- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Légies iPhone halvány színei
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Xperia 1 VII csereprogramot hirdetett a Sony
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Megjött a Honor szuperakkumulátoros mobilja
- Leépíti a Sony az európai piacot?
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- Netfone
- Ideiglenesen leállította az Xperia 1 VII értékesítését Japánban a Sony
-
Mobilarena
Ez a topic a Nikon DSLR-ekkel kapcsolatos kérdésekkel foglalkozik. Ha új látogató vagy egy dolgot kell betartanod:
Olvasd el az első hsz-t!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#40935168
törölt tag
válasz
Throme #15036 üzenetére
A kérdés is egyszerű volt, mint a szög. Fogalmunk nincs az ismerős fotózási szokásairól (ha van egyáltalán), előéletéről, ilyesmikről.. komolyan akar-e belecsobbanni, avagy sem, stb. De bármi legyen is ezekre a válasz, ha a 3100-at nézte ki, akkor igencsak előélet mentes még, ergo kezdő.
Kezdőnek pedig tökéletes egy 3100 és hiába kezdenénk el itt mindenféle hókuszpókuszt szavalni a gépről, lehet, felét sem értené.
Sztem JB válasza pont olyan volt, mint a kérdés. Mit kell ezt túlragozni ?
Jó és kész. Vegye, vigye, ábelesz kóbelesz.Nem lesz vele baja és ha rákap az ízére, majd jön - immár tapasztaltabbként - értelmesebb kérdésekkel is.
@ Gulyo: +1
(huh, ilyet még nem írtam Neked) -
r3dsnake
nagyúr
válasz
Throme #14835 üzenetére
Azert nagy dilemma mert marcius 29-ig mindenkepp kell telet vennem es ez az obi helyben van delalfoldon. A legtobb obi ajanlatot mindig messze tolem talalom, latatlanban viszont nem vasarolok szivesen. A 105k nem opcio, ennyit nagyon sajnalnek ra, amig nem jon vissza egy forint sem a fotozasbol.
-
#40935168
törölt tag
válasz
Throme #14831 üzenetére
Nem tudom mennyi lehet az árkülönbözet új (5 év garral) és használt (0 garral), de ha nem kell sokat spórolni érdemesebb lehet újat venni. Az 5 év elég komoly, nikon a felét se adja!
+1, ilyen értékű obinál még ha nem is vadiújat néz, de amire van regisztrált (=aktivált) 5 év gar, és csak pár ezerrel több, azt kell inkább megvenni. Ezen spórolni nem érdemes.
-
flash-
veterán
válasz
Throme #14353 üzenetére
Kérelek mutass már egy olyan hozzászólást tőlem ahol kritizálok 24 megapixeles szenzort?
én soha nem tettem kirtizáló megjegyzést , nem tudom ezt honnan vetted.2014-01-07 15:32:11 kor volt a Nikon D4 el kapcsolatban olyan hozzászólásom hogy örvendetes hogy nem tolnak bele 50-80 megapixelest kár hogy a dx es gépeknél nem ezt a szisztémát követik,hanem a nagy megapixel nagy eladás tervet.
Ezzel én nem kritizáltam csupán tettem egy megjegyzést.Nem arra utalt hogy örülök hogy nem tettek bele 24 megapixeles szenzort,hanem arra utalt hogy örülök hogy nem tettek bele 50-80 ast.van különbség"Most meg mar szinte ajanlod ezeket."
én nem ajánlottam semmit még "szinte" sem.Szembeállítottam egy milcet egy kifutó belépő Nikon géppel. Ennek és dxo teszt tükrében tettem megjegyzést."Latod, a divatnak megfelelo hsz-t irtal megint."
megint?
Te tudod mit írsz?Mi az hogy megint?Nem írtam én soha divatnak megfelelő hozzászólást.Akik ismernek tudják hogy nem vagyok egy divatember.
Örvendetes lenne ha valós dolgokat írnál nem pedig hasraütésszerűen minden féle dolgot ami eszedbe jut. -
Larry303
addikt
válasz
Throme #14322 üzenetére
félre értessz én nem leírom, hanem az összehasonlítást nevezem viccesnek...akár egy belépő vs ff akár egy evf vs ff
ettől függetlenül tartom, amit az előbb írtam d3xxx-d5xxx kategoriának, már tényleg nagyon kevés előnye van, ha van egyeltalán ezekhez a rendszerekhez képest.
sok szubjektiv dolog van ami a vásárlást befolyásolhatja, de tényleg előzni látszanak ezek a kis pöcsköszörűk -
Chance
tag
válasz
Throme #14007 üzenetére
OK, akkor egy kis elemzés, hogy ne bosszantsd magad feleslegesen: Mutasd meg nekem légyszi, hol hivatkoztam én Rád akár csak 1 szóval is, hogy annak ellenére, hogy te leírod a kitobikat, azok jók?
Én Csak Forceberg kommentjével értettem egyet, amiben azt írta, hogy szerinte nem rossz az 55-300 képe. A második kommentemben sem említettem meg sem a nevedet, csak mivel te személyesen hozzám szóltál, neked válaszoltam, hogy az utóbbi időben (is) sokan leírják a kitobikat, persze főleg olyanok, akik ki sem próbálták őket.
Szóval akárhányszor olvasom a kommenteket, nem látom, hogy akár csak utaltam volna rá, hogy Te szoktad szidni a kitobikat.
Szerintem félreértetted/magadra vetted az első kommentemet, és lendületből reagáltál is.
Peace -
Chance
tag
válasz
Throme #13970 üzenetére
Az utóbbi 2-3 hétben itt a ph-n csak vagy 2-3 topikban. Kikeresgélni most nem fogom, de volt szó róla a kezdő fotós topikban, ha jól emlékszem itt is, valahová még én is linkeltem egy flickr albumot, hogy illusztráljam az 55-300-zal is lehet vállalhatót lőni. Szóval nem, nem hallucináltam.
-
válasz
Throme #13952 üzenetére
Nemrég adtam el a 70-300VR-em... az 55-300 maradt.
Az 55-300VR képe minimum olyan volt, de inkább élesebb!
Közelre fókuszálva 300-on az 55-300VR egyértelműen élesebb!
Az AF: a 70-300VR gyorsabb, de kevés fényben többet keresgélt, amíg az 55-300VR elsőre ráállt a témára.
A 70-300VR-ben a VR-t hatékonyabbnak éreztem.
Az 55-300-nak forog az eleje, de telét én úgysem szoktam szűrőzni.Ez saját tapasztalat D7k-val, nem egy netes teszt lefordítása magyarra.
-
Larry303
addikt
-
flash-
veterán
válasz
Throme #11679 üzenetére
"" nagy megapixel nagy eladás tervet"
"Ne már! Tényleg van még valaki, aki itt tart, és ezen rugózik?"nem rugózok csak megjegyeztem...
"Te amikor megvetted a 14 MP-es géped akkor bedarált a marketing (ez a másik kedvenc kifejezés, amit olvasni lehet), hisz a 12MP-es D5k/D90, vagy a kb 10MP D60/D40/D3000 vagy D70/D80 már túl kevés volt, igaz?"
Nem volt kevés.nem a megapixel miatt vettem a d3100at úgyhogy most ezzel eléggé mellélőttél
"A D7k meg gyalázat, biztos próbálták felvenni a kanyon 18MP-ével a versenyt."
egy szóval nem mondtam hogy gyalázat
"Nagy gondban leszel, ha egyszer majd cseréled a géped. Nehéz lesz 14MP körüli gépet találnod..."
nem leszek gondbanpff hihetetlen vagy...
-
*Ropi*
félisten
válasz
Throme #11679 üzenetére
Canonos kutyaütők nem erőltették meg magukat: kb. 2 fajta szenzort gyártottak akkoriban: 15 meg 18 MP-est, szóval nem volt nagy választék.
Azon gondolkoztam, hogy amíg APS-C vonalon a marketingguruk a MP-szám emelkedését tartják óriási hűhának, addig FF vonalon a tudatosabbak pont a csökkenését...
(#11682) imyourfriend: A PH!-n nem illik ph-zni.
-
London26
tag
válasz
Throme #11342 üzenetére
Köszönöm a tanácsokat mindenkinek.
Egy biztos, képezni itt is kell magát az embernek, különben nem jön a minőség. Márpedig az izgalmas képekhez tudás kell, no és persze érzék, azt majd meglátjuk, lesz-e. Egy biztos. Ambíció van, kitartásom mindig is volt mindenhez. Ha elakadok, majd itt kérek segítséget!
Sok szép képet mindenkinek 2014-re! -
daddy9
tag
válasz
Throme #11228 üzenetére
Igazából hosszú távra kapnám kölcsön, tanulógép lenne, mert még nem volt DSLR-em. Tehát pénzmozgásról nincs szó...
A kérdés igazából csak azért lényeges, hogy mennyire valószínű hogy valami nagyobb baja van?
Mert ha ez a helyzet, akkor nem biztos, hogy megéri szervizeltetni, stb...
Ha csak egy új memóriakártyát kellene bele vennem, én lennék a legboldogabb.
Szóval a memóriakártyán kívül lehet esetleg valami típushiba/alkatrész fáradás, ami gyakran csinál ilyen hibát? -
Larry303
addikt
válasz
Throme #11210 üzenetére
ha a d7k végezte volna a dolgát rendesen, soha nem cserélem le...imádtam...csak volt az a kb 30% ami k jó pillanat volt szar fokusszal...
egyszerűen sztem mint ahogy te is írod, egy ilyen árú rendszertől elvárja az ember, hogy működjön...
rohadtul idegesítő tud lenni ha nem....btw ma este d300on kalibráltunk 50 1.8G...frontos volt, de legalább konzekvensen...+12vel lett jó...
mondjuk kíváncsi leszek holnap természetes fénynél mit mutatkutyus: sztem ez teljesen rendben van pixel szinten is
-
-
válasz
Throme #11205 üzenetére
"Inkább távolabbról fotózok és kivágom a képből a hasznos "információt". A váz meg ad bőven tartalékot ehhez."
Ez a tévút része a dolgoknak. Nem tartalékot ad, hanem elveszel abból, amit tud.
Szorult fényhelyzetben, magas ISO-n való fotózáskor derül ki ez leginkább, amikor a croppolással kvázi ISO teljesítményt veszítesz..."Ha van lehetőséged Te is próbálj ki egy 35-ös fixet (35 f1.8 dx).":
Hogy aztán ő is beálljon a sorba? -
Gulyopapa
addikt
-
Frigetrus
aktív tag
válasz
Throme #11138 üzenetére
Egy tuti, hogy én a bolton keresztül fogom ezt intézni, bennük valahogy jobban bízom, mert egy jó kis csapat. Remélem ők tudnak segíteni nekem.
(#11140) Digger: "Az elemes tesztnél ti hogyan rendezitek el egymáshoz képest az elemeket és milyen távolságról fotózzátok?"
Kb. 45 fokban, és kb mindig egy elemnyi távolságra egymás mögött. Széltében meg annyira legyenek egymástól, hogy a fókuszpont ne lóghasson át másik elemre, tehát ha a középső fókuszponttal tesztelsz, akkor az csak egy elemen legyen rajta, a mellette lévő elemekre ne terjedjen ki. -
imyourfriend
őstag
válasz
Throme #11136 üzenetére
Akkor kb ugyanazt folytatják mint amit elkezdtek már egy ideje (vagy mióta működnek), emlékszem mikor még a 10,5ös halszemet vittem be hogy nézzék meg. Ó kolléga nincs ezzel semmi gond, recseg hát ez van. Ott álltam 5 percig vártam e válaszra, majd visszaküldettem megint. Akkor megolajozták állításuk szerint, aztán utána is ugyanazt csinálta. Majd felajánlották hogy 2 hétre otthagyhatom tesztelni.
Köszönöm az infót.
-
istvan170
aktív tag
válasz
Throme #10765 üzenetére
Igen, elolvastam, arra írtam közvetve az én beállításaimat. Két képsorozatot elbaltáztam a saját hibámból, most már menni fog. Igazából az indokolatlanul magas ISO vakuzásnál az egyik probléma volt. Másik gond, hogy az egyik beltéri sorozat egy ismerősnél szinte teljesen hibás színvilággal készült el, mert a felfele vakuzástól a narancssárga plafon olyan fényeket vert vissza, hogy ihajj...
WB-t meg persze nem lőttem, mondván majd utólag behúzom a színeket. Hát így kombinálva a túlexponáltsággal nem nagyon sikerült. -
MC Pite
veterán
válasz
Throme #10351 üzenetére
"...de aki 24MP-es gépek után érdeklődik"
kezdő létére, annak a lényegről nem sok fogalma van, vegyen olyan vackot amire csillió megapixel billió zoomal van írva. Mindenki reklámtábla méretben nyomtat?!Amúgy értelek (asszem), olyan mint autóból a ráncfelvarrott, az újabb jellemzően valamivel jobb (persze lehet hogy több megapixel helyett behoztak elektromos kéziféket, amit nem mindenki szeret, festett ajtóbehúzókat, és a tolatóradart már csak tempomattal meg elektromosan behajló tükörrel kapod; cserébe hogy 1 grammal jobb a károsanyag kibocsátásod, van egy új díszcsíkod, és picit átszabták a lámpát).
De ott azonos árban, papíron jobbá teszik az autót, örülni illik neki.
De itt ha konkrétan 5100+tami 17-50 = 5300 ára, akkor gondolom te sem az utóbbit ajánlanád. A megapixel a festett ajtóbehúzó, elsőre jól néz ki, használat közben meg kiderül hogy hátttez felesleges szopás, de a haverok előtt menőzni jó.
Persze, jön két crop párti (tanuljunk meg komponálni inkább), meg ff tulajdonos, hogy mennyire fasza, egészségükre örüljenek. Mint írtam párszor, X10 és 808-nál látom mit lehet kihozni a pixelek összevonásával, de hasonlót lehetne elérni 4× akkora pixelekkel is. És jah, 24mpixelnél nincs a vázban összevonás, baszakodjon a user vele ha kell neki. Nekem 24"os monitorom van, nem 50"on szerkesztem és nézem a képeket, és A4nél nagyobbat nem nyomtatok, úgyhogy nekem nem plusz a sok mp. -
válasz
Throme #10310 üzenetére
Mintha nem tudnád pontosan, hogy milyen fájlméreteket okoz a 24 meg 36 megapixeles raw, és a szerkesztése meg mekkora erőművet igényel....
- és mennyi tárhelyet.
Ha visszaméretezi 12 MP-re, ne adj isten JPEG-ben fotóz, vagy már a vázon visszább veszi a felbontást, akkor miért vette meg azt a vázat, aminek az egyetlen "selling pointja" a nagyobb felbontású szenzor.
Nem beszélve arról, hogy ha az "új" D3200-t hasonlítom az én leszakadt öreg D90-emhez épp szembe jön egyből a kereső kérdése. Pentaprizma, vs. pentamirror - de rossz nekem, hogy valamivel világosabb és nagyobb lefedettségű keresőm van.
Jaj de rossz nekem, hogy van vázba épített autófókusz motorom, extra kezelőszerveim, státusz LCD-m, és hogy nem kell műtéti úton visszavágni az ujjaimat, mert egy túlbuzgó japán mérnök a gyermeke kézméretére optimalizálta a belépő váz méretét és fogását.Nézz csak pár hozzászólással feljebb.... el sem tudod képzelni, hogy mennyire is rosszul esik nekem, hogy az én gépemhez a Nikon már nem ad ki újabbnál újabb firmwireket, és ezért nem tiltja le a nem chipes akksik, és nem gyári portrémarkolatok használatát a "zsír új gépemhez".
Nagy hátrány azonban a 12 megapixel. Sajnos nem is értem eddig hogy tudtam élni falméretű nyomatok nélkül...
Értem én, te azt gondolod, hogy mi itt fikázunk minden újat, ami megjelenik, és kicsit begyöpösödötten a fejlődés ellen vagyunk. Hát kérlek ez marhára nem így van. Ha majd a D5200/D7100 lesz három éve a piacon, és egy alacsonyabb kategóriás vagy éppen ugyanolyan D3xxx/D5xxx dupla annyiba fog kerülni, de csak azért mert az az "új", akkor is a régebbi ár/értékben kedvezőbb modellt fogom egy kezdő kezébe ajánlani, viszont ha kihoznak egy új belépőt, ami simán veri minden tekintetben az elődjét, és azonos áron is van, akkor mégis azt fogom ajánlani egy kezdőnek.
Tudod miért? Mert segítő szándék vezérel.
Nem kell hagyni, hogy mindenki benyelje a marketing bullshitet, amit a gyártók képviselnek, és a laikusokat segítsük ott ahol tudjuk, végtére is ezért van ez a topic... vagy nem?
Nem lehet bántani a Nikont sem, ők ebből élnek, ebből tesz le Okinava San kenyeret az asztalra, sőt ebből fizetik ki a befektető burzsuj részvényeseket is - éljen a fogyasztói társadalom (akár meg is kövezhetsz, mert én pontosan ugyan ilyen bullshit generátor vagyok, csak picit nagyobb játékokkal játszom - szóval tudom miről van szó).Freddy leírta neked a mondandóm második felét, így azt nem ereszteném bő lére. Miért baj az, ha a 18-105 mellé, mondjuk tud venni egy YN-468 vakut, meg egy fix 50-es lencsét, aminek a képétől egy új tulaj össze-vissza fogja magát pisilni - és meg is világosodik, hogy mi is került a vázban X százezer forintjába?
Balinov: attól hogy moderátor vagyok, még beszélhetek marhaságokat. Sőt, szoktam is. Mindenkinek jogában áll hülyének lenni, én élek is ezzel a jogommal.
Frigetrus: húha, ott komoly gubancok vannak...
Azért ez a lapozgatós fagyás magáért beszél, az abszolút nem normális. Hülye kérdés, de milyen kártyát használsz hozzá?
A liveview-t nem lehet kikapcsolni... ez is baromi fura. Soha ilyen hiba elő nem fordult (mondjuk az sem, hogy lassul az AF. 18-105 és fix 50-es 1.8G)."Nektek blendeprioritásos módban mekkora záridőnél írja ki azt az üzenetet, hogy "LO" ? Azaz a kevés fény üzenetet." - milyen blende értéken, mennyi fénynél kéne tesztelnem kb.?
-
aleister
veterán
válasz
Throme #10310 üzenetére
Először is üdv újra itt! Jó sokáig nem voltál.
Másodjára szerintem kicsit árnyékra vetődtél. Senki nem ajánlotta csak a D5100-et. Volt itt D3100/3200/90, sőt csúcskompakt is. És hogy miért ezek? Mert a kérdező belőtt egy értékhatárt (110-120k), amibe más nem fért bele.
Egyébként meg minden kezdőnek az olcsó vázakat szoktuk ajánlani, mert ha nem jön be neki a fotózás, vagy idővel tudja merre menjen tovább, ezeken veszít a legkevesebbet. Külön szerencsés, ha ráadásul az ajánlott váz jó ár/érték arányú. Mint a szóban forgó D5100.
Nem tudom mi ezzel a gondod? -
Freddy76
addikt
válasz
Throme #10310 üzenetére
Igazad van, ráadásul egy árban is vannak, a d5100, meg az általad említett d5300/7100. Egy kezdőnek a lehető legjobb választás venni egy d5300 kitet háromszázért, sokkal jobb, mint egy d5100-at 165-ért, pláne egy d5100 kitet, egy 50-es fixet, egy vakut, meg egy tatyót venni ugyancsak háromszázért.
Szerintem amikor valaki nem a d5300-7100 vázat (kitet) ajánlja elsőre, esetleg a d5100-at jobb választásnak tartja első gépnek, mint egy 5300-7100-at, akkor nem téged akarnak megbántani, támadni. Persze lehet, hogy tévedek.
-
Byk01
őstag
Nem mindegy, hogy a 100 helyett kapsz 150-et 25%-kal többért, vagy a 150 helyett 200-at. (abba most ne menjünk bele, hogy sokak szerint most nem 50-et kapsz pluszban, hanem csak 40-et vagy 30-at).
A szenzoros viták meg olyanok, mint azon vitatkozni, hogy kell-e egy autóba a 180 ló helyett 240, amikor a 120 is elegendő tartalékot ad ahhoz, hogy A pontból B-be eljuss az esetek 95 %-ában.
-
aleister
veterán
Nem érted. Nem csak azért előny egy FX-re tervezett obi DX-en, mert egy esetleges full frame-re váltásnál nem kell kidobnod.
Már ketten leírtuk -szerintem elég érthetően- az okát. Látom kénytelen leszek konyhanyelvet használni. Fogalmazzunk úgy, hogy ha egy FX-es almát DX-es szájjal eszel meg, akkor nagy eséllyel az esetleges kukacos részt nem fogod elfogyasztani.
-
MC Pite
veterán
5K1 az 5Khoz képest végre élhető markolatot hozott(fél óra után fájt azon a kezem, ezt fél napig se zavar), jó zaj és dinamikaszintet (a régi ebben nem volt túl jó, 1600on sok hipózott képet gyártott), világosabb keresőt, videó közben af-et, két oldali ir vevőt, egy kezes gombokat (nem kell elengedni az obit), hdr módot, új videó felbontást/bitrátát. Nekem a szenzor és a markolat voltak a fő indokok, de minden egyébnek örültem (bár a gomboknak eleinte nem, majd rájöttem hogy így jobb mint ha az objektíves kezemmel kénye nyomkodnom).
5K2nél a D7Któl örökölt fény és af mérés nem tudjuk csak előny-e vagy a betegségeket is áthozta, de kétlem hogy akár a gyakorlottabb fotósok megmondanák mi van a vázban ha leragasztanánk a feliratot. Rawok q..a nagyok, és enyhén bemozdult képet már az 5K1-el is könnyebb csinálni, nem tudom ez mennyire a pixelsűrűség számlájára írható, mert ha főként azéra, akkor az nem királyság az idei gépek esetén.
Amíg használhatóságban rengeteget hozott az 5K1, addig 5K2 esetén a töredékét tudja pluszban. Számomra összesen a fénymérés és af hangzik jól, de azért használnám egy pár hétig hogy miben és mennyire más (általában jó az enyém is, de itt éjszaka a városban a multi és spoton is elég random működik, baromi idegesítő hogy a negyedik-ötödik képet lövöm valamiről időnként, miközben párom X10-ese elsőre 99%ban eltalálja a fényt, vakuval és anélkül is, szélsőséges viszonyok között is). Persze, az elméletet tudom, meg tudom hogyha egy erősebb fényforrás van megborítja, meg ha világosra/sötétre mérek mi van -2007óta az igazi bridge gépeim is hasonlóan mértek- de akkor is kiszámíthatatlan volt néha, mint a 808asom (az a legmocskosabb ilyen szempontból).
Ha 25%kal jobb mint az enyémben (ha lehetne számszerűsíteni) akkor engem nem izgat, annyit nem hoz amennyi a raw feldolgozást ellensúlyozná (nem szeretem a 'helypazarlást', még a déhaccázra sem mondom azt hogy kell rá ekkora felbontás, dx szenzorra felesleges sztem). Persze nem használtam az idei modellt, de amíg előzőleg úgy éreztem (és be is jött) hogy nagy a különbség, addig itt ezt nem érzem.
Amúgy inkább a 3200 mint a 7100 szenzora van benne (papíron egyik sem).
-
aleister
veterán
Ahogy Byk01 is írta a Tami 70-300 FX-re van tervezve. Ennek az a legnagyobb előnye, hogy nagyobb területet rajzol ki, mint egy sima DX-es obi. Az üvegek ugyebár a szélek felé egyre gyengébb képet mutatnak optikailag. Namármost egy FX üvegnél ennek a gyengébb területnek egy része már a DX lapkán kívül esik, levágódik, így egységesebb képet adnak.
Megesik, hogy egy FX-re tervezett üveg szétesik full frame-en, de DX-en tök jó képe van. Leginkább a fentinek köszönhetően. Pl a 28-75/f2.8 VC-t is ilyennek mondják.
Ettől természetesen még lehet jó üveg az 55-200.
-
imyourfriend
őstag
Na igen, 70-300VC után már zsebbe kell nyúlni ha kell a fényerő és a gyútáv is, nem beszélve a stabiról. 300mm akkor tud kevés lenni amikor valami a kép közepén van és 400-as gyútávon lőtt képből is épphogy kitudja vadászni az ember, akkor a 300mm reménytelen (pl egy veréb fotózása esetén) ahol minden mm számít.
krisztynna (#6527): 55-200VR-em volt egy darabig és legfőbb erénye szerintem a súlya. Van a tarsolyban egy olcsó objektív amely egyrészt egy jó tele is és nincs 400 gramm ráadásul stabit kapsz hozzá. Néha visszaemlékszek még mikor elcseréltem egy 70-200ra és lógattam az orrom hogy úristen mit kezdek egy 1,5 kilós objektívvel.
Ezek az aggályok elmúltak már, de még mindig jólesne kirándulni egy 55-200VR némely napos délutánon.
-
MC Pite
veterán
Az is valami, bár a fentiek egy részén nem segítene sokat a tácsszkrín sem.
cserélhető obisok előtt S100fs-se, volt, kellő mennyiségű dedikált gomb volt rajta, de logikusabb/gyorsabb volt a felprogramozásuk. Jó, tudom, canikonék nem ma kezdték az ipart és sok profi ezt használja, stb, stb - de a szitu ugyanaz mint melóban: Tudom hogy így szoktuk, de időnként újravizsgálhatnánk, nincs-e hatékonyabb módszer, nem-e látunk másutt, és ha akad, rakjuk bele.Az iso állítás gyorsabb/jobb volt (a zársebesség megválasztása egyféle üveg lévén nem hiányzott), info okosabb volt (a mostani infó gombom hülyeség, a másik i gomb is behozza a képet, úgyis azt nyomom, másra meg nem jó, hely és funkció pazarlás!), user 1/2 a tárcsán, fénymérés dedikált gombjához tárcsa se kellett, és 'egyben' volt az AEL gombbal, visszanézésnél egyben a kuka is (mert az AEL gombot úgyse koptatjuk egyébként rongyosra), akkor a FD gombnak nem tulajdonítottam akkora jelentőséget, most az X10nél már igencsak díjaznám (most Fn gombon van), és bevallom, néha a nikonra is jól jönne, külön AL gomb a fókuszmód választó közepén (mf segédnek is hívhatjuk, remek cucc), bracketing gomb sokkal értelmesebben működött mint nikonon... és ez egy 2008as gép, de 90%ban az elődei is így működtek. Kevesebb gombbal gyorsabban lehetett állítani, mint a nagyobb dx canikonokon...
-
MC Pite
veterán
Ezt mondom én is, sokan kiábrándulnak a tükrösből, csak a közhiedelemben még az van hogy jó minőséget csak tükrössel lehet elérni. Aki nem próbálja ki, benne van a pakliban hogy nem fogja szeretni.
Akit meg elkap a gépszíj, rájön hogy a kitobi levélnehezék (jó, 18-105 használható) - de legalábbis nem azt hozza mint amit várt a tükrösöktől az ember. Nekem is mondták, nem akartam elhinni, legalábbis úgy voltam hogy nem adok ki több obira pénzt. De hát portrézni 5ös rekesszel pl... aaaargh
. Szóval ami meg már megfelelő, és abból legalább kettő, vagy 3 üveg kell... hát az már nem olcsó. Ezért kapott párom X10et
-
subidu
tag
Én annyit tennék hozzá, hogy amikor 5 éve megvettem a D90-et akkor semmi fogalmam sem volt a fotózásról. Ami miatt megvettem , mert volt benne videó, és live view, meg volt pénzem rá. Nem bántam meg
A live view-t alig használom, de a videó funkciót igen, amióta megvettem a 35-öst hozzá.
Amatőrként ez a gép , bőven elég számomra, de ezerszer is megbántam volna, ha annó a D90 helyett a d40, vagy a d60-as gépet vettem volna. Szerintem azért mert kezdő valaki, veheti a jobban felszerelt gépet, ha megengedheti magának. Imádom a D90 dedikált gombjait, a menü már biztosan őrületbe kergetett volna.
Hogy miért nem váltok 7000 v. 7100-ra annak 1 oka van, hogy ez a gép is tökéletesen elég számomra, és még az is marad évekig.
Alternatívaként a 5200, 7000-es mellett a D90 is szóba jöhet, ha ár érzékeny a vásárló. Meg lesz vele elégedve, főleg ha eddig nem volt DSLR-je. -
imyourfriend
őstag
-
Real_Necro
veterán
Én úgy értettem, hogy egyszer elkezdett egy sorozatot, majd újra kezdődött nulláról, és most azt szeretné, hogy más számmal folytassa és onnan folyamatosan. Az oké, hogy be lehet állítani, hogy folyamatos vagy újra számlálás legyen.
Csak szerintem az nem lehetséges, hogy honnan folytassa... elvileg nulláról indul nem?
-
Frigetrus
aktív tag
Te elég mókás vagy
Tanulj meg szöveget értelmezni. Nem hoztam én fel olyat, hogy a kisebb felbontású gép jobb lenne, meg olyat se, hogy a D40 jobb gép lett volna."D40-ről váltottam D90-re, óriási a különbség a kettő között ezen a téren. Egy valamire rá kellett jönnöm még. Hogy a belépő gép korlátozott. Mégpedig pont úgy, hogy minden apróság miatt a menüben kellett kotorásznom, ezért néha pont nem is volt kedvem nekiállni keresgélni, és már el is ment a pillanat."
Pont, hogy feketén fehéren leírtam miért volt kevésbé jó gép nekem a D40... Nem tudom hol kevered bele, hogy arra írtam, hogy jobb volt. Azt, meg hogy 6 megapixel üti a 12-t megint nem írtam.
Ez megvolt?
"Én 1 másodperc alatt nyomok egy ISO gombot, tekerek három kattanást a hátsó tárcsán, és máris megvan a 3 fényértékkel magasabb ISO, míg te a menüben kotorászol 3-4 másodpercet, abban az esetben ha 100%-ig tudod, hogy hol van az adott opció, de ha nem vagy biztos benne, akkor tovább is eltart. És már el is ment a téma.
Végeredmény: Nekem van egy kicsit zajosabb, csak fele akkora felbontású, de éles felvételem, amíg neked van egy el sem készült felvételed, vagy hagyod a fenébe a menüben kotorászást, lősz gyorsan egy képet, és az egész bemozdul. És van egy kétszer akkora felbontású, de lényegében bemozdult, használhatatlan felvételed.
Akkor melyikkel értünk többet?"Hol írtam én olyat, hogy jobb az alacsonyabb felbontás minden esetben? Továbbá semmilyen atombiztos megapixellel nem jövök.
Pont hogy senkinek nem javasoltam belépő vázat! Azt te akarsz! Nem D40-et javasolnék, neked se, az tuti. Nem pont a D90-el és előtte a D7000-el példálóztunk/példálóztam? Hogy miért lehet jobb egy felsőbb kategóriás gép a fotózás szempontjából, még ha technikailag már talán régebbi is?Te tényleg nem érted amiket írtam? Linkeljem be az össze hozzászólásomat a témában, hogy újra elolvashasd?
Az kötekedés, hogy nem tudsz értelmezni néhány egyszerű mondatot, és belemagyarázol dolgokat.
Az külön vicc, hogy a 18-105-ös témában meg melletted álltam, de azt sem tudtad úgy értelmezni.Ja és hogy tudd, honnan indult az egész, legelső hozzászólás a témában, Rent-től az 5861-es. Mégpedig így szól:
"Hali! D5200 18-105 kittel jó választás szerintetek? Ha ennyi rá a keret kb. ez jó döntés hosszabb távra? Köszi!"Szerintünk pedig a jó döntés hosszabb távra a felsőbb kategóriás gép, pláne, ha közel azonos árban van.
Na de én itt befejeztem!
-
-
Frigetrus
aktív tag
Szerintem neked csak simán szövegértési nehézségeid vannak, és szeretsz kötekedni.
Érdkes, Byk01 simán megértette miről beszélek, és el is mondta az 5989-es hozzászólásban.
Én a hülyeségen, és az értelmezési nehézségeken pöccentem maximum be, nem azért mert bárki is megbántott volna. -
Byk01
őstag
Szerintem félreérted. Nem a 24 vs 12 Mpixel csatában foglalt állást, hanem a 24 Mpixeles belépő vs 12 Mpixeles haladó gép között. És abban van némi igazság, hogy hiába van 24 Mpixeled, ha a menüben bóklászol a dedikált gombok hiánya miatt, míg hiába "csak" 12 Mpixeled van, ha nem maradsz le a pillanatról, mivel csak egy gombot nyomsz és egy tárcsán tekersz kettőt.
-
Frigetrus
aktív tag
Maradjunk annyiban, hogy aki kattintgat, annak jók a programmódok, aki viszont FOTÓZNI szeretne, az ne dőljön be ezeknek a dolgoknak.
""én kisebb felbontású gépemmel készült kép bucira veri az ő 24megapixeles képet"
.
Szerinted a nikon kiadna olyan gépet amihez kitobikat csomagol és szarabb képet ad, mint az előd széria??"Érted is, hogy én ezt mire írtam? Legalább az egész mondatod idéznéd:
"Inkább az, amit a példámban is írtam anno, hogy hiába van neki olyan szenzora, ha az adott helyzetben az én kisebb felbontású gépemmel készült kép bucira veri az ő 24megapixeles képet, (U)mert az a gyors beállítások hiányában esetleg teljesen bemozdult.(/U)"
Komolyan mondom, örülök, hogy közel egy éve nem fórumoztam, és élveztem a fotózást, amit szívesen csinálok
-
Frigetrus
aktív tag
"Egyébként belépőnél is van dedikált wb, iso, sorozat gomb, csak úgy hívják canon."
Igen ez jogos, de most Nikon gépek közül akar választani. Soha nem is értettem, hogy Nikonál miért nem tudnak belépőkre is több dedikált gombot rakni. Illetve mégis: akkor senki nem venné meg a komolyabb szériát. Csak nehogy inkább Canon-t vegyenek akkor márA beprogramozott módokról annyit, hogy a legtöbb jó vakításnak, másra nem nagyon. Gépen belüli képfeldolgozás sose volt valami túl jó. Szép dolog a halszem effektus, meg a HDR mód, a szűrők, gyors retus stb, de ezeket külső programmal jobb utólag összehozni. Meg gépen belüli RAW konvertálás. Kész vicc kb.
A 24 megapixel nem mumus. Inkább az, amit a példámban is írtam anno, hogy hiába van neki olyan szenzora, ha az adott helyzetben az én kisebb felbontású gépemmel készült kép bucira veri az ő 24megapixeles képet, mert az a gyors beállítások hiányában esetleg teljesen bemozdult.
"Én még mindig azt mondom, hogy ő kért tanácsot. Mi leírtuk a véleményünket. Ezek után vagy megfogadja a hallottakat. vagy sem. Senki nem tart pisztolyt a fejéhez, hogy azt vegye, amit javasoltunk."
Ennyi!Amúgy a szar a 18-105 a nagy felbontáshoz én sem értem. Tegyük fel van egy 12 megapixeles szenzor, meg egy 24 megapixeles. A 12-est rajzolja ki teljesen pixelszinten, míg a másikat ne. Kérdés, rosszabb lesz a 24 megás kép a másiknál? Nem. De ugyan annyi részletet biztos hogy fog tartalmazni, de ha esetleg még leméretezzük akkor a leméretezésből adódóan szebb lesz a kép. De semmiképpen sem rosszabb. Aztán még a későbbiekben lehet majd venni olyan objektívet, ami tutira kirajzolja a 24 megát.
Konklúzió: akkor gond csak, hogy nem rajzolja ki egy gyengébb objektív a nagy felbontású szenzort, ha ténylegesen ki szeretnénk használni a felbontását, és óriási nyomatokat akarunk készíteni vagy vágni belőle. Ha ugyan akkora méretben szeretnénk viszontlátni, akkor nem baj az, ha nem rajzolja ki teljesen. -
Kleroo
veterán
-
aleister
veterán
"Itt is próbáljátok a pacit rábeszélni a D7k-ra, de ha neki (vagy nek+ oldalbordának) az 5200-as kell?"
Én még mindig azt mondom, hogy ő kért tanácsot. Mi leírtuk a véleményünket. Ezek után vagy megfogadja a hallottakat. vagy sem. Senki nem tart pisztolyt a fejéhez, hogy azt vegye, amit javasoltunk.
-
Frigetrus
aktív tag
Pont ez az, hogy csak egy példa volt, hogy mire való az a sok dedikált kezelőszerv. Pláne, hogy nem biztos, hogy arra az egy funkció gombra pont az ISO-t állítja be.
De a példámat mondhattam volna úgy is, hogy mondjuk az AF-S módról hirtelen az AF-C-re kellene állítani a gépet. Nekem pont ugyan úgy egy gombnyomás, és tárcsa tekerés, míg neki a menüben kell kotorásznia, ráadásul a fókuszmódot még csak rá sem tudja programozni arra a gombra.
5200-nál ezeket lehet a funkció gombra állítani: egyképes/sorozat mód, képméret/minőség, érzékenység, fehéregyensúly, aktív D-Lighting, HDR mód, +NEF (RAW) mód, automata sorozat.Lényeg az, hogy amíg egy belépőn van egy darab programozható kezelőszerv, meg az AF-L/AE-L gomb aminek még lehet választani, hogy mit csináljon szűk keretek között, meg mondjuk dedikáltból van egy expó korrekció, és vaku gomb, addig egy komolyabb vázon már kb. 10 darab dedikált gomb van, és ráadásul két vezérlőtárcsa. Mert ugye fehéregyensúlynál nem csak egy adott fehéregyensúlyt lehet beállítani a hátsó tárcsával, hanem az elsővel még korrigálni is lehet azt. De a vakunál is jól jön, hogy lehet egyik tárcsával korrekciózni, a másikkal meg mondjuk a hátsó redőnyre szinkronizálást, stb.-t lehet állítani.
A példámból szerintem a lényeg azért átjön. Igazából bármit hoztam volna fel, bele lehet kötni, ha arra az egy funkció gombra pont az van beállítva. D40-ről váltottam D90-re, óriási a különbség a kettő között ezen a téren. Egy valamire rá kellett jönnöm még. Hogy a belépő gép korlátozott. Mégpedig pont úgy, hogy minden apróság miatt a menüben kellett kotorásznom, ezért néha pont nem is volt kedvem nekiállni keresgélni, és már el is ment a pillanat. Most tudom, hogy sok dolog csak egy gyors tekerés, és máris máshogy hangoltam a gépet az adott témának megfelelően, és sokkal szívesebben fényképezek, szívesebben használom a gépet. Erre is próbáltam rávilágítani. Talán ezt hívják úgy, hogy "kinövöd a gépet".
Ha pedig két gép azonos, vagy közel azonos árban van, akkor talán nem is kérdés melyiket érdemes venni szigorúan a fotográfia szempontjából, és nem technokrata szempontból, ahol az számít, hogy hány "csillió megapixel" meg "szuperjó" gépen belüli panoráma mód...
Persze ha valakinek a techno dolgok miatt kell a gép akkor nem szóltam.
Hú, picit hosszú lett, remélem senki nem sértődik meg az irományomon -
#40935168
törölt tag
Igen, és 10 perce újraolvastam a manual-t is (gépen van PDF-ben), mindent jól csináltam.
Egyetlen dologra tudok gyanakodni:
❚❚ No Photograph
The camera will skip the current interval if any of the following
situations persist for eight seconds or more after the interval was
due to start: the photograph or photographs for the previous
interval have yet to be taken, the memory buffer is full, or the
camera is unable to focus in AF-S (note that the camera focuses again
before each shot). Shooting will resume with the next interval.Tehát ha a kamera képtelen fókuszálni AF-S-ben. NEkem a 14-es Samyang volt fent, ami ugye fullmanuál üveg. A váz AF kapcsolója ettől még auto állásban volt, lehet M-re kellett volna átkapcsolni. Csak ha a manual-ból vett kiemelt rész igaz, akkor az első kép után le kellett volna állnia - de itt tök random állt meg, egyszercsak semmi kattanás, ennyi volt, kész, lőtt 4-et, 6-ot, mikor mennyit.
-
Anubis_9
addikt
-
alba-regia
aktív tag
Ezek a garanciális kérdések sajnos nekem sem tiszták. Szerencsére még nem volt ilyen gondom. Jellemzően a 220Voltnál és az Extreme Digitalnál vásároltam a vázat, objektíveket.
Extreme Digital (vázra 3 év) garanciáját a hivatalos magyar Nikon szerviz biztosítja, vagy ők is külföldre küldik meghibásodás esetén?
Találtam egy szlovákiai céget, az Exportshopot, ahol a gépvázak, objektívek cégeknek kb. ÁFÁ-nyival olcsóbbak EU adószám esetén. Ők pl. milyen garanciát nyújtanak, ill. érdemes-e tőlük rendelni, mi a tapasztalat?
Elnézést, ha esetleg már korábban ez volt téma.
-
Larry303
addikt
én sem mertem rá válaszolni, mert én is keveset iszok
(remeg a kezem)
szal 1/30 alá nem mennék vr el sem 50mm en ami elvileg nem is 50 ugye, plussz az sem mindegy, hogy melyik gépről beszélünk, mert nagyobb pixelsűrűségű gépet könnyebb berázni.
persze papíron 3-4 stopról beszélnek -
Larry303
addikt
azért ezen a fokusz teszteren elég nehéz "mellélőni"
remélhetőleg középső szenzort használta, és csak azt, af-s modban...ez esetben elég valószínű, hogy a keresőben a szenzor a megfelelő területen helyezkedett el a tesztábránettől függetlenül abban egyetértek, hogy ha a mindennapokban jól muzsikál a szett akkor felesleges tesztábrázni, ha pedig sok a hiba először magunkban keressük, majd ha mindent kizártunk akkor álljunk csak neki hasonló dolgoknak
-
-
MC Pite
veterán
Nakkómégecce... csak hasonlítottam hogy gondolom a gyerek hasonlóan fürge mint az eb (azt szoktam fotózni). Beltéren tény hogy nem egyszerű hogy az éles tartományban maradjon, de a G-s nikonokhoz hasonló sebességet írnak róla af tekintetében, úgyhogy én azért nem félek ne lenne használható (ha nem is lenne jó kis selejtarány
).
-
MC Pite
veterán
28-75 mellett nem tudom mennyire érné meg a 35ös fix. Persze, gyorsabb meg fényerősebb kicsit, de vszínű a plusz gyutáv és a zoom jól jön (kutyából indulok ki
)
Hát, lehet nem sokan veszenk 18-35öt, de hogy nem sokkal kevesebbért nem vennék 24//28as fixet rosszabb fényerővel, az a tuti!
-
Kleroo
veterán
De itt pont,hogy sokat profitálhatsz a 18-105-el.
A VR egész szépen ellensúlyozza a fényerő hiányát,és alacsonyabb gyútávon jóval alacsonyabb záridő is frankó.
Persze gőzöm sincs pontosan miket fotóztál,de ez jött le.kulerr:
Hát ez akkor egy fincsi "szürkeimportos" váz lehet. A magyar nikon csak magyar garis@vásárlású vázat tisztít ingyen. Gratuláció! Üdv az "végső DSLR vázam" klubban. -
MC Pite
veterán
Hájjó, de veszel egy fixe 2,8as féynerővel a feléért... akkor így már nem mondható drágának a 18-35ért, kb ha 2.8as lenne akkor sem lenne rossz ár, de úgy hogy 1,8as... Jó, 100 pénz is k..a sok nekem obira és a 18-200at vszínű be is kéne áldoznom érte, de relatív jó ár az ára, és ez még bevezető, hisz friss ropogós...
-
MC Pite
veterán
Most 98%ban nekem tökéletes a 28-75, de hát ha jön a gyerkőc, akkor a 28 beltéren kevés lesz vszínű.
Nézegetem a 18-35 1.8at, elég fincsi üveg, tán 150-170 körül lesz is használtan... de anyagilag asszem egy 17-50 okosabb választás lenne (oké, a 2,8 az nem 1,8).
Az 50 1.8G meg a Tami amit szeretek portréra, külön nem akarok egy másik üvegre benevezni. Vagy ha mégis(áldoznék rá annyi pénzt), akkor inkább 18-35öt veszek és marad a Tamron az egyebekre. -
aleister
veterán
Én csak annyit mondtam, hogy nem érdemes a szervizzel vacakolni, mert biztos drágább lesz, mint egy markolat, aminek ráadásul egyéb haszna is van, és nem kizárt, hogy egyébként is beszerezné hozzá.
Már csak egy értékbiztosított futárszolgálat többe kerül, mint egy portrémarkolat. Innét kezdve, aki logikusan gondolkozik, annak belátható, hogy melyik megoldás ésszerűbb. -
-
imyourfriend
őstag
Vettem egy teljesen alapot, esetemben ez D60 volt, nem költöttem rá sokat volt hozzá egy 18-55VR, úgy értem ne költsön rá rengeteget. Úgyis lecseréli a szerelését idővel, az elején jórészt így van vele az ember. D3100+18-105VR aztán kezitcsókolom. Első párszáz képnél én nem éreztem hogy tetszik e vagy sem, volt ahova nem volt elég, Kerítettem egy D90-et meg 17-70et hozzá majd egy vakut aztán a teléket, kitapasztaltam hogy merrefelé kell fejlesszek és nem vaktába tettem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
● PH!otósok beszélgetős offolós topikja
A topicba tilos bármilyen, keres, kínál, cserél típusú hirdetést beírni!
- Synology NAS
- Samsung Galaxy S25 Ultra - titán keret, acélos teljesítmény
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Nyaralás topik
- MILC felhasználók szakmai topikja
- Autós topik
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Légies iPhone halvány színei
- További aktív témák...
- Hp Prodesk 600 G3/ G5/ G6 SFF-MT / i5 8-9-10 gen, Hp EliteDesk 800 G4 / Win11- Számla, garancia
- Azonnali készpénzes AMD Radeon RX 5000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Intel i7 14700KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 7 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 5500 16/32/64GB RAM RTX 4060 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest