- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Google Pixel 9a - a lapos munka
- One mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Google Pixel topik
- Fotók, videók mobillal
-
Mobilarena
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
didros
senior tag
Remélem nem kérdezek nagy baromságot...
de lehetséges az, hogy vezérlés- olajcsere és az összes szűrők cseréje után megnő az autó fogyasztása? Határozottan ezt látom a computeren... Közel 1 literrel magasabb értékeket tapasztalok, mint korábban. (1.6 Cr TDI 90 LE) Lehet összefüggés a kettő között?
-
norrberth
addikt
válasz
kaszaking #141496 üzenetére
Mind 3 jó
G12 váltotta fel G12+ aztán a ++ majd G13 és keverhető is a régebbi G12 vel.
Lefordítottam a gyári hűtőfolyadék címkét.G12+ tól felfele sima csapi vízzel is után tölthető.
Persze ha több litert kell bekeverni pl cseréhez mindenképp Desztillált/Ion víz ajánlott. -
kaszaking
tag
Sziasztok
Audi A4 B5 1996-os benzines autónak mi az előírt hűtőfolyadéka? G12, G12+ vagy G13. Esetleg szín?
Köszönöm -
válasz
Mágus2 #141490 üzenetére
Ott kezdődik, hogy 10€ alatt itt nem köszönnek, nem hogy regloszkópot vegyenek elő. A folytatás sem vidám, mert itthon nem hogy súlyokat nem vesznek elő, de igen gyakran hangzik el a "jóvanazúgy" mint szerelészáró mondat. Uh meg se próbáld azt elvárni mint nálatok. És ne is gyere a nitrogénnel fújt kerekekkel, mert az meg nincs.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
kk831228 #141489 üzenetére
Minden hülye meg tudja csinálni a beálltást, aki a fenti információ birtokában van és rendelkezik a megfelelő célszerszámmal.
Aki a garázs falán akar állítgatni, az inkább ne vegyen részt a közűti forgalomban, mert vakítani fog. Ha ezt felfogja, nem hülye..
Bármelyik vizsgaállomáson nálunk belövik 3 euróért, szóval nálatok sem lehet tétel.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
norrberth #141484 üzenetére
Fényszóróbeállítás: ellenőrzés és szükség esetén beállítás
A fényszóróbeállítás ellenőrzése ívkisüléses világítótesttel ellátott fényszóróknál → fejezet
A szükséges célszerszámok, ellenőrző és mérőkészülékek valamint segédanyagok
t Fényszóró-beállító készülék -VAS 5046/-
vagy
t Fényszóró-beállító készülék -VAS 5047-
t Fényszóró-beállító készülék -VAS 5208A-
t Fényszóró-beállító készülék -VAS 5209A-
A következő ellenőrzési és beállítási leírás alapvetően az összes ország számára érvényes. Az adott országban érvényben levő jogszabályokra vagy előírásokra azonban mégis ügyelni kell.
Ellenőrzési- és beállítási feltételek:
t A gumiabroncsnyomás rendben.
t A fényszóróüvegek nem lehetnek sem sérültek, sem szennyeződöttek.
t A reflektorok és az izzók rendben.
t A gépkocsit meg kell terhelni.
Terhelés: egy személy vagy 75 kg a bal első ülésen az egyébként terheletlen gépkocsinál (üres tömeg).
Az üres tömeg az üzemkész gépkocsi tömege, teljesen feltöltött (legalább 90 %) üzemanyagtartállyal, beleértve a menet közben a gépkocsiban levő összes tartozékot (pl. pótkerék, szerszámok, autóemelő, tűzoltókészülék stb.).
Ha az üzemanyagtartály nincs legalább 90 %-ig feltöltve, akkor a terhelést a következők szerint kell létrehozni:
– Az üzemanyagtartály feltöltési szintjét az üzemanyagmennyiség-kijelzőn leolvasni. A kiegészítő tömeget a következő táblázat alapján meghatározni és a tömeget a csomagtartóba helyezni.
Feltöltési mennyiségek táblázata
W00-10061Feltöltési szint az
üzemanyagmennyiség-kijelzőn Kiegészítő tömeg
kg-ban
1/4 részig 30
1/2 részig 20
3/4 részig 10
Tele 0Példa:
Ha az üzemanyagtartály félig van feltöltve, akkor 20 kg kiegészítő tömeget kell a csomagtartóba helyezni.
Megjegyzés
Kiegészítő tömegként a legjobb vízzel feltöltött üzemanyagkannát használni (a vízzel feltöltött 5 literes üzemanyagkanna tömege kb. 5 kg).
A gépkocsival néhány métert kell gurulni ill. elöl és hátul többször át kell rugóztatni annak érdekében, hogy a rugók elhelyezkedjenek.
t A gépkocsit és a fényszóróbeállító-készüléket sík felületre kell állítani. ⇒ A fényszóró-beállító készülék kezelési útmutatója.
t A gépkocsit, ill. a fényszóró-beállító készüléket be kell állítani.
t A dőlésértékét be kell állítani.
A fényszóró feletti takaróelembe „%“-ban vannak besajtolva a dőlésértékek. Ezen adatok alapján kell a fényszórókat beállítani. A százalék-érték 10 m-es vetítési távolságra vonatkozik. Pl. 1,2 % dőlésérték átszámítva 12 cm-t jelent.
Az Észak-Amerikában üzembe helyezett gépkocsiknál 0,7 %-os dőlésértéket kell beállítani.
t A fényszóró távolságállítás szabályozókeréknek alaphelyzetben (-) kell állni.
t Egyes országok számára nincs kialakítva manuális fényszóró-távolságállító, ezért a -0- helyzet megszűnt.
t A főfényszóró oldalirányú állítása az észak-amerikai régió számára szállított gépkocsiknál nem megengedett és ezért elfordulás ellen biztosított. Egyszeri beállítás csak a fényszóró kicserélésekor van engedélyezve. Az egyszeri beállítás után az oldalirányú beállító csavart biztosító csappantyúval le kell zárni → Elektronikus alkatrészkatalógus, ETKA. ebben az esetben a biztosító csappantyút az oldalirányú beállítás nyílásába annyira benyomni, hogy az ott megfelelően rögződjön.
A fényszóróbeállítás ellenőrzése (új, 15°-os beállítóvonal nélküli ellenőrzőernyővel)
Főfényszóró:
A következőket kell ellenőrizni:
– hogy bekapcsolt tompított fényszórónál a vízszintes világos-sötét határ érinti-e az ellenőrzőfelület elválasztóvonalát -1- és
– hogy a világos-sötét határ bal oldali vízszintes része és jobb oldali emelkedő része közötti töréspont -2- a függőlegesen átfut-e a központi jelen -3-. A fénykéve világos középpontjának a függőlegestől jobbra kell lenni.
Megjegyzés
t A töréspont -2- könnyebb meghatározásához a bal oldali fényszórófelet (a menetirányba nézve) néhányszor váltakozva letakarni és újra szabaddá tenni. Ezután a tompított fényszórót még egyszer ellenőrizni.
t A tompított fényszóró előírásnak megfelelő beállítása után a távolsági fényszóró fénykéve középpontjának a központi jelen -3- kell lenni.
Egyéb kiegészítő fényszórók:
Más rendszerek utólag beépített kiegészítő fényszóróit az azokra érvényes jogszabályok szerint kell ellenőrizni ill. beállítani.
A Golf fényszórójának beállítása
Bora fényszórójának beállítása → fejezet
Megjegyzés
Ha a tompított fényszórót beállítják, egyidejűleg a köd- és a távolsági fényszórót is be kell állítani.
N01-11231Főfényszóró (bal oldal):
A jobb oldali fényszórónál mindkét beállítócsavar tükörképszerűen van elrendezve.
A - Oldalirányú állítás
B - Függőleges-irányú állítás
– A fényszórót egy megfelelő csillagcsavarhúzóval a furatokon keresztül -A- és -B- beállítani.
Megjegyzés
Azt is ellenőrizni kell, hogy a reflektorok mindkét fényszóróban a fényszóró-távolságállító működtetésekor egyenletesen állítódnak.
A Bora fényszórójának beállítása
A Golf fényszórójának beállítása → fejezet
Megjegyzés
Ha a tompított fényszórót beállítják, egyidejűleg a köd- és a távolsági fényszórót is be kell állítani.
N02-0258Főfényszóró (bal oldal):
A jobb oldali fényszórónál mindkét beállítócsavar tükörképszerűen van elrendezve.
1 - Oldalirányú állítás
2 - Függőleges-irányú állítás
Az oldal- és függőleges-irányú állításhoz a mindenkori szabályozókereket egy csillagcsavarhúzóval állítani.
Megjegyzés
Azt is ellenőrizni kell, hogy a reflektorok mindkét fényszóróban a fényszóró-távolságállító működtetésekor egyenletesen állítódnak.
Fényszóróbeállítás: ellenőrzés ívkisüléses világítótesttel ellátott fényszóróknál
A szükséges célszerszámok, ellenőrző és mérőkészülékek valamint segédanyagok
t Fényszóró-beállító készülék -VAS 5046/-
vagy
t Fényszóró-beállító készülék -VAS 5047/-
A következő ellenőrzési és beállítási leírás alapvetően az összes ország számára érvényes. Az adott országban érvényben levő jogszabályokra vagy előírásokra azonban mégis ügyelni kell.
A következő előfeltételek érvényesek az ívkisüléses világítótestű fényszórók beállítására:
l A gumiabroncsnyomás rendben.
l A fényszóróüvegek nem lehetnek sem sérültek, sem szennyeződöttek.
l A reflektorok és az izzók rendben.
l A kéziféknek kioldva kell lenni és nem lehet bekapcsolva sebességfokozat.
l A kormánynak nem szabad végállásban lenni.
l A gépkocsit az alapbeállítás közben nem szabad mozgatni (az ajtók „nyitása és zárása“, a nekitámaszkodás, ki- és beszállás sem megengedett).
l Sem a gépkocsivezető nem tartózkodhat a gépkocsiban, sem rakomány nem lehet benne.
l A gépkocsival néhány métert kell gurulni ill. elöl és hátul többször át kell rugóztatni annak érdekében, hogy a rugók elhelyezkedjenek.
l A gépkocsit és a fényszóróbeállító-készüléket sík felületre kell állítani.
l A gépkocsit, ill. a fényszóró-beállító készüléket be kell állítani.
l A dőlésértékét be kell állítani.
A fényszóró feletti takaróelembe „%“-ban vannak besajtolva a dőlésértékek. Ezen adatok alapján kell a fényszórókat beállítani. A százalék-érték 10 m-es vetítési távolságra vonatkozik. Pl. 1,2 % dőlésérték átszámítva 12 cm-t jelent.
Főfényszóró, bal oldal:
A gépjárműdiagnosztikai-, mérő- és információsrendszerrel -VAS 5051B- az alapbeállítást elvégezni:
– A diagnosztikai készüléket csatlakoztatni → fejezet
– A gyújtást bekapcsolni.
– A „Vezetett funkciók“ menüpontot megnyomni
– Az „automatikusa fényszóró-távolságállítás“ pontot kiválasztani
– Az „alapbeállítás végrehajtása“ pontot kiválasztani
– A tesztkészülék utasításait követni.
– A fényszóróbeállítást ellenőrizni, és a fényszórókat szükség esetén beállítani
Beállitási folyamat a Golf esetén → fejezet, a Bora esetén → fejezet
Az illesztés befejezése
N94-0297Kijelzés a képernyőn:
– A kijelzőn az „Ugrás“-nyíl- gombot megnyomni.
N02-0554Kijelzés a képernyőn:
– A kijelzőn a „Befejezés“-nyíl- gombot megnyomni.
– A befejezés-menüben a „Befejezés“ gombot megnyomni.
– A gyújtást kikapcsolni és a diagnosztikai csatlakozót lehúzni.
N02-0555 -
Mágus2
Közösségépítő
-
-
norrberth
addikt
Fényszóró beállítás kérdés, ez így jó? [link]
Odaállok a faros lemezhez, lámpa közepét bejelölöm.
Aztán hátra 4 Méter mert ennyit enged a garázs, az első lámpa és faros lemez között ennyi a távolság lemértem.
Fel le állítás világos! De a balra jobbra nem! Most a szigetelőszalagnak pontosan a törésnél kell lenni? Vagy a 2 szögnek a közepénél kell lennie?
Vagy mit kel figyelembe venni?
Valaki bejelölhetné. Csak a képeket értem meg. -
oszy
veterán
Leon 1M-nél ha előbb van kicserélve az olaj, mint ahogy jelezné, akkor is meg kell csinálni a "resetelést"? Mert enélkül akkor nem tudja, hogy ki van cserélve.
XADO olajból félszintetikus jó a BCB-be? 5W40
-
g4bb3r
tag
Sziasztok,
Van egy jelenség ami lehet normális de inkább rákérdezek. Nem nagyon szoktam száguldozni (nincs tartalék
) pályán is 130max. Most kicsit bátrabban mentem vele mert kellett kamionsorokat előzgetni mögöttem meg nyomtak a türelmetlenek de ez mellékes most. Szóval azt vettem észre hogy 130-140 között elkezd "búgni" vagy rezonálni valami mintha eggyel alacsonyabb sebességben lennék viszont 150-nél meg kisimult és ugyanolyan hangja volt mint 120-130-nál.. Többször is rápróbáltam ugyanaz. Ez normális? Vagy van valami ami ezen a fordulatszámon rezonál?
Seat Toledo 1.6 16v BCB
Köszi
-
Speeedfire
félisten
válasz
atos19881101 #141471 üzenetére
Kell, hogy legyen szerintem.
-
freaghill
őstag
Hallok jobb elölről kopogó hangot, lengőkar szilentre gyanakszom. Ilyenkor a lengőkarral érdemes cserélni?
Ha igen, akkor milyen márka?
Audi A3 8L1 2000 ALH. -
válasz
Mágus2 #141457 üzenetére
Köszönöm szépen!
Viberen küldtem neki fotókat még délelőtt, ill. leírtam, hogy a vodici plech letört - semmi reakció, pedig mindkét Viber-üzenetemet elolvasta. Aztán elküldtem ugyanezt emailen, megemlítve a PayPal buyer protection programot... így már jött a válasz 5 percen belül. Küld új betétet.De miért kellett ehhez a PayPallal fenyegetőzni?
(költői kérdés)
@Norbi: a linkesített macskás fotók maradhatnak
YT-ot ritkán nézek.
-
atos19881101
senior tag
válasz
Speeedfire #141470 üzenetére
Ha van benne 10es fej, akkor jó vagy.
-
Speeedfire
félisten
válasz
atos19881101 #141445 üzenetére
Elvileg van otthon krova, szóval még akár jó is lehet.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
atos19881101 #141459 üzenetére
A nyaraláshoz. Az éven még sehol nem voltunk... már nagyon vágyok szabadságra.
-
Mágus2
Közösségépítő
Már csak 10-et kell aludni.
-
atos19881101
senior tag
válasz
Speeedfire #141431 üzenetére
Ha csak a bit van, akkor sem kell megijedni. 10-es fejbe bepattintod és örülsz.
-
norrberth
addikt
válasz
focvis #141440 üzenetére
Honnan rendelted? Melyik wepshopból?
(#141441) Mágus2 Szerintem más célt szolgál, inkább beszorítja a betétet a helyére. Ne rezonáljon stb
Meg amelyik kábeles visszajelzős arra eleve nem raknak rá! Amelyik nem kábelebes azokra szoktak és csak a bal elsőre! Nem mindre... -
Mágus2
Közösségépítő
válasz
focvis #141440 üzenetére
Minek rá az? A kopásjelző kábel majd jelzi. Ez csak akkor kell ha a vak sofőr nem látná a műszerfalon a jelet. Ne rakjál át semmit. Ez a fül csak arra van, ha odáig kopik, akkor sikítson a tárcsán hogy STOJ, már nincs a betéten anyag. Akkor lesz gond, ha emiatt lógni fog az a betét, akkro át kell tenni... reméljük nem fog.
-
-
intelMMX
senior tag
válasz
Wiz Khalifa #141422 üzenetére
Nekem is ma megy generálra a kocsi. Azt hiszem fizetésig már nem nagyon fogok költekezni
-
norrberth
addikt
válasz
Speeedfire #141431 üzenetére
Ezzel tuti lelehet, [link]
krova amatőröknek való.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
Pacso1983 #141433 üzenetére
Szia.
Mindkét hiba a sebességjeladó magas jelére vezethető vissza. A sebességmérőt most hagyjuk az óracsoportban. Mért értékekeben a motorvezérlőben milyen sebességet mutat menet közben? Az ABS/ESP vezérlőben szintén meg kell nézni menet közben, milyen sebességet mutat.
-
Pacso1983
újonc
Üdv Mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni.
Sikerült vennem egy olyan autót amiben nem működött az ESP illetve a tempomat. Az ESP nem ad életjelet sem a gomb nem világít ha megnyomom, se a műszerfalon nem világít a visszajelző lámpa. A tempomat kar gombjait érzékeli az ECU (VCDS-el nézve), sőt el is tárolja a sebességet, de mikor szeretnék arra a sebességre gyorsítani vele, akkor csak egy határozottat húz a kocsi kb fél másodpercig aztán leesik az orra és nem gyorsul tovább.
Szellőző rendszerben van néhány hiba, az gondolom mindegy ebből a szempontból.
A motorműködéssel összefüggésben ez a hiba volt csak: 17948 vagy P1540 Sebességjel túl magas.
A műszerfalon működik a sebességmérő órám tisztességesen, nem ugrált a mutató, nem volt vele semmi baj mióta nálam a kocsi.
VCDS-el próbáltunk kormány szögállás kalibrációt csinálni, mutatta szépen a program a kormányszöget ahogy tekergettük, de mikor kérte a program, hogy induljunk el, akkor nem érzékelte a program, hogy haladunk. A kormánytekergetést továbbra is kijelezte, de nem sikerült így a kalibrációt megcsinálni.
Az autó egy 2001.09 havi Ford Galaxy (Seat Alhambra, VW Sharan) 1.9 PDTDI AUY.
ESP oldalirányú gyorsulásérzékelőt cseréltünk, az nem oldotta meg a problémát.
Javaslatokat kérnék, hogy merre tovább.
Találkozott már valaki ilyennel?
Köszön előre is!
Csaba -
danzas007
csendes tag
válasz
bognar110 #141424 üzenetére
En inkabb verseny/sport katalizatort raknek bele, vagy azt kivenni es egy csovet (downpipe) helyette, ha ezt a korulmenyek meg engedik es tud ismerosnel vizsgazni.
No, de a lenyeg, hogy egy sport dobtol nem lesz olyan sokkal jobb vagy szebb hangja. Ezeknel az 1.8t motoroknal a kati visszafogja az egesz kipuff rendszer hangjat. Katalizator nelkul gyonyoru hangja van amikor betolt a turbo. Kozepdob nelkul vissza is durrog.
-
Speeedfire
félisten
Pár hete érdeklődtem, hogy mivel lehet leszedni a kormányt. Lenko javasolta ezt. Jól sejtem, hogy ezt sima krovára rá lehet applikálni?
-
norrberth
addikt
-
elistvan
őstag
Megvehető egy 2-es skoda ha nincs rajta a rettegett hibás motoros listán? Vagy a láncnyúláson kívül más is lehet a baja?
-
bognar110
őstag
Hátsó sportdobot szeretnék majd venni adott egy passat B5.5 sedan 1.8T. [link] Ezt a dobot néztem ki. Nincs valakinek egy képe hogy hogyan áll az autón egy ehhez hasonló dupla csövű dob ?
-
norrberth
addikt
Muhaha [link]
-
BUZZLGHTYR
senior tag
siralmas, ha az én hibám
nem pedig a váltónak volt valami baja
-
Killer01
őstag
válasz
BUZZLGHTYR #141419 üzenetére
Ha már gurulsz ellenkező irányba akkor kézifék behúz, oszt' utána lehet játszani a kuplung csúsztatással
-
MunezXBK
nagyúr
válasz
BUZZLGHTYR #141417 üzenetére
Ez vót a gond.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
BUZZLGHTYR #141415 üzenetére
Kézifékről hallottál már?
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz
BUZZLGHTYR #141413 üzenetére
Honnan tört ki egy darab pontosan?
-
norrberth
addikt
válasz
BUZZLGHTYR #141411 üzenetére
-
BUZZLGHTYR
senior tag
válasz
BUZZLGHTYR #141409 üzenetére
annyi kérdésem még azért lenne, hogy milyen váltó olajat érdemes rakni abba a 1.8t quattrohoz, dwr motorkódu váltóhoz?
-
Magnum_
nagyúr
válasz
BUZZLGHTYR #141409 üzenetére
szerelés 25k + meg hogy hajnali 5-6 fele felébredjen, mikor megyek dolgozni és átvegye az alkatrészt +10k
Autoszerelonek kellett volna mennem.
Azt nekem senki sem fizeti ki, hogy a szabadsagom alatt is eoerheto vagyok, vagy hetvegen, vagy munkaidon tul.
A munkaeropaic kurvaja vagyok :-( -
BUZZLGHTYR
senior tag
válasz
aero. #141407 üzenetére
emelkedőről tolattam kifele, megállt, elkezdett gurulni előre és én meg adtam neki egy kis gázt és kitört 1 nagyobb darab a váltóból!
de azaz emelkedő se volt annyira durván meredek, kb. 20-25 fok, szóval nem is értem az egészet..
elszállítás 15k
váltó+kuplung 50+40k
szerelés 25k + meg hogy hajnali 5-6 fele felébredjen, mikor megyek dolgozni és átvegye az alkatrészt +10k
váltótolaj nemtudom még mennyi..
szóval ilyen 1 fasza nyaralás -
urbanjozsi
senior tag
Sziasztok!
Kiszemelt a4 b6 avant bal elso ajto, slso diszlec kozepen kidudorodik.....
Kinyomtak sziloval.... 😀
Ez az ajto rozsdasodasabol adodhat, vagy a diszlec is el tud vetemedni?
Koszi -
aero.
veterán
válasz
BUZZLGHTYR #141405 üzenetére
Hogy is sikerült ezt összehoznod? Nem volt tiszta. Hatramenetben előregurult az autó?
-
BUZZLGHTYR
senior tag
na végre sikerült váltót szereznem, holnap kuplung. fasza kis nyaralás volt.. soha többet nem megyek a balaton közelébe
jade hamarosan a kocsiért, innen a világvégéről.
-
intelMMX
senior tag
válasz
Wiz Khalifa #141392 üzenetére
Olajfolyást még nem tapasztaltam. Mondjuk az biztos, hogy ennyi idősen már meg tud enni 5dl-t 1000km-n.
Ha már úgy is hozzá kell nyúlni a motorhoz, gondolom már egy vezérléscserét is megejtesz. Legalább nem lesz gond azzal sem
Új hozzászólás Aktív témák
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5600X 16/32/64GB RAM RX 7600 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- Konzol felvásárlás!! Xbox Series S, Xbox Series X
- Apple iPhone 12 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Intel Core i7-13700K Processzor
- Telefon felvásárlás!! Samsung Galaxy A12/Samsung Galaxy A22/Samsung Galaxy A32/Samsung Galaxy A52
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest