- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- A OnePlus Nord 5 sem sokkal marad le akkuméretben
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Akciófigyelő: Elindult az Ulefone nyári promóciója
- Android szakmai topik
- VoLTE/VoWiFi
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Új hozzászólás Aktív témák
-
k1csi
senior tag
válasz
madgie #16182 üzenetére
Az auto ISO-n nálam 1/100-at ad 45 1.8-al és úgy vettem észre A módban kb. tartani igyekszik az 1/ekv. gyutáv reciprok szabályt, de 1/60-nál hosszabb záridőt nem preferál (tolja az ISO-t) akkor sem ha a reciprok szabály engedné (stabis obival sem).
Teljesen jól megy, nem látom a bugot.Az 550D-n is hasonló, de ott 1/60 alá is engedi a záridőt, ha a reciprok szabály azt hozza ki.
Két eltérő filozófia, a GH2 azt követi, hogy ha ki is tudod tartani az obit a kis záridő nem jó ha a téma mozog, mindkettőt el tudom fogadni.
Ja kihagytam. Auto ISO-t nem kedvelem. Mondjuk tök mindegy mit állítok be, eddig csak szívtam, mindig a másik lett volna jó.
-
k1csi
senior tag
Az a Fuji X mount obi roadmap tényleg nagyon igéretes. Legfontosabb paraméterekben (gyutáv, fényerő) tényleg megértették mi az amire a hozzáértő fotós vágyik.
És a zoomoknál se 5.6 meg felette van a vége.
Viszont tesztek (pl. photozone) alapján rajzban én többet várnék. Obit kicsit hosszab távra vesz az ember.
Ennek ellenére tényleg igéretes. Valami ami a m4/3 kihívója lehet nagyon gyorsan. -
k1csi
senior tag
válasz
Gondwana #16188 üzenetére
A Canon DSLR időkorlát nélkül növeli a záridőt Av módban. Tapasztalatból tudom.
A GH2 meg talán 1s-re korlátozza a záridőt a beépített vakuval A módban (azaz itt is van korlát bár ez elég jól közeliti a Canont működésben). 1/60-ra korlátoz külső vakuval (bár leírás ezt mondja:shutter speed is fixed at 1/30 or 1/60; azt, hogy mikor állítja 1/30-ra nem tudom mert még nem láttam és a leírás nagyvonalúan nem tér ki erre).
Megint tapasztalatból.Azért nekem furcsa, hogy beépített vakuval (amivel dojcsenyugger vsz. fogja használni) pont úgy megy ahogy várnám és külső vakuval meg pont nem.
A Canon DSLR tök logikusan megy (Av-ben nincs időkorlát, P-ben ahol a dojcsenyugger jó eséllyel fogja használni meg van) a GH2 meg tök inkonzisztensen, meg idiótán, merthogy aki nem érti ezt az egészet az tekerjen P módba (családon belül is így adom át fotózásra a gépet) és élvezze a tök fekete hátteret, aki meg érti annak hagyjon már egy használható A módot és menjen már úgy külső vakuval mint a beépítettel.
De szerinted minden frankó és logikus.
Ja egyébként a vaku kézikönyvében is így van írva ami nem Pana, úgyhogy nem hiszem, hogy nagyon váz specifikus lenne bár ki tudja.
-
Messer22
senior tag
válasz
FEDman #16191 üzenetére
mondom,ha ezentúl ez lesz a standard vázsapi,akkor van némi értelme a dolognak.
ha jó lesz a képminőség,akkor az adapterezett régi manuál obik jó része értelmét veszti.(madgie: gondolj bele,ha annak idején nincs az 50 1.8 az L1mellé, akkor az szóba se jöhetett volna,mivel csak később tudtam másik obit venni. így lesz valami, amivel ki lehet próbálni a vázat egyből.)
-
madgie
titán
válasz
Mr.Csizmás #16187 üzenetére
"Aperture: F8 fixed
Focus: 0.30 m (11.8 in.) to infinite. Manual Focusing (Three settings)"Napisz@r.hu
-
Messer22
senior tag
válasz
Mr.Csizmás #16187 üzenetére
valahogy úgy
mondjuk ha ezentúl ezzel helyettesítik a vázsapit és nem lesz feláras a kit. akkor még érthető lépés lenne. -
Gondwana
addikt
válasz
MC Pite #16185 üzenetére
(Ahhoz a G10-hez miért ragaszkodsz ennyire? Eddig többször visszafogtam magam, de most már rákérdeznék: G1 vagy G2 -ezeket érteném - de ha már nagyobb, mint egy GF1, legyen a keresője is normális felbontású, vagy az S100fs miatt ragaszkodsz a QVGA-hoz?)
Szerk. ...k(A, P) módokban nem hajlandó 1/60-nál hosszabb záridőre? ... Ez tényleg valami idióta korlát (miért csak külső vakuval?)
A meghatározásod jó, de inkább idiótákat korlátozónak mondanám: még a Canon SLR-ek is ezt csinálják - báris P módban (ha minden Auto, akkor autoISO 400, 1/60s f/4 az alja) Ha a dojcsenyugger R=1 elmegy nyaralni, észre se fogja venni, (ha az elvárásod szerint működne) hogy a gép pl. f/2.8 2sec beállítást dobott nek, csak azt veszi észre, hogy gép elcsatt, vakuvillanás sehol, a kép meg elmosódott, amikor mégis elcsattan, de ő már közben leengedte, hogy megnézze, mi van vele. Ha meg end-user tudja mit akar, (M) -
Messer22
senior tag
Na ez kell a népnek! kicioccó lence
na jó,max 500Ft-ért oké
-
-
FEDman
addikt
válasz
madgie #16177 üzenetére
Valahol olvastam egy felhasználói véleményt olyantól akinek egyszerre van E-M5 meg GH2, hogy jó fényben már nagyon jó az Oly, de a kevés fényben még mindig a Panáé a határozottabb AF.
Ez van, még mindig ott tartunk, hogy a tökéletes vázhoz valahogy össze kéne gyúrni a két márkát. -
k1csi
senior tag
Ha már így előjött (előhoztam) egy másik topikban.
Miért van az GH2-nél, hogy külső TTL vakuval lassú szinkron (második redőny) félautomata (A, P) módokban nem hajlandó 1/60-nál hosszabb záridőre?
Kénytelen voltam a beépített vakut használni mert ott működött (nekem meg kb. tizedmásodperce vagy mégtöbbre volt szükségem, hogy a háttérből is látszódjon valami).Ez tényleg valami idióta korlát (miért csak külső vakuval?) vagy valamit rosszul állítottam be?
-
arn
félisten
pananal van pontszeru fokusz?
-
arn
félisten
válasz
madgie #16170 üzenetére
de azt hogyan?
dinamikusan valtozik keprol kepre. jo lenne beleszagolni egyszer egy ilyen feldolgozasba, hogyan probaljak kialakitani "vakon", hogy minden kepnel nagyjabol jo legyen. mert azert megdobbento, hogy a mekkora valoszinuseggel mukodik jol. ha manualisan nekiallok egy kepnek, a legkisebb esellyel csinalok ugyanolyan modositasokat rajta.
az egesz kicsit olyan, mint olyan kajat fozni, ami mindenkinek izlik, es nagyjabol megfelel mindenkinek.
-
arn
félisten
válasz
Mr.Csizmás #16168 üzenetére
plane egy fuji f100fs viszonylataban
erdekes, hogy az egyik uberfasza, es alig van differencia, a masiknal (mft) meg hatalmas. de mindegy, en mar feladtam. mas ember, mas igenyek.
-
madgie
titán
Bizony, ettől tartok én is
Pont ezért lenne jó, ha adott szoftver nem csak a referencia LAB/RGB (akármi) adatokkal tudna dolgozni, hanem szépen meg lehetne adni egy forrásfájlt és a 6*4 kiskocka alapján csak pontosabban megcsinálná ő magának, mint ahogy én szemre pipettázok
szerk: otthon majd feltöltöm valahová a két fájlt. Egyébként a G3 zöldjeinek jót tett a "rendes" kalibrációs ábra is, éreztem én, hogy kicsit "neonos" az a zöld, szebb lett a profilozás után.
-
k1csi
senior tag
válasz
Mr.Csizmás #16156 üzenetére
Egy kicsit túlzásba estél. Feldolgozásban max. marginális különbség van (pláne hobbi felhasználásra). Kezelhetőségben jobb a m4/3 a használható videó AF miatt. Fotóra meg jobb a DSLR, persze megfelelő obival.
Mondom ezt úgy, hogy nekem (/családban) mindkettő van (GH2, 550D). Alapvetően nem kitobikkal...
Miért drágább? Újabb rendszer, kisebb használtpiaccal (kül. nálunk, most a kamu elérhetettlen eladókat akik valami nyomott árat próbálnak kialakítani hagyjuk).
És persze annak is van értéke, hogy kisebb méretben kb. ugyanazt met tudod csinálni mint egy nagyobb cuccal (a FF-et azért egy külön kategóriába raknám).MC Pite
A DSLR-en kívül a m4/3 az egyetlen igazán teljes (több célra jó) rendszer. Már elfogadhatóan nagy szenzor, gyors AF és a kitobikon felül is megfizethető elég jó obik. Sajnos egy jó natív alapzoom (kb. 12-60, nem 5.6 és pláne nem 6.3 stb véggel) azért itt is hiányzik.
A többi rendszer elvérzik tipikusan az obikon (adott célra persze jó lehet).Viszont a fotózás nem olcsó. Nem várd el, hogy a tökéleteset kapod fillérekért (pláne mostani árfolyamokon). Neked kell tudnod, hogy mi az ami mindenképp kell és mi az ahol kompromisszumot kötsz. Ha még nem tudod akkor tapasztalatokat kellene gyűjteni, nézegetni.
-
Mr.Csizmás
titán
válasz
MC Pite #16163 üzenetére
izé...
- az mft nem divat, hanem egy más irány
- a legtöbb dslr-es leszarozza, legagyizza, kompaktozza
- annak ellenére, hogy egy tükörnélküli tükrös (milc szó)
- sajna nincs olyan nagy választék, mint tükrösöknél
- viszont az mft obik 90%-a használható, ellentétben pl. a canikon 600csillió obijával, amiből jóindulattal a fele használható ténylegepm1 egy jó választás lenne, csak fogót vegyél hozzá. (hadakozás helyett nézd meg az aláírásom linkjét, a képek nagyrészét ezzel csináltam
)
písz
-
MC Pite
veterán
válasz
Mr.Csizmás #16161 üzenetére
Kérdés annyira nincs; kerestem vmi gépet -most magamnak, akár nettó újban[ez úgy tűnik mégsem fog élni], akár használtban- és közölve lett velem hogy suzuki árban szeretnék ferrarit.
A tegnapi keresgélés eredményét osztottam meg, hogy a nagyobb gépek bizony árban masszívan a m4/3 alatt vannak, újonnan és használtan is.Ha a képet/eredményt nézem, akkor nem hülyeséget kerestem, ha m4/3os gépet szeretnék, ugyanazért a képminőségért sokkal mélyebbre kell nyúlnom. Igen, videóban jobb, oké. Nem értek én annyira hozzá, keresgélek, meg szívom fel az infókat.
Egyébként nekem tényleg marhára jó lenne a G1 is, ha szerintetek a videó miatt olyan drágák... (szerintem nem kicsit benne van a divat, amellett hogy tényleg nem szar a 14-140es gyári obi).
18-200 sonyra van Tamronból ha jól látom, kár hogy a nexekből nincs olyan hagyományos, evf-es váz amit keresek; és elsőre nem látok m4/3hoz egyéb utazózoomot.
Szerk: Ok, úgy néz ki a nex7 evf-es, vakus, tűrhető markolatos. -
MC Pite
veterán
válasz
Mr.Csizmás #16156 üzenetére
Bakker, akkor adjatok G1et 14-140el olcsón, nekem annyit nem ér meg a videó
Egyébként a samun kívül senki nem csinál normál vázméretben tükör nélküli rendszereket?
(Más kérdés hogy a kétszámjegyű NX-ek, illetve a 18-200 mennyibe kerül)
E-PM1 nálam semennyire fér be a fényképezőgép kategóriába
Sőt, még asszony is keresne rajta fogást meg vakut.
Minden tiszteletem azoké akiknek megfelel a duplakit, de nekem sajnos nem (sztem ezt nem kell ragoznom, megérthető). Duplakitekben százért (max 120) már olyan kínálat van használtan tükrösökből hogy csak na
Inkább úgy mondanám: Minél divatosabb, keresettebb, annál drágább. Mert kisebb obit olcsóbb gyártani, az evf olcsóbb mint a tükörrel baszakodni, azaz kizárt hogy drágább legyen gyártani ezeket mint a nagyokat, sőt!
-
TayRol
nagyúr
válasz
Mr.Csizmás #16156 üzenetére
illetve minél kisebb annál drágább.
-
madgie
titán
válasz
MC Pite #16155 üzenetére
Nem tudom az E-PM1 mennyire fér bele nálad a fényképezőgép/videokamera fogalmába
de most nagyon baba áron van duplakitben (is), jövő héten még jobb árban lesz.
szerk: videóban tuti, hogy a GH1/2 közelében sincs ,de alapvetően kültéren jó lehet a kis Oly is. Majd Csizmás mesél róla, neki van Mini-Oly
"mi lenne a kérdés?" Azt majd MC Pite tudja, gondolom
-
MC Pite
veterán
válasz
madgie #16130 üzenetére
Tegnap böngészgettem, D5000 illetve 550D is akad(t) 18-200 (stabi nélküli) obival (tudom, tamron/sigma szar) 125-130ért, sőt A330 szintén 18-200al 100 alatt, és ott a váz stabilizált (más kérdés hogy a szenzornak is gyenge képe van, 1600on nehéz dönteni hogy az S100fs vagy az alpha jobb)!
EZ AZ amit tegnap pofáztam, hogy miért kérnek (használtan és újonnan is) egy m4/3osért egy százassal többet (ok, jobb az obi kicsit; bár dof/rajzolat szempontjából hasonló a szenzor méretbeli különbségek miatt) mint egy APS-C tükrösért?Úgy gondoltam (még tegnap) lecsapok egyre, kipróbálom, aztán a kevésbé tetsző megy eladósorba.
Viszont (dobpergés) az S100fsen a hangosabb működés és gyors merülést megtaláltam, vmiért átállítottam (próbára?) folyamatos stabilizálásra az obit, ettől volt hangosabb(wtf?) és merült ugye jóval hamarább. Azért elég nagy kő esett le ezzel a szívemről, és így kevésbé hajt a tatár.
És megint elgondolkoztam, hogy nem elég nagy optikai keresőn azért annyira mégsem fotózni - hja, valószínű ez lehetett anno a fő kiváltó oka a különböző bracketing módoknak, hisz kellemetlen mindig elemelni az embernek a fejét és nézegetni hogy jól sikerült-e a kép - sok idő is.
Úgyhogy a DSLRekről megint lemondtam - de azért két dolgot észrevételeznék:
1, egy kitobi, főleg egy sigma/tamron a fasorban van a mostani lencsémhez képest
2, m4/3nak nem is nagyon akarják hogy eltűnjön a felára.Jah, az már csk bónusz, hogy ugyan a nikon fele húzott inkább a szívem, a 99/98/83%os jpegért valakit szívesen kiherélnék
A Pana 100(mi a f*szn*k?)/95je már korrektebb. Rajtam kívül mást nem zavar amikor a monitornyi képek is 3-4 megásak? -
TayRol
nagyúr
jogos, igazából onnét már lehet 72-es is.
jelenleg 20, 45, m.zuiko 14-42 msc van. vasárnap megyek nászutra és természetesen az utolsó pillanatban kaptam észbe...
de olcsobban ki fogok jönni 2 átalakítóval (a két oly obi 37-es, a pana ugyebár 46-os) és egy szűrővel ahogy nézem. -
nord_
veterán
válasz
TayRol #16148 üzenetére
Ahá. Olybá tűnt, mintha már meglévő 52-es szűrőid lennének. De ha nincs, miért pont 52, miért nem az általánosabb 58?
Nézd meg, gondold át alaposan, van-e olyan objektív, aminek a megvásárlására látsz esélyt a jövőben. Ha nagyobb a szűrőátmérője, mint 46mm, ehhez válaszd a szűrőt. A 46-osok ritkák, jó minőségből nincs olyan választék, mint pl. 58-asokból. -
madgie
titán
válasz
madgie #16136 üzenetére
A következőt ötöltem ki: először a ColorChecker alján lévő szürkeskála alapján kellene belőni a korrekt gammát, világosságot, kontrasztot. Ha ezt összezongoráztam ,akkor átnyargalni az RGB-re, majd a CMY-ra. Ezek után (ha minden sikerülne), akkor elvileg a keverék színeknek is jól kell kinézni. Tegnap próbálkoztam hasonlókkal, de belekevertem idő előtt a keverék színeket, gondolom amiatt és a 8bit miatt lett sávos és sz*r a végeredmény. Ha lesz időm, megpróbálom a fent írt, egyszerűbb módszerrel, persze 16 bitben. Rögzítem Automate-ben a sok-sok Replace Color-t meg előtte a többit, majd ezt hátha át tudom ültetni valahogy a LR-ba is (mittomén kontraszt -4, red hue -2 stb). Jóvón
Ja, a színbuherát úgy csinálnám, hogy mondjuk a G3 default rawja felett ott van az E-PL2 jpg teljesen lemaszkolva, csak egy-egy ecsetnyi részen látszik át, pont a színek közepén (ahogy a tesztekben is mérik a hue/sat eltéréseket).
Ha valakinek van valami tippje, mit, hogyan, vagy inkább ne, akkor sikítson
szerk: a "sima" Match Color adná magát a PS-ben, elvileg pont erre való, gyakorlatilag viszont kuka, ezért gondolkodom a Replace Color-ban.
-
válasz
sebgutkopf #16144 üzenetére
tény, a 30-as makró sem valami zseni húzás. no, akkor foglaljuk össze: van egy vacak 16-os, egy hülye 30-as makró, egy fölöslegesen hülye 50-es fix, egy kihagyott ziccer 35-ös, és lónagy 18-200 és 55-210, valami egy korrekt 18-55.
imádkozzon mindenki, hogy a 16-50-es véletlenül jól sikerüljön, ne akkora legyen, mint egy brontoszaurusz, és ne úgy rajzoljon, mint a 16-os. ha ez valamiért összejönne, akkor végülis egy 16-50 + 35 szet vállalható, bár egy fényerős 60-as a tele végen még jobb lenne.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- IPhone 15 128GB Zöld ÚJ! 12 Hó Jótállás!
- BESZÁMÍTÁS! Asus B760M i7 12700KF 32GB DDR4 512GB SSD RX 6800 16GB Rampage SHIVA FSP 700W
- 134 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX8H) - Intel Core i9-13900HX, RTX 4090
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte A620M R5 7500F 32GB DDR5 512GB SSD RX 6700 XT 12GB ZALMAN S3 TG CM 700W
- Bomba ár! Dell Latitude E7250 - i7-5GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest