-
Mobilarena
OLED Televíziók - témaösszefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
hunspikey
őstag
Na srácok én megtaláltam a tutti konzolt :
Egy újfejlesztésű pro-custom-hybrid-advanced grade kettes fali konzol kifejezetten második, harmadik generációs OLED illetve QD OLED paneles TV-khez.
A konzol pár hét használat után a panel subpixeleiben található deutériumot a konzolhoz külön kapható ingyen energia generátor csatlakoztatása esetén tríciummá alakítja, így az előzetes belsős mérnöki analízis alapján a maximális TV fényerejét akár 4500 nitre emelheti.
Én rendeltem kettőt mert 9000 nit kell a Sárkányok Házához
-
wallace 234
őstag
válasz
boborján2
#90097
üzenetére
Ez így van! Jó marketinggel bármit el lehet adni! Jó ideje a marketing folyik, valódi fejlesztés alig van. Ami a falikonzolt illeti, egy a lényeg a vesa szabvány ill a megfelelő collhoz való ki választás.
Ez az oled konzol hihetetlen, hogy már ebből is plusz pénzt tudnak le húzni egyes emberektől. De érthető kezdtek a fali tartok olcsók lenni, valamit ki kellett találni, hogy újra legyen 20 ezer egy tartó! -
boborján2
senior tag
válasz
hunspikey
#90096
üzenetére
Ez vicces vagy szomorú , mindenki döntse el maga.
Nálunk a családban van egy cég (szoftver fejlesztés).
Marketinges külsős srác mondta , hogy ha beleteszel 3-4 majdnem semmirekellő funkciót és ezt Pro fantázia néven drágábban értékesíted, akkor nyertél mert ez a dolog működik.
Akinek nem számít a pénz az megveszi , mert szereti érezni , hogy a legjobbat vette és a Pro érzés kell neki.
Ami szó szerint valóban a legjobb , csak gyakorlatban kb. semmi értelme.
Pedig a leírásban ott van minden , de a Pro az Pro, alább nem adja.Ebből kiindulva a fali konzolra 1-2-3 jól csengő kis felirat és megdojba az eladást , nem is kicsit.
-
Vhiktor
Topikgazda
válasz
bbuffy
#90086
üzenetére
Csak segíteni szerettek volna Neked és valószínűleg pénzt spórolni. A marketingesek nagyon értenek hozzá hogy kell kamu dolgokkal lehúzni az embereket.
Nincs olyan hogy oked fali konzol. Sima fali konzol van és kész. Ráírhatnak minden hulyeseget amivel csak jól lehúznak, pl 8k, hdr tvhez fali konzol. Vagy esetleg ha erre a fali konzolra teszed akkor 10-szeres lesz a kontraszt arány
-
hunspikey
őstag
válasz
junkpod
#90092
üzenetére
Bocs nálam a konzol legyen funkcionális, főleg ha adott esetben egy több mint egymilliós kütyü lóg rajta ami törékeny mint a hímestojás.
Amit linkeltem nem miss június ezt vágom de 80 kilót bír azaz az asszonyt is felakaszthatod rá ha rosszul viselkedik - ebből láthatod hogy mennyire sokoldalú a konzol
ráadásul minden irányban jelentős mértékben állítható. -
boborján2
senior tag
Nekem volt olyan konzolom amit magamnak csináltam. Dönthető, forgatható volt. F@szán csiszolva lefújva saját színre.
Rámjött a hegeszthetnék és itthon megcsináltam maradék anyakokból
A ráfordított idő miatt vlnyilván nem érte meg. De jó volt úgy használni ,hogy azt én alkottam. -
bbuffy
senior tag
látom itt csak a savpörkölt megy. További szép estét!
-
bbuffy
senior tag
Sziasztok!
Mivel kicsit pang a falikonzol topik, gondoltam hátha tud itt vki segíteni
OLED tévéhez falikonzolt keresek.
Samsung 2023 as 77" os oled. 36 kg a tv és VESA 400X300. Ehhez keresek kifejezetten OLED hez való fali konzolt, kihúzhatót, korrigálhatót ha picit elfúrnánk. Ez utóbbi nem fontos annyira. Köszi szépen előre is.
Nagyon nem találtam ilyet, csak univerzális kialakításút, de direkt OLED hez valót ami ebben a VESA kiosztásban és súlyhoz kell, nem igazán. -
hunspikey
őstag
***** ördögszekér *****
-
Bazsi747
aktív tag
Srácok a C1 emen néha a bal oldali fekete sáv vastagabb mind tv,mind streaminges vagy usb lejátszáskor is.Ennek mi lehet az oka?
-
hunspikey
őstag
Mert szép is. Igazi sallang mentes, túlzásoktól óvakodó, abszolút nyugodt, profin behúzott képe van. Végig toltam a négy részét, a történet sem rossz bár kicsit giccses persze, mindegy, viszont a képi világába egy jelenet esetén sem tudnék belekötni. Nekem rohadtul bejön.
A második epizód éjszakai pajta jelenete, amikor a vak lány az apjával egy kis tábortűznél beszélgetnek mindent elmond: részlet van a tűz lángjában és ráadásul a pajta leghátsó részei is megjelennek, számomra ez a HDR.Egyébként méltán lehetünk más okból is büszkék a produkcióra: iszonyú mennyiségű honfitársunk munkája, megnéztem a stáblistát, még az általam nagyon nagyra tartott Ekler Viktor is szerepelt - aki nem ismeri, ő vitte Szentendrén az Ekler bisztrót, kiváló séf - szóval a stáb kb 90% magyar - le a kalappal!
A Colorist feladatot a méltán híres Skip Kimball látta el, aki nem kisebb cuccokat adott nekünk mint a Logan, vagy az Avatar, Indiana J. 5, Gyűrűk Ura, A Hatalom Gyűrűi, és persze a Stranger Things, hogy a többi 30 húzó tételt ne kelljen legépelnem - egyszóval nem egy hülyegyerek tette az asztalra ezt a látványt...
-
hunspikey
őstag
Pont úgy! Teljesen szubjektív!
De egyébként lehet sehol sincs meghatározva hogy mi az a referencia kép - mármint művészeti szempontok alapján.
Ez kb olyan mint az Oscar díjas film kérdése : tényleg az a legjobb? Aligha.
Csak akartam egy ajánlott tenni mivel szerintem borzasztóan szép munka.
Egyébként belenéztél? Vélemény?
Szerk: illetve azt is gondolom hogy a dolby által előírt dolgok nulla hatással vannak a tényleges expozícióra, derítésre, fényelésre, ezek rendezői / fővilágosítói döntések sorozata
-
válasz
hunspikey
#90060
üzenetére
" mérhetetlen része a kép dinamikája, a tónusgazdagság, a kép szinte három dimenziós tapintható mivolta, a színek korrekt ábrázolása, fényes /sötét árnyalatok helyes megjelenése, kontúr szeparáció, helyes expozíció a becsületes világosítás és még vagy egy tucat egyéb paraméter ami végeredményben nekem azt mondja hogy ez közel referencia szintű képi anyag. "
ezek közül konkrétan ami mérhető vagy ah nem mlrhető összehasonlítható, de mértél / hasonlítottál be referenciához? Mert mi a referencia és mit mértél ezek közül meg valóban? Magyarul leírtál egy felsorlolást ami szubjektív vélemény. Egyszerűbb lett volna azt írnod, mert neked tetszik.
ne érts félre , nem kötekedni akarok, még ha annak is tűnik. De ez nem azt jelenti, hogy ez referencia közel sem.(persze jelentheti ezt is) Ez nem probéma,
Erre választ a fenti felsorlás valódi mérésével és egy DoVi által meghatározot referencia görbével, anygaokkal ahhoz kalibrált kijelzővel lehetne kimondani.
Olvastam cikket hogy Netflix és egyre több valódi mozi stúdió használ natív HDR rendszereket a rögzítéshez tehát nincs kiárva amit írsz, csak alátámasztva sem. -
-
SeatZola
őstag
Ma megint nagyon pozitív élményben volt részem. Az Eurosport1-en néztem HD-ben női óriás műlesiklást. Hát annyival másabb, annyival nyugodtabb, nem tolakodó a kép a G3-on, a QN90 után hogy az számomra maga a tökély. PEdig direktben összahasonlítgattam ma is a G3-QN90-Q80 képét és brutális a különbség. Megmondom öszintén, hogy azért kicsit félve vágtam bele az OLED projektbe, főleg a majd dupla ár miatt, de azt kell mondjam nem bántam meg!
Más: akinek G3 van, ki lehet azt kapcsolni, hogyha tv adást nézek és megnyomom a műsorújság gombot, akkor ne jelenjen meg egy figyelmeztetés ablak, hogy "nincs megjeleníthető előnézet"?
-
Calogero
addikt
Kedves PHILIPS 65 OLED 705/12 tulajok. Ezt most láttam a MM honlapján.
Tisztelt Vásárlónk!
A Gazdasági Versenyhivatal Vj/8/2022. számú eljárásában tett vállalásával összhangban a Media Markt Magyarország Kft. mindazon vevőinek, akik az alábbi televíziókészülékek közül valamelyiket a táblázatban megjelölt időszakban vásároltak a mediamarkt.hu weboldalon vagy bármelyik magyar MediaMarkt üzletben, az alábbi juttatást biztosítja MediaMarkt ajándékkártya formájában („MM Ajándékkártya”).PHILIPS 65OLED 705/12: 2021.06.16. – 2022.03.07. 50 000 Ft
Az MM Ajándékkártyát az érintett vevők a számla/nyugta bemutatásával bármelyik magyarországi MediaMarkt üzlet vevőszolgálatán vagy a juttatas@mediamarkt.hu email címen kérhetik 2023. december 31-ig és részükre a Társaság – a vevő választása szerint – online vagy fizikai MM Ajándékkártyán adja át az őket megillető juttatást.
Az MM Ajándékkártya az átadástól számított 2 évig levásárolható a MediaMarkt magyarországi üzleteiben, illetve a mediamarkt.hu weboldalon, további feltételek és korlátozások nélkül.
-
hunspikey
őstag
Na ez egy nagyon jó kérdés!
A video minőségnek van mérhető és mérhetetlen része.
Mivel ez egy streaming, a mérhető részéről a tömörítés miatt nem érdemes beszélni.
A mérhetetlen része a kép dinamikája, a tónusgazdagság, a kép szinte három dimenziós tapintható mivolta, a színek korrekt ábrázolása, fényes /sötét árnyalatok helyes megjelenése, kontúr szeparáció, helyes expozíció a becsületes világosítás és még vagy egy tucat egyéb paraméter ami végeredményben nekem azt mondja hogy ez közel referencia szintű képi anyag. Számomra. Egyszerűen tisztességes aprólékos gyönyörű munka.
De mond ha neked gondod van vele, érdekel hogy adott esetben neked miért nem tetszik vagy mely anyag sokkal jobb számodra.
-
szkutyi
addikt
válasz
hunspikey
#90056
üzenetére
Szvsz;
Szóval ha van egy éjszakai jelenet, azt is úgy kell ábrázolni hogy mindent lássunk...végülis jah, ne is legyen éjszakai jelenet....minek?hát nem látunk semmit...vagy minden éjszakai.jelenet legyen nappal és feliratozva hogy ez most éjjel van.
Kutyának a f@szat.xd. fogadd már el hogy éjszakai jelenet, és nem látszik rengeteg minden mert nincs fény ami megvilágítsa....
Éjszaka szobában is kapcsolsz villanyt ha sötét van és kettőt nem látsz nem?
Este néztem a kaptár 1et, rengeteg sötét jelenet mivel a föld alatt játszódik de felfogtam hogy ott ennyit kell látni .mivel SOTET VAN...ha átraktam volna élénk módba, lehet több árnyalatát láttam volna a csaj ruháján, de..... -
hunspikey
őstag
Na kérem, pont hogy arról volt szó mennyire nem megy általában a dolby vision tartalmakat szépre készíteni befutott a Netflixre egy közel referencia szintű anyag : A láthatatlan fény.
Hulk ember meg doktor House játszik benne, nem is rosszul, a kép iszonyú plasztikus, jól gradelt, valós, gyönyörű HDR. Már a főcím előtti nyitójelenet bemutatja, hogy kell éjszakai jelenetet ábrázolni...
OLED tulajok pillantsanak bele, megéri.
-
hunspikey
őstag
válasz
Vhiktor
#90051
üzenetére
Óhh tudom én mi a process , rövid ideig voltam 3D artist..
Ordít hogy a Sárkányok Háza tengerpartos jelenetét fényes nappal vették fel aztán komputerral szépen kékre és 1 nitre húzták.
Miguel Sapochnik a neve a tisztelt rendezőnek ő volt az a
faszdrága úr is aki a Trónok Harca éjszakai záró csata jeleneteit nézhetetlenre gradeltette. -
Vhiktor
Topikgazda
válasz
hunspikey
#90027
üzenetére
Bízzunk benne hogy nem xart adnak ki a kezük közül.
Az hogy hogy veszik fel az anyagot meg csak a készítés egy korai szakaszai. Utána jön a colorist, aki az urominkat végzi, ekkor kapja meg a film a végső kinézetét. Szóval ha ott az a direktoriri döntés, hogy ez meg az ne látszódjon akkor nem fog látszódni, annak ellenére sem hogy az eredeti felvételen látszódott.
Egyszóval nem az a jó ha egy filmben egy sötét jelenetnél minden látszódik, mert can amikor direkt sötétítenek el részeket, mert nem mindent szeretnének láttatni.Az, hogy egy film rosszul lett elkészítve azt utólag nagyon nehéz eldönteni. Trónon harca és Sárkányok háza bizonyos részére is sokan köpködtek, holott semmi bak nem volt velük.
Abból kell kiindulni, hogy mindenki szabvány szerint dolgozik, netflix is megköveteli, szóval azért nem Jóska bácsi masterel az istállóban. Ettől függetlenül persze búcsúszhat hiba.
-
hunspikey
őstag
válasz
Lajmund
#90048
üzenetére
Neked van igazad! Most kapcsoltam ahogy olvasom soraid hogy lehet ugyan az zajlik mint amin a tetves zeneipar átment az elmúlt 3 évtizedben - és követték el ugyan ezt a bűnt (tisztelet a kivételnek pl Chesky Records meg a hasonlók), szóval a normalizálás bűnét. Ha megnézel egy mai tracket soundforgeban akkor azt látod hogy nulla dinamikája van. Lehet videonál is leveszik 1 nitre hogy a csalós LCD-ken is nagyjából sötét legyen
-
boborján2
senior tag
válasz
hunspikey
#90047
üzenetére
Én nem tudok ennyire ráfagyni a témára. Nem tudom Te hogy csinálod.
Igen,akadnak tarralmak amik bizony nem úgy sikerültek , sötét jelenetek, stb...stb...
Szerintem egyszerűen lapozni kell és jónapot.
Az étteremben szólhatsz a séfnek ,kaphatsz másik tányér levest.Egy sötét trónok harca miatt ha fejen pörögsz 4 napig ,akkor aem fogják újra masterelni és kiadni. -
Lajmund
őstag
válasz
hunspikey
#90047
üzenetére
Pár napja gondolkodok miota olvasom a fejleményeket meg én is tapasztalom dv modba hogy tényleg föleg a régebbiek szarok egyszerüen. Nem e azért van ez mert a tultolt képmodokra szerkesztik a filmeket sorozatokat? Mert tudják a legtöbb ember ugy nézi és fingjik sincs hogy kéne. De igaz ez az élet minden területén sok embernek a meki az étterem söt a legtöbbnek és kevesebben mennek jó helyekre minöségi kaját enni igy alkalmakodnak a készitök. Mert ha azokra szabnák akik jól használják a tévéjüket akkor az a rengeteg élénk modos átlag birkának meg viritana a fejébe mint az isten nyila. Igy meg szivunk mi akik normális tartalmat akarnak de kevesebben vagyunk kisebben a hangunk a kutyát nem érdekli.
-
hunspikey
őstag
válasz
blakey
#90040
üzenetére
Én ezzel azért nem tudok egyetérteni, mert pl ha megnézed a referencia képmódban, tehát LG G3 illetve minden LG OLED esetén dolby vision " mozi" módban (amit egy szoftver hiba miatt a gyorsmenüben színháznak hívnak) a második részt a 46. perctől kezdődően akkor szerintem látni fogod, hogy sérül a néző térérzékelése, az egész kötélmászós jelenet alatt hiányoznak az amúgy mesterien megalkotott fúrógépek struktúrái, az idő által végzett lerohadás, a fúrófejeken ottmaradt föld stb, a kép egyszerűen belevész a sötétbe. Más módokat használva (nem élénk na, azt már kitöröltem a tvből
) ezek a dolgok a helyükre kerülnek. Nem az a baj hogy az egész egy rettenetes low key műsor, az oké - van egy hangulata, nem kell elbarmolni. De a látványtervező szép munkát végzett, öröm nézni ha látod...
Szóval igazából el kell döntenünk hogy mikor merünk beszólni a Michelin csillagos étteremben, hogy "Séf úr, minden respekt az öné, de az étel sótlan"
-
Mauzes
addikt
válasz
szkutyi
#90044
üzenetére
Ezt nem vitatom, mert tényleg lövésem sincs, videó terén mi a helyzet. De erről eszembe jutott, hogy audió (zene) terén is ugyanez volt a fáma, hogy csak a lossless így meg úgy, aztán emlékeim szerint vakteszten eléggé az derült ki, hogy a jó minőségű tömörített kb megkülönbözhetetlen.
-
blakey
titán
válasz
szkutyi
#90042
üzenetére
Ne mindig a bitrátát vedd figyelembe, a tömörítési eljárás sem mindegy, egy AV1-be csomagolt anyag kisebb bitrátával is tud rendkívül jó lenni. Nagyon hasonlít a különböző fémek súlyához, ami nincs arányban a térfogattal, pl. 1 kg aranynak megfelelő térfogat nem egyezik az 1 kg vas térfogatával.
-
junkpod
nagyúr
válasz
blakey
#90040
üzenetére
Nem mondtam, hogy nincs rendben.
Csak annyit mondtam, hogy a TV -n elérhető streaming hordoz bizonytalanságokat, mint az ingadozió és usertol független, akár régió specifikus sávszélesség és tömörítés arány, a tv beépített lejátszó képességei.
Míg ha letoltesz egy műsort, az lehet hogy jobb, mert a forrás nem ingadozó es/vagy ultra nagy sávszélességű streaming vagy legjobb esetben BD. Ha ezt egy dedikált jó minőségű lejátszó teszi ki a tv-re, máris lehet jobb minőségű. -
junkpod
nagyúr
válasz
hunspikey
#90036
üzenetére
A HDR és DV filmkészítés negativumaival egyet értek. Ezt már itt is leírtam: csak a vakító fénylik effektek kedvéért fogják vissza a normál fényerőt. Remélem idővel megtanulnak HDR filmet is forgatni.
Silo streaming. Lehet hogy jobb lesz egy torrent verzió mint a streamelt amit te itt elerhetsz.
-
hunspikey
őstag
Szerintem brutál jó dealt csináltál - és őszintén kiváncsi vagyok, hogy ugyan azok a tartalmak DV képesség hiányában HDR-ben hogyan fognak nálad megjelenni.
Tegnap engedtem el ezt az egészet megmondom őszintén.. Itt valaki írta, hogy megnézte a Top Gun 2-t HDR verzióban és hogy sötét. Mivel rég láttam a filmet gondoltam egyet és kikerestem - de nem találtam HDR kópiát egyik streaming szolgáltatón se, pusztán a Skyshow Timeon van fent SDR-ben.
Nálam 28-as fényerő van Filmmaker módban beállítva és az összes képi javító ki van kapcsolva kivéve a sima gradációt, mert az a 8 bites szarokon segít.
A film egyből beszippantott, végig is néztem és tátott szájjal néztem a lemenő nap előtt elhúzó vadászgépeket, a csillogó fehér világos havat, a kontrasztos jól világított arcokat, közeli snitteket stb.
Nálam az a világ semmit sem ér ahol egy HDR film még a felét sem éri el stimulusban mint egy SDR. Nincs olyan, hogy magas dinamika tartományú tartalom, pont a képi dinamika nélkül - ez a fából vaskarika. És igen is kellene, hogy legyen egy egységes megállapodás, hogy a HDR-en belül mit hová illik húzni fényességben stb.
Az egész helyzet kb olyan mint az 1.4-es szívó sportautó...
Kénytelen vagyok azzal zárni az egész - már egyébként is túl hosszúra nyúlt - vajúdásom, hogy be kell ismerni és el kell fogadni - a világ tartalomkészítőinek többsége nem tud tisztességes HDR tartalmat előállítani, nem érti meg a célját, nem képes előnyére fordítani, csakis hátrány származik belőle. Számunkra, nézőknek.
Megértem teljesen Vhiktor oldalát - neki az a feladata, hogy a leghűbben tolmácsoló kijelzőt hozza ki az ügyfél készülékéből. Ez a helyes. De ettől még az elfuserált tartalom fogyaszthatatlan marad, és az eszköz, tehát a TV, ami nevében- szórakoztatóipari eszköz, nem éri el a célját, teljesen mindegy hány milliót adtunk érte...
És nem junkpod, nem az (agyon)- tömörítés miatt van
illetve majd szólj ha megvetted az Apple TV Siló sorozatát fizikai hordozón, összehasonlítjuk a streaminges verzióval - ja várj mégsem, mert, hogy sosem fog megjelenni. Ooops
-
viera
őstag
válasz
hunspikey
#90027
üzenetére
Én megértelek teljesen, engem is zavar ha annyira sötét minden.Dolby Vision egyáltalán nem tetszik mert minden annyira sötét néha még napoal is, hogy a valóságba se úgy néz ki.
Ezért is választottam az S95C-t amit tegnap meg is rendeltem a Telekomtól.
Decemberre terveztem de levitték az árát meg lejött a kedvezményem és így lett 911e ft a 77-es. Na de kíváncsi vagyok milyenek lesznek rajta a DV filmek amik zavarnak. -
junkpod
nagyúr
válasz
hunspikey
#90013
üzenetére
De még mindig itt tartunk, hogy agyon tömörített, és ráadásul változó bitrátás filmek alapján vizsgálod egy megjelenítő kepminősegenek felső 3%-ot adó paramétereit. Fekete és tartalom nélküli képeket kimerevitve? Tv lejátszó szoftverrel? YouTube video teszt alapján másik TV -rol beállított kép paraméterekkel?
Szerintem ez nagyon tévút. -
Bazsi747
aktív tag
3 hónap ingyenes próbaidő ismét LG készüléken az apple tv.
Még jó hogy megnyitottam -
szkutyi
addikt
válasz
hunspikey
#90027
üzenetére
Ha Vhiktor bekalibrálja akkor az otthoni mozit fogja kalibralni, de az összes értékre érvényes lessz a kalibrálás(dolby vision esetében) és tudsz majd játszani a dolby vision config-fileval...nálam gyakorlatilag kb 50 nit különbségre lehet belőve, itt még nem torzul el a színvilág, de emel a fenyerőn...így ha jön egy sötétebb dv film mint pl a top gun maverick, akkor át nyomom a világosabb dovi-ra
-
czombos
tag
válasz
lajbii
#89798
üzenetére
Szia, nekem OLED55C31LA van és teszteltem a DTS-t ARC-on keresztül megy rendesen, viszont a DTSX-et nem tudtam tesztelni mert az erősítőm nem tud eARC-ot de gondolom az is menne rtings tesztje alapján.
-
hunspikey
őstag
válasz
Vhiktor
#90026
üzenetére
Ebben természetesen igazad van.
Én arról értekezek, hogy mi van akkor, ha a mélyen tisztelt kontent kreátor átesik a ló másik oldalára és nézhetetlen sötét képet akar letolni a torkunkon?
Imádtam az Apple TV Siló című sorozatát, de az általad említett Mozi módban őszintén komolyan, egyszerűen élvezhetetlen sötét. Amikor a lány a második epizód vége felé lemászik a fúrófejekhez konkrétan fekete pacák hömpölyögnek fekete alapon. Az egész sorozat (szándékosan?) túl sötétre van húzva.
Most egyből veszed a klaviatúrát és írod, hogy ezt kell tiszteletben tartani, mert ő a kreátor.
Igen, de tudod mi a baj? Ha van egy szoba belső ábrázolva ahol szemmel láthatóan 4-5 főfény ég, nevezzük lámpának, akkor az nem lehetséges, hogy a szem konkrétan gyertyafényes vagy még sötétebb jelenetnek látja. Kajak látszik, hogy felvételkor a fővilágosító szépen betette a hajfényt, a sziluett gégent, derítő fényt, stb -mindent, de aztán a baromarcú utómunkások lehúzták kb 10 nitre.
Az agy ilyenkor tiltakozik, mert nem ezt látod a valóságban - nem lehetséges.. És a példákat sorolhatnám egy évig - általános divat lett mindent - hogy is mondják? - darkosra - gradelni. Hát sorry, nem vagyok hajlandó a gyökér darkos divat szemetet bámulni és hál istennek menthető az ügy úgy tűnik. Persze, nem helyes, nem kalibrált, cserébe nézhető.Azt halkan jegyzem meg, mert ehhez nem értek, hogy a Netflix, Apple keresőképe miért van "helyesen" exponálva? Arra gondolok amikor tekersz az anyagban és kiteszi a kis képet. Az érdekes tökéletesen mutat mindent. Rohadt frusztráló.
És még egy dolgot mondok: szégyen, hogy ezt kell tenni - csak nem a mi szégyenünk... és mellette meg vannak kotta isteni gyönyörű filmek, sorozatok, tehát nem a TV kevés, vagy én látom egyszer így, majd úgy.
-
Vhiktor
Topikgazda
válasz
hunspikey
#90025
üzenetére
Lehet este van már számomra és velem van a vaj, hogy nem értem, de teljesen felesleges fényképezni, mert úgysem adja vissza amit kell, így senki nem fogja tudni mit nézzen. Illetve akkor teljesen felesleges feltölteni képet, ha a kép készítője szerint sem azt kell nézni, szóval nem tudom mi értelme van.
Gyárilag dolby vision esetében a mozi képmód adja a legszabbványosabb képet. Az otthoni mozi is túlvilágosít.
-
Vhiktor
Topikgazda
válasz
hunspikey
#90019
üzenetére

Na ez a kép ékes példája annak, hogy semmi köze nincs ahhoz ahogy ennek ki kellene néznie. Teljesen rosszul jeleníti meg ezt a tv Nálad. Olyan mintha nálad nappal lenne, ez a jelenet egész egyszerűen nem ilyen. Ettől tetszhet Neked jobban, de a szabványtól olyan messze van mint a földtől a Plútó.
Lehet éjszakai jelenetből nappalit csinálni, de az már nem a valóság.Szóval mindenkinek úgy kell használnia a tvt ahogy Neki tetszik, ahogy a legnagyobb élményt, örömet adja, de tisztelettel megjegyezném hogy ebben az esetben teljesen felesleges a kalibráció, mert nem fog tetszeni.
-
hunspikey
őstag
válasz
szkutyi
#90018
üzenetére
Na akkor mutatok még egyet ugyan az a jelenet sor, pár másodperccel korábban.
A valóságban a szem picit sötétebbnek látja, nincs nappali érzésed, konkrétan holdvilág feeling van. Itt hagytam hogy a kamera kiexponálja hosszabban hogy a képet, hogy átjöjjön micsoda brutális részlet mennyiség jön ki a rohadt élénk módból.
-
hunspikey
őstag
válasz
szkutyi
#90014
üzenetére
Ez nem rossz! Attól el tudok vonatkoztatni hogy rosszul mért fehéregyensúlyt a kamerád. Akkor megegyezhetünk abban hogy mivel tényleg ennyi részlet van az anyagban, úgy amíg nincs a G3 kalibrálásra kész állapotban, addig hajtom ilyen tartalmaknál élénk módban pont azért hogy ezt lássam?
Az én szememnek megbocsájtható némi poszterizáció, de a near black részletek hiánya nem!
-
voritibi
csendes tag
Emag Elektro hétvégével 360e környékére le lehet hozni az 55B3-at, nem mondom, hogy az év üzlete, de nem rémlik, hogy a B3 benézett volna-e ebbe az ársávba.

65-ös is megáll 500e alatt
Tudom, nem egy C kategória, de hátha valakinek hasznos
-
-
hunspikey
őstag
válasz
szkutyi
#90010
üzenetére
Ez kérem az HBO Maxon tekinthető meg, a tétel címe:
Sárkányok Háza, 1. évad, 7. rész: Hullámtörő, időbélyeg: 26p:00m- nagyjából, HBO Max app visszafelé számol, ezért a tekerő sávon a valóságban ezt látod: -32p:44m
Ahogy én látom Mozi módban, ami természetesen úgy beállítva ahogy Vhiktor a YouTube G3 videójában mondja:
a kötélzet Mozi módban is nagyon halványan bár, de megjelenik. A probléma az vele, hogy a kötélzet fonata nem jelenik meg, lásd bekarikázott terület a csatolt képen. Amúgy is az egész kötélzet kotta részletmentes, csak ici-pici fekete árnyékokkal van tarkítva, de inkább csak nagyon sötét fekete feletti kék pacák, nem képi tartalom.
Én nem hiszem, hogy ez lett volna a rendező vágya. A jelenet magáért beszél a srác nyúl a kötélért, tehát annak képi megjelenést kellene biztosítani, hiszen a kéz és a kötél a két képi elemünk ebben a jelenetben, a jelenet ott van vágva, hogy a fiú majdnem meg is tudja fogni a függőleges vezérfonalat, ezzel kötötte volna el a sárkányt.
Számomra, mint ex-fotós mindig is gond, ha egy jelenet nem úgy jelenik meg ahogy látnánk a valóságban. Az agyunkkal látunk, a szemünk egy meglehetősen gyatra képalkotó szerkezet, az egész látás az agyunk csodája. Innen fogva zavaró ha nem úgy látunk valamit mint ahogy a valóságban látnánk. Pl nem nagyon tudom tolerálni a mai divatot, ami szerint felvesznek egy szobabelsőt, melynek van legalább 4 db fényforrása, ennek ellenére olyan sötéten jelenik meg, mintha csak egy gyertya világított volna összesen. Egyértelmű grading hiba.
-
hunspikey
őstag
válasz
szkutyi
#90005
üzenetére
Bocs, korábban volt róla szó: én csakis streaminget nézek, nincs TV klasszikus adás, és nincs diszk se, a torrentezést meg nem tartom etikusnak. Fizetem az összes streaming szolgáltatót és azt nézem.
Én csak azért írtam le ezt a tökéletes képen látható dither zaj jelenséget, mert a C9-em nem csinált ilyet - ezért nekem ez új és egyenlőre nem nagyon akarom "benyelni" - minthogy azt sem, hogy több sötét részletet mutat az átkozott Élénk mód - amit leírom 500x-ra is - nem akarok nézni mert szarul árnyal - pontosan látom hogy poszterizál hiszen nem tudja kiosztani normálisan az árnyalatokat a túltolt fényességi értékekre.
Tehát nem jó, hibás, túl tolt stb.
DE:
Szarul elkészített DV tartalom mentésre igen is alkalmazható- mert az a helyzet, hogy egy olyan sorozat aminek kb 80 nit a ABL-je miközben Dolby Vision HDR lenne elvileg, nyugodtan mehet Élénk módban, nem lesz poszterizáció, mivel nincs benne világos rész, az egész arról szól hogy valahogy ki tudjuk-e emelni a sötét mocsokból az amúgy teljesen jó és élvezhető tartalmat. Pl Apple TV Siló széria...
-
szkutyi
addikt
válasz
hunspikey
#90004
üzenetére
Nincs g3am.de tudom miről beszélek...eddig azt írtad hogy közel mész a tvhez, vársz 20mp-et hogy kitáguljon a pupillad, és meglatod az enyhe havazást,...
Vhiktor is megmondta hogy nála is ilyen volt,látta, cm-erekről..engedd el....mondtam, és sokan mások is hogy a dv szar fos undorító amit művelnek vele...még mindig nem.irtad hogy hol látod...csak streamingen?külső lejatszó? Külső lejatszók valamiért emelik a feketét...akár tetszik akár nem,.el kell fogadni hogy most itt tart a dv...
G3-ad van ember....ne cmerekről nézd, és ne várj jeleneteket le pausezva 20mp-et, mert kitágul a pupillád és meglátod...
Hidd el jobb, mintha emelné a feketét...
Egyébként de.igen probléma...mert az ember elvárná hogy ahol nulla ott nulla..... -
hunspikey
őstag
válasz
szkutyi
#90001
üzenetére
Bocs, de te ezt honnan veszed? Nem egy TCL-t nézel? Van G3-ad is - tudod miről beszélsz, vagy csak gondolsz egyet és nyilatkozol?
Mivel elevated black van a Dolby Vision otthoni mozi módnál számomra zavaró ez a dither havazás ezért levettem 49-re. Számos jelenetben megnéztem és nem látok black crusht - ezt vagy elhiszed vagy nem - alapvetően bocsáss meg, de a G3 tulajokhoz intéztem a szavaim...
Alapvetően nem akarom az élénk módot nézni mert vannak vele gondok, de most őszintén az elevated black nem egy gond? Innen fogva ki fogja megmondani, hogy melyik a nagyobb gond? Egy elevated black a normál dolby vision módoknál, vagy némi árnyalási hiba az élénk módnál? Hol az igazság?
A másik postodra: A tone mapping nem úgy működik ahogy te írod
azaz nem tüntet el fekete részletet azzal, hogy behúzza a nem megjeleníthető világos tónusokat felül. Ennél azért sokkal értelmesebb algoritmus - nem egy lineáris skálázás.Az, hogy az élesség nulla ott jó - én nem látom hogy leírtam volna hogy én mennyin használom én egy jelenségről írtam, ami létezik pedig nem kéne, hogy létezzen. Ha valaki használ élesítést akkor számoljon vele hogy 15-27ig bizony egy ici-pici fényerő vesztést okot - ami érthetetlen számomra - ennyit írtam. Ne adj a számba szavakat- illetve az a mondatod, hogy "onnantól kezdve hogy hozzá nyúltál, ne csodálkozz semmin" - ha nem tudnád hozzá kell nyúlni, hogy levedd, mert 20 a gyári érték

Az, meg hogy szerinted be van fejezve vagy nincs? LOL szerinted akkor miért átlagosan 3 évig kap új meg új szoftvert egy TV? Én nem funkció bővítésről beszélünk, mert leírtam neked magyarul érthetően, hogy két év után kapta meg a képi mód javítást a C9-es.
Persze, vannak feature update-ek is, de alapvetően a képi megjelenítésen is csiszolnak rengeteget az évek alatt, ezért mondom hogy nincs befejezve.
A C9 3.50-es fw-el kezdte nálam. Egy hete 5.25 fw-el adtam el, ez kb 20 firmware csere volt a 3 év alatt, szerinted kész volt az első évben? A G3 kettőt kapott egy hónap alatt...
-
szkutyi
addikt
válasz
hunspikey
#89999
üzenetére
1pontodra: az élesség nullán.jó...onnantol kezdve hogy hozzá nyultál, ne csodalkozz semmin!
2.pontodra:a tv jelenleg még nem tudja. 4 és 10 000nitet, ezért persze H eltűnik fekete részlet, mert össze nyomja a képet arra az értékre hogy bele férjen...ez így van rendjén..nézheted az elenket, de nem helyes..amíg ezt nem tudod elfogadni miről beszélünk?
Fw nincs befejezve?hmmm..nem akarom Vhiktor partját fogni, de messze a legjobbnak titulálta a tv-t, szerintem ez egy merész kijelentés...
Új hozzászólás Aktív témák
- SAMSUNG (QE65S90CAT 165CM 4K Q-OLED SMART PRÉMIUM ! AKCIÓ
- Karácsonyi Akció ! PHILIPS Ambilight 48OLED759/12 4K OLED Smart 120Hz Gaming TV
- LG OLED 65G4 - 165cm, 4k - szépséghibás - ÁRON ALUL
- LG OLED55G43LS Gyári Garancia Számlával
- Hisense 65A85H 4K Ultra HD Smart Dolby Vision IQ , Dolby Atmos 120Hz Gaming OLED TV
- Apple iPhone 16 Plus 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! ASUS H510M i5 11500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 Super 8GB Zalman T4 Plus be quiet! 600W
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 128GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3962, 100% Akkumulátor
- iPhone 17 Pro Max Mélykék - Bontatlan !! www.stylebolt.hu - Apple eszközök és tartozékok !!
- EREDETI NINTENDO Pokemon Go Plus autocatcher dobozban eladó
Állásajánlatok
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi

![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)



Decemberre terveztem de levitték az árát meg lejött a kedvezményem és így lett 911e ft a 77-es. Na de kíváncsi vagyok milyenek lesznek rajta a DV filmek amik zavarnak.

már nyomatom is - nagyon meggyőző nyitó képek!

