- Ideiglenesen leállította az Xperia 1 VII értékesítését Japánban a Sony
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Vékonyabb lett, jobb kamerát kapott, de az akku maradt a régi: itt a Fold7
- iPhone topik
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A56 - megbízható középszerűség
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cola111
aktív tag
válasz
proof88 #8639 üzenetére
egy tipp válassz valamilyen közlekés mérnöki kart, gyűjt be minden információt, szerezz tapasztalatokat, gondolj tovább dolgokat úgy ahogy mások még nem. Végezz el egy a Nemzeti Közlekedési Hatóság által engedélyezett szaktanfolyamot, amely közlekedési ismeretek, műszaki ismeretek és járművezetői gyakorlat szakokból áll.
bérelj/vegyél egy pályát és alapíts céget.tapasztalatszerzés lehet szerintem: tanulovezetők oktatása, pályázás
-
sagesz93
addikt
válasz
proof88 #8462 üzenetére
Hát legalább neked mondott valamit, én megálltam, azt mondta írjam alá aztán hogy jó rendben és ennyi.
Hát az oktató azt mondta ehhez nem lehet mit hozzátenni, de én azért kérdezgettem hogy mit csináltam rosszul
Egy kicsit komolyabbra számítottam a városi vizsgán, aztán lehet hogy csak nálam volt ilyen egyszerű.aztán fater meg félti a verdát tőlem, hát ha forgalmin buktam volna 2-3x akkor még talán megértem, de így...
(jó mondjuk kicsit szokni kell, mert az opelhez képest rémes a kuplung így az első pár kilométer után, de legalább pörgősebb.
)
-
deicide
veterán
válasz
proof88 #7460 üzenetére
Sok olyan helyzetem volt már, ahol, ha két kézzel fogom a kormányt, nekimegyek a szembejövőnek. A legtöbb a házunkhoz közel. Van egy balkanyar, keskeny utca, háztól nem látni, hogy jön-e valami kifelé, viszont szeretek kis ívben kanyarodni. Ha éppen jönnek szembe, akkor gáz van. Jópár ilyen eset volt, ilyenkor egy gyors félkör a kormánnyal jobbra és kész, kikerülöm. Próbálj meg nagyon gyorsan félkört leírni két kézzel fogott kormánnyal, az nem fog menni.
-
leeate
senior tag
válasz
proof88 #7445 üzenetére
Én is ettől féltem a legjobban, csak én egész 1 évig halasztottam, tiszta szégyen..
A tanfolyam totál elvette a kedvemet. Gyak. ledarálták az egészet úgy, hogy aki előtte nem értett hozzá, annak homály maradt az egész. Meg ez nem olyan, mint a kresz, hogy egy pontosan megfogalmazott szabályzatot (és annak alkalmazását) kell megtanulni, hanem ahány könyv, ahány mentőállomás, annyi megfogalmazás, szokás.
Most majd mehetek vissza a tanulókocsiba gyakorolni.A többi elsősegélyesnek mondom, hogy azt hallottam (de csak hallottam), hogy a Moszkva térnél engedékenyebbek.
-
lsc
nagyúr
válasz
proof88 #7421 üzenetére
Olyat amelyiken fémháló van biztosan, csak az a kérdés a gyári benzincső nem speciális-e, ha sima cső akkor fémhálóst lehet venni.
Egyébként ha elvágnak egy benzincsövet akkor nem vesződnek egy vékonyabb cső beledugásával, kifolyik az simán. Ha védtelen helyen van a cső akár egy felcsapódó kő is megvághatta, ráadásul ha lyukas a benzincső annak a szintjéig az összes benzin elfolyik, ha felfogják ha nem. -
VR6-Fan
veterán
válasz
proof88 #7161 üzenetére
jó ha 500m-re lakom tőle...
eddig tényleg kevesebb a baleset, az emberek figyelmesek, megfontoltabbak benne, kérdés meddig, amint megszokják szerintem ezzel is lesz gond.
ill gond általába a bénákkal van akik eltalálják a "betonciciket"...
kicsit viszont lassult a forgalom, de komoly sorok nem szoktak lenni.
viszont a buszok csak csak, de ha egy nyerges belemegy, akkor meg áll az élet teljes mértékben amég ki nem kászálódik.
eddig még nem próbáltak össze törni ebben szemben a sima két sávossal, pedig naponta 2x-3x tuti át megyek rajta...
-
VR6-Fan
veterán
válasz
proof88 #6918 üzenetére
hát figy van amikor 1-5 váltok van amikor 5-2 vagy 1-4-et és még nem esett szét a váltóm
komolyra véve ha az ember ésszel csinálja csak nagyon hosszú távon káros (gyorsabban kopnak a szinkron gyűrűk)
ha a fék pedált rúgdosod az fékezi mint a 4 kereket, jó esetben, a hátsókat is ugyan akkora erővel* csak ha hátul dob fék van annak kisebb a hatásfoka ennyi.
*:ezt persze folyamatosan változtatja a mechanikus/elektromos fékerő elosztó és/vagy az ABS.
vizsgán meg szép finoman úgy hogy ne legyenek nagy G erők, nem szokták szeretni a vizsga biztosok, ha felébresztik őket.
és ott is szépen végig gangolni az összes fokozatot és csak lehelgesd a gázt.
-
válasz
proof88 #6918 üzenetére
Természetesen a hátsó kerekek is fékezettek. Ellenkező esetben nagyon instabil lenne az autó fékezés közben, még ABS-szel is.
Váltás közben a fokozatok kihagyása nem árt semminek, de arra figyelj, hogy ne essen le túl alacsonyra a motor fordulatszáma. 1200 alatt már nagyon kínlódik egy átlagos motor.
Vizsga közben azért ajánlott betartani az egyesével kapcsolgatást, úgy ahogy azt tanították. -
DigitXT
félisten
válasz
proof88 #6918 üzenetére
Miért lenne káros? Anno én is csináltam így: 1-2-5...
(Jó, ehhez azért kicsit oda kellett lépni kettesben, meg
olyan motor is kell hozzá, ami "eldohog" 5-ben 50 körül:
amelyik ezt nem szereti, annak lehet, hogy nem tesz jót!
Illetve mondjuk a gyorsulásod sem lesz onnan fickós, de
ha csak haladni kell, akkor nem nagyon lehet belőle baj.)Azt, hogy elől/hátul milyen fék van, autója válogatja, de
szvsz nagyobb teljesítményű autóknál elől/hátul tárcsa
az alap. Természetesen az üzemi fék az össze kereket
fékezi, a rögzítőfék (kézifék) pedig csak a hátsókat... -
MaciG
addikt
válasz
proof88 #6585 üzenetére
Igazából, szerintem a bringások nagyrészre nem ismeri a kreszt (valszeg nincs jogsijuk) ,én ezt tapasztalatból mondom, bár jelenleg még csak a "tanulóbusszal" lavírozok, de mikor egy szűk egyirányú utcába (ahova ugye még nem hajthat be szemből) ,szembejött egy bringás, csak úgy nézett rám, h én most mi a fenét akarok itt... ÉS még neki állt feljebb.
-
AMD Power
titán
válasz
proof88 #6020 üzenetére
Az ,hogy biztonságos nem is kérdéses. Elvégre Svéd. Én a helyedben a Totalcar Népítéletébe néznék bele egy kicsit.
-
Manitou
veterán
válasz
proof88 #6016 üzenetére
Pedig a gerincsérülést valóban úgy tudod megállapítani, ha óvatosan alányúlva a sérültnek , végigtapogatod a gerice mentén, ha valami dudort észlelsz, akkor nagy valószínűséggel gerincsérülés van, mozgatni nem szabad, ha mégis valamilyen okból el kell mozdítani a sérültet, akkor azt legalább 3 embernek kell végeznie, úgynevezett tálca fogással( benne van az elsősegéy könyvben, hogy néz ez ki), de ennél jobb, ha valami sík lapra, pl egy ajtóra ( mintha ez minden kocsiban ott lenne csak úgy
) helyezzük rá a sérültet és úgy emeljük meg. Ezt a mentőtiszt mondta az oktatáson, könyvben nincs benne szerintem.
A sérült száját pedig lehetőleg steril gézlappal töröljük kiG@bi90MR
Nekem 1 nap volt az eü oktatás, nem voltak órákra bontva, úgy látszik ahány hely annyi féle képpen van ez. -
proof88
addikt
válasz
proof88 #5985 üzenetére
itt most elolvastam az egészet, de kicsit más számok vannak írva, mint amit én a könyvben olvastam.
Egyébként az a vicc, hogy a kérdésedre nem is válaszoltam. -
Manitou
veterán
válasz
proof88 #5923 üzenetére
Én pl olyan járdaszigetre gondolok, ahol gyakorlatilag a zebra keresztülmegy a szigeten, nem kell fellépni, ott "ki van vágva" egy darab a szigetből. Itt mi a helyes eljárás?
Ha tippelnem kéne ugyanaz mint ha fellép egy szigetre, amint eléri a szigetet, akkor meg kell állnod. -
VR6-Fan
veterán
válasz
proof88 #5585 üzenetére
az a micra nem törik rosszul 100-ról ha bele megy egy álló (fékezett) autóba.
milyen motor volt az a cordoba??
én is azon vezetem, 2004 1,6B 75le 2-esben 4700-ig vitte az 50-et simán.
az meg hogy hangos a motor, nem tudom ki hogy van vele én szeretem ha "hangos"
ez meg hogy keveset fogyaszt, nekem ez a hobbim is, szóval ebbe tolom talicska szám a pénzt, feleslegesen.
de azért pl azt tudnám díjazni, ha az oktatok megemlítenék azt föleg a BP-i tanuloknak hogy öcsém lehet hogy kerülsz olyan szituba ahol 20méteren kell majdnem hogy állóról 50-re gyorsulnod.
szóval légy nyugot ami késik nem múlik taposhatod majd 2-esbe 3-asba a gázt főleg kis CCM-es (nem feltöltött) kocsival.
nemma: néha ki kell kormolni, mert ellustul.
szervoson tanultam, első köröm úgy nézet ki a kocsival hogy 15x7col 195/45 gumi, servo ohne
1-2nap után megszokja az ember főleg ha kis kerék nem peres gumi, rutinozni is lehet szervo nélkül, de nem szeretek az igaz.
szóval szerintem túl élhető picit erősődik az ember, de ahol nem széles peres gumi van ott pl észre se vettem hogy nem szervos a gép (suzik, punto..)
benzinesnek nem jó ha kis fordulaton mész akkor is zabál, 2000-3000 körül optimális CCM-től fűggően
az okosok szerint úgy a leggazdaságosabb gyorsítani hogy rövid ideig "nagy" gázzal minden sebességi fokozatot végig pakolni.
-
nemma
addikt
válasz
proof88 #5585 üzenetére
Ha szervóson tanulsz, akkor nagyon szar utána mást vezetni. Én Superb után vezettem Matizt, hát nem volt semmi
Akkor határoztam el, hogy mindenképp szervós autót veszek!
Egyébként az meg általánosságban hülyeség szerintem, hogy ha ilyen alacsony fordulaton mész, akkor kevesebbet fogyaszt, főleg, hogy szerintem néha jó kihuzatni, hogy magához térjen. Persze dízelnél más a helyzet, de én úgy gondolom, hogy az enyém jobban fogyaszt 50-nél 4-esben, mintha 5-ösbe raknám(1.4benzin) -
VR6-Fan
veterán
válasz
proof88 #5580 üzenetére
érdekes figura lehetett az oktatod
nos az ok az függ a levegő oxigén koncentráciojától és a páratartalomtól.
mivel egyes motor vezérlők a beszívott levegő mennyiségéhez állítják a befecskendezés még mások a beszívott levegő "tömegéhez".
(jegyzem meg, a befecskendezésbe a digitális befecskendezésű kocsiknál pl jó pár dolog is beleszólhatott, lehet hogy előzőleg rossz arányú heptán-izooktánú benzint tankolt)
aztán vannak az olyanok mint az enyémek (l-jet/k-jet/ke-jet) amik nagy ívban kakasiznak erre, mert szívócső terhelés alapján van kalibrálva a befecskendezés, ergo ha "magas" a pára és oxigén tartalom a levegőben teljesen máshogy viselkedik a kocsi.
aztán vannak a karbicsekes/kugelfischeres/és egyéb más befecskendezési rendszerek, amik semennyire nem tolerálják ha változik az oxigén arány (pl 1000m-t mész feljebb egy karbis kocsival akkor elégé erőtlen lesz)
szóval nyilván reggel oxigén dúsabb hűvősebb volt a levegő és ezért vette jobban a gázt a kocsi.
80-nál azért még bőszen 2.-ba húzzon egy kocsi, vagy legalább 3.-ba.
amúgy h-h nem vezetsz, nincs lehetőség?
ill milyen autón kezdesz majd vezetgetni?
-
varga911
senior tag
válasz
proof88 #5568 üzenetére
Azt se felejtsd el hogy egy F1 váltót pár óra működésre terveznek, utána kuka, míg egy személyautónál azért hosszabb távra kell tervezni. Egyesbe azért gáz visszaváltani, mert a váltó rudazatát nagyon nyírja/görbíti. Persze 5 km/h körül és alatta vissza kell már tolni.
-
Winner_hun
félisten
válasz
proof88 #5568 üzenetére
Autószerelő haver elmagyarázta, a bizonyos alkatrészeket nem jegyeztem meg, hogy minek nem tesz jót, a lényeg hogy ne.
tehát 40 körül 4-esben volt meg az esélye, hogy lefulladok. De nem egyenesben, hanem nagy íven.
ŐŐőőő izé. Mi az, hogy nem egyenesben, hanem nagy ívben? Adott sebességnél adott sebességfokozatban miért számítana a kocsinak hogy egyenesen vagy kanyarban halad? Ez számomra itt nem teljesen egyértelműA 40-es sebesség nem épp lassú tempó, nem hiszem hogy lefulladna, max rángatna, hisz a lendület csak viszi.
Amúgymeg ha a kanyar tartható 40-nel és előtte már 4-esben mész 40-nel akkor szvsz felesleges visszaváltani. Bár kigyorsításnál lehet lomha lesz, ismerni kéne a kocsit.
Ha a fordulatszám csökkent akkor csökkent a sebesség is. 40-re vagy 40-ről?Benzineseknél nagyobb a skála, jah.
-
Winner_hun
félisten
válasz
proof88 #5564 üzenetére
Mekkora sebességnél van meg az esélye hanyas sebességi fokozatban? Én elvesztettem a fonalat
Az oktató mondta hogy addig pörgesd? Mert ha úgy kellett pörgetni akkor szvsz az valami kis benzines volt. Akkora fordulaton jóformán már mindegyik kocsi magabiztosan megindulAzért is mondtam, hogy amíg lehet, maradjunk 1-esben és olyankor ha lassítani kell, akkor a gázelvétel eleget lassít ahhoz, hogy már nem kell a fékre lépni, vagy ha igen, akkor is, ha összezavarodik a tanuló vagy bármi van, sokat fékezett az autó a pedálfék nélkül is.
Az első sebességi fokozat csak a kocsi "megmozdítására" szolgál, kettesbe nyugodtan bele lehet menni a kanyarok 99%-ába.
-
Winner_hun
félisten
-
VR6-Fan
veterán
válasz
proof88 #5559 üzenetére
azért ezt a 40-50-60-nál ezt a vissza gangolunk 3-ba mert jön egy enyhe kanyar, majd vizsga után nyugotan elfelejtheted .
(nyilván amikor derék szögbe fordulsz kirakod üresbe ráfékezel kuplung és rakod 2/3-as és szép lassan engeded rá a kuplungot és kanyarodsz közben)
és azért ez az 50-es tempo nem olyan egetverő hogy komolyan kelljen alkalmazni a motorféket, mert mire mondjuk vissza pakolsz 4-ből 2-be szép fokozatosan már rég telibe verted az előtted lévőt, nagyobb temponál nyilván megéri használni.
normális autó (értsd nem 1200kg-s 1,0l 3 hengeres corsa) másod magaddal is megbirkózik 40-el is 4.-ben.
-
Kakumix
senior tag
válasz
proof88 #5380 üzenetére
Befizetheted a régi csekken is és majd a vizsga előtt helyben kell befizetned a különbözetet.
Szerk.: én mondjuk bementem az Arany János utcai vöröskereszthez és ott fizettem be, gyorsabb, mint postán sorba állni és arrafelé is dolgozok
És nem kellett telefonálgatni sem, hogy mikor és hova mehetek vizsgázni.
-
-
whitezo88
nagyúr
válasz
proof88 #4808 üzenetére
akkor kutya kötelessége minden érkezőnek megállni és szigorúan tilos zebra előtt álló járművet megelőzni - valószínűleg nem véletlenül áll ott. Ez a szembejövő forgalomra is igaz. Persze ez már nem a járdaszigetes eset
épp a héten láttam erre példát... várt a faszi a zebra előtt kocsival, jött egy másik, beelőzte és lazán átment a zebrán...
ráadásul zöld volt asszem. hülye f@sz
-
leeate
senior tag
válasz
proof88 #4805 üzenetére
Köszi szépen!! Én is valami ilyesmire gondoltam, csak nem voltam benne biztos.
Huh, szerencsére én szegedi vagyok, de azért van itt is néhány "jó hely".
Akkor ezek szerint így kell eljárni balra bekanyarodásnál a párhuzamosan átkelő gyalogosokkal / bicikliúton közlekedőkkel is, ugye?Na, hogyha már ilyen jóemberek vannak ezen a fórumon, felteszem a többi kérdésemet is ^^
- Egy olyan útra való bekanyarodáskor, ahol az út jobb oldalának kb. felét várakozó kocsik állják el, minden esetben lehet melléjük érkezni? Oktatóm olyasmit mondott, hogy ha alapból arra a nyomvonalra érkeztünk (tehát melléjük), akkor ez nem baj, pedig nyilvánvaló, hogy a szembejövőket ez zavarja, aminek kikerülésnél nem szabadna előfordulnia, a kresz szerint.
- Gyalogosokat meddig kell elengedni, hogy ne vágjanak meg? (Milyen vicces kérdés
) Gondolom vannak azért már tapasztalatok
Tehát ha egy 3x3 sávos út belső sávjában vagyok, a jobboldalról lelépő gyalogosnak meg kell állnom? Jó, tudom, ilyen tuti nincs, de tegyük fel. Vagy akárhol baloldalról - jobboldalról milyen meszöről jöjjön a gyalogos, hogy elmehessek előtte?
Köszi!
-
nemma
addikt
válasz
proof88 #4643 üzenetére
Én 50 fölött már 5-ösbe rakom, úgyhogy úgy lehet gyakorolni
Persze gondolom az oktatód ezt nem fogja szeretni, de majd ha levizsgázol, és elkezdesz egyedül vezetni, akkor majd kitapasztalod. Mondjuk nekem 5-ösből 2-esbe még soha nem sikerült, úgyhogy mindenki, akinek viszont igen, annak jár egy ilyen:
-
ádyz
addikt
válasz
proof88 #4508 üzenetére
Először is, gratulálok!
Nekem nincsenek ilyen gondjaim, hogy nem érzem az autót. Lehet bennem van.
Javaslom, hogy menj el olyannal, akinek régebb óta van jogsija és valami nehéz útszakaszt tűzzetek ki célul. Ha ott megy minden rendesen, akkor máshol is fog. BP-n nem nehéz találni ilyen helyeket.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Házimozi belépő szinten
- Ideiglenesen leállította az Xperia 1 VII értékesítését Japánban a Sony
- SSD kibeszélő
- Milyen légkondit a lakásba?
- TP-LINK routerek
- Call of Duty: Black Ops 6
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Gyúrósok ide!
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
- LG 27UL500-W - 27" IPS - 3840x2160 4K - 60Hz 5ms - HDR10 - AMD FreeSync - 300 Nits - sRGB 99%
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Honor 90 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 32/64GB DDR5 RTX 5060Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE AORUS ELITE Z790 i7 14700K 64GB DDR5 1TB SSD 7900XTX 24GB be quiet! SB802 1000W
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest