lehet pár dolgot tudni, de az két részre bomlik. Lesz egy kompatibilis réteg, ami gyakorlatilag a régi géphez, illetve a PC-s környezethez igazodik, illetve lesz egy új API, ami egy elég nagy resetnek számít, és nem igazán kompatibilis a régi PS4-ekkel, illetve a PC-vel sem. Úgy kb. semmihez nem igazodik az elmúlt húsz évet tekintve. Gondolom ez az exkluzívoknak lesz jó. A Microsoft ilyet nem csinál, legalábbis egyelőre nem látni semmi hasonlót a tesztgépeken, a megszokott grafikai futószalagot használják az elérhető API-k.
-
Tyrel
őstag
Igazán az ár-előnyük már a Vega idején is elveszett, még ha MSRP szinten meg is van, az AMD olyan balfasz logisztikai szempontból, hogy ha lenne egy versenyképes terméke abból hónapokig, vagy akár egy évig nem tud akkora készleteket felhalmozni, hogy valóban versenyképes lehessen ill. hogy annyiért adják a boltok amennyiért tényleg kéne... Ezt most is nagyon ügyesen eljátsszák a Navi-val...
2 hónapja jelent meg, és nem lehet belőle egy normális verziót kapni, vagy ha véletlen rendelhető akkor nevetséges árakon... nVidiánál a nulladik napon van készlet, és az első 1-2 hét után már annyiba is kerül mint kéne neki.AMD-nél meg mire nagy sokára, végre lesz készlet, addigra meg már mindegy... Elkezd elavulni a cucc és nem kell az embereknek, hiába lett végre jó az ára. (lásd. Vega újfent)
Sosem lesz normális piaci részesedésük amíg ezt nem oldják meg. Minden videokártyájuk halva fog születni, legyen bármilyen jó is.
-
Átlag use case-re az RX 570 a nyerő, egyértelműen. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem létezik use case, ahol az GTX 1650 jobban megéri, de ez elég ritka. Én is anno Raden 390X helyett GTX 970-et vettem, mert ITX-et építettem. De nem mindenki épít ilyen gépet.
Most 5 év után megint új gépem lesz, és most pont RX 570 vs GTX 1650 dilemma volt, de mivel ATX lesz, ezért egyértelműen Radeon a nyerő, hülye lennék drágábban lassabb VGA-t venni. Egyébként az 1650-ben mégis milyen innováció van, ami az 570-ben nincs?
-
paprobert
őstag
Mi a mondandód?
Elnézve a teszteket, 95C-ban van megszabva a custom max TJ.
Vízzel pont nem jön ki a különbség, mert mindkét kártya alatta marad ennek a csökkentett tjunction-nek.Két gagyi hűtővel viszont a custom kártya megállna az AMD által önkényesen megszabott alacsony hőmérsékletnél, és veszettül throttlingolni kezdene, míg a referencia kártya még bőven engedné magát boostolni, és sülni 110 fokig.
Következtetés:
Tehát nem teheti meg a custom gyártó hogy szar hűtést rakjon rá, mert akkor belefut a 95 fokos limitbe, nagyon hamar throttlingolni kezd, és teljesítményt veszteni is.
Egyben ez azt is okozza, hogy sokkal kevésbé, vagy nem is váltható extra teljesítményre egy jobb hűtő, mert előbb-utóbb akkor is eléred ezt a 95 fokot, ha a világ legjobb léghűtőjét tervezted a kártyára.Lényegében 15 fokos thermal headroom előnybe hozatta a hulladék hűtéses referencia kártyáját az AMD, csak azért, hogy a custom kártyák ne lépjék le. Ez aggályos. És ha belegondolsz, ez végeredményben a fogyasztóknak rossz.
-
-
huskydog17
addikt
Nem áll szándékomban beleszólni, de én pont az MSI-vel sz*ptam be: 3-ból 2 RX 470 Gaming gyári hibás volt, csak a harmadik volt hajlandó normálisan működni, ez már közelít a 3 év felé. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy minden gyártónál ki lehet fogni hibás termékeket, én az MSI Gaming-el sz*ptam be, mások a Giga Aourus-sal vagy más nagy névvel.
Ha majd a jövőben megint veszek új VGA és ismét Radeont vennék (nem túl valószínű), akkor más gyártópartnert fogok pénzelni.
#42990 Televan: Mennyire érdekes, hogy az egykor legendás HIS teljesen kihagyta a Vega sorozatot a custom hűtés területén, a Navinál viszont megint csinálnak. Régen ugye ők legendás IceQ hűtőket csináltak még a Radeon HD 3000/4000 korszakban, mára sajnos nagyon beleszürkültek az átlagos custom hűtők közé.
Azért érdekelne, hogy egy AMD exkluzív gyártópartner miért nem foglalkozott custom hűtéssel a Vega sorozatnál. Lehet lassan ők is lelépnek erről a piacról, mint a Club3D? -
-
Petykemano
veterán
Itt a válasz szerintem
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Néha a mi refünk is felkapcsolt 2,1 GHz-re, de nem tartotta magát sokáig ott. A gyártók döntésén múlik, hogy meddig engedik ezt. A hardver maximuma marad 2,2 GHz.
Természetesen a nagyobb órajel nagyobb fogyasztást jelent, de mivel a gyártók ebben is szabad kezet kapnak, így mindenki csinálhat olyat, amilyet akar.
(#42622) Kupszi: A legtöbb teszt szimpla benchpadon készül. Ott nem sokat számít ám, hogy mivel hűtöd, mert az alaplap szabadon van. Nem fog a hő bennragadni, mint egy házban, vagyis a VRM is hűvös marad. Az AMD-nek van házas mérése. Ott a hűtőcsere +13%-ot ért nekik. A szabadban a különbség nem ekkora.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Szimplán csak nem akarnak nagy szórást. Egy fix teljesítményszintet akartak prezentálni. A gyártók aztán szórhatnak kedvükre, akár 20%-kal gyorsabb hardvereket is csinálhatnak a referenciánál, és az már az adott gyártó problémája, hogy két eltérő házban ugyanannak a hardvernek a teljesítménye jelentősen eltér. A referenciánál ez az AMD problémája lenne.
Azt fontos megérteni, hogy teljesen másképp működik a Ryzen és a Navi is, mint régen. Itt nincs már klasszikus értelemben vett tuning. Ha raksz rájuk hűtőt, akkor magukat húzzák. A Navi egészen 2,2 GHz-ig tud menni, ami marhára nem mindegy, mivel a referencia tipikus órajele 1,8 GHz.
Ilyen extrém mértékben skálázódó hardverekkel a gyártók most találkoznak először. Egyetlen olyan VGA sem volt eddig, amelynél egy jobb hűtővel tudtál dobni +400 MHz-et a magórajelre, és ehhez neked semmit se kellett állítani. És ez nem klasszikus értelemben vett tuning, a hardver magától megcsinálja, felhasználói beavatkozás nélkül, ezzel ez a funkció garantálttá válik, míg a klasszikus tuningot neked kell kézzel kiszedni.
-
Petykemano
veterán
-
Petykemano
veterán
Arra lennék kíváncsi, hogy vajon ez a 8-11%-os árvágás érvágás-e? Háhá, szóval kinek a zsebére megy? Most akkor veszteséges lesz a navi? Vagy mi van a borzalmas magas költségekkel?
A másik meg, hogy nekem nincs kereslet/kínálat/ár függvényem, de nem.biztos hogy most mindkét cég rosszabbul jár, ha az alacsonyabb árazás miatt többen döntenek vásárlás mellett.
-
Petykemano
veterán
100milliós eladás - világos, hogy ezen a volumenen egy félmilliárd dolláros fejlesztés költségéből csupán $5 jut egy eladott lapkából.
Tehát ott van a volumen az amdnél is. Az már más kérdés, hogy vajon a semicustom minden eladott konzol lapka után a felhasznált RTG IP-k után "fizet-e" a másik divíziónak ami az RTG-ben az alapul szolgáló IP-k fejlesztési költségeit fedezné, vagy ingyen megkapja és az RTG-nek a saját fejlesztéseit a belső IP továbbadás ellenértéke nélkül, a saját eladásaiból kell fedeznie. Értelemszerűen akkor bajban lehetnek, hiszen aligha számíthatnak 1-2 millió darabnál nagyobb eladási volumenre ilyen kártyákból. -
sutyi^
senior tag
Nem, az NV szerint nagyobb árbevétel generált a 299+ USD piacon.
Ami mondjuk nem nehéz, hiszen az első két hónapban alig lehetett Pascalt venni, nem hogy itthon, hanem külföldön is. A másik fele meg hogy az egész teljesítmény szegmenst eltolták felfelé egy szintet, tehát adott teljesítmény sávban 25-60%-al lett drágább a next-gen.
Ha ezt mind átgondolod, akkor rájössz hogy igazából darabszámban akár kevesebb is fogyhatot, mint Pascalból.
(#41855) Abu85:
Hát az eddigiek alapján egyelőre úgy fest hogy a nemrég bejelentett RX 5700-as termék család nem sokkal jobb mint egy GTX 1070 Ti vagy GTX 1080, se teljesítményben, se fogysztásban. Utóbbit megmerem kockáztatni, hogy még rosszabb is. Mindezt úgy hogy két nodeddal lejjebb vagyunk a TSMC-nél, szóval végülis nálad a pont mert nem igazán jobb 1x nm-es konkurens termékeknél
Ugyan annyi pénzért vehetek GTX 1070Ti perfet 12nm+-on, 7nm-en, meg vehettem volna 16nm-en. Csak Pascal launch óta eltelt idestova 3 év. Aki szerint ez nem borzasztó, azt frankón nem értem.
Jah engem buknak, meg egy csomó potenciális vásárlót, főleg hogy beindult CPU front a biznisz. Egy folyamatosan szűkölő piacra próbálnak teríteni termékeket. Ez egészen addig megy, amíg AMD / nVIDIA közönség kifizeti ezt. Előbbinél ez a tábor már most is nevetségesen kicsi.
Kiváncsian várom milyen magasan van a PC Enthusiast közönség inger küszöbe, de én erre a hullámvasútra maximum a lefelé tartó ágon fogok felülni...
-
Na, végre érvelés, nem pedig terelés meg mocskolódás, köszönöm. Igen a GDDR6 ára ha lejjebb ment, akkor tényleg jöhetne árcsökkentés, bár az csak ilyen 50 dollár körüli, de az is valami.
A Superrel kapcsolatban nagyon ment wishful thinking. Ment Navi temetése pletykák alapján, hogy új lapka, meg hogy ugyanannyi lesz az ára, mint a mostani simának. Ezekből egyik sem jött be. S az se biztos, hogy a simák ára lejjebb megy.
-
Tyrel
őstag
Nem lepődnék meg ha az nVidia sem tudná még hogy milyen árakat fognak bejelenteni, lehet épp azon megy a matek hogy melyik verzióval járnak a legjobban... (és elég esélyes hogy ebben a matekben a Navi-val egyáltalán nem is számolnak, annyira jelentéktelen lesz a bejelentett árain... inkább a saját termék-palettájukat rendezgetik jobbra-balra az árgrafikonon)
Amúgy igen júni 21.-ről volt szó.
-
Devid_81
félisten
Pont ezert lesz "jo aron" a Navi, ahogy mondod
Siralmas ami most megy komolyan mondom... -
Abu85
HÁZIGAZDA
Az NV-nek azzal nem kell foglalkoznia, hogy az xy szolgáltató hogyan szerzi be a játékokat. A hatáskörük véget ér ott, hogy eladják a hardvert és a tartalom futtatását lehetővé tevő szoftvert. Aztán majd a szolgáltató úgy oldja meg a tartalom biztosítását, ahogy akarja. Az NV-nek ehhez semmi köze, maximum akkor fogják keresni őket, ha valami szoftverbug miatt nem fut egy program.
(#41761) Oliverda: Arról beszéltem, hogy nincs annyi peremhálózati rendszere, mint a Google-nek és a Microsoftnak. Az adatközpontjaikba építhetnének hardvereket, építenek is, de azok elérési ideje a legtöbb területről jóval lassabb, mint amit a Google Stadia fel tud kínálni. Ezért nem nagyon pörög az Amazon a cloud gaming témán, miközben a Google és a Microsoft már erősen veri a vasat. Egyszerűen jelenleg hátrányban vannak, amit persze egy vaskos befektetéssel le lehetne küzdeni, csak kérdés, hogy ezt megéri-e akkor megtenni, amikor például a Microsoft és a Google nem csak a hardver kiépítésében, a szolgáltatási háttérben, de még a tartalom biztosításának lehetőségeiben is más szintet képvisel. Az Amazon a saját stúdióival erősen a mobil játékokra koncentrál, ahol a cloud gaming különösebb fókuszt sose jelentett. Az egyetlen ütőkártyájuk a Lumberyard, és akkor lennének egyébként igazán esélyesek, ha ezt átírnák cloudban történő futtatásra, ugyanis úgy olyan MMO-kat tudnának fejleszteni, amelyek azért igen vonzók lehetnének a piac számára. Valószínűnek tartom, hogy ez terv is, csak időigényes megcsinálni, mert a Lumberyard azért nem erre készült, így jól át kellene írni.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Csak ez a szerződés nem vonatkozik ám a szolgáltatókra. Az NVIDIA a GeForce Now hardveres és szoftveres hátterét tudja eladni. Lényegében azt, hogy egy szerver tudjon streamet adni egy teszem azt 500 km-re fekvő gépnek. Semmi más nincs a csomagban, elvégre a játékok licenceivel nem rendelkeznek, a saját szolgáltatásuknak köthetnek Steam, Uplay, akármi szerződést, de nem ruházhatják át egy harmadik félnek. Ergo minden szolgáltatónak külön szerződést kell kötnie a kiadókkal, és ez koncepcióból ilyen, mert a helyi szolgáltatók tudják maguknak kikalkulálni, hogy milyen üzleti modell mellett tudják üzemeltetni az NVIDIA-tól megvett hardver és szoftvercsomagot, amire majd kínálhatnak egy saját boltot, akár játékvásárlással, akár kölcsönzéssel, ezernyi lehetőségük van.
A Stadia követelményeihez azok a minimumok vannak beírva, ahol a Google ezeket tudja biztosítani. De az az optimális, ha nagyobb sávszéled van. Ez manapság nem nagy dolog amúgy, az én szolgáltatómnál az 1 Gbit a legkisebb csomag.
(#41758) Oliverda: Ez körülbelül az a dolog, amikor te nem értesz hozzá, de azért magyarázol. A pingnél nem kell számolnod egy bemeneti adatra egy akár 4K-s képkockát. Vagy úgy gondolod, hogy utóbbi ingyen van, csak kéred és a távoli gép előhúzza a kalapból?
(#41757) FollowTheORI: Szerintem őket a cloud gaming egyáltalán nem érdekli.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem akarlak elkeseríteni, de olyan mértékű befektetést igényel a cloud gaming, hogy aki túl pici az esélytelen a Google és a Microsoft ellen. Az a gond, hogy csak ez a két cég rendelkezik világszinten igen jól kiépített saját hálózattal. Senki meg sem közelíti a Google és a Microsoft adatközpontjainak és peremhálózatainak számát és méretét. És ez nem olyan, hogy na jó, akkor most felveszem a kesztyűt velük, és beleverek az egészbe 50 milliárd dollárt, mert ha ilyen egyszerű lenne legyőzni a Microsoftot és a Google-t, akkor mindenki ezt csinálná. Talán az Amazon, aki még utánuk eredhet, míg Kínában a Tencent, de kb. ennyi.
Az NVIDIA azért adja el most a GeForce Nowt a helyi netszolgáltatóknak, mert egyszerűen ők három adatközpontot tudnak fenntartani világszinten, erre elég a cég kapacitásuk. Ezzel szemben a Google 7000 peremhálózatba tervezi kiépíteni a Stadiát. Nem egy ligában játszanak. Azzal sem jutnak majd előrébb, ha ezt a szolgáltatókkal fogják áthidalni, mert nekik külön kell megegyezni a fejlesztőkkel a játékkínálatról, ha mondjuk szolgáltató váltasz, akkor minden amiért fizettél megy a kukába, és arányaiban még egy kisebb cloud gaming központot sem egyszerű fenntartani, mert ha az lenne, akkor még létezne az OnLive, és a többi cég. Arról nem is beszélve, hogy a GeForce Now még ma is dedikált erőforrással működik, tehát nem olyan, mint a Google hardveres virtualizálása. Ha mondjuk 16-an egy lightos játékot akarnak játszani, akkor arra ki kell majd osztani 16 GeForce RTX 2080-at vagy 2080 Ti-t. Ezzel szemben a Stadia már olyan, hogy ezt a 16 felhasználót kiszolgálja egyetlen egy darab Radeon Pro V340-ből, ami azért nem mindegy a TCO szempontjából. Nem véletlen, hogy a Google és a Microsoft most lép be ide, mert eddig ez a hardveres virtualizálás nem volt eléggé kiforrott. Viszont ez dönt arról, hogy az adott cloud gaming szolgáltatás nyereségesen vagy veszteségesen fog üzemelni. -
Petykemano
veterán
-
Az AMD-nél nem azért van kevés Tier, mert nem skálázódik az arch, hanem azért, mert nincs rá pénz. Az energiatakarékossággal meg valójában nincs is akkora gond, csak az összes kártyát gyárilag szénnéhúzzák. Ezt igazolja az, hogy milyen jól undervoltolhatók a kártyák.
Viszont a skálázhatóság tényleg probléma, sajnos az architektúra problémája, ahogy a relatíve alacsony órajel is. Majd a Navi 20... Vagy Navi 21...
-
Televan74
nagyúr
AMD eléggé fölé árazott. Ha kivesszük az évfordulós baromságot akkor a két kártya az RX670/RX680 lenne és a kategóriájának megfelelő áron jönne.Talán akkor elégedetten bólogatna mindenki,hogy ez igen RTX2070 teljesítményt adnak 100.000-.120.000 Ft -ért. De így marad sok embernek a csalódás és a várakozás,hogy milyen válaszlépéseket tesznek egymás áraival szemben.Mondjuk én örülnék ha olcsóbban jutnák hozzá az 5700 -as kártyához.
-
-
Hellwhatever
aktív tag
Vega 56/64, RX 590 nem fél éve van a piacon hanem már jóval régebb óta.
A Navi jó hogy jött, nem az árcsökkenéssel van a baj hanem az RTX 2060 Super-rel. Az hogy cirka fél év alatt ilyen szinten invalidálnak egy teljesen új kártyát (GPU-t) mint a vanilla RTX 2060 az szemenh*gyozás kategória. Mondom ezt volt RTX 2060 tulajként.
(#41534) hokuszpk:
Mutass példát a fél éves frissítési ciklusra. Nekem nem rémlik az elmúlt 20 évből. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Annyit lehet tudni, hogy a Samsung grafikus IP-ket licencel ultramobilba. Tehát azokon a piacokon építhetnek saját rendszerchipet Radeon GPU-val, ahol az AMD nincs jelen. Ez gyakorlatilag az Android okostelefonok és tabletek, illetve a Windows ARM-os része.
Mivel a grafikus IP-t viszik, így az AMD megoldja a drivert. Ez amúgy is kell a Samsungnak, mert valójában ezzel tudják bedarálni a piacot nem a hardverrel.A Google bármit venni fog. Azért vettek most Vegákat, mert ezekkel tudnak elérni egy kártyával 32 felhasználónyi sűrűséget. Ha az AMD csinál nekik ilyet Naviban, akkor az is jó. A lényeg a hardveres virtualizáció, mert enélkül nem tud megtérülni a projekt. Azért a cloud gaming régi fixen 1 user/GPU modellje igen pazarló volt, az AMD akár 16 user/GPU megoldása már költségkímélőbb.
A Microsoft jelenlegi xCloudja is pazarló. Tesztnek jó, de erre nem lehet építeni. Elképzelhető persze, hogy az új Xboxot lapkát már virtualizációra is tervezték.
-
sutyi^
senior tag
Úgy gondolom nincs ebben semmi különleges, hiszen a konkurenciától függően alakítják az árakat vagy akár a számozást is az utolsó pillanatokig, más piacokon is.
Ez annyit tesz hogy jelenleg teljesítmény megvan, de ha zöld oldalon palettát frissítenek (ha egyáltalán), akkor úgy pozicionálják hogy még mindig megérje a vásárlónak. Innen a vásárlók máris jól jártak, ha egyik és vagy másik oldalnál alacsonyabb szintre kerül az adott teljesítmény egységára.
Mondjuk ha Júni 10-én sem lesznek árak, akkor lesz érdekes.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Zebra ZP505 EPL - Hőpapíros címkenyomtató
- LG 48C4 - 48" OLED evo - 4K 144Hz - 0.1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDMI 2.1 - A9 Gen7 CPU
- REFURBISHED - HP USB-C Dock G4 docking station (L13899-001)
- Csere-Beszámítás! Felsőkategóriás számítógép PC Játékra! I9 13900KF / RTX 4080 / 32GB RAM / 1TB SSD
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B250 i5 7400 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 SUPER 6GB Rampage Everest 500W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest