- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Fotók, videók mobillal
- iPhone topik
- Erős specifikáció, kompakt formában
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Yettel topik
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen okostelefont vegyek?
Új hozzászólás Aktív témák
-
pontyos
senior tag
válasz
Peaceliker #26073 üzenetére
Most kicsit hanyagolom, de teszek egy rogyasztós próbát,! ha javult az állapotom. Nem merek kockáztatni
-
pontyos
senior tag
válasz
Peaceliker #26055 üzenetére
" Amúgy hasizom (és persze derék) erősítés bazi sokat segít ezen a derék témám "
Két évig csináltam, ahogy írtam 😉 és nagyon szépen helyre is jött. -
FőDudu
veterán
válasz
Peaceliker #26032 üzenetére
En az elso defektnel elhajitottam a Pro2 felfujhatos gumijait.
Nincs az az isten, hogy ilyennel szorazkozzak meg1x.Nem vagyok fakezu balfasz, de agyon vernem aki ilyet tervezett, marmint, hogy a motor egy 20 centis kabelen log es nem tudod lekotni csak ha total szetszeded. Aztan cserelj rajta gumit. Vagy fel orat szoptam, mire kijott a szelep. Egyszeruan nincs ott annyi hely, hogy rendesen ki/be tudd rakni az uj belsot a szeleppel.
Szoval az elso kicsipett tartalek gumi utan odaadtam ismerosnek az egesz cuccot es ok raraktak valahogyan a tomor gumit. (pont maguknak is cseret terveztek, nagy szivesseget tettek, a valahogyan a kifozes/kabel kotegelos ralepos es azon kivul 50cm hosszu gumi szerelo szerszammal torteno rahatasokat jelent).
-
válasz
Peaceliker #26032 üzenetére
Nem is gondoltam hogy kidobom, de ha rendelek már akkor legyen egy komplett első-hátsó szett tartalék, így éri meg, mert akkor még a szállítás is ingyenes! és ugye idehaza kb 1.db kilsőt kapnák ennyiért.
-
válasz
Peaceliker #26020 üzenetére
+1
Ez így van.
Egyszerűbb egy Mantist venni, mint a G30-at átépíteni.
-
FőDudu
veterán
válasz
Peaceliker #26014 üzenetére
Szetkaptam, tele volt homokkal a felso csapagy a porvedo alatt.
Kimostam (csavar lazitoval), ujra zsiroztam, visszaraktam, most jonak tunik.Majd legkozelebb ha rendelek alkatreszeket, akkor johet 1 csapagy szett is.
-
válasz
Peaceliker #25954 üzenetére
Ezt mondjuk én annyira nem díjazom.
A töltő melegszik a rollerben. A töltőhöz közeli cellák meg emiatt több hőt kapnak.
Rossz példa, de megeshet:
Napsütésben kint áll a roller fél napot, jól átmelegszik az akksi is. Használjuk másfél órát nyélgázon, közben melegszik tovább. Hazaérünk, rádugjuk tölteni, kint a napon, had melegedjen tovább egyrészt a töltéstől, másrészt a naptól.
Aztán nem értjük mi a baj.Jó lenne egy opció lenne a rolleren, egy kapcsoló, vagy valami, a töltőn, h rádugom, de ne induljon el egyből a töltés, csak egy óra múlva.
Nálunk munkahelyen pl sokan töltik, és pedig úgy, h odaérnek, és rádugják, pedig tudom, h van aki 20-30 percet is megy vele, mert a város másik feléről jön.A G2-ben már megfordították, a töltő nem az akksi mellett van közvetlenül, hanem köztük van a vezérlő.
Nem mintha ez sokkal jobb megoldás lenne. -
válasz
Peaceliker #25958 üzenetére
Nem arra gondoltam.
A melegedésre írta a Xiaomi is.
Kisebb töltőáram --> még kisebb melegedés --> még hosszabb cella élettartam
Nem mintha bármi baja is lenne az akksinak a 2A-es töltőáramtól.Bár ha jobban mögénézünk, lehet csak tényleg egy gusztustalan marketingről van szó a részükről.
Az 1.3Amperes gyári töltő annyira lassú, h sokan meg fogják inkább venni hozzá a 4Amperes töltőt, ami plusz bevétel a Xiaominak.
Egész jól másolják az Apple stratégiáját. Már csak aranyárban kellene adniuk a cuccaikat.
Az arany, mint színárnyalat, már megvan hozzá. -
pontyos
senior tag
válasz
Peaceliker #25950 üzenetére
Hát igen, mellette én sem ülnék
de hogy éjszaka végig rajta legyen....
telókat is leveszem éjjel, sőt majdnem minden off éjszakára -
válasz
Peaceliker #25945 üzenetére
Nemigen láttam még használt lengéscsillapítót. Csak rollerrel együtt, arra rászerelve.
-
Tangerine
senior tag
válasz
Peaceliker #25882 üzenetére
Igen. Nincs középkategóría. Óccó kínai fos 30-60 USD-ért, vagy 100-120e HUF-tól a csillagos égig.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #25882 üzenetére
"Állítólag amúgy nagyon hamar fosni kezdik az olajat is... "
Nincs tapasztalat, de ...A szitálás gátló tengelyét célszerű tisztán tartani.
Pl. a homok (kvarc) igen kemény anyag, és ha az O gyűrű/gumikarmantyú/akármi tömítés és a tengely között beragad pár szem, -ha tengely felülete nem elég kemény- igen hamar berágja magát akár az acél felületbe is.
Tömítést még lehet cserélni, de ha a tengely kap egy hosszanti karcot, ott egy új gumitömítés sem segít, lehet eldobni.
A terep motorokon a gumiharang pl. ezért védi a telót.
-
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #25809 üzenetére
Azért ez a 60-65 km gyakorlati hatótáv egy kicsit meglep, szemben a 180 km-rel szemben. Pedig a 180 km-es hatótáv is részben realisztikus: 75 kg-os személy, 25 km/h tempó.
Az alap pálcika rollerből indultam ki, ahol 50 kg-os személlyel és 15 km/h sebességgel adnak meg 30 km-t, abból lett alattam kb. 22 km, más alatt inkább 20 km, de durván nyomva is legfeljebb feleződik a hatótáv.Ennyire sokat jelent a dinamika.
----
Az alábbi számítás elképzelése az, mennyit lehetne spórolni a közlekedési költségen, ha az autó kevesebbet lenne használva, és amikor csak lehet rollerral lenne kiváltva. A számok elég bizonytalanok, de talán nem tévedek túl sokat.
Egy szakember szerint személyautóknál az üzemanyag költsége a teljes költségek kb. harmadát teszik ki. (Kb. 10 éves adat. Persze rengeteg múlik az autó típusától, állapotától, stb.) Ha 100 km üzemanyag költsége kb. 5.000 Ft, akkor 1.000 km teljes költsége kb. 150.000 Ft lehet.
Szerény rollerral napi városi használat mellett könnyen össze tud jönni az évi 1.000 km. Pálcika roller kategóriánál ez évi 10.000 Ft-ot jelent (a korábbi számításaim alapján). Ez áll szemben a 150k-val. Egy év alatt össze is jöhet a roller ára.
Millió körüli rollernél az 1.000 km-re lebontott teljes költsége akár 50-80.000 Ft is lehet. Ami azt jelentené, hogy csak harmadolódna, feleződne a személyautó teljes költsége. A komolyabb felépítésű rollerekkel azért nagyobb hatótávot meg lehet tenni, de kb. 2.000 km-t meg kell tenni ahhoz, hogy az előzőhöz hasonló 150k költségspórolás összejöjjön. És akkor még mindig elég messze vagyunk a nagy roller árától.
-
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #25804 üzenetére
Nem megtérülést, hanem amortizációval együtt számolt teljes költséget.
Célszerű versenyeztetni az autó költségeket, meg a robogó költségével, a tömegközlekedés költségével, a kerékpár költségével, stb. És elég kedvezőek a számok. És erre jön rá az élvezeti faktor, az idő spórolás, a kényelem / kényelmetlenség.
Amiből egyre többet látok, a 300.000 Ft környékén kezdődő, minimum 20 hüvelykes, olcsó kínai elektromos kerékpárok. A belépő szint ára nagyon szolid. Fogalmam sincs, mennyire hitvány járgányokról van szó, de a kerékpár szerelés soha nem volt túl bonyolult. Nem tudom mennyire mélyen kell a zsebbe nyúlni, hogy az ajánlható szintű városi gépekig eljussunk, de még így is biztonságosabbak, mint a 8-9 hüvelykes rollerek.
Amúgy kiszámoltam a Kaabo Wolf King GT pro-ra is a kilométer költséget.
Ha jól látom 2 csatlakozó miatt 2 töltési lehetőség közül lehet választani:
Egy töltővel: 84 V × 3 A × 11,6 h = 2923 Wh.
Két töltővel: 84 V × 5 A × 7 h = 2940 Wh.
Hatótáv 75 kg-os személy, 25 km/h sebesség mellett kb. 180 km.Költség 2,94 × 36 = kb. 106 Ft. Elosztva a hatótávval: 0,59 Ft/km.
-
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #25799 üzenetére
Kisebb rollereknél 50 fillér/km.
Bármely metódussal számolva kb. ennyire jön ki. Többet kipróbáltam.Az én töltőm 70 W-ot kér, töltési idő 4 óra, hatótáv 20 km, áram díja kb. 36 Ft / kWh az E.ON-nál.
Tehát a töltés 70/1000 kW-al történik óránként: 0,07 kW.
4 óra töltési idő az 0,28 kWh.
Ennek díja kb. 0,28 kWh * 36 Ft/kWh = 10,08 Ft.
Nem ez elvi, hanem a gyakorlati hatótáv bő 20 km, így jön ki az 50 Ft körüli km díj.Majdnem napra pontosan egy éve, ebben a hozzászólásban (#20137) PociAti 2023-04-16 az egyéb költségeket is megpróbáltam kiszámolni.
Például a gumi költség (első + hátsó) kb. 20.000 Ft körül lehet. Szerencsésebbeknek 4.000 km-t is elmennek, van akinél sokkal rövidebb az élettartam, de számoljunk mondjuk 3.000 km-rel.
20.000 Ft / 3.000 km = 6,67 Ft/km. A gumikopás 13-szor drágább, mint ez az áram költség (1.500 Ft az említett 3.000 km megtétele során).És ha valaki a roller amortizációjával is számolni szeretne, kb. 10.000 km után az értéke közel nullára leíródik. Belépő szintű rollererek kb. 120.000 Ft-nál kezdődnek, ez km-enként 1,2 Ft amortizációt jelent.
Ez utóbbi értékek is elég szép skálán mozognak, de úgy tűnik a gumi ami igazán jelentős tétel. Főleg annak lehet az, aki nem vigyáz rá ... vagy rohadt peches. -
válasz
Peaceliker #25787 üzenetére
Szánalmas.
Előnyben lesz akkor a gagyi roller, mert könnyebb. Pedig hatótávként többet tüntettek fel rajta, mint amit egy akkora akksiból, amit tartalmaz, ki lehet hozni.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #25723 üzenetére
"Rollerre erősen ajánlott az állvédős (fullface) sisak. Fogtechnikusok üzenik"
Én is ezt írtam.Meg azt, hogy az elveim ellenére döntöttem a nyitott mellett...
Most írjam le, hogy hülyén néz ki?!
Igen, sokan ezért nem hordanak egyáltalán sisakot, mert rollerra túl soknak, tartják.
Pár kifogás: Túl nagy és ha nincs a fejen csak gátol, kényelmetlen, meleg, meg nincs hova tenni, lefoglal egy kezet, nem lehet otthagyni a rolleren, mert ellophatják stb.
Mint mindent, itt is alaposan (?!) körbejártam a témát, kell-e és ha igen, akkor milyen, mennyit kell rá áldozni stb.
Felpróbáltam bringára "fejlesztett" sisakokat, és hát nagyon nem voltam megelégedve még a 100.000. Ft-os kategóriával sem. Példának okáért kifejezetten irritált a tarkónál lévő csavaró-szorító, meg úgy un-block a minősége, nyekergése a kézben, meg amit ez miatt kinéztem belőle védelmi szintet. Túl keskeny, párnázatlan állszíj sem segített.
Ezt a gombot a tarkónál meg szerintem nem gondolták komolyan, adott esetben akár több kárt is okozhat, mintha nem is lenne sisak az ember fején.
Ez saját vélemény, nem találta rá kutatást, mondjuk nem is kerestem.
Úgy gondoltam, hogy ennél több biztonságot kaphatok, kevesebb pénzért, ha motoros kategóriába nézelődöm tovább, már csak azért is, mert amíg bringás bukóknál nincs semmilyen szabvány, addig a motorosnál van, és amit leírnak az vélhetően úgy is van.
Magyarán semmi nem garantálja a bringásnál, hogy megvéd, addig a motorosnál, mielőtt gyártásba kerül át kell esnie egy szabványosított szigorú teszten.
Végülis a lényeg, hogy legyen valami védelem a fejen. Jó esetben nem a bukósisak rossz minősége fog több kárt okozni/megölni, mint az hogy nincs a fejen helyesen/szorosan rögzítve, az én véleményem az, hogy a bringás bukó jobb a semminél.
-
Enigma1945
őstag
válasz
Peaceliker #25698 üzenetére
Voltam vele kórházban, röntgenezték is, ott állapították meg, hogy nagyon megzúzódott a karom. Kenegetem, vizes ruházom, illetve szedek rá gyógyszert. De legalább a roller megúszta
-
Enigma1945
őstag
válasz
Peaceliker #25687 üzenetére
Köszönöm a jó kívanságot
Sajnos bele mentem egy kátyúba és nem vettem időben észre. -
h1mpi
félisten
válasz
Peaceliker #25637 üzenetére
Ez már a "facelift" itt már nem fog szitálni a kormánya, de az amúgy sem érdekel, mert nem akarok 40-nél gyorsabban menni vele, inkább az ereje miatt kellett, mint a 70 km/h végsebessége miatt. A G4 minősége elvileg rendben van, ma megjött csak nem lesz időm kiszedni sem a dobozból, de majd hétvégén. (42 kg-os a doboz)
-
gabe_
őstag
válasz
Peaceliker #25611 üzenetére
Rendben, köszi.
Fullgázzal induláskor és a fékezés végén hallani egy kis daráló hangot, akkor sem?Ha csak félgázzal indulok, és megállás előtt egy picivel elengedem a féket, akkor nem csinálja, ellenben menet közben csak így hajlandó 25km/h fölé menni.
-
Tangerine
senior tag
válasz
Peaceliker #25596 üzenetére
Ja, akkor azért. Nekem Mantis 10 Dual van LT-01-es kijelzővel. Kicsit erősnek tartom a motorféket, és késik kb 1 mp-et. Kicsit fura, de már megszoktam.
-
Tangerine
senior tag
válasz
Peaceliker #25591 üzenetére
Mantison lehet állítani a motorféket?
Nekem is mantis van, de csak ki vagy be lehet kapcsolni a leírás szerint (P8-as beállítás):
-
Dark197405
tag
válasz
Peaceliker #25562 üzenetére
Van bármi látható jele annak ha esetlek sokat “ázott” a roller?
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #25453 üzenetére
Megérkezett a szitálás gátló. Végül nem az lett, amit mutattam, hanem a német amazonról egy olyan, aminek a tengelye nitrides kezelést kapott. Egyébként ezt a felületkezelést ( speckó sárga szine alapján, mert a leírásba ilyet nem tettek) nagyon drága motor tuning telókba használják, mert kopásállóbb, jobban csúszik, tartósabb stb. Meg hamarabb is megérkezett, ugyan egy picit drágább volt, de így is megállt háznál 25 ropiba.
Közben elkezdtem a konzolt is...
Meg a konzol helyét előkészítettem coilozásra...
ami eredetileg a kürt felfogatására szolgált. A két csavarhely látszik a képen, a duda már leszerelve.
És mivel lusta vok.
a kereket felkötöttem, mert útban volt, és mert nem akartam kikötni a féket, meg a vezetékeket...Folyt. köv.
-
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #25511 üzenetére
(#25510) alphamooncam hozzászólása szakmai jártasságról és hozzáértésről tanúskodik, azért vedd figyelembe, hogy pont a netrisk.hu cikkének idézésébe kötöttél bele.
Ebbe a cikkbe én is bele tudok kötni. Idézném legelső fejezetét:
"A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) adatai szerint hazánkban csak minden hatodik robogóra kötnek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást. Sokan még csak nem is tudnak arról, hogy a segédmotor biztosítása is kötelező, pedig károkozás vagy egy közúti ellenőrzés esetén könnyedén pórul járhatunk, ha nem teljesítettük ezt a kötelességet."Valakinek vannak adatai arról, hogy hány robogó van Magyarországon? Szerintem ez csak egy erős becslés. Az "adatai alapján" az egy elég laza szinonimája annak, hogy "bátor becslésük" alapján.
És feltételezésem szerint ténylegesen csak a robogókra gondolhattak, és nem az egyéb járművekre, melyek szintén "a segédmotor kategóriába tartoznak". (E-bicikliket hozta fel példának a cikk.)
Ez a "Szövetség", ahogy nevezik magukat egy profitorientált vállalkozás. Anyagi érdekük a pánik keltés, a tragédiák közbeszédbe emelése, a jogi következmények minél borúsabb feltüntetése. Még ha ezekhez a tényeket torzan kell beállítaniuk, ügyfél számára lényeges dolgokat kell elhallgatniuk, csakhogy minél nagyobb profitra tegyenek szert. Nem érünk vannak, maguk gyarapodásáért jöttek létre!Peaceliker, az érvelésed "Ugyanis rollerek nem max 45re lettek tervezve" nem tűnik észszerűnek. A 45 km/h az SMKP felső határa, fölötte már komolyabb kategóriába tartozna. Nem az a kérdés, hogy mikortól lógna ki egyes elektromos roller az SMKP kategóriából, hanem mikortól tartozna bele.
Elektromos kerékpároknál: "az önálló gázkarral rendelkező, a pedálozás nélkül is hajtható, a 300 wattnál nagyobb teljesítményű motorral rendelkező, valamint a 25 km/h sebességet meghaladó e-biciklik ". Itt se tették fel a kérdést, hogy ezek maximum 45 km/h-ra lettek-e tervezve? -
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #25511 üzenetére
"Nagyobb roller és smkp megfeleltetés pont a tervezett sebességen bukik meg. Ugyanis rollerek nem max 45re lettek tervezve."
Jogos.
Téma: Sebesség maximalizálás jogalkotó részéről.
Jogértelmezési kérdés is lehet. Láttam jogszabályban leírva mindenféle szövegkörnyezetben. Láttam 40-et, 45-öt. Sík úton, tartósan, tervezett sebességen stb. mindeféle cimkékkel ellátva.
Analógiák.
Gépjárműnek, autónak, motornak, tg.kocsinak nincs maximalizált felső sebességhatára, vannak viszont a KRESZ-ben leírt kategóriák, milyen fajta jármű, szabályosan, hol, milyen sebességgel mehet.
Utóbbi megközelítés gyakorlatban is ellenőrizhető, míg a jelenlegi pongyola rendelkezés miatt a smkp kategóriára a gyártó max. sebességet túl kell tervezze, mert nagyon nem mindegy hogy a vezető 50 vagy 150kg.
Szóval haladni kéne a korral, a jogalkotókra vár még egy kis feladat, a megoldás meg az orrunk előtt van...
P.S.: Lajstromba vétel, és rendszám hijján gyakorlatban nem vagy nehezen ellenőrizhető egy smkp. vagy roller sebessége.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #25447 üzenetére
"Amit feltétlen csinálj meg, ha már kosntrukciós hiba
A nyakánál van a fedélen 5 csavar (azon a fedélen amiben a töltő portok és kulcsos zár van), azoknak a menetét helicoilozd meg minél előbb, akkor tán nem enged majd el a nyakának a dísz hegesztése"
Előkészület történt, az összes vezetéket felcimkéztem.Menetek nagyon érzékeny helyen vannak a felfúráshoz, meg forgácsot is el kell majd valahogy távolítani, nem volt választásom.
Ha már itt járok esetleges vízkár megelőzés, vagy egyéb szempontjából van itt még valami dolgom?
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #25453 üzenetére
A szitálás gátlót április 23-ra igazolták vissza, a konzol alapanyaga meg már kedden megérkezhet.
Ez nem a reklám helye, de lehet másnak is szüksége lehet [rájuk] gondoltam megosztom
Nincs minimális rendelési mennyiség, levágják amit kell. Ennél olcsóbbat nem tudok...
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #25447 üzenetére
"A nyakánál van a fedélen 5 csavar (azon a fedélen amiben a töltő portok és kulcsos zár van), azoknak a menetét helicoilozd meg minél előbb, akkor tán nem enged majd el a nyakának a dísz hegesztése"
Úgy lesz !
Van még valami ötlet esetleg, amivel még meg tudom hosszabbítani az élettartamát/elkerülni egy bosszúságot/komfortnövelés/biztonság etc?
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #25444 üzenetére
"[link] ez élhető cucc.
Nem pont innen, helyet nem ismerem csak ezt dobta előre Google. Én emagrol vettem tavaly vagy mikor. Olaj schimano ásványi fékolaj kell"Tudtam, hogy számíthatok Rád!
Valahol azért mérges vagyok, hogy egy egy millás gépnél ilyen pitiáner konstrukciós hiba előfordulhat, hogy megtörik a fékvezeték akkor, amikor a termék minimum közép, hanem prémium kategóriás, és hiba megoldása filléres...
-
DGery
aktív tag
válasz
Peaceliker #25419 üzenetére
fél 8 körül még ment, 1S 8100, Pump 2 pedig 9300 körül volt. Akkor nem volt időm a rendeléssel bajlódni, most meg már 18+
-
polo493
tag
válasz
Peaceliker #25377 üzenetére
Kormányon nem sokat láttam állítási lehetőséget alul van két imbus rá sem tudtam húzni jobban és még megnézem egyenes-e a kormány rész meg a rugon lazitok mást nem látok
Tempomattal megyek és akkor nem kapcsol le ha hármasban van,mindig adagolni kéne a gázt dual ban ,elég erős egy gázkar talán a ravasz féle gazkar kényelmesebb
Dualban mindig elkapar indulásnál gondolom ezek ilyenek a súlypontja miatt az nem lehet még hogy az első kerék feljebb van esetleg lehet a távolságot állítani ha meglazitom a két imbuszt ami a csapágy felett van és az fogja a felfüggesztést? -
polo493
tag
válasz
Peaceliker #25374 üzenetére
köszi átnézem,ha duálra állítom az segít de úgy szeretem használni ha nincs emelkedő akkor single motorra teszem,ki-be szoktam kapcsolni,a lengéscsillapítón már állítottam de még lehet rajta kb a max súlyra volt állítva elől a rugó meg az ezen lévő gumi elég kemény a g2 maxhoz képest igaz lehet nem szakad ki pár ezer km után ez
magas vagyok ha leguggolok persze jobb meg észre vettem itt előrébb lehet tenni a lábad a kialakítás miatt próbáltam más állást ,szerintem a nagyobb kerék súly a keményre állított lengés csillapító meg a kemény gumi anyaga ,levegőt már engedtem belőle a kormányt átnézem mit hol tudok húzni rajta még,lehet ezen maga a rugó is nagyobb lbs bírású
csak elég meglepő volt hogy a g2 max után ilyen instabil ,maga a gép sokat fejlődött fékek nem csikorognak végre ,vastagabb a tárcsa is,csiszoltak rajta jó gép és olcsó is 300e ft volt kintről ár érték bajnok,de úgy látszik ezt jobban testre kell szabni 81kg vagyok kb minden alkatrészt átnézni hogy jobb legyen.
vagy szitálás gátlót nézek,milyen gátló lehet jó erre ami ár értékben még jó is?
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #25332 üzenetére
Nekem tegnap sikerült... Fasza lett a gép, a Statorade hozott -40 fokot,
nem melegedett túl, simán felvitt a szerpentinen is, beraktam a 10A-es
töltőt a mélygarázsba, hogy majd bármikor fel tudjam gyorsan tölteni...Erre hazafelé derült égből széttört az első kerék. Én meg nem értettem,
hogy mégis mi a faszt keresek a földön. Teló persze kint volt a tartón, s
elköszönt a kijelzője. Segítséget se tudtam volna hívni, ha egyáltalán.Szerencsére forgalmas kereszteződés volt, pikk-pakk jöttek segíteni, és
mindenki előtt le a kalappal, hogy ennyire emberségesek voltak. Rögtön
kérdeztem, hogy ugye nem találtam el senkit? Nem. Tempó se volt. Épp
váltott a lámpa, és megelőztem egy biciklis futárt. Ő mondta, hogy csak
annyit látott utána, hogy repülök. Rendőr mutatta a felvételt, és mondta,
hogy "tudjuk", hogy műszaki hiba, de akkor lefoglalja, meg feljelent, stb.
Amúgy biztosítás, sisak, korlátlan "A" jogsi megvolt. De életszerűtlen az,
hogy kártérítést követeljek az olasz gyártótól... és csak a legkisebb oka,
hogy használtan vettem, számla nélkül, volt rajta pár átalakítás... (Talán
a 4000W sem volt most meg, de jobb a békesség. Nem azon múlott.)
Ja és bent fogtak a kórházban agyrázkódás gyanúval/kulcscsont törés.
Szerintem lesz egy pár alkatrész eladó, a minőségi belső, kivéve ami az
egyik pillanatról a másikra képes széttörni... Gödör sem volt ott, semmi.
(Agyalok rajta, hogy mit rontottam el? De ez egy olyan hiba, ami megint
túlmutat a tuningon. Nem száguldottam, mentem haza nyugiban. Pech.
Nyilván bekövetkezehetett volna 45-nél, rosszabb helyeztben. Mázli?)
Szerk: kértem fotót páromtól, ha már innen a kórházból fórumozgatok...
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #25336 üzenetére
Először látni szeretném, hogy azt csinálja, amit szeretnék, aztán ha tönkremegy, már megvan az adapter.
Onnastól már csak fel kell pattintani tutit...
"Nálam a felújítás jön majd első próbára ha lesz rá erőm "
Majd gondolom beszámolsz, hogy milyen lett!
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #25330 üzenetére
Nem untad eléggé?
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #25216 üzenetére
Meg kell követnem a VESC-et, abszolút nem tehetett róla... Én voltam
a balfék, hogy nem gondoltam végig az áramkört. Amíg nem kapcsolt
a fékkar testet, a relé lábán ott volt a 12V, a tekercsen keresztül. Mivel
nem iktattam be diódát, kapta a PPM bemenet is. (Becsületére legyen
szólva, nem sipákolt, sőt egy darabig működött így is. Aztán kakukk...)A szoftveres bugot mondjuk nem mossa le magáról, azaz "lementette"
a beállítást, vissza is olvasta (tuti megjegyezte), erre kikapcsolás után
megint az előzőt tölti vissza. Ez tényleg egy "kicsit" idegesítő volt.
Most úgy tűnik elmúlt, szóval most már gurulni szeretnék egyet.De ha megint az lesz, hogy 10000 erpm fölött rezonancia jelentkezik!
Komolyan rohadt idegesítő tud lenni, amikor a tök csendes gurulásba
belerondít valami ilyesmi... Egy "hagyományos" vezérlőnél megszokja
az ember, hogy cogging/PWM/vinnyogás, minden van, folyamatosan.
Ennél meg egyik sincs, ha minden összejön, tök csendben jár, amíg...Ui: az se mindegy, melyik limiten megy az ember... 60V akkuval brutál
volt, amit előadott, visszaraktam a 36V akkut, ezzel is elég jól megy...
Csak ezzel el lehet jutni 95% duty cycle limitig kényelmesen, ahol már
kezd a fázisáram csökkenni. Hogy-hogynem, ez van pont 10000-nél...
(60V akkunál nem is tudom, mikor jött volna elő, elvileg 16000 körül...
előbbi 29 km/h, utóbbi viszont 46 km/h, picit más olyankor a szél...)
-
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #25207 üzenetére
Teljesen új chipekkel vannak szerelve és új gyártók is a színre léptek, akik próbálják megnehezíteni a belenyúlást. A programozóknak ezt utána kell követni, és nem kis munka, mert fel kell törni a feltörhetetlennek megalkotott rendszereket.
Például a Xiaomi Pro 4-et eleinte a Ninebot gyártotta, de Gen 2-től a Brightway gyártja.
Meg visszautalnék a korábbi hozzászólásomra:
https://logout.hu/tema/kis_roller_topic/hsz_24659-24659.html -
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #25197 üzenetére
Pont ez a lényeg, hogy a ScooterHackingTool (jelen verziói) egyes újabb rollereknél használhatatlan!
Erre nyújt megoldást a XiaoDash. Erről szólt az egész diskurzus.szerk:
Korábbi hozzászólásban meg is neveztem ezeket a típusokat:
"Segway Ninebot G2 és F65 mellett az F2 / F2Plus / F2Pro is érintett benne." -
Gigi01
őstag
válasz
Peaceliker #25151 üzenetére
Okksa,köszöntem!
Hát 350 nem hinném,hogy sok volt,de akkor inkább megtartom.
Sisakot a rollerhez vettem.Nélküle sehová.
Előtte Pro2-m volt.Más kat. -
z67
őstag
válasz
Peaceliker #25070 üzenetére
Köszönöm szépen
Inkább ejtem a témát.
-
gyikhuszar
tag
válasz
Peaceliker #25006 üzenetére
Közben azon agyaltam, hogy a talán a hordozhatóság a legfontosabb szempont nálam, mivel az ötödik emeletre kellene cipelni (lift nincs nincs), valamint az autóba is férjen be. A mantis dual a 30 kilóval és a többi méretével erre talán kicsit már sok.
Találtam viszont egy érdekes jelöltet: Niu KQi3 max. Nem nagy roller, de talán nem is pálcika. Nincs felfüggesztés, de ez talán inkább előny, mert a bringás múltam miatt úgy vagyok vele, hogy vagy normális legyen vagy inkább semmilyen.
Megy közel negyvenet (majd kerülöm a forgalmasabb utakat), a kormány behajtását szolgáló mechanizmus robosztusnak és tartósak látszik (ahogy egyébként az egész roller), ip54, stb. Elég ígéretes, de itt a fórumban nem sokat infó van erről a márkáról. -
FeniX-
senior tag
válasz
Peaceliker #25019 üzenetére
Az egyik kedves motoros kollégám tudott adni egy "kukac" szettet, s bár kicsit nehezen ment bele a kis kerékbe a célszerszám, most úgy tűnik, hogy megoldottam.
Majd napközben lemegyek megnézni, hogy tartja-e a nyomást.
Roppant bosszantó.
Mondom: írtó sok bajom szokott lenni a defektekkel. -
z67
őstag
válasz
Peaceliker #25017 üzenetére
Köszönöm szépen! Használtan akarok venni, figyelem az ajánlatokat, de a 30 kg már kicsit soknak tűnik. Nekem a Max G30 is kínlódós volt anno, de valamennyi kompromisszum még oké, hiszen azért itt jóval több a plusz. Viszont akkor inkább Kaboo, mint Dualtron?
-
z67
őstag
válasz
Peaceliker #25014 üzenetére
Elnézést, nem válasz akart lenni.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #24859 üzenetére
"Az a gomb üres, igen. Kb semmi hely nincs alatta, így nem nagy a mozgástér, mi fér be oda. Áram korlát nem izgi, mert van egy +12v szál (vagy 5v? Mindegy is) amit meg lehet szakítani, semmi teljesítmény nincs rajta. "
Ha nekem kéne beépíteni a kapcsolót, hogy tudnám beazonosítani a kérdéses kábelt, hogy biztosan azt vágjam el, kössem be, amit kell?!
Néztem a kapcsolási rajzot, de ez sematikus. Kb. nem mond semmit, arról ami engem érdekel a vakgomb környékéről.
Szükségem lesz lengőkar forgáspont tengelyvégekre rugós alátétre. M8- as vagy M10-est vegyek?
Erről esetleg vélemény? Riasztós 20k [link]
P.S: Kifizettem a rollert, 2-3 munkanapot ígértek átvételre, egyszerre kell pörögnöm sok mindenre...
-
Reggie0
félisten
válasz
Peaceliker #25006 üzenetére
A rion re90 csak 27.2kg.
-
FeniX-
senior tag
válasz
Peaceliker #24978 üzenetére
Áhá, ezt hasznos tudni!
Akkor lehet, hogy bent sem kéne teljesen feltöltenem, 100%-ra. -
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #24965 üzenetére
Tényleg, azt el is felejtettem. Szétszedhető felninél valahogy tömíteni
kell a két darab között csak utána használható belső nélkül: nekem is
ezért van belső a(z amúgy tubeless képes PMT-vel szerelt) motorba...Szerk: lehet, hogy elég peremtömítővel megkenve összecsavarozni.
-
bandigyerek
senior tag
válasz
Peaceliker #24951 üzenetére
Két-három emberöltő, és meg is vagyunk. Mert a mostani idióták gyerekei is eltanulják a szülők viselkedésmintáit. Így legjobb esetben is az ő gyerekeik lehetnek "kulturáltabbak". De amíg meg lehet venni valakit egy zsák krumplival, ez halott ügy.
-
eWro
csendes tag
válasz
Peaceliker #24918 üzenetére
Az nagyon sok, nem fér bele
Majd beszappanosvizezem ha lesz benne bármennyi nyomás is és meglátjuk mi a ludas, a pumpával nagyon nem lövök mellé
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #24906 üzenetére
Zselésbe nem raknék.* A peremet meg ki kell kenni peremtömítővel.
Ugyanez mehet a szelep töve köré is = minimális az eresztés esélye.*: sőt, igazából nekem borzasztóan leszerepelt ez a tubeless slime...
Órákat hagytam "dolgozni" a pici szúrt lyukon, nulla eredménnyel.Szerk: ha minden körbe van tömítve és a gumi sem lyukas, úgy már
csak a szelep miatt ereszthet. Olyankor azt kell cserélni: boldogság. -
Smish
tag
válasz
Peaceliker #24895 üzenetére
Nem tudom, remélem. Szervízbe viszem itt helyben, azt mondták megcsinálják. Én nem vagyok nagy szerelő.
Majd írok hogy sikerült ha megvan. -
bads1
aktív tag
válasz
Peaceliker #24879 üzenetére
200 nagyon max de inkább alatta gondoltam, ha van erre a felhasználásra tipikusan jó vétel ennyiért elfogadom.
Igazából nem lesz extrémen használva, sőt inkább talán alul, tényleg ez a max 6-7km naponta, ezért nem biztos hogy megéri a több százezer kiadás.
-
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #24843 üzenetére
Én ennek a típusú csalásnak a fordított esetével találkoztam, amikor az eladót (hirdetőt) célozzák meg.
A piactereknek gyengébb a kommunikációs felületük, mint amit a levelező programok tudnak, így előfordulgat az, hogy valaki inkább e-mailen kommunikál. Nem gyakori, de előfordul.
A csalók azt állítják, hogy megvennék a terméket, szállítás vagy egyéb ok miatt email címet kérnek (lényeg, hogy kimozdítsanak az eredeti felületről).Emailben átküldenek egy kamu fizetési azonosító képernyőképét + egy linket, mely az eredeti hirdetési felület klónját tartalmazza. Annak a hirdetési oldalnak a másolata, amit te hoztál létre, ezáltal ismerősen és nagyon hitelesen néz ki. Automatizáltan kis ráfordítással már nagyon jó klónokat lehet létrehozni.
A hirdetés alatt jól láthatóan megjelölve, hogy fizetve lett a termék.És itt jön a trükkös rész, leellenőrizheted, hogy megérkezett-e a fizetés, és egy bank választó oldalra irányítanak, ahol kiválaszthatod a saját bankodat. Kb. 12 magyar banknak klónozták a belépő felületét, ahová belépve bekérik az adataidat. Erre ment ki az egész móka.
-
#33802016
törölt tag
válasz
Peaceliker #24840 üzenetére
Ha átvernek valakit, az fb nem fog utána kátalanitást fizetni, a késedelemért, amiért nem törölte... én lehetőleg kerülöm az ilyen helyeket. Vintedről is hallani csalásokat, ott meg kérik az adatokat és lenyúlják a pénzt... már aki megadja a saját adatait - milyen kedves még a fuvart is intézi...
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #24807 üzenetére
"Amúgy erndőr vs "hát ez gyári" stori szerintem nem tud jól végződni...ha meg vagy állítva annak már rég oka van
"
Jól látod, nem hülyék ok nélkül kb. átnéznek rajtad !
Közben még eszembe jutott a roller otthagyása, lezárása téma amíg bemegyek az ABC-be egy kólára...
Ki lehet vajon cserélni egy komolyabb zárra azt a semmiséget amit a gyár kitalált oda? Csak hevenyészve tudtam rápillantani.
Meg szerinted mi kellene ahhoz, hogy ne lehessen "ráindítani", amíg távol vagyok?
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #24803 üzenetére
Köszi a választ, de ez csak több kérdést gerjeszt
"Ez a 3 cső, amibe nyaka megy bele. És ezek csak a dekni első feléhez vannak hegesztve, oldalra nincs. Alul be vannak varva a vázba, ki sosem szakad, de zavaró lesz hogy nem túl sok km után nyöszörögni fog a millás gép és lógni az egész nyaka "
Nem vágom, hogy a képet hogyan kell nézni, de az a ponthegesztés nem túl bizalomgerjesztő.
Létezik olyan szaki aki elérhető, és meghefteli úgy hogy ne nyöszörögjön ?!
Meg úgy általában pont azért nem bízom az olyan tipusú összecsukási módszerrel tervezett rollerban, ahol csak egy anyaghibás csapnak kell az első és hátsó kerék között megadnia magát, hogy aztán amikor az eltörik, akkor a hátsó rész a csuklónál fogva belefúrja magát az aszfaltba, miközben a vezetőt az égbe repíti.
"Kaabo vezérlése modernebb de érzékenyebb, kontakt hibák elő tudtak fordulni."
Idő közben találtam ezt a videót a színuszos vezélőről .
Motorok között is volt hírhedt csődör, és selyemfinom gázreakciójú. Nekem nem volt gondom egyikkel sem különösebben, az azonnali reakciójút jobban kedveltem.
"Amúgy szerintem cityvel nem tudod majd forgalom tempót tartani, a 70es tempót nekem pl meg sem futotta. 50 fölött lusta. Illetve padló gázon 60km felejtős, inkább 30-40 lesz az. Ezek fontos infók lehetnek még
"
Pedig egyértelműen ez lenne a cél.
Hatótáv nyélen 30km elég.
Nem tudom mennyivel kisebb, vagy kisebb-e egyáltalán a keresztmetszet a szélnek ülve vagy állva, vagy számít-e, T e gondolom állva mérted.
Illetve lehet 3 bar kisebb gördülési ellenállás lenne, már ha a belső bírja. Az alacsony guminyomás nagyon vissza tudja fogni.
Lehet azt tudni, mekkora a megengedett legnagyobb nyomás amit még hosszú távon elvisel a belső?
"Ne legyenek illúzióid, az összes roller egy ipari hulladék. "
Köszi, már felvérteztem magam
-
bandigyerek
senior tag
válasz
Peaceliker #24798 üzenetére
Ez a G(en)2. A tied meddig bírta?
-
bandigyerek
senior tag
válasz
Peaceliker #24796 üzenetére
De van.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #24781 üzenetére
"Nem azért halsz meg k6-on, mert elesel vele. Hanem, mert nem vesznek észre és megölnek
"
ÉS ez valamennyi bringásra, motorosra, egy nyomon haladóra is igaz, meg úgy bárkire aki kimegy a forgalomba. Jobb kézszabály... pl. nem láttam a villamost jönni., kb még a méret sem lényeg...
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #24778 üzenetére
"King teljesítmény alapján be is férne smkp-ba, csak max sebesség miatt nem. De ezt mondjuk nem firtatta nekem a balesetemnél eljáró rendőr. Volt jogsi, sisak6, világítás, biztosítás és rendben voltunk. "
Az jó hír, hogy legalább nem csesztettek. Remélem teljesen felépültél!
Azt gondolom, talán egy vén fószert, aki többé kevésbé üléses rollernak kinéző tárggyal közlekedik nagyjából szabályosan, és a papírjai is rendben vannak, nem bántják...
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #24775 üzenetére
Amúgy igen, érdemes tenni egy próbát. Hosszabbat mondjuk nem is tudom hogy. De pl nekem is meg tudott fajdulni a térdem rajta és 30km sem kellett hozzá. Főleg ilyen magas gépen a pirosnál fel - le állás is megterhelő. De ami legjobban az a gyorsulás. Állandóan támasztani kell hátul. Fárasztó.
Én toltam le ilyen géppel (2x)37km t Pestre meg onnan le. Kemény volt fizikai és szellemi szempontból is."Ezért kell ülni.
Mondjuk anno osztrák-olasz motoros túrán így is szétültem a seggem, amikor a Dolomitokban csapattuk. Emlékszem az egyik alagútban az operátor a hangosba kiabált, hogy ne állva hajtsak.Egyébként ez én vagyok 2007 évi tavaszi bemotorozáson. [link]
"de jó lenne egy ilyenen meghalni"
(Bull K6-hoz.) Említettem korábban, hogy jártam már a Ringen. Egy kölcsön 750-es GSXR-el a célegyenes végén 270-nél nyúltam rá a fékre. Na az meghatározó élmény volt. Ez egy egyszeri alkalom volt.
Gondolom, ez K6-os élmény is az lehet.
Viszont a saját GS500-asomon nem igazán volt majrécsík, ( a gumik oldalának azon része, amit nem használnak ) és csizmám koptatóit cserélni kellett volna már.
Megjegyzem, nem azért kell az erő, hogy mindíg és mindenhol gyorsan menjek, hanem vannak olyan helyzetek, ahol nem a fék a megoldás, hanem a gáz.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #24769 üzenetére
THX
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #24767 üzenetére
Köszi az infót. Két dolog.
Mindenkép alacsonyan ülve szeretnék vezetni.
Van-e gyári ülés felfogatási pont a wolfin, illetve a 10 collt már kevésnek érzem gödörügyileg, azért néztem nagyobb kerekűt.
De ha azt mondod, hogy atombiztos lehet átgondolom.
Telóról vagyok, így nem tudtam még rákeresni.
Összecsukás, hogy megy a Wolfinál?Tartok az olyan mechanizmusoktól, ahol a csukló az első és a hátsó kerék között van.
Wolfihoz alkatrészellátás, szervíz milyen? Dulatron azt hirdeti magáról, h x plusz éve fejleszt, és nem várható h 5 év múlva már nem kapok a termékeihez alkatrészt, mert utód nélkül megszünt.
Nem tudom, ezekhez a rollerokhoz van tipusengedély, nem kell egyéni köhém vizsga a forgalomba részvételhez?
-
alphamooncam
őstag
válasz
Peaceliker #24765 üzenetére
Cityvel ha volt tapasztalat, szivesen olvasnám.
Sokat gondolkodtam a dolgon, mire ide írtam.
Kormánygátlót tervbe vettem, illetve lehetőség szerint minél alacsonyabbra szeretném tenni a kormányt.
Az ülés miatt, eleve alacsonyabbra lehet számítani a tömegközéppontot, ami szintén jót tesz a stabilitásnak.
Első futómű (is) ahogy láttam videókat ricnis, elvileg lejjebb lehet ereszteni, hogy nagyobb legyen az utánfutási szög.
Persze a puding próbája az evés...
Sosem motoroztam bukó, kesztyű, gerincvédő protektor és motoros csizma nélkül. Utóbbi erre már ciki, helyette lehet nézek vmi mást, ami nyújt egy kis védelmet. ( 80-as évek segédmotorozását ide nem értve )
Kösz a tippet, ránézek erre a Wolfkingre, úgy rémlik mintha már láttam volna róla videót.
-
HAX
tag
válasz
Peaceliker #24746 üzenetére
Köszönöm.
Erre gondoltál? [link]
Laikusként kérdezem ez miben tud többet mint az olcsóbb társai? Mondjuk a hatótávja leírás alapján elég jónak tűnik.
Ezen kívül mit ajánlanátok még? -
válasz
Peaceliker #24735 üzenetére
Múltkor a Szentmihályi úton (2x2 sáv) a csávó este 8-kor egy nagy rollerel mindenféle védőfelszerelés nélkül esőbe 60-as táblánál tartotta a forgalommal a sebességet. A busz lefékezett előtte a buszmegállónál már néztem hogy most fog felkenődni, de semmi simán lefékezett és bejött a belsőbe kikerülte és ment tovább.
Majd ha jobb idő lesz kitapasztalom van-e olyan minőségű út ahol a 15-ből el tudok jutni a Hungária krt végéig és én is roller(pálcika) és bukóval fogom nyomni a melóhelyre. -
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #24733 üzenetére
Igen, de a sisakot mégis hová tegye az ember, amikor megérkezett a célhoz?
Nem véletlenül gyártanak olyan videókat, amiben - valószínűleg a nemzetközi előírásoknak való kényszeres megfelelés miatt - sisakot felvéve száll fel valaki a rollerra, de megérkezés pillanatában már nincs rajta.
https://www.youtube.com/watch?v=89rnfllWP-I&t=101sA (#21580)-es hozzászólásban úgy fogalmaztam, egy kicseszett nyűg. Saját körútjaimon az esetek bő 90%-ában nem tudnám hová tenni a sisakot, vagy legalábbis nagyon zavarna.
A 15-20 km/h tempó is lehet relatív gyorshajtás. Ha ilyen tempónál valaki mocskosul összetöri magát, igen nagy rá az esély, hogy nem a (változó) körülményeknek megfelelő tempót választotta.
-
MuFFo
tag
válasz
Peaceliker #24712 üzenetére
Akkor tolmácsolom nekik, köszönöm...
-
#33802016
törölt tag
válasz
Peaceliker #24684 üzenetére
és ez mikre jellemző? milyen márka modell vagy egyéb? vagy ilyen noname dolgokra?
felraktam tölteni 23%-on volt.
-
Silentfrog
veterán
válasz
Peaceliker #24633 üzenetére
Elég sok hibát írtam le nekik, ha visszajön beszámolok arról hogy hogy jár el az Okai szervíz.
Mivel jármű időhatár nincs azt mondták.
Nem gond már leraktam télen nem használom a nyári 20 -22 km hatótáv már novemberben is csak 10 -12 km volt . Nem télre való, esőben , hóban , hidegben. -
sniphoe
aktív tag
válasz
Peaceliker #24626 üzenetére
Tudtommal ez GLOBAL verzió, azért megy 25 km/h felett.
-
Kront
tag
válasz
Peaceliker #24601 üzenetére
Azért itthon nem nagyon fér bele a 300-ba, Alitól meg félek egy kicsit egy ekkora vasat helyi garancia nélkül... +Áfa + vám. De a 13 kg tényleg nagyon jól hangzik.
-
válasz
Peaceliker #24601 üzenetére
Kimásoltam, hogy mi az, de valami okosórát dob rá.
-
pescara
aktív tag
válasz
Peaceliker #24570 üzenetére
azert azt kihagytad, hogy igy bukja a garit is
-
pescara
aktív tag
válasz
Peaceliker #24565 üzenetére
En is ugyanigy vagyok vele
De mi ugy latszik megtehetjuk, akinek ez az egyetlen modja, hogy eljusson a munkahelyere mondjuk, ott mar nehezebb a helyzet.
-
Reggie0
félisten
válasz
Peaceliker #24543 üzenetére
Nem hazudik, hanem becsul es mer, csak nagy a szorasa. A processzorok/gpu-k tapja is sokaig ezt csinalta, egyszeruen a kimeno feszbol es a tranzisztorok vezerlojeleibol(pwm kitoltesi tenyezo) szamolta.
A 15%-os tures abbol adodik, hogy a szamitas alapja az induktivitasok(rollernel ez a motor) erteken nyugszanak, ezeknek pedig jellemzoen nagy a gyartasi szorasa es homerseklet fuggese.
-
ridiculous
aktív tag
válasz
Peaceliker #24532 üzenetére
Alsó madárfogással vagy ha keresztbe fogja a kormányt még kényelmes is lehet hüvelykujjal kapcsolgatni.
-
Reggie0
félisten
válasz
Peaceliker #24499 üzenetére
Semmi sem oltja, csak huteni lehet es a homegfutast korlatozni.
-
DigitXT
félisten
válasz
Peaceliker #24493 üzenetére
LiPo-nál, főleg olyan kicsinél, amikkel RC-ni szoktak, sajnos túl sokat
akarunk az akkutól, így kegyetlenül melegszik. (De ezt tudod.) Szvsz
azért nem szabad rögtön (gyors)tölteni, mert melegen extra* káros...
Én is most pihentem a kis 6000mAh pakkot, rezet hegesztve forr...Szerk: amúgy van gyári LiPo akkus roller, vmelyik e-Twow: az para.
*: mert ugye ott tényleg szokás gyorstölteni, aztán attól is forr.
Roller akku esetén "elég ritka", hogy 1C körül (fölött) töltsd gyárilag. -
Reggie0
félisten
válasz
Peaceliker #24493 üzenetére
Ott valami mas gond lehetett, mert siman birnia kene. Pl. tulmelegedett kisutes kozben.
-
Anthony001
senior tag
válasz
Peaceliker #24473 üzenetére
Igen, ebben igazad lehet.
Egyelőre viszont a Dualtron Mini a nyerő, méretre kisebb, kompaktabb, (mint a Mantis) tudásra pedig megfelel az elképzeléseimnek.
Tulajdonképpen az M365-el sincs kifejezett bajom, amire nekem kell, arra bőven elég az is, de nyilván szeretnék "felfele" váltani, mert ennek az akkuja már baromi gyenge. -
PociAti
őstag
válasz
Peaceliker #24449 üzenetére
Hogy a fenébe ne lehetne kategóriákra rákeresni! A honlapok így épülnek fel. Azt kell lekövetni. Nem ömlesztve vannak a hirdetések, hanem kategóriák szerint. Így ha egy konkrét dolog érdekel, akkor elmented az oldalt a kedvencek közé, és rendszeresen nézegeted. Nem kell mondjuk a nulláról kikeresni az adott területre és ársávra vonatkozó szűkítéseket tartalmazó oldalt.
Én scripteket futtatok, így generálok apró lego szerű építőkockákat és rakok össze magamnak egy weboldalt, amiben helyben megkapom az aktuális időjárástól kezdve az engem érdeklő hirdetéseket is.
Pl. alábbi képen a hvapró legfrissebb hirdetései vannak (minimum 3 db), és ha újabb mind 48 óra, akkor fehér a háttere, ha régebbi, akkor már barna. Jófogásnál meg csak a megyei hirdetéseket hozza fel.Én is úgy látom, hogy visszaestek az eladások. Az Okai Neon sorozat lejjebb vitte a belépő használt rollerek árát. Annyiért meg már inkább sokan megtartják a régit (ahogy én is). És egyre többen vásárolnak külföldi webáruházakból, Xiaomi + Ninebot (Segway) dominanciája csökken, még ha továbbra is ezek a legértelmesebb rollerek.
Motor esetén más a helyzet. Ott statikusabb a piac és szezonon kívül egyértelműen olcsóbban lehet venni motort, mint amikor nagy iránta a kereslet.
De a roller piac dinamikusan fejlődik, és amire most novemberben azt mondod mennyire jó, annál tavasszal talán sokkal jobbakat is lehetne venni. És mivel a termelő ország (Kína és Taiwan is) északi féltekén van, a téli visszaesés őket is eléri, ezért akciókkal mesterségesen szokták fenntartani az érdeklődést. De ez kisebb súllyal van, mint az új modellek megjelenése. -
pescara
aktív tag
válasz
Peaceliker #24252 üzenetére
Hol van ilyen szabalyozas?
-
pescara
aktív tag
válasz
Peaceliker #24246 üzenetére
ez teljes hulyeseg:-)) Autokat sem az alapjan buntetik, hogy mennyivel TUDNA menni. Erre van a trafipax. Tok mi9ndegy, ha a roller 200 km/h-val tudna menni, ha te 25-el mesz.
-
Gardaai
senior tag
válasz
Peaceliker #24246 üzenetére
Át kell állítani mph-ra, így 40 km/h-ig jó vagy.
-
Gardaai
senior tag
válasz
Peaceliker #24233 üzenetére
Berendeltem egy Yale lakatot 15k-ért. Meglátjuk..
Már lehet azért megér egy erővágó tesztet, hogy a 10-es védelem kamu-e rajta. Ha igen, akkor meg perelek.Ki venne 50k-ért lakatot, ha már ez is 10/10..
-
Gardaai
senior tag
válasz
Peaceliker #24231 üzenetére
[link] ez?
Igazából estére sosem, max 1 órákra lenne ott hagyva akkor is udvarban vagy lakóparkban. Szemtanú biztos lenne.
Azt tudjuk, hogy amit el akarnak vinni azt elviszik, de egy sima erővágóval vagy kisebb flex-szel ne tudják 2 perc alatt leszedni róla. -
balintka
addikt
válasz
Peaceliker #24132 üzenetére
Köszi a segítséget, akkor meggondolom, hozzá nyuljak-e.
-
Streetwise
újonc
válasz
Peaceliker #24100 üzenetére
Kérdés: De akkor a vonaton miért töltött csont nélkül? (Próbáltam azóta megint több konnektorben, esetleg megmozgatni a töltő-csatit a roller csatlakozásánál, stb-stb, de semmi...)
-
válasz
Peaceliker #24092 üzenetére
Igen, az alu sínt ki kell vágni.
-
válasz
Peaceliker #24088 üzenetére
Ugyan már, 21700-as cellákból 30Ah is belefér, az alá ne is add.
-
FlashR
tag
válasz
Peaceliker #24044 üzenetére
Igen néztem azt a Pro-t, csak sok km van benne és sokat volt mókolva, a vezérlője se tetszik, hogy nem hall-os. G4 is elég lenne nekem, az 325 pénz újban és 60V-os rendszer, de sehol nem látok róla összehasonlítást, csak általános tesztet.
-
DGery
aktív tag
válasz
Peaceliker #24015 üzenetére
Nem lett még mókolva, gyári FW (16.155.141) van rajta, csak emlékszem, hogy volt egy FW verzió (pontosan nem emlékeszem, talán ami után nem lehetett BT-n keresztük "okosítani", csak STLink-el...
-
válasz
Peaceliker #23958 üzenetére
Hát ennyire nyilván nem vágok minden hirdetést, inkább csak azokat látom, ami jön velem szemben a rolleres csoportokban.
Hardveraprón tényleg van 150-ért is, de az kék, még egy 10-15ezer jön hozzá, h ne csak 20-al menjen. -
gergo5991
őstag
válasz
Peaceliker #23950 üzenetére
#23949p@gabi ja, csak nem irja hogy LG samsung vagy valami kinai
#23950Peaceliker - hát igen mantis king gt kva jó lenne de az 1900 körül mozog, de amennyire a g30 nincs kihasználva annyira a mantis se lenne, de ha használom jobb lenne a plusz erő meg csillapitásg30 max-ot 1000km-el nagyon megkímélve mennyiért lehetne eladni használtan szerintetek?
-
válasz
Peaceliker #23893 üzenetére
Az enyémet Simor Máté csinálta.
https://www.facebook.com/mate.simor
30Ah 130ezer
25Ah 115ezer
48V 3A töltő kompatibilis porttal 18ezerEzek tavalyi árak, lehet változtak.
Olyan cellából épit, amilyet választasz, ha nem felel meg az amit ő ajánlana. -
válasz
Peaceliker #23888 üzenetére
18650-ből 24500mAh fér bele (48V-os).
21700-ból 30.000mAh. (Esetleg még egy sorral ~35.000mAh, de neccesen fér csak be.)Spacer nélkül, és kiszerelt töltővel (külső töltő kell hozzá).
Spacerrel nagyobb is beleférhet.
Vezérlést nem tudom, én készen kaptam az átalakított rollert, ennyire nem mélyedtem bele mit kellett még módosítani, csak amiket szóban elmondtak.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Honor 200 - kétszázért pont jó lenne
- Nintendo Switch 2
- Magyar az űrben
- Linux kezdőknek
- Milyen légkondit a lakásba?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Motoros topic
- Tsarevna - Akciójáték a szláv mitológia alapján
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- További aktív témák...
- iKing.Hu - Apple iPhone 13 Pro Max - Graphite - Használt, újszerű
- Xiaomi Redmi A3 64GB Kártyafüggetlen, 1Év Garanciával
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5800X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ViewSonic VG700b monitor 17" 1280 1024 DSUB, DVI, beépített hangszórókkal
- Új! Targus - USB-C Dual HDMI 4K HUB - 2 HDMI-vel. Saját töltő nélkül 2 monitorral (120Hz)
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest