Új hozzászólás Aktív témák
-
Xero
nagyúr
válasz
jerry311 #8726 üzenetére
5 éve vezettem mikor elmentem vezetéstechnikai tréningre. Tudtak újat mutatni bőséggel (pedig nem egy úrvezető típus vagyok), amiből 1-2 dolgot tavaly télen hasznosítottam is egy gázos szituban.
Egy ügyes embernek, aki ráérez könnyen a vezetésre az alap órák arra elegendőek, hogy nagyon óvatosan szépen fokozatosan részt vegyen a forgalomban. Viszont, ha ez idő alatt üt be valami, azt még nem fogja tudni megoldani. Erre jó a tréning. Ott veszélytelen körülmények között tudja megtapasztalni azt, milyen amikor porszem kerül a gépezetbe. Nyilván 100%-osan az sem készít föl semmire, de egy pályán elkapott vízátfolyást talán helyesen fog lereagálni, és nem szimplán a féket fogja tiporni.
Ezek a nagy különbségek leginkább télen jönnek elő, mert ott bizony a kevésbé tehetségesek félelmetesen visszalassulnak. Úgy érzik, hogy nem tudják lereagálni, ha megcsúszik az autó, nem tudják uralni azt. Márpedig szárazon ugyan úgy megcsúszik, csak még váratlanabbul, még rosszabbul jön ki belőle az ember.
-
eddie17
addikt
válasz
jerry311 #8418 üzenetére
Nekem is úgy tanította az oktató, hogy engedem fel a gázt de még mielőtt teljesen felengedtem elkezdem nyomni a kuplung pedált. El kell találni a szinkront és akkor szép simán lehet váltani semmi torpanás, rángatás. Persze nem mindig sikerül még, néha előfordul, hogy még jobban nyomom a gázpedált mint kellene, és már kuplungolok, olyankor van egy kis motorbőgetés kb 500RPM plusz.
-
killer1203
senior tag
válasz
jerry311 #7068 üzenetére
Sziasztok
Jövő hónapba kezdeném a jogsit B kategóriából, az érdekelne hogy milyen tesztlapot lenne érdemes letölteni? Találtam több fajtát de nemtudom melyiklenne jó.
Egyet végignyomtam 75/48 és 09:54 alatt végeztem vele nulla tanulással, ez jónak "számit" ?
új hsz akart lenni
-
bzoley
veterán
válasz
jerry311 #6803 üzenetére
Köszi!
Max, ha pda-ról RD-n keresztül használom a programot, tudok tapizni. De akkor ettől eltekintve ugyanaz a soft, rendben.
A C kat. kapcsán említette meg, hogy ott van 12 rossz kérdés, és a rossz választ kell tanítania(vagy valami ilyesmi).
Nálunk a biztosítékok kapcsán van egy kis dilemma, meg ami itt korábban már elhangzott, áthaladási sorrend vs. elsőbbségadási kötelezettség. Ez tényleg idiótán van megfogalmazva. Ebbe én is belefutottam. -
MaciG
addikt
válasz
jerry311 #6782 üzenetére
Értem.
Akkor itt a következő kérdés.Adott a következő kereszteződés. A lámpák nem működnek, sárgán villognak. A főúton a szélső sávban jön 2 kamion akik megállnak, hogy kiengedjenek a mellékutcából. Viszont a belső sávban jön egy személyautó akit én nem látok a kamionok miatt és összeütközünk. Ebben az esetben ki a hibás? Mert ugye én nem adtam neki elsőbbséget, viszont ő meg nem előzhette volna meg a kamionokat a zebránál.
-
hoffman_
nagyúr
válasz
jerry311 #6657 üzenetére
Anno az oktatóm is megmondta, hogy az egész kressz-viszga szar. Van 10-15 dolog, amit tudni kell, abból 3-4 ami nagyon fontos, és köszönöm. Vacak a rendszer, mert amit tanítanak abban a ~30 órában, meg amit az úton kell csinálni - mint ahogy már 1000x mondták - két külön világ.
Én nem látom hiányát annak, hogy nem olvastam el a könyvet. A munakfüzettel dolgoztam sokat, meg CDztem.
-
raskolnikoff
őstag
válasz
jerry311 #4479 üzenetére
Hahó. Ezt találtam itt (régebbi post)
Fővárosi Közlekedési Felügyelet,
1119 Budapest, Petzvál József utca 39.
Telefon: 203-5273, 203-5274, 203-5275, 206-5386, 206-5387
Ügyfélfogadás:
Hétfő, csütörtök 11,30 – 15,30
Kedd, szerda, péntek 8,00 – 12,0A hatóságnak viszont most annyi oldalát találtam... eszerint nyitva vannak szerdán délután is. Ez ugye lehetséges?
-
Tibcee
tag
válasz
jerry311 #6490 üzenetére
Így igaz, 2x2 óra alatt azt nem tanulja meg senki, legalább 20 órás, 40ezer forint körüli tanfolyamon lehet ezt normálisan megtanulni. Sajnos kevesen tudják rendesen alkalmazni itthon, pedig életeket menthetne, így viszont gyorstalpaló módon megtanulva felesleges és veszélyes is. 100-ból 99 ember úgyis csak a vizsgán fogja alkalmazni, de elég ha egy vki túlbuzgósága miatt hal meg egy ember...
-
Manitou
veterán
válasz
jerry311 #6205 üzenetére
Remélem nem pusztult meg.
Elég sokat állt a kocsi csak néha beindítgattam és kicsit mentem vele. A beindítás meg eléggé leszipkázza az aksit úgy tudom. Remélem fel lehet tölteni. Azt olvastam valahol hogy 10 órán át kell tölteni, igaz ez
még csak az hiányzik, hogy a kocsinak legyen baja -
tibi666
senior tag
válasz
jerry311 #6190 üzenetére
mondom, én most vezettem 3000km-en keresztül egy 530d-t.
az egyik üzemanyagpumpája beszarhatott, ugyanis alacsony gázolajszintnél leállt egy körforgalomban. kapott 5 liter gázolajat, pár gyújtásráadás után pedig már levegőmentesen jött a nafta, szóval szerintem a tanknál lévő pumpa van halálán.kifelé próbáltam indítózni, reflexből p-be tettem, be is fostam, hogy na bakker ez most váltócsere lesz, ehhez képest hagyta kigurulni az autót, és egészen kis tempónál, megfogta erősen. meg sem reccsent. de biztos nem tesz neki jót, ha gyakran csinálnak vele ilyet.
-
kukla
csendes tag
válasz
jerry311 #6110 üzenetére
Persze, hogy tudom.
Igen szabályosan és figyelmesen vezetek, de mégis olyan érzésem van, hogy ez nem elég. Úgy gondolom vannak apróságok, amelyek elkerülik az ember figyelmét és talán csak a vizsgán szembesül ezekkel, mint pl mindenki becsatolta az övét vagy sem indulás előtt, ahogy már itt valaki írta. -
Manitou
veterán
válasz
jerry311 #6018 üzenetére
Így van
Holnap megyek vizsgázni forgalomból
Közvetlen forgalmi vizsga előtt veszünk majd még egy utolsó dupla órát, kicsit se leszek fáradt már a vizsgára
Ráadásul pusztulat meleget is mondanak már holnapra.
Jöhet egy két jó tanács mire figyeljek, mire vigyázzak, azoktól akik már átmentek.
Ja, kérdés, elindulás előtt ellenőrizni kell az elsődleges biztonsági berendezéseket, kormány lámpák, fék, gumi?
Azt tudom, hogy próbafékezést kell csinálni egyből ahogy elindulunk majd.
-
leeate
senior tag
válasz
jerry311 #5740 üzenetére
Ha mondjuk mosolygok, és azt mondom neki, hogy "mentő bácsi, higgye el, imádom az elsősegélyt, de az elmúlt hetekben sajnos több dolog történt: leégett a házunk, a H1N1 vírus miatt kórházban feküdtem, meghalt a nagynéném és a kutyám is. Sajnos tanulni nem tudtam, de a vizsga kéne, mert a beteg kislányomat kell minden nap szállítanom iskolába és orvoshoz. Ígérem, hogy ha most odaadja a papírt, mentőnek fogok tanulni."
? -
eastsider
nagyúr
válasz
jerry311 #5722 üzenetére
hát a Thalia váltója ótvar volt. de jól ment nagyon
na így utólag ennek volt a legjobb váltója
a Ford váltója háát inkább hagyjuk... viszont az egész kocsi, minőségre sokkal jobb volt...
a pözsó az 5-ösbe nem is bírt gyorsulniaz sokkal robosztusabb feeling volt.. nagyobb autó, mint a többiek (főleg valahogy szélesebb), városba dinamikus volt. de mindig volt vele valami baj...
a ford nagyon nem ment... pörgetni ugye meg nem engedték... midnig csak traktorozni lehetett vele -
Kakumix
senior tag
válasz
jerry311 #5474 üzenetére
T, mint "Told le!"
Ez tapasztalatom szerint nem így működik (már kb. 3 hete vezetek). Legalábbis nem vettem még észre, hogy valaki a T betű miatt így viselkedne velem. Persze pénteken BP-Pécs oda-vissza a 6-os úton volt pár sietős ember, de szerintem nem a T betű miatt mentek el mellettem és vágtak be elém.
Pécsről este 9 után indultam vissza, eső, viharos szél. Én persze 50-60-nal "vánszorgok" keresztül a Mecseken, beesik mögém egy sietős ember és villog a távolságival! Előzni persze fosik. Van valami szokás, hogyan jelez az elöl haladó, hogy most el lehet menni mellette?Értem ezt úgy, hogy ha én belátok egy akkora szakaszt ahol szerintem gond nélkül megelőzhet. Lassítani már nem mertem, mert szerintem a T betűt vakarta le a kocsimról, annyira rám jött (és még villogott is, hogy jól lássak).
-
leeate
senior tag
válasz
jerry311 #5273 üzenetére
Én azt hittem, engem is megvágnak rajta, de nem.. Az volt, hogy befordultam egy mellékutcába, ahol meg akartam fordulni, de nem vettem észre, hogy balról is abba az utcába akar menni egy autó. Szóval azt elengedtem, és még el is fért, de nagyon megijedtem.
De jó lenne már vezetni... csak arra a rohadék elsősegélyes vizsgára nem tudom magam rávenni
-
hoffman_
nagyúr
válasz
jerry311 #5238 üzenetére
Az de baba lehet
Hegyen vezetni a legélvezetesebb. Pláne, ha valaki versenyzői képességekkel bír(a családban), és komoly futómű a kocsi alatt, és 30 év rutin. És 10x annyi lóerő... Közvetlen befecskendezéssel tolja belém az endorfint. .
Szentendre - Visgerád között fogok megtanulni valamit is konyítani a vezetéshez, úgy érzem. Mármint nem csak beszéd szintjén, rizsázni tudok
-
deicide
veterán
válasz
jerry311 #5236 üzenetére
A csorba-tónál szlovákiában a kockaforma sem mentene meg a 100km/órás száguldástól. Jöttünk lefelé az astrával a tótól hazafelé és elkezdett lejteni...először kiraktam üresbe, de 10mp-ként állni kellett a féken, így inkább beraktam 4-be és így gurultunk majd' 12km-t...az eddigi autós élményeim legnagyobbika...
-
Tibcee
tag
válasz
jerry311 #5217 üzenetére
Jó, nyilván. Persze én könnyen beszélek, mert magán oktatóm van, így nekem beírta simán a plusz órát, anélkül, hogy ténylegesen vezettem volna és ilyen sincs nála, hogy pótóradíj...de azért szerintem abbahagyni a legnagyobb hülyeség. Rutint mindenféleképpen érdemes megcsinálni legalább, aztán kihagy némi időt, hogy összeszedje magát anyagilag és lelkileg, azzal a tudattal, hogy nem kell még X órát görcsölnie a tanpályán...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Kerékpárosok, bringások ide!
- VR topik
- Apple asztali gépek
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Autós topik
- Építő/felújító topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Jelszókezelők
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
- BMW E39 - 540i V8 Touring - Komplett Motor Felújítás, Friss Műszaki, Hibamentes
- Gyeon Q2 autó kerámia bevonatok TOP Áron! + ajándék
- Új Ctek D250TS premium 12V/24V auto akkumulátor töltő 10A/200Ah - 5 év bolti garival! -
- Immax - EV utazó töltőállomás elektromos autókhoz AC Type 2 32A/380V 22kW + dugó 230V 5m Wi-Fi Tuya
- Duotts C29 elektromos kerékpár
- Apple iPhone 16 Pro Max - Natural Titanium - Újszerű - 1 töltési ciklus - 2026. 05. 13.-ig Apple gar
- BESZÁMÍTÁS! ASRock B250 i5 7400 16GB DDR4 512GB SSD GTX 1660 SUPER 6GB Rampage Everest 500W
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 6, Samsung Galaxy Watch 7, Samsung Galaxy Watch Ultra
- Windows! Logitech Mx Keys Magyar!
- Kingmax 1x2GB DDR3-1333 RAM
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest