Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • scarbantia

    aktív tag

    válasz *Ropi* #3518 üzenetére

    Jó, de gondolom egy külsős szoftver nem nézi a szériaszámot.
    Amúgy meg naggyon drágállom a i1Publish-t. Sima Basic-et egész jó áron lehet néha használtan kapni.

  • scarbantia

    aktív tag

    Sziasztok!

    Egy olyan kérdésem lenne, hogy az i1Basic Pro 2 és az i1Publish Pro 2 csak szoftveresen tér el egymástól?
    Illetve a következő, hogy van-e olyan nem gyári szoftver, ami mondjuk az i1Basic Pro 2-t teljesen ki tudja használni, és mindenféle kalibrációra alkalmassá teszi?

    Ha jól látom létezik szoftveres frissítés, laza ~900 dollárért, bár itt is van többféle opció.

  • scarbantia

    aktív tag

    Sziasztok!

    Egy gyors kérdés azokhoz, akik napi szinten követik a témát: Megoldódott már a windows desktop és wide gamut túlszaturálós probléma? Vagy ez nem bág hanem fícsör, és örökké ezzel fogunk élni? (én még Win7-et használok, de ha ez megjavult az újabb verziókon, akkor ez lenne az első érdemi hívószó a váltásra... :DDD )

  • scarbantia

    aktív tag

    válasz *Ropi* #1911 üzenetére

    Ez a driver segített valamit a túlszaturáltságon? Mondjuk a jelenlegi quadroimhoz csak 34x.xx driver van, de hamarosan tervezem az egyiket lecserélni. Annyi szívás tud lenni a wide gamuttal, hogy átlag halandónak már kifejezetten nem ajánlom. Persze ha minden szépen be van állítva, és lehet soft proofolni, akkor hasznos dolog.

  • scarbantia

    aktív tag

    Egy ideje elkezdett zavarni, hogy a win7 nem kezeli rendesen a wide gamut kijelzőt. Van erre valami beállítási lehetőség? Pl. hogy a desktop ne legyen túlszaturált. Vagy ezzel együtt kell élni?

  • scarbantia

    aktív tag

    válasz Hmmm1 #1901 üzenetére

    "A profilozgatás primkó gány megoldás - persze lehet szükséges olykor, sajnos."

    :U Nem. A profilkészítés az egyetlen professzionális megoldás arra, hogy tökéletesen színhelyes képet kapj. A "primkó gány megoldás" az, hogy majd szemre megmondom, meg addig nyomkodom, amíg (látszólag) jónak nem tűnik.

    Szerintem célszerű lenne megkülönböztetni az elvárásokat:
    1. Ha valahol színekkel dolgoznak(fotósok, grafikusok, nyomdai szakemberek, stb), és főleg ha papírra megy a végeredmény(de akár egy webdizájnerről is lehet szó) , akkor alapvető elvárás, hogy műszerrel kalibrálva legyen az eszköz, pontos szabvány értékekhez igazítva, ellenőrzött munkakörülmények között dolgozva, a profilok megfelelően beállítva az adott programban is, stb.
    2. A másik eset, hogy van a user, akinek nem tetszik a monitora, mert tényleg nem jó, vagy csak simán "úgy érzi", és szeretne valami számára szimpatikus beállítást összehozni. Ez nem kalibrálás, még akkor sem, ha valami okos programmal piszkáljuk, meg nézegetünk különböző tesztábrákat hozzá. Legfeljebb valami tetszés szerinti beállítás. Itt megjegyezném, hogy a kalibrálás esetén sem biztos, hogy a számodra legszebbnek tűnő eredményt kapod, az csak simán pontos lesz, de létezik sokkal színesebb, szagosabb, szaturáltabb beállítás is, csak éppen semmi köze a valósághű megjelenítéshez.

    A fényerő beállítással pedig tudnak elmászni színek, mivel sokszor a háttérvilágítás eleve nem ugyanolyan fényt ad különböző fényerőn. Persze ma már a LED-el jobb a helyzet, de a kontraszt, színlépcsők végei, stb. igencsak elveszhetnek. Valami nagyon intelligens elektronika kell, ami a fényerő állítással a LUT-ben is kotorász valamit, és figyelembe veszi a változásokat. Ilyet talán az Eizok tudhatnak, de erre én is kíváncsi lennék.

  • scarbantia

    aktív tag

    válasz *Ropi* #1899 üzenetére

    Ha már felvetődött a téma, az automatikus fényerőszabályzást a csoda Eizo-k mennyire kezelik jól? Ott ugyebár van színelcsúszás korrekció is. Múltkor próbáltam egy ilyet, szó szerint nagyon jól esett, elég komfortos dolog. Ami még feltűnt, hogy 100cd/m2 alatt sem éreztem szürkének a fehéreket, teljesen rendben volt a kontraszt(szemben a régi Eizo L768-al). Meg ugye a kalibrálóknak is van ilyen funkciója, azért csak nem annyira ördögtől való a dolog. Persze egy olcsó vackon biztos nem jó, meg törekedni kell a stabil környezeti fényre, de az is be tudja csapni a szemet, ha ottfelejti az ember a fényerőt.

  • scarbantia

    aktív tag

    válasz Hmmm1 #1892 üzenetére

    Ne már... Figyelj, a szemed alapján esély sincs normálisan belőni egy monitort. A szemed folyamatosan alkalmazkodik, tágul-szűkül a pupillád, a "fehéregyensúlyt" is állandóan korrigálja. Nem mindegy, hogy nappal, sok-kevés fénynél, este valami fényforrás mellett, vagy akárhogy nézed a monitort. A szemed mindig mást fog látni. Arról nem beszélve, hogy ha csak kézzel piszkálsz ezt-azt, ott sokkal kevesebb beállítási lehetőséged lesz, mintha készítesz egy rendes icc profilt egy eszközzel. Nagyon elnagyoltan egy fehéregyensúlyt még lehet állítani, de csak ha nagyon ideálisak a körülmények, sok szürkelap bámulgatással(mert a szemed is mindig eltolódik a monitort nézve), ugyanolyan színhőmérsékletű fényforrás mellett, mint amit be szeretnénk állítani. De színeket hogy fogsz szemre korrigálni?

    Elárulom, hogy a leg-legdrágább monitorok utáni darabokat is mind kalibrálni, kell, pedig jó 400e Ft az áruk. Nevetséges mi? Annyi pénzért se jó önmagában, még 200e+, hogy dobozból kibontva jó legyen. :P

  • scarbantia

    aktív tag

    válasz Feri1977 #1853 üzenetére

    Az alacsony kontraszt szerintem kifejezetten bántja szemet. A TN paneleknél is ez a baj, hogy sokszor fájdalmasan fakó az egész. A másik dolog, hogy a monitor háttérvilágításától is fájhat a szemed. CCFL cső, vagy LED adja monitor fényét, és nagyon nem mindegy, hogy milyen a vezérlése. Olcsóbb monitoroknál, letekert fényerőn még a CCFL is tud zavaró lenni, de a LED-nél gyakori eset, hogy a PWM vezérlés miatt nagyon villog(azonnal kialszik-kigyullad), ha nem vezérlik kellően magas frekvencián. Maximum fényerőn egyébként nem fog villogni, viszont nyilván sok lesz a szemednek.
    A fényerőt környezettől függően ~80-140cd/m2 értékre célszerű belőni, de ezt csak egy kalibráló műszer tudja neked megmondani. Amire tudsz te magad is figyelni, hogy a környezeti fényerő legyen hasonló mint a monitor fényereje. Ha ezzel együtt sem jó, akkor vegyél egy PWM mentes(nagyfrekvenciás) IPS monitort.

    Más: Nemrég volt alkalmam kipróbálni egy fényszenzoros Eizot, és bár a változó fényerő mellett nem lehet igazán pontosan dolgozni, nagyon kellemes volt használni, hogy mindig az optimális fényerőn volt a monitor.

  • scarbantia

    aktív tag

    válasz szeva000 #1835 üzenetére

    Ha jól tudom a legolcsóbb eszközök erre a Datacolor SpyderPrint, és a Colormunki Photo. Ez utóbbi elég multifunkciós eszköz. Ha esetleg jó áron megválnál az i1 display pro-tól, akkor szólj. ;)

  • scarbantia

    aktív tag

    válasz *Ropi* #1821 üzenetére

    Ezzel teljesen tisztában vagyok, de amint az előző hozzászólásomban is olvashattad, nem ez lesz a gond. Amúgy TN szinten egy egész jó panel. Persze szívesen moddolnám IPS-re, de csak egy kompatibilis panel van, ami az sRGB-t se tudja.

    A színterekhez: Ha jól értem, pontos munka esetén legalább 4 profilunk van.
    1. fényképezőgép színprofil(ez vagy konvertáló szoftveré, vagy készítünk magunk)
    2. munkatér színprofil (ez ProPhoto RGB, vagy valami jó széles, hogy a feldolgozás tág határok között mozoghasson)
    3-4. Kimeneti eszköz profilja, ebből adott esetben ugye kettő is van, az egyik a monitor, a másik a nyomtató/labor által használt profil.

    Közben nézem, hogy a munkatér profil mellett meg tudom adni a softproof beállításokat is. Az még továbbra sem világos, hogy a munkatér profil váltásával miért változnak a paletta színei. Illetve érthető, hogy mondjuk sRGB esetén bizonyos színek kiesnek, ezért narancs színű a piros, de pl. ProPhoto RGB mellett is az, ami nagyobb, mint a kijelzőm színtere. Az Adobe oldalán amúgy vannak komoly leírások, asszem átverekszem magam rajta.

    Bocsánat, ha nagyon OFF a téma már.

  • scarbantia

    aktív tag

    válasz KTTech #1817 üzenetére

    Nem én voltam, Oázisnál volt, i1 display pro, BasICColor szoftver. Ott vissza is vittem, megnézték, hogy de fura, aztán annyi, hogy ez TN, nincs mit tenni. Amúgy szemből nyilván nem ilyen zöld, de nagyon hamar zöldül, ha kicsit lejjebbről nézem. Fentről a rózsaszínes elszíneződés kevésbé jelentkezik.

    Közben eszembe jutott egy tesztelési megoldás: netről lehúztam W520, W530 profilokat (ugyanez a panel), és ott nem jelentkezik ez a probléma. Tehát nem jó a profilom... :( (azaz hogy éljen, mert akkor mégis sokkal jobbra össze lehet hozni ezt)

  • scarbantia

    aktív tag

    válasz KTTech #1814 üzenetére

    Köszi az infókat, hasznosak! :R Hosszú távon nagyon szeretném elsajátítani a színmenedzsment minden lépcsőjét, rutinszerűen alkalmazva a beállításokat, egészen a fényektől a nyomatokig. Tudom, hogy nem mindenhol létkérdés, de valahol meg szakmai minimum, azon túl, hogy az ember jól végzi a munkáját.

    Más téma, szintén régóta zavar, Thinkpad topikban már kérdezősködtem, de nem tudom van-e megoldás.Adott egy Thinkpad W510 laptop, AUO b156hw01 v.4 panellal. Ez ugyebár TN, de amúgy tűrhető, egyébként RGB (vagy GB-r) LED-es, wide gamut panel. Kalibrálva lett az oázisban, amivel jobb lett ugyan, a kalibrálási értékek nagyon jók, pont szemből használható is. Viszont drasztikusan lecsökkent a betekintési szög, ha be van kapcsolva a színprofil, akkor alulról zöld, felülről rózsaszín színe lesz, és ez már egy kis szögeltérésnél is jelentkezik. Neten ITT egy példa, ugyanaz a panel.
    Van valami lehetőség, amivel ez kiszűrhető? Kikapcsolt színprofillal nincs semmi gond, csak úgy meg az alap színek nem jók. Van olyan W510, amibe beépített kalibráló is kerül, elvileg működnie kéne a dolognak. Persze TN panel, de a fenti linket leszámítva még sehol nem olvastam, hogy mások is problémáztak volna a kalibráción.

  • scarbantia

    aktív tag

    válasz *Ropi* #1809 üzenetére

    A weben a 6500 Kelvin (D65 ekvivalens) a szabvány, feltéve, hogy webes kimenetre dolgozol. Ha nem webre, akkor 5000 Kelvin.

    He? :Y Eddig valamiért az rögzült bennem, hogy levilágított(labor) fotóknál D65 kell. És vannak is ilyen állítások a neten. (azaz, hogy a fotópapír eleve kékes kicsit) A nyomatnál ott tudom, hogy D50, de mondjuk azt nem tudom, hogy a webes szabvány miért lett D65, szerintem kellemesebb egy kicsit melegebb fényű monitort nézni. Mindegy.

    Magyarul 80-140cd/m2 között mozoghatok, de a környezeti fény is legyen hasonló. A színterekhez való fényerő szabványról tudnál linkelni? Érdekelne a többi is.

    "Ha PS-ben monitor színtérben dolgozol, akkor csak nálad néznek ki jól a képek, sehol másutt. ;) A kimenetnek megfelelően ProPhoto RGB, Adobe RGB vagy sRGB gamut a nyerő."

    Ez valahogy nem stimmel. Értem, de már az AdobeRGB is annyira téglavörös, hogy eleve furcsa a dolog, hogy annak úgy kell kinéznie. Most fotóktól elvonatkoztatva, ha meg akarok adni egy színt, akkor már eleve nem azt látom, mint amit megadni szeretnék.

    "Amilyent megjelölsz nekik, hogy használjanak. Legalábbis a korrekt nyomdáknál így van, ahogy az is, hogy minden reggel kalibrálják a nyomdagépeket. Én a fine art albumaimat 16 Bites Adobe RGB tif fájlokban küldöm levilágításra egy külföldi nyomdának..."

    Labor vagy nyomda? Itthon mondjuk ilyesmiről nem tudok(pedig amúgy érdekelne egy ilyen lehetőség). De ha fotópapír nem képes ilyen színteret lefedni, akkor gondolom nincs értelme AdobeRGB-nek, és nem is abban dolgoznak.

    "Egyébként nagyjából mindegy, hogy a nyomdagép mekkora színteret tud, mert a nyomtatott médium a szűk keresztmetszet."

    Pont erre akartam rákérdezni, hogy a végeredmények tekintetében milyen lehetőségek vannak. Mind labornál, mind nyomatnál.

    KTTech: "A legkorrektebb nyomdáknál meg adnak ICC profilt az adott gép és papír kombinációhoz, hogy ténylegesen lehessen dolgozni rá. Így már a softproof valós eredményt ad, nem úgy, mint egy általános színtér."

    Ha jól sejtem, itt lenne igazán értelme a wide gamut kijelzőnek, hogy akár egy CMYK teljesen eltérő "alakú" gamutját is lefedje, és a nyomda saját profilját lássam a monitoron. (persze RGB-->CMYK, de azért elvileg lehet softproofolni)

  • scarbantia

    aktív tag

    válasz KTTech #1807 üzenetére

    Köszönöm a válaszokat! ...és egyben adódnak a további kérdések. :)

    Értem, hogy a nyomatnál a napfényt vesszük alapul, de ha jól tudom, akkor a D50 és a D65 is egy "napfény szabvány", és ha lenagyított fotó a kimenet, akkor D65 a megfelelő érték. Miért? Illetve kérdés, hogy hol használatos még a D65? Ez a középút nem rossz, de amúgy elég egyszerű egy profilváltás, így maradnék a kétféle kalibrációnál.

    A fényerős részt nagyjából értem, tehát ha összehangolom a környezeti fénnyel, akkor elvileg kisebb fényerő is lehet jó.

    3DLUT nem csak a legkomolyabb monitorokban van? Csak mert láttam olyan monitort, ahol van hardveres kalibrálás, de 3DLUT-ról nincs szó sehol. Viszont azt továbbra sem tudom, hogy ha a monitorba nyúlunk bele hardveresen, akkor kell-e .icc profil, vagy a monitoron belül zajlik minden korrekció?

    Ps-ban azért tettem be a monitorprofilt, mivel itt volt meg minden szín a palettán(wide gamut). Ahogy megyek szűkebb színterek felé, annál jobban olvadnak össze az árnyalatok, és a végén már csak valami fakó téglavörös van piros helyett, de már AdobeRGB esetén is csúnya az eredmény. Kimeneti színtér általában van, de gondolom ahhoz eszközprofilt kéne szerezni.

    Ez már nagyon off, de felmerült, hogy a laborok milyen profillal dolgoznak? Ha jól tudom a fotópapírok az sRGB-t se fedik igazán, illetve egész más alakú a színtér, de erről nagyon kevés infó van. (pedig ez megint egy nagyon érdekes kérdéskör, hogy a mai laborok, valamint csúcsnyomtatók milyen színtereket tudnak, mekkora valós bitmélységgel különülnek el a tónusok, stb...)

    Még egyszer köszönöm a segítséget, lassan azért tisztulnak dolgok, meg kapok megerősítést, hogy jól gondolom-e a dolgokat józan paraszti logika mentén. :)

  • scarbantia

    aktív tag

    Tudom, hogy nem igazán kalibrálás, de közeli téma, lenne egy halom színmenedzsmenttel kapcsolatos kérdésem:

    -Nyomtatásnál miért D50(5000K, 93+ CRI) a szabvány nyomatvizsgáló fény, miért nem a D65 (6504K, szintén magas CRI érték)? Ha a nyomatot D50-es fény mellett vizsgáljuk, akkor értelemszerűen a monitort is 5000K-re kell kalibrálni?

    -Színhelyes munkához megfelelő munkakörnyezet, ha a monitor kalibrációjával megegyező színhőmérsékletű(esetleg kicsit csalva D50-es fény a D65 kalibráláshoz), stabil környezeti fényt alkalmazunk? Mi az optimális fényerő? Gondolom jó, ha közel azonos a monitor és a környezeti fény fényereje(fehér falról visszaverve indirekt szoktam világítani) Ugyebár 120cd/m2-re szoktunk kalibrálni, de ez sokszor túl nagy fényerő. Ilyenkor emelni kell a környezeti fény erejét, vagy a monitor fényerejét is igazíthatjuk a meglévőhöz? A kalibrálók tudnak fényt mérni, és ehhez igazítani a monitor fényerejét. Mennyire tolódik el a kalibráció ezzel, valamint a végeredményen ez meglátszik-e? Pl. képfeldolgozás, lemegy a fényerő 80cd/m2-re. Várhatóan világosabbra dolgozza fel a képet az ember, vagy mivel a környezeti fény is kisebb, ezért minden marad ugyanúgy?

    -Hardveres kalibrációról tudna valaki részleteset mondani? Mik az előnyei-hátrányai? (ha jól tudom csak a profibb monitorok tudnak ilyet) Ilyenkor készül .ICC profil? Vagy a monitor tárolja a beállításokat az OSD-n keresztül, és oprendszertől független az egész? Öregedő ccfl csőn segít-e valamit a hardveres kalibrálás? Pl. nem csak szoftveres korrekció van, hanem tényleges színhőmérséklet változás(többféle CCFL szabályozása), ezáltal kisebb fényerő esés kalibrálás után? (vagy ez csak álom... :U )

    -kalibrálásnál dE, vagy dE94 érték a mérvadó?

    -Ps-ban ahhoz, hogy a színpalettán jól jelenjenek meg a színek, a Working Spaces, RGB-nél a monitorprofilt adtam meg. Ez rendben van így? Csak mert ez szűkebb, mint egy ProPhoto RGB színtér, ami elvileg nagyobb játékteret ad a munka folyamán.

    Hát most így ennyi, de biztos lenne még kérdésem. :B
    Előre is köszönöm a komoly hozzáértők segítségét! :R

  • scarbantia

    aktív tag

    válasz p_adam #1753 üzenetére

    Kicsit macera, de ha leszeded a plugint, akkor az IrfanView tudja a színkezelést. Nekem legutóbb végül sikerült belőni(illetve nem én csináltam, hanem a feleségem :B , de a readme-ben le van írva minden, annyira nem vészes)

  • scarbantia

    aktív tag

    válasz *Ropi* #1741 üzenetére

    Azóta kerülöm, amióta megdöglött az enyém, és szép rézoxid színűre kalibrálja a monitort. :)
    No meg nem tudja kezelni a wide gamutot és ha jól tudom a LED-es háttérvilágítással is bajban van.
    Marad az I1 display pro, csak sokallom az árát...

  • scarbantia

    aktív tag

    válasz KTTech #1734 üzenetére

    Nagyon szépen köszönöm! Több hónapos gondomat sikerült megoldani! :R

  • scarbantia

    aktív tag

    válasz KTTech #1732 üzenetére

    Mindkettő beállítva. IrfanViewnál nem tettem fel plugint, de ezek a beállítási lehetőségek ott vannak, azóta feltettem, és megoldódott! :). (4.38)
    A FF-nál így van beállítva, az továbbra sem jó:

  • scarbantia

    aktív tag

    Féloff, win7, Firefox, IrfanView színmenedzsment:
    Adott egy Thinkpad W510, wide gamut LCD-vel. Kalibrált, .icc profil megfelelően betöltve(? a profilt láthatóan beteszi, de hogy minden oké-e azt nem tudom...). Képtelen vagyok beállítani a megfelelő színeket Firefox és IrfanView alatt... :W :( FF-nál követtem a leírásokat, a tesztoldalak szerint aktív a színmenedzsment, de mégis túlszaturált pirosas színek vannak, IrfanView dettó, és a win fájlkezelés alatt se jó, de ezt már nem is várnám el. Adobe programok és Chrome látszólag rendben van. FF volt már jó is, de újra kellett húzni a Win7-et, és azóta nem működik a színkezelése. Nem tudom, hogy hol lehet a gond.
    Ha valaki tudja a megoldást, annak előre is köszönöm!

  • scarbantia

    aktív tag

    válasz *Ropi* #1385 üzenetére

    Ez jó. :D

    Szerintem nem e-IPS, mert elég régi, nem tudom létezett-e egyáltalán akkor.
    Nem egy nagy szám, legalábbis ami a színteret illeti, de laptopok között elég jó, még ma is.
    Tuti hogy CCFL-es, szemmel látható, ahogy bemelegszik.
    Amúgy meg: HV150UX1-100, nem biztos, hogy minden infó pontos.

  • scarbantia

    aktív tag

    válasz *Ropi* #1386 üzenetére

    A feltevés jó, most nem takarítottam le közvetlen előtte, de elég gyakran vakerom őket, így viszonylag tiszták.
    A beszűrődő fényre én is gondoltam, először konkrétan arra gondoltam, hogy én vagyok a hülye, mert bekapcsolva felejtettem a laptopon a Thinklight világítást (fehér LED-es billentyűzetvilágítás), ami pont bevilágított a kalibrálóba a vezetéknél lévő résen.

    De amúgy este volt, utána gyenge szórt fénynél is próbáltam(szoba túlsó sarkában egy falnak fordított olvasólámpa), papírlappal kitakarva a rés mellett a monitort, hogy annak a fénye se zavarjon be. Többször is próbáltam, ugyanaz. Gyakorlatilag semmi zavaró fényt nem kaphatott.

    A Lacie Blue Pro szoftverrel néha nem lett kék, hanem kaptam egy hibaüzenetet, hogy: "Invalid gamma information!", vagy valami hasonló.

    A kijelzők előtte több mint fél órát mentek.

  • scarbantia

    aktív tag

    válasz KTTech #1384 üzenetére

    Fent írtam a kijelzőtípusokat. Mindkettő CCFL-es.
    Szerinted egy kb. 10 éves Eizo LED-es? (FlexScan L768 (S-PVA))
    Vagy a BOE-Hydis HV150UX1-100 (IPS) paneles Thinkpad T60p? (2006-os vagy mikori)

    Ráadásul egész eddig teljesen jól működött ezekkel, és más kijelzőkkel is.
    Igen, szemem is van, apró eltérésekre is elég allergiás vagyok, nem ilyen durva hibákra. :P

    Bocs, csak no... :W igyekeztem minden fontos infót leírni, nem vagyok (talán) (annyira) hülye... :U :K :P :)

  • scarbantia

    aktív tag

    válasz *Ropi* #1381 üzenetére

    Svájci protekcióval előrébb vagyok? ;] :P

    Miért hibázott volna? Ezt most nem értem.
    Egyébként fotónagyítás volt, de a nagyított képet a monitor mellé téve igen közeli volt az eredmény.
    A kalibrálás előtt eléggé be volt sárgulva a monitor, most csak annyi a gond, hogy a fehérek nem az igaziak, mert nyilván a háttérvilágítás is öreg már, no meg sokat kellett visszavenni a zöldből-vörösből.
    A szürkék teljesen helyén vannak most, a laptopnál kellett volna egy újabb kalibráció, mivel egy kicsit még mindig meleg tónusúak a szürkék, de brutál kékes-zöldeset csinált a kalibráló. (kb. mintha egy erős zöld fóliát tennék rá)

  • scarbantia

    aktív tag

    válasz KTTech #1379 üzenetére

    Szóval ha veszek egy Eye-One Display Pro-t, akkor majd az is megdöglik? :(

    *Ropi*: Ki a hazai disztribútor? Ha lehet, akkor inkább egyből oda mennék. Bár továbbra se érzem azt, hogy érdemes lehet javíttatni, de egy próbát megér.

    Amúgy furcsa, hogy nem szép lassan elmásztak a színek, hanem legutóbb még jó volt(a képfeldolgozások papíron tökéletesek lettek), és most meg durván zöldeskék amit csinál.

  • scarbantia

    aktív tag

    válasz *Ropi* #1375 üzenetére

    Hát ez igen szomorú. :( Alig használtam, kb. 5 alkalommal lett elővéve.
    A vezeték még a gyári nejlonba volt téve, az előző tulaj állítólag sose használta.

    Egy álltó helyében megdöglik? Én azt hittem, hogy valami sima CCD/CMOS szenzor van benne, csak nem bayer rácsos, mint a fényképezőgépekben, hanem minden színcsatornának van 1-1 szenzor, meg egy fénymérő.

    Nem hiszem amúgy, hogy megérné javíttatni 12e Ft-ért vettem, szerintem simán kerülne ennyibe a javíttatás, ha nem többe.

    Amúgy kipróbáltam Ubuntun is, ugyanez a hiba, szóval biztos, hogy hardveres probléma.

  • scarbantia

    aktív tag

    Sziasztok!

    Van egy Eye-One Display 2 monitorkalibrálóm(hp logós), és szegény valamiért teljesen meghülyült, kékeszöldre kalibrálja a monitoromat. Eddig semmi baja nem volt, pár hónapja vettem, gyakorlatilag tök új állapotban, szépen be is kalibráltam vele a monitorjaimat.
    Most ismét elővettem, hogy nyomjak egy új kalibrációt, de nem hajlandó rendesen működni.
    Két kijelzőt is megpróbáltam(Eizo FlexScan L768(sRGB), Thinkpad UXGA IPS(Boe-Hydis), Eye-One Match 3, és Lacie Blue Eye Pro programokkal is, de mindenhol ugyanaz az eredmény... :(
    A legutóbbi kalibrálás óta végig dobozban volt, kupakkal a szenzoron.

    Valakinek van esetleg ötlete, hogy mi lehet a gond? A szenzor látszólag tiszta.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés