- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Google Pixel topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Magisk
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Fotók, videók mobillal
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ár-érték bajnokot avatott a Poco?
- Google Pixel 8a - kis telefon kis késéssel
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
Új hozzászólás Aktív témák
-
gtotti
csendes tag
Értem, köszi. Szerencsére a 2209wa színtere igen közel van az sRGB-hez. A Faststone szerintem is a legjobb képnézegető. Egy dolog hiányzik nekem csak belőle, a többablakos futás. De ettől függetlenül korábban azt írtátok, hogy a chromeban nincs CMS. Akkor ott eltérőnek kellene látnom a linkelt oldalon a képeket, nem?
-
-
MrChris
nagyúr
Mond ki nyugodtan
Szerintem se kerek valami. Aszem újra rakom az egésze rendszert... Van egy olyan gikszer is hogy hdmi-n az LG tvre nem megy ki a kép, pedig látja hogy ott van, igaz erről fórumkolléga nyilatkozott (talán parci) hogy radeon-Lg tv nem jó párosítás.
Radeon 4670, win7/64, eizo 2433 -
MrChris
nagyúr
Most átállítottam srgb-re a monyót, még 16 biten is kipróbáltam, u.a. A firefoxot enélkül is le tudtam butítani hogy azok a döglött színei legyenek
(mármint a weboldalaknak is, mert eddig azok legalább jók voltak) viszont a képek megjelenítése változatlanul rossz marad.
Sikeres pénzkeresést!
-
MrChris
nagyúr
A LR - Irfanview párost sem lehet egyforma színűre állítani? Milyen programmal lehet egyáltalán megnézni úgy hogy élvezhető színek legyenek? Nálam most kétféleképpen jelennek meg a képek. Ha a Lr-al beállítok egy raw képet, hogy a develop képernyőn elfogadható színekben jelenjen meg és kiexportálom jpg-be azt bármelyik itthoni gépen megnézve igen ocsmányul túlszaturáltan jelenik meg, még a fos tn paneles notebookon is meg mobiltelón is. A mások által rawból készített jpg képek is LR-ban Firefoxban elég fostos. A híroldalakon megjelenő képekkel persze valamiért nincs ilyen gond.
-
MrChris
nagyúr
eizo s2433w leírás szerint széles Nem a legjobb az tény és úgy tűnik az idő előrehaladtával egyre több hibáját látom. Egyenlőre ez van.
Most végigmentem ezen a next--next.. lépésekende sajnos nem vezetett eredményre. Kapcsolgatom ki-be a színprofilt és együtt változik a LR és Faststone megjelenített kép színe és marad a különbség.
Egyenlőre nekem most mindegy is lenne melyik jó-rossz, az érdekelne lehet e ezeket azonos szín megjelenítésre csinálni? Ugyan az a jpg LR-ban és Faststoneban. -
MrChris
nagyúr
Akkor hogy tudom pl a Lr-ban beállítani egy kép wb-jét? Mert a develop kép teljesen fals, túlzással fekete-fehér képet színezek
Most csak úgy lehet, hogy húzok 100-200kelvint, kiexportálom (12sec) megnézem képnézővel és ha nem jó állítok megint. Ugyan ez a HSL-el. Minden módosítás ellenőrzése legalább 15 sec, olyan mintha vakon dolgoznék. Így el lehet képzelni hogy milyen sokáig tart.
-
-
general
addikt
az basICColor is tud v4-es profilt készíteni, érdemes azt beállítani kalibráláskor? és ez hogyan működik, ha v4-es lesz a kapott icm fájl, azt szokott módon beállítom, és ekkor a Firefox színhelyesen fog megjeleníteni mindent? vagy hogyan működik ez? jó lenne tudni ezt a dolgot...
-
Johnny Cage
addikt
ja értem. hisz' azt csináltam.
(IDA-val csak a white point-ot/fényerőt állítom, pontosan úgy ahogy írtad, a többit a profiler-re bízom /as measured/..)
egyébként pont a menüs/ujjnyomkodós manuális beállításnál "akad ki" a mérés: egy ponton túl a program nem mér tovább, holott a monitor még szemmel láthatóan állít. viszont csak bizonyos esetekben jön elő, például amikor 6500K-ra kalibráltam és megpróbáltam a fényerőt 120cd/m2-re beállítani, 100-110 körül mindig kiakadt a mérés és nem ment tovább, holott a monitor még szemmel láthatóan emelte a backlight-ot.. ugyanezt tapasztaltam egy wLed-es monitornál, csak ott a vörös szintet nem mérte egy ponton túl.
-
Johnny Cage
addikt
azt, amelyik a hozzászólás linkjében szerepelt (spyder4tv). úgy értelmeztem a választ, hogy ez monitor kalibrálására IS alkalmas eszköz. sajnos a mellékelt szoftver ezt nem teszi lehetővé..
-
Joshi
titán
Az igaz de a monitor hiba topikba csak írnak de senki nem válaszol.
A szakadás kizárt mert a kábel borítása fém tehát nem lehet egy bizonyos karikánál kisebbre hajlítani, nagyon komoly kábelnek néz ki. Ráadásul egy napja se használom. Szerintem valami kompatibilitási gond lesz. -
mr_ricsi
veterán
"Hogy a legsötétebb rész még sötétebb legyen a legvilágosabbhoz viszonyítva, a legvilágosabb pedig még világosabb a legsötétebbhez képest."
És a gyakorlatban ennek mi a látható előnye?
Most eljutottam 400:1 kontrasztig, van 0,3cd/m2 feketém. Tényleg, a fekete most feketének néz ki.
A sötétben játszódó felvételeken is lehet látni a részleteket (Renbó lopakodik a vietnámi haláltábor felé), a havas- és tengerparti tájak is szépek. A stúdióban készült tv sorozatok egy része, és a profin bevilágított mozifilmek is szépek.Viszont: ha egy képen van nagyon világos és nagyon sötét rész, akkor az emberi szem a világoshoz alkalmazkodik, és a sötét részen nem lehet megkülönböztetni a részleteket.
Pl: a barlangban egy fáklya világít. A fáklya lángja ~120lux. A bevilágított területen látszanak a részletek, de a sötét területeken már nem észlelhető, hogy barlangi vércsigák kúsznak éppen a mit sem sejtő áldozatuk felé. Vagy fullHD-s kézikamerás hortobányi műsorban a riportalany úgy nézett ki, mint az Opera Fantomja, mert a feje egyik oldala árnyékban volt, a másikat sütötte a nap, és az árnyékos oldalon semmi részlet sem látszott, csak egynemű feketeség. A feketeszintet megemelve, azaz a kontrasztot elrontva sokkal jobb lett a sötét részek megkülönböztethetősége. -
-
-
-
Azért gondoltam, hogy hasonló lehet, mert a Dell laposban HD4000, a HP-ban HD 3000-es van. (gondoltam intel hiba lehet, ha mind a kettőn előjött ez a probléma)
Oh, ez valóban szomorú hír. A műszer sajnos nem az enyém, hanem az "oahut"-tól kölcsönöztem. Most a néhány napja náluk kalibrált színprofilt validáltam, és sajnos nem lett ugyan az az eredmény (szürkék: 3 db határérték felett volt, a színek is magasabb DE-t mutattak, illetve a fehérpont sem állt be D65-re.)
Ezek szerint a eddigi kalibrálásaimat keresztbe lenyelhetem?? -
Újabb fejlemények, hasonló a probléma egy Dell E5430-al (1600*900, TN panel). BasICColorral kalibrálva -120 cd/m2, D65, 2.2-es gamma- folyamatosan sárgás árnyalatot és piros X-et kaptam a kalibrálás végén. Egyszer rákalibráltam i1Profiler-rel is, ahol bekapcsoltam "Automatic Display Control" opciót, az eredmény ugyanolyan sárgás lett. Ezután viszont a basICColor-ban való kalibrálás után is pipát kaptam, elvileg minden a határérték alatt maradt. De a kép ugyanolyan sárgás, a színek relatív távol vannak az asztali Dell monitor színvilágától.
Viszont kipróbáltam az X-Rite oldalán fent lévő LUT Tester nevű alkalmazást. Elvileg át kellene váltania a fehér négyzetnek szürkére a Test gomb lenyomására, de nem változott semmit. Viszont az i1Profiler-rel történt kalibráció után (és még néhány újraindítás is volt), tökéletesen működött ez is.
HDMI-ről kalibrálva egy Panasonic TV-t (IPS panel), szintén előjött a sárgás effektus.
Nem lehet, hogy az Intel VGA-val van valami gond? Ezzel kapcsolatban van valami tapasztalatod esetleg? -
Egy 120 cd/m2, D65, G2.2 paraméterekkel kalibrált Dell IPS monitorhoz mérem a laptop képernyőjét és iszonyatosan sárga, ugyanilyen paraméterekkel kalibrálva. A fehérpont beállításnál végül is az Intel VGA vezérlőpultban, a színjavítás menüpontban állítottam a színek fényerejét, így végül a RGB csatornák és a fényerő aktuális értéke is a zöld sávba került. Ezután ment a kalibrálás a javasolt értékekkel. Ez lett az eredény.
Ugyanezzel az eszközzel lett kalibrálva a Dell monitor is. Ötletem sincs, hogy mi miatt lehet...
-
-
Pontosítok paneltípusra (AIDA-ban ezt láttam): LG Philips LP165WH4-TLD1
basICColor beállítások:
Blackbody temperature: 7000K
Gamma: 2.1
Luminance: 100 cd/m
Profile type: 16-bit LUT based
Chromatic Adaptation: CAT02 (from CIECAM02)Most megpróbáltam, hogy 9000K-ra kalibrálom, így egészen baráti arcot festett.
-
A panel:
39.6-cm (15.6-inch) HD, anti-glare, with webcam
Az volna még a kérdésem, hogy fehérpont beállításához, hol tudnék állítani RGB-t (ha egyáltalán lehet), mert sajnos nincs OSD. Esetleg tudnál ajánlani, valamilyen szoftver beállítást, hogy ne menjek bele a málnásba
.
-
BigBlackDog
veterán
Köszönöm a hosszú, informatív választ!
Már csak néhány kérdésem maradt.
1. Miért szükséges a hardveres (durva) kalibrálás, ha színprofillal is meg lehetne oldani mindent, ha jól értettem (simán csak törekedünk a monitor tökéletes, natív színvisszaadására is)?
2. Nézegettem teszteket az I1D Pro-ról, de sehol nem láttam, hogy a monitor menüjében történő RGB értékek állítását igényelné a kalibráló szoftvere. Ezek szerint az I1D Pro-val csak profilba történő kalibrálás lehetséges, vagy esetleg valamilyen módon megoldható/szükséges a monitor natív, OSD-ből történő (elő)kalibrálása is?
3. "...fényerő, az ebből adódó maximális kontrasztátfogás meghatározása..." > A kontraszt egy adott fényerőszint mellett nem csak attól függ, hogy a monitor menüjében, vagy a színprofilban lévő kontraszt értéket mennyire állítom be (tehát maximális kontraszt esetén, nem a maxra felhúzott kontraszt szint a nyerő)?
4. I1D Pro-val lehetséges TV-k, telefonok képernyőjének kalibrálása is? Ilyen készülékeknél, ahol nem lehet betölteni színprofilt és kalibráló program sem használható, ott hogyan történik a kalibrálás és mennyire lesz tökéletes egy PC-s környezetben használt monitorhoz képest?
Remélem nem lett túl sok azért a kérdés és előre is köszönöm a válaszokat! -
mr_ricsi
veterán
"Lehet ha megpucolod a rárakódott portól, akkor visszanyeri a fényerejét."
Negatív. Anyámmal az ITT TV-jét ilyen ok miatt cseréltettem ki pár éve. Kétszer nem követem el ugyanazt a hibát."mielőtt bármihez is nyúlnál fotózd le a menü képernyőit, hogy ha valami nem stimmelne vissza tudj állítani az eredeti beállításokat!"
Opcióztam már korábban is TV-ket. Igaz, azok még CRT-k voltak. Ez a Toshiba majdnem ki is cselezett.Találtam egy másikhoz való szervizkönyvet,"
Az szinte betűre megegyezik az én TV-m szervizkönyvével, ezért nem lettem okosabb.
A neten is keresgéltem, de csak CRT tv-khez találtam leírásokat, de azoknál nem ugyanazt jelenti a "brightnes center" például.Ezért megnéztem, hogy melyik mit csinál.
Azt vettem észre, hogy az R-G-B CutOff és Drive szabályzók az egész TV-re egységesek, viszont a BRIGHTNESS CENTER, COLOR CENTER, BASE BAND TINT, és CONTRAST MAX minden bemeneti forráshoz és az ATV/DTV-hez külön állítható.
A BRIGHTNESS CENTER szerintem a feketeszintet állítja, a COLOR CENTER a "szín", a BASE BAND TINT színárrnalat, a CONTRAST MAX pedig a kontraszt.
Azt tervezem, hogy egyik bemenethez kalibrálok, aztán a többi bemeneteknél nem az OSD menüben lévő beállításokat módosítom, hanem a szervizmenüét. Így elérhetem, hogy az OSD menü azonos beállításai mellett minden műsorforrás hasonlóan nézzen ki. És hogyha pl. a világos szoba miatt feltekerem a fényerőt TV nézés közben, akkor a HDMi fényereje is menjen vele szinkronban.
Nem tűnik butaságnak, csak borzasztóan sokat kell mérnem. És előtte logikusan végiggondolni, és megtervezni az egészet.Más: jelenleg még a világossággal vagyok elfoglalva, de egyszercsak eljutok a színekhez. Már ezt is méregettem, és nagyon nem tetszik, amit a Spyder előállít. A HCFR-ben láttam, hogy be lehet tölteni korrekciós fájlt. Hol (ki) végez colorimeter hitelesítést?
-
MIFtIli
aktív tag
Youtube, vimeos videoknál (profi filmesek videói), a bőrszínek voltak valótlanul pirosak. Kizártnak tartom, hogy az lenne a normális piros szín.
A kontraszt dolog is érdekes kérdés számomra. Az u2311h-nak elég magas és azon ha csinálok egy alacsony kontrasztos videot/képet, az egy átlagos notin már túúl kontraszttalan. Kalibrálás ide-vagy oda szerintem ismerni kell a saját és az átlagos kijelzőket.
a notiban amugy fhd ips kijelző van -
mr_ricsi
veterán
"Pontosan hogyan határozod meg a brightness / contrast / backlight értéket? "
A Toshiba service manual azt írja, hogy gyárilag 20 bri és 80 cont értékekhez állították be. Ezeket vettem alapnak, aztán a service menüben a HCFR+spyderrel mértem a fehér képernyő fényerejét, és a backlight-ot addig növeltem, míg 120 körüli értéket mértem. Amikor ez megvolt, megpróbáltam tesztábrákkal és tesztdvd-kkel szemre beállítani a fényerőt és a kontrasztot. (nem sok sikerrel)Tegnap a Datacolor Spyder3 TV szoftverével és a Pana DVD-vel végigmértem, és úgy is csak 75cd fényerőt mutatott. Feljebb húztam a backlight-ot, és még egy mérést végigcsináltam. (Kb. fél óra egy mérés, mert a Toshiba éppen a mérési területre teszi ki az OSD menüjét, így sokat kell a gombokat nyomogatni. A fényerőt pedig csak a teszt végén árulja el.)
Jelenleg 100cd/m2-ig jutottam. Most a fényerő és a kontraszt jól van beállítva. (Ránézésre) Sötét és világos képernyőkön is vannak részletek. És a DVD-s beállításokkal a TV műsorok is hasonlóan néznek ki.A színbeállítás viszont óriási csalódás.
"Kell lennie gamma állítási lehetőségnek is a szervizmenüben"
Ezek vannak:
R CUT OFF, G CUT OFF, B CUT OFF
R DRIVE, G DRIVE, B DRIVE
BRIGHTNESS CENTER
COLOR CENTER
BASE BAND TINT
CONTRAST MAX"Szintén a szervizmenüből kalibrálható (akár a tuner csatornánként is, ha a TV támogatja)."
De ehhez külső jelgenerátor kellene, nem? -
mr_ricsi
veterán
Köszönöm a választ, így már kezdem sejteni, hogy milyen infókra van szükséged.
Nem PC a forrás, hanem egy ACRyan Mini1 player, és innen az MP4 tesztcsomag.Azt tisztázzuk rögtön, hogy csak "méregetek", mert ezt a legnagyobb jóindulattal sem lehet kalibrálásnak nevezni.
Pár hete unalmamban a Spydert ráakasztottam a TV-mre, és lemértem a fényerőt. (Akkor még Panasonic DVD és PAL ISO tesztcd volt a forrás, komponens csatin). Kiderült, hogy évekig 45cd fényerővel használtam. Beállítottam a 120cd/m2-t, a fényerőt és a kontrasztot pedig tesztábra nélkül szemre.
Aztán napokig kerek szemmel néztem a filmeket és a műsorokat. Ugyanis a bőrszínek természetesek lettek, látszott, amikor a színész elvörösödik például. A bokrok már nem zöld pacák voltak, hanem különféle zöld árnyalatú leveleket láttam rajtuk.
Aztán pár nap után már feltűnt néhány hiba is:
- egy ponton túl a szürke színeknek nincs árnyalata, hanem fehér foltok vannak
- a fekete túl világos
- a színek csak világos, például napsütéses felvételeken gyönyörűek. Ahogy sötétül a képtartalom, úgy lesznek egyre természetellenesebbek.
Az utolsóról azt gondoltam, hogy gamma beállítási probléma lehet, de ilyen szabályzó nincs a TV-ben.
Az első kettőt pedig azzal szeretném megoldani, hogy beállítom a fehér és a fekete szinteket.
Ezügyben méricskéltem, amikor a leírt 3 jelenséggel találkoztam..Azt olvastam, hogy a TV-t a leggyakrabban használt jelforrásról érdemes kalibrálni. De én leginkább TV műsort nézek. Ezért vagyok teljesen tanácstalan. Azt gondolom, hogy nekem valamiféle "szabványos" állapotot lenne célszerű elérnem, és aztán bízni benne, hogy a műsorszolgáltatók és a kábeltársaság is ugyanehhez kalibrál.
A 3. problémámat a leírásod alapján megértettem, azt hiszem. A tesztábra a 0% értékhez nem 0,0,0 RGB tartozik, mert az a szabvány nem enged meg ilyen mély feketét. Ezért lehet nála sötétebb a keret.
-
BigBlackDog
veterán
Sajnos azok is TN panelesek. Szóval akkor olyan nagy értelme nincs. Mondjuk ami különösképpen zavar, hogy a három megjelenítőn három különböző színvilágú képet látok, miközben egy fotót nézegetek. Ha legalább egymáshoz lehetne őket kalibrálni, akkor már jobb lenne sokkal (gyakorlatilag ez lenne csak a minimális elvárásom). De ugye ez nem ilyen egyszerű sajnos...
-
BigBlackDog
veterán
-
Sajty1
csendes tag
Nem vagyok annyira tapasztalt, de akkor el tudná nekem magyarázni valaki, hogy DispcalGUI és HCFR-ben egyaránt elérhető colorimeter correction mit tud csinálni? Ezt csak szoftveresen is meg lehet oldani szerintem.
Ha rámegyek hogy létrehozzon egy colorimeter correction-t: "You must use a spectrometer as the reference instrument to create colorimeter calibration spectral sample" -
elodman
aktív tag
ahh monsieur Ropi!
thanx és ave a világosság fáklyavivőjének!---------------
-"Kalibrálást mindenképpen, de vagy sRGB emulációval lövik be akkor mindenhol a helyükön lesznek a színek (viszont csak sRGB gamutod lesz) vagy nagyszínterűre, de akkor meg csak a rendes színkezelést tudó alkalmazásokban lesz jó, egyébként narancssárgában fog úszni a képmegjelenítés."jaj, akkor sRGB kell általános felhasználáshoz ugyi?
A nagyszíntér kárba vész...ha csak nincs legjobb megoldás? Igaz, SOHA sem macerálok fotókat, gfx-eket...----
-"Mármint 0 alá? Azzal, hogy a brightness-t lehúzod, még nem 0 fényerőn vagy"igen, írtad másutt:"... Most éppen 100 Cd/m2-re kalibráltam pár napja, de az sRGB-hez kellő 80-on sem volt vele semmi gond..."
Nos erre a 80-ra érdemes boltban kalibráltatni?
---------köszi a pixelhiba keresőt és a gari infot!!!!
haho.
-
-
-
-
-
-
madgie
titán
-
KTTech
veterán
Már láttad nálam
Már jó ideje ez az alap
(persze aki sRGB-t akar, annak nem jó, de az sRGB kb. csak a net miatt van, ha esetleg már elő is hívat az ember, akkor nem az igazi a D65), mellesleg a monitorom "natív színhőmérséklete" is kb. ennyi. Ez is elgondolkodtató, nem?: "Ugra also suggests 5800k since its a better match to D50 light than calibrating your screen to D50".
-
KTTech
veterán
A videokártyát soha nem figyeli... a monitor EDID-et igen. Az alapján dönti el, merre fordul, akár 100 db videokártya esetén is
(persze nem árt, ha korrekten kezeli a kalibráló program a multi-monitor környezetet, a kalibrálás alatt, viszont komolyabb szoftvereknél ez nem lehet gond)
-
Stitch
őstag
Nem gyári szoftvert használnék, hanem ArgyllCMS+dispcalGUI-t.
Viszont Nyugdíjas fórumtárs linkelt oldalai és rávezető válaszai után sem tiszta néhány dolog. Lehet bennem van a hiba.
Mondjuk az utóbbi időben nem volt időm "mélyebbre ásni".
A profil típusok közötti különbségekről tudtok valami használható linket, olvasnivalónak?
(XYZ LUT + matrix, Single curve + matrix, Single gamma + matrix, stb.)Wide Gamut monitornál nagyobb testchart is célszerű vagy a kevesebb, fő színmérési pontok alapján a finomabb árnyalatok is helyesen jelennek meg? (egy újabb pongyola megfogalmazás..)
Egyébként milyen "Testchart file"-t ajánlotok ArgyllCMS+dispcalGUI-ban? Egész napos kalibrációt azért kerülném..
-
syl5
őstag
LG 42LN5400
Kalibráló eszközöm nincs, szemre lőttem be a fent linkelt anyagok felhasználásával. Nagyjából jó eredményt is kaptam, csak ez a fekete, fehér szint.
Azt is írtam, hogy más forrásból teljese a fekete és a fehér is.Az a kérdés, hogy Nvidia-nál nincs-e ilyen probléma?
-
scarbantia
aktív tag
Ez jó.
Szerintem nem e-IPS, mert elég régi, nem tudom létezett-e egyáltalán akkor.
Nem egy nagy szám, legalábbis ami a színteret illeti, de laptopok között elég jó, még ma is.
Tuti hogy CCFL-es, szemmel látható, ahogy bemelegszik.
Amúgy meg: HV150UX1-100, nem biztos, hogy minden infó pontos. -
scarbantia
aktív tag
A feltevés jó, most nem takarítottam le közvetlen előtte, de elég gyakran vakerom őket, így viszonylag tiszták.
A beszűrődő fényre én is gondoltam, először konkrétan arra gondoltam, hogy én vagyok a hülye, mert bekapcsolva felejtettem a laptopon a Thinklight világítást (fehér LED-es billentyűzetvilágítás), ami pont bevilágított a kalibrálóba a vezetéknél lévő résen.De amúgy este volt, utána gyenge szórt fénynél is próbáltam(szoba túlsó sarkában egy falnak fordított olvasólámpa), papírlappal kitakarva a rés mellett a monitort, hogy annak a fénye se zavarjon be. Többször is próbáltam, ugyanaz. Gyakorlatilag semmi zavaró fényt nem kaphatott.
A Lacie Blue Pro szoftverrel néha nem lett kék, hanem kaptam egy hibaüzenetet, hogy: "Invalid gamma information!", vagy valami hasonló.
A kijelzők előtte több mint fél órát mentek.
-
scarbantia
aktív tag
Svájci protekcióval előrébb vagyok?
Miért hibázott volna? Ezt most nem értem.
Egyébként fotónagyítás volt, de a nagyított képet a monitor mellé téve igen közeli volt az eredmény.
A kalibrálás előtt eléggé be volt sárgulva a monitor, most csak annyi a gond, hogy a fehérek nem az igaziak, mert nyilván a háttérvilágítás is öreg már, no meg sokat kellett visszavenni a zöldből-vörösből.
A szürkék teljesen helyén vannak most, a laptopnál kellett volna egy újabb kalibráció, mivel egy kicsit még mindig meleg tónusúak a szürkék, de brutál kékes-zöldeset csinált a kalibráló. (kb. mintha egy erős zöld fóliát tennék rá) -
scarbantia
aktív tag
Hát ez igen szomorú.
Alig használtam, kb. 5 alkalommal lett elővéve.
A vezeték még a gyári nejlonba volt téve, az előző tulaj állítólag sose használta.Egy álltó helyében megdöglik? Én azt hittem, hogy valami sima CCD/CMOS szenzor van benne, csak nem bayer rácsos, mint a fényképezőgépekben, hanem minden színcsatornának van 1-1 szenzor, meg egy fénymérő.
Nem hiszem amúgy, hogy megérné javíttatni 12e Ft-ért vettem, szerintem simán kerülne ennyibe a javíttatás, ha nem többe.
Amúgy kipróbáltam Ubuntun is, ugyanez a hiba, szóval biztos, hogy hardveres probléma.
-
tomic
addikt
Nem volt tök sötét a szobában. De letakarítottam a monitort.
Akkor otthoni felhasználásra,és nem profi munkára akkor elfogadható? Vagy még valamit finomítsak rajta valahogy? Csak nem tudom ,hogy.Még egy kérdés. Van a családban egy pár plazma tv, azt mivel tudnám legalább ennyire belőni, Milyen kalibrálóval (nem kell a legjobb,egyszerű és olcsó)?
-
M@trixfan
addikt
Köszönöm! Akkor 75% alapszínnel nézem meg. Így legalább amit lehet hardveresen is megközelítem és utána ICC profil.
Ezt csak az érdekesség kedvéért mesélem, hogy haverom plazmáját mértem hétvégén, de nem volt már idő beüzemelni normálisan a Calman-t. Gondoltam nem annyira gond, mert végpontozni lehetett csak tesztábráról, a preset értékeken belül semmi nem volt állítható. X-Rite profiler bár támogatja a plazmát de olyan szépen besávosította a színátmeneteket, mint a pinty
Mondjuk ilyen alap dolgokat nem tud, hogy plazma módban nem teljes ablakos képen kell mérni. Nem egy Calman, azt meg kell hagyni
-
aleister
veterán
Azért ezt óvatosan ajánlgasd a Radeon tulajdonoknak, mert azokban nincs CUDA mag. Eléggé kiszámíthatatlan, hogy mi fog történni, ha megtéveszted a programot, és az elkezdi keresni.
Az AMD kártyák OpenCL-t használnak ilyen célokra, és ehhez nem kell semmi mók. Gyönyörűen gyorsítják az Adobe alkalmazásokat.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Google Pixel topik
- World of Tanks - MMO
- Bittorrent topik
- DUNE médialejátszók topicja
- Synology NAS
- Samsung Galaxy Tab S10 Ultra - más dimenzió
- UHD filmek lejátszása
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- További aktív témák...
- HP Z24i G2 Monitor 24"/FHD/IPS/1920 1200/USB Type-C
- LG UltraGear 27GR95QL-B LoL Edition OLED Monitor! 2560x1440 / 240Hz / 0.03 ms / G-Sync!
- FÓLIÁS! LG 32MR50C-B ívelt VA Monitor! 100Hz / FreeSync / 5ms
- Gamerek, tartalomgyártók FIGYELEM! DELL Alienware LCD monitor
- HP Omen - 27" IPS - UHD 4K - 144Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync - HDR 400 - USB-C - KVM Switch
- BESZÁMÍTÁS! ASUS B450 R7 1700X 16GB DDR4 512GB SSD RX 580 8GB Rampage SHIVA Corsair 450W
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 4000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Bomba ár! Lenovo ThinkBook 14s Yoga - i5-1135G7 I 16GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Gari
- Samsung Galaxy A12 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Sony PlayStation4 PRO 1TB fekete konzol extra játékokkal garanciával hibátlan működéssel
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest