Új hozzászólás Aktív témák

  • frescho

    addikt

    válasz Lord Myn #23 üzenetére

    Érdekes lista, igazán megerősítik amit írtam.

    Ez 90 körülre változott meg és lett a PC elsődleges platform, de ugye a fejlesztéshez idő kellett, ezek a játékok inkább 92 körül kezdtek csak megjelenni.

    A Corel és az Autodesk-hez hasonló alkalmazások elsőként Amigán és Mac-en arattak sikert. Volt korábbi műsorban is, de ez a 88-as is bemutatja, hogy a PC le volt maradva: [link] Ami még érdekesebb, hogy az Amiga szépen hozzá volt szinkronizálható a stúdió videojeléhez és így 1:1-ben lehetett vele kijátszani animációkat, háttereket stb-stb. A későbbiekben még 3D animációkra is Amigákat használtak, ezeket viszont még nem a PC-k, hanem a különböző egzotikus vasak váltották, mint a NeXT vagy SGI vasak.

    +1 Esetleg még az A3000-ről szóló CC-t érdemes megnézni az Animátorhoz képest: [link]

    A Sierra játékok közül a legfrissebb is 90-es, de már a Larry 5 is 91 végi. Ahogy a WCII 91 őszi, és Comanche is már 92-es, ha jól tudom. A 89-es SB után tehát kellett az a 2+ év a fejlesztőknek. Egy stúdió nem csinált volna nyarat, de 92-ben már tömegesen jöttek elsődlegesen PC-re a játékok.

    Az Atarinak a több előnye is volt. Első gép volt ami kompletten 1MB RAM-mal 1000$ alá tudott menni. Ez segítette, hogy elterjedjen és "sokan" használják. A másik előnye a GUI volt (640x400-as éles mono képpel tökéletes volt zenélni vagy dokumentumot szerkeszteni) amiből normálisat a PC talán csak a Win 3.1-gyel kapott, olyan 7 évvel lemaradva a 68k alapú gépektől. A harmadik pedig a pontos megvalósítás volt, minden más platformnál pontosabban tartotta az ütemet. Amennyire érthetetlen, hogy a beépített hangkeltőjére nem fordítottak figyelmet annyira jól sikerült a midi interface.

    A PC hatalomátvétele amúgy nem meglepő, mert a 85-ös nagy lendület után az Atari és az Amiga fejlesztések is gyorsan stagnálásba fordultak. Inkább az a csoda, hogy nem hamarabb történt meg. Az Apple külön utat járt be, 87-ben újítottak, majd folyamatos fejlesztgetések mellett mentek át araszolásba. De már ez is jobb volt, mint a másik két platform és csak évekkel később kerülgette őket a kaszás.

  • Lord Myn

    senior tag

    válasz frescho #22 üzenetére

    Szoftverek tekintetében ezek jutnak eszembe: Corel DRAW, Autodesk Animator/Pro/3D Studio.
    Játékok: a korábban említett Access játékok a VGA only példányokból nem is volt Amiga/Atari verzió: Countdown, Martian Memorandum, Amazon. A Sierra SCI1 játékai: King's Quest V, Space Quest IV, Larry 5, Conquest of Longbow. Arcade szimulátorok, amikre sok Amigás "csorgatta a nyálát": Wing Commander II, Comanche. Ezek mind '92-ig bezárólag jelentek meg.

    A MIDI-t mindenki az Atari ST-hez köti, mivel, ha jól tudom, az volt az első konzumer gép, ami beépített MIDI interfészt tartalmazott, így egy csomó zenész ezt vette, de a PC mindig is moduláris felépítésű volt és ugyanúgy lehetett MPU401-es kártyát venni hozzá, mint bármi mást és akkor már említett előnyökkel (nagy felbontású VGA, HDD) szerintem alkalmasabb volt zenélésre, mint az Atari (bár valószínűleg itt igazad lesz és a zenei szoftverekből az Atarinak sokkal nagyobb lehetett a repertoárja, a Win 3.1 megjelenéséig).

  • frescho

    addikt

    válasz Lord Myn #21 üzenetére

    Igen, a PC ott fejlődött nagyon sokat. Ha gondolod, akkor erről csináltam videót, nagyjából azt mondom el, hogy miként ugrották át egy-egy területen az Amigát. Viszont szoftveresen nem érték még utól magukat, ami jó cím megjelent rájuk (pár excluzív címet leszámítva) az Amiga/Atari után jelent csak meg. Ez 90 körülre változott meg és lett a PC elsődleges platform, de ugye a fejlesztéshez idő kellett, ezek a játékok inkább 92 körül kezdtek csak megjelenni.

    A szoftver fejlődése azért is volt lassabb, mert olcsóbbá kellett válnia a megfelelő teljesítménynek. A VGA-t sokan kaseroljátok, de mivel CPU-ból kellett mozgatni, ezért az elején a HAM-hoz hasonlóan inkább csak álló képekre volt használható. Mellé kellett egy tanulási görbe ami évekig tartott. Amigánál is ez volt, szóval nem egyedi. De a hngkártyákat is csak idővel tudták kihasználni.

    88-92 között amúgy azért lenne nehéz, mert CPU-ban volt össz-vissz egy 386->486->486DX2. Hangkártyákból lehetne nagyobbat gurítani: csipogó->COVOX->Adlib->SB-> SB Pro -> Hullámtáblások (Midit nem ide tenném, mert jóval korábban jöttek és inkább Atarihoz kötöm őket.) Kb. ennyi. Szoftveresen viszont pont nem ugrik be semmi a köztes időből, a végére,vagy az után jött hirtelen minden ami nagyot gurított: Win 3.1, Office 2.0, X-Wing, X-COM, Doom...

  • Lord Myn

    senior tag

    válasz frescho #20 üzenetére

    Szerintem meg abban a korszakban (1988-93) fejlődtek a legtöbbet a PC-k multimédia és játék szempontjából a DOS korszakban, amivel végül ahhoz vezett, hogy lenyomták az olyan direkt MM platformokat, mint az Atari ST vagy az Amiga.

    Pár példa:

    A VGA elterjedése: a 256/262K messze szebb grafikát eredményezett, mint a 32/4K (tudom ott volt a HAM, de azt ritkán használták és általában csak állóképeknél).

    A Roland MT-32 támogatása, a hibrid ROMpler/szubtraktív szintetizátor még ugyan nem hozta a wavetable-k minőségét, de a programozhatóságának köszönhetően, hozzáértő kezekben szinte filmzenének is beillő soundtrack-et adott jó pár játéknál, ami simán felülmúlta hangzásban az Amiga változatot is.

    A HDD-k ekkor már "kötelező" elemei voltak a PC-knek, míg az Atari ST/A500-nál még mindig egy luxus opciónak számított és nem is volt túl támogatott.

    Én '90-től lettem otthoni PC-s és számomra ez egy elég izgi korszak volt.

  • frescho

    addikt

    válasz vrob #19 üzenetére

    Ennek egyszerű oka van. A PC-k nem hoznak lázba abban az időszakban. Technikai történés volt, de szoftveresen ott volt egy luk amit át kellett ugrani. Az ugrás a Win 3 és játék platformmá válással jött meg olyan 92 környékén. Tudom-tudom ott voltak programok, játékok, de azok vagy nagyon office cuccok, vagy útkeresők vagy meg voltak Amigára/ST-re is. Ezért nem is forszíroztam a dolgot, a 386-486 részt is inkább a nosztalgia, mint retró érdeklődés hajtotta. De ott a PCJr, az tényleg egy érdekes és furcsán abortált próbálkozás volt aminek az előnyeit simán tovább vihették volna.

  • vrob

    aktív tag

    LOGOUT blog

    válasz frescho #18 üzenetére

    Láttam a videókat, nagyon jók lettek, tanítani kellene ... de ...egy hiányosságot észrevettem velük kapcsolatban.
    Mégpedig, hogy 1988-ban befejeződik a PC-k története, egy szörnyű Test Drive leégéssel az Amiga verzióhoz képest, majd egyből 1993-ba érkezünk a Doom-hoz.
    Ott egy nagy fekete lyuk :)

  • frescho

    addikt

    válasz vrob #17 üzenetére

    A 90 végére nem mondtam, hogy megérte a PC, csak annyit, hogy elérhetőek voltak. Ne nem a magyarfizetéssel, hanem azzal amit az NSZK-ban kerestek az emberek.

    A hülyének is megérte :) Még mindig sokkal olcsóbbak ezek mint a korszak felső kategóriás PC-i. Az mind1 hogy még így is 4x annyiba kerültek mint egy Amiga.

    Pont ezt próbálom elmondani a beszélgetésben, hogy ez volt a PC játékokkal a baj a 80-as években. Mármint hogy a fizetőképes kereslet miatt inkább az olcsóbb platformokra fejlesztettek, tehát 1-2 kivételtől eltekintve a PC olyan volt amilyen.

    De aztán fordult a kocka. 92-ben kijött az "olcsó" 386DX-40 és a játékok egyre gyakrabban PC-re készültek. Hiába volt olcsó az A500-as Amiga, ha a 85-ös konstrukció felett eljárt az idő. Az 1200-es meg nem lépett eleget előre és még annyival nem is volt olcsóbb. Hithű Amigások felkoncolnak, de 93-ban már inkább PC-t volt érdemes venni, már ha össze tudta rá kaparni az ember. Erről is van videó, érdekel? ;)

  • vrob

    aktív tag

    LOGOUT blog

    válasz frescho #16 üzenetére

    akkor lett a 286 a belépő szint ... és a 386SX is a katalógus szerint. Monitorral együtt csak 25%-kal került többe a 386 a 286-tól. A hülyének is megérte :) Még mindig sokkal olcsóbbak ezek mint a korszak felső kategóriás PC-i.
    Az mind1 hogy még így is 4x annyiba kerültek mint egy Amiga.
    Valószínűleg, akinek ekkoriban volt PC-je kifejezetten játékra belőve, az elég tehetős volt ahhoz, hogy legyen egy Amigája is mellette, és akkor teljesen le volt fedve.

  • frescho

    addikt

    válasz vrob #15 üzenetére

    Nem a mindenki, hanem a belépő szint amit akkor az A500/Atari ST is képviselt árban. Tudásban meg valahol az XT és a 286 között coltak.

    Érdemes megnézni a kinti katalógusokat. Az XT sale out 89-ben ment. 90-re tűntek el, akkor lett a 286 a belépő szint. Az USA talán fél évvel járt előrébb, ott a 486 megjelenésével már ment a készlekisöprés.

    A magyar valóság ennél siralmasabb volt, még 92-ben is simán árulták az XT-ket és a 386 csak kb. 93-ra vált alapvetéssé.

  • vrob

    aktív tag

    LOGOUT blog

    válasz frescho #14 üzenetére

    Tőlünk nyugatabbra azért előbb történtek a dolgok.
    Az F19 három szintet különböztet meg 1988-ban
    1. low - XT
    2. medium AT 286
    3. high 386

    Furcsa lenne, ha még 1990-ben is mindenki XT-vel tolta volna nyugaton, és csak akkor fordultak volna 286-ra.
    Már csak azért is, mert az IBM-nek, többek között a japán 386-os FMTowns gépekkel kellett versenyezniük, amiket kifejezetten otthoni szórakoztatógépnek adtak el multimédiával, CD-ROM-mal, hangkártyával 1989-ben(!)

    Amit mondasz az a magyar valóság :)

  • frescho

    addikt

    válasz vrob #13 üzenetére

    Az árat és a hangot is vedd figyelembe. Akkor még nem a 286 volt a belépő szint, hanem a távol keleti PC-k taroltak. 90-re fordult át a 286-ok javára az ipar tőlünk nyugatabbra is. Az sem mellékes, hogy a Retaliator megjelenésekor a PC még nem volt a helyzet magaslatán. Pontosabban 89-től már létezett a SoundBlaster, de még kellett hozzá idő, hogy rendesen támogassák. Ahogy a VGA-hoz is kellett idő, úgy 89-ben kezdtek kijönni az első játékok ahol a grafika már nem volt kifogásolható a konkurencia mellett.

    A többszörös ár és a fejlesztéshez szükséges idők miatt a libikóka átbillenése 89-től még odébb volt. Ezt teszem 1992-93-ra amikor már nem csak egyenrangúvá vált a PC-hanem több programot egyszerűbb, jobb volt DOS-on játszani. Ekkor már nem kellett lemezelgetni, elég olcsó lett a gyors 386DX és már elsődlegesen DOS-ra fejlesztettek.

  • vrob

    aktív tag

    LOGOUT blog

    válasz frescho #12 üzenetére

    A Retailator az pont a PC-n lett sokkal jobb, annak ellenére is, hogy nem mentek rá a VGA grafikára, csak az Amiga 32 színt örökölte meg.
    Fejlettebb lett a repülési modell, sok új apróságot beleraktak, és még így is gyorsabb. Ilyen szempontból ez nem jó példa, vagy legalábbis a PC-t erősíti.

    Egy korabeli belépőszintű, 8-10 MHz-es 286-os PC-n is simán futott úgy vagy jobban, mint Amigán.
    Megnéztem a retro 286 16MHz gépemen a Retailatort, és az 1988-as F-19-et is, és legalább 2x gyorsabb az Amiga verzióhoz képest mint a kettő. Rendesen játszható, nem akadozik egyik sem.

    Érdemes megnézni az, 1989-es F-15 Strike Eagle II-t is. A 256 szín sokat dobott a szimulátorok megjelenésén.

    Az biztos, hogy ekkor még nem a tömegeknek szólt a 256 színű grafika. Marha drága volt, nyilván nem érte meg egy kicsit sem. De aki a legjobbat akarta az kifizette a többszörös árat már ekkor is.

  • frescho

    addikt

    válasz vrob #11 üzenetére

    Az Apple II eleve az NTSC megjelenítést exploitolta 77-ben. A PC-s artifact azért érdekes, mert ez a monitorok többségén nem jelent meg. A 88-as FS azért külön állatfaj, mert az MS kimondottan csak PC-re hozta ki. Mondjuk teljesen érthető volt az üzletpolitikájuk.

    Csúcs gépet nézve nem is meglepő, főként a 486-os megjelenésétől a PC CPU erőben lelépte a konkurenciát. Repülős játékból ahol már nem volt igazi különbség az a Retaliator volt. Egy 286-EGA kombinációval már egész játszható volt, csak a hangja volt gyengébb a többi verziónál. Persze ezeknél az összevetéseknél mindig kimarad az ár kérdése, mert ekkor még egy A500 töredékébe került, mint egy hasonló tudású PC.

  • vrob

    aktív tag

    LOGOUT blog

    válasz frescho #10 üzenetére

    A videókban az Apple II pont ugyanúgy artifact colorral "csal" mint a PC 1982-ben.
    Az 1984-es C64 port ami már jobb, de az sokkal későbbi, A 4 évvel későbbi, 1986-os Amiga és Atari ST port más kategória. PC-n csak 1988-ra lett látványosan jobb a grafika.

    Az 1988-as Amiga F-18 mellett nézd meg a szintén 1988-as, PC-s F-19-et.
    PC-n már sokkal több részlet fért bele ebben az időben egy repülőgépszimulátorba. Taktikai térkép, kamerakép, élő HUD, részletesebb anyahajó, repülőgépek a fedélzeten, stb..
    [link]

  • frescho

    addikt

    válasz vrob #9 üzenetére

    Nem keverem időben, a PC-s verziónál 82-ben van egy aprócska csalás. A színek csak a CGA artifactinggal jöttek meg, de legtöbben nem composite monitorral használták a gépet. Úgy pedig nem így nézett ki a játék, hanem fekete-fehér volt.

    85-ben a PC már az új 16 bites gépekkel kellett, hogy megküzdjön. Tudom-tudom, 86-ban jöttek ki a 68k portok, de az EGA verzió is csak a 2.12-vel érkezett (vagy 2.1-el?) szóval az időben a távolság a két platform között kisebb. Azt se feledd, hogy az első EGA verziók valójában CGA felbontásban futottak 16 színnel és kb. azt hozták amit a Tandy/PCJr grafika is tudott. A rendes 640x350-es módot csak a későbbiekben kezdték el használni. Mondjuk ez nem meglepő, mert az EGA ára nem keveseket sarkallt vásárlásra.
    [link]

    Az FS 2-höz kapcsolódva érdemes ezt a videót átpörgetni: [link] A leírásban ott a link az Amiga és C64 verziókhoz is. A PC már nincs nagyon lemaradva, bár ebben benne van az is, hogy az Amiga képességeit messze nem használták ki a portolás során.

    A 88-as FS 3-at már nem lehet összevetni, mert a MS érthetően nem hozta ki a konkurens platformokra. De mellé lehet rakni mondjuk az F/A-18 Interceptort. Ezen a ponton a PC még messze volt a vezető szereptől. Főként, ha a teljes játékpiacot nézzük. Az egy évvel később bemutatott 486-os processzor viszont már előre vetítette, hogy a nyers erő velük lesz.

  • vrob

    aktív tag

    LOGOUT blog

    válasz frescho #8 üzenetére

    Na pontosan ezért született az írás. Teljesen összekevered időben mi mikor volt.
    1980 Apple II:

    [link]
    1982 PC: (erre mondom, hogy döbbenetes lehetett a korában)
    [link]
    1984 Apple II "Flight Simulator II" port (ez ugyanaz mint a PC-s, csak két évvel későbbi) Ezt linkelted.
    [link]
    1985-ben megjelent PC-re a legelső EGA verzió is. Sajnos nem találók róla képet, pedig nem nézhetett ki rosszul. A Youtube-on csak a 16 színű CGA van fent 160x100-as bontásban.
    1988-as EGA verzióról kép:

  • frescho

    addikt

    válasz vrob #7 üzenetére

    Nem nehéz találni, vesd össze a kettőt. Az eredeti CGA színek a PC-s verziónak nem kedveztek. [link] vs. [link]

    Az EGAnem volt olcsó. Nagyon nem, még a nyugati lapokban is kritizálták a multisync megoldást, mert az dobta meg nagyon durván az árát. Ezért volt a Hercules és a CGA sokkal elterjedtebb. Az EGA arányaiban egy elvetélt generáció volt. Mondjuk nem húznám le, mert nagyot léptek vele előre, csak a technikai megvalósítás nem lett az igazi. Az sem elhanyagolható, hogy a következő évben jobb grafikai tudással jött ki a konkurencia.

    Akkoriban az IBM-nél valami elkezdett félre menni. Érthetetlen, hogy a PCJr-ben bemutatott CGA alapú 16 színű grafikát nem tették szabványossá, ahogy a hang chipet is eldobták a következő generációknál. A VGA végre jó lett, de azt meg a PS/2-vel zárttá akarták tenni.

  • vrob

    aktív tag

    LOGOUT blog

    válasz Lord Myn #6 üzenetére

    Néztem én is az Access játékait. Technológiailag nagyon durvák az 1989-1990-es, digitalizált VGA videójelenetek a játékaikban. Az ócska lövölde miatt kihagytam (korabeli arcade játék koppintás)
    Végül csak a Links golfot raktam be tőlük, az is 1990-ből van, és szintén nagyon jól néz ki. Később az MS őket is felvásárolta és Microsoft Golf lett belőle :)

    Ahogy gyűjtöttem az adatokat, számomra a 80-as évek első fele is érdekes lett. Az alapján amiket találtam, a PC-s Flight Simulator nagyon menő lehetett 1982-ben.
    De szívesen vennék linket, videót vagy bármit ami alapján az jön le hogy az Apple II-esen vagy bármi máson jobb lett volna.

    Az 1984-es, olcsóbb EGA grafikának is megvoltak a maga erősségei abban az időben.
    Szintén 1984-es, iszonyat drága PGA, 640x480 256 színt tudó, gyorsított grafika lehet hogy csak munkára volt jó, de egy élmény lehetett látni hol tart a tudomány.

    Az 1987-es IBM PS/2 a VGA-val is nagyon jól sikerült ... volna ... csak hát az IBM elcseszte az open-architektúrától való elfordulásával.
    Ráment elég sok idő, mire az ISA klón SVGA verziókat kikalapálták megfelelő sebességre és árra.
    1991 körül válhatott általánossá a 256 színű PC grafika, legalábbis nyugaton

  • Lord Myn

    senior tag

    válasz frescho #5 üzenetére

    Ha már kivétel erősíti a szabályt, az Access 2 játéka volt szebb PC-n, mint Amigán vagy Atari ST-n a 1989-1990-ben: a Mean Streets (Tex Murphy debütálása) és a Crime Wave (ócska akció lövölde, de akkoriban no.1 audióvizuális megvalósítással) és raádásul ezek digitalizált zenét és hangeffekteket, videóanimációt(!) is tartalmaztak, máig nem tudom, hogy tudták beletuszkolni kb. 2.5 MB-ba az egészet...

    KQ-hoz, biztos, hogy kellett RAM expansion az Apple II-nél, mert az AGI engine első verziójának is 128KB kellett minimum, de egyébként C128-ra átportolhatták volna (a multicolor limitációk ellenére), csak gondolom, az meg nem nagyon volt elterjedve, hogy egyáltalán foglalkozzanak vele.
    Egyébként a KQ első, '84-es változata még igen furcsa, a grafikát úgy rajzolja ki vonalanként és kitöltéssel minden egyes helyszínnél (gondolom nem volt elég memória/tárhely, hogy letárolják egyben a gyengébb gépeken), a szöveg is alul scroll-ozódik a párbeszéd buborékok helyett, ma már közel játszhatatlan, nem véletlen, hogy a most is kapható különböző kollekciókban már a '87-es "remaster" szerepel a KQ 1-2-ből...

  • frescho

    addikt

    válasz vrob #4 üzenetére

    Azért jött Apple II-re az FS, mert akkor a Commodore-nak még nem volt meg a C64. A PC-nél még mindig olcsóbb volt az alma. Portolták TRS-80-ra is, az viszont tényleg randa lett, mert nem tudott csak elvetemült semi grafikát.

    A PC-s port nem volt igazán jobb, ha az első PC-n nézed. Nem is lehetett, mert a CPU-ja nem volt gyorsabb a 6502-nél és grafikailag sem igazán tudta felülmúlni az Apple-t.

    Igazad van a KG nem jött C64-re, ami mondjuk furcsa, mert Apple II-re viszont igen. Lehet kellett hozzá RAM kártya. Azt viszont figyelembe kell venni, hogy a PC-nek ekkortájt már a többi 16 bitessel kellett versenyeznie. A PCJr grafikája sem ért fel egyikkel sem, de még az EGA is csak alulról karistolta játékokban az Atari ST-t. A PCJr árban még jó lett volna, de a sebessége siralmas lett a bővíthetőségével együtt, a PC különböző verziói meg drágák.

    Statikus grafika esetén elvileg ott volt a PS/2-vel bevezetett XGA amivel mindent is vert a PC. A gyakorlatban viszont csak VGA-t használtak aminél egy Amiga HAM módban jobb megjelenítést tudott felmutatni, ha meg mozgatni is kellett, akkor meg röhögve iskolázta. A kép amit beszúrtál szép, de inkább a kivétel erősíti a szabálynak tekinthető. Külföldi újságokat, interjúkat olvasgatva az a kép állt bennem össze, hogy kb. ekkor kezdtek el komolyan, elsődleges platformként fejleszteni játékokat PC-re. A megfelelő vas már megvolt, ugye az SB is '89-es, bár még drágán, de lehetett bízni a folyamatos árzuhanásban. A fejlesztésekhez persze kellett idő, ezért lett kb. 92-93 ahol átfordult az Amiga-PC állás. Az AMD 386DX40 és a 486SX25 pedig már erőből is elvitte az animációkat.

  • vrob

    aktív tag

    LOGOUT blog

    válasz frescho #3 üzenetére

    Az Apple gépek drágábbak voltak, az nem Commodore árkategória, és nem is volt szó róla.
    Ráadásul iszonyat lassan megy rajtra. Composite, artifact kamu színekkel, kb 1 FPS.
    Amit persze nem gondolok hiányosságnak egy sokkal régebbi géptől

    Ellenben, az 1982-es PC port már teljesen jól megy. Nem értem mire írod, hogy gyengébb lett volna.

    Másik, azt írják, a King's Quest nem készült el Commodore 64-re. A gép korlátai miatt és a memóriája sem lett volna elegendő. A PC platform kellett hozzá, hogy létrejöhessen.

    "King's Quest was not ported to the Commodore 64, the most important computer game platform.
    Roberta Williams said that the limitations of its graphic system (three colors per 8x8 block) did not permit the level of graphics detail Sierra wanted. In addition, the computer's 64k of memory is too small for the complex AGI engine. She said that she had always wanted to make an adventure game with animation, but it was not possible up to then."


    Nézd át újra a cikket, mert tök sok infót összegyűjtöttem benne.
    Sajnálom hogy kiraktam idő előtt, így sokan félkész állapotban olvashatták el.
    PC-n nem kellett 1992-ig várni, hogy olyan címek jelenjenek meg amik már felülmúlták minőségben a konkurenciát. 1-2 már jóval korábban is volt.
    Nem az akció lövölde, de pont azt írtam, hogy a gyors és kiterjedt animációt nem igénylő játékok már ekkor is előnyben vannak PC-n.
    PC grafika 1990:

  • frescho

    addikt

    válasz vrob #2 üzenetére

    Arról az FS-ről beszélsz ami korábban jelent meg Apple II-re és arról a KQ-ról aminek a C64 verziója sokkal élvezhetőbben futott? Lehetnek emlékezetesek, de gyengébbek voltak a többi platformnál.

    Ahogy írod a hosszú úthoz sok dologra szükség volt. Kellett sok hardver fejlődés: VGA, hangkártya, 386-os processzor. Kellett az, hogy olcsóbbá váljon: klón gyártók, AMD 386DX-40. Kellettek fejlesztők akik már nem csak másodlagos platformként tekintettek rá. Nem utolsó sorban kellettek a konkurencia fokozatos ballépései, itt főként az Atari és Commodore vezetésére gondolok.

    1992 körül jöttek azok a címek (Dune 2, Pinball...) amik már tényleg emlékezetesek és elérték a többi platform minőségét. A 80-as évekre az igaz, hogy a PC le volt maradva, sokszor még a 8 bitesek is jobbak voltak a PC verziónál.

  • vrob

    aktív tag

    LOGOUT blog

    válasz frescho #1 üzenetére

    Hosszú út volt, de az biztos, hogy a kezdetektől voltak emlékezetes alkotások PC-re is. A nem pörgős, lassú játékmenetes játékok az elejétől kezdve ki tudtak emelkedni. Ezek miatt érdekesek ezek az első évek.
    Lásd a Flight Simulator szériát 1982-től. Az 1984-es King's Quest egy PCjr/Tandyn, vagy 1988-ban az újabb rész egy Roland hangkártyával ámulatba ejthetett bárkit.
    De szerintem érdekes látni az egyéb próbálkozásokat is, ahogy szép lassan leküzdik az akadályokat. Ahogy az üzleti világnak szánt technológia, az évek alatt megfizethetővé válik, és nagy nehezen, 1990-re megérkeznek olyan PC-s kalandjátékok, amik azelőtt soha nem látott grafikát hoznak.

  • frescho

    addikt

    Valahonnan onnan indult ahol a TRS-80 kezdte és apránként kapaszkodott fel a C64, majd hosszú évek alatt, sok-sok kitartással az Amiga szintjére.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés