- iPhone topik
- Yettel topik
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Huawei Watch GT 5 Pro - egészség + stílus
- Milyen okostelefont vegyek?
- Keretmentesít a Galaxy S25 FE
- Profi EKG-s óra lett a Watch Fitből
- Magisk
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Honor 400 - és mégis mozog a kép
-
Mobilarena
A S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl egy nyílt világú, belső nézetű, lövöldözős játék, amelyet az ukrán GSC Game World fejlesztett. A THQ megunta a fejlesztők szerencsétlenkedését és 2007 márciusában kiadta.
Új hozzászólás Aktív témák
-
remington2
senior tag
Hmm, elvileg semmi nem maradt ki, ha jól értelmezem. Az X-10 (agyperzselő) nevet az alfában viselte, átírták X-19-re, de maga a labor (az agyperzselőé) megmaradt, csak a bejárata került a fent említett helyről a vasúti alagútba.
Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy ha az eredeti megoldás valósul meg, az antenna körüli bázissal mit kellett volna csinálni (OK, a szétlövök mindenki-opciótól eltekintve
), hiszen a gépet a bunkerben kell lekapcsolni.
Csak most jöttem rá, hogy az erdő felől meg lehet kerülni az egész szerpentines szakaszt, és arrafelé haladva is át lehet jutni a labor felé. A pályán végighúzódó beton alagút (amelyben a bázis bejárata van) alatt, át lehet vágni, és annak az útnak a végére érkezni, ahol az rpg-s csóka meg a fenti fantom-bejárat van. Az alagút mellett van egy szoba is, számzáras, de bent egy pár medikiten kívül semmi se volt.
-
remington2
senior tag
válasz
remington2 #8511 üzenetére
Hopp-hopp, mit találtam erről:
"In Shadow of Chernobyl, when the player first comes under fire from an RPG-7u, there's a different road that goes North toward a Monolith outpost. After the outpost there's a tunnel similar to the entrance to X-19. Inside that tunnel is a door which is the same as those found inside secret labs. The door cannot be opened, and it is not mentioned in-game. In Build 1935 this was the entrance to Lab X-10, an earlier model of Lab X-19. "
A stalker-bibliából (stalker wikia) van. A 1935-ös buildben az X-10-es (későbbi X-19) labor bejárata volt.
-
remington2
senior tag
Szerintetek ez mi akart lenni?
Ennek az útnak a bejáratát majdhogynem elrejtették Red Forestben ott, ahol az út kanyargása véget ér, és egy hosszú egyenes kezdődik, amelyből a csernobili út is indul. Az őrtorony mögött, egy lakókocsival van féligmeddig lezárva-kitakarva kb. ott ahol az rpg-s csóka megtámad a játékban. Sehová se vezet, nem lehet bemenni, se semmi. Néhány emberke lézeng ott csak.
-
remington2
senior tag
Filmetűd a dunaújvárosi Vidám Park emlékére. Érdemes megnézni, "stalker feeling" az utolsó cseppig. Ugyanakkor némileg szomorú is . . .
-
remington2
senior tag
Júúúúj, ez a Lost Alpha még mindig él? Ez lesz a régi, kiadott alfa verzió (ez de hülye kifejezés
) alapján készül, igaz? Jobban fogalmazva a letölthetővé tett alfa verzió. Anno még járkálgattam benne (te jó ég az de régen volt
)
Wow, abban voltak érdekes pályák, amely még a Pripyatban is visszaköszönt. Pl. anno Yantar olyan volt, mint a Pripyat Zatonja, ésatöbbi ésatöbbi.
A gépemen találtam egy kíváló leírást végigjátszással, mellékküldikkel, meg mindennel, amit a zónáról tudni kell és érdemes. Ide felhajítottam, akinek kell, szedje le. Kezdőknek nagyon ajánlott!
-
remington2
senior tag
válasz
rétisün #7477 üzenetére
Alapból nem volt könnyű, de ha OL2010 (vagy bármely OL
)moddal tolod, jó eséllyel még sokkal brutálisabb lehet. Ott aligha lesznek hülye rookiek, tele lehet az egész veterán monolitosokkal. Már csak a szívatás kedvéért is.
Más: a könyvbe beleolvasva csodálom, hogy nem jelent meg egy dedikáltan a stalkerek (játék)világában játszódó könyv, mert a az eredeti verzió még úgy is adja a hangulatot, hogy alapvetően azért másabb a téma. A csernobilos játékos változat a strelok-féle sztorival bőven megérne egy könyvet, a teremtett környezet talán többet is.
-
remington2
senior tag
Sikerült megoldani a fás kérdést, úgy látszik láma vagyok
A readme írja, hogy a modot csak dinamic / full dinamic lightningal lehet futtatni, mert alatta grafikai hibák lehetnek. Én meg persze, hogy azt gondoltam, hogy ez nem gond, úgy is alapból dinamicra pakolja
A shaders könyvtárban van kétfajta időjárás-variáló dolog (talán a weather overhauling mod részei), az r2 mappát lehet velük lecserélni. Óriási eltérést nem láttam a kettő között, igaz, túl sokáig nem vizsgáltam az eltéréseket, mert a sky-félében nagyon zavaró depth of field van, a hozzád aránylag közel lévő dolgokat is motion blurözi, a távolban meg pláne. A realisticot használom, de még nagy eltérést itt se láttam, mintha szebb lenne az ég, vagy legalábbis többször kevésbé borult, látszanak kék foltok a felhők között.
Az ai kicsit (nagyon) balgának és hülyének tűnik, veteran szintre raktam magam, de ha nem vesznek észre (10-12 méterről, még csak nem is lopakodva??), vagy a figyelmet nem vonod direkt magadra (egy lövéssel a levegőbe) akkor ebből a távból is simán elkerülnek, meg mennek összevissza. Tűzharcban viszont könnyen halnak, de magas szinten a sebzésük is elég jó, bár legalább két példány kereszttüze kell ahhoz, hogy valamennyire megizzasszanak. Kicsit gyenge a teljesítményük, bár lehet, hogy csak rookiek voltak.
-
remington2
senior tag
Hallelujah, végre sikerült működésre bírnom, a megauploados linkekkel (400 megás fájlok). Szép és szuper minden, a stashek működnek, van tartalmuk, a complete 2009-ben minden üres volt, az is, aminek nem kellett volna (hármat néztem, hulláktól szedett koordinátákkal + az alap falus ládák is mind üresek voltak, a katonai parancsnok cuccai se voltak sehol).
Viszont érdekes grafikai hiba, hogy átlátszóak a fák, valahogy úgy érzem, ez bug nem pedig feature
Bár a zónához illenek, szürrealitás rulez. Legújabb nvidia driverrel néztem, utána felraktam egy régibbet amit a karimhoz tanácsoltak (260 valahanyas) mindkettőnél megvan ez a gond.
A tegnapi idegeskedés feleslegességét megfejelve ebbe integrálva van valami atlas nevű spawncucc, amivel tetszés szerinti arzenált lehet rittyenteni, meg úgy általában mindent lespawnoltatni medikittől snorkig. Ez szuper, mert itt kismillió fegyverrel aligha boldogulna az ember, igaz, trader modot nem találtam, de így nem is kell bajlódni. Frankó cucc, köszi a linkeket!
Érdemes a 7412-es hszben lévőt szedni, mert a kicsikkel nem boldogultam, leszedtem, összerakta, de ki már nem csomagolt semmit.
-
remington2
senior tag
válasz
remington2 #7441 üzenetére
10 perc múlva egy órája írtam ezt, és azóta se leltem megoldást semmire se magamtól, se neten. Játszani egy percet se játszottam, cserébe felhúztam magam ezen a sz*ron. A stalker is olyan lett, mint az msts, hiába van szuper tartalom hozzá, ha rém nehézkes működésre bírni, és az embernek elmegy az életkedve is mire sikerül.
Eddig kb. félévente lejátszottam ezt, mindig szopás volt a vége, ez volt az utolsó, többet az életben nem fogom ezzel szivatni magam.
-
remington2
senior tag
válasz
rétisün #7444 üzenetére
Nem akartam ennyire drasztikusan belenyúlni, ezért inkább a stasheket próbáltam átírni. A stalker-faluban pl. a tábortűz melletti ház tetején volt egy puska, azt is könnyen meg lehet szerkeszteni (legalábbis ebben a tudatban voltam).
Nem ment, ezután a start-itemeket próbáltam, elvileg ez szabályozza, mint kapsz az elején.
Nem kaptam semmit.Most már végre megy a trader mod, lehet venni mindent, csak nincs egy kanyi vasam se
-
remington2
senior tag
válasz
rétisün #7442 üzenetére
Köszi a linket, de egyelőre a complete 2009-el próbálkozok, talán majd később megnézem azt is. Ebben próbálok némi plusz fegyvert átírni magamnak (valami tr300 + 1000 lőszer jó lenne indulásnak).
De még ez se megy, látszik hogy sose csináltam
Most nincs kedvem egy darab késsel meg egy kispisztollyal szívni
Átírom a manage-treasure.ltx-et, de minden üres alapállapotban is, átírva is mindenhol.
szerk: próbáltam állítani az induláskor kapott cuccokat, oda egy grozát, töltényt és némi medikitet ír, amire régebbről emlékszem is, de most nem kapok semmit
Ez valami illuminátus vagy kereskedő mod hogy nincs semmi? Vagy már a szocialista hiánygazdaságot is belemoddolták?
-
remington2
senior tag
válasz
remington2 #7439 üzenetére
Na az OLezésből se lett semmi, ugyanaz a gondom, mint előttem lévő játékosnak: nem tudom kitömöríteni. Leszedtem inkább a complete 2009-et, ami kisebb is, felraktam, de itt meg valamiért minden stash üres, nálam sincs semmi, sehol egy darab cucc se a kereskedő ládájában, és a falu 4 helyén (tábortűz láda, 3 tetőtéri stash). Valami nincs jól beállítva, vagy ez ilyen fukar mod?
-
remington2
senior tag
Hali!
Van valakinek végigjátszott vagy bármilyen mentése az Oblivion Lost 2010 moddal? Ki szeretném próbálni, de csak barangolni, meg elmenni Pripyat / raktárak / erőmű felé, csak a sztori miatt aligha fog átengedni dark foresten pláne az erőműbe . . .
Előre is köszi!
-
remington2
senior tag
Eszem megáll, ez annyira majdnem stalkeres, hogy akár egy univerzumot is alkothatnának
Metro 2033 a neve, csak hallomásból meg hírekből láttam, hogy nagyon reklámozták a cuccot. A felszínre is kimennek a videó elején, az meg enyhén fallout utánérzés, csak éjjel + mutáns akármik is vannak.
-
remington2
senior tag
válasz
rétisün #7123 üzenetére
Ez az "unfinished plant" micsoda ott? Nem rémlik, hogy volt ilyesmi Rostokban.
(#7163) hajbel
Emlékeim szerint az 1.3 sokkal "nyersebb" és kidolgozatlanabb változat, a 2.2 meg a sokkal kiforrotabb. A kettő között meg eléggé átalakult a mod, új fegyvertextúrák kerültek be, meg a funkciók is bővültek, nekem ennyir rémlik. Inkább a 2.2-vel érdemes foglalkozni, de az 1.3 is játszható.
-
remington2
senior tag
Hali!
Csernobil-hangulatom kielégítendő felraktam megint a játékot, a szokásos OL2.2-es moddal. Csak járkálók freeplayben összevissza (teljes mentés rulez), de zavar, hogy folyamatosan rossz idő van, vagy esik, vagy borult, és szinte semmit sem látni a napból. Délben is borult és sötét van, állandóan, hiába próbálok időt ugrani alvással is. Kék éjjellátó van rajtam nonstop, csak ezzel lehet normálisan közlekedni. Erre nincs valamilyen megoldás?
szerk: az égbolt is olyan, mintha valamilyen besült digitális fényképet nézegetne az ember.
-
remington2
senior tag
válasz
Medvelászló #6371 üzenetére
Köszi, akkor ezek szerint mégsem az ujjamból szoptam.
-
remington2
senior tag
Hali!
Milyen mod rak tradert Pripyatba? Az OL 2.2-ben benne van, vagy kell valami spéci valami hozzá? Emlékszem, hogy régebben volt szó róla, de nem találom semmi nyomát.
-
remington2
senior tag
válasz
skeleton91 #6292 üzenetére
Az alapjátékra tényleg igaz, de a patchek után már nem nagyon. A "Legbugosabban kiadott játék - 2007" címért biztosan indulhatna. Viszont dícséretes, hogy nem hagyták veszni, és szorgosan jöttek hozzá a patchek, mert könnyen előfordulhatott volna, hogy magasról tesznek rá . . .
-
remington2
senior tag
válasz
- = Zk = - #6233 üzenetére
Menj vissza a szarkofágba, és könyörögd be magad az akváriumba az öregurak mellé
szerk: ez nem a "végelenített játékmenet"? Nincs vége, ha azt választod, hogy nem csatlakozol, kiküld, és az utolsó teleport után a talajra rak . . . így nem jön a credits rész, és mehetsz, amerre akarsz.
-
remington2
senior tag
válasz
Medvelászló #6222 üzenetére
Az áramló erőre figyelj, ifjú padawan
De nem mindenkinél indult el . . .
-
remington2
senior tag
Ez nagyon is igaz . . . főleg a szocialista múlt miatt, az összes külsőség (ipari épületek jellege például) is megegyezne, szóval a hangulat ott a szeren . . .
Mekkora lenne már egy magyar zóna
"Gyertek gyorsan, a bloodsuckerek lerohanták Piripócsfalvát"
például ez is, vagy ez . . . a nagyobb telepek (ganz) csarnokairól nem is beszélve. . .
-
remington2
senior tag
válasz
- = Zk = - #6143 üzenetére
Ezt nem tagadom (bár én csak az OL - eredeti grafika párost ismerem), van közöttük eltérés, nem is kicsi. De szerintem sok a szűrő, agyon van színezve, főleg a napfény (OL 2.2) iszonyú béna, ahogy átvakít mindent (nem a napfelkelte, meg hasonló jelenetekről, hanem a a grafikai hatásokról beszélek).
Csak már arra nem emlékszem, hogy ezt az OL hozza-e be, vagy a régi grafika is ilyen . . .
szerk: Rostoknál szokott mindig feltűnni, milyen zavaró a napfény, főleg nappal (délelőtt 10 után, délután 14 előtt). Lehet, hogy a sok fémes épület (a gyártelepen) miatt "tükröződőst" játszik a játék.
-
remington2
senior tag
válasz
proof88 #6126 üzenetére
Végső soron azt akarták "imitálni" vele ( csernobil 2-t), csak nem lett autentikus. Bár én nem tudok hivatalos forrást, a játékban sem hangzik el, hogy ez az a radar lenne.
Vannak még ilyen "hibák". Pl. mindenhová 2 pár vasúti sín megy, közöttük se váltó, se semmi (aki kicsit is vasutas, azt tudja, mit jelent ez). A semmi közepén alagútból sín (villamosítva!!) ki, be a telepre, és annyi.
Nincs normális úthálózat sem, csak egymásra dobált épületegységek, gyalogútnak megfelelő 1 sávos kis semmiségekkel összekötve. Rostokban pl. egy normális teherautó sem tudna végigmenni sem, nem hogy komolyabb közúti forgalmat bonyolítani, amely egyhén szarkasztikus a gyárnegyed eredeti funkciójához képest . . .
Ez nem hiba, csak észrevétel: akik próbálták a bétát, azoknak feltűnhetett, mennyivel "nyitottabbak" ott a kész pályák (nem a befejezetlen, és fa-bokor nélküli terepekre gondolok, ahol könnyen kicsinek érezheti magát az ember, hanem a majdnem készekre)! Nem olyan gödör vagy medence hatású mindegyik, magas oldalfalakkal, stb, stb.
Nálam is az "egyszer az életemben el kell jussak" listán van a zóna, de én inkább 40-50 éves korom körül szeretnék menni, ha beütne valami, ne fiatalon haljak meg
A hozzászólásokat olvasva én is kezdek kedvet kapni, főleg ezen új mod kapcsán, de én nem vágtam hanyatt magam a képektől. Szerintem már az OL 2.2 is agyon van effektezve, az eredeti játék grafikája a legjobb, ott nincs szétmosva / agyonszínezve semmi.
-
remington2
senior tag
válasz
Medvelászló #5992 üzenetére
Anti-aliasing, magyarul élsimítás.
A pötty szerintem is jó, nem szeretem a nagy bumpszli célkeresztet. Néztem is far cryban, hogy nem lehet "vállhoz" emelni a fegyót, csak ránagyít . . .
-
remington2
senior tag
válasz
Medvelászló #5972 üzenetére
?
-
remington2
senior tag
válasz
Mosquitoo #5969 üzenetére
Dark Valleyben az a hatalmas, szocialista stílusban épült beton gyárépület (építészek biztosan kijavítanak majd, milyen stílus), amely a labor felett van, egyszerűen fantasztikus, vagy 4x körbejártam. A kész verzióban sokkal kisebb, lényegében 2 épület összesen, és a gyönyörű irodaépületet is kihagyták belőle. Hasonlót csak Pripyatban látni, talán - nem néztem meg - ott hasznosították ezt az épületet, legalábbis erősen rémlik a bevásárlóközpont kapcsán. Kár, hogy nem rakták be, bár az okát sejtem: az itteni pályák még egészen "szabad" felépítésűek, inkább terepnek, mint zárt kis bioszférának foghatók fel, mint a megjelent játékban, ráadásul nagyobbak is.
Vajon Pripyat miért nem került bele ebbe? És vajon az mekkora?
-
remington2
senior tag
Csináltam néhány képet Dark Valleyről. Nem volt kedvem galériával vacakolni, ezért jpegként archívumba raktam, és feltöltöttem ide. 10 MB a mérete, nagyjából 100 kép.
-
remington2
senior tag
Yantarra rá sem lehet ismerni, annyira máshogy néz ki. És sokkal nagyobb, mint a későbbi kiadása.
-
remington2
senior tag
Járt már valaki a bétások közül a radarnál (agyszívó pályája)?. Nem semmi törmelékhalmot raktak az elejére, felmásztam egyre, és még volt előttem vagy 10 ott, ahol a későbbi végleges pályán az erdő volt
Cordon nagyon jó így félkészen is, kár, hogy kivették azt a gyárszerű valamit a carpark helyéről.
-
remington2
senior tag
Nem kell hozzá az alapjáték, magától megy (hiszen ez egy régi verzió, fura lenne, ha az újkori kész önmaga kellene hozzá).
-
remington2
senior tag
A járművek súlyát tényleg rosszul kezeli. Eltolhat két-három macska is
Gondolom, nem lehet egyszerű probléma, mert ha egy-két érték átírásán múlna, akkor már megcsinálták volna. Ezt a játékot sajna nem járműveknek tervezték, nem véletlenül vették ki belőle (és most nem az eredeti, sosemvolt OL-re gondolok).
-
remington2
senior tag
válasz
Medvelászló #5884 üzenetére
Nem is egészséges állandóan zombikat, poltergeisteket meg bloodsuckeröket ölni, vadidegen környezetben, Csernobil tőszomszédságában. Időnként ki kell belőle szállni, mert képes rémálmokat okozni annál is, aki "tudatosan" nem érzékeny az ilyesmire.
Ilyenkor fel kell állni, elővenni egy HelloKitty gitárt, és valami karaokebárban énekelni egyetszerk: viccen kívül, ez a játék tényleg félelmetes. Nem feltétlenül - és közvetlenül - a szörnyek miatt, de OL-ben például úgy lelő egy bandita, hogy lélegzethez sem jutok, és ez a hirtelenség olykor a szívrohamot hozza rám. Pl. lopakodok, hogy kinyírjak négy embert, kettővel már végeztem, de egy előrohan fal mögül, dörren a shotgun, fejhallgatóban az ember meg szívinfarktust kap, és nem a hangerő miatt
-
remington2
senior tag
Én meg úgy tudom, hogy Fang visszafelé halt meg, a második csernobili kirándulás után, amikor rajtuk ütöttek valakik (Sido bérencei?). De úgyis nagyjából arrafelé járok (x10-be kell mennem most), megnézem majd
szerk: az exok között van olyan, amelynek sárga az éjjellátója? Valahol olvastam, hogy létezik ilyen, de még egyszer sem találkoztam vele, konfigfájlokban is csak good/bad van.
-
remington2
senior tag
X16-ban Ghost hullája van. Fang még a második csernobili kirándulás alatt halt meg, nem? Amikor Strelokot is otthagyták . . . valami ilyesmi rémlik.
szerk: de jó, hogy logikusan nevezték el az X laborokat, mert mindig keverem őket . . . X-18 van Dark Valleyben, X16 Yantarban, X10 Red forestben
-
remington2
senior tag
válasz
Bencom ™ #5844 üzenetére
Szerintem sincs semmi a zónában. Végső soron csak egy titkos kísérlet folyt ott 3 laborban, tényleg nem történt semmi különös
szerk: egyébként én is azt mondom, hogy a pénzért. És nézd meg, kik vannak ott: szerencsevadászok, szegények, akik kitörési lehetőséget látnak (és mellesleg elég hülyék / ügyesek, hogy be tudtak jutni), meg néhány bűnöző, aki oda bújt el a világ elől, új élet és gazdagság reményében.
-
remington2
senior tag
válasz
Bencom ™ #5838 üzenetére
Blokád ide vagy oda, relatíve szabad ki-be járkálás van, maximum lelőnek
A Zóna tényleg zárt, de azért van kapcsolata a külvilággal. A Duty egyértelmű hadsereg-kapcsolatokkal bír, maga Sidorovich is kereskedik a Zónán kívülre is (megrendeléseket kap, amelyeket teljesít, még ha közvetítőkön keresztül is). Nyílván nem hivatalosan, de ha máshogy nem, feketén történik csere-kereskedelem. Persze, ez alatt én sem OICW karabélyokkal megrakott teherautók ki-be mászkálását értem, de kisebb tételekben elegendő ahhoz, hogy fokozatosan cserélődjön a bent lévő cucc. Ami az ócskaságot illeti, van benn egy rakás régebbi fegyver, például a rengeteg AK variáns. Túlzásnak főleg a II. Vh-s fegyvereket tartottam csak. Meg a Starship Trooperst.
-
remington2
senior tag
válasz
Bencom ™ #5835 üzenetére
Ezzel ellentétben áll az, hogy a Zóna mégsem annyira elszigetelt, hogy rászorulnának a régi, ócska fegyverekre. AK variánsok, 15-20 éves ócska cuccok hagyján, de a II. VH tényleg sok időben. Hiszen a barban is vehetsz jófajta, relatíve modern fegyvereket, mondjuk részecskepuskát nyílván nem.
-
remington2
senior tag
Lassan olyanná válik ez a játék a rengeteg high-tech cucctól és modtól, mintha nem is a Földön játszódna, a stalkerek meg nem ukrán szerencsevadászok, hanem minimum űrgárdisták lennének. Stalker: Shadow of Starship Troopers. Nem is nehéz konverzió: minden emberi npc megy a kukába, helyükre jön 3 féle bogár, spawn-mennyiséget megszorzom százzal, és kész. Az eget át kell festeni blowout-szivárványosra, és mehet is a bogárírtás
-
remington2
senior tag
Az, hogy akkor is megy fel a sugárzási szinted, amikor nincs a közeledben anomália, radioaktív zóna, vagy artifakt, bug. Néha előfordul, hogy amikor nagyon fertőzött helyen szambázol sokat, "kiakad" a mérő, és utána is adagolja a sugárzást. Velem is megesett néhányszor, de már nem emlékszem rá, hogyan csináltam meg. Ha van mentésed előtte, érdemes azzal próbálkozni, más megoldást nem tudok.
-
remington2
senior tag
válasz
Medvelászló #5780 üzenetére
Abban igazad van, hogy ha túl könnyű, elveszi a játékélményt. OL-ban könnyen belazul az ember, ha van valami jó cucc rajta, szuper fegyver a kezében, kismillió rubel a pénztárcában, és elég bőszen potyognak az artik, így se pénz, se extra "rpg-pontok" hiányában nem fog szenvedni. Ezt megfejeli a sokrekeszes arti(sör
) tartóval, és lőttek neki . . . hell fokozaton is.
Bár, a másik oldalról nézve, ha fejbekapnak, szerintem meghalsz így is, úgy is, mert ott egy pillanat alatt leveszi az összes életed, és azt már hiába töltené vissza az arti-készleted, bár ezt nem próbáltam még. . .
De ezek nem friss emlékek, a legutolsó végigjátszásomból emlékszem ilyen negatívumokra. Ez is csak akkor igaz, és csak a vége felé, hogy ha sokat járkálsz, meg gyűjtögetsz, azaz majdnem mindenkire, aki fanatikszerk: Ennek a régi emléknek némileg ellentmond, hogy épp most értem a Bárba, és eddig igazi, kellemes szenvedés volt, agropromból alig jöttem ki ép bőrrel, a katonai bázison majdnem szétszedtek, végül BTR-rel nyomultam a határig, mert a riadóztatás után oda is pakolnak katonákat, és teljesen szétrongyolódtam. Túloldalon, Garbage-ben banditák fogadtak, átmásztam az alagút tetején, traktorra szálltam, és úgy menekültem. Még jó, hogy a banditák nem kezdtek kergetni.
Most a bárban pihenek -
remington2
senior tag
válasz
Medvelászló #5776 üzenetére
Ilyen alapon az OL maga sem létezhetne . . .
-
remington2
senior tag
válasz
proci985 #5771 üzenetére
Szívem szerint kipróbálnám az OL 2.2 "környezetét" (trader, artik, mute, pénz) az OL 2.0 kihívásaival (ömlő mutánsok, vér és szenvedés
), szerintem ez lenne a nyerő kombináció. Nehéz, küzdelmes, de nem lehetetlen. Gondolom, annyi minden változott a 2.0-2.2 váltásnál, hogy véletlenül sem lehet összehaxolni
-
remington2
senior tag
Kicsit tényleg könnyű megszerezni őket, jobbakat is, így elég könnyűvé válik, még hell fokozaton is . . . és annyi arti van, hogy jut a profnak is, így pénzből is felvet a jólét. Lehet, hogy ezt a részét (pénzverde) még a korai, sokat emlegetett 2.0-ás daráláshoz csinálták?
-
remington2
senior tag
Ne is mond . . . nemrég garbage-ben egy ilyen négykezű izé támadott meg, "muzsik, muzsiki, szudá", az éjszaka közepén, miközben sebesült voltam, és alig bírtam mozogni . . . ugráltam össze-vissza, lámpafénynél rémülten keresés + "melyik fegyver is van a slotban?" para közben végül 6 shotilőszer után megnyiffant . . . azt hittem, összecsinálom magam
szerk: a Clear Sky kicsit elpuhított, pedig azt is masteren/veteranon játszottam. Szokatlan a SoC-ban, hogy Sido azonnal a mélyvízbe dob, és rögtön a katonai doksik után hajt, agropromba. Vannak mellékküldik, de annyira lazák, hogy a főszál küldetéséhez képest semmit nem jelentenek. CS-ben a Swamp kellemes homokozó, ahonnan akár pénzzel megrakodva jöhet ki az ember, itt meg azonnal egy katonai bázis közepére kell behatolni. És az egyik katona még ajánlja is, hogy éjjel menjek, mert akkor bent vannak az épületben. Na ja, ha nappal megyek, kint járőröznek + tornyok, ha éjjel, akkor meg az épületben korzóznak
-
remington2
senior tag
válasz
P2000WRC #5754 üzenetére
Ha a géppuska nem, a gránát megoldja a gondokat, itt legalább normálisan működik. CS-ben ez is egyedi módon lett megoldva, mert hiába robbant 1 méterre az ellenféltől, szeme se rezzent. Jó, kínai gránát volt, de akkor is
szerk: annak viszont örülök, hogy téves info volt a legyengített dragunov. Az utolsó CS végigjátszásom vége óta rákaptam a sniperkedésre, remélem, nem 5 méterről kell majd kétszer fejbelőni vele valakit . . .
-
remington2
senior tag
válasz
Dr. Romano #5747 üzenetére
Az előzőekhez csatlakozom én is plusz egy tapasztalattal: egy magot erőltet nálam is, a másodikat alig-alig használja. 1.5.05-ös patchel. A CPU Control viszont segít rajta valamennyit.
-
remington2
senior tag
válasz
P2000WRC #5729 üzenetére
Egyéni mérlegelés kérdése. Ha nagyon le van rongyolódva, akkor egyértelműen mehet a kukába, ha nincs, akkor érdemes egy kisebb összeget költeni a javításra. Mondjuk hosszú távon ez sem éri meg, de az érzelmi kapcsolat a ruha és viselője között . . .
Az én favoritom a SEVA, ebből OL 2.2-ben (és sima SoC-ban is) van többféle, a rokon-fejlesztéseket (pl. a vegyi ruhák) nem is említve. Amikor stashben találok egyet, akkor elrakom, és amikor leszakad rólam a jelenlegi, egyszerűen - és ingyen - cserélem arra. Több helyen is vannak ruhák, a doki is ad egyet, meg már alapjátékban is van (legalábbis úgy emlékszem) egy ingyen ruha valahol, ha már fontos a pénzkérdés. Bár rutinos stalkerek mindenféle cheat meg hasonló kis ördögi dolgok nélkül is több, mint elég pénzt tudnak összegyűjteni az arti-businessből.A SEVA-ról jut eszembe: hova tűntek CS-ben a kék / zöld színű vegyvédelmi ruhák?
-
remington2
senior tag
Azt hiszem, nálam nem jött be ez a mod
A fegyverek textúrái sötétek, egy árnyékon kívül alig látni valamit belőlük. Az inventoryban is sötét képecskék csak, maximum az égnek fordulva lehet őket nagyjából normálisan látni. Erre rátesz egy lapáttal az alapból átlátszó inventory is.
-
remington2
senior tag
Én felraktam az előző hozzászólásomban lévőt (159 MB 7z fájl), hozzá kell a Proci által linkeltet közül az alsó, és így megy. A kicsi, 10 megás akármi lényegében finomít rajta: lehetővé teszi, hogy npc-k is használják az új arzenált, meg a náluk lévő cuccokra is hatást gyakorol, kinél mi legyen. A readme-ben le van írva, hogy kell telepíteni, nem nagy dolog, egymásra kell másolni őket, sorrendben.
Ami kár, hogy sötétek nagyon a fegyverek az inventoryban, és mivel átlátszó az egész, ezért alig látni a fegyók alakját. Bár lehet, hogy csak szokatlan a Clear Sky után, egy ideje csak lesek, mint hal a szatyorban, hogy mi hogy működik
-
remington2
senior tag
Fel akarom rakni az arsenal modot, de stalker.filefronton kettőt is találok. Az egyik az AMK Arsenal mod, ez - elvileg - bele van építve az OL2.2-be. A másik egy bizonyos Arsenal mod RC1, de ehhez nem találtam linket. Viszont van plusz patch is, amely teljesen bele tudja olvasztani az utóbbi modot az OL 2.2-be. Melyiket szedjem le? A kettő szemlátomást nem ugyanaz, mert az egyik readme hivatkozik is rá, hogy nem az arsenal modot, hanem arsenal rc1-et kell feltelepíteni hozzá . . .
-
remington2
senior tag
válasz
Medvelászló #5702 üzenetére
Engem az az egy pötty is zavar
-
remington2
senior tag
válasz
--Disztroj-- #5680 üzenetére
Maga a játékmenet nem változik, de a vége végtelenítve lett, így ha akarsz, CNPP után ki tudsz jönni onnan, és csatlakozni mindenféle koalícióhoz. Nem teljesen új játékként kell elképzelni, mint a priboi storyt, hanem finomításként. Nagyon jó finomításként
Ami más, nagyvonalakban (stalker.filefronton fenn van az egész lista)
- új fegyverek, régi fegyverek új skinnel, reálisabb fegyverviselkedés (és gyorsabb halál)
- több cucc kereskedőnél
- szebb grafika, változatosabb időjárás
- új szörnyek
- új artik, arti-készítés
- fejlesztett AI. . . és még sok apróság.
-
remington2
senior tag
válasz
proci985 #5542 üzenetére
A Priboi storyban, a pda-mapon mi az az új pályaszerűség, ami a CS beli limanszk, v. egykori OL--Dead City helyén van? UHSF bázisnak hívják a priboi honlapján, az bejárható?
szerk: vagy ez lenne Limanszk újjáépítése? Dead city=Limanszk? Jó, egyértelműnek tűnik, de ez alapján Pripyat is lehetne Dead City, mert elvileg a halott város egy régi bemutatópálya volt, középen valami szovjet emlékművel, körülötte épületekkel, ez még a SoC térképén is kivehető. Szerintem a kettő nem ugyanaz. Úgy tudom, hogy a CS-ről még nem lehetett konkrétumot tudni, de már dolgoztak ezen a mod készítői. A readme-ben írják, hogy Rostokon is módosítottak, hozzáadtak valamilyen, addig csak multiban elérhető pályarészt. Ezekről van valamilyen tapasztalatod?
-
remington2
senior tag
válasz
proci985 #5532 üzenetére
Igen, Rostok jó ötlet lenne. A keréknek lenne akkor agya, sok mindent megkönnyítene. Jó lenne tudni, vajon milyen okból szedték ki, a többi pályával együtt.
szerk: a CS topikban (#286) Rifleman10 hozzászólásában idézi, miket hagytak ki. Szörnyű olvasni is.
szerk2: pripyat underground, amely úgy ki lett vágva, hogy Limanszk végén (vagy a kórház végén), még hivatkoznak rá
Lebedevék nem tudták, hogy eltüntette egy "ki kell adnunk" nevű, titokzatos játékfejlesztői anomália
. Tulajdonságai: sugárzás +100, pályák -30
-
remington2
senior tag
válasz
proci985 #5532 üzenetére
Én is álmodoztam ilyen megkókányolt STALKER SoCCS-ről
, de szerintem nem lehet. CS-ben úgy tudom, más(abb) a motor, magasabb felbontásúak a textúrák, és talán csak akkor lehetne megoldani, ha meglenne a fejlesztőknél meglévő Rostok (mert állítólag van, csak ki lett vágva.) Mondjuk kérdés, hogy vajon jó okkal szedték-e ki. Pripyat, Red Forest túlsó fele így is hiányzik, oda az SoC-ből kellene visszarakni (ha lehet). Nem vagyok fejlesztő, nem tudom, lehetséges-e egyáltalán. De ha a kettő egybe lenne gyúrva, az szerintem mindent ütne
Kár, hogy csak álom . . .
-
remington2
senior tag
válasz
proci985 #5526 üzenetére
Utólag visszatekintve szerintem a CS - SoC közötti hatalmas hasadékot nem a rengeteg bug, meg egyéb apróságok okozzák, hanem magának a játékélménynek a csökkenése. Ami az SoC-t sikeressé tette, az a játékmenet volt: relatíve lineáris, apró mellékágakkal, és a történet végigjátszása közben szabadon bebarangolható hatalmas tereppel. Aki szereti, időnként újra és újra végignyomja, nem a sztori miatt már (hiszen azt ismeri), hanem a Zóna egyedi atmoszférája miatt.
Abban, hogy ennyien szeretnek a zónában barangolni, fontos szerepet játszik a pályák felépítése, egymással való viszonya. Cordon, Garbage, Rostok, Army, Red Forest, egyetlen függőleges vonal (cső), garbage-nél leágazással agropromba, dark valleybe, valamint rostokban egy yantari kitérővel. Cordonban, Rostokban, Armyban is van trader, mindenhol "le lehet ragadni", és ha olyan helyre akarok menni, ami kiesik az útvonalból (a csőből), akkor sem kell messze mennem (mondjuk dark valleybe barangolni egyet, mert épp borzongani van kedvem a laborban). Garbage, majd "útelágazás", és ott is vagyok. Nem túl rövid út átmenni, de nem is aggasztóan hosszú, ugyanez igaz agropromnál is. Persze van egy Pripyat még, és egy CNPP, de ezek a pályák inkább díszletek már a sztori végéhez, monumentális színpadok, amelyiknél sajna elég szűk a kulisszák által határolt tér, de egy-két alkalommal mindig felkerekedek, és nézelődöm egyet. Pripyatba tuti, hogy a legközelebbi végigjátszásnál több időt töltök majd, mert ezt, CNPP-t és Red Forestet járkáltam keresztül eddig a legkevésbé. Főleg a stadion, meg a kerék környéke érdekel.
A jól felépített pályarendszerhez hozzájön még a karakter, akivel játszunk: Strelok, meg az ő inventory-ja, vásárolható fegyverekkel, páncélokkal, lőszerekkel, minden földi jóval. És nincs 2 ugyanolyan végigjátszás, mindig más egy kicsit, "most freedom leszek", "most duty", és hiába apróságok ezek (néhány mellékküldi), számítanak. A modok még erre is rápakolnak egy lapáttal, változtatnak, finomítanak, több-kevesebb (de inkább több) sikerrel.A CS ebből a siker-receptből túl sok elemet változtatott meg. A sztori olyan, amilyen, azon könnyen túl lehet lépni, ízlések és pofonok esete, mindenesetre szomorú hogy a végjátékot így elrontották, és végül szinte semmi sem derül ki, mondhatni "snassz" a vége. A pályák szerkezete (egymásra épülésük, ami olyan jól sikerült a SoC-ban), az itt teljesen meg lett bolygatva, és nem pozitív irányba. Most nem függőleges cső van, hanem kerék: garbage - army - red forest - yantar - agroprom - garbage körrel, az agropromhoz és kordonhoz tapasztott mocsarakkal, és dark valleyvel. Ez nem lenne baj, de nagyon kevés lett a trader, főleg a normális (és nem csökkentett módú, pénzkorlátos, csak lőszerrel üzérkedő) kereskedő. Kordonban és Swampban van 3, és két fejlesztő (egy-egy), agropromban a dutynál és stalkereknél megint 2-2 (kereskedő&fejlesztő), még egy páros dark valleyben, és kifújt. A kerék északi részén csak "herélt" kereskedők vannak, yantarban a doki nem vesz le fegyót, ott nincs fejlesztési lehetőség, sem red forestben, sem armyban, sem garbage-ben (banditákon kívül, velük jó viszonyba kellene lenni, akkor működnének). Nem lehet "leragadni" egy trader-bázis körül, mert északon szinte semmilyen ilyen nincs, ez csökkenti a barangolás lehetőségét, valahogy szétesik az egész. Délen túl sok kereskedő van, északon szinte alig, pedig az a játék pályáinak nagyjából felét jelenti. SoC-ban a képzeletbeli csőben volt az elején, a közepén, és a végén, ami szerintem nagyban segítette a játszhatóságot. Itt csak az "elején" (a térképnek), később, a kör 2/3-ban semmi. Mászkálj vissza 3-4 pályát, hogy tradert találj az érdekes helyekről (red forestből yantaron át agroba, vagy army-n garbage-en át ugyanide v. dark valleybe). Ezt a készítők is érezhették, mert maga a játék (területre), szerintem nem nagyobb, mint a SoC, de guide-okat készítettek a könnyebb "utazás" érdekében, amely ötlet elég jól sikerült.
Összességében tehát a CS sikeresen elrontotta a már meglévő belső egyensúlyt, amit tovább rontottak a traderek elhelyezésével (ha army-ban lenne egy-egy teljes értékű fejlesztő és kereskedő, az rengeteget javítana a helyzeten). Emiatt csökken a barangolások élvezete, nem érdemes leragadni sehol, mert hiába járkálsz és esetleg lootolsz, kilométerekre van a legközelebbi trader, és ha szerencséd van, még guide sincs. A játék utolsó pályái, Limanszk + kórház, meg CNPP megint csak színpad, igaz, jóval kisebb, mint anno Pripyat és a "nagy" CNPP, de itt a dráma is kisebb már, elég lesz ez is. Ezek a hibák sokat rontanak egy olyan játékban, ahol az ilyesmi számít, főleg rajongóknak. Kíváncsi leszek, készülnek-e majd az ilyesmiket javító, egyensúlyt hozó modok. Itt nagy lesz a kihívás.
-
remington2
senior tag
válasz
Bencom ™ #5513 üzenetére
Lehet, hogy csak én voltam olyan mazochista, hogy az OL-ekben is visszaírtam az eredeti súlykorlátot, mert zavar a 80-90 kiló?
Utólag úgy emlékszem, jól is ment, csak exo-ban a plusz súly megkavarta, és ott többet adott hozzá, mint kellett volna. Valamit nem írtam át, de nem izgatott, mert exo-t sosem használtam a futás és az iszonytató zöld éjjellátó miatt. Nem tudja valaki, előbbit mi befolyásolja még a sima max weight értéken kívül (amiért az exo megkavarja), és hogyan lehet az exoknak kék éjjellátót csinálni?
-
remington2
senior tag
válasz
Mosquitoo #5390 üzenetére
Ezt és ezt érdemes elolvasni. Röviden, és a játékra (és nem az élővilágra asszociálva): a skeleton szó csontvázat jelent, az endo jelentése pedig "belső", az exo pedig "külső". Az exoskeleton lényegében "külső csontváz". A "kitinváz" egy specifikus fordítás, bogaraknál a kitinvázat hívhatjuk exoskeletonnak is, bár biológia terén nem vagyok otthon.
Szerk: a SEVA suit kék éjjellátója abszolút favorit nálam, enélkül - és zöld éjjellátóval - nekiindulni nagyon nem szeretek. Akkor már inkább lámpa.
-
remington2
senior tag
válasz
Csiborbogár #5363 üzenetére
Az nem Pripyatban lesz, hanem az erőműben, úgyhogy arrafelé
-
remington2
senior tag
válasz
whitezo88 #5314 üzenetére
A képeket nézegetve rögtön szembetűnt, mennyire SoC-szerű "screenshotok". Gondoltam is rá, hogy eseteg az indexes cikkíró nem valahol az Agroprom környékén járt, de alighanem akkor szembetűnt volna neki a vadvilág, és a fényképezőt meg a fotóst is kidekorálta volna egy-két bloodsucker
-
remington2
senior tag
válasz
Bencom ™ #5302 üzenetére
Az egyszer biztos . . .
A zónában, egy el - és félbehagyott építkezés romjai között a pincében egy 20*15 centis világító négyzet, a legszürreálisabb amit csak kitalálhattak. Már csak annyi kellett volna, hogy megnyomva valahonnan előbukkanjon egy mutánst-télapó, "ajándékokat" dobálva, Ho-ho-ho felkiáltással
. Az már Bioshock lett volna
-
remington2
senior tag
-
remington2
senior tag
válasz
Mosquitoo #5285 üzenetére
Mert még gazdagabb akart lenni
OL 2.2
Yantar, X16 után egy kis érdekességet fedeztem fel: megjelentek az eco-ruhás tudósok, három hulláját találtam meg a bunkeren kívül, a mocsárnál, de egy még él, és össze-vissza járkál Yantaron belül. Eddig egy végigjátszás során sem láttam őket
.
És rájöttem arra is, miért lehet a bárban fegyvert viselni: ha valaki összeakad bent egy duty-val, felettébb jól jöhet egy "Han lőtt először" szituban -
remington2
senior tag
Felraktam egy rövid időre a priboi story-t, és eddig tetszik, amit láttam. A zóna nagyon szép, több a virág, meg úgy általában - szó szerint - bujább az egész. PDA mapen láttam egy új területet, ami "desolate village" néven fut, gondolom ez lehet a halott város, a leírás legalábbis illik rá. De nincs oda útvonal, hogyan lehet bemenni? Vagy ez csak a sztori lenyomása közben / után, egy adott szinttől lehet elérni?
-
remington2
senior tag
Sehol nem találok hangtompítót a játékban . . . senkinél nincs, a bárban sem lehet venni, embargó van a zónában a hangtompítókra?
OL 2.2
A helyszín Dark Valley, most arrafelé kószálok. Nyüzsögnek errefelé a mutánsok, szegény fleshekre vadászik mindenki, főleg a bloodsuckerek és a pseudogok. De még a zombik is
Azok meg nem győznek odébbdöcögni a tömzsi kis lábaikon, de legalább elég jól bírják a gyűrődést. Nem tudom, én mikor élnék túl 30 másodpercet egy bloodsucker társaságában. Lehet, érdemes lenne fleshként is végigjátszani? Spore-Stalker
-
remington2
senior tag
válasz
proci985 #5247 üzenetére
Nekem a 2.2 kereskedelmi rendszere nagyon bejött. Drágaság van, de legalább van a pénznek értelme, nem százezrekkel szaladgálok már az elején. Gyűjtögetéssel és idővel persze minden modban / alapjátékban nő, aki sokat mászkál és összeszedeget cuccokat, az előbb utóbb gazdag lesz.
Fegyvereket, használt dolgokat viszont nem érdemes tradelni, csak a legelején, mert piszok kevés pénzt adnak érte.
-
remington2
senior tag
válasz
Bencom ™ #5230 üzenetére
Az előbb egy urchin / burner kombinációt próbáltam, de semmi eredménye. Láttam már egyszer, hogy kell sikerülnie. Ha beledobom, el kell tűnnie, és onnantól indul az óra, majd a végén megjelenik a kész cucc, és a játék jelzi is ezt. De csak egyszer sikerült, azóta bele sem tudom dobálni.
Lehet, hogy nagyfokú szerencse is kell hozzá, hogy egyáltalán működjön? Vagy ráolvasás kellene ?
-
remington2
senior tag
válasz
Mosquitoo #5227 üzenetére
Megvan hozzá a recept, és megvannak az artifactok is. Titan kolobok -->diamond k. átmenet sikerült, bár azt sem tudtam elsőre beledobni.
A recept egyértelműen leírja, mi kell hozzá, szóval a mamagyöngyét nem én találtam ki
Majd ha kedvem lesz keresek egy másik fruit punchot, és megvizsgálom ott is. Tetszik az artifact-csinálás, bár már elég jó cuccokat találok másoknál is. Elkészíteni azért mégis különleges -
remington2
senior tag
Kipróbáltam az OL 2.2 transmute nevű featurejét, azaz artifactokat anomáliák segítségével "fejlesztettem". Csináltam egy Titan Kolobokból egy Diamond Kolobokot a wild territory garázsában lévő fruit punchal. Sokadjára sikerült csak úgy beledobni, hogy "elnyelje", azaz megkezdje a transmute-ot. Most egy Simbiont akarok csinálni (ugyanott), 4 féle cucc keverésével, de sehogy sem akarja őket az anomália elnyelni, csak pattognak benne.
Ez normális, vagy próbálkozni kell, vagy én bénázok? A titan kolobokot is vagy harmadjára sikerült normálisan beledobnom. -
remington2
senior tag
Hehe láttam a CS topikban milyen gépigényeket írnak
Mindenesetre ha dx9ben tudja majd hozni normális sebességgel a SoC grafját a gépemen, (max. 1280x1024-ben, de inkább 1024x768-ban) akkor elégedett leszek. Bár ez inkább elvárás, mert a gépem azért elég messze van a "gyenge" kifejezéstől.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- i3-8100 + ASUS H310M alaplap + 8GB RAM egyben (félkonfig)
- Asztali PC , R5 5500 , RX 6700 XT , 32GB RAM , 512GB NVME , 1TB HDD
- Sony PlayStation 5 Fat 825 GB eredeti doboz, gyári kontroller
- Dell XPS 3K Érintős,core i7,16GB RAM,256-512GB SSD,ÚJ AKKU,ÚJ TÖLTŐ,Szép állapot
- AKCIÓ!!!Acer V3,FullHD core i5 6200u(4X2,8Ghz),8GBRAM,nVme
- Xiaomi Redmi Note 10 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- REFURBISHED - HP USB-C Universal Dock G1 docking station (DisplayLink)
- Újszerű Asus ExpertBook B1 B1500 - 15.6" FullHD IPS - i5-1235U - 16GB - 512GB SSD - Win11 - Garancia
- BESZÁMÍTÁS! Asus ROG Flow Z13 + ROG XG RTX 3070 - i9 12900H 16GB DDR5 RAM 1TB SSD + RTX 3070 8GB WIN
- Nexus 6P 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest