Új hozzászólás Aktív témák
-
aginor
veterán
válasz
trlala #94190 üzenetére
Én is nagyjából erre számítottam, és alapvetően elégedett vagyok a teljesítményével, és az árával is -ellenben a mérete lehetne kisebb is szerintem. Mondjuk kár, hogy azt nem nézte meg Robin, hogy teljesen nyitott rekeszen hogyan viszonyulnak egymáshoz, esetleg rekeszelve mondjuk 5,6-ra. Nyilvánvalóan azt a feladatot kapta, hogy oszlassa el a kételyeket a fix 4-es rekesz miatt, illetve, hogy igazolja, hogy amennyiben nem kell a 2,8 akkor az új csoda is van olyan jó, mint a sokak által etalonnak tartott 12-40, de akkor is jó lett volna látni.
Mercutio_: mirrorless comparison, vagy mi az oldal neve, akik szoktak ilyen összehasonlításokat csinálni. Érdemes lesz őket figyelni, mivel a 12-40-el biztosan összelövik, és a korábbi 12-40 vs 12-35 teszt alapján már elég jó közelítéssel ki lehet találni, hogy mi a helyzet a 12-45 vs 12-35 témában is. Mondjuk látatlanban megkockáztatom, hogy napi használatra a képminőség tekintetében tök mindegy, hogy a 12-35, a 12-40 vagy a 12-45 van a vázon. Azt, hogy kinek melyik az ideális, az határozza meg, hogy mennyire kell a plusz fényerő, mennyi pénzt akar ellocsolni rá, és számít-e a méret/súly.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
trlala #93991 üzenetére
Bakker, 800 EUR az Oly 12-40mm f/2.8 Pro. Valaminek itt el kellett gurulnia, hogy ezzel megjelenjen az Olympus. Gondolom a cél az, hogy E-M5 III-tól felfelé lehessen kitben adni, de akkor is, ez az ár (ha igaz) akkor nagyon sok érte.
Van 650 euróm objekívre, de 800 már nincs egy fényerősebb darabra? Nem értem a logikát benne.
-
jaanoo89
aktív tag
válasz
trlala #93783 üzenetére
Ha ezt meg mernék tenni, mármint hogy egy 6 éves 12-40 árát (aminek a fejlesztési költségeit már illett volna visszahoznia 6 év alatt) megnöveli és a régit annak árában adják, akkor bármennyire is szeretem azt az Olympus gépet, megválok tőle és azért az árért veszek mást.
Értem én, hogy szűkül a piac, de már most is nagyon véleményesek ezek az árak, nem kéne ezt még tovább emelni. Csináljanak 12-40 /2.0-át és annak az árát emeljék az egekbe. -
jaanoo89
aktív tag
válasz
trlala #93778 üzenetére
Számomra 199.990 Forintért lenne megfelelő, de szinte biztos vagyok abban, hogy 249.990 alá nem fogják belőni, sőőőt még az is lehet, hogy megemelik a régi PRO-k árát és beteszik 280-299.990 FT közé.
Nagyon kíváncsi leszek, mert szívem szerint erre + egy akciós 17/1.8-ra csapnék rá a 12-40 helyett.
-
#04331520
törölt tag
válasz
trlala #93185 üzenetére
EM-1-en sokáig mentette nekem egy kártyára mindkettőt hiába állítottam be a főmenüben a csak RAW opciót. Két hét telt el mire a gyors elérésű menüben látom, hogy ott van a JPG és a RAW is úgy, hogy a főmenüben csak a RAW van beállítva. Átállítottam ott is. Azóta csak RAW képet ment.
-
vond
MODERÁTOR
válasz
trlala #93137 üzenetére
Sokan pl. termékfotónál használják ezt a módot.
De egyébként az új firmware-rel bekerült egy plusz kapcsoló a high resolution módba, ami épp az ilyen bemozdulásos "hibákat" hivatott kiszűrni. Azt nem tudom, hogyan csinálják, de sétáló embereknél pl. eléggé hatásos az előzőhöz képest.
Azt kellett volna még megoldaniuk, hogy ne 1 másodperc legyen a leghosszabb záridő (ez ugye az elektronikus zár miatt van), meg hogy ne ISO1600 legyen a maximum érzékenység.
Ez utóbbit nem is nagyon értem. Pont hogy magas ISO mellett lenne még nagyon sok értelme a HR módnak, mert egy 40»20 (vagy még kevesebb) MP leméretezésnél gyakorlatilag a zaj nagy része eltűnne.
Talán majd a következő frissítésben.
-
peppe79
senior tag
válasz
trlala #93075 üzenetére
Ez a szabadalom alá vont 8-25mm F4 PRO lenne még érdekes...kérdés persze, hogy ha lesz is belőle valami, milyen árcédát tesznek rá.
-
-
-
válasz
trlala #93030 üzenetére
Ha csak 2-vel kell majd szorozni és nem 2.5-tel, akkor versenyképes lesz pl a sony 200-600-assal.
#93032:
A madaras szakma sajnos ilyen, sose elég a fókusztáv, 800mmekv-el egy reális 20m tárgytávolsággal nem pinty hanem egy nagyobb vadliba tölti meg a képet. A fókusztáv mellé meg nem árt valami értelmezhető blendenyílás is, ami meg ugye masszív üveg... -
-
Grga_Pitic
aktív tag
válasz
trlala #92955 üzenetére
Attól, hogy az O végű vakuk (TT350o, TT685o) a vakupapucsba helyezve elvillannak TTL és HSS módban, és a szintén O végű vezérlőiket a vakupapucsb a rakva (X1o, XPro-O) pedig távolról is. De ezt az Olympus vezérlőivel, vakujaival együttműködve már nem tudja, csak buta manuál villanást.
-
ZephX
senior tag
válasz
trlala #92914 üzenetére
Tegnap vettem, szóval még elállási jogom is van. Egyetlen egy pixel van a kijelző középétől jobbra ami zölden világít fekete témánál. Színes kép fotózásánál nem is látszik.
Mercutio_: A zajszűrés be van kapcsolva, automata állásba. Miért?[kép] Én ezen nem látok semmit (kupakkal lett fotózva)
-
asdf_
veterán
válasz
trlala #92703 üzenetére
Ilyenkor az volt regen, hogy aki szurke cuccot vett, az igy jart,vagy a szurkearusa adott magyart (extreme digitalra ugye emlekszunk, honnan nottek ki magukat...), vagy fenymasolt maganak, vagy nem volt magyarja. Mostanaban mar csak annyit kell ebbe belefeccolni, hogy felkeresi az ember a gyarto weboldalat es letolti. Ezt a minimumot igazan beleinvesztalhatnad a dologba egyedul is...
-
topikk
senior tag
válasz
trlala #92649 üzenetére
Szerintem egész jó, de rengeteg finomhangolási lehetőség van és érdemes is ezeket használni ha legtöbbet akarod kihozni. Az sem mindegy, hogy merre mozog a tárgy, pl. ha feléd vagy tőled távolodva mozog akkor kell a magas fps, mert ezekből számolja ki hogy hol lesz a tárgy a következő exponál. Ha a user ezt nem tudja és neki elég 3 felvétel másodpercenként egy repülő madárra, akkor szidni fogja hogy gyenge a CAF. De egy mozgó gyerekre szinte tökéletes, akár finomhangolás nélkül. Az Oly sokat tehetne részletes leírással, hogy mikor hogy érdemes használni, ez hiányzik.
A sony szemkövetés egy másik szint, azt nem tudja. -
atis78
tag
-
válasz
trlala #92577 üzenetére
Kérdés még a pdaf megléte, ill a bitráta/kodek 4k UHD-n.
Ez a tesztvideó azért erősen a rendszerváltás irányába terelget, főleg a 3:25-nél kezdődő fókuszteszt.
-
-
zsiga_667
tag
válasz
trlala #92244 üzenetére
Igen, én is azért vettem mert szeretem a 35mm-t, a 17/1.8 fos, a Sigma meg nagy is, meg hát na, Sigma is.
Bár állítólag ők bérgyártják a fél Oly PRO vonalat, többek közt ezt a 17/1.2-t is, tehát tudnak szépet is ha akarnak. Csak kiskoromban, a korai DSLR-időkben nagyon berögzült hogy szar gyártó, azóta meg rugalmatlan vénember lettem, és nem tudom átrakni őket fejben a felsőbb polcra.A 15 szerintem nem konkurencia, az már érezhetően szélesebb, a 20 tán közelebb áll hozzá a számok ellenére, de az meg egy bár szép képű de igénytelenül összetákolt játéktraktor. Arról nem is beszélve, hogy hogy néz már ki egy Lumix felirat egy OM-D orrán.
-
zsiga_667
tag
válasz
trlala #92225 üzenetére
Nekem van.
A képminőségéről gondolom olvastál már eleget. Talán a legjobb üvege az egész rendszernek. Én ki se tudom használni, kicsit néha szégyellem is magam hogy milyen középszar képeket csinálok vele.
Ami talán fontosabb (számomra legalábbis, mert egy sznob majom vagyok) hogy mennyire jól össze van rakva. Egy élmény megfogni, tekergetni. Úgy aránylik a PRO zoomokhoz, mint azok a kommerszekhez, pedig a 12-40 se szar... Épp tegnap fogdostam meg egy nagy japán fotósboltban kb. minden gyártótól mindent amit jelenleg lehet kapni, és szerintem nem nagyon van párja minőségérzetben. (Mondjuk a Fuji középformátum se gyenge.)
Viszont hatalmas és főleg nehéz, aki nem mostanában váltott DSLR-ről, hanem már mikrózik egy ideje, annak zavaróan nagy lehet.
Szerintem hozd ki egy napra a mintaboltból, ha nem szeretsz bele 5 perc alatt akkor nincs értelme megvenned. -
-
Lassú Víz
addikt
válasz
trlala #91309 üzenetére
Az E-M1 középérintkezős vagy PC csatlakozós vakut 250 V-ig tud fogadni. Az FL36-ot simán kezeli TTL és FP módban is. Szerintem a váznak nem lesz gondja az SRF-11 vakuval sem. Valamelyik fórumon olvastam, hogy milyen adapterrel tehető fel a 60-as makró objektívre, tehát elég valószínű, hogy mikrós vázról használta aki a hozzászólást írta.
Úgy vélem kell egy jó adag elszántság egy ilyen vakuhoz. Nem látszik kicsinek. -
-
Lassú Víz
addikt
válasz
trlala #91035 üzenetére
Én ugrálok a programok között. Nézegetni, szelektálni szeretem a Workspace-t és a Viewer is jó volt. Raw -> jpg (tiff) konverzióhoz leginkább DXO, Luminar még megismerés és barátkozás alatt. Retusálásra vagy komolyabb belenyúlásra pedig Affinity Photo.
Fentiek az LR/PS párost váltották amikor összeadtam, hogy mennyi ment el négy év alatt a havidíjra. Akkor káromkodtam egy cifrát, és felmondtam az évfordulón a szerződést. -
Lassú Víz
addikt
válasz
trlala #91033 üzenetére
Szerintem a fényképezőgépben egyszerűbb az algoritmus. A valós információ tartalma a képnek nem biztos, hogy több a nagyobb fájlmérettől. Meg kell nézni, hogy hol kezd szétesni az egyik, illetve a másik ha a jpg-t kezded el szerkeszteni.
Szerintem a jpg kép az "úgy ahogy van" kategóriába tartozik. Ha még arra számítasz, hogy bűvészkedsz vele szerkesztő programokban, akkor el kell tenni a nyers képet is mellé. Azt már csak azért is érdemes, mert a külsős programok algoritmusa fejlődik, és egy újabb programmal jobb lehet a végeredmény. Kivéve az Oly saját editorját, ahol még véletlenül se kapsz több lehetőséget mint ami a vázban benne van. Valaki felvilágosíthatná a marketingeseket, hogy nem ettől vesznek majd E-M1X-et az E-M10 helyett. Főleg amikor pl. egy Luminar fillérekbe kerül a vashoz képest. -
hibavissza
veterán
-
vond
MODERÁTOR
válasz
trlala #90406 üzenetére
Megjelenéskor biztosan nem, 1-2 év múlva talán. Bár aztán ki tudja. Bármi lehet, és annak az ellenkezője is.
Az az igazság, hogy hasonló átfogású és fényerejű objektívről nem is tudok, más rendszerben sem. Van ilyen? Mondjuk ha a 20-50mm mellett a blendét is "ekvivalizáljuk" ~f/3.5-re, akkor már inkább (bár én aztat nem szeretem).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz
trlala #90082 üzenetére
Hát szerintem is istencsászár a mosása, főleg úgy, hogy a mai középformátumú rendszerek többsége nem is Full Frame (645-ös formátumra értve), hanem jóval kisebbek. A Hasselblad pedig eközben büszkén hirdeti, hogy az X-rendszeréhez most sikerült kifejleszteniük az eddigi legfényerősebb objektívüket az XCD 80mm f/1.9 személyében, ami kisfilmes Full Frame-re átszámolva (igen, páran már agyvérzést kapnak tőle) 63mm f/1.5-nek felel meg (a poén, hogy ezt maga a Hasselblad átszámolva feltünteti a weboldalán). És akkor nem beszéltünk arról, hogy középformátumra nem nagyon készülnek f/2.8-nál fényesebb üvegek.
Nagyon kell akarni középformátumozni, hogy az ember ráborítsa egy kisfilmes FF rendszer árának sokszorosát. Már a dinamika sem nagyon szól mellettük (vagyis a jobb FF szenzorok már befogták őket), talán csak a 16 bites RAW, de ez meg annyira réteg terület (térképészet, művészeti archiválás, reprodukció, stb), hogy kár is róla vitát nyitni.
-
PuMbA
titán
válasz
trlala #90082 üzenetére
"de a háttérmosása istencsászár"
Értem a túlzásod
Komolyra fordítva a szót FF-en f/1.2-es obival még a MILC-ek is megküzdenek autofókusz szinten, szóval az FF-fel szerintem már elértük a DOF határt, ahol kisebb DOF-nak nincs értelme. Így is elérhető, hogy a szemet élesre nyomod, de a szemöldök és az orr már homályos. Elég furcsán néz ki, az biztos és szerintem sincs sok értelme.
-
MrChris
nagyúr
válasz
trlala #89627 üzenetére
Ez a videós ibis teljesítmény elég brutális, még nagyobb látószögnél szinte felesleges lesz küszködni egy gimballal. A szembe jövős videó teszt is már megfelelő sebességű, pontosságú.
-
Lassú Víz
addikt
válasz
trlala #89619 üzenetére
Sajnos problémás a színkezelése. Az adobeRGB színterű jpg képeknél a színprofilt csak 100%-os nagyításon vagy valamelyik editor funkció használatakor alkalmazza.
Egy másik gond, hogy ha aRGB-ben fotózok raw-ot, és azt DxO-val dolgozom fel majd mentem sRGB-be, az eredménnyel nem tud mit kezdeni. Csak akkor lesz jó, ha mentéskor kigyalultatom az exif-et. Különben azt hiszi, hogy egy aRGB kép és túlszaturáltan világít mint egy neonreklám. Az Affinity Photo és az IrfanView (pluginnal) helyesen jeleníti meg.Jó lenne, ha ezt sikerülne kijavítaniuk, mert egyébként van benne pár újítás amitől szerethetőbb mint a Viewer 3.
-
válasz
trlala #89483 üzenetére
Szerintem ez az irány már az E-M1 II-nél elkezdődött - az is sokkal gyorsabb volt az elődeinél.
Rájött a Pana és az Oly is, hogy a kisebb érzékelő miatt nem elég versenyképesek a FF őrülettel, így valami plusz kellett nekik. Pana lepacsizta a partner-leicaval, az Oly meg nem akart +1 FF résztvevő lenni, a Pana videójával sem akartak versenybe szállni, így maradt az egyetlen menekülési irány: a sebesség.
A Canikonnak is újra kell majd terveznie az 1D/D5 sorozatot, mert előbb-utóbb ezt a szegmenst is tükör nélküli verzió váltja fel. Ha most lép az Oly ebbe az irányba, akkor lehet akár komoly szereplő is, mert néhány év múlva a Canikon tulajoknak új lencseparkot kell vásárolnia (amely időpontban az Oly kínálhat nagyobb használható választékot) hacsak nem lesz az adapterezés problémamentes Canikon oldalon - nem lesz.
Persze, mindez szigorúan szerintem.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- ismét elérhető 3db - Sennheiser MOMENTUM 4 fejhallgatók
- Ikea Eilif Paraván - Asztali elválasztó
- Bomba ár! HP EliteBook 2570P - i5-3GEN I 4GB I 320GB I DVD I 12,5" HD I W10 I Garancia!
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- ÁRCSÖKKENTÉS Lenovo ThinkPad T570, T580, P51s, P52s eredeti Lenovo, belső akkumulátor eladó
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest