- Nem növel telepméretet a Galaxy S26 Ultra
- Vivo X200 Pro - a kétszázát!
- Samsung topic
- Google Pixel topik
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Friss koncepciót hoz a Nothing Phone (3)
- Megjelent a Poco F7, eurós ára is van már
- Az Oppo Find X8 Ultra lett a legvékonyabb kameramobil
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Új hozzászólás Aktív témák
-
jerry311
nagyúr
válasz
Killing #11914 üzenetére
Kezdjük ott, hogy minden autó magas pontosságú mérnöki munkával készül, ennek részeként a kilométeróra is. Ha a valós sebesség nem egyezik az óra által mutatottal, az nem a véletlen műve.
Egyáltalán nem fér bele 40-45, ha 30-as tábla van kint. A tűréshatár, pedig +10% nem +50...
Hogy a kilométeróra mennyit mutat, pont senkit nem érdekel, itt egy percig sem volt szó arról, hogy mennyit mutat az óra, csak arról, hogy mennyivel megy a kedves autós.
Ha 30-ról megállt az autó 2 méter alatt, akkor 45-ről ez már 4 méter. Azon a +2 méteren pont át lehet menni egy emberen vagy egy kutyán.Az is mindegy, hogy mennyitől küldenek csekket vagy szabnak ki helyszíni bírságot. Itt a hozzáállásról van szó. Számomra elfogadhatatlan, ha valaki azon panaszkodik, hogy megbüntették mikor szabálytalankodott. Azért van az ember nyakán az a baszott golyó, hogy gondolkodjon vele. Aki ésszel szabálytalankodik, az nem bukik le és nem is okoz balesetet ezzel.
Én sem vagyok szent. Persze, hajnal 3-kor üres autópályán én sem 130-cal közlekedem, sőt este 10-kor sem 30-cal megyek el a játszótér mellet... Ha ezek után előugrik a rendőr a bokorból és átadja a csekket, akkor nyilván nem fog tetszeni, de ezért még nem a rendőr k. anyját szidom. -
tatabánya
senior tag
válasz
Killing #11284 üzenetére
semmi ilyen lehetőség sincs és 28 múltam úgy, hogy életembe nem vezettem (dodzsemen kívül). nem akarom azt hinni, hogy ennyire lehúznak és inkább én legyek a béna.. heti 2 alkalmat megyünk amit nemérzek elegendőnek, de nem tud többet adni, vannak mások is. lenne értelme abbahagyni és tavasszal folytatni amikor kevesebben vannak?
-
FET-MEN
veterán
válasz
Killing #11044 üzenetére
csak a magyar büntet meg szerintem, a külföldi határőr nem fog ezzel foglalkozni szerintem. viszont amikor jösz vissza, megfog a magyar akkor beleköthet eléggé
Nekem nyáron mindennap ki kéne menni autóval dolgozni ausztriába, még nem tudom hogy lesz, ugyebár kontroll nincs mert itt nem állítják meg az embert.
Más: 6-án lesz a forgalmi vizsgám -
kmisi99
addikt
válasz
Killing #11020 üzenetére
Én is arra számítottam. Pedig még csak megyeszékhelyen se lakom. Egy kisvárosi okmányirodába mentem. Elég fura, hogy van akinek 1 hó van akinek pár nap. Lehet mindig bevárnak X igénylést és utána gyártanak le többet és küldenek ki én meg lehet épp befértem.
Egyébként már nem adnak hozzá ilyen kék papírtokot? Nekem már csak a rózsaszín plasztikkártyát küldték azt a kék színű tájékoztatót amiben alapból van olyat nem kaptam.
-
máyköl
veterán
válasz
Killing #10926 üzenetére
Hát pont ezaz.
Megtanultam tényleg becsületesen az elsősegélyt.
Stabil oldalfekvést megcsináltam, újraélesztést is, tétel 1 részét elmondtam, idáig 100% -os voltam, majd a tétel 2. részét nem tudtam, erre a mellettem levő súgott valamit, elmondtam, gondoltam jobb mint a semmi, de rossz volt a válasz nagyon, és széttépte a kis kártyán az orvos amin rajta volt már pecséttel mindennel, hogy átmentem.Oké, a munkáját végzi, csak kicsit basszus lehetne elnézőbb, ez az egész elsősegély egy fa**ság, mindenki mentőt hív egyből balesetnél, nem nyúlnak az emberek a sérülthez.
-
jerry311
nagyúr
-
Bjørgersson
félisten
-
harry
veterán
válasz
Killing #10768 üzenetére
Azért becseszne. De szerintem elég sok dologtól függ ez (már, ami az okmányirodákat illet, hol csináltattad, mennyi egyéb dolguk van, hányan igényeltek, stb), hallottam itt is már mindenfélét, majd meglátjuk. Karácsonyi vacsorára már szeretnék én menni az autóval
Na mondjuk nagy hóba nem biztos, hogy bevállalom (Budapest egyik szélétől a másikig jóformán), meg előtte szívesen gyakorolnék a kocsival kicsit. Eddig nem mentem vele sokat, összességében ha volt fél óra talán, azt is javarészt parkolókban gyakoroltam, eddig mindenesetre tetszik (családi autó, Ford Focus I, 1.4 benzin).
Aztán majd tavasszal lehet lesz saját is -
Bati0501
őstag
válasz
Killing #10669 üzenetére
Az azért durva...Most ugrott be,h mondtam neked,h talán még múlt hét szerdán-csütürtökön megkaphatod...
Ennyi idő alatt már én itthon kinyomtattam volna kb.
jerry311: Köszi,lassan csak egyre többet fogok remélem vezetni,majd besegítek mondjuk a vásárlásban meg ha vkiért menni kell,akkor majd segítek meg hasonlók.Általában ha besárlás van és én is a kocsiba vagyok,akkor én bent maradok az autóban.
Mondjuk ez már egyre ritkább.Persze ha kell,akkor segítek...
Mondtad,h majd lehet,h veszel egy mx5-öt...Azzal gondolom bepótolnád a kimaradt vezetések óráinak számát. -
-
válasz
Killing #10538 üzenetére
csatlakozom....
Ha a programot nyüstölöd akkor lehetetlen, hogy megbukj. Ha elég sokat csinálod és az elhibázott kérdéseket rendesen átnézed akkor rögzülni fognak a problémás dolog. Mindig van pár húzós, becsapós kérdés de a 90% olyan alap amit tényleg szégyen ha nem tud valaki...... -
mephi666
nagyúr
válasz
Killing #10517 üzenetére
gratula... én jobbra előre tettem be így és szerintem ezért adott hibavonalat (nem maradt 2oldalon 40-40centi)
okmányirodába onlány kell jelentkezni szegeden is? nekem pont 1hónapja volt a forgalmim, azonnal kértem időpontot (szeptember18 volt a legkorábbi) és most már 2.5 hete várom a jogsit... nem kapkodják el a dolgot, már azt is elfelejtem milyen vezetni
szegeden azért kicsit körülményesebb lehet a villamos miatt... (gondolom minden vizsgaútvonal érinti is) szerencsére itt kecskeméten nincs
-
harry
veterán
válasz
Killing #10494 üzenetére
Na többnyire az ilyenek miatt is zavar ez a vizsga téma, tehát mi ezt egyáltalán nem kezeltük ilyen tabu-témaként, hogy most szigorúan tilos kuplungot használni... Aztán ki tudja, a vizsgabiztos éppen mire allergiás, vagy mit szúr ki magának, amire nem is gondolnám, hogy ekkora gond lehet. Én pl. úgy tanulom, hogy jóformán tilos pirosnál kuplunggal várni, tegyem szépen üresbe a kocsit, majd sárgánál váltok. Ezt mondjuk szerintem nagyjából jogos, és a kocsinak is jó, bár a gyakorlatban amikor az ember érzi, hogy nemsokára lehet menni, csak sebességbe teszi már.
-
harry
veterán
válasz
Killing #10490 üzenetére
Nem értem, miért ne lehetne kuplungolni
Ha nagy sebességgel mész, nagy kanyarban, pl. 30-cal, akkor persze, hogy nem, de jobbra kis ívnél én csúsztatnám 2-be. Én amúgy kanyar előtt lassítok, visszaváltok 2-be, és csúsztatom a kuplungot kanyarban, kifele menet fogáspont, engedem, és megyek tovább.
1-be meg nem váltunk menet közben, nekem mindig ezt mondta, az indító fokozat, legfeljebb akkor használjuk, ha valami miatt mégis nagyon lelassultunk (fekvőrendőr, bár ezen is többnyire 2-ben átmentem, stb). 10 felet simán tudtam menni 2-ben, alatta azért nem árthat visszaváltani, és óvatosan engedni a kuplungot. -
dJ Peer
aktív tag
válasz
Killing #10490 üzenetére
"Vagy csináljam úgy hogy még a kanyar előtt lelassítok, berakom kettesbe és úgy veszem be a kanyart hogy nem nyúlok a kuplunghoz kanyar közbe?"
Pontosan. Ha nem muszáj ne nyúlj a kuplunghoz. Ha a gyalogosnak/kerékpárosnak elsőbbséget kell adni, akkor persze kuplung, egyes.
De nem buktatnak a benyomott kuplungos kanyarodásnál. -
mephi666
nagyúr
válasz
Killing #10490 üzenetére
nem feltétlenül bukó, ha kuplunggal kanyarodsz (szerintem én is mentem így vizsgán): bizonyos esetekben annyira le kell lassítani, hogy már kanyarodás előtt visszateszed 1-esbe, vagy pedig kuplunggal kanyarodsz 2-ben
oktató nekem így magyarázta... csak nem szabad átesni a ló túloldalára azzal, hogy a kanyar előtt 20méterrel még 50nel tépsz, indexelsz, taposod a féket ezerrel és kuplung+fék mellett rakod vissza 2-be, aztán úgy kanyarodsz kuplunggal
szépen kanyar előtt jelzel, lassítasz, visszarakod 2-be, lassítod tovább fékkel kb 20ig, aztán felengedett kuplunggal kezdesz bele a kanyarodásba (ez lenne elvileg az "ideális") ...mondta csomószor, hogy szépen nyugodtan: nem kell kapkodni... időben elkezded a folyamatot és mindenre lesz idő (nekem is szokásom volt a kapkodás meg a későn lassítás, de ez nem épp takarékos hosszú távon a fékekre/üzemanyagra nézve)
körforgalomban pedig megint nem gond, ha felrakod 2-be... nevelt arra is, hogy nagyívű balra kanyarodásnál szépen indulás után 2 és úgy kanyarodjak alapjáraton, szépen... körforgalomnál meg rákérdeztem arra, amit kérdeztél és teljesen rendben van... kevesebbet eszik a kocsi 2esben kisebb fordulaton, mintha 1esben bőgeted ahhoz, hogy haladj
ui: ja és a körforgalomban körözés nem számít kanyarodásnak
ott az az egyenes
-
mephi666
nagyúr
válasz
Killing #10483 üzenetére
ez szerintem változó... pl forgalmi előtti nap vittünk haza egy csajt, aki előttem vizsgázott, az oktatóm pedig mesélt, hogy volt egy srác, aki már 4edjére bukott aznap és olyan engedékeny vizsgaelnöknél, hogy az hihetetlen: egyirányú utca+egyenrangú kereszteződésekkel tarkított helyen vérzett el... balra kanyarodtak egyirányúból, nem húzódott ki balra, aztán nem adta meg az elsőbbséget sem... vizsgaelnök azonnal beirányította egy újabb egyirányúba, ahol megint nem húzódott ki a végén és ismételten nem adott elsőbbséget... ezután még valami bakit elkövetett és csak ott mondta, hogy akkor ennyi... a csaj előttem szintén bukott: asszem kapubejáróban állt meg, 1-2 kisebb hibát elkövetett és utána elsőbbség meg nem adása volt az utolsó csepp...
(tegyük hozzá, hogy az egyik legrohadékabb helyen a városban)
nálam hibáknak azt hozta fel, hogy: az indexet hajlamos vagyok kint felejteni, vagy épp kicsit késve jelezni vele (mondjuk nem úgy akkor sem, hogy kivágom balra és már váltom is a sávot, amikor jönnek mögöttünk... szerencsére semmi olyan helyzetet nem teremtettem, ami legkevésbé is balesetveszélyes lett volna)
ahogy írták előtted is: nekem is az volt a legfurább, hogy senki nem ad tanácsot, csak magamra vagyok utalva... de végülis nem kellett volna túlparáznom: csak egy sétakocsikázás volt, ha jobban belegondolok, +1utassal a hátsó ülésen
szerintem ezt kell kizárni, hogy ne a vizsgabiztos jelenlétén görcsölj... egyszer mondjuk le is fullasztottam a kocsit, de nem volt belőle gond: indítottam azonnal és már mentünk is (ez sem bukóindok, hacsak nem játssza el az ember minden indulásnál többször)
én szerintem csak annyit tudok tanácsolni, hogy figyelmesen: stoptáblánál megállni (felfestett vonal függvényében) az adott helyen... elsőbbségadás kötelező-nél szintén, ha nem jól belátható... zebrák közelében fokozott óvatosság (főleg, ha nem jól belátható), egyenrangú kereszteződéseknél szintén visszavenni a tempóból, ha elsőbbségadási kötelezettséged lehet, de nem látod be rendesen az utat... sőt figyelni mindenhol nagyon, ahol holttérből kimehet eléd bárki/bármi (nem 1 esetet hallottam, amikor pl szabálytalan biciklis vágott ki, majdnem elcsapták és ezért bukott a vizsgázó...)
-
mephi666
nagyúr
válasz
Killing #10476 üzenetére
nekem is hátra jobban ment
elég nagy csónak a c vectra és magas padkánál nem akartam leszaggatni semmit a kocsi jobb elejéről... (egyszerűen kevés volt ez a 30óra, hogy jobban tisztába kerüljek a kocsi méreteivel) hátramenetben meg időben beteszem 45fokba és a jobb tükörből jól látom, mennyire vagyok a padkától, beforgatom, esetleg előremenetben korrigálok rajta kicsit
vizsgán persze jobbra előre volt, de megoldottam kis hátramenetben való korrigálással
kedden voltam okmányirodában, elvileg még max 3 hét és megkapom a jogsit... barátnőmmel tervezünk nov1-2-3-ra kis wellnessezést, mert mindkettőnkre ráfér: orosházára megyünk, ami innen kb 100km (kecskemét->kkfháza->gátér->csongrád->szentes->derekegyház->orosháza), szeretnék végigvezetni oda, vagy vissza
...persze úgy, hogy előtte teszünk pár kört itt is, hogy érezzek valamit a kocsiból
#10463: igen, a rohadás tipikus gond az astráknál... a fogyasztásra meg hallottam, hogy az "új" ecotec motorosok esznek rendesen, nem is érdemes olyat venni...
egyébként kpm-es kocsit fogtak ki, de szerencsére különösebb gond nem volt még vele... (nem úgy mint egyik ismerősünk lancia thema-jának: 300körül megvette és már vagy 1milliója bennevan
...gázost akart, jónak is tűnt a gép, de azért mégsem annyira az)
-
harry
veterán
válasz
Killing #10080 üzenetére
Találtam oktatót, pénteken hívtam, és meglepett, de már szombatra tudott volna időpontot adni. Mondtam, elég lesz hétfőn
Szóval majd akkor lesz az első órám. Szeretnék én is minél gyakrabban járni, végül is ez tényleg olyasmi, amit akkor tudok gyakorolni, amikor csinálom, nem úgy mint pl. kreszt, hogy otthon átnézegeti az ember (bár kresz tanfolyamra is naponta jártam), szóval ha sűrűn megyek, tán jobban rögzül / nem jövök ki időről-időre a gyakorlatból. Kérdés, hogy mennyire fárasztó (mondjuk napi 2 óra azért nem olyan sok), illetve, hogy mikor tudnék vizsgázni, mert hamar ledarálni, aztán várni vizsgára nincs értelme. De bízok benne, hogy hamar kapok időpontot is, augusztus végére jó lenne végezni.
-
mephi666
nagyúr
válasz
Killing #9908 üzenetére
közben nekem is elkezdődött a rutin (még május közepén meglett a kresz, de azután az ajánlott oktatóm nem tudott biztosat mondani, hogy vállal-e, mert lógott a levegőben nála hogy külföldre költözik) ...most lett 1-2 hete oktatóm (szintén ajánlották többen) és az előre betervezett "kisautó" (vw polo) helyett egy nagyobbal kezdtem: 2008as vectra 1.9 tdi
...oktató állítása szerint a legnagyobb tanulóautó a városban
pénteken volt az első alkalom (még 15éve vezettem párszor trabantot meg escortot falun, földúton, de el is felejtettem), úgy kezdtük hogy: "irány a tesco parkoló" ...kicsit meg is ijedtem hirtelen, de nem volt gond: félreeső részén körözgettünk 1esben meg tolatni/kanyarodni/kuplungot csúsztatni tanultunk... mondta, hogy jöjjünk ide inkább, mert legalább szokom az útburkolati jelzéseket, nem pedig csak egy nagy betonplaccon körözünk
...amennyire féltem a nagyobb kocsitól, annyira alaptalan is volt és sokak elmondása szerint jobb nagy gépen tanulni, mert ha megy vele tükörből a parkolás, onnantól bármivel menni fog... holnap lesz a következő alkalom, már várom nagyon
-
Anulu79
addikt
-
Bati0501
őstag
válasz
Killing #9792 üzenetére
Arra gondoltam,h mondjuk meg van a B-s jogosítványom x ideje-sztem ez most nem lényeges-és megszereztem vmilyen A kategóriára is a vezetői engedélyt.És gondolom ilyenkor be kell adni a jogsit és adnak egy papírt,ameddig nem kapom vissza,h addig is vezethessek autót,és mikor már visszakapom,akkor már benne van mindkét kategória.És,h ez az idő kb. mennyi lehet,amíg belevarázsolják azt a A betűt a jogsiba,erre lennék kíváncsi.
-
picur220
veterán
válasz
Killing #9787 üzenetére
2 évig tart az ELSŐ nemzetközi kategória megszerzése után
vs.
csak 1 éve van 'B' kategóriás jogosítványod, mellé megszerzed az 'A1'-et (könnyített tanfolyammal is akár) akkor onnantól kezdve hiába nem 2 éves még egyik kategóriád sem, már nem kezdő a jogosítványodTehát ha van egy éve B-m, aztán leteszem az A1-et akkor megszűnik kezdőnek lenni? Nem tart a kezdő vezetői eng. státusz további 1 évig?
-
Bati0501
őstag
válasz
Killing #9776 üzenetére
Ahogy-gondolom-láttad,elnézést kértem,és kijavítottam a hibámat.Nem értem,mi a baj ha vki segíteni akar a másikon,mert az kérdezett vmi.De most előbb írtam,h mint h utána néztem volna,mert vagy innen vagy máshonnan úgy rémlett,ahogy.
Egyébként te is ugyan azt írtad le,mint az előtted szólók. -
dudika10
veterán
válasz
Killing #9599 üzenetére
Nem úgy néz ki. Tényleg megszűnt.
Már tavaly sem osztogattak az év legvégén.(#9598) Telomanikus: akkor nem kapkodjátok el. Nálunk december 2-án indult és 16-án már vizsga volt (az EÜ december 1-én volt és 10-én vizsga belőle, ha nem kellett volna 2 hónapot várnom vizsgára, akkor cirka 1,5 hónap alatt minden meglett volna
).
-
picur220
veterán
válasz
Killing #9197 üzenetére
Na most nem értelek.
Ez nem A1, hanem B125, aminek az lenne a lényege, hogy nagyon kevés óra után vizsgázhass. Gondolom erre írtad, hogy itt elmélet 3óra, gyak. 2óra. Ezt, ha beszorzod a 2300-zal, amit írtam, plusz gondolom van elméleti meg gyakorlati vizsgadíj, akkor nem lesz több egy 20-asnál, nem? -
koshmar
veterán
válasz
Killing #9096 üzenetére
Én ebbe belevenném a spirálos kilométeróra csalását is.
A 110 km/h még reálisnak tűnik, azt viszont nem tudom, hogy ilyen tempónál mennyit hazudik a mutató.A 130 szélcsendes, egyenes úton a lehetetlennel határos.
A K7-es 1000-es GSX-R egyesben 160-nál, kettesben 210-nél tilt.
-
Carlo009
tag
-
koshmar
veterán
válasz
Killing #9094 üzenetére
Olvastam 1-2 tesztet róla, volt akié 130-at ment, hogy hogy azt nem tudom.
Lejtő, hátszél...A 3-3,5 liter/100 km az pont reális azért teljesítményét, amit kapsz tőle.
Az RS-nél is lehetséges a 4-5 liter, de ha folyamatosan nyitva van a power, akkor 7-8 is.Anno még olvastam egy összehasonlító tesztet négy robogóról, és köztük volt egy 50-es Piaggio Typhoon. Az a teszt alatt 4,2 litert evett. Azóta se értem... (50 ccm, kétütem, kb. 3-4 lóerő). Pedig nem nyelezték végig, átlagfogyasztás volt.
CBR 900? Gondolom, finoman mentél vele.
Nekem kezem-lábam remegne, ha egy ilyen géppel mehetnék. -
koshmar
veterán
válasz
Killing #9086 üzenetére
Igen, a 4 üteműek jellemzően az alsó-és középtartományban mennek jól. (de nem minden esetben, mert pl. a sportmotorok a felső fordulatszám tartományban tombolnak igazán).
Ismét az RS-t hozom fel kétütemű-példának.
Ha azt akarod, hogy nagyon menjen, akkor 8500 előtt semmiképp se szabad felváltani.
De a legjobb, ha 11500 körül váltasz.
Tényleg elképesztő érzés, amikor kinyit a power.Ugyanakkor 3000-4000 körül váltva is lehet vele szépen csordogálni, szóval szó sincs róla, hogy 8500 alatt használhatatlan. Ilyenkor ráadásul keveset is eszik.
Az YBR mennyit nyel el 100-on?
-
koshmar
veterán
válasz
Killing #9084 üzenetére
Én négyütemű váltós motorral még nem is mentem.
Csak robogóval, egy 100 köbcentis Honda Leaddel.
Feltűnt, hogy már alulról is jól húz, nem kell megvárni azt a bűvös fordulatszámot, mint a kétüteműeknél.
Tehát a teljesítményleadás sokkal-sokkal egyenletesebb.
És maga a motor sokkal halkabb is.
De 500 ccm alatt utálom mindet.A kétütemű motor egy külön világ.
Alul semmi. Forgatod, forgatod, forgatod, aztán bumm.
Imádom mindet. A hangjukat meg főleg. Pl . 125, 250 és 500 2t hang szempontjából nekem halálos.Egy RS125-ös 5.-ben 20-nál úgy lefulladna, ahogy elő van írva.
Nézzük a jó oldalát is, a sok friss jogsis erősjános nemfog 30-40 Le-s gépekkel közlekedni meg 110 km/h-val menni a városban, láttam már 1-2 elrettentő példát.
Igen. Kivéve, ha mondjuk egy KTM EXC 125-östs kapott fatertől, ami gyárilag 42-43 lóerős.
De ez Magyarországon elég ritka. -
koshmar
veterán
válasz
Killing #9082 üzenetére
"Amúgy az a lényeg hogy mennyit írnak először a forgalmiba, utána már mindegy ha kiveszik a fojtást, papíron 11 kW marad."
Tökéletes megfogalmazás.Tényleg, át is nevezték RS4-re. Hát szomorú (legalábbis nekem).
Szerintem így már a Mito sem lesz sokáig kétütemű...Remélem, a KTM (a versenygépek terén) azért még kitart a kétüteműek mellett.
(anno 2010-ben még befecskendezésről is beszéltek).
Mert pl. a Honda (ha jól emlékszem) 2006 körül teljesen kiírtotta őket. -
koshmar
veterán
válasz
Killing #9077 üzenetére
Igen. Ha meg itthon veszed, akkor az utcára szánt motort úgyis 15 lóerős, fojtott verzióként kapod meg a szalonból.
Aztán ha be van járatva, már veszik is ki a fojtást (katalizátor ki, nagyobb főfúvóka, stb., és máris megvan a 30 lóerő).
Mondjuk 2012-ben szerintem már csak az RS125 meg a Mito maradt, mint kétütemű utcai sportmotor.
A többi négyütemű, azok meg örülnek, ha 14-15 lóerőt elérik valahogy...Viszont a 125-ös kétütemű endurók/szupermotók (KTM EXC/SM, Gas Gas EC/SM, TM EN/SMR) nincsenek lefojtva, már a gyárból való kijövetelkor is meghaladja a teljesítményük a 40 lóerőt...mivel ezek alapvetően versenygépek.
Mondjuk meg is értem: ha már kifizetek 2,2 millió forintot egy KTM EXC 125 SM-ért, akkor nehogy már egy 15 lovas szart adjanak érte.Mégis le lehet őket papírozni, mint szabályos, 11 Kw-os teljesítményű 125-öst. Érdekes.
Én már egyébként olyat is hallottam, hogy egy gyerekbe, akinek Yamaha DT 125-öse volt, belekötöttek, mert a forgalmiban el volt nyomtatva a teljesítmény 12-ről 124 Kw-ra (ami 169 lóerő). Facepalm.
giigz: Nálunk is van egy srác a faluba, 50-es papírokkal hajtott egy 160-as Aprilia AF1-et. Kb. 40-42 lóerős lehetett a gép. Lebukott...
Carlo009 Milyen márkájú az a motor?
-
koshmar
veterán
válasz
Killing #9075 üzenetére
Az már más kérdés, hogy egy csomóan járnak 30 Le-s (20 Kw-os) RS-ekkel, Mitókkal, TZR-ekkel.
Sőt, KTM EXC-kkel, TM SMR-ekkel, Gas Gas SM-ekkel is, amelyek jó 40-45 lóerőt (29-33 Kw-ot) tudnak.Carlo009: Igen, a Jawa 350-es motorja 2 hengeres, kétütemű (de nem ikerdugattyús).
-
koshmar
veterán
válasz
Killing #9070 üzenetére
Igen. De pl. a Jawa 350-esben félautomata kuplung van.
Ez azt jelenti, hogy a váltókar elmozdítása automatikusan oldja a tengelykapcsolót. (érezni is lehet, ahogy a lenyomott váltókar mellett egyidejűleg ellazul a kuplungbowden).
Oda-vissza lehet váltogatni, sőt, ha az ember kellően begyakorolja, akkor el is lehet vele indulni úgy, hogy csak szépen felengeded a váltókart. (elég nagy úton mozog, szóval simán meg lehet tanulni). Zseniális.Egyébként jerry311 nagyon jól mondja.
-
jerry311
nagyúr
válasz
Killing #9070 üzenetére
Ezek a quickshifter cuccok a gyujtas elvetelevel tehermentesitik az eroatvitelt. Igy abban a pillanatban, amikor valt, nincs terheles a valton, ezert lehet kuplung nelkul valtani.
Ugyanez megoldhato gazelvetellel is, itt meg kell talalni a pillanatot, amikor mar nem huz a motor, de meg motorfek sincs es ebben a terheletlen allapotban valtani. -
Carlo009
tag
válasz
Killing #9063 üzenetére
Vigyázni is kell vele, nem érdemes kockáztatni, nem éri meg. Motorral menni, még ha van is jogsid veszélyesebb, mint kocsival, most nem a jogsira gondolok, hanem a közlekedésre. Csak két kerék van alattad, nem véd kaszni, aki esik az vagy megússza vagy a szerencsére bízza magát. Olyan sportmotorok is vannak, ahol nem kell váltáskor kuplungolnod, hanem sűrített levegő löki be a fokozatokat, hogy minél gyorsabban lehessen váltani.
-
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Eredeti játékok OFF topik
- Nem növel telepméretet a Galaxy S26 Ultra
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen légkondit a lakásba?
- Ingatlanos topic!
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...
- Új Ctek D250TS premium 12V/24V auto akkumulátor töltő 10A/200Ah - 5 év bolti garival! -
- Rohnson R-9450 Steril Air UVC+ION légtisztító eladó JÓVAL ÁRON ALUL! Bolti ára kb 72ezer Ft!
- Eladó 4 db Achilles Winter 101 téli gumi 225/40 R18 92V XL
- Welock Touch 51
- Xiaomi Electric Scooter 4 Lite 2nd Gen elektromos roller
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Z370M i5 9400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 5700XT 8GB ZALMAN S2 TG Corsair S650W
- Nothing Phone 1 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Okosóra felvásárlás!! Samsung Galaxy Watch 6, Samsung Galaxy Watch 7, Samsung Galaxy Watch Ultra
- Bomba ár! Lenovo ThinkBook 14s Yoga - i5-1135G7 I 16GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Gari
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte B760M i5 13400F 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3070 8GB Pure Base 500DX fehér 650W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest