- Hívószám-hamisítás
- Motorola Razr 60 Ultra - ez a kagyló könnyen megfő
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Honor 200 Pro - mobilportré
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Samsung Galaxy Watch7 - kötelező kör
- Samsung Galaxy A53 5G - kevesebbet többért
- Netfone
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
-
Mobilarena
A S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl egy nyílt világú, belső nézetű, lövöldözős játék, amelyet az ukrán GSC Game World fejlesztett. A THQ megunta a fejlesztők szerencsétlenkedését és 2007 márciusában kiadta.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kassadin
addikt
válasz
proci985 #8324 üzenetére
Nekem sose voltak ilyen jellegű problémáim, mint amit itt heti/havi szinten felsorolnak az emberek. Javítások fent voltak, elvétve akadt talán 1-2 bug(tudom, hogy az egész játék egy bughalmaz
). Szerencsés példányt fogtam ki vajon?
#8326: Nekem olyan sose volt szerencsére.
-
PeL
addikt
válasz
proci985 #7855 üzenetére
Hát én személy szerint nem játszom ezzel a moddal, viszont a Narodnaya Soljanka modnak ez az egy verziója az amivel foglalkoznak még ha jól tudom, ezt sem rég kezdték el csinálni és már állítólag nagyon sok dolgot javítottak benne, stabilitáson, optimalizáltságon is javítanak. Public BETA fázisban van tulajdonképpen, szóval a játékosok a teszterek. Meg folyamatosan javítják is, most is jönni fog hozzá hamarosan az 1.0.8-as patch amit a linkelt oldalon lehet majd letölteni hozzá.
-
PeL
addikt
-
PeL
addikt
válasz
proci985 #7728 üzenetére
Ha a Narodnaya-ra gondolsz akkor eredetileg orosz de valaki(k) lefordították angolra, egy két helyen fura a szöveg de érthető. Bugot eddig nem nagyon találtam benne. CTD biztos lesz pár mint minden modban általában. Ezt írták is a fórumon hogy rossz helyre spawnolódó NPC-mutáns-artifact mindig okozhat random CTD-ket. Sűrű mentés és autosave a megoldás.
Pórbáld ki mindenképp szerintem.
Narodnaya Soljanka+DMX 1.3.2+DKZ 02
Van elvileg frissebb is csak ahhoz még asszem nincs angol translate...
-
rétisün
veterán
válasz
proci985 #7355 üzenetére
ezzel most nem volt semmi gond, már oda is adtam vorogyinnak. persze lehet, hoy ez pont az a karabély volt, és én adtam el neki korábban.
egyébként ez is egy x86-os win7-re telepített SoC , amit egyszerűn csak átmásoltam egy x64-es win7-es gépre. de eddig nem vettem észre, hogy furán működne. -
rétisün
veterán
válasz
proci985 #7296 üzenetére
nem tudom, ezt a sort a trader mod readme-jéből másoltam....elvileg nem olyan nagy modositás, hogy új játékot igényelne.
mod: trader modot kitörölve simán ment a korábbi mentés, tehát mégsem kell új játék, csak éppen a csapos árukészlete csökkent. nem kicsit, nagyon
viszont menet közben belepiszkálva a gamedata mappába nem igazán lett nagyobb választék, ez valószínűleg csak a játék újraindításával áll majd helyre.
-
Grisam
tag
válasz
proci985 #7290 üzenetére
De már legalább hússzor voltam a Bárban is és a szabadságiak kereskedőjénél is, mégsincs Exo soha egyiknél sem. Értem én, hogy nem 100%, hogy van nálunk, be még egy vacak Beril-t sem árulnak. Bárban csak Stalker ruha van, a Szabadságosoknál meg Stalker, szabadság szele és Szabadság őre ruhákat árulnak. Yantarban meg a sárga és zöld tudós ruhákat és a Seva-t. Nekem meg kellene valami aminek jó a golyóállósága.
-
proci985
MODERÁTOR
-
rétisün
veterán
válasz
proci985 #7288 üzenetére
hát de a CNPP-ből már vissza se lehet jönni
legalábbis az alapjátékban. ahogy a térképen is jelölve van. illetve az OL modban máshogy néznek ki a cuccok, nem? nem mintha különösebb jelentősége lenne, mihez van a térkép, először úgyis befejezem "alapon" aztán majd jöhet valamelyik mod.
meg a többi résznél is -
rétisün
veterán
válasz
proci985 #7276 üzenetére
tudtommal ez az alap SoC térképe, persze lehet, hogy valami korábbi verzióé. ha jól tudom, egy-egy patch után is változott némelyik rejtekhely tartalma, relikvia, ilyesmik.
Grisam: a kinél-mit lehet venni témában nem tudok nyilatkozni, én most (másodszorra) már trader moddal nyomom, ilyen gondom nincs....
-
Grisam
tag
válasz
proci985 #7276 üzenetére
Az OL-ban nem kellene, hogy többféle cucc legyen? Én az alap játékkal játszok és minden megvan, de a militaris ruha nincs a szobában és a relikvia sincs ott, ahogy a térkép jelöli. És az nem rejtekhely. Azt tudom, hogy a rejtekhelyeken csak akkor van cucc, ha megölünk valakit, akinél van hozzávaló infó. De érdekes, hogy a GP37 re nem megy rá a gránátvető és A Bár-Hadiraktárak között lévő egyik keresztnél már négy sárga tudós szerkót találtam.
-
válasz
proci985 #7099 üzenetére
A crysis eleg jol skalazhato es nagyon meghalalja az eros hardvert. Nalam erre nem lehet panasza, ezert semmifele problemat nem tapasztalok vele, pedig a szo szoros ertelmeben csontra ki van maxolva.
A stalker mar mas teszta, ott a motor ilyen. Eddig 3 gepen futtattam 3 fele oprendszer alatt es mindig akadozott. Megszoksz vagy megszoksz. Egy igazi stalker viszont nem foglalkozik ilyennel, csak mikor szakmazunk akkor kerul elo a dolog.
A 36-os az tud is rotyogni rendesen.
Nekem kicsit cifran van most, mert a 36-os raptoron fut a mostani win7, viszont a 300-as velocira vannak telepitve a jatekok es nagyobb programok, emellett van egy 10 gigas particio rajta, amire xp van telepitve es persze az xp progijai is erre a vinyora vannak telepitve.
-
emre
veterán
válasz
proci985 #6913 üzenetére
most vettem észre hogy már beszéltem a témáról kb.a hsz óta volt fenn nálam a OL2009RC1 mod
-
once01
csendes tag
válasz
proci985 #6909 üzenetére
Szerintem a 8 giga memó az nem lehet igazából probléma, mert a 32-bites oprendszered csak annyit használ ki belőle, amennyit lát. Én már biztonságból a win7 64-bites rendszert telepítettem, pedig csak 2 Gb ramom van, de jól jön később a kihasználhatóság szempontjából, ha memót bővítek. Így bátran megyek neki a Csernobili atomerőműnek!
-
emre
veterán
válasz
proci985 #6909 üzenetére
Szerintem az OL2009 complet és az RC1 között semmi látványos különbség nincsen.
Talán kicsit több a fegyver, de ez néha bosszantó. Mert semmi érdemleges különbség nincs a stukkerek között.
Az OL 2.2 és a 2009 között meg nagyjából ugyanazok a látványelemek jelentik a különbséget ami az egyébb 2009, vagy complett mod-ok és az eredeti játék között van. -
Borge
csendes tag
válasz
proci985 #6887 üzenetére
Feltelepítettem újra, 1.0005-ös pöccsel, OL2009-essel, és elindult.. az alapjáték.
Inkább leírok mindent lépésről-lépésre:
Szóval az fsgame.ltx-ben mindkettő "true".
Az 1.0005 patch is simánt ment (amit ugye mindegy, hogy a játék mappájában futtatok-e vagy sem).
Amikor indítom a socol2009_rc1 exe-t és felugrik a "7-zip self extracting archive" ablak, ott a játék egyik mappáját adjam meg célként, vagy lényegtelen, hogy hol futtatja? (Én nem a játékon belül adtam meg)
Remélem érthetően le tudtam írni mindent. Biztos, hogy semmit nem kell mappába másolni, felülírni, stb? -
Borge
csendes tag
válasz
proci985 #6883 üzenetére
Tehát az exe futtatása előtt kell az 1.0005 patchelés? Ehhez csak a "sima" kell, mert hallottam már olyan 1.0005-ről is, ami kimondottan az Oblivion Lost-hoz készült.
A patchelés menete is csak annyi, hogy szimplán futtatni kell? Bevallom, eddig csak az alap SoC-al játszottam és az egyetlen extra a magyarítás volt amit hozzáadtam + még 1-2 mod-ot.
Az fsgame.ltx fájlban a gamedata sorban a második TRUE után kell egy "n"?
Bocs, hogy ennyire szájbarágósan kérem, de megmondom őszintén, nem vagyok túlságosan képben, de az is lehet, hogy csak én bonyolítom túl.. Mindenesetre nagyon köszönöm a segítséget! -
sepi01
csendes tag
válasz
proci985 #6873 üzenetére
Szervusztok!
Úgy döntöttem újra játszom az egész STALKERT... Fel is telepítettem mindegyiket, majd azt vettem észre, hogy az SoC-ben egyilk lőfegyvernek sincsen célkeresztjeTermészetesen megnéztem a beállításokban, de ott engedélyezett a megjelenítés. Ilyenkor, mi a retek van??? Kérném segítsetek, mert célkereszt nélkül kicsit macerás a dolog.
Előre is köszi a segítséget. -
emre
veterán
válasz
proci985 #6864 üzenetére
OGSM mod for CS
OGSMOD weboldal
Azt már nem találom fenn ami nekem van, de az kb. 300mb, itt meg csak 40-60mb-os anyagok vannak.A C.O.P.-al nem értem hogy mindenkinek baja volt. Az alap game, szinte problémák nélkül ment nálam. 1-2 röccenés belefért, mert a Shoc-ban is vannak olyan pályarészek ahol nem tudsz mit csinálni megakad a game. A smrter-t meg összehegesztettem a felirattal, és nem volt problémám vele. Mondjuk addig szenvedtem rendesen.
Oblivion Lost 2009 RC1 Lehet az OL Complete mod első változata, nem tudom, most ez van fenn.
Ha meguntam keresek mást, vagy megy vissza az Inferno vagy a Stalker Ultimate. Az Inferno második részét nagyon vártam, de úgy néz ki egyelőre nem lesz belőle semmi.Nekem eddig csak a Priboi Story-val volt komoly gondom, az első pályabetöltésen nem is jutottam túl. Igaz a magyarítás hiánya miatt nem is nagyon próbálkoztam vele.
Egyébként az Os: W7 64 Ulti, proci E8400@3,6Ghz, 4Gb ram van a gépben, VGA: Pcs4870 A lapozófájlt a rendszer kezeli.
-
$mith
tag
-
ZIL
tag
válasz
proci985 #5813 üzenetére
Ez az a mod lesz, amit majd osszeutok a vizsgaidoszak vegen.
Amiket tervezek benne:
-kiegyensulyozottabb, elethubb fegyverek
-ujra gyogyit a kaja
-van celkereszt
-sokal kevesbbe hatekony artifact-ek fizikai behatasok ellen ( hogy legalabb loves, meg utes ellen ne lehessen tulvedelem)
-tobb fajta artifact (nemely uj mutans testreszek is igy fognak funkcionalni), es ezek kombinalhatoak is lesznek
-alapvetoen gyengebb drop ratak, de ugyanakkor kissebb amortok a pancelokra
-brutalisabb szornyaradatok (minimum a vegjatekban), bar ennek a reszleteit meg nem latom magam elott
-kesobb lehetnek uj fegyverek is (ehhez viszont most meg nincs meg minden)
-es meg ha valami jatekot javito javaslatal alltok elo akkor az
A lenyeg, hogy nehezebb es elvezhetobb legyen. -
ZIL
tag
válasz
proci985 #5811 üzenetére
Ja a bar eleg jo, plane hogy egymas 20m-es korzeteben van 4-6 alkalmas tarolohely. Igy aztan meg a szelektiv hulladekgyujtesre is van lehetoseg
. Legkzelebb en is csak oda fogok pakolni, amikor uj jatekot inditok (akkor mar OL True Hell Extreme Edition Mod-ban)
.
Amugy valoszinu az elozo postom artifact-es reszere teves, csak veletlen egybeeses volt. Szoval nincs artifact para.
-
Bencom ™
őstag
válasz
proci985 #5804 üzenetére
Dark valley-be csak sugárzó területen keresztül lehet menni (és csak garbage-ból). Ott sosincs baj vele, de jártam már úgy hogy Red Forestből mentem zöld, de emelkedő sugárzással wild territoryba, és csak egy másodpercre tett be a pályára, majd rögtön utána meg is ölt a sugárzás.... (csak egyszer volt ilyen szerencsére, de persze előtte nem mentettem, csak még az x10 előtt (onnan jöttem vissza) szóval kicsit felhúzott).
-
NI8
csendes tag
válasz
proci985 #5804 üzenetére
Hoppá! Ezt nem is figyeltem, lehet, hogy így volt, nem emlékszem már.
Kár, hogy így sikerült ezt a bug-ot benne "felejteni", kissé rombolja a játékélményt.
Mindegy, ha sikerül harcolok így egy kicsit, aztán egy korábbi mentés vagy ujrakezdés.A pénzszerzést meg megpróbálom így , ahogy írtad
Ja ! Emiatt a bug miatt van akkor az is, hogy a páncélom - SKAT 9M - állóhelyzetben
tönkreteszi magát ?Gondolom ?
A Priboi mod-ot is ki akartam próbálni, ha ez végképp felbosszant (OL2.2+bug) megy a levesbe és teszem fel azt.
Éljenek a Stalkerek !
-
ZIL
tag
-
ZIL
tag
válasz
proci985 #5771 üzenetére
30k-s vert? En meg csak kozel annyiert sem lattam semmi cuccot... Hol lehet azt megvenni?
Egyebkent ha mar a vasarlasnal tartunk, van egy eleg jo modszer az olcso cuccolasra...
En beleptem a freedomba, hogy kivasaroljam az armory-juk el nem lophato reszet. Csupan 10000 rugot vesztesz a kilepesnel, de minden cucc 1/4 aron megvasarolhato. -
remington2
senior tag
válasz
proci985 #5771 üzenetére
Szívem szerint kipróbálnám az OL 2.2 "környezetét" (trader, artik, mute, pénz) az OL 2.0 kihívásaival (ömlő mutánsok, vér és szenvedés
), szerintem ez lenne a nyerő kombináció. Nehéz, küzdelmes, de nem lehetetlen. Gondolom, annyi minden változott a 2.0-2.2 váltásnál, hogy véletlenül sem lehet összehaxolni
-
ZIL
tag
válasz
proci985 #5767 üzenetére
100%-os arti vedelem mellett semmivel nem tudnak megsebezni, teljesen mindegy hogy gaussal vagy epp forgocsovessel, de akar egy tuzersegi agyuval sem. Es a poen az az egeszben, ha 100% fole megy a vedelmed akkor meg annal jobban gyogyitanak minnel erosebb a panceljukaszto/sebzo kepesseguk.
-
ZIL
tag
válasz
proci985 #5749 üzenetére
Valoban minden fegyver erositve lett (bar a tavcsovesek es a soretesek a legkevesbe), foleg a kalaknak tett jot a dolog (bar ez inkabb mert az eredetiben voltak rohelyesen lebutitva). De ha mar a vintorez is szoba kerult, igazibol soha nem keszult hozza 30-as tar, csak 10-es meg 20-as. Amugy amikor irtam mar egy ideje experten voltam. Ha kivancsi vagy a valtoztatasokra szivesen atkuldom.
Basszus tul konnyu megszerezni az uj artifact-eket...
Amugy ugy vettem eszre, hogy a ruhak es az artifact-ek vedelme nem adodik ossze, valamilyen mas kapcsolatban vannak... 100% golyoallosaggal artifactbol GOD-mos volt (az elso granatig legalabbis), de 60% ruha +50% arti nem vedett teljesen.
-
Sanyix
őstag
válasz
proci985 #5709 üzenetére
én 2.0-ban végigvittem a játékot, igaz n00b fokozaton, és jó sok lőszerrel (x18 után a geci törpék miatt), mivel lecsökkentettem a lőszerek súlyát hogy sok férjen el. Az erőmű nem volt könnyű, mivel 90%+-os seva suitban és ecologist suitban is sok - radiationos artifactal is kb 20 secenként megkaptam a halálos sugárzást, ami fura, mert alapjátékban még a reaktorban a fűtőelemeken ugrálva is csak recsegett, de nem sugárzódtam be. Ezért a seva suitra rányomtam egy 150%-os radiation védelmet a configokból, ami nagyon gyorsan esett, mivel amortizálódott elég gyorsan. Voltak ilyen szép egy lövések a monolithosoktól (odajön, egy lövés, fejbetalál game over 80%-os ruhával, és 100% hp-val). És persze valahol lent volt egy controller is, hogy a kameraforgatással meg a hahhogással boldogítson, de persze sehol nem találtam meg.
Végülis amikor bejutottam az utolsó pályarészre ott már egyszerűbb volt, mert bár ott is pár lövéssel kinyírnak a monolithesek, de nincs sugárzás, nincs controller, nincs a robbanás előtti párbeszédek jó hangos visszajátszása, lehet araszolgatni.
Bár a bejáratnál a 3 felé ágazó folyosónál el kell dobálgatni pár gránátot, hiszen mind 3 irányban jósok monolithos van, akik ráadásul összevissza kiszámíthatatlanul ólálkodnak, fedezék meg alig van.Egyébként kint az npp-nél sztem könnyebb volt mint az alapjátékban, mert nem ment időre, és nem kellett azt a lelövök 4 embert, majd mindent lepakolva, végigsprintelek a bejáratig dolgot játszani, hanem csak majdnem nyugodtan (a helikopterek miatt nem teljesen nyugodtan) lelőni mindet, és bemenni. Bár a helik miatt így is sprintelnem kellett egy kicsit, de volt pár endurancés artifactom
Sztem az npp-ben a lőszer nem olyan nagy hiány, hiszen a monolithosoktól lehet felszedni, és én nem találkoztam törpével, bár az exoskeletonosokba is elég sokat kell lőni, de mégse 3+ tárat mint a törpékbe... -
Anubiss
tag
válasz
proci985 #5695 üzenetére
Nos akkor kérdezek:
OL1.33: Találtam még régebben egy Mama's Beads-et meg néhány ilyen egyedi artit. Nos az lenne a kérdésem, hogy történik-e valami, hogyha ezeket aktiválom?OL2.0: Hol lehet recepteket találni? És hogyan kell ezeket "összegyúrni", mert annyit megértettem, hogy bele kell dobni egy anomáliába, de pontosan hogyan működik az egész?
OL2.2: Miben különbözik a 2.0-tól?
-
Medvelászló
senior tag
-
Medvelászló
senior tag
-
-
nike_
addikt
-
Chrom
tag
válasz
proci985 #5556 üzenetére
priboi story:
Kruglov prof. merre van? Sakharov azt mondja, hogy lement az X16-os laborba, én ott átnéztem mindent és nem találom, se a hulláját.
Végig futkároztam az összes pályán, benéztem minden hová, és csomó doksit nem találok... és kód nélkül nem tudok lemenni az X18-ba...
Egyszerűen már nem tudom mi a fenét csináljak?! -
Chrom
tag
válasz
proci985 #5556 üzenetére
Amúgy ennek a priboi story-nak van valami konkrét útmutatása, hogy mit és hogy kell követni? Melyik pálya mi után jön? Mert nekem nagyon zavarosnak tűnik, és rohangálok fel-alá az összes mappon és kutatok keresek, benézek minden hová, de alig van pár doksim... Semmi pontos jel, hogy mit hol találok, csak utalások...
Van vagy 5-6 db pendrive-om, viszont a PDA-ban meg nem jelennek meg bizonyos dolgok, amiket pl felszedtem útközben (a helikopternél a hullánál talált bőrönd tartalma, stb...)
Ez így nekem nagyon zavaros, de lehet hogy csak azért mert nem olyan jó az angol tudásom... Fene tudja.
De így nagyon lehangoló a játék.
Viszont olvasgatom a Stalker fórumot is, és olyan híreket írt a srác, hogy a kocsikból menet közben kifog fogyni majd a benzin, és a benzines kannákból lehet majd megtankolni. Meg a csomagtartójukba is lehet cuccokat bepakolni. Meg valami bővítést emlegetnek még...és akkor most melyik doksit nem szedted össze? Mert nekem Bencom ™ hsz-ból nem volt világos. Én ugyan is jártam lent a laborban, de nem jutottan semmire...
Megoldható az, hogy összeírod pontosan milyen dokumentum címeket találtál meg eddig? -
Chrom
tag
-
Chrom
tag
válasz
proci985 #5547 üzenetére
Azt a rohadt élet... és most onnan vissza kell még másznom??
Nanemáá, ezek miatt a hülye dokumentumok miatt kell futkosni végig?
Egy normális játékmenet nincs, hogy hova menjek... kicsit fárasztó!
Nekem az OL MOD sokkal jobban tetszett!
Delegalább valami infó lenne, hogy mit hol és merre találok, de semmi... -
VinoRosso
veterán
-
remington2
senior tag
válasz
proci985 #5542 üzenetére
A Priboi storyban, a pda-mapon mi az az új pályaszerűség, ami a CS beli limanszk, v. egykori OL--Dead City helyén van? UHSF bázisnak hívják a priboi honlapján, az bejárható?
szerk: vagy ez lenne Limanszk újjáépítése? Dead city=Limanszk? Jó, egyértelműnek tűnik, de ez alapján Pripyat is lehetne Dead City, mert elvileg a halott város egy régi bemutatópálya volt, középen valami szovjet emlékművel, körülötte épületekkel, ez még a SoC térképén is kivehető. Szerintem a kettő nem ugyanaz. Úgy tudom, hogy a CS-ről még nem lehetett konkrétumot tudni, de már dolgoztak ezen a mod készítői. A readme-ben írják, hogy Rostokon is módosítottak, hozzáadtak valamilyen, addig csak multiban elérhető pályarészt. Ezekről van valamilyen tapasztalatod?
-
remington2
senior tag
válasz
proci985 #5532 üzenetére
Igen, Rostok jó ötlet lenne. A keréknek lenne akkor agya, sok mindent megkönnyítene. Jó lenne tudni, vajon milyen okból szedték ki, a többi pályával együtt.
szerk: a CS topikban (#286) Rifleman10 hozzászólásában idézi, miket hagytak ki. Szörnyű olvasni is.
szerk2: pripyat underground, amely úgy ki lett vágva, hogy Limanszk végén (vagy a kórház végén), még hivatkoznak rá
Lebedevék nem tudták, hogy eltüntette egy "ki kell adnunk" nevű, titokzatos játékfejlesztői anomália
. Tulajdonságai: sugárzás +100, pályák -30
-
Bencom ™
őstag
válasz
proci985 #5532 üzenetére
Nem tavaly előtt?
Nekem egy régi LAN partyn mutatták először, és tudtommal már akkor sem volt totál új... és az szerintem nem tavaly hanem tavalyelőtt volt...de lehet hogy rosszul emlékszem
remington2: haverommal voltunk így: vártuk a heroesIV-et, és nagy csalódás volt, aztán legyintettünk, hogy á, majd az öt! (és az jó is lett
) Szóval majd a STALKER III
-
remington2
senior tag
válasz
proci985 #5532 üzenetére
Én is álmodoztam ilyen megkókányolt STALKER SoCCS-ről
, de szerintem nem lehet. CS-ben úgy tudom, más(abb) a motor, magasabb felbontásúak a textúrák, és talán csak akkor lehetne megoldani, ha meglenne a fejlesztőknél meglévő Rostok (mert állítólag van, csak ki lett vágva.) Mondjuk kérdés, hogy vajon jó okkal szedték-e ki. Pripyat, Red Forest túlsó fele így is hiányzik, oda az SoC-ből kellene visszarakni (ha lehet). Nem vagyok fejlesztő, nem tudom, lehetséges-e egyáltalán. De ha a kettő egybe lenne gyúrva, az szerintem mindent ütne
Kár, hogy csak álom . . .
-
remington2
senior tag
válasz
proci985 #5526 üzenetére
Utólag visszatekintve szerintem a CS - SoC közötti hatalmas hasadékot nem a rengeteg bug, meg egyéb apróságok okozzák, hanem magának a játékélménynek a csökkenése. Ami az SoC-t sikeressé tette, az a játékmenet volt: relatíve lineáris, apró mellékágakkal, és a történet végigjátszása közben szabadon bebarangolható hatalmas tereppel. Aki szereti, időnként újra és újra végignyomja, nem a sztori miatt már (hiszen azt ismeri), hanem a Zóna egyedi atmoszférája miatt.
Abban, hogy ennyien szeretnek a zónában barangolni, fontos szerepet játszik a pályák felépítése, egymással való viszonya. Cordon, Garbage, Rostok, Army, Red Forest, egyetlen függőleges vonal (cső), garbage-nél leágazással agropromba, dark valleybe, valamint rostokban egy yantari kitérővel. Cordonban, Rostokban, Armyban is van trader, mindenhol "le lehet ragadni", és ha olyan helyre akarok menni, ami kiesik az útvonalból (a csőből), akkor sem kell messze mennem (mondjuk dark valleybe barangolni egyet, mert épp borzongani van kedvem a laborban). Garbage, majd "útelágazás", és ott is vagyok. Nem túl rövid út átmenni, de nem is aggasztóan hosszú, ugyanez igaz agropromnál is. Persze van egy Pripyat még, és egy CNPP, de ezek a pályák inkább díszletek már a sztori végéhez, monumentális színpadok, amelyiknél sajna elég szűk a kulisszák által határolt tér, de egy-két alkalommal mindig felkerekedek, és nézelődöm egyet. Pripyatba tuti, hogy a legközelebbi végigjátszásnál több időt töltök majd, mert ezt, CNPP-t és Red Forestet járkáltam keresztül eddig a legkevésbé. Főleg a stadion, meg a kerék környéke érdekel.
A jól felépített pályarendszerhez hozzájön még a karakter, akivel játszunk: Strelok, meg az ő inventory-ja, vásárolható fegyverekkel, páncélokkal, lőszerekkel, minden földi jóval. És nincs 2 ugyanolyan végigjátszás, mindig más egy kicsit, "most freedom leszek", "most duty", és hiába apróságok ezek (néhány mellékküldi), számítanak. A modok még erre is rápakolnak egy lapáttal, változtatnak, finomítanak, több-kevesebb (de inkább több) sikerrel.A CS ebből a siker-receptből túl sok elemet változtatott meg. A sztori olyan, amilyen, azon könnyen túl lehet lépni, ízlések és pofonok esete, mindenesetre szomorú hogy a végjátékot így elrontották, és végül szinte semmi sem derül ki, mondhatni "snassz" a vége. A pályák szerkezete (egymásra épülésük, ami olyan jól sikerült a SoC-ban), az itt teljesen meg lett bolygatva, és nem pozitív irányba. Most nem függőleges cső van, hanem kerék: garbage - army - red forest - yantar - agroprom - garbage körrel, az agropromhoz és kordonhoz tapasztott mocsarakkal, és dark valleyvel. Ez nem lenne baj, de nagyon kevés lett a trader, főleg a normális (és nem csökkentett módú, pénzkorlátos, csak lőszerrel üzérkedő) kereskedő. Kordonban és Swampban van 3, és két fejlesztő (egy-egy), agropromban a dutynál és stalkereknél megint 2-2 (kereskedő&fejlesztő), még egy páros dark valleyben, és kifújt. A kerék északi részén csak "herélt" kereskedők vannak, yantarban a doki nem vesz le fegyót, ott nincs fejlesztési lehetőség, sem red forestben, sem armyban, sem garbage-ben (banditákon kívül, velük jó viszonyba kellene lenni, akkor működnének). Nem lehet "leragadni" egy trader-bázis körül, mert északon szinte semmilyen ilyen nincs, ez csökkenti a barangolás lehetőségét, valahogy szétesik az egész. Délen túl sok kereskedő van, északon szinte alig, pedig az a játék pályáinak nagyjából felét jelenti. SoC-ban a képzeletbeli csőben volt az elején, a közepén, és a végén, ami szerintem nagyban segítette a játszhatóságot. Itt csak az "elején" (a térképnek), később, a kör 2/3-ban semmi. Mászkálj vissza 3-4 pályát, hogy tradert találj az érdekes helyekről (red forestből yantaron át agroba, vagy army-n garbage-en át ugyanide v. dark valleybe). Ezt a készítők is érezhették, mert maga a játék (területre), szerintem nem nagyobb, mint a SoC, de guide-okat készítettek a könnyebb "utazás" érdekében, amely ötlet elég jól sikerült.
Összességében tehát a CS sikeresen elrontotta a már meglévő belső egyensúlyt, amit tovább rontottak a traderek elhelyezésével (ha army-ban lenne egy-egy teljes értékű fejlesztő és kereskedő, az rengeteget javítana a helyzeten). Emiatt csökken a barangolások élvezete, nem érdemes leragadni sehol, mert hiába járkálsz és esetleg lootolsz, kilométerekre van a legközelebbi trader, és ha szerencséd van, még guide sincs. A játék utolsó pályái, Limanszk + kórház, meg CNPP megint csak színpad, igaz, jóval kisebb, mint anno Pripyat és a "nagy" CNPP, de itt a dráma is kisebb már, elég lesz ez is. Ezek a hibák sokat rontanak egy olyan játékban, ahol az ilyesmi számít, főleg rajongóknak. Kíváncsi leszek, készülnek-e majd az ilyesmiket javító, egyensúlyt hozó modok. Itt nagy lesz a kihívás.
-
Bencom ™
őstag
válasz
proci985 #5526 üzenetére
Ez a gáz hogy nekem (erre) most ennyim sincs... amúgy meg tovább nehezíti a dolgot, hogy továbbra is AGP-s a gépem...
Hát figyi, a sima stalkerrel 7 évet kellett várni, meg még vagy 3-mat mire a bugjait NAGGYÁBÓL jávították... mit vársz te a csétől?
Tartok tőle, hogy mire lesz egy normális gépem, addigra minden bugja javítva lesz ( ~ 2-3 év)
-
emre
veterán
válasz
proci985 #5437 üzenetére
Ja én
(két fagyás, vagy os telepítés között)
Néha átnéztem, de még nem érzem magam elég erősnek hozzá
Amíg nem lesz faxa, bug nélkül addig marad ez, meg az OL, és még a Priboi
Elég sok mellékküldit nem csináltam meg, és mindig van valami amit ki akarok benne próbálni.Most nálam volt hasonló. Pripyat-ból visszamentem a raktárakhoz, és amikor átértem akkor fogadott egy csomó mutáns, meg pár (kb.1,5-2m-re a föld felett) lebegő sebesült stalker. De miután adtam nekik egy eü. csomagot leesett mind a földre és szépen megköszönték.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- DELL Thunderbolt Dock - WD19TB modul 02HV8N (ELKELT)
- Apple iPhone 12 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere-Beszámítás! Asus Tuf RTX 5070Ti 16GB GDDR7 Videokártya! Bemutató darab!
- Olcsó laptop! Lenovo Ideapad R3 3250U / 8GB RAM / 128Gb SSD!
- VÉGKIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED - HP Elite / ZBook Thunderbolt 3 docking station
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest