- Google Pixel topik
- iPhone topik
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Mobil flották
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
Új hozzászólás Aktív témák
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
MrChris #95132 üzenetére
Hmm, akkor más helyeken kutakodtunk a tükrös vázakat illetően.
Az E-Pl szériával viszont egyetértek, Japánban kis túlzással minden nő valami E-Pl vázzal szelfizik, nagyon sok más szeműt látok Budapesten, jellemzően vagy Sony vagy valamelyik Pen vázzal a kezében. Az idősebb korosztály pedig CaNikon tükrössel és kitobival.
Bármennyire is rosszakat pletykálnak, azt azért fontos megjegyezni, hogy míg más gyártók most, ebben az időszakban fejlesztenek objektíveket, addig az Pana/Oly ezt már rég letudták, jó eséllyel a régebbi objektíveik visszahozták az árukat és nem kérnek ennit, szóval ilyen előnyben mindenképp vannak. A cég működését kell ehhez igazítani. Bár hozzáteszem, lenne még 1-2 olyan terület, ahol tudnának még jócskán keresni. Laowa 7,5 kihívó mai napig nincsen, pedig egy csepp és porálló AF-es változattal mellé nem fognának, az biztos. -
jaanoo89
aktív tag
válasz
MrChris #95130 üzenetére
Mi számít hitelesnek? Akkoriban, amikor az E-500-t nézegettem, olvasgattam melyik rendszerbe kéne beszálljak és netszerte azok mentek, hogy nem megy nekik jól. Aztán nemsokára rá ott is hagyták az egész DSLR vonalat. Pontos számokat valószínűleg csak ők tudnak, de csak gondoljunk bele, ha minden jól ment volna, miért álltak le egyik napról a másikra az E vonallal? Az MFT világban 800.000 Ft értékű objektív a top idáig, míg az E vonalon voltak 1 millió felettiek, sőőt a 90-250 az kapásból 2 millióba került. Azt a sok, elég drága fejlesztést kidobni, nem lehetett olcsó mulatság. Valószínűleg ezért indultak el az MFT-vel alulról felfelé, kisebb rizikót vállalva ezzel.
-
mephisoft
csendes tag
válasz
MrChris #95109 üzenetére
Köszi a tippet. Ezt az E-infinity-t néztem már egyszer, de akkor gyanúsnak találtam, és egyből szembe is jött pár, a gyanúmat igazoló post. Most újra elkezdtem utánanézni, és most meg inkább csak olyat találok, ami megbízhatónak mondja. - De valahogy nem múlik a rossz érzés. Ha jól értem, a UK-ban adják föl, akkor az még egy darabig ÁFA és vámmentes - jól értem? Mert akkor nem kell sietni, próbálom még magam megtartóztatni.
(Bár ma este megint nagyon kellett volna a 12mm-nél sokkkkkkal szélesebb látószög (a tükörsima Dunában tükröződő közelgő vihar). Ma is megcsináltam panorámával, de jobban esett volna, ha nem kell ezzel variálni.)
Elvben gondoltam pici széles fixre; a súly és méretkülönbség nekem nagyon fontos lenne (bringával járok fotózni), de nehezen tudom elképzelni, hogy ne tudjak zoomolni. Nagyon sajnálnám az utólag kényszerből levágott pixeleket. Lehet, hogy ki kéne próbálni? Ha nem jön be kb. ugyanannyiért tovább is lehet adni, gondolom.
-
Elektrosokk
veterán
válasz
MrChris #94944 üzenetére
Kicsit meginogtam a laowa 9mm felé. Tudom hogy az eredetileg nem m4/3-ra tervezett optika, de bizonyos tekintetben jobban teljesít m4/3 vázon mint a 7.5, kevesebb vignette nagyon minimális torzulás.
Főleg épületekre használnám és inkább mozgóképre. Mit gondolsz ? Árban ugyanannyi lenne.
-
peppe79
senior tag
válasz
MrChris #94984 üzenetére
Nekem sincs semmi bajom a sorozatmóddal, viszont a mennyiségi arányokkal annál inkább. Egy régi kisfilmes géppel másodpercenként 7-9 fotó készült, és ott volt a 36 képkockából álló filmtekecs korláta is. Emellett a technikai hátrányok is jóval nagyobb hibaarányt eredményeztek. Mindezek ellenére, a napi 8-10-12 tekercs filmből elég sok értékelhető fotót készítettek.
Ezzel szemben, manapság nagyságrendekkel könnyebb lett fotózni, mégis x ezer felvétel készül. Miért is? 60+ fps, meg 4K, 6K sorozatok...innen már nem sok választ el attól, hogy leteszi az ember a gépet, elindít egy nagyfelbontású 60fps videót, aztán otthon átnyálazza a felvételt, majd kiválaszt belőle néhány képkockát, esetleg Lightroomban picit felturbózza, és voilá! Nem vagyok én a technika ellensége, de ennek szerintem már nem sok köze van a fotózáshoz.Hogy idézzek is:
"The equipment available today allows us to take multiple frames per second, apturing a string of digital files of incredible quality, using a plethora of lenses. But as advanced as current digital SLRs are, there is no substitute for being in the right place at the right time. It is the person that takes the picture, not the camera. As Cartier-Bresson once said: 'there is a creative fraction of a second when you are taking a picture. Your eye must see a composition or an expression that life itself offers you, and you must know with intuition when to click the camera. That is the moment the photographer is creative. Oop! The moment! Once you miss it, it is gone forever.'"
-
aginor
veterán
válasz
MrChris #94984 üzenetére
Jól van na, ezt benéztem!
Ezennel nyilvánosan megkövetlek.
Hi!King: én is szoktam így fotózni, de az ismerősök már megszokták a hülyeségemet, így azt is, hogy a legtöbbször nem kell rám várni, mehetnek tovább, van bennem annyi kraft, hogy majd kicsit kilépve utolérem őket.
Az mondjuk a saját tapasztalatom, hogy bizonyos típusú képek (pl: napkelte, naplemente, makró) így nem készíthetőek, mivel nem vagytok a megfelelő helyen, a megfelelő időben. Ha ilyen képeket akarsz, akkor azokhoz specifikusan ki kell menni, vagy nagyon hajnalban, vagy már előző este, esetleg sötétben fogsz hazabotorkálni. -
aginor
veterán
válasz
MrChris #94967 üzenetére
Ez oké, meg az is, hogy a profik között is egyre több a hamisított kép (ahogy egyesek szerint már a sportban sem nagyon lehet újabb csúcsokat felállítani szerek nélkül), de attól még nem tetszik ez a gyakorlat.
Ezek terjedésének az egyik oka sikerkényszer, hisz csak akkor éri meg csinálni valamit, ha jó vagy benne, jó pedig akkor vagy benne, ha vannak "eredményeid". A részleteket nem kell másnak tudnia. A másik jelentős ok, a krónikus időhiány. Manapság egyre kevesebb időnk van a családunkra, magunkra, így a hobbinkra is. Egy lesben alkalmanként lehet, hogy napokat kint kell ülni egy jó képért, és ezt nem mindenki engedheti meg magának. Ellenben egy ilyen fizetett és bejáratott lesben 1-2 óra alatt készül pár vállalható alkotás. Nekem pl. van egy erdélyi kontaktom, aki medve és madárlesekkel foglalkozik. Anno megbeszéltem vele, hogy valamikor elugranék medvét fotózni hozzá, de nem telepített lesből, hanem cserkelve, ha ilyet is vállal. Ill. ne felejtsük el a lustaságot is. Számos fotós ismerősöm van, akikkel nem lehet normális programokat szervezni, mert nem hajlandóak utazni, korán kelni, gyalogolni, cipekedni, stb. Legyen minden helyben, autóval pár száz méteres távolságban megközelíthető, stb.MrChris: "azzal viszont nem tudok azonosulni, hogy valaki elkattintgat párezer "képkockát", aztán abból kiválogat néhány tucatot" - -sorozatmód korábban is volt, csak annyi változott, hogy már 60+ fps és az expo gomb lenyomása előtt is készülhetnek képek. De gondolom akkor az infracsapdás vagy villámcsapdás fotókkal sem tudsz azonosulni, vagy akár a timelaps-al, mivel ott sem az ember süti el manuálisan a gépet. Nekem ezzel az oldalával nincs nagy bajom, mivel ott volt, megkomponálta a képet, felismerte a helyszínt a témát és a pillanatot is, tehát van mögötte teljesítmény, a sorozat csak megkönnyíti a dolgát és javítja az eredményességet.
philoxenia: " Gyakran csak válogatás közben veszed észre, ha egy fotó igazán jól sikerült." - egyrészt mindig csak ott tudod biztosra, másrészt azért amatőrként is érezned kell, hogy a kompozíció és egyéb paraméterek jók voltak-e, az élesség pedig majd monitoron látszik. A makró ebből a szempontból kissé kakukktojás, mivel hiába volt jó minden, ha nem sikerült a megfelelő élességet eltalálnod, akkor a legjobb kompozíció is a kukában landol, míg más témáknál talán jobban belefér egy kis tévedés.
kovsol: egyik fotós ismerősömnek is ő a kedvence. Nagyon ügyes fotós, de engem zavar, hogy a legtöbb képe ff. Én szerezem a színeket és bár egyes képei valóban nagyot ütnek fekete-fehérben, de nekem kissé unalmas volt a sok "színtelen" képet nézegetni, hiába volt több is zseniális.
-
válasz
MrChris #94971 üzenetére
"Viszont _szerintem_ ez - különösen ahol még tereprendezés is történik - már nem "valódi" természetfotó."
Nekem is ez a véleményem, ez így nem "természet"fotó. Állatfotó lehet, madárfotó lehet, de nem természetfotó. Attól még lehet nagyon jó kép persze.
Mindemellett, egy barátom a közelmúltban volt vendégségben Máté Bencénél, és úgy írta le, mint nagyon elhivatott, szerény, vendégszerető embert. Nagyon pozitív benyomása alakult ki róla.
Egyébként én örülök neki, hogy még manapság is vannak olyan emberek, akik meg tudják valósítani az álmukat. Több ilyen kellene. És annak is, ha valaki ki tudja bontakoztatni a tehetségét, és a hozzáértését.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
MrChris #94971 üzenetére
Na ez viszont már tényleg a szakdolgozatom témája volt, amiben azért elemeztem a korszakot is, amiben az egyes fotósok dolgoztak.
Robert Capa kicsit összetett volt ebből a szempontból, mert egyrészt ő már jóval McCurry előtt elsütötte azt, hogy ő inkább csak egy történetmesélő (és nem egy lebukás után hozakodott elő ezzel), akit annyira nem érdekel, hogy tökéletesen a valóságot mutassa be, vagy legalábbis feszegette a sajtóetika határait, de sosem tudtad eldönteni róla, hogy tényleg így gondolkodik-e, mert állandóan ironizált, viccet csinált mindenből. Másrészt pedig abban a korszakban nem jelenhetett meg akármi nyomtatásban, előbb át kellett mennie a hadsereg sajtóirodájának cenzorain, ráadásul akik fotóriporterként voltak jelen a fronton (és nem szolgálatot teljesítő katonaként fotóztak), nekik akkreditálniuk kellett magukat a hadseregnél, ha túl sok kényelmetlen fotó készült, akkor visszavonták az akkreditációt és lehet szépen hazamenni, ami mondjuk Capa esetén a kiutasítást is magával vonhatta volna, hiszen csak fotóriporteri munkája miatt tartózkodhatott ellenséges ország állampolgáraként az USA-ban. Simán lehet, hogy valójában csak rájátszott erre a pökhendi imázsra, akit nem érdekel annyira a valóság, hogy úgy tűnjön mintha neki kontrollja lenne a munkája felett és nem a hadsereg utasításait követi, azok csak véletlenül esnek egybe az ő elképzeléseivel. Ezt a környezete is nehezen tudta eldönteni róla. Harmadrészt pedig híresen rosszul jegyzetelt, sokszor megfeledkezett a fotók rendes dokumentációjáról (hol készült, mikor készült, kik vannak rajta, stb), így a képszerkesztőknek rendesen feladta a leckét. Megosztó alak az biztos, de ő rá is játszott erre, hogy megosztó legyen és amikor a munkája hitelességéről ment a vita, akkor mindig a háttérben röhögött és kortyolt egyet az italából. Viszont igazi szabad háborús fotóriporteri munka nem létezhetett Vietnam előtt, Nick Ut fotója a lebombázott faluból sírva menekülő gyerekekről (Napalm Girl) olyan erővel ütött be egy gyomrost az amerikai társadalomba, hogy többé nem lehetett a háborús fotókon csak a dicsőséges pátoszt ábrázolni és szenvedésből is csak azt, bemutatni amit a "jófiúk" szenvedtek el, ez a háború verte szét azt a cenzori rendszert, ami a második világháborús vagy koreai háborúból tudósítók kezét még megkötötte.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
MrChris #94967 üzenetére
Nem pont ez volt a témaköre, de én a háborús fotóriporteri munkából írtam a szakdolgozatom és azt mindenképpen érdemes kiemelni, hogy a leközölt fotók átmennek sokszor 4-5 emberen is (fotós, képszerkesztő, újságíró, rovatszerkesztő, felelős szerkesztő, stb), ha ebből csak az egyik valamit elsumákol vagy benéz, akkor meg tud jelenni nyomtatásban vagy online publikációban valami, ami nem fér bele a sajtóetikába és ha utólag kiderül, hogy nem kerek a sztori, akkor azt is érdemes megnézni, hogy miért nem az, hol siklott ki.
Robert Capa például rendszeresen idegbaj kapott attól, hogy a fotói képaláírása pontatlan vagy teljes hülyeség (vagy a propaganda cenzor nyúlt bele). Gárdi Balázzsal is beszélgettem egyszer és ő is ki volt akadva, hogy a képaláírás nem mindig tükrözte a valóságot, helyszíneket cseréltek össze és így tovább. Ezek sokszor emberi figyelmetlenségből adódnak. A retusált, megrendezett (staged) fotókat pedig úgy vágják ki mint macskát szarni, de ez egy bizalmi játék, ennek a 4-5 embernek bíznia kell egymásban és ha a fotós eljátssza ezt a bizalmat, akkor egyébként jó eséllyel a karrierjének is vége fotóriporterként, mehet megélni a ballagási fotókból vagy workshopokból, életrajzi könyvekből. Vagy költözzön olyan országba, ahol közpénzből lehet minden nap számonkérhetetlenül felrúgni a sajtóetikát.
-
válasz
MrChris #94853 üzenetére
Á, nagy cég, semmi értelme, legközelebb is ő fog jönni. Egyébként a használt technika rendben volt (full frame), de olyan képeket készített az emberekről, mintha önmaguk karikatúrái lennének. Kár hogy személyiségi jogok miatt nem oszthatom meg az általa készült képeket, katasztrófa. Volt aki inkább a mobiljával csinált magáról az elkészült kép helyett fotót. Az a durva, hogy jobb lett!
-
peppe79
senior tag
válasz
MrChris #94809 üzenetére
Találni azért néhány jó darabot is, akár még tolózoom-osok közt is. Pl. Vario-Sonnar 28-85.
Viszont ami nekem saját tapasztalatom, hogy néhány manuális objektív, ami pl. FF vázon hibátlanul működik, az mft-n elég bizonytalan. Pl. a 105mm-es Takumarral mozgó tárgyaknál, személyeknél elég nehézkes belőni a fókuszt. A 100mm-es Minoltával viszont nincs ilyen gondom. FF vázon mindkettő hibátlanul teszi a dolgát. -
aginor
veterán
válasz
MrChris #94772 üzenetére
Mondjuk valóban macerásabb három lábat állítgatni, mint egy középoszlopot, ez tény, de cserébe stabilabb és sokoldalúbb. Amúgy én a Cullmann-al alapvetően elégedett vagyok, jó ár/érték arányúak a cuccaik, kedves az ügyfélszolgálat és az más csak a slusszpoén, hogy ezt az állványt, ha jól emlékszem akkor 8-9k környékén vettem. Mondjuk a Magnesit szériájuk kerülendő, de szerintem azt már elég régen kivezették a piacról.
-
totálkezdő
tag
válasz
MrChris #94776 üzenetére
Apropó, nemrég egy OM75-150-ről szóló "tesztet" olvastam (elfejtettem, hogy hol) és az illető aggodalmát fejelte ki,. hogy az a 430 grammos objektív károsíthatja az m4/3-osok objektívfoglalatát. Ez nekem furcsa. Elképzelhető-e ilyesmi, akár mondjuk a valóban nem túl acélos PL1 esetén is?
-
aginor
veterán
válasz
MrChris #94768 üzenetére
Ez a 240 elég érdekes konstrukció, mivel nem változtatható a lábak hossza, helyette nyakból nyújtózik, így persze hogy leng a szélben. A nanomaxok nem ilyenek, inkább hasonlítanak egy hagyományos, a mosásban összement állványra, sokkal stabilabb is lehet, bár a kis önsúly és rövid lábak itt is tudnak vicces dolgokat.
-
-
ZephX
senior tag
válasz
MrChris #94716 üzenetére
Köszi, valószínűleg ez a típus, lesz. Ezzel a típussal nem az volt a baj, hogy mivel jobban kiáll, mint egy szűrő, ezért nagyobb erőhatásnak van kitéve az objektív tengelyére. Az általam linkelt szögletes, csavarozósra, szerintem azért érkezett kompatibilitási kritika, mert kitudja, hogy egyes objektíveken mennyire vignettál egy standard szögletes műanyag.
lugosi: köszi, valószínűleg ez a típus lesz, vagy ehhez hasonló, ebay-os verzió.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
MrChris #94708 üzenetére
De azt sem a kamera LCD-jén
Egy háttérember (maga a fotós vacsora közben vagy helyett) kártyacserénél megkapja a telit, minimális módosításokat elvégez, ha egyáltalán, aztán mehet a vetítőbe. Akkor és ott alig lesz valaki, aki felismeri, pláne szóváteszi a képi hibákat.
-
Hi!King
őstag
válasz
MrChris #94672 üzenetére
Köszi, közben végiggondoltam, és megrendeltem a GX800-at a dupla kitben. A GX80 nekem sajnos túllépte a fájdalomküszöbömet árban (teleobi az mindenképpen kell), annak ellenére, hogy tudom, hogy a váz stabi előnyt jelent. A pl8-at is néztem, pontosabban azt néztem először a 4/3-ek közül, annak leginkább a kinézete nem nyerte el a tetszésemet, plusz a kit obinál nekem fontos előny, ha a széles vége szélesebb.
Egyébként van valami oka, hogy a 4/3 rendszerű gépeknél a 200-as natív ISO a jellemző? Nem gond, mert gondolom nem zajosak, az elektronikus zár miatt meg nagy fényben is mehet az ISO 200 (TZ70-el az 1/2000 limit miatt a natív ISO80 mellett rekeszelnem kellett...).
-
-
válasz
MrChris #94657 üzenetére
Nekem ez nem probléma, olyan kis táskába teszem (ha táskában van) amibe pont passzol. Ha napellenzővel rakom bele a táskába, akkor a táska szövete nem ér hozzá az obihoz, tehát alapvetően így fogom használni amíg nincs másik kupak.
Tinshield: köszi, teljesen mindegy a márka, csak nem figyeltem még, hogy külön árulnak ilyet.
-
hibavissza
veterán
válasz
MrChris #94566 üzenetére
Én is maradtam a sötétebb decenteresnél. Videónál, nyaraláskor nagyon jó az a 12 mm. Mivel megvételkor nem teszteltem nem tudom alátámasztani, de úgy érzem idővel decenteresedett. Kezdetben is volt egy icipici, de most már tájképeknél, városfotóknál engem zavar. Videónál - ahol leginkább fent van - nem látom. Egyszer ugyan megreptettem, de akkor már ilyen volt és utána sem lett rosszabb. Alapvetően jó kis obi. Amennyiért el tudnám adni és ami helyet foglal....elfér a tatyóban.
-
hibavissza
veterán
válasz
MrChris #94552 üzenetére
A 14-es EP1-gyel volt tesztelve a 12-32 GM1-gyel. Ami elsőre szemet szúrt az a brutál shutter shock az EP1-nél. Az biztos, hogy ezen a képen remekül muzsikál a 12-32. Az én obim most messze nem ilyen. Lehet, a vásárlás után egy héttel még ilyen volt. Szerintem ez a nyitogatás csukogatás nem tesz neki jót.
-
Studi
veterán
válasz
MrChris #94537 üzenetére
ZD 12-60-at nem használtam soha 12mpx-nél nagyobb felbontású szenzoron, így nem lenne igazságos összehasonlítanom. Nekem mondjuk a ZD 12-60 nem is volt valamiért kedvemcem, a 14-54-et sokkal jobban szerettem 4/3-on. Ez a Leica viszont nagyon patent kis obi. De a 12-40/12-60 párosból valamelyiknek mennie kellene.
-
aginor
veterán
válasz
MrChris #94517 üzenetére
Ez jól hangzik, mondjuk nekem valahogy nem jött be a manuálozás annyira, mert vagy drága volt és nem elég nagy látószög, vagy ugyan kellően hosszú volt, de gyenge képminőséggel.
Nincs kedved pár képet lőni ezekkel a hosszabb Olympusokkal?totálkezdő, INTELligent és MrChris: köszönöm, igyekszek elfogadtató képeket lődözni.
-
mephisoft
csendes tag
válasz
MrChris #94286 üzenetére
Az Adobe valószínűleg viszonylag könnyen meg tudná csinálni, hogy a Lightroom fogadjon pár expo bracketing sorozatot, és abból merge-eljön egy high-res HDR-t, és akkor nem lenne túl vészesen macerás az ügylet
Nem tudom, ez a Potoshop Family feature request dolog jó-e valamire, de esetleg ráerősíthetünk erre: https://feedback.photoshop.com/photoshop_family/topics/lightroom-dng-pixel-shift-super-resolution-added-to-photo-merge
-
b.vr
őstag
válasz
MrChris #94286 üzenetére
Ha nem vettél észre dinamikanövekedést az gondolom azért volt mert azokon a képeken nem a sötét részek voltak a fontosak (javulást csak ott várhatsz, természetesen a felső tartományban (white level), a kiégésen ez nem tud segíteni) A black level kerül mélyebre, a kevesebb zaj miatt.
De ezért is kérdezem hogy amúgy hogy gondolnád a különböző eljárással készült képeket a dinamika szempontjából összevetni?
(főleg egy expo bracketinggel, ahol a kidolgozás is nagyon számít. Még úgy is ha úgy lesz beállítva hogy a legfényesebb expo a hi-res expojával egyezne meg) -
b.vr
őstag
válasz
MrChris #94281 üzenetére
"Ezt a highres módot kombinálhatnák az expó BKT sorozattal. A manuális megoldásnál működik?"
Most pontosan mit szeretnétek vizsgálni? Az én értelemzésemben mivel a hi-res mód csökkenti a zajt így a kép sötét részei felől ugyan van jótékony hatása a dinamikára is, de abban kb biztos vagyok hogy kimondottan a dinamika szempontjából egy adott szituációhoz jól beállított (és aztán feldolgozott) expo bracketing az jobb eredményt fog adni (és még csak nem is a szürreális hdr képekre gondolok, hanem egy szolid feldolgozásra) Persze ez most részemről tényleg csak egy vélemény, próbáld majd ki ha felgyógyultál.
(az én gépem még nem tud hi-res módot (pedig az legalább "egy kattintátos" megoldás), és amúgy expo bracketinget is elég ritkán használok akárcsak panorámázást, és pont ugyanazon okokból. Mondjuk egy egy hetes fotótúra után kidolgozok kb harminc képet, abból max 1-2 ami panoráma vagy bracketing, mert már ezzel is annyi munka van mint az összes többivel együttvéve, így csak amit kimondottan fontosnak tartok azokat csinálom meg) -
Stauffenberg
nagyúr
válasz
MrChris #94264 üzenetére
"Ráadásul amíg ír a kártyára úgy vettem észre, hogy használható továbbra is a gép."
Abszolút így van. A G80-on sem jelent semmit, hogy éppen írást végez, sőt mutatja a számláló, hogy éppen hány új fotónak szabadult fel hely, ha akár csak egyet is kiírt már, azonnal mehet rá újabb expo.
Nekem az Sony A7R és A7R II él úgy az emlékeimben, hogy amíg a puffer ürül, nem tudsz vele mit kezdeni és azok még gyors kártyával is botrány lassan írtak, ami egy hi-res váztól eléggé szégyen.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
MrChris #94262 üzenetére
Ja, nem rossz az oldal, csak lehetne több géppel és többféle memóriakártyával teszt. Ebben a formában inkább csak szemléltetésre jó, hogy mekkora szórás van egyes vázak között abban, hogy az egyes memóriakártya típusokat mennyire tudják kihajtani.
A Canon és a Nikon előtt leteszem a kalapom, általában véve ők veszítik el a legkevesebbet a névleges írási sebességhez képest.
Bizonyára a G80 is tudna még gyorsulni egy lényegesen gyorsabb kártyával, de pont az imént vezettem le, miért nem kell nekem gyorsabb kártya.
Benne volt a gépkönyvben, hogy UHS-I, V30, U3 szabványoknak megfelelő kártya ajánlott hozzá, ez a kártya teljesíti és nincs is vele gondom, az meg nem zavar, hogy egy sorozatfelvétel után pár másodpercig kint van a memóriakártya ikon.
-
FEDman
addikt
válasz
MrChris #94239 üzenetére
Most komolyan ezt játszuk? Nem sikerült értelmezni amit írtam, vagy csak direkt kötekedsz? Ezért kár volt ennyi idő után újra beírnom.
Pont azt írtam én is, hogy egy minimális felbontás növekedés van, csak messze nem annyi, mint amit ez őrült 80Mp-es felbontás sugall. Persze adatlapon jól mutat, de kb ennyi.
Nézd meg ugyanitt a Pentax K1 II-t. Az pl úgy csinálja a High Res-t, hogy közben nem növeli meg az eredeti felbontást. És így is sokkal több benne a részlet. Nem kell ehhez felhúzni ilyen "kamu" méretre a képet. Nézd meg K1 II-nél High Res módban az említett feliratot.Az X-Trans szenzort a speciális demozaik eljárása miatt kár idehozni. Annak a szenzornak nem ez az erőssége.
-
INTELligent
senior tag
válasz
MrChris #94218 üzenetére
Habár magát a topaz termékét nem ismerem, de a technológiát konkrétan igen, és a tudomány jelenlegi állása szerint - az aginor által megjelölt korlátokkal - működik a dolog.
Ezt a cikket érdemes megnézni: https://arxiv.org/abs/1609.04802Még annyit tennék hozzá, hogy az összefűzés esetén valós részleteket látunk, de ez nem jelenti azt, hogy az ai ne tudna szebbet.
-
aginor
veterán
válasz
MrChris #94218 üzenetére
Ez elég bonyolult kérdés. Tekintve, hogy nem egy függvény dolgozik benne, hanem egy tréningelt AI, így az eredmény a tréningtől függ. Van olyan, hogy fantasztikus a végeredmény, de olyan is, ahol alig használ, de az is előfordul, hogy bizonyos összetettebb mintáknál hibázik (pl. a denoise). A Gigapixel hibát nem generál, de van olyan, hogy az előnye csak a felbontás növekedése, de sok esetben részletesebbnek tűnik a végeredmény, alacsonyabb zajszinttel, és időnként mintha a színek is javulnának. Csodák nincsenek, de nekem bejött a programcsomag.
Itt egy saját példa a Gigapixelre, aztán mindenki döntse el maga, hogy mennyit ér. -
mephisoft
csendes tag
válasz
MrChris #94167 üzenetére
Kipróbáltam. Hát mit mondjak. Meg vagyok lepve. Igen, igazatok volt, úgy néz ki, mintha a focus peaking a JPEG-es beállításokat figyelembe vevő feldolgozás eredményéből táplálkozna, mert a peaking szempontjából óriásiak a különbségek az egyes beállítások között, az "impressive art" esetén néha valóban szinte szemkiverős.
Köszönöm a kitartó igyekezeteteket, hogy meggyőzzetek; végül csak sikerült
Sajnos végeredményben a dolog nem lett lényegesen használhatóbb, mert ugyan sokkal látványosabb, de olyan, mintha szélesebb élességi tartományban jelenne meg (azaz pontatlanabb) - ha megjelenik. De ha eleve kicsi a kontraszt, akkor továbbra sem jelenik meg egyáltalán.
Amellett azért csak kitartok, hogy ez hülyén van így megcsinálva. A JPEG beállításoknak nem lenne szabad a peakingre hatással lennie. A peakingnek megvan a maga érzékenységi beállítása. (Ilyen alapon a peaking beállítása is hathatna JPEG-re.)
Na mindegy, köszi.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
MrChris #94062 üzenetére
Reméljük ez történt, vagy csak szimplán valamit nem jól állítottak be. Ennek kb. a 12-100 és 12-40 között kéne lennie és mivel a kettő nagyon közel van egymáshoz, így kb. hoznia kéne a megszokott szintet.
E mellé jöhetne egy 45-200 f/4.0 PRO is és egy UWA fix ami nem halszem, akkor az olcsó fixeket is beleértve (akciós 17/1.8 és sokszor akciós 60-as macro) számomra kész lenne az MFT. -
t.imi
addikt
válasz
MrChris #93874 üzenetére
2-5-2 kép em5ii, G9 és G90-el iso 2500-3200-n olynál egyik iso1000.
Esti rohanásba ennyi fért bele
A három sötetben készült kép utcáról beszűrődő fény a közvilágítástól, mivel van még egy kisebb tároló balra. Oszlop kb 35-40 méternyire. G9 esti AF-en finoman szólva meglepődtem... 43 1.7-el.
drive -
nozs23
addikt
válasz
MrChris #93879 üzenetére
Én nem tudom neki megválaszolni, hogy megéri-e neki a csere, mert nem tudom mire használja. Ha mákja van 200 körül elmegy a G90.
Ha kihasználja, akkor kap jobb videót, jobb AF-t, nagyobb házat, szebb keresőt, High Res mode-ot. Ha csak fotóra kell szerintem nem ér meg 150 ezer extrát. Meg amúgy a G9 sem ér 350-et (csak fotóra, mégegyszer), de ez az én szubjektív véleményem.
Nálam volt egy ideig G90, szerintem a G80-nál jobb. Valahogy az egész burkolat és kialakítás sokkal minőségibbnek tűnik, teljesen párban van a G9-el, sőt a tárcsák jobbak is. Ami még nagyon jó benne az az OLED kijelző, nem is láttam még ilyet fényképezőben. És ugye ott van az új szenzor és az AF is frissebb (vagy több erő van a prociban). Ez nem mind jön át a specről. -
t.imi
addikt
válasz
MrChris #93877 üzenetére
Este néztem, keverem már a dolgokat
Em5ii képek vannak hasonló megvilágítással, válogatok mind a háromból ISO 1600 felettieket.6k reklámnak jó, valóságban csak közelíti ezek szerint. Sokat nem szoroz, a lehetőség legalább adott, ha gyereket soroznám meg és vágni is jobb belőle a 4k 8mp-hez viszonyítva.
G90 árát ilyen formán nehéz belőni, irányjelzőn 220-ért nem ment el decemberben pár hetesen, jófogáson 250 környékén kb 3 hetet tanyázott egy másik.
aginor ez tény. Annó a gx80/g7/g80 ára közti különbséget sem értettem.
-
totálkezdő
tag
válasz
MrChris #93843 üzenetére
Megvárhatnám ugyan a vondnak adandó válaszodat, de gondolom/gondoltam, épp az volt a lényeg, hogy minden ugyanaz és a jobboldali kép mégis zajosabb. + Még így is messze van attól a zajtól, amit a dpreview mutatott. Ha sem, a, sem b, akkor én is kíváncsi vagyok a válaszra.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
MrChris #93730 üzenetére
Nekem nagyjából. M.Zuiko 25/1.8 is az volt. Bementem a mintaboltba, ami visszajött, pontosan ugyanolyan mértékű hibát tartalmazott, csak a másik oldalon, így ismét bementem, ismét elküldtük javítani. Most ahogy visszajött, még enyhén észrevehető, de ez már nagyon enyhe és úgy döntöttem, ezzel már tudok élni, mivel szerintem ezt 100%-ra nem lehet utólag megcsinálni. Annyira enyhe a különbség, hogy én észrevezem mert tudom, hogy mit kell nézni, de szerintem teljesen használhatóra csinálták meg. Azért sem idegel, mert azt egy MM-ben vettem kb. 60.000 FT-ért, ennyiért elég egy kb. 99%-os 25/1.8 nekem.
-
ZephX
senior tag
válasz
MrChris #93690 üzenetére
Nem baj, hogy végre hajtja, de a vonalak még így is kissé torzultabbak, mint a jpeg esetében. Amúgy, hogy ha RAW-ban fotózok és rájövök, hogy nem akarok pepecselni az utómunkával és jó lenne nekem úgy a kép, ahogy a gép kidobná magából arra van megoldás? Teszem azt pl az Olympus saját szoftverében van olyan mentései lehetőség, ami az ORF-ből olyan jpeg-et csinál mint ami a gépből kijönne?
-
aginor
veterán
válasz
MrChris #93601 üzenetére
Hát' Istennek nem engem érint a probléma, de szerintem megpróbálkoznék vele, bár lehet hogy előtte azért rákérdeznék a márkaszervizben, hogy ha valami balul sül el, akkor mennyire irtóznak a saját kezükbe venni a problémát (vagy ott van pl. Domonkos is akár).
asdf_: annak akinek már van 12-40, annak semminek, de a többieknek még jó lehet, azon okokból, amit az előttem szólók írtak, de akár itt vagyok példának én is. Többnyire természetet, tájat fotózok, amihez nem kell a nagy fényerő, de az időjárásálló kivitel nem hátrány, a korrekt képminőséget pedig én igénylem. Ezek alapján ha jó az ára, akkor nekem pl. ideális alapzoom lehet.
vond: a 8-25 még csak egy szabadalmi bejegyzés, nincs megerősítve, hogy termék is lesz belőle (bár szerintem nem lenne baj
), vagy lemaradtam valamiről?
-
aginor
veterán
válasz
MrChris #93595 üzenetére
De cserélhető.. és pont emiatt nem olyan nagy kunszt a hiba javítása, és biztosan nem tart 2 óráig, még egy kezdő szerelőnek sem.
De akkor én kérek lenézést, hogy szerintem egy 2k-s kábel cseréje esetén ez a javítási díj nem reális, mindjárt be is állok a sarokba.
Azt mondom, hogy zárjuk le a a témát, mivel szerintem mindenki elmondta már az érveit, láthatóan hatástalanul, így szerintem az álláspontok már nem fognak látványosan közeledni egymáshoz. -
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Bestbuy játékok
- Windows 11
- Asztalos klub
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Formula-1
- Mielőbb díjat rakatnának a görögök az olcsó csomagokra az EU-ban
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Medence topik
- Kerékpársportok
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! 6TB Seagate SkyHawk SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy S6 Lite (2022) , 4/64 GB ,Wi-fi
- Iphone 15 Plus 128GB Pink Dobozos 12 Hónap Garancia
- AKCIÓ! Gigabyte B650M R7 7700X 32GB DDR5 1TB SSD RTX 3080Ti 12GB Cooler Master H500P WHITE 750W
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U757 - i3-7GEN I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged