- Yettel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Motorola Razr 60 Ultra - ez a kagyló könnyen megfő
- Motorola Moto Tag - nyomom, követ
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Apple iPhone 16 Pro - rutinvizsga
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
Új hozzászólás Aktív témák
-
MrChris
nagyúr
válasz
Ubulhun #95076 üzenetére
Még alig láttam hirdetve, idén egyet se, csak tippre 30-nál biztosan nem olcsóbb 50-nél nem drágább, tehát olyan 40 körül. Keress, nézzél vele készült tesztképeket, mert emlékeim szerit némileg gyengébb optikailag a sima 14-42-höz képest. Van ennek telezoom társa a PZ 45-175, de ez is ritka.
-
MrChris
nagyúr
válasz
Ubulhun #95073 üzenetére
12-32-t használok G9/GX80-on, fókuszgyűrű annyira nem hiányzik. A zoom darabosan való mozgatása miatt nem is gondolkodom felvétel közbeni zoom-ban. Van hozzá egy gyűrű átmérő növelőm karral, érzetre tök egyenletes, de a képen látni a darabos mozgást. A kézi videókamerák hatalmas 20-40szeres átfogásúak, motorosak, nehéz azzal versenyre kelni.
PZ 14-42 azért szimpi mert nem csak motoros, hanem jó kicsi akkora mint a 20/1.7-es. Bár OIS is van benne, de sajnos nem képes dual-ra. -
Tin_Shield
őstag
válasz
Ubulhun #95069 üzenetére
Tulajdonképpen nincs nehéz dolgod, bármelyik MFT zoom megfelelő (kép)minőséget tud videóra. A használhatóságban vannak különbségek, pl a népszerű Pana 12-32-n nincs kézi fókuszgyűrű, az olcsó kitobik zoom mechanikája általában nem igazán finoman jár, stb.
Olcsó dedikált videós objektívnek a 14-42X és a 45-175X párost szánta a gyártó, bár egy időben kitobjektívként is adták, a használt piacon ritkaság. -
Lassú Víz
addikt
válasz
Ubulhun #95056 üzenetére
Én gyakorlat nélkül a hülyebiztos handycam-et választanám. Minél kevesebbet kell törődni a technikával annál jobb lesz a végeredmény. Úgyis lesz olyan szűlő, aki a telefonjával jobb videót csinál. Mindig van.
Szerk: Ugyanaz jött ki mint MrChrisnek, csak tovább tököltem a válasszal
-
peppe79
senior tag
válasz
Ubulhun #95013 üzenetére
Csodát ne várj tőle, de azért a pénzért, amennyiért általában kínálják, játszadozni megfelel. Viszont ez is ugyanúgy manuál fókuszos obi.
Itt találsz róla két tesztet, mintaképekkel:
http://dcdv.zol.com.cn/475/4757607_all.html
http://lahirimahasaya.net/archives/785Azért lehet találni pici pénzért, könnyű vintage lencséket is. Például ezt a 635 grammos Canont:
https://www.jofogas.hu/budapest/Canon_FD_300mm_f_5_6_S_S_C_103515629.htm -
MrChris
nagyúr
válasz
Ubulhun #95006 üzenetére
m4/3 rendszerhez eszközöket gyártók: Cosina Voigtländer, DJI, Kowa, Kodak, Mitakon, Olympus, Panasonic, Samyang, Sharp, Sigma, SLR Magic, Tamron, Tokina, Veydra, Xiaomi.
De hagyományos fényképelőt valóban nem sokan készítenek, Olympus és Panasonic, mellettük egy egy darabbal a Kodak, Xiaomi. Speciális célfeladatra videózásra, drónra meg a többiek. Én csak az általad említett Oly, Pana kettősből választanék fényképezőt. -
MrChris
nagyúr
válasz
Ubulhun #94884 üzenetére
ffmpeg azért jó mert csak azt és úgy csinálja amivel paraméterezik. Leírod pontosan mit akarsz akkor biztosan segít valaki.
Ha rákapsz, akkor minden más csiricsáré parasztvakítás.
De ha más progi aminek van felülete akkor az xmedia recode-t javaslom, nagyjából az ffmpeg GUI-val ellátott változata. -
vond
MODERÁTOR
válasz
Ubulhun #94876 üzenetére
Ha van időd, elpötyög egy Pentiumon is.
Hogy meddig tart egy konvertálás, az sok mindentől függ. Miből, hogyan, mit csinálsz, mibe és mennyire nyúlsz bele, milyen formátumban, milyen minőséget akarsz, milyen hardveren nyomod, stb.
(#94875) MrChris: Inkább használjon CRF-et. Nem tudhatja előre, hogy mekkora bitráta kell egy-egy felvételnek. Áll egy ember az egyszínű fal előtt, annak elég lehet akár pár mbps is, viszont egy vízilabda meccsnek kevés az 50-60 is.
-
aginor
veterán
válasz
Ubulhun #94393 üzenetére
Jelentősen nőtt ha homeoffice az országban, de az egy tévhit, hogy általános lenne. Nálunk cca 120 fő irodista/ügyfélszolgálatos közül ha ketten vannak otthon, azok is a nemrég külföldről hazaérkezett rokon/családtag miatti megelőző "karantén" miatt, a többiek rendben bejárnak és teszik a dolgukat. De nyilván ez cégenként, iparáganként és munkakörönként erősen változó lehet.
-
mephisoft
csendes tag
válasz
Ubulhun #94134 üzenetére
Nnna játszottam most kicsit ezzel a peakinggel. Elsősorban a téma textúráján múlik a dolog. Az összes objektívvel előugrik a peaking a feleségem sáljára, meg egy csomó más mindenre is. A szempillájára viszont nem megy, bármilyen gondosan próbálom. (...) Aztán még kísérleteztem: a fiam sötétebb szempillájával, az Olympus 48/1.8-cal, ha megtámasztja a fejét, és én is letámasztom a könyököm, és először autófókusszal ráfókuszálok, akkor (Low állásban) megvan!
A feleségem, és a tegnap fotózott többi családtagom szempillája is világos (mindig arra hajtottam), és a hóvirág kérdéses részéé is
.
A blende szűkebbre vétele nem változtat a dolgokon.
Nem az igazi
.
Elképzelhető, hogy egyes gépek között különbség lenne? Ha minden GX80 "ilyen", akkor nem variálnék, akkor nagyon szomorúan de beletörődök, mert amúgy máris megszerettem. De ha az enyém még az átlag Panánál is gyengébb, akkor nyilván nem hagyom annyiban.
Most kicsit filózok, hogy ha nekem kéne megiirnom az algoritmust, hogyan csinálnám. Extra okosságok bevetése (a téma felismerése, az érzékelt textúra ehhez képesti elemzése) nélkül csak a pontosság rovására tudnám úgy megcsinálni, hogy alacsony kontraszt esetén is megjelenjen a peaking. Mintha lenne egy "Very low" állás. (...) Vagy pedig nem statikusan, egyesével kéne a frame-eket elemezni, hanem folyamatában...? Vajon az Oly trükkösebben csinálja, vagy egyszerűen kevésbé pontos?
-
vond
MODERÁTOR
válasz
Ubulhun #93522 üzenetére
Sokkal nem hosszabb a 45-ösnél, de én akkor már inkább Sigma 56mm f/1.4-et vennék, főleg ha kevesled a fényt.
Mondjuk én ide is a fix kettőnyolcas Pana 35-100-at javasolnám, bár engem ugye általában nem zavar, ha pöccinteni kell egyet az érzékenységen felfelé (még magasabb értékeken sem).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Ubulhun #92780 üzenetére
A BV alkalmazott felvehet csukját, ha Don Corleone kísérgetése rossz fényt vetne rá egyes bűnözői körök szemében. Szoktak is élni ezzel problémásabb vádlottak esetén (ahogy van olyan is néha, hogy a rendőrség vagy a TEK látja el ezt a feladatot és ők is dönthetnek így). A lényeg az, hogy ha az arcukat valamilyen okból nem mutatják meg, attól még az azonosítójuknak felismerhetőnek kell lennie.
A Kúria döntése sem arról szolt, hogy a sajtónak joga van a rendvédelmiseknek kifejezetten az arcát megmutatni, hanem őket beazonosítható módon ábrázolhatják. Ha ez csak egy azonosítójel, akkor csak egy azonosítójel.
De szerintem már nagyon messzire kanyarodtunk a topik témájától.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Ubulhun #92778 üzenetére
Volt erről az elmúlt években alkotmányjogi vita és tavaly a Kúria is döntést hozott abban, hogy a sajtószabadság elsőbbséget élvez a rendvédelmi szervek állományában szolgálók képmáshoz való jogával szemben. Értsd: A rendőrök fotózhatók. A BV alkalmazottak esetén nem tudom mi a pontos helyzet, nem dolgozom olyan területen, ahol bíróságokon vagy börtönökben fotóznék, utána kéne néznem. De az elvet talán így érted.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
Ubulhun #92767 üzenetére
A magyar Ptk. és az Adatvédelmi Törvény együttesen szabályozza és már a képmás vagy bármilyen egyéb adat (pl: rendszám) begyűjtése is engedélyköteles.
Törvénytelen engedély nélkül valaki arcát (tömegjelenetet leszámítva) lefotózni. Az EU-s és ezen belül a magyar szabályozás a világ legszigorúbbjai között van, viszont azt nem szabályozza, hogy mi számít engedélynek, ez lehet ráutaló magatartás is (pl: pózol neked), de ez még csak a fotó elkészültét teszi jogszerűvé, a publikálás és egyéb felhasználás már határozottabb engedélyt követel meg.
A dashcam használata körüli balfaszkodás pedig ékes példája annak, hogy nem tudja egyik kéz, mit csinál a másik. A törvény betűje szerint nem használhatók Magyarországon, de az Adatvédelmi Hatóság kiadott egy himihumizó állásfoglalást, hogy magánszemély rögzíthet vele, de csak ha nem jó a rögzített képminőség, nem rögzít folyamatos képet csak pár képkockát másodpercenként, legfeljebb 5 napig őrizheted meg és amúgy publikálhatod, de csak a személyes adatok (arcok, rendszám, stb) kitakarásával. Teljes agyrém, ezt az állásfoglalást valami retardált írta. Attól mert szar a kép és szaggat még adatnak minősül és a publikálás ezen módja még oké is lenne, csak ugye a törvény eleve a felvétel engedély nélküli elkészültét és birtoklását is tiltja, el sem juthatnál a publikálásig. Szóval az Adatvédelmi Hatóságnak sikerült az állásfoglalásában egyszerre szembemenni a hatályos jogszabályokkal és egyben olyan önkényes szabályokat felállítani, ami a dashcam rendeltetési célját nullázza le.
Sok sikert Magyarország törvényeinek betartásához!
-
aginor
veterán
válasz
Ubulhun #92767 üzenetére
Nem volt nagy kunszt kikeresni..
a képmáshoz, a hangfelvételhez való jog
A Ptk. és a jogalkalmazási gyakorlat alapján – fő szabály szerint - az érintett személyről képmás, illetve hangfelvétel készítéséhez és felhasználásához egyaránt az érintett személy hozzájárulása szükséges.
A hozzájárulás lehet mind kifejezett, így írásbeli hozzájárulás, mind pedig ráutaló magatartással megadható. A képmás, felvétel készítéséhez kapcsolódó ráutaló magatartásnak minősül például, ha az érintett személy tudja, hogy abban a helyiségben, ahova belép, felvétel készül, vagy készülhet. (BDT 2011. 2550)
A készítéshez adott hozzájárulás nem jelenti egyben a felhasználás engedélyezését. -
MrChris
nagyúr
-
-
Ubulhun
tag
válasz
Ubulhun #92469 üzenetére
Egy Kenko polárszűrőt kaptam kölcsön. Ez gondolom a noname kategória, ugye?
Kicsit nehézkes volt a dolog, mert 67 mm-es átmérőjű a konkrét darab, tehát csak állványra tett gép objektívje elé kézzel odatartva tudtam próbálgatni. Nem tudom, mennyire korrekt az eredmény, amit sikerült felmutatnom, így a két két alapján szerintetek? -
Marseille199
senior tag
válasz
Ubulhun #92430 üzenetére
Ha van rá pénzmagod, és szeretnéd, csináld.
Ha csak védeni akarod, napellenző jobb megoldás.
Bár nekem egyszer sikerült bezúzni egy 16-35 2.8L elé rakott szűrőt, szóval néha azért jó lehet. 😅
Most egy 52mm-es cpl van, azt használtam kitobin anno, meg vadásztam egy 37-est polárt is a 45/1.8-ra, az majd jó lesz a 12-32-re is. 45/1.8-ra csak az 1/4000 max záródó miatt, ami a g3-on volt, pont annyit vett le, hogy nyitva, vagy 2,2-őn is használható legyen
Más szűrővel nem nagyon szórakoztam sohasem. -
MrChris
nagyúr
válasz
Ubulhun #92425 üzenetére
Nálam is hasonló a felállás. Végül 52mm-es ND-t vettem és minden obira 52-re stepupringet meg 52-es sapkát. 12-32 pont akkora átmérőjű! Persze a 7.5mm-es Laowa-n pont kicsit vinyettál, 4k videóban éppen annyit kroppol, hogy nem takar be, de ha eléggé kitér a szenzorstabi akkor ott is pillanatra látszik egy kicsit.
-
asdf_
veterán
válasz
Ubulhun #92425 üzenetére
Szerintem eloszor kerj egyet kolcson. Mert csak megy az ize, hogy cpl filter igy, cpl filter ugy, aztan megveszed, felrakod vagy otszor, es nem latod a varazsat aztan csak a polcon all, mint az enyem
(persze szokoevenkent egyszer, amikor valami szarul tukrozodik, vagy valami uvegen keresztuli keprol van szo, es mocsok jol jonne eltuntetni a tukrozodesek egy reszet, na akkor meg pont nincs nalam).
-
asdf_
veterán
válasz
Ubulhun #92384 üzenetére
Nemtom milyen gepre lesz, ha MFT es nincsenek manualis regi obik, akkor valoszinuleg az 52-55mm-os szurore erdemes ramozdulni, de legcelszerubb megnezni a jelenlegi obijaidat, meg meg azt, amit sanszosan kesobb megvasarolni szandekszol, es ahhoz valasztani (esetleg azoknal eggyel nagyobbat, hogy kesobb ne legyen szivas, mar ha a fix step up ringezes nem az).
Ha a szettben nincs megfelelo meret, akkor kell kulon egy 46-52 vagy 46-49, Ha pl. 52-es szurot veszel, akkor a 37-esre felrakod a 37-49 + 49-52-vel az 52-est, a 46-osra meg 46-52-vel vagy 46-49 + 49-52-vel (a 37-es ilyenkor ertelemszeruen nem kell).37-46 csak akkor kene, ha 46-os szurot veszel, de szerintem olyat nem celszeru.
-
válasz
Ubulhun #92341 üzenetére
Olcsó szűrőnek híg a leve - hiába egyszerű cucc, totál tönkrevághatja a képet egy nem rendesen bevonatolt vagy horribile dictu nem plánparalel az üveglapka. Egy 46mm-es Hoya, ebayről szerezve azért nem kerül vagyonokba, és amíg fotózol az életben, végigkísér...
Más: a sony bedurvul.
Hogy bármilyen m4/3 fotógépbe bekerül-e ez a szenzor, nem tudom, személyszerint picit sokallom a pixeleket (pontosabban attól tartok, hogy sokáig tart ezeket normálisan kiolvasni)
-
AMn3t
tag
válasz
Ubulhun #92079 üzenetére
szia
nekem ugyan nem yashica van, hanem egy super takumar 50 1,4 ami azért szintén a jobbak közül van és 1.4 en elég lágy, éppenhogy belerekeszelve viszont nagyon szép képe van
viszont a natív objektíveknek nagyon szép képe van már nyitva is, szóval fényerőn is teljesen jól használhatóak
summa: van filmes és natív objektívem is, de hacsak nem "játszani" akarok én mindig a natívat veszem elő
20 1,7 teljesen nyitva (reklám helye: amúgy eladó XD):
super takumar f2-őn és teljesen nyitva (ezek a képek csak bokeh prezentálásra lettek készítve
)
tény h sokkal jobban szeparál a 1.4 en, de ott azért lágy
innentől rád bízom
-
Mercutio_
félisten
válasz
Ubulhun #92071 üzenetére
Ez az "örökélet+1 nap" szép marketingszöveg, amivel fel lehet nyomni az árat és megindokolni miért akar az eladó majdnem annyit kérni egy ezeréves tömegtermék (akkoriban ez volt a kitobi rengeteg vázon) obiért amennyiért már AF-est is kapni
Ha mindenáron 50mm-es retró obikat akarsz nézz szét mennyiért adják az SMC Pentax, Minolta MD, Nikkor E, Canon FD, Zuiko MC obikat. 10-30k között szór általában és kétlem, hogy a Yashica lelépné a mezőnyt -
peppe79
senior tag
válasz
Ubulhun #92071 üzenetére
Az áruk valóban nem csökken, csak amikor eljutsz odáig, hogy el akarod adni, akkor annyira már nem kapkodnak értük. Sokaknak ez ugyanolyan pillanatnyi hóbort, mint hipszternek lenni...meg valljuk be, ebben a vintage obi őrületben mostanában alaposan benne volt a keze Hispannak is. Csak épp senki nem állította, hogy az ő hobbija másnak is ugyanazt jelenti majd. Nyáron két fiatal sráctól is vettem át adaptereket, meg egy pár vintage obit, mindketten átállnak teljesen a digitálisra. Nincs már kedvük és idejük vesződni a MF-al, "életlen" fotókkal, CA-val stb; mindezt ráadásul kb. kétszer nehezebb súlyú objektívvel elérve.
A mai digitálisak élettartama biztos, hogy elmarad a régiektől, de ha belegondolsz, hogy egy használt kitobit megkapsz 20-30 ezerért, egy 45mm-es Olyt 40-50 ezerért, ezeknél nem olyan nagy érvágás, ha másikat kell venni helyettük. Nálam a régi, MkI-es 14-42-es kitobi 4000 expot bírt, amíg meg nem tört a szalagkábele. Viszont a PRO szériás, 4/3-os objektíveim köszönik szépen, a mai napig is hibátlanul működnek, pedig úgy lehet, hogy vannak már vagy 15 évesek. Persze, ezeknek az áruk is másképpen alakult anno.
-
vond
MODERÁTOR
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Canon EF 11-24mm f/4L USM objektív -Újszerű-
- Új, bontatlan dobozos Insta X4 akciókamera 2 év garanciával
- Canon 600D + Canon AF 50mm f/1.8 II + Tamron AF 70-300mm f/4-5.6 Tele-Macro objektívek + LP-E8 akksi
- GOPRO Hero 12 BLACK akciókamera sok tartozékkal
- Sigma 12-24mm f/4 DG HSM Art ( Canon ) -Újszerű-
- Dixit 4 Eredet (bontatlan, fóliás kártyacsomag)
- LG 34GS95UE - 34" Ívelt OLED / QHD 2K / 240Hz & 0.03ms / 1300 Nits / NVIDIA G-Sync / AMD FreeSync
- Bomba ár! Dell Latitude 3550 - i5-5GEN I 4GB I 500GB I 15,6" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5070 GAMER PC termékbeszámítással
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest